[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.261 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:46

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
12.000mAh.... Nice :)
DevilsProphet schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:51:
Het is wel vet, 16u idle, 8u met wifi enabled en oa. lichte wifi belasting, +4u met op alle componenten een zware belasting.
Dat van die zware belasting vind ik tegen vallen.
Die 8u met wifi aan een lichte load klopt perfect, want mijn 6600mAh haalt daar 4u.

16u light usage :o

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BloodDragon schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:39:
[...]

wat jij zegt is neem ik aan voor een upgrade van XP naar Vista, maar ik wil veel liever een clean install, zonder upgrade problemen. Is het mogelijk om op dezelfde manier als een boot stick te maken voor XP er ook een te maken voor Vista?
Upgradeproblemen? Welke upgradeproblemen? Het eerste wat je pc doet bij Vista install is de content van je hele oude C-schijf in een ander mapje - Windows.old - pleuren. Dan is je schijf dus helemaal leeg en dan installeert 'ie Vista. 'Cleaner' kan toch niet? En wanneer je je externe harde schijf, enkel met de volledige content van je Vista DVD aan je pc hangt vóór het booten, en je kiest in je BIOS die externe HD als preferred boot station, volgens mij moet ie dan ook gewoon lopen, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Maar nogmaals, wat zijn je "upgradeproblemen"? Ik zit hier achter een keurig opgeruimde probleemloze bugvrije Eee 1000H 2GB RAM met Vista Home Premium, die ooit als XP'er is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Asus EEE Top PC's zijn officieel bekend gemaakt

De In-screen iMac achtige Asus EEE desktop computers zijn bekend gemaakt. Ze zien er leuk uit en beschikken over min of meer dezelfde hardware als de EEE 901 nettops en hoger. Met uitzondering van het scherm (15.6 inch touch!) natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/2290/2290_l.jpg

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:31:
[...]
Maar nogmaals, wat zijn je "upgradeproblemen"? Ik zit hier achter een keurig opgeruimde probleemloze bugvrije Eee 1000H 2GB RAM met Vista Home Premium, die ooit als XP'er is begonnen.
Ik heb wel eerder ooit problemen gehad met software die moeilijk deed om geupgrade te worden naar Vista. Maar daarbij komt dat ik toch meestal om het half jaar mijn pc's geheel opnieuw installeer en dan wil ik toch niet elke keer eerst Windows XP installeren om vervolgens weer naar Vista te upgraden, direct installeren scheelt een hoop tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Wiethoofd schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:41:
En ook aangezien ik het met 1 5k mAh het geen schooldag uithoudt...
15k mAh? wut? Zeg gewoon 15 Ah. :) 15000 mAh is kortweg gewoon 15 Ah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

MrDummy schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:13:
15k mAh? wut? Zeg gewoon 15 Ah. :) 15000 mAh is kortweg gewoon 15 Ah.
Er staat niet voor niets een spatie tussen de 1 en de 5 8)
het is één maal een 5800mAh batterij, I wish dat ik die 15000mAh of 15Ah batterij had gehad :P

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Geen slimme zet lijkt me. Ik heb bewust voor de 7" en later de 8.9" gekozen omdat ik 10" echt te groot vind. Dat geldt voor heel veel mensen, en 10" maakt weinig onderscheid met de traditionele compacte notebooks.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:01:
[...]

Ik heb ze Paradigit gevraagd wat voor batterij erin zit standaard in die 9900HD. Slechts 4400mAh.
(Aangenomen dat je de 1000H bedoelde) - dat vreesde ik al, bij de MM stond er '4 cells accu' op het info-kaartje, maar ik hoopte dat dat een foutje was. Shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:27:
[...]

(Aangenomen dat je de 1000H bedoelde) - dat vreesde ik al, bij de MM stond er '4 cells accu' op het info-kaartje, maar ik hoopte dat dat een foutje was. Shit.
De 1000H bij Mediamarkt heeft een 6-cellige accu. Tenminste, die van mij - 160GB Fine Ebony heeft dat. En die komt bij MM vandaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:37:
[...]

Geen slimme zet lijkt me. Ik heb bewust voor de 7" en later de 8.9" gekozen omdat ik 10" echt te groot vind. Dat geldt voor heel veel mensen, en 10" maakt weinig onderscheid met de traditionele compacte notebooks.
Zeg maar 'heel domme zet'. Ik wil echt niet groter gaan dan 9 inch, omdat ik m'n eee altijd meezeul op de motor. Het gaat gelukkig nog wel een tijdje duren, maar op deze manier wordt het wel erg makkelijk om bij Dell of bij weet ik veel wie te gaan shoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 13:43
Misschien omdat de 701 concurrentie krijgt van de 7 inch ARM netbooks. Zag laatst er 1 voor 150 euro. Voor de rest laten ook andere grote concurrenten de 7 inch versie links liggen. Waarom ze de 9 inch versie ook schrappen begrijp ik echter niet. Of gaan ze juist weer een andere netbook voor in de plaats zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ik heb mijn eeepc 901 nu een paar weken, tijd voor wat feedback waar toekomstige kopers misschien wat aan hebben :)

Eerst en vooral ben ik algemeen zeer tevreden. Voor de rest alles wat andere reviewers al zeiden, enkel dit nog:

Ik ontwikkel er graag mijn software op met visual studio én het toetsenbord is écht niet te klein.
Ik zit nu half doorgezakt in de zetel en heb even een test gedaan: ik type nu met gemak 540 karakters per minuut op dat kleine machientje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Goed nieuws voor Vista op de Eee http://gekko.me/acpi.php, eindelijk een fix voor de ACPI drivers, nu kan je weer alle knoppen gebruiken, ga nu dan toch maar eens eindelijk over naar Vista.

Ook nog even voor de mensen die firefox tweaken voor het kleine scherm: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1172. Erg handige addon om je searchbar automatisch te laten vergroten, zodat hij niet in de weg zit als hij niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 14:24
Dan versla ik je toch..

Mijn firefox:
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/ff.jpg

Tinymenu
Statusbalk off
Littlefox

btw, leuk nieuws alleen wel duur ;)
http://www.engadget.com/2...-pc-900-901-hits-ebay-no/

[ Voor 33% gewijzigd door Tomino op 04-11-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
ehm, dat hadden we al gezien en ik houd toch graag mijn searchbar (voor de rest gebruik ik ook littlefox en tinymenu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 11:32
Deze is ook handig Autohide StatusBar

autoHideStatusbar is a Firefox, SeaMonkey, Thunderbird and Flock extension that hides the status-bar. The status-bar is shown back when hovering a "sensitive zone" with the mouse. In Firefox and Flock, the status-bar can be shown back when a page loads or when hovering a link, according to the preferences. Additionally, a status-bar icon and/or a toolbar button (not in SeaMonkey) can be used to quick enable/disable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
jammer dat dit niet (direct) werkt met firefox 3 (alleen de pre), misschien als je het aanpast in de xpi zipfile. Zal ik eens proberen.

Edit: Laat maar, vanaf zijn eigen site werkt het gewoon direct |:(

Erg fijn deze addon :)

[ Voor 26% gewijzigd door sroebert op 04-11-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janegsm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 09:47
BloodDragon schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:04:
Goed nieuws voor Vista op de Eee http://gekko.me/acpi.php, eindelijk een fix voor de ACPI drivers, nu kan je weer alle knoppen gebruiken, ga nu dan toch maar eens eindelijk over naar Vista.
Das mooi.
Geinstalleerd en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Al die Firefox tweak initiatieven, prachtig om te zien :)

Er wordt veel nieuwe kennis gegenereerd in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zo'n firefox tweak is op een 7" schermpje eigenlijk onmisbaar. Je moet anders F11 doen, en dan mis je je startbalk, en dat is irri als je msn ook open hebt staan of multi window en multitab browst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Voor de mensen die net zoals ik op meerdere computers hun addons bijhouden en door al dit getweak een beetje de weg kwijt raken :P, https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/421. Deze addon zorgt ervoor dat je addons kleiner worden weergegeven en je hebt een optie om de hele lijst te exporteren, met download links. Ook kun je addons archiven en meerdere addons tegelijk installeren via xpi files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in instructies voor het installeren van Ubuntu 8.10 (Intrepid Ibex) op de Asus Eee PC: zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week 2GB 667Mhz RAM ingebouwd, en een 4GB SDHC Ultra Speed SD-card als ReadyBoost device ingezet. Ik heb het idee dat de PC sneller is in het (her)openen van applicaties.

Nu realiseer ik me dat 6GB RAM natuurlijk overdone is voor een Eee, maar je bent tweaker of je bent het niet. ;)

Ik vroeg me echter af of ReadyBoost nou echt RAM is? Met andere woorden: Wat is ReadyBoost precies? Heb al wat geprobeerd te googlen, maar ik kwam verhalen tegen over ReadyBoost=RAM, maar ook verhalen over wisselbestanden etc. Dit is dus puur een stukje nieuwschierigheid om uit te vogelen hóe de vork nou écht in de steel zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

http://www.istartedsomething.com/20070307/readyboost-works/
http://techrumor.blogspot...readyboost-benchmark.html

bijvoorbeeld, readyboost geeft niett echt een grote snelheidsverhoging naar mijn mening. en readyboost geheugen is natuurlijk geen RAM!

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 04-11-2008 18:24 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
M66B schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:51:
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in instructies voor het installeren van Ubuntu 8.10 (Intrepid Ibex) op de Asus Eee PC: zie hier.
ik heb mijn 1000h al geupgrade (wel een clean install) en werkt allemaal erg goed. hier staat een uitleg hoe je scripts kunt installeren zodat ook alle functie toetsen werken, erg handig.

ik gebruik mijn eee ook vaak op de Universiteit van Amsterdam (UvA), alleen kon daar nooit op het draadloze netwerk komen met Hardy Heron (Windows ging gewoon goed), maar nu met Intrepid Ibex werkt het gewoon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56

Stoney3K

Flatsehats!

Hee, de 701 wordt uit productie genomen. Er zijn er al een aardig aantal van in omloop, maar het zou wel grappig zijn als mijn 4G Surf een collector's item gaat worden. :)

Ik heb ergens gehoord dat ASUS plannen had voor een EEE tablet-PC. Weet iemand hier meer over?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:11:
Hee, de 701 wordt uit productie genomen. Er zijn er al een aardig aantal van in omloop, maar het zou wel grappig zijn als mijn 4G Surf een collector's item gaat worden. :)
Hehehe... wieweet? Bij mij gaat ie nooit meer de deur uit, ben er nog steeds happy mee (en je krijgt er overigens toch geen cent meer voor...). Ga nog wel een leuke 900 voor erbij kopen denk ik, of Asus moet nou eindelijk eens het licht zien en tussen zijn 17 verschillende eee modellen een niet glanzende 901 neerzetten. Heb ze er al meerdere keren over gemaild maar krijg bijzonder ontwijkende antwoorden.

Kan natuurlijk altijd nog in de weer gaan met een stukje waterproof schuurpapier ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

gewoon fijn schuurpapier zonder water moet ook wel werken hoor ;) en anders een schuursponsje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik heb nu al een hele tijd een eee-pc (16gb) met WinXP. Ik heb van een vriend de cd van xandros gekregen. Is dit systeem uberhaubt te installeren buiten een externe cd/dvd-speler om?

Ik vroeg me bijvoorbeeld af of het mogelijk is xandros te installeren vanaf een USB-stick? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

nurret schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:29:
Ik vroeg me bijvoorbeeld af of het mogelijk is xandros te installeren vanaf een USB-stick? :9
Google: http://www.google.com/sea...nl&q=bootable+usb+xandros :*) het is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
nurret schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:29:
Ik heb nu al een hele tijd een eee-pc (16gb) met WinXP. Ik heb van een vriend de cd van xandros gekregen. Is dit systeem uberhaubt te installeren buiten een externe cd/dvd-speler om?

Makkelijk: Download het handige tooltje om Ubuntu EEE vanaf een usb-stick te installeren vanaf deze pagina:
http://www.ubuntu-eee.com/ en dan onderaan.

Die tool heeft ook de optie een ander iso image op de stick te zetten. Dus download los de Xandros iso en kies die in de tool.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Laatst online: 01-12-2024
jmk schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:37:
Ik heb op mijn 1000H ook een kleine irritatie: de tooltip met de mededeling dat ik met een netwerk verbonden ben. Ik ben altijd verbonden met 3 bekende netwerken, gebruik ik wekelijks, en steeds als ik verbonden ben, bijvoorbeeld uit de slaapstand gaan, geeft hij het aan.
Het gaat ook niet vanzelf weg, ik moet er dat echt naartoe muizen, en op het kruisje drukken

Tooltips van de taskbar zijn op zicht fijn, als ze maar weg gaan na een seconde of 2 ofzo...
Ik heb in m'n 901 XP nu een Intel 5300 wifi card geïnstalleerd (met derde antenne) en de Intel wifi utility software. Deze geeft de verbindingsmelding in een doorzichtige ballon die na enkele seconden vanzelf weer verdwijnt. Van het irritante wegklikken ben ik verlost.

Ook is het bereik een stuk beter (zie vanaf exact dezelfde positie 7 i.p.v. 4 netwerken en het signaal van m'n eigen accesspoints ging van resp. -52 dBm naar 0dBm en -60 dBm naar -55 dBm). Voorts heeft de kaart goede mogelijkheden om te tweaken (b.v. power management en hoe agressief kiezen voor sterkere netwerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Cletje schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:17:
[...]

Ik heb in m'n 901 XP nu een Intel 5300 wifi card geïnstalleerd (met derde antenne) en de Intel wifi utility software. Deze geeft de verbindingsmelding in een doorzichtige ballon die na enkele seconden vanzelf weer verdwijnt. Van het irritante wegklikken ben ik verlost.

Ook is het bereik een stuk beter (zie vanaf exact dezelfde positie 7 i.p.v. 4 netwerken en het signaal van m'n eigen accesspoints ging van resp. -52 dBm naar 0dBm en -60 dBm naar -55 dBm). Voorts heeft de kaart goede mogelijkheden om te tweaken (b.v. power management en hoe agressief kiezen voor sterkere netwerken).
hoe heb je de derde antenne weggewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Mijn school ( haagse hogeschool) heeft geen ondersteuning voor Linux!
Jammer, echt heel jammer anders had ik het erop gezet..

Alleen Windows/Mac.. ivm te installeren protocollen! :(

Weet het ook niet precíes. Er moet iets van een protocol geinstalleerd worden voordat je op draadloos kan. Weet er ook het fijne niet van maar zonder kom je er niet op.
Ik hoef ook nooit een wachtwoord in te vullen oid. Er wordt dus iets op je laptop gezet waarmee je dan de WIFI op kan.

Volgens de ICT desk kon het niet met ubuntu..

[ Voor 48% gewijzigd door Tomino op 07-11-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Tomino schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:58:

? ik snap je post niet zo goed, maar eh.. volgens mij werkt eduroam nu ook goed iig. met ubuntu... wat voor protocollen?

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Ik wil ik mijn BIOS komen vanwege een grotere geheugen in mijn 1000H. Tig keer opgestart met zowel met F2,F1 als ESC en ik kom er gewoonweg NIET in. Gaat direct XP laden Te zot voor woorden!!! En niets, nada aan mijn bios gedaan.

Wat is dit nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

cc12 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:09:
Ik wil ik mijn BIOS komen vanwege een grotere geheugen in mijn 1000H. Tig keer opgestart met zowel met F2,F1 als ESC en ik kom er gewoonweg NIET in. Gaat direct XP laden Te zot voor woorden!!! En niets, nada aan mijn bios gedaan.

Wat is dit nou?
Power on en pompen op F2, moet echt lukken... :?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Het is me eindelijk gelukt maar ik vind het wel een vervelend dat het pas na zoveel keer lukt. Is overigens al vaker bij mij gebeurt dat je moeilijk in de BIOS komt. Komt onbetrouwbaar naar mij over. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
cc12 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:18:
Het is me eindelijk gelukt maar ik vind het wel een vervelend dat het pas na zoveel keer lukt. Is overigens al vaker bij mij gebeurt dat je moeilijk in de BIOS komt. Komt onbetrouwbaar naar mij over. :(
dan moet je boot booster in het BIOS uitzetten, ik heb hier echt nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:17
Ik krijg zelfs een scherm met PRESS F2 en als ik dan druk dan zit ik er zo :)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

YoshiBignose schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:22:
Ik krijg zelfs een scherm met PRESS F2 en als ik dan druk dan zit ik er zo :)
Dan heb je Quiet boot uitgeschakeld (of het staat ook in het quiet boot scherm)

quiet boot scherm is wit met alleen Asus logo en onderin dus F2 to enter BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Laatst online: 01-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 08:17
Wiethoofd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:36:
[...]

Dan heb je Quiet boot uitgeschakeld (of het staat ook in het quiet boot scherm)

quiet boot scherm is wit met alleen Asus logo en onderin dus F2 to enter BIOS
KLOPT! :9 Ik heb een boot password ingesteld. Toch weer wat betere beveiliging dan een windows password :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:21
YoshiBignose schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:32:
[...]

KLOPT! :9 Ik heb een boot password ingesteld. Toch weer wat betere beveiliging dan een windows password :9
ehm, CMOS batterij eruit voor bios pass, Hiren's boot cd voor het windows pass, en voila, 15minuten en je zit in het systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Zo en hoe haal je die CMOS batterij eventjes uit eenn EEE? Notebook een paar keer hard op de rand van de tafel slaan en hopen dat ie er uit springt? :p

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:02

The Zep Man

🏴‍☠️

JeanLeGrand schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 03:46:
Zo en hoe haal je die CMOS batterij eventjes uit eenn EEE? Notebook een paar keer hard op de rand van de tafel slaan en hopen dat ie er uit springt? :p
Laptop jatten, gewone batterij eraf halen, uit elkaar slopen, op de achterkant van het moederbord de gesoldeerde CR2302 ontkoppelen, 10 minuten wachten, (nieuwe) batterij er weer op solderen en de EEE PC weer in elkaar zetten.

Goedkope EEE PC. En omdat ze zo klein zijn is het even meenemen ervan ook een eitje. Al laat je hem voor langere tijd onbeheerd staan: Kensington-sloten zijn ook niet de ultieme beveiliging.

En natuurlijk is een BIOS wachtwoord ook totaal geen beveiliging tegen datadiefstal... Maar misschien ben jij iemand die 'niets te verbergen heeft'. :|

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 08-11-2008 07:20 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:36

Nitai

Live the life you love.

Tomino schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:58:

Weet het ook niet precíes. Er moet iets van een protocol geinstalleerd worden voordat je op draadloos kan. Weet er ook het fijne niet van maar zonder kom je er niet op.
Ik hoef ook nooit een wachtwoord in te vullen oid. Er wordt dus iets op je laptop gezet waarmee je dan de WIFI op kan.

Volgens de ICT desk kon het niet met ubuntu..
Ik heb studenten die met Ubuntu op het draadloos netwerk van HHS (Den Haag) zitten hoor? Gewoon zelf uitproberen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Nitai schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 08:32:
[...]

Ik heb studenten die met Ubuntu op het draadloos netwerk van HHS (Den Haag) zitten hoor? Gewoon zelf uitproberen.
Dan zou ik graag contact met ze willen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukhem
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08-2022
Weet er iemand waar ik een eeebox kan kopen in belgie? Enige die ik kan vinden is pixmania maar die verkoopt de box met franse winxp en zonder muis/keyb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:36

Nitai

Live the life you love.

Tomino schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:31:
[...]

Dan zou ik graag contact met ze willen hebben ;)
Ik heb er eentje gemaild :) En kreeg dit linkje terug.
http://www.tirijswijk.nl/forum/viewtopic.php?t=6#p20

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Ik wil vandaag m`n eigen 901 aanschaffen, deze threat heeft me redelijk overtuigd. :9 Ik gaan um bestellen bij Chear naar alle waarschijnlijkheid. Máár.... koop ik hiermee de goeie variant? Ik volg dit forum al een tijdje maar als ik het goed begrijp zijn er meerdere types met verschillende batterijen in omloop right? :? Hij moet mee op reis en wil het liefst zo lang mogelijke werktijden.

Verder iemand nog tips/opmerk. over Chear of misschien toch andere leveranciers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Iemand die hier Ubuntu 8.10 op zn Eee900 heeft gezet ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Laatst online: 13-07-2023
Tomino schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:01:
Ik heb hem op mijn 701 gezet. En hij draad super. Eerder is in dit draadje een linkje gepost met een how-to. Deze heb ik gevolgd en alles werkt naar behoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:01:
Ik probeer hem op de 901 te krijgen. Maar moet zo te zien met externe DVD, en hoewel ik die heb is dat geen uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Laatst online: 30-09 23:33
The Zep Man schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:56:
De enige combinatie die ik heb gevonden waarin H.264 videos met een resolutie van 1280x720 vloeiend afgespeeld kunnen worden op een EEE PC 901 onder Windows XP:
  • Media Player Classic
  • CoreAVC
  • Overlay Video Renderer (Belangrijk! VMR7/9 stottert tijdens het afspelen...)
  • DirectVobSub, voor als je ondertiteling wilt. Met Overlay Video Renderer kan MPC namelijk zelf geen ondertitels weergeven.
  • De Super Hybrid Engine moet in 'High Performance mode' staan om de video soepel af te kunnen spelen. Bij stotteringen kan 'Super Performance Mode' geprobeerd worden, maar dit is bij mij nog niet nodig geweest.
Thanks (ook DevilsProphet). Ik heb van het weekend eindelijk 's tijd gevonden om dit te proberen en het lijkt nu te werken. Ik krijg 720p H.264 nu ook vloeiend afgespeeld op mijn 901XP. Ik heb de combinatie, zoals hierboven beschreven, gebruikt m.u.v. Overlay Video Renderer. Die bleek vooralsnog niet nodig. Mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lukt het vooralsnog niet. Ik heb MPC geïnstalleerd, en CoreAVC Pro. Waar kan ik die Overlay Video Renderer vandaan halen? Heb overal gezocht, maar kan 'm niet vinden! En wat zijnn jullie settings in MPC bij Output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Tomino schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:56:
[...]

Ik heb hem nu in gebruik! Werkt stable als ik hem aan netsnoer hang!

Paar vraagjes. Is het normaal als je de stekker eruit trekt hij gelijk blauw gaat? Zoja, kan dat kwaad en waarom gebeurd dat?

Is het schadelijk voor je CPU om hem hoger te laten lopen voor langere tijd? Kan je niks hardwarematigs "mollen"?
Beste Tomino, sorry dat ik niet eerder kon reageren op me scriptje.

Nee, dit script is alleen voor netstroom! Pas op draai je eee niet op die snelheid als je op batterij bezig bent.
Hij trekt dat sowieso niet trouwens.

Dit EeeCTL script is alleen voor netstroom, ik moet eerlijk zeggen dat ik die van mij ook niet erg ver krijg op accu. Ja, hooguit 820 Mhz.

Overclocken is niet gevaarlijk zolang je het maar met zorg doet. Laat hem langzaam klokken, als je 1500 te langzaam vind kan je dat getal verlagen. (Dat is een klok counter of zo iets : P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:24:
Mij lukt het vooralsnog niet. Ik heb MPC geïnstalleerd, en CoreAVC Pro. Waar kan ik die Overlay Video Renderer vandaan halen? Heb overal gezocht, maar kan 'm niet vinden! En wat zijnn jullie settings in MPC bij Output?
MPC > View > Options > Playback > Output en daar Overlay Mixer nemen. Als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Ik lees hier dat er gebruikers zijn die Vista er op hebben.
Mijn vraag is welke drive jullie daar voor hebben gebruikt van bijv de 900.

Ik heb voor ik aan me alles-op-ob-ssd projectje begon ook zitten klooien met vista, sterker nog ik heb vista gekocht en tja zit nog in de doos haha

Met Vlite kreeg ik het voor elkaar om vista rond de 700 mb te krijgen en de lock kon/ kun je dus ook weg halen zodat ie ook op de 3,8 GB SSD wil installeren.
Het werkte wel ja, ik had ongeveer net als met XP 500 MB over en na wat tweaks zoals swap uitzetten enzo heb je weer meer ruimte voor windows updates.
Maar toen kwam juist het probleem (Windows Update bleef hangen en gaf fouten tijdens de opstart)
Heb blijkbaar te veel weg gesloopt met Vlite?

Ik wil het best wel proberen om vista nog een keer op me 900 te zetten.. de reden waarom ik liever de OB-SSD (Lees: Kleine snellere schijf) wil zetten is dus omdat die sneller is, sneller dan die 2e van 16 GB.

Ik zoek eigenlijk een soort van help via google of iemand hier die weet wat er absoluut niet weg mag uit vista dan kan ik weer even proberen met Vlite.

Nog een vraag die wat technischer is en voor de Ghost gebruikers:

Ik heb een SDHC kaart waar mijn Image van heel C:\ op staat (Dat is nu XP)
Als ik me pc om wat voor reden dan ook moet resetten werkt die SDHC net als Hirens Bootcd alleen dan met een legale ghost versie in dos en herstel ik hem dus via SDHC.

Nu vraag ik me af als ik nu vista er op zet (dus op C:) en later weer me oude XP image terug zet krijg ik dan MBR problemen? Ik las namelijk dat vista het MBR en Mirror aanpast die als je daarna XP er op zou zetten een boot probleem kan geven.. iemand enig idee ?

Kijk, dan kan ik vista er op zetten en later bijv C: formateren en weer herstellen met me XP Image met ghost.

Trouwens ik las zelfs dat er al mensen zijn die windows 7 beta er op hebben gezet hahahaha.. ach ja, je bent tweaker of je bent het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Fonk schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:47:
Dit EeeCTL script is alleen voor netstroom, ik moet eerlijk zeggen dat ik die van mij ook niet erg ver krijg op accu. Ja, hooguit 820 Mhz.
Als je normaal op batterij 630MHz draait en nu 810/819MHz haalt (veelvoud van 9 :+) dan is dat zeker een nette snelheid als je bedenkt dat je normaal op netstroom 900MHz draait.
Overclocken is niet gevaarlijk zolang je het maar met zorg doet. Laat hem langzaam klokken, als je 1500 te langzaam vind kan je dat getal verlagen. (Dat is een klok counter of zo iets : P )
Die 1500 is het aantal milliseconden dat hij rust moet nemen tussen de FSB naar je volgende stapje verhogen. Ik heb deze op 350 staan zodat hij in 0,35seconde naar het volgende stapje gaat en anders ben je 1,5seconde aan het wachten voordat hij naar het volgende stapje gaat. Het volgende stapje is niet je volgende FSB-preset, maar zo'n tussenliggende waarde omdat anders je systeem moeilijk hard vastloopt als je in een keer van 630 naar bijvoorbeeld 810MHz probeert te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Ahh ja idd, mooie uitleg over dat FSB geval :)

Maar wiethoofd krijg jij hem boven de 1143 op stroom ? zodra ik naar 1150 loopt ie vast.

Jammer dat de ontwikkeling van Eeectl is gestopt, althans dat las ik.

Ik heb geen script op 810 hoor :P ik zag dat een keer voor een aantal minuten staan en toen was volgens mij mijn accu leeg :P

Nee, ik werk elke dag op EEE als desktop vervanger dus ook altijd op stroom.. wel doe ik dat er eens per week af omdat het blijkbaar slecht is voor je pc als ie 24/7 aan het stroom zit?!

Wat SDHC betreft ik kan iedereen transcend aanraden, zeer betrouwbaar.
1 tip defragmeteer je Ghost image NOOIT met O&O defrag! Dan is ie stuk ; P

Wiethoofd ik las dat je ook een 900 hebt.. ben jij al bezig je laptop tot het extreme te krijgen / proberen? Zoals uhm Bioshock spelen of nog erger Crysis : P
Men mag me een idioot vinden maar ik ga het proberen haha ; P

Blijf leuk speelgoed die mini pc's, eigenlijk vind ik dit veel leuker dan een normale laptop omdat het gewoon een uitdaging is om er alles uit te trekken wat er uit te trekken valt.

Voor games vond ik o.a. 3D Analyze (Daar mee kan je dingen die het spel nodig heeft uit zetten.. dus het spel voor de gek houden. Hij vraagt om shader 3.0 hiermee zeg je tegen het spel gebruik maar 2.0.. zoiets dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik krijg m'n EEE niet hoger dan 990MHz, ik heb 999MHz geprobeerd, en meteen sloeg m'n scherm op zwart.

En als je je EEE als desktopvervanger gebruikt en 24/7 aan het lichtnet hebt hangen, haal gewoon de batterij er uit, hij kan zonder ook, en hij koelt beter dan met als je hem dichtgeklapt hebt met een extern scherm er aan en los tobo+muis.

Ik heb WoW draaiend gehad, maar daar ben ik mee gestopt, ik heb hem op 990MHz als ik hem aan het lichtnet heb hangen en 810 als ik snel even iets moet opzoeken als hij aan de batterij ligt maar op 360MHz als ik langere tijd zonder stopcontact in de buurt moet werken.

En over SDHC-laartjes gesproken, takeMS raadt ik af, wel goedkoop, redelijk snel, maar de "behuizing" van het kaartje is met een paar keer in en uit je EEE of in een kaartlezer zo stuk, ook blijft het Lock-schuifje niet goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Laatst online: 13-07-2023
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:53:
[...]

Ik probeer hem op de 901 te krijgen. Maar moet zo te zien met externe DVD, en hoewel ik die heb is dat geen uitdaging :)
Dat kan gewoon met een usb-stick met deze handige tool. Voor je die tool gebruikt even je usb-stick formatteren. Werkt zonder problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Wiethoofd schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:01:
Ik krijg m'n EEE niet hoger dan 990MHz, ik heb 999MHz geprobeerd, en meteen sloeg m'n scherm op zwart.

En als je je EEE als desktopvervanger gebruikt en 24/7 aan het lichtnet hebt hangen, haal gewoon de batterij er uit, hij kan zonder ook, en hij koelt beter dan met als je hem dichtgeklapt hebt met een extern scherm er aan en los tobo+muis.
Bij mij sloeg ie ook eerst op zwart totdat ik alle animaties en kleuren en extra services uit zette.
Ik weet zeker dat je hem hoger kan krijgen dan 990 we hebben toch de zelfde cpu?

Ja, ik heb hem wel 24/7 aan het lichtnet met de accu er in omdat ik hem soms loskoppel om mee te nemen en dan is de accu ook meteen vol. Vroeg me meer af of het kwaad kan dat de accu steeds bijgeladen word.
Anders volg ik je advies wel en haal ik de accu er wel uit mocht het de accu op deze manier geen goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Fonk schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:31:
Ik weet zeker dat je hem hoger kan krijgen dan 990 we hebben toch de zelfde cpu?
Blijkbaar ben je niet zo heel bekend met overclocken. Dat je dezelfde CPU hebt betekent helemaal niks. Elk exemplaar is anders, al zijn CPU's van dezelfde stepping wat meer hetzelfde dan CPU's uit verschillende steppings. Je kunt een CPU treffen die stabiel 50% overgeclockt kan worden, maar met wat pech heb je er eentje die niet veel verder komt dan 5% of 10%.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Exirion schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:38:
Blijkbaar ben je niet zo heel bekend met overclocken. Dat je dezelfde CPU hebt betekent helemaal niks. Elk exemplaar is anders, al zijn CPU's van dezelfde stepping wat meer hetzelfde dan CPU's uit verschillende steppings. Je kunt een CPU treffen die stabiel 50% overgeclockt kan worden, maar met wat pech heb je er eentje die niet veel verder komt dan 5% of 10%.
Aanvulling: Ook hangt het er ook maar net van af waar je CPU op de wafer gebakken is, het schijnt dat hoe meer hij naar het midden van de wafer zit hoe beter hij klokt, dit is dan dus ook weer stepping afhankelijk etc.

ontopic: ik heb het touchscreen uit m'n overgenomen EEE gesloopt omdat deze gebarsten was, nu kijken of ik op zoek ga naar een nieuwe of het zo laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 10:50

T-8one

take it easy, take a sisi

Hoe installeer ik programma's/games van http://eeedownload.asus.com/?
Ik kan daar een CNR (XML-inhoud) file downloaden, maar dan?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

T-8one schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:21:
Hoe installeer ik programma's/games van http://eeedownload.asus.com/?
Ik kan daar een CNR (XML-inhoud) file downloaden, maar dan?
Onder "specifications" van Pac man kon je een .deb downloaden... Een binary package voor Debian/Ubuntu...

http://eeedownload.asus.c...cifications/pacman/202381

[ Voor 8% gewijzigd door jmk op 12-11-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 22:42
Steephh schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 01:19:
Ik vraag me eigenlijk af hoe het nu zit met het Atom vs. Celeron verhaal.. Ik meen dat de Atom's een stuk langzamer waren en dat de 945 chipset nogal veel stroom verbruikt. Speelt dat verhaal nog steeds, oa bij de 10" versie? Want als ik er al een overweeeg zit ik te twijfelen tussen het 900 model en de 1000H.
Kickje :)

_@/'

• sroebert
Ik zou uberhaupt niet voor de 900 gaan, juist vanwege de korte batterij tijd. Het mooie aan de 901 en 1000H is dat ze en een 6-cell batterij hebben en dat de atom zo zuinig is. Echt langzaam is deze ook weer niet, je zal toch neem ik aan geen echte zware programma's/games gaan draaien op deze machine, dat zal je ook zeker niet lukken op de 900 in ieder geval.

Dus twijfelen tussen de 901 en 1000H ok, maar als ik tussen 900 en 1000H moest kiezen, ga ik zeker voor de 1000H.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 22:42
Hmm ik kan me wat tests herinneren waarbij de nieuwe eee-pc's meer zouden verbruiken vanwege hun 945 chipset (de Atom cpu was wel zuiniger dan de celeron) en deze zou ook krachtiger moeten zijn (voor wat simpelere spelletjes, like UT'99 etc), maar doordat de FSB niet volledig benut werd kwam dit niet tot zijn recht.. Anyways, ik zal dat artikel nog eens proberen terug te zoeken.

_@/'

Verwijderd

Druss schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:15:
Ik wil vandaag m`n eigen 901 aanschaffen, deze threat heeft me redelijk overtuigd. :9 Ik gaan um bestellen bij Chear naar alle waarschijnlijkheid. Máár.... koop ik hiermee de goeie variant? Ik volg dit forum al een tijdje maar als ik het goed begrijp zijn er meerdere types met verschillende batterijen in omloop right? :? Hij moet mee op reis en wil het liefst zo lang mogelijke werktijden.

Verder iemand nog tips/opmerk. over Chear of misschien toch andere leveranciers?
Vreemd dat hier niemand op heeft gereageerd... Maar wat die 901 betreft (je hebt hem waarschijnlijk al besteld), hij wordt met een Li-ion batterij geleverd en dat is prima. Volgens mij is dat ook de enige variant die wordt uitgeleverd. Ik denk dat je in de war bent met een 900. Daar zijn wel verschillende batterijen uitgeleverd. In NL alleen de 4400 mAh versie, in het buitenland met een zwaardere 5200 of 5800 mAh accu. In NL zal je alleen de 901 XP versie zien, de Linux-versie (met 20 GB opslag) wordt hier en in veel andere landen niet geleverd.

Ik ken Chear niet, de prijs is redelijk (zie ook de Pricewatch...). Succes met je 901 :)

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000

TDB

Druss schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:15:

als je een eigen site hebt én je wilt bij Chear kopen, dan kan je gemakkelijk 2% korting krijgen. Heb ik toentertijd met mijn HP laptop ook gedaan. 2% op € 375 is niet veel, maar alle beetjes helpen...

PSN: TDBtje

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-08 13:32
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:41: In NL zal je alleen de 901 XP versie zien, de Linux-versie (met 20 GB opslag) wordt hier en in veel andere landen niet geleverd.
Ik vraag me af of hij (en de 1000) überhaupt wel eens hier uit komt. De 1000 series zijn al 5 maanden geleden gelaunched en ik kan nog geen enkel nieuwsbericht herinneren om te zeggen wanneer hij hier uit komt.
Heeft iemand ooit geprobeerd de 1000H te modden dat hij een SSD kreeg ipv een HDD? Ik heb toch het liefst die extra snelheid en wat verlengde battery life, tenzij het dan meer dan de standaard 1000 kost.

Verwijderd

Lolandros schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:35:
Ik vraag me af of hij (en de 1000) überhaupt wel eens hier uit komt. De 1000 series zijn al 5 maanden geleden gelaunched en ik kan nog geen enkel nieuwsbericht herinneren om te zeggen wanneer hij hier uit komt.
Zelf ben ik inderdaad ook een stuk meer geïnteresseerd in de 1000 dan de 1000H. Of misschien de S101... maar van geen van beide is mij duidelijk (of en) wanneer ze hier in de winkel liggen. Iemand een idee?

Op basis van onder andere YouTube filmpjes lijkt het snelheidsverschil tussen de 1000 en de 1000H trouwens niet echt opzienbarend, misschien dat een zelfgemodde 1000H met een hippere ssd een betere oplossing is dan.
Lolandros schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:35:
Heeft iemand ooit geprobeerd de 1000H te modden dat hij een SSD kreeg ipv een HDD?
Ikzelf niet, maar de mod lijkt vrij eenvoudig: http://www.youtube.com/watch?v=A6Pr7UEO1iQ

• Cobiwan
  • Niet online
Mensen, ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort de EEEPC 1000h. Perfect dingetje, maar het viel me op dat ik maar rond de 4.5 uur batterij duur lijk te halen. Ook valt het mij op dat de pijltjestoetsen wat losser zitten dan de rest van het toetsenbord. Je hoort vooral het verschil. Is dit normaal te noemen?

Mvg,

Sj44k13

• hostje
Raar, net een NLite installatie cd geprobeerd te maken m.b.v. de guide van TweakHanz. Maar het enige dat er op de uiteindelijke cd staat is de directory I386 en wat win51ic bestanden. Het booten vanaf deze cd gaat uiteraard niet lukken. Iemand anders dit ook gehad?

Verwijderd

r0el schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:51:
[...]

Wellicht een beetje laat maar na lang zoeken: de 901 met 3g mogelijkheid (901GO) komt halverwege volgende maand naar alle waarschijnlijk. Los zo rond de 399 euro (omgerekend naar ozzie geld geen idee :P) of icm een abonnement bij een mobiele provider.
Iemand al meer informatie hierover gevonden / gehoord? Ik zit er namelijk met smart op te wachten vanwege de ingebouwde UMTS mogelijkheden!

• sroebert
Sj44k13 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:34:
Mensen, ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort de EEEPC 1000h. Perfect dingetje, maar het viel me op dat ik maar rond de 4.5 uur batterij duur lijk te halen. Ook valt het mij op dat de pijltjestoetsen wat losser zitten dan de rest van het toetsenbord. Je hoort vooral het verschil. Is dit normaal te noemen?
Volgens mij (als ik kijk naar hoe het bij mij er aan toe gaat :P) dan is dit inderdaad normaal te noemen. Ik haal ook gemiddeld iets van 4.5 uur, als wireless uit staat wat langer. En de pijltjes toetsen hebben ook altijd wat losser gezeten.

Ben nu net over gegaan naar Vista (sinds ik een 320GB hdd erin geprop heb) en het loopt allemaal erg soepel. Het lijkt ook niet echt wat uit te maken voor de batterij tijd, dus dat is fijn.

• jmk

jmk

Sj44k13 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:34:

Mvg,

Sj44k13
Toetsenbord is normaal.

Wat heell veel scheelt:
Scherm helderheid.laag zetten, en je batterij gaat een stuk langer mee.
Als je CPU 100% is, wordt hij warm en gaat de ventilator hoog. Dan gaat het een stuk harden dan zonder.
Geen overbodige processen draaien, check CPU usage regelmatig.
De Modus waar de SHE in staat op auto/power saving mode zetten.

Even iets anders: Half Life 1 draait perfect op de 1000H, de batterij gaat dan wel harder leeg.
Heeft iemand HL2 geprobeerd? Speelbaar op alles low? Ik ben denk ik bij het laatste level van HL1, dus ik kom er snel achter! :)

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:16

JK

Ik heb gister een Asus EeePC 900HD (160GB met XP home) gekocht bij Paradigit voor 299 euro. Leuk bedrag, leuke laptop. Had al een korte ervaring met de 900/12GB ssd met XP home, maar aangezien een hdd langer mee gaat dan een ssd en de prijs 1 euro verschil was, maar de HDD versie genomen.

Tot nu toe erg tevreden, er zit een 5200mAh accu in (weet niet of dat al standaard is, de 900 van mn broer had namelijk een 4400mAh), op laagste brightness en wifi uit haal ik ruim 4 uur met de accu. Met wifi aan en brightness redelijk hoog, zit ik op 3 a 3 1/2u. Niet slecht vind ik zelf.

Zal het topic wel een beetje blijven volgen voor tips etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hostje schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:48:
Raar, net een NLite installatie cd geprobeerd te maken m.b.v. de guide van TweakHanz. Maar het enige dat er op de uiteindelijke cd staat is de directory I386 en wat win51ic bestanden. Het booten vanaf deze cd gaat uiteraard niet lukken. Iemand anders dit ook gehad?
Inderdaad raar... Heb je er via nLite wel een ISO van gemaakt? Die boot namelijk prima als je 'em op CD brand. Mocht je e.e.a. niet voor een 701 hebben gemaakt, hou er dan rekening mee dat je de multiprocessor support aan laat staan, anders gaat het niet werken op b.v. een 901. Mocht je nog vragen hebben, PM me dan even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

JK schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:14:
Ik heb gister een Asus EeePC 900HD (160GB met XP home) gekocht bij Paradigit voor 299 euro. Leuk bedrag, leuke laptop. Had al een korte ervaring met de 900/12GB ssd met XP home, maar aangezien een hdd langer mee gaat dan een ssd en de prijs 1 euro verschil was, maar de HDD versie genomen.
Een HDD gaat langer mee dan een SSD? Ik heb het eigenlijk altijd andersom gezien. Alles wat beweegt, gaat ooit kapot. Bij flash-based media is dat mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

jmk schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:18:
Heeft iemand HL2 geprobeerd? Speelbaar op alles low? Ik ben denk ik bij het laatste level van HL1, dus ik kom er snel achter! :)
Ik heb een Laptop met een PentiumM 1,87GHz en een intel 915 chipset (met dus een intel GMA900 onboard grafische chipset) en ik speel HL2 met alles op laagst, 1280x720 (HL2 heeft hor+ als je widescreen resoluties gebruikt, wat leuk is voor de spelervaring) en in de eigenschappen van de intel grafische chipset texture compression op enabled/forced (weet het niet goed meer) gezet. Dit zorgt ervoor dat het meestal vlot genoeg loopt, behalve op sommige plekken zoals de vuurtoren.

Qua specs is mijn laptop vrij vergelijkbaar met de huidige netbooks, dus ik hoop dat je er iets aan zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:25:
[...]
Inderdaad raar... Heb je er via nLite wel een ISO van gemaakt? Die boot namelijk prima als je 'em op CD brand. Mocht je e.e.a. niet voor een 701 hebben gemaakt, hou er dan rekening mee dat je de multiprocessor support aan laat staan, anders gaat het niet werken op b.v. een 901. Mocht je nog vragen hebben, PM me dan even...
Ik heb er inderdaad een ISO van gemaakt via nLite. Deze vervolgens gebrand op cd met dvd decrypter, maar hij maakt er dus geen bootable cd van. Ook als ik de ISO open met Deamon Toolz, zie ik alleen die I386 map en die win51ic bestanden. Ik zal vanavond het proces nog eens opnieuw doorlopen en kijken of ik dan wel een bootable disk kan fabriceren. Wellicht dat er iets is misgegaan tijdens het genereren van de files. Ik heb multiprocessor support inderdaad aan staan, aangezien dit voor een 901 is.
To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
DevilsProphet schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:29:
[...]

Ik heb een Laptop met een PentiumM 1,87GHz en een intel 915 chipset (met dus een intel GMA900 onboard grafische chipset) en ik speel HL2 met alles op laagst, 1280x720 (HL2 heeft hor+ als je widescreen resoluties gebruikt, wat leuk is voor de spelervaring) en in de eigenschappen van de intel grafische chipset texture compression op enabled/forced (weet het niet goed meer) gezet. Dit zorgt ervoor dat het meestal vlot genoeg loopt, behalve op sommige plekken zoals de vuurtoren.

Qua specs is mijn laptop vrij vergelijkbaar met de huidige netbooks, dus ik hoop dat je er iets aan zult hebben.
daarbij komt dat de resolutie ook nog later ligt op de eee, dus ik ben benieuwd, misschien maar eens counter-strike source uitproberen :9 Maakt mij dan toch niet veel uit of de instellingen op laag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een Asus EeePC 900HD (160GB met XP home) gekocht bij Paradigit voor 299 euro. [...]
Tot nu toe erg tevreden, er zit een 5200mAh accu in .
Zijn er meer 900HD bezitters die dit kunnen bevestigen? Met een 5200 mAh accu zie ik zo'n 900HD wel zitten.
Ik vraag dit omdat de zaak die ik op het oog heb mij niet wil vertellen wat voor accu er in zit :?
Tsja... dan mag 'ie die 900HD in een plek stoppen waar de zon nooit schijnt...

Als ik echter meer bevestigingen krijg dat er wel degelijk een 5200 in zit, wil ik het 'risico' wel nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Ik heb een 900. De originele 4400 mAh batterij is inderdaad bagger. Deze loopt zelfs leeg terwijl de laptop uit staat. Ik heb een 5200 mAh batterij gekocht en deze is veel beter (kostte wel weer 65 euro, maar goed). Hij loopt niet zomaar leeg en ik kan veel langer werken. Ik moet nog even een keer precies meten hoe lang. Nu kan ik hem tenminste ook fatsoenlijk meenemen in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:16

JK

@The Zep Man:

SSD kan je minder vaak overschrijven. En 160gb is ook wel makkelijk. Nu ik ook wat oude games weer installeer enz. GTA Vice City draait bijv. prima ;) Maargoed, met een HDD moet je niet gaan rondzwaaien, waarbij je een SSD wat veiliger kan verplaatsen terwijl hij aan staat.

Wat betreft de 5200mAh batterij, ik weet dat de batterij van de 900 (4400mAh) leegloopt, ook als hij uit staat, maar ik dacht dat dit aan de 900-serie lag, maar volgens G-Kracht dus aan het type batterij? Heb 'm nog te kort om te kunnen opmerken of hij leegloopt als hij uit staat, maar anders een prima oplossing. Zal het wel een beetje in de gaten houden de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

BloodDragon schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:39:
[...]

daarbij komt dat de resolutie ook nog later ligt op de eee, dus ik ben benieuwd, misschien maar eens counter-strike source uitproberen :9 Maakt mij dan toch niet veel uit of de instellingen op laag staan.
Ik heb bij mij gemerkt dat de resolutie niet bijster veel uitmaakt. 640x480 of 1280x720, het ging overal even vlot (of net niet). Ik gok dat de grafische chipset kracht tekort komt om bepaalde plaatsen deftig te kunnen renderen. En bij netbooks al zeker omdat de cpu zo "zwak" is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

DevilsProphet schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:29:
[...]

Bedankt voor de gouden tip! :)
Onder de Intel Grafische Chip onder Configuratie scherm zijn 2 opties voor compressie. Die heb ik beide op forced gezet. Loopt gewoon heel mooi vloeiend. Zeer groot verschil met standaard instellingen. Alles verder op laag gezet, maar wel 1024x600 widescreen. Ik ben bijna klaar met HL1, dus ik heb alleen nog even in de rij gestaan in City7 ofzo, maar WOW wat is dat mooi!

Ik heb trouwens nog niet eens de grafische driver geupgraded....

Ik ga HL1 en HL2 even toevoegen op dit topic van EeeUser.com, want dat deze spellen niet in de topic start staan, dat is echt een 'shande' :D

dit is dus op de 1000h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een Asus EeePC 900HD (160GB met XP home) gekocht bij Paradigit voor 299 euro. Leuk bedrag, leuke laptop.
Ben vanochtend ook bij die jongens langs gegaan. Vonden het geen probleem om even de accu te checken, hij wordt inderdaad geleverd met een 5200 mAh. Heb 'em maar meteen meegenomen :+

Ik vind deze 900HD een aanrader voor iedereen die een 9 inch scherm wil hebben en minder euries uit wil geven dan voor de 901. Wat mij de doorslag gaf, was het feit dat ik die 'glossy' pianolak laptopjes gewoon lelijk vind :| Ja, ik ben vast conservatief en ga niet mee in de vaart der volkeren. Doe mij maar een matte laptop! In de 900HD geen zuinige Atom processor, maar met de meegeleverde 5200 mAh accu heb ik meer dan genoeg werktijd. En dan kan je de 900 natuurlijk nog terug klokken naar 633 MHz, dezelfde 'snelheid' als waar de 701 op werkt.

Ik heb sinds maart van dit jaar een 701 en deze 900HD lijkt er sprekend op. De uiterlijke verschillen: De kast is voorzien van een matte 'parelmoer' finish en de mousepad is ongeveer dubbel zo groot, Verder is de 900HD ongeveer 5 mm groter (aan de korte kant gemeten) en staat hij een paar millimeter hoger op de pootjes. Waarschijnlijk om ruimte te bieden aan de harddisk van 160 GB. En de 900HD heeft natuurlijk een 9 inch scherm met webcammetje, wat op mijn 701 G4 Surf ontbreekt. Wat ook opvalt: de fan gaat veel minder snel aan dan op de 701.

Wat ik jammer vind is dat de accu's tussen de 701 en 900HD niet uitwisselbaar zijn. Dat geldt ook voor de voeding. Beetje lullig van Asus. Maar goed, daar komen we ook wel overheen. Waar ik erg blij mee ben is de harddisk van 160 GB. Ik heb nu een prima plek gevonden voor de vakantiefoto's en de muziek voor onderweg.

Op het internet heb ik trouwens nog geen vervangingsaccu voor de 900HD gevonden. Zal wel aan die afwijkende maat liggen... Wat mij betreft is de 900HD de goedkoopste keus van de eee-range, zonder dat het gebruiksgemak daar onder lijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Zeer leuk verhaal over de tot nu toe in mijn ogen afgekeurde 900HD.

Echter, je hebt het over de batterij die toch iets langer meegaat omdat het een 5200mAh exemplaar is, maar over hoeveel uur spreken we dan?

Waarom heb je niet voor de 904 gekozen, trouwens? Dat is een 901 met HD, als ik mij niet vergis. En ook niet al te duur.

[ Voor 22% gewijzigd door RuddyMysterious op 16-11-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mechanik
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
The Zep Man schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:54:
[...]

Een HDD gaat langer mee dan een SSD? Ik heb het eigenlijk altijd andersom gezien. Alles wat beweegt, gaat ooit kapot. Bij flash-based media is dat mij nog niet gelukt.
er bestaat, naar het schijnt ,een programma dat ervoor zorgt dat je SSD geheugen wisselend geschreven wordt waardoor de levensduur van de SSD langer zou zijn, kan er iemand me er de naam of linnk naar bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

mechanik schreef op zondag 16 november 2008 @ 08:33:
[...]

er bestaat, naar het schijnt ,een programma dat ervoor zorgt dat je SSD geheugen wisselend geschreven wordt waardoor de levensduur van de SSD langer zou zijn, kan er iemand me er de naam of linnk naar bezorgen?
Doe geen moeite. Dit zit in elke SSD hardwarematig ingebouwd. Elke bit welke gebruikt kan worden voor opslag wordt zo efficiënt mogelijk gebruikt, zodat hij zo min mogelijk wordt overschreven door de gehele levensduur.

Het is mij nog nooit gelukt om een flash-based medium over de kop te krijgen door te vaak ernaar te schrijven. Dit is dan ook zo'n risico waarvan het waarschijnlijk een feit is dat het er is, maar dat het zo klein is dat je je er geen zorgen over hoeft te maken. Maak je liever zorgen over een falende harde schijf, omdat dit veel vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijn 901 binnen gekregen. Heel leuk apparaat, tot ik er achter kwam dat 'ie al gebruikt is... Stond al het e.e.a. aan programma's op, en een foto van waarschijnlijk de vorige eigenaar. Nu dus eerst maar wachten tot de webshop reageert op mijn mail, maar ondertussen toch alvast maar zoeken hoe je een windows reinstall doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevilsProphet schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:13:
Zeer leuk verhaal over de tot nu toe in mijn ogen afgekeurde 900HD.

Echter, je hebt het over de batterij die toch iets langer meegaat omdat het een 5200mAh exemplaar is, maar over hoeveel uur spreken we dan?

Waarom heb je niet voor de 904 gekozen, trouwens? Dat is een 901 met HD, als ik mij niet vergis. En ook niet al te duur.
Ik heb 'em pas een dag, dus kan er nog weinig over zeggen. Hij heeft 8 uur aan de oplader gelegen en daarna kon ik er 3,5 uur mee prutsen. Wifi aan, beetje muziek, beetje internetten, veel installeren, wat videoclips bekeken en de hele Windowsinstallatie aangepast. Wat wordt er een bende software meegeleverd! Als ik de forums mag geloven moet je er na een paar keer opladen ongeveer 4 uur mee kunnen doen.

Ik had liever een 9 inch Atom gehad (10 vind ik alweer te groot), ware het niet dat Asus die allemaal in zo'n gruwelijk glimmende behuizing stoppen :( . Uiteindelijk dus voor deze 900HD gekozen vanwege 1. het uiterlijk (gewoon ordinair matzwart 8) ) , 2. de prijs, 3. makkelijk om de hoek bij Paradigit te verkrijgen (heb nog geen 904 in de schappen zien liggen), 4. de flinke opslagcapaciteit.

De 901 is een betere machine denk ik, maar wel 75 tot 100 euro duurder. En je moet van pianolak houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobbo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-03 15:11
Ik heb nog wel eens dat mn 1000h 80 gig vastloopt bij het opstarten (net voordat het BT icoontje normaal in beeld zou komen). Als ik dan een harde reset doe dan zie ik dat mn bluetooth aanstaat (terwijl ik die verder altijd uit heb staan). BT springt dus aan na het vastlopen. Als ik kijk bij diagnostische gegevens bij configuratie, dan zie ik staat "Het apparaat werkt niet goed".
Daarom mijn vragen:
Heeft iemand ook dit probleem gehad?
Hoe kan ik de driver updaten (nu WIDCOMM 5.5.0.3200)/waar?
Duidt dit op een hardware probleem?
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic