Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:16
Mijn probleem:

Ik probeer nu al ongeveer sinds Juli mijn telefoon(Sony Ericsson W910i) te gebruiken als modem. Dit allemaal via het netwerk van Hi (KPN).

Wat heb ik al geprobeerd:

Ik heb al op vele manieren geprobeerd de telefoon te gebruiken als modem, in eerste instantie via de meegeleverde usb kabel inmiddels ook via bluetooth.

De telefoon instellen als modem gaat in beide gevallen zonder meer goed, maar zodra ik probeer om verbinding te maken met het netwerk krijg ik de volgende foutmelding: Foutcode 734 en op de telefoon: verbindingsfout controleer de instellingen en neem contact op met uw operator als het probleem blijft bestaan.

Ik heb geprobeerd om via google de oplossing te vinden, maar elke keer als ik een 'oplossing' vind via google komen deze 2 foutmeldingen naar boven.

Overigens kan ik prima internetten op de telefoon zelf! :?

...?

Wat ik me ten zeerste afvraag is of het uberhaupt mogelijk is om via de telefoon verbinding te maken? Is dit bij jullie wel gelukt, zo ja hoe heb je dit gedaan? :*)

PS: het gaat trouwens om een pc met Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
Anyone..?:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
Jainoxi schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:07:
[...]

Dit is een probleem dat totaal niet gerelateerd is aan de Eee. Je dient zeer specifieke instellingen te kiezen. Hier heb ik 't werkend gekregen met een Nokia N95. De instellingen in XP zouden echter gelijk moeten zijn.
Ik begrijp dat dit totaal niet gerelateerd is aan de Eee Pc, maar ik zag in dit topic dat sommige forum gebruikers dit wel gelukt was. Dus ik hoopte op een uitleg welke mijn probleem verhelpt!

Ik ga jouw methode zo eens proberen! :D
letatcest schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:40:

[...]
(anders ook even de link naar je topic erbij zetten, dan wordt ie vanzelf druk bezocht, want dit is idd. een telefoonprobleem, je kunt erg veel verschillende netwerken instellen bij de BT en USB netwerk opties, bv. telefoon als modem-optie bij USB en dan kun je nog kiezen uit 6 verschillende data accounts, bel de kpn, dan krijg je een sms met de goede instellingen en als dat niet werkt.., trouwens, ook handig als je het OS vermeld, al ga ik er vanuit dat je XP gebruikt en mijn ervaring dat USB met de goede instellingen standaard out of the box op alle os-en werkt met alle SE-telefoons die ik ooit gehad heb en ik wilde dit eigenlijk allemaal in je andere topic zetten, maar ik was te lui om te zoeken :+ )
Nu je het zegt, het is best handig om die info in de post erbij te plaatsen :P. Het gaat inderdaad om windows XP, en het topic is te vinden via deze link: Via W910i op internet(kpn) . Ik kan met de telefoon zelf wel op internet, dus in principe zouden dan de instellingen juist zijn? Het lijkt mij zoiezo niet te lukken, elke keer als ik verbinding probeer te maken lijkt het alsof het "verboden" wordt door kpn. Aangezien de boodschap na het verbinden scherm verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15

lier

MikroTik nerd

Foutcode 734 en op de telefoon: verbindingsfout controleer de instellingen en neem contact op met uw operator als het probleem blijft bestaan.
Heb je al contact gehad met KPN ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
lier schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:22:
[...]

Heb je al contact gehad met KPN ?
Om eerlijk te zijn niet, maar ik verwacht niet echt een oplossing van kpn als ze zelf eigenlijk liever niet zien dat ik op deze manier gebruik maak van de internet connectie. Of is dit heel erg naief?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zegt
Surf Mobiel is niet bedoeld voor het gebruik van je mobiele telefoon of PDA in combinatie met je laptop – al dan niet via bluetooth
(http://www.hi.nl/web/show/id=299087)

niet genoeg?

Het lijkt me dat dit geblokkeerd wordt dan, of zeg ik nu iets heel doms?

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 30-09-2008 11:51 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43
Mad Marty schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:50:
Zegt
[...]
(http://www.hi.nl/web/show/id=299087)

niet genoeg?

Het lijkt me dat dit geblokkeerd wordt dan, of zeg ik nu iets heel doms?
Het kan niet geblokkeerd worden. Er is geen enkele manier voor een provider om het verschil tussen internet op de telefoon of internet via de telefoon. De verbinding wordt op exact dezelfde manier opgebouwd.

Taab: heeft mijn uitleg in het Nokia N95 topic geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Het wordt op zich niet geblokkeerd, maar je snelheid is gewoon bedroevend laag. KPN/HI biedt maximaal 128 kbits down en 64 up. Allemaal erg traag. HSDPA wordt helemaal niet aangeboden voor telefoons, al zeggen ze van wel (dan zou je minder latency moeten hebben ook met maar 128 kb down, maar dat terzijde).

Wat heb je voor instellingen staan bij het laatste tabblad bij de instellingen? (tab "verbindingen" en dan bij USB welk netwerk ie kiest)

Dingetje wat ik met mijn oude tel. vaak had (een k800i) dat je hem soms moest restarten na te veel verbindingswijzigingen.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
Jainoxi schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:23:
[...]

Taab: heeft mijn uitleg in het Nokia N95 topic geholpen?
Ik heb hem geprobeerd, maar ik blijf de 734 fout krijgen. Iets met de ppp instellingen.
letatcest schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:29:

Wat heb je voor instellingen staan bij het laatste tabblad bij de instellingen? (tab "verbindingen" en dan bij USB welk netwerk ie kiest)
Hij kiest hier "Mobiel Internet'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Taab schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:20:
[...]

Ik heb hem geprobeerd, maar ik blijf de 734 fout krijgen. Iets met de ppp instellingen.

[...]

Hij kiest hier "Mobiel Internet'?
Je kunt daar dus een ander type verbinding kiezen, bijvoorbeeld mobiele startsite of mail en java (of kpn mms, maar dat werkt waarschijnlijk niet, dat is overigen.
Trouwens, met uitzetten van je telefoon bedoel ik dus: batterij eruit. Heel idioot, maar mijn vorige tel (k800i) had daar dus soms last van dat ie alleen maar wilde connecten na blijkbaar stroom d'r af...
Heb je nou met Hi (1200) gebeld? Dan sturen ze een sms met instellingen en misschien dat het daardoor dan weer werkt.. het is soms niet te begrijpen waarom het wel of niet werkt. Een niet-nerd vriend van me die aan de reclame zijde werkt in de tel. branche kan alleen maar klagen over 'waarom het nou nooit gewoon WERKT, hij krijgt ook om de haverklap nieuwe testtoestellen en hij zegt altijd: als het niet direct werkt, is het dus een slechte telefoon/provider combi...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
letatcest schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:22:
[...]

Je kunt daar dus een ander type verbinding kiezen, bijvoorbeeld mobiele startsite of mail en java (of kpn mms, maar dat werkt waarschijnlijk niet, dat is overigen.
Trouwens, met uitzetten van je telefoon bedoel ik dus: batterij eruit. Heel idioot, maar mijn vorige tel (k800i) had daar dus soms last van dat ie alleen maar wilde connecten na blijkbaar stroom d'r af...
Heb je nou met Hi (1200) gebeld? Dan sturen ze een sms met instellingen en misschien dat het daardoor dan weer werkt.. het is soms niet te begrijpen waarom het wel of niet werkt. Een niet-nerd vriend van me die aan de reclame zijde werkt in de tel. branche kan alleen maar klagen over 'waarom het nou nooit gewoon WERKT, hij krijgt ook om de haverklap nieuwe testtoestellen en hij zegt altijd: als het niet direct werkt, is het dus een slechte telefoon/provider combi...
Had het deze week erg druk dus heb helaas geen tijd gehad om eerder te reageren.

Ik heb inmiddels alle profielen geprobeerd en ook alle (nieuwe) instellingen opgevraagd. Niks heeft iets concreets uitgehaald. Waarschijnlijk heeft je vriend gelijk, en zal ik aan een laptop abbo moeten als ik echt mobiel wil werken! Wel jammer dat het niet werkt :(.

Als ik uiteindelijk toch iets vind komt het in dit topic te staan ;)
Pagina: 1