[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.259 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:58

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:26:
Net dit topic gevonden: [HOWTO] Installeren touchscreen in Asus EEE 901
misschien handig om die in de TS op te nemen
Check :)
Heb je hetzelfde voor andere EEE's?
Voor de compleetheid.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

XanderDrake schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 00:57:
Ik zag deze in de actieve topics lijst staan en heb em gepost (voordat de eigenaar van dat topic (die net na mijn postte) het kon doen >:))

En nee, maar het zal waarschijnlijk niet veel verschillen als je het in een 900 toe wilt passen. Het enige verschil is de proc, en dus het mobo, maar de goede pinlayout etc. opzoeken zal ook werken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2020
Bedankt!

Ik weet nu eigenlijk niet meer of het de 900 of 901 is, maar het is de Linux versie in ieder geval. Wat voor driver moet ik dan hebben? Want voor zover ik nu kijk kan ik niks vinden wat met LAN te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

[...]
Voor de compleetheid.
Ik heb zelf alleen een eee 901, dus kon het alleen daarop proberen :)
Op ebay zijn ook kits te vinden voor de 900 (solderless) en zelfs voor de 700 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrsRossi schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 23:29:
Ik heb een raar probleempje ineens met de eee pc.

M'n vader ligt momenteel in een revalidatiecentrum waar ze een onbeveiligd draadloos netwerk hebben, zodat alle patienten erop kunnen. (wel krijg je als je verbinding hebt 1 keer een soort van inlogscherm waar je dus nog een naam en wachtwoord in moet typen maar dat terzijde)
Het ging elke dag prima met dat ding, maar nu sinds gisteren krijgen we ineens geen verbinding meer. Hij blijft de hele tijd op de status "in behandeling" hangen. Ik heb al wat gegoogeld maar heb niet echt wat kunnen vinden (alleen voor beveiligde netwerken).
Het enige wat ik heb geprobeerd is een systeemherstel. Verder heb ik geen flauw idee.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn / en wat ik moet doen?
Kan zijn dat het aangegeven channel nummer niet op auto staat (al zou dat na een systeemherstel weer terug gezet moeten zijn) of dat er Mac adres filtering op het access point zit (maar dat kan in het revalidatie centrum eigenlijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 900HA ook aangekondigd:

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_ZKlSQm2j7TI/SOPsW2dMgJI/AAAAAAAADzg/8s_fuWbMpeM/s1600/eeepc900ha.jpg

8.9 inch 1024 x 600 screen
Intel® Atom N270 with 1GB RAM
160GB HDD
3x USB 2.0 Ports
Wifi and LAN
1.3M Pixel webcam
MMC / SD (SDHC)
Audio Jack in/out (3.5mm)
VGA out (D-sub 15 pin)
4 cell battery
225/170/35 mm 990g
Windows XP Home

En bij Amazon staat ie voor $ 350,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:28:
[...]

Kan zijn dat het aangegeven channel nummer niet op auto staat (al zou dat na een systeemherstel weer terug gezet moeten zijn) of dat er Mac adres filtering op het access point zit (maar dat kan in het revalidatie centrum eigenlijk niet)
Ja het is dus zo raar dat ie het eerst wel deed, en opeens niet meer. Waar kun je dat over channel nummer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
MrsRossi schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:45:
[...]

Ja het is dus zo raar dat ie het eerst wel deed, en opeens niet meer.
Welcome to the wonderful world of computers :+

Idd eerst even proberen de drivers opnieuw te installeren en vergeet niet dat dit ook aan het netwerk kan liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door sroebert op 05-10-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijkste manier van herinstallatie vd driver in Windows:
- open systeem eigenschappen (rechtermuisknop Deze Computer > eigenschappen óf Windowstoets + Pausebreaktoets óf via het configuratiescherm)
- ga naar het tabblad hardware (ook dit scherm is direct vanuit configuratiescherm te openen)
- klik op de knop apparaatbeheer
- zoek naar de netwerkkaarten, zie daar een wireless kaart tussenstaan, rechtermuisknop erop > installatie ongedaan maken (als hij vraagt of je het zeker weet oid, JA kiezen)
- alles afsluiten dmv klikken op OK
- computer opnieuw opstarten
- driver wordt automatisch opnieuw geinstalleerd en ingesteld. Het kan zijn dat eventueel opgeslagen wachtwoorden voor beveiligde netwerken zijn gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:44:
De 900HA ook aangekondigd:
[...]
4 cell battery
[...]
En bij Amazon staat ie voor $ 350,-.
Enige jammere is de 4-cell battery, maar voor de prijs hoef je het niet te laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:43:
[...]

Enige jammere is de 4-cell battery, maar voor de prijs hoef je het niet te laten :)
En het ontbreken van bluetooth. Onbegrijpelijk imho. De enige reden om zo'n klein apparaatje te kopen is portabiliteit. Echt productief zijn lukt m.i. niet, maar het is puur voor onderweg, al lees ik in dit topic ook al genoeg verhalen van mensen die er ook thuis op werken. En in de meeste gebieden is het nog zo dat je niet overal wifi hebt, dus heb je wel bluetooth nodig om met een mobiele telefoon internet op te kunnen. Vreemd dat Asus daar niet bij stil lijkt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gelukkig dat dat ding 3 USB poorten heeft, en je er een bluetooth dongle in kan prikken. Ik heb voor m'n 701 een sitecom micro dongle gekocht. kostte wel 13 euro.

Dus als je zonodig bluetooth wil, is dat gewoon een prima optie.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

met een beetje geluk kan je die intern ook best kwijt met wat knutsel werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
@RaZ: Helemaal waar, maar je hebt dan een uitsteeksel. En ook al is dat een kwestie van millimeters, uitsteeksels zijn erg kwetsbaar als je die laptop in een tas doet met andere spullen. En ik verwacht van een portable apparaat dat ik die gewoon in m'n tas tussen de andere spullen mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:41:
Makkelijkste manier van herinstallatie vd driver in Windows:
- open systeem eigenschappen (rechtermuisknop Deze Computer > eigenschappen óf Windowstoets + Pausebreaktoets óf via het configuratiescherm)
- ga naar het tabblad hardware (ook dit scherm is direct vanuit configuratiescherm te openen)
- klik op de knop apparaatbeheer
- zoek naar de netwerkkaarten, zie daar een wireless kaart tussenstaan, rechtermuisknop erop > installatie ongedaan maken (als hij vraagt of je het zeker weet oid, JA kiezen)
- alles afsluiten dmv klikken op OK
- computer opnieuw opstarten
- driver wordt automatisch opnieuw geinstalleerd en ingesteld. Het kan zijn dat eventueel opgeslagen wachtwoorden voor beveiligde netwerken zijn gewist.
Bedankt maar het is de Linux versie. Zijn daar ook drivers voor?

(ik kom waarschijnlijk over als een verschrikkelijke noob maar ik ben een meisje hahaha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 16:12
MrsRossi schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:38:
[...]

Bedankt maar het is de Linux versie. Zijn daar ook drivers voor?

(ik kom waarschijnlijk over als een verschrikkelijke noob maar ik ben een meisje hahaha)
Kan je niet beter even wachten met het opnieuw installeren van dingen, misschien was er wel gewoon een storing in het netwerk van het revalidatie centrum. Kunnen andere mensen wel op het draadloze netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
:o
Vinze schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:08:
[...]

Kan je niet beter even wachten met het opnieuw installeren van dingen, misschien was er wel gewoon een storing in het netwerk van het revalidatie centrum. Kunnen andere mensen wel op het draadloze netwerk?
Ik weet niet of er andere mensen op het netwerk zijn gekomen, maar zo'n openbare computer deed het wel, en de computer van de receptie-medewerkster ook. Ik ga er straks weer heen en dan kijk ik wel weer of ie het doet of niet. Er was vrijdag wel een storing dus misschien was het gister nog niet helemaal goed, maar ik vind het vreemd dat de openbare computer het wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
MrsRossi schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:21:
:o
[...]

Ik weet niet of er andere mensen op het netwerk zijn gekomen, maar zo'n openbare computer deed het wel, en de computer van de receptie-medewerkster ook. Ik ga er straks weer heen en dan kijk ik wel weer of ie het doet of niet. Er was vrijdag wel een storing dus misschien was het gister nog niet helemaal goed, maar ik vind het vreemd dat de openbare computer het wel deed.
zit de openbare computer wel op het wireless? Niet gewoon bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrsRossi schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:45:
[...]

Ja het is dus zo raar dat ie het eerst wel deed, en opeens niet meer. Waar kun je dat over channel nummer vinden?
Je klikt op het netwerkverbindingen icoontje rechts onderin, selecteert het netwerk en klikt op eigenschappen. Op het tweede tabblad (draadloos) staat het kanaalnummer, zet die eens op auto.

Als je bij het netwerkverbindingen scherm een netwerkverbing maakt kun je ook detaisl aanklikken en zie je meer over het maken vand de verbinding en mogelijk ook waar het fout gaat. Je kjan hier ook de verbinding wissen zodat alle instellingen gewist worden.

Een nieuwe driver zul je niet nodig hebben, de standaard Linux driver is uitstekend.

De andere computers die je noemde zullen wel niet draadloos verbonden zijn denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het herinstalleren van drivers kan normaliter geen kwaad hoor, iig in Windows.
Hoe je een driver eventueel herinstalleerd in Linux, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:06:
Het herinstalleren van drivers kan normaliter geen kwaad hoor, iig in Windows.
Hoe je een driver eventueel herinstalleerd in Linux, weet ik niet.
Het herinstalleren van de netwerk driver onder de standaard Linux versie op de Eee is niet erg simpel en ook onnodig. aangezien ze ook al systeemherstel geprobeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een eee pc 1000h te kopen. Alleen ben ik ben ik bang voor een toetsenbord met veel "flex" waarover ik veel heb gelezen. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Komt dit ook voor bij de 1000h modellen die in Nederland worden verkocht? Als het wat uitmaakt ik ben van plan de versie met 160gig harde schijf te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:33
Bij mijn witte 1000H 80GB heb ik absoluut gene last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Ik vind mijn zwarte 80GB 1000h heel fijn typen. Heel stil ook. Geen idee of andere mensen mijn toetsenbord vervelend vinden veren...

Mijn verkoper pakte mijn EEE uit de doos en presenteerde deze, ik kon er even op typen... Zou ik ook om vragen als ik jou was.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 17:55

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb een van de laatste 1000h 160GB modellen. Het toetsenbord veert niet meer/minder dan die van andere laptops (d.w.z. amper). Het veren was een van de eerste dingen die ik op mijn 1000h controleerde.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
ook nog maar even mijn ervaring met mijn 1000h:

ik kan begrijpen wat mensen bedoelen met het veren, maar dit is echt alleen te merken in de paar toetsen in de onderste twee hoeken van het toetsenbord (met name de pijltjes). Dit heeft echter alleen het effect dat de toetsen daar iets meer geluid produceren dan de rest van het toetsenbord (wat overigens erg stil is). Ik heb hier verder geen last van en ik vind het toetsenbord gewoon fijn typen.

Zoals al vaker vermeldt is, het beste is om er even zelf in de winkel op te typen, dan kun je een beter idee krijgen van wat hier bedoeld wordt en kan je zelf ervaren of het voor jou vervelend is. Het lijkt mij in ieder geval geen reden om deze laptop niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:05:
[...]

Je klikt op het netwerkverbindingen icoontje rechts onderin, selecteert het netwerk en klikt op eigenschappen. Op het tweede tabblad (draadloos) staat het kanaalnummer, zet die eens op auto.

Als je bij het netwerkverbindingen scherm een netwerkverbing maakt kun je ook detaisl aanklikken en zie je meer over het maken vand de verbinding en mogelijk ook waar het fout gaat. Je kjan hier ook de verbinding wissen zodat alle instellingen gewist worden.

Een nieuwe driver zul je niet nodig hebben, de standaard Linux driver is uitstekend.

De andere computers die je noemde zullen wel niet draadloos verbonden zijn denk ik.
Bedankt voor je antwoord!

Ik ben er vandaag weer geweest en blijkbaar kunnen de rest van de patienten er ook niet op. Ik was dus weer veel te vroeg met probleem-oplossers hahaha. Nouja ik ben in ieder geval blij dat het niet aan dat ding zelf ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 1000H nu een paar weken in gebruik en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Ik gebruik hem voornamelijk om aantekeningen te maken tijdens colleges en daar is hij echt perfect voor. Hij past makkelijk in iedere willekeurige tas en weegt relatief gezien niks. Typen kan ik sneller dan schrijven en dat merk ik ook aan m'n aantekeningen die iets uitgebreider zijn geworden. Ook thuis gebruik ik de 1000H inmiddels veel meer dan mijn 'volwassen' laptop.

Wat het veren van het toetsenbord betreft: zoals eerder gezegd had ik voor deze een andere 1000H waarbij het gedeelte met de pijltjesknoppen ver doorboog. Deze heeft daar totaal geen last van. Mensen die overwegen om er eentje te kopen zou ik dus aanraden om in de winkel te vragen of ze er even op mogen tikken. Maar dat hadden anderen in dit topic ook al aangeraden.

<sluikreclame> ps. Voor de geïnteresseerden heb ik nog een zwarte 4G te koop staan. </sluikreclame>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat wil je voor die zwarte 4g hebben? heb interesse :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ik heb Azarty Hardware gemaild met de vraag of ik bij afhalen eerst de EeePC kan testen op dode pixels.
Dat kan wel, maar het kost 15 euro extra. Is dit aan te bevelen of weggegooid geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kan beter via internet bestellen, dan heb je 7 dagen de tijd om zonder opgaaf van reden het product retour te zenden en je geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Nja de mijne heeft wel een dode pixel en je krijgt dan niet zomaar een nieuwe. Ligt eraan: is het vermijden van dode pixels je 15 euro waard?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik zou er niet aan meedoen: 15 euro betalen om de PC die je wilt kopen te mogen controleren. Te bizar om waar te zijn ! Sinds wanneer mag je niet zien wat je koopt !
Dat we het meestal wel geloven en de waar in ongeopende doos mee naar huis nemen is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Not Pingu schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:14:
Nja de mijne heeft wel een dode pixel en je krijgt dan niet zomaar een nieuwe. Ligt eraan: is het vermijden van dode pixels je 15 euro waard?
Ja.
Xander1 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:42:
Ik zou er niet aan meedoen: 15 euro betalen om de PC die je wilt kopen te mogen controleren. Te bizar om waar te zijn ! Sinds wanneer mag je niet zien wat je koopt !
Dat we het meestal wel geloven en de waar in ongeopende doos mee naar huis nemen is een ander verhaal.
Eens, maar dat is ook de reden dat ik nog steeds met een CRT-monitor werk. Maar bij aankoop van een EeePC kom je er niet onderuit. Het is natuurlijk wel de vraag: hoeveel EeePC's hebben last van dode pixels? In deze topic-reeks heb ik het een aantal keren gelezen.

[ Voor 59% gewijzigd door SvMp op 06-10-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Not Pingu schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:14:
Nja de mijne heeft wel een dode pixel en je krijgt dan niet zomaar een nieuwe.
Als hij in een Nederlandse webshop is gekocht dan kan je hem binnen 7 werkdagen terugsturen zonder een reden aan te geven. Ze moeten (dwingend recht) je dan je geld teruggeven, minus de gemaakte verzendkosten.

Een dode-pixelgarantie wordt pas leuk als langer dan enkele weken geldig is. De meeste dode pixels komen namelijk al aan het licht als het scherm voor de eerste keer in gebruikt wordt genomen. Voor dit soort gevallen kan je al gebruik maken van je rechten als consument om je geld terug te krijgen.

Enige wat een dode-pixelgarantie interessant kan maken:

-Langer dan 7 werkdagen geldig.
-Geen verzendkosten bij het terugsturen van een scherm/apparaat met dode pixels.
-Geen verzendkosten voor het sturen van een nieuw apparaat.
-Moet al geldig zijn bij één dode subpixel.

[ Voor 42% gewijzigd door The Zep Man op 06-10-2008 14:56 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

The Zep Man schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:52:
[...]
Als hij in een Nederlandse webshop is gekocht dan kan je hem binnen 7 werkdagen terugsturen zonder een reden aan te geven. Ze moeten (dwingend recht) je dan je geld teruggeven, minus de gemaakte verzendkosten.
Ja en dan bij diezelfde webshop een nieuwe bestellen en gewoon het vorige exemplaar weer terugkrijgen? :+ Nee, daar heb ik dus vanaf gezien. Was al blij zat met m'n nieuwe kindje O+

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:42:
Een nieuwe EEE pc is aangekondigd, de S101!!!
Ik baal er een beetje van dat Asus (en de concurrenten kennelijk ook) alleen nog maar 10 inch modellen als 'nieuw' op de markt gooien . Ik vind maximaal 9 inch veel logischer voor een ultra portable. Zal wel aan mij liggen, want ik kom hier de laatste weken toch wel erg veel 1000H'ers tegen... Voorlopig dus toch maar mijn 701 houden.

Waarom die hang naar een paar inch kleiner? Omdat m'n eee op de motor mee moet. Hoop er tóch nog op dat de 901 serie verder wordt uitgebouwd. Zodra er een non-glossy 901 op de markt komt met atom processor koop ik 'em meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:38:
Zodra er een non-glossy 901 op de markt komt met atom processor koop ik 'em meteen.
Beetje jammer dat je die 901 niet wilt kopen, alleen omdat ie glossy is terwijl ie verder aan al je eisen voldoet. Hij bevalt mij perfect en ik zou geen nadeel kunnnen noemen. Dat er wat vingerafdrukken op zitten, tja... het is een gebruiksvoorwerp en verder ziet ie er mooi strak uit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:38:
[...]

Ik baal er een beetje van dat Asus (en de concurrenten kennelijk ook) alleen nog maar 10 inch modellen als 'nieuw' op de markt gooien . Ik vind maximaal 9 inch veel logischer voor een ultra portable. Zal wel aan mij liggen, want ik kom hier de laatste weken toch wel erg veel 1000H'ers tegen... Voorlopig dus toch maar mijn 701 houden.

Waarom die hang naar een paar inch kleiner? Omdat m'n eee op de motor mee moet. Hoop er tóch nog op dat de 901 serie verder wordt uitgebouwd. Zodra er een non-glossy 901 op de markt komt met atom processor koop ik 'em meteen.
900HA? (glossy helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds zaterdag een 1000H, en geen dode pixels ontdekt, geen verend TB

dus zal over het algemeen wel meevallen met de defecten

er wordt vaker geklaagd dan gecomplimenteerd, daarom zal het percentage vaak erg hoog lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Voor de compleetheid.
Kijk hier Voor alle typen is wel een Touch screen mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Not Pingu schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:00:
[...]

Ja en dan bij diezelfde webshop een nieuwe bestellen en gewoon het vorige exemplaar weer terugkrijgen? :+
De exemplaren zijn door ASUS voorzien van seal, zodat je in ieder geval weet dat je een teruggekeerd exemplaar krijgt. En met het leveren van een al gebruikt exemplaar door de betreffende webshop zou ik (als ik er niet expliciet voor had gekozen) een andere winkel zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:51:
[...]
De exemplaren zijn door ASUS voorzien van seal, zodat je in ieder geval weet dat je

een
"geen" naar ik mag hopen?;)
teruggekeerd exemplaar krijgt. En met het leveren van een al gebruikt exemplaar door de betreffende webshop zou ik (als ik er niet expliciet voor had gekozen) een andere winkel zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 23:28

Sick Nick

Drop the top!

Exirion schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:40:
[...]

Beetje jammer dat je die 901 niet wilt kopen, alleen omdat ie glossy is terwijl ie verder aan al je eisen voldoet. Hij bevalt mij perfect en ik zou geen nadeel kunnnen noemen. Dat er wat vingerafdrukken op zitten, tja... het is een gebruiksvoorwerp en verder ziet ie er mooi strak uit.
Heb een paar dagen geleden een 901 gehaald ipv mn 900, het glossy was wel de reden om de zwarte niet te nemen want daar vallen de vingerafdrukken heel erg op. Dus dan maar de witte, daar zie je het bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het seal er niet om zit, dan weet je dus dat het een geretourneerd apparaat is :p Dus geen of een: het klopt allebei ;) Ligt net eraan hoe je het leest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Laatst online: 28-09 15:35
Ik vraag me af of je in de 901 een extra hdd kan hangen:
De Eee PC's hebben een klep aan de onderkant van de behuizing, die na twee schroeven losdraaien open te maken is. Onder de klep bevinden zich de onderdelen die door de gebruiker geüpgrade kunnen worden: het ddr2-geheugen, de ssd en de mini-pci-kaart. Leuk detail hierbij is de extra interne connector die in de Eee PC 901: deze zou een reguliere harde schijf aan kunnen sluiten, een theorie die gestaafd wordt door de plastic 'bay' die een 1,8"-harde schijf zou kunnen herbergen.
Bron

Is hier daadwerkelijk ruimte voor een 1,8" HDD?

If so dan zou je met dit product er een umpc met een extra 32GB SSD kunnen maken (mbv een CF-kaartje)

[url=http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=300522#p300522]Plaatjes van die ruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door Autoreply op 06-10-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:04:
[...]
"geen" naar ik mag hopen?;)

[...]
Je weet of je 'een' of 'geen' exemplaar terugkrijgt die al eerder zijn uitgegeven. Je mag inderdaad hopen op 'geen' (en het liefst ook 'geen' dode pixels ;) ).
Autoreply schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:18:

[...]

Bron

Is hier daadwerkelijk ruimte voor een 1,8" HDD?
Ja. Echter, al sluit je een HDD aan dan werkt (naast de gewone SSD aansluiting) de 4 GB SSD niet meer. En op nieuwere exemplaren van de 901 is de connector voor de aansluiting niet meer op het moederbord gesoldeerd. Het is echter wel mogelijk om dit zelf te doen, gekeken naar een aantal mods op het eeeuser-forum.

Volgens het filmpje in onderstaande post zou er ook een kant-en-klare SSD->HDD adapter moeten zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door The Zep Man op 06-10-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Autoreply schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 22:18:
http://www.youtube.com/watch?v=yJWouJezcYQ

Dit is een oplossing als de 901 geen zif-connector op het moederbord heeft, wat volgens mij bij alle nl-901xp het geval is. Nadeel van bovenstaande mod is dat er wel een ander klepje voor de onderkant gemaakt moet worden.

[ Voor 101% gewijzigd door berend_ op 06-10-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielux
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:17
Nu jullie het toch over schijfruimte hebben: hoe bevalt de WinXP-901 qua schijfruimte? Ik wacht al een tijdje op de Linux-901 maar het lijkt er niet op dat die in NL geleverd gaat worden :? . Daarom overweeg ik nu toch maar de WinXP versie te kopen (en EEEbuntu erop te zetten). Maar is 4+8 GB genoeg? En heeft iemand die 8 GB SSD al vervangen door een grotere?

[ Voor 3% gewijzigd door nielux op 07-10-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 00:03:
[...]

De 904 is al beschikbaar in België (specs). Bovenstaande klopt (8.9" in 1000 chassis en 900MHz CeleronM) en is dus geen gerucht meer.
Hmmm... volgens mij verkoopt die Belgische laptopshop de 904HD-versie en niet de 904HA. HD is met Celeron-M, Linux en 80GB HDD en HA is met Atom, Windows XP en 160GB HDD. Mijn bron: http://jkkmobile.blogspot.com/ .

Nog een keertje aanpassen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meurton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Eventjes dit topic niet meer gevolgd, dus weet niet of t al is genoemd...

maar de multitouch op de eee pc (hier de 1000h) heeft ook sneltoets voor het venster sluiten. Maar weet m niet precies. Doe het altijd per ongeluk.

Wat het vaakste werkt is aan de rechterkant met twee vingers naar boven, iets over de rand heen en dan weer naar beneden, redelijk vlot.

Heb t niet zien staan in dat multitouch tabblad bij de eigenschappen van de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Vandaag (Gister) mijn 901 XP ontvangen.. Puik apparaatje. Toetsenbord is wel erg wennen! Niet zozeer alleen het formaat, maar ook de verspringing in de toetsen die net even afwijkt van normaal, en de onhandige plaatsing van de cursor-omhoog vs rechter-shift toetsen..
Gelukkig wen ik snel en typt bijvoorbeeld dit bericht al een stuk beter weg dan m'n eerste woordjes op de eee, wat voelt ofdat je opnieuw moet leren typen.. lol..
Hij valt me niets tegen qua snelheid en werkzaamheid tot dusver en ik denk dat ik veel plezier ga hebben van dit apparaatje..
Enig minpuntje is de in dit topic al benoemde glossy uitvoering, vingerafdrukken alom zelfs met pas gewassen handen... Ik heb echter m'n keuze van de technische specs laten afhangen een niet van het glossy vs mat.. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp en zodoende is het het gebruik dat telt. Uiterlijk is van secundair belang...

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
nielux schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 00:16:
En hoe makkelijk kun je die 8 GB SSD vervangen door een grotere?
Bij de eee 900 zit een extern SD-slot, ik neem aan dat de 901 dat ook heeft. Dan kan je er een 16/32 GB bij stoppen, zonder het bestaande weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

RemcoDelft schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:16:
[...]

Bij de eee 900 zit een extern SD-slot, ik neem aan dat de 901 dat ook heeft. Dan kan je er een 16/32 GB bij stoppen, zonder het bestaande weg te halen.
Bij de 901 zit een intern SD-slot waar je vanuit extern iets in kan steken. ;)

De 901 ondersteund SDHC zonder problemen. Ik hoorde dat de 900 hier 'vroeger' nog problemen mee had. Echter, ik hoor hier zo weinig meer over dat ik denk dat het is opgelost door een driver/BIOS-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielux
RemcoDelft schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:16:
[...]
Thanks! :) Het ging me echter om het vervangen van de Solid State Disk (dit betreft dacht ik een mini-PCI exemplaar). Het is natuurlijk wel een prima idee om er 32 GB SDHC in te stoppen maar ik verwacht dat dat te traag is voor het afspelen van video. Ik heb de vraag in mijn initiele post aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Heb zelf een eeepc 901 en hoor vaak dat de XP Home NL ULPC versie die erop zit, hetzelfde is als de normale Home versie. Ik heb XP Home UK erop gegooid, maar kon de key op de sticker aan de onderkant van het apparaat niet gebruiken bij de installatie. Op MSDN vond ik ook geen aparte ULPC versie van XP.
Weet iemand hoe dat precies zit?

Vind de 901 erg handig incl de lange accu. Enigste vervelende vind ik dat de linker shift toets bij mij soms blijft steken |:( ...dus moet even in de juiste hoek de toets indrukken. Voor de rest een leuke gadget voor op vakantie.

Via ghost.exe (dos versie, ergens op internet gehaald) op mijn SDHC memory kaart en booten van usb-sticky heb ik een image gecreeerd op die SDHC die FAT geformateerd. Erg handig bij problemen :+

[ Voor 14% gewijzigd door LaptopRookie op 07-10-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 09:07
ik heb mijn 901 nu een paar weekjes en ben er errug tevreden mee.
hij gaat lekker lang op de batterij, makkelijk in de rugzak (en lekkere vette vingers ;))!

over de installatie van XP:

op de bijgeleverde cd staat in een van de mappen een submap i386 wat een volledige windows xp home installatiebron is.

ik heb dan ook daarvan een nlite versie gemaakt en deze neemt na installatie ongeveer 1,5 gig in beslag (inclusief alle nieuwe updates en .net 3,5 ed) ipv de 3,5 gig van de bijgeleverde installatie.
errug fijn dus!

je kan trouwens de hele installatie cd van window xp overzetten op een bootable sd kaart via het tooltje
hier op het Nederlandse forum van RyanVM.net (wat ook spreekt over nlite en alle nederlandse updates integreren)
(dit tooltje kan de handleiding van Rensz vervangen, omdat het een alles in 1 tooltje is die een aantal stappen in zijn handleiding zelf doet en geen tempimage meer gebruikt)

intern kan je idd de 8 gb ssd verwisselen met een andere en extern maak ik dankbaar gebruik van vele sd kaartjes als 'superfloppy' :)

@laptoprookie: als je linker shift toets dat problem heeft is het denk ik een garantie dingetje, de mijne heeft dat helemaal niet.

[ Voor 8% gewijzigd door birdibird op 07-10-2008 11:51 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
meurton schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 00:42:
maar de multitouch op de eee pc (hier de 1000h) heeft ook sneltoets voor het venster sluiten. Maar weet m niet precies. Doe het altijd per ongeluk.

Wat het vaakste werkt is aan de rechterkant met twee vingers naar boven, iets over de rand heen en dan weer naar beneden, redelijk vlot.
ik weet hier niks van, nog nooit gehad dat schermen onverwachts afsluiten. Weet je zeker dat je niet per ongeluk iets anders aan klikt.
LaptopRookie schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:41:
Heb zelf een eeepc 901 en hoor vaak dat de XP Home NL ULPC versie die erop zit, hetzelfde is als de normale Home versie. Ik heb XP Home UK erop gegooid, maar kon de key op de sticker aan de onderkant van het apparaat niet gebruiken bij de installatie. Op MSDN vond ik ook geen aparte ULPC versie van XP.
Weet iemand hoe dat precies zit?
Ik heb gewoon de Engelse versie gebruikt, geen probleem gehad met de key. Je moet wel opletten dat je de goede versie gebruikt, niet de Volume License versie en (volgens mij) ook niet de Retail, maar de OEM versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:40:
[...]

Ben het met je eens, de 901 lijkt de beste keuze. Maar ik heb immers al een 701, dus de directe noodzaak om een glossy 901 te kopen is er niet voor mij. Ik blijf tegen beter weten in hopen dat Asus een beetje naar z'n klanten luistert en vroeg of laat tóch met en 'matte' 901 op de proppen komt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Ik snap het niet meer, heeft de 901 nu twee SD-slots (waarvan 1 met 8GB is gevuld) of slechts eentje intern die opgevuld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Autoreply schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:45:
Ik snap het niet meer, heeft de 901 nu twee SD-slots (waarvan 1 met 8GB is gevuld) of slechts eentje intern die opgevuld is?
Even de juiste terminologie:
SD = Wikipedia: Secure Digital card
SSD = Wikipedia: Solid-state drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autoreply schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:45:
De 901 heeft intern een 4GB SSD (flash-disk) en een 8GB SSD voor XP (of 16 voor de Xandros versie). Daarom wordt er gesproken over de 12 of 20GB versie.
Op de 4GB staat het OS en standaard software (het C: station) en de 8GB of 16GB is vrije diskruimte voor bestanden (het D: station)

Daarnaast is er aan de zijkant een SD slot waar je een SecureDigital geheugenkaartje tot 32GB kan stoppen.
Het is mogelijk te ook te op te starten vanaf die SD.

En daar heb ik weer een vraag over. Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een bootable SD te maken met windows XP of OSX? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:38:
[...]

De 901 heeft intern een 4GB SSD (flash-disk) en een 8GB SSD voor XP (of 16 voor de Xandros versie). Daarom wordt er gesproken over de 12 of 20GB versie.
Op de 4GB staat het OS en standaard software (het C: station) en de 8GB of 16GB is vrije diskruimte voor bestanden (het D: station)

Daarnaast is er aan de zijkant een SD slot waar je een SecureDigital geheugenkaartje tot 32GB kan stoppen.
Het is mogelijk te ook te op te starten vanaf die SD.

En daar heb ik weer een vraag over. Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om een bootable SD te maken met windows XP of OSX? :*)
Ok, maar biede SSD's zijn dus niet vervangbaar door een groter SD-kaartje, maar gewoon vast gefietst aan het mobo/behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zijn er al alternatieve interne SSD's beschikbaar? is het bijvoorbeeld mogelijk om van een linux901 de grote ssd te wisselen naar een windows901. ruimte zat?
(ik ben ook eindelijk naar de 2gig ram gegaan...verschil is me nog niet echt opgevallen)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Autoreply schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:43:
Ok, maar beide SSD's zijn dus niet vervangbaar door een groter SD-kaartje, maar gewoon vast gefietst aan het mobo/behuizing?
Een SSD is een Disk dus een grote schijf, een SD-kaartje is een kaartje en past in je kaartlezersslot aan de rechterkant van je EEE PC.

In de 901 schijnt het wel mogelijk zijn de 8GB SSD door een 16GB SSD te vervangen, maar dus niet zonder verlies van garantie.

Het beste voor extra opslag wat je kunt doen is een 32GB SD-kaartje halen en die in je kaartleesslot doen, dan heb je 4+12 of 16 + 32GB opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autoreply schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:43:
[...]

Ok, maar biede SSD's zijn dus niet vervangbaar door een groter SD-kaartje, maar gewoon vast gefietst aan het mobo/behuizing?
Beide SSD's zitten intern maar wel netjes in een slot zodat ze te vervangen zijn door een grotere SSD. Alleen zijn SSD's van dat formaat los duurder dan de gehele EEE PC.

Maar als je meer opslag nodig hebt moet je niet een pc met SSD (flash) nemen maar gewoon met een HDD (harddisk).

8GB krijg je niet snel vol met bestanden tenzij je het volgooit met films en mp3's. Maarja daar kan je net zo goed een los SD kaartje voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:47:
[...]
Een SSD is een Disk dus een grote schijf, een SD-kaartje is een kaartje en past in je kaartlezersslot aan de rechterkant van je EEE PC.
Het is geen Disk maar een interne geheugenkaart die werkt als een disk. Met als voordeel dat hij kortere zoektijden heeft, minder energie gebruikt en dus minder warm wordt, geen geluid maakt en minder stootgevoelig is dan een echte disk.
In de 901 schijnt het wel mogelijk zijn de 8GB SSD door een 16GB SSD te vervangen, maar dus niet zonder verlies van garantie.
Garantie blijft gewoon in stand en beide SSD's zitten in een socket en zijn te vervangen. Maar zoals ik al zei, op dit moment is het relatief te duur. In Hongkong worden nu 16GB SSD's die in het 4GB slot passen aangeboden voor $470.
Het beste voor extra opslag wat je kunt doen is een 32GB SD-kaartje halen en die in je kaartleesslot doen, dan heb je 4+12 of 16 + 32GB opslagruimte.
En daar ben ik weer helemaal mee eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
meurton schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 00:42:

Heb t niet zien staan in dat multitouch tabblad bij de eigenschappen van de muis.
Welke driverversie gebruik je? In oudere drivers kun je "naar bureaublad" activeren (ik meen drie vingers naar links). Anders toch nog eens goed kijken naar de geactiveerde functies in je driver; bij een aantal vingerbewegingen kun je voor "venster sluiten" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielux
[...]
beide SSD's zitten in een socket en zijn te vervangen.
[...]
Euh.... voor zover mij bekend is die 4GB SSD vastgesoldeerd aan het MoBo en alleen de "extra" 8GB (WinXP) of 16GB (Xandros) SSD te vervangen omdat dat een mini-PCI kaartje is. Zie ook hier. Die 64GB versie gaat in Japan voor (omgerekend) zo'n EUR 217,- over de toonbank, bron ben ik helaas ff kwijt.......

[ Voor 0% gewijzigd door nielux op 08-10-2008 01:29 . Reden: quote ging de mist in..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 20:14
nielux schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:27:
[...]

Euh.... voor zover mij bekend is die 4GB SSD vastgesoldeerd aan het MoBo en alleen de "extra" 8GB (WinXP) of 16GB (Xandros) SSD te vervangen omdat dat een mini-PCI kaartje is. Zie ook hier. Die 64GB versie gaat in Japan voor (omgerekend) zo'n EUR 217,- over de toonbank, bron ben ik helaas ff kwijt.......
32GB voor 99 dollar, 64GB voor 179 dollar.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Laatst online: 10-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:57:
[...]Garantie blijft gewoon in stand
Sterker nog: kreeg mijn 901 XP na een rma voor de tweede SSD (8Gb) terug met een SSD van 16Gb!!
Asus bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:26
Er is een mooie review verschenen van de nieuwe Eee PC S101. Hier nog een video showcase. Deze zeer platte en lichte netbook van S101 heeft helaas hetzelfde toetsenbord indeling als de Asus Eee Pc1000 - rechter shift :( ) Hij zal ook iets meer gaan kosten dan de 1000 namelijk zo'n 450 pond > 530 euro.

Misschien leuk ook dit type/link/specs aan startpost toe te voegen.

Specs:
Processor Intel Atom N270 (1.6GHz)
Memory 1Gb DDR2
Graphics Intel GMA 945
Hard disk 16Gb SSD / 32Gb SSD (Windows XP/Linux)
Optical drive NA
Floppy drive NA
Screen 10.2in (1024 x 600) LED backlit
Connectivity 802.11b/g/n, Bluetoth 2.0, Ethernet, 3 x USB 2.0, VGA, SD Card, 3.5mm mic & headphone
Other Webcam, 16Gb SD Card with Windows XP model
Operating system Windows XP or Xandros Linux
Size 266 x 191 x 28mm
Weight 1.06kg
Battery life Light use: 5:11; heavy use: 3:34 (4900mAh)

Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/temp/Netbooks/asus-eee-pc-s101-full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/temp/Netbooks/s101-battery-life.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.funriders.net/temp/Netbooks/s101-performance.gif

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 08-10-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
funrider schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:04:
Er is een mooie review verschenen van de nieuwe Eee PC S101. Hier nog een video showcase. Deze zeer platte en lichte netbook van S101 heeft helaas hetzelfde toetsenbord indeling als de Asus Eee Pc1000 - rechter shift :( ) Hij zal ook iets meer gaan kosten dan de 1000 namelijk zo'n 450 pond > 530 euro.

Misschien leuk ook dit type/link/specs aan startpost toe te voegen.

Specs:
Processor Intel Atom N270 (1.6GHz)
Memory 1Gb DDR2
Graphics Intel GMA 945
Hard disk 16Gb SSD / 32Gb SSD (Windows XP/Linux)
Optical drive NA
Floppy drive NA
Screen 10.2in (1024 x 600) LED backlit
Connectivity 802.11b/g/n, Bluetoth 2.0, Ethernet, 3 x USB 2.0, VGA, SD Card, 3.5mm mic & headphone
Other Webcam, 16Gb SD Card with Windows XP model
Operating system Windows XP or Xandros Linux
Size 266 x 191 x 28mm
Weight 1.06kg
Battery life Light use: 5:11; heavy use: 3:34 (4900mAh)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Intressant!

Maar uiteindelijk hoef ik geen deluxe EEE, doe me dan maar een Asus N10 met nVidia 9300GS videochip 8) Zoveel verschilt de prijs niet eens!

Verder ben ik benieuwd naar de logica achter de plaatjes aan het einde van je post. De batterij tijd klopt volgens mij erg goed met de realiteit, maar de prestaties? :? Kan toch niet kloppen?
Het merendeel van de lappies in die lijst beschikt over identiek hetzelfde platform, processor en geheugen. Daarnaast heb je verschillende harddisks maar dan nog zie ik erg veel variatie op een manier dat ik het niet kan verklaren...
Iemand een idee?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
XanderDrake schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:07:
[...]

Intressant!

Maar uiteindelijk hoef ik geen deluxe EEE, doe me dan maar een Asus N10 met nVidia 9300GS videochip 8) Zoveel verschilt de prijs niet eens!

Verder ben ik benieuwd naar de logica achter de plaatjes aan het einde van je post. De batterij tijd klopt volgens mij erg goed met de realiteit, maar de prestaties? :? Kan toch niet kloppen?
Het merendeel van de lappies in die lijst beschikt over identiek hetzelfde platform, processor en geheugen. Daarnaast heb je verschillende harddisks maar dan nog zie ik erg veel variatie op een manier dat ik het niet kan verklaren...
Iemand een idee?
ja, dat vind ik ook maar vreemd. Jammer ook dat de 1000H er niet tussen staat, toch een betere vergelijking met de Medion en MSI, aangezien deze ook een HDD hebben, in plaats van een SSD. En wat betreft de prijs, ik vond 400 euro al redelijk aan de hoge kant voor mijn 1000H (niet voor wat je er voor krijgt, maar meer dat ik zo veel betaal voor een sub-notebook). Over de 500 euro zou ik toch denk ik er niet voor uit willen geven, zeker niet als er eigenlijk geen verschil is met de 1000H, behalve de dikte en een SSD (of begrijp ik het niet helemaal goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 23:28

Sick Nick

Drop the top!

Je begrijpt het heel goed :) De S101 neem je niet voor de prestaties/accuduur, een 1000 of 1000H bied hetzelfde tegen een lagere prijs. De S101 neem je voor het gewicht, formaat en design. Ik snap best dat ze zoiets uitbrengen, hier is echt wel een markt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:44
Eee pc 1000 die een 9 uur meegaat :o,
zelfs met zwaar gebruik nog een 6 uur!!!

Netjes :D (maar is nog niet uit zeker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan 1000H bezitters... wat is jullie ervaring met de wifi-ontvangst? Ik heb thuis een Asus WL-500G 54Mbps router (ja een ouwetje alweer ;) ). Netwerk is WPA2-PSK met AES beveiligd. Op ca. 15m op dezelfde verdieping met de keuken ertussen, haal ik op mijn 1000H een signaalsterkte van 4 (uit 5) streepjes. Dit valt regelmatig terug naar 3 of 2 streepjes, waarbij de snelheid van 54Mbps ook terugvalt naar 48Mbps of lager. De verbinding valt echter niet weg en internetten of downloaden gaat prima. Maar op dezelfde afstand scoort een HP DV6730 laptop met Intel 3945ABG wificard een stuk beter: max signaal en constant 54Mbps. Ook een 701 (4G) heeft veel beter ontvangst. In de 1000H zit een Ralink wificard. Deze is imo dus minder goed dan de Intel en de Atheros in de 701. Op het eeeforum staan zowel positieve als negatieve berichten over de Ralink card. Sommigen hebben de Ralink vervangen door een Intel wificard. Zelfs even frunniken aan de antenne draadjes kan tot beter ontvangst leiden, dit maakt voor mij echter niet uit. Ik kan natuurlijk de nieuwste drivers van de Ralink website proberen, maar gezien de ervaringen op het eeeforum wacht ik daar nog even mee. Vooral ook omdat het verder wel werkt, alleen minder goed.

Of zou de combinatie Asus WL500G router - Ralink card niet optimaal zijn?? Want op het open 54G netwerk met Sitecom router van m'n vaders buurman heb ik wel max signaal op de 1000H, zelfs als ik bij m'n pa zit. Ik ervaar wel een kleine verbetering door het kanaal van mijn router op 12 te zetten, ipv de standaard 11. Het signaal blijft dan langer op 4 streepjes en 54Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Standaard staat het kaartje op PSM modus ipv. CAM. FF bij de eigenschappen en geavanceerd van je netwerkkaart kijken en op CAM zetten. Ook inderdaad ff controleren of je antenna draadjes goed zitten.b

Ik heb iig zeer goed bereik, tot nu toe het meeste bereik van de laptop die ik in mijn handen heb gehad. Het lijkt trouwens wel of je met de Ralink util meer netwerken vind en meer bereik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Garantie blijft gewoon in stand en beide SSD's zitten in een socket en zijn te vervangen. Maar zoals ik al zei, op dit moment is het relatief te duur. In Hongkong worden nu 16GB SSD's die in het 4GB slot passen aangeboden voor $470.
Prijsdaling: Super Talent brengt speciaal voor de eee nieuwe goekope(re) SSD's uit. Beschikbaar in november.
Maar die zijn denk ik alleen voor het 12/16 GB slot geschikt.

[ Voor 5% gewijzigd door henk787 op 08-10-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Zo. ik zit even een tijdje zonder internet, Ook soms goed hoor, kom je weer aan andere dingen toe. (naja ik lees tweakers op mn samsung E900 telefoon, bevalt prima, maar recenties schrijven met een T9 numpad... ahem) Maar nu ik even bij mn moeder ben even een mini recentie van mn eee BOX. Ik had al 3 maanden een eeepc 900 met de celeron dus ik was wel benieuwd wat t verschil met de eeebox was.

Eerst maar t stroomverbruik. Mijn eeebox verbruikt 25 wat ( de energiemeter wisselt continu tussen 23 en 25 watt). Het grootste gedeelte word gebruikt door de 945 chipset die een lichtere versie van de chipset op t intel atom board schijnt te zijn, maar nog steeds t leeuwenaandeel aan stroom verbruikt. Dat is wel jammer,

Vreemd genoeg gebruikt de eeepc net zoveel stroom, en dat terwijl er in de box geen scherm en speakers ingebouwd zitten. Een van de redenen hiervoor is dat er een harde schijf van 80 GB in zit die meer verbruikt dan de ssd van de eeepc. Daarnaast snoepen t keyboard en de muis ( die NIET bij de box geleverd worden, moet je dr dus los bijkopen) ook een paar watjes. Met de externe usb lacie HD van 160 gig gebruikt hij rond de 29 watt. Als ik het apparaat uit zet gebruikt hij nog steeds 11 watt. Dat is flink minder. Een van de redenen is dat de randapparatuur nog steeds stroom krijgt. Ik heb een toetsenbord met oplichtende toetsen, die blijft braaf branden als ik de eeebox uit zet en ook de usb HD blijft doordraaien. Trek ik al die randapparatuur er uit blijft er nog 6 watt stand by verbruik over,
Samen met de 20 inch LG lcd trekt t systeem in gebruik rond de 60 watt.Net zoveel als een normale laptop dus. Met een halogeen burolamp en mn labtec speakertjes op huiskamer volume erbij zit ik in totaal op 72 watt.

De eeebox heeft ook een Splashtop. Dat is een OS in flash op t moederboard, dat meteen opstart als je de box aanzet.( gebaseert op linux) waarmee de basis progs als firefox met flash en een reader en textverwerker gestart kan worden. Je kan ook op je harde schijf browsen. Wat minder is, Mijn films en mp3tjes worden wel als divx of mp3 herkent, maar worden niet afgespeeld. Daar moet je dus wel voor in windows booten. Als je niks doet na het opstarten gaat de splashtop automatisch naar de windows xp opstart.

Daar hebben we meteen t volgende probleem. Ik heb een usbstick met ubuntu die automatisch opstart. In de eeepc levert dat geen problemen op, met mijn dual core fujitsu siemens ook niet, maar de eeebox laad op zich wel ubuntu, maar daarna word het beeldscherm donker en blijft donker. Ik vraag me ook af of je linux naast windows kan installeren, dat lukte op de eee pc al niet maar ik denk datr met de spashtop- windows loader een dergelijk probleem zal ontstaan. Ik waag me er in ieder geval niet aan.

Wat wel leuk is, je krijgt een metalen montageplaat erbij die precies op de gaatjes aan de achterkant van moderne lcd beeldschemen past zodat je je box achter je scherm kan monteren, in principe heb je daar dus eigelijk al een voorloper van de eeemonitior in huis. Ik heb een LG 20 inch monitor met de eebox er achter, lekker opgeruimd.

Nu de atom. Nouwelijks verchil met de celeron.
Ik heb als benchmark gewone programmas.

Mijn moog modular V synthesizer is een echte processorvreter, een sequence met een beetje gecompliceert geluid vreet op de celeron 32% processorkracht ( wanneer komen er laptops met geintregeert asio kaarten?)
Op de eeebox is dat t zelfde ook 32%.

BIj mijn project 64 NIntendo 64 emulator is er wel een verschil te merken. Is op de celeron het geluid alleen een hoop gehak en geknetter. Op de box is het geluid bijna vloeiend. In Game is het geluid nagenoeg perfect, alleen bij de intros wil t nogal eens hakkelen.

GTA3 loopt ook ok, geen noemenswaardige vertragingen, behalve in de intro is er sprake van een beetje ghosting ( iets wat je bij voldoende processorkracht niet hebt)

Op de eepc 900 heb ik GTA3 nooit aan de gang gekregen, net als veel games word er dan gezeurd dat ik een te lage schermresolutie heb, Vreemd genoeg, want GTA draait in 640x480, maar ja, dat zal wel aan de afwijkende resoluties op de eeepc liggen. Op de Box heb je dat probleem natuurlijk niet omdat je een externe monitor gebruikt in native resolutie. Dat is ook de reden waarom er een eeebox is bijgekomen. Veel programmas die full screen gaan, doen dat namelijk op de lcd vvan de eeepc in plaats van op de externe monitor. Op de een of andere manier snapt de eeepc niet, dat als ik full screen wil, dat dat op de 20 inch monitor moet..

Voor de rest ben ik wel tevreden met de box. De snelheid en t geheugen zijn bij al mijn toepassingen in orde nergens hangt ie, opstarten doet ie ook snel en ik heb geen vast lopers gehad. Alleen voor die recource vreters als de moog, LMMS en Project64 zou ik de dual core atom willen zien, Vooral die aangekondigde dualcore met geintrgreerde grafische processor vind ik interresant. Als ze daar nou ook eens hardware MP4 ondersteuning in bouwen hebben we een extreem zuinig ding, Misschien iets voor de eee-monitor?

Maar in t dagelijks gebruik voeldoet de BOX volledig. De box is net als de eepc ook lekker stil. Er is wel een ventilator maar die hoor je meestal niet. Heel af en toe, om onverklaarbare redenen wil ie midden in de nacht gaan loeien, maar dan nog is t een fluistergeluidje in verglijk met normale laptops. Meestal is ie muis stil.

Ben nu ook voor de eerste keer met mn eeepc op reis geweest. 3 uurtjes treinen naar mn moeder, en ik moet zeggen, wat een verademing. Vroeger had ik een extra tas voor mn laptop, die eigelijk niet goed werkte in de trein. Ik ben nogal groot, en dan neemt een normale laptop veel te veel plaats in tussen je bankjes. De eeepc stond braaf op t tafeltje, Blikje fris er naast. Filmpje gekeken, mp3tje gedraaid. Allemaal prima, behalve inderdaad de batterij, Hij haalde t ook maar net tot t eindstation. Ik krijg m hier bij me moe alleen niet op dr wireless internet, maar dat lukt met andere laptops ook niet dus wat dat kan zijn.....

[ Voor 12% gewijzigd door verleemen op 09-10-2008 12:11 ]

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Vandaag de RALINK in de 1000H omgeruild met een 4965 AGN, en de verbinding verbaasd me positief.
op hetzelfde punt , zolder 2 etages boven accespoint,
is de ralink een verbinding van 30 / 48 Mbps, en de intel zonder verlies op 130 Mbps

Bevalt me nu al :)

terwijl de bodem open ligt ook direct 2 GB bijgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 06:47

Tarin

Just plain weird.

Gisteren de knoop doorgehakt en ook een 901 aangeschaft. Is toch wel een schattig klein dingetje zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yzweRyDY5FlyD9QzOoxbuqLF/full.jpg

Meteen een Case Logic HDC-1 erbij gehaald, is een lekker stevige hoes, ik durf nu het ding in de fietstas mee te nemen :).
Ook de multitouch-drivers geïnstalleerd, werkt ook leuk.

De snelheid valt me erg mee, m'n laptop (Celeron 1200) begon erg traag (en brak) te worden, maar deze trekt zelfs Google Earth best leuk.

Ik krijg alleen de Eee Storage niet aan de praat. Ik weet zeker dat ik de goede inloginfo invul (waarmee ik wel op Yostore kan inloggen), maar hij zegt steeds "Login mislukt!"
Lukt het jullie wel? Mijn Eee Storage-app-versie is 1.1.10.178. Ben wel een nieuwe versie aan het downloaden (1.1.15.nogwat), hopelijk helpt dat, maar de Asus download-site is weer eens ouderwetsch traag.

Verder vroeg ik me nog iets af over de batterij-indicator: ik ben gewend dat die tijdens het laden oranje is, en zodra het laadproces voltooid is groen, maar uit het boekje begreep ik dat het aangegeven wordt met knipperen/constant branden? Want de kleur lijkt aan te geven of de adapter wel/niet aangesloten is..

[ Voor 25% gewijzigd door Tarin op 09-10-2008 10:03 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XoReP schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:58:
Standaard staat het kaartje op PSM modus ipv. CAM. FF bij de eigenschappen en geavanceerd van je netwerkkaart kijken en op CAM zetten. Ook inderdaad ff controleren of je antenna draadjes goed zitten.b
Ik heb iig zeer goed bereik, tot nu toe het meeste bereik van de laptop die ik in mijn handen heb gehad. Het lijkt trouwens wel of je met de Ralink util meer netwerken vind en meer bereik heb.
Bij mij stond CAM al ingesteld en de antennedraadjes zaten al goed vast. Voor de zekerheid heb ik ze even losgehaald en weer teruggezet, maar zoals gezegd maakt bij mij geen verschil. Weet je nog welke wificards in die andere laptops zitten, die je hebt gehad?
FreshMaker schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:32:
Vandaag de RALINK in de 1000H omgeruild met een 4965 AGN, en de verbinding verbaasd me positief.
op hetzelfde punt , zolder 2 etages boven accespoint,
is de ralink een verbinding van 30 / 48 Mbps, en de intel zonder verlies op 130 Mbps

Bevalt me nu al :)

terwijl de bodem open ligt ook direct 2 GB bijgezet
Maar die 4965AGN heeft 3 antenne aansluitingen. Heb je daar dan maar 2 van gebruikt, of ook een extra antennekabeltje aangesloten en weggewerkt onder het klepje. Waar heb je het besteld en dan vooral het 3e kabeltje, want die kom ik al Google-end niet zo snel tegen bij een NL leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Tarin schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:37:
Verder vroeg ik me nog iets af over de batterij-indicator: ik ben gewend dat die tijdens het laden oranje is, en zodra het laadproces voltooid is groen, maar uit het boekje begreep ik dat het aangegeven wordt met knipperen/constant branden? Want de kleur lijkt aan te geven of de adapter wel/niet aangesloten is..
Als het lichtje uit is, is je batterij nog vol genoeg, zodra hij een kritieke spanning bereikt dat je hem aan de lader moet hangen, dan gaat het lampje rood knipperen.
Hang je hem aan de lader met lege batterij, dan brand het lampje constant rood. Is daarna de batterij ver genoeg/volledig opgeladen, dan is het lampje weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:31:
[...]
Maar die 4965AGN heeft 3 antenne aansluitingen. Heb je daar dan maar 2 van gebruikt, of ook een extra antennekabeltje aangesloten en weggewerkt onder het klepje. Waar heb je het besteld en dan vooral het 3e kabeltje, want die kom ik al Google-end niet zo snel tegen bij een NL leverancier.
Ik heb de buitenste 2 aangesloten, ( 1 & 2 )
zodoende komt hij niet hoger dan de 130 Mbps.
de 3e aansluiting is voor een hogere en stabiele verbinding ( mimo )

Op een toshiba met een gelijke intel, heb ik de 3e aangesloten met een 'donor' kabel uit een andere laptop maar ook die komt niet boven de 130 Mbps uit, op verschillende accespoints.

Het kaartje heb ik via 4launch besteld, maar zijn verder op verschillende plekken te vinden, het kabeltje is wel bij ebay te vinden, als je dat aandurft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

quote: Fudzilla
Asus is expected to launch Touch Eee at CES
Also taking dual core Eee PCs

Digitimes has gotten the word that Asus is working on some new Eee PC models and it seems like the company had decided to launch touch screen models due to popular demand. No model specifics were mentioned and it might be on a new model or even multiple models, rather than modifying a current one.

Expect to see the touch screen Eee PCs at CES 2009, which should be commencing on January 8th. Asus is expecting that the touch screen models will drive sales of the new Eee PC models, but we're not sure this feature alone will peak the interest of the general Eee PC user, although it will surely be popular with some.

However, Asus is also working on a dual core model which we have a feeling will be vastly more popular and we'd expect dual core models with touch screens as well. The only problem here being that Intel hasn't announced a mobile dual core Atom processor as yet, so we might have to wait a while longer for these models.

On top of this, Asus is also mean to launch a new "budget" Eee PC, which sounds quite funny considering that the original model was meant to be a low cost notebook alternative. The new model which is also set to launch in 2009 is meant to cost less than €225.

More here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:08:
[...]

Op een toshiba met een gelijke intel, heb ik de 3e aangesloten met een 'donor' kabel uit een andere laptop maar ook die komt niet boven de 130 Mbps uit, op verschillende accespoints.

Het kaartje heb ik via 4launch besteld, maar zijn verder op verschillende plekken te vinden, het kabeltje is wel bij ebay te vinden, als je dat aandurft
Bedankt voor info! Ik denk dat ik ook zo'n Intel 4965 ga bestellen en dan gewoon met 2 antennedraadjes ga aansluiten :) Heb inmiddels de product sheet van de 4965AGN gevonden, waarin staat dat ie geschikt is voor 2 en 3 antennes. Zat ook nog naar de Intel 5300 en 5100 cards te kijken. Maar de 5300 is alleen voor 3 antennes en de 5100 is (nog) niet leverbaar in NL. En als ik dan toch aan het bestellen ben, dan meteen maar een 2GB reepje erbij :). Volgens de Kingston product selector zou een 2GB PC5300, 667MHz Sodimm moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens mogelijk om op een 4g met de standaard software op een makkelijke manier firefox naar versie 3 te krijgen en eventueel openoffice 3 erop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 06:47

Tarin

Just plain weird.

Tarin schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:37:
[...]
Ik krijg alleen de Eee Storage niet aan de praat. Ik weet zeker dat ik de goede inloginfo invul (waarmee ik wel op Yostore kan inloggen), maar hij zegt steeds "Login mislukt!"
Lukt het jullie wel? Mijn Eee Storage-app-versie is 1.1.10.178. Ben wel een nieuwe versie aan het downloaden (1.1.15.nogwat), hopelijk helpt dat, maar de Asus download-site is weer eens ouderwetsch traag.
[...]
Inmiddels staat versie 1.1.15.197 op m'n Eee, maar ik heb nog steeds het zelfde probleem. Heb de software vervolgens op een andere pc geinstalleerd, en daarop werkt het wel (alleen met een opmerking vooraf waaruit blijkt dat hij merkt dat dit geen Eeepc is) :?.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Super Talent komt met SSD's voor ASUS' Eee PC

Geheugenfabrikant Super Talent kondigt aan met een serie mini PCI-Express Solid State Disks (SSD) speciaal ontworpen voor ASUS' Eee PC's op de markt te komen. De SSD's zullen verschijnen in Multi-level Cell (MLC) en Single-level Cell (SLC) varianten en geschikt zijn voor de ASUS Eee PC 701, 702, 900, 901, 903, 905 en 1000 modellen. De opslagcapaciteit van de SSD's varieert voor de MLC-uitvoering van 8 GB tot en met 64 GB, de SLC-uitvoering krijgt een maximale capaciteit van 32 GB mee.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/supertalent_mini_pcie_ssd_1_550.jpg
Volgens de specificaties hebben de SSD's een maximale lees- en schrijfsnelheid van respectievelijk 40 MByte/sec en 15 MByte/sec (MLC) en 40 MByte/sec en 28 MByte/sec (SLC). De SLC SSD's zijn voorzien van drie jaar garantie, terwijl de MLC-versie het moet stellen met één jaar. Super Talent geeft aan dat de SSD's volgende maand in massaproductie zullen gaan. De 16 GB, 32 GB en 64 GB MLC SSD's zullen naar verwachting voor US $53, $79 en $149 over de toonbank gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Even een vraagje aan de community :)

Ik heb nog 1,3gb ongepartitioneerde SSD ruimte op mijn EEE 900.
Welke Linux Distro zou daar het beste op passen?

Ik weet zeker dat Puppeee erop past en zeker ook Damn Small Linux.
Maar ik zoek een iets completere distro, liefst met Compiz voorgeinstalleerd of standaard meegeleverd.

Wie kan mij helpen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een EEEBuntu install is ongeveer 800MB, de install cd is 890MB om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:20

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier gebruikers die Windows Embedded wel eens hebben geprobeerd?

http://arstechnica.com/jo...-supports-intels-atom-cpu

[ Voor 45% gewijzigd door Erhnam op 09-10-2008 16:26 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
FreshMaker schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:08:
[...]

je kan überhaupt niet hoger dan 130Mbps wanneer je op 2Ghz zit, pas bij routers die op 5Ghz zitten, kun je naar de 300Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:02:
Even een vraagje aan de community :)

Ik heb nog 1,3gb ongepartitioneerde SSD ruimte op mijn EEE 900.
Welke Linux Distro zou daar het beste op passen?

Ik weet zeker dat Puppeee erop past en zeker ook Damn Small Linux.
Maar ik zoek een iets completere distro, liefst met Compiz voorgeinstalleerd of standaard meegeleverd.

Wie kan mij helpen :) ?
Wellicht Ubuntu eee of Wubi (Ubuntu installer for Windows).

[ Voor 6% gewijzigd door wsmaal op 09-10-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:57:
Heb je daar een link van? ik kan op ebay alleen een 64GB ssd vinden die bedoeld is om de secundaire ssd te vervangen (http://cgi.ebay.com/64GB-...30482&_trkparms=72%3A1406|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1308&_trksid=p3286.c0.m14) Volgens mij kan je de primaire (4GB) ssd van de eee 901 alleen vervangen door de 8GB variant die in de 1000 zit.

De primaire ssd is trouwens NIET te vervangen zonder het "waranty void if broken" label te breken, de secundaire ssd wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Vandaag bracht de postbode mij nog een leuk pakje, met daarin een luxe uitziend doosje:

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/eee%20901/CIMG1867.jpg

En daar wee in zat de eixo book-style lederen hoes, volgens mkij de meest "luxe" hoes die je op dit moment kan kopen voor de 901:

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/eee%20901/CIMG1869.jpg
De hoes heeft wat ruimte voor 2 visite kaartjes, en 4 ssd kaartjes.

De 901 "sandwich" je er tussen:

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/eee%20901/CIMG1873.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/eee%20901/CIMG1871.jpg

Ik weet nog niet helemaal of ik tevreden ben met deze hoes... De standaard hoes vond ik niet erg mooie (en is bovendien een stof magneet). Deze hoes ziet er wel erg luxe uit (prima te gebruiken in werk omgevingen) , bied wat extra bescherming voor de eee,maar hij maakt hem meteen ook wel behoorlijk dikker...

Ik heb de hoes trouwens via ebay duitsland gekocht.

Voor wie nog meer foto's wil zien:
http://i53.photobucket.co...L1/eee%20901/CIMG1868.jpg
http://i53.photobucket.co...L1/eee%20901/CIMG1870.jpg
http://i53.photobucket.co...L1/eee%20901/CIMG1872.jpg
http://i53.photobucket.co...L1/eee%20901/CIMG1873.jpg
http://i53.photobucket.co...L1/eee%20901/CIMG1874.jpg
http://i53.photobucket.co...L1/eee%20901/CIMG1875.jpg
http://i53.photobucket.co...L1/eee%20901/CIMG1876.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hmm, die heb ik volgens mij wel vaker gezien bij webshops; Lijkt erg op deze:
http://www.youtube.com/watch?v=85j9JBxvWJo
van PDAir.. Al vind ik die mooier, want die is zwart. Maar ik zoek zelf eigenlijk wat dunners, omdat deze oplossing, zoals je zelf ook aangeeft, de EEE pc vrij dik maakt. Maar dat is best lastig zoeken, want je krijg dan meestal zoekresultaten met daarin allemaal van die sleeves, zoals die er al bij zat.

Edit:
Deze vind ik dan persoonlijk mooier; http://www.carrymobile.co...=ASE901LCBT1BK&pdaid=E901
Maar toch zou ik een strakkere van neopreen misschien wel mooier vinden..

[ Voor 19% gewijzigd door MaximusTG op 09-10-2008 22:29 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielux schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:27:
[...]

Tja dat was dus FUDzilla ;)

Dit een plaatje van de 4GB module uit de 901:
http://images.bit-tech.ne...nvestigating-atom/ssd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:31:
[...]

Bij mij stond CAM al ingesteld en de antennedraadjes zaten al goed vast. Voor de zekerheid heb ik ze even losgehaald en weer teruggezet, maar zoals gezegd maakt bij mij geen verschil. Weet je nog welke wificards in die andere laptops zitten, die je hebt gehad?
Anders nog ff je radio aan en uit zetten. Ik heb sporadisch wle is belachelijk weinig bereik en na uit en aan zetten van de radio via de Ralink util heb ik weer normaal bereik.

Maar die andere laptops hadden veelal een Broadcom wifi chipset. Bijvoorbeeld me Asus A6T.
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic