[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.259 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik lees dat hij niet UMTS/HSDPA ondersteund? Ik zit hier helemaal niet in maar welke opties heb je nog meer voor mobiel internet?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 16:12
De EEEPC 900 is in de aanbieding bij iBood:
http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php
279,95

[ Voor 4% gewijzigd door Vinze op 10-10-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:20

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Harde schijf 20 GB Solid State.. Volgens mij klopt daar geen drol van. Verder is het het oude model zonder de Atom.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:26
Had ook al gezien van die iBood 'aanbieding' even de [url="]http://tweakers.net/pricewatch/213841/asus-eee-pc-900-zwart.html"]pricewatch[/url] erbij en weinig aanbieding te noemen hooguit paar euro goedkoper. Zou m dan toch beter bij echte online store kopen. Overigens is dit model met Linux, klein scherm/toetsenbord en slechts 3cell niet bepaald interessant. Kunnen beter 901 of 1000 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
BloodDragon schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:23:
[...]

je kan überhaupt niet hoger dan 130Mbps wanneer je op 2Ghz zit, pas bij routers die op 5Ghz zitten, kun je naar de 300Mbps.
Er staat een Belkin Vision N, die kan het wel degelijk aan, een sitecom usbstick gaat naar de 270Mbps
Dus ligt het aan de antenna, welke niet "N" compatible zou kunnen zijn in de Toshiba ( nr 3 ), is een antenna uit een oudere "G" wifikaart ( ook intel )
en in de EEE heb ik maar 2 antenna's en ga ik niet verder prullen om er een bij te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nu het plan opgevat om zelf een book-type case te maken voor mn EEE pc 901, zoals die van PDAir. Het liefst zou ik neopreen gebruiken, maar ik kan nergens een webshop of echte winkel vinden waar ik een aantal 'vellen' kan kopen.. Iemand hier misschien een idee, of een alternatief soort stof. Ik zoek dan een zachte stof, die wat dikker is, niet teveel stof aantrekt en licht elastisch is. Lijkt me een leuk projectje om zoiets te maken.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:43

Tarin

Just plain weird.

Je kan er ook eentje breien, a la iPod-sok. Is ook licht elastisch, als je dikke wol en dikke naalden gebruikt is het ook lekker zacht. Mij leek het eigelijk wel een hippe aktie, ff bij m'n oma in de leer, en een Noorse kabeltrui-type hoes maken ;).
Maar goed, voorlopig heb ik de meegeleverde stofmagneet, en is er ook zo'n goedkoop ding van DX onderweg.

[ Voor 17% gewijzigd door Tarin op 10-10-2008 11:18 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Haha, das ook een optie ja; Maar ik zat te denken aan een wat dikkere stretchstof, dat krijg ik met mijn naai-skillz nog wel redelijk netjes denk ik :P. Had dan in gedachten een case vergelijkbaar met wat AthlonXP1800 postte, maar dan strakker om de EEE pc heen, dat je bijvoorbeeld je beeldscherm er dan eerst inschuift, met een randje dat om je scherm heen komt, en dat je dan een flap over je toetsenbord gebied heen schuift, met klittenband aan de rand, waarmee je em dan vastmaakt aan de zijkant. Aan de schermkant komt dan een stuk stof dat je, als je de EEE pc vervoert, naar binnen klapt, om het scherm te beschermen. Bij gebruik klap je dat dan naar achter, en zet je het daar vast met nog wat klittenband. Hoop dat dat een beetje te visualiseren is, zal vanmiddag eens proberen iets op papier te zetten.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:08:
Haha, das ook een optie ja; Maar ik zat te denken aan een wat dikkere stretchstof, dat krijg ik met mijn naai-skillz nog wel redelijk netjes denk ik :P. Had dan in gedachten een case vergelijkbaar met wat AthlonXP1800 postte, maar dan strakker om de EEE pc heen, dat je bijvoorbeeld je beeldscherm er dan eerst inschuift, met een randje dat om je scherm heen komt, en dat je dan een flap over je toetsenbord gebied heen schuift, met klittenband aan de rand, waarmee je em dan vastmaakt aan de zijkant. Aan de schermkant komt dan een stuk stof dat je, als je de EEE pc vervoert, naar binnen klapt, om het scherm te beschermen. Bij gebruik klap je dat dan naar achter, en zet je het daar vast met nog wat klittenband. Hoop dat dat een beetje te visualiseren is, zal vanmiddag eens proberen iets op papier te zetten.
Of je kijkt hier even en plaatst bij mij een bestelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:36

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:15:
[...]
Of je kijkt hier even en plaatst bij mij een bestelling ;)
Mooi maar wel erg meisjesachtig allemaal ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

MaximusTG schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:54:
Hmm, die heb ik volgens mij wel vaker gezien bij webshops; Lijkt erg op deze:
http://www.youtube.com/watch?v=85j9JBxvWJo
van PDAir.. Al vind ik die mooier, want die is zwart.
Ik vond het two tone er wel mooi uit zien, had alleen gedacht dat de buitenkant zwart zou zijn, maar die bleek dus donker bruin te zijn. (in de advertentie zag hij er best wel zwart uit: http://cgi.ebay.com/ws/eB...EWNX:IT&item=110292926693)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Is het al iemand opgevallen dat de Atom in Everest (ultimate 4.50) aangeeft dat de atom een engineering sample is?

[Edit]
Ik zie dit overigens niet staan bij CPU-Z.

[ Voor 19% gewijzigd door VVVJeroen op 10-10-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielux
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:17
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:17:
[...]

Tja dat was dus FUDzilla ;)

Dit een plaatje van de 4GB module uit de 901:
http://images.bit-tech.ne...nvestigating-atom/ssd.jpg
Goed man, thanks! _/-\o_

Ik moet helaas wel op FudZilla-achtige bronnen vertrouwen omdat ik (nog) geen EEE PC heb maar met die Buffalo SSD's en nou ook die van Super Talent die eraan komen plus het feit dat je inderdaad beide SSD's kan vervangen...... tja.....

Nou twijfel ik alleen nog tussen een 901 met 20GB uit de UK te (laten) halen of de 12GB hier in NL te kopen en te upgraden met een 64GB SSD :9~ Ik wil er sowieso Ubuntu Netbook Remix op gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Erhnam schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:20:
Zijn er hier gebruikers die Windows Embedded wel eens hebben geprobeerd?

http://arstechnica.com/jo...-supports-intels-atom-cpu
Heb er een op mijn werk op basis van Embedded voor simpele testapplicaties. geheugen gebruik na bootup is rond de 45 mb en totale image is nog geen 300 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

nielux schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:06:
Ik moet helaas wel op FudZilla-achtige bronnen vertrouwen omdat ik (nog) geen EEE PC heb maar met die Buffalo SSD's en nou ook die van Super Talent die eraan komen plus het feit dat je inderdaad beide SSD's kan vervangen...... tja.....
Vergeet niet dat je dan wel ergens een ssd moet vinden die je kan gebruiken om de 4gb te vervangen. Het is namelijk geen standaard formaat, hij is kleiner dan de secundaire ssd (die je idd kan vervangen door een 64gb versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielux
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 12:17
AtlonXP1800 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:10:
[...]
Vergeet niet dat je dan wel ergens een ssd moet vinden die je kan gebruiken om de 4gb te vervangen. Het is namelijk geen standaard formaat, hij is kleiner dan de secundaire ssd (die je idd kan vervangen door een 64gb versie)
Als ik besluit de 20GB 901 te kopen (en die heeft toch wel mijn voorkeur), dan denk ik dat ik daar qua schijfruimte voorlopig best mee uit de voeten kan. Mocht die secundaire 16GB ooit vol raken dan kan ik die in ieder geval vervangen door een 64GB. Verder is het wel prettig om te weten dat die 4GB primaire SSD eventueel ook vervangen kan worden!

Ik heb toch het idee dat de 8GB secundaire SSD van de WinXP versie een beetje te klein is voor mij, maar ik begrijp dat de meesten hier dat voornamelijk "oplossen" door WinXP te nLiten en verder zoveel mogelijk data op externe SD(HC)-kaartjes te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik ga inderdaad ook aan de nLite (hopelijk haal ik dat dit weekend, heb me er nog niet in verdiept). Kan ik daar de reinstall-dvd voor gebruiken, of moet ik een XP-cd ritselen - en indien dat het geval is: werkt een Engelstalige OEM XP Home?
Verder staan m'n mydocs op de 8GB schijf, en installeer ik daar ook de meeste programma's op. Ik ga nog eens een rap SDHC-kaartje halen, maar dat doe ik wel als die dingen weer eens in prijs gezakt zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Tarin op 11-10-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel heb ik een Windows SP3 installatie van 760Mb op mn EEE. Van mijn 4Gb (3,7 effectief) kaartje, is 3 Gb ongebruikt. En alles werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

nou, de beste tijd van mijn touch screen zit er ook al weer op :( Ik heb er een barst in te weten maken:

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/CIMG1883.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/CIMG1886.jpg

Hij heeft het ongeveer een weekje perfect gedaan, maar daarna had ik er vaak last van dat de mousepounter naar één van de randen werd getrokken doordat de (plastic) rand te hard op het touch screen drukte. Bij een soveelste keer los en vast klikken van de rand brak het touch screen :(

Hij doet het touwens nog wel helemaal, zelf op het gebarsten stuk. Ik moet nog even gaan bedenken of ik een nieuw touch screen ga bestellen (of wacht tot asus er zelf één uit brengt), want ik ben wel helemaal verslaafd aan het touchen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

AtlonXP1800 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:34:
nou, de beste tijd van mijn touch screen zit er ook al weer op :( Ik heb er een barst in te weten maken:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hij heeft het ongeveer een weekje perfect gedaan, maar daarna had ik er vaak last van dat de mousepounter naar één van de randen werd getrokken doordat de (plastic) rand te hard op het touch screen drukte. Bij een soveelste keer los en vast klikken van de rand brak het touch screen :(

Hij doet het touwens nog wel helemaal, zelf op het gebarsten stuk. Ik moet nog even gaan bedenken of ik een nieuw touch screen ga bestellen (of wacht tot asus er zelf één uit brengt), want ik ben wel helemaal verslaafd aan het touchen :9~
Kon je de rand niet een beetje opschuren, zodat het niet teveel druk legt op de touchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:32:
Leuke leverancier gevonden voor een 7 inch sleeve (ook 12 en 15 inch leverbaar). En dat voor 3 euro! Rekent géén verzendkosten. Hier dus.

[afbeelding]

Ze hebben overigens ook een handige IDE/SATA naar USB adapter voor een euro of 12. Kan je dus je desktop of laptop harddiskje aan hangen, of b.v. een CD/DVDspeler/brander.

[afbeelding]

8)
Dit is inderdaad super, de prijs is ook nog eens incl. verzendkosten.
Ik heb hem inmiddels binnen voor mijn 7", de sleeve is van goede kwaliteit

[ Voor 48% gewijzigd door ZakHooi op 11-10-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:32:
[...]
Ze hebben overigens ook een handige IDE/SATA naar USB adapter voor een euro of 12. Kan je dus je desktop of laptop harddiskje aan hangen, of b.v. een CD/DVDspeler/brander.

[afbeelding]

8)
Zou je daar dan ook vandaan kunnen booten? Ik heb een vergelijkbaar ding van Scythe liggen, maar voordat ik een DVD-speler uit ga bouwen roept er misschien al iemand dat dat niks gaat worden ;). Het is wel handig om een backup-installatiemogelijkheid te hebben mocht m'n nlite-avontuur morgen op een fiasco uitlopen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die van bovengenoemde site gebruikt om via CD Windows op mn EEE te zetten. Dus ja, je kunt er mee booten.(Misschien wel de bootvolgorde even aanpassen ;))

Op diezelfde site hebben ze ook een 10400mAh batterij voor de EEE. Hij past op de 900, is te gebruiiken zonder jumpstart. Steekt aan de onderkant uit, niet naar de achterkant. Kost ook niet zoveel daar incl. verzendkosten. (Gebruik hem nu, met 1x laden, al ruim 5½ uur mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Erhnam schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:57:
[...]

Harde schijf 20 GB Solid State.. Volgens mij klopt daar geen drol van. Verder is het het oude model zonder de Atom.
De EEE900 linux editie is toch met 4+16GB SSD uitgerust? Dus het klopt weldegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een Asus EEE 1000H te kopen. Ik wil er waarschijnlijk Linux/Ubuntu op gaan zetten.
Nu ben ik dus op zoek naar een (kleine) betaalbare bluetooth muis. Wie van jullie gebruikt er zo een, zo ja welke? Tips?
Ik koop liever niet zo'n draadloze met een (al dan niet mini) usb ontvanger, omdat bij de specificaties niet altijd duidelijk is of die onder Niet-Windows (linux dus, might even try OSX someday }) ) werken... Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met zo'n usb-draadloos muisje in combinatie met Linux, hoor ik dat ook graag!
Ik heb de searchfunctie al geprobeerd met de termen 'bluetooth muis' maar dan krijg ik maar 1 post te zien waar ik niets aan heb.
Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe Eee PC 900 met Xandros-Linux heeft alleen een 16 GB HLC SSD disk. Ik wil deze disk vervangen door een snellere SLC SSD disk, maar deze zijn behoorlijk duur.

Op de 16 GB HLC disk zit een User-partitie die 13 GB groot is. Als ik hier 8 GB van kan afhalen, houd ik ongeveer 5 GB over, wat voor mij voldoende is.
In dit geval kan ik een snelle en goedkopere 8 GB SLC disk kopen.

De vraag is: hoe kan ik de User-partitie op de SSD disk verkleinen, zonder data-verlies.
Als dit mogelijk is, kan ik een image van de oude 8 GB disk maken en deze op de nieuwe 8 GB disk plaatsen.

Ik heb Windows op een USB-stick gezet en geprobeerd de User-partitie te verkleinen met "Powerquest PartitionMagic 8.0".
Dit programma herkent wel de User-partitie als een Linux Ext3 partitie, maar kan deze niet verkleinen.

Ook heb ik "Bootit NG 1.85" geprobeerd, en dit programma kan inderdaad de User-partitie verkleinen.
Bootit is aleen te verlaten door een reboot.
Na na een reboot ziet Xandros de wijzigingen op de disk en moet de pc weer opnieuw gestart worden.
Na deze tweede reboot start de Eee pc echter niet mee op.

Wie kan mij helpen met het oplossen van dit probleem ?

--------------------------------------------------------------------------------------------
Nieuwe Eee PC 900, 16 GB HLC disk, 1GB ram, Linux/Xandros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:31:
Ik ben van plan een Asus EEE 1000H te kopen. Ik wil er waarschijnlijk Linux/Ubuntu op gaan zetten.
Nu ben ik dus op zoek naar een (kleine) betaalbare bleutooth muis. Wie van jullie gebruikt er zo een, zo ja welke? Tips?
Ik koop liever niet zo'n draadloze met een (al dan niet mini) usb ontvanger, omdat bij de specificaties niet altijd duidelijk is of die onder Niet-Windows (linux dus, might even try OSX someday }) ) werken... Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met zo'n usb-draadloos muisje in combinatie met Linux, hoor ik dat ook graag!
Ik heb de searchfunctie al geprobeerd met de termen 'bleutooth muis' maar dan krijgt ik maar 1 post te zien waar ik niets aan heb.
Alvast bedankt!
ik weet niet zeker, maar iemand op mijn werk zei: oh, dan werkt mijn muis zeker niet (zo'n usb ontvanger en een muis, logitech) en hij stak hem erin, en werkte allemaal direct. Maar op zich is natuurlijk Blue Tooth makkelijker, want dat zit al in je compu.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Nu ben ik dus op zoek naar een (kleine) betaalbare bleutooth muis. Wie van jullie gebruikt er zo een, zo ja welke? Tips?
Ik heb de searchfunctie al geprobeerd met de termen 'bleutooth muis' maar dan krijgt ik maar 1 post te zien waar ik niets aan heb.
Alvast bedankt!
Er is vrij veel ontwikkeling op het gebied van Bluetooth en Linux in het algemeen. Werkt een bluetoothmuis vandaag niet, dan wel morgen. De bluetoothstack is uitgebreid gedocumenteerd en bijna volledig geïmplementeerd in Linux. Iedere keer dat ik Ubuntu probeerde teste ik de bluetooth-GSM-als-afstandsbediening optie uitgebreid. De laatste keer had ik het in 5 minuten voor elkaar.

Als ik jou was zou ik gewoon een bluetoothmuis kopen en kijken waar het schip strand. Post je ervaring wel even op het Ubuntu topic, dat zou wel goede informatie zijn denk ik zo.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Alvast bedankt!
M'n broertje heeft de Microsoft Bluetooth Mouse 5000, da's een leuk dingetje, en OEM verkrijgbaar voor 25 euro bij (oa) Informatique.nl; misschien kan het ook wel goedkoper. Nadeel tov 'normaal' draadloos is dat er voor m'n gevoel net iets meer lag in lijkt te zitten, en dat de batterijen minder lang mee gaan (maand of 3).
Ik heb zelf een Logitech VX Nano besteld, komt morgen binnen, als het mee zit. Bij Dell, die hadden een aardige aanbieding (31.49 inclusief verzendkosten). Die heeft wel een leuk klein ontvangertje, is net iets veelzijdiger dan de Bluetooth-muis van MS en maar net iets duurder (maar wel een draagtasje enzo meegeleverd).
De ontvanger steekt wel nog een halve cm uit de laptop (collega heeft de muis ook, heb hem even gekaapt), maar hij past dan nog netjes in m'n Case Logic externe-hdd-tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik gebruik een Logitech VX Nano op mijn 1000h, Werkt perfect. Is sowieso trouwens een erg prettige muis. Vooral het wieltje werkt heel goed.
Ik overweeg echter een Bluetooth muis omdat je dan geen uitstekende onderdelen meer hebt.

Morgen ga ik een nieuwe HDD kopen, en dan daarop eeebuntu installeren. Ben benieuwd of dat gaat zonder problemen gaat lukken.
Zou het echt zo zijn dat ik de ISO op de USB stick kan zetten, en dan met unetbootin vanaf een USB stickie de boel kan installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

B0MBACI schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:50:
Kon je de rand niet een beetje opschuren, zodat het niet teveel druk legt op de touchscreen?
Het is gewoon de (zichtbare) witte rand van het scherm, daat wat af schuren lijkt me niet erg mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander1 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:16:
Ik gebruik een Logitech VX Nano op mijn 1000h, Werkt perfect. Is sowieso trouwens een erg prettige muis. Vooral het wieltje werkt heel goed.
Ik overweeg echter een Bluetooth muis omdat je dan geen uitstekende onderdelen meer hebt.

Morgen ga ik een nieuwe HDD kopen, en dan daarop eeebuntu installeren. Ben benieuwd of dat gaat zonder problemen gaat lukken.
Zou het echt zo zijn dat ik de ISO op de USB stick kan zetten, en dan met unetbootin vanaf een USB stickie de boel kan installeren ?
Dank voor de reacties tot zover! Ik ga dus toch maar voor een bluetooth muis.
Tot nu toe heb ik de volgende top 3: Deze muizen worden niet geleverd met een 'usb ontvanger' en werken via bluetooth.
Trust Mini Mouse Mi-8800rp Bluetooth Laser ongeveer €40,-
Trust MI-8700RP Optische Muis Mini ongeveer €35,-
Trust Bluetooth MI-5700Rp Optische Muis ongeveer 23€
Allemaal bluetooth, eerste 2 laser (hoewel de omschrijving 'optisch' zegt), laatste optisch met zo'n lampje denk ik (gebruikt volgens ervaringen iets meer stroom en kan minder 'gladde' oppervlaktes aan)

Hmmm.. nu ik zo zit te zoeken krijg ik de indruk dat draadloze muizen met een usb-ontvanger net zo goed 'gewoon' bluetooth muizen zijn, zoals bijv. jouw Logitech VX Nano:
Klein maar krachtig: Verwacht een robuuste draadloze verbinding met geavanceerde draadloze 2.4GHz-technologie.
bron.

Bluetooth is toch ook 2.4GHz?
Bluetooth is een radioverbinding (in de 2,45 GHz band) voor spraak en data op de korte afstand.
bron.

Werkt die Lenovo VX Nano dus ook zonder bijgeleverde usb ontvanger / stack en kun je dus gewoon je muis verbinden met de interne bluetooth module/chip van de 1000H?
Ik ga denk ik ook eeeubuntu proberen :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

nog een leuke toepassing voor als je een touch screen in je eee hebt zitten: http://nl.youtube.com/watch?v=v_gVw8GecFg
Dit is het programma "garmin mobile pc", zou wel gaaf zijn om de eee te voerzoen van een interne gps...

[ Voor 16% gewijzigd door AtlonXP1800 op 12-10-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Mijn Eee PC 901 is inmiddels geherinstalleerd met een nLite'd Windows XP. Had nog ergens een Engelse OEM Home liggen, meteen SP3 erop geslipstreamed, drivertjes erbij gebakken en gaan met die banaan. Heb nu, met alle nuttige software en updates (OO.o, spul van m'n werk, Skype, firefox) geinstalleerd, een footprint van nog geen 2GB (niet vergeten pagefiles uit te zetten!) :).

Als je gaan nLiten op een pc met Atom-cpu trouwens: verwijder multi-processor-support niet! Ik zat vrolijk het lijstje van i64x over te nemen, maar dat gaat dus verkeerd (ding is gemaakt voor een 70x met nog de ouwe Celeron-cpu).
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:28:
[...]

Dank voor de reacties tot zover! Ik ga dus toch maar voor een bluetooth muis.
Tot nu toe heb ik de volgende top 3: Deze muizen worden niet geleverd met een 'usb ontvanger' en werken via bluetooth.
Trust Mini Mouse Mi-8800rp Bluetooth Laser ongeveer €40,-
Trust MI-8700RP Optische Muis Mini ongeveer €35,-
Trust Bluetooth MI-5700Rp Optische Muis ongeveer 23€
Allemaal bluetooth, eerste 2 laser (hoewel de omschrijving 'optisch' zegt), laatste optisch met zo'n lampje denk ik (gebruikt volgens ervaringen iets meer stroom en kan minder 'gladde' oppervlaktes aan)
Kijk ook even naar de Microsoft Bluetooth 5000, die zit in dezelfde prijsklasse (als je hem OEM haalt), en ik persoonlijk heb meer vertrouwen in de hardware van Microsoft (typ hier op een Ergonomic 4000, heerlijk toetsenbord) dan in die van stickerplakker Trust (niet dat dat nooit wat is, maar mijn ervaring zegt dat het per type erg kan wisselen).
Hmmm.. nu ik zo zit te zoeken krijg ik de indruk dat draadloze muizen met een usb-ontvanger net zo goed 'gewoon' bluetooth muizen zijn, zoals bijv. jouw Logitech VX Nano:

[...]

bron.

Bluetooth is toch ook 2.4GHz?
[...]

bron.
Wel dezelfde band, niet hetzelfde protocol (simpel gezegd). De mini-ontvangertjes zijn geen bluetooth-dongle, hoewel die ook zo klein gemaakt worden (Trust levert idd bij sommige van hun bluetooth-muizen tegen meerprijs zo'n soort dongle mee).
Werkt die Lenovo VX Nano dus ook zonder bijgeleverde usb ontvanger / stack en kun je dus gewoon je muis verbinden met de interne bluetooth module/chip van de 1000H?
Ik ga denk ik ook eeeubuntu proberen :*)
Logitech. Lenovo bakt laptopjes (ook mooi spul overigens).
Ik ga met bedieningsapparatuur liefst voor Microsoft (toetsenborden), Logitech (muizen/trackballs) of Wacom (tablets), omdat die gewoon kwaliteitsspul leveren, en daar ook 3-5 jaar garantie op durven te geven. Als de voetjes van je Logitech-muis versleten zijn, mail/bel je de klantenservice en krijg je nieuwe voetjes thuisgestuurd via de post.

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 12-10-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
ik heb ook de microsoft bluetooth mouse 5000 :)

voor 25 euro gekocht bij bcc niet de oem versie :D maar verpaking was open dus mog ik hem gelijk meenmen voor 25 euro .. relaxte prijs dus zit leuk tasje bij enzo :) erg tevreden over werkt uitstekend met mijn 1000h :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Trust heeft inderdaad wat, maar er is nog 1 merk: Targus bluetooth muis. Deze Targus werkt wat beter dan Trust muis en is zelfs leuk kleine muis, met makkelijke batterijklep aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
Logitech heeft ook een Bleutooth muis, de V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth
http://www.logitech.com/i...ice/devices/3287&cl=nl,nl

Ik weet alleen niet of deze muis het ook onder Linux (eeebuntu) doet.
Logitech levert iig geen Linux driver mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf gebruik ik al een paar maanden deze mini-muis:

Asus Vento Smallest Cordless Mouse Eee PC 901 904 1000H

Te vinden op ebay: http://cgi.ebay.nl/Asus-V...36087&_trkparms=72%3A1399|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14
Echt superklein,, dus wel even wennen, maar goed te doen en in no time opgeladen. Enfin, lees zelf maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

offtopic:
man, al die mensen die maar 'even' xp installeren.. ik dacht: laat ik dat ook weer eens doen op mijn ouwe laptop (voor games) enneh... gisteravond anderhalfuur (xp install+sp3) vanochtend anderhalf uur drivers (lan, wlan, graphisch, sound, etc.), rebooten 100 keer, updates, reboots... nou ben ik aan het werk, maar nog lang niet klaar, ik heb alleen firefox nu geinstalleerd als extra! ok,, heeft niks met eee-pcs te maken, maar eh.. je kunt toch niet heel fatsoenlijk gamen op een eee, dus waarom neemt iedereen de moeite xp erop te knallen? er is mijns insziens geen reden dat te doen eigenlijk (eeebuntu kost je een half uur, incl. downloaden denk ik? ok, maak er een uur van, incl. inlezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Tuurlijk, maar ik moet er helaas windows-software op draaien voor m'n werk (Alchemy Catalyst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

XP werkt in mijn ogen handiger dan een Linux distro, dat komt omdat ik al sinds XP op de markt is met XP werk en ervoor met andere windows distros. Ik heb af en toe wel eens een Ubuntu of Knoppix live cd in mn computer om te bugfixxen maar de complete interface is anders, extensies zijn anders dan ik gewend ben en GTA 2, RCT 2 en AOE 2 doen het prima onder XP waar ik die niet zonder Wine onder linux aan de gang zou kunnen krijgen.

Verder doe je waarschijnlijk iets fout met je xp install en ben je hem vergeten te nLiten wat bij mij resulteert in een uurtje windows install met 3/4e van de drivers geinstalleerd. Pagefile uitschakelen, Firefox er bij, Office 2003 er bij en vanwege de nLite een unattended installatie.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

offtopic:
ik zei dus dat ik het niet op mijn eee installeerde, maar ik heb het gewoon over een generic xp prof. install met sp2, gedownloade sp 3, die er direct daarna opflikkeren, daarna alle drivers gaan doen, etc. etc. ik denk altijd: zo veel tijd kost dat niet? maar ik zie toch een hoop over het hoofd blijkbaar, vergeet niet dat als je een normale, hedendaagse compu hebt, je binnen 15-20 minuten klaar bent met een full up and running ubuntu install, waarbij in de meeste gevallen vrijwel alles werkt, op mijn normale laptop werkt alleen de jack-headphone output niet, moet ik een regel toevoegen in de alsa-config. maar goed, as i said: offtopic :)

offtopic:
... en, als ik de hoeveelheid tijd die ik in windows fixen gestoken heb, ook een beetje in linux gestoken had, was ik guru geweest :) maar dat heb ik niet, en jij ook niet. ik begrijp dat het vervelend is om een nieuw os te leren, maar het kan wel, en tegenwoordig met weinig noemenswaardige moeilijkheden, behalve tijd...

en nu zal ik gewoon alleen maar zeggen dat ik heeeeeerlijk in een parkje zit via de BT met mijn. tel. en de eee :)
edit:
oh, ik zie dat je het over games hebt (gta en zo) ja, daarom ook zeg ik GAME laptop, daar zet ik dan toch xp op om te gamen, okok, ik moet zeggen dat WoW heel erg prima werkt via wine, maar dingen als Team Fortress.. het werkt, maar ehmm.. toch net niet goed genoeg

[ Voor 10% gewijzigd door letatcest op 13-10-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:58

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
letatcest schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:04:
[offtopic]maar eh.. je kunt toch niet heel fatsoenlijk gamen op een eee, dus waarom neemt iedereen de moeite xp erop te knallen?
Nou dat valt wel mee. Hoewel het een erg persoonsgebonden kwestie is, kan ik stevig gamen op mn 900 :)
Games die ik erop heb staan:
  • Heroes of Might and Magic 5 (dik 3D spel uit 2006, wat wonderlijk goed draait, zelfs op Native reso!)
  • Battlefield 1942 (ben meer fan van Battlefield 2, maar deze gouwe ouwe is nog best leuk :) )
  • Quake 2 en Quake 3 Arena (vooral voor LAN parties, draaien beide op volle kwaliteit)
  • Urban Terror 4.2 (Quake3 mod, soort van CS, draait soepel op 640*480. Heb deze een aantal keer in de trein online zitten gamen 8) ping van 160! Prachtig, aantal nerds van TU Delft kwamen naast me zitten en geloofden niet wat ze zagen :o )
  • Half Life (draait prima op vol)
  • Counterstrike (draait prima op vol, ook online >:) )
  • Hele trits aan Half Life mods.
Ik moet ook nog eens C&C Generals en Trackmania proberen.
er is mijns insziens geen reden dat te doen eigenlijk (eeebuntu kost je een half uur, incl. downloaden denk ik? ok, maak er een uur van, incl. inlezen)
Ik moet zeggen dat de Linux ervaringen die ik had mbt de standaard Xandros vrij slecht waren.
PDF werkte niet goed, oudere versie van Firefox waar de extenties niet van werkte, de Skype versie was brak en faalde keihard toen ik em nodig had.
De repositories waren fout gelinkt, en het geheel draaide nogal gammel.
Streams op basis van Flash waren een hit & mis. Youtube werkte, maar Dumpert.nl en South Park Studios deden het niet goed. Haperig.

Na de installatie van XP bleek, tot mn opluchting, dat die Streams prima werkte. Das wel belangrijk voor mijn internet ervaringen!

Dit betekend natuurlijk niet dat Linux niet hezelfde kan presteren als XP, maar voor mij was het een hele verbetering toen ik XP werkend had.

Nu ga ik eens kijken naar Linux varianten.

Bottomline: onderschat XP niet.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

XanderDrake schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:34:
[...]
Nou dat valt wel mee. Hoewel het een erg persoonsgebonden kwestie is, kan ik stevig gamen op mn 900 :)
Games die ik erop heb staan:
*knip*
Bottomline: onderschat XP niet.
XP (als je dan klaar bent met installeren... ) is een heel af OS en bij goed gebruik een goed OS. Klopt. Eens. Dat ik van die vervelende vrijheidsidealen heb, doet daar niks aan af ;)

Games op de Eee: hmm.. ik doelde dan meer op de opslag (20 gb) en de grootte van het scherm (je kunt er natuurlijk een andere monitor aan hangen, ander tobo en een muis..) waardoor ik het niet zo nuttig vind games te spelen. WoW is zo langzamerhadn 80 GB geworden of zo ;) dus dat vind ik wat ruimteverspillen (eh.. tijdsversp...)
Toevallig gister ergens een UT GOTY dir. vandaan gesleept op mijn Eee en via wine draaien. Haha, mooi, alles werkt full pull en compiz draait leuk mee. Dat ziet er dan wel weer cool uit. Maar steam heb ik eraf gegooid. Dat was toch allemaal wat te gortig voor dit videokaartje, maar als ik zin heb zal ik eens de games die je opsomde proberen via wine (of native, if possible) te draaien en te zien wat het doet :)

En over de Linux ervaring die de Eee met die brakke, eigen distro geeft.. damn, wat jammer. Gelukkig heb ik er al heel wat jaren positieve ervaring mee, maar iedereen roept dat het Xandros is (nou heb ik dat nog nooit gebruikt) maar ik neem niet aan dat Xandros zo slecht met zijn repositories omgaat als Asus.. Als je een nieuwe distro bouwt, moet je die natuurlijk wel bijhouden en onderhouden! een hele slechte zet van Asus als je het mij vraagt. Geeft op die manier heel veel mensen toch het gevoel dat Linux het toch niet is, terwijl dat helemaal neit zo had hoeven zijn. Ben benieuwd hoe het gaat als Dell zijn Ubuntu netbook uitgebracht heeft.. ik hoop dat men daar beter nadenkt over hoe de boel te marketen (nooit de boel zo op slot zetten dat je mensen advanced opties ontneemt bijvoorbeeld ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb een desktop computer, een P4 met 2.66 Ghz. Voordat ik mijn 1000H kocht gebruikte ik die heel vaak om te surfen, ook icm met TV-out en GSM als afstandsbediening. (bluetooth functie)

Tegenwoordig gebruik ik mijn vaste PC bijna niet meer. Alleen het downloaden van grote pakketten via newsgroupen enzo doe ik via mijn vaste PC. Maar de .torrent bestanden en .NZB download ik via mijn EEE PC. Soms spaar ik die ook op, zodat ik mijn vaste PC niet veel aan hoef te hebben. Best stroom besparend zo! Ik had nooit gedacht dat mijn EEE zo'n grote ruimte zou innemen in mijn leven. Ik was, moet ik toegeven, even bang dat het een gadget zou worden waar ik op een gegeven moment niet meer naar zou omkijken. Nou mooi niet dus!

Ook streams kijken gaat heel goed! Zowel Windows Media (DWDD bijvoorbeeld) en youtube loopt goed.
Wil ik betere kwaliteit dan is een 350MB per 45 minuten AVI makkelijk te doen, minder dan 25% CPU. 720P afspelen heb ik niet geprobeerd, zie ik het nut niet van. Ben wel benieuwd naar een 600P video, misschien dat ik eens een 720P ga "downconverten" naar 600P, dan benut je iedere pixel, geen nutteloze overhead.

Alleen dit vind ik heel jammer:
Ik zou graag civ3 willen spelen. Dat gaat niet.(tenzij je een hoge virtuele resolutie draait, dan heb je het niet fullscreen)
Freeciv(waar ik best mee kan leven, geeft hetzelfde gevoel) kan je alleen spelen als je hem op hoogte 768 zet, en dan moet je OF scrollen, of het beeld is niet pixelzuiver(compressed). Ik zou heel graag zien dat ontwikkelaars hier rekening mee houden. Ik heb ook dromen over een civ3 patch voor de EEE (1024x600). Dromen mag...

Hopelijk, omdat widescreen netbooks een steeds groter marktaandeel krijgen, worden dingen wel aangepast op onze resulutie, zodat je er goed mee kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

jmk schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:41:
Hopelijk, omdat widescreen netbooks een steeds groter marktaandeel krijgen, worden dingen wel aangepast op onze resolutie, zodat je er goed mee kan werken.
Jammer in ons geval dan dat de aspectratio van de EEE PC verschilt van een desktop breedbeeld en een laptop breedbeeld.

Desktop: 16:10 (1,60)
EEE: 17:10 (1,70)
Laptop: 16:9 (1,77)

Natuurlijk zijn er de nodige 'hacks' en mods om toch je spel de EEE resolutie te laten ondersteunen, al zijn die niet voor elk spel beschikbaar :(
WoW: TBC ondersteund zonder mods/hacks/tweaks 1024*600
GTA2 op 640*480 en in de drivers ingesteld: keep aspect ratio geeft keurig een vierkant scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

Ik lees hier wel over Civ 3 dat het gebaseerd is op een ini file. Misschien bied dit uitkomst?
http://www.widescreengami...ndex.php/Civilization_III

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Als ik kijk naar de specs dan lijkt de 1000 een stuk meer waar voor je geld dan de 1000H.
Onder anderen een 40G SSD ipv een 80G HD, waardoor de accu bijna een uur langer meegaat.
Weet iemand wanneer Asus de 1000 uitbrengt in NL, voorlopig is hij zo ongeveer overal in Europa te krijgen behalve hier.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

MsG schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:56:
Ik lees hier wel over Civ 3 dat het gebaseerd is op een ini file. Misschien bied dit uitkomst?
http://www.widescreengami...ndex.php/Civilization_III
Ik ga het toch eens proberen, bedank voor de link.

Ik heb trouwens met freeciv iets ontdekt: de sdl versie(dus niet de GTK versie). Deze is geoptimaliseerd voor 1024x600 onder andere. Geeft ook een mooiere, alles in 1, civ3 uiterlijk, en is grafisch vloeiender. Niet helemaal af, maar dat mag de pret niet drukken.

Deze file (Freeciv-2.1.6-win32-sdl-setup.exe) moet je dan van deze locatie afhalen. (of nieuwer natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:18:
Als ik kijk naar de specs dan lijkt de 1000 een stuk meer waar voor je geld dan de 1000H.
Onder anderen een 40G SSD ipv een 80G HD, waardoor de accu bijna een uur langer meegaat.
Weet iemand wanneer Asus de 1000 uitbrengt in NL, voorlopig is hij zo ongeveer overal in Europa te krijgen behalve hier.
Ik kan de 1000H al nergens krijgen, laat staan de 1000. Die is volgens mij überhaupt niet geleverd in NL. Ik zou ook de ssd variant wel willen en liefst ook met Linux. Wat denk je: de EEE1000 overal uitverkocht. Veel winkels vertellen mij dat ze bang zijn met oude voorraad te zitten als de nieuwe versie komt. Ik: 'die komt toch pas in het eerste kwartaal 2009?' Ja, meneer, dat klopt. Nou, daar kan ik niet op wachten. Verschillende internet leveranciers benaderd, de meeste nemen telefoon niet op/zijn te druk, en antwoorden mijn mails vooralsnog niet. Een winkel had de zwarte op voorraad (ik wil een witte) en MyCom wilde wel een reservering maken voor me, ik sta dan ergens op status achter in de honderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
Wat een gezeur.
Ik wil eeeubuntu op mijn 1000H installeren op een vers (FAT32) geformatteerde hdd (dus geheel leeg) vanaf een bootable USB stick.

Lukt voor geen meter, want unetbootin verwacht Windows en geen MS-DOS (wat dus op de bootable stick staat).
Booten vanaf de stick gaat prima.

Het lijkt wel een kip ei verhaal te worden. Eerst moet er kennelijk Windows of Linux draaien vooraleer je vanaf de USB stick kan installeren met unetbootin. Maar dat lukt dus niet Even slim (?) eerst Windows installeren vanaf de CD rom van mijn desktop via het netwerk gaat ook niet, want ik heb nog geen netwerkverbinding onder DOS.

Moet ik nou echt eerst op een of andere manier Windows installeren (hoe?), en daarna eeebuntu ?
Ik snap er even helemaal niets meer van.

Heeft iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Even terzijde, maar mij lijkt EXT3 als filesystem een betere keus dan FAT32 voor Ubuntu, behalve als je die keuze zou maken om specifieke redenen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Xander1 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:28:
Wat een gezeur.
Ik wil eeeubuntu op mijn 1000H installeren op een vers (FAT32) geformatteerde hdd (dus geheel leeg) vanaf een bootable USB stick.

Lukt voor geen meter, want unetbootin verwacht Windows en geen MS-DOS (wat dus op de bootable stick staat).

Het lijkt wel een kip ei verhaal te worden. Eerst moet er kennelijk Windows of Linux draaien vooraleer je vanaf de USB stick kan installeren met unetbootin. Maar dat lukt dus niet Even slim (?) eerst Windows installeren vanaf de CD rom van mijn desktop via het netwerk gaat ook niet, want ik heb nog geen netwerkverbinding onder DOS.

Moet ik nou echt eerst op een of andere manier Windows installeren (hoe?), en daarna eeebuntu ?

Heeft iemand een tip ?
Van linux.com: (http://www.linux.com/feature/124684)

'In addition to creating a dual-boot system, UNetbootin can install a primary OS as well. If you have a machine that doesn't have an OS on it already, download the Debian minimal-install diskettes to install a minute system. Once that's set up, installing UNetbootin is as easy as using the command wget $unetbootin.deb.'

Edit: Je wil dus alleen eeebuntu installeren? Je kan toch ook een live-'cd' (usb dus) versie op je stick zetten, de live versie booten vanaf die usb stick, en em dan installeren?
Trouwens, misschien kan je beter Ubuntu-eee installeren, dat is een ander 'team', maar is wel gebaseerd op een recentere Ubuntu dacht ik. En ze hebben een makkelijke installer om een bootable usb stick te maken voor windows en linux zie ik net.

[ Voor 13% gewijzigd door MaximusTG op 13-10-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Wat een gezeur.

Heeft iemand een tip ?
bij mijn weten moet het niets uitmaken hoe je hsdd geformatteerd is, als je namelijk een nieuw OS gaat installeren, dan kun je gewoon weer een nieuw bestandssysteem kiezen. Nou moet ik wel toegeven dat ik in het verre verleden wel eens ruzie heb gehad met Windows en MBR die was overschreven door Lilo of zo, maar volgens mij is dat nu allemaal niet zo'n probleem meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 15:39
Mede-tweakers,

Zaterdag heb ik het touchscreen (solderless) van fido-dido ontvangen vanuit Taiwan, kostte me ongeveer 60 euro (incl. verzekerde verzending). Het touchscreen had ik in 4 dagen in huis.

Na gister avond de hele avond knutselen en het weer helemaal (passend) in elkaar gezet te hebben, leek het allemaal hoopvol. De EEE 900 startte nog op en er werd een USB-hub constanteerd, de camera werd opnieuw gevonden (en geïnstalleerd) en tevens kwam er een Touchscreen controller in de hardware lijst.

Na het installeren van de driver werkt mijn touchscreen echter niet.

Een aantal foto's van het touchscreen en de controller.
Volgens de software werkt de controller perfect.

Asus EEE 900 met touchscreen (open)
Afbeeldingslocatie: http://www.mind-storm.nl/eee/Photos/verkleind/IMG_2549.JPG

Touchscreen controller
Afbeeldingslocatie: http://www.mind-storm.nl/eee/Photos/verkleind/IMG_2550.JPG

Touchscreen controller kabel
Afbeeldingslocatie: http://www.mind-storm.nl/eee/Photos/verkleind/IMG_2551.JPG

Aansluiting met touchscreen
Afbeeldingslocatie: http://www.mind-storm.nl/eee/Photos/verkleind/IMG_2553.JPG

Touchscreen op LCD-scherm
Afbeeldingslocatie: http://www.mind-storm.nl/eee/Photos/verkleind/IMG_2558.JPG

Touchscreen (volledig)
Afbeeldingslocatie: http://www.mind-storm.nl/eee/Photos/verkleind/IMG_2565.JPG

Voor hoge kwaliteit en meer foto's, kijk op
http://www.mind-storm.nl/eee/Photos/

Het apparaat is zoals je kunt zien goed geïnstalleerd:
Printscreen

Echter, om een of andere reden wil het touchscreen niet reageren bij het aanraken ervan..
Heeft iemand ervaring met (dit) touchscreen(s)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Wat een gezeur.

Heeft iemand een tip ?
idd zoals al eerder aangegeven, ubuntu-eee nemen, deze neemt de 8.04 versie
en heeft ook een eigen unetbootin.
deze zal je op een windows pc moeten downloaden, en met de iso samen maak je dan een bootable usb.
in bios van de eee de boot volgorde aanpassen, of bij opstarten paar keer op de esc. klikken.
dan je usb kiezen, en je heb in een minuut of 20 een werkende ubuntu eropstaan ( wel met netbookremix interface )

dit weekend gedaan, en zonder problemen vanaf usbstick & SDkaart geinstalleerd ( 1Gb of meer )

zie hier ubuntu-eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Mr_Q schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:44:
Mede-tweakers,

Zaterdag heb ik het touchscreen (solderless) van fido-dido ontvangen vanuit Taiwan, kostte me ongeveer 60 euro (incl. verzekerde verzending). Het touchscreen had ik in 4 dagen in huis.

Na gister avond de hele avond knutselen en het weer helemaal (passend) in elkaar gezet te hebben, leek het allemaal hoopvol. De EEE 900 startte nog op en er werd een USB-hub constanteerd, de camera werd opnieuw gevonden (en geïnstalleerd) en tevens kwam er een Touchscreen controller in de hardware lijst.

Na het installeren van de driver werkt mijn touchscreen echter niet.

Een aantal foto's van het touchscreen en de controller.
Volgens de software werkt de controller perfect.

Asus EEE 900 met touchscreen (open)
[afbeelding]

Touchscreen controller
[afbeelding]

Touchscreen controller kabel
[afbeelding]

Aansluiting met touchscreen
[afbeelding]

Touchscreen op LCD-scherm
[afbeelding]

Touchscreen (volledig)
[afbeelding]

Voor hoge kwaliteit en meer foto's, kijk op
http://www.mind-storm.nl/eee/Photos/

Het apparaat is zoals je kunt zien goed geïnstalleerd:
Printscreen

Echter, om een of andere reden wil het touchscreen niet reageren bij het aanraken ervan..
Heeft iemand ervaring met (dit) touchscreen(s)?

Alvast bedankt!
Toevallig heb ik ook net deze touchscreen kit ontvangen van fido, ook voor de eee-pc 900. Ik ga 'm zo monteren, en dan laat ik weten of het mij wel gelukt is. Het is me i.i.g. al gelukt om de bezel om het scherm te breken precies waar de webcam zit :X Gelukkig niet opvallend, en het plaatje van de webcam zit precies over het midden van de breuk, dus het zit ook niet los.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
brama schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:13:
[...]

Toevallig heb ik ook net deze touchscreen kit ontvangen van fido, ook voor de eee-pc 900. Ik ga 'm zo monteren, en dan laat ik weten of het mij wel gelukt is. Het is me i.i.g. al gelukt om de bezel om het scherm te breken precies waar de webcam zit :X Gelukkig niet opvallend, en het plaatje van de webcam zit precies over het midden van de breuk, dus het zit ook niet los.
Ah das balen ja.. gelukkig is dat mij nog niet overkomen en na het eerste keer openen gaat het allemaal zoiezo wat soepeler..

Succes ermee, en ik zou het erg waarderen als je laat weten of het gelukt is.
Nog 1 tip: Test het touchscreen, controller en usb-hub voordat je'm echt gaat monteren.. Mogelijk is het al defect voordat je het monteert, wat mogelijk bij mij het geval is?

Ik had alles getest, behalve het touchscreen.. Hij zag de controller dus dacht, het zal wel werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
FreshMaker schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:38:
[...]

idd zoals al eerder aangegeven, ubuntu-eee nemen, deze neemt de 8.04 versie
en heeft ook een eigen unetbootin.
deze zal je op een windows pc moeten downloaden, en met de iso samen maak je dan een bootable usb.
in bios van de eee de boot volgorde aanpassen, of bij opstarten paar keer op de esc. klikken.
dan je usb kiezen, en je heb in een minuut of 20 een werkende ubuntu eropstaan ( wel met netbookremix interface )

dit weekend gedaan, en zonder problemen vanaf usbstick & SDkaart geinstalleerd ( 1Gb of meer )

zie hier ubuntu-eee
Heee, perfect ! Dank voor de tip.
Ik heb nu Ubuntu eee draaien op mijn 1000H.
Wel ff wennen, want ik ben een Linux newbie.
Maar alle hardware werd keurig herkend, ook de WiFi kaart die ik heb vervangen voor een betere Intel 4965AGN, en dus niet origineel meer is.

Het enige wat ik tot nu toe heb, is dat het systeem geen USB stick wil mounten. Ik krijg dan de melding: Unable to mount the volume 'Kingston'.
Nog een andere stick geprobeerd, lukt ook niet. In de rechterkolom zie ik de stick wel verschijnen, maar als ik er op klik gebeurt er niets.
Hij zegt dat je daarvoor superuser rechten moet hebben, en die heb ik (maar 1 user aangemaakt, die gecheckt, en daar staat idd dat ik administrator rechten heb). Wanneer ik kijk bij de account properties staat 'Access external storage devices automatically' aangevinkt.

Iemand een idee ?

[ Voor 10% gewijzigd door Xander1 op 14-10-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0rgenst0nd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 12:59
Xander1 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:03:
[...]

Heee, perfect ! Dank voor de tip.
Ik heb nu Ubuntu eee draaien op mijn 1000H.
Wel ff wennen, want ik ben een Linux newbie.
Maar alle hardware werd keurig herkend, ook de WiFi kaart die ik heb vervangen voor een betere Intel 4965AGN, en dus niet origineel meer is.

Het enige wat ik tot nu toe heb, is dat het systeem geen USB stick wil mounten. Ik krijg dan de melding: Unable to mount the volume 'Kingston'.
Nog een andere stick geprobeerd, lukt ook niet. In de rechterkolom zie ik de stick wel verschijnen, maar als ik er op klik gebeurt er niets.
Hij zegt dat je daarvoor superuser rechten moet hebben, en die heb ik (maar 1 user aangemaakt, die gecheckt, en daar staat idd dat ik administrator rechten heb). Wanneer ik kijk bij de account properties staat 'Access external storage devices automatically' aangevinkt.

Iemand een idee ?
In /etc/fstab staat nog een regeltje voor je cd-rom. Als je die comment of weghaalt werkt usb mounten.

Van de week intrepid geprobeerd op mijn 1000H. Dat wilde nog niet lekker werken. Met name wireless was hopeloos (ook met adamms intrepid custom kernel en themono's wireless DKMS module wilde het niet), dus toen maar ubuntu-eee geprobeerd. Dat heb ik er meteen weer afgehaald, want iedere keer als ik wireless aanzette bleef alles hangen.
Dus nu draai ik eeebuntu met adamms custom kernel. Werkt perfect en ziet er mijns inziens wat gelikter uit dan ubuntu-eee.

[ Voor 17% gewijzigd door m0rgenst0nd op 14-10-2008 16:41 . Reden: Toevoegen eigen ervaringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Mr_Q schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:26:
[...]

Ah das balen ja.. gelukkig is dat mij nog niet overkomen en na het eerste keer openen gaat het allemaal zoiezo wat soepeler..

Succes ermee, en ik zou het erg waarderen als je laat weten of het gelukt is.
Nog 1 tip: Test het touchscreen, controller en usb-hub voordat je'm echt gaat monteren.. Mogelijk is het al defect voordat je het monteert, wat mogelijk bij mij het geval is?

Ik had alles getest, behalve het touchscreen.. Hij zag de controller dus dacht, het zal wel werken...
Welke driver heb je gebruikt? Degene die op fido's ebay auction stond, die werkt niet. Na installatie vraagt 'ie om te calibreren, maar dat doet 'ie vervolgens niet. Handmatig het TouchKit prog opstarten zeurt dat een dll mist. Lekkere zooi.. dan maar eens wat anders proberen van eeti.com.tw.

Hij vindt de hardware overigens wel :) Er staat een USB TouchController in de dev manager (met geel uitroepsteken, dus driver install is mislukt blijkbaar)

[edit] Hm, gevonden hier: http://home.eeti.com.tw/web20/TouchKitDriver/2kXPDriver.htm - bovenste driver geprobeerd, en die installeert zonder problemen en vindt de controller. Maar het touchscreen doet het ook bij mij niet! Bij de 4 point calibration kan ik klikken wat ik wil, reageren doet het voor geen meter.

Overigens viel me op dat je die flatcable op 2 manieren in de connector van de controller kan doen. Omgewisseld om te kijken of dat wat uitmaakt, maar nee dus. WTF?

[ Voor 21% gewijzigd door brama op 14-10-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
brama schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:46:
[...]

Welke driver heb je gebruikt? Degene die op fido's ebay auction stond, die werkt niet. Na installatie vraagt 'ie om te calibreren, maar dat doet 'ie vervolgens niet. Handmatig het TouchKit prog opstarten zeurt dat een dll mist. Lekkere zooi.. dan maar eens wat anders proberen van eeti.com.tw.

Hij vindt de hardware overigens wel :) Er staat een USB TouchController in de dev manager (met geel uitroepsteken, dus driver install is mislukt blijkbaar)

/[edit] Hm, gevonden hier: http://home.eeti.com.tw/web20/TouchKitDriver/2kXPDriver.htm - bovenste driver geprobeerd, en die installeert zonder problemen en vindt de controller. Maar het touchscreen doet het ook bij mij niet! Bij de 4 point calibration kan ik klikken wat ik wil, reageren doet het voor geen meter.

Overigens viel me op dat je die flatcable op 2 manieren in de connector van de controller kan doen. Omgewisseld om te kijken of dat wat uitmaakt, maar nee dus. WTF?
Vreemd he? Dat was ook mijn eerste ingeving, die kabel zal wel verkeerd omzitten, mooi niet dus..
Ik heb op eeeuser.com al en post gemaakt over dit touchscreen en heb inmiddels vermeld dat je exact hetzelfde probleem ervaart als ik..

Zou je fidodido999 (ook wel fido-hub) een berichtje willen sturen met het probleem? En dan mijn ebay naam, dennis-mr_q , vermelden met het feit dat ik ze er ook al over gemailt heb en hetzelfde probleem ervaar?

Tevens heb ik nog het e.e.a. doorgemeten.. Het touchscreen lijkt gewoon goed, bij het meten van de weerstand van het scherm, en het indrukken van het scherm verandert de waarde.. Tevens heb ik gemeten of de connectors (onderkant printplaatje van de controller) goed verbonden waren met de flatcable, maar ook dit was het geval..

Er schijnt tevens een lampje te moeten zitten op het moment dat je het touchscreen aanraakt, dat gebeurt bij mij al niet, bij jou wel? (Ik zie het ledje overigens ook nergens zitten, maar echt goed heb ik nog niet gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:08
aaargh, mn EEE viel uit mn rugzak van een metertje of 1.5 hoog. Hij zat wel in zn sleeve die je er standaard bij kreeg. Echter geeft hij HEEL kort een BSOD voordat windows opstart.

Even ubuntu proberen, en kijken of dat iets uithaalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan op de Pause knop drukken bij een BSOD, net als bij het opstarten van een PC. Moet je alleen wel ff flink timen :). Dan kan je zien welke BSOD je krijgt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
m0rgenst0nd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:38:
[...]

In /etc/fstab staat nog een regeltje voor je cd-rom. Als je die comment of weghaalt werkt usb mounten.
Op een of andere manier heb ik geen rechten die file te wijzigen, of beter: op te slaan.
Vreemd, ik sta in Ubuntu wel als superuser !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
MsG schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:49:
Je kan op de Pause knop drukken bij een BSOD, net als bij het opstarten van een PC. Moet je alleen wel ff flink timen :). Dan kan je zien welke BSOD je krijgt.
Gaat te snel... Andere manier om BSOD te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ook niet als je gewoon aldoor pause indrukt en los laat? Je komt niet meer in Windows zelf? Dan weet ik geen mogelijkheid om de BSOD lang te laten zien, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
MsG schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:50:
Ook niet als je gewoon aldoor pause indrukt en los laat? Je komt niet meer in Windows zelf? Dan weet ik geen mogelijkheid om de BSOD lang te laten zien, sorry.
Nee, al het mogelijke geprobeerd, helaas! Toch bedankt voor je tip!

Overigens, Ubuntu start wel gewoon prima op vanaf live cd'tje. Maar eens windows repair erover heen.. Toch vreemd na een val :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0rgenst0nd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 12:59
Xander1 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:51:
[...]

Op een of andere manier heb ik geen rechten die file te wijzigen, of beter: op te slaan.
Vreemd, ik sta in Ubuntu wel als superuser !
Probeer eens Alt-F2 en dan 'gksudo gedit /etc/fstab' zonder quotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

een bsod kan je laten staan, dit moet je wel zelf even veranderen voordat windows opstart.
Druk op F8 om normaal in de veilige modus te komen, maar selecteer nu: opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen. Nu blijft de BSOD wel staan en kan je op zoek naar de foutcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 00:15
@Brama.

Bij de calibratie van het TS van Fido-dido moest ik op mijn 701 het calibratiepunt even vasthouden en dan pas loslaten. Gewoon aanklikken lukte bij mij voor geen meter. Pas na een kwartier had ik het trucje door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Wiethoofd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:09:
een bsod kan je laten staan, dit moet je wel zelf even veranderen voordat windows opstart.
Druk op F8 om normaal in de veilige modus te komen, maar selecteer nu: opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen. Nu blijft de BSOD wel staan en kan je op zoek naar de foutcode.
Als die optie er niet bij staat?

Voor de gein maar is de optie gekozen die nooit werkt :P laatst bekende instellingen die werkten.
En verrek, meneer start op!

Maar wat ik dus NIET snap is dat dit gebeurd is na een val! Puur toeval denk ik?

Het ligt waarschijnlijk aan mijn ACPI drivers, die hadden ook steeds problemen met instellen van reso met opstarten.

Vreemd dit :)

Bestaan er programma's die drivers scannen icm conflicten met anderen?

Waar ik dus achter kwam. Ik heb de standaard 0405 oid bios versie.
Ze zijn bij asus.com al bij BIOS 0906

Slim om te flashen? Zijn aantal improvements zoals battery life ook enzo. Verstandig of niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Tomino op 14-10-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik heb m'n EeePC inmiddels van een nLite'd installatie voorzien, maar de EeeStorage geeft nog steeds een login failure als ik verbinding probeer te maken. Ik heb het stukje software op m'n vaste pc geinstalleerd, en daarop werkt het wel.

Is er *iemand* die de EeeStorage aan de praat heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Tomino schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:22:
Als die optie er niet bij staat?
Dan houdt het idd op ;) Maar je kan later alsnog in je windows installatie wel die registersleutel aanpassen dat hij niet meer reboot bij een systeemcrash:
Makkelijk: Open System Properties via Start > Control Panel > Performance and Maintenance > System
[ System Properties may also be opened using the WinKey+Pause key combination ]
Select the Advanced tab and then click Settings in the Startup and Recovery section
In System Failure section, clear the checkbox next to Automatically Restart
Click OK and OK to exit

Moeilijker: [Start] [Run] [Regedit]
Registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl
Modify/Create the Value Data Type(s) and Value Name(s) as detailed below.
Data Type: Dword // Value Name: AutoReboot
Setting for Value Data: [0 = AutoReboot Disabled / 1 = AutoReboot Enabled]
Exit Registry and Reboot
Waar ik dus achter kwam. Ik heb de standaard 0405 oid bios versie.
Ze zijn bij asus.com al bij BIOS 0906

Slim om te flashen? Zijn aantal improvements zoals battery life ook enzo. Verstandig of niet?
Er zijn altijd fixxes, ook acpi aansturing tussen bios en OS etc. En als je goed flasht gaat er niets fout en mocht het geen winst of verlies opleveren dan ben je iig wel up to date ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Wiethoofd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:39:
[...]

Dan houdt het idd op ;) Maar je kan later alsnog in je windows installatie wel die registersleutel aanpassen dat hij niet meer reboot bij een systeemcrash:

[...]

[...]

Er zijn altijd fixxes, ook acpi aansturing tussen bios en OS etc. En als je goed flasht gaat er niets fout en mocht het geen winst of verlies opleveren dan ben je iig wel up to date ;)
THnx, zéker aangevinkt. Zal in de toekomst inderdaad beter helpen met de problemen.

nu even uitvogelen hoe ik flash naar de nieuwe bios :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Tomino schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:55:
nu even uitvogelen hoe ik flash naar de nieuwe bios :)
Op de Asus site staat onder de Utilities óf Other een bios flash tool: Asus Update
die downloaden en de biosfile los downloaden uit de BIOS sectie en flashen mbv Asus Update, dan kan er weinig mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Wiethoofd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:02:
[...]

Op de Asus site staat onder de Utilities óf Other een bios flash tool: Asus Update
die downloaden en de biosfile los downloaden uit de BIOS sectie en flashen mbv Asus Update, dan kan er weinig mis gaan.
Jeetje, ik voel me dom :) Flashing atm, bedankt zo ver! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
Heeft de EEE 901 een led backlight of niet?

En enig idee of hij met linux verkocht wordt in de benelux?

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand toevallig visual studio 2008 draaien op een eee pc of zal hij dat niet trekken.
lijkt me ideaal dingenje om onderweg ff de programmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
brama schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:46:
[...]

[edit] Hm, gevonden hier: http://home.eeti.com.tw/web20/TouchKitDriver/2kXPDriver.htm - bovenste driver geprobeerd, en die installeert zonder problemen en vindt de controller. Maar het touchscreen doet het ook bij mij niet! Bij de 4 point calibration kan ik klikken wat ik wil, reageren doet het voor geen meter.

Het probleem is OPGELOST! de fout zit hem in de soldering van de controller naar het touchscreen.
De draadjes zijn verkeerd gesoldeerd waardoor de controller het touchscreen niet 'ziet'.

Op EEEuser heb ik een thread gemaakt waar ook de oplossing staat voor het niet reageren van het touchscreen.
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=410457#p410457

Dus voor de mensen die een SOLDERLESS touchscreen van fido-dido hebben gekocht, neem een kijkje in het bovenstaande thread.

@ Brama
ik verwacht dat je het nu ook wel kan oplossen..
Hoewel het nogal stom is dat je de draden opnieuw moet solderen als je een solderless versie koopt..

Ik heb fido-dido hier direct over ingelicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:22:
Heeft er al iemand toevallig visual studio 2008 draaien op een eee pc of zal hij dat niet trekken.
Iets klopt er niet als ik naar je nickname kijk, en naar het pakket dat je wilt gebruiken om een beetje te coden ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Ik heb er de C# Express (2008SP1) opgezet, inclusief SQL Express 2008. Werkt redelijk, maar wel erg woekeren met schermruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
m0rgenst0nd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:09:
[...]

Probeer eens Alt-F2 en dan 'gksudo gedit /etc/fstab' zonder quotes.
Bedankt voor de tip. Werkt. Hij kent de USB stick nu wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
Voor alle mensen die de afgelopen weken een solderless touchscreen hebben gekocht waarvan het touchscreen niet reageert (en dus de bedrading niet klopt):
Hello,

One of the forum member just sent me that link, and I'm very sorry about that!
Our supplier told us he tested every one of them before ship, seems not true.

If anyone got the wrong connection controller, we're willing to exchange it, and we'll cover all the shipping back and forth.

Once again, sorry for all the troubles and inconveniences may caused.

If you have any question please feel free to let me know.

Best Regards,

Jeff
Reactie van fido.. Je kunt het zelf opnieuw solderen, of met hun regelen om hem terug te sturen en een goedwerkende te krijgen.. Alle eventuele kosten gemaakt voor het verzenden zullen worden vergoed..

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Q op 15-10-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
draait gewoon goed, maar zoals al gezegd, het scherm is klein. Je kunt dit aardig oplossen door af en toe naar Full Screen mode te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:45

oNo

Ik heb de express editie van 2005 er op gehad. 2008 ook trouwens. Echter nemen beide erg veel ruimte in beslag op je SSD. Als oplossing kan je portable versies van applicaties "installeren". Deze nemen vaak minder ruimte in beslag en bij een schuifruimteprobleem kan je ze makkelijk verplaatsen naar de 2e SSD.
Zelf heb ik Visual Studio 2008 op m'n desktop thuis staan en maak zet een remote desktop connectie op (indien nodig via GMS en UMTS)

Verder vind ik 1024x600 een erg beperkte resolutie om te programmeren. Maar soms is er weinig keus en is iets beter dan niets... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Xander1 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:35:
[...]

Bedankt voor de tip. Werkt. Hij kent de USB stick nu wel !
d'r werden een paar kleine dingen niet uitgelegd over administrator rights en superuser mode... als je iets als Super User wil doen, dus als root, dan moet je altijd een ww intypen. Maar veel ubuntudingen en antwoorden zijn hier te vinden: Het Grote Ubuntu Topic Deel 8

Trouwens, wat mij betreft zijn er wel erg veel ubuntu-eee smaken.. eeebuntu.org, ubuntu-eee.com, etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zojuist een Intel 4965AGN draadloos kaartje geinstalleerd, ding heeft 3 Antenne uitgangen. Echter aansluiten op uitgang 1 + 2 werkt prima. Als iemand weet waar ik een losse antenne + connector kan kopen hoor ik dat graag.

Verbruik blijft alsnog steken rond de 10watts bij idle normaal gebruik (notebook batteryinfo) bereik lijkt beter! :) Installeren is net zo makkelijk als geheugen wisselen; wel opletten met de schroefjes!

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:47:
Zojuist een Intel 4965AGN draadloos kaartje geinstalleerd, ding heeft 3 Antenne uitgangen. Echter aansluiten op uitgang 1 + 2 werkt prima. Als iemand weet waar ik een losse antenne + connector kan kopen hoor ik dat graag.

Verbruik blijft alsnog steken rond de 10watts bij idle normaal gebruik (notebook batteryinfo) bereik lijkt beter! :) Installeren is net zo makkelijk als geheugen wisselen; wel opletten met de schroefjes!
En ook ik heb de Intel 4965AGN inmiddels in mijn 1000H zitten. Ook met de standaard 2 antennes aangesloten. Een 3e zou te vinden moeten zijn op ebay, zie enkele posts terug van Freshmaker. Ik vind het echter goed genoeg zo. Veel beter ontvangst dan de Ralink, ik zie nu ook veel meer draadloze netwerken. Gebruik jij de Windows Wireless Zero Configuration, of de Intel software? Ik gebruik gewoon WZC.
De Intel is ook stabieler en blijft op mijn netwerk keurig op 54Mb, met zeer goed tot uitstekend bereik. Stiekem zit ik er nu aan te denken om mijn 4 jaar oude Asus WL-500G router te vervangen door een wireless N router. Ik meende dat Freshmaker 130Mb haalde... toch niet slecht met 2 antennetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Mr_Q schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:43:
[...]

Het probleem is OPGELOST! de fout zit hem in de soldering van de controller naar het touchscreen.
De draadjes zijn verkeerd gesoldeerd waardoor de controller het touchscreen niet 'ziet'.

Op EEEuser heb ik een thread gemaakt waar ook de oplossing staat voor het niet reageren van het touchscreen.
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=410457#p410457

Dus voor de mensen die een SOLDERLESS touchscreen van fido-dido hebben gekocht, neem een kijkje in het bovenstaande thread.

@ Brama
ik verwacht dat je het nu ook wel kan oplossen..
Hoewel het nogal stom is dat je de draden opnieuw moet solderen als je een solderless versie koopt..

Ik heb fido-dido hier direct over ingelicht!
Hey! Ik had het gisteravond inderdaad gevonden op jouw thread op het eeeuser forum, en heb het nog even snel gehersoldeerd. Dat lost inderdaad ook mijn probleem op! Bedankt voor het uitzoekwerk. Ik zal vanavond (laat) ook nog even reageren daar en richting fido.

Waar heb jij overigens de controller gemonteerd? Ik heb grotendeels de voorstellen gevolgd die op het forum stonden en gelinkt waren vanaf de ebay auction pagina. Helaas kon ik de usb hub niet op de wifi-module monteren omdat de kabeltjes te kort waren, dus dit zit nu iets erboven op de achterkant. De touchscreen controller heb ik links van het trackpad aan de bovenkant van het moederbord bevestigd, maar de behuizing sluit nu niet goed meer daar. Het lijkt er haast op alsof deze controller dikker is (zit een heel dik IC op) dan diegene op de foto's, waardoor dit niet goed lukt. Ik heb al meerdere posities links van het trackpad geprobeerd, maar geen van allen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:24:
[...]

Ik meende dat Freshmaker 130Mb haalde... toch niet slecht met 2 antennetjes.
zowel op een sitecom N als een Belkin Vision N
130 Mbps

[ Voor 45% gewijzigd door FreshMaker op 15-10-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazGT
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 08:22
Ik heb een klein probleem met mijn 1000H.
Elke keer als ik hem opstart zet hij de resolutie weer naar 1024x768 ipv 1024x600

Heb via de search al gezocht maar kan helaas niks vinden. Resolutie elke keer handmatig terugzetten wordt wel een beetje vervelend op den duur.
Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Start eens op in VGA-modus (waar je normaal veilige modus kiest tijdens F8 menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:24:
[...]

En ook ik heb de Intel 4965AGN inmiddels in mijn 1000H zitten. Ook met de standaard 2 antennes aangesloten. Een 3e zou te vinden moeten zijn op ebay, zie enkele posts terug van Freshmaker. Ik vind het echter goed genoeg zo. Veel beter ontvangst dan de Ralink, ik zie nu ook veel meer draadloze netwerken. Gebruik jij de Windows Wireless Zero Configuration, of de Intel software? Ik gebruik gewoon WZC.
De Intel is ook stabieler en blijft op mijn netwerk keurig op 54Mb, met zeer goed tot uitstekend bereik. Stiekem zit ik er nu aan te denken om mijn 4 jaar oude Asus WL-500G router te vervangen door een wireless N router. Ik meende dat Freshmaker 130Mb haalde... toch niet slecht met 2 antennetjes.
Bedankt voor de tip, ik ben nu thuis en ipv 2 netwerken zie ik nu een hele lijst 8) snelheid heb ik nog niet echt kunnen testen. Kwa software gebruik ik gewoon de windows utility ben niet zo'n van van extra tools/meuk. Mijn 2e laptop heeft ook WirelessN dus zo is het interesant om hier een N accespoint te plaatsen :)

Edit: nog een tip voor andere mensen, veel oude notebooks hebben vaak ook nog een draadloze netwerk antenne echter zonder kaartje. deze kan je prima gebruiken voor je Wireless N kaartje 8) (3antenne's)

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 16-10-2008 16:01 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

RazGT schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:51:
Ik heb een klein probleem met mijn 1000H.
Elke keer als ik hem opstart zet hij de resolutie weer naar 1024x768 ipv 1024x600

Heb via de search al gezocht maar kan helaas niks vinden. Resolutie elke keer handmatig terugzetten wordt wel een beetje vervelend op den duur.
Iemand een oplossing hiervoor?
Probeer dit eens:
1. Negeer de 2e knop van links(boven) op je EEE(resolutieknop)
2. Verander je resolutie met rechtermuis op bureaublad -> Eigenschappen -> Instellingen
3. Reboot
4 controlleer of de 2e knop van links(boven) op je EEE goed werkt, goede waardes aangeeft,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag over een Eee PC 900 met een 16 GB SSD disk en Xandros.

Weet iemand hoe ik onder Xandros de bewegingen van een USB-muis kan versnellen.
Ik moet nu vrij ver schuiven om de cursor van rechts naar links te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazGT
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 08:22
jmk schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:32:
[...]

Probeer dit eens:
1. Negeer de 2e knop van links(boven) op je EEE(resolutieknop)
2. Verander je resolutie met rechtermuis op bureaublad -> Eigenschappen -> Instellingen
3. Reboot
4 controlleer of de 2e knop van links(boven) op je EEE goed werkt, goede waardes aangeeft,
Thanks, hij doet het nu weer prima.
Had het ook geprobeerd met de VGA modus maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
brama schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:33:
[...]

Hey! Ik had het gisteravond inderdaad gevonden op jouw thread op het eeeuser forum, en heb het nog even snel gehersoldeerd. Dat lost inderdaad ook mijn probleem op! Bedankt voor het uitzoekwerk. Ik zal vanavond (laat) ook nog even reageren daar en richting fido.

Waar heb jij overigens de controller gemonteerd? Ik heb grotendeels de voorstellen gevolgd die op het forum stonden en gelinkt waren vanaf de ebay auction pagina. Helaas kon ik de usb hub niet op de wifi-module monteren omdat de kabeltjes te kort waren, dus dit zit nu iets erboven op de achterkant. De touchscreen controller heb ik links van het trackpad aan de bovenkant van het moederbord bevestigd, maar de behuizing sluit nu niet goed meer daar. Het lijkt er haast op alsof deze controller dikker is (zit een heel dik IC op) dan diegene op de foto's, waardoor dit niet goed lukt. Ik heb al meerdere posities links van het trackpad geprobeerd, maar geen van allen werkt.
De USB-hub heb in links van de processor (onder het moederboard), rechts van de fan gemonteerd. De kabel naar de controller heb ik naar onder gelegd, inderdaad naar het plekje wat veel aangegeven werd als mogelijke plaats van de controller.

Als je een van mijn foto's gezien hebt:
Afbeeldingslocatie: http://www.mind-storm.nl/eee/Photos/verkleind/IMG_2550.JPG

Dat is de plaats van de controller, misschien iets meer naar rechts of naar boven vanwege eventuele componenten die al op het moederboard zaten, maar zo dattie zo plat mogelijk ligt (opnieuw geïsoleerd na hersoldering om kortsluiting te voorkomen). Ik heb nooit enige druk ervaren op de plek van de controller.

De andere draden heb ik samen met de andere connector (welke boven de processor zit) naar de bovenkant van het moederboard gebracht en deze vervolgens naar de webcam en usb-port gelegd. Wel heb ik de draad naar de usb-port moeten verleggen omdat daar de ijzertjes van de schroefjes anders niet mee uit kwamen.

Inmiddels type ik dit bericht vanuit m'n eee met goedwerkend touchscreen en deze zit exact weer in elkaar zoals hij origineel was, niemand kan het eigenlijk zien. (ik heb gezorgd dat het originele scherm wat dieper ligt (door die schroefgaten wat uit te frezen/veilen waardoor mijn scherm-cover wel gewoon weer goed past, zoals ook een tip was van de installatie thread).

Laat me even weten of je hem nu wel goed kunt verwerken..

[ Voor 0% gewijzigd door Mr_Q op 15-10-2008 21:15 . Reden: spelfouten gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Laatst online: 28-09 22:23

NoE

Que?

Weet iemand hoe je de eee box eigenlijk openkrijgt? (wel zo makkelijk voor geheugen)

btw, hoort ie eigenlijk ook niet in de openingsbox aangezien ie uit de zelfde serie komt?

antwoord gevonden:
http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=451

[ Voor 17% gewijzigd door NoE op 15-10-2008 22:31 ]

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Is hier een 900 eigenaar/eigenares die een crystal case wil overnemen?
Heb 'm vandaag ontvangen uit Hong Kong, maar helaas pas ie alleen
op een 900 en niet op een 901.... :|
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic