[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste
Acties:
  • 203.259 views

Onderwerpen

Alle 72 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:08
berend_ schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:40:
Is hier een 900 eigenaar/eigenares die een crystal case wil overnemen?
Heb 'm vandaag ontvangen uit Hong Kong, maar helaas pas ie alleen
op een 900 en niet op een 901.... :|
Zet even je DM aan in je profielvoorkeuren..

Dan hoeft dit niet in het topic.

Edit je bericht even met je vraagprijs :) wellicht interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Mr_Q schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:13:
Inmiddels type ik dit bericht vanuit m'n eee met goedwerkend touchscreen en deze zit exact weer in elkaar zoals hij origineel was, niemand kan het eigenlijk zien. (ik heb gezorgd dat het originele scherm wat dieper ligt (door die schroefgaten wat uit te frezen/veilen waardoor mijn scherm-cover wel gewoon weer goed past, zoals ook een tip was van de installatie thread).
Ah, ik wou net vragen of je ook last er van had dat de scherm rand wat te hard op het touch screen drukt, maar ik neem aan dat je dat hier ook mee oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 15:39
AtlonXP1800 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:44:
[...]

Ah, ik wou net vragen of je ook last er van had dat de scherm rand wat te hard op het touch screen drukt, maar ik neem aan dat je dat hier ook mee oplost?
Inderdaad, het te hard aandraaien van de schroeven kan anders je touchscreen barsten, en dit is al vele mensen overkomen als ik de threads op o.a. eeeuser.com lees..

Ik heb het scherm iets dieper gelegd zoals beschreven en heb het nooit geprobeerd in de originele staat. Bij mij is het niet het geval dat het hard drukt, alle randen van het scherm klikte ook gewoon zoals het hoorde en ik heb de schroeven gewoon goed (niet extra hard) aangedraaid..

Wil best van mijn eee met touchscreen foto's maken indien daar intresse voor is, maar eigenlijk kun je er maar weinig aan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook m'n 1000H binnengehad. Heb een zwarte genomen (wit vind ik maar niets). Hij bevalt voorlopig goed. Scherm is precies de juiste grootte en bouwkwaliteit ziet er oo goed uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mr_Q schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:13:
[...]

De USB-hub heb in links van de processor (onder het moederboard), rechts van de fan gemonteerd. De kabel naar de controller heb ik naar onder gelegd, inderdaad naar het plekje wat veel aangegeven werd als mogelijke plaats van de controller.

Als je een van mijn foto's gezien hebt:
[afbeelding]

Dat is de plaats van de controller, misschien iets meer naar rechts of naar boven vanwege eventuele componenten die al op het moederboard zaten, maar zo dattie zo plat mogelijk ligt (opnieuw geïsoleerd na hersoldering om kortsluiting te voorkomen). Ik heb nooit enige druk ervaren op de plek van de controller.
Ik ben al achter de fout gekomen. Het moederbordje moet onderaan de laptop in 2 haakjes vastklikken. Dat was bij mij niet het geval. Na dat gefixed te hebben past de controller inderdaad moeiteloos.
Inmiddels type ik dit bericht vanuit m'n eee met goedwerkend touchscreen en deze zit exact weer in elkaar zoals hij origineel was, niemand kan het eigenlijk zien. (ik heb gezorgd dat het originele scherm wat dieper ligt (door die schroefgaten wat uit te frezen/veilen waardoor mijn scherm-cover wel gewoon weer goed past, zoals ook een tip was van de installatie thread).

Laat me even weten of je hem nu wel goed kunt verwerken..
Ik heb het hele systeem nu goed in elkaar zitten, maar ik ga ook maar het tft-scherm iets dieper laten zakken door ook de schroefgaatjes uit te frezen, dat is een goeie tip van je. Op zich sluit alles goed, maar ik ben toch bang dat het touchscreen zou kunnen breken. Overigens, de gebroken bezel rond het scherm is zo goed als onzichtbaar! Het is net op de plek waar de webcam zit, dus met het plaatje van de webcam erover zie je de barst niet eens meer. Phew :)

Wel een paar eigenaardigheden met het touchscreen. Ik heb zowel windows XP als eeebuntu erop staan. Onder beide OS'en werkt het touchscreen. Ik heb het in windows gecalibreerd, en daar werkt de positiebepaling vrijwel perfect. Echter onder ubuntu is hij alleen in het midden van het scherm gecalibreerd, en neemt de afwijking steeds meer af naarmate je verder naar de buitenrand van het scherm gaat. Zeer vaag, aangezien het onder windows wel goed werkt. De controller schijnt de calibratiewaarden intern op te slaan in een stukje CMOS geheugen, maar blijkbaar worden die waardes verschillend geïnterpreteerd. Dat moet ik nog zien te fixen dus.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinse
  • Laatst online: 25-09 10:58
Ik heb inmiddels ook al een tijdje de 1000H. Ik had gister voor het eerst eeectl geinstalleerd, maar toen ik op een optie (weet niet meer precies welke) klikte vanuit het system tray menu kreeg ik ineens een blauw scherm (geen bsod maar gewoon helemaal blauw). Toen maar gereboot en in dat eeectl er afgegooid, maar sindsdien krijg bij het opstarten altijd het F8-scherm (of ik in de veilige modus wil opstarten), alsof er iets fout gaat bij het afsluiten ofzo. Weet iemand wat je hier aan kan doen? Best irritant als je bij het opstarten steeds 2x op enter ("Windows normaal opstarten" en "Windows XP Home") moet drukken voordat ie gaat opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 20:20
Is dat led-scherm van een eee pc nu veel helderder dan dat van een normaal scherm van een normale laptop? Of heeft dat alleen voordeel op het gebied van stroomgebruik?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hier een foto van de EEE pc 901 samen met een Acer 3680 en een Samsung Syncmaster 940 NW:

vergelijkende foto

Eerlijk gezegd vind ik het scherm van mn EEE pc fijn kijken, lekker helder ja, maar denk niet dat je erg veel verschillen zult ontdekken vergeleken met een normaal backlit scherm (om te bekennen had ik me niet eens bedacht de ie een LED backlit scherm heeft) dus ik denk dat je het idd in stroombesparing moet zoeken.

[ Voor 46% gewijzigd door MaximusTG op 16-10-2008 16:42 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Wauw bedankt! :D
Maar zo te zien is de eee niet super helder oid.
Nou ja; ik wil m nog steeds gaan kopen

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie het interessant vind: de ZAGG Invisible Shield, bekend van o.a. de iPods, iPhone, PSP (uit de V.S.) e.d. beschermen je gadget door een soort plastic stickervellen, bijna onzichtbaar. Ik vroeg hun of zij ook stickers voor de Asus EEE zouden maken. Dit was het antwoord dat ik kreeg:
"Thank you for contacting ZAGG, home of the invisibleSHIELD! My name is Stephen and I appreciate the opportunity to assist you.

Thank you for your recent email regarding an invisibleSHIELD for the ASUS EEE PC 1000H. We currently do not have an invisibleSHIELD created for this device but have been looking for an opportunity to do so as we consider this a ‘hot gadget!’

We are willing to create an invisibleSHIELD for your ASUS EEE PC 1000H absolutely free of charge. We are willing to waive the customer order fee ($14.95), the installation fee ($10.00) and the cost for the invisibleSHIELD itself – a value of $24.95! All we ask is for you to mail in your device to our office so we can take proper measurements and ensure that the invisibleSHIELD we create meets our high design standards. Mailing in your device will be your only cost for this order.
"
Kortom: ze zijn bereid om er een te maken, als je je Asus EEE naar hen op wil sturen :P . Dat doe ik niet natuurlijk, ik hoop iemand anders (dichter in de buurt) dat wel doet, zodat ze binnenkort bestelbaar zijn. Ze krassen toch wel vrij snel die laptopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:22:
Vandaag ook m'n 1000H binnengehad. Heb een zwarte genomen (wit vind ik maar niets). Hij bevalt voorlopig goed. Scherm is precies de juiste grootte en bouwkwaliteit ziet er oo goed uit :).
Heb ook maar een 1000H besteld, moet toch maar eens een laptop kopen. Ziet er echt schattig uit op de plaatjes :) maar ik las ergens dat er een 6 cell batterij in zat. Klopt dit, want zie het bij wiki en bij de specificaties eigenlijk niet staan.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

YoshiBignose schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:59:
[...]

Heb ook maar een 1000H besteld, moet toch maar eens een laptop kopen. Ziet er echt schattig uit op de plaatjes :) maar ik las ergens dat er een 6 cell batterij in zat. Klopt dit, want zie het bij wiki en bij de specificaties eigenlijk niet staan.
Ja 6 cell. Die van mij (1000H) gaat zo'n 5 uur mee op de accu)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oooh nice :) Ik vond laptops altijd zo'n vreemde uitvinding, maar iedereen begon het te kopen. Die dingen zijn te groot om simpel overal mee naar toe te nemen en te gebruiken (PDA), ze gingen te kort mee met batterij om achterin de auto of in de trein te gebruiken en de toetsenborden waren vaak te kut (vond ik dan) om hem gewoon als desktop te gebruiken (en een muis, want met zo'n touchpad dat gaat toch nergens over) Kortom je moest een tas mee met adapter en de andere zooi.

Ik zag het nut er nooit van in, maar met deze wat kleinere laptops die, zoals ik hierboven lees, wel 5 uur mee kunnen gaan begint het eindelijk interessant te worden :)

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 16-10-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vandaag me muisje binnen gekregen. Een logitech VX nano voor 31 ! euro via dell. Egt een super ding en het maakt het gebruik van de laptop een stuk fijner. Niet meer dat gepruts met dat kleine touch padje. Echt een tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:31

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:26:
Zo vandaag me muisje binnen gekregen. Een logitech VX nano voor 31 ! euro via dell. Egt een super ding en het maakt het gebruik van de laptop een stuk fijner. Niet meer dat gepruts met dat kleine touch padje. Echt een tip!
Leuk ding he? Ik kreeg hem eergister binnen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cFggC9NwU30EtFtCuIMAlKRw/full.jpg

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zo, eindelijk een draadloos routertje aangeschaft.
Maar dat valt eigenlijk toch wel tegen!
Ik zit nu zo'n 12m max 14 meter van de router af, en ik heb een signaalsterkte die als "zeer laag" word aangeduid, waar dan een aangegeven snelheid van 13.5Mbit/s bij hoort....

Ligt dit nou aan de router of aan het ingebouwde kaartje?
Aangezien dit in een houten huis is (onze muren zijn van gipsplaat, met een houtframe) vind ik dit een nogal grote afname van sterkte.

PS:
Ik ben net eens naar boven gelopen, hier heb ik opeens een signaalsterkte "laag" met swings tussen 27.5 en 50.2Mbit/s..Hierbij overigens af en toe toppen naar 54, en soms zelfs 81Mb/s :S?
(Dit is overigens op een WNR834B (versie 2, firmware 2.0.8).

[ Voor 4% gewijzigd door VVVJeroen op 16-10-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
ik heb zelf een DLink DIR-655 Wireless N router staan. Op ook zo'n 10 a 12 meter afstand, met een betonnen vloer ertussen, heb ik (met de standaard wireless kaart) op mijn 1000h gewoon een goed bereik, 65Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
VVVJeroen schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:55:

(Dit is overigens op een WNR834B (versie 2, firmware 2.0.8).
Probeer het volgende eens :
de antenna's verspreid op te zetten ( een omhoog, een in hoek van 90 graden, en de 3e schuin )
// ohw.. interne antenna's :| \\

Zet de beveiliging op WPA2 + AES, hier en daar opgepikt dat TKIP niet zo lekker omgaat met +80 Mbps

indien er lef is, open de onderplaat, en kijk of de antenna draden zijn aangesloten
nog meer lef : -> vervang de minipci kaart voor een 4965 AGN van intel :)

Succes alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

BloodDragon schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:31:
ik heb zelf een DLink DIR-655 Wireless N router staan. Op ook zo'n 10 a 12 meter afstand, met een betonnen vloer ertussen, heb ik (met de standaard wireless kaart) op mijn 1000h gewoon een goed bereik, 65Mbps.
Beste oplossing is inbouwen van een andere wlan kaart; dit is zeer gemakkelijk zie hierboven. Ik heb gister ook nog een 3e antenne ingebouwt :*) deze loopt gewoon onder langs het klepje

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Ghostrider schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:30:
[...]
Ik heb gister ook nog een 3e antenne ingebouwt :*) deze loopt gewoon onder langs het klepje
Waar heb je die op de kop getikt ?
Ik kan ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Tarin schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:31:
[...]

Leuk ding he? Ik kreeg hem eergister binnen:

[afbeelding]
Mooi ding, maar toch jammer dat er weer zo'n usb geval bij zit (hoe klein ook :P). Het zou theoretisch ook via de ingebouwde bluetooth moeten kunnen nietwaar?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Niet online
FreshMaker schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 06:29:
[...]

Probeer het volgende eens :
de antenna's verspreid op te zetten ( een omhoog, een in hoek van 90 graden, en de 3e schuin )
// ohw.. interne antenna's :| \\

Zet de beveiliging op WPA2 + AES, hier en daar opgepikt dat TKIP niet zo lekker omgaat met +80 Mbps

indien er lef is, open de onderplaat, en kijk of de antenna draden zijn aangesloten
nog meer lef : -> vervang de minipci kaart voor een 4965 AGN van intel :)

Succes alvast
Antenne draden netjes doorgelopen....
En jep zijn allemaal aangesloten...

Misschien toch maar een 4965AGN aanschaffen...
Weet iemand overigens de precieze naam van de w-lan chip? Dan kan ik googlen op eventuele compatibiliteits probleempjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Heb hem ook alweer binnen :) Echt schattig. Nog kleiner dan ik had verwacht, echt perfect ding. Maar toetsenbord en touchpad kan ik echt gewoon niet aan wennen, werkt gewoon niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:00:
Maar toetsenbord en touchpad kan ik echt gewoon niet aan wennen, werkt gewoon niet :D
Hoe kan je dat nou zeggen na een uurtje, of een dag? Je eee gaat je écht heel erg bevallen, let maar op! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Xander1 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:19:
[...]

Waar heb je die op de kop getikt ?
Ik kan ze niet vinden.
Gewoon uit een andere laptop geschroeft >:) (zat toch geen wlan kaartje in)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:18:
[...]

Hoe kan je dat nou zeggen na een uurtje, of een dag? Je eee gaat je écht heel erg bevallen, let maar op! ;)
Ja oke, heb natuurlijk wel vaker op achter een laptop gezeten en vond het niks. Zal wel wat verbeteren, typen gaat nu wel. Die touchpad knoppen zijn beetje lastig. :) Dat tasje erbij is perfect haha. Waar ik eigenlijk helemaal niet bij had nagedacht is dat er geen DVD speler / brander in zit. Is natuurlijk helemaal geen plek voor. Op zich niet zo'n probleem, gebruik zo'n ding bijna niet, maar wel apart :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:31

Tarin

Just plain weird.

Menesis schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:39:
[...]

Mooi ding, maar toch jammer dat er weer zo'n usb geval bij zit (hoe klein ook :P). Het zou theoretisch ook via de ingebouwde bluetooth moeten kunnen nietwaar?
Yeah, en je hebt ook hele leuke bluetooth-muisjes. M'n broertje heeft er eentje van Microsoft, die werkt prima. Maar ik ben liever niet van bluetooth afhankelijk (laat het als het even kan liefst uitgeschakeld staan), en de batterijen van een RF-muis gaan langer mee (2-4 keer zo lang zelfs).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

YoshiBignose schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:00:
Oooh nice :) Ik vond laptops altijd zo'n vreemde uitvinding, maar iedereen begon het te kopen. Die dingen zijn te groot om simpel overal mee naar toe te nemen en te gebruiken (PDA), ze gingen te kort mee met batterij om achterin de auto of in de trein te gebruiken en de toetsenborden waren vaak te kut (vond ik dan) om hem gewoon als desktop te gebruiken (en een muis, want met zo'n touchpad dat gaat toch nergens over) Kortom je moest een tas mee met adapter en de andere zooi.

Ik zag het nut er nooit van in, maar met deze wat kleinere laptops die, zoals ik hierboven lees, wel 5 uur mee kunnen gaan begint het eindelijk interessant te worden :)
Daar ben ik het helemaal mee eens _/-\o_
Ik heb een paar jaar geleden al eens gezocht naar kleine laptops, maar toen was dat niet beaalbaar, ik ben erg blij dat de netbooks nu eindelijk doorgebroken zijn :)

Wat mij betreft het einde der desktop replacements :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de handleiding staat dat je 'm niet op je schoot mag leggen omdat 'ie wel eens zo heet kan worden dat het pijn gaat doen :). Heb 'm pas net maar ik vind die hitte tot nu toe erg meevallen. Erg relaxt ding verder, ik maak wel veel typefouten nu (druk ook steeds op '+' ipv backspace) maar dat zal wel snel wennen. Draadloos internet bereik is goed hier. Erg fijn ook dat er zo'n beschermend tasje bij zit. Heb nooit eerder een laptop gehad maar dit ding is echt ideaal voor vervoer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik vind de warmte ook ontzettend meevallen. Typen gaat nu al wat beter alleen moet wennen aan die kleine rechtershift knop, druk steeds pijltje omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ghostrider schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:30:
[...]

Beste oplossing is inbouwen van een andere wlan kaart; dit is zeer gemakkelijk zie hierboven. Ik heb gister ook nog een 3e antenne ingebouwt :*) deze loopt gewoon onder langs het klepje
snelheidsverbetering ?
kom je boven de 130 Mbps uit ?

alleen als je dat haalt is het voor mij interessant :)

EDIT :
Via Ebay 2 interne antenna's besteld, 6.10 €
kan je geen bult voor vallen, denk ik zo :)

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 18-10-2008 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

FreshMaker schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 04:06:
[...]

snelheidsverbetering ?
kom je boven de 130 Mbps uit ?

alleen als je dat haalt is het voor mij interessant :)
Blijft een beetje herhalen zo; maar ik heb nog geen wireless N accespoint of router :'( maar volgens mij maakt het niet denderend veel uit. veel laptops met Wireless N hebben std maar 2 antenna's

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:09
Mijn Asus X53KA (F3KA) heeft er 3 en haalt 300Mbps.
Mijn EEE PC 1000H blijft op 130Mbps helemaal standaard.

Kheb trouwens een Linksys WRT-300N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Het ligt niet alleen aan je wireless kaart en of deze 3 antennes heeft. Mijn 15.4" laptop heeft een Intel 4965AGN met 3 antennes en haalt met de router die ik nu heb ook maar 130Mbps. Ik heb een tijdje een 5Ghz Wireless N router gehad en daar haalde ik wel de 300Mbps mee.

Met mijn 1000H (met de originele wireless kaart) haal ik 65Mbps en gewoon een goed bereik, ik snap niet helemaal waarom er zo veel mensen klagen over het bereik, vind het juist redelijk goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Niet online
Ik heb gister avond eens zitten kijken (ik heb/had problemen met de ontvangstkwaliteit...). Als ik disconnect, en vervolgens de beschikbare routers ga zoeken, staat hij op 4/5 ipv 1/5 zoals als ik geconnect ben, zou het kunnen dat mijn buren op hetzelfde kanaal zitten, waardoor dit 'botst' waardoor de verbinding instort?

(Kan nu overigens niet proberen: zit in Zwitserland ;), bedraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ghostrider schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 09:23:
[...]

Blijft een beetje herhalen zo; maar ik heb nog geen wireless N accespoint of router :'( maar volgens mij maakt het niet denderend veel uit. veel laptops met Wireless N hebben std maar 2 antenna's
Dat wist ik niet (meer)
zo te zien heb of had je beschikking over een N toegangspunt, dus vandaar.

In mijn toshiba notebook ( 15,4 ) haal ik de 130 ook, maar dat kan aan een gare 3e antenne liggen ook
als ik met een usbadapter ( Sitecom N ) werk staat het wel op 270 Mbps

dus we wachten af, of het 3e draadje wat nog binnen moet komen enig nut heeft

[ Voor 35% gewijzigd door FreshMaker op 19-10-2008 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Bij mij staat er 54 mbps :P maar wat moet ik met meer, mijn internet is niet eens zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Een draadloze "gigabit" verbinding zou anders wel leuk zijn, files overzetten tegen de grenzen van je hardeschijf/ssd aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 09:17:
Bij mij staat er 54 mbps :P maar wat moet ik met meer, mijn internet is niet eens zo snel.
Ja... daar kan ik voor jou niet op antwoorden

maar streamen vanaf server naar clients is wel prettig met een beetje (over)snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik heb alleen een rare bug. Als ik de EEE aanzet en in windows ben dan krijg ik dat 'draadloze netwerkverbindingen zoeken' icoontje, meestal vindt hij na een paar seconden al de verbinding, alleen blijft het icoontje zo'n zoek icoontje, terwijl ik al een uitstekende verbinding heb. Bij status staat ook netwerkip verkrijgen, terwijl ik allang een ip heb via dhcp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, die bug heb ik ook, lijkt me een software foutje in de Windows image die ze gebruiken voor de EEE pc.. Hebben de mensen met een 901 of 1000 die bug ook in een eigen Windows XP installatie?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dacht eerst ook het is alleen het plaatje, maar als ik dubbel klik dan zie ik wel dat er staat NETWERK IP VERKRIJGEN, terwijl hij die allang heeft :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook, en dan op een 701 met een zelf geïnstalleerde XP SP2 (nLited). Hij zoekt een eeuwigheid naar een IP-adres, wat hij nooit van z'n leven krijgt, terwijl ik wel degelijk een Internetverbinding heb. Hier heb ik thuis geen 'last' van, gebeurt alleen als ik buiten naar een hotspot zoek. En vreemd genoeg gebeurt dat dus niet altijd, maar wel heel erg vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb op mijn 1000H ook een kleine irritatie: de tooltip met de mededeling dat ik met een netwerk verbonden ben. Ik ben altijd verbonden met 3 bekende netwerken, gebruik ik wekelijks, en steeds als ik verbonden ben, bijvoorbeeld uit de slaapstand gaan, geeft hij het aan.
Het gaat ook niet vanzelf weg, ik moet er dat echt naartoe muizen, en op het kruisje drukken

Tooltips van de taskbar zijn op zicht fijn, als ze maar weg gaan na een seconde of 2 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Dat heb ik op mijn gewone laptop en mijn pc ook, dus dat ligt niet aan je 1000H.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
jmk schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:37:
Ik heb op mijn 1000H ook een kleine irritatie: de tooltip met de mededeling dat ik met een netwerk verbonden ben. Ik ben altijd verbonden met 3 bekende netwerken, gebruik ik wekelijks, en steeds als ik verbonden ben, bijvoorbeeld uit de slaapstand gaan, geeft hij het aan.
Het gaat ook niet vanzelf weg, ik moet er dat echt naartoe muizen, en op het kruisje drukken

Tooltips van de taskbar zijn op zicht fijn, als ze maar weg gaan na een seconde of 2 ofzo...
Je kan die ballonnen wel voor alle icoontjes uitzetten:

HOW TO: Disable Notification Area Balloon Tips in Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ik wil al heel lang een eeepc, maar ik had al een dure HP nc4400 12" 1.8kg
Nu is die uiteen aan het vallen (letterlijk) en is de kans hier om een nieuw bakje te kopen.

Een 701 valt af wegens te klein.
Eerst ging mijn voorkeur uit naar de 904HD omwille van zijn groter toetsenbord en grotere harde schijf. Echter beviel me het design wat minder, weegt hij meer en is hij ook groter (duh)
Tegenover de 901 had ik vrees voor het toetsenbord en de graphics zijn ietsje minder (nuja dat is waarschijnlijk verwaarloosbaar). Met een klein beetje werk kun je in de 901 ook een 1,8" hd stoppen heb ik gelezen, dat ga ik dan ook doen.

901904
cpuAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/add.pngAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/delete.png
gewichtAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/add.pngAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/delete.png
hd grootteAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/delete.pngAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/add.png
accuAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/add.pngAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/delete.png
gfxAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/delete.pngAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/add.png
bluetoothAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/add.pngAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/delete.png
keyboardAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/delete.pngAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/add.png
designAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/add.pngAfbeeldingslocatie: http://www.wintersporters.nl/templates/images/g/icons/silk/delete.png

De 901 heeft voor mij dus meer positieve punten en ik ga deze bestellen (denk ik).
Ik heb ze al in het echt gezien en die toetsenbordjes zijn wel klein, maar alles went hoop ik althans (en ik heb fijne vingers).
Verscheurende keuzes dat je soms in het leven moet maken :9

[ Voor 93% gewijzigd door ? ? op 21-10-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Waarom zeg je dat de 904HD betere 'graphics' heeft dan de 901?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

De 901 heeft een Intel GMA 900, loopt op 333mhz
De 904 heeft een Intel GMA 950, loopt op 400mhz

Misschien niet zoveel beter, maar allesinds niet slechter

[ Voor 24% gewijzigd door ? ? op 21-10-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, als ik dat op internet nazoek vind ik geen eenduidig antwoord, ga het even checken op mijn 901. Ik denk iig dat het verschil tussen de 900 en 950 verwaarloosbaar is, en niet echt van invloed moet zijn op je keuze. Om nu nog een EEE pc zonder Atom CPU te kopen is niet zo verstandig (vind ik). Je accuduur zal een stuk lager zijn vergeleken met de 901.

Edit: Beeldschermadapter geeft mobile intel express 945 chipset aan; en zover ik weet bevat die de gma 950....

[ Voor 13% gewijzigd door MaximusTG op 21-10-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Op een site stond de GMA 900 als opgegeven bij productcode 90OA0BB53211N3IE22EQ
Maar zoals je zegt is het verschil in cpu allesinds veel groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Is er hier toevallig iemand die Boot Booster op een XP versie van de eeePC heeft staan?
Want als ik Boot Booster wil installeren op Windows, zegt ie:
Important Note : Boot Booster Vs 2.01.A will only work in Windows 9x. I have not tested it in other OS like Windows XP, Windows ME, Windows NT, etc.
Ik heb geen zin om mijn windows install te vernaggelen, dus zijn er mensen die het geinstalleerd hebben staan, en waarbij het werkt? (op windows XP)

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 22:40
era.zer schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:41:
Eerst ging mijn voorkeur uit naar de 904HD omwille van zijn groter toetsenbord en grotere harde schijf. Echter beviel me het design wat minder, weegt hij meer en is hij ook groter (duh)
Tegenover de 901 had ik vrees voor het toetsenbord en de graphics zijn ietsje minder (nuja dat is waarschijnlijk verwaarloosbaar). De 901 heeft voor mij dus meer positieve punten en ik ga deze bestellen (denk ik).Ik heb ze al in het echt gezien en die toetsenbordjes zijn wel klein, maar alles went hoop ik althans (en ik heb fijne vingers).
Interessant dat je niet naar de 1000 serie hebt gekeken. Deze is weliswaar iets groter (en 10" scherm), maar heeft een meer "volwassen" toetsenbord.
Zelf zit ik ook met dit dilemma, omwille van de compactheid/draagbaarheid/accuduur kom ik nog steeds uit op de 901 (voorkeur voor de Linux versie met 20GB SSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
vind dit ook altijd nog redelijk vervelend in xp, in vista verdwijnen de ballonnetjes tenminste. Bij xp blijft de melding van wireless staan tot ik hem zelf weg haal. Ik heb de ballonnen al eens uitgezet, maar bij sommige programma's mis ik dan informatie. Het liefst zou ik de wireless meldingen uitzetten of zorgen dat ze vanzelf verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

MaxLaadvermogen schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:21:
[...]

Interessant dat je niet naar de 1000 serie hebt gekeken. Deze is weliswaar iets groter (en 10" scherm), maar heeft een meer "volwassen" toetsenbord.
Zelf zit ik ook met dit dilemma, omwille van de compactheid/draagbaarheid/accuduur kom ik nog steeds uit op de 901 (voorkeur voor de Linux versie met 20GB SSD)
Deze viel af door zijn prijs (en toetsenbord problemen)
de 904 zou ik nemen omwille van z'n toetsenbord, maar het extra gewicht/grootte vond ik serieus nadelig
1,5kg t.o.v. 1,1 scheelt. Ik zal het toetsenbordje eens uitproberen en posten hoeveel chars per minuut ik kan typen :)
De Linux versie was niet verkrijgbaar voor mij, spijtig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 22:40
era.zer schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:35:
[...]de 904 zou ik nemen omwille van z'n toetsenbord, maar het extra gewicht/grootte vond ik serieus nadelig
1,5kg t.o.v. 1,1 scheelt. Ik zal het toetsenbordje eens uitproberen en posten hoeveel chars per minuut ik kan typen :)
De Linux versie was niet verkrijgbaar voor mij, spijtig genoeg
De 904 heeft idd een wat vreemde keuze om niet de gehele beschikbare ruimte te gebruiken voor het scherm, feitelijk is het een 10" systeem met een 9" scherm... Wel een 80 GB harddisk (die meer energie vraagt dan SSD).
Het is inderdaad een probleem om de 901/Linux kopen, in NL is deze niet in de winkel en als je hem via e-Bay bestelt komt deze meestal uit de UK of Hong Kong (garantie??) en is voorzien van UK toetsenbord.
Misschien moet ik dan toch maar de XP versie op de kop tikken en er zelf Linux op zetten (kan ik nog kiezen uit verschillende distributies ook) --> wel jammer dat ik dan weer 8GB aan SSD oplag in moet leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

era.zer schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:14:
De 901 heeft een Intel GMA 900, loopt op 333mhz
De 904 heeft een Intel GMA 950, loopt op 400mhz

Misschien niet zoveel beter, maar allesinds niet slechter
De 901 heeft toch de intel 945 chipset met dus een GMA 950, niet? Enkel de 701 en 900 reeksen hebben een GMA 900 omdat die werken met een pentium-M afgeleide cpu met intel 910 chipset gebaseerd moederbord. De 901 en hoger hebben allemaal een Atom cpu die wordt gekoppeld met een intel 945 chipset gebaseerd moederbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
BloodDragon schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:41:
[...]

vind dit ook altijd nog redelijk vervelend in xp, in vista verdwijnen de ballonnetjes tenminste. Bij xp blijft de melding van wireless staan tot ik hem zelf weg haal. Ik heb de ballonnen al eens uitgezet, maar bij sommige programma's mis ik dan informatie. Het liefst zou ik de wireless meldingen uitzetten of zorgen dat ze vanzelf verdwijnen...
Ja inderdaad, maar dat kan dus niet volgens Microsoft; het is of allemaal aan of allemaal uit. Zit nu enorm te twijfelen of ik Ubuntu EEE op mn 901 ga zetten. Ik ben helemaal thuis in Ubuntu, omdat ik het ook op mn desktop pc heb staan en als dualboot op mn andere laptop. Vraag me alleen af hoeveel gepruts het dan gaat worden om via bluetooth internet via mn telefoon te krijgen, en of de powersave modus vergelijkbaar ingesteld kan worden. Dat soort handige utilities (bijvoorbeeld ook om bluetooth of wlan uit te schakelen) mist nogal eens in Linux versies op een apparaat als de EEE pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Greyh0und schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:42:
Is er hier toevallig iemand die Boot Booster op een XP versie van de eeePC heeft staan?

[...]

Ik heb geen zin om mijn windows install te vernaggelen, dus zijn er mensen die het geinstalleerd hebben staan, en waarbij het werkt? (op windows XP)
Boot Booster is een optie in de BIOS van mijn Asus EEE 1000H.

Hebben we het dan over dezelfde boot booster??

Nog een andere vraag: Wat is op de 1000H de insert? Ik zat laatst t typen en toen stond hij op type-over. heel irritant. Waarschijnlijk heb ik type-over per ongeluk aan gezet...

[ Voor 14% gewijzigd door jmk op 21-10-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, ik kon het niet laten en heb gisteren een wireless-N router gekocht. Een Linksys WRT160N, voor 55 euro bij de MM. De Asus WL500G uit de meterkast en deze er in. Werkt goed met de Intel 4965AGN card in m'n 1000H. Ik haal er ook maximaal 130Mb/s mee :D Ook een iets beter bereik dan de Asus, bijna overal in huis maximaal signaal. Een HP laptop met Intel 3945ABG card haalt netjes 54Mb/s. Dus misschien een tip voor diegene die een voordelige wireless-N router zoekt (Ghostrider ? ;)). Goede prijs/prestatie verhouding vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

130Mb/s is natuurlijk niet 300Mb/s maar het is zeker cheap :) bedankt voor de tip; misschien kan je nog een andere firmware proberen zoals tomato of hyperwrt voor nog meer bereik/opties.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Greyh0und schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:42:

[...]

Lees de TS eens goed door. Zoek naar 'Boot Booster' en je vindt je antwoord over hoe je Boot Booster (besturingssysteem onafhankelijk) kan installeren.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:42:
130Mb/s is natuurlijk niet 300Mb/s maar het is zeker cheap :) bedankt voor de tip; misschien kan je nog een andere firmware proberen zoals tomato of hyperwrt voor nog meer bereik/opties.
Klopt en ergens las ik ook dat de Intel 4965AGN alleen 300Mb/s haalt op een 5GHz netwerk. Niet op 2,4GHz, dan is de snelheid max. 130Mb/s. Schijnt nu eenmaal het ontwerp te zijn. Als ik jou was, zou ik dus een dual-band router kopen, zoals de Linksys WRT610N (gelijktijdig 2,4 en 5GHz) of Netgear WNR3300 (òf 2,4 òf 5GHz). Heb ik ook ff naar gegluurd :9~, maar vond die nog te duur. De WRT160N heeft alleen 2,4GHz. Andere firmware kan daar dus niets aan veranderen. Of het zou op 1 of andere manier mogelijk moeten zijn om het Intel kaartje 'op te voeren' voor de 2,4GHz. Maar voor mij is 130Mb/s genoeg, ik ben al blij dat de ontvangst beter is dan met het Ralink kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik ben met smart aan het wachten op de postmeneer
deze brengt mij 2 antenne's voor intern gebruik

met een sitecom usb staafje dus al wel op de 270 Mb gezeten, nu kijken of met de 3e antenne een increase zie komen op de snelheid

tot die tijd - idd 130 Mbps de max. snelheid

< over herhalen gesproken :) >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd naar je bevindingen en wacht met smart met je mee... :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:38:
[...]

Klopt en ergens las ik ook dat de Intel 4965AGN alleen 300Mb/s haalt op een 5GHz netwerk. Niet op 2,4GHz, dan is de snelheid max. 130Mb/s. Schijnt nu eenmaal het ontwerp te zijn. Als ik jou was, zou ik dus een dual-band router kopen, zoals de Linksys WRT610N (gelijktijdig 2,4 en 5GHz) of Netgear WNR3300 (òf 2,4 òf 5GHz). Heb ik ook ff naar gegluurd :9~, maar vond die nog te duur. De WRT160N heeft alleen 2,4GHz. Andere firmware kan daar dus niets aan veranderen. Of het zou op 1 of andere manier mogelijk moeten zijn om het Intel kaartje 'op te voeren' voor de 2,4GHz. Maar voor mij is 130Mb/s genoeg, ik ben al blij dat de ontvangst beter is dan met het Ralink kaartje.
Als je in je router de compatibiliteit met b en g uitschakelt: wat haal je dan voor een snelheid? Dus in je router alléén N inschakelen... Dat zou moeten helpen om boven de 130 Mbit uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Mr_Q schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:03:
[...]

Inderdaad, het te hard aandraaien van de schroeven kan anders je touchscreen barsten, en dit is al vele mensen overkomen als ik de threads op o.a. eeeuser.com lees..

Ik heb het scherm iets dieper gelegd zoals beschreven en heb het nooit geprobeerd in de originele staat. Bij mij is het niet het geval dat het hard drukt, alle randen van het scherm klikte ook gewoon zoals het hoorde en ik heb de schroeven gewoon goed (niet extra hard) aangedraaid..

Wil best van mijn eee met touchscreen foto's maken indien daar intresse voor is, maar eigenlijk kun je er maar weinig aan zien.
Mr_Q , zou je je DM aan willen zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Ik type dit op mijn nieuwe 901! Eerst en vooral: damn dat ding is klein!
Ik heb wel een azerty keyboard en ze hebben de layout niet goed gedaan:
de letter M staat bij ons naast de L. Nu staat daar bij qwerty's een symbool (met bijhorende kleinere toets)

Ze hebben gewoon de letter M op die kleine toets geplakt.. Dus die m key is kleiner..Ik ga de toets ernaast dan ook gewoon mappen naar de M want "ù" gebruik ik toch nooit en ik ga daar anders te veel op missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cletje schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:14:
[...]
Als je in je router de compatibiliteit met b en g uitschakelt: wat haal je dan voor een snelheid? Dus in je router alléén N inschakelen... Dat zou moeten helpen om boven de 130 Mbit uit te komen.
Heb dit zojuist gedaan... maakt niets uit, nog steeds 130Mbps op m'n 1000H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Mensen die nog een goedkope autolader zoeken:

https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15504

Kheb hem besteld en is onderweg. Zo gauw ik hem heb zal ik me ervaring ff delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:36:
Waarom maak je in hemelsnaam zo'n probleem van 130Mbps. Bang dat surfen op GoT te traag gaat ofzo? :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:49:
[...]
Waarom maak je in hemelsnaam zo'n probleem van 130Mbps. Bang dat surfen op GoT te traag gaat ofzo? :+
:? Dat was het probleem ook niet. Als je mijn vorige posts gelezen hebt, weet je dat ik een betere ontvangst wilde hebben dan met de standaard Ralink wireless card. Die heb ik nu met die Intel 4965AGN. En als daarbij een hogere snelheid mogelijk is... altijd mooi meegenomen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humm.. Ik had een 900 besteld via Bol.com maar die komt niet (ze zijn hem kwijt bij verzenden :')) en dat geeft me de kans nog even kritisch te kijken.

Ik ben er nog niet uit of ik een 900 of 901 wil eigenlijk. 900 is 299 en de 901 is 389 dus dat zal de kop niet kosten. Alleen de schijf is kleiner en XP ipv Xandros (al had ik XP er zelf ook wel opgekregen, heb nog een Home en Pro licentie).

Lastig welke ik nu moet kiezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Persoonlijke mening: Neem de 901. Heb dezelfde afweging gemaakt, in in mijn ogen is die accuduur juist een van de sterke punten van de Atom-EEE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accu is idd wel fijn een uur of 5 langer volgens de specs. Dat is wel erg fijn.

Overigens is het voor mij een 'erbij' dingetje. Heb een Dell XPS workstation in mijn computerkamer, een Dell Vostro Laptop in de woonkamer en gebruik nu voor klusjes mijn Dell Latitude D820. Maar ik ben het zat om steeds zo'n grote en zware laptop mee te slepen. Ik wil mijn EEE gaan gebruiken voor:
- Op vakantie, foto's en DVD kijken en evt. keer internetten bij Mac ofzo
- Als ik bij mijn schoonouders in Duitsland ben
- Voor IT klusjes (dat ik maar inet heb en een driver kan downloaden en een netwerk kan instellen/testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:36:
[...]

Dank je voor het uitproberen!! Helaas niet gelukt... Ik las in de computer totaal dat dit veel uit kon maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
XoReP schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:28:
Mensen die nog een goedkope autolader zoeken:

https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15504

Kheb hem besteld en is onderweg. Zo gauw ik hem heb zal ik me ervaring ff delen.
Had daar ook naar gekeken, heb je de discussie opmerkingen nog gelezen op die pagina? Als ik die mag geloven dan wordt het voltage bij die adapter helemaal niet gereguleerd, maar direct door gegeven. Zou je dat misschien kunnen nagaan als je hem ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Exirion schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:49:
[...]

Om het nog leuker te maken... ik haal met me 1000H met standaard Ralink kaartje 135Mbps onder XP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ Damn... ik ga de Ralink weer terugplaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik heb een 1000H en de standaard schijf vervangen voor een WD320GB Blue.
Als ik op de Info tab klik in HD Tune, zie ik dat de schijf UDMA Mode 6 ondersteund en dat UDMA Mode 5 actief is.
Is er een manier om deze UDMA Mode 6 ergens te activeren??, maak trouwens gebruik van de XP Home versie die op de 1000H stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt de Asus EEE pc S101 naar Nederland en zo ja, wanneer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Laatst online: 28-09 12:46
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:35:
...
- Op vakantie, foto's en DVD kijken en evt. keer internetten bij Mac ofzo
Houd je er dan wel rekening mee dat je er een externe dvd speler bij moet halen, omdat die Eee geen interne dvd drive heeft? Divx op de SSD is natuurlijk ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hostje schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:47:
[...]

Houd je er dan wel rekening mee dat je er een externe dvd speler bij moet halen, omdat die Eee geen interne dvd drive heeft? Divx op de SSD is natuurlijk ook een optie.
Goed dat je het zegt, daar had ik nog niet over gedacht. Maar een externe DVD speler heb ik wel liggen. Maar had ik niet aan gedacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

R2 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:14:
Als ik op de Info tab klik in HD Tune, zie ik dat de schijf UDMA Mode 6 ondersteund en dat UDMA Mode 5 actief is.
Is er een manier om deze UDMA Mode 6 ergens te activeren??, maak trouwens gebruik van de XP Home versie die op de 1000H stond.
Het kan zijn dat de harde schijf wel UDMA mode 6 ondersteunt, maar dat de interne pata controller van de EEE zelf maar tot UDMA mode 5 ondersteunt. Die hebben een respectievelijke maximumdoorvoersnelheid van 133MB/s en 100MB/s. Een 5400rpm laptop hdd haalt nooit de laagste van die twee bovengrenzen, dus daarover moet je je volgens mij echt geen zorgen maken. Het gaat hier niet over een velociraptor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Waar ik wel benieuwd naar ben,

Hoever mensen hem over hebben kunnen klokken met EEECTL. Lijkt me geinig om overzicht te maken over hoe en wat!

Iemand die hem oc'd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik krijg hem stable op 315MHz en op 990MHz, hoger nog niet geprobeerd omdat WoW al soepeler liep met die 10% overklok. de 315MHz is alleen handig als ik hem niet 'docked' gebruik omdat bij een snelheid lager dan 600MHz hoge resolutiesupport op de video out mis.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dit overklokken, is zoiets enkel mogelijk op een EEE? Want mijn Dell laptop heeft ook een intel GMA 900 "gpu" op een intel 915GM chipset, wat normaal gezien dezelfde hardware is waarop de EEE 701/900 reeks gebaseerd moet zijn.

Ik ga het toch eens proberen, extra processorkracht is altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:26
iemand enig idee hoe je een 1000h kan overklokken?

[ Voor 27% gewijzigd door LittleKiller op 24-10-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Laatst online: 24-03 17:07
Wiethoofd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:38:
Ik krijg hem stable op 315MHz en op 990MHz, hoger nog niet geprobeerd omdat WoW al soepeler liep met die 10% overklok. de 315MHz is alleen handig als ik hem niet 'docked' gebruik omdat bij een snelheid lager dan 600MHz hoge resolutiesupport op de video out mis.
Zou je je speed.profiles eens willen posten uit eeectl.ini. Met mijn zelf in elkaar geknutselde ini crashed mn eee als ik hoger dan 900 ga. maar ik heb er dan ook weinig verstand van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
XoReP schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 01:13:
[...]

Om het nog leuker te maken... ik haal met me 1000H met standaard Ralink kaartje 135Mbps onder XP :+
Qua snelheid was de Ralink ook helemaal niet vverkeerd, maar het bereik is (in mijn mening) waardeloos

op mijn werkplek haal ik de externe AP niet ( metaal en betonnen beveiligingen :( )
en met de Intel haal ik zelfs de overburen erbij

dus dat is voor mij belangrijker, en snelheid... och altijd leuk, anders had ik nog wel internet op een 486 wat ook gewoon gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppieter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 22:39
R2 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:14:
Wat is je reden voor het vervangen van de schijf ? Alleen opslagruimte of ook op zoek naar meer snelheid ?

Zijn er meer gebruikers die de HDD al vervangen hebben voor een 7200 rpm schijf ? Wat is je snelheidswinst dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

offtopic:
hogere rpm is lagere accestijd, wel meer warmte productie tijdens intensief gebruik, maar wel sneller

Ik zal zo trouwens vanaf m'n EEE even de inhoud van m'n eeectl.ini posten

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Ik krijg mijn Eee PC 900 maximaal stabiel op 1134 Mhz.
Mijn test heeft 24 uur doorstaan
De temp is rond de 56 57 graden.

Hm ik zou niet voor Atom gaan, maar dat is iets persoonlijks. Als je moet kiezen tussen 900 Linux versie dus met 20 GB of de 901 zou ik nog steeds voor de 900 gaan. Nogmaals dit is natuurlijk persoonlijk maar ik vind gewoon de Celeron in de 900 veel sneller en zeker ook makkelijker te overclocken met EeeCtl.

Zou je nu een Eee gaan kopen en een keuze moet maken tussen de 1000 (met SSD) dan zou ik voor die gaan als je graag Vista wil draaien.

Vista werkt prima op 900 (ongeachte wat mensen beweren weet ik dat op mijn asus vista prima kan draaien zolang je maar de juiste tweaks toepast)
Wat de 900 en denk ook 901 niet aan kan is Aero Desktop, dus wil je dat wel hebben zal je bij de 1000 versie aankomen en die kan dat geloof ik wel. De chipset heeft support voor die animaties op de desktop zoals ook dreamscape.

Voor mij persoonlijk wil ik gewoon een stabiel OS en geef ik dus niet om al die leuke eye candy.

Mocht iemand mijn Eeectl.ini willen dan lees ik dat wel, ik deel gerust mijn instellingen (daar is een tweakers forum voor toch? om elkaar te helpen:) )

Ook ga ik een stappen plan uitschrijven hoe ik alles op C:\ heb gekregen, maar ik zal dat pas doen als ik meer tijd vrij heb van me werk.

Ga voor de 900 tenzij je geld over hebt om naar de 1000 te gaan. De 1000 zou ik dan kiezen vooral vanwege de chipset meer niet.

Ik heb ooit mijn CPU op 1200 Mhz gehad maar haha na 1 minuut liep ie vast :P Dus vond ik 1134 een prima score.

Verbaas me nog dagelijks over dit kleine monster:)
Leuk speelgoed:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Graag, ik zou wat stoeien met jullie ini's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
Fonk schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:12:
Wat de 900 en denk ook 901 niet aan kan is Aero Desktop, dus wil je dat wel hebben zal je bij de 1000 versie aankomen en die kan dat geloof ik wel. De chipset heeft support voor die animaties op de desktop zoals ook dreamscape...... De 1000 zou ik dan kiezen vooral vanwege de chipset meer niet.
De 1000 heeft toch dezelfde chipset als de 901 en de 1000H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

Ja volgens mij is het enkel een 901 met een groter toetsenbord en grotere HDD, niets meer niets minder.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heeft iemand misschien enig idee wanneer de 1000 (zonder harddisk dus ;)) ongeveer zal uitkomen? :)

Ik neig nu sterk naar een 901, maar zou een iets groter toetsenbord toch echter veel fijner vinden. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

MensionXL schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:19:
Heeft iemand misschien enig idee wanneer de 1000 (zonder harddisk dus ;)) ongeveer zal uitkomen? :)

Ik neig nu sterk naar een 901, maar zou een iets groter toetsenbord toch echter veel fijner vinden. :)
Ik heb hem nu sinds vrijdag. Bestelt in de UK. Ik geloof niet dat hij gaat uitkomen in Nederland, omdat de importeurs wachten op de volgende versie die ergens begin volgend jaar komt.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Als ik het goed heb heeft de 1000H altijd een 6 cell accu, steekt deze uit aan de onder-/achterkant of is die mooi in de behuizing verwerkt? (de 6 cell van de wind maakt die hele wind een stukje dikker bijvoorbeeld... Vind ik niet zo netjes)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Menesis schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:54:
Als ik het goed heb heeft de 1000H altijd een 6 cell accu, steekt deze uit aan de onder-/achterkant of is die mooi in de behuizing verwerkt? (de 6 cell van de wind maakt die hele wind een stukje dikker bijvoorbeeld... Vind ik niet zo netjes)
Aan de onderkant alleen steekt hij uit. Niet aan de achterkant. De rubberen nopjes steken nog eens extra uit. Daardoor staat de laptop ook op fijne typehoogte(een beetje schuin). De ventilatie aan de onderkant is dan ook optimaal.

Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- Betaling van invoerrechten ed
- Waar je hem het beste uit het buitenland kan halen
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

we zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic