[PC] Team Fortress 2, deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 65.183 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 08:27
Voor technische problemen/vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen.

[ Voor 99% gewijzigd door PromoX op 14-09-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:47:
De oplossing is windowd spelen maar wel op je native resolutie.
Maar ik hou daar niet zo van.
Windowd spelen met de opstartoptie -noborder ziet hetzelfde uit als spelen met fullscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Napo schreef op zondag 14 september 2008 @ 00:37:
[...]

Windowd spelen met de opstartoptie -noborder ziet hetzelfde uit als spelen met fullscreen
Spelen in een window is niet zo erg hoor, zo speel ik altijd en kan ik gemakkelijk switchen tussen applicaties. Alt-tab werkt dan zonder problemen.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
CapTVK schreef op zondag 14 september 2008 @ 00:54:
[...]

Spelen in een window is niet zo erg hoor, zo speel ik altijd en kan ik gemakkelijk switchen tussen applicaties. Alt-tab werkt dan zonder problemen.
Ik zeg ook niet dat het erg is, doe het al jaren sinds dualscreen setup maar met de -noborder parameter werkt het toch een stuk fijner :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

mace

Sapere Aude

Napo schreef op zondag 14 september 2008 @ 00:37:
[...]

Dit is echt handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Hey, ik heb een probleempje met mijn Microfoon in TF2.
In windows werkt hij perfect maar in TF2 doet hij het gewoon niet, wat kan dit zijn?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt alleen wel een lagere fps.. of niet?

edit: maar dit is echt super handig! Je kan gewoon forums lezen enzo als je moet wachten, laden ofzo.. echt super! Alt tabben ging nooit zo snel.. en je merkt er niks van (misschien een lagere fp)..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 13:15:
[...]

Je krijgt alleen wel een lagere fps.. of niet?
zover ik weet niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 08:26
T!m0n schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:00:
In windows werkt hij perfect maar in TF2 doet hij het gewoon niet, wat kan dit zijn?
Verkeerd subforum voor dit soort vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
frickY schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 08:46:
Ik zag laatst een HWG zijn minigun opeten.. dat had dan de sandwich moeten zijn. Heel komisch.
Had toen overigens niet geAlt-tabbed, dus er komen inderdaad ook wel eens spontaan fouten naar voren.
Dit heeft niks met de alt-tab bug gebruiken, je kan iedere taunt met een van je andere wapens doen door gewoon heel snel het nummer van het andere wapen en daarna de taunt knop in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe zit dat eigenlijk met de voicechat? Ik zat net op een server waar iedereen alles kan horen. Dat lijkt me niet echt handig. Is dat de normale werkwijze of hangt dit van de server af oid? Hoe kan iemand zien of het team of all voicechat is?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
T!m0n schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:00:
Doe hij niets, of klinkt het alsof je er hard in blaast?
Dan heb je "Stereo Mix" of een ander uitgangskanaal aangezet bij de eigenschappen voor opnemen.

@Bor
Dat is inderdaad een config parameter (sv_alltalk) welke in TF2 standaard volgens mij aan staat.

[ Voor 11% gewijzigd door frickY op 14-09-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Laatst online: 03-09 21:47
Standaard uit, sv_alltalk.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kun je als connectende speler ook zien wat de instelling van sv_alltalk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Voor mensen met alt+tab problemen, dat het langzaam ed. is, zet dit in je launch opties:
-sw -noborder -novid

-sw = windowed
-noborder = geen windowborder
-novid = geen intro video's

Je merkt geen verschil met gewone fullscreen en alt+tab werkt vlekkeloos :)

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:02
De overstap van 2x 1GB naar 2x 2GB geheugen gaf bij mij een enorm verschil in de alt tab snelheid in TF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

frickY schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:00:
[...]

Doe hij niets, of klinkt het alsof je er hard in blaast?
Dan heb je "Stereo Mix" of een ander uitgangskanaal aangezet bij de eigenschappen voor opnemen.

@Bor
Dat is inderdaad een config parameter (sv_alltalk) welke in TF2 standaard volgens mij aan staat.
zet voice_forcemicrecord 0 in je autoexec.cfg
(F:\Steam\steamapps\usernam\team fortress 2\tf\cfg)

En download muvixer .... die zet je input kanaal fixed op je mic zodat andere programmas dat niet kunnen wijzigen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Rutger Mulder schreef op maandag 15 september 2008 @ 02:49:
De overstap van 2x 1GB naar 2x 2GB geheugen gaf bij mij een enorm verschil in de alt tab snelheid in TF2.
Goh, een logisch gevolg van twee maal zoveel geheugen is dat er twee maal zoveel in past ;)

Laat dit soort onzinnige opmerkingen voortaan achterwege aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jordz. schreef op maandag 15 september 2008 @ 00:06:
Voor mensen met alt+tab problemen, dat het langzaam ed. is, zet dit in je launch opties:
-sw -noborder -novid

-sw = windowed

Er is wel een verschil, gamma en brightness werken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Bor de Wollef schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:56:
Kun je als connectende speler ook zien wat de instelling van sv_alltalk is?
Als alltalk aanstaat dan zie je dat in de serverbrowser aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 15 september 2008 @ 07:01:
[...]

Goh, een logisch gevolg van twee maal zoveel geheugen is dat er twee maal zoveel in past ;)

Laat dit soort onzinnige opmerkingen voortaan achterwege aub.
Waarom is dat onzinnig ? :/ Ene spel heeft er wel profijt van een ander niet. Dus ik vind het wel een valide opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Zeg, hoezo stonden de HLstatsX gisteren op 'silent'? Foutje, probleempje of gewoon voor teh funnies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:04
LUH-3417 schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:53:
Zeg, hoezo stonden de HLstatsX gisteren op 'silent'? Foutje, probleempje of gewoon voor teh funnies?
Ik vond 't wel positief eigenlijk, erger ik me in ieder geval minder aan de -15 die je genadeloos krijgt wanner je door een nieuwe speler afgemaakt wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Ja, maar nu speel je in de onzekerheid... Ik vind het altijd wel fijn om een indicatie te hebben over hoe hard ik precies aan het prutsen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:57:
[...]

Waarom is dat onzinnig ? :/ Ene spel heeft er wel profijt van een ander niet. Dus ik vind het wel een valide opmerking.
Omdat het logisch is dat dingen op de pc 'soepeler' gaan als er meer geheugen word toegevoegd. En aangezien dit tweakers.net is gaat 'men' ervanuit dat zoiets wel bekend is.
LUH-3417 schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:14:
Ja, maar nu speel je in de onzekerheid... Ik vind het altijd wel fijn om een indicatie te hebben over hoe hard ik precies aan het prutsen ben.
Misschien is er een mogelijkheid om dit per client aan te zetten. Ik dacht dat hlstatsx een waslijst aan commandos had waarmee je gegevens kon aanvragen/instellen.

*edit*
Dit is misschien interessant: http://www.gamefanatic.org/forums/index.php?showtopic=2813
hlx_display 0|1
-----Enable or disable displaying console events.

hlx_chat 0|1
-----Enable or disable the displaying of global chat events(if enabled).

[ Voor 13% gewijzigd door falcon4ever op 15-09-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:04
LUH-3417 schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:14:
Daarvoor kun je natuurlijk ook gewoon 'rank' in de chat rammen, krijg je 't helemaal netjes te zien ;)
Moeite waard om uit te proberen, maar ik ben bang dat die opties puur werken op globaal niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 07:29:
[...]

Er is wel een verschil, gamma en brightness werken niet meer.
hmm.. ik heb het gebenchmarked.. de fps blijft hetzelfde 8)

Avarage 102 fps pl_badwater

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Hebben jullie ook problemen met fast-forwarden in demo's? Ik weet dat je shift+f2 (of demoui1 in console) kan gebruiken, of demoui2 in console, maar bij beide werkt het fastforward knopje niet bij mij.

Het slidertje met de snelheid naar rechts slepen werkt wel, maar het is nogal een gekut om hem dan weer op 100% te krijgen.
Welke commando moet ik binden voor fast forward? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Grappig potje vanmiddag op Gravelpit
Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/div/cp_gravelpit0000.jpg
Aan de andere kant van het dak stonden er nog een paar, evenals voor het huisje op de grond. Het andere team is nooit met een über gekomen :z

Heb overigens een probleem met het maken van screenshots. De eerste in het potje ging goed (deze dus), maar alle andere shots zijn 100% zwart.. Iemand een idee wat dat is?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Splash schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:07:
Hebben jullie ook problemen met fast-forwarden in demo's? Ik weet dat je shift+f2 (of demoui1 in console) kan gebruiken, of demoui2 in console, maar bij beide werkt het fastforward knopje niet bij mij.

Het slidertje met de snelheid naar rechts slepen werkt wel, maar het is nogal een gekut om hem dan weer op 100% te krijgen.
Welke commando moet ik binden voor fast forward? :?
Je kan een aantal binds maken met de ff-commando's 100%, 125% etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Het is al weer een tijd geleden dat er een frag filmpje is geweest. Hier zitten een paar mooie rocket airshots tussen! :)

http://www.vimeo.com/912532

Ik moest zelf ook maar eens gaan werken aan m'n RJ's, ik moet echt beter leren airstrafen. Komende tijd zit ik weer wat vaker op jumpmaps.

P.S
Die medic op 1.15 kent z'n job, zie je hoe hij schakelt van de heavy naar soldier? d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door CapTVK op 15-09-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@Gizz
Heb laatst weer even op dx9 gespeelt maar wat was dat verschrikkelijk. Alles heeft zo een overdreven plastic glans, zoals in je screenshot. Werd ook helemaal gek toen op een gegeven moment wat pyro's en soldiers in een kleine gang aan het knallen waren. Overzicht ben je in 1x kwijt.
Snel terug naar dx81 :) Deelt niemand met mij de mening dat dx8.1 prettig speelt en niet minder mooi is, maar anders?

@DonMetal hieronder
"-dxlevel 81" in de Launch Options. Na een keer opgestart hebben weer weghalen, anders blijft hij je video instellingen resetten. Als je terug wilt naar DX9 weer een keer opstarten met "-dxlevel 90".

[ Voor 21% gewijzigd door frickY op 15-09-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik ben sinds eergister ook maar weer eens lichtjes begonnen, om de CoD4-leegte te vullen zeg maar :)

Toch wel weer wennen aan de Scout snelheid, een van mn favoriete classes een paar maanden terug, kan het precies aimen niet echt meer terug vinden ben ik bang :S
frickY schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:28:
@Gizz
Heb laatst weer even op dx9 gespeelt maar wat was dat verschrikkelijk. Alles heeft zo een overdreven plastic glans, zoals in je screenshot. Werd ook helemaal gek toen op een gegeven moment wat pyro's en soldiers in een kleine gang aan het knallen waren. Overzicht ben je in 1x kwijt.
Snel terug naar dx81 :) Deelt niemand met mij de mening dat dx8.1 prettig speelt en niet minder mooi is, maar anders?
Wat was het cmd daarvoor ook al weer? :X

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

CapTVK schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:25:
Het is al weer een tijd geleden dat er een frag filmpje is geweest. Hier zitten een paar mooie rocket airshots tussen! :)

http://www.vimeo.com/912532

Ik moest zelf ook maar eens gaan werken aan m'n RJ's, ik moet echt beter leren airstrafen. Komende tijd zit ik weer wat vaker op jumpmaps.

P.S
Die medic op 1.15 kent z'n job, zie je hoe hij schakelt van de heavy naar soldier? d:)b
Zoek een partner en ga ctf_bball2 2v2 spelen. Binnen no-time kun je rocketjumpen :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Leftblank schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:33:
[...]

Moeite waard om uit te proberen, maar ik ben bang dat die opties puur werken op globaal niveau.
Nee hoor, iedere speler kan dit persoonlijk aan en uit zetten. Moet je alleen wel elke keer dat je connect doen geloof ik. hlx_menu voor alle stats instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
CapTVK schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:23:
[...]
Je kan een aantal binds maken met de ff-commando's 100%, 125% etc..
Bedankt, maar aan zo'n opmerking heb ik natuurlijk bijzonder weinig als ik vraag wat die commando's zijn ;)

Gelukkig heb ik het zelf al gevonden, zie hier de binds die ik voor demo-viewing in elkaar heb gedraait. Mooie kills in extreem-slomo terugkijken is erg leuk moet ik zeggen. :D
Gizz schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:07:
Grappig potje vanmiddag op Gravelpit
[afbeelding]
Aan de andere kant van het dak stonden er nog een paar, evenals voor het huisje op de grond. Het andere team is nooit met een über gekomen :z

Heb overigens een probleem met het maken van screenshots. De eerste in het potje ging goed (deze dus), maar alle andere shots zijn 100% zwart.. Iemand een idee wat dat is?
Zowiezo vind ik deze screenshot er ook al vreemd uitzien, zo'n mooie zwarte 'burn' langs de randen krijg ik iig niet als ik screenshots maak. Of heb je hem nabewerkt?

[ Voor 38% gewijzigd door Splash op 15-09-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
-sw -noborder -novid

-sw = windowed

thnx! d:)b

ik gebruik nu:
"-heapsize 1024000 -novid +host_thread_mode 2 -sw -noborder" en het werkt helemaal top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Kanarie schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:16:
[...]

Zoek een partner en ga ctf_bball2 2v2 spelen. Binnen no-time kun je rocketjumpen :)
Nou standaard RJ gaat wel maar ik wil de finesses onder de knie krijgen.

Btw, draait bball2 nog steeds op de GoT servers? Ik heb deze week wel zin in een paar matches. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
falcon4ever schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 00:07:
[...]

thnx! d:)b

ik gebruik nu:
"-heapsize 1024000 -novid +host_thread_mode 2 -sw -noborder" en het werkt helemaal top
You're welcome :) Met host_thread_mode 2 en heapsize merk ik ook veel verschil :) thx!

[ Voor 10% gewijzigd door jordz. op 16-09-2008 00:30 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

falcon4ever schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:27:
[...]

Omdat het logisch is dat dingen op de pc 'soepeler' gaan als er meer geheugen word toegevoegd. En aangezien dit tweakers.net is gaat 'men' ervanuit dat zoiets wel bekend is.

[...]

Misschien is er een mogelijkheid om dit per client aan te zetten. Ik dacht dat hlstatsx een waslijst aan commandos had waarmee je gegevens kon aanvragen/instellen.

*edit*
Dit is misschien interessant: http://www.gamefanatic.org/forums/index.php?showtopic=2813

[...]
Daarom mag het nog wel gezegd worden.

Al bekend wat de volgende klasse update wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
-sw -noborder -novid

-sw = windowed

Dit werkt echt geweldig. Geen probleem met framedrops of iets dergelijks, en nu kan ik gewoon weer makkelijk terug alt-tabben als mijn virusscanner er weer doorheen knalt met de boodschap dat hij zijn dagelijks update heeft gescoord. Oh, en ik kan nu alt-tabben om, als ik dood ben, even met mijn vriendin te chatten. Relatieproblemen ook weer opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Windowed met noborder heeft inderdaad veel voordelen, alleen volgens mij werkt vsync dan niet meer, en dat gebruik ik wel graag want ik heb een gruwelijke hekel aan tearing.

Overigens waren die heapsize commando's handig in de oudere Source versies, toen HL2 geplaagd werd door de fameuze stutterbug, maar de memorymanager is nu stukken beter, en dat soort dingen zijn dus eigenlijk niet meer nodig.

[ Voor 39% gewijzigd door mace op 16-09-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Wat doen heapsize en hos_thread_mode? Want ik neem aan dat niet iedereen dat zomaar kan copy pasten.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
LUH-3417 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:05:
[...]
Oh, en ik kan nu alt-tabben om, als ik dood ben, even met mijn vriendin te chatten. Relatieproblemen ook weer opgelost!
Hoe herkenbaar :D
MrAngry schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:15:
Wat doen heapsize en hos_thread_mode? Want ik neem aan dat niet iedereen dat zomaar kan copy pasten.
Met host_thread_mode op 2 force je multi-threaded, dus voor multi-core :)
Heapsize zet je normaal op de helft van je ram, dus bij 2gb zet je hem op 1024000.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

De game is helemaal niet multi threated alleen bepaalde onderdelen ervan zoals het particle gedeelte.
Al die opties zijn wel leuk en zo maar het zijn allemaal een soort van test instellingen ... en in bepaalde gevallen brengt het onstabiliteit met zich mee of crashes.

Maar als het voor jouw beter werkt ....
Zolang je maar een stabiele framerate boven de 60 hebt ... dat is alles wat belangrijk is.
Die optie om windowed te spelen ga ik zelf ook eens uitproberen.

Het enige probleem waaraan ik dan zou kunnen denken is dat je dat met een overlay speelt of dat ik ieder geval je pc meer cpu en ram nodig heeft voor je bureaublad.
Maar het alt tabben hangt met de laatste tijd echt de keel uit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Kain_niaK schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:05:
De game is helemaal niet multi threated alleen bepaalde onderdelen ervan zoals het particle gedeelte.
Al die opties zijn wel leuk en zo maar het zijn allemaal een soort van test instellingen ... en in bepaalde gevallen brengt het onstabiliteit met zich mee of crashes.

Maar als het voor jouw beter werkt ....
Zolang je maar een stabiele framerate boven de 60 hebt ... dat is alles wat belangrijk is.
Die optie om windowed te spelen ga ik zelf ook eens uitproberen.

Het enige probleem waaraan ik dan zou kunnen denken is dat je dat met een overlay speelt of dat ik ieder geval je pc meer cpu en ram nodig heeft voor je bureaublad.
Maar het alt tabben hangt met de laatste tijd echt de keel uit ....
Ik gebruik de instelling al enkele maanden (denk sinds de medic update) en het is imo stabiel. Voorheen liep alles vast als je mt aan had en in windowed mode draaide (of ging alt-tabben).

Qua performance is het zeker een vooruitgang. Voorheen zat ik aan de +/- 50 fps, met mt mode draait ie rond de 70+.

Volgens sommige sites verschilt de stabiliteit afhankelijk vande gebruikte processoren. Op een Intel c2d werkt het prima, maar op bepaalde AMD cpu's schijnt het juist slecht te werken (crashes e.d.)

[ Voor 8% gewijzigd door falcon4ever op 16-09-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

host_thread_mode is wel stabiel, maar om echt profijt te hebben van multi-core CPU's in TF2 zul je mat_queue_mode moeten aanpassen. Dan zie je het verbruik op je 2e core van 10-20% naar 60-80% gaan en je frame-rate gaat flink omhoog.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Kanarie: is dat allemaal ergens gedocumenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

remmelt schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:32:
Kanarie: is dat allemaal ergens gedocumenteerd?
Niet echt, als je in je TF2 console 'find queue' doet krijg je wel een aantal gerelateerde commando's en wat beknopte uitleg er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:22

Side-Kick

Timmy!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:54:
Al bekend wat de volgende klasse update wordt ?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen de verschillende klasse updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
2 maanden dacht ik

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 19:36

User

S3

Een maandje of 2 denk ik.

Edit: Bah....

[ Voor 25% gewijzigd door User op 16-09-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://s124.photobucket.c..._DSG/Team%20Fortress%202/

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p4/Magic_DSG/Team%20Fortress%202/cp_gravelpit0017.jpg

Ach, arme flappie. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ben ik de enige die wel eens hele enge dromen van de Heavy heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:31

Pinjataaa

Hit me!

Kain_niaK schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:59:
Ben ik de enige die wel eens hele enge dromen van de Heavy heeft ?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Wat voor dromen dan? Dat je er ingeluisd wordt door een vrouwtje die eigenlijk een spy is? (zoals die .gif een paar pagina's terug) >:)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
[Dr Phill modus]@ Kain:Hoe moet ik die dromen precies zien over die heavy ? [/Dr Phill modus]

Vanaaf mooi ff weer schietten :) heb me pctje gefixt en Nu werkt de 2e cpu ook mee :).
en me broertje zit er eindelijk eens niet op ( [GoT] Pikachu )

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Splash schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:46:
Zowiezo vind ik deze screenshot er ook al vreemd uitzien, zo'n mooie zwarte 'burn' langs de randen krijg ik iig niet als ik screenshots maak. Of heb je hem nabewerkt?
Ik heb er inderdaad een minuutje photoshop overheen gegooid ;)

Als ik thuis ben ga ik meteen de windowed modus zonder randen proberen, het klinkt geniaal! Jammer dat ze zoiets niet standaard mogelijk maken (dus per definitie nooit echt fullscreen, of op z'n minst een duidelijke setting bij de opties).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Al dat gescript vind ik trouwens borderline of gewoon keihard cheaten :r . Blijf nou eens van de gamecode af om daarmee gewoon 'voordeel te creëren voor jezelf binnen het spel'. Waarom kunnen mensen nou niet gewoon gamen voor de fun en continue alleen maar proberen de gaatjes op te zoeken, bah.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Idd met mat_queue_mode 2 en de rest vd optie's, draait tf2 pefect op 1920x1200 op een 9600gt en x2 3800+ :9

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Scripts is juist binnen de regels van het spel, je benut de mogelijkheden dan extra. De toetsen die je aanslaat zijn in wezen ook gescript, zelfde geld voor de GUI voor het selecteren van bijvoorbeeld je disguise, dat is grafisch weergegeven wat heel snel ook gescript kan worden met 1 knopje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cassius schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:03:
Al dat gescript vind ik trouwens borderline of gewoon keihard cheaten :r . Blijf nou eens van de gamecode af om daarmee gewoon 'voordeel te creëren voor jezelf binnen het spel'. Waarom kunnen mensen nou niet gewoon gamen voor de fun en continue alleen maar proberen de gaatjes op te zoeken, bah.
Ik ben het met je eens maar weet ook dat de ontwikkelaars scripting onmogelijk zouden maken als ze het met ons eens waren. Op dit punt zijn console games ook mooier: geen config tweaks, geen scripts etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
Cassius schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:03:
de eene kant, en de andere kant :
Yonni schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:43:
Scripts is juist binnen de regels van het spel, je benut de mogelijkheden dan extra. De toetsen die je aanslaat zijn in wezen ook gescript, zelfde geld voor de GUI voor het selecteren van bijvoorbeeld je disguise, dat is grafisch weergegeven wat heel snel ook gescript kan worden met 1 knopje :).
ik vind het ook eenbeetje cheaten, als ze de standaard eigenschappen niet gebruiken kenne ze er geen hond van O-)
dus als iedereen nou van die console afblijft sta ik 1ste haha _/-\o_ 8)

[ Voor 22% gewijzigd door rinusnl op 16-09-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinusnl schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:43:

dus als iedereen nou van die console afblijft sta ik 1ste haha _/-\o_ 8)
Ik gebruik ook geen scripts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Moet je geen " O-) " gebruiken? ;)

Maar zonder gekkigheid, de klassen waar je goed in bent gebruik je meestal geen scripts. Als engineer speel ik al sinds het begin zonder scripts*, wel wat geprobeerd maar ik vond het gewoon niet lekker werken. Ik kan met de normale toestsen uitstekend uit de voeten.

*Zelfs geen autoreload! Enige script bij mij voor engie is een auto wrench bind maar zelfs dat gebruik ik tegenwoordig weinig.

[ Voor 85% gewijzigd door CapTVK op 16-09-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Ik heb alleen een script om de rocketjump makkelijker te maken voor mezelf. Op één of andere manier mis ik altijd een zesde vinger als ik die au naturelle probeer te machen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LUH-3417 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:20:
Ik heb alleen een script om de rocketjump makkelijker te maken voor mezelf. Op één of andere manier mis ik altijd een zesde vinger als ik die au naturelle probeer te machen.
Pink op Ctrl, duim spatiebalk en rest kan je mooi mee sturen en reloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ben ik de enige die "denkt op te merken" dat de spy iets minder makkelijk iemand backstabbed, heel vaak lijkt het tegenwoordig alsof ik ernaast stab of iets te ver weg ben. Zie ook sommige filmpjes op youtube. Meer mensen die dit hebben?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostrider schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:44:
Ben ik de enige die "denkt op te merken" dat de spy iets minder makkelijk iemand backstabbed, heel vaak lijkt het tegenwoordig alsof ik ernaast stab of iets te ver weg ben. Zie ook sommige filmpjes op youtube. Meer mensen die dit hebben?
Sowieso werkt heel de spy onbetrouwbaar, echt belachelijk hoevaak al backstabs heb gemaakt die echt overduidelijk geen backstab waren en andersom ook. Zelfs bij stilstaande enemies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:22:
[...]

Ik heb springen op shift en bukken op control. Dus ik moet naar voren blijven lopen met de pijltjestoetsen (middelvinger) en dan bukken en springen met pink tegelijk, omdat ik mijn ringvinger niet zo ver krijg. Misschien als ik mijn pink plat leg en ze dan allebij tegelijk indruk... toch eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Ghostrider schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:44:
Je rug is vrij groot en het schijnt dat je ook van "opzij" gestabbed kan worden. Niettemin, ik heb de laatste tijd toch wel wat facestabs meegemaakt. In de zin dat ik er gewoon met me neus voor de spy stond. Dus minder makkelijk backstabben?

[ Voor 3% gewijzigd door CapTVK op 16-09-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

LUH-3417 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:20:
[...]

Ik heb springen op shift en bukken op control. Dus ik moet naar voren blijven lopen met de pijltjestoetsen (middelvinger) en dan bukken en springen met pink tegelijk, omdat ik mijn ringvinger niet zo ver krijg. Misschien als ik mijn pink plat leg en ze dan allebij tegelijk indruk... toch eens proberen.
imo is zo een indeling hoogsts in efficient. Waar gebruik je dan nu je duim voor? Daarnaast als je crouched wil jumpen, moet je dus met je pink beide knoppen indrukken ofzo? Beetje weird, maar als het voor je werkt......

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Jump hoort echt onder de spatiebalk dan kun je je duim gebruiken om te jumpen. Of heb je daar nu een andere bind zitten?

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
De spy moet gewoon gefixed worden. Ik heb ook vaak dat een backstab niet geregistreerd wordt. Maar soms wel facestabs :). etc

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:22:
[...]

rebind gewoon crouch op mouse 4 veel makelijker ;p
kan gewoon constant crouch jumps doen ;p

• jordz.
jordz. schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:41:
Idd met mat_queue_mode 2 en de rest vd optie's, draait tf2 pefect op 1920x1200 op een 9600gt en x2 3800+ :9
Waar ik nog steeds last van heb, dat als ik een hoge fps heb en dan soms dat het beeld nog steeds hapert. Mijn fps schommelt dan tussen de 70 - 100.

Hebben meer mensen hier ook last van?

Arch Linux

• frickY
Is het geen tearing? Zet vsync aan als je een TFT scherm gebruikt.
Kan ook een warmte probleem zijn. Dan hapert het ook terwijl de prestaties verder goed zijn.

Ik kan inderdaad ook bevestigen dat spy-hits nog steeds slecht registreren.
Ik was laatst HWG in gravelpit en hoorde achter me wat gedoe. Stond er een spy, pal achter me, die me al 2x had gebackstabbed. Draaide om en schoot hem dood, terwijl ikzelf al lang dood had horen te zijn.

• LUH-3417
  • Niet online
Spatiebalk is veeeel te ver weg om te jumpen en op Mouse4 zit mijn voicechat al. :) Oh, en mijn duim gebruik ik inderdaad niet. Hooguit voor verhoogde stabiliteit. (Y)

En ja, waarschijnlijk is die WASD-troep efficienter; ik kom de laatste jaren steeds vaker knopjes te kort in spellen, maar ik ben speel al een eeuwigheid met die pijltjestoetjes... kan niet anders.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Ow je doet het nog met pijltjes toetsen ook :P :+

Dan is shift en ctrl al helemaal kut geplaatst imo. Maar wat ik zeg, als het voor jou werkt is het prima. Kan mij alleen voorstellen dat rocketjumpen dan niet zo goed gaat enz.

Ik snap ook eigenlijk nooit dat mensen niet kunnen wennen aan wsad. Het is precies het zelfde gepositioneerd voor je vingers (given dat de W iets meer naar links zit). Ik zou het gewoon eens wat vaker proberen omdat je echt veel meer knoppen tot je beschikking hebt.....

@ Kain hieronder

Gast je gaat nu echt typen als Zero, niet doen :X. Verder is het je pink niet je ping. Dat heeft iets te maken met je latency van en naar de server :+

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 17-09-2008 09:57 ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

ik ben GEEN zerokewl ! 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Kain_niaK op 17-09-2008 10:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 02:49:
[...]

rebind gewoon crouch op mouse 4 veel makelijker ;p
kan gewoon constant crouch jumps doen ;p
Knoppen op je muis moet je niet gebruiken, verlies je zoveel precisie mee als je daarop drukt.

• remmelt
Hmm, gisteren een beetje lopen pielen met de -noborder en windowed mode, dat werkt best goed. Ik heb zelfs het idee dat de boel nu sneller start, maar dat is misschien mijn roze bril. Ook m'n tweede core wordt nu meer gebruikt, dat scheelt ook wel in fps. Ik kan nu aardig spelen met een anti-aliasing mode hoger dan het spel vindt dat mijn hardware aankan.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Yonni schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:43:
100% niet mee eens. De spelregels zijn zoals de makers ze gemaakt, maar vooral bedoeld hebben. Ze hebben echt niet bedoeld dat jij ineens keisnel kunt cloacken en van wapen kunt wisselen door van -buitenaf- een script voor je controls te gebruiken. Sommige cheats zijn ook echt alleen scripts hoor. En als ik zelf niet kan scripten of de game speel zoals ik hem in de winkel koop, heb je dan voordeel of niet door te gaan hobby'en? Juist ja.

Nogmaals ieder mens moet doen wat hij wil; maar ik ben het er gewoon niet mee eens :) . Ik speel gewoon met instellingen die in te stellen zijn in het spel en that's it - maakt het alleen soms wel deste zuurder als ik weer eens mensen zie cheaten en zich daardoor beter voelen. Het ergste is nog dat ze zich echt niet realiseren hoe triest het is, tot ze merken dat ze niet kunnen cheaten in real life :') .

De meeste mensen deugen!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Wat een gemiep, het is gewoon een handigheidje in het spel meer moet je er niet van maken.

De scripts zijn voor iedereen toegankelijk, tjiets niet altijd. Daarbij, als Valve scripts ECHT als cheaten gezien had, dan was er wel wat aan gedaan met de VAC

Zelf gebruik ik ze niet omdat ik niet echt nut ervan vind in de sniper class. Verder doe ik aan soldier of medic. Niet echt scripts voor nodig ;)

• Kain_niaK

Kain_niaK

Cassius je praat poep .. ga je eens inlezen.

tsss van buitenaf ... al die scripts zitten in de game zelf hoor.
En er is niks wat je met scripts kunt doen wat je niet zelf kunt doen door op de juiste knoppen te rammen hoor.

Dus jij vind ook dat je bijvoorbeeld iedereen moet verplichten om met de zelfde muis te spelen of het zelfde toetsenbord ?
Want met mijn G15 kan ik met macro's ook alles doen wat ik met scripts kan ..

Is dit cheaten ? Nee ... tuurlijk niet.

Je lijkt mijn broertje wel ... gaan we tegen elkaar racen en dan win ik.
Komt ie af met: Ja, maar jij hebt je auto beter afgesteld en ik weet niet hoe dat moet dus dat is niet eerlijk.

• remmelt
Vergelijk het met CS. Daar moet je aan het begin van elke ronde een wapen kopen (tenminste, als je zo slecht speelt als ik) en daarvoor moet je een aantal knoppen induwen. Kogelvrij vest, wapen + ammo, eventueel wat granaten, telkens een menu door. Kan je natuurlijk uit je hoofd leren, maar de hele boel binden onder een knop is natuurlijk wel heel gemakkelijk. En die seconden die je daarmee wint door eerder uit de startblokken te zijn, merk je aan de andere kant ook niet echt.

Er zijn natuurlijk ook scripts te bedenken die meer in de cheatersfeer liggen, het is natuurlijk allemaal niet zwart-wit. In CS had je toch ook dat script dat je wapen snel wisselde naar iets anders als je een snipershot afschoot, om zo de langzame reload over te slaan. Dat vind ik dan inderdaad weer een beetje minder.

Ach, je verpest het spel voor jezelf en voor anderen door te cheaten, daarom is er ook zo'n heftige reactie op cheaters (en vermeende cheaters...) Als je zelf vindt dat je script door de beugel kan, dan kan het. Ik vind wel dat iedereen open moet zijn en moet toegeven wat voor scripts er worden gebruikt. Als het speelveld even is, is het spel interessanter.

Zo lang er mensen zijn die steevast bovenaan de lijst prijken en die zelf geen scripts gebruiken, is het punt ook niet echt interessant om te beargumenteren. Waarom zou je proberen op te vangen met scripts als je skills niet goed zijn? Dat is net als met iets als gitaar spelen, als je een duurdere gitaar hebt, betekent dat nog niet dat je beter kan spelen.

• LUH-3417
  • Niet online
Notna schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:24:
Ow je doet het nog met pijltjes toetsen ook :P :+

Dan is shift en ctrl al helemaal kut geplaatst imo. Maar wat ik zeg, als het voor jou werkt is het prima. Kan mij alleen voorstellen dat rocketjumpen dan niet zo goed gaat enz.

Ik snap ook eigenlijk nooit dat mensen niet kunnen wennen aan wsad. Het is precies het zelfde gepositioneerd voor je vingers (given dat de W iets meer naar links zit). Ik zou het gewoon eens wat vaker proberen omdat je echt veel meer knoppen tot je beschikking hebt.....
Tja, wat wil je... begonnen met Quake, Blood, Hexen, Duke3D en meer van die troep. Daarin waren de pijltjes standaard. Hm, toch eens proberen te switchen.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
In het quake tijdperk is mij iets heel anders aangeleerd.
Muis1+Muis2 als forward/backwards, Gschieten, H+K strafen, J=Duck, U=jump, L=reload, F=next weapon en D=Speciale functie van wapen (schieten2 zeg maar).

Met mouse4 doe ik nu special van de class (Zoals spy cloacken etc)

En speel ook nog eens met mouse inverted. Dit is mij niet meer af te leren.

Wat betreft de spy; de spy klopt niet helemaal nee. Ben ook wel eens in m'n face gestabbed wat geregistreerd werd als backstab. Kan dat niet te maken hebben met de rates oid? Dat de server denkt dat de spy nog achter je loopt terwijl hij er al voorbij is ofzo?

• LUH-3417
  • Niet online
Oh, wow. Daarnet twee tellen geprobeerd met WASD. Ik kon alleen maar als een debiel vooruit lopen en springen. Toen ik door mijn zes kogels heen was, wist ik niet meer waarmee ik moest reloaden. Nee, ik houd het wel op de pijltjestoetsen, anders moet ik weer vanaf 0 beginnen. :)

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

RedHat schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:51:
In het quake tijdperk is mij iets heel anders aangeleerd.
Muis1+Muis2 als forward/backwards, Gschieten, H+K strafen, J=Duck, U=jump, L=reload, F=next weapon en D=Speciale functie van wapen (schieten2 zeg maar).

Met mouse4 doe ik nu special van de class (Zoals spy cloacken etc)

En speel ook nog eens met mouse inverted. Dit is mij niet meer af te leren.

Wat betreft de spy; de spy klopt niet helemaal nee. Ben ook wel eens in m'n face gestabbed wat geregistreerd werd als backstab. Kan dat niet te maken hebben met de rates oid? Dat de server denkt dat de spy nog achter je loopt terwijl hij er al voorbij is ofzo?
In mijn quake tijdperk had ik echt de meest ideale config die er was.. WASD spelen, als je op e drukte gebeurde er niks maar zorgde er wel voor dat je onder je RMB de shaft had. Drukte je op 3 dan hetzelfde idee, maar dan shotgun. Oja en LMB was altijd rockets. Wat een mooie tijd was dat zeg :o

Maar ontopic, waar kan ik die scripts bekijken dan waar men het over heeft? Ben er wel benieuwd naar.. Weet alleen niet wat ik persoonlijk er aan zou hebben aangezien ik meestal met pyro of soldier speel.

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Mischien kan NL Fun Fortress ook opgenomen worden in de TS?
Afbeeldingslocatie: http://module.game-monitor.com/84.243.254.180:27015/image/default/tf2-03.png

[GoT] TF2 Clan

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
LUH-3417 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:50:
Oh, wow. Daarnet twee tellen geprobeerd met WASD. Ik kon alleen maar als een debiel vooruit lopen en springen. Toen ik door mijn zes kogels heen was, wist ik niet meer waarmee ik moest reloaden. Nee, ik houd het wel op de pijltjestoetsen, anders moet ik weer vanaf 0 beginnen. :)
lol, die 2 uurtjes wennen...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

LUH-3417 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:50:
Oefen nog even en je doet binnen een paar dagen precies hetzelfde als voorheen en je hoeft je toetsenbord niet de hele tijd naar links te schuiven (tenzij je natuurlijk linkshandig bent, dan zijn pijltjestoetsen misschien minder een probleem hoewel ik dan op numpad zou gaan kloten of zo).

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:40:
[...]

Oefen nog even en je doet binnen een paar dagen precies hetzelfde als voorheen en je hoeft je toetsenbord niet de hele tijd naar links te schuiven (tenzij je natuurlijk linkshandig bent, dan zijn pijltjestoetsen misschien minder een probleem hoewel ik dan op numpad zou gaan kloten of zo).
Als hij linkshandig was zou hij zijn duim WEL gebruiken. Dat doet hij nu niet. AKA hij is rechtshandig ;) :P (tenminst, zijn muisarm, zijn 'move arm' is links :) )

@ hieronder:
remmelt schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:20:
In theorie en afhankelijk van het toetsenbord kan je natuurlijk ook met je duim de keypadtoetsen bedienen....
Dat is een stoomcursus, hoe krijg ik RSI asap :P wel eens geprobeerd?

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 17-09-2008 15:24 ]

• remmelt
In theorie en afhankelijk van het toetsenbord kan je natuurlijk ook met je duim de keypadtoetsen bedienen....

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Inlezen? Ga eerst eens volwassen reageren voordat je toontje aanslaat :) . Ik heb in het anti-cheat team gewerkt van UT99 en daar mijn fair share rotzooi voorbij zien komen. Variërend van halve game aanpassingen met overal dll hooks, tot een simpel script dat echt wel vergaande gevolgen had ten voordele van de scripter.

Die scripts ZITTEN niet in de game, wat een lariekoek. Jij en ik starten een game op die we net gekocht hebben op stock settings. Kan jij dan in de instellingen IN de game eens script maken? Kan jij met de controls instellingen er voor zorgen dat je extra snel cloaked / uncloaked, kan jij ervoor zorgen dat een rocketjump een bepaalde richting op gaat met 1 knop? Nee dat kan je niet, klaar. Ben dan mans genoeg te zeggen dat je dit "zelf maakt" en dat het niet als script zijnde standaard in een game zit :/ . Ik reageer hier heel fel op, het is ook niet per sé persoonlijk - maar je hebt geen idee hoeveel mensen "cheaten" of een vorm daarvan voor zichzelf goed praten...

"Ja maar het wijzigen van een texture KAN toch in de engine? Waarom is dat dan erg?" :| .

"En er is niks wat je met scripts kunt doen wat je niet zelf kunt doen door op de juiste knoppen te rammen hoor." Kost alleen soms letterlijk 2 seconden langer om van wapen te wisselen :Z .

En de G15 (bijvoorbeeld) heeft er niets mee te maken! Gebruik welk toetsenbord je wilt; maar het gaat erom wat je ermee doet niet? Een cheat wordt ook gemaakt, geactiveerd en gebruikt met een keyboard en scripting, maar een simpel "connect to this IP and password" script kan ook hè :) ? Andere doeleinden, zelfde keyboard.

"Je lijkt mijn broertje wel ... gaan we tegen elkaar racen en dan win ik.
Komt ie af met: Ja, maar jij hebt je auto beter afgesteld en ik weet niet hoe dat moet dus dat is niet eerlijk."

Dit is nou juist waar het om GAAT gozert. Ik ken alle instellingen INGAME zoals deze door de maker gemaakt is uit mijn hoofd, de losse controls en al. Maar ingame kan ik GEEN script maken waarin de auto "auto schakelt bij zoveel toeren met zulke intervallen" of "automatisch reloaden" in een fps. Dat is het hele verschil (en in dit geval een -groot- verschil)

Nogmaals, ik steek hierover fel (en te lang :z ) van wal - maar feit is dat veel scripts echt op het randje zitten en dat iemand die ze gebruikt niet zomaar moet denken "ja het kan, dus het mag". Want als iemand iets langer over die zin nadenkt snap je dat het echt als worst op een drumstick slaat |:( .

offtopic:
Koeitje :w

De meeste mensen deugen!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Help ! ik werk op de helpdesk van belgacom en die heeft net deze actie gelanceerd: http://internetisvanmij.be/

En nu kom ik hier en wat lees ik ...... aaaaarrrrrg.

Arie ... Koeitje ... Notna ... help ! |:(

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dacht ik heel makkelijk mijn CD key toe te voegen aan mijn steam account, zover ging goed.

CD geinstalleerd, start Steam op, gaat hij doodleuk opnieuw een 6 of 7GB downloaden :/

Dus maar nog even aan de kant gezet, Sven Co-op is eigelijk ook nog steeds erg grappig :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Yonni
oké, ik snap de tendens een beetje van je verhaal over de scripts. Nu dook er bij mij nog een term omhoog, binds. Scripts zijn binds? Binds zijn scripts? Enlighten me.

Kijk, dingen aanpassen in de game vind ik ver gaan. Maar het direct koppelen van bijvoorbeeld voice commands vind ik helemala niet raar. Ipv 2 a 3 knoppen te drukken, gewoon 1tje omdat je die bepaalde command gewoon veel gebruikt.

Trouwens, als je in het UT99 team zat voor anti cheats, was je best een jonge knul met in depth knowledge...

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Je plakt een script aan een bind ;)

Bin x "kill" Bind bijvoorbeeld je x knop aan het commando kill. Als je daarvoor in de plaats een script laat uitvoeren heb je dus een bind aan een script ;)

Trouwens ff een wtf moment:

nieuws: 'Google bezig met overname Valve'

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 17-09-2008 16:13 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.