Langzaam maar zeker kom ik bij het punt dat de kast weer in elkaar kan, al is het maar om te kijken of alles past en naar wens is. Maar daarvoor moeten eerst alle 4 de zijpanelen gereed zijn.
Gisteren heb ik daarvoor de 1e 2 afgerond:

Dit is het plaatje die in het slot linksonder komt. Eerst de letters afgetekend, daarna gegraveerd, en als laatste een oud schroevendraaiertje gemodificeerd tot een soort krabber/schraper waarmee ik de randjes mooi kon afwerken.

Vervolgens monteren op de plek waar ie thuis hoort

En daarna nog de 2 andere aluminium plaatjes polijsten.

En alhier het zijpaneel, compleet afgerond. De blauw/groene kleur rond de pomp is ook echt blauw/groenig. Het zijn aqua green leds. Vond de kleur hier erg goed bij passen, net effe wat anders dan gewoon groen, en de naam zegt het al, een goede match met water(koeling)

Rood (wat ook nog terugkomt) en wit gaan er ook goed bij samen.

De achterzijde.
En het volgende zijpaneel:

Deze krijgt een window, en geeft direct zicht op het moederbord. De afmetingen van het window zijn qua hoogte uiteraard hetzelfde als die van het pomppaneel. Alles al uitgezaagd, gevijld, geschuurd, en de randjes weer met een stift zwart gemaakt.

Van a.c. Ryan had ik altijd al wat mirrorpanel liggen. Nooit een casemod gehad waarbij ik het goed vond matchen, tot ik deze bouwde. Met het licht uit aan de binnenkant zal het lijken alsof er gewoon spiegelende plaat in zit, of gepolijst, zoals ook bij het pompenpaneel.
Totdat het licht aan gaat....

Samen met het andere zijpaneel.

En met alle andere delen.
Binnenkort het paneel met de Co2 patronen verder afbouwen. Daar moet nog een hoop aan gebeuren. De nodige knopjes, leds, en ander leuk spul zal daar gebruikt worden

Dat alles om de koeling en verlichting aan te sturen. Daarnaast dient hij ook als air-intake voor het computergedelte.
Maar ik wil het vermommen als een soort instumentenpaneel, met wat bedrade sensoren die aangesloten kunnen worden op de alien.
Het laatste paneel, met de fans en sluis heeft nog een fangrill nodig welke bij de fans matcht. En het motortje voor de sluis moet op een andere plek geplaatst worden. Niet heel veel werk dus.
Daarnaast wordt er natuurlijk een hoop verzonnen en uitgetekend voordat ik daadwerkelijk wat ga maken. Een deel daarvan verdwijnt in de prullenbak. Een deel niet. En een deel daarvan heb ik op de foto gezet om wat leuke ideeen te laten zien, en zo kun je ook zien wat uiteindelijk ook daadwerkelijk gebouwd is:

Dit was een tekening die ik al had voordat ik uberhaupt begonnen was met de bouw, ondanks dat zie je toch wel wat gelijkenissen. De hersenscan links, wil ik nog gaan bouwen, een soort van metalen boog die over het hoofd van de alien staat. Draadjes, sensoren, glasvezel etc.

Uitstaande hoeken en luchtsluis zijn weer teruggekomen, het (schuine) bedieningspaneel aan de zijkant zien jullie nog weer terug

Ook nog in overweging gehad: de zijkant opbouwen uit een soort van platen, zoals dat ook bij een vliegtuig gebeurd. Heeft het dus niet gehaald

Evenals het grote koellichaam met de letters alien hospital. Dat wilde ik gebruiken als een radiator, door aan de achterkant waterblokjes te monteren. Maar dat was erg zwaar, en performance zou een stuk minder zijn dan 2x120mm rads.

De bovenplaat van de operatietafel is groter dan de behuizing. Ik kan hem aan beide uiteindes pakweg 15cm uit laten steken, of aan 1kant, en er dan een stel pootjes onder bouwen. Dat zat ik hier te visualiseren. Het zal optie 1 worden, omdat dan de vormen van de behuizing beter uitkomen.

Schematische weergave van de 4 touch-displays op de andere kast. Sommige mensen wilde weten hoe ik die had gemaakt. Best simpel eigenlijk.
Programma etc. mag je zelf fabriceren, maar zo is IIG weergegeven hoe het hardwarematig in elkaar zit.

Nog wat brainfarts omtrent de waterkoeling.