Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hichelay schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:18:
Ehm ja, dat betekend dus dat de poort al is opengezet. Als het goed is zie je een overzicht met toegewezen forwards? Daar moet hij dan tussen zitten.

Ik gebruik eerlijk gezegd nooit de voorgeprogammeerde configs, ik maak ze liever zelf.

BTW weet iemand of mijn opzetje (300 Mb router + Thomson voor telefoon) kan werken?
Ik heb een Vigor 2130 als router, via DHCP logt die prima aan bij Solcon.
Alleen vind ik die router niet zo sterk in wifi (computers loggen goed aan, maar IP-cam's en telefoons met wifi geven vaak problemen).
Voor wifi zet ik liever de Engenius ECB-9500 (Access point) in.
Als het je alleen om betere wifi gaat, dan zou ik de wifi van de router uit zetten en een goed access point kopen.

EDIT: Waarom wil je VoIP via de Thompson? Andere routers kunnen dat ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:21
ik ben wel benieuwd naar een router met volgende mogelijkheden, als vervanging van de Thomson.

1x 1Gbps WAN
4x 1Gbps LAN
300Mbps WLAN
voip

moeilijk te vinden. De Draytek zou het moeten kunnen, maar gezien dit topic niet echt een super router. Voor maar liefst € 190.

Dan kun je beter/goedkoper een losse switch en/of accespoint er achter gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 00:17
'avond,

Het is gelukt! Heb nu het signaal van glasvezel direct op de TP-link, daarop zitten de externe hd, pc's en de andere router (voip) op aangesloten! Overigens is de voip-router niet de Thompson, maar de Draytek die we hiervoor hadden. Daar kon ik e.e.a. meer instellen. Desalniettemin geloof ik ook dat het met de Thompson router mogelijk is.

Eigenlijk is het heel eenvoudig: je geeft je voip-router een vast ip-adres (ik heb voor 192.168.1.2 gekozen, de TP-link router is 192.168.1.1, pool vanaf 192.168.1.2 tot 192.168.1.254), gaat in de TP-link router, optie DMZ, ip-adres router ingeven (mijn geval dus 192.168.1.2), klaar is kees.

@Sidderaal: Ik heb een externe hd bij de router zitten. Die heb ik om mijn vaste computer en laptop met elkaar te syncen. Stel dat je een image/film/o.i.d. gedownload hebt, is het wel prettig dat de verbinding goed genoeg is. Daarom heb ik er voor gekozen om een router aan te schaffen met 300 mbps wlan en 1gbps lan.

@veldt000: is mijn oplossing wellicht ook jouw oplossing? iets meer dan € 50,- incl. verzendkosten! Een switch of AP is natuurlijk ook altijd te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 17:03
Goed plan, ik hang morgen mijn Netgear WNDR 3700 er weer tussen. Toch een zonde om zon router op de plank te laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Hmmm, wacht even...

Het werkte wel, zoals ik zei, maar toch een paar probleempjes tegengekomen. De huistelefoon ging over, kon ook gewoon bellen, alleen als ik met de huistelefoon wilde bellen, hoorde ik de telefoon aan de andere kant niet overgaan. Als je dan ook opnam, was de persoon niet te horen!

Heb het nu dus toch maar zo gedaan: glasvezel - thomson router - telefoons + TP-link

Dus heb ik een snel netwerk binnenshuis, maar helaas gaat internet via 2 routers naar je pc toe....

Of weet iemand een oplossing voor het probleem?

@Tspawn: Groot gelijk, hoe ga jij het in elkaar zetten? Mij is het dus niet gelukt het telefoonsignaal goed door te linken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
hichelay schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:00:
Hmmm, wacht even...

Het werkte wel, zoals ik zei, maar toch een paar probleempjes tegengekomen. De huistelefoon ging over, kon ook gewoon bellen, alleen als ik met de huistelefoon wilde bellen, hoorde ik de telefoon aan de andere kant niet overgaan. Als je dan ook opnam, was de persoon niet te horen!

Heb het nu dus toch maar zo gedaan: glasvezel - thomson router - telefoons + TP-link

Dus heb ik een snel netwerk binnenshuis, maar helaas gaat internet via 2 routers naar je pc toe....

Of weet iemand een oplossing voor het probleem?

@Tspawn: Groot gelijk, hoe ga jij het in elkaar zetten? Mij is het dus niet gelukt het telefoonsignaal goed door te linken...
Weet ik nog niet helemaal, maar ik denk dat jouw huidige manier het minst storingsgevoelig is ivm telefonie. en anders eens een losse sip server ergens van daan halen. een Linksys SP ofzo.

Edit: Kunnen de andere poorten op de glaspoort niet gebruikt worden ? als ze nou een poort voor telefonie zouden reserveren...

[ Voor 6% gewijzigd door tspawn op 12-03-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Tja, dat heb ik zelf dus ook geprobeerd, maar zonder succes. Ik zal eens wat op internet zoeken.... Nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:22

Quad

Doof

hichelay schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 17:27:
Tja, dat heb ik zelf dus ook geprobeerd, maar zonder succes. Ik zal eens wat op internet zoeken.... Nu :)
Is niet mogelijk.
Je zult in dit geval toch echt alleen die thomson als gateway 1 moeten gebruiken en die TPlink als gateway 2.
Het is helaas wel jammer dat Solcon niet zo beste routers levert, vandaar dat ik ook overstap :) Kan ik mijn eigen trouwe linksys als ingang gebruiken.

Nu heb ik tussen PC en het WWW, een router, switch, router en dan modem liggen, beetje veel.
Wordt straks router, modem.
Kan switch ook weer weg :D.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Quad schreef op zondag 13 maart 2011 @ 03:48:
[...]

Is niet mogelijk.
Je zult in dit geval toch echt alleen die thomson als gateway 1 moeten gebruiken en die TPlink als gateway 2.
Het is helaas wel jammer dat Solcon niet zo beste routers levert, vandaar dat ik ook overstap :) Kan ik mijn eigen trouwe linksys als ingang gebruiken.

Nu heb ik tussen PC en het WWW, een router, switch, router en dan modem liggen, beetje veel.
Wordt straks router, modem.
Kan switch ook weer weg :D.
Ach als je geen telefonie gebruikt kan je alles er achter hangen wat je wil, en hoef je ook niet over te stappen. en je kan ook voor telefonie een Siemens VOIP gigaset aanschaffen. Dan werkt het ook allemaal. Kost gewoon wat geld.

Handset Siemens voor VOIP

[ Voor 5% gewijzigd door tspawn op 13-03-2011 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:22

Quad

Doof

Er zijn wel meer problemen hoor :).
Maar goed, Concepts ICT is in mijn ervaringen tot dusver beter dan Solcon, ook qua bereikbaarheid.
En voor €5,00 minder in de maand toch 15Mb/ps meer is niet verkeerd toch? :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Tja zo heeft elke provider wat. Ik heb 2 jaar bij UPC gezeten en het was gewoon goed. Maar als je dan op internet kijkt....wil je niet weten.

Ook over ConceptsICT staan er wat mindere verhalen op internet. Dat hoort er gewoon bij.

Vanuit mezelf vond ik het wel fair om Solcon te nemen omdat ze hier in Swifterbant heel hard gewerkt hebben om het hier te krijgen. En tot nu toe totaal geen klachten.

Prijstelling bij Solcon en Concepts ICT is heel erg gelijk, ik zou twee euro meer zijn bij hun kwijt. met 50/50

[ Voor 11% gewijzigd door tspawn op 13-03-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb 100/100 voor de prijs van 50/50 bij Solcon. En dat net zolang als ik bij hun blijf. _/-\o_ _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suther
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 21:44
Tylen schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:59:
Ik heb 100/100 voor de prijs van 50/50 bij Solcon. En dat net zolang als ik bij hun blijf. _/-\o_ _/-\o_
Haha wij 50/50 voor prijs van 35/35 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Suther schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:32:
[...]

Haha wij 50/50 voor prijs van 35/35 _/-\o_
Ik 35 voor de prijs van 35...
Moment van die actie woonde ik nog niet daar... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suther
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 21:44
TripleQ schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:51:
[...]

Ik 35 voor de prijs van 35...
Moment van die actie woonde ik nog niet daar... :(
Ahh das jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Zo de WNDR3700 gebruik ik weer voor mijn interne netwerk reageert veel sneller, heb de Netgear WNDR3700 aangesloten via de WAN poort. Werkt goed nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tspawn schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:30:
Tja zo heeft elke provider wat. Ik heb 2 jaar bij UPC gezeten en het was gewoon goed. Maar als je dan op internet kijkt....wil je niet weten.

Ook over ConceptsICT staan er wat mindere verhalen op internet. Dat hoort er gewoon bij.

Vanuit mezelf vond ik het wel fair om Solcon te nemen omdat ze hier in Swifterbant heel hard gewerkt hebben om het hier te krijgen. En tot nu toe totaal geen klachten.

Prijstelling bij Solcon en Concepts ICT is heel erg gelijk, ik zou twee euro meer zijn bij hun kwijt. met 50/50
Tja, dat is de ellende met internet. Mensen met positieve ervaringen hebben veel minder de behoefte die te ventileren dan degenen met negatieve ervaringen.
Ik heb een jaar bij UPC gezeten omdat toen ADSL over ISDN (wat ik nu ik ff Solcon via de kabel heb terug laat zetten naar analoog) nog niet mogelijk was. Ik moest ´s morgens voor ik naar het werk ging m´n mail ophalen omdat ik ´s avonds nog niet eens verbinding kreeg met de mailservers. Het hele jaar heb ik er een inbel accountje naast gehad.
Nu heb ik me weer aan kabel (FttC) gewaagd, ik kon de verleiding van de snelheid niet weerstaan. Ik heb het nu drie weken en daarvan heb ik nu drie storingen gehad. De eerste meteen vanaf oplevering anderhlave week. Solcon gaat (nog) wel uit van de eerste opleverdag. Afgelopen weekend weer een storing dat de verbinding ruim een dag totaal weg was. En sinds gistermiddag problemen met DNS. op IP kwam ik gisteravond wel naar buiten, maar op naam niet. Ik zit nu op het werk, maar kan zien dat ergens sinds 11 uur gisteravond de verbinding weer helemaal weggevallen is omdat ik de FTP server thuis niet via Solcon kan bereiken, wel via de backup lijn die via XS4ALL loopt. Maar goed, ik moet thuis eerst weer eens de modem en router resetten voordat ik weer een ticket open.

Even afwachten hoe het de komende weken loopt. Anders zit de kans er toch goed in dat ik het jaarcontract probeer open te breken. 50% uptime vind ik toch erg weinig.
Ik zal wel verwend zijn met slechts een storing van 3 dagen in tien jaar en verder eens wat kwartiertjes of hooguit een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veldt000 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:40:
ik ben wel benieuwd naar een router met volgende mogelijkheden, als vervanging van de Thomson.

1x 1Gbps WAN
4x 1Gbps LAN
300Mbps WLAN
voip

moeilijk te vinden. De Draytek zou het moeten kunnen, maar gezien dit topic niet echt een super router. Voor maar liefst € 190.

Dan kun je beter/goedkoper een losse switch en/of accespoint er achter gooien.
Ik heb weinig problemen met de router. DHCP heeft alleen de neiging om zo af en toe eens weg te vallen. Hij komt wel meteen terug, maar als je net druk aan het gamen bent of iets anders doet waarin je geen storing wilt, dan is dat al irritant.
Ik had me al bedacht om dat op te lossen door eerst Solcons originele router achter het modem te zetten en dan via vast IP de 2130 er achter via DMZ. Maar goed, de laatste dagen heb ik sowieso weinig verbinding, dus dat is er nog niet van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
dan toch maar DHCP uitzetten en static ip's gebruiken?
Efin, bedankt voor de info :)

Ik heb zelf trouwens weinig tot geen problemen met de Solcon verbinding.
Van 4 huishoudens heeft één er problemen. Router (na enig aandringen) omgewisseld en nu lijkt het goed.
De speedtest.net suite naar de Solcon server loopt niet echt goed, vooral de upload. Upload blijft hangen op 26-30 Mbps. Toch iets minder als 50 Mbps :( Of kan dat aan de Thomson liggen?
Vanuit Brussel (dedicated server) naar Solcon Dronten gaat wel als een speer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
veldt000 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:29:
Van 4 huishoudens heeft één er problemen. Router (na enig aandringen) omgewisseld en nu lijkt het goed.
Probleem is opgelost en lag NIET aan Solcon. Er was nog een NAS met oude ip instellingen aangesloten op poort 1 van de Thomson 8)7 |:( , daardoor gaf de Thomson geen ip-adressen uit. Zodra oude NAS uit netwerk werd getrokken werkte alles wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:37
Veel voorkomende probleem is dat wifi van de Thomson router wegvalt of hapert, als je dus admin toegang hebt zet die power reduction modus uit bij wifi, lost veel problemen op met de wifi.

Ik krijg zelf 100/100 maar had 50/50 besteld :) En ik krijg ook de Amino A532 HD PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had 50/50mbit besteld :'( :'( :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1205315918.png

:D :D :D

Ping:

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/37014447.png

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
Zenix schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:20:
Veel voorkomende probleem is dat wifi van de Thomson router wegvalt of hapert, als je dus admin toegang hebt zet die power reduction modus uit bij wifi, lost veel problemen op met de wifi.
Dit kan ook al zonder admin toegang ;) Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zelfs met knopje op de Thomson zelf.

@Xenobinol: (speedtest.net) servers kunnen de uploadsnelheid niet aan. Naar de Solcon-Dronten server is het een drame. Het ligt echt aan welke server je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Schot in de zaak! Plandatum 2011-03-22 voor activering in de pop O-) (Gilden)

Overigens kreeg ik gister op mijn adres nog weer post van Solcon, gericht aan de vorige bewoner (ik woon er al sinds december 2009)
Was een bevestigingsbrief voor glavezel tv-only voor haar op mijn adres! Die had ze begin december 2009 afgesloten (om 1 week later te verhuizen 8)7 ) En die had ze schijnbaar nooit afgemeld bij Solcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09-2022
TripleQ schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:03:
En die had ze schijnbaar nooit afgemeld bij Solcon
Of ze heeft doorgegeven dat ze verhuist is en Solcon heeft dit niet goed in zijn administratie verwerkt.
Hier ken ik nl. ook een voorbeeld van. De betreffende persoon zit nog steeds te wachten op zijn aansluiting terwijl hij één van de eerste was die zich bij de laatste aanmeldings-ronde aangemeld heeft. En toen woonde hij al lang op zijn nieuwe adres...

[ Voor 5% gewijzigd door devlam op 18-03-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
veldt000 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:10:
[...]

Dit kan ook al zonder admin toegang ;) Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zelfs met knopje op de Thomson zelf.

@Xenobinol: (speedtest.net) servers kunnen de uploadsnelheid niet aan. Naar de Solcon-Dronten server is het een drame. Het ligt echt aan welke server je kiest.
Nee dat kan niet via de knopjes zelf.

En als er problemen zijn met de voip zoals lange wachtijd bij bellen, dan is het verstandig om bij telephony de services aan te passen. Door call hold and call waiting weg te vinken, lost aantal problemen op.

Loop zelf nu week stage bij Solcon, voor glasvezel snelheden via CAI in Harderwijk bij de 2e lijn. Dus ik ben elke dag bezig met de Thomson ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zojuist post gekregen van van Gelder Solcon, met daarin een afspraak woensdag 30april om het actieve gedeelte te plaatsten in mijn meterkast (in de gilden dus!) door vd Gelder
Via de website kon je dat bevestigen of wijzingen naar een andere datum....dinsdag 29april 's morgens vroeg was ook nog beschikbaar...Die maar gekozen :9

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 25-03-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Ik heb nu al ruim een jaar solcon (50/50) en bevalt mij super goed. Echt nog nooit wegvallende verbindingen gehad of andere problemen.

Enige wat ik dikke ruk vind, en daar kwam ik een paar maanden geleden pas achter, is dat de router 100mbit is! Lekker ouderwets. Ik mail gestuurd naar solcon of ze ook 1gbit router konden leveren. Nope, was niet nodig vonden ze, LOL. Nouja, dan maar een switch erachter. Echt hightech is het niet, en dat verwacht je toch van een glasvezel leverancier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Splendid schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:02:
Ik heb nu al ruim een jaar solcon (50/50) en bevalt mij super goed. Echt nog nooit wegvallende verbindingen gehad of andere problemen.

Enige wat ik dikke ruk vind, en daar kwam ik een paar maanden geleden pas achter, is dat de router 100mbit is! Lekker ouderwets. Ik mail gestuurd naar solcon of ze ook 1gbit router konden leveren. Nope, was niet nodig vonden ze, LOL. Nouja, dan maar een switch erachter. Echt hightech is het niet, en dat verwacht je toch van een glasvezel leverancier...
Heb ook al ruim een jaar 100/100. Toen ik ging zeuren om een snellere wifi access point/roiter werd ik heel kort af afgewimpeld. Waarschijnlijk was is de eerst klagende ofzo. Nu krijgt iedereen wel een n wifi ;)

Het internet en hd tv is overigens helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Tjah...
Ik hang er ook rechtstreeks de Netgear 3700 achter. Maak toch geen gebruik van telefonie.
Ga de router van Solcon niet eens gebruiken...Kan je die niet inleveren tegen korting? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Ik heb volgende week woensdag een afspraak met van Gelder ( Korendragersgilde ), dinsdag neem ik vast de thomson en hd decoder etc mee zodat ik gelijk alles aan kan sluiten :) Ik wacht nu al bijna 3 jaar 05-2008 had ik het al besteld ;)

Het is jammer dat Solcon geen gigabit routers levert, maar dat doet bijna geen enkele provider nu nog niet.
KPN levert ook de Thomson, maar die is compleet dichtgetimmerd. UPC geeft helemaal geen router en alleen een modem ( solcon levert via de kabel in harderwijk een arris modem + router ) , dus wat solcon levert vind ik opzich wel netjes. Heb vandaag een TP-link gigabit 8 port switch gekocht om achter die Thomson te hangen.

Heb ook rondleiding gehad door het datacenter vandaag hier in Dronten, staat er mooi bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Nou v Gelder is hier ondertussen geweest, en was binnen 10minuten ook weer weg. :P

Nu probeer ik dus uit of ik al kan internetten met mijn eigen router, en dat lukt nog niet helemaal.

1ste poging. een IP adres is de 10.x.x.x reeks
2de poging. een IP is de 87.x.x.x reeks (lijkt mij de juiste)
Krijg ook DNS en alles toegewezen

Maar internetten wil die niet, vanaf de router zijn de DNS servers ook niet te pingen etc...
Misschien moet ik het nog wat tijd gunnen O-)

[edit]
Ook met mijn laptop ipv de router aan het modem heb ik hetzelfde euvel...
Wel een IP, maar die wil totaal niet praten met de buitenwereld

In serviceweb staat mijn order trouwens nog op 'in behandeling'.

[edit2]
Commentaar:
2011-03-29 10:02: TV pakket digitaal (geleverd door Glashart Media) is opgeleverd.
2011-03-29 10:02: Glasvezel (35 Mbit) verbinding is opgeleverd.
2011-03-29 10:02: TV basispakket (geleverd door Glashart Media) is opgeleverd.
Dat staat er nu bij serviceweb, modem/router gereset, maar blijft hetzelfde probleem houden.
Nog maar wat geduld hebben dus :9

[edit3]
Tijdens het wachten maar even de analoge tv aangesloten. Die werkt prima!
Kan na een jaar tijd eindelijk digitenne de deur uit ;)

[ Voor 46% gewijzigd door TripleQ op 29-03-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:41:
Nou v Gelder is hier ondertussen geweest, en was binnen 10minuten ook weer weg. :P

Nu probeer ik dus uit of ik al kan internetten met mijn eigen router, en dat lukt nog niet helemaal.

1ste poging. een IP adres is de 10.x.x.x reeks
2de poging. een IP is de 87.x.x.x reeks (lijkt mij de juiste)
Krijg ook DNS en alles toegewezen

Maar internetten wil die niet, vanaf de router zijn de DNS servers ook niet te pingen etc...
Misschien moet ik het nog wat tijd gunnen O-)

[edit]
Ook met mijn laptop ipv de router aan het modem heb ik hetzelfde euvel...
Wel een IP, maar die wil totaal niet praten met de buitenwereld

In serviceweb staat mijn order trouwens nog op 'in behandeling'.

[edit2]

[...]

Dat staat er nu bij serviceweb, modem/router gereset, maar blijft hetzelfde probleem houden.
Nog maar wat geduld hebben dus :9

[edit3]
Tijdens het wachten maar even de analoge tv aangesloten. Die werkt prima!
Kan na een jaar tijd eindelijk digitenne de deur uit ;)
Kan zijn dat je nog geen wan ip krijgt omdat je net bent opgeleverd, waarschijnlijk werkt het morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zenix schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:02:
[...]

Kan zijn dat je nog geen wan ip krijgt omdat je net bent opgeleverd, waarschijnlijk werkt het morgen wel.
Ik krijg dus wel een WAN ip adres toegewezen...
Net zoals DNS en Gateway.

Alleen zijn die totaal niet te pingen vanaf mijn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
als je doe het zelf pakket hebt dan is de router twee dagen later in huis..
heb even geduld. Het kan zijn dat je eerst de (meegeleverde) router aan de modem moet hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
veldt000 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:29:
als je doe het zelf pakket hebt dan is de router twee dagen later in huis..
heb even geduld. Het kan zijn dat je eerst de (meegeleverde) router aan de modem moet hangen?
Mjah, vanmorgen had ik iig nog hetzelfde probleem.
Maar zojuist zijn er weer wat status veranderingen geweest op serviceweb.. 'Glasvezel (35 Mbit) verbinding' staat nu op verwerkt, waar die vanmorgen nog stond op 'status onbekend'.

Alleen ben ik nu op mijn werk, en kan ik pas vanavond kijken wat hij nu doet.

[edit]
Ondertussen is de gehele order op 'Verwerkt' gezet. En is de router+amino verstuurd via tnt

[ Voor 7% gewijzigd door TripleQ op 30-03-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Het is lekker geregeld in onze straat, van Gelder kwam. Oh de dummy is te groot want die is van KPN. Moet ik weer nieuwe afspraak maken om een goeie dummy te plaatsen en dan de genexis, balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zenix schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:56:
Het is lekker geregeld in onze straat, van Gelder kwam. Oh de dummy is te groot want die is van KPN. Moet ik weer nieuwe afspraak maken om een goeie dummy te plaatsen en dan de genexis, balen.
Huh, dus die mensen van de eerste knutsel-ronde hebben gewoon een verkeerde dummy gemonteerd?
In de hele straat? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
hmm lijkt mij vreemd, want als je van Solcon naar KPN overstapt heb je dan weer een nieuwe dummy nodig?
Rare ontwikkeling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Lijkt mij niet toch?
Iedereen heeft dezelfde Genesis modem..of je nu kpn of solcon als provider hebt.
Solcon blijft de network operator, welke provider je ook neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
glashart is niet de netwerkoperator?
efin... laten we het lekker transparant houden ;)

netwerkeigenaar - Glashart
netwerkoperator - Solcon
provider - KPN (of Solcon)

pfffffffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Nouwjah dat is wat ze mij verteld hebben tijden terug....
Misschien kan een ingewijde hier wat meer over vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Even een dubbel-post, want ik ben blij ! :+

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1227879888.png

Dit alles met een kabeltje aangesloten op mijn eigen router. Upload mag nog wel ietsje beter, maar ach...
Dit is allemaal al zo'n 30x sneller als dat ik had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:21:
[...]

Huh, dus die mensen van de eerste knutsel-ronde hebben gewoon een verkeerde dummy gemonteerd?
In de hele straat? :o
Tijdens de bouw is die dummy al gemonteerd, maar die blijkt dus van KPN te zijn en te groot volgens van Gelder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 20:26
@TripleQ gefeliciteerd met je Fiber verbinding! Ik zie dat je al flink wat Gig's jou kant op gestuurd hebt en ook dat je niet een standaard gebruiker bent die het Solcon modem en de Amino gebruikt ;) Check wel even je router op poortje 1, want ik zie dat hij illegaal verkeer (Waarschijnlijk verkeer vanaf een verkeer Source IP) onze kant op stuurt, wat wij droppen ;)
Die upload lijkt me meer aan get speedtest script te liggen. Op wat voor PC/Browser heb je dit getest ?

Even een ingewijdde:

Situatie in Dronten:

Eigenaar fiber (Laag 1): Reggefiber (Glashart)
Operator(s) (Laag 2): Solcon en KPN
Service Providers (Laag 3: Solcon en KPN

Wat betreft de NT van Genexis. Deze wordt door de Netwerk provider geleverd. Solcon levert dus de Genexis (Van Gelder plaats hem in opdracht van Solcon). Probleem in de Gilden is dat doordat KPN destijds bij de huizen al de holle buizen en een bodemplaat heeft geplaatst, deze in een aantal gevallen niet geschikt is voor de nieuwere versie van de Genexissen die Solcon (en ook Reggefiber) momenteel plaatst.
Wel zijn er een soort ombouwsetjes om deze oude bodemplaat geschikt te maken voor de te plaatsen Genexis. Deze zullen door Van Gelder dus gebruikt worden om toch de Genexis te kunnen plaatsen bij een aansluiting zoals Zenix die heeft.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

[ Voor 20% gewijzigd door fagao op 30-03-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
fagao schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:52:
@TripleQ gefeliciteerd met je Fiber verbinding! Ik zie dat je al flink wat Gig's jou kant op gestuurd hebt en ook dat je niet een standaard gebruiker bent die het Solcon modem en de Amino gebruikt ;) Check wel even je router op poortje 1, want ik zie dat hij illegaal verkeer (Waarschijnlijk verkeer vanaf een verkeer Source IP) onze kant op stuurt, wat wij droppen ;)
Dankje! Tjah, De Amino heb ik nog niet ontvangen...Je moet toch wat doen om (goeie kwaliteit) tv te kijken O-)
Wat bedoel je alleen met een 'Verkeer source ip'?
Ik heb opzich helemaal geen rare configuratie gemaakt op het internet poortje van de genesis.
Gewoon een router aangekoppeld (netgear 3700 met openwrt firmware). En vervolgens wireless naar me laptop toe. Verder hangt er niks aan.
Of bedoel je poort 2 op de genesis? Daar heb ik nu wel mijn mediapc aan hangen. Die moet ik nog wel wat beter configureren denk ik, want deze probeert nu ook te internetten over het IPTV netwerk. Wat natuurlijk niet slim is(werkt natuurlijk niet)
Die upload lijkt me meer aan get speedtest script te liggen. Op wat voor PC/Browser heb je dit getest ?
Deze heb ik dan wel even bedraad getest vanaf me Ubuntu met Chrome laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
TripleQ schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:50:
Even een dubbel-post, want ik ben blij ! :+
Dit alles met een kabeltje aangesloten op mijn eigen router. Upload mag nog wel ietsje beter, maar ach...
Dit is allemaal al zo'n 30x sneller als dat ik had :+
Mijn upload komt niet boven 10 Mbit uit (met speedtest naar Solcon server).
Standaard Thomson router
PC met XP sp3, browser firefox (3.6 en 4). Upload naar Eindhoven en Brussel server gaat tot 36 mbit.

een ander probleem met Animo recorder
Mijn ouders hebben een Sony kdl-40w5500 met audiomeubel Sony RHT-G500. Wanneer de Animo niet aangesloten is op het audiomeubel dan kan met de ab van de tv het volume van audiomeubel geregeld worden. Zodra de Animo aangesloten wordt dan gaat dit niet meer. Op tv komt een melding in de trent van audio volume geblokkeerd. Ik vermoed dat het te maken heeft met hdmi-cec (control). Kan dit uitgezet worden op de Animo? Ik heb de instelling niet kunnen vinden :( Met de UPC mediabox ging het allemaal prima. help!

edit: volgens dit forum bericht: http://tele2.gebruikers.e...35&rowstart=120#post_8190 heeft Animo (algemeen) geen hdmi-cec. Dat is dus wellicht het probleem.

[ Voor 42% gewijzigd door veldt000 op 31-03-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

veldt000 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:58:
[...]

Mijn upload komt niet boven 10 Mbit uit (met speedtest naar Solcon server).
Standaard Thomson router
PC met XP sp3, browser firefox (3.6 en 4). Upload naar Eindhoven en Brussel server gaat tot 36 mbit.

een ander probleem met Animo recorder
Mijn ouders hebben een Sony kdl-40w5500 met audiomeubel Sony RHT-G500. Wanneer de Animo niet aangesloten is op het audiomeubel dan kan met de ab van de tv het volume van audiomeubel geregeld worden. Zodra de Animo aangesloten wordt dan gaat dit niet meer. Op tv komt een melding in de trent van audio volume geblokkeerd. Ik vermoed dat het te maken heeft met hdmi-cec (control). Kan dit uitgezet worden op de Animo? Ik heb de instelling niet kunnen vinden :( Met de UPC mediabox ging het allemaal prima. help!
Denk dat je dat juist op de tv moet uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
ik heb hdmi control op de tv uitgezet, maar dan kan ik niet met de afstandsbediening van tv of animo audio van het meubel bedienen. Ook heb ik geprobeerd om hdmi control op het meubel uit te zetten voor de animo ingang. Ook geen succes.
De ab van audiomeubel willen ze niet gebruiken. Eerder werkte het goed (upc-sony tv-sony audio meubel).
Ik heb alles gelijk aangesloten, maar helaas.

Zodra ik de animo hdmi kabel uit het meubel haal dan kan ik wel met de ab van de tv het volume bedienen.

edit: volgens dit forum bericht: http://tele2.gebruikers.e...35&rowstart=120#post_8190 heeft Animo (algemeen) geen hdmi-cec. Dat is dus wellicht het probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door veldt000 op 31-03-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

veldt000 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:29:
ik heb hdmi control op de tv uitgezet, maar dan kan ik niet met de afstandsbediening van tv of animo audio van het meubel bedienen. Ook heb ik geprobeerd om hdmi control op het meubel uit te zetten voor de animo ingang. Ook geen succes.
De ab van audiomeubel willen ze niet gebruiken. Eerder werkte het goed (upc-sony tv-sony audio meubel).
Ik heb alles gelijk aangesloten, maar helaas.

Zodra ik de animo hdmi kabel uit het meubel haal dan kan ik wel met de ab van de tv het volume bedienen.

Ik bedoel eigenlij op het 'meubel'. Ik neem aan dat dat gewoon een versterker/receiver is??

Wat ik persoonlijk heb gedaan is de HDMI kabel naar de tv. En de animo via glas aan de receiver gekoppeld. Werkt perfect en geen lag qua geluid.

Dus:

Animo -> HDMI -> TV (voor beeld)
Animo -> Glas -> Receiver (voor geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
Dat laatste kan ik ook nog wel eens proberen ;)

Dit audiomeubel bedoel ik: http://www.sony.nl/product/hcs-cinema-surround-kit/rht-g500
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/da/98/48998.jpeg
handleiding zie pagina 10: http://pdf.crse.com/manuals/3877030321.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 20:26
Dankje! Tjah, De Amino heb ik nog niet ontvangen...Je moet toch wat doen om (goeie kwaliteit) tv te kijken
Wat bedoel je alleen met een 'Verkeer source ip'?
Ik heb opzich helemaal geen rare configuratie gemaakt op het internet poortje van de genesis.
Gewoon een router aangekoppeld (netgear 3700 met openwrt firmware). En vervolgens wireless naar me laptop toe. Verder hangt er niks aan.
Of bedoel je poort 2 op de genesis? Daar heb ik nu wel mijn mediapc aan hangen. Die moet ik nog wel wat beter configureren denk ik, want deze probeert nu ook te internetten over het IPTV netwerk. Wat natuurlijk niet slim is(werkt natuurlijk niet)
Ik bedoelde dat er verkeer gestuurd wordt vanaf een Source IP adres wat niet jou 87.195.*.* is. Zou vanalles kunnen zijn, maar zie dat dat vanmorgen na 8:00 is opgehouden. Opzich niet zo erg, want het wordt meteen gedropt. Sniff maar eens achter je Netgear, dan zal je het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
fagao schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:34:
[...]

Ik bedoelde dat er verkeer gestuurd wordt vanaf een Source IP adres wat niet jou 87.195.*.* is. Zou vanalles kunnen zijn, maar zie dat dat vanmorgen na 8:00 is opgehouden. Opzich niet zo erg, want het wordt meteen gedropt. Sniff maar eens achter je Netgear, dan zal je het wel zien.
Dat is wel raar dan, zou vanavond eens kijken als ik tijd heb. Wel raar dat het precies 8.00 ophield toen ik de deur uitging :+

[edit]
Heb ook nog een ADSL verbinding, maar die hangt er helemaal los van.

[ Voor 7% gewijzigd door TripleQ op 31-03-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
Tylen schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:34:
Dus:
Animo -> HDMI -> TV (voor beeld)
Animo -> Glas -> Receiver (voor geluid)
Helaas, geen succes :(
Er komt nog steeds de melding: "TV volume geblokkeerd" als ik met tv ab volume wil wijzigen.
Met UPC mediabox werkte alles goed.

mediabox --> hdmi --> audiomeubel --> hdmi --> TV
TV --> optical --> audiomeubel

Maar goed, laat zo maar zitten. In elk geval bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Na een paar weekjes geen tijd gehad te hebben, vandaag maar weer even aan het proberen geweest.

En heb mijn WNDR3700 nu rechtrreeks aan de glaspoort hangen. En daar achter de Thomson. Voor zover ik nu kan zien werkt het allemaal.

Dus het werkt nu zo:

Glas>WNDR3700>Thomson

De WNDR3700 staat op 10.0.0.1 en de Thomson zonder aanpassing via de WAN poort op de WNDR3700.

Bellen en gebeld worden werkt prima, alleen de thomson is niet echte makkelijk te beheren. Maar dat vind ik niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Na veel omwegen ben ik er eindelijk achter dat Glashart Media een stuk van de software-inrichting voor de Amino M532 recorder verzorgd. Dit heeft met name lang geduurd omdat ze gewoon botweg niet op mailtjes van particulieren reageren (zelfs dus geen "sorry U moet bij U provider zijn").

Na telefonisch contact werd aangegeven dat het herhaald kunnen programmeren (dus 1 keer instellen voor meerdere dagen) via de komende software update ter beschikking zal komen. Deze software update wordt binnen 14 dagen verwacht.

Nu maar hopen dat het geen dode mus blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
@tspawn

Wat heb je verder nog ingesteld? Zoals ik al eerder poste liep ik tegen wat problemen op..... Vooral (of eigenlijk alleen maar met de telefoon... Jij linkt je VOIP dus over je eigen router naar de Thomson?? Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Heb sinds woensdag ook alles opgeleverd gekregen. Werkt perfect, haal bijna 100/100. Daarnaast werkt de Amino M532 ook prima met de HD kanalen. Gebruik de Thomson gewoon met switch erachter, port forwarden voip etc gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devlam schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:00:

Na telefonisch contact werd aangegeven dat het herhaald kunnen programmeren (dus 1 keer instellen voor meerdere dagen) via de komende software update ter beschikking zal komen. Deze software update wordt binnen 14 dagen verwacht.

Nu maar hopen dat het geen dode mus blijkt.
Ik kan je met zekerheid melden dat die herhaalfunctie voor opnemen NIET in de eerst volgende software-release zit ( welke binnenkort komt ). Er wordt wel aan de herhaalfunctie gewerkt, echter het is nog onzeker of dit tot positieve resultaten zal leiden en in welke release deze dan zal worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
hichelay schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:18:
@tspawn

Wat heb je verder nog ingesteld? Zoals ik al eerder poste liep ik tegen wat problemen op..... Vooral (of eigenlijk alleen maar met de telefoon... Jij linkt je VOIP dus over je eigen router naar de Thomson?? Hoe?
Helemaal niks ingesteld, ik zag dat de netgear zelf een VOIP poort geopend had en het werkt gewoon. zo aangesloten:

Glaskast >>> Netgear WAN poort >>>-Poort1>>>Zolder
-Poort2>>>Playstation
-Poort3>>>1e verdieping
-Poort4>>>Thomson WAN Poort

Maar ik heb wel de Thomson intact gelaten dus geen ip gewijzigd en de Netgear op 10.0.0.X range. in theorie merkt de thomson niet dat er nog een router tussen zit.

En voor zover ik merk werkt het prima, de vrouw klaagt niet. En zoniet dan hoor ik het meteen :P

[ Voor 8% gewijzigd door tspawn op 08-04-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:56:
[...]
Ik kan je met zekerheid melden dat die herhaalfunctie voor opnemen NIET in de eerst volgende software-release zit ( welke binnenkort komt ). Er wordt wel aan de herhaalfunctie gewerkt, echter het is nog onzeker of dit tot positieve resultaten zal leiden en in welke release deze dan zal worden opgenomen.
Dus toch een dode mus. Het zou handig zijn als er inzichtelijk wordt gemaakt aan welke updates wordt gewerkt, wat er gepland inzit en wat de geplande datum van vrijgave is. Nu zegt de ene dit en de andere dat. Wie heeft nu gelijk?

Graag zou ik toch iets meer duidelijkheid hebben op dit punt. Ik neem aan dat er ideeen zijn per wanneer gewenst is dat deze functionaliteit beschikbaar komt.
Om de hoeveel tijd wordt er gereleased?

Als dit nog veel langer gaat duren dan het nu al duurt zal ik de recorder weer terugsturen naar de provider aangezien ik bij een recorder dergelijke functionaliteit onmisbaar vind. Er is geen enkele recorder in een winkel te koop die deze functionaliteit ontbeert...

[ Voor 11% gewijzigd door devlam op 11-04-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ik zou heel graag favorieten willen hebben. (Heb gewone HD box)

Nou las ik wel ergens dat het erop zit, maar ik kan het niet vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 21:23
Ik zou graag willen dat iedere zender hetzelfde volume heeft, als ik een beetje rond aan het zappen ben moet ik continu het geluid aan de zender aanpassen. Op de ene zender staat het geluid heel zacht en op de andere enorm hard. Zo is SBS6 bijvoorbeeld een stuk zachter dan RTL4. Iemand met hetzelfde probleem op de M532?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik glasvezel heb zal downloaden nooit meer hetzelfde zijn, zat je vroeger uren te wachten op het binnenhalen van je favoriete TV serie... nu kost dat nog maar minuten. Van de week maar even het modem naar UPC terug sturen.... even een traantje wegpinken.... is toch nostalgie tenslotte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_TiNo_21 schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:05:
Ik zou graag willen dat iedere zender hetzelfde volume heeft, als ik een beetje rond aan het zappen ben moet ik continu het geluid aan de zender aanpassen. Op de ene zender staat het geluid heel zacht en op de andere enorm hard. Zo is SBS6 bijvoorbeeld een stuk zachter dan RTL4. Iemand met hetzelfde probleem op de M532?
had dat probleem met de 130M. Nu met de 532 heb ik daar juist geen last meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:54:
Nu ik glasvezel heb zal downloaden nooit meer hetzelfde zijn, zat je vroeger uren te wachten op het binnenhalen van je favoriete TV serie... nu kost dat nog maar minuten. Van de week maar even het modem naar UPC terug sturen.... even een traantje wegpinken.... is toch nostalgie tenslotte :+
Leuk he!

Overigens heb ik geen last van verschillende geluidsniveau's op de 130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Iemand enig idee wat het managment password van de Amino 130m is?
Als echte tweaker moet wil ik natuurlijk dat hele kastje van binnen en buiten kennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
speedtest naar de Solcon server:
altijd maar een lage upload :(
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1265215051.png
naar andere servers gaat het wel goed.
Tevens is de snelheid van de solcon server niet het probleem. Van een dedicated server (via RDC) met 100Mbit gaat het wel snel, upload van 60 Mbit.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1265216361.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1265217657.png

iemand enig idee waarom de upload naar de Solcon server bagger is?
Ook blijft de upload naar andere servers enigzins achter, maar daar kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
veldt000 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:34:
speedtest naar de Solcon server:
altijd maar een lage upload :(
[afbeelding]
naar andere servers gaat het wel goed.
Tevens is de snelheid van de solcon server niet het probleem. Van een dedicated server (via RDC) met 100Mbit gaat het wel snel, upload van 60 Mbit.
[afbeelding]
[afbeelding]

iemand enig idee waarom de upload naar de Solcon server bagger is?
Ook blijft de upload naar andere servers enigzins achter, maar daar kan ik mee leven.
Heb ik niet zoveel last van Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1239016043.png

Maar ik zit er dan ook minder dan 2km vandaan. Beste is toch om upload te testen via FTP speedtest is eigenlijk te kort om de upload goed te testen, ik haal dan ook veel hogere upload dan speedtest aangeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 23-04-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:46
Is er een goeie reden om de Speedtouch te gebruiken ipv je eigen router direct op de genesis (poort 1) te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Aapje_18 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:30:
Is er een goeie reden om de Speedtouch te gebruiken ipv je eigen router direct op de genesis (poort 1) te hangen?
Ligt eraan wat je eigen router is he ;)

Ikzelf heb de speedtouch van Solcon nog niet eens uit de verpakking gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:46
TripleQ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:58:
[...]

Ligt eraan wat je eigen router is he ;)

Ikzelf heb de speedtouch van Solcon nog niet eens uit de verpakking gehaald...
goed punt :)

Ik heb een Airport Extreme, maar aan jou reactie te lezen moet dat dus gewoon lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Aapje_18 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:01:
[...]

goed punt :)

Ik heb een Airport Extreme, maar aan jou reactie te lezen moet dat dus gewoon lukken.
Ik heb de Airport Extreme ook als router. Op de speedtouch mag je niets. Op je eigen router mag je alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Tylen schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:06:
[...]

Ik heb de Airport Extreme ook als router. Op de speedtouch mag je niets. Op je eigen router mag je alles.
Dat valt wel mee, je mag er alles mee doen wat je wilt. In de webinterface staan de basis functies, maar zodra je telnet gebruikt kan je veel meer ermee instellen dan je denkt.

Ik heb bijvoorbeeld alle energiebesparende functies net uitgezet via telnet en ook de usb porten, zodat hij altijd op de max draait. Daarnaast heb ik ook het intrusion dectection system bijv uitgedaan via telnet en je kan er nog veel meer mee.

Gewoon via putty naar je router ip login met de admin gegevens die je hebt gehad van Solcon, heb je geen admin account vraag die even aan via serviceweb. In telnet typ je menu, en je krijgt dan volledig menu met veel meer opties.

[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 27-04-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Dagje thuiswerken dacht ik...
Belt Glashart om 8.45 aan. Er waren kabels kapot gegaan, en het was een wonder dat die van mij nog wel werkte... in ieder geval moest alles hersteld worden, paar uur lang geen internet :(

Wel netjes dat ze ervoor aanbelden iig d:)b

Nu maar bij me ouders aan het 'thuis-werken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 10:48
Zow,

Na besteld te hebben op 14-12-2008, vandaag eindelijk de shit binnen gekregen, en het werkt ook nog 1 een keer :I
Dikke tegenvaller was wel dat de Tg780vn zo uitgekleed/dichtgespijkerd is. Ik begrijp dat dit gelukkig op te losssen is met een verzoekje aan de servicedesk.

Mijn abbo is 35/35 dus hier de eerste testjes:
Server Solcon:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1300618664.png
Server Eindhoven:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1300630992.png

Ik heb het idee dat de server van Solcon geknepen wordt of niet helemaal up to the job is.

Ping is wel OK
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/40580218.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
Ik heb de admin gegevens gekregen van de Solcon router, maar mis nog steeds functionaliteit. Ik ben op zoek naar een router die OpenWRT of DD-WRT kan draaien, maar ik moet er ook SIP op kunnen doen. Nu kan ik niet veel routers vinden met een analoge telfoonaansluiting, wie weet een goede router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
_TiNo_21 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:41:
Ik heb de admin gegevens gekregen van de Solcon router, maar mis nog steeds functionaliteit. Ik ben op zoek naar een router die OpenWRT of DD-WRT kan draaien, maar ik moet er ook SIP op kunnen doen. Nu kan ik niet veel routers vinden met een analoge telfoonaansluiting, wie weet een goede router?
Wat mis je?

Daarnaast is het misschien ook een idee om een IP telefoon te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
Zenix schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:03:
[...]

Wat mis je?

Daarnaast is het misschien ook een idee om een IP telefoon te halen.
Ik mis uitgebreide telefonie settings, waarmee ik bepaalde nummers kan blokkeren etc. Ik weet dat dit via het Solcon serviceweb ook kan, maar ook daar is niet alles mogelijk. Ook wil ik meerdere SIP providers kunnen gebruiken.

Ook wil ik graag de mogelijkheid hebben om OpenWRT of DD-WRT te draaien om IPTV te kunnen streamen naar mijn PC's. En ik wil graag gebruik maken van VLAN's.

Ik heb een paar weken geleden net een nieuwe DECT set gekocht met alles er op en er aan, dus ga nu geen IP telefoon halen. Ik wil gewoon mijn DECT set aan kunnen sluiten zoals ik deed op mijn Fritzbox en nu doe op mijn Thomson.

Ik heb wat op internet rond gezocht, maar kan zo snel niet een geschikte router vinden. De enige die wel interessant zijn, zoals de Draytek routers kunnen weer geen OpenWRT of DD-WRT draaien... Misschien zie ik iets over het hoofd en heeft iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
_TiNo_21 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:15:
[...]

Ik mis uitgebreide telefonie settings, waarmee ik bepaalde nummers kan blokkeren etc. Ik weet dat dit via het Solcon serviceweb ook kan, maar ook daar is niet alles mogelijk. Ook wil ik meerdere SIP providers kunnen gebruiken.

Ook wil ik graag de mogelijkheid hebben om OpenWRT of DD-WRT te draaien om IPTV te kunnen streamen naar mijn PC's. En ik wil graag gebruik maken van VLAN's.

Ik heb een paar weken geleden net een nieuwe DECT set gekocht met alles er op en er aan, dus ga nu geen IP telefoon halen. Ik wil gewoon mijn DECT set aan kunnen sluiten zoals ik deed op mijn Fritzbox en nu doe op mijn Thomson.

Ik heb wat op internet rond gezocht, maar kan zo snel niet een geschikte router vinden. De enige die wel interessant zijn, zoals de Draytek routers kunnen weer geen OpenWRT of DD-WRT draaien... Misschien zie ik iets over het hoofd en heeft iemand anders een idee?
Volgens mij zijn de opties Draytek ,Fritzbox daarna kom je bij prof spul zoals Cisco. Daarom had ik het ook over een IP telefoon, dat is het makkelijkste want dan kan je gewoon een goeie Netgear 3700 of een TP-link met DD-WRT of OpenWRT draaien. Je hebt volgens mij ook nog een sip box van linksys die je achter een router kan hangen, weet niet meer hoe dat ding heet.

En over VLans en de Thomson kijk dit www.technicolorbroadbandpartner.com/getfile.php?id=6164
Ik weet ook niet of je in de telnet internetface van de Thomson al hebt gekeken, die is een stuk minder beperkt dan de webinterface.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 18-05-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
twooggy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:31:
Ik heb het idee dat de server van Solcon geknepen wordt of niet helemaal up to the job is.
Ik heb vanaf een server in Brussel naar de Solcon server getest en kom dan tot 70Mbit upload en bijna 100Mbit download. Ongeveer het maximum van die server, 100Mbit NIC.
Dus Solcon server is wel up to the job ;)

PS: ik zie het zelfde met mijn verbinding naar de Solcon server: lage upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Doet bij jullie Digitale TV het op het moment?

Gisteravond werkte alles nog, zet nu de TV+Decoder aan, decoder reageerde nergens op. Dus even stekker eruit/erin. Het boot op.

Krijg melding dat hij geen verbinding met een netwerk kan maken. Bij meer informatie zie ik dat hij wel een IP in de 10.x reeks krijgt...

[edit]
Bij me ouders schijnt het wel te werken....

[edit2]
3 reboots van de amino verder, en nu werkt het ineens 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door TripleQ op 25-05-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
TripleQ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:59:
...decoder reageerde nergens op....
Heb ook zo af en toe last van een haperende decoder (ik heb de recorder-versie). Soms helemaal niet reageren waarna alleen stekker er uit soelaas bied.
Soms bij aanzetten een trage reactie waarbij je het info-schermpje "Ophalen abonnee informatie" een aantal seconden op het scherm ziet staan. Daarnaast regelmatig dat het ophalen van de programma-informatie lang op zich laat wachten en ook pas ververst als je even heen en weer zapt.

Misschien leuk om te weten voor Beskou, en wanneer staat het herhaald kunnen opnemen gepland?

[ Voor 8% gewijzigd door devlam op 30-05-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
devlam schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:30:
[...]

Heb ook zo af en toe last van een haperende decoder (ik heb de recorder-versie). Soms helemaal niet reageren waarna alleen stekker er uit soelaas bied.
Soms bij aanzetten een trage reactie waarbij je het info-schermpje "Ophalen abonnee informatie" een aantal seconden op het scherm ziet staan. Daarnaast regelmatig dat het ophalen van de programma-informatie lang op zich laat wachten en ook pas ververst als je even heen en weer zapt.
Klopt, heb de afgelopen maanden dat ik het nu heb wel vaker gehad dat hij was vast gelopen.
Het lijkt met name te gebeuren als ik de decoder gewoon aanlaat, even een paar uur ga gamen (andere HDMI ingang op tv). En dan weer wil terugswitchen naar de decoder. TV ontvang geen input, en de decoder reageert niet op AB (geen lampjes die knipperen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:48
Morgen krijgen we weer BBC1 en BBC2, zijn er wellicht nog meer veranderingen te verwachten met het zenderpakket van Analoog / DVB-C ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
4Reload schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:37:
Morgen krijgen we weer BBC1 en BBC2
Hoe kom je aan deze info? Het zou aardig zijn dat dit soort nieuws door Solcon of ... ergens wordt gepubliceerd voor de klanten (evt. achter de inlog-knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
devlam schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:30:
[...]

Hoe kom je aan deze info? Het zou aardig zijn dat dit soort nieuws door Solcon of ... ergens wordt gepubliceerd voor de klanten (evt. achter de inlog-knop).
Staat anders gewoon op de Solcon website ;)

http://www.solcon.nl/klantenservice/zenderlijst
Klik op Dronten...Grappig is wel dat je dan een PDF bestand te zien krijgt met in de naam 'Lelystad', en dat het betrekking heeft op allerlei plaatsen, waaronder Dronten. Maar Lelystad zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
Wellicht dat Lelystad wel in de planning zit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
4Reload schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:31:
Wellicht dat Lelystad wel in de planning zit... ;)
ehm ja dat zal best zo zijn...maar dat is nu toch niet zo.
Overigens vind ik het niet erg hoor, maar viel me gewoon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
Maakt mij ook niet uit, als ik vanavond maar BBC1 en BBC2 weer terug heb.

Van mij mag die Japanner er trouwens ook wel af, geef mij dan maar Al Jazeera English :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devlam
TripleQ schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:34:
[...]
...
Staat anders gewoon op de Solcon website ;)
...
Ik zou het handiger vinden om een nieuwsberichten lijst te hebben waarop dan wordt aangegeven dat de zenderlijst wordt aangepast en daarbij welke wijzigingen.
Nu moet ik steeds de hele zenderlijst scannen om te bepalen of er iets is verandert. Time consuming, foutgevoelig en onhandig. Hoe vaak moet ik daar kijken? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
devlam schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:33:
[...]

Ik zou het handiger vinden om een nieuwsberichten lijst te hebben waarop dan wordt aangegeven dat de zenderlijst wordt aangepast en daarbij welke wijzigingen.
Nu moet ik steeds de hele zenderlijst scannen om te bepalen of er iets is verandert. Time consuming, foutgevoelig en onhandig. Hoe vaak moet ik daar kijken? :*)
Kan ik je geen ongelijk in geven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 10:48
veldt000 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:57:
[...]

Ik heb vanaf een server in Brussel naar de Solcon server getest en kom dan tot 70Mbit upload en bijna 100Mbit download. Ongeveer het maximum van die server, 100Mbit NIC.
Dus Solcon server is wel up to the job ;)

PS: ik zie het zelfde met mijn verbinding naar de Solcon server: lage upload.
Dan blijft het knijpen over, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
devlam schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:33:
[...]

Geen idee hoe vaak je moet kijken, nu stond er gelukkig al een tijdje in dat de BBC1 en 2 vanaf
1 juni weer beschikbaar zou komen. Een nieuws pagina zou inderdaad wel heel handig zijn.
Zo ben ik ook benieuwd of Uitzendinggemist op het digitale kanaal na 1 juli gratis blijft of dat er
dan betaald moet gaan worden. De prijs van onbeperkt bellen is voor nieuwe klanten ook al
geruisloos van € 5,- naar € 7,50 gegaan...

Moet nog wel eens uitzoeken waarom Philips tv's elke keer bij het inschakelen melden dat er
een zenderupdate is (dvb-c) en dat deze zal worden uitgevoert in Standby modus. Terwijl er
toch niks dagelijks anders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Heb jij digi tv via de decoder van je philips tv dan?

Ik heb nog echt de animo kast ertussen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
Tylen schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:00:
Heb jij digi tv via de decoder van je philips tv dan?

Ik heb nog echt de animo kast ertussen :(
Nee, ik kijk zelf via het DVB-C op twee philips tv's, ook familie kijkt via DVB-C op Philips en ook daar
de meldingen. Vrienden hebben wel digitale tv via de Animo en ik ben dus benieuwd of er geld gevraagt
gaat worden voor Uitzendinggemist of dat je dan beter zelf de HD recorder kan kiezen (is trouwens ook
in maandprijs verhoogt naar € 5,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TiNo_21
Zijn er meer mensen die de laatste dagen last hebben van een half werkende EPG? Vandaag staat er weer "geen informatie beschikbaar" op Ned1, 2, 3, RTL 4, 7 en nog wat andere zenders.

Ik heb mijn Amino A532 al opnieuw opgestart etc, maar ik blijf hetzelfde probleem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
_TiNo_21 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:56:
Zijn er meer mensen die de laatste dagen last hebben van een half werkende EPG? Vandaag staat er weer "geen informatie beschikbaar" op Ned1, 2, 3, RTL 4, 7 en nog wat andere zenders.

Ik heb mijn Amino A532 al opnieuw opgestart etc, maar ik blijf hetzelfde probleem houden.
Klopt...Meerdere mensen hier op tweakers maken er melding van(Ik heb het ook). Zal dus wel iets landelijks zijn van glashart-media wat meerdere (alle?) providers treft.

Ook als je de data rechtstreeks vanaf de glashart-media servers binnentrekt met je pc, ontbreekt er voor die zenders data.

[ Voor 11% gewijzigd door TripleQ op 14-06-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:19:
[...]

Klopt...Meerdere mensen hier op tweakers maken er melding van(Ik heb het ook). Zal dus wel iets landelijks zijn van glashart-media wat meerdere (alle?) providers treft.

Ook als je de data rechtstreeks vanaf de glashart-media servers binnentrekt met je pc, ontbreekt er voor die zenders data.
Klopt is bekend probleem reggefiber werkt eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Solcon meld het nu ook sinds uurtje op de website... d:)b
Probleem is er volgens mij al vanaf vrijdag. O-)
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste