Hey Zenix
Ga het niet meteen proberen maar in ieder geval heel erg bedankt voor het delen van deze informatie!!!!!
Ga het niet meteen proberen maar in ieder geval heel erg bedankt voor het delen van deze informatie!!!!!
Graag gedaan.devlam schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:16:
Hey Zenix
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hier bij Lijbrandt is het geel veranderd in lichtblauw.Tylen schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:14:
Menu op de Amino is veranderd. Tenminste wat geel was is oranje geworden. Iemand nog meer verschillen opgemerkt????
Nog een paar weken wachten en dan zal Lijbrandt wel een KPN groen kleurtje krijgen....NCK schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:55:
[...]
Hier bij Lijbrandt is het geel veranderd in lichtblauw.
Welke provider,gebied,aansluiting ?TripleQ schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:56:
Hebben jullie sinds een week of 2 ofzo, dat het beeld meerdere malen op een avond eventjes een halve seconde stilstaat?
Dit was eerst nooit zo, en gisteren zag ik het bij mijn ouders ook. Daarom verwacht ik dat meerdere mensen er last van hebben?
Beiden hebben we Solcon,SmoothTweaker schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:34:
[...]
Welke provider,gebied,aansluiting ?
Sorry kan ik geen antwoord op geven zelf kpn in dronten-zuid namelijk.TripleQ schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:32:
[...]
Beiden hebben we Solcon,
Ouders in Dronten-Zuid. En ik in Dronten-West(Gilden)
Als dit vaker voorkomt 's avonds laat het me even weten, want dat zou niet moeten gebeurenHebben jullie sinds een week of 2 ofzo, dat het beeld meerdere malen op een avond eventjes een halve seconde stilstaat?
Dit was eerst nooit zo, en gisteren zag ik het bij mijn ouders ook. Daarom verwacht ik dat meerdere mensen er last van hebben?
Ik zie toch de termen ''freeze'' staan in het lijbrand topicTripleQ schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:10:
Wij hebben beiden de 130m
En daar hebben ze het over geluidsproblemen de eerste minuut. Dat is hier niet
[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 24-12-2011 18:17 ]
Dat doe ik wekelijksveldt000 schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:36:
dat probleem hadden mijn ouders ook met de 532.
Een software upgrade/reset uitgevoerd en daarna werkte het apparaat weer goed.
Misschien kun je dit ook proberen?
[ Voor 60% gewijzigd door Tylen op 28-12-2011 11:44 ]
Ja en als GROOT nadeel...Geen regionale zenders meer in het basis pakket...Enkel je eigen lokale en regionale zender...Ze pakken dus gewoon zenders afTylen schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:40:
Leuk op 17 januari komt er een app voor op de iPad
Handleiding: http://www.solcon.nl/part...edia-voor-de-ipad?lang=nl
En nieuwe zenderindeling en een videotheek...
Edit: YES eindelijk favorieten, weliswaar in de iPad, maar die ligt toch altijd in de woonkamer op de tafel. Ik ben blij
[ Voor 29% gewijzigd door TripleQ op 05-01-2012 18:44 ]
Er wordt ook een stukje gereserveerd voor televisie (middels QoS?) dus die snelheid kan wel kloppen. Heb je ook telefonie van Solcon? Wederom wordt er dan een stukje van je snelheid gesnoeptdevlam schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:18:
Snelheden volgens mij ook aan de lage kant voor een 100 Mb abo, toch?
[afbeelding]
Bekabeld en via Solcon Router + eigen routerTripleQ schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:23:
Bekabeld? Rechtstreeks op je modem?
Een tijd terug had ik steeds dat soort waarden, nu dus beduidend lager.Zenix schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:13:
Speedtest.net haal ik nooit volledige max. Hoogste wat ik heb gehaal was 94/85.
Vanaf start, dus ook bij eerste metingen, gebruik ik TV en Telefonie via Solcon glasvezel en natuurlijk internet.NGEvangelion schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:40:
Er wordt ook een stukje gereserveerd voor televisie (middels QoS?) dus die snelheid kan wel kloppen. Heb je ook telefonie van Solcon? Wederom wordt er dan een stukje van je snelheid gesnoept
[ Voor 71% gewijzigd door devlam op 12-01-2012 13:08 ]
Probeer het eerst eens zonder al die routers er tussen.devlam schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:05:
[...]
Bekabeld en via Solcon Router + eigen router
Zal ik eens proberen, maar de eigen router heeft gigabit poorten en ook de bekabeling is de bekabeling die daarvoor bedoeld is (CAT6 even uit m'n hoofd).TripleQ schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:07:
[...]
Probeer het eerst eens zonder al die routers er tussen.
Want misschien haalt die andere router die snelheden niet eens..(niet alle routers hebben 100mb wan poort)
[ Voor 29% gewijzigd door veldt000 op 17-01-2012 12:24 ]
Ahh coowl. straks eens proberen als ik thuis ben.veldt000 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:22:
handleiding van iPad app staat er niet meer, dat klopt.
Maar na het zoeken met google:
http://www.nederland.broa...-lanceert-apple-ipad-app/
update: en de website van Glashartmedia
http://glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=167
PS: fijne verjaardag?
Dat probleem zou nu opgelost moeten zijn..Heb jij het nog steeds?veldt000 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:52:
mijn ouders hebben bericht van Solcon gekregen (na een ticket) dat Solcon signaalproblemen op de netwerkkabel tussen Genesix en Animo geconstateerd heeft.
Of we andere kabel willen proberen.
Mij lijkt deze constatering niet juist aangezien meerdere mensen problemen hebben met stil staand beeld.
Hebben jullie nog steeds problemen?
[ Voor 30% gewijzigd door TripleQ op 20-01-2012 09:25 ]
[ Voor 43% gewijzigd door TripleQ op 29-01-2012 18:32 ]
Reactie van mij op support:
Nieuwe prijzen voor 3-1 met 100/100 zijn als volgt:
55 euro voor internet/telefonie
10 euro voor tv
Samen dus 65 euro
Mijn prijs, zoals u die schetst:
55 euro voor 100/100
4,95 euro voor telefoonabonnement (dit zijn de extra kosten)
4,95 euro voor onbeperkt bellen (dit wil ik laten vallen)
10,00 euro voor basis TV
Samen dus 75,- minus de onbeperkt bellen zit ik op 70,- euro, 5 euro meer als de nieuwe prijs.
Zelf heb ik nu maar pas een jaar glasvezel aangezien in de Gilden woon. Hier in Dronten is Solcon de network operator als je Solcon hebt dus dat gaat allemaal vanuit hun. Je moet je voorstellen dat als ze 500Mbit zouden willen aanbieden alle POP's eerst aangepast zouden moeten worden met nieuwe apparatuur en dat is nogal een investering denk ik, en daarnaast moeten volgens mij alle Genexis FTU's ook naar 1Gb. Volgens mij heeft bijna niemand een 1Gb FTU in Dronten? Ik vraag me af of ze hun investeringen die ze in eerste instantie hebben gedaan al terughebben verdiend. Dat we hier glasvezel hebben komt voor groot deel denk ik ook omdat Solcon hier zit.Splendid schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:18:
Ik ben benieuwd of solcon nog meer gaat doen aan de huidige prijzen/snelheden. De concurrenten zijn druk bezig met hogere snelheden meer functies voor langere prijzen. Solcon was vrij goedkoop maar is nu duurder dan bijvoorbeeld KPN. Voor €10 per maand meer heb ik 100mbit ipv 50, digitaal opnemen, 2 decoders en telefonie (wat ik nu niet heb). Daarbij gaat waarschijnlijk deze snelheid naar 500mbit!
Wat denken jullie wat Solcon gaat doen? In die ruim 2 jaar dat ik nu solcon heb is er weinig veranderd. En ook de decoder is waardeloos. Wat loopt dat ding vaak vast. Dus ik zit sterk te twijfelen om te verkassen naar KPN.
Solcon is bij mij niet duurder dan KPN.Splendid schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:18:
Ik ben benieuwd of solcon nog meer gaat doen aan de huidige prijzen/snelheden. De concurrenten zijn druk bezig met hogere snelheden meer functies voor langere prijzen. Solcon was vrij goedkoop maar is nu duurder dan bijvoorbeeld KPN. Voor €10 per maand meer heb ik 100mbit ipv 50, digitaal opnemen, 2 decoders en telefonie (wat ik nu niet heb). Daarbij gaat waarschijnlijk deze snelheid naar 500mbit!
Wat denken jullie wat Solcon gaat doen? In die ruim 2 jaar dat ik nu solcon heb is er weinig veranderd. En ook de decoder is waardeloos. Wat loopt dat ding vaak vast. Dus ik zit sterk te twijfelen om te verkassen naar KPN.
Hoe bedoel je KPN lagere kwaliteit tv? Solcon verstuurd ook 'maar' 1080i uit. KPN ook neem ik aan?Zenix schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:29:
[...]
Zelf heb ik nu maar pas een jaar glasvezel aangezien in de Gilden woon. Hier in Dronten is Solcon de network operator als je Solcon hebt dus dat gaat allemaal vanuit hun. Je moet je voorstellen dat als ze 500Mbit zouden willen aanbieden alle POP's eerst aangepast zouden moeten worden met nieuwe apparatuur en dat is nogal een investering denk ik, en daarnaast moeten volgens mij alle Genexis FTU's ook naar 1Gb. Volgens mij heeft bijna niemand een 1Gb FTU in Dronten? Ik vraag me af of ze hun investeringen die ze in eerste instantie hebben gedaan al terughebben verdiend. Dat we hier glasvezel hebben komt voor groot deel denk ik ook omdat Solcon hier zit.
En wat gaat er mis met jouw STB? Mijn M532 werkt al bijna een jaar nagenoeg perfect. KPN zou voor mij totaal geen optie zijn. Omdat de televisie daar van lagere kwaliteit is, je niet eigen router makkelijk kan gebruiken tenzij je een hoop gaat zitten tweaken. Je moet er ook rekening mee houden dat die 500Mbit maar op 2 plaatsen beschikbaar is bij KPN. Voordat het overal is en in Dronten zijn we al een jaar verder denk ik.
Ik betaal nu €55 euro bij Solcon voor 50/50 met tv. Als ik het alles in één pakket neem bij KPN heb ik ook 50/50. Maar dan zit er bellen bij, 2 decoders ipv 1, tv pauzeren (tis niet veel maar toch iets), KPN hotspots, videotheek en 3 maanden 50% korting. Toch meer voor hetzelfde geld en zelf iets minder door 3 maanden korting.
[ Voor 14% gewijzigd door Splendid op 16-04-2012 12:51 ]
Als je gaat zoeken met Google het verschil tussen KPN televisie en wat Glashart Media levert wordt het een stuk duidelijker, gaat niet om de resolutie. Was voor mij een reden om bij KPN weg te blijven omdat ik geen zin had nadat ik UPC had gehad om een slechtere beeldkwaliteit te krijgen via glasvezel dan ik eerst via de kabel had. Wat voor mij een andere reden was dat ik al mijn eigen apparatuur wou gebruiken. Eigen router is wel een optie als je flink wat gaat tweaken, maar eigen voip apparatuur zoals IP telefoons? Nee.Splendid schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:41:
[...]
Hoe bedoel je KPN lagere kwaliteit tv? Solcon verstuurd ook 'maar' 1080i uit. KPN ook neem ik aan?
En mijn decoder start geregeld niet op. Rode lampje blijft aan staan en gebeurd niks meer. Als ik een poosje tv kijk en zap bijvoorbeeld pas na een één of twee uur weer dan blijft de info balk staan met ophalen van gids data staan. En gaat ook niet meer weg. Het lijkt erop dat hij blijft hangen op het ophalen van de info.
Overigens heb ik meerdere mensen gehoord met die probleem, waaronder mijn vader waar ik het ook gezien heb. Dus wat mij betreft een bekend probleem.
[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 16-04-2012 12:58 ]
Nog steeds? Zal vanavond eens kijken als ik thuis ben...Tylen schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 07:55:
Hmm er is wat veranderd vanmorgenik mis zenders en de kleur van de balk is anders.
[ Voor 13% gewijzigd door TripleQ op 02-05-2012 18:56 ]
Het was tijdelijk. Mijn box boven was niet geauthenticeerd. Dan krijg je een bauw menu ipv oranje.TripleQ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:47:
[...]
Nog steeds? Zal vanavond eens kijken als ik thuis ben...
Heb overigens vandaag de upgrade van 35Mb naar 50Mb gedaan...
Van 40,00euro naar 40,95euro volgens serviceweb
[edit]
Volgens mij doet alles het gewoon nog zoals altijd...
Wel een nieuwe Solcon logo in beeld volgens mij
ah ok..Kan gebeuren :-)Tylen schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:26:
[...]
Het was tijdelijk. Mijn box boven was niet geauthenticeerd. Dan krijg je een bauw menu ipv oranje.
Waren hier ook geweest. Zelf niet mee gepraat maar de deur was weer snel dicht toen het woordje KPN viel.TripleQ schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:14:
[...]
ah ok..Kan gebeuren :-)
Net weer een irritante, maar lieve jongedame () van KPN aan de deur gehad die mij wist te vertellen dat ik niks met glasvezel deed...onjuist natuurlijk, want ik zit bij Solcon...Nog even een kleine disucsisie met haar gehad, want het maakte haar ook niks uit dat ik via Solcon zat. Want uiteindelijk was KPN toch de lijn-eigenaar van ALLE glasvezel projecten in heel nederland...en kwam het geld toch wel bij ze binnen. KPN had volgens haar Solcon het recht gegeven om diensten te verlenen op hun kabel..
In Zeewolde is alles goed.TripleQ schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 06:55:
Ondertussen heb ik al geen internet sinds minstens 3uur afgelopen nacht...
Alles al gereeboot...krijg geen wan ip..
Op twitter lees ik dat sbant ook last heeft
Alweer opgelost denk ik dan...Zit zelf nu alweer in Zwaag op mijn werk..[Opgelost] - Solcon Internet - Storing Glasvezelnetwerk - Regio Dronten 16-05-2012
Starttijd: 16-05-2012 2.00
Eindtijd: 16-05-2012 7.50
Status:
Probleem:
Door een storing op het glasvezelnetwerk ondervinden eindgebruikers hinder van een onderbreking in de glasvezelverbinding met internet en digitale telefonie. De storing geldt voor onderstaande locaties:
Dronten
Ketelhaven
Biddinghuizen
Swifterbant
Solcon werkt aan een oplossing om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.
Die mevrouw gaat ervanuit dat alle ISP's via het KPN of Reggefiber netwerk leveren. Dat is in bijna alle plaatsen het geval, behalve in Dronten (en nog een aantal ander kleine plaatsen). Daar is Solcon degene die direct op de fiber kabels zijn diensten levert, zonder tussenkomst van KPN.Net weer een irritante, maar lieve jongedame ( ) van KPN aan de deur gehad die mij wist te vertellen dat ik niks met glasvezel deed...onjuist natuurlijk, want ik zit bij Solcon...Nog even een kleine disucsisie met haar gehad, want het maakte haar ook niks uit dat ik via Solcon zat. Want uiteindelijk was KPN toch de lijn-eigenaar van ALLE glasvezel projecten in heel nederland...en kwam het geld toch wel bij ze binnen. KPN had volgens haar Solcon het recht gegeven om diensten te verlenen op hun kabel..
Ja precies, zo dacht ik het ook, maar dat kreeg het er bij haar niet in, dat het hier in Dronten anders was dan in andere plaatsen...Na een paar keer nietus/wellus met haar gaf ik het maar opfagao schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:29:
[...]
Die mevrouw gaat ervanuit dat alle ISP's via het KPN of Reggefiber netwerk leveren. Dat is in bijna alle plaatsen het geval, behalve in Dronten (en nog een aantal ander kleine plaatsen). Daar is Solcon degene die direct op de fiber kabels zijn diensten levert, zonder tussenkomst van KPN.
De kabels zelf zijn op dit moment nog eigendom van een van de Reggefiber BV's, maar dat zou in de toekomst dus wel (indirect) KPN kunnen worden.... (zie http://www.eindelijkglasvezel.nl/organisatie.html)
[ Voor 17% gewijzigd door TripleQ op 16-05-2012 12:44 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Tylen op 18-07-2012 22:33 ]
Klopt, dit heeft Glashart sinds een tijdje aangepast.Splendid schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:50:
Sinds een week of 2 weken is Uitzending gemist RTL opeens betaald per aflevering die je wilt bekijken!?
Dit was voorheen altijd 'gratis' aangezien ik het uitzending gemist pakket heb.
Ik heb hier helemaal niks over gelezen dat dit zou veranderen? Hebben meer mensen dit terwijl je wel het Uitzending gemist pakket hebben?
[ Voor 13% gewijzigd door TripleQ op 27-08-2012 12:11 ]
Ehhh, simpel mailtje/telefoontje naar Solcon?TripleQ schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:02:
Iemand hier enig idee of dit ook voor de glasvezel verbindingen in Dronten gaat gelden?
Nieuwe serviceproviders op glasvezel in Dronten
maandag 28 januari 10:32
Dronten - Het glasvezelnetwerk van Dronten is uitgebreid met vijf nieuwe serviceproviders. Naast KPN, Solcon, Trined en XS4ALL gaan nu ook Vodafone, Lijbrandt, Fype, Scarlet en Tele2 diensten voor internet, telefonie en televisie leveren over het open glasvezelnetwerk van Reggefiber.
Elke serviceprovider hanteert zijn eigen abonnementen en aanvullende diensten. Dat biedt de consument dus de keuze bij wie internet, tv en telefonie wordt afgenomen. De concurrentie tussen de serviceproviders zorgt voor tarieven die niet hoger liggen dan de bedragen die inwoners nu betalen voor internet, kabel-tv en telefoon.
In Dronten heeft men inmiddels de keuze uit negen serviceproviders. Op www.eindelijkglasvezel.nl kan men via de postcodecheck het aanbod van serviceproviders vergelijken en zien welke serviceproviders er op het huisadres glasvezeldiensten leveren.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Solcon heeft naar aanleiding hiervan contact opgenomen en gemeld dat het gaat om een foutieve configuratie aan hun kant - dat het IP adres van deze verbinding toch nog werd gebruikt in de configuratie aan de Solcon-zijde voor filtering. Het probleem zou spoedig moeten worden opgelost.gertvdijk schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:30:
Hoe krijgen we deze proxy uit en weer een fatsoenlijke directe internetverbinding?
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
[ Voor 24% gewijzigd door veldt000 op 01-06-2013 18:22 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Zenix op 04-06-2013 17:25 ]
Je hoeft geen Coax te verliezen, zolang je maar geen KPN/XS4ALL neemttspawn schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:02:
Toch wel lastig, ik zit al in het begin bij Solcon, sinds dat de ze het hier in de grond gelegd hebben. En vind het ook wel fijn om een lokaal bedrijf te steunen maar de andere providers komen toch wel met erg veel leuke aanbiedingen. Maar dit is allemaal op KPN wholesale. Dus dan verlies ik het gebruik van mijn eigen router, en natuurlijk de tv via COAX. (wat trouwens wel een beetje een valkuil is bij de andere KPN providers, per tv een decoder tikt aardig aan)
Moeilijk moeilijk...
Precies dat zei ik .. Die hebben de leukste aanbiedeingen...d0s schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:16:
[...]
Je hoeft geen Coax te verliezen, zolang je maar geen KPN/XS4ALL neemt
Ik ben zelf ook aan het rondkijken wat ik doe. Ik zie nu in totaal op €63,- p.m. voor Solcon 50mbit + Extra HD decoder + Spotify Basic. Voor €68,- p.m. bij KPN heb ik 100mbit 2 Decoders + opnemen + Spotify Premium + bellen. Alleen door Spotify zou het al uit kunnen.tspawn schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:02:
Toch wel lastig, ik zit al in het begin bij Solcon, sinds dat de ze het hier in de grond gelegd hebben. En vind het ook wel fijn om een lokaal bedrijf te steunen maar de andere providers komen toch wel met erg veel leuke aanbiedingen. Maar dit is allemaal op KPN wholesale. Dus dan verlies ik het gebruik van mijn eigen router, en natuurlijk de tv via COAX. (wat trouwens wel een beetje een valkuil is bij de andere KPN providers, per tv een decoder tikt aardig aan)
Moeilijk moeilijk...
[ Voor 6% gewijzigd door Splendid op 12-06-2013 09:33 ]
Zit zelf ook aan een overstap te denken.Splendid schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:40:
[...]
Ik ben zelf ook aan het rondkijken wat ik doe. Ik zie nu in totaal op €63,- p.m. voor Solcon 50mbit + Extra HD decoder + Spotify Basic. Voor €68,- p.m. bij KPN heb ik 100mbit 2 Decoders + opnemen + Spotify Premium + bellen. Alleen door Spotify zou het al uit kunnen.
En toch ben ik huiverig om over te stappen. Ik heb nog nooit problemen gehad met Solcon. Keuzes keuzes
* Edit; Knoop doorgehakt en overgestapt naar KPN. Duurt wel een dikke maand voordat ze mij kunnen aansluiten, holy crap!
[ Voor 25% gewijzigd door Zenix op 24-03-2014 20:24 ]
[ Voor 80% gewijzigd door Zenix op 14-03-2015 12:44 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq