Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik lijk wel de enige persoon die hier nog posts plaats :+
Alleen... Ben ik voor minimaal 1 jaar lang hier weg, vanaf 1 mei ga ik het avontuur aan de andere kant van de Horizon( O-) ) aan, prijstechnisch voor ons veel aantrekkelijker

Dus: ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 11:48
Succes, ik hoop voor je dat ze dat apparaat goed hebben gekregen.
En we zien je over een jaar wel terug :D.
Er valt ook weinig over Solcon in Dronten te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
Ik zit bij mijn vader in Dronten met een Solcon glasvezelverbinding wat vreemde HTTP-level issues op te lossen. Mijn eerste constatering was dat alleen HTTP issues geeft en dat wanneer ik een VPN opzet naar buiten het Solcon netwerk dat dan alle issues als sneeuw voor de zon verdwijnen. Mijn gevoel dat er een proxy tussenzit blijkt ook nog eens waar te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7G3YmoWholiIOAC0WfCMRo5l/full.png

Dit terwijl het internetfilter uitstaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1NadmbEDf8Tf6mOM21ZofrI3/full.png

En er op de clientsystemen echt geen proxy geconfigureerd staat.

Dus, in vredesnaam,
  1. Waarom wil Solcon zo graag meeluisteren op HTTP-level met een transparante proxy terwijl we daarvoor opt-outen?
  2. Hoe krijgen we deze proxy uit en weer een fatsoenlijke directe internetverbinding?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:37
gertvdijk schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:30:
Hoe krijgen we deze proxy uit en weer een fatsoenlijke directe internetverbinding?
Solcon heeft naar aanleiding hiervan contact opgenomen en gemeld dat het gaat om een foutieve configuratie aan hun kant - dat het IP adres van deze verbinding toch nog werd gebruikt in de configuratie aan de Solcon-zijde voor filtering. Het probleem zou spoedig moeten worden opgelost.

Ik raad iedereen aan om even te controleren of het filter inderdaad volledig wordt uitgeschakeld.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
nooit problemen ondervonden, maar zeker het bekijken waard ;) Bedankt voor het melden.

edit: net gekeken. Hier gelukkig geen forward IP :)

[ Voor 24% gewijzigd door veldt000 op 01-06-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
Hebben meer mensen last van problemen met TV kijken bij Solcon (of andere providers)??
19 mei, 27 mei en nu weer 1 juni. Beeld op zwart :(

en ja ik heb wel betaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 21:50
Vandaag brief gehad over tariefwijzigingen en televisie wijzigingen per 1 Juli.
Wat vinden jullie hiervan?

[ Voor 29% gewijzigd door Zenix op 04-06-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
tja iedere verhoging is een tegenvaller. Maar als ik reeël kijk dan is dit de eerste verhoging sinds ik Solcon afneem (buiten de btw verhoging om). In 2008 eerste aanmelding, voor de inventarisatie.
In 2010 wederom aangemeld, maar nu definitief. Oplevering van glasvezelnetwerk was februari 2011.
De verhoging zelf vind ik ook nog wel meevallen.

Het enige waar ik benieuwd naar ben is welke zenders er extra in het basis pakket komen. Ik kan geen verschil ontdekken met de huidige zenders. Ik gebruik alleen dvb-c en dat valt ook onder basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 10:30
Toch wel lastig, ik zit al in het begin bij Solcon, sinds dat de ze het hier in de grond gelegd hebben. En vind het ook wel fijn om een lokaal bedrijf te steunen maar de andere providers komen toch wel met erg veel leuke aanbiedingen. Maar dit is allemaal op KPN wholesale. Dus dan verlies ik het gebruik van mijn eigen router, en natuurlijk de tv via COAX. (wat trouwens wel een beetje een valkuil is bij de andere KPN providers, per tv een decoder tikt aardig aan)

Moeilijk moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:17

d0s

sssst

tspawn schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:02:
Toch wel lastig, ik zit al in het begin bij Solcon, sinds dat de ze het hier in de grond gelegd hebben. En vind het ook wel fijn om een lokaal bedrijf te steunen maar de andere providers komen toch wel met erg veel leuke aanbiedingen. Maar dit is allemaal op KPN wholesale. Dus dan verlies ik het gebruik van mijn eigen router, en natuurlijk de tv via COAX. (wat trouwens wel een beetje een valkuil is bij de andere KPN providers, per tv een decoder tikt aardig aan)

Moeilijk moeilijk...
Je hoeft geen Coax te verliezen, zolang je maar geen KPN/XS4ALL neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 10:30
:'(
d0s schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:16:
[...]

Je hoeft geen Coax te verliezen, zolang je maar geen KPN/XS4ALL neemt :)
Precies dat zei ik .. Die hebben de leukste aanbiedeingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-05 15:01
tspawn schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:02:

Moeilijk moeilijk...
Ik ben zelf ook aan het rondkijken wat ik doe. Ik zie nu in totaal op €63,- p.m. voor Solcon 50mbit + Extra HD decoder + Spotify Basic. Voor €68,- p.m. bij KPN heb ik 100mbit 2 Decoders + opnemen + Spotify Premium + bellen. Alleen door Spotify zou het al uit kunnen.

En toch ben ik huiverig om over te stappen. Ik heb nog nooit problemen gehad met Solcon. Keuzes keuzes :)

* Edit; Knoop doorgehakt en overgestapt naar KPN. Duurt wel een dikke maand voordat ze mij kunnen aansluiten, holy crap! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Splendid op 12-06-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
zijn er meer mensen die Solcon glasvezel icm televisie afnemen?
Wij hebben analoog pakket en dus ook dvb-c. Laatste tijd vind ik rtl7 (dvb-c) van mindere kwaliteit.
Zo ver ik weet komt het signaal via GlashartMedia.
Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 16:57
Splendid schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:40:
[...]

Ik ben zelf ook aan het rondkijken wat ik doe. Ik zie nu in totaal op €63,- p.m. voor Solcon 50mbit + Extra HD decoder + Spotify Basic. Voor €68,- p.m. bij KPN heb ik 100mbit 2 Decoders + opnemen + Spotify Premium + bellen. Alleen door Spotify zou het al uit kunnen.

En toch ben ik huiverig om over te stappen. Ik heb nog nooit problemen gehad met Solcon. Keuzes keuzes :)

* Edit; Knoop doorgehakt en overgestapt naar KPN. Duurt wel een dikke maand voordat ze mij kunnen aansluiten, holy crap! 8)7
Zit zelf ook aan een overstap te denken.
Hoe bevalt KPN je? ben specifiek benieuwd naar gebruiksgemak van de settop-box en een eventueel verschil in beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_nomercy
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Weken geen internet tv telefoon en de dichtgetimmerde box van kpn weerhoud mij ervan om over te stappen.
digi-tv is stabiel bij solcon en nu we een tab-3 gekocht hebben kunnen we ook boven makkelijk te kijken :-)

Ik wilde eerst naar kpn en dan DMZ instellen maar wanneer je dat doet krijg je nog maar 16 Mbit als snelheid.

knp lijkt zo goedkoop maar schijnt toch te kloppen, goedkoop is duurkoop.
Dan maar wat meer betalen bij solcon en goede snelheid etc hebben, Dat is me meer waard dan de tress die je bij kpn schijnt te krijgen 8)7

Dan zou ik nog eerder kijken voor een switch en 2e Thomson router en mijn eigen netwerk verder uitbreiden.
Met zoals ik al zei met een tablet van 10" kan je de glashart app dowloaden en lekker tv kijken, tv bedienen en je recorder instellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Beetje een bump, maar vooruit....

Ik kwam afgelopen week bij mijn ouders thuis, en zij hebben een nieuwe router van Solcon gekregen. Een AVM Fritz! box (exacte type weet ik niet direct). De router is een grote verbetering qua WLAN snelheid (volle 50MBit van de verbinding kan nu via WLAN gebruikt worden, voorheen hooguit de helft). Maar tegelijkertijd valt de verbinding nu vrij regelmatig weg, voor een paar seconden of een minuut of twee.

Daarnaast lijkt het alsof verkeer tijdens drukke uren heel erg geknepen wordt. Zo haal ik momenteel met een bedrade verbinding krap aan 20% van de volle snelheid.

Iemand die een zelfde ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Nee, altijd volledige snelheid 100/100 maar wel met eigen router.

[ Voor 25% gewijzigd door Zenix op 24-03-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hmm, apart. Ik heb even in de router zitten rondkijken (het is een Fritz box 7360) en ik zie niets geks, geen limieten of iets dergelijks. Krijg sterk de indruk dat Solcon de boel min of meer aan het knijpen is, omdat het ook strak 20% van de maximale snelheid is en blijft....

Eens even navraag doen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Goed nieuws voor de Glasvezel liefhebbers in Dronten.
Volgens de KPN website en fourstack is er 500Mbit beschibaar! http://netco.fpi-info.fourstack.nl/

Solcon levert in dit ODF gebied 'maar' 100Mbit. Maar met KPN 500Mbit of Telfort 200Mbit bijvoorbeeld is het wel aantrekkelijk om over te stappen.

[ Voor 80% gewijzigd door Zenix op 14-03-2015 12:44 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste