Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:00
In Dronten, Swifterbant en Biddinghuizen wil glashart nu ook glasvezel aanleggen.

Glashart gaat hier glasvezel aanleggen als 40% er het er mee eens is. Het wordt via Solcon aangeboden.

Meer informatie

http://www.glashart.nl/Dronten/
http://www.glasvezel.nu/n...el-met-glashart-en-solcon
http://www.drontenopglasvezel.nl/

Informatie Avonden

Datum: 8 september
Tijdstip: 19.30 tot 22.00 uur

Datum: .17 september
Tijdstip: 19.30 tot 22.00 uur

Datum: 18 september
Tijdstip: 20.15 tot 22.00 uur

update
http://www.drontenopglasv...sluiting-dronten-een-feit

Eerste aansluting is een feit, een jaar verder!

[ Voor 29% gewijzigd door Zenix op 28-09-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die abonnementen zijn een stuk interessanter dan het aanbod van Glashart samen met KPN welke in oa Elburg wordt aangeboden. Je hebt hier minimaal 35Mbps upload ipv 3Mbps, en het is nog goedkoper ook.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Datafeest schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 02:05:
Die abonnementen zijn een stuk interessanter dan het aanbod van Glashart samen met KPN welke in oa Elburg wordt aangeboden. Je hebt hier minimaal 35Mbps upload ipv 3Mbps, en het is nog goedkoper ook.
Ja, ik vind de abonnementen ook wel goed. Normale prijzen ook. Ik had zelf de meeste intresse gehad gewoon in 50/50 met alles erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 20:10
Ik vindt het er ook wel goed uitzien.

Vraag me alleen af hoe dat de aansluiting in huis er dan uitziet.
De glasvezel komt gewoon in de meterkast omhoog lijkt mij? en zit daar dan direct een router aan of ziet er nog iets tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273599

stereohead schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:33:

De glasvezel komt gewoon in de meterkast omhoog lijkt mij? en zit daar dan direct een router aan of ziet er nog iets tussen?
Ik heb me zojuist aangemeld en daarbij kwam naar voren dat je wordt aangesloten door middel van een http://gigaset.siemens.co...126187_rArNrNrNrN,00.html modem met ingebouwde 4 poorts router en 54mbit wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
stereohead schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:33:

Hier staat het oa uitgelegd

http://www.glashart.nl/Dronten/index.php?pagina=lokaal_huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:22

alienfruit

the alien you never expected

Bah! Ik wil ook wel Glashart+Solcon dan. Mooi hoor, 35/35mbit :D:D. Erg handig als je veel grote dingen moet uploaden naar klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wij kregen van de week ook zo'n folder door de bus in Dronten!

Maar wij snappen een paar dingen niet.
  • Moet de straat opengemaakt worden? en de tuin ook? huis---tuin---straat---tuin---huis.
    Onze kruipruimte loopt in ieder geval niet onder de tuin door. Maar daar lopen genoeg andere leidingen. Hoe willen ze daar precies omheen gaan werken?

Want wij hebben onze oprit behandeld met een speciaal goedje dat de stenen aan elkaar vastzitten..(geen onkruid), dit kan niet zomaar losgehaald worden..
  • Het digitale TV pakket is voor één tv snap ik, maar op de website van solcon staat:
    Standaard analoge televisie voor meerdere televiestoestellen
    Betekend dit dan dat we UPC tv kunnen opzeggen, en toch nog analoge tv ontvangen? (Op meerdere tv's?)
Alleen zitten wij helaas voor de komende 1,5jaar vast aan ons tele2 abbo...
Stel je voor dat onze straat over een half jaartje aan de buurt is, kunnen wij over 1,5jaar dan 'alsnog' glasvezel krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door TripleQ op 09-09-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Straat moet inderdaad open worden gemaakt. De tuin wordt meestal onder door geschoten maar dan nog wordt er een gat gemaakt waar de kabel naar boven moet komen. Ook is er een risico dat de machine vast komt te zitten en dan moet de oprit of tuin een heel stuk open inderdaad.

Wat betreft om leidingen heen werken neem ik aan dat ze dat vakeer gedaan hebben...

Je kunt analoge televisie van UPC inderdaad opzeggen, je krijgt voortaan analoge televisie via glashart en digitale televisie voor 1 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
TripleQ schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:47:
Wij kregen van de week ook zo'n folder door de bus in Dronten!

Maar wij snappen een paar dingen niet.
  • Moet de straat opengemaakt worden? en de tuin ook? huis---tuin---straat---tuin---huis.
    Onze kruipruimte loopt in ieder geval niet onder de tuin door. Maar daar lopen genoeg andere leidingen. Hoe willen ze daar precies omheen gaan werken?

Want wij hebben onze oprit behandeld met een speciaal goedje dat de stenen aan elkaar vastzitten..(geen onkruid), dit kan niet zomaar losgehaald worden..
  • Het digitale TV pakket is voor één tv snap ik, maar op de website van solcon staat:

[...]

Betekend dit dan dat we UPC tv kunnen opzeggen, en toch nog analoge tv ontvangen? (Op meerdere tv's?)
Alleen zitten wij helaas voor de komende 1,5jaar vast aan ons tele2 abbo...
Stel je voor dat onze straat over een half jaartje aan de buurt is, kunnen wij over 1,5jaar dan 'alsnog' glasvezel krijgen?
In Zeewolde zijn we met z'n zelfde soort project bezig. Alleen kunnen wij ook kiezen uit XMS als profider. Inmiddels zitten we op de 28% ongeveer. www.zeewoldeopglasvezel.nl

• Moet de straat opengemaakt worden?
Jah, in heel Dronten gaan alle starten open. Ook als niemand van die straat mee doet.
Je tuin hoeft niet open, de kabel wordt onder je tuin door geschoten. Alleen waar de kabel de muur in gaat zal een klein gat gegraven worden. Dit alles wordt erg snel en netjes gedaan.

Wat betreft tv.
Je krijgt in de meterkast een kasje. Hier kan je de analoge coax kabel die je nu al in huis hebt liggen op aansluiten. Je kan hiermee rustig 10 tv's aansluiten. De beeldkwaliteit is al heel erg mooi. Je kan ook 1 tv digitaal aansluiten. Dit gaat met een netwerk kabel. Hiervoor heb je een setup boxje nodig.
Voordeel digitaal: Meer zenders, uitzending gemist, etc.

Als je nu niet mee doet en later alsnog aangesloten wilt worden, kan dat. De straat moet dan echter wel opnieuw voor jou open, dus dit kost geld. Als je slim bent doe je dus iig mee, al neem je alleen een tv abbo af en zeg je het na een jaar op.

Zodra jouw huis wordt aangesloten hoef je nog niet direct het abbo in werking te laten treden. Je hebt dus ruim de tijd om je huidige abbo's op te zeggen. Bij XMS in Zeewolde is het 12 maanden en bij Solcon in Zeewolde 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hmm

ok.. bedankt voor de reacties,

Net voor de zomervakantie is hier voor het eerst in 20jaar de straat opnieuw bestraat..weken lang overlast van gehad. Mag toch hopen dat dit niet weer het geval gaat zijn.

anyway, we wachten wel af:) Misschien eens informeren bij die winkel..

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:53

Tomatoman

Fulltime prutser

Zojuist heb ik naar Solcon gebeld voor wat extra informatie (* Tomatoman woont in Dronten). Ik had diverse vragen die niet allemaal samenhangen met elkaar. Samenvatting van antwoorden:
  • Dronten is de thuisbasis van Solcon, dat de diensten op de glasvezel gaat leveren. De man van Solcon kon zich daarom moeilijk voorstellen dat de aanleg in Dronten niet zou doorgaan (!).
  • Glashart stelt als eis dat 40% van de huishoudens in een gemeente zich aanmeldt. In Zeewolde heeft inmiddels 27,5% van de huishoudens zich aangemeld (dat is dus niet genoeg).
  • Hoewel het aanmeldproces in Zeewolde al verder is dan in Dronten, willen ze in Dronten al op korte termijn gaan starten met aanleg. De man van Solcon had het over een start ergens volgende maand (dus in oktober 2008).
  • Hij controleerde de postcode van mijn nieuwe woning in de wijk De Gilden (Wisentzone), maar die was in het systeem nog niet bekend. Aangezien het een nieuwbouwwijk is, verwacht hij dat daar wel degelijk glasvezel zal worden aangelegd.
  • Internetaansluiting: in tegenstelling tot bij ADSL/ kabel is de uploadsnelheid gelijk aan de downloadsnelheid. Je krijgt dus echt 35 of 50 Mbit/s upload :*)
  • Aansluiting in de woning: er wordt een kastje geplaatst in de meterkast. Hierachter wordt een modem/router geplaatst. Digitale tv en internet lopen in de woning via ethernet. Analoge tv wordt in de woning gedistribueerd via coax. Daarvoor zit op het kastje in de meterkast een coax-aansluiting met TNC-koppeling.
  • Over de digitale tv-tuners (in de vorm van harddiskrecorders) kon hij nog niet zoveel zeggen. Hij dacht dat er géén smartcard in zou zitten. Extra tv's kun je alleen aansluiten door extra harddiskrecorders te huren/kopen. Ze gaan dus uit van 1 digitale tv per huis, de rest wordt analoog aangesloten. :/
Digitale tv is dus nog behoorlijk onduidelijk. Als er geen smartcard is, betekent dat dat het signaal niet versleuteld is (wat prettig is voor HTPC's)? Of betekent het dat je alleen de digitale tuners van Solcon kunt gebruiken in plaats van een willekeurige CAM? Iemand die hier meer van weet?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:22

alienfruit

the alien you never expected

Bij Glashart via KPN kan je voor 5euro/maand extra een extra digitale tuner krijgen voor je andere televisies. Qua het gebruik van softcams of andere ongein weet ik nog niet. Hopelijk kan dat wel... anders een leuk hobbieproject. Alleen hier ligt het nog niet dus...

[ Voor 41% gewijzigd door alienfruit op 10-09-2008 16:54 ]

• TripleQ
  • Niet online
Wij zijn immers ook tot de conclusie gekomen dat wij een TV only pakket gaan nemen..

Omdat (zoals al eerder gezegd) ons Tele2 abbo nog loopt tot februari 2010 :(
Maar zo krijgen we in ieder geval wel die kabel + kastje gratis in ons huis geplaatst.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
TripleQ schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:54:
Wij zijn immers ook tot de conclusie gekomen dat wij een TV only pakket gaan nemen..

Omdat (zoals al eerder gezegd) ons Tele2 abbo nog loopt tot februari 2010 :(
Maar zo krijgen we in ieder geval wel die kabel + kastje gratis in ons huis geplaatst.
Tja... dat krijg je met die aanbiedingen.. ze zijn altijd icm een 2 jarig abbo. Laptop of een spelcomputer bij een nieuw internet abbo mag leuk klinken, maarja.. je zit er nu 2 jaar aan vast.

• TripleQ
  • Niet online
Hoelang zit je eigenlijk aan Solcon vast?
Zie er zo snel niks over? gewoon 1jaar?

• Zenix
TripleQ schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:06:
Hoelang zit je eigenlijk aan Solcon vast?
Zie er zo snel niks over? gewoon 1jaar?
Ja.

Heb tevens contact gehad met Glashart, Mijn nieuwe woning ook in Dronten kunnen ze ook aansluiten ( is in het buitengebied ) Dus dat is erg mooi!

Mijn Telfort Internet + telefonie loopt 16 januari 2009. Nu heb ik email gestuurd om te vragen of ze het dan ook in kan laten gaan :) En ook nog even met UPC contact opnemen en dan kan ik hopelijk triple abbonement nemen :9 50/50.

[ Voor 48% gewijzigd door Zenix op 11-09-2008 11:05 ]

Anoniem: 273795

tomatoman schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:43:
Over de digitale tv-tuners (in de vorm van harddiskrecorders) kon hij nog niet zoveel zeggen. Hij dacht dat er géén smartcard in zou zitten.
N.a.v. een vraag aan Solcon heeft Solcon mij geantwoord dat er geen harddiskrecorder wordt verstrekt, dit in tegenstelling tot datgene wat je in de veelgevraagde antwoorden bij glashart kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist mondeling duidelijkheid gekregen over nummerbehoud:

In de verschillende teksten wordt daar behoorlijk onduidelijk over geschreven. Na de laatste brief dacht ik het begrepen te hebben maar dat bleek toch weer niet waar te zijn.

Mondeling is het volgende aangegeven:
Als je je 0321-nummer wilt behouden dan gaat dit je 1 euro per maand kosten maand in maand uit.

In de folder wordt ook nog aangegeven dat er sprake is van een bedrag van 10 euro voor portering dus die komt er blijkbaar ook nog bovenop (heb ik niet naar gevraagd, dat ontdek ik zojuist).

In Rijssen is bij het Solcon-abonnement het nummerbehoud gratis maar i.v.m. onvoorziene moelijkheid is er dus voor gekozen om een maandelijkse kostenpost te introduceren.

Ik vind het een beetje jammer, ik heb nog nergens anders gezien dat je voor nummerbehoud moet gaan betalen. Was dit wel de bedoeling van de Opta toen de telecombedrijven werden verplicht om nummerbehoud te verplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260922

Momenteel heb ik al mijn diensten bij UPC ondergebracht.

UPC digitale televisie met DVR Royaal €GRATIS
UPC televise aansluiting standaard € 16.37
UPC internet 10/1,5 mbs € 30,00
UPC telefonie onbeperkt € 15,00
Totaal € 61,37

Als ik een berekening op solcon laat dan kom ik tot het volgende. Triple 35 € 54.95
SOLCON digitale televisie (inclusief) (moet wel een box kopen van € 89,00)
SOLCON internet 35/35 (inclusief)
SOLCON telefonie (inclusief)
SOLCON telefonie onbeperkt bellen € 5,00
Totaal € 59.95

- Punten overstap solcon.
* Als ik overstap op solcon dan krijg ik WEER een nieuw telefoonnummer beginnend met 085. (of ik betaal € 1 per maand om mijn huidige nummer te behouden (yeah right 8)7).
* Als ik mijn nummer wilt behouden dan kost dat eenmalig € 10,00.
* Zoals ik zie heeft de decoderbox van solcon geen extra diensten zoals UPC (ondemand en opnemen wat ik toch erg zal missen)
* Me tuin misschien overhoop hebben.

+ Punten overstap solcon
* Sneller internet :9~

Dus... ik twijfel nog erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:29
Ben zelf ook woonachtig in Dronten. Dit ziet er natuurlijk allemaal best mooi uit alleen wacht hier nog even af. Na jaren ADSL gezeur gehad te hebben en nu bij UPC zitten geen problemen meer. en even afwachten wat het UPC Fiber abonnement gaat doen. We kunnen altijd nog over op glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik wou dat Solcon ook naar Kampen kwam :'(

Voor de afwerking van de glasvezel zal iets als dit geplaatst worden denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1189588110.jpg

nieuws: KPN kiest leverancier voor glasvezelgateway

[ Voor 9% gewijzigd door raymonvdm op 16-09-2008 22:45 ]

SmoothTweaker schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:18:
Ben zelf ook woonachtig in Dronten. Dit ziet er natuurlijk allemaal best mooi uit alleen wacht hier nog even af. Na jaren ADSL gezeur gehad te hebben en nu bij UPC zitten geen problemen meer. en even afwachten wat het UPC Fiber abonnement gaat doen. We kunnen altijd nog over op glasvezel
heb ik ook naar zitten kijken. Echter de upload snelheden van UPC zijn veel minder.
Fiber Power Internet 60 Mbps 60/6 Mbps € 60,-
Fiber Power Internet 120 Mbps 120/10 Mbps € 80,-

En wanneer je later voor Solcon kiest heb je aansluit kosten. Nu is het gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 260922 op 17-09-2008 11:40 ]

Anoniem: 260922 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:37:
* Als ik overstap op solcon dan krijg ik WEER een nieuw telefoonnummer beginnend met 085. (of ik betaal € 1 per maand om mijn huidige nummer te behouden (yeah right 8)7).
* Zoals ik zie heeft de decoderbox van solcon geen extra diensten zoals UPC (ondemand en opnemen wat ik toch erg zal missen)

+ Punten overstap solcon
Zonder negatief te willen zijn maar puur vanuit een objectieve benadering. Als iemand nog meer plus/minpunten kan verzinnen zou ik het prettig vinden als deze worden geplaatst. Zit zelf ook nog wel enigszins te twijfelen, hoewel ik toch neig om over te stappen.

Extra +punten
* Mijn aanname is dat glasvezel op termijn meer snelheid en dus functionaliteit kan bieden dan kabel.
* Mijn verwachting is dat in ieder geval het analoge TV-signaal veel beter van kwaliteit zal zijn dan dat van UPC
* Waarschijnlijk geen extra signaalversterker nodig bij meerdere analoge TV-aansluitingen.
* Upload snelheid gelijk aan downloadsnelheid

Extra -punten
* Personen die jou lokaal bellen op je 085-nummer (en die zelf geen onbeperkt bellen abonnement hebben) betalen ineens een hoger tarief per tijdseenheid. Gemiddeld ligt dit tarief tussen het lokale en interlokale tarief maar dat verschilt per provider (van de bellende partij).

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Anoniem: 260922 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:38:
[...]
En wanneer je later voor Solcon kiest heb je aansluit kosten. Nu is het gratis.
Nu is aanmelden inderdaad gratis, maar strikt genomen hebben zo nooit gezegd dat het later niet gratis is. En ze rekenen hoe dan ook administratiekosten, dus eigenlijk is het helemaal niet gratis.

• TripleQ
  • Niet online
Yep..25 euro administratiekosten..
Zojuist TV-only afgesloten... Ben je net ietsje goedkoper uit als de UPC

Nu maar hopen dat het doorgaat!

Anoniem: 179502

Anoniem: 260922 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:37:

+ Punten overstap solcon

Dus... ik twijfel nog erg.
Ik woon zelf in Zeewolde maar daar krijgen we ook te maken met solcon. Maar als ik het zo lees op de site van solcon... Kost het behoud van je huidige 0321 nummer je eenmalig 10 euro en volgens mij is de 1 euro per maand voor het 2e, 3e, of 4e nummer wat je zou willen hebben. Volgens mij mag het ook niet eens dat ze een maandelijks tarief vragen voor het behoud van je huidige nummer. Zou je eens op de site van de Opta moeten kijken. www.opta.nl

Anoniem: 179502 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:35:
[...]

Ik woon zelf in Zeewolde maar daar krijgen we ook te maken met solcon. Maar als ik het zo lees op de site van solcon... Kost het behoud van je huidige 0321 nummer je eenmalig 10 euro en volgens mij is de 1 euro per maand voor het 2e, 3e, of 4e nummer wat je zou willen hebben. Volgens mij mag het ook niet eens dat ze een maandelijks tarief vragen voor het behoud van je huidige nummer. Zou je eens op de site van de Opta moeten kijken. www.opta.nl
Zo heb ik het ook uiteindelijk gelezen, mede doordat het in het info-pakket wat vorige week op de deurmat viel, nog iets explicieter stond. Aangezien het beantwoorden van mijn vragen via de mail op zich liet wachten heb ik vervolgens Solcon gebeld en toch nog even geverifieerd met het resultaat wat ik eerder noemde.

Overigens heb ik de Opta ook reeds via de mail benadert om inderdaad te vragen of dit uberhaupt is toegestaan. Volgens mij was dit niet de gedachte toen de providers verplicht werden om nummerbehoud aan te bieden.

Wordt vervolgd...

Vanavond ben ik aanwezig geweest bij de info-avond in Biddinghuizen en ik moet zeggen dat ik met een zeer goed gevoel naar huis ben gegaan. Vlak van te voren had ik al gezien dat de formuleringen m.b.t. nummerbehoud reeds waren aangepast en ik heb hiervan nogmaals een bevestiging gevraagd tijdens de info-avond.

Voor nummerbehoud is alleen een eenmalige kostenpost van 10 euro aanwezig. DUS GEEN maandelijks bedrag van 1 euro. Perfekt!
Verder kwam Solcon op mij over als een betrouwbare partij.

Aan het woord was ook een persoon uit Amersfoort die aldaar in een bewonersinitiatief club zit en die vertelde wat er allemaal bij hun extra mogelijk is geworden. Dit had alles te maken met de internetsnelheid en dan met name ook de hoge uploadsnelheid.

Voorbeelden:
M.b.v. videocam/TV beeldcontact met huisarts-assistent en huisarts.
Persoonsalarmering (vergelijk de hulp-knop in bejaardentehuizen en ziekenhuizen).
Elektronische schoolborden gekoppeld aan de digitale snelweg.
Toegangsbeveiliging in flat waarbij m.b.v. 1 camera een bewoner via zijn TV kan kijken wie er voor de deur staat als er op zijn bel wordt gedrukt.

Wat ik ook niet onbelangrijk vond is het feit dat het een open glasvezel netwerk is waar op meerdere aanbieders op worden toegelaten. Als er vanuit het bewonersinitiatief een extra dienst gewenst is dan hoeft dit niet persé via de reeds aanwezige diensten-aanbieders maar kan in zee gegaan worden met een willekeurige aanbieder. Zie dit maar eens voor elkaar te krijgen als je nu de kans voorbij laat gaan en over een aantal jaren een UPC het glasvezel netwerk voor jou aanlegt.

Een heel belangrijk verkooppunt was het feit dat je mee kan doen door alleen voor TV te kiezen. Dat kost je krap 15 euro hetgeen al goedkoper is dan de huidige TV-aanbieders in Biddinghuizen. Dus waarom zou je het niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Anoniem: 273795 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:02:
[...]

Voor nummerbehoud is alleen een eenmalige kostenpost van 10 euro aanwezig. DUS GEEN maandelijks bedrag van 1 euro. Perfekt!
Dat is mooi!
Op de site van solcon staat nu dit:
# Gratis twee 0321-telefoonnummers en een 085-nummer
# Behoud van uw eigen telefoonnummer(s) is mogelijk
en
0321-telefoonnummers
Bij alle abonnementen met telefonie zijn twee gratis 0321-telefoonnummers inbegrepen. U kunt een volledig nieuw telefoonnummer uitkiezen, maar ook is het mogelijk om uw bestaande telefoonnummer van een andere aanbieder mee te nemen. In dat geval betaalt u slechts eenmalig € 10,-.

085-telefoonnummer
Een 085-telefoonnummer is niet gebonden aan een bepaalde regio en daarom kunt u dit telefoonnummer altijd en overal gebruiken, ook als u bijvoorbeeld verhuist naar een andere woonplaats. De gesprekstarieven voor het bellen naar een 085-telefoonnummer worden door iedere afzonderlijke telefonie-aanbieder bepaald.

[ Voor 43% gewijzigd door stereohead op 19-09-2008 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:43
Ik ben gister avond ook naar de info-avond in Biddinghuizen geweest. Zag er inderdaad goed uit :-).

Er kwam vandaag nog wel een vraag bij mij op, je krijgt dus nu 3 gratis telefoon nummers. Zouden deze allemaal op de zelfde lijn uitkomen?

Op het glasvezel modem zitten 2 telefoon aansluitingen en op de Siemens router ook 2 (Wat zo te zien een ADSL Modem / Router is waarvan alleen de Router functie wordt gebruikt. Dit door 1 van de 4 LAN poorten als WAN te laten functioneren).

Omdat er via VOIP gebeld wordt zal de telefoon waarschijnlijk op de Siemens Box worden aangesloten. Je kunt dan 2 van de 3 nummers een eigen lijn geven? Vermoedelijk is het 085 nummer aan een 0321 nummer gekoppeld.

Het zou helemaal mooi zijn als je meerdere lijnen onder 1 nummer hebt. Dan kan je net zoals met ISDN meerdere gesprekken op 1 nummer ontvangen.

Dat de telefoon via de Siemens box gaat houd in dat het niet mogelijk is om een andere router (zonder analoge telefoon uitgangen) te gebruiken. Tenzij na natuurlijk niet gaat bellen via Solcon. Toch jammer omdat mijn huidige WRT54GL toch leuke opties bied.

Zag ook dat 085 nummers niet binnen de bundel vallen bij mijn mobiele abbo :-(

Anoniem: 179502

Ik heb dus ook al een aantal jaren telefonie via solcon en ben er zeer tevreden over. Bij solcon is op dit gebied een hoop mogelijk. Zo hebben wij een nummerblok van 10 nummers op de voiplijn. Wij hebben dan een siemens hipath bedrijfscentrale waarmee wij via solcon bellen. Dit is dus niet het modem zoals deze bij de glasvezel aansluiting zit. Het modem wat bij de glasvezel aansluiting wordt geleverd heeft inderdaad 2 analoge aansluitingen, maar zoals ik het lees kun je daar ook nog siptoestellen op aanmelden, 4 stuks in totaal waardoor je dus eigenlijk 6 toestellen hebt. Op het zakelijke gedeelte van de website staat dit vermeld onder telefooncentrales. Hier staat ook dat je met 6 personen tegelijk kunt bellen. Of dit voor de consumenten aansluiting mogelijk is weet ik niet. Wij hebben zelf een zakelijke aansluiting waarmee we met meerdere personen tegelijk kunnen bellen. Voorheen was het zo als we aan het bellen waren via nummer A uit de reeks dan was dat nummer voor een bellende partij ingesprek, maar nummer B,C,D, etc. waren wel gewoon bereikbaar. Hoe dat nu is weet ik niet ik zal het eens testen. Het is dus niet zo als bij ISDN dat waneer je met nummer A aan het bellen bent je ook nog bereikbaar bent via nummer A.

maar voor meer informatie kun je kijen op serviceweb http://service.solcon.net/, of het zakelijke gedeelte van solcon wat betreft telefonie http://www.solcon.net/index.php?Id=158&content=text

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Een extra telefoonnummer is ideaal om een fax aan te hangen. Ideaal dat dat nu gaat komen.

Mijn vrouw heeft een jaar geleden zakelijk de mobiele-telefonieabonnementen geregeld via Solcon en dat maakte een prima indruk. Het opzeggen van de oude abonnementen bij de oude provider regelden zoals het hoort, maar ook het herstellen van facturatiefouten van de oude provider deden ze netjes. Gewoon goede dienstverlening.

Weet iemand trouwens al wat meer over digitale televisie? Het is nog erg onduidelijk hoe het zit met set-topboxen, smartcards en meerdere tv-aansluitingen.

Ik heb me gisteren elektronisch aangemeld via de Solcon site. Ook het nummerbehoud kan je nu goed aangeven.
Wat opviel dat je ook bij het 085-nummer kan kiezen voor onbeperkt bellen. Blijkbaar kan je dus in ieder geval met twee telefoonnummers tegelijkertijd naar buiten bellen. Alleen ik ga niet twee keer onbeperkt bellen kiezen, dat vind ik net iets te veel van het goede.

Aanvankelijk vond ik het vreemd dat je uberhaupt 2x 5 euro kan betalen voor onbeperkt bellen maar dat is natuurlijk logisch je kan dan immers ook met 2 lijnen onbeperkt bellen en je fair-use policy er doorheen jassen.

tomatoman schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:17:
Weet iemand trouwens al wat meer over digitale televisie? Het is nog erg onduidelijk hoe het zit met set-topboxen, smartcards en meerdere tv-aansluitingen.
Wat ik er van weet:
- Standaard digitaal TV kijken (40 zenders) tegen alleen eenmalige kosten van settopbox a 89 euro.
- Indien gewenst kan je meerdere settopboxen afnemen a 89 euro per stuk en dan op evenzoveel TVs digitaal kijken, ook kan je zelf zo'n settopbox kopen en aansluiten (natuurlijk niet bij de eerste).
- Meerdere analoge TVs aansluiten mogelijk zonder extra kosten.
- Geen harddiskrecorder

Wat beweerd wordt:
- Veel betere beeldkwaliteit dan bij kabel e.a. oplossingen
- Zonder versterker uitstekende beeldkwaliteit op het analoge signaal.

Wat ik (nog) niet weet:
- smartcards (waar heb je die dan voor nodig?)
- of je opnames kan maken van het digitale signaal m.b.v. eigen harddisk/DVD-recorder.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 273795 op 20-09-2008 14:10 ]

tomatoman schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:05:
[...]

Nu is aanmelden inderdaad gratis, maar strikt genomen hebben zo nooit gezegd dat het later niet gratis is. En ze rekenen hoe dan ook administratiekosten, dus eigenlijk is het helemaal niet gratis.
Tijdens de info avond werd aangegeven dat aansluiting later 350 eurootjes zal gaan kosten.
En ik weet ook dat er nog onderhandeld wordt over de eenmalige kosten.

• Brokencore
Voor digitale TV is het mogelijk om 1x HD decoder aan te sluiten en 2x normale digitale TV. Zo werd het op de informatie avond verteld. Of dit te maken heeft met de beschikbare bandbreedte of dat er maar 4 ethernet poorten aanwezig zijn (1x internet + 3x TV) weet ik niet.

Over het bekijken van de digitale (IPTV) op je PC zelf zie dan Lijbrandt IPTV via router?. Daar staat het een en ander aan informatie in, geen idee of dit ook voor Solcon op gaat.

En als ik zo decoder voor digitale TV ga bestellen doe ik dat pas na de oplevering. Grote kans dat er dan inmiddels alweer een opvolger is.

• stereohead
Wordt er eigenlijk ergens bijgehouden wat de 'stand' is? dus hoeveel % van de huishoudens zich al heeft aangemeld?

[edit] Dan bedoel ik dus openbaar :)

[ Voor 14% gewijzigd door stereohead op 20-09-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:29
stereohead schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:17:
Wordt er eigenlijk ergens bijgehouden wat de 'stand' is? dus hoeveel % van de huishoudens zich al heeft aangemeld?

[edit] Dan bedoel ik dus openbaar :)
Heb ik ook stiekem even naar zitten zoeken maar ook niets kunnen vinden. Misschien mailtje naar hun toe wagen hoe het er voor staat momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 09:46

DancePlaza

ninja

ben idd wel benieuwd hoe het in dronten wordt op gepakt! :P het gaat de goede kant op.. voordeel is dat solcon al wel een glasvezel verbinding heeft naar de (ams-ix). en dan is zeker al wel 3 a 4 jaar geleden.

de nieuwe wijken van dronten zullen al wel gereed zijn voor glasvezel (gilde, munten 3/2)
kan je bij de glashart winkel al een werkende verbinding zien.. of is het alleen maar brochures en informatie wat je daar kan halen!

Van het kastje naar de muur lopen...

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Brokencore schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:09:
Voor digitale TV is het mogelijk om 1x HD decoder aan te sluiten en 2x normale digitale TV. Zo werd het op de informatie avond verteld. Of dit te maken heeft met de beschikbare bandbreedte of dat er maar 4 ethernet poorten aanwezig zijn (1x internet + 3x TV) weet ik niet.

Over het bekijken van de digitale (IPTV) op je PC zelf zie dan Lijbrandt IPTV via router?. Daar staat het een en ander aan informatie in, geen idee of dit ook voor Solcon op gaat.

En als ik zo decoder voor digitale TV ga bestellen doe ik dat pas na de oplevering. Grote kans dat er dan inmiddels alweer een opvolger is.
Als ik zo de informatie lees heb ik het idee dat er gebruik gemaakt gaat worden van de Lijbrandt / Y3net IPTV dienst. Dit houdt dan in dat je een AmiNET110 krijgt voor SD signaal, en een AmiNET130 voor HD signaal.
Je kunt dan gelijk het minpunt weghalen van extra diensten, want de digitale TV heeft dan o.a. Uitzending gemist, RTL Gemist, Hyves op TV en nog wat andere mogelijkheden.

Voor een paar demo's van deze diensten via de AmiNET op het XMS glasvezel netwerk, zie:
http://www.glasvezel.nu/n...-beta-gaat-verder-als-rtl , en
http://www.glasvezel.nu/n...le-tv-glasvezel-providers

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand misschien antwoord geven op mijn volgende vragen ?

1. De digitale tv box, Komt deze ook met recorder uit ? Deze heb ik nu van upc en vind ik wel erg handig en makkelijk.

2. Indien niet met recorder, kan ik er dan wel een dvd recorder achter plaatsten om mijn programma's op te nemen ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Op de volgende website staan ook nog vele vragen beantwoord,

Het is de website van een bewoners initiatief, dus niks officieels van glashart/solcon.

en dan vooral het volgende filmpje is erg interssant.
http://www.drontenopglasvezel.nl/filmpjes/aanleg.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260922 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:50:
Kan iemand misschien antwoord geven op mijn volgende vragen ?

1. De digitale tv box, Komt deze ook met recorder uit ? Deze heb ik nu van upc en vind ik wel erg handig en makkelijk.

2. Indien niet met recorder, kan ik er dan wel een dvd recorder achter plaatsten om mijn programma's op te nemen ?

Alvast bedankt.
Op de informatie-avond heb ik dit nog expliciet gevraagd. Het antwoord was nee, geen HD-recorder.
Vwb de mogelijkheden van het plaatsen van een dvd/hd recorder om opnames te kunnen maken van het digitale TV-signaal zijn wisselende berichten. Zie ook eerder berichten in dit forum. Ik heb zojuist de vraag gesteld aan Solcon om hier duidelijkheid in te krijgen, in CC aan het bewoners-initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Anoniem: 273795 schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:48:
[...]

Op de informatie-avond heb ik dit nog expliciet gevraagd. Het antwoord was nee, geen HD-recorder.
Vwb de mogelijkheden van het plaatsen van een dvd/hd recorder om opnames te kunnen maken van het digitale TV-signaal zijn wisselende berichten. Zie ook eerder berichten in dit forum. Ik heb zojuist de vraag gesteld aan Solcon om hier duidelijkheid in te krijgen, in CC aan het bewoners-initiatief.
Het is nog onduidelijk of er op langer termijn een HD-recorder komt, of dat je via het netwerk kunt opnemen.
Uit de SD versie (AmiNET110) komt een pin / scart kabel, als je huidige recorder (video/dvd/hd) een scart ingang heeft, en ook weer een scart uitgang welke naar de TV kan, dan is het mogelijk deze er tussen te zetten.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er eindelijk uit. Ik ga het als volgt doen. Wanneer Solcon zijn televisie aanbod soort gelijk aan upc is met upc ondemand enz dan wordt ik televisie klant bij ze. Maar zo te horen hebben ze kwa televisie nog een eindje te gaan om dezelfde diensten te leveren zoals UPC. Ik kan toch niet zonder upc on demand (gratis serie's, films en concerten kijken bevalt mij prima :*) )

Solcon: Per maand
Dual Telefonie 35 €44.95
Telefonie Onbeperkt: € 5,00
Totaal per maand: € 49.95

Solcon: Eenmalige kosten
Administratie: € 25,00
Telefoon nummer behoud 1 nummer: € 10,00
Totaal: € 35,00

UPC Televisie met DVD-R
Televisie standaard: € 16.36
Televisie met DVD-R recorder en extra zenders: € 9,00

In totaal per maand kwijt:€ 75.31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook op de site van het bewonersinitiatief is een forum aanwezig.
Tevens interressant zijn de antwoorden op de veelgestelde vragen.

Zie: www.drontenopglasvezel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276635

Anoniem: 273795 schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:35:
Zojuist mondeling duidelijkheid gekregen over nummerbehoud:

In de verschillende teksten wordt daar behoorlijk onduidelijk over geschreven. Na de laatste brief dacht ik het begrepen te hebben maar dat bleek toch weer niet waar te zijn.

Mondeling is het volgende aangegeven:
Als je je 0321-nummer wilt behouden dan gaat dit je 1 euro per maand kosten maand in maand uit.

In de folder wordt ook nog aangegeven dat er sprake is van een bedrag van 10 euro voor portering dus die komt er blijkbaar ook nog bovenop (heb ik niet naar gevraagd, dat ontdek ik zojuist).

In Rijssen is bij het Solcon-abonnement het nummerbehoud gratis maar i.v.m. onvoorziene moelijkheid is er dus voor gekozen om een maandelijkse kostenpost te introduceren.

Ik vind het een beetje jammer, ik heb nog nergens anders gezien dat je voor nummerbehoud moet gaan betalen. Was dit wel de bedoeling van de Opta toen de telecombedrijven werden verplicht om nummerbehoud te verplichten?
Een telefoonnummer met netnummer wordt beheert door iemand (KPN, Solcon, UPC, etc.) Wanneer je het netnummer nog bij KPN hebt 'staan' dan krijg je van KPN nog elke maand een factuur (of er wordt gewoon geincasseerd) Wil je je nummer laten beheren door solcon dan moet je nummer geporteerd worden naar Solcon. Dat kost € 9,95 per maand. Dit bedrag zit verwerkt in de maandtarieven >:) waar telefonie bij inbegrepen is. Die € 9,95 zijn een soort beheerskosten die je sowieso kwijt bent aan of KPN of Solcon of UPC of wie dan ook.

Dus laat je je nummer porteren naar Solcon dan betaal je de tarieven volgens de site van Solcon en niets meer per maand (uitgezonderd gesprekskosten) Eenmalig brengt solcon nog eens € 10,00 in rekening om dit te doen (administratie of uitvoeringskosten :? zou naar mijn mening wel binnen die € 9,95 per maand mogen vallen)

Een telefonie abonnement bij Solcon geeft het recht op 3 gratis telefoonnummers.
Twee regionale (met 0321) en één 085 nummer. Hier zitten verder geen extra abonnement kosten aan vast. Pas bij een vierde nummer ga je € 1,00 per maand extra betalen.

Op dit moment is het aanmeldformulier op de site van Solcon hier ook veel duidelijker over dan pakweg 2 weken geleden. Vindt dit trouwens al een duidelijker formulier dan de papieren versie die overal huis aan huis is verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133642

Anoniem: 276635 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:25:
[...]

Een telefoonnummer met netnummer wordt beheert door iemand (KPN, Solcon, UPC, etc.) Wanneer je het netnummer nog bij KPN hebt 'staan' dan krijg je van KPN nog elke maand een factuur (of er wordt gewoon geincasseerd) Wil je je nummer laten beheren door solcon dan moet je nummer geporteerd worden naar Solcon. Dat kost € 9,95 per maand. Dit bedrag zit verwerkt in de maandtarieven >:) waar telefonie bij inbegrepen is. Die € 9,95 zijn een soort beheerskosten die je sowieso kwijt bent aan of KPN of Solcon of UPC of wie dan ook.

Dus laat je je nummer porteren naar Solcon dan betaal je de tarieven volgens de site van Solcon en niets meer per maand (uitgezonderd gesprekskosten) Eenmalig brengt solcon nog eens € 10,00 in rekening om dit te doen (administratie of uitvoeringskosten :? zou naar mijn mening wel binnen die € 9,95 per maand mogen vallen)

Een telefonie abonnement bij Solcon geeft het recht op 3 gratis telefoonnummers.
Twee regionale (met 0321) en één 085 nummer. Hier zitten verder geen extra abonnement kosten aan vast. Pas bij een vierde nummer ga je € 1,00 per maand extra betalen.

Op dit moment is het aanmeldformulier op de site van Solcon hier ook veel duidelijker over dan pakweg 2 weken geleden. Vindt dit trouwens al een duidelijker formulier dan de papieren versie die overal huis aan huis is verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
offtopic:
Verkeerde knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ben benieuwd...
Vandaag is het de 15de...of de 40% gehaald is!

Wanneer en hoe wordt zoiets bekend gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Halverwege oktober beoordelen wij of er genoeg vraag is naar een glasvezelnetwerk in de gemeente Dronten. Is dit het geval dan beginnen we (circa) eind 2008 met de aanleg van dit hypermoderne netwerk. (bron)
Maar ben inderdaad ook erg benieuwd hoeveel % er is gehaald. Hoop echt dat >= 40 % is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Glasvezelactie verlengd tot 15 november
Donderdag 16 Oktober 2008 - 12:49

De aanmeldingsperiode in Dronten is verlengt tot 15 november.

De inwoners van de gemeente Dronten krijgen nog vier weken extra om de benodigde 40 procent aanmeldingen die nodig zijn voor de realisatie het glasvezelnetwerk. Dit heeft de netwerkaanbieder Glashart deze week bepaald.

,,We hebben de afgelopen anderhalve week een echte piek bereikt in de aanmeldingen. Een periode van 6 weken voor de inschrijving is te kort geweest, moeten we concluderen. Dronten krijgt dus vier weken extra, tot 15 november. “We hebben er alle vertrouwen in’’. Dit zegt Joel Pel, van Glashart. Pel wijst erop dat op grond van ervaringen in Rijssen alles erop wijst dat het in Dronten ook goed gaat komen. ,,Dronten kan echt een stunt uithalen door in zo korte tijd de benodigde aantallen te halen.

Glashart komt verder met een uniek aanbod voor de basisscholen in de gemeente Dronten. Zij krijgen een gratis glasvezelaansluiting met tv-pakket en een 35 Mb/s internetverbinding. De scholen kunnen op deze manier 1 jaar lang gratis kennismaken met glasvezel en zo de meerwaarde ervaren.

Glashart en Solcon gaan door met het inzetten van een speciale informatiebus. Zo is deze originele Engelse dubbeldekker vrijdagavond 17 oktober in Dronten Centrum te vinden op de parkeerplaats bij het voormalige postkantoor. Zaterdagmiddag 18 oktober staat de bus in het centrum van Biddinghuizen. De Glashart Servicewinkel is daarnaast elke maandag t/m zaterdag geopend van 12.30 tot 17.00 uur.
Bron:
http://www.solcon.net/index.php?content=news&Id=329

Dan zullen ze dus nu de 40% nog wel niet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Werving Swifterbant gaat gewoon door
Vrijdag 17 Oktober 2008 - 09:44

Ook de werving voor glasvezel in Swifterbant gaat gewoon door.

Dit in tegenstelling tot een artikel dat vrijdag 17 oktober in de Stentor is geplaatst. Hierin werd ten onrechte gemeld dat de verlengde inschrijftermijn (tot 15 november) niet zou gelden voor Swifterbant. De Stentor heeft inmiddels aangegeven over te gaan tot rectificatie van deze onjuiste informatie.
Bron: http://www.solcon.net/index.php?Id=330&content=news

Ook weer duidelijk dus:)

[ Voor 0% gewijzigd door TripleQ op 17-10-2008 13:37 . Reden: Tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74885

Ik ga zo ook eens bij die informatiewinkel langs. Er is namelijk iets wat mij niet bevalt.
Bij de telefonie kan je als extra optie onbeperkt bellen naar vaste nummers erbij nemen. Dat klinkt leuk maar bij de kleine lettertjes staat 'fair use policy' en iedereen weet dat dat betekend dat onbeperkt plotseling niet zo onbeperkt hoeft te zijn als men je wilt doen geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Nu staat er ineens op de website dat het tot 15december is uitgesteld...

Maar op de website van glashart/solcon staat daar helemaal niks over...15november staat daar...

Beetje raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Glashart speelt het "spel" in elke gemeente hetzelfde. Inschrijfperiode verlengen omdat nog niet, bla bla....
Ga er maar vanuit dat het allemaal doorgaat voor Dronten.

Zoek eens even naar "Glashart" op dit forum (of elders) en je zult zien dat bij elke toekomstige "Glashart" gemeente het gewenste aantal nog net niet gehaald is en daarom de inschrijfperiode verlengd wordt.

De spreekwoordelijke kogel is bij het opstarten van elk Glashart project al vrijwel zeker door de kerk, ongeacht het aantal inschrijvingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Haha, dat gevoel had ik ook al. Nu krijgen ze extra aandacht van de pers enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

hardware-lover schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:47:
Zoek eens even naar "Glashart" op dit forum (of elders) en je zult zien dat bij elke toekomstige "Glashart" gemeente het gewenste aantal nog net niet gehaald is en daarom de inschrijfperiode verlengd wordt.
In Zeewolde hebben ze de 40% inmiddels gehaald. Daar gaan ze aan de slag.

Dat minimum van 40% waar ze het telkens over hebben is natuurlijk een richtgetal. Op een gegeven moment moet er een grens worden aangegeven aan iedereen die bij de aanleg betrokken is, anders blijft het een vaag verhaal. Als je in het begin al roept dat je met 30% aanmeldingen tevreden bent, wat doe je dan als je bij 28% aanmeldingen zit? 40% lijkt me wat aan de hoge kant, maar door de lat zo hoog te leggen kan hij altijd nog wat worden verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tomatoman schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:21:
[...]
In Zeewolde hebben ze de 40% inmiddels gehaald. Daar gaan ze aan de slag.

Dat minimum van 40% waar ze het telkens over hebben is natuurlijk een richtgetal. Op een gegeven moment moet er een grens worden aangegeven aan iedereen die bij de aanleg betrokken is, anders blijft het een vaag verhaal. Als je in het begin al roept dat je met 30% aanmeldingen tevreden bent, wat doe je dan als je bij 28% aanmeldingen zit? 40% lijkt me wat aan de hoge kant, maar door de lat zo hoog te leggen kan hij altijd nog wat worden verlaagd.
Je bent een belangrijk gedeelte van mijn reactie vergeten mee te nemen...

De spreekwoordelijke kogel is bij het opstarten van elk Glashart project al vrijwel zeker door de kerk, ongeacht het aantal inschrijvingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
hardware-lover schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:25:
[...]

Je bent een belangrijk gedeelte van mijn reactie vergeten mee te nemen...

Zie http://webwereld.nl/articles/50322/reggefiber , Arnhems glasvezelnet komt niet van de grond.
Glashart bestond toen nog niet, maar dat is nu het label voor de meeste glasvezel netwerk projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jurjen de Vries schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:36:
[...]

Zie http://webwereld.nl/articles/50322/reggefiber , Arnhems glasvezelnet komt niet van de grond.
Glashart bestond toen nog niet, maar dat is nu het label voor de meeste glasvezel netwerk projecten.
Glashart = KPN en geen XMS hoewel beide relaties (of belangen) hebben met Reggefiber. Er zijn natuurlijk altijd zaken die een project uiteindelijk kunnen doen mislukken. Als voorbeeld neem ik mijn eigen gemeente Veghel waarbij Glashart al ja heeft gezegd tegen de aanleg maar waarbij de Gemeente zelf de vergunning voor aanleg nog niet af wil geven. Dit doen ze om af te dwingen dat de kleinere kernen van de gemeente ook Glasvezel krijgen. Ik kan me voorstellen dat KPN hier in eerste instantie niet in mee wil gaan en dan zou er uiteindelijk alsnog de stekker uit getrokken kunnen worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
hardware-lover schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:10:
[...]

Glashart = KPN en geen XMS hoewel beide relaties (of belangen) hebben met Reggefiber.
Glashart is een netwerknaam/label van Reggefiber, en KPN heeft een redelijk aandeel (41%) in Reggefiber, dit moet wel nog goedgekeurd worden door de NMa. Reggefiber heeft weer een groot aandeel in XMS.
Glashart is dus niet per definitie KPN, er zijn ook projecten waar het Glashart netwerk label ingezet wordt waarbij KPN (nog) geen diensten levert zoals Zeewolde (XMS en Solcon) en Nijmegen, zie bijvoorbeeld http://www.glashart.nl/nijmegen/index.php?pagina=aanbieders .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Maandag weten we het! O+

Ben benieuwd of alle acties van de diverse partijen (Solcon en BigDog) geholpen heeft!

En ik vraag me af, wat als het niet gehaald is? Stellen ze het dan weer uit :?
Of kijken we over een jaar of wat pas weer opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:37:
Maandag weten we het! O+

Ben benieuwd of alle acties van de diverse partijen (Solcon en BigDog) geholpen heeft!

En ik vraag me af, wat als het niet gehaald is? Stellen ze het dan weer uit :?
Of kijken we over een jaar of wat pas weer opnieuw?
Ik hoop niet dat ze het weer uitstellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Waarom niet?

Mochten ze het niet halen, dan heb ik liever dat ze de deadline verzetten, en het zo alsnog proberen, dan het maar helemaal (tijdelijk) af te kappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:04:
Waarom niet?

Mochten ze het niet halen, dan heb ik liever dat ze de deadline verzetten, en het zo alsnog proberen, dan het maar helemaal (tijdelijk) af te kappen..
Dat zeg ik niet, ik hoop dat het er genoeg zijn gehaald. Natuurlijk als het niet gelukt is dan is het beter om te verzetten. Helemaal af te kappen is natuurlijk het slechtste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Zenix schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:06:
[...]

Dat zeg ik niet, ik hoop dat het er genoeg zijn gehaald. Natuurlijk als het niet gelukt is dan is het beter om te verzetten. Helemaal af te kappen is natuurlijk het slechtste.
Wat heb je nou aan 'misschien komt er ooit glasvezel'? Op basis van een dergelijke uitspraak ga ik niet wachten tot er duidelijkheid komt. Als het een dezer dagen blijkt door te gaan: fijn, ik word klant. Als het niet blijkt door te gaan maar ook als er niets wordt besloten ga ik voor mijn nieuwbouwwoning een kabelaansluiting bij UPC aanvragen. Anders heb ik straks een woning waar je niet eens kunt bellen of tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
tomatoman schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:05:
[...]

Wat heb je nou aan 'misschien komt er ooit glasvezel'? Op basis van een dergelijke uitspraak ga ik niet wachten tot er duidelijkheid komt. Als het een dezer dagen blijkt door te gaan: fijn, ik word klant. Als het niet blijkt door te gaan maar ook als er niets wordt besloten ga ik voor mijn nieuwbouwwoning een kabelaansluiting bij UPC aanvragen. Anders heb ik straks een woning waar je niet eens kunt bellen of tv kijken.
Je moet je nu wel aanmelden voor 15 december, als je glasvezel wilt. Anders heb je de kans dat je de aansluitkosten moet betalen. En dat is niet mis. Als het niet doorgaat, dan maakt die aanmelding ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat ik van het weekend heb gehoord is dat er nog zo'n 1000 aanmeldingen te weinig zijn, maar dat het netwerk er waarschijnlijk toch wel komt. Echter liggen de kosten dan nog hoger voor Solcon. Bron is een oud-collega die nu meewerkt aan dit project.

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Zenix schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:24:
[...]

Je moet je nu wel aanmelden voor 15 december, als je glasvezel wilt. Anders heb je de kans dat je de aansluitkosten moet betalen. En dat is niet mis. Als het niet doorgaat, dan maakt die aanmelding ook niks uit.
Ik had mij al een tijd geleden aangemeld. :)
Propane schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:37:
Wat ik van het weekend heb gehoord is dat er nog zo'n 1000 aanmeldingen te weinig zijn, maar dat het netwerk er waarschijnlijk toch wel komt. Echter liggen de kosten dan nog hoger voor Solcon. Bron is een oud-collega die nu meewerkt aan dit project.
Tijd voor wat rekenwerk. In Dronten wonen 25.000 mensen, in Biddinghuizen 6.000 en in Swifterbant ook 6.000. Daarmee komt het totaal voor de gemeente op 37.000 inwoners. Uitgaande van 2,3 personen per huishouden (landelijke cijfers van 2004) kom je daarmee in de gemeente op zo'n 16.000 huishoudens.

Om 40% aanmeldingen te halen moeten 6400 huishoudens zich aan te melden. Als er 1000 aanmeldingen te weinig zijn, hebben 5400 huishoudens zich aangemeld. Dat geeft een aanmeldingspercentage van
5.400 / 16.000 = 34%
* Tomatoman voorspelt daarom een aanmeldingspercentage rond 34% en verwacht dat de aanleg van start gaat. :)

• Zenix
tomatoman schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:38:
[...]

Ik had mij al een tijd geleden aangemeld. :)

[...]
Tijd voor wat rekenwerk. In Dronten wonen 25.000 mensen, in Biddinghuizen 6.000 en in Swifterbant ook 6.000. Daarmee komt het totaal voor de gemeente op 37.000 inwoners. Uitgaande van 2,3 personen per huishouden (landelijke cijfers van 2004) kom je daarmee in de gemeente op zo'n 16.000 huishoudens.

Om 40% aanmeldingen te halen moeten 6400 huishoudens zich aan te melden. Als er 1000 aanmeldingen te weinig zijn, hebben 5400 huishoudens zich aangemeld. Dat geeft een aanmeldingspercentage van
5.400 / 16.000 = 34%
* Tomatoman voorspelt daarom een aanmeldingspercentage rond 34% en verwacht dat de aanleg van start gaat. :)
Mooi dat je al had aangemeld kon het niet uit je post opmaken :)
Ja ik hoop dat je gelijk bent zou erg mooi zijn!

• TripleQ
  • Niet online
Op het forum van drontenopglasvezel.nl melden nu diverse mensen dat het doorgaat...
En der schijnt morgen een persconferentie te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ O+

Voor de kern van Dronten gaat het door!

http://www.drontenopglasvezel.nl/ !!

Biddinghuizen/switerbant blijft de inschrijving gewoon doorgaan..

En de 35mb wordt 50mb...en den 50mb wordt 100mb;
Alleen jammer dat ons tele2 abbo pas in jan 2010 afloopt :( Eerst alleen maar tv-only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Nou, vandaag voor het eerst een officiele mededeling van Solcon gekregen, over dat het project doorgaat...
Voorgaande mededelingen moesten allemaal uit de media gehaald worden...beetje raar.

anyway, vandaag dus een brief gekregen, dat ze eerst landmaten gaan doen...Woon zelf in Dronten-Zuid.

Overgens wordt je van de glashart.nl/dronten site ook niet veel wijzer. Voor de planning wordt je in de brief van solcon wel daarna toe gewezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154480

TripleQ schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:28:
Nou, vandaag voor het eerst een officiele mededeling van Solcon gekregen, over dat het project doorgaat...
Voorgaande mededelingen moesten allemaal uit de media gehaald worden...beetje raar.

anyway, vandaag dus een brief gekregen, dat ze eerst landmaten gaan doen...Woon zelf in Dronten-Zuid.

Overgens wordt je van de glashart.nl/dronten site ook niet veel wijzer. Voor de planning wordt je in de brief van solcon wel daarna toe gewezen..
16000 huishoudens voor Dronten, 45 huizen op een verdeelpunt, 3 dagen werk voor zon punt is tezamen minimaal drie jaar. Dan is nog niet eens het werkvoorbereidingstraject, tijd voor het verkrijgen van vergunningen meegerekend etc.etc. Denk dat over 4 jaar Dronten pas verglaasd is dus dat je abo (zoals andere reageerder zei) pas in 2010 afloopt... maak je niet druk hoor! Wellicht dat ze tussentijds gaan aansluiten (het kastje sowieso, maar providen?) maar het duurt nog wel even allemaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Anoniem: 154480 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:44:
[...]

16000 huishoudens voor Dronten, 45 huizen op een verdeelpunt, 3 dagen werk voor zon punt is tezamen minimaal drie jaar. Dan is nog niet eens het werkvoorbereidingstraject, tijd voor het verkrijgen van vergunningen meegerekend etc.etc. Denk dat over 4 jaar Dronten pas verglaasd is dus dat je abo (zoals andere reageerder zei) pas in 2010 afloopt... maak je niet druk hoor! Wellicht dat ze tussentijds gaan aansluiten (het kastje sowieso, maar providen?) maar het duurt nog wel even allemaal. ;)
Nou dan denk ik toch echt dat je wat dingen overdrijft...

Ze geven aan dat er 4 wijkcentrales komen..en dat er in maart begonnen wordt te graven, en dat in mei de eerste huizen opgeleverd gaan worden. (In de landmaten), en eind dit jaar heel Dronten

[edit]
Linkje:
http://dronten-zeewolde.f...t.nl/?n_id=87294&s_id=745

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 13-02-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Solcon en glashart ;(

Glashart liegen, dat kunnen ze wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Verklaar u nader :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De deal was dat ze in de hele gemeente Dronten glasvezel zouden aanleggen, daar zijn ze echter op teruggekomen. Glashart en Solcon vertrouw ze niet! Zekers nu Solcon de eerste tarief verhoging al heeft aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
De deal was dat ze glasvezel zouden aanleggen als er genoeg aanmeldingen waren, en die waren er niet. Althans niet in de gemeente Dronten, Dronten zelf had blijkbaar wel genoeg aanmeldingen met als gevolgd dat het in Dronten zelf wel doorgaat. Dat was inderdaad niet de afspraak, maar is beter dan niets toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Glashart heeft in elke gemeente het zelfde truukje met aanmeldingen.
Eerst melden ze dat ze net niet genoeg aanmeldingen hebben en het aanmeldingstermijn verlengen.
En dan melden ze dat ze net niet genoeg aanmeldingen hebben maar dat het toch doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Hebben jullie ook de brief ontvangen dat snelheden verhoogt worden? van 35/35 naar 50/50 en 50/50 naar 100/100. Dat is erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zenix schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:46:
Hebben jullie ook de brief ontvangen dat snelheden verhoogt worden? van 35/35 naar 50/50 en 50/50 naar 100/100. Dat is erg mooi!
Dat is bij Solcon of het bij Concepts ICT ook zo is?
Een nadeel is dat je Solcon Abo na een jaar duurder wordt. Zie die webplek van Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Thombias schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:01:
[...]

Dat is bij Solcon of het bij Concepts ICT ook zo is?
Een nadeel is dat je Solcon Abo na een jaar duurder wordt. Zie die webplek van Solcon.
Nee het wordt niet duurder naar jaar, het wordt dan weer terug naar 50/50 geschroeft. Maar er kan veel veranderen na een jaar. Misschien wordt 100/100 dan wel goedkoper. Of komen er andere aanbieders in de toekomst.

Trouwens ik zit nu in Nieuwbouwhuis in Dronten West, en in de meterkast zit al dat glasvezelkastje wat ook op de eerste pagina staat ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 17-03-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stereohead schreef op maandag 16 maart 2009 @ 08:55:
De deal was dat ze glasvezel zouden aanleggen als er genoeg aanmeldingen waren, en die waren er niet. Althans niet in de gemeente Dronten, Dronten zelf had blijkbaar wel genoeg aanmeldingen met als gevolgd dat het in Dronten zelf wel doorgaat. Dat was inderdaad niet de afspraak, maar is beter dan niets toch?
In Dronten waren ook niet genoeg aanmeldingen, maar daar besloten ze wel door te gaan. Beter dan niets toch? Nou ligt eraan waar je woont lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Anoniem: 74885 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:14:
[...]

In Dronten waren ook niet genoeg aanmeldingen, maar daar besloten ze wel door te gaan. Beter dan niets toch? Nou ligt eraan waar je woont lijkt mij.
Ze zijn ook wel beetje geforceerd door Solcon denk ik. Solcon heeft er veel baat bij als ISP die in Dronten zit om daar glasvezel te hebben. Dat heeft denk ik wel een rol gespeeld. Maar zie je vaker dat er niet genoeg aanmeldingen zijn maar ze toch besluiten om door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Anoniem: 74885 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:56:
[...]
De deal was dat ze in de hele gemeente Dronten glasvezel zouden aanleggen, daar zijn ze echter op teruggekomen.
De deal met wie? Het aantal aanmeldingen was te laag, dus zou er helemaal niets worden aangelegd. Dat dat in de plaats Dronten alsnog gebeurt betekent toch niet dat er een of andere deal gebroken zou zijn?
Glashart en Solcon vertrouw ze niet! Zekers nu Solcon de eerste tarief verhoging al heeft aangekondigd.
Ik heb nog geen aankondiging van een tariefsverhoging ontvangen. Ook andere aankondigingen trouwens. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tomatoman schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:46:
[...]
De deal met wie? Het aantal aanmeldingen was te laag, dus zou er helemaal niets worden aangelegd. Dat dat in de plaats Dronten alsnog gebeurt betekent toch niet dat er een of andere deal gebroken zou zijn?

[...]
Ik heb nog geen aankondiging van een tariefsverhoging ontvangen. Ook andere aankondigingen trouwens. :/
http://www.solcon.net/index.php?Id=432&content=text

Tariefverhoging van 5 euro per maand, gefeliciteerd. Als we het in de breedte niet halen van maar in de hoogte.
Natuurlijk is er wel een afspraak gebroken, er werd voorgedaan alsof de gehele gemeente zou worden aangesloten als 40% zich zou aanmelden. Dronten kwam op iets van 32% en Biddinghuizen en Swifterbant bleven steken op iets van 17%. Dronten ging wel door ondanks dat er geen 40% gehaald is, Biddinghuizen en Swifterbant MOETEN 40% doen om alsnog aangesloten te worden. Solcon heeft ook aangekondigt niet alleen maar televisie meer te leveren, alleen nog maar triple pay pakketten kan je afnemen. Ik ben benieuwd als je dat voor Dronten zou doen hoeveel procent je dan nog werkelijk mag rekenen, ik schat de helft. Solcon/Glashart onbetrouwbare partij IMHO }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Nou het lijkt er nu op dat heel Dronten wordt aangesloten!
Ook als je geen abbo bij solcon wilt afnemen...Dan heb je helemaal geen aansluitkosten, als je tenminste toestemming geeft om de kabel te laten aansluiten, als de graafploeg langs komt...

Alleen kan ik nergens vinden of die mensen dan later nog kosten moeten betalen? als ze over bijvoorbeeld 2jaar een abbo bij een andere provider nemen..Want solcon heeft maar 1jaar het alleenrecht op de glasvezel.

Wij hadden juist tv-only genomen, omdat we anders over 1,5 jaar (als contract tele2 afloopt) aansluitkosten moesten gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Kleine bump....

Iemand enig idee waarom het forum van drontenopglasvezel.nl er al dagen uit ligt...?

Volgens mij is die vereniging ook amper actief ofzo...want sinds het bekend is geworden dat heel dronten nu gratis aangesloten kan worden, heb ik nog steeds niks daarover gelezen op hun website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:49:
Kleine bump....

Iemand enig idee waarom het forum van drontenopglasvezel.nl er al dagen uit ligt...?

Volgens mij is die vereniging ook amper actief ofzo...want sinds het bekend is geworden dat heel dronten nu gratis aangesloten kan worden, heb ik nog steeds niks daarover gelezen op hun website...
Ik heb er 3 weken geleden wat op gepost, en geen reactie opgekregen. En ja sinds paar dagen is die offline. Die vereniging heb je ook niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
Vandaag een brief van UPC gehad met een tegen aanbod. Vooral voor Biddinghuizen en Switerbant interessant omdat daar toch geen glasvezel komt.

UPC Op Maat Pakket voor €45 per maand (normale prijs €76 per maand):
- 60Mbps/6Mbps internet
- Onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland
- UPC Digitale TV Royaal met DVR
- 100% Installatiegarantie

Lijkt me geen verkeerde aanbieding, is ex de maandelijkse radio/TV kosten. Er wordt verder ook nergens over installatiekosten gesproken.

Zal het eens in overweging nemen, we betalen nu dacht ik €60 per maand voor UPC Extreme + Telefoon Freetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zenix schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:51:

Ik heb er 3 weken geleden wat op gepost, en geen reactie opgekregen. En ja sinds paar dagen is die offline. Die vereniging heb je ook niet veel aan.
Niet alleen heb je niks aan bigdog, ze passen zelfs censuur toe :X
Enkele topics waarin de gang van zaken rond Glashart, KPN en Solcon aan de kaak werd gesteld in negatieve zin zijn gewoon verdwenen :/
Als dit de gang van zaken is bij zo'n club dan zijn ze geen knip voor de neus waard.

Het aanbod van UPC ziet er inderdaad niet verkeerd uit, UPC the enemy you know, Solcon daar moet je mee uitkijken die doen alsof ze je vriend zijn maar steken je gerust van achteren neer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Anoniem: 74885 schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:31:
[...]

Niet alleen heb je niks aan bigdog, ze passen zelfs censuur toe :X
Enkele topics waarin de gang van zaken rond Glashart, KPN en Solcon aan de kaak werd gesteld in negatieve zin zijn gewoon verdwenen :/
Als dit de gang van zaken is bij zo'n club dan zijn ze geen knip voor de neus waard.

Het aanbod van UPC ziet er inderdaad niet verkeerd uit, UPC the enemy you know, Solcon daar moet je mee uitkijken die doen alsof ze je vriend zijn maar steken je gerust van achteren neer ;)
Dat is inderdaad niet netjes, het forum is weer online gekomen. En ik heb antwoord op mijn vraag gehad eindelijk! http://www.drontenopglasv...um/viewtopic.php?f=6&t=60 Ik ben benieuwd wat voor modem we krijgen dan met 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
http://glashart.nl/dronten/index.php?pagina=postcodecheck

Nou...De Oostergo wordt dus gepland in December 2009..
Dacht dat ze voor het einde van het jaar heel Dronten wilde doen...

[edit]
Hmm..Wat voor een postcode ik ook invoer..altijd december 2009.
Waarschijnlijk is de tool nog niet echt werkend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:58:
http://glashart.nl/dronten/index.php?pagina=postcodecheck

Nou...De Oostergo wordt dus gepland in December 2009..
Dacht dat ze voor het einde van het jaar heel Dronten wilde doen...

[edit]
Hmm..Wat voor een postcode ik ook invoer..altijd december 2009.
Waarschijnlijk is de tool nog niet echt werkend....
Ja ik heb ook december 2009. Voor mij zal het wel goed uitkomen heb nog tot 3de maand van 2010 een jaarcontract met UPC. Heb wel aangevinkt dat ik abbonement een half jaar kan uitstellen als de glasvezel er ligt. Ik woon tegen nieuwe spoorlijn aan in nieuwe wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Mjah..
Weet niet of dat hier al gezegd is, maar glashart zelf zegt, dat ze beginnen in de landmaten, en dan zo via dronten-zuid (waar ik woon) naar het centrum toe gaan, en dan als laatste Dronten west (waar jij woont).

Dus voor jou zou december wel kunnen kloppen misschien, maar voor mij lijkt het me toch onlogisch..laten we hopen dat die postcodecheck gewoon nog niet precies genoeg is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:44:
Mjah..
Weet niet of dat hier al gezegd is, maar glashart zelf zegt, dat ze beginnen in de landmaten, en dan zo via dronten-zuid (waar ik woon) naar het centrum toe gaan, en dan als laatste Dronten west (waar jij woont).

Dus voor jou zou december wel kunnen kloppen misschien, maar voor mij lijkt het me toch onlogisch..laten we hopen dat die postcodecheck gewoon nog niet precies genoeg is;)
Ik heb ook mijn oude postcode ingevoerd en daar staat ook December 2009, 8251CB dat is bij tuincentrum midden in dronten, straat de Boeg. Ik weet wel zeker dus dat het nog niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ondertussen is de postcode planner er alweer afgehaald...
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste