Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Misschien overbodig, omdat de meesten hier denk ik ook wel lid zijn van de nieuwsbrief van drontenopglasvezel.nl..

Maar vandaag zijn ze begonnen met de bouw van het eerste glasvezelhuisje!

www.drontenopglasvezel.nl

Hier in Dronten-zuid staat de postcode checker nog steeds op december 2009 :( Zal binnenkort wel bijgewerkt worden denk ik...

[edit]
Ondertussen staat 8251VH op September 2009 aangegeven!

[ Voor 8% gewijzigd door TripleQ op 22-05-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zijn er nog andere mensen uit Dronten hier?? ;)

http://www.destentor.nl/r...odem-trilt-in-Dronten.ece

Ben nog niet wezen kijken, maar schijnt wel hard te gaan nu, met 100 tot 150man aan het werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56
TripleQ schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 12:30:
Zijn er nog andere mensen uit Dronten hier?? ;)

http://www.destentor.nl/r...odem-trilt-in-Dronten.ece

Ben nog niet wezen kijken, maar schijnt wel hard te gaan nu, met 100 tot 150man aan het werk!
Ja heb het gezien, gaat goed. Bij mij komen ze pas in December, dat had ik al gehoopt want pas in Maart loopt mijn jaarcontract af. En als het in december aangelegd is, kan ik het nog 6 maanden uitstellen. Ik woon zelf helemaal in uithoek in Dronten west vlak bij nieuwe spoorlijn bij nieuwbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik woon in Zeewolde. En per 1 Augustus heb ik internet en tv+ van solcon. Net besteld zodat ik 100 up en down krijg voor de prijs van 50 ;) Kan niet wachten....

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Tylen schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:18:
Ik woon in Zeewolde. En per 1 Augustus heb ik internet en tv+ van solcon. Net besteld zodat ik 100 up en down krijg voor de prijs van 50 ;) Kan niet wachten....
Beetje voorbarig, zo ver loopt de planning nog niet :)...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

The Wizard schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:24:
[...]

Beetje voorbarig, zo ver loopt de planning nog niet :)...
wtf echt waar??? waarom krijg ik een brief dat ze het in juli gaan aanleggen en waarom kan ik het bestellen dan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ze zijn nu bezig met het aanleggen van het netwerk (de oranje buizen), daarna moet het glas nog ingeblazen worden en afgemonteerd worden in de woning. Daarna kunnen er pas diensten afgenomen worden. As donderdag wordt de eerste wijkcentrale geplaatst in Horsterveld, de hoofd wijkcentrale (City POP) moet nog geplaatst worden waarbij de backbone ook nog aangelegd moet worden.

Welke straat woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

The Wizard schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:43:
Ze zijn nu bezig met het aanleggen van het netwerk (de oranje buizen), daarna moet het glas nog ingeblazen worden en afgemonteerd worden in de woning. Daarna kunnen er pas diensten afgenomen worden. As donderdag wordt de eerste wijkcentrale geplaatst in Horsterveld, de hoofd wijkcentrale (City POP) moet nog geplaatst worden waarbij de backbone ook nog aangelegd moet worden.

Welke straat woon je?
Jade. Dus naast die centrale volgens mij.

Damn, ik snap niet dat ze me dan gewoon alles laten aanvragen. gauw alles terug draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, die komt in de Koraal.

Je kunt de aanvraag uit stellen, maar dat had Solcon ook kunnen melden...

[ Voor 18% gewijzigd door The Wizard op 09-06-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

The Wizard schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:51:
Klopt, die komt in de Koraal.

Je kunt de aanvraag uit stellen, maar dat had Solcon ook kunnen melden...
ja idd, hmmm gelijk maar even bellen met ze... bedankt voor de info hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Anders gaan we het even over Dronten hebben ipv Zeewolde ;)
Snapte er ineens niks meer van, haha :)

[edit]
Overigens zag ik net vanuit de bus, dat ze al bezig waren langs die weg die naast de grote weg naar Lelystad ligt.. ff geen idee hoe die heet :) Tussen de rotonde Rietweg en de Shell.

[ Voor 49% gewijzigd door TripleQ op 09-06-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Volgens mijn moeder, was er vanmorgen iemand van glashart bij ons aan de deur,
Om te kijken of alles wel mogelijk was etc.. of er wel een kruipruimte aan de voorkant was ofzo...

Terwijl wij pas in september aan de beurt zijn :)
Die man wist overigens te vertellen aan mijn moeder, dat hij dacht aan begin september!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm kreeg vandaag een opmerking van een medebewoner dat het mogelij is om wel glasvezel aan te laten leggen voor niets.
Je bent dan ook niet verplicht om al een abbo af te nemen bij een provider.

Is dit echt zo? Of dien je binnen een bepaalde termijn toch een abbo af te nemen of de aansluitkosten te betalen?
Ik zit namelijk nog een jaar aan UPC vast, maar een gratis aansluiting ben ik altijd wel voor in. Als UPC dan afloopt kan ik over op glas.

Vind het een beetje vreemd namelijk. Ik ken geen aannemers die gratis dingen doen. Of betaald de gemeente deze kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:33:
Hm kreeg vandaag een opmerking van een medebewoner dat het mogelij is om wel glasvezel aan te laten leggen voor niets.
Je bent dan ook niet verplicht om al een abbo af te nemen bij een provider.

Is dit echt zo? Of dien je binnen een bepaalde termijn toch een abbo af te nemen of de aansluitkosten te betalen?
Ik zit namelijk nog een jaar aan UPC vast, maar een gratis aansluiting ben ik altijd wel voor in. Als UPC dan afloopt kan ik over op glas.

Vind het een beetje vreemd namelijk. Ik ken geen aannemers die gratis dingen doen. Of betaald de gemeente deze kosten?
Volgens mij werkt het zo, iedereen krijgt glasvezel aansluiting tenzij je niet wilt. En je moet aansluitingskosten betalen als je dan abbo later neemt. Ik zit zelf ook nog jaar aan UPC vast, want heb net geupgrade naar 30mbit, maar ze komen hier pas in April 2010. Je kan trouwens als je abbonement aanvraagt het een half jaar uitstellen als de glasvezel er al ligt. Op die manier kan het best goed komen met je jaarcontract.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 24-06-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aansluitpunt (de FTU) is compleet gratis. Dit moet je net zien als "vroeger" het aansluitpunt voor de kabel: die iedereen ook gratis kreeg.
Het is in het belang van Glashart om nu zo veel mogelijk gratis aansluitingen te realiseren. Dit zijn nl. allemaal potentiele cq. toekomstige klanten. Wanneer ze klaar zijn in Dronten en je hebt om wat voor reden nog geen gratis aansluitpunt en je zou er dan alsnog een willen: dan kost het enkele 100'en euros. Want dan moeten ze speciaal voor jou aan het werk. Dus er is eigenlijk geen enkele reden om het niet te doen: je zit namelijk nergens aan vast en het is gratis.

Pas wanneer je diensten wil gaan afnemen (analoge TV, Internet, digitale TV); dan pas heb je het over een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke,

Dus als ik later een abbo af wil nemen, moet ik alsnog de aansluitkosten betalen van ca. 350,-- euro's. Waarschijnlijk afhankelijk van welke provider je gaat nemen tegen die tijd.
Naja dat zien we dan wel weer. Eerst maar is aanvragen dat ze bij mij ook een vezeltje naar binnen blazen. :9

Bedankt voor de tip om eventueel uit te stellen. Ik heb dus net ook mijn abbo aangepast naar de 30Mbit.
Maar volgende de site van galshart komen ze hier in augustus al langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:29:
Oke,

Dus als ik later een abbo af wil nemen, moet ik alsnog de aansluitkosten betalen van ca. 350,-- euro's. Waarschijnlijk afhankelijk van welke provider je gaat nemen tegen die tijd.
Naja dat zien we dan wel weer. Eerst maar is aanvragen dat ze bij mij ook een vezeltje naar binnen blazen. :9

Bedankt voor de tip om eventueel uit te stellen. Ik heb dus net ook mijn abbo aangepast naar de 30Mbit.
ja, ik woon helemaal in uithoek in Dronten vlak bij nieuwe spoorlijn in de nieuwe gilden. Dus bij mij duurt het nog wel even. Dus komt wel goed uit met de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:29:
Oke,

Nee, nee, nee.

Even goed lezen: iedereen krijgt *NU* gratis de aansluiting. Deze zal ook NOOIT betaald hoeven te worden wanneer je dus in deze periode voor een aansluiting kiest.

Alleen als je later (dus volgend jaar als ze klaar zijn met graven in Dronten) een abonnement wilt je hebt dan GEEN aansluiting DAN kost het je iets 350 euro. Want dan moeten ze speciaal voor jou aan het graven.

Dus daarom is er geen reden om NU geen aansluiting te nemen: het is gratis.

Aansluiting: glas afgemonteerd in de meterkast (FTU) = NU gratis.
Abonnement: contract met dienst leverancier (Solcon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Iemand al nieuws over de vordering van glasvezel in de wijk De Munten? Of staat iedereen on hold tot december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Bjk schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:41:
Iemand al nieuws over de vordering van glasvezel in de wijk De Munten? Of staat iedereen on hold tot december?
http://www.drontenopglasv...c9d962c068ed03ec4e52#p519

Hier legt iemand van Glashart precies uit hoe het zit met Dronten West...
Misschien heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

oke, me glasvezel is afgemonteerd in de meterkast. En hij is ook actief.

Moet ik nu solcon bellen om te zeggen dat ze de kraan mogen opendraaien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

@TripleQ bedankt hier heb ik inderdaad wat aan.
@Tylen, welke wijk zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Bjk schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:19:
@TripleQ bedankt hier heb ik inderdaad wat aan.
@Tylen, welke wijk zit je?
Zeewolde :P Hosterveld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Vinden jullie ook niet dat de opleverdatums slecht gecommuniceerd worden? Mijn aanvraag staat al een maand handmatig in behandeling. Heb wel een brief gehad dat mijn aanvraag in behandeling is (nadat ik contact had opgenomen) maar daarna niks meer gehoord van Solcon of Glashart. Wordt binnenkort maar weer eens contact opnemen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Splendid schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:08:
Vinden jullie ook niet dat de opleverdatums slecht gecommuniceerd worden? Mijn aanvraag staat al een maand handmatig in behandeling. Heb wel een brief gehad dat mijn aanvraag in behandeling is (nadat ik contact had opgenomen) maar daarna niks meer gehoord van Solcon of Glashart. Wordt binnenkort maar weer eens contact opnemen denk ik...
Ik heb helemaal niks over opleveringsdatums gehoord... Allemaal zelf moeten checken. Ik heb nu al een jaar geleden al aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Zenix schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:41:
[...]

Ik heb helemaal niks over opleveringsdatums gehoord... Allemaal zelf moeten checken. Ik heb nu al een jaar geleden al aangevraagd.
Ja ik vraag mij erg af wanneer ze überhaupt gaan opleveren? Is daar al informatie over. Ik kan echt nergens nuttige informatie vinden.

• TripleQ
  • Niet online
Eerste aansluiting Dronten realiteit!

Ik was vandaaag aanwezig bij een feestje van Solcon.
Daar was een live beeld/audio verbinding opgezet met een huis op de golfresidentie, ook was de burgemeester hierbij aanwezig.

Voor zover ik nu begrepen heb, gaat Solcon gefasseerd alle aansluitingen activeren.
Ik neem dus aan, dat de golfresidentie en de landmaten hierbij als eerste aan de beurt zijn, aangezien die het langste een kabel in de meterkast hebben liggen al.

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:43
Op de glashart site staat nu een heel mooi kaartje van wanneer welke straat aan de beurt is.

http://www.glashart.nl/dr...hp?pagina=lokaal_planning

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:11
Tylen schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:27:
oke, me glasvezel is afgemonteerd in de meterkast. En hij is ook actief.

Moet ik nu solcon bellen om te zeggen dat ze de kraan mogen opendraaien? :P
Nou dat is knap, je hebt al wel een kastje thuis gekregen, maar er zal nog geen modem inzitten, en actief is die ook zeker niet want de POP is nog niet eens opgeleverd. dat zal ook nog even opzich laten wachten.
Ik ben namelijk zelf in de pop aan het werk dus weet hoe het met de zaken staat daar.

• TripleQ
  • Niet online
Peaky schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:56:
[...]

Nou dat is knap, je hebt al wel een kastje thuis gekregen, maar er zal nog geen modem inzitten, en actief is die ook zeker niet want de POP is nog niet eens opgeleverd. dat zal ook nog even opzich laten wachten.
Ik ben namelijk zelf in de pop aan het werk dus weet hoe het met de zaken staat daar.
Niet om lullig te doen ofzo
Maar zullen we het bij Glasvezel in Dronten houden in dit topic?
Maakt het wel zo overzichtelijk, aangezien de pop in Dronten dus al wel opgeleverd is...

[edit]

http://www.drontenopglasv...sluiting-dronten-een-feit

Zie daar een verhaal + foto van het feestje bij Solcon gisteren

[ Voor 11% gewijzigd door TripleQ op 24-09-2009 08:29 . Reden: extra info ]

• Splendid
TripleQ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:36:
Eerste aansluiting Dronten realiteit!

Ik was vandaaag aanwezig bij een feestje van Solcon.
Daar was een live beeld/audio verbinding opgezet met een huis op de golfresidentie, ook was de burgemeester hierbij aanwezig.

Voor zover ik nu begrepen heb, gaat Solcon gefasseerd alle aansluitingen activeren.
Ik neem dus aan, dat de golfresidentie en de landmaten hierbij als eerste aan de beurt zijn, aangezien die het langste een kabel in de meterkast hebben liggen al.
Zo mooi zijn aangezien ik in de landmaten woon. We wachten nog even geduldig af. :)

• _TiNo_21
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Voor mij in De Gilden gaat het helaas nog wel even duren... :'(

• Zenix
_TiNo_21 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:27:
Voor mij in De Gilden gaat het helaas nog wel even duren... :'(
Hier hetzelfde ik lig ik woon vlak bij de spoorlijn helemaal in de hoek waar ze nog aan het bouwen zijn ;)
Maar ik red het wel ff met 30/3 van UPC.

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:11
doe ik toch ook??? ik heb geen hattem er in gezet.
maar over welke pop praat jij?? welke van de 5?
TripleQ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:32:
[...]

Niet om lullig te doen ofzo
Maar zullen we het bij Glasvezel in Dronten houden in dit topic?
Maakt het wel zo overzichtelijk, aangezien de pop in Dronten dus al wel opgeleverd is...

[edit]

http://www.drontenopglasv...sluiting-dronten-een-feit

Zie daar een verhaal + foto van het feestje bij Solcon gisteren

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:49
Ik heb sinds afgelopen week ook een glasvezel aansluiting in de meterkast zitten :9
Nu nog wachten op verbinding....

(Dronten Zuid, Thomsonstraat)

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• TripleQ
  • Niet online
Peaky schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:14:
doe ik toch ook??? ik heb geen hattem er in gezet.
maar over welke pop praat jij?? welke van de 5?

[...]
Jij had het toch over de pop in Zeewolde? hoezo dan weer Hattem?

anyway,
Geen idee welk pops er al opgeleverd zijn in Dronten...
Ik weet dat er al woningen *al dan niet officieel* zijn opgeleverd in de golfresidentie, en in de landmaten...
Dus ik neem aan dat de pops die daar staan actief zijn.

En verder staat de pop bij mij in de buurt ook al vol apperatuur... *dronten zuid*,
Fietste er laatst langs, en het deurtje stond open....Vol met dure switches etc..en er was geen hond te bekennen daar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Peaky schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:56:
[...]

Raar, die monteur zei dat hij actief was.. Ja modem (is er wel sprake van een modem, als het gaat om glasvezel??) is er nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen in Dronten krijg een afgemonteerde vezel. Dit zit in een leeg kastje.

Wanneer je bij Solcon een dienst aanvraagt krijg je een actief doosje: Genexis. Dit vervangt het lege doosje. De Genexis heeft een stroompunt nodig en heeft 4 UTP poorten.
Achter deze Genexis wordt je router (Zyxel) weer aangesloten en je settop box. Aan die Zyxel hangen je PCs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Jongens...
Haal aub Zeewolde en Dronten niet door elkaar!
Tylen woont in Zeewolde, zoals die zelf ook aan geeft....

[ Voor 3% gewijzigd door TripleQ op 28-09-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:42:

Wanneer je bij Solcon een dienst aanvraagt krijg je een actief doosje: Genexis. Dit vervangt het lege doosje. De Genexis heeft een stroompunt nodig en heeft 4 UTP poorten.
Achter deze Genexis wordt je router (Zyxel) weer aangesloten en je settop box. Aan die Zyxel hangen je PCs.
Zyxel modem router welk type? Want vorig jaar was het nog de Siemens SXnogwat. Ik heb het hier wel over Dronten. Ik vond dat al raar toen, want die kon dacht ik geen 100Mbit aan. En welk type settop box hebben ze nu precies? Is dat nog veranderd? Ik zie ook dat er een HD box nu is, welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:42:

Ik heb een actief genexis doosje in de meterkast..... Dusss... Euhmmm morgen maar even solcon bellen.. Ik snap er geen reet meer van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:01
Ik heb een actief genexis doosje in de meterkast..... Dusss... Euhmmm morgen maar even solcon bellen.. Ik snap er geen reet meer van ;)
Als je Genexis doosje actief is (WAN lampje brandt), dan verwacht ik dat het niet lang meer duurt voordat je je verbinding kan gebruiken .
Overigens hoef je niet persee een zyxel modem op poort 1 aan te sluiten. Je kan in principe ook gewoon een andere router/pc aansluiten. Zolang dat apparaat maar DHCP doet.

[ Voor 24% gewijzigd door fagao op 28-09-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:02:
[...]

Zyxel modem router welk type? Want vorig jaar was het nog de Siemens SXnogwat. Ik heb het hier wel over Dronten. Ik vond dat al raar toen, want die kon dacht ik geen 100Mbit aan. En welk type settop box hebben ze nu precies? Is dat nog veranderd? Ik zie ook dat er een HD box nu is, welke is dat?
De Zyxel zal in Dronten gebruikt gaan worden. In andere plekken is het de Siemens; maar die wordt in sommige gevallen (wanneer hogere snelheid nodig is) ook daar al vervangen door de Zyxel.
STB: er is de Amino 110 en de Aminio 130m (dit is de HD variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:50:
[...]

Dan hoor je bij de testgroep en woon je ergens rondom de Roe straten ;) Als het goed is heeft Solcon al contact met je hierover opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Voor glasvezel in Zeewolde: [Glashart] Glasvezel in Zeewolde

En wat zijn in vredesnaam de Roe straten? Die ken ik niet in Zeewolde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 06:13:
Voor glasvezel in Zeewolde: [Glashart] Glasvezel in Zeewolde

En wat zijn in vredesnaam de Roe straten? Die ken ik niet in Zeewolde...
Nee logisch dit gaat over Dronten NIET over Zeewolde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Tylen woont in Zeewolde, dus lees eerst even terug voordat je dit antwoord geeft...

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:47:
[...]

Dan hoor je bij de testgroep en woon je ergens rondom de Roe straten ;) Als het goed is heeft Solcon al contact met je hierover opgenomen.
Daar hebben ze geen contact met me overgehad. Wat zijn de Roe straten? Ik woon wel heeel dicht bij het pop huisje waar Peaky aan het werk is.

Dat topic van Zeewolde gaat nog het stemmen of het uberhaubt doorgaat. We kunnen van dit topic toch wel een algemeen glashart van flevoland ofzo vanmaken... Zelfde providers in dronten als in zeewolde.

• TripleQ
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:14:
[...]

Daar hebben ze geen contact met me overgehad. Wat zijn de Roe straten? Ik woon wel heeel dicht bij het pop huisje waar Peaky aan het werk is.

Dat topic van Zeewolde gaat nog het stemmen of het uberhaubt doorgaat. We kunnen van dit topic toch wel een algemeen glashart van flevoland ofzo vanmaken... Zelfde providers in dronten als in zeewolde.
Jongens....(corrent me if i'm wrong, ff wat feiten wat ik hierboven lees)
Roe straten is in Dronten, landmaten. En dit is het test gebied voor Solcon
Tylen woont in Zeewolde
Peaky werkt in Zeewolde in een pop
Peaky zegt dat de pop van Zeewolde nog niet is opgeleverd
In Dronten zijn er 1 of meerder pops al wel opgeleverd
In Dronten landmaten/golfresidentie zijn de eerste woningen opgeleverd

Om verwarring te voorkomen is het dus praktisch om het in 2 topics te houden..
Ik zou zeggen...breng nieuw leven in het topic van Zeewolde! iig al 2 mensen die daarover kunnen praten....

[ Voor 6% gewijzigd door TripleQ op 30-09-2009 09:41 ]

• Tylen

Tylen

Nouja als jullie perse alleen over dronten willen hebben. goed hoor.

Mijn glasvezel is iig opgeleverd en actief. Ik zal wel een ander pop huisje gebruiken dan ;) Maar hij doet het iig wel.

• Zenix
Tylen schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:14:
[...]

Zeker niet, ik heb dit topic voor Gemeente Dronten gemaakt. Zo kunnen we wel doorgaan, en solcon levert hier alleen maar. En Zeewolde en Dronten lopen niet gelijk en dus wordt er door elkaar gepraat en is het niet duidelijk. Zoals al aantal keer te zien is in het topic.

Nu weer over Dronten. De Router blijkt een Zyxel P-2612HW-F1 te zijn. En de HD box een Amino 130M zoals al eerder aangegeven. Solcon heeft mij ook gezegd dat ze zonder het digitale tv+ abbonement NED1,2,3 op HD box aanbieden.

• Splendid
Wat ik mij trouwens nog afvroeg hoe het precies zit met TV over glasvezel. Ik heb namelijk nu nog digitale TV over de kabel icm de alphacrypt zodat ik maar 1 afstandsbediening nodig heb. Is dit ook mogelijk met glasvezel of krijg ik een extra afstandsbediening?

Verwijderd

Splendid schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:15:
Wat ik mij trouwens nog afvroeg hoe het precies zit met TV over glasvezel. Ik heb namelijk nu nog digitale TV over de kabel icm de alphacrypt zodat ik maar 1 afstandsbediening nodig heb. Is dit ook mogelijk met glasvezel of krijg ik een extra afstandsbediening?
Bij de Amino zit een afstandsbediening waarmee je ook de TV kunt bedienen.

• Splendid
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:37:
[...]

Bij de Amino zit een afstandsbediening waarmee je ook de TV kunt bedienen.
Het gaat mij voornamelijk om de digitale opties van mijn TV. Die heeft guides / reminders / autoprogram etc etc. Ik krijg straks natuurlijk een belabberd menu van die Amino en ben dan alle opties kwijt van mijn tv.

Verwijderd

Splendid schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:18:
[...]

Het gaat mij voornamelijk om de digitale opties van mijn TV. Die heeft guides / reminders / autoprogram etc etc. Ik krijg straks natuurlijk een belabberd menu van die Amino en ben dan alle opties kwijt van mijn tv.
Denk dat dat lastig wordt want het digitale signaal is alleen te ontvangen door de STB, en niet door je TV rechtstreeks met een kaartje o.i.d. voor zover ik weet.

• fagao
Ja dat is vaak het nadeel van Digitale TV via een STB.
Overigens kan je met de afstandsbediening van de Amino ook de basisfunctie van je TV bedienen. Scheelt weer wat gehannes met meerdere afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gaat lekker snel hier in zeewolde ;)

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/1277/screenshot20091012at105.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
Ja joh maak ons maar lekker. Wij zitten hier in Dronten landmaten nog steeds te wachten. ook geen informatie niks. Schiet niet op! :(

*EDIT*
Woot, check net serviceweb van Solcon staat er opeens: 2009-10-09 16:26: Order gepland. De oplevering staat gepland op 20091016

Beetje raar dat ik alleen geen mail of post van ze heb gehad hierover. Maar vrijdag zou het dan zover moeten zijn :D

[ Voor 25% gewijzigd door Splendid op 13-10-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier aan het dagwerk (landmaten 2 dacht ik)is het nu een week up and running werkt perfect zonder proplemen.

pakket uitpakkern aansluiten en gaan met die banaan

groeten ozzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Heb je ook een 100/100 ? Wat is de maximale snelheid die je haalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Splendid schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:56:
[...]

Ja joh maak ons maar lekker. Wij zitten hier in Dronten landmaten nog steeds te wachten. ook geen informatie niks. Schiet niet op! :(

*EDIT*
Woot, check net serviceweb van Solcon staat er opeens: 2009-10-09 16:26: Order gepland. De oplevering staat gepland op 20091016

Beetje raar dat ik alleen geen mail of post van ze heb gehad hierover. Maar vrijdag zou het dan zover moeten zijn :D
serviceweb?
Had je al een solcon abbo dan?
Neem je ook andere diensten af? Televisie / Telefonie?

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 21-10-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
TripleQ schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:14:
[...]

serviceweb?
Had je al een solcon abbo dan?
Neem je ook andere diensten af? Televisie / Telefonie?
Ik heb ook televisie erbij genomen. Ik kreeg bij aanvraag van glasvezel/internet inloggegevens voor serviceweb.

Ik heb ondertussen ook alles* geleverd gekregen. Alleen weet ik niet zeker of dit alles is. Ik heb alleen een modem gekregen. Ik heb ook digitale TV. Hier moet ik toch ook een ontvanger voor krijgen of niet? Ik heb het overigens nog niet aangesloten daar waar ik nog in een verhuizing zit, morgenavond ben ik weer in mijn nieuwe woning en ga ik de verbinding eens testen (50/50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Ze zijn inmiddels begonnen met graven in de straat Beiersgulden. Deze straat stond voor december in de planning. Hoelang zal het duren voordat de eerste bytes over de kabel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
huh, wat raar bij mij stond elke keer april 2010. Ook maand terug nog als ik postcode check deed

Status

Helaas zal binnen de grenzen van het huidige glasvezelaansluitgebied uw adres niet worden voorzien van een glasvezelaansluiting.
Het is mogelijk dat dit in de toekomst verandert. Wij zullen u daarover op dat moment informeren.

Blijkbaar gaan ze niet heel Dronten aan glasvezel aansluiten. En heb hier niks over gehoord via brief/email/telefoon. Heb al jaar geleden abonnement besteld..

[ Voor 18% gewijzigd door Zenix op 02-11-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Heel Dronten zal wel worden aangesloten hoor!
Las in eerdere posts van jou, dat je in Dronten west woont? tegen de spoorlijn?

Deze data hebben wij rechtstreeks van Glashart gekregen...
http://www.drontenopglasvezel.nl/voortgang-dronten

Dat zijn de planningsdata (onder voorbehoud natuurlijk op lange termijn) dat ze daar gaan graven...
staat je straat daar wel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 22:37
Ik heb een paar vraagjes over glasvezel, want ik moet zeggen dat ik het een beetje vaag vind overkomen.
Ik keek net bij die vooruitgang in Dronten bij Gaffelstraat, maar daar staan een stuk of 10 verschillende data. Welke hiervan klopt? Ik heb het idee dat alles hier al klaar is ondertussen.

Hoelang duurt het voordat je je pakket binnenkrijgt na de bestelling en is het mogelijk om onze 3 computers via ethernet kabels aan te sluiten zonder router oid?

Heb je bij het televisiepakket ook de mogelijkheid om op te nemen en te pauzeren?

Bij voorbaat dank. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:59:
Heel Dronten zal wel worden aangesloten hoor!
Las in eerdere posts van jou, dat je in Dronten west woont? tegen de spoorlijn?

Deze data hebben wij rechtstreeks van Glashart gekregen...
http://www.drontenopglasvezel.nl/voortgang-dronten

Dat zijn de planningsdata (onder voorbehoud natuurlijk op lange termijn) dat ze daar gaan graven...
staat je straat daar wel bij?
Yup staat er bij. April 2010 korendragersgilde. Maar de postcode check zegt nu wat anders. Misschien is het gewoon een fout in de data. http://www.drontenopglasv...peens-niet-meer-aangelegd. Zie hier mijn topic op BIGDOG. Alleen wel erg slordig dan :) Morgen wordt alles duidelijk.

EDIT: Fout van glashart website.
Timo12 schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:42:
Ik heb een paar vraagjes over glasvezel, want ik moet zeggen dat ik het een beetje vaag vind overkomen.
Ik keek net bij die vooruitgang in Dronten bij Gaffelstraat, maar daar staan een stuk of 10 verschillende data. Welke hiervan klopt? Ik heb het idee dat alles hier al klaar is ondertussen.

Hoelang duurt het voordat je je pakket binnenkrijgt na de bestelling en is het mogelijk om onze 3 computers via ethernet kabels aan te sluiten zonder router oid?

Heb je bij het televisiepakket ook de mogelijkheid om op te nemen en te pauzeren?

Bij voorbaat dank. :P
Je krijgt een router bij je internet abbo, daar kan je dus gewoon de 3 computers op aansluiten.

Volgens mij kan je niet opnemen of pauzeren.

[ Voor 35% gewijzigd door Zenix op 03-11-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Kreeg vanmiddag een belletje van Glashart, zijn druk bezig met graven in mijn straat. Ze verwachten dat het netwerk week 48/49 gereed is. Zeg maar begin december, klinkt haast te mooi voor woorden.

Zou het ook te mooi voor woorden zijn? Hoelang duurde het bij de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Wat verstaat glashart onder 'gereed', dat de kabels er liggen, of dat je internetverbinding het doet?

Bij ons hebben ze net de glasvezel door de muur gehaald, en zo'n kastje gemonteerd, waar de glasvezel naartoe loopt. Maar dit kastje is nog leeg (?!). Terwijl we wel een abbo hebben...

Hoe zit dat bij de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
stereohead schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:18:
Wat verstaat glashart onder 'gereed', dat de kabels er liggen, of dat je internetverbinding het doet?

Bij ons hebben ze net de glasvezel door de muur gehaald, en zo'n kastje gemonteerd, waar de glasvezel naartoe loopt. Maar dit kastje is nog leeg (?!). Terwijl we wel een abbo hebben...

Hoe zit dat bij de rest?
Er zijn nog maar enkelen met een werkende verbinding in heel Dronten....
Deze gelukkigen bevinden zich op de golfresidentie, en in de landmaten....

Verder is het afwachten dus! Ikzelf heb ook al vanaf de zomer een kastje in de meterkast, maar moet dus ook wachten!

Overigens legt glashart alleen maar de kabel aan naar je meterkast...Daarna is Solcon aanzet, om er een modem etc te plaatsen. Dus de planningsdata die je ziet, zijn de data dat glashart de kabel oplevert.

[ Voor 12% gewijzigd door TripleQ op 06-11-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:02:
[...]

Er zijn nog maar enkelen met een werkende verbinding in heel Dronten....
Deze gelukkigen bevinden zich op de golfresidentie, en in de landmaten....

Verder is het afwachten dus! Ikzelf heb ook al vanaf de zomer een kastje in de meterkast, maar moet dus ook wachten!

Overigens legt glashart alleen maar de kabel aan naar je meterkast...Daarna is Solcon aanzet, om er een modem etc te plaatsen. Dus de planningsdata die je ziet, zijn de data dat glashart de kabel oplevert.
Alle klanten uit het eerste popgebied worden de komende weken aangesloten. Daarna zal dit versneld worden gedaan voor de rest van Dronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
Aha, dus solcon komt nog langs om het kastje 'te vullen', als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
stereohead schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:45:
Aha, dus solcon komt nog langs om het kastje 'te vullen', als ik het goed begrijp?
Correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Kleine bump van mijzelf :)

Zijn er nu al tweakers die aangesloten zijn?
In gebied 1 (landmaten/Golf) zijn ze nu bezig met mensen te activeren....

En gebied 2 (dronten zuid) is vorige week ook uit de test-fase gekomen...

Ikzelf woon dus in gebied 2, en wacht met smart op mijn 100/100 verbinding!
De aannemer (van Gelder) moet mij alleen nog bellen om een afspraak te maken, om het lege kastje te vullen met de Genexis, en daarna kan Solcon die spulletjes naar mij opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TripleQ schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:50:
Kleine bump van mijzelf :)

Zijn er nu al tweakers die aangesloten zijn?
In gebied 1 (landmaten/Golf) zijn ze nu bezig met mensen te activeren....

En gebied 2 (dronten zuid) is vorige week ook uit de test-fase gekomen...

Ikzelf woon dus in gebied 2, en wacht met smart op mijn 100/100 verbinding!
De aannemer (van Gelder) moet mij alleen nog bellen om een afspraak te maken, om het lege kastje te vullen met de Genexis, en daarna kan Solcon die spulletjes naar mij opsturen :)
In zeewolde heb ik het nu al euhh 2 maanden ;) Heerlijk downloaden met 11MB/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Tylen schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:16:
[...]

In zeewolde heb ik het nu al euhh 2 maanden ;) Heerlijk downloaden met 11MB/s ;)
Ja dat wisten we al, en het gaat hier over Dronten.
Ik zag het dat ze druk in Dronten west bezig waren. Werken behoorlijk veel mensen tegelijk en ze werken ook wel goed door. Ik verwacht weinig vertragingen op deze manier. Helaas moet ik nog een half jaar minimaal wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zenix schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:24:
[...]

Ja dat wisten we al, en het gaat hier over Dronten.
Ik zag het dat ze druk in Dronten west bezig waren. Werken behoorlijk veel mensen tegelijk en ze werken ook wel goed door. Ik verwacht weinig vertragingen op deze manier. Helaas moet ik nog een half jaar minimaal wachten :)
HAd ik je al verteld dat we in zeewolde het al hebben? :P

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24
Vorige week onze gedeelte van de straat gedaan en deze week de overburen.
Helaas moeten ze hier nog wel apart terug komen om alles binnen neer te leggen ivm infrastructuur van de huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Yep, eind december is alles klaar.
kwa graafwerkzaamheden dan.

Hoe het precies zit met het nieuwste stukje dronten, de gilden, weet ik eigenlijk niet.

Want daar liggen al lege buizen tot in de meterkast, en die buizen zijn te smal voor de kabels die glashart gebruikt.
Vandaar dat er daar een nieuwe kabel ontwikkelt voor moest worden...Eigenlijk geen idee wat daar de status van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:02:
Yep, eind december is alles klaar.
kwa graafwerkzaamheden dan.

Hoe het precies zit met het nieuwste stukje dronten, de gilden, weet ik eigenlijk niet.

Want daar liggen al lege buizen tot in de meterkast, en die buizen zijn te smal voor de kabels die glashart gebruikt.
Vandaar dat er daar een nieuwe kabel ontwikkelt voor moest worden...Eigenlijk geen idee wat daar de status van is.
Ik woon in de nieuwe gilden.
Wij hebben ook al lege kastjes in onze meterkast voor Genexis vanaf febuari ( huis was klaar in febuari ).
Dus kan wel kloppen dat ze hier alles al klaar voor glasvezel hebben gemaakt. Op de planning staat gewoon April 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hadden jullie dan ook al buizen in de grond? bij de bouw van je huis gelijk al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:19:
Hadden jullie dan ook al buizen in de grond? bij de bouw van je huis gelijk al?
Geen idee. Niet op gelet, in de meterkast zie ik geen buis.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 23-11-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Glashart komt bij mij (de Munten) volgende week de boel in de meterkast aansluiten. Volgens Solcon kunnen zij pas 1ste kwartaal 2010 leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
De munten wordt op de POP in de beiersgulden aangesloten en die is nog niet opgeleverd. Daarom zal Solcon daar ook als laatste pas kunnen leveren. Wat ik wel hoorde is dat alle graafwerkzaamheden als alles meezit voor de kerst afgerond zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vandaag de router en dergelijke aangesloten, hoogste snelheid tot dusver over draadloos ca. 2MB/s. Hele vooruitgang, maar nog niet de snelheid die we zouden kunnen halen met een 50/50 abonnement lijkt mij. Vanavond even checken of een vaste (utp-kabel) verbinding nog verschil maakt.

Dronten-Zuid, recht achter de manage trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/642216857.png

[ Voor 15% gewijzigd door Propane op 04-12-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ben idd benieuwd naar je download snelheden via een kabeltje!

Overigens staan er op glasvezel.nu wat bestanden om je snelheid mee te testen..

http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

[edit]
Overigens ben ik erg jaloers dat jij al een werkende verbinding hebt!;)

[ Voor 16% gewijzigd door TripleQ op 04-12-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:16:
Vandaag de router en dergelijke aangesloten, hoogste snelheid tot dusver over draadloos ca. 2MB/s. Hele vooruitgang, maar nog niet de snelheid die we zouden kunnen halen met een 50/50 abonnement lijkt mij. Vanavond even checken of een vaste (utp-kabel) verbinding nog verschil maakt.

Dronten-Zuid, recht achter de manage trouwens.

[afbeelding]
Ik moet zeggen dat speedtest.net ook niet altijd betrouwbaar is, ik haal vaak sneller dan daar aangegeven wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk krijgen we in Swifterbant en Biddinghuizen ook zo'n snelle glasvezel, kan UPC de deur uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Even een testje gedaan met een normale bedrade verbinding:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/642522639.png

De upload lijkt netjes synchroon te zijn maar heeft zo te zien wel wat tijd nodig om op snelheid te komen. Wat betreft draadloos.... Dat gaat hier dus zo snel mogelijk de deur uit :P. M'n adapter is nog niet zo oud en de verbinding is sterk, en toch haal je maar een fractie van wat je kan halen. Mogelijk toch een probleem van mijn kant, maar het lijkt me dat draadloos gewoon niet zo'n goed idee is in dit geval.

@henrylangendoen; Ik weet het, maar in dit geval strookt het aardig met de gebruikerservaring (nieuwsgroepen/grote bestanden downloaden etc). Ook komen eigenlijk alle online tests op +/- dezelfde waardes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
@henrylangendoen; Ik weet het, maar in dit geval strookt het aardig met de gebruikerservaring (nieuwsgroepen/grote bestanden downloaden etc). Ook komen eigenlijk alle online tests op +/- dezelfde waardes uit.
Die upload valt toch nog wat tegen. Je zou echt 50 mbit moeten kunnen halen. De upload van speedtest is wel vaker net iets onder de maat.
Bij solcon staat nu ook een 100mb test file

ftp://dl.solcon.nl/pub/test/100mb.bin

[ Voor 27% gewijzigd door fagao op 04-12-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
fagao schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:07:
[...]

Die upload valt toch nog wat tegen. Je zou echt 50 mbit moeten kunnen halen. De upload van speedtest is wel vaker net iets onder de maat.
Zoals ik al zei heeft hij zo te zien gewoon wat tijd nodig om op gang te komen. Tijdens de gehele test loopt de snelheid op, maar het bestand is klaar met uploaden voor hij aan de 50Mbit kan komen. Ik vermoed dat bij grotere uploads je gewoon aan de 50Mbit zal komen. Dit ga ik echter nog niet testen, ik ben even m'n verlanglijstje aan het verwerken via nieuwsgroepen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Nou woensdag moet het dan eindelijk gaan gebeuren....Dan komt van Gelder het kastje vullen in de meterkast!
Daarna is het nog weer wachten op Solcon, die het modem/decoder/etc zal gaan leveren, maar ik hoop op korte termijn snel internet te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wat doen jullie met de zyxel 54Mbit access point die solcon er standaard bijleverd? Moeten we daarover gaan zeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Je bedoeld dat als je een 100mb abbo hebt, dat je draadloos maar 54mb kan gebruiken?

Daarvoor heb je toch een N accespoint voor nodig? en dan ook nog eens N op je laptop/computer?
Heb dat toch niet op mijn laptop. Maar eventueel kan je zelf ook een eigen N accesspoint erop aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Ik vind dat het al goed is dat ze een draadloos router erbij doen die 100Mbit kan en 54Mbit draadloos, is zeker niet standaard. En Sowieso, met glasvezel is het wel moeite waard om een goed bedraad netwerk aan te leggen. Zeker met 100Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Inderdaad, zodra ik hier draadloos ga werken haal ik nog maar max. een derde van de totale snelheid. Kabels gebruiken loont bij deze snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Tja maar vind het toch raar. Geef er dan gewoon niets bij. Ik heb hem nu nog ongeopend in de doos liggen. En mijn Airport Extreme eraan gehangen. (Solcon heeft de DHCP reservation aan dat MAC adres gehangen)

Ik heb het nu al een paar maanden maar denk toch dat ik eens een belletje eraan ga besteden. Vind het toch een beetje knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Tylen schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:00:
Tja maar vind het toch raar. Geef er dan gewoon niets bij. Ik heb hem nu nog ongeopend in de doos liggen. En mijn Airport Extreme eraan gehangen. (Solcon heeft de DHCP reservation aan dat MAC adres gehangen)

Ik heb het nu al een paar maanden maar denk toch dat ik eens een belletje eraan ga besteden. Vind het toch een beetje knullig.
Nou, telefonie werkt ook via het zyxel router, en ik ben blij dat er toch draadloos bij zit. Meer dan 54Mbit heb ik niet nodig met mijn draadloze apparaten. Voor de rest heb ik een netwerk liggen. Ik doe gewoon zo genesix > zyxel router > 3com gigabit switch. En het is zeker niet knullig, ik vind eerder dat het een compliment verdiend. Zij niet veel ISP's die een goeie router erbij doen die ook draadloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao

Solcon levert de Zyxel standaard omdat dit een van de weinig modems die echt 100mbit kan routeren. Veel andere modems blijven steken op 50 mbit. Wil je toch een andere router o.i.d. aan je genexis hangen, dan kan dat gewoon!
Wij koppelen dus niet het MAC adres van de zyxel aan het IP nummer wat je krijgt. Probeer maar eens je laptop/pc rechtstreeks aan de genexis te hangen en een DHCP verzoek te doen....

[ Voor 6% gewijzigd door fagao op 07-12-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Afgelopen woensdag heeft van Gelder bij mij het kastje in de meterkast geplaatst. Inmiddels heb ik mij aangemeld bij Solcon. Ben benieuwd wanneer ze gaan leveren.
Ik hoor iedereen praten over de wireles zyxel router. Nu ben ik niet zon fan van wireless. Mijn woning is voorzien van de juiste bedrading.
Heeft de router ook een aantal aansluitingen? Of moet ik daar zelf iets achter hangen?

Ik heb 3 aansluitingen nodig.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste