Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56
Bjk schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:37:
Afgelopen woensdag heeft van Gelder bij mij het kastje in de meterkast geplaatst. Inmiddels heb ik mij aangemeld bij Solcon. Ben benieuwd wanneer ze gaan leveren.
Ik hoor iedereen praten over de wireles zyxel router. Nu ben ik niet zon fan van wireless. Mijn woning is voorzien van de juiste bedrading.
Heeft de router ook een aantal aansluitingen? Of moet ik daar zelf iets achter hangen?

Ik heb 3 aansluitingen nodig.
Zitten 4 aansluitingen op de router. Dus dat gaat prima, je kan dus draadloos en met draad. Welk abonnement heb je aangevraagd ? Als je 100Mbit neemt is een gigabit switch achter je router ook wel handig, want de poorten op de router zijn 100Mbit, zo kan je naast je verbinding dan ook nog bestanden verplaatsen over het netwerk. Maar als je dat niet doet, is het niet nodig. Moet je natuurlijk wel cat5e/cat6 kabels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

fagao schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:53:
[...]

Solcon levert de Zyxel standaard omdat dit een van de weinig modems die echt 100mbit kan routeren. Veel andere modems blijven steken op 50 mbit. Wil je toch een andere router o.i.d. aan je genexis hangen, dan kan dat gewoon!
Wij koppelen dus niet het MAC adres van de zyxel aan het IP nummer wat je krijgt. Probeer maar eens je laptop/pc rechtstreeks aan de genexis te hangen en een DHCP verzoek te doen....
Toch wel. Want mijn buurjongen zijn zyxel deed het niet meteen en na het doorgeven van het correcte mac adres kreeg hij wel het juiste gereserveerde ip adres. Daarom heb ik mijn mac adres van de airport doorgegeven en mijn mac adres van de zyxel. En toen ze die omgewisseld hadden kreeg ik ook keurig netjes mijn juiste ipadres. En als ik rechtsstreeks een laptop/pc/router aan de genexis hang, dan krijg ik dus geen ipadres. Maar nogmaals ik woon in zeewolde he ;) Misschien is het hier anders.

Maar terugkomend op het 54Mbit accesspoint verhaal. Ik vind het zeker wel knullig. Waarom adverteren ze er dan mee dan je een access point erbij krijg en die vervolgens niet de snelheid (over wifi) aankan. Jullie vinden het begrijpelijk, ik vind het stom.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:01
Toch wel. Want mijn buurjongen zijn zyxel deed het niet meteen en na het doorgeven van het correcte mac adres kreeg hij wel het juiste gereserveerde ip adres. Daarom heb ik mijn mac adres van de airport doorgegeven en mijn mac adres van de zyxel. En toen ze die omgewisseld hadden kreeg ik ook keurig netjes mijn juiste ipadres. En als ik rechtsstreeks een laptop/pc/router aan de genexis hang, dan krijg ik dus geen ipadres. Maar nogmaals ik woon in zeewolde he ;) Misschien is het hier anders.
Ik ging er van uit dat dit over Glasvezel in Dronten ging. Je hebt gelijk dat in Zeewolde nog met een MAC adres gewerkt wordt. Met een beetje geluk gaat dat wel veranderen binnenkort. Nadeel is namelijk dat je bij het plaatsen van een andere router, Solcon moet bellen (of je moet een MAC adres clonen).

Over die 54 mbit. Ik vind dat niet zo stom hoor. Het is niet zo makkelijk om een modem/router te vinden die alles kan. Dit zyxel modem kan al heel veel tov andere modems. Wireless gebruik je voornamelijk op je laptop/iphone...Solcon had ook de keuze om bijvoorbeeld geen modem of een heel simpel modem te leveren. Dit Zyxel modem is voor 98% van de klanten voldoende. Die overige 2% kiest er toch wel voor om zijn eigen router/server aan te sluiten.....

[ Voor 21% gewijzigd door fagao op 08-12-2009 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

...

[ Voor 99% gewijzigd door Tylen op 08-12-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Nutteloos

[ Voor 98% gewijzigd door fagao op 08-12-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

@Zenix bedankt voor de tip. Ik start met 35/35 de overige varianten vind ik zelf nog wat aan de prijs. Maar wil wel graag bestanden snel en efficient kopieren op mijn thuis netwerk.
Ben jij al aangesloten? In welke straat zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Bjk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:38:
@Zenix bedankt voor de tip. Ik start met 35/35 de overige varianten vind ik zelf nog wat aan de prijs. Maar wil wel graag bestanden snel en efficient kopieren op mijn thuis netwerk.
Ben jij al aangesloten? In welke straat zit jij?
Nee bij mij duurt het nog een half jaar ik woon in de korendragersgilde. Waar ze nog aan het bouwen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 08-12-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vandaag tussen 8 en 10 komt de glasvezelmeneer hier dus...
1,5jaar wachten, en dan eindelijk is het zo ver...
Krijg ik gisteren te horen dat de woningbouw mij een appartementje aanbied in de Gilden :/

Nu zitten mijn ouders straks met een 100mb abbo, en ik moet nog een maanden wachten :(

[edit]
Kleine vraag aan misschien iemand van Solcon, kan je bv ADSL nemen totdat glasvezel klaar is in je huis? Of zit je daar weer een jaar aan vast dan?

[ Voor 21% gewijzigd door TripleQ op 09-12-2009 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

TripleQ schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:18:
Vandaag tussen 8 en 10 komt de glasvezelmeneer hier dus...
1,5jaar wachten, en dan eindelijk is het zo ver...
Krijg ik gisteren te horen dat de woningbouw mij een appartementje aanbied in de Gilden :/

Nu zitten mijn ouders straks met een 100mb abbo, en ik moet nog een maanden wachten :(

[edit]
Kleine vraag aan misschien iemand van Solcon, kan je bv ADSL nemen totdat glasvezel klaar is in je huis? Of zit je daar weer een jaar aan vast dan?
Solcon bied idd ADSL aan en zodra je glasvezel kan word je overgezet. Ik heb zelf voor Alice gekozen als tussentijdse oplossing. Die kan je maandelijks opzeggen en is goedkoper dan solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
ah ok :) tegen dat alles zeker is, maar is contact met Solcon opnemen daarover.

Maar meneer de monteur is dus vanmorgen langsgekomen, en het kon nog wel een paar dagen duren voordat het modem door Solcon wordt geleverd...

Ongeduldig als ik ben, heb ik gewoon mijn eigen oude Cisco Linksys WAN router eraangehangen..

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/647064097.png

Heb een 100MB abbo, en zoals je ziet haalt het Cisco modem maar 16MB, maar dat is al beter dan de 8mb die ik van tele2 kreeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TripleQ schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:11:

Maar meneer de monteur is dus vanmorgen langsgekomen, en het kon nog wel een paar dagen duren voordat het modem door Solcon wordt geleverd...

Ongeduldig als ik ben, heb ik gewoon mijn eigen oude Cisco Linksys WAN router eraangehangen..

[afbeelding]

Heb een 100MB abbo, en zoals je ziet haalt het Cisco modem maar 16MB, maar dat is al beter dan de 8mb die ik van tele2 kreeg :+
Er staat 16Mb hoor ;) 16MB Haal je nooit over een 100Mbit lijntje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:16:
[...]

Er staat 16Mb hoor ;) 16MB Haal je nooit over een 100Mbit lijntje :P
Jaja..:p Ik ben een voorbeeld van iemand, die altijd alle hoofdletters/kleine letters in dit soort gevallen door elkaar haalt :+

[edit]
Overigens was die test met draadloos...

net even met kabeltje geprobeerd..

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/647071877.png

[ Voor 23% gewijzigd door TripleQ op 09-12-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

[afbeelding]

Waar in de gilden? Je moet wel rekening houden dat je ver van ADSL centrale zit en dat je dan amper 3-4Mbit maximaal gaat halen met ADSL. Daarom heb ik zelf kabel hier. Maar mooi dat het bij je ouders thuis werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
In de smedengilde...
Voor een paar maandjes zal ik met een paar Mbit wel tevreden zijn over adsl, mijn servertje zal toch gewoon hier thuis blijven staan ivm 100Mbit. No way dat ik bijna 100euro per maand ga uitgeven aan een Triple pakket :P Ben met 35 dan ook wel tevreden.

Overigens zie ik bij serviceweb nu, dat het meeste op voltooid staat..
Ook een tnt trackingcode voor de decoder/router. Zal morgen dus wel komen (had hem ook wel willen ophalen... :9 )

Nu nog ff uitvogelen of het mogelijk is om de digitale tv stream te achterhalen, en werkend te krijgen in VLC.
Ik dacht altijd dat Solcon Lijbrand als tv leverancier zou hebben? Maar die ip adressen die in een ander topic staan, blijken niet echt te werken. Maar eens gaan netwerksniffen als de decoder er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
TripleQ schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:18:
[...]

Jaja..:p Ik ben een voorbeeld van iemand, die altijd alle hoofdletters/kleine letters in dit soort gevallen door elkaar haalt :+

[edit]
Overigens was die test met draadloos...

net even met kabeltje geprobeerd..

[afbeelding]
Probeer eens je PC rechtstreeks aan de genexis en dan een speedtest. Ben wel benieuwd of je dan wel de maximum snelheid haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
[b][message=33072036,noline]
Nu nog ff uitvogelen of het mogelijk is om de digitale tv stream te achterhalen, en werkend te krijgen in VLC.
Ik dacht altijd dat Solcon Lijbrand als tv leverancier zou hebben? Maar die ip adressen die in een ander topic staan, blijken niet echt te werken. Maar eens gaan netwerksniffen als de decoder er is.
Digitale TV werkt alleen achter poort 2 van de genexis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
fagao schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:33:
[...]

Probeer eens je PC rechtstreeks aan de genexis en dan een speedtest. Ben wel benieuwd of je dan wel de maximum snelheid haalt
Goed idee...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/647244245.png
Paar x geprobeerd, maar ging niet sneller

Kan natuurlijk aan ook die speedtest server liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
fagao schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:34:
[...]

Digitale TV werkt alleen achter poort 2 van de genexis
Niet als je het andere topic leest over lijbrandt tv...

Lijbrandt IPTV via router?

Daar werken ze ook met zo'n genexis,

Overigens krijg ik op poortje 2,3,4 geen IP adres met mijn laptop. Misschien moet je daarvoor wel mac adres klonen ofzo? Maar goed, kan dat pas morgen bekijken als de decoder er is. Zou leuk zijn voor mijn htpc op de slaapkamer, hoef ik geen 2de animo aan te schaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 09-12-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:21:
In de smedengilde...
Voor een paar maandjes zal ik met een paar Mbit wel tevreden zijn over adsl, mijn servertje zal toch gewoon hier thuis blijven staan ivm 100Mbit. No way dat ik bijna 100euro per maand ga uitgeven aan een Triple pakket :P Ben met 35 dan ook wel tevreden.

Overigens zie ik bij serviceweb nu, dat het meeste op voltooid staat..
Ook een tnt trackingcode voor de decoder/router. Zal morgen dus wel komen (had hem ook wel willen ophalen... :9 )

Ahja, dan weet ik waar je wonen is niet ver van mij. Ik ben wel benieuwd naar de resultaten met 100Mbit, en ja ik kan wel begrijpen dat je toch maar die ADSL van alice even neemt. Ik hoop dat het wel stabiel is.

Verwijderd

[afbeelding]

Gister is er een monteur bij ons geweest om de verbinding te testen. Dit ging allemaal prima, kabel etc werkt. Nou heb ik ook geprobeerd om mijn linksys router erop aan te sluiten maar die krijgt geen ip adres. Ik heb hetzelfde geprobeerd met mijn laptop er direct op aan te sluiten maar dat werkt ook niet.

Betekent het dan dat het bij mij nog niet ge-activeerd is?

Overigens komt er nog een monteur om de modem aan te sluiten en een kabeltje te trekken naar de huiskamer voor digitale TV.

• TripleQ
  • Niet online
Wat staat er bij serviceweb dan?
Bij mij stond er een uurtje nadat de monteur geweest was, dat de 100Mb verbinding was opgeleverd.
Ik denk dat je daar op moet wachten?

• fagao
Gister is er een monteur bij ons geweest om de verbinding te testen. Dit ging allemaal prima, kabel etc werkt. Nou heb ik ook geprobeerd om mijn linksys router erop aan te sluiten maar die krijgt geen ip adres. Ik heb hetzelfde geprobeerd met mijn laptop er direct op aan te sluiten maar dat werkt ook niet.

Betekent het dan dat het bij mij nog niet ge-activeerd is?

Overigens komt er nog een monteur om de modem aan te sluiten en een kabeltje te trekken naar de huiskamer voor digitale TV.
Woon je in Dronten of Zeewolde ?

• TripleQ
  • Niet online
fagao schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:25:
[...]

Jij weer met je Zeewolde :p (grapje)
Aan zijn email adres te zien gok ik dat die in Dronten woont;)
Wat ook logisch zou zijn, want dit topic gaat over Dronten O-)

Verwijderd

TripleQ schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:32:
[...]

Jij weer met je Zeewolde :p (grapje)
Aan zijn email adres te zien gok ik dat die in Dronten woont;)
Wat ook logisch zou zijn, want dit topic gaat over Dronten O-)
Ja Joost woont in Dronten :)

Verwijderd

fagao schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:25:
[...]

Ja, ik woon in Dronten. Maar vandaag was er een brief gekomen dat de andere diensten nog niet geactiveerd zijn. Volgende monteur komt ergens in Januari weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Zo, mijn orderstatus bij Solcon is verander:
Glasvezel (35 Mbit) verbinding: Opgeschort

Great

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Even nog een vraag aan de mensen die al Solcon glas hebben. Hoe ontvang je de digitale televisie? Gaat dit via UTP naar de Digitale ontvanger of via coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Vanaf de Genexis gaat er een UTP kabel naar de digitale ontvanger (Amino).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
inderdaad,
Ik ga zelf deze oplossing gebruiken om het netjes aan te sluiten in de woonkamer ( huurhuis )
http://www.mnm-computers....12db26b93640aca2c3ffcb595
Nedap combi doos CATV/2xRJ45. Ik heb 2x100Mbit dan voor digitale tv en de xtreamer lijkt me wel genoeg. Je kan ook 1x 1gb nemen. Ben ook bezig om patch paneel aan te leggen etc. Als ik glasvezel heb en alles is geinstaleerd zal ik weleens foto's maken van de meterkast. Misschien ook wel een idee dat anderen laten zien hoe ze het allemaal hebben aangesloten om ideeën op te doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Zenix op 02-01-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

He bah, heb maar 1 UTP kabel achter de tv voor de mediabox. Kan ik er dus 1 bij gaan trekken, net nu ik naar 3 maanden klaar met klussen ben....
Had me van te voren iets meer moeten inlezen over glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Tjah...
Ik heb dus een apartementje gekregen, maar de tv komt ergens te staan waar geen doos zit in de muur...
Moet dus de coax kabel rondom de kamer gaan leggen, en straks als glasvezel daarkomt, moet er nog een utp kabel bij.

Nadeel van de eerste verdieping...kan niet via de kruipruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Bjk schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:32:
He bah, heb maar 1 UTP kabel achter de tv voor de mediabox. Kan ik er dus 1 bij gaan trekken, net nu ik naar 3 maanden klaar met klussen ben....
Had me van te voren iets meer moeten inlezen over glasvezel.
Met 1 utp kabel heb je 8 aders, voor 100mbit heb je er echter maar 4 nodig 2x4=8 :-) Je kunt dus je kabel splitsen je moet alleen rekening houden met de paren 2 paren voor de ene aansluiting en 2 paren voor de andere aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
raymonvdm schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:40:
[...]

Met 1 utp kabel heb je 8 aders, voor 100mbit heb je er echter maar 4 nodig 2x4=8 :-) Je kunt dus je kabel splitsen je moet alleen rekening houden met de paren 2 paren voor de ene aansluiting en 2 paren voor de andere aansluiting.
idd, dat heb ik ook met die nedap combidoos is 2x 100Mbit dus 1 kabel met 8 aders en dan delen via patch paneel of via 2 connectors. Want via gewone buis is moelijk om 2x utp + een goeie coax kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 03-01-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

raymonvdm schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:40:
[...]

Iemand daar een aansluit schema voor? Zou niet weten hoe ik dat in een UTP connector moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Bjk schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:54:
[...]

Iemand daar een aansluit schema voor? Zou niet weten hoe ik dat in een UTP connector moet drukken.
Probeer het eens in 4 connectoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Bjk schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:54:
[...]

http://robbert.bdorp.com/...chniek_aansluitschema.pdf
Hier staat een mooie aansluit schema onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Thx Zenix zo gaat het helemaal lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
ben benieuwd bij wie ik thuis allemaal ben geweest hier om de boel te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Sinds vandaag bied de decoder (aminet 130) ineens de optie tvgids!

Het werkt via iFanzy
Vanmorgen kreeg ik nog een paar x "communicatie error" bij de tvgids staan.
Maar vanavond werkt het allemaal, al vind ik de snelheid waarmee alles gaat wel erg traag.
Wil je ff snel een paar zenders naar beneden, en ook wat verder in de tijd kijken. Dan duurt dit best lang

Maar goed bezig Solcon!

[ Voor 3% gewijzigd door TripleQ op 09-01-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Helaas.....:
http://www.drontenopglasv...fterbant-en-biddinghuizen

Nog geen 20% in de dorpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was te verwachten, de bevolking is daar 'armer' en die moet je dus paaien met een beter aanbod. Daarnaast heeft Solcon amper moeite gedaan om klanten te werven. 20% is eigenlijk zo slecht nog niet, vergeet niet dat Dronten 'slechts' op 30% zat toen besloten werd om tot aanleg over te gaan. Solcon heeft daarna de prijs ook nog eens verhoogd, dus die waren van te voren al op de hoogte van deze uitslag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Tjah
30% van Dronten is natuurlijk veel meer dan 20% in de dorpen. Daar heb je de investering eerder terugverdiend.
Niet dat ik partij kies voor Solcon, maar ze hebben behoorlijke aanbiedingen gedaan in mijn ogen.

90 euro voor een decoder
Geen aansluitkosten
Snelheidsverdubbeling

Ik denk dat de investering voor Solcon nu gewoon risicovol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:08:
Tjah
30% van Dronten is natuurlijk veel meer dan 20% in de dorpen. Daar heb je de investering eerder terugverdiend.
Niet dat ik partij kies voor Solcon, maar ze hebben behoorlijke aanbiedingen gedaan in mijn ogen.

90 euro voor een decoder
Geen aansluitkosten
Snelheidsverdubbeling

Ik denk dat de investering voor Solcon nu gewoon risicovol is.
20% we moeten het maar aannemen voor wat het waard is, de aanbieding is overigens slechter dan die in Dronten gedaan is. Het tarief is verhoogd met 5 euro per maand, aansluitkosten had je ook niet als je per kwartaal zou betalen. Een decoder zonder HD-recorder 8)7 en een snelheidsverhogen van 35/35Mbit naar 50/50Mbit (geen verdubbeling). Overigens koste 35/35 mbit hetzelfde als 50/50mbit in Zeewolde, dus dat is gewoon goedkoper marketing, niets meer.
Jammer, maar een gemiste kans denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 01:19:
[...]

20% we moeten het maar aannemen voor wat het waard is, de aanbieding is overigens slechter dan die in Dronten gedaan is. Het tarief is verhoogd met 5 euro per maand, aansluitkosten had je ook niet als je per kwartaal zou betalen. Een decoder zonder HD-recorder 8)7 en een snelheidsverhogen van 35/35Mbit naar 50/50Mbit (geen verdubbeling). Overigens koste 35/35 mbit hetzelfde als 50/50mbit in Zeewolde, dus dat is gewoon goedkoper marketing, niets meer.
Jammer, maar een gemiste kans denk ik.
niemand heeft een recorder dus dat is niet anders. Ik vind het zelf wel een goeie aanbiedingen als je het vergelijkt met andere glasvezel aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 12:43
Afgelopen week de router toegestuurd gekregen, en na wat prutsen de boel aan de praat gekregen. Wij hebben 50/50 pakket, dus maar even getest op speedtest.net

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/691162148.png

Niet slecht dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Niet slecht idd!
Ik zit momenteel op 5kb/s ofzo :p
GPRS snelheid...maar goed das ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

stereohead schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:52:
Afgelopen week de router toegestuurd gekregen, en na wat prutsen de boel aan de praat gekregen. Wij hebben 50/50 pakket, dus maar even getest op speedtest.net

[afbeelding]

Niet slecht dacht ik.
Ben erg benieuwd, in welke straat zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Probeer is een andere server, 39 Mb is nou echt geweldig als je 50 Mb hebt gekocht :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Jim423 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 00:04:
Probeer is een andere server, 39 Mb is nou echt geweldig als je 50 Mb hebt gekocht :)
Dat ligt hoofdzakelijk aan die speedtest zelf. De uploadsnelheid loopt langzamer op dan de downloadsnelheid. Daardoor is de test al voorbij voor je aan de volledige snelheid zit. Ik heb hier ook 50/50 en normaal uploaden gaat gewoon aan volle snelheid terwijl ik in die test elke keer rond de 40 uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die problemen met hun Thomson 787/789 hebben (zoals slechte online gaming ervaring met je PS3 of 360), laat het hier aub weten:

http://www.ipbforum.nl/ex...=32&t=3409&p=27784#p27784

Het is de officiële KPN Glasvezel forum waar KPN alle soortgelijke problemen aan het inventariseren is, zodat ze binnenkort opgelost zullen worden. Reageer aub! Hoe meer reacties hoe beter...

Hopelijk zal KPN de firmware van hun routers aanpassen, zodat alles weer naar behoren zal functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
.....
Dat modem is hier niet van toepassing
Niemand met glasvezel in Dronten heeft dat modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Maar nu het er toch even over gaat, ik heb met dat nieuwe modem wel een probleem dat Xbox Live er om de zoveel tijd uit ligt. Ik gebruik nog even Wifi tot er een kabel door het plafond naar mijn kamer komt. Werkte perfect met KPN IPB, nu is het regelmatig dat Live er binnen 30 minuten uit vliegt. Als je op dat moment in een spel zit kan je niet meer inloggen, verlaat je het spel naar je Dashboard dan maakt hij foutloos verbinding.

Misschien dat nog meer mensen tegen dit probleem aanlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 12:43
Bjk schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:32:
[...]

Ben erg benieuwd, in welke straat zit je?
De Ketting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper-cast
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04-2022
Sinds kort heb ik ook glasvezel van glashart(Solcon) en werkt perfect zie hier het me testen:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/695929076.pngAfbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/8928359.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/695935662.pngAfbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/8929072.png

[ Voor 24% gewijzigd door sniper-cast op 27-01-2010 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook aan het overwegen om glasvezel te nemen en upc de deur uit te doen, maar vraag me nog wel af hoe het dan zit als je meerdere tv's wil aansluiten...
Ik had begrepen dat digitale tv via utp kabel gaat, maar hoe werkt het met het analoge signaal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:52:
Ben ook aan het overwegen om glasvezel te nemen en upc de deur uit te doen, maar vraag me nog wel af hoe het dan zit als je meerdere tv's wil aansluiten...
Ik had begrepen dat digitale tv via utp kabel gaat, maar hoe werkt het met het analoge signaal dan?
Je hebt per televisie een decoder nodig als je daar digitale tv op wilt kijken. Deze sluit je aan met UTP kabels (al heb ik even geen idee waar je een tweede kabel in moet stoppen..het modem heeft maar 1 digi-tv aansluiting. (switch waarschijnlijk ertussen dan)

Maar je hebt dan ook een 'gewoon' analoog signaal. Het modem heeft dus ook een coax aansluiting, die je verder kan splitsen zovaak als je wilt. Deze kwaliteit staat gelijk (of misschien zelfs beter) dan de kwaliteit van het analoge signaal wat UPC je nu bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:15:
[...]

Maar je hebt dan ook een 'gewoon' analoog signaal. Het modem heeft dus ook een coax aansluiting, die je verder kan splitsen zovaak als je wilt. Deze kwaliteit staat gelijk (of misschien zelfs beter) dan de kwaliteit van het analoge signaal wat UPC je nu bied.
ah kijk dat kon ik dus nergens terugvinden.
dank voor de snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Nou de Genexis hangt bij mij in de kast, ben benieuwd wanneer Solcon over de brug komt met het modem en de tv spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Vandaag ook mijn modem ontvangen en hd-pakketje.
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/707605073.png
(35/35 pakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Erg netjes ook!

Ben erg jaloers op jullie allemaal!
Hier in de Gilden is het er nog niet :(

Zit al 3 weken op gprs snelheid, eindelijk na lang wachten een ADSL verbinding nu. Is het modem stuk, en moet het RMA naar Solcon... Maar goed..Dat heeft hier niks mee te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Tip voor allen....

Gebruik de functie "default server" niet als je alle mogelijke poorten wilt forwarden naar je server.
Want dan werkt je telefonie (voip) niet meer. aangezien de voip poort dan ook naar je server toe gaat

Dit probleem heeft bij me ouders thuis 2 weken geen werkende voip opgeleverd. Solcon snapte het ook niet, en heeft ons een nieuwe router gegeven, die uiteraard hetzelfde probleem gaf, zodra ik me server weer bereikbaar maakte.

• Peaky
TripleQ schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:15:
[...]

Je hebt per televisie een decoder nodig als je daar digitale tv op wilt kijken. Deze sluit je aan met UTP kabels (al heb ik even geen idee waar je een tweede kabel in moet stoppen..het modem heeft maar 1 digi-tv aansluiting. (switch waarschijnlijk ertussen dan)

Je hebt 4 poorten, 1 voor internet/voip
poort 2 is voor digitale TV, maar poort 3 en 4 kunnen ook geopend worden voor TV,(of nog te verzinnen service) stel dat jij nog een kastje voor digi tv wil. word bijvoorbeeld poort 3 geopend, en sluit je daar je andere kastje op aan

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Je moet dan een hub/switch gebruiken ipv een andere poort op het Genexis kastje, deze zijn gereserveerd voor andere diensten, zoals lokale diensten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
The Wizard schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:24:
Je moet dan een hub/switch gebruiken ipv een andere poort op het Genexis kastje, deze zijn gereserveerd voor andere diensten, zoals lokale diensten.
In dronten kunnen ze dus poort 3/4 daar voor gebruiken, en is een hub/switch niet altijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Ok, weet ik dat ook weer :)...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
het zal weer gezellig druk worden in de citypops, en mocht je de dienst afnemen, word er weer een nieuweactiefmodem opgezet. want die er nu op zitten hebben dus 4x 100.
maar dit is wel een mooie tik naar de kabelboeren Ziggo en UPC etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Kort vraagje, wanneer ik mijn verbinding max is de rest van mijn apparatuur niet meer beeikbaar. (Lokale lan loopt vast door enorme dataverkeer op mijn Zyxel modem).

Is dit te verhelpen door een switch voor mijn zyxel modem te zetten want nu zit alles rechtstreeks op mijn zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:49
Bjk schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:58:
Kort vraagje, wanneer ik mijn verbinding max is de rest van mijn apparatuur niet meer beeikbaar. (Lokale lan loopt vast door enorme dataverkeer op mijn Zyxel modem).

Is dit te verhelpen door een switch voor mijn zyxel modem te zetten want nu zit alles rechtstreeks op mijn zyxel.
Als het een Gbit switch is wel, aangezien de zyxel maar op 100Mbit draait. Als het een 100Mbit switch is maakt het waarschijnlijk niet uit.

Al moet je rekening mee houden dat het sowieso langzaam blijft gaan ,want het blijft natuurlijk veel data als je de 100Mbit echt volledig voltrekt.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Ik heb een 35/35 abonnement maar wanneer ik deze lijn voltrek kan ik via mijn laptop mijn pc boven niet meer bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Misschien is dat omdat je wirlesless werkt?
Dat trek je redelijk vol met je 35mbit....draadloos gaat zelden sneller, of je moet zo'n N variant hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Dames en heren...
Groot nieuws!

http://www.drontenopglasvezel.nl/

De dorpen alsnog op glasvezel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Meh, ik heb het al dus het is geen interessant nieuws meer :P ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Propane schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:15:
Meh, ik heb het al dus het is geen interessant nieuws meer :P ;).
Niet in 1 van de dorpen...
En aangezien het iets is waar de dorpen 1,5jaar lang voor gestreden hebben, vind ik het wel interessant nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat een God want ik krijg glasvezel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
ben benieuwd wie dat gaat aanleggen, wij doen dronten, maar bij ons is nog niks bekend over swifterband en biddinghuizen.
wel gaan wij ketelhaven aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:16:
Er bestaat een God want ik krijg glasvezel _/-\o_
Waarschijnlijk een God met een commerciele instelling die je zakken wil leegkloppen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:21
:D God of niet... (erg toepasselijk bij Solcon ;))
op de kaart van Solcon staan Biddinghuizen en SwifterbanT in elk geval wel geplaatst (nog niet in de tekst). Van het bewoners initiatief e-mail gehad dat er inderdaad glasvezel komt.

Helaas zijn de tarieven gewijzigd (voor nieuwe inschrijvingen), maar triple play is zo gek nog niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door veldt000 op 16-03-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
maar ja, voor dat het een keer goed en wel op papier staat hoe en wat, en de eerste klant word aangesloten ben je zo een dik jaar verder. maar goed al met al wel fijn, hier in zwolle zitten we met dat verekte VDSL....jammâh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Solcon zelf zegt deze zomer nog... augustus.
Laten we het hopen voor de dorpen!

Ikzelf woon dan in de Gilden, en daar wordt het ook juli voordat alles is opgeleverd (kan dus ook al eerder)

Hopelijk kan ik het WK dan in HD kwaliteit kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:02:
Solcon zelf zegt deze zomer nog... augustus.
Laten we het hopen voor de dorpen!

Ikzelf woon dan in de Gilden, en daar wordt het ook juli voordat alles is opgeleverd (kan dus ook al eerder)

Hopelijk kan ik het WK dan in HD kwaliteit kijken!
Inderdaad, in het filmpje word over augustus gesproken. Ik zet de klok alvast en schrijf alvast een opzeg-brief voor UPC. Toch ruim 10 jaar tevreden klant geweest van Chello/UPC, begonnen met 1500kbit/256kb voor Fl. 90,- geëindigd met 10Mbit/1500kbit + gratis bellen voor €30,50
Vooral de laatste maanden viel het internet er een paar avonden uit, ben een paar keer onterecht afgesloten geweest i.v.m. slechte administratie aan de kant van UPC, werd ik aangezien voor de wanbetalende buurman :/
Maar over het geheel geen beroerde ervaringen, eens kijken of Solcon dezelfde service kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zit je al aan het einde van je contract?
Dan heb je een opzegtermijn van 1 maand.
Dan zou ik wachten totdat augustus wat dichterbij is....Je weet maar nooit of er vertraging is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:51:
Zit je al aan het einde van je contract?
Dan heb je een opzegtermijn van 1 maand.
Dan zou ik wachten totdat augustus wat dichterbij is....Je weet maar nooit of er vertraging is
Brief ligt klaar zonder datum natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Heb net brief gehad, eerst zou heel dronten eind 2009 aangesloten zijn. Toen werdt het bij mij in de gilden April 2010. Nu heb ik brief dus gehad dat ze in Juni meer duidelijkheid hebben. Heeft te maken met de buizen hier in de grond die van trillink zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Zenix op 19-03-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Yep, deze huis aan huis brief heb ik ook gehad....Helaas, maar ik verwacht wel dat als ze eenmaal beginnen hier, dat het ook zeer snel zal gaan. Niet alles hoeft meer open, en is het gewoon een kwestie van "blazen" en kabels aan elkaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Ja, ben ik toch maar even blij dat ik tussendoor nog even heb geupgrade van 16/2 naar 30/3 bij upc. Dat contract is pas in Juni afgelopen dus ik zit er niet heel erg mee. Alleen had ik graag het WK in HD gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 20-03-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wanneer de POP die het centrum van dronten voedt, operationeel is? Begin maart was dit namelijk nog niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
alle sowiezo zijn de 4 pops al in gebruik, pas nog wezen activeren bij ''de kiel'' kan dat kloppen? das ook in het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peaky schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:45:
alle sowiezo zijn de 4 pops al in gebruik, pas nog wezen activeren bij ''de kiel'' kan dat kloppen? das ook in het centrum.
ja de kiel is centrum ja.
en bedoel je met activeren dat internet en tv ook al werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Peaky, aangezien jij er toch meer vanaf weet.
Heb ik het nu juist, dat de Gilden zijn eigen pop krijgt? en zoja, weet jij waar die staat?

Ik weet er nu 3 te vinden...
1. Bij de basisscholen in de landmaten
2. Bij de basisscholen in Zuid
3. Bij de Kiel
4. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Activeren houd in dat je inderdaad internet en tv krijgt, eerst montage door monteur van het FTU'tje, en daarna (mocht je wat besteld hebben bij solcon) de monteur om het actieve gedeelte te monteren.

@tripleQ

er is altijd sprake geweest dat er 5 pops zouden komen, de telling van de pop gebouwen zoals bij ons op papier is ook krom, namelijk pop 1,2,3,5
ze zitten :

het klopt welke je zei, alleen nog 1 en dat is

pop 5 bij de beiersgulden, (bij volkstuintjes)

en of de Gilden hun eigen pop krijgt ik weet het niet. ik durf daar niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
ah thx :)

Nee omdat hier aparte bekabeling wordt gebruikt ivm de Trilink infrastructuur hier.
Misschien dat het dan ook in een aparte pop moet. Misschien nr 4 wel?

En dan zal er in Ketelhaven / Biddinghuizen / Swifterbant ook wel 1of 2 per dorp komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Ketelhaven zit aangesloten op de pop aan de beiersgulden, je praat daar verhoudingsgewijs over een paar huizen. en die konden daar nog bij in.
Swifterband en Biddinghuizen is nog niet bekend wie dat gaat aanleggen.
Bij ons is in iedergeval nog niks gebekend.

Ik lees inderdaad dat daar Trilink ligt, ik weet uit ervaring in Berkel en Roderijs dat wij de wijken waar Trilink lag links lieten liggen en daar ook verder niks mee deden.
Hoe dat in Dronten zit kan ik wel even na vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Dat is al bekend...
Glashart heeft dit overgenomen van KPN, alleen het verhaal wat ik gehoord heb. Is dat de buisjes die al bij iedereen tot in de meterkast liggen, te smal zijn om de 'normale' glasvezel kabel naar binnen te leiden. Dus moest er een ander type kabel gebruikt worden. Daarom duurt de Gilden ook allemaal zo lang. Glashart moest onderhandelen met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
ja het zou kunnen dat daar weer andere vezel voor moet komen, en die door de tube's geblazen. maar wie weet kan het ook wel zoiets worden als wat kpn doet :( helaas :( hier in Zwolle, dat is niet FTTH maar tot in het wijk kastje en het laatste stukje koper(hopen van niet voor jullie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Peaky schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:14:
ja het zou kunnen dat daar weer andere vezel voor moet komen, en die door de tube's geblazen. maar wie weet kan het ook wel zoiets worden als wat kpn doet :( helaas :( hier in Zwolle, dat is niet FTTH maar tot in het wijk kastje en het laatste stukje koper(hopen van niet voor jullie)
Nee, de glasvezel komt hier wel gewoon tot in de woning. Dat is dus allemaal al geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Heb hier en daar wat gehoord in de wandelgangen, het is de bedoeling dat er een kabel naar de ''trilink pop'' gaat en vanuit daar weer een vezel naar de woningen toe, maar wat ik hoorde nog bezig over welke kabels ofzoiets..moeilijk moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
yep...Dat verhaal hoor ik al 2 jaar 1 jaar van Solcon/Glashart.
Naja, als alles een beetje meezit hebben we deze zomer ook gewoon een aansluiting. Het WK in HD kijken gaat alleen niet meer lukken ben ik bang:(

[ Voor 3% gewijzigd door TripleQ op 26-03-2010 09:00 . Reden: Lichtelijke overdrijving }:O ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste