Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56
TripleQ schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:01:
yep...Dat verhaal hoor ik al 2 jaar 1 jaar van Solcon/Glashart.
Naja, als alles een beetje meezit hebben we deze zomer ook gewoon een aansluiting. Het WK in HD kijken gaat alleen niet meer lukken ben ik bang:(
Idd, dat is enigste wat ik ook jammer vind. Het WK niet in HD. Heb wel digitaal tv royaal van UPC dus het is wel te doen. Wat wel mooi is, dat glashart HD aanbod goed uitbreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
http://www.drontenopglasv...n-ketelhaven-en-de-gilden

Hier een mededeling van Solcon zelf over de planning...

Nog weer een half jaar wachten voor de Gilden erbij :(
Naja, me digitenne abbo loopt toch nog tot januari, hoef ik ook niet zolang dubbel te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 07:19:
http://www.drontenopglasv...n-ketelhaven-en-de-gilden

Hier een mededeling van Solcon zelf over de planning...

Nog weer een half jaar wachten voor de Gilden erbij :(
Naja, me digitenne abbo loopt toch nog tot januari, hoef ik ook niet zolang dubbel te betalen
Yup ik wist het al even, als je namelijk postcode ging invullen op Glashart website kreeg je de waarheid al.
Tegenvaller. 3 jaar naar mijn bestelling.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 23-04-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Die Glashart website klopt kwa planning niet in de Gilden...
Dat is wat ik van iemand van Glashart gehoord heb igg.
Aangezien die 2de kwartaal 2011 aangeeft. Terwijl de planning dus nu 3/4de kwartaal 2010 is

Ik heb op dit adres zelf nog niet eens een bestelling gedaan, doe wel als ze hier in de buurt zijn met aanleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Nou ik ben nu bij mensen in Dronten met een Solcon Glasvezel aansluiting en ben met stomheid geslagen! Ik kwam hier voor een false positive op de filtering die al lang uit had moeten zijn gezet, maar kwam veel erger tegen:
  • Wanneer ik mijn laptop direct aan het Glasvezelmodem hang zie ik met een sniffer (Wireshark) allemaal verkeer voorbij komen dat helemaal niet op deze lijn thuishoort. MSN verkeer van een heel ander IP adres dan de onze bijvoorbeeld... :X
    Laten we hopen dat dit een enkel verkeerd geconfigureerd wijkknooppunt is. Kunnen anderen ook eens kijken of ze verkeer van buren kunnen zien?
  • Wanneer ik met mijn browser direct een IP adres probeer te bezoeken die niet bestaat dan krijg ik een 404 (!) error van een Solcon server. (bijv. http://77.77.77.77/) Oké, dit antwoord komt van de Solcon filter, want zo werkt een transparante proxy, maar dat ik een 404 krijg slaat alles. Hij hoort gewoon niet te reageren of te 302-redirecten naar een info pagina met dat er niet kan worden verbonden. Zelfs met een adres in een interne range, bijv. 192.168.221.11, krijg ik een antwoord met een 404-pagina, waarbij een Solcon apparaat dat niet bestaande IP adres als source in de IP header gebruikt. Dit is echt not done imo. En dan als bonus is de 404 pagina ook nog eens zo opgezet dat hij lijkt te zijn gekomen van de server achter dat werkelijke IP adres, maar in werkelijkheid is het een Solcon server met een Apache ServerSignature waarin wordt beweerd dat een 404 pagina is van de niet te bereiken server afkomstig is...
  • Filtering staat volledig uit volgens Serviceweb, maar staat technisch gewoon aan, kan niet naar http://filtertest.filternet.nl/ surfen bij wijze van test.
Oké Solcon, je biedt Christelijk internet aan, maar verkracht daarbij dan geen standaarden alsjeblieft...

[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 24-05-2010 13:09 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
gertvdijk schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:07:

• Wanneer ik met mijn browser direct een IP adres probeer te bezoeken die niet bestaat dan krijg ik een 404 (!) error van een Solcon server. (bijv. http://77.77.77.77/) Oké, dit antwoord komt van de Solcon filter, want zo werkt een transparante proxy, maar dat ik een 404 krijg slaat alles. Hij hoort gewoon niet te reageren of te 302-redirecten naar een info pagina met dat er niet kan worden verbonden. Zelfs met een adres in een interne range, bijv. 192.168.221.11, krijg ik een antwoord met een 404-pagina, waarbij een Solcon apparaat dat niet bestaande IP adres als source in de IP header gebruikt. Dit is echt not done imo. En dan als bonus is de 404 pagina ook nog eens zo opgezet dat hij lijkt te zijn gekomen van de server achter dat werkelijke IP adres, maar in werkelijkheid is het een Solcon server met een Apache ServerSignature waarin wordt beweerd dat een 404 pagina is van de niet te bereiken server afkomstig is...
• Filtering staat volledig uit volgens Serviceweb, maar staat technisch gewoon aan, kan niet naar http://filtertest.filternet.nl/ surfen bij wijze van test.
[/list]
Ik zit zelf in Dronten-Zuid en bij het voorbeeld IP wat je geeft krijg ik in een Firefox een "Probleem bij het laden van de pagina" melding, geen 404. Ook de filtertest site die je geeft kan ik zonder problemen bezoeken, hij geeft daar aan dat ik zonder EO Filternet surf of iets dergelijks. Wat betreft Wireshark, geen idee hoe dat werkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Propane schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:41:
Ik zit zelf in Dronten-Zuid en bij het voorbeeld IP wat je geeft krijg ik in een Firefox een "Probleem bij het laden van de pagina" melding, geen 404.
Dat hoort ook zo, maar dat was niet wat ik zag!
Ook de filtertest site die je geeft kan ik zonder problemen bezoeken, hij geeft daar aan dat ik zonder EO Filternet surf of iets dergelijks.
Dan heb jij dat filter uit en dat verklaart waarom jij geen 404 krijgt.
Wat betreft Wireshark, geen idee hoe dat werkt ;).
Daarmee kan je pakketten zien die over je netwerkkaart gaan. In promiscuous mode zie je ook verkeer dat elektrisch bij jouw netwerkkaart terecht komt, maar niet voor jouw pc bedoeld is en dat zag ik dus. Pre-Docsis kabelmodems hadden dit ook.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een brief door de deur dat ze bezig zijn met glasvezel kabels aanleggen, in de Gilden. De kabel is wel wat anders hij is blauw en lijkt wat dunner. In de brief staat dat KPN opdracht heeft gegeven tot het aanleggen van glasvezel hier. Ik hoop dat we voor het einde van het jaar hier ook nog kunnen genieten van glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zenix schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:25:
Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een brief door de deur dat ze bezig zijn met glasvezel kabels aanleggen, in de Gilden. De kabel is wel wat anders hij is blauw en lijkt wat dunner. In de brief staat dat KPN opdracht heeft gegeven tot het aanleggen van glasvezel hier. Ik hoop dat we voor het einde van het jaar hier ook nog kunnen genieten van glasvezel.
Huh KPN? Of Glashart?
Die blauwe (lege) huls ligt hier al sinds het begin tot in de meterkast...
Ik heb geen brief gehad...confused! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:32:
[...]

Huh KPN? Of Glashart?
Die blauwe (lege) huls ligt hier al sinds het begin tot in de meterkast...
Ik heb geen brief gehad...confused! :?
Ze zijn dan denk ik nog niet bij jouw bezig gegaan. Bij ons lag de straat voor open. En aan de zijkant van de weg. In de brief stond in opdracht van KPN. Maar of dat een fout is van het bedrijf is dat het aanlegt of dat het echt zo is dat weet ik niet. Het bedrijf dat het aanlegt lijkt ook anders te zijn dan de rest van Dronten. De brief was ook van de mensen die de kabel aan het leggen waren.

Ik heb een email gestuurd naar Solcon en Glashart voor meer informatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 01-06-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zenix schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:05:
[...]

Ze zijn dan denk ik nog niet bij jouw bezig gegaan. Bij ons lag de straat voor open. En aan de zijkant van de weg. In de brief stond in opdracht van KPN. Maar of dat een fout is van het bedrijf is dat het aanlegt of dat het echt zo is dat weet ik niet. Het bedrijf dat het aanlegt lijkt ook anders te zijn dan de rest van Dronten. De brief was ook van de mensen die de kabel aan het leggen waren.

Ik heb een email gestuurd naar Solcon en Glashart voor meer informatie.
Ja zo liggen er wel meer straten op moment open...Zonde dat ze niet van die gelegenheid meer gebruik maken....

Maar als je antwoord hebt van Solcon/Glashart hoor ik het graag...
Is het trouwens mogelijk om deze brief in te scannen? Ik zit dus bij het bewonersinitiatief, en ben erg benieuwd naar de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Solcon zei dit
Op dit moment is de volgende planning bekend van Glashart. Zij geven aan dat in de Gilden de aanleg in het derde kwartaal van 2010 zal starten en de oplevering in het vierde kwartaal zal plaatsvinden.

Voor een exacte planning raad ik u aan om contact op te nemen met Glashart Dronten. Dit omdat deze partij verantwoordelijk is voor de aanleg van de gehele infrastructuur.
Van Glashart nog niks gehoord dit is de brief http://members.upc.nl/r.benthem7/brief.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zenix schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:34:
Solcon zei dit

[...]

Van Glashart nog niks gehoord dit is de brief http://members.upc.nl/r.benthem7/brief.jpg
Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Ik heb eindelijk antwoord gehad van Glashart
Wij zijn aan het achterhalen wat de reden van de bewuste brief is. Er is ons namelijk niets van bekend en bovendien schijnt het een een/tweetje te zijn tussen BAM en KPN. Wij weten in ieder geval van niets.
Zodra men gereageerd heeft op ons verzoek om informatie krijgt u van ons bericht.

Er op vertrouwend u voldoende te hebben geïnformeerd.
Dat is wel raar. Ik zal hun ook nog even de scan van de brief sturen. Ik hoop dat het niet betekend dat wij afhankelijk zijn van KPN glasvezel. Want dan is wel behoorlijk balen. Hopelijk kan je hier ook nog wat mee bij bewoners initiatief.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 04-06-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Apart dan...
Ik heb jou brief al doorgestuurd aan ons contactpersoon bij glashart, hij moest dit nog nader uitzoeken kreeg ik terug.

Mocht ik meer weten dan laat ik het je weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ondertussen heb ik antwoord,
Schijnbaar was jou woning/straat nog niet op de 'kpn-manier' aangesloten zoals de rest van de Gilden.

Heb wederom een bevestiging gekregen dat Glashart na de zomer begint met het ombouwen van de 'kpn-methode' naar de 'glashart-methode' in de Gilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Kunnen jullie eens kijken of Europsport HD werkt?
Mijn ouders klagen erover dat die al wekenlang "op zwart staat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleQ schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:14:
Kunnen jullie eens kijken of Europsport HD werkt?
Mijn ouders klagen erover dat die al wekenlang "op zwart staat"
doet het al, zolang ik het heb. en dat is een paar maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hmm een paar weken geleden werkte het nog gewoon, wel een paar x tennis in HD zitten kijken daar.
Zal de vraag eens doorspelen naar Solcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Ik heb sinds januari glasvezel, een totaalpakket. Internet, TV en VOIP. Over het laatste ben ik negatief, ben al anderhalve maand aan het bellen met de supportdesk van Solcon.

Uitgaande gesprekken gaan prima, maar wanneer mensen mij bellen krijgen ze geen gehoor of een in gesprektoon. Ik ben inmiddels vele Zyxel instellingen en firmware verder maar nog steeds geen oplossing. Het vreemde is dat naar een modem reset de ingaande verbinding het wel doet, de duur hiervan varieert van 10 min tot 2 uur. Alle andere services werken prima. Ik dacht dat Solcon goed zorgde voor zijn klanten maar naar 1,5 maand gezeur begin ik daaraan te twijfelen.

Hebben meer mensen problemen met de VOIP? Of ben ik de enige 'gelukkige', ik ga zo maar weer eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Het enige probleem wat ik met Voip heb gehad, had te maken met dat ik een default server had ingesteld (dus alle poorten forwarden), toen werkte voip niet meer goed (soms wel, soms niet, wisselende meldingen)

Weet niet of je dat gebruikt, maar misschien moet je dat eens uitzetten om te testen.
En test je ook met je computers uit? Misschien is er programma bezig op de achtergrond wat je verbinding overbelast? (zou niet moeten kunnen, maar toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
De bevestigings brief van Solcon binnen, Glashart medewerker aan de deur gehad. Glas in Swifterbant gaat gewoon echt gebeuren. Ik wacht af !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
tspawn schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:31:
De bevestigings brief van Solcon binnen, Glashart medewerker aan de deur gehad. Glas in Swifterbant gaat gewoon echt gebeuren. Ik wacht af !
Klopt! Na de bouwvak zouden ze gaan beginnen in de dorpen.

Net zoals de voorbereidende werkzaamheden in de Gilden, waar ze dan vanaf oktober daadwerkelijk bij de huizen (beperkte) graafwerkzaamheden zullen gaan verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:56:
[...]

Klopt! Na de bouwvak zouden ze gaan beginnen in de dorpen.

Net zoals de voorbereidende werkzaamheden in de Gilden, waar ze dan vanaf oktober daadwerkelijk bij de huizen (beperkte) graafwerkzaamheden zullen gaan verrichten.
Ja kan amper wachten, het heeft 2.5 jaar geduurd maar ik heb wel zin in mijn 100/100 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgende week gaan ze bij mij in de straat graven, ik ben alvast het afscheidsfeestje voor UPC aan het voorbereiden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
Haha, maar weet wel dat er een paar weken zit tussen graven en activeren bij jou thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer mensen hier last van dat rtlgemist vaak crasht met de melding 'verbinding verbroken'?
het lijkt vooral zondagmiddag op te treden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:06:
nog meer mensen hier last van dat rtlgemist vaak crasht met de melding 'verbinding verbroken'?
het lijkt vooral zondagmiddag op te treden...
Toevallig gisteren nog bij me ouders iets gezien, had er geen last van....
Wellicht een domme vraag, maar heb de decoder al eens opnieuw opstart? (Stekker eruit/erin)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stekker erin/uit maakt niet uit.
afgelopen weekend werkte op zaterdagochtend geen enkele uitzendinggemist, rest van weekend geen enkel probleem meer. Ik vind het maar vaag. Helpdesk had toen trouwens meer dan half uur wachttijd dus die heb ik ook niet gesproken.

En weet iemand al wanneer solcon met de nieuwe pvr amino's komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:21
Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar welke routers zijn geschikt voor glasvezel via Glashart/Solcon.

Eerst zou de siemens SX762 geleverd worden, inmiddels is dat de Thomson speedtouch 789.
De Thomson heeft 300Mbit wifi, maar voor lan 100mbit. Ik vind dit niet genoeg ;w

Wie heeft ervaring met andere routers die volgende kunnen/hebben:
- Wan voor toekomst snel genoeg, minimaal dus 100Mbit (liever sneller, maar geen must)
- 1 Gbit lan
- 100 Mbit wifi
- voip
- vlan (IPTV)
- portforwarding (naar ip adres of mac)
- qos
- veel gelijktijdige connecties (torrent)
- ipv6
- dualband voor wifi

ik zoek me helemaal "kapot", maar heb alleen de Fritzbox 7390 en Draytek 2130VN.
de Draytek is volgens een review niet echt krachtig en heeft het nog enkele tekortkomingen.
vergelijking: http://tweakers.net/pricewatch/compare/633/267395;266230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
veldt000 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:03:
Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar welke routers zijn geschikt voor glasvezel via Glashart/Solcon

.....
In principe zijn gewoon alle routers geschikt voor de glasvezel aansluiting in Dronten.
De genexis die in je meterkast hangt geeft gewoon een ethernet signaal af, dus daar kan je alles aanhangen wat je wilt (zelfs je computer direct). Dus dan is het idd een beetje shoppen en de voor/nadelen afwegen bij de verschillende modellen.

Overigens hadden mijn ouders een jaar lang de Zyxcel van Solcon te huur, maar ze kregen laatst een brief dat deze vervangen gaat worden door een installatiebedrijf door de thomson omdat deze problemen zou geven bij hoge snelheden. Opzich wel netjes van Solcon dat ze gewoon uit voorzorg bij iedereen die modem omruilen dan.

*vraagt zich wel af of die monteur alle portforwardings, wifi wachtwoorden en andere settings ook correct terug zet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
veldt000 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:03:
Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar welke routers zijn geschikt voor glasvezel via Glashart/Solcon.

Eerst zou de siemens SX762 geleverd worden, inmiddels is dat de Thomson speedtouch 789.
De Thomson heeft 300Mbit wifi, maar voor lan 100mbit. Ik vind dit niet genoeg ;w

Wie heeft ervaring met andere routers die volgende kunnen/hebben:
- Wan voor toekomst snel genoeg, minimaal dus 100Mbit (liever sneller, maar geen must)
- 1 Gbit lan
- 100 Mbit wifi
- voip
- vlan (IPTV)
- portforwarding (naar ip adres of mac)
- qos
- veel gelijktijdige connecties (torrent)
- ipv6
- dualband voor wifi

ik zoek me helemaal "kapot", maar heb alleen de Fritzbox 7390 en Draytek 2130VN.
de Draytek is volgens een review niet echt krachtig en heeft het nog enkele tekortkomingen.
vergelijking: http://tweakers.net/pricewatch/compare/633/267395;266230
Die Thomson is niet zoals de xperiabox van KPN. Ik heb contact gehad met Solcon, portforwarden enzo kan gewoon. Maar het grootste probleem is het vinden van een goeie router met voip. Want anders kan je met de TP-link router met DD-WRT perfect uit de voeten. En 100Mbit wifi dat ligt aan veel aspecten in je huis.

Maar glasvezel hier in de Gilden in Dronten is weer uitgesteld ik hoop dat ik over 3 maanden eindelijk het ook heb. Ik ga zelf gewoon die Thomson router gebruiken, en zie wel hoe die mij bevalt. Ik hang er wel een 8 ports gigabit switch aan. Als ik niet tevreden over de Thomson ben, dan zet ik hem in bridge en koop ik zoiets als die TP-link router met DD-WRT. Of ik hang de nieuwe router gewoon direct aan de glasvezel, en de thomson gewoon op 1 van de poorten van de nieuwe router om hem als telefooncentrale gebruiken. Dit is tevens ook de goedkoopste oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 16-11-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
okay, bedankt voor de info.
Wat je zegt heb ik ook aan gedacht, maar eigenlijk wilde ik één apparaat. Dat gaat (voorlopig) dus moeilijk worden. Ziet er dus naar uit om inderdaad eerst de Thomson te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:01
Maar glasvezel hier in de Gilden in Dronten is weer uitgesteld ik hoop dat ik over 3 maanden eindelijk het ook heb. Ik ga zelf gewoon die Thomson router gebruiken, en zie wel hoe die mij bevalt. Ik hang er wel een 8 ports gigabit switch aan. Als ik niet tevreden over de Thomson ben, dan zet ik hem in bridge en koop ik zoiets als die TP-link router met DD-WRT. Of ik hang de nieuwe router gewoon direct aan de glasvezel, en de thomson gewoon op 1 van de poorten van de nieuwe router om hem als telefooncentrale gebruiken. Dit is tevens ook de goedkoopste oplossing.
De LAN en WAN poorten van de Genexis die in Dronten gebruikt worden zijn 100Mbit. Het heeft dus niet zoveel zin om er een gigabit router achter te hangen, tenzij je onderling tussen 2 pc's met > 100mbit wilt kopieren.

Rechtsteeks iets aan je glasvezel kabel hangen gaat niet lukken, omdat je verplicht bent er een Genexis aan te hangen. Ook kan je de Genexis zelf niet configureren. Deze is namelijk in beheer van de Operator (Solcon in Dronten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
fagao schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:13:
[...]

De LAN en WAN poorten van de Genexis die in Dronten gebruikt worden zijn 100Mbit. Het heeft dus niet zoveel zin om er een gigabit router achter te hangen, tenzij je onderling tussen 2 pc's met > 100mbit wilt kopieren.

Rechtsteeks iets aan je glasvezel kabel hangen gaat niet lukken, omdat je verplicht bent er een Genexis aan te hangen. Ook kan je de Genexis zelf niet configureren. Deze is namelijk in beheer van de Operator (Solcon in Dronten).
Rechtstreets aan de Genexis duidelijker? Lijkt me logisch dat je niet een glasvezel kabel in router zomaar kan doen. Maar achter dat ding kan je hangen wat je wilt. En natuurlijk, heb je ook niet meer dan 100Mbit nodig voor de Genexis, aangezien het maximale abbonement 100Mbit is. Dus is het tamelijk logisch dat ik een gigabit switch ga gebruiken voor het interne netwerk, want voor de rest is het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Rechtstreets aan de Genexis duidelijker? Lijkt me logisch dat je niet een glasvezel kabel in router zomaar kan doen. Maar achter dat ding kan je hangen wat je wilt. En natuurlijk, heb je ook niet meer dan 100Mbit nodig voor de Genexis, aangezien het maximale abbonement 100Mbit is. Dus is het tamelijk logisch dat ik een gigabit switch ga gebruiken voor het interne netwerk, want voor de rest is het niet nodig.
Je zou achter de Thomson Router inderdaad een Gigabit switch kunnen hangen zodat onderling verkeer tussen de PC's wel over gigabit gaat. (Je LAN kaarten van je PC's moeten dan uiteraard wel Gigabit ondersteunen).

Overigens ben ik van mening dat 100 Mbit op dit moment ruim voldoende is voor een intern netwerk. De meeste PC's (Ook nog OS afhankelijk) kunnen de Gigabit snelheid niet volledig gebruiken. Ik vraag me af wat voor enorm netwerk/hardware park je thuis hebt als je een Gigabit switch nodig hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zenix schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:29:
[...]

Hmm in Zeewolde kunnen we via KPN 200Mbit abbo krijgen. Dan word dus ook het genesis kastje vervangen..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
fagao schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:03:
[...]

Je zou achter de Thomson Router inderdaad een Gigabit switch kunnen hangen zodat onderling verkeer tussen de PC's wel over gigabit gaat. (Je LAN kaarten van je PC's moeten dan uiteraard wel Gigabit ondersteunen).

Overigens ben ik van mening dat 100 Mbit op dit moment ruim voldoende is voor een intern netwerk. De meeste PC's (Ook nog OS afhankelijk) kunnen de Gigabit snelheid niet volledig gebruiken. Ik vraag me af wat voor enorm netwerk/hardware park je thuis hebt als je een Gigabit switch nodig hebt ;)
Ja ik woon hier niet alleen ;) Ik ga sowieso server hosten met heel wat data in RAID 5 met hardware matige controller. En de meesten computers hebben hier een SSD. Dus dat wil wel.
Tylen schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:10:
[...]

Hmm in Zeewolde kunnen we via KPN 200Mbit abbo krijgen. Dan word dus ook het genesis kastje vervangen..
Tja, ik vind 100Mbit wel goed genoeg voor komende jaren nog. 200 is leuk maar nog beetje overkill dus ik zit er niet mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Zenix op 17-11-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Tylen schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:10:
[...]

Er zijn ook speciale Genexis switches met Gigabit. Waarschijnlijk worden die in Zeewolde gebruikt: http://www.genexis.eu/products.php?id=ethernet_voip
Zenix schreef op woensdag 17 nwel vember 2010 @ 12:18:

Ja ik woon hier niet alleen ;) Ik ga sowieso server hosten met heel wat data in RAID 5 met hardware matige controller. En de meesten computers hebben hier een SSD. Dus dat wil wel.
Zorg er wel voor dat je verbinding niet helemaal dichtgetrokken wordt als je een server gaat hosten, anders krijg je problemen met je huisgenoten ;)
Kijk daarom ben ik dus jaloers op mensen in Dronten die glasvezel hebben. Ik wacht ook met smart op een synchrone verbinding, zodat ik ook makkelijk en snel backups kan maken van grote hoeveelheden data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Trouwens, vanuit mijn woning heb ik uitzicht op het glasvezel huisje...
En as we speak zijn daar weer 2 mannetjes bezig...

Geen "graaf mannetjes" zoals de laatste weken, maar lijken met de inrichting bezig te zijn.

Hoop dat de woningen in de buurt van het huisje als eerste aan de beurt zijn bij het aansluiten }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
fagao schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:02:
[...]

Er zijn ook speciale Genexis switches met Gigabit. Waarschijnlijk worden die in Zeewolde gebruikt: http://www.genexis.eu/products.php?id=ethernet_voip

[...]

Zorg er wel voor dat je verbinding niet helemaal dichtgetrokken wordt als je een server gaat hosten, anders krijg je problemen met je huisgenoten ;)
Kijk daarom ben ik dus jaloers op mensen in Dronten die glasvezel hebben. Ik wacht ook met smart op een synchrone verbinding, zodat ik ook makkelijk en snel backups kan maken van grote hoeveelheden data.
Ik woon hier met mijn broer. Dus dat gaat prima :)
TripleQ schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:17:

Geen "graaf mannetjes" zoals de laatste weken, maar lijken met de inrichting bezig te zijn.

Hoop dat de woningen in de buurt van het huisje als eerste aan de beurt zijn bij het aansluiten }:|
Dat hoop ik niet ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Zenix op 17-11-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
[quote]fagao schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:02:
[...]

[quote]

De gig versie word momenteel veel gebruikt bij nieuwe projecten, meer als "handig voor de toekomst" scheelt weer een afspraak met de bewoner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
Peaky schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:19:
[quote]fagao schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:02:
[...]

[quote]

De gig versie word momenteel veel gebruikt bij nieuwe projecten, meer als "handig voor de toekomst" scheelt weer een afspraak met de bewoner
Misschien krijgen we in de gilden dan wel een gigabit Genexis? Aangezien ze hem hier nog moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
TripleQ schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:17:

Ik weet precies wie de mannetjes zijn en ook waar jij nu ongeveer woont. Het zijn inderdaad geen "graaf mannetjes".
Er moet nog wel aardig wat werk gebeuren in dat huisje, maar daar wordt nu hard aan gewerkt. Kijk dus niet gek op als er binnenkort weer dagelijks mensen aan het werk zijn in dat huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Wees er wel bewust van dat het opleveren van de verbindingen vaak in meerdere fases gaat. Eerst moet overal de glasvezelkabel onder de tuintjes door. Daarna moet deze kabel de woning binnen gebracht worden en afgemonteerd worden in de meterkast. (vaak zal er ook een lijnmeting gedaan worden om te controleren of alles correct is)

Vervolgens zal er ook nog de Genexis geplaatst moeten worden en daarna zal deze ook 'geactiveerd' moeten worden. Pas dan is het moment dat de provider zijn diensten kan gaan leveren (Door een Doe-het-zelf pakket met modem te sturen of via een monteur als je dat aangegeven hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ja ik ben me er meer dan bewust van welke stappen er allemaal moeten worden ondernomen...

Alleen lijkt me het graven onder de tuinen in dit geval niet nodig.
1. Ik heb geen tuin :+ *Geeft ook weer meer prijs van waar ik woon O-)
2. Ik (en alle andere huizen in de Gilden) hebben al een buisje tot in de meterkast...Dus het lijkt me een kwestie van dat glas er doorheen blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
1. Ik heb geen tuin *Geeft ook weer meer prijs van waar ik woon
Dan weet ik ongeveer nu waar je woont. Als het goed is zijn vandaag nog een aantal keer iemand langs geweest in het huisje;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
fagao schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:48:
[...]

Dan weet ik ongeveer nu waar je woont. Als het goed is zijn vandaag nog een aantal keer iemand langs geweest in het huisje;)
Ah zou kunnen, ben niet altijd thuis :-)
Maar als ik thuis ben, en ik zit op de bank dan zou ik het gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Zijn er eigenlijk ook tweakers uit Biddinghuizen, Swifterbant of Ketelhaven ?

[ Voor 48% gewijzigd door fagao op 20-11-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
fagao schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:57:
Zijn er eigenlijk ook tweakers uit Biddinghuizenm, Swifterbant of Ketelhaven ?
Ook wel benieuwd naar ketelhaven want die is bijna 100%
Swif en bidding worden een dezer dagen aangesloten ben benieuwd wanneer daar een dienst kan worden afgenomen

[ Voor 28% gewijzigd door Peaky op 23-11-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Peaky schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 02:33:
[...]

Ook wel benieuwd naar ketelhaven want die is bijna 100% omdat die mensen met zijn allen geld bij elkaar hebben neer gelegt om glas te krijgen.
Swif en bidding worden een dezer dagen aangesloten alleen hangt er nog geen apparatuur in de pops, dus een dienst afnemen is nog niet mogelijk.
Als ik me niet vergis zit ketelhaven toch op de POP van Dronten-West? (Niet die van de Gilden)
Dus daar kunnen mensen al snel gebruik van de diensten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Swif en bidding worden een dezer dagen aangesloten alleen hangt er nog geen apparatuur in de pops, dus een dienst afnemen is nog niet mogelijk.
Dan ben je deze week niet in de POP's geweest Peaky.
Als ik me niet vergis zit ketelhaven toch op de POP van Dronten-West? (Niet die van de Gilden)
Dus daar kunnen mensen al snel gebruik van de diensten maken?
Ketelhaven heeft een eigen POP gekregen. Inderdaad hebben bijna alle mensen in Ketelhaven zich aangemeld voor Glasvezel
Komt voornamelijk omdat er op dit moment geen stabiele Internet en een kwalitatief slechte CAI verbinding is. Voor sommige mensen daar is dit een heel mooi kerstcadeau ;) Van een brakke 4/1 mbit naar een 100/100 mbit...
Let goed op de berichtgeving in de media, want in dezer dagen zal de eerste aansluiting officieel gedaan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door fagao op 20-11-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Das super voor de mensen daar in Ketelhaven!

Nu nog de mensen in bhuizen en sbant! En daarna de Gilden.
Dan is het originele idee van 2,5jaar geleden eindelijk compleet.. Heel de gemeente Dronten op glasvezel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
fagao schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:37:
[...]

Dan ben je deze week niet in de POP's geweest Peaky.

[...]

Ketelhaven heeft een eigen POP gekregen. Inderdaad hebben bijna alle mensen in Ketelhaven zich aangemeld voor Glasvezel
Komt voornamelijk omdat er op dit moment geen stabiele Internet en een kwalitatief slechte CAI verbinding is. Voor sommige mensen daar is dit een heel mooi kerstcadeau ;) Van een brakke 4/1 mbit naar een 100/100 mbit...
Let goed op de berichtgeving in de media, want in dezer dagen zal de eerste aansluiting officieel gedaan worden.
Ik zie het nu ook op de mail inderdaad, maar dan nog kunnen ze nog niet heel veel aangezien de ring nog niet definitief is opgeleverd. de planning voor het leveren van diensten staat nu geloof ik op 1 januari, als dat niet weer veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Ik zie het nu ook op de mail inderdaad, maar dan nog kunnen ze nog niet heel veel aangezien de ring nog niet definitief is opgeleverd. de planning voor het leveren van diensten staat nu geloof ik op 1 januari, als dat niet weer veranderd...
Ketelhaven is qua infrastructuur voor 100% klaar nu. Het enige wat nu nog moet gebeuren is de huisaansluitingen activeren. (Door Genexis te plaatsen en te activeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
fagao schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:39:
[...]

Ketelhaven is qua infrastructuur voor 100% klaar nu. Het enige wat nu nog moet gebeuren is de huisaansluitingen activeren. (Door Genexis te plaatsen en te activeren).
het enige is nog het actief modem te plaatsen. dan kunnen deze mensen gebruik maken van de diensten.

[ Voor 19% gewijzigd door Peaky op 23-11-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
die zitten op 3 huizen na er allemaal al in, het enige is nog het actief modem te plaatsen. dan kunnen deze mensen gebruik maken van de diensten, maar dan moet de pop in ketelhaven eerst opgeleverd worden...en dat is die nog niet
Nou ja, misschien niet officieel opgeleverd, maar ik zie toch echt dataverkeer naar ketelhaven...

Denk dat Glashart best trots is met zo'n enorm percentage aan actieve glasvezel klanten in Ketelhaven. Een voorbeeld voor andere dorpen in NL....

[ Voor 17% gewijzigd door fagao op 21-11-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
fagao schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:13:
[...]

Nou ja, misschien niet officieel opgeleverd, maar ik zie toch echt dataverkeer naar ketelhaven...

Denk dat Glashart best trots is met zo'n enorm percentage aan actieve glasvezel klanten in Ketelhaven. Een voorbeeld voor andere dorpen in NL....
maar ketelhaven heeft zichzelf aangemeld bij glashart, enige niet slimme van glashart is dat
ze de boerderijen niet hebben meegenomen, de boeren hadden ook graag glas gewilt,

[ Voor 17% gewijzigd door Peaky op 23-11-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
hier nog iemand uit Biddinghuizen.

Bij mijn ouders en schoonouders is de Genexis al geplaatst en de lijn getest.
Bij mijn broertje gebeurd dat 15-11 (donderdag a.s.)
Ik heb me ongeveer als eerste aangemeld en ben als laatste aan de beurt. Nog steeds geen bevestiging wanneer Genexis aangesloten wordt.

Volgens helpdesk van Solcon wordt er eind 2010/januari begonnen met data levering.
Het is voor ons op dit moment nog niet mogelijk om precies aan te geven wanneer uw verbinding opgeleverd word, de bedoeling is dat met het aansluiten tegen het eind van het jaar begonnen word. U word daar ruim op tijd over geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Maar ketelhaven heeft zichzelf aangemeld bij glashart, zelf geld ingelegd etc. enige domme van glashart is dat
ze de boerderijen niet hebben meegenomen, de boeren hadden ook graag glas gewilt, tenminste ze kwamen regelmatig naar ons toe, toen het kabeltje richting ketelhaven voor hun deur werd langs gegraven.
Voor Glashart kan het nooit uit om mensen in het buitengebied aan te sluiten
Voordat je vanaf de berm tot in de meterkast van de boerderij bent, is toch anders dan een tuintje van 3 bij 4.

Mensen in het buitengebied zijn nooit rendabel om aan te sluiten. Dat was bij het telefonie netwerk, bij de riolering ook al zo. Bij mijn ouders moesten bijvoorbeeld een eigen bijdrage doen van 4000 EURO om riolering te krijgen. Dat zal bij Glasvezel straks ook het geval zijn, tenzij de overheid flink in de buidel wil tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
veldt000 schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:42:
hier nog iemand uit Biddinghuizen.

Bij mijn ouders en schoonouders is de Genexis al geplaatst en de lijn getest.
Bij mijn broertje gebeurd dat 15-11 (donderdag a.s.)
Ik heb me ongeveer als eerste aangemeld en ben als laatste aan de beurt. Nog steeds geen bevestiging wanneer Genexis aangesloten wordt.

Volgens helpdesk van Solcon wordt er eind 2010/januari begonnen met data levering.

[...]
Ik wacht al 2,5 jaar hier in de Gilden. Dus dat valt wel mee ;)
Daarom hoop ik dat ik de komende 3 maanden eindelijk eens klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
fagao schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:10:
[...]Voor Glashart kan het nooit uit om mensen in het buitengebied aan te sluiten
Voordat je vanaf de berm tot in de meterkast van de boerderij bent, is toch anders dan een tuintje van 3 bij 4.

Mensen in het buitengebied zijn nooit rendabel om aan te sluiten. Dat was bij het telefonie netwerk, bij de riolering ook al zo. Bij mijn ouders moesten bijvoorbeeld een eigen bijdrage doen van 4000 EURO om riolering te krijgen. Dat zal bij Glasvezel straks ook het geval zijn, tenzij de overheid flink in de buidel wil tasten.
inderdaad. Dat zal echt zo blijven.
Ik meen dat er ooit gesproken is over draadloos, maar in hoeverre dat haalbaar is?
Dan maar door naar de mobiele verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Het mooie van boeren is dat die machines genoeg hebben, en heel graag zelf die kabel naar de deur toe spitten, deze boeren wouden er geld voor neerleggen. maaar het kan altijd nog.

[ Voor 37% gewijzigd door Peaky op 23-11-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
veldt000 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:44:
[...]

inderdaad. Dat zal echt zo blijven.
Ik meen dat er ooit gesproken is over draadloos, maar in hoeverre dat haalbaar is?
Dan maar door naar de mobiele verbindingen?
Dat is juist het beroerde in de omgeving dronten richting ketelhaven,mobiele verbinding, de mensen in ketelhaven zijn blij dat ze al glas hebben, zelfs mobiel bellen is met een slechte dag daar soms zo bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
sorry, ik bedoelde het meer in het algemeen en niet de gemeente Dronten of zelfs het gebied rond Ketelhaven specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Vanmorgen zag ik ineens een grote haspel met glasvezel voor het huisje staan.
Er zit dus beweging in!

Vraagje aan de 'ingewijden' hier...
Kunnen jullie misschien iets meer vertellen over de manier hier er in de Gilden nu gewerkt gaat worden?
We hebben allemaal al een buisje in de meterkast die uitkomt in het KPN kastje waar ook telefoonlijn binnen komt.

Waar gaat dit buisje precies heen? Naar een verzamelpunt per straat? En dan alle straten weer naar de pop?
En moet dan alleen de straat/stoep open worden gemaakt om bij dat verzamelpunt te komen? En dus niet zoals de rest van Dronten, met een raket onder de tuinen door.

En in mijn eigen prive geval, ik woon dus in een appartementencomplex, in principe hoeven er dan geen werkzaamheden in het gebouw zelf plaats te vinden, enkel in de meterkasten van de appartementen zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
Kunnen jullie misschien iets meer vertellen over de manier hier er in de Gilden nu gewerkt gaat worden?
We hebben allemaal al een buisje in de meterkast die uitkomt in het KPN kastje waar ook telefoonlijn binnen komt.

Waar gaat dit buisje precies heen? Naar een verzamelpunt per straat? En dan alle straten weer naar de pop?
En moet dan alleen de straat/stoep open worden gemaakt om bij dat verzamelpunt te komen? En dus niet zoals de rest van Dronten, met een raket onder de tuinen door.

En in mijn eigen prive geval, ik woon dus in een appartementencomplex, in principe hoeven er dan geen werkzaamheden in het gebouw zelf plaats te vinden, enkel in de meterkasten van de appartementen zelf?
Jou beeld klopt volgens mij redelijk. Ik denk dat Peaky je dat nog beter kan vertellen.
In het geval van de Gilden is er al een bestaande infrastructuur tot in de woningen. Ik ga er vanuit dat ze die buizen gebruiken om de fibers door te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
fagao schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:39:
[...]

Jou beeld klopt volgens mij redelijk. Ik denk dat Peaky je dat nog beter kan vertellen.
In het geval van de Gilden is er al een bestaande infrastructuur tot in de woningen. Ik ga er vanuit dat ze die buizen gebruiken om de fibers door te blazen.
Ik zag ze laatsts een tijd aan het begin van de straat bezig in de buizen en zag allemaal losse kabels eruit hangen. Dat deden ze bij meer straten, weet jij wat ze precies aan het doen waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
[...]

Nou ik kan er weinig over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
[...]

Thx :)
We zullen alles in de komende weken wel zien gebeuren neem ik aan...
Nu maar hopen dat er geen vorst in de grond komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Is het jullie al eens opgevallen dat TweakFiber ook leverbaar is in Dronten?
Althans volgens de postcode check...

Maar volgens www.tweak.nl/consument/fiber/internet.html niet ....?
Heb ze maar even een mailtje gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
Postcodecheck voor Biddinghuizen geeft aan dat het niet mogelijk is.
Verder wacht ik af wanneer Solcon de boel verder gaat aansluiten.
30 November is Glashart geweest om (dummy) kastje te plaatsen in de meterkast.

Nu nog twee dingen:
1) plaatsen eigenlijk electronica van Genisix
2) aansluiten door Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zojuist kreeg ik eindelijk antwoord op mijn mail aan Tweak.
Ze bevestigen hierin, dat de postcode check bindend, en als deze aangeeft dat het mogelijk is om fiber te bestellen, dat het dan ook echt mogelijk is.

Alleen op mijn vraag waarom dit zo'n geheim moet zijn (nergens reclame gezien, en ze noemen Dronten nergens op de website) geven ze nog geen antwoord.

[edit]
Nu wel iets meer info
Zodra een gebied beschikbaar wordt gesteld. Wordt deze aangekondigd op onze website.
Wij krijgen de lijsten ook binnen via KPN en Glashart.
Specifieke data's raad ik u aan contact op te nemen met Glashart en KPN voor een datum.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 30% gewijzigd door TripleQ op 20-12-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zijn dan wel erg veel datums :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
iemand al info gekregen van Solcon over opleveren van werkende verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Weet iemand hoe ik de admin pagina van de Thomson 789vn kan openen? Ik kan er nu alleen als "klant" in maar niet als een admin. Ik kan nu niet alles instellen zoals ik het wil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:24:
Weet iemand hoe ik de admin pagina van de Thomson 789vn kan openen? Ik kan er nu alleen als "klant" in maar niet als een admin. Ik kan nu niet alles instellen zoals ik het wil :(
Ben ik ook wel benieuwd naar...
Mijn ouders hebben deze nu ook gekregen, omdat de Zyxcel zogenaamd problemen bevatte (uit voorzorg vervangen).

Maar je kan er bijna niks aan instellen...en in de Zyxcel kon alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TripleQ schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:50:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar...
Mijn ouders hebben deze nu ook gekregen, omdat de Zyxcel zogenaamd problemen bevatte (uit voorzorg vervangen).

Maar je kan er bijna niks aan instellen...en in de Zyxcel kon alles
Bij mij is hij ook omgeruild voor de Zyxcel, omdat deze maar een 54Mbit wifi heeft. Nu lees is dat de Thomson 130Mbit WiFi heeft. Dus niet 300Mbit :( Dus blijf ik nog wel even met de airport extreme werken. Maar ik zou wel graag de Thomson willen inzetten voor andere dingen. Maar ik kan niet in de admin pagine komen. Hard reset maakt ook niet uit. Ik kan niet eens de poortforwarding vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Dat zit er wel in!
Ik moest ook ff zoeken.

Ben nu niet bij me ouders, dus weet het zo even niet.
Maar gaat beetje op omslachtige manier, niet zoals bij alle andere routers

[edit]
Weten de insiders iets over de Gilden?
De vorst is nu wel weer zo'n beetje voorbij.
Gaan ze nu weer verder met de aanleg?

[ Voor 28% gewijzigd door TripleQ op 04-01-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
TripleQ schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:34:
Dat zit er wel in!
Ik moest ook ff zoeken.

[edit]
Gaat ze nu weer verder met de aanleg?
Ik hoop het wel, we hebben al lang genoeg gewacht.

Ik had laatst een e-mail gestuurd over de nieuwe Thomson en volgens Solcon gingen ze die niet limiteren zoals bijvoorbeeld KPN wel doet. Raar dat ik nu lees dat het anders ligt, hebben jullie al contact gehad met Solcon hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
inderdaad vreemde ontwikkeling dit :(
ik volg dit onderwerp met bewondering en hopelijk worden we dit jaar nog aangesloten :D

[ Voor 5% gewijzigd door veldt000 op 04-01-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TripleQ schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:34:
Dat zit er wel in!
Ik moest ook ff zoeken.

[edit]
Gaan ze nu weer verder met de aanleg?
Nouja dat is dan alleen poortforwarding. Maar erin als admin gaat niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
ik heb Solcon een mail gestuurd en gisterenavond antwoord gekregen.
Als je als admin in de router wilt, mag/kan dat, maar dan vervalt de support van Solcon.
mijn advies: neem even contact op met Solcon.

Over aansluiten in Biddinghuizen, medio januari gaan ze beginnen. Twee dagen voor het aansluiten wordt de router verstuurd. Ook is bevestigd dat er alleen de thomson 789vn geleverd wordt. In mijn orderstatus stond nog een 54Mbit router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

veldt000 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:52:
ik heb Solcon een mail gestuurd en gisterenavond antwoord gekregen.
Als je als admin in de router wilt, mag/kan dat, maar dan vervalt de support van Solcon.
mijn advies: neem even contact op met Solcon.

Over aansluiten in Biddinghuizen, medio januari gaan ze beginnen. Twee dagen voor het aansluiten wordt de router verstuurd. Ook is bevestigd dat er alleen de thomson 789vn geleverd wordt. In mijn orderstatus stond nog een 54Mbit router.
Coowl. Thanks. Ga ze gelijk mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:54:
[...]

Coowl. Thanks. Ga ze gelijk mailen.
Ik ook!
Als ik ooit nog eens word aangesloten :+
Vraag me af of er een standaard adminwachtwoord op zit, die voor iedereen hetzelfde is.
Of dat ze die specifiek voor je gaan aanmaken?

Anders is bij een reset weer je admin account weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TripleQ schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:34:
[...]

Ik ook!
Als ik ooit nog eens word aangesloten :+
Vraag me af of er een standaard adminwachtwoord op zit, die voor iedereen hetzelfde is.
Of dat ze die specifiek voor je gaan aanmaken?

Anders is bij een reset weer je admin account weg
Ik krijg net een mailtje terug dat ze een admin account voor mij gaan aanmaken. Maarja, dat lijkt mij een beetje lastig aangezien hij nog in de doos ligt op mijn bureau ;) Zolang ik hem niet zelf kan configureren komt hij er niet tussen. Ik blijf namelijk gewoon mijn airport extreme gebruiken als router. Maar wil deze als bridge gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lol, ze kunnen er niet bij. Nee duhhhh logisch. En ze kunnen mij dus niet helpen. Ik moet hem eerst online brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esholmwood
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08 09:02
Ik heb van een solcon medewerker vriend (ondertussen exmedewerker) dat ik gewoon m'n sitecom router aan kon sluiten mits ik ip telefoons had,,
Maar ik zit dat somige genexis produtcent ook rj11 aansluiten hebben wat zou betekenen dat ik gewoon mijn sitecom kan aan sluiten en telefoon via het genexis kan laten gaan.
weet iemand welke model er komt in biddinghuizen?
Verder mogen ze van mij wel opschieten! Ik ben kpn onderhand zat met de 1,5mbit down en 0,5 mbit down, waarvan ze al 2 keer gezegt hebben dat ze die zouden verhogen.
Ik kan niet eens normaal youtube filmpjes kijken |:(

[ Voor 4% gewijzigd door esholmwood op 06-01-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:48
Hier even een berichtje voor degene die er intresse in hebben.

Van de week een volledige werkende Solcon internet/TV setup in Swifterbant gezien bij een proefpersoon en het ziet er goed uit. Het zappen van de HD kanalen is erg snel. Jammer alleen van de Thomson Speeedtouch ik hoop dat de PS3 er geen problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
bedankt voor de info _/-\o_
het zit er aan te komen...

Ik denk dat de meesten hun huidige provider wel zat zijn...
Hier Online: 4Mb/1Mb (zeer stabiel, maar langzaam)
Elders Telfort: 20Mb/1Mb. Problemen met modem, duurt ongeveer een week voordat ze nieuwe sturen. Leuk he bruikleen |:(
UPC (all in): veel storing met digitaal (blokjes)..
;w tegen deze partijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
esholmwood schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:06:
Ik heb van een solcon medewerker vriend (ondertussen exmedewerker) dat ik gewoon m'n sitecom router aan kon sluiten mits ik ip telefoons had,,
Maar ik zit dat somige genexis produtcent ook rj11 aansluiten hebben wat zou betekenen dat ik gewoon mijn sitecom kan aan sluiten en telefoon via het genexis kan laten gaan.
weet iemand welke model er komt in biddinghuizen?
Verder mogen ze van mij wel opschieten! Ik ben kpn onderhand zat met de 1,5mbit down en 0,5 mbit down, waarvan ze al 2 keer gezegt hebben dat ze die zouden verhogen.
Ik kan niet eens normaal youtube filmpjes kijken |:(
Iedereen krijgt volgens mij nu de Thomson 789vn geleverd.
Daarop moet je de (analoge) telefoons aansluiten.

Elke andere router is ook gewoon mogelijk, maar ik weet niet zeker of je dan ook wel voip kan gebruiken.
Die router moet dan uiteraard ook rj11 aansluitingen hebben en te configureren zijn voor voip.

[edit]
Overigens zag ik gisteren de mannetjes van vd Berg in hun blauwe auto's ook weer aan het werk bij de rotonde Gildenpenningdreef/muntmeesterdreef. Ze zijn dus weer bezig!

[ Voor 8% gewijzigd door TripleQ op 07-01-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esholmwood
Oke dat is jammer. Ik geloof dat de meeste routers VOIP ondersteunen op RJ45 (ik geloof dat je dan niet zoveel op de router moet instellen maar vooral op je telefoon toestel..). Maar ja z'n telefoon heb ik niet.
Ik had gehoop dat we een Genexis kregen die dat kan. Maar waarschjinlijk vinden ze het makkelijker zo, want de Thomson heeft ook draadloos, iets dat veel mensen waarderen.

Oke mooi dat ze weer aan het werk zijn.. Hopen dat ze snel bij mij langs komen.

Edit: Heb maar eventjes een mailtje gestuurd naar solcon om te vragen wat ze leveren, en wanneer ze verder gaan het aansluiten hier.

[ Voor 12% gewijzigd door esholmwood op 08-01-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
veldt000 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:52:
Ook is bevestigd dat er alleen de thomson 789vn geleverd wordt. In mijn orderstatus stond nog een 54Mbit router.
Dat de Thomson geleverd wordt is al bekend. Geen zin om nogmaals te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esholmwood
Dat had ik idd al gezien, hoewel ze zeggen dat ze een Speed touch leveren, maar het ging mijn om welke model Genexis modem er geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

esholmwood schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:11:
Dat had ik idd al gezien, hoewel ze zeggen dat ze een Speed touch leveren, maar het ging mijn om welke model Genexis modem er geleverd wordt.
Genexis modem????? De tijd van modems hebben we wel een beetje gehad niet waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esholmwood
Tylen schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:42:
[...]

Genexis modem????? De tijd van modems hebben we wel een beetje gehad niet waar ;)
Sorry verkeerd woord. Genexis Ethernet Gateway is de officeele /term

Edit:
Antwoord gekregen, kan geen VOIP of andere telefoon toestellen aansluiten op de Genexis. Dus moet helaas de Thomson gebruiken.

Verder gaan ze begin febuari mensen in Biddinghuizen aansluiten. Hopen dat ik snel aan de beurt ben.

[ Voor 30% gewijzigd door esholmwood op 11-01-2011 23:23 . Reden: Antwoord van Solcon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Goed nieuws! (Voor de Gilden)

Via via heb ik te horen gekregen dat er bij iemand de 24ste een glasvezel naar binnen word gebracht!
Dit is wel in in de blaasbalg,volgens mij het aller nieuwste gedeelte?

[edit]
Ondertussen heb ik te horen gekregen dat de planning inmiddels op eind maart staat, dan moet alles aangesloten zijn

[ Voor 27% gewijzigd door TripleQ op 21-01-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Jongens (en meisjes) uit de Gilden!

op glashart.nl krijg ik ondertussen te zien:
Het aansluiten van uw woning op het glasvezelnetwerk staat gepland voor week 7 2011

Goed nieuws dus!
Ook zie ik de mannetjes van vd Berg op dit moment in mijn straat rondrijden met hun shovel.
Wel grappig, want tegelijkertijd zijn ze ook nog eens de straat aan het opnieuw bestraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Hmm, bij mij in de straat (Wisentzone) zie ik nog totaal geen activiteit. Via de postcodecheck krijg ik ik als stand van zaken:
Wij verwachten in het tweede kwartaal 2015 te starten met de graafwerkzaamheden in uw straat. [...]
7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7

[edit]
Gelijk maar even gebeld om te vragen wat hier aan de hand is. Het bleek dat de datum verkeerd in het systeem stond en ze daar al meer vragen over hadden gehad. Goed, tweede kwartaal 2011 dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Tomatoman op 25-01-2011 17:10 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ja klopt, ik heb contact gehad met glashart over die 2015.
Welke postcode heb jij dan?

Ik had eerder de toezegging dat voor donderdag de data goed zouden moeten staan. Maar bij mij staat die nu al goed. Wellicht komt het nog?

*
Ik zag vandaag de stratenmakers in de smedengilde / metselaarsgilde wel raar kijken, toen de glasvezelmannen van vd Berg hun vrijdag aangelegde stoep weer openbraken :9
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste