Erg goed nieuws , wordt tijd om binnenkort een mooie i3 sandy bridge server te kopen om die 100/100 verbinding goed te gebruikenTripleQ schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:51:
Jongens (en meisjes) uit de Gilden!
op glashart.nl krijg ik ondertussen te zien:
Het aansluiten van uw woning op het glasvezelnetwerk staat gepland voor week 7 2011
Goed nieuws dus!
Ook zie ik de mannetjes van vd Berg op dit moment in mijn straat rondrijden met hun shovel.
Wel grappig, want tegelijkertijd zijn ze ook nog eens de straat aan het opnieuw bestraten.
Ik zou er overigens op rekenen, dat het nog wel even duurt voordat de aansluiting actief wordt hoor...
Ik zet in op eind april, wie denkt eerder
Ja dat denk ik ook. Glashart heeft de verbinding halverwege november aangesloten bij ons (Biddinghuizen), nu is het wachten op Solcon. Eerst was de start eind december --> begin januari --> halverwege januari --> begin februari.TripleQ schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:54:
Ik zou er overigens op rekenen, dat het nog wel even duurt voordat de aansluiting actief wordt hoor...
Zolang het niet aangesloten is.....
De eerste klanten worden op dit moment opgeleverd in Biddinghuizen. Dat gaat dus zeker niet lang meer duren...Ja dat denk ik ook. Glashart heeft de verbinding halverwege november aangesloten bij ons (Biddinghuizen), nu is het wachten op Solcon. Eerst was de start eind december --> begin januari --> halverwege januari --> begin februari.
Zolang het niet aangesloten is.....
De i3 sandy bridge komt in feb, dus dat komt prima uit. Ik hoop dat April maximaal is, liever maart.TripleQ schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:54:
8253 KJ - Sint Barbaragilde.TripleQ schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:31:
Ja klopt, ik heb contact gehad met glashart over die 2015.
Welke postcode heb jij dan?
In de Wisentzone blijkt het allemaal nogal ingewikkeld te zijn. De mantelbuizen zijn al aangelegd tijdens de aanleg van de Wisentzone, maar zijn (of waren) van een andere eigenaar dan Glashart. Aan de kleur te zien zijn ze van KPN. Er moest dus eerst onderhandeld worden om die mantelbuizen over te dragen. Vervolgens bleek dat de afzonderlijke aansluitingen naar de woningen te klein waren om de standaard vezels in te blazen. De dame van Glashart kon melden dat dit technische probleem nu ook is opgelost. Als het goed is gaat bij mij de straat en de tuin dus niet meer open en hoeven ze alleen nog maar een vezel in de al aanwezige mantelbuis te blazen. Kennelijk hebben ze daar nog een paar maanden voor nodig.

Ik zag vandaag de stratenmakers in de smedengilde / metselaarsgilde wel raar kijken, toen de glasvezelmannen van vd Berg hun vrijdag aangelegde stoep weer openbraken

Een goede grap mag vrienden kosten.
Dat is hier overal zo, die buizen liggen hier ook ( korendragersgilde etc )tomatoman schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:32:
[...]
8253 KJ - Sint Barbaragilde.
In de Wisentzone blijkt het allemaal nogal ingewikkeld te zijn. De mantelbuizen zijn al aangelegd tijdens de aanleg van de Wisentzone, maar zijn (of waren) van een andere eigenaar dan Glashart. Aan de kleur te zien zijn ze van KPN. Er moest dus eerst onderhandeld worden om die mantelbuizen over te dragen. Vervolgens bleek dat de afzonderlijke aansluitingen naar de woningen te klein waren om de standaard vezels in te blazen. De dame van Glashart kon melden dat dit technische probleem nu ook is opgelost. Als het goed is gaat bij mij de straat en de tuin dus niet meer open en hoeven ze alleen nog maar een vezel in de al aanwezige mantelbuis te blazen. Kennelijk hebben ze daar nog een paar maanden voor nodig.
[...]
![]()
Klopt helemaal, ik neem aan dat de wisentzone niks verschilt van de rest van de Gilden.
Er wordt nu geen gebruik meer gemaakt van de al aangelegde infrastructuur van KPN (trilink)
anyway,
Ik heb vandaag weer een prachtig uitzicht op de werkzaamheden vanuit me raam
Ik kijk naar links, ik zie stratenmakers....Ik kijk naar rechts, ik zie glasvezelmensen
Zal zo ff wat foto's online zetten
*
http://twitpic.com/3u40ig
*
http://twitpic.com/3u40ur
*
Glashart site geeft nu trouwens aan:
Wij verwachten binnen één maand te starten met de graafwerkzaamheden in uw straat.
Eerder stond er dus..."Week 7"
Er wordt nu geen gebruik meer gemaakt van de al aangelegde infrastructuur van KPN (trilink)
anyway,
Ik heb vandaag weer een prachtig uitzicht op de werkzaamheden vanuit me raam
Ik kijk naar links, ik zie stratenmakers....Ik kijk naar rechts, ik zie glasvezelmensen
*
*
*
Glashart site geeft nu trouwens aan:
Wij verwachten binnen één maand te starten met de graafwerkzaamheden in uw straat.
Eerder stond er dus..."Week 7"
[ Voor 22% gewijzigd door TripleQ op 28-01-2011 11:56 ]
De eerste aansluitingen in Biddinghuizen en Swifterbant zijn vandaag gerealiseerd.
Zie verder http://www.bhznet.nl/default.asp?BID=14259
Zie verder http://www.bhznet.nl/default.asp?BID=14259
Als je maandag de POP goed in de gaten houd, ga je mij ook zien. Ik moet namelijk ook nog eventjes in de POP in De GIlden zijn. Kijken of alles op schema loopt.Ik kijk naar links, ik zie stratenmakers....Ik kijk naar rechts, ik zie glasvezelmensen
*
*
Inderdaad heeft Solcon de eerste aansluitingen in Biddinghuizen en Swifterbant opgeleverd. Daar zal vanaf volgende week klanten met het opleveren van de overige klanten begonnen worden.
[ Voor 3% gewijzigd door fagao op 29-01-2011 22:20 ]
haha, weet nog niet of ik thuis ben...Moet af en toe ook gewerkt wordenfagao schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:19:
[...]
Als je maandag de POP goed in de gaten houd, ga je mij ook zien. Ik moet namelijk ook nog eventjes in de POP in De GIlden zijn. Kijken of alles op schema loopt.
Inderdaad heeft Solcon de eerste aansluitingen in Biddinghuizen en Swifterbant opgeleverd. Daar zal vanaf volgende week klanten met het opleveren van de overige klanten begonnen worden.
Overigens hebben we opnieuw aangegeven Glashart, dat er nog steeds postcodes zijn die 2015 als opleverdatum aangeven op hun site. Zal dus wel snel worden aangepast
Die plandata moet door de aannemer in de wijk worden aangegeven. Echter is v/d Berg nog steeds bezig om dit verder in te vullen. Wel wordt er dagelijks update gemaakt in deze database, dus het kan best zijn dat dit binnenkort hersteld wordt.Overigens hebben we opnieuw aangegeven Glashart, dat er nog steeds postcodes zijn die 2015 als opleverdatum aangeven op hun site. Zal dus wel snel worden aangepast
Houd er wel rekening mee dat niet alle planning gehaald worden. Door vorst of tegenvallende omstandigheden kan het zijn dat ze de geplande aantallen niet halen.
Kijk, da's goed nieuw. En TripleQ: dank voor de opzoekserviceTripleQ schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:18:
[...]
Ondertussen geeft deze postcode ook aan 'binnen 2 maand'
Een goede grap mag vrienden kosten.
Sint Barbara Gilde staat hier op eind maart. Dus die 2 maanden klopt idd.
Als er nog mensen zijn in De Gilden hier die graag als eerste aangesloten willen worden, mogen mij een PM sturen. We zoeken een aantal klanten die we in de eerste opleverronde willen aansluiten om te kijken of alles vlekkeloos gaat. Voorwaarde is wel dat je een DHZ pakket hebt gekozen, maar dat lijkt me hier op dit forum geen probleem
Als er nog mensen zijn in De Gilden hier die graag als eerste aangesloten willen worden, mogen mij een PM sturen. We zoeken een aantal klanten die we in de eerste opleverronde willen aansluiten om te kijken of alles vlekkeloos gaat. Voorwaarde is wel dat je een DHZ pakket hebt gekozen, maar dat lijkt me hier op dit forum geen probleem
[ Voor 4% gewijzigd door fagao op 02-02-2011 21:00 ]
Ik zou dat wel willen, maar ik kan je geen PM sturen aangezien je geen DM aan hebt
. Stuur mij maar DM als je het hebt aangedaan.
[ Voor 20% gewijzigd door Zenix op 02-02-2011 21:16 ]
Op zijn profiel staat staat het emailadresZenix schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:09:
Ik zou dat wel willen, maar ik kan je geen PM sturen aangezien je geen DM aan hebt. Stuur mij maar DM als je het hebt aangedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Peaky op 02-02-2011 22:37 ]
*Doet een dansje*
Komende dinsdag tussen 12.00 en 16.00 wordt mijn woning aangesloten op het glasvezelnetwerk volgens een brief van Glashart
van glashart? Hier hebben zij het keurig gedaan!
Daarna nog wachten tot Solcon/KPN de boel af komt maken.
Dat is hier alweer 3 maand
MAAR bij de orderstatus is weer iets gewijzigd: telefonie - afgewerkt
De rest is nog in behandeling.
Dat is hier alweer 3 maand
Over de dorpen heb ik niet echt informatie...Ik weet wel dat de eerste persoon in biddinghuizen is aangesloten met een werkende verbinding...veldt000 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:25:
van glashart? Hier hebben zij het keurig gedaan!
Dat is hier alweer 3 maandMAAR bij de orderstatus is weer iets gewijzigd: telefonie - afgewerkt
Misschien dat de insiders hier wat meer over weten?
Ja, de eerste is in Biddinghuizen opgeleverd. Er waren wat probleempjes, maar die zijn uiteindelijk op gelost. De persoon kreeg zelfs een taart! Gelukkig was ik niet de eerste.... de overtollige kilo's van feestmaand december zijn er nog niet eens af.
Ik heb eindelijk een brief gehad! Donderdag ochtend komt iemand van VanGelder de laatste dingen aansluiten.. en dan hopen dat ik snel de rest krijg!!
En ik heb 2 fibertjes in mijn meterkast liggen!
Vanmiddag de afspraak pas, maar de halve flat is schijnbaar niet thuis
Zo meteen komt er nog iemand het kastje afmonteren...
Werkt best mooi, ze maken toch gebruik van de bestaande blauwe buisjes die we in de Gilden al in de meterkast hebben liggen... nog geen 5minuten werk om die kabels erdoorheen te blazen per woning
*edit*
En de kabel is netjes afgemonteerd in de meterkast....
Nu wachten op Solcon die de boel verder komt afmaken (actieve deel)
Vanmiddag de afspraak pas, maar de halve flat is schijnbaar niet thuis
Zo meteen komt er nog iemand het kastje afmonteren...
Werkt best mooi, ze maken toch gebruik van de bestaande blauwe buisjes die we in de Gilden al in de meterkast hebben liggen... nog geen 5minuten werk om die kabels erdoorheen te blazen per woning
*edit*
En de kabel is netjes afgemonteerd in de meterkast....
Nu wachten op Solcon die de boel verder komt afmaken (actieve deel)
[ Voor 15% gewijzigd door TripleQ op 15-02-2011 11:43 ]
Uit Biddinghuizen:
Eindelijk weer een brief van Solcon.
De start is veelbelovend:
"Binnenkort is het zover u wordt aangesloten op het glasvezelnet". Maandag 21 feb is de afspraak.
Dan even slikken....
Maandag wordt alleen het actieve aansluitpunt door van Gelder geplaatst.
"We nemen nog contact op om uw gekozen pakket te activeren".
Zijn er al mensen die kunnen vertellen hoe lang het heeft geduurd voordat die activering word uitgevoerd? En hoe gaat dat in zijn werk?
Er is beloofd dat alles werkend wordt opgeleverd dus ik verwacht dat er iemand langs komt om alles om te zetten van UPC naar de nieuwe apparatuur.... oftewel nog een afspraak waarbij je aanwezig moet zijn?
Eindelijk weer een brief van Solcon.
De start is veelbelovend:
"Binnenkort is het zover u wordt aangesloten op het glasvezelnet". Maandag 21 feb is de afspraak.
Dan even slikken....
Maandag wordt alleen het actieve aansluitpunt door van Gelder geplaatst.
Zijn er al mensen die kunnen vertellen hoe lang het heeft geduurd voordat die activering word uitgevoerd? En hoe gaat dat in zijn werk?
Er is beloofd dat alles werkend wordt opgeleverd dus ik verwacht dat er iemand langs komt om alles om te zetten van UPC naar de nieuwe apparatuur.... oftewel nog een afspraak waarbij je aanwezig moet zijn?
tja, die brief is mij bekend. Als je alleen analoog signaal hebt dan werkt dat direct. Anders moet Solcon de boel nog activeren en de hardware opsturen (Thomson router). Voor het aansluiten: het ligt eraan welk abo je hebt en of je hebt gekozen voor een doe het zelf pakket bij bestellen.
Hoe lang het duurt voordat Solcon oplevert? Helaas, heb ik geen idee.
Hoe lang het duurt voordat Solcon oplevert? Helaas, heb ik geen idee.
[ Voor 11% gewijzigd door veldt000 op 16-02-2011 08:44 ]
Als van Gelder de actieve apparatuur plaatst is de verbinding actief. Hierna zijn er 2 mogelijkheden:Maandag wordt alleen het actieve aansluitpunt door van Gelder geplaatst.
1. Als je hebt gekozen voor een installatie op lokatie dan komt een installatiebedrijf het Modem (Speedtouch) plaatsen en je apparatuur aansluiten. (Op basis van de voorwaarden).
2. Als je hebt gekozen voor DHZ pakket zal Solcon het DHZ pakket na de activatie opsturen. Dit zal niet maar dan enkele dagen duren. (Mits alles op voorraad, maar dat lijkt me geen probleem)
Na de oplevering door Van Gelder zou je in principe al een PC achter poort 1 van je Genexis kunnen hangen en daarmee het Internet op kunnen.
Oja, nog een andere opmerking. Solcon heeft sinds vorige week een mirror van speedtest.net in het netwerk. http://dronten.speedtest.net. Ik ben wel benieuwd naar de snelheden die jullie straks halen op die speedtest server.
[ Voor 12% gewijzigd door fagao op 16-02-2011 09:56 ]
is het ook niet zo dat je het DHZ pakket bij Solcon zelf kunt ophalen? althans dat hebben meerdere mensen gedaan, of is die mogelijkheid er niet meer.fagao schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:53:
[...]
Als van Gelder de actieve apparatuur plaatst is de verbinding actief. Hierna zijn er 2 mogelijkheden:
1. Als je hebt gekozen voor een installatie op lokatie dan komt een installatiebedrijf het Modem (Speedtouch) plaatsen en je apparatuur aansluiten. (Op basis van de voorwaarden).
2. Als je hebt gekozen voor DHZ pakket zal Solcon het DHZ pakket na de activatie opsturen. Dit zal niet maar dan enkele dagen duren. (Mits alles op voorraad, maar dat lijkt me geen probleem)
Na de oplevering door Van Gelder zou je in principe al een PC achter poort 1 van je Genexis kunnen hangen en daarmee het Internet op kunnen.
Oja, nog een andere opmerking. Solcon heeft sinds vorige week een mirror van speedtest.net in het netwerk. http://dronten.speedtest.net. Ik ben wel benieuwd naar de snelheden die jullie straks halen op die speedtest server.
1.7mbit vanaf mijn solcon adsl lijntjefagao schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:53:
[...]

Ik heb het gevoel dat de schepte in de HD zenders iets is afgenomen. Meer mensen met dit gevoel?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Van Gelder is net langs geweest.. Leuk geactieveerd...NOT solcon heeft ons verkeerd gepatched... Volgends hun zijn wij nu De Landauer 56... Heel handig.. Maar hij zei dat wssl maandag de modem binnen komt (2 werkdagen) en dat je er dan gelijk gebruik van zou kunnen gebruiken (mits je goed gepatched ben...)
Ja, toen ik hier heen ging verhuizen heb ik er niet eens over gedacht om ADSL aan te vragen dat is echt slecht met die afstanden, dus enigste optie voor mij was UPC toen.TripleQ schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:11:
[...]
1.7mbit vanaf mijn solcon adsl lijntje*behoefte aan glasvezel is dus hoog
En met UPC haal ik ook de max van mijn verbinding met de Solcon Speedtest, dus dat werkt perfect.
Ik woon hier nu een jaar, en heb 1 jaar geleden expres een solcon adsl abbo genomen, zodat ik 'meteen' overkon naar glasvezel zodra het beschikbaar kwam...Als ik wist dat het nog bijna 1,5jaar lang ging duren had ik never nooit zo'n duur adsl abbo van Solcon genomen, maar ook een jaartje upc genomen.Zenix schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:50:
[...]
Ja, toen ik hier heen ging verhuizen heb ik er niet eens over gedacht om ADSL aan te vragen dat is echt slecht met die afstanden, dus enigste optie voor mij was UPC toen.
En met UPC haal ik ook de max van mijn verbinding met de Solcon Speedtest, dus dat werkt perfect.
Volgende week komt er bij ons iemand een glasvezel in huis te blazen (De Gilden2). Nu heb ik echter het volgende luxe probleempje. Tegen het rechtse wandje zit het upc en kpn doosje. Hierboven zit echter mijn coax verdeelpunt en versterker, daarboven zit dan weer mijn patch panel (tweaker
). Kortom aan de kant van het KPN ISRA punt geen plek voor de Genexis.
Mag de Genexis ook aan de linkkant van de meterkast zitten (In het midden is ook geen ruimte). Ik zou dan dit weekend even een pvc pijpje van rechts naar links kunnen leggen zodat hier de glasvezel door kan en later ook de coax weer terug naar mijn versterker.... Maar mag dit ook en doet de monteur dit ook...????
Mag de Genexis ook aan de linkkant van de meterkast zitten (In het midden is ook geen ruimte). Ik zou dan dit weekend even een pvc pijpje van rechts naar links kunnen leggen zodat hier de glasvezel door kan en later ook de coax weer terug naar mijn versterker.... Maar mag dit ook en doet de monteur dit ook...????
[ Voor 4% gewijzigd door 4Reload op 17-02-2011 13:21 ]
Glasvezel werkt! Heb heerlijk 50/50! Nu nog wachten op routertje van solcon voor telefoon! en kan ik kpn afsluiten! Wat heerlijk.. eindelijk normaal internetten!
Gefeliciteerd! Wat krijg je als je een speedtest doet op http://dronten.speedtest.net ?
Wisselt nogal.. Ik heb de 47 Down gezien.. Up niet..
Maar ik haal de 47/47 met torrents;) en fotos doorsturen (2 gb in 8 minuten)
Krijg nu met speedtest :
47,21Mbps Down
6,84Mbps Up... (da klopt niet..)
Maar ik haal de 47/47 met torrents;) en fotos doorsturen (2 gb in 8 minuten)
Krijg nu met speedtest :
47,21Mbps Down
6,84Mbps Up... (da klopt niet..)
Ik heb een Netgear WNDR3700 router. Deze wil ik eigenlijk als router blijven gebruiken.
Weet iemand of het mogelijk is om de Solcon-router als bridge in te stellen?
Ik heb het komplete pakket van Solcon besteld, dus TV, Telefonie en Internet.
Standaard niet...devlam schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:46:
Ik heb een Netgear WNDR3700 router. Deze wil ik eigenlijk als router blijven gebruiken.
Maar zoals hier eerder is gezegd, kan je bij Solcon een admin account aanvragen voor de router.
Dan heb je denk ik wel meer opties, ik weet zo niet of die dan ook bridging ondersteund..
Ik kreeg gewoon Admin login voor de solcon router.. zal morgen kijken of ik die als bridge in kan stellen!TripleQ schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:20:
[...]
Maar zoals hier eerder is gezegd, kan je bij Solcon een admin account aanvragen voor de router.
weet je zeker dat dit voor de Thomson is?
Mijn schoonouders kregen ook brief, maar daar staat wachtwoord voor Zyxel in (deze is niet geleverd). Ik heb nog geen tijd gehad om het te testen.
Mijn schoonouders kregen ook brief, maar daar staat wachtwoord voor Zyxel in (deze is niet geleverd). Ik heb nog geen tijd gehad om het te testen.
Idd voor de Zyxel had je standaard alle opties...veldt000 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:39:
weet je zeker dat dit voor de Thomson is?
De thompson moet je inloggen als 'klant' ofzoiets? en mis je instellingen
Afgelopen weekend 2x 3,5 meter PVC in de meterkast geleged. Eentje voor de glasvezel van rechts naar links en een loze om de coax straks weer van links naar rechts te kunnen doen (Rechts zit de antenne versterker...)TripleQ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:23:
Lijkt me wel...
Metertje meer of minder aan glasvezel maakt ze ook niks uit
Nu hopen dat de monteur het donderdag ook zo wil aansluiten,...

Zojuist is van Gelder langsgeweest. Meteen Solcon maar even gebeld hoe het proces verder verloopt.
Solcon stuurt vandaag nog de spullen op (de harddiskrecorders zijn op voorraad dus die meteen ook even toe laten voegen).
Als je installatie door Solcon hebt besteld dan wordt je binnen een dag gebeld voor een afspraak.
Meteen gevraagd naar de mogelijkheden voor bridge-mode.
Het is mogelijk om de Solcon-Modem/Router in bridge-mode te zetten naar de andere router. Telefonie kan dan gewoon aangesloten worden op de Solcon Modem/Router. Als je die wens kenbaar maakt bij de monteur dan zal die dat voor je regelen.
NB:
Analoge TV kan je nu al aansluiten voor de rest moet je wel even wachten op de monteur of het doe-het-zelf-pakket.
Solcon stuurt vandaag nog de spullen op (de harddiskrecorders zijn op voorraad dus die meteen ook even toe laten voegen).
Als je installatie door Solcon hebt besteld dan wordt je binnen een dag gebeld voor een afspraak.
Meteen gevraagd naar de mogelijkheden voor bridge-mode.
Het is mogelijk om de Solcon-Modem/Router in bridge-mode te zetten naar de andere router. Telefonie kan dan gewoon aangesloten worden op de Solcon Modem/Router. Als je die wens kenbaar maakt bij de monteur dan zal die dat voor je regelen.
NB:
Analoge TV kan je nu al aansluiten voor de rest moet je wel even wachten op de monteur of het doe-het-zelf-pakket.
De monteur van van Gelder gaf expliciet aan om geen antenne versterker te plaatsen. Het signaal is dusdanig sterk dat een antenneversterker juist problemen veroorzaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door devlam op 21-02-2011 11:34 ]
Ik heb in totaal 7 tv / radio aansluitingen en na vele problemen met een goed signaal in mijn vorige woning heb ik het nu goed gedaan met alle kamers een eigen aansluiting, netjes op een verdeelpunt met daarachter een hischmann versterker. De versterker kan ik op meerdere punten instellen qua signaal dus dat zal wel goed komen.devlam schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:33:
[...]
De monteur van van Gelder gaf expliciet aan om geen antenne versterker te plaatsen. Het signaal is dusdanig sterk dat een antenneversterker juist problemen veroorzaakt.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of er ook 'tweakers' zijn die op een managed switch twee vlans hebben gemaakt om het data signaal in het eerste vlan te verdelen en het tv signaal (digitaal) binnen het andere vlan te verdelen over meerdere animo boxjes....???
Als ik jou was zou ik even neuzen in wat andere topics hier...4Reload schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:21:
[...]
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of er ook 'tweakers' zijn die op een managed switch twee vlans hebben gemaakt om het data signaal in het eerste vlan te verdelen en het tv signaal (digitaal) binnen het andere vlan te verdelen over meerdere animo boxjes....???
Lijbrandt IPTV via router?
Werkt bij ons op dezelfde manier als bij Lijbrandt...zijn dezelfde streams (komen van Glashart)
[ Voor 14% gewijzigd door TripleQ op 21-02-2011 21:48 ]
Iemand die dit ook merkt???Tylen schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:21:
Ik heb het gevoel dat de schepte in de HD zenders iets is afgenomen. Meer mensen met dit gevoel?
Ik ken deze thread. Probleem is alleen niemand die een configuratie heeft met meerdere vlan's.TripleQ schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:47:
[...]
Als ik jou was zou ik even neuzen in wat andere topics hier...
Lijbrandt IPTV via router?
Werkt bij ons op dezelfde manier als bij Lijbrandt...zijn dezelfde streams (komen van Glashart)
De meeste hebben een switch / router configuratie. Het gene wat in de buurt komt is iemand die
per verdieping een switch heeft hangen om 5 iptv's aan de praat te houden.
Wat ik gewoon zoek is of er ook iemand is die ervaring heeft met bijvoorbeeld een cisco slm2008 en dan
daarop 2 vlan's maken. 1 voor iptv en de andere voor de data. Een router heeft bijvoorbeeld vaak problemen
met het door routeren van de iptv stream (laat staan een wifi router), heeft een switch configuratie met vlan
(soort van routering) dat ook of kan je beter kiezen voor twee (goedekope) inmanaged switches....
Je mag toch hopen dat Solcon nog steeds de streams van Glashart levert en niet stiekum is overgestapt op
de crap van Technicolor/KPN...

[ Voor 12% gewijzigd door 4Reload op 22-02-2011 14:26 ]

[ Voor 13% gewijzigd door RemCom87 op 22-02-2011 14:35 ]
Kan ik dat ergens checken???4Reload schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:25:
[...]
[...]
Je mag toch hopen dat Solcon nog steeds de streams van Glashart levert en niet stiekum is overgestapt op
Dronten - Biddinghuizen:
Zelf met de installatie aan de slag gegaan (verdere installatie zou pas over 2 weken kunnen).
Hierbij mijn eerste resultaten op mijn 100/100 verbinding:

Een uur later nog een keer de test gedaan, toen kwam de download niet hoger dan 86.
Dus schommelt wel...
Inmiddels alles aangesloten. Het in bridge-mode plaatsen van de modem (een Thompson) is toch niet mogelijk volgens de technische helpdesk, ondanks dat er vanuit de "status-order" helpdesk was aangegeven dat dit wel zou kunnen.
Althans,.... je router zal dan ook de voip-telefonie moeten regelen aangezien het in bridge-mode plaatsen alleen zorgt voor het doorsturen van het signaal, alle andere functionaliteit is dan niet meer beschikbaar.
Mochten anderen toch die weg gaan bewandelen dan hoor ik graag de ervaringen, ikzelf heb een Netgear WNDR3700 die ik nu alleen nog maar als switch gebruik...
Ze hebben wel een administrator account voor mij aangemaakt zodat je port-forwarding e.d. kan toepassen.
Mochten er een keer problemen zijn met de internet/telefonie verbinding dan zullen ze alleen service verlenen na een reset van de modem.
Zelf met de installatie aan de slag gegaan (verdere installatie zou pas over 2 weken kunnen).
Hierbij mijn eerste resultaten op mijn 100/100 verbinding:

Een uur later nog een keer de test gedaan, toen kwam de download niet hoger dan 86.
Dus schommelt wel...
Inmiddels alles aangesloten. Het in bridge-mode plaatsen van de modem (een Thompson) is toch niet mogelijk volgens de technische helpdesk, ondanks dat er vanuit de "status-order" helpdesk was aangegeven dat dit wel zou kunnen.
Althans,.... je router zal dan ook de voip-telefonie moeten regelen aangezien het in bridge-mode plaatsen alleen zorgt voor het doorsturen van het signaal, alle andere functionaliteit is dan niet meer beschikbaar.
Mochten anderen toch die weg gaan bewandelen dan hoor ik graag de ervaringen, ikzelf heb een Netgear WNDR3700 die ik nu alleen nog maar als switch gebruik...
Ze hebben wel een administrator account voor mij aangemaakt zodat je port-forwarding e.d. kan toepassen.
Mochten er een keer problemen zijn met de internet/telefonie verbinding dan zullen ze alleen service verlenen na een reset van de modem.
[ Voor 105% gewijzigd door devlam op 22-02-2011 19:01 ]
Zeewolde --> Dronten (Solcon 100/100)

Nu eens kijken of er iets aan de tv veranderd is, ik ben er zeker van dat het iets minder scherp is
Edit: Gelukkig. Het is weer goed. Alle instellingen van de tv nagelopen en het stond niet zoals ik had ingesteld
tis weer rete scherp. Ben weer een blij man.

Nu eens kijken of er iets aan de tv veranderd is, ik ben er zeker van dat het iets minder scherp is
Edit: Gelukkig. Het is weer goed. Alle instellingen van de tv nagelopen en het stond niet zoals ik had ingesteld
[ Voor 27% gewijzigd door Tylen op 22-02-2011 19:04 ]
Als je het in modem in bridge zet kan je idd niet de voip funcitonaliteit gebruiken. Wil je dat toch doen, kan je net zo goed het Solcon modem er tussen uit halen, want het voegt dan niets meer toe. Je kan namelijk gewoon een Router rechtstreeks achter de Genexis hangen, dit hoeft niet persee het Solcon modem te zijn.Inmiddels alles aangesloten. Het in bridge-mode plaatsen van de modem (een Thompson) is toch niet mogelijk volgens de technische helpdesk, ondanks dat er vanuit de "status-order" helpdesk was aangegeven dat dit wel zou kunnen.
hebben jullie ook problemen met het aanmelden via draadloos op de Thomson?
Ik heb nu op twee verschillende adressen problemen met laptops.
Eerst via lan verbinding maken en daarna pas via draadloos, dan gaat het goed
Ik heb nu op twee verschillende adressen problemen met laptops.
Eerst via lan verbinding maken en daarna pas via draadloos, dan gaat het goed
Verwijderd
Die van Technicolor zijn juist de echte, originele, volle streams uit Hilversum (SD 8 Mbit, HD 12-13Mbit). Dit zijn de streams die Glashart Media doorgeeft in de WGDO gebieden (waar Reggefiber de actieve networkoperator is).4Reload schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:25:
KPN streams, dat is dus inderdaad de crap waarvoor je moet oppassen (SD 3Mbit, HD 7Mbit). Zoals je weet timmert KPN zijn producten altijd tot de nok toe dicht. Dit geld ook voor hun tv-streams. Die zijn allemaal voorzien van encryptie. Een Media Center opzetten is dus onmogelijk. Deze streams worden doorgegeven in de WBA gebieden (waar KPN de active networkoperator is).
De monteur wilde het dus wel aansluiten, echter zit er ergens in de straat een knik in de buis en dus4Reload schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:28:
[...]
Afgelopen weekend 2x 3,5 meter PVC in de meterkast geleged. Eentje voor de glasvezel van rechts naar links en een loze om de coax straks weer van links naar rechts te kunnen doen (Rechts zit de antenne versterker...)
Nu hopen dat de monteur het donderdag ook zo wil aansluiten,...
kon er geen fiber geblazen worden (Bij de buren links en rechts lukte het ook niet...).
Kortom de straat moet open, maar ze weten niet waar....

Klopt dat is ook een van de redenen waarom het bij sommige delen van de wijk langer duurt. Het schijnt dat sommige buizen die met het bouwen wijk gelegd zijn, beschadigd zijn. Daarom zullen toch sommige buizen vervangen/gerepareerd moeten worden.
Hier alles aangesloten, werkt prima! Het is alleen erg jammer dat er niet een mooie dualband wlan modem/router meegestuurd wordt. Het is nu jammer van de snelheid als er G apparaten tussen zitten in je netwerk.
Misschien toch maar de WNDR3700 terug hangen.
Je kan idd prima die WNDR3700 eraan hangen, het enige wat je dan mist is telefonie als je dat gebruikt.tspawn schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:24:
Hier alles aangesloten, werkt prima! Het is alleen erg jammer dat er niet een mooie dualband wlan modem/router meegestuurd wordt. Het is nu jammer van de snelheid als er G apparaten tussen zitten in je netwerk.
Of je hangt die WNDR3700 achter die andere router als accesspoint
Tja, dat is helaas het risico dat je loopt bij het leggen van buis voor de bouw.fagao schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:54:
Klopt dat is ook een van de redenen waarom het bij sommige delen van de wijk langer duurt. Het schijnt dat sommige buizen die met het bouwen wijk gelegd zijn, beschadigd zijn. Daarom zullen toch sommige buizen vervangen/gerepareerd moeten worden.
Nadeel is wel dat je dan merkt hoe slecht de communicatie is richting bewoners.
Eerst krijg je een brief met de datum/tijd wanneer ze komen, dan lukt het niet en zegt de
monteur het die middag en anders de volgende ochtend op te lossen... Conclusie veel
buren zijn toch bij huis gebleven omdat de monteur terug zou komen... En die kwam dus
niet, vertelde niks en liet niks meer van zich horen...
Ik ben blij dat ik straks niet langs de deur moet om het als nog aan te moeten sluiten
en te vertellen waarom er geen verdere communicatie was...

Ja dat is idd balen.
De monteur die bij mij thuis bezig was, vertelde dat hij ook liever in de modder/kruipruimtes bezig was, dan met al die voorgelegde buizen... Als het werk is het mooi, maar hij kwam nog tevaak tegen dat ze verstopt zaten etc...
De monteur die bij mij thuis bezig was, vertelde dat hij ook liever in de modder/kruipruimtes bezig was, dan met al die voorgelegde buizen... Als het werk is het mooi, maar hij kwam nog tevaak tegen dat ze verstopt zaten etc...
Wat de monteur van Glashart niet lukte is de monteur 'van den Berg' gisteren na 2 uur (!) dus wel.TripleQ schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:25:
Ja dat is idd balen.
Kortom het linker buisje van de kpn doos is aangesloten middels een koppelstukje op een mooi stukje
gele mantel die in 'mijn' pvc pijp naar de andere kant van de meterkast gaat.
Nu moeten ze nog 1 keer doormeten en dan is de eerste stap genomen.
Mooi!
Trouwens wat ik me altijd nog afvroeg...
Maakt de monteur bij iedereen een foto van het kastje? Bewijsmateriaal ofzo? Dat hij geweest is? (maar alle meterkasten lijken op elkaar toch?)
Maakt de monteur bij iedereen een foto van het kastje? Bewijsmateriaal ofzo? Dat hij geweest is? (maar alle meterkasten lijken op elkaar toch?)
Ik heb niet gezien dat er een foto is genomen van de meterkast, ik kan je echter wel vertellen dat die van mij niet lijkt op de gene niet jij hebt ( 11 groepen, dubbel tarief meter, 7 coax aansluitingen, 16 ethernet aansluitingen, bedraad alarm, adsl router/modem, enz....)TripleQ schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:39:
Mooi!
Weet iemand of de basisfunctionaliteit van een PVR om een opname herhaald in te plannen aanwezig is op de animo M532. Kan het niet vinden...
Joepie, volgende week komt de monteur ook bij mij langs om in mijn meterkast te prutsen! (De Gilden). Nu hopen dat de PoP snel wordt opgeleverd!!!
Is er ook nog niks bekend bij Solcon over de oplevering van de PoP?_TiNo_21 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:27:
Joepie, volgende week komt de monteur ook bij mij langs om in mijn meterkast te prutsen! (De Gilden). Nu hopen dat de PoP snel wordt opgeleverd!!!
Verwijderd
Dat vind ik ook een gebrek ja en ook als je een opgenomen programma bijvoorbeeld halverwege stopt en later verder wil kijken dan onthoudt hij niet waar je was gebleven. Lijkt me niet al te moeilijk te implementeren...devlam schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:20:
Weet iemand of de basisfunctionaliteit van een PVR om een opname herhaald in te plannen aanwezig is op de animo M532. Kan het niet vinden...
Als het goed is wordt het eind van deze maand!4Reload schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:30:
[...]
Is er ook nog niks bekend bij Solcon over de oplevering van de PoP?
En dan heeft Solcon waarschijnlijk nog 4 weken nodig (?) dus dan ergens eind april begin mei een glas verbindig..._TiNo_21 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:24:
[...]
Als het goed is wordt het eind van deze maand!
Vandaag eindelijk duidelijkheid. Het inplannen van een herhalende opname is niet mogelijk.devlam schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:20:
Eigenlijk vind ik het raar dat ze zo'n PVR op de markt durven te zetten en ook raar dat dit niet wordt vermeld door Solcon.
Ben nu bezig om te achterhalen waar deze wens ingediend moet worden.
Is een algemeen admin account voor die Thomson ? Ik wil wat poorten voor een FTP server openzetten maar dat kan niet onder de klant login.
Of moet ik echt even Solcon bellen...
Ik zelf geniet al enige tijd van een 50/50 Mb verbinding! Gaat prima (8252 JP)Zenix schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:02:
[...]
Die Thomson is niet zoals de xperiabox van KPN. Ik heb contact gehad met Solcon, portforwarden enzo kan gewoon. Maar het grootste probleem is het vinden van een goeie router met voip. Want anders kan je met de TP-link router met DD-WRT perfect uit de voeten. En 100Mbit wifi dat ligt aan veel aspecten in je huis.
Maar glasvezel hier in de Gilden in Dronten is weer uitgesteld ik hoop dat ik over 3 maanden eindelijk het ook heb. Ik ga zelf gewoon die Thomson router gebruiken, en zie wel hoe die mij bevalt. Ik hang er wel een 8 ports gigabit switch aan. Als ik niet tevreden over de Thomson ben, dan zet ik hem in bridge en koop ik zoiets als die TP-link router met DD-WRT. Of ik hang de nieuwe router gewoon direct aan de glasvezel, en de thomson gewoon op 1 van de poorten van de nieuwe router om hem als telefooncentrale gebruiken. Dit is tevens ook de goedkoopste oplossing.
In ieder geval: ik wil mijn draadloze netwerk graag opkrikken; ik heb namelijk een externe hd aan de router, waar ik een groot aantal bestanden mee synchroniseer. (Tussen mijn vaste pc, laptop en dus externe hd) Dat gaat niet erg vlug met 1,25 MB p/s.... Ik wil dus een router met 300 mbps (die tenminste 100 mbps kan benutten).
Als ik bovenstaande goed heb begrepen kan ik het volgende doen:
Glasvezel - router met 300 mbps wifi - thomson voip router - telefoons
Waarbij de pc's en de externe hd op de router met 300 mbps kunnen...
Voor ik dit ga doen, zou ik graag willen weten of dit mogelijk is... Iemand hier ervaring mee?
Je zal hier inderdaad Solcon voor moeten bellen. Ze kunnen het a la minute regelen en dan heb je na een kwartier de beschikking over een admin account.tspawn schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:04:
Is een algemeen admin account voor die Thomson ? Ik wil wat poorten voor een FTP server openzetten maar dat kan niet onder de klant login.
nee, aangezien je login gegevens in de router ingevoerd moeten wordendevlam schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:35:
Er zit ook een telefoon ingang op het glasvezel modem (althans aan de buitenkant van het kastje in de meterkast). Kan de telefoon daar niet op aangesloten worden zodat de Thompson met pensioen kan?
vreemd, ik heb ook een port forward gedaan naar mijn NAS (voor torrents) en dat werkt goed.tspawn schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:04:
Voor de PC ging er nog iets fout, maar ik heb nog niet uit kunnen zoeken wat.
Port-forwarding zou moeten kunnen met klant login
Vreemd dit, ik kan de port forward FTP server niet gebruiken. De thomson zegtdat hij conflicteerd met een al bestaande regel. Enu heb ik alle regels nagelopen maar port 21 wordt alleen bij ftp server gebruikt. Ik heb nu een admin account omdat ik dacht dat dat het probleem is, dat was het dus niet...
De foutmelding is deze:
The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible.
De foutmelding is deze:
The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible.
Ehm ja, dat betekend dus dat de poort al is opengezet. Als het goed is zie je een overzicht met toegewezen forwards? Daar moet hij dan tussen zitten.
Ik gebruik eerlijk gezegd nooit de voorgeprogammeerde configs, ik maak ze liever zelf.
BTW weet iemand of mijn opzetje (300 Mb router + Thomson voor telefoon) kan werken?
Ik gebruik eerlijk gezegd nooit de voorgeprogammeerde configs, ik maak ze liever zelf.
BTW weet iemand of mijn opzetje (300 Mb router + Thomson voor telefoon) kan werken?
Klopt daarom heb ik hem ook weggegooid en opnieuw aangemaakt, maar de Solcon helpdesk heeft "iets" gedaan en nu werkt het. Kreeg alleen een bericht dat port 21 voor mij is opengezet.
In ieder geval morgen even testen. Wel net werk van de helpdesk. applaus.
volgens Thomson (Technicolor tegenwoordig) heeft de TG789vn een 300Mbps draadloze verbinding.hichelay schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:18:
http://www.speedtouchdsls...-2xfxs-1xfxo-2xusb2-0.htm (zie specs)
Ik vind het onzin. Dit moeten we gewoon zelf kunnen doen. Zijn geen kleine kinderentspawn schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:26:
Klopt daarom heb ik hem ook weggegooid en opnieuw aangemaakt, maar de Solcon helpdesk heeft "iets" gedaan en nu werkt het. Kreeg alleen een bericht dat port 21 voor mij is opengezet.
Ben ook geinterresseerd in het antwoord op die vraag. Je kan het natuurlijk ook zelf proberen. Wat je ook kan doen is de technische dienst van Solcon bellen. Mijn ervaring met de klantenservice van Solcon is tot nu toe goed.hichelay schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:18:
Geinig die nieuwe plaatjes van Speedtest.net....
Er staat: Faster then 99% of NL
Er staat: Faster then 99% of NL
He volgens mij is er vandaag weer wat schot in de zaak gekomen?
Mijn bestelling voor in de in de Gilden heeft is nu veranderd naar:
aantal omschrijving status
1 Borgsom router Verwerkt
1 Glasvezel (35 Mbit) verbinding 8253 HV xx DRONTEN Opgeschort
1 TV pakket digitaal (geleverd door Glashart Media) 8253 HV xx DRONTEN In behandeling (automatisch)
1 TV basispakket (geleverd door Glashart Media) 8253 HV xx DRONTEN In behandeling (automatisch)
1 Thomson router (met VoIP en WiFi) in bruikleen 8253 HV xx DRONTEN In behandeling (automatisch)
1 Digitale tv-ontvanger voor HD-TV's - op huurbasis 8253 HV xx DRONTEN In behandeling (automatisch)
Laatst gewijzigd 8-3-2011
Als ik mij goed herinner dan stond het tv gedeelte eerst ook op opgeschort
Mijn bestelling voor in de in de Gilden heeft is nu veranderd naar:
aantal omschrijving status
1 Borgsom router Verwerkt
1 Glasvezel (35 Mbit) verbinding 8253 HV xx DRONTEN Opgeschort
1 TV pakket digitaal (geleverd door Glashart Media) 8253 HV xx DRONTEN In behandeling (automatisch)
1 TV basispakket (geleverd door Glashart Media) 8253 HV xx DRONTEN In behandeling (automatisch)
1 Thomson router (met VoIP en WiFi) in bruikleen 8253 HV xx DRONTEN In behandeling (automatisch)
1 Digitale tv-ontvanger voor HD-TV's - op huurbasis 8253 HV xx DRONTEN In behandeling (automatisch)
Laatst gewijzigd 8-3-2011
Als ik mij goed herinner dan stond het tv gedeelte eerst ook op opgeschort
Hey, inderdaad heeft volgens de specificatie de router een 300 mbps wlan, maar het bereik (lees: signaalsterkte) is ongelofelijk slecht. Bovendien geeft de verbinding 130 mbps aan, i.p.v. 300. Dit is inderdaad in te stellen, maar ik kan er zelf niet uit komen. Maar dat maakt niet uit, aangezien het bereik sowieso onvoldoende is, vind ik, wil ik iets anders er voor in de plaats. Het enige probleem is dat een 300 mbps wlan + 1 gbps ethernet + voip nogal duur is.... Dus wil ik een zo goedkoop mogelijke oplossing. Had zelf deze op het oog: pricewatch: TP-Link TL-WR1043NDveldt000 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:41:
[...]
volgens Thomson (Technicolor tegenwoordig) heeft de TG789vn een 300Mbps draadloze verbinding.
http://www.speedtouchdsls...-2xfxs-1xfxo-2xusb2-0.htm (zie specs)
Wellicht dat ik de gok waag en het zelf ga proberen, maar ik wil liever zeker weten of het mogelijk is ja/nee....
Uhm vraagje, word er nu een Thomson router mee geleverd?
Heb hier namelijk een Zyxel router, alleen niet echt tevreden over dat ding.
Verbinding vliegt er savond regelmatig uit
, lijkt aan de dns van solcon te liggen
Verbinding vliegt er savond regelmatig uit

Dan zou iedereen daar last van moeten hebbenSuther schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:48:
Uhm vraagje, word er nu een Thomson router mee geleverd?
Verbinding vliegt er savond regelmatig uit, lijkt aan de dns van solcon te liggen
Jaa das waarTylen schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:06:
[...]
Dan zou iedereen daar last van moeten hebbenEn als de dns eruit ligt bij Solcon. En moeten de pagina's waar je de hele tijd opzit gewoon blijven werken. (dns cache)
Bij me ouders is die toen vervangen door de Thompson, uit voorzorg, omdat hij problemen zou hebben bij snelle verbindingen, me ouders hadden toen 100mb
Misschien moet je contact opnemen met Solcon, of ze die van jou ook willen vervangen.
Lijkt mij een product dat ze er zo snel mogelijk uit willen hebben, en iedereen de thompson laten gebruiken.
Misschien moet je contact opnemen met Solcon, of ze die van jou ook willen vervangen.
Lijkt mij een product dat ze er zo snel mogelijk uit willen hebben, en iedereen de thompson laten gebruiken.
@TripleQ
Zouden ze dit bij mij doen omdat ik 50mb heb?
en door welk type Thompson word hij dat vervangen?
voip ga je niet (meer) gebruiken? Dan denk ik dat het werkt. Al gebeld met Solcon? Ik heb idee dat ze behoorlijk klant gericht zijn.hichelay schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:32:
[...]
Hey, inderdaad heeft volgens de specificatie de router een 300 mbps wlan, maar het bereik (lees: signaalsterkte) is ongelofelijk slecht. Bovendien geeft de verbinding 130 mbps aan, i.p.v. 300. Dit is inderdaad in te stellen, maar ik kan er zelf niet uit komen. Maar dat maakt niet uit, aangezien het bereik sowieso onvoldoende is, vind ik, wil ik iets anders er voor in de plaats. Het enige probleem is dat een 300 mbps wlan + 1 gbps ethernet + voip nogal duur is.... Dus wil ik een zo goedkoop mogelijke oplossing. Had zelf deze op het oog: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Wellicht dat ik de gok waag en het zelf ga proberen, maar ik wil liever zeker weten of het mogelijk is ja/nee....
mocht je voip wel willen gebruiken, dan kun je ook nog een (draadloze) switch kopen ipv router. Maar of je dit groot voordeel op levert?
Thomson zal waarschijnlijk de TG789vn zijn.Suther schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:34:
door welk type Thompson word hij dat vervangen?
[ Voor 0% gewijzigd door veldt000 op 10-03-2011 08:31 . Reden: typo ]
Geen idee, ik heb geen banden met Solcon....Bel/mail ze zou ik zeggenSuther schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:34:
@TripleQ
Ik weet uit het verleden dat ze totaal niet moeilijk doen over vervanging van een router.
Die paar keer dat ik het nodig had, kon ik het gewoon omruilen bij hun kantoor
TG789vn is het typenr dat ze uitleveren aan alle nieuwe klanten
Neem aan dat je de TG789vn bedoeltveldt000 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:00:
[...]
Thomson zal waarschijnlijk de TN789vn zijn.
Okee ik ga vanavond/morgen is ff bellen met m'n Solcon vriendenTripleQ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:04:
[...]
Geen idee, ik heb geen banden met Solcon....Bel/mail ze zou ik zeggen
Ik weet uit het verleden dat ze totaal niet moeilijk doen over vervanging van een router.
Die paar keer dat ik het nodig had, kon ik het gewoon omruilen bij hun kantoor
TG789vn is het typenr dat ze uitleveren aan alle nieuwe klanten
Ehm, ik heb hier telefoons die er op moeten worden aangesloten, dus dan heb ik voip nodig neem ik aan.veldt000 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:58:
[...]
voip ga je niet (meer) gebruiken? Dan denk ik dat het werkt. Al gebeld met Solcon? Ik heb idee dat ze behoorlijk klant gericht zijn.
mocht je voip wel willen gebruiken, dan kun je ook nog een (draadloze) switch kopen ipv router. Maar of je dit groot voordeel op levert?
Ik zat anders hier aan te denken: glasvezel - THOMSON TG789vn 100 Mbps - telefoons en Tp-link 300 mbps wireless + 1Gb ethernet - pc's + netwerk HD.
Dan heb ik namelijk een stevige netwerkverbinding tussen de pc's en netwerk hd. Bovendien hebben we 50/50 Mb, dus de 100 Mb tussen de Thomson en de Tp-link moet voldoende zijn..... Is dit een beter idee? Of backup-plan, ik heb namelijk liever de Tp-link direct aan de glasvezel...
Wat betreft eerdere berichten: de THOMSON TG789vn is idd de nieuwe standaard. Ik heb speciaal om deze router gevraagd om onze oude te vervangen vanwege de hogere snelheid (draadloos), maar dat viel dus vies tegen!
Update: Ik heb zojuist deze beteld: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Ik ga het maar eens proberen! Met een beetje mazzel moet het lukken... toch? Ik laat van me horen! Ik heb straks iig een lekker netwerk!
[ Voor 11% gewijzigd door hichelay op 10-03-2011 13:55 ]