Browser: Google Chrome Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 52.726 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Meer kleine bugjes:

Je kunt tekst selecteren en dan zoeken op google ... net als bij firefox.
Echter als je tekst selecteert waar ook een link in staat dan gaat dit niet.
Ook werkt de correctie van de spellingchecker de helft van de tijd niet.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Wow, met een eee pc is dit ook wel echt rielekst zeg. Weinig overhead in je scherm, wat toch het belangrijkst is met een 7" scherm. Ik denk wel dat ik hiermee kan leren leven.
Maar toch een beetje eng wat voor dingen ze doen met je data. Ik geloof niet dat Google het meest privacyvriendelijke bedrijf is.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

De lees en schrijf acties die Chrome uitvoert vertragen mijn systeem wel als ik iets aan het installeren ben terwijl ik aan het surfen ben.
Maar ik heb die veilige link functie niet uit gezet. Als je die uitzet is dat dan gedaan ? Of leest en schrijft chromo nog data als je dat niet gevraagd hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:29
Uitzending gemist gaat bij mij ook nog niet goed met Google Chrome. De reclame zie ik wel, maar de video wil niet starten.

Maar voor de rest: _/-\o_

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 21:43
Bah als ik de setup start gebeurt er helemaal niks :( hij hoort toch gewoon 475KB te zijn(heb hem al 2x gedownload)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen een foutmelding als Chrome opstart?
"Kan de toepassing niet juist initialiseren (0x0000005) Klik op ok om de toepassing te beëindigen)"
Daarna sluit Chrome en is het feestje afgelopen.
Dit gebeurt op een xp en een vista machine. Deze hebben allebei een Symantec endpoint protection erop staan. Heb hem al uitgeschakeld opnieuw geïnstalleerd opnieuw opgestart, maar heeft niet geholpen.

Op een derde XP werkt het wel, en ik moet zeggen dat ik het wel jammer vind. Het werkt lekker hoor. (Sorry IE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf man, werkt lekker. Gisteren chraste een tab en inderdaad de rest bleef gewoon overeind. Ik denk dat dit mijn standaard browser gaat worden. Ik vind alleen de favorites niet makkelijk ook blijft er zo'n irritant balk in beeld met bepaalde favorieten, kan je uitzetten maar dan staat die boven je pagina, ik wil dat ding compleet weg hebben, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:37
kadooosh schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:21:
Bah als ik de setup start gebeurt er helemaal niks :( hij hoort toch gewoon 475KB te zijn(heb hem al 2x gedownload)?
De installer is inderdaad zo klein ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:31
Ik heb hier op kantoor problemen met inloggen op Google-pagina's :'). Als ik naar bijvoorbeeld gmail ga, zie ik wel https://www.google.com/accounts/ServiceLogin/enz. in de adresbalk staan en een gedeelte van de pagina wordt blijkbaar wel opgevraagd (volgens de paginabron), maar er wordt niets weergegeven :N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 21:54
Wat ik me even afvraag, hoe krijg je die taskmanager van Chrome zelf eigenlijk?
En, weet iemand ook of het mogelijk is de settings van die spellingscontrole aan te passen?

Bijvoorbeeld voor een bepaald domein Engelse spellingscontrole gebruiken, en voor andere domeinen Nederlandse. (Ben er al aan gewend, dankzij Firefox...)

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik probeer het nu uit voor 10 minuutjes en ben al gelijk verkocht! Jeetje wat gaat dit allemaal lekker snel. En een no-nonsense GUI. Ik heb echt het gevoel dat dit is wat Firefox had moeten zijn (en wat het ook was voor de verbouwingen in nieuwere versies met steeds meer functies, opties, etc).

Het enige wat ik momenteel wel mis is de "I'm feeling lucky" die Firefox heeft. Als je daar iets in de adresbalk in tikt wat geen domein is (een goed voorbeeld 'imdb lotr') dan gaat 'ie automatisch naar de eerste zoekmachine hit (in het voorbeeld de IMDB pagina van Lord of the Rings Fellowship of the Ring). In Chrome krijg je dan Google zoekresultaten, wat het navigeren voor mij toch wat langzamer maakt (ik maak zóóóó veel gebruik van die functie!).

Oh en het resizen van textboxen is echt episch!
Icheb schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:09:
Klik op de 'titelbalk' / tab balk met de rechtermuisknop en klik op Taakbeheer (waarschijnlijk Task manager ofzo in het Engels?).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtermuisknop op het blauwe gedeelte -> taakbeheer.

Heerlijk browsertje toch dit! Net even op m'n wat oudere laptop geinstalleerd, en wat start 'ie snel !! Er IMHO niks mis met Microsoft's OSen en Office; maar alle andere zeut van Microsoft is toch eigenlijk ook wel bloatware he. Live Messenger is zo'n kerstboom, Hotmail ook; terwijl GoogleTalk en Gmail heerlijk strak en kaal zijn. Nu geldt het dus ook voor de browserwar :D Microsoft is helemaal de weg kwijt geloof ik: Apple en Google here we come !!

Tip: voor de mensen die gebruikmaken van de 'applicatiefunctie' (pagina beheren -> snelkoppeling maken). Toffe functie, bijv voor Gmail: geen knopjes en alles. Mocht je nou toch vanuit dat scherm een URL willen intikken, de shortcut is CTRL + T -> en je kan gelijk verder surfen (=nieuwe tab).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
RoelJewel schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:05:
Ik heb hier op kantoor problemen met inloggen op Google-pagina's :'). Als ik naar bijvoorbeeld gmail ga, zie ik wel https://www.google.com/accounts/ServiceLogin/enz. in de adresbalk staan en een gedeelte van de pagina wordt blijkbaar wel opgevraagd (volgens de paginabron), maar er wordt niets weergegeven :N.
Even verder zitten spelen... Lijkt erop dat ie https:// pagina's niet juist laadt. Gaat naast GMail ook fout bij bijvoorbeeld LinkedIn en ABN. Zouden ze inmiddels een nieuwe versie (nieuwer t.o.v. die van gisteravond) online hebben gezet waarin deze bug zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 11:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

Rechtermuisknop Titelbalk ;)
RoelJewel schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:16:
Lijkt erop dat ie https:// pagina's niet juist laadt.
Hier wil die ook geen certificaten versturen via https... jammer :'(

[ Voor 35% gewijzigd door glashio op 03-09-2008 09:20 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb em gisterenavond ook even een tijdje aan de tand gevoeld. Ziet er goed uit, heb niet het idee dat het sneller gaat dan firefox.
Wel lekker dat grote scherm.

De enige optie die ik echt mis, is "search while you type" Totdat die erin zit, toch maar weer terug naar FireFox :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier de resultaten van een JS-test. De benchmarks zijn wel door Google gebruikt om V8 te tunen, maar dan nog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hier ook problemen met https pagina's van oa gmail, maar ons vermoeden hier is dat dit komt door de MS proxy. Daar hebben we wel vaker ruzie mee :).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En, weet iemand ook of het mogelijk is de settings van die spellingscontrole aan te passen?
Vervelend puntje voor mij was dat alles in het Nederlands was, ookal heb ik (met opzet) een Engelse Windows. Ik opnieuw downloaden, na eerst Engels op de site gekozen te hebben... weer Nederlands. Zit dus mooi verstopt onder:

Instellingen knop -> Opties -> Kleine aanpassingen -> Verander lettertype en taal instellingen -> Talen.

Spellingscontrole kan helaas alleen globaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
RoelJewel schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:16:
[...]

Even verder zitten spelen... Lijkt erop dat ie https:// pagina's niet juist laadt. Gaat naast GMail ook fout bij bijvoorbeeld LinkedIn en ABN. Zouden ze inmiddels een nieuwe versie (nieuwer t.o.v. die van gisteravond) online hebben gezet waarin deze bug zit?
Volgens mij is er pas 1 versie uit, maar als je het na wilt kijken kan je even naar about:version.
Mijn versie is 0.2.149.27 (1583) en ik heb geen problemen met https in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedownload, geïnstalleerd en 1 sec. open gehad en gelijk maar weer gedeïnstalleerd .

Ik haat automatisch taal selectie, ik wil helemaal geen NL terwijl mijn Windows EN is.
En net als met google earth denkt ook deze applicatie van google enorm irritant te moeten zijn door zelf maar te bepalen waar ie zich moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 08:13

Reley

Zoom Zoom

hmmz.. hier Proxy problemen.

Gistaravond op mijn prive pc zitten spelen. Er leuk, lekker snel etc etc.

Nu op mijn werk pc zit ik achter een proxy. Zodra ik Chrome start moet ik authenticeren, gaat goed. Dan open ik een pagina: krijg titel te zien, maar de rest blijft leeg.
Terwijl een site als google zelf wel werkt. En Microsoft.com. Maar T.net en veeeeeele andere sites geven dit resultaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 19:26

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:45:
Gedownload, geïnstalleerd en 1 sec. open gehad en gelijk maar weer gedeïnstalleerd .

Ik haat automatisch taal selectie, ik wil helemaal geen NL terwijl mijn Windows EN is.
En net als met google earth denkt ook deze applicatie van google enorm irritant te moeten zijn door zelf maar te bepalen waar ie zich moet installeren.
Ja, automatische taalselectie haat ik ook, maar dan kan ik half mijn Windows wel deinstalleren sinds dit de trend lijkt te worden. :P Gewoon ff op Engels zetten in de opties.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
UItleg over de versie voor Mac: http://googlemac.blogspot...forms-and-priorities.html :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

M'n zelf ingestelde ALT-P werkt niet voor 'persoonlijke history' ;( Wel als ik in bijvoorbeeld 'Active Topics' zit maar niet in een topic.

En schrollen met het rechter gedeelte van m'n touchpad werkt ook niet

[ Voor 20% gewijzigd door WFvN op 03-09-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Janoz schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:38:
Hier ook problemen met https pagina's van oa gmail, maar ons vermoeden hier is dat dit komt door de MS proxy. Daar hebben we wel vaker ruzie mee :).
Denk dat dat hier ook de oorzaak is. Kan er vanaf m'n werkplek niet veel aan veranderen, dus ff wachten op een mogelijke oplossing in Chrome zelf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Trinsec schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:48:
Ja, automatische taalselectie haat ik ook, maar dan kan ik half mijn Windows wel deinstalleren sinds dit de trend lijkt te worden. :P Gewoon ff op Engels zetten in de opties.
Die taalselectie gebeurd gewoon volgens je instellingen. Waarschijnlijk heb je dus Nederlands als taal ingesteld (ondanks dat je OS Engels is) dus vreemd is dit gedrag niet, het doet wat je vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Logmein via Chrome werkt niet. Komt een melding over xpcom.dll die niet gevonden kan worden. Is schijnbaar al meer gevonden door testers als ik de Google Search zo zie en nog geen oplossing voor.

Da's nou weer jammer.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trinsec schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:48:
[...]

Alles is in het engels op mijn PC.
Maar ik denk dat ik wel weet waar het door komt. Ik heb de regionale settings op dutch staan (anders zit je met punt/komma gedoe). Hoewel Internet Explorer 7 in het engels is maakt het op een 1 of andere manier een link met die regionale instellingen.

Default browser is Firefox bij mij, google en alles is gewoon standaard in het engels en bij meertalige websites krijg ik het wel in het engels alleen dus bij IE niet.

Setup van chrome gedownload met firefox, maar die webinstaller gebruikt waarschijnlijk de IE engine/componenten om het e.e.a. op te halen. Bij de deinstall opent hij ook weer de IE browser i.p.v .de default browser :|

Over die setup. Ik kan zelf wel uitzoeken hoeveel MB er geïnstalleerd wordt en waar, maar het zou wat transparanter zijn als men precies liet zien wat er tijdens de installatie gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Laatst online: 05-08 14:29
Is er ook al een versie voor Windows Mobile :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Daar heeft Firefox trouwens ook last van; die gebruikt ook Google safe-browsing database die stukje bij beetje wordt gedownload en voor redelijk veel geratel zorgt tenzij je het uitzet. En over die about:% bug; zelfs :% @ adresbalk is voldoende om hem te laten crashen met al z'n 'losse/sandboxed' (:P) tabjes erbij

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 13:36

Royz

Kleurenblind!!

Vlooi schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:58:
Is er ook al een versie voor Windows Mobile :P ?
Wachten op de HTC Dream met Android? (die gebruiken wel Chrome toch?)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Laatst online: 05-08 14:29
Royz schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:00:
[...]

Heb net de HTC Touch Diamond, dus dat is voor mij niet direct een optie. Ik wacht wel even.
Moet zeggen dat Chrome me tot nu toe goed bevalt. Erg snel qua laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Royz schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:00:
[...]

Volgens mij gebruikt Android wel een browser gebaseerd op Apple's Webkit, maar is het geen Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Ik draai het sinds gisteravond.

+ Meer real estate. Lijkt gewoon of er een paar inches bij m'n laptop bij zijn gekomen. Goede interface.
+ Snel. Het is merkbaar sneller.
+ Veel minder geheugen gebruik

- Geen gesloten tabs terug te krijgen. Eens gesloten is altijd gesloten. Dit is een feature in FF die ik de hele dag door gebruik.
- Spell Check. Aaargh. Ik wil makkelijk kunnen switchen van taal. Ik zit dit nu met de Engelse spell check te typen dus je kan je wel voorstellen hoe het er uit ziet (en hoeveel spelfouten er nu inzitten).
- Middel muisknop scrollen. Heb dit nodig!

Al met al vind ik het een goede browser. Ik ga 'm denk ik nu al full time gebruiken. Echter mis ik dus wel aardig wat features. Als deze er niet snel inkomen ga ik weer terug naar FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Brons:
Op die startpagina zit ook een kopje 'recent gesloten tabbladen'. Deze pagina kun je volgens mij ook oproepen met 'nieuwe tab'. Het kan echter zijn dat jij deze vervangen hebt door je eigen startpagina..

Blijft alleen de middelste muisknop en de spelling over. Daarvan is de laatste imho inderdaad wel behoorlijk relevant!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

gesloten tabs? ik ken die feature in FF niet eens.. Even opzoeken.

Heb mijn startpagina teruggezet van het mozaiek ding naar ordinair google.nl
Ik blijf me verbazen over de snelheid. Of het nou in gmail is of op andere site. Klik, boem, klik boem en maar door. Ook blij verrast dat hij wilde installeren zonder dat ik systeembeheer weer erbij moest roepen (vista...). Kan hem nu echter niet als default browser instellen, dan krijg ik wel de admin popup.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Jazzper schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:18:
gesloten tabs? ik ken die feature in FF niet eens.. Even opzoeken.
Gesloten tabs gebruik je door gewoon te dubbelklikken (of middelklik) op de tab-balk naast de meest rechtse tab. dan opent hij de laatst gesloten weer(dacht ik).

Echter snap ik niet dat dat een feature is die je de hele dag door gebruikt. Of klik je dan heel vaak per ongeluk een tab dicht? Mijn eerste ervaring met chrome zijn heel positief, lekker snel en dat vind ik heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Waar google de snelheid vandaan heeft weet ik niet, maar met IE7 haal ik 1,9 mb/s en met Chrome 1,1 mb/s en dit heb ik met verschillende testen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
thejoker80 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:23:
[...]

Gesloten tabs gebruik je door gewoon te dubbelklikken (of middelklik) op de tab-balk naast de meest rechtse tab. dan opent hij de laatst gesloten weer(dacht ik).
Of gewoon Ctrl-Shift-T. Werkt in zowel Firefox als Chrome. :z

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Het zal wel een plugin zijn voor FF die ik heb. Snapback Tab ofzo. Je kan dan een lijstje (met je rechter muisknop) opvragen van recent gesloten tabs. Vind ik erg handig aangezien ik soms wel een pagina sluit waar ik later toch weer de informatie van wil hebben.

Overigens ben ik erg tevreden met Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Ik merk eigenlijk niks van een lager geheugengebruik. Ik heb even snel een aantal tabs geopend, een stuk of 15 in Chrome, terwijl ik er al een stuk of 30 in Opera heb open staan. Zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2w2qz2q.png

Als iemand zin heeft om dit verder te testen, b.v. door het openen van 20 identieke url's op zowel Firefox, Opera, IE7, Safari als Chrome? :) Misschien doe ik het later zelf wel, nu even niet ivm tijdgebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 15-09 21:09

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Privacy statement wilde google niet op de frontpage, want dan zouden er teveel woordjes op staan... maar een linkje naar 'de nieuwe browser van Google' kan dan weer wel :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik gebruik geen Opera dus ik vergelijk het met FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik krijg de installer wel gedownload, maar daarna gaat het mis. Bij het downloaden blijft het hangen.
Ik denk dat het komt omdat ik via een proxy met authenticatie werk, kan de installer via een proxy verbinding maken? Zo niet, kan dat niet handmatig bijgevoegd worden met preferences oid? Dat heb ik een tijdje geleden ook gedaan met Flickr Uploadr, die ook geen proxy ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

en de eerste lekken zijn boven:
http://www.security.nl/ar...pijtbom-lek_*update*.html

ni ben ik bewust surfer (en dat zijn volgens mij de meesten die voor een alternatief gaan) en zal ik niet snel op 'open' klikken, maar toch.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 15-09 21:09

beany

Meeheheheheh

Topicstarter
Mja, kunnen we gelijk zien hoe snel google is met het dichten van lekken :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Noork schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:32:
[...]

Als iemand zin heeft om dit verder te testen, b.v. door het openen van 20 identieke url's op zowel Firefox, Opera, IE7, Safari als Chrome? :) Misschien doe ik het later zelf wel, nu even niet ivm tijdgebrek.
Chrome is slim. Bij het openen van identieke URLs houdt hij één proces per url aan. Probeer maar eens 15 tabs met de speeddial pagina te openen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Sebazzz schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:01:
[...]
Chrome is slim. Bij het openen van identieke URLs houdt hij één proces per url aan. Probeer maar eens 15 tabs met de speeddial pagina te openen.
Ik bedoel 15 url's die je in alle browsers opent. Dezelfde url's in de verschillende browsers, maar natuurlijk niet 15x dezelfde url per browser. Dat heeft sowieso geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
Brons schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:31:
Het zal wel een plugin zijn voor FF die ik heb. Snapback Tab ofzo. Je kan dan een lijstje (met je rechter muisknop) opvragen van recent gesloten tabs. Vind ik erg handig aangezien ik soms wel een pagina sluit waar ik later toch weer de informatie van wil hebben.

Overigens ben ik erg tevreden met Chrome.
FF 3.0 heeft gewoon standaard de optie om de laatst gesloten tabs weer te openen. Onderaan de history tab is een extra box waarin je laatste 10 gesloten tabs staan, daar is geen plug-in voor nodig. Ik meen mij te kunnen heugen dat 2.0 het ook al had overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Vyo schreef op woensdag 03 september 2008 @ 03:21:
chrome heeft binnen 10 minuten hier FF vervangen :+ wat een verademing, bijna net zo fijn als van IE6 naar FF, en eindelijk multi-core ondersteuning. _/-\o_ ben volgens mij wel m'n 'undo close tab' functie kwijt :p
Daar lees ik meer reacties over, maar bij mij werkt dat gewoon prima... zal dus wel iets systeem-specifieks zijn.
Kain_niaK schreef op woensdag 03 september 2008 @ 03:35:
éen ding is duidelijk ... zonder Firefox was er nu ook geen Chrome geweest wat een de meeste code die chrome gebruikt komt uit firefox of is er door geinspireerd.
Mwa, ik denk dat de meeste code toch in de rendering-engine zit en die verschilt tussen beide projecten (Webkit vs Gecko).
Ik denk aan een browser die als hij merkt dat één van zijn processen crashed dit snel afsluit en de ander browser gebruikt om hem als nog te openen. Beide browsers zijn dan in het geheugen aan wezig maar natuurlijk worden taken of wel door de ene of wel door de andere afgehandeld en niet door alle twee.
Meen je dat serieus? Wat een boutsysteem zou dat zijn! Eén browser in m'n geheugen is genoeg hoor. Waarom zou hij niet gewoon zichzelf afsluiten en herstarten (zoals zowel Chrome als Fx dat nu doen ;)).
Hoe verder de structuren van beide browsers daarna uit elkaar komen te liggen hoe beter.
Met andere woorden ... ze moeten elkaar aanvullen zonder dat één van de twee overbodig word ....
Ze hebben beide handige functies, en de ideale symbiose voor mij zou natuurlijk zijn als er een browser komt die alle features die ik van Chrome wil combineert met alle features die ik van Fx wil. Helaas verschillen wensen per persoon, dus zul je vrijwel altijd tussen twee kwaden moeten kiezen ;).
Mozilla Firefox vs Chrome Google

EDIT:
Mozilla Firefox wint met 1 op 4 !

http://www.googlefight.co...refox&word2=Google+Chrome
No shit... die browser is net een halve dag oud :P. Ik moet zeggen dat de score me niet erg tegenvalt dan ;).
Nog andere functies ???
Ja zeker .... integreer run in de adresbalk.

Als ik notepad in typ wil ik daar ook notepad.exe zien staan die ik dan kan openen. Of zelfs kan openen als tab !!!!!! :o

Kom op developers .... maak van onze browser een tweede bestuuringsysteem !!!! Alleen dan lekkere cleane interface en intelligent gedrag :9
:+
Ik ben wel lekker bezig met je ideeën afkraken :P Maar again, hoe verzin je dit? Een browser is een applicatie, geen OS! Als je een browser als OS wil hebben (of andersom) moet je IE gaan gebruiken :P ... en we zijn nu juist zo blij dat die integratie momenteel niet meer zo heftig is als ten tijde van win98 (voor zover ik weet, althans). Daarnaast is een browser met zo'n functie natuurlijk weer een stuk gevoeliger voor cracks.

Then again, tabbed windows in je OS is imho wel een goed idee. Maar goed, dat is een OS-verhaal en niets over browsers ;).
Erkens schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:51:
[...]

Die taalselectie gebeurd gewoon volgens je instellingen. Waarschijnlijk heb je dus Nederlands als taal ingesteld (ondanks dat je OS Engels is) dus vreemd is dit gedrag niet, het doet wat je vraagt ;)
M'n taal staat op Engels ingesteld, maar dat heeft vnl iets te maken met wat je in wil voeren met je toetsenbord; althans zo interpreteer ik die dialog. M'n regional settings staan natuurlijk wel op Dutch, ivm tijd- en valutainstellingen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik snap dat Chrome lean moet zijn maar ik mis wel mijn gmail notifier. Had dat er wel in verwacht. En ja het antwoord is: ze willen alles scheiden, maar toch jammer ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Het is een fantastische browser, speel er nu ff een ochtendje mee maar tot nu toe niets dan lof. Vooral de snelheid is verbluffend!

Enige wat ik tot nu toe tegen ben gekomen: PHPMyAdmin ziet er echt niet uit, de helft mist of doet het niet.... ;)

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Jazzper schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:28:
Ik snap dat Chrome lean moet zijn maar ik mis wel mijn gmail notifier. Had dat er wel in verwacht. En ja het antwoord is: ze willen alles scheiden, maar toch jammer ;p
Er gaat vast snel een google toolbar-achtig iets voor Chrome komen :Y. Denk dat het Google nu vooral te doen was om de snelheid van de browser en niet het idee te laten ontstaan dat het alleen is bedoeld om hun eigen producten door de strot te duwen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Weer wat opgevallen: als je via Ctrl-F zoekt in een webpagina, geeft ie in de scrollbalk met lijntjes aan waar de resultaten zitten :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ik mis em ook, is er geen gmail notifier voor windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 15-09 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:12:
Het enige wat ik momenteel wel mis is de "I'm feeling lucky" die Firefox heeft. Als je daar iets in de adresbalk in tikt wat geen domein is (een goed voorbeeld 'imdb lotr') dan gaat 'ie automatisch naar de eerste zoekmachine hit (in het voorbeeld de IMDB pagina van Lord of the Rings Fellowship of the Ring). In Chrome krijg je dan Google zoekresultaten, wat het navigeren voor mij toch wat langzamer maakt (ik maak zóóóó veel gebruik van die functie!).
kan je doen door een iets langere zin in te typen:
search imdb: lotr

nog niet getest, maar dat maak ik hieruit op:
Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/googlebooks/chrome/images/20.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door DNA_Saint op 03-09-2008 11:40 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
RoelJewel schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:34:
Weer wat opgevallen: als je via Ctrl-F zoekt in een webpagina, geeft ie in de scrollbalk met lijntjes aan waar de resultaten zitten :9.
Hhaha geniaal inderaad _/-\o_

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Hadden ze het erin gestopt was het vendor lockin, evil etc. Doen ze het niet is het een gemiste feature :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
RoelJewel schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:33:
[...]
Er gaat vast snel een google toolbar-achtig iets voor Chrome komen :Y. Denk dat het Google nu vooral te doen was om de snelheid van de browser en niet het idee te laten ontstaan dat het alleen is bedoeld om hun eigen producten door de strot te duwen :).
Erg handig idd. Wat ik wel mis is de optie om bij typen direct te gaan zoeken in de pagina, zoals bij FF kan. Dan hoef je dus geen Ctrl+F te doen.

Mijn eerste indruk is verder boven vewachting goed. Ben benieuwd hoe dit verder gaat! Na een half uurtje gebruikt hou ik het wel voor mogelijk dit in de toekomst mijn standaard browser wordt. Misschien zelfs al heel snel. Dat had ik echt niet verwacht.

Irritantste eigenschappen tot nu toe:
  • De "beep" die je krijgt als je Alt+D doet. (Bug 91)
  • Zoom is text-only.
  • Dubbel klikken naast de openstaande tabs opent geen nieuwe tab maar doet maximize. Je moet dus perse op het kleine "+" knopje klikken (of een toetsencombo gebruiken).
  • Geen Fullscreen optie.
  • Geen "Search for text when I start typing" optie zoals in FF.
Heeft er ook al iemand een mogelijkheid ontdekt om wat meer "Most visited" websites te laten zien op de "New Tab" pagina? Je ziet er nu 9, ik zou er wel wat meer (12 ofzo) willen. Dit is wel een mooie nieuwe feature. De rest van deze pagina trouwens ook. Bij het searches gedeelte komen ook opties te staan van quickearches die je heb aangemaakt (of in mijn geval geïmporteerd vanuit FF) en gebruikt. (Ik bedoel dus in de adresbalk bijvoorbeeld "wp" in typen met een woord er achter om te zoeken in Wikipedia.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
DNA_Saint schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:37:
[...]

kan je doen door een iets langere zin in te typen:
search imdb: lotr

nog niet getest, maar dat maak ik hieruit op:
[afbeelding]
Oh ja, dat was ik helemaal vergeten dat dat kon. Net even getest met imdb, werkt wel redelijk geniaal :D

i <tab> en dan krijg je ineens Search IMDB for:

Nice! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 15-09 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

al jouw minpunten zijn oook mijn minpunten :)

maar ik denk dat er nog een nieuwe release komt die veel en veel uitgebreider is.
*hoop ik*

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Die search is inderdaad netjes zo :)

Wat ik ook een nette feature vind is het duidelijk maar niet storend melden of https certificaten kloppen. Bij een goed certificaat staat er https://blaat in de omnibar, bij een brak certificaat https://blaat :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Leuke waarschuwing over dingen waar je voor moet oppassen als je incognito gaat:
  • Malicious software that tracks your keystrokes in exchange for free smileys
  • Surveillance by secret agents
:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien mis ik iets, van het feit dat deze browser anders met (uitvoer van) informatie word omgegaan.

Wat ik wil zeggen is dat ik een fout zie in het feit dat een Chrome-window waarop je inlogd, automatisch andere tabbladen en vensters laat inloggen als ze naar hetzelfde domein gaan. Hoort dit nou zo, zouden jullie denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-08 21:25
Weet iemand hoe ik JAVA enable in Chrome? Ik heb de nieuwste versie op m'n machine staan, maar Chrome geeft een "No plugin available to display this content" als ik een site met een JAVA app probeer te openen.

Bij Flash herkende hij de plugin, en dat heeft -ie wel goed geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:05:
Misschien mis ik iets, van het feit dat deze browser anders met (uitvoer van) informatie word omgegaan.

Wat ik wil zeggen is dat ik een fout zie in het feit dat een Chrome-window waarop je inlogd, automatisch andere tabbladen en vensters laat inloggen als ze naar hetzelfde domein gaan. Hoort dit nou zo, zouden jullie denken?
Ik denk dat dat "by-design" is ja. Werkt ook zo in Firefox en IE namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Erwin_Br schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:06:
Weet iemand hoe ik JAVA enable in Chrome? Ik heb de nieuwste versie op m'n machine staan, maar Chrome geeft een "No plugin available to display this content" als ik een site met een JAVA app probeer te openen.

Bij Flash herkende hij de plugin, en dat heeft -ie wel goed geinstalleerd...
http://www.google.com/sup...2&query=java&topic=&type=

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dit probleem heb ik. Helaas is mijn engels dermate slecht, maar volgens mij gaat het over verschillende zaken in dit stukje:

http://code.google.com/p/...atus%20Summary%20Modified

Alleen dit:
What happens instead?

Installer simply fails, notifying the user to adjust their firewall settings.

Ik krijg geen melding van een firewall setting, maar het downloaden blijft gewoon eeuwig doorgaan... Zou Chrome graag willen testen namelijk...

Zelfde:

[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 03-09-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Cheesy schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:14:
Dit probleem heb ik. Helaas is mijn engels dermate slecht, maar volgens mij gaat het over verschillende zaken in dit stukje:

Alleen dit:
What happens instead?

Installer simply fails, notifying the user to adjust their firewall settings.

Ik krijg geen melding van een firewall setting, maar het downloaden blijft gewoon eeuwig doorgaan... Zou Chrome graag willen testen namelijk...

Zelfde:
Zit je achter een proxy die authenticatie nodig heeft? Daarmee heeft de installer moeite geloof ik. Hij neemt de settings overigens over van de IE-settings, wat ik persoonlijk ranzig vind... Geef dat ding lekker zijn eigen proxy-settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:05:

Dat heet "cookies" en dus logisch. Immers tab 1 zet een cookie met authenticatie details. Zodra je op tab 2 op dezelfde site zit dan stuur je je cookie mee met de eerst volgende request. Zo werken alle browsers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:17:
[...]

Zit je achter een proxy die authenticatie nodig heeft? Daarmee heeft de installer moeite geloof ik. Hij neemt de settings overigens over van de IE-settings, wat ik persoonlijk ranzig vind... Geef dat ding lekker zijn eigen proxy-settings.
Precies wat je zegt :Y
Ik heb per sé authenticatie nodig anders kan ik niet surfen. Hopelijk stoppen ze dat snel in de installer zelf.
Overigens staan mijn IE proxy settings juist.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 03-09-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Chakotay schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:04:
Wat ik ook een nette feature vind is het duidelijk maar niet storend melden of https certificaten kloppen. Bij een goed certificaat staat er https://blaat in de omnibar, bij een brak certificaat https://blaat :)
Is inderdaad grappig. Heb het net even bij mijn eigen server geprobeerd. Die heeft een zelf gegenereerd certificaat. Aangezien deze ook nog eens verlopen is, staat de https niet alleen in het rood, maar ook nog eens met een streep erdoorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

Zo ik denk ik test Chrome ook even. Maar damn hij is echt veel sneller dan FF3.0! Sites laden echt 3x zo snel. Ik hou hem even aan.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zelfs Fok! is sneller.. :X .. Hoe hebben ze die snelheid kunnen realiseren?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
thejoker80 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:35:
[...]

ik mis em ook, is er geen gmail notifier voor windows?
Jazeker, het heet letterlijk GMail Notifier of gebruik zoals ik Google Talk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:17:
Hij neemt de settings overigens over van de IE-settings, wat ik persoonlijk ranzig vind...
Nee hoor, hij neemt de settings over van de Windows Internet properties, heeft dus niets met IE te maken (behalve dat IE deze ook gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

He wil er iemand.deze file even downloaden
http://dn3.sharedzilla.co...91aa3/Google%20chrome.zip
en de extensie naar txt veranderen en dan ergens uploaden ?
Of ik krijg hem hier niet op mijn werk door de proxy heen .... en onze man met proxy toegang is op vakantie (typisch).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op woensdag 03 september 2008 @ 02:00:
Het grappige is wel dat je alleen maar features noemt die al standaard in Fx 3 zitten. ;)
Ja, misschien na 5 jaar ontwikkeling en en het aanzetten van allerlei opties. IE8 zal ook wel goed worden, toch ga ik deze niet gebruiken omdat de manier waarop het gaat gewoon niet lekker is. Google Chrome biedt gewoon gelijk aan wat je nodig hebt + een hoop nieuwe features. Bij MS of FF komen de features er pas na een tijd in (FF misschien iets eerder maar dan moet je zeker weer 1 of andere plugin installeren) en alleen onder druk van het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Kain_niaK schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:01:
Of ik krijg hem hier niet op mijn werk door de proxy heen .... en onze man met proxy toegang is op vakantie (typisch).

Working on it done

[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 03-09-2008 13:15 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:01:

http://s000.tinyupload.co...e_id=49157270044762798067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Modbreak:Verzoek verwijderd, doe maar niet in dit topic want het hoort hier niet

Firefox is een stuk makkelijker gewoon een portable versie uit een zip halen en gaan met die bananaan ....
Maar hopelijk komt dat voor chrome ook snel ... is handig voor in de bib als je chrome even snel van een usb stickje kunt draaien. Ben denk ik nog nooit een browser tegen gekomen die

---> en rete snel rendert
--> en super klein is
--> laag geheugen gebruik
--> functioneel genoeg is... ook al is het een eerste beta _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Spider.007 op 03-09-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:01:
[...]

Nee hoor, hij neemt de settings over van de Windows Internet properties, heeft dus niets met IE te maken (behalve dat IE deze ook gebruikt).
Oh, ik dacht dat dat een onderdeel van IE is... Excuus dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebx
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08 22:15

ebx

Ik vind het wel knap om zo maar even out-of-the box een volledig nieuwe browser met best wat vernieuwende technologie onder zo stabiel te kunnen lanceren zonder massale publieke testen .. ik heb het zowel Firefox als IE nog niet eerder zien doen !

Beetje goedkoop dat er afgegeven wordt op een stomme bug door url <whatever>:% in te geven. Ik denk dat de één-tab-crash bescherming vooral slaat op crashes veroorzaakt door de inhoud van een site, niet door fouten die eventueel nog in de programatuur zitten

(deze programmatuur moet namelijk eerst het ge-sandboxte (hoe schrijf je dat ?) process opstarten)

jammer van de acid score, had van google net iets meer aanpassingen aan de webkit verwacht om dit in orde te krijgen !

[E-B-X]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:51
Ze proberen Jamie Zawinski's wet met betrekking tot software bloat te vermijden:
Every program attempts to expand until it can read mail. Those programs which cannot so expand are replaced by ones which can.
:P

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ebx schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:36:
Ik vind het wel knap om zo maar even out-of-the box een volledig nieuwe browser met best wat vernieuwende technologie onder zo stabiel te kunnen lanceren zonder massale publieke testen ..
Geheel 'zomaar even out-of-the-box' is het ook weer niet. Het is gebaseerd op de render engine van Safari en gebruikt allerlei ideeën uit oa. Firefox. Dan is het natuurlijk al een stuk makkelijker om een goed product te maken dan als je helemaal vanaf scratch begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Laatst online: 03-09 19:38
Ik dacht dat alle tabs in aparte processen zouden zitten (als je de strip leest, dan weet je wat ik bedoel). Maar door een internetpagina in 1 tab is wel mn hele Chrome gecrashed...:

Afbeeldingslocatie: http://downloads.edskeizer.nl/reageertniet.png

en

Afbeeldingslocatie: http://downloads.edskeizer.nl/reageertniet2.png

[ Voor 12% gewijzigd door El_BingO op 03-09-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
ebx schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:36:
jammer van de acid score, had van google net iets meer aanpassingen aan de webkit verwacht om dit in orde te krijgen !
Ze zeggen dat hun engine op Webkit van Safari 3.1 gebaseerd is, en dat ze, als ze een merge met de Webkit repository doen, de laatste verbeteringen in Webkit zo binnenkrijgen. Het zou dus zonde zijn om hier tijd in te steken, omdat de Webkit-development versies al 100/100 halen. Een kwestie van tijd dus voordat die erin zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook ergens zien hoeveel mensen/computers al Chrome gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Als je hier rechtsboven nou eens begint met de juiste taal te selecteren, ondervind je dan ook dit gedrag?

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:55:
Kan je ook ergens zien hoeveel mensen/computers al Chrome gebruiken?
Google zal de komende dagen vast wel een schatting van dat aantal roepen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
goede vraag ik zou ook wel weten hoe vaak chrome al gedownload is en hoeveel hij door die mensen gebruikt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

JanDM schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:55:
[...]

Ze zeggen dat hun engine op Webkit van Safari 3.1 gebaseerd is, en dat ze, als ze een merge met de Webkit repository doen, de laatste verbeteringen in Webkit zo binnenkrijgen. Het zou dus zonde zijn om hier tijd in te steken, omdat de Webkit-development versies al 100/100 halen. Een kwestie van tijd dus voordat die erin zit :)
Beetje jammer dat in deze chromium release een vet oude versie van webkit zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

jlammertink schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:58:
goede vraag ik zou ook wel weten hoe vaak chrome al gedownload is en hoeveel hij door die mensen gebruikt wordt
Waarom wil je weten hoeveel mensen de browser gebruiken, gebruik hem zelf en oordeel zelf wat je er van vind. Doet het er iets toe of er 1 miljoen gebruikers zijn, of pas 10.000?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Palomar schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:49:
[...]

Geheel 'zomaar even out-of-the-box' is het ook weer niet. Het is gebaseerd op de render engine van Safari ...
... die weer gebaseerd is op de engine van Konqueror :P

[ Voor 8% gewijzigd door kenneth op 03-09-2008 14:09 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
Donnie schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:07:
[...]

Waarom wil je weten hoeveel mensen de browser gebruiken, gebruik hem zelf en oordeel zelf wat je er van vind. Doet het er iets toe of er 1 miljoen gebruikers zijn, of pas 10.000?
ben gewoon benieuwd ;) maak je maar geen zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:07:
Wat is dit nou weer voor onzin? Welke info is dan nog wel waardevol? Alleen de openingstijden van de supermarkt zodat je voldoende eten en drinken kan kopen om te overleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
El_BingO schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:50:
Ik dacht dat alle tabs in aparte processen zouden zitten (als je de strip leest, dan weet je wat ik bedoel). Maar door een internetpagina in 1 tab is wel mn hele Chrome gecrashed...:

[afbeelding]

en

[afbeelding]
Dan crasht je Chrome niet je tabblat.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Ook een hele gave feature: wanneer je zoekt met control + f kun je in de scrollbak zien waar de resultaten staan. Innovatief!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.