Mijn eerste reply met Chrome, eerste wat mij opvalt is dat Chrome echt snel is!
Ga nu gauw verder browsen om te kijken hoe het verder bevalt
Ga nu gauw verder browsen om te kijken hoe het verder bevalt
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
met een hamer past alles
- Veel pagina's werken niet (Leeg of geen scrollbars).temp00 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:02:
WeejeWel> Waarom niet surfwaardig?Onderbouw dat eens. Ben ik serieus wel benieuwd naar.
Eerste duidelijke/positieve verschillen die ik merk (ten op zichte van FF):
-Sneller (wow!)
-Mooiere layout
-Lokaal zoeken in een pagina geeft eindelijk DUIDELIJK aan waar jouw gezochte woord zich bevind
-Ik heb het gevoel dat ik een heel groot scherm heb![]()
(waarschijnlijk door het ontbreken van een statische status-bar).
-Tabs idd zoals beloofd in een los proces!
...meer volgt
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Google Chrome requires Java version 6, update 10. Please note that this is currently a beta version and may be more unstable than some previous version of Java. To download this beta version of Java, visit http://java.sun.com/javase/downloads/ea.jspGotfather schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:09:
probleem met sites zoals map24.nl, de interactieve kaart werkt niet, ook niet na herinstall van java jre. In IE7 werkt het wel goed. Gaat het hier om het aanpassen van instellingen?
Je slaat de spijker op z'n kop. Ik mis hiernaast ook nog eens een sidebar, voor b.v. je bookmarks of history. Snel is het zeker, maar daar is alles mee gezegd.
[ Voor 17% gewijzigd door Noork op 02-09-2008 21:14 ]
Ding is zelf 7.3MB zegt hij net, incl alle talen. Was ook wel een aparte installatie trouwens... ik heb geen bestand (bewust) gedownload, Fx startte hem zelf. Erg apart, en niet echt mijn voorkeur!Barfman schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:50:
[...]
Zo gek was die link niet, formaat klopte iig wel
met een hamer past alles
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Verwijderd
Werkt prima hierlearnit schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:12:
Als ik naar mijn.postbank.nl ga en inlog flipt Chrome behoorlijk..
Nog iemand die dit heeft?
- Nog niet tegengekomen maar als dat zo is en de site houd zich wel aan de (W3)-standaarden is dat natuurlijk erg storend.Phyxion schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:09:
[...]
- Veel pagina's werken niet (Leeg of geen scrollbars).
- Layout werkt onhandig.
- Bookmarks? Waarom eerst nieuwe tab?
- Weinig functionaliteit aan settings.
- Geen skins.
- Geen plugin optie? -> Zo ja dan vervalt mijn interesse compleet.
+ Handige zoekfunctie
+ Snelheid
Kortom: niet surfwaardig.
[ Voor 14% gewijzigd door temp00 op 02-09-2008 21:39 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Niets vreemd, maar wel vervelend. In Firefox ben ik "Yet Another Smooth Scrolling" gewend, nu kan ik niet doorlezen als ik scrollPunksmurf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:06:
Wat gaat er vreemd aan scrollen dan?
Ik mis alleen wel de plugins zoals ik die in Fx heb... Maar zo hoor ik precies nu op de press conference dat ze dat wel van plan zijn.
Flickr PSN ID= cheironnl
Mwa. Ik prefereer de Firebug plugin in Fx, is toch wel uitgebreider (of ik moet hier nog eens goed kijken).beantherio schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:09:
Heeft iemand de inspector al bekeken? Deze browser is de droom van iedere webdesigner.
Gaat prima hier, heb zojuist de deplorabele staat van mijn rekeningen weer kunnen bekijken.learnit schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:12:
Als ik naar mijn.postbank.nl ga en inlog flipt Chrome behoorlijk..
Nog iemand die dit heeft?
Je hebt wel een paar punten (ik heb zelf nog geen blank blijvende sites gezien, overigens), maar het is wel een beta natuurlijk. De belangrijkste basis ligt er wel.
Ah.. dat heb ik uitstaan... niks zo irritant als smooth scrollen want dat hapert altijd wel--Christiaan-- schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:19:
[...]
Niets vreemd, maar wel vervelend. In Firefox ben ik "Yet Another Smooth Scrolling" gewend, nu kan ik niet doorlezen als ik scroll.
[ Voor 16% gewijzigd door Punksmurf op 02-09-2008 21:20 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
Vergeleken met de eerste Windows-release van Safari zou ik hem zelfs RTM-waardig willen noemen. Dat is ie natuurlijk nog niet, maar voor een beta vind ik hem tot nu toe heel bruikbaar.beany schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:15:
Het is een eerste release... ik denk dat er de komende tijd redelijk wat bij zal gaan komen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik ben het enigzins met je eens, maar vergeet niet dat er vergeleken met het overgrote deel van de huidige browsers echt revolutionaire features/wijzigingen onder de motorkap zijn aangebracht!Kwak schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:22:
Met name de functionaliteiten vallen mij tegen terwijl dat toch het terrein is waarin google doorgaans uitblinkt.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
1) De optie "om Google te helpen om Chrome beter te maken" kun je uitzetten.Ramon schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:22:
Iedereen hier vind het verder oke dat alles wat je in de url bar intikt bij Google terecht komt? Is voor mij persoonlijk onacceptabel.
Het kan aan mij liggen natuurlijk, maar waarom zou je je browser willen skinnen? Dat ding is puur functioneel, en met deze interface is daar, imho, heel goed op ingespeeld. Wat wil je daar "spannend" aan hebben?Kwak schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:22:
- Skin niet erg spannend
met een hamer past alles
Het wordt uitgegeven onder een BSD licentie. Je mag dus de code aanpassen, en zelf weer verder distribueren. In feite is het mogelijk om een leuke fork te maken van Chrome. Maar Google zelf beheert de code en servers; is het dan niet Google zelf die bepaalt welke code wordt opgenomen en welke niet?PromWarMachine schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:27:
...omdat het open source is.
scorpie in "Browser: Google Chrome"Qunix schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:23:
Acid3 test: 61/100
Beter als IE maar zeker niet als FF3 of Opera.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik ben het er wel mee eens dat de bookmark-functie wat slimmer kan. Zo'n mooie minimalistische browser en dan moet je toch nog een speciale balk toevoegen om bij je bookmarks te kunnen: da's dan weer jammer.
Daar heb ik geen verstand van, maar waar het om gaat is dat het, omdat het OS is en iedereen de source kan bekijken, binnen een week bekend zal zijn als Google oneerbare privacytruckjes uithaalt... en ik denk dat een week een vrij pessimistische schatting is want er zullen wel een paar fanaten opduikenNoork schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:30:
[...]
Het wordt uitgegeven onder een BSD licentie. Je mag dus de code aanpassen, en zelf weer verder distribueren. In feite is het mogelijk om een leuke fork te maken van Chrome. Maar Google zelf beheert de code en servers; is het dan niet Google zelf die bepaalt welke code wordt opgenomen en welke niet?
met een hamer past alles
En hoeveel mensen gaan dat doen? Ondertussen staan auto-aanvullen standaard wel aan.PromWarMachine schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:27:
[...]
1) De optie "om Google te helpen om Chrome beter te maken" kun je uitzetten.
2) Als je bedoelt dat je zoektermen bij Google terecht komen: je kunt de default zoekmachine aanpassen.
Als ze na deze dingen aangepast te hebben, nog steeds dingen naar hun servers sturen die we niet zien, dan weten we dat binnen een week, omdat het open source is.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Het kan aan mij liggen natuurlijk, maar waarom zou je je browser willen skinnen? Dat ding is puur functioneel, en met deze interface is daar, imho, heel goed op ingespeeld. Wat wil je daar "spannend" aan hebben?
Als ik spanning wil ga ik wel een film kijken of naar het spookhuis
Dat is zo en dat merk je vooral goed aan de snelheid van de browser. Maar ik vind deze browser zonder de functionaliteiten gewoon niet echt af. Er mist iets wat voor mij essentieel is voor een goede browser.temp00 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:26:
[...]
Ik ben het enigzins met je eens, maar vergeet niet dat er vergeleken met het overgrote deel van de huidige browsers echt revolutionaire features/wijzigingen onder de motorkap zijn aangebracht!
Wat is dit nu weer voor argumentatie? Eerst Google onderuit halen dat ze monopolist zijn en weet ik wat, dan komt iemand met tegenargumenten, en dan zeg je weer dat mensen te stom zijn om het aan te passen zelf. Kom eens met echte argumenten. Als Chrome je "gewoon" niet bevalt, dan niet, maar ga dan niet zomaar lopen bashen.Ramon schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:35:
[...]
En hoeveel mensen gaan dat doen? Ondertussen staan auto-aanvullen standaard wel aan.
Hoe anderen browsen weet ik natuurlijk niet, maar ik ben gewend in een al actief venster een bookmark te openen. En dan is het natuurlijk niet handig om een nieuw tabje te moeten opnenen.scorpie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:36:
Mjah kijk, Google heeft nu gewoon gepoogd de user experience te veranderen / verbeteren. De een vindt het daadwerkelijk een verbetering, de ander moet wennen maar geeft het een kans, en de ander vindt het weer ronduit niks. Waarom zou je altijd die bookmarks moeten zien? Ik vind het juist wel prettig dat ik die bookmarks kan zien dmv die ster naast de omnibar. Ik bedoel, als je een bookmark wilt openen, dan kun je dat zo vinden met die ster, en als je een bookmark wilt openen in een nieuwe tab kun je net zo goed meteen een nieuwe tab openen en zo de "volledige" versie van je bookmarks zien.
hoho volgens mij heb jij het tegen iemand anders. Enige wat ik heb gezegd is dat ik het niet fijn vind dat ze dingen die ik in de url bar intik naar Google sturen.scorpie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:39:
[...]
Wat is dit nu weer voor argumentatie? Eerst Google onderuit halen dat ze monopolist zijn en weet ik wat, dan komt iemand met tegenargumenten, en dan zeg je weer dat mensen te stom zijn om het aan te passen zelf. Kom eens met echte argumenten. Als Chrome je "gewoon" niet bevalt, dan niet, maar ga dan niet zomaar lopen bashen.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Ik kijk liever naar de webpagina's zelfKwak schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:37:
![]()
De browser is voor mij het meest gebruikte software onderdeel. Van mij mag het daarom wel wat mooier. Je zit er tenslotte toch veel naar te kijken. Voor firefox heb ik bijvoorbeeld ifox als skin. Ziet er strak uit en surf rustiger dan deze skin. Maar misschien moet ik er ook wel gewoon aan wennen dat in Chrome de menubalk bovenin mist.
met een hamer past alles
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 21:54 . Reden: typo ]
[ Voor 52% gewijzigd door Janusch op 02-09-2008 21:48 ]
Middle mousebeantherio schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:41:
[...]
Hoe anderen browsen weet ik natuurlijk niet, maar ik ben gewend in een al actief venster een bookmark te openen. En dan is het natuurlijk niet handig om een nieuw tabje te moeten opnenen.
[ Voor 9% gewijzigd door temp00 op 02-09-2008 21:51 ]
Gewoon in je adresbalk about:memory kloppenarieman007 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:46:
Waar zien jullie dat about memory staan ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 02-09-2008 21:48 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
'About:memory' in de adresbalk van Chrome typenarieman007 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:46:
Waar zien jullie dat about memory staan ofzo?
Verwijderd
De UA aanpassen? Of zit dat er nog niet in?beantherio schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:47:
Hotmail lust Chrome trouwens nog niet. Ik word aangeraden om mijn browser te upgraden.
Over mij
Upgrade your web browserVerwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:48:
[...]
De UA aanpassen? Of zit dat er nog niet in?
[ Voor 6% gewijzigd door Janusch op 02-09-2008 21:51 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Punksmurf op 02-09-2008 21:55 ]
met een hamer past alles
Upgraden naar Flash 10 (beta) was voor mij de truuk (voor FF, maar in Chrome lijkt het ook allemaal te werken). Ook veel gedoe mee gehad.Thunk schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:50:
Bij FF ook af en toe last van btw, geen geluid en na zo'n 4 seconde stopt de film met afspelen.
Over mij
rechtsboven op dat bladzijde icoontje, en dan 4e van boven.RobIII schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:49:
Ben ik nou scheel? Waar vind ik die applicatie modus? (Heb helaas de live uitzending maar half gezien)
Voor zover ik kan zien nog niet.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:48:
[...]
De UA aanpassen? Of zit dat er nog niet in?
Die knop naast de settings-knop.RobIII schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:49:
Ben ik nou scheel? Waar vind ik die applicatie modus? (Heb helaas de live uitzending maar half gezien)
[ Voor 23% gewijzigd door TheBorg op 02-09-2008 21:55 ]
Dat is snelkoppeling makenscorpie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:52:
[...]
rechtsboven op dat bladzijde icoontje, en dan 4e van boven.
[ Voor 6% gewijzigd door Janusch op 02-09-2008 21:54 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Blanko pagina... duhkenneth schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:55:
Hoe ziet about:mozilla eruit onder Chrome?
Oh, zoscorpie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:52:
[...]
rechtsboven op dat bladzijde icoontje, en dan 4e van boven.
[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 02-09-2008 21:56 ]
Over mij
Ze hebben al gezegd dat die al een eigen browser hebben ontwikkeld, maar ook obv webkit.arieman007 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:55:
Denken jullie ook wat ik denk?
Dat dit een heerlijke mobile browser kan worden voor google's mobile besturingssysteem??
Deze is erg vlot, wat bij andere mobile browsers vaak het probleem is!
[ Voor 214% gewijzigd door Punksmurf op 02-09-2008 21:59 ]
met een hamer past alles
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
www.google.com/chrome -> rechtsboven andere taal selecteren (english), en dan nogmaals downloaden. Wel eerst even uninstallen, anders krijg je (ik net wel althans) een install error 4 ;pMartkrui schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:56:
Ik vind het vervelend dat ik op mijn NL windows ook alleen de NL versie kan "krijgen".
Om toch maar engels te gebruiken heb ik in de resource folder de GB resources ge-renamed naar nl.
Omdat chrome zo compact is, is het waarschijnlijk ook zo snel.Miki schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:56:
Ik kan niet anders zeggen dat ik het voor een eerste release een heerlijke browser vindt en een prima release. Ik snap er geen kont van dat google dit stil heeft kunnen houden... met dat betreft bravo!
Over de missende features gesproken; natuurlijk mis je wel hier en daar wel iets van of Firefox of IE maar geldt dit niet precies andersom ook? Snelheid uitvoeren javascript, memory gebruik eindelijk inzichtelijk, element inspector? Stop met miepen zou ik zeggen en geniet van dit juweeltje!
Verwijderd
In de opties kun je op het 2e tabblad kiezen voor lettertypen en talen; daar kun je weer in het tweede tabblad de taal opgeven.Martkrui schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:56:
Ik vind het vervelend dat ik op mijn NL windows ook alleen de NL versie kan "krijgen".
Om toch maar engels te gebruiken heb ik in de resource folder de GB resources ge-renamed naar nl.
[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 02-09-2008 22:00 ]
Over mij
NiceRobIII schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:59:
[...]
In de opties kun je op het 2e tabblad kiezen voor lettertypen en talen; daar kun je weer in het tweede tabblad de taal opgeven.
[ Voor 58% gewijzigd door DinX op 02-09-2008 22:01 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Ik heb de engelse gedownloadscorpie schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:57:
[...]
www.google.com/chrome -> rechtsboven andere taal selecteren (english), en dan nogmaals downloaden. Wel eerst even uninstallen, anders krijg je (ik net wel althans) een install error 4 ;p
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Spellingscontrole? Ik heb alleen nog niet kunnen vinden hoe ik dat in kan stellen hier...Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:59:
Weet iemand hoe je die vervelende rode kringels onder veel woorden die je tikt weg krijgt (heb ik ook in Safari)?
[ Voor 61% gewijzigd door Punksmurf op 02-09-2008 22:01 ]
met een hamer past alles
[ Voor 74% gewijzigd door FTL op 02-09-2008 22:08 ]
Viel me nét ook op... weird...Iva_Bigone schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:01:
Harddisk begint nogal te ratelen als Chrome gestart is; wat is 'ie aan het doen, m'n hdd aan het indexeren?
Over mij
Idd
Verwijderd
Heeft Opera i.d.d. ook, en werkt goed, alleen is het erg star, je kan maar 9 mini-windows instellen. Niet zo handig als je een grote monitor hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:00:
- Startscherm is echt puik (heeft Opera het ook op deze manier?)
about:pluginsFTL schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:01:
Abouts:
about:memory = geheugen info
Zelf gevonden abouts
about:stats = performance statistieken.
about:cache = gecachte items
In de laatste staat
"Shhh! This page is secret!"
[ Voor 5% gewijzigd door TheBorg op 02-09-2008 22:05 ]
Nope. Bij dezenDinX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:02:
Iemand "past and go" al opgevallen in de url-balk ?
Verwijderd
SunSpider Javascript benchmarks!Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:00:
Minpunten:
- Layout is erg geforceerd en kan niet worden aangepast(?)
- Lettertype van de adresbalk is niet mooi
- Spellingcontrole is onvolledig, verder geen optie om woorden toe te voegen of te negeren
Nu wachten op de eerste officiële benchmarks van de echte nerds, ben ik iets te lui voor
Nee, wel plakken en gaanDinX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:02:
Iemand "past and go" al opgevallen in de url-balk ?
Was even naar Engels geswitcht.arieman007 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:05:
[...]
Nee, wel plakken en gaan
Dat staat er bij mij iig
[ Voor 75% gewijzigd door DinX op 02-09-2008 22:07 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq