'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Java en javascript zijn totaal verschillende dingen he. Hoop dat je dat beseftBoeboe schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:16:
[...]
"Java is traag, dus verkiezen we browserapps geschreven met javascript"![]()
![]()
Nog even dusThe beta release date for the Windows version is scheduled for 18:00 GMT, September 2, 2008 and Mac OS X and Linux versions are said to follow soon.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
En besef jij het eigenlijk wel?berendhaan schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:18:
[...]
Java en javascript zijn totaal verschillende dingen he. Hoop dat je dat beseft

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Gaan we weer oude koeien uit de sloot halen of onzin napraten? Ik vermoed het laatste, want in de tijd dat java applets 'hot' waren was jij nog niet eens 10.berendhaan schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:12:
[...]
Ehh Java? *kuch kuch* traag *kuch kuch*
Als het hele VM concept zo 'traag' zou zijn, waarom gebruikt iedereen het dan tegenwoordig. Of telt een minieme speler als MS met hun .NET niet mee?
Lees zijn post nog een paar keer. Nergens zegt hij dat Java of Javascript hetzelfde zijn.berendhaan schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:18:
[...]
Java en javascript zijn totaal verschillende dingen he. Hoop dat je dat beseft
[ Voor 23% gewijzigd door Janoz op 02-09-2008 15:21 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Irrelevant waarom het niet gebeurt, feit is dát het niet gebeurt. Java mist het draagvlak en is dus geen optie, punt.Boeboe schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:06:
[...]
Waarom dan in hemelsnaam je applicatie niet gewoon in java schrijven zoals zovele bedrijven nu al doen
Maar fancy browsers zijn wel alomaanwezig, dus als je alleen maar een fancy browser nodig hebt, is dat dus alleen maar mooi. Of Google er nog iets aan gaat toevoegen moet nog maar blijken: ik ben zelf tevreden met Fx (en velen met mij), de meerderheid gebruikt IE, en er schijnen ook nog drie mensen te zijn die Opera of Safari gebruiken.Heb je zelfs geen fancy browser nodig,
Elaborate?laat staan een google browser die je voortdurend reclame door de strot jaagt.
Dat moet dan maar blijken. Ik betwijfel zelf ook of het een succes wordt, maargoed.Google is hier gewoonweg gigantische omwegen aan het verzinnen opdat ze toch maar hun applicatie de markt op kunnen krijgen.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Typische reactie weer. Ik praat natuurlijk voor mezelf. Als ik tabs niet los wil koppelen doe ik dat ook niet (duh). Maar wat is de meerwaarde van een tab loskoppelen, als je ook een nieuw scherm kan openen? What is next, losse schermen in een ander scherm zetten als tab? Tja, misschien wil iemand dat wel gebruiken. Wie weet..RobIII schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:56:
[...]
Je hoeft 'm niet te gebruiken hoor. Voor de mensen die graag wél een keuze maken is een nieuwe browser juist welkom; wie weet: misschien bevalt het iemand zelfs wel!
We hebben nu (major vendors) Opera, IE, Safari, FireFox (en Netscape) en dan houdt het al vlug op. Ja er zijn nog 1001 alternatieve browsers maar ik verwacht de GChrome "binnenkort" in het rijtje van de grote jongens komt. Is het dan zo erg om een browser er bij te hebben die dingen weer net iets anders doet? (En daarbij: je hoeft je tabs niet los te koppelen etc.)
Maar dat ik het onzin vind neemt niet weg dat ik het gewoon onzin vind. En als iemand het wil gebruiken moeten ze dat zelf weten. Ik klik gewoon een nieuw scherm open. Maar zo gaat het altijd als er een nieuwe applicatie komt met nieuwe features. De één zegt dat hij het niets en onzin vindt, de ander erover heen met; "Je hoeft het niet te gebruiken".
Verwijderd
.Net draait niet binnen een VM, het wordt @ runtime vertaald naar Windows code.Janoz schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:19:
Als het hele VM concept zo 'traag' zou zijn, waarom gebruikt iedereen het dan tegenwoordig. Of telt een minieme speler als MS met hun .NET niet mee?
{signature}
Ik heb het over het VM-concept. En leg anders eens uit waarin het interpreteren van bytecode verschilt met 'het @ runtime vertalen naar "windows code"'....Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:34:
.Net draait niet binnen een VM, het wordt @ runtime vertaald naar Windows code.
Verwijderd
Onzin. De CLR is hetzelfde als de VM van java.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:34:
[...]
.Net draait niet binnen een VM, het wordt @ runtime vertaald naar Windows code.
Een rich web application heeft als grote voordeel dat je geen deployment meer nodig hebt, geen onderhoud aan oudere versies, veel minder afhankelijk bent van gebruikerspecifieke zaken (mits je een goed framework hebt). Dat zijn dingen die bedrijven toch wel interessant vinden.Boeboe schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:06:
[...]
Waarom dan in hemelsnaam je applicatie niet gewoon in java schrijven zoals zovele bedrijven nu al doen
Goed, toegegeven, MS heeft het (ook?) verzonnen.Toolskyn schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:07:
[...]
Zo revolutionair en briljant dat Microsoft al precies hetzelfde heeft bedachtOok daar heeft Google geen uniek 'selling point'. Eigenlijk is het alleen Firefox die met z'n add-ons een voor zover ik weet unieke feature heeft. Maar dat is ook niet voor iedereen interessant.
Maar ik denk dat MS veel meer investeert in innovatie door de komst van Google (en Mozilla). Als MS eerder had geinnoveerd, had ik deze functie op z'n minst in IE6 al verwacht.
Vergeet niet dat Google zich pas sinds 2003 op andere markten begeeft dan de search engine. MS is al sinds 1995 bezig met IE. Er was 'back in the days' misschien minder behoefte aan multi-processed of multi-threaded browsers, maar toch denk ik dat MS hier veel eerder mee had moeten komen.
IE8 is nu in beta 2, terwijl Google vandaag een werkend product hoopt te presenteren.
Ik ben geen echte Google-fanboy, maar ik zie een Google-platform wel zitten. Het enige dat ik nog mis is een standalone Office van Google en een goede audioplayer. Om nou alle muziek via GMail af te spelen is ook weer zo wat he.
De meerwaarde is dat een tab losslepen van een browservenster veel sneller gaat dan de url kopieren, een nieuw browservenster openen, daar de url in pasten, en dat venster slepen naar de plek waar je dat wilt hebben.Tarabass schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:31:
Maar wat is de meerwaarde van een tab loskoppelen, als je ook een nieuw scherm kan openen?
Wat bij mij regelmatig voorkomt, is dat ik op mijn primaire scherm een browsertab heb met daarin een youtube video van 10 minuten. Als ik nu die video wil bekijken op mijn andere scherm, terwijl ik door browse op mijn primaire scherm, dan hoef ik alleen die tab te slepen naar mijn andere scherm. Duurt maar een paar seconden, harstikke handig!
Misschien nog het meest zinnige antwoordDaCoTa schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:48:
[...]
Een rich web application heeft als grote voordeel dat je geen deployment meer nodig hebt, geen onderhoud aan oudere versies, veel minder afhankelijk bent van gebruikerspecifieke zaken (mits je een goed framework hebt). Dat zijn dingen die bedrijven toch wel interessant vinden.
Dan vraag ik je -als webdevver zijnde-: geloof je nu dat bedrijven nu plots wèl zullen overschakelen van IE6 naar een andere browser?
Iedereen weet wat het antwoord op die vraag is, en ik weet ook dat dit niet echt relevant is aangezien google zich meer op de thuisgebruiker richt. Voor de thuisgebruiker met vrijheid van keuze is er echter meer dan enkel gears. De meeste webapps hebben niet eens gears nodig; laat staan dat ze er gebruik van kunnen maken, en ik twijfel of er veel animo is om ze gears compatibel te maken, tenzij er bedrijfsbelangen mee gemoeid zijn, en daar komt mijn vraag hierboven terug in beeld: dat bedrijfsbelangen is er niet.
Wat mij niet zint is dat de huidige open standaarden blijkbaar niet goed genoeg zijn voor google aangezien zij al lange tijd proberen om hun eigen kind (gears) op de markt te duwen.
Wat reclame betreft: aangezien sommige mensen hier blijkbaar menen het stripverhaal gelezen te hebben, maar toch vrij cruciale stukken missen: De browser houdt een geschiedenis bij van je zoekacties en zal je links die je nooit eerder bezocht hebt aanraden adhv je geschiedenig. Gesponsorde links dus...op je STARTpagina. Mocht microsoft dit doen in zijn volgende browser was de wereld te klein (ik meen het, beeld je nu eens serieus in dat morgen op de FP staat dat microsoft je sites zal suggereren in zijn volgende browser startpagina adhv je surfgedrag), nu is dat allemaal blijkbaar prima en hemels
Heel handig, ik doe het voortdurend in operaWat bij mij regelmatig voorkomt, is dat ik op mijn primaire scherm een browsertab heb met daarin een youtube video van 10 minuten. Als ik nu die video wil bekijken op mijn andere scherm, terwijl ik door browse op mijn primaire scherm, dan hoef ik alleen die tab te slepen naar mijn andere scherm. Duurt maar een paar seconden, harstikke handig!
[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 02-09-2008 15:59 ]
Dan zet je het toch uit? Ik kan me niet voorstellen dat het een verplicht iets gaat worden. En verder is het open source browser. Mocht het verplicht zijn wordt het vast wel een keer door iemand uitgesloopt.Boeboe schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:59:
[...]
Wat reclame betreft: aangezien sommige mensen hier blijkbaar menen het stripverhaal gelezen te hebben, maar toch vrij cruciale stukken missen: De browser houdt een geschiedenis bij van je zoekacties en zal je links die je nooit eerder bezocht hebt aanraden adhv je geschiedenig. Gesponsorde links dus...op je STARTpagina. Mocht microsoft dit doen in zijn volgende browser was de wereld te klein (ik meen het, beeld je nu eens serieus in dat morgen op de FP staat dat microsoft je sites zal suggereren in zijn volgende browser startpagina adhv je surfgedrag), nu is dat allemaal blijkbaar prima en hemels. Ga toch weg...
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
(heerlijke web 1.0 stijl ook)
[ Voor 19% gewijzigd door boe2 op 02-09-2008 16:11 ]
Voor de webapps van vandaag wordt gears misschien niet gebruikt, maar als je kijkt naar de toekomst dan zie je een andere ontwikkeling. Alle grote spelers zijn bezig met "web 2.0"-achtige plugins/extensies voor de browser. Sun (FX), Adobe(Flex), MS (Silverlight) en Google (Gears, maar ook GWT). Niet de minste spelers lijkt mij zo. Hiermee wil ik niet zeggen dat Gears het helemaal gaat worden. Abslouut niet. Maar zeggen dat het een niche product is dat niet meetelt lijkt mij een beetje naïef, al was het alleen maar om de hoge mate van GMail penetratie.Boeboe schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:59:
Iedereen weet wat het antwoord op die vraag is, en ik weet ook dat dit niet echt relevant is aangezien google zich meer op de thuisgebruiker richt. Voor de thuisgebruiker met vrijheid van keuze is er echter meer dan enkel gears. De meeste webapps hebben niet eens gears nodig; laat staan dat ze er gebruik van kunnen maken, en ik twijfel of er veel animo is om ze gears compatibel te maken, tenzij er bedrijfsbelangen mee gemoeid zijn, en daar komt mijn vraag hierboven terug in beeld: dat bedrijfsbelangen is er niet.
Wat mij niet zint is dat de huidige open standaarden blijkbaar niet goed genoeg zijn voor google aangezien zij al lange tijd proberen om hun eigen kind (gears) op de markt te duwen.
Ik zie zo 10 posts met dezelfde strekking. En als je op dit onderwerp zoekt vind je er miljoenen.
Dus vanwege IE6 moet iedereen maar stil in een hoekje gaan zitten wenen en vooral niet enthousiast mooie dingen gaan proberen te maken? De IE legacy is er nou eenmaal, maar misschien is dit nou net iets dat het up to date houden van IE weer op gang kan brengen. Al zou het pas aanslaan omdat er in IE 9 iets revolutionairs zit, wees blij.Dan vraag ik je -als webdevver zijnde-: geloof je nu dat bedrijven nu plots wèl zullen overschakelen van IE6 naar een andere browser?
Geef aub NU het pagina nummer en de zinsnede waaruit dit blijkt. Ik zie alleen staan: blz 20 "you've typed before, blz 21 "your nine most .." en blz 22 "all my stuff ... it's your browser." Er zitten hoogstens een paar favo search engines bij.Wat reclame betreft: aangezien sommige mensen hier blijkbaar menen het stripverhaal gelezen te hebben, maar toch vrij cruciale stukken missen: De browser houdt een geschiedenis bij van je zoekacties en zal je links die je nooit eerder bezocht hebt aanraden adhv je geschiedenig. Gesponsorde links dus...op je STARTpagina.
Je komt hier voortdurend met beschuldigingen, welke zogenaamd op basis van de informatie in de strip zijn, terwijl je zelf de strip niet goed gelezen hebt, of gewoon verkeerd wilt interpreteren.
{signature}
Ik snap niet wat je moeilijk doet, als mensen het niet willen dat ze gesponsorde links krijgen zal er vast wel iemand zijn die dat er uit sloopt het is open source you know
Schiet tussen de palen en je scoort!
Verwijderd
Geeft een zoescherm met "The page - www.google.com/aap/ - does not exist".
http://www.google.com/chrome/
Geeft een 404 Not Found
Uiteraard; Google is en blijft een bedrijf met een winstoogmerk en een eigen browser zal dit zeker ondersteunen; maar ik zie dat niet echt als iets negatiefs. Er zijn meer bedrijven die geld verdienen aan een open-source product; iets wat innovatie bevordert ipv dat het een lock-in veroorzaaktNoork schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:47:
[...]
Wellicht is lock-in een wat ongelukkig gekozen term. Ik bedoel er ook weer niet zo'n harde vorm van lock-in mee zoals het gebruik van eigen standaarden etc. Maar ik denk dat 1 totaal platform wel degelijk voordelen voor Google oplevert. Betere functionaliteit/werking en ontwikkeling van de Google aps. Ontwikkeling van plugins etc (vooral gericht op Google diensten) levert een berg van innovaties, kennis en ervaringen op voor Google. Ik geloof dat weinig open-source geeks plugins gaan schrijven voor b.v. Live Mail
Ook zou het misschien voordelen op kunnen leveren voor advertentiemogelijkheden. Beter inzicht in het gedrag en voorkeuren van de gebruikers, en wellicht minder kans op het adblocken van ads.
Ik denk niet dat ze het doen omdat ze van mening zijn dat 'het sneller kan' of omdat ze open-source leuk vinden o.i.d. Volgens mij zit er een wat diepere (strategische) gedachte achter.
Google zou dit soort producten ook closed-source kunnen uitbrengen; en 95% van hun gebruikers zou het niets uitmaken; het is toch mooi dat ze erkennen profijt te hebben van open source; en er zelfs aan terug willen geven? Veel bedrijven die open-source gebruiken (bijvoorbeeld een LAMP server), geven daar niets voor terug.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
http://www.freechromethemes.com/DownloadGoogleChrome.php
Overigens staat hij ook al op usenet
[ Voor 20% gewijzigd door Barfman op 02-09-2008 17:11 ]
$ whois freechromethemes.com:Barfman schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:09:
Hier de teller en een download pagina.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Registrant: ali kaplan suangereklidegil denizli denizli, merkez 20010 Turkey Registered through: GoDaddy.com, Inc. (http://www.godaddy.com) Domain Name: FREECHROMETHEMES.COM Created on: 02-Sep-08 |
Slim bezig...maareh, dat ik vanaf die URL iets zou downloaden? Ik denk 't niet...
Niks te vinden op usenet. Of kijk ik verkeerd? Zet dan een linkje neer, tis toch open sourceBarfman schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:09:
Hier de teller en een download pagina.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
met een hamer past alles
Zo hee, een browser in 578 KB (weliswaar gezipt, maar dan nog). Zou wel netjes zijn als dat echt een browser isBarfman schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:52:
Hier kan je hem downloaden, duurd alleen erg lang.
http://www.memac.com/
578kB? Daar krijg je webkit alleen al niet in gestoken
Maar kom, dat ding zou vandaag toch gereleased worden... Het is ondertussen kwart over 10 in Californië dus het wordt tijd dat ze die link eens opengooien
[ Voor 10% gewijzigd door Punksmurf op 02-09-2008 19:14 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
volgens mij had ik ergens gelezen dat de link rond 04:00 AM Nederlandse tijd beschikbaar zou worden...Punksmurf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:13:
^^: Google Chrome? GMail, GTalk, GChrome?
578kB? Daar krijg je webkit alleen al niet in gestoken
Maar kom, dat ding zou vandaag toch gereleased worden... Het is ondertussen kwart over 10 in Californië dus het wordt tijd dat ze die link eens opengooien.
laat me kijken...
Volgens deze post van Chester is het 18:00 GMT, dat wil zeggen 19:00 GMT+1 en dat zijn wij.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:38:
[...]
volgens mij had ik ergens gelezen dat de link rond 04:00 AM Nederlandse tijd beschikbaar zou worden...
laat me kijken...
Ben benieuwd... Ik zit al een paar uur te F5en.

The beta for the Windows version is due to be released on 2008-09-02. Google will host a press conference that day at 18:00 UTC (11:00 am PDT).
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
dat was http://www.freechromethemes.com/DownloadGoogleChrome.php waar ik het vandaan had.. die teller stond eerst op 8 uur en een beetje (dat zou 4am zijn) en zegt nu nog 18 uur (2pm morgen) nja kzie wel.PromWarMachine schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:40:
[...]
Volgens deze post van Chester is het 18:00 GMT, dat wil zeggen 19:00 GMT+1 en dat zijn wij.
Ik ben erg benieuwd...
met een hamer past alles
Google is ook geen kleine jongen en heeft vaak leuke dingen (imho) dus alles bij elkaar... gimme! Ik wil een oordeel kunnen vellen!
met een hamer past alles
Het is Microsoft vs Google.
Bij games is dat voor mij vergelijkbaar met EA vs Blizzard.
Kan me niet herinneren dat ik heb lopen F5en bij producten van MS of EA. Dat was bij GMail en Warcraft III wel anders.
Je vergeet DST. 1800GMT is 2000 local time.PromWarMachine schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:40:
[...]
Volgens deze post van Chester is het 18:00 GMT, dat wil zeggen 19:00 GMT+1 en dat zijn wij.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
thnx voor de link, maar die videostreams resizen je browservenster automatisch, en resizen ook on resize, oftewel,Deniax schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:08:
Google Persconferentie, live blog: http://news.cnet.com/8301...ubj=news&tag=2547-1_3-0-5
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Wtf... WMP en RealPlayer!? Goed begin voor een opensourcebrowser.
Als je windows resizen moet je dat ff uitzetten in je prefs (Fx in ieder geval).
[ Voor 37% gewijzigd door Punksmurf op 02-09-2008 20:19 ]
met een hamer past alles
Tot nu toe heb ik echter nog niets gehoord dat niet in de comic stond.. het duurt tot 20:30.
Klinkt toch zeker als een soort van samenwerking tussen Mozilla en Google. Ik denk dat ze samen zeker een mooi tegenwicht voor IE kunnen vormen, nog meer dan Mozilla alleen, aangezien Google voor een hele andere user experience gaat."We borrowed code from Firefox"
Verwijderd
Incognito mode
[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 02-09-2008 20:32 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
met een hamer past alles
Verwijderd
@PromWarMachine hieronder: Hoop dat ze ook de sneltoetsen uitzetten. Zoals backspace = terug.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 20:40 ]
Je back/forward buttons gaan weg als je in die application-modus gaat, die ze net showden in de video-conference. Dat is vooral fijn in een CMS of tijdens het maken van e-mails inderdaad. Ook kun je daar dan naartoe alt-tabben, dat is superhandig volgens mij.
met een hamer past alles
Mijn gedachte idd. Het is technisch niet zo moeilijk, maar wel handig en leuk bedachtPunksmurf schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:40:
De shortcut ernaar op je desktop verhoogt ook nog eens de applicatie-ervaring. Klein ding, maar groot verschil in gebruikerseravring.
En Flash in een apart proces is erg handig. Vooral onder Linux wil de Flash plugin bij mij nog weleens dwars zitten... Nu kun je enkel dat plugin-proces killen, in het ergste geval krijg je een 'sad tab'
[ Voor 23% gewijzigd door user109731 op 02-09-2008 20:45 ]
Eigenlijk zit die al lang in een aantal browsersBigbadkip schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:44:
Eigenlijk is het gek dat het zolang geduurt heeft voordat er zo`n "porn-mode" in de browsers wordt gemaakt.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Ik vind het als developer ook handig dat flash in een apart proces gedraaid wordt, want dan kan ik beter zien waar het mogelijk fout gaat. Flash in de browser is toch weer anders dan standalone.
Nog beter nieuws: http://www.google.com/chrome download's up!
met een hamer past alles
En dit bericht gewijzigd op het Chrome
Ziet er leuk uit.
Spellingscheck werkt iig
[ Voor 60% gewijzigd door Mister I op 02-09-2008 20:49 ]
Verwijderd
[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 20:52 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
[ Voor 81% gewijzigd door bcd87 op 02-09-2008 20:50 ]
Zo gek was die link nietWilke schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:10:
[...]
Zo hee, een browser in 578 KB (weliswaar gezipt, maar dan nog). Zou wel netjes zijn als dat echt een browser is
Hij voelt soepel aan in ieder geval, responsiever dan Fx. Maar goed, nog niet uitgebreid getest natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 02-09-2008 20:52 ]
met een hamer past alles
• Als het importeren van je favorieten uit Firefox niet werkt, krijg je een melding waarin staat dat Firefow niet afgesloten kan worden
• Lege tekst selecteren, zorgt er voor dat aan het eind van de regel een stuk blanke tekst geselecteerd is, dat ziet er wel gaar uit.
Verder is het echt supersnel. Woeiiiii
Iemand al een Sunspider gedraait?
edit: heb hem hier draaien. Start en werkt echt zeer snel. Sunspider resultaten komen zo.
[ Voor 43% gewijzigd door user109731 op 02-09-2008 20:55 ]
Niet slecht voor een eerste browser!
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/525.13 (KHTML, like Gecko) Chrome/0.2.149.27 Safari/525.13
Gebruikt hij delen van Safari of zoiets? Ja ok, ze gebruiken dezelfde render engine (webkit), maar hoezo komt die safari daar dan in?
Edit: Acid2 word moeiteloos gehaald, 77/100 bij Acid3
[ Voor 23% gewijzigd door Bigbadkip op 02-09-2008 21:00 ]
Verwijderd
Edit: Aha, downloadt eerst nog wat meer... Ga 'm in mijn XP-VM proberen.
Gave accenten. Eerst die Deen, nu die Indiër
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2008 21:07 ]

Shortcuts hier op de site doen het alleen niet meer? (Alt + M om naar je myreact te gaan bijvoorbeeld).
[ Voor 22% gewijzigd door ThunderNet op 02-09-2008 20:56 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Weet iemand waar je bugs kan submitten? Ben al een paar kleine dingetjes tegengekomen namelijk.
Ligt het aan mij trouwens, kan je de scrollknop niet indrukken om te scrollen zoals in bv Firefox of eigenlijk elke andere app wel mogelijk is?
Daarnaast, gebruikt hij in mijn ogen nu minder geheugen.
FF zit nu op 60MB en Chrome op 40MB...
Sneller, minder geheugen en een groter scherm voor je webpagina's...
Nog bad.... not bad at all
Homey — Critics are those without skills to create.
en echt, DAMN wat is dit snel zeg, serieus, ben er best verbaasd over.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Lijkt of er spellingscontrole inzit, maar geeft geen voorstellen.
[ Voor 29% gewijzigd door jip_86 op 02-09-2008 21:03 ]
Over mij
Jammer dat hij de plaatjes niet meeschaalt... dat vond ik nou juist zo'n mooie vooruitgang van IE7 en Fx3...
[ Voor 40% gewijzigd door Punksmurf op 02-09-2008 21:02 ]
met een hamer past alles
(ook bereikbaar via taakbeheer).
Merk trouwens dat ie automatisch de versie download van het land waarin je download, dus ik zit nu met een Nederlandse Chrome, damnit, even de _goede_ (Engelse) versie downloaden
Eerste duidelijke/positieve verschillen die ik merk (ten op zichte van FF):
-Sneller (wow!)
-Mooiere layout
-Lokaal zoeken in een pagina geeft eindelijk DUIDELIJK aan waar jouw gezochte woord zich bevind
-Ik heb het gevoel dat ik een heel groot scherm heb
-Tabs idd zoals beloofd in een los proces!
...meer volgt
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Open eens 80 tabs in Firefox en daarna 80 tabs in Chrome. Check daarna het geheugenverbruik én de snelheid. Zodoende zal ook jij het verschil echt merken.beantherio schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:59:
Ik merk nog niet echt dat ie sneller zou zijn dan de andere browsers. Maar de interface valt al zeker wel in de smaak. Het is een lekkere, cleane browser met een paar slimme functionaliteiten.
Wat ik wel erg jammer vind is dat je bij de taskmanager niet kunt sorteren op memusage of überhaupt ergens op.
Nu maar even opgelost via http://www.google.com/bookmarks/ ....
[ Voor 39% gewijzigd door Coach4All op 02-09-2008 21:08 ]
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
uhuh, niet gek voor een browser waarin je geen skins kan gebruiken, waarin geen layout voor RSS feeds zit....enz enz. Ik zie weinig verbeteringen ten opzichte van bijvoorbeeld K-meleon of Mozilla 1.7.Dbm12 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:56:
heb hem net geinstalleerd en inderdaad..... Wat is hij snel zeg. Klik en het staat er. Duidelijk verschil met FF en IE.
Daarnaast, gebruikt hij in mijn ogen nu minder geheugen.
FF zit nu op 60MB en Chrome op 40MB...
Sneller, minder geheugen en een groter scherm voor je webpagina's...
Nog bad.... not bad at all
Ik mis alleen wel de plugins zoals ik die in Fx heb... Maar zo hoor ik precies nu op de press conference dat ze dat wel van plan zijn.
[ Voor 65% gewijzigd door Punksmurf op 02-09-2008 21:07 ]
met een hamer past alles
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Super gedaan van Google, Chrome is echt ontzettend snel met het laden van pagina's
Ze hebben precies gekeken wat er nodig was, en dan pas gebouwd. Er zitten dan misschien wel kleine foutjes in (nog niet gezien BTW!) maar dit is alvast mijn favoriet. Hopelijk komen ze snel met de final!
ARME AOW’er
Dit topic is gesloten.