DaCoTa schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:48:
[...]
Een rich web application heeft als grote voordeel dat je geen deployment meer nodig hebt, geen onderhoud aan oudere versies, veel minder afhankelijk bent van gebruikerspecifieke zaken (mits je een goed framework hebt). Dat zijn dingen die bedrijven toch wel interessant vinden.

Misschien nog het meest zinnige antwoord 

Dan vraag ik je -als webdevver zijnde-: geloof je nu dat bedrijven nu plots wèl zullen overschakelen van IE6 naar een andere browser?
Iedereen weet wat het antwoord op die vraag is, en ik weet ook dat dit niet echt relevant is aangezien google zich meer op de thuisgebruiker richt. Voor de thuisgebruiker met vrijheid van keuze is er echter meer dan enkel gears. De meeste webapps hebben niet eens gears nodig; laat staan dat ze er gebruik van kunnen maken, en ik twijfel of er veel animo is om ze gears compatibel te maken, tenzij er bedrijfsbelangen mee gemoeid zijn, en daar komt mijn vraag hierboven terug in beeld: dat bedrijfsbelangen is er niet.
Wat mij niet zint is dat de huidige open standaarden blijkbaar niet goed genoeg zijn voor google aangezien zij al lange tijd proberen om hun eigen kind (gears) op de markt te duwen.
Wat reclame betreft: aangezien sommige mensen hier blijkbaar menen het stripverhaal gelezen te hebben, maar toch vrij cruciale stukken missen: De browser houdt een geschiedenis bij van je zoekacties en zal je links die je nooit eerder bezocht hebt aanraden adhv je geschiedenig. Gesponsorde links dus...op je STARTpagina. Mocht microsoft dit doen in zijn volgende browser was de wereld te klein (ik meen het, beeld je nu eens serieus in dat morgen op de FP staat dat microsoft je sites zal suggereren in zijn volgende browser startpagina adhv je surfgedrag), nu is dat allemaal blijkbaar prima en hemels 

. Ga toch weg...
Wat bij mij regelmatig voorkomt, is dat ik op mijn primaire scherm een browsertab heb met daarin een youtube video van 10 minuten. Als ik nu die video wil bekijken op mijn andere scherm, terwijl ik door browse op mijn primaire scherm, dan hoef ik alleen die tab te slepen naar mijn andere scherm. Duurt maar een paar seconden, harstikke handig!
Heel handig, ik doe het voortdurend in opera 

[
                        Voor 9% gewijzigd door
                                                     Verwijderd                                                 op 02-09-2008 15:59
                                            ]