Anoniem: 63072 schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:33:
Ligt dit aan het T-mobile netwerk? Nee!
Mijn vorige telefoon (GSM geen UMTS) ook bij T-mobile, had ik thuis soms een zwak signaal (50%)maar ik kon er zonder problemen mee bellen. Op het werk had ik met die telefoon volle signaal sterkte. Op beide locaties had ik een goede GPRS verbinding.
Een collega die nu naast me zit heeft een Sony-Ericson UMTS toestel met T-mobile abonnement en heeft maximale signaalsterkte UMTS terwijl hij bij mij een fallback naar GSM heeft gedaan en daarbij minimale signaal sterkte heeft.
Wees gerust, er zijn er meer die denken zoals jij. Ik ben er een van.
Geweldige telefoon, maar de fanboys blijven maar melden dat dit aan T-Mobile ligt, en niet aan Apple.
Precies het verhaal wat jij beschrijft, heb ik thuis ook met verschillende toestellen getest. Allemaal, stuk voor stuk, super UMTS ontvangst. De iPhone er naast, doet een fallback naar GPRS, en haalt op het GSM netwerk net 2 streepjes. En voor iemand zegt dat dat niet dezelfde streepjes zijn, dat weet ik. Als ik de andere toestellen forceer op GSM, hebben ze volle bak.
Nu zal ik er maar bij zeggen, dat ik er mee heb leren leven, met de slechte 3G ontvangst van dit toestel. Het is voor de rest simpelweg té goed om weg te doen. Maar kom bij mij niet aan dat dit alleen de schuld is van T-Mobile. Ja, ze hebben misschien een minder netwerk, en daardoor komen de problemen van de iPhone 3G wat eerder aan het licht dan dat bij Vodafone of KPN zou zijn geweest. Maar het ding heeft een kut ontvangst tov andere UMTS toestellen. Zo simpel is het.
En dat wordt nog bekrachtigd doordat dezelfde stellingen overal ter wereld waar de iPhone 3G released is worden opgevoerd. Slechte ontvangst waar andere toestellen goede ontvangst hebben. Ook bij andere providers...
Maar goed, ik ben blij met de 2.1 firmware. Die heeft er voor gezorgd dat ik 3G tenminste niet hoef uit te schakelen. In de voorgaande firmwares leverde me het aan laten staan een accu tijd op van ongeveer 7 uur zonder iets noemenswaardigs met het toestel te doen. Nu kan ik 3G aan laten staan, en er mee spelen, en ik red het wel tot de avond.
* UltraSub op zich wel tevreden nu.
Wellicht in volgende firmwares nog beter

Laten we hopen dat de ontvangst problematiek softwarematig op te lossen is, dan komt het mss ooit nog goed