[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 73.307 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Ik had eerst thuis 1 streepje 3G ontvangst die steeds half over ging in GPRS als je in de verkeerde richting ademde. Nu heb ik voole 5 streepjes ontvangst, echt zeer tevreden. Het hele ding is trouwens sneller en stabieler geworden, prima bruikbaar. Nou alleen weer even een QuickPwn uitbrengen en ik kan er weer tegenaan.

Ik haal in Eindhoven (Woensel-West), binnen voor een raam nu rond de 3Mbps. Ook gewoon sneller
dan mijn vast ADSL, die trekt er maar 2.5... Hoe zat dat ook alweer met dat tetheren?

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik weet niet hoe betrouwbaar die testsite is, maar mogen we nu concluderen dat T-Mobile de download snelheid opgeschroeft heeft van 2 naar 3 Mbps?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
Tourniquet schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:57:
Ik weet niet hoe betrouwbaar die testsite is, maar mogen we nu concluderen dat T-Mobile de download snelheid opgeschroeft heeft van 2 naar 3 Mbps?
Het is volgens mij nooit gelimiteerd geweest. De 3 Mbps is gewoon ongeveer het praktische maximum van de theoretische maximale 3,6 Mbps. Ik heb voor 2.1 ook wel uitschieters daarnaar gehaald. Maar nu haal ik het thuis constant :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
CyBeR schreef op zondag 14 september 2008 @ 14:21:
[...]

Je kunt er bij met de Xcode Organiser.
Hoe groot zijn die dumps gemiddeld?
Is dit wat de ruimte in "Other" op vreet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

UltraSub schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:43:
[...]

Hoe groot zijn die dumps gemiddeld?
Paar kilobyte.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151391

Anoniem: 151391 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:43:
Ik heb dat programma caption crunch gebruikt om de carrier op T-Mobile te zetten ipv T-Mo...
Maar weet iemand ook hoe ik dit weer verwijder als bijvoorbeeld T-mobile zelf zijn carrier info aanpast?
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 12:09
Volgens mij wordt dit al op p. 34 uitgelegd? Vlak onder de eerste keer dat je dit vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261542

weet niet of het al voorbijgekomen is, maar de iphone camera GPS bug is ook opgelost. hoeraatjes voor apple de foto's worden nu in flickr goed gemapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06-2021
Fijne update!
Ik ben benieuwd naar de batterij-resultaten.

Ik blijf echter een probleem houden: de iPhone neemt sommige verjaardagen niet goed over uit Outlook. Ik bedoel dan dus in de contactpersonenlijst (en dus niet in de agenda).
Voorbeeld: iemand is jarig op 4 mei 1957 en zo staat het ook keurig in Outlook. Op mijn iPhone is die persoon jarig op 3 mei 1957. Als ik het op m'n iPhone aanpas naar 4 mei 1957, dan staat het in Outlook op 5 mei 1957. Dat is dus geen oplossing.
De tijdzones van iPhone en Outlook staan gelijk, dus daar ligt het ook niet aan.

Iemand een oplossing voor mijn probleem?
(Ik heb dit al eerder gevraagd hier, maar tot nu toe nog geen oplossing gehoord en zelf ook nog steeds niet kunnen vinden. Ik werk met Outlook 2003 op een Windows XP-systeem en heb een iPhone 3G.)

Kan iemand de vertalers van Apple het verschil tussen 'vrije' en 'gratis' even uitleggen? Ik heb nog zo'n 8gb vrije ruimte op mijn iPhone. Volgens iTunes 8.0 is deze ruimte 'gratis'. Briljante vertaling van 'free'. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Phoniac op 14-09-2008 18:04 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 22-01 15:07
Stabiliteit van safari is in ieder geval niet beter geworden. Heb hier nu al meerdere keren (misschien wel meer dan eerst) crash gehad. Scherm gaat op zwart terwijl ik niks bijzonders doe (soms zelfs niet eens een pagina aan het laden), en enkele seconden later verschijnt het springboard.
Geen ramp, aangezien safari toch zo weer gestart is, maar ook niet echt ideaal.
Kwam voor bij internetten over wifi.

Jullie ervaringen hiermee? (als je al even fatsoenlijk een paar uurtjes gesurft hebt, niet 5 minuten proberen en dan blaten dat je er nooit last van hebt. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-04 16:15
Phoniac schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:32:

Kan iemand de vertalers van Apple het verschil tussen 'vrije' en 'gratis' even uitleggen? Ik heb nog zo'n 8gb vrije ruimte op mijn iPhone. Volgens iTunes 8.0 is deze ruimte 'gratis'. Briljante vertaling van 'free'. 8)
Lol, wat grappig. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

de grap is dat ik (op mn mac) gewoon wel "Vrij" zie?

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 13:00

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Splash schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:56:
Stabiliteit van safari is in ieder geval niet beter geworden. Heb hier nu al meerdere keren (misschien wel meer dan eerst) crash gehad. Scherm gaat op zwart terwijl ik niks bijzonders doe (soms zelfs niet eens een pagina aan het laden), en enkele seconden later verschijnt het springboard.

Jullie ervaringen hiermee? (als je al even fatsoenlijk een paar uurtjes gesurft hebt, niet 5 minuten proberen en dan blaten dat je er nooit last van hebt. ;) )
Ja , maar dan alleen in landscape of bij het wisselen van landscape naar portait modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 11:35

Legoblokje

Stap niet op me!

Nee safari is nog niet wat het moet zijn. Valt me nog mee dat er nog steeds geen 3rd party browsers zijn(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212478

Legoblokje schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:28:
Nee safari is nog niet wat het moet zijn. Valt me nog mee dat er nog steeds geen 3rd party browsers zijn(?)
Mag volgens mij niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 212478 op 14-09-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204656

Mijn batterij-streepje bleef na de update van 2.1 wel erg lang op maximaal staan. Eigenlijk te lang want ik begon te denken dat het niet mogelijk was.
Vanmiddag schakelt de iphone dus vanuit de maximaalstand ineens op uit; batterij leeg.
Iemand dit ook gehad?
Ik heb een 3G zonder jailbrak oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04 14:47
Anoniem: 204656 schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:00:
Mijn batterij-streepje bleef na de update van 2.1 wel erg lang op maximaal staan. Eigenlijk te lang want ik begon te denken dat het niet mogelijk was.
Vanmiddag schakelt de iphone dus vanuit de maximaalstand ineens op uit; batterij leeg.
Iemand dit ook gehad?
Dit heb ik met 2.0.2 ook wel eens gehad, en dit gebeurde eigenlijk alleen als ik de iPhone inplugde in de lader op het moment dat de batterij <10% was. Laden duurde eeuwig en daarna er leek geen eind te komen aan de batterij lading, toen plots de telefoon uitging.

/edit:
Iemand trouwens al enig idee of de "veel applicaties" bug nou onderhand is opgelost.
T/m 2.0.2 kon je niet meer dan 3,5 a 4 pagina's aan applicaties op je iPhone hebben, want dit leverde een crash op, waarna de iPhone niet meer wou booten.
Nou heb ik geen zin om alle software er weer opnieuw op te zetten en backups te restoren, omdat ik daar nu wel een beetje moe van word.

[ Voor 22% gewijzigd door OverSoft op 14-09-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-05 01:54
Icoontje was bij mij constant vol 3,5 uur gebruik 1,5 dag standby ofzo. Dus ik had zoiets van wow nog steeds helemaal. Ben toen maar ff spelletje gaan spelen, want dan gaat hij sneller leeg. Na5 minuten chraste me telefoon omdat de batterij helemaal leeg was:S Oftwel het icoontje van de batterij klopte niks van. Maarja heb nooit last van slecht bereik etc en laad hem gwn elke dag op, dus batterijduur maakt voor mij ook niet uit.

@Harko4 ik had dat dus ook(ik plaatste reactie zonder de laatste pagina te lezen hier

[ Voor 9% gewijzigd door MrBlueEyes op 14-09-2008 20:21 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
Pretorian_ schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:20:
de grap is dat ik (op mn mac) gewoon wel "Vrij" zie?
Volgens mij is dit gewoon een vertaal foutje in de Windows versie van iTunes 8
Hier thuis op mijn mac staat er namelijk gewoon 'vrij', maar op mijn windows pc op mijn werk staat er 'gratis' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer...
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:29
Anoniem: 204656 schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:00:
Iemand dit ook gehad?
Maakte vandaag precies hetzelfde mee. Heb vrijdag meteen geupdate. Zaterdag zag ik niet veel verschil in leeglopen van batterij (naar mijn mening nog steeds te snel). Zaterdagavond opgeladen en vandaag bleef het batterij icoontje ongekend lang vol, maar rond 1930 was het einde verhaal en schakelde de iphone zichzelf uit met een grote rode batterij op mijn display en dat ik hem aan moest sluiten :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 11:01
Heb hier bijna nooit last van, in bijna twee maanden gebruik pas een keer gehad. Ik surf trouwens alleen op wireless G en niet op UMTS omdat die standaard uit staat.

Zit shake to shuffle trouwens ook in de nieuwe 2.1 firmware?* Lees op sommige sites wel en op anderen niet en ik kan nog niet upgraden om te testen hehe.

*Hehehe nu ik dat schrijf; lijkt me trouwens ook leuk als ze die functie in de huidige Macbooks inbouwen :7

[ Voor 8% gewijzigd door Maks op 14-09-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
Maksvr schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:53:
Zit shake to shuffle trouwens ook in de nieuwe 2.1 firmware?* Lees op sommige sites wel en op anderen niet en ik kan nog niet upgraden om te testen hehe.
Ik heb de shake to shuffle nog niet kunnen vinden. Denk niet dat die functie in deze update meegeleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalBM
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-05 17:15
hmm toch effe terug naar T-mobile... na een carrier update en de 2.1 upgrade, alleen nog maar GPRS voor mij. Je ziet wel 3G staan maar zodra de browser opend plop... GPRS en geen blauwe 3G voor mij.... 8)7 :'(
Kun je ze lekker de portatie regelen in die 3 weken afwezigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202218

MetalBM schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:17:
hmm toch effe terug naar T-mobile... na een carrier update en de 2.1 upgrade, alleen nog maar GPRS voor mij. Je ziet wel 3G staan maar zodra de browser opend plop... GPRS en geen blauwe 3G voor mij.... 8)7 :'(
Kun je ze lekker de portatie regelen in die 3 weken afwezigheid...
Ja, dit heb ik dus ook precies hetzelfde! Weet niet wat je precies met portatie bedoelt? Hij schakelt niet terug naar 3G, hiervoor moet ik steeds airplanemode aan/uit zetten en dan nog heeft hij moeite om het signaal op te pikken. Als hij het signaal dan oppikt is het ook vol en goede snelheid. Daarna op standby tijdje in me zak pak ik de iPhone weer om te internetten, geeft hij helemaal geen dataverbinding meer aan, geen 3G en ook geen grps :'( Heb nog niet gerestored, ben erg bang dat ik hetzelfde probleem houd bij een schone installatie. Kan je eigenlijk ook weer downgraden naar 2.02, dmv shift toets ingedrukt houden bij restore in iTunes? (en dan zelf firmware bestand selecteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:47

Japie.G

Colour Classic

kun je die native apps ook verwijderen? Die aandelen enzo, die hoef ik allemaal niet.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vandaag ongeveer 1,5 uur via wifi gesurft op de iPhone en 2 crashes van Safari gehad. Ook één van de Teletext app trouwens (die het sowieso slecht doet de afgelopen dagen, regelmatig kunnen de pagina's niet worden geladen).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98623

Afbeeldingslocatie: http://xs231.xs.to/xs231/08370/photo709.jpg

Haalde ik voorheen niet.. Heb hiervan ongeveer 4 uur lang zelfs films gekeken op fullscreen. Daarnaast 3G constant aan, paar keer bellen, push uit, om het uur mn mail gecheckt..
Ben tevreden als het zo blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
degroot schreef op zondag 14 september 2008 @ 11:01:
Vandaag weer wat vaags meegemaakt.

Mijn vriendin en ik heben beide een iPhone.
En zij zei nogal eens dat de kleuren van onze schermen verschilde , maar ik wimpelde dat meestal af met "het zal wel aan de brightness" instelling liggen.
Dus dat maar eens even getest , beide schermen de brightness op minimaal gezet, en dan blijkt toch dat haar iPhone duidelijk lichter is dan mijn scherm.
Ook als we de schuif beide op maximum zetten , zien we een duidelijk verschik.
Iemand een ideetje wat dat kan zijn?
Rijk Lemming schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:25:
Staat ' automatisch helderheid aanpassen' bij allebei uit? En allebei zelfde firmware?
Staat allebei op aan , en we zitten allebei op FW 2.1
Allebei ook 3G toestel , dus identieke situatie

[ Voor 77% gewijzigd door degroot op 14-09-2008 22:14 . Reden: mijn bericht erbij quoten voor de duidelijkheid ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Is er een mogelijkheid om een plaatje van een website te kopieren? ik ben er zelf nog niet achter gekomen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Fietsbel schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:14:
Is er een mogelijkheid om een plaatje van een website te kopieren? ik ben er zelf nog niet achter gekomen.
Je vinger er een tijdje op houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024

SpX

Fietsbel schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:14:
De afbeelding saven bedoel je? Zoja, je vinger op de afbeelding houden, dan kun je hem opslaan.De kopieer/plak functie werkt overigens niet, net zoals bij tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 23-04 10:16

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Wat ik nog niet gevonden heb (volgens mij kan het niet): een pagina in een nieuwe "tab" openen. Je zou verwachten dat je gewoon op een link kunt blijven duwen even, en dat er dan een menutje komt ofzo. Maar dat is niet. Kan het op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Als ik in de appstore ben en ik moet mijn password ingeven dan zie ik een klein foutje zie foto.
Andere mensen dit ook? Ik heb het in Safari niet alleen in de appstore.
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/7168/photosb5.png
Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/2362/knipselfl5.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door martijnd op 14-09-2008 23:16 ]

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
XiN-eViL schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:27:
Wat ik nog niet gevonden heb (volgens mij kan het niet): een pagina in een nieuwe "tab" openen. Je zou verwachten dat je gewoon op een link kunt blijven duwen even, en dat er dan een menutje komt ofzo. Maar dat is niet. Kan het op een andere manier?
Als je in Safari zit heb je rechtsonderin een icoon. Als je daar op klikt kun je een nieuw pagina openen. Een andere pagina blijft dan gewoon open en dan kun je via datzelfde icoon terugschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
De vinger op een afbeelding houden... is er ergens een online handleiding, want dat soort kleine dingetjes mis ik schijnbaar kompleet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
Japie.G schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:50:
kun je die native apps ook verwijderen? Die aandelen enzo, die hoef ik allemaal niet.
Kun je niet verwijderen. Niet zonder jailbreak ben ik bang. Ik vind ze ook overbodig, maar ze moeten zo'n scherm in eerste instantie toch vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151391

CJ_Latitude schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:00:
[...]

Volgens mij wordt dit al op p. 34 uitgelegd? Vlak onder de eerste keer dat je dit vroeg?
Idd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
vgroenewold schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:55:
De vinger op een afbeelding houden... is er ergens een online handleiding, want dat soort kleine dingetjes mis ik schijnbaar kompleet. :)
Je kunt ook simpelweg een screenshot maken. Dit doe je door tegelijk op de aan/uit knop en de home knop te drukken.
De screenshot komt dan gewoon in je filmrol te staan. Bij foto's dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:52
Japie.G schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:50:
Gewoon naar een nieuwe tab slepen, dan zie je ze ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
McWolf82 schreef op zondag 14 september 2008 @ 22:54:
[...]

Als je in Safari zit heb je rechtsonderin een icoon. Als je daar op klikt kun je een nieuw pagina openen. Een andere pagina blijft dan gewoon open en dan kun je via datzelfde icoon terugschakelen.
Dat is niet wat hij bedoelde, hij bedoelde de mogelijkheid om een link te openen in een nieuw tab, iets wat ik ook mis. Jammer dat je niet gewoon even je vinger erop kunt houden en dan de mogelijkheid krijgt om, ala foto's opslaan, de link in een nieuw tab te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 17:07

danplo

The Force is strong with me

McWolf82 schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:03:
[...]

Je kunt ook simpelweg een screenshot maken. Dit doe je door tegelijk op de aan/uit knop en de home knop te drukken.
De screenshot komt dan gewoon in je filmrol te staan. Bij foto's dus.
Kijk eens aan :)
Leuk tip, want dit wist ik ook nog niet.
Werkt uit de kunst en daar heb ik wel wat aan.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 10:36
Ik hoorde vandaag op de radio dat T-mobile z'n beltarieven gaat verhogen. Zou dit betekenen dat je je contract kunt laten ontbinden als ze dit doorvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Als ze de tarieven voor bestaande abonnementen verhogen wel. Maar T-Mobile zou wel erg stom zijn als ze dat doen, dus dat is niet waarschijnlijk. Zal alleen voor nieuwe abonnees gelden.

[ Voor 4% gewijzigd door Positron op 15-09-2008 08:45 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Carnagy schreef op maandag 15 september 2008 @ 07:37:
Ik hoorde vandaag op de radio dat T-mobile z'n beltarieven gaat verhogen. Zou dit betekenen dat je je contract kunt laten ontbinden als ze dit doorvoeren?
[offtopic]
Jij hebt een contract wat niet veranderd zal worden. Als ze dat wel veranderen, ja, dan kunnen mensen ontbinden. Maar je kunt op je vingers wel uit tellen dat ze zo stom niet zijn, want dan ontbinden duizenden mensen tegelijk.
Daarnaast: [iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222093

zal denk ik voor nieuwe contracten gelden...als het ook voor bestaande contracten geldt dan zeggen we massaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Laatst online: 08-04 19:21
Toch maar even posten: Vorige week vrijdag de 2.1 update gedaan (op mijn normale, t-mobile, niet jailbroken, iPhone 3G), voorlopig prima tevreden mee. Alleen hetzelfde probleem als deze poster op macrumors : Het aantappen van de Date&Time Settings veroorzaakt een crash...

De post op macrumors doet de suggestie dat alleen een volledige restore zonder gebruik van backups werkt; dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet inmiddels wel dat een volledige restore _met_ daarna de backups terugzetten _niet_ werkt.

Aangezien er op de macrumors post nog geen reacties zijn vroeg ik me eigenlijk af of er hier mensen zijn met hetzelfde probleem? (Of beter: Een oplossing die ervoor zorgt dat ik niet al m'n instellingen kwijt ben ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:45
Dannr schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:53:
Toch maar even posten: Vorige week vrijdag de 2.1 update gedaan (op mijn normale, t-mobile, niet jailbroken, iPhone 3G), voorlopig prima tevreden mee. Alleen hetzelfde probleem als deze poster op macrumors : Het aantappen van de Date&Time Settings veroorzaakt een crash...

Aangezien er op de macrumors post nog geen reacties zijn vroeg ik me eigenlijk af of er hier mensen zijn met hetzelfde probleem? (Of beter: Een oplossing die ervoor zorgt dat ik niet al m'n instellingen kwijt ben ;) )
Ik heb het net even voor je geprobeerd, maar ik kan gewoon bij de 'datum & tijd'-instellingen komen: ik heb een iPhone zonder jailbreak en ik heb de reservekopie wel teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 03-08-2024
Toch weer zo'n geval waarbij duidelijk verschillen zitten in iPhones die kunnen leiden tot rare gebeurtenissen als een onlogische crash. Heb je veel apps, sms-jes, contacts e.d. erop staan? Ben toch benieuwd waarom de een dan een crash heeft en vrijwel niemand anders. Een restore zonder backup terug te zetten zou wel verklaren dat een verandering die je zelf hebt gemaakt (wat gewoon zou moeten kunnen hoor) tot deze situatie heeft geleidt. Ik kan mij goed voorstellen dat dat gaat werken, echter ben je dan wel je data kwijt. Ik zou gewoon eerst een restore proberen met terugzetten van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Laatst online: 08-04 19:21
Ja, heel maf; en helemaal niet veel apps, bijna geen sms-jes, en maar 136 contacts (ook nooit last gehad van de contact lag waar veel mensen het over hebben). Zoals gezegd: restore en vervolgens backup terugzetten heb ik gedaan maar dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Dus het lijkt inderdaad een probleem met een van mijn eigen instellingen, maar voorlopig vind ik het nog niet irritant genoeg om een restore te doen zonder een backup terug te zetten; misschien komt dat nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 11:36
ik heb ook een T-Mobile 3G, niet gejailbreaked en ook geupdate naar 2.1. Kan ook in de Date&Time settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Kan iemand eens kijken of hij ook deze fout heeft...

Als ik New York wil toevoegen aan de standaard weather applicatie dan zie ik Nieuw York staan.

Ik neem aan dat dit een vertaalfoutje is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 19:34

Royz

Kleurenblind!!

mikevanrooijen schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:55:
Kan iemand eens kijken of hij ook deze fout heeft...

Als ik New York wil toevoegen aan de standaard weather applicatie dan zie ik Nieuw York staan.

Ik neem aan dat dit een vertaalfoutje is :P
Lol ja, heb ik ook staan :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Laatst online: 28-04 12:56

Padvinder

doet z&#039;n best

maar is dat dan een vertaalfout van Apple of van Yahoo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Ik had even een kleine vraag: kan je inmiddels zoeken in je contacten? Of moet je nog steeds de hele lijst doorscrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Diddle schreef op maandag 15 september 2008 @ 00:44:
[...]

Dat is niet wat hij bedoelde, hij bedoelde de mogelijkheid om een link te openen in een nieuw tab, iets wat ik ook mis. Jammer dat je niet gewoon even je vinger erop kunt houden en dan de mogelijkheid krijgt om, ala foto's opslaan, de link in een nieuw tab te openen.
Volgens mij ligt dat gewoon aan de eigenschappen van de link. Als ik in Safari op m'n iPhone op iemand z'n homepage icoon tik, opent er een nieuwe tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Anoniem: 193080 schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:04:
Ik had even een kleine vraag: kan je inmiddels zoeken in je contacten? Of moet je nog steeds de hele lijst doorscrollen?
dat kan al sinds versie 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
Anoniem: 193080 schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:04:
Zoeken kon altijd al...
Helemaal bovenaan je lijst staat een balk met een vergrootglas/loep, daarachter staat 'zoek'. Als je in die balk klikt, dan kun je zoeken in je lijst.

Een andere optie: in je contactpersonenlijst staat rechts een abc-lijst.
Boven de A staat een vergrootglas/loep. Als je daarop klikt kun je zoeken in je contactpersonenlijst.
(Je komt dan in dezelfde balk terecht als hierboven beschreven.)

Als je niet wilt zoeken, maar gewoon naar een bepaalde letter wil springen, dan klik je in de abc-lijst op die bepaalde letter. Je komt dan terecht bij die letter (en als je contactpersonen die onder die lettter vallen).

[ Voor 14% gewijzigd door Phoniac op 15-09-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Oke bedankt, kan over 3 weken verlengen maar zit nog te pro's en de contra's te vergelijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 14:04
Jeez wat een gezeik zeg met die nieuwe update. Niks is beter geworden. (maybe een BEETJE beter m.b.t. batterijduur) Daarnaast waren eerst al mijn apps 'stuk'. (na het installeren van een nieuwe app vanuit Itunes op de vast PC opgelost)

Gisteren ontdekt dat Safari over Wifi slechts een paar minuten goed werkt en daarna geen data meer binnen krijgt. Bijna nooit 3G ontvangst.

Damn zeg, wat heb ik een spijt van deze aanschaf - like a ferarri without an engine... crap!
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
Anoniem: 193080 schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:11:
Oke bedankt, kan over 3 weken verlengen maar zit nog te pro's en de contra's te vergelijken :).
Don't do it man! You'll just end up saying i('m sorry I ever got this piece of crap)Phone!

Save yourself!

|:(

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

1-0-Ed schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:13:
[...]

Don't do it man! You'll just end up saying i('m sorry I ever got this piece of crap)Phone!

Save yourself!

gast je bent niet goed wijs.. doe ff normaal..
een IT'er die de gebruiksvriendelijkheid van apple producten niet kan waarderen is een slecht it'er

[ Voor 14% gewijzigd door dadj op 15-09-2008 11:28 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Laatst online: 08-04 11:51
1-0-Ed schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:13:
[...]

Save yourself!

Chill out, jouw mening is niet de ervaring van iedereen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

1-0-Ed schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:11:
Jeez wat een gezeik zeg met die nieuwe update. Niks is beter geworden. (maybe een BEETJE beter m.b.t. batterijduur) Daarnaast waren eerst al mijn apps 'stuk'. (na het installeren van een nieuwe app vanuit Itunes op de vast PC opgelost)

Gisteren ontdekt dat Safari over Wifi slechts een paar minuten goed werkt en daarna geen data meer binnen krijgt. Bijna nooit 3G ontvangst.

Damn zeg, wat heb ik een spijt van deze aanschaf - like a ferarri without an engine... crap!
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
apart hoor... voor mij is het een enorm goede update geweest.. het enige waar ik me aan ergerde wat de soms trage reactie tijdens typen of in contact personen zoeken en dat is helemaal opgelost.. hij werkt helemaal perfect nu voor mij en ben dan ook erg happy met mn iPhone.. (omgeving amsterdam)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:43
Anoniem: 193080 schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:11:
Ik zou eerst goed kijken of je echt 3G bereik hebt in de buurt. Ik zit hier op een locatie met vol 3g en dat werkt prima. Overal in het gebouw heb ik echt snel internet.

Thuis is het iets minder. Ik zit net wel / niet in het gebied en dat resulteert dat ik thuis in huis geen internet heb, buiten weer wel.

Als ik deze aanschaf vergelijk met mijn vorige week aangeschafte Nokia E50 dan vind ik dit een wereld van verschil. Die telefoon was traag, liep vast en was echt een pokke ding.

Nu alles wordt makkelijk gesynchroniseerd en verder als je bereik heb (3g) dan heb je gewoon een prachtig toestel. Sms-lag heb ik in 2.0 wel gehad en heb ik nu niet meer. Dus ik ben tevreden. Echter kijk er goed naar. Want zoals hierboven kan je jezelf gaan opvreten als je slecht bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
Padvinder schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:07:
[...]

Volgens mij ligt dat gewoon aan de eigenschappen van de link. Als ik in Safari op m'n iPhone op iemand z'n homepage icoon tik, opent er een nieuwe tab.
Dat klopt allemaal, ligt aan de target van de link, maar ik wil graag zelf kunnen bepalen of ik de link die normaliter in hetzelfde tab opent, in een nieuw tab wil laten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
dadj schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:26:
[...]

gast je bent niet goed wijs.. doe ff normaal..
een IT'er die de gebruiksvriendelijkheid van apple producten niet kan waarderen is een slecht it'er
Oh begrijp me niet verkeerd - ik vind de gebruikersvriendelijkheid en vormgeving van de GUI fantastisch... maar dan moet het wel werken...

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
Maeslant schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:30:
[...]

Ik zou eerst goed kijken of je echt 3G bereik hebt in de buurt. Ik zit hier op een locatie met vol 3g en dat werkt prima. Overal in het gebouw heb ik echt snel internet.

Thuis is het iets minder. Ik zit net wel / niet in het gebied en dat resulteert dat ik thuis in huis geen internet heb, buiten weer wel.

Als ik deze aanschaf vergelijk met mijn vorige week aangeschafte Nokia E50 dan vind ik dit een wereld van verschil. Die telefoon was traag, liep vast en was echt een pokke ding.

Nu alles wordt makkelijk gesynchroniseerd en verder als je bereik heb (3g) dan heb je gewoon een prachtig toestel. Sms-lag heb ik in 2.0 wel gehad en heb ik nu niet meer. Dus ik ben tevreden. Echter kijk er goed naar. Want zoals hierboven kan je jezelf gaan opvreten als je slecht bereik hebt.
Ik woon in Nieuw Vennep. Vol GPRS bereik - geen 3G bereik. Ik werk op dit moment in Arnhem - heel heel zwak 3G bereik (Akzo Nobel terrein) en valt meestal terug op GPRS. (met daartussen de 'no service' / dropped call). Enige plek waar ik vol 3G bereik zie (en al zag voor de update naar 2.1) is als ik door Utrecht heen rij op de A12...

Dat terwijl mijn Vodafone werk toestel eigenlijk altijd vol 3G bereik heeft.

Zou een clean boot / reset soms helpen?

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 13:56
Het 3G bereik van mijn iPhone is nu een stuk beter in Gouda. In Rotterdam (mijn woonplaats) was hij al goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 21:57
Wat ik grappig vindt is dat ik eerst in maar de helft van Den Helder 3g bereik had (Nieuw Den Helder) terwijl ik nu ook sinds 2.1 3g bereik heb in de binnenstad en de bioscoop op de Rijkswerf (andere mast).

Of stom toeval dat T-Mobile nu ineens 3g heeft aanstaan op die mast of dat er iets is veranderd in 2.1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

klagen jullie wel bij t-mobile over slechte dekking daar waar dat geld? dat helpt enorm namelijk..
Weet iemand wanneer de merge met het orange netwerk klaar is? dan zou de dekking ook beter moeten worden.. tot die tijd was het bekend dat er wat problemen kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:55
Hoe krijg je die T-Mobile app op je iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
1-0-Ed schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:25:
[...]

Ik woon in Nieuw Vennep. Vol GPRS bereik - geen 3G bereik. Ik werk op dit moment in Arnhem - heel heel zwak 3G bereik (Akzo Nobel terrein) en valt meestal terug op GPRS. (met daartussen de 'no service' / dropped call). Enige plek waar ik vol 3G bereik zie (en al zag voor de update naar 2.1) is als ik door Utrecht heen rij op de A12...

Dat terwijl mijn Vodafone werk toestel eigenlijk altijd vol 3G bereik heeft.

Zou een clean boot / reset soms helpen?
Ik zou sowieso proberen een herstel te doen en dan niet de backup terug te zetten. Blijkbaar worden er toch nog wat kleine problemen veroorzaakt bij sommige mensen door updaten en of terugzetten van de backup. Dat zou misschien dat wifi probleem kunnen verklaren.

Overigens kom ik soms in Getsewoud (niet de rest van Nieuw-Vennep) en daar is wel 3G bereik, maar dat is niet overal even goed.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Het is geen app, je moet naar www.t-mobile.nl gaan, inloggen en daar activeren (volg stappenplan). Het is een webpagina. Je moet een snelkoppeling op je desktop zetten et voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalBM
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-05 17:15
Anoniem: 202218 schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:28:
[...]

Ja, dit heb ik dus ook precies hetzelfde! Weet niet wat je precies met portatie bedoelt? Hij schakelt niet terug naar 3G, hiervoor moet ik steeds airplanemode aan/uit zetten en dan nog heeft hij moeite om het signaal op te pikken. Als hij het signaal dan oppikt is het ook vol en goede snelheid. Daarna op standby tijdje in me zak pak ik de iPhone weer om te internetten, geeft hij helemaal geen dataverbinding meer aan, geen 3G en ook geen grps :'( Heb nog niet gerestored, ben erg bang dat ik hetzelfde probleem houd bij een schone installatie. Kan je eigenlijk ook weer downgraden naar 2.02, dmv shift toets ingedrukt houden bij restore in iTunes? (en dan zelf firmware bestand selecteren)
Ik heb gebeld met de TM Klantservice en deze gaven aan dat ik naar een shop moest om het toestel te laten beoordelen... Waarschijnlijk vervanging door een ander exemplaar..en die hebben ze niet op voorraad natuurlijk.
Ik ga vanavond maar eens een restore met cleane installatie proberen. Ook was er nog een tip of apple.com om op je PC de carrier update te verwijderen om een herinstallatie te veroorzaken.
Vanavond maar eens een italiaanse met de nederlandse iphone checken. Kijken of t-mobile op de andere iphone beter werkt. De mast zelf staat 500 meter weg en stuurt zowel 3G als GPRS uit.
Heb jij trouwens ook dat je geen netwerken kan kiezen? Alleen T-mobile (en dus ook geen TM 3G)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

dadj schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:37:
klagen jullie wel bij t-mobile over slechte dekking daar waar dat geld? dat helpt enorm namelijk..
Weet iemand wanneer de merge met het orange netwerk klaar is? dan zou de dekking ook beter moeten worden.. tot die tijd was het bekend dat er wat problemen kunnen zijn.
Ik heb wel geklaagd dat er geen 3g bij mij te ontvangen was (via iphone-actie@t-mobile.nl), ik werd diezelfde dag nog terug gebeld door een medewerker van t-mobile. Ik mocht mijn contract ontbinden of 2 maanden 50% betalen, er werd bij verteld dat wanneer het netwerk van orange compleet omgezet zou zijn het 3G ontvangst ook hier dekkend moest zijn.

Ik heb dus maar gekozen voor de korting :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 02-05 09:23

Maverick2001

Never look back

Ik ben naar aanleiding van mijn klacht over de ontvangst terug gebeld en heb ook de 3 opties gekregen.

Ik heb gekozen voor het ontbinden van mijn contract en inmiddels is mijn iPhone terug gestuurd naar t-mobile. Vind het jammer dat ik nu geen iPhone meer heb maar gezien dat ik een zakelijk abonnement heb en ik altijd bereikbaar moet zijn zie ik het als de enige oplossing.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

MetaFrame schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:49:
[...]

Ik heb wel geklaagd dat er geen 3g bij mij te ontvangen was (via iphone-actie@t-mobile.nl), ik werd diezelfde dag nog terug gebeld door een medewerker van t-mobile. Ik mocht mijn contract ontbinden of 2 maanden 50% betalen, er werd bij verteld dat wanneer het netwerk van orange compleet omgezet zou zijn het 3G ontvangst ook hier dekkend moest zijn.

Ik heb dus maar gekozen voor de korting :)
ah nice.. ik had geklaagd over te vaak wegvallend 3G signaal (omgeving amsterdam en zaanstreek) en kreeg tot december 20% korting.. maar het wegvallen is inmiddels veeeel minder. niet hinderlijk meer in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Maverick2001 schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:52:
Ik ben naar aanleiding van mijn klacht over de ontvangst terug gebeld en heb ook de 3 opties gekregen.

Ik heb gekozen voor het ontbinden van mijn contract en inmiddels is mijn iPhone terug gestuurd naar t-mobile. Vind het jammer dat ik nu geen iPhone meer heb maar gezien dat ik een zakelijk abonnement heb en ik altijd bereikbaar moet zijn zie ik het als de enige oplossing.
waar woon je dan? ik gebruik de mijne ook zakelijk maar telefonisch ben ik sowiso overal en altijd bereikbaar.. ik had alleen klachten over het vaak terugschakelen van 3G naar grps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
Even toevoegen dat bij mij tot nu toe elke update een verbetering was. Dit geldt dus voor 2.01, 2.0.2 en 2.1.

Ben wel geen 3G gebruiker. Verder moet ik zeggen dat vooral het installeren van apps eindelijk gaat zoals het zou moeten :)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 02-05 09:23

Maverick2001

Never look back

dadj schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:55:
[...]

waar woon je dan? ik gebruik de mijne ook zakelijk maar telefonisch ben ik sowiso overal en altijd bereikbaar.. ik had alleen klachten over het vaak terugschakelen van 3G naar grps
Woon in Leeuwarden. Bij mij is de GSM ontvangst binnenshuis ook slecht. 3G bereik heb ik al helemaal niet en ook onderweg blijft de GSM ontvangst heel erg schommelen. T-mobile bevestigde dat er ontvangst problemen konden zijn. Laat ik ff voorop stellen dat ik het toestel helemaal top vind maar nu ff ga wachten op andere mogelijkheden. Met Vodafone heb ik namelijk perfecte ontvangst zowel GMS als 3G.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233874

Heeft iemand toevallig ook het volgende:

Als ik bij een contactpersooninformatie op het adres klik, opent google maps en gaat hij op zoek naar dit adres. Bij een aantal contacten krijg ik dan de melding "niets gevonden". Als ik dan in de zoekbalk kijk, zie ik dat hij het adres zoekt in de Verenigde Staten. Dit terwijl in de contactpersooninformatie wel als land nederland staat ingevuld.

Vreemde is wel dat "Nederland" in het adres niet te zien is. Je ziet het alleen als je het adres wil bewerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Niemand hier met problemen met het verzenden van attachments middels Exchange en ActiveSync?
Mail werkt per-fect. Verzenden, ontvangen, push, de hele rattaplan.
However, scenario:
Maak een foto -> verzend die via mail -> krijgt foutmelding dat mail niet verstuurd kan worden:
MFMessageErrorDomain error 1041
A copy has been saved in your outbox. Waarna de iPhone blijft proberen die copy alsnog te versturen. Als je echter meteen je sent items synched, dan zie je dat de mail wel al verstuurd is. Erger nog, als je niks doet (leeg maken van de outbox), dan krijgt de ontvanger van de betreffende mail die mooi xx aantal keer. Tis mooi kut :P

Viel me op dat niemand dat hier nog had gemeldt. Heb er al meer gezien met dit probleem op het net. Niemand met een oplossing though. Ik draai Exchange 2007 SP1. Over SSL (geen self-signed cert, maar gekocht bij GoDaddy). Ook als ik SSL uit zet gaat het niet goed.
Lees: het is onmogelijk om attachments te versturen over ActiveSync. Gebruik ik een gmailaccount, dan gaat het wel goed.

/edit
Ligt niet aan de 2.1 specifiek. Probleem bestond al in 2.0, 2.0.1, en 2.0.2.
Had gehoopt dat het opgelost zou worden in 2.1 :(

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 15-09-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Hier crasht Safari ook constant. Ook van de verbeterde batterijduur merk ik erg weinig. Ik heb nog geen één keer 24 uur gehaald zonder te moeten bijladen. Meerendeel van de tijd zelfs met 3G en wifi uit.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
Shiver23 schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:22:
[...]

Hier crasht Safari ook constant. Ook van de verbeterde batterijduur merk ik erg weinig. Ik heb nog geen één keer 24 uur gehaald zonder te moeten bijladen. Meerendeel van de tijd zelfs met 3G en wifi uit.
Yup - same here. Sinds 2.1 het probleem dat ik binnen een paar minuten surfen geen data meer binnenkrijg. Tevens geeft Itunes vaak aan dat er informatie niet te downloaden is vanaf iTunes. (connect to a pc, bla bla bla melding)

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
wrvk82 schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:43:
Het is geen app, je moet naar www.t-mobile.nl gaan, inloggen en daar activeren (volg stappenplan). Het is een webpagina. Je moet een snelkoppeling op je desktop zetten et voila.
Het probleem is dat als ik dat op mijn iPhone doe dat die pagina dus niet goed laad en dan ook onmogelijk die shortcut zou kunnen maken.

Is dit uberhaupt al bij iemand gelukt?

[ Voor 11% gewijzigd door Valderrama op 15-09-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 13:56
Valderrama schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:52:
[...]

Het probleem is dat als ik dat op mijn iPhone doe dat die pagina dus niet goed laad...
Heb ik ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 15:24
Valderrama schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:52:
[...]

Het probleem is dat als ik dat op mijn iPhone doe dat die pagina dus niet goed laad en dan ook onmogelijk die shortcut zou kunnen maken.

Is dit uberhaupt al bij iemand gelukt?
Ja, heb het hier wel voor elkaar gekregen, echter wel met veel pijn & moeite. Gewoon met Safari naar t-mobile.nl, inloggen en dan op de 'My T-Mobile'-pagina op de banner voor de iPhone Gadget klikken. Daar kies je vervolgens 'activeren' en klik je op de link onderaan.

Het inloggen kostte mij het meeste moeite, gaat erg traag allemaal. Daarna gaat het laden van de pagina's redelijk vlot. Ik maakte overigens gebruik van een wifi verbinding, ik weet niet of dat nog wat uit had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95513

Anoniem: 233874 schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:07:
Heeft iemand toevallig ook het volgende:

Als ik bij een contactpersooninformatie op het adres klik, opent google maps en gaat hij op zoek naar dit adres. Bij een aantal contacten krijg ik dan de melding "niets gevonden". Als ik dan in de zoekbalk kijk, zie ik dat hij het adres zoekt in de Verenigde Staten. Dit terwijl in de contactpersooninformatie wel als land nederland staat ingevuld.

Vreemde is wel dat "Nederland" in het adres niet te zien is. Je ziet het alleen als je het adres wil bewerken..
Dat heb ik ook gehad. Ik heb daarna handmatig alle landen op Nederland gezet. Het staat inderdaad wel bij de contactpersoon, maar op de 1 of andere manier neemt de Iphone dat niet over in zijn kaarten-aplicatie.

Handmatig aanpassen is de enige manier. Bij mij ging het trouwens alleen fout bij de contacten die ik van mijn Sony Ericsson gsm naar Outlook en van Outlook naar de Iphone had gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Ok, dit is een ervaringen topic dus hier mijn ervaring:

De bediening van de telefoon is subliem, voor het ipod gedeelte prefereer ik nog steeds de bediening van mijn iPod classic.

Als ik de telefoon oplaad komt er 50% van de keren een gekraak uit mijn speaker, dit gaat na een willekeurige tijd aan het lad apparaat pas weg.

Zowel thuis als op het werk kan ik niet bellen. Thuis heb ik in de huiskamer 'no service' aan de andere kant heb ik 1 blokje na de fallback naar GSM en valt ieder gesprek gegarandeerd weg. Data verbindingen zijn niet te maken. Buiten net voor mijn huiskamer kan ik bellen, maar met het risico dat de verbinding weg valt. Buiten aan de andere kant van het huis kan ik gewoon bellen maar met zwak signaal en heb ik een GPRS verbinding die steeds uitvalt. Soms een 3G verbinding, maar zodra ik die probeer te gebruiken komt er een foutmelding dat er geen data verbinding opgebouwd kan worden. Op het werk is de situatie zoals bij mij thuis aan de niet huiskamer kant.

Ligt dit aan het T-mobile netwerk? Nee!

Mijn vorige telefoon (GSM geen UMTS) ook bij T-mobile, had ik thuis soms een zwak signaal (50%)maar ik kon er zonder problemen mee bellen. Op het werk had ik met die telefoon volle signaal sterkte. Op beide locaties had ik een goede GPRS verbinding.

Een collega die nu naast me zit heeft een Sony-Ericson UMTS toestel met T-mobile abonnement en heeft maximale signaalsterkte UMTS terwijl hij bij mij een fallback naar GSM heeft gedaan en daarbij minimale signaal sterkte heeft.

Al met al heb ik dus een iPod voor 29,95 per maand. Ik ga denk ik maar eens bij T-mobile langs kijken wat zij hier mee denken te gaan doen. Ik heb de telefoon nu ruim een maand en heb met de ontvangstproblemen al na 2 dagen gebeld. Toen zei men mij dat het om netwerk onderhoud ging, maar dat het snel beter zou worden. Dat is dus onzin, dan had die collega ook geen ontvangst gehad.

Edit: Ik woon in het stadshart van Almere en werk in Amstelveen Zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik heb nogal wat SMS-jes op m'n gepwnde iPhone 3G 2.0.1 die ik niet graag kwijt wil raken. Wat is de meest veiligste manier om dit voor elkaar te krijgen?

Ik begin sowieso met een normale sync waarbij ik ook de backup laat draaien (duurt fijn een uur of 2 ). Ik ben echter bang dat als ik daarna met de normale manier update (of restore) dat iTunes zegt dat de backup niet bruikbaar is vanwege de jailbreak. 2.1 valt al te jailbreaken dus op zich zou ik sms.db van m'n iPhone kunnen halen en die dan terugzetten. Probleem is echter dat ik SSH nog niet heb ingesteld en de vorige keer dat ik dat deed wou m'n iPhone niet meer opstarten. Toen heb ik een restore gedaan naar precies dezelfde firmware en SSH nooit meer geprobeerd. Is er misschien een manier om sms.db uit de backup te halen die iTunes opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272952

Mijn ervaringen:

Sinds begin augustus zelden of nooit problemen gehad, ook niet met een 'lag' in telefoonboek of bij het sms-en. Eerste weken mijn beltegoed van het oude Flex-abonnement opgebeld en ge-smst. Daarna om laten zetten naar het nieuwe iPhone abonnement. Geen problemen. Heel af en toe een crashje waarna de iPhone weer vanzelf opstartte. Zelfs erg goed 3G-bereik in Haarlem-Zuid / Heemstede.

Sinds de laatste update (2.1) iets vreemds; vanmorgen startte ik mijn telefoon en zag een rood rondje bij 'Telefoon' (gemist gesprek), maar zonder cijfer erin! Ik druk erop en zie het rode rondje bij de Visual Voicemail staan, waarna het verdwijnt... Het zal wel, dacht ik.

De App-store gestart en zie dat er een update is voor 'Break Classic Lite'. Ik wil dus updaten maar krijg niets geinstalleerd, had al de laatste update kennelijk. Programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd, alles weer oke.

Wel irritant; de telefoon lijkt bij slecht 3G ontvangst wel veel sneller naar GPRS te gaan en lastig terug! Gisteren (zondag) kwam ik terug uit Hoofddorp waar ik zelfs helemaal geen bereik heb en kreeg thuis in Haarlem-Zuid nauwelijks meer 3G, alleen GPRS. Zelfs de vliegtuig-mode en 3G in en uit schakelen of opnieuw de telefoon aan en uit hielp niet. Op mijn werk (Rijswijk) ook matig ontvangst en snel naar GPRS.

Vandaag nog geen probleempjes...

Als ik de ervaringen en de 'issues' van jullie zo lees dan concludeer ik dat de iPhone nog lang niet is uitontwikkeld, en dat is een eufemisme... ;)

Verder niets dan lof voor deze geweldige telefoon (met name de UI)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Muthas schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:43:
Ik heb nogal wat SMS-jes op m'n gepwnde iPhone 3G 2.0.1 die ik niet graag kwijt wil raken. Wat is de meest veiligste manier om dit voor elkaar te krijgen?
De backup slaat smsjes gewoon op enrrstored ze weer. Als je gewoon update heb je die overigens ook niet nodig, omdat het normale updateproces niks verwijdert van je persoonlijke spul. Daarna kun je moeiteloos quickpwnen. Andere optie: Treasuremytext.com.
Ik begin sowieso met een normale sync waarbij ik ook de backup laat draaien (duurt fijn een uur of 2 ). Ik ben echter bang dat als ik daarna met de normale manier update (of restore) dat iTunes zegt dat de backup niet bruikbaar is vanwege de jailbreak. 2.1 valt al te jailbreaken dus op zich zou ik sms.db van m'n iPhone kunnen halen en die dan terugzetten. Probleem is echter dat ik SSH nog niet heb ingesteld en de vorige keer dat ik dat deed wou m'n iPhone niet meer opstarten. Toen heb ik een restore gedaan naar precies dezelfde firmware en SSH nooit meer geprobeerd. Is er misschien een manier om sms.db uit de backup te halen die iTunes opslaat?
Tel. Maar daar heb je wel ook ssh voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:40
Weet iemand hier of je het beste een CD kan omzetten naar AAC bestand of een MP3 bij Itunes?
Bij welke gaat het minst kwaliteit verloren?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Splendid_dj schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:19:
[...]

Ja, heb het hier wel voor elkaar gekregen, echter wel met veel pijn & moeite. Gewoon met Safari naar t-mobile.nl, inloggen en dan op de 'My T-Mobile'-pagina op de banner voor de iPhone Gadget klikken. Daar kies je vervolgens 'activeren' en klik je op de link onderaan.

Het inloggen kostte mij het meeste moeite, gaat erg traag allemaal. Daarna gaat het laden van de pagina's redelijk vlot. Ik maakte overigens gebruik van een wifi verbinding, ik weet niet of dat nog wat uit had gemaakt.
Krijg het niet voor elkaar hoor. Inloggen gaat niet, tenminste ik kan wel mijn credentials invullen maar daarna kom ik op een FAQ pagina met meest gestelde iphone vragen. Geen banner te zien en rechtsbovenin staat weer het inlogvenster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2020
Is er toevallig iemand hier die in Groningen stad woont of werkt? Zo ja hoe is de ontvangst daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Anoniem: 63072 schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:33:
Ligt dit aan het T-mobile netwerk? Nee!

Mijn vorige telefoon (GSM geen UMTS) ook bij T-mobile, had ik thuis soms een zwak signaal (50%)maar ik kon er zonder problemen mee bellen. Op het werk had ik met die telefoon volle signaal sterkte. Op beide locaties had ik een goede GPRS verbinding.

Een collega die nu naast me zit heeft een Sony-Ericson UMTS toestel met T-mobile abonnement en heeft maximale signaalsterkte UMTS terwijl hij bij mij een fallback naar GSM heeft gedaan en daarbij minimale signaal sterkte heeft.
Wees gerust, er zijn er meer die denken zoals jij. Ik ben er een van.
Geweldige telefoon, maar de fanboys blijven maar melden dat dit aan T-Mobile ligt, en niet aan Apple.
Precies het verhaal wat jij beschrijft, heb ik thuis ook met verschillende toestellen getest. Allemaal, stuk voor stuk, super UMTS ontvangst. De iPhone er naast, doet een fallback naar GPRS, en haalt op het GSM netwerk net 2 streepjes. En voor iemand zegt dat dat niet dezelfde streepjes zijn, dat weet ik. Als ik de andere toestellen forceer op GSM, hebben ze volle bak.
Nu zal ik er maar bij zeggen, dat ik er mee heb leren leven, met de slechte 3G ontvangst van dit toestel. Het is voor de rest simpelweg té goed om weg te doen. Maar kom bij mij niet aan dat dit alleen de schuld is van T-Mobile. Ja, ze hebben misschien een minder netwerk, en daardoor komen de problemen van de iPhone 3G wat eerder aan het licht dan dat bij Vodafone of KPN zou zijn geweest. Maar het ding heeft een kut ontvangst tov andere UMTS toestellen. Zo simpel is het.
En dat wordt nog bekrachtigd doordat dezelfde stellingen overal ter wereld waar de iPhone 3G released is worden opgevoerd. Slechte ontvangst waar andere toestellen goede ontvangst hebben. Ook bij andere providers...

Maar goed, ik ben blij met de 2.1 firmware. Die heeft er voor gezorgd dat ik 3G tenminste niet hoef uit te schakelen. In de voorgaande firmwares leverde me het aan laten staan een accu tijd op van ongeveer 7 uur zonder iets noemenswaardigs met het toestel te doen. Nu kan ik 3G aan laten staan, en er mee spelen, en ik red het wel tot de avond.

* UltraSub op zich wel tevreden nu.
Wellicht in volgende firmwares nog beter ;)
Laten we hopen dat de ontvangst problematiek softwarematig op te lossen is, dan komt het mss ooit nog goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

MrsRossi schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:23:
Is er toevallig iemand hier die in Groningen stad woont of werkt? Zo ja hoe is de ontvangst daar?
Ik woon en werk in Grunn, en de ontvangst is prima. Zodra je buiten de stad komt wordt 3G rap minder moet ik zeggen, alhoewel ik wel altijd minimaal GSM/GPRS hou.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Heeft er hier ook al iemand een breuk/verzakking tussen 't sim-slot en de metalen rand?
Daar zie ik namelijk net bij het boenen (dé favoriete bezigheid van elke iPhonist :P ) dat er een verzakking aan het ontstaan is...nog niet gebroken maar het lijkt er niet ver vanaf te zitten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108274

UltraSub schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:14:
Niemand hier met problemen met het verzenden van attachments middels Exchange en ActiveSync?
Mail werkt per-fect. Verzenden, ontvangen, push, de hele rattaplan.
However, scenario:
Maak een foto -> verzend die via mail -> krijgt foutmelding dat mail niet verstuurd kan worden:
MFMessageErrorDomain error 1041
A copy has been saved in your outbox. Waarna de iPhone blijft proberen die copy alsnog te versturen. Als je echter meteen je sent items synched, dan zie je dat de mail wel al verstuurd is. Erger nog, als je niks doet (leeg maken van de outbox), dan krijgt de ontvanger van de betreffende mail die mooi xx aantal keer. Tis mooi kut :P

Viel me op dat niemand dat hier nog had gemeldt. Heb er al meer gezien met dit probleem op het net. Niemand met een oplossing though. Ik draai Exchange 2007 SP1. Over SSL (geen self-signed cert, maar gekocht bij GoDaddy). Ook als ik SSL uit zet gaat het niet goed.
Lees: het is onmogelijk om attachments te versturen over ActiveSync. Gebruik ik een gmailaccount, dan gaat het wel goed.

/edit
Ligt niet aan de 2.1 specifiek. Probleem bestond al in 2.0, 2.0.1, en 2.0.2.
Had gehoopt dat het opgelost zou worden in 2.1 :(
toon volledige bericht
Had er nog nooit op gelet, maar ik krijg inderdaad de zelfde melding. Even speuren, dit kan wel eens lastig zijn dat dit niet kan natuurlijk. Heb het overigens gewoon met Exchange 2003 SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Moartn schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:27:
[...]

Ik woon en werk in Grunn, en de ontvangst is prima. Zodra je buiten de stad komt wordt 3G rap minder moet ik zeggen, alhoewel ik wel altijd minimaal GSM/GPRS hou.
Ik kwam twee weken terug Grunn binnen rijden en had meteen 3G verbinding en raakte die pas weer kwijt toen ik eind van de dag weer de A7 op draaide. Daar bij moet ik melden dat ik de A7 afgedraaid ben naar de Euroborg daar de heledag ben geweest en weer via dezelfde route terug. Elders in de stad kan het anders zijn. Zo heb ik als ik van huis weg rijd voor ik op de snelweg ben 3G en verlies ik de 3G verbinding zodra ik in Amstelveen een stuk van de snelweg af ben. De hele snelweg Almere-Amstelveen verlies ik alleen in de buurt van Muiden even 3G verbinding. Blijkbaar is dekking langs de snelwegen belangrijk ;)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.