[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.524 views

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:12

WouterG

Dit is geen ondertitel

Datafeest schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:18:
[...]
Mijn ervaring is dat GPS buiten prima werkt, binnen niet (zoals ieder ander GPS apparaat). Voor serieuze navigatie in de auto is het nog niet bruikbaar, daarvoor moet je echt nog wachten op TomTom ofzoiets. Het is wel handig om iets op te zoeken, bijvoorbeeld als je ergens bent en je wilt weten waar een supermarkt staat.
Inderdaad, in enkele reviews stond dat de fix niet nauwkeurig genoeg was voor echte navigatie maar dat klopt echt niet. Als ik in de auto google maps erbij pak dan is mijn positie op de kaart exact gelijk aan de werkelijke positie. Dus als ik een zijweg passeer dan zie ik mezelf ook op de hoogte van die zijweg op de kaart. Dus niet nauwkeurig genoeg lijkt me niet kloppen. Nu nog even wachten op echte nav software.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:05:
mijn vraag is of je nou ook je laptop kan aansluiten op de iphone om zo vervolgens te kunnen internetten zoals je met sommige nokias kan doen?
Via een socks proxy kan het inderdaad op een iPhone maar zoals gezegd werkt dit niet echt makkelijk. En veel internet programma op je laptop kunnen ook niet goed omgaan met socks. Je browser zal het prima doen maar mail clients word al stuk lastiger. Om precies deze reden gaat bij mij gewoon m'n oude Nokia mee op vakantie. (Ook omdat ik een 1g iPhone heb en geen 3G ;-)). Via de Nokia kan ik gewoon via bluetooth 'inbellen' en werkt alles zoals je gewend bent. Het is een gemis op de iPhone maar ik snap wel dat Apple deze functionaliteit weglaat want de telco's zijn er natuurlijk zwaar op tegen en het is net maffia dus Apple luistert wel.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Best jammer dat het zo omslachtig gaat en dat er niet een simpel programma is wat dit kan. Ik heb Net Share er op staan, maar makkelijk is anders.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nasty Nate schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:46:
Werkt de Philips SHB7102 bluetooth oordopset met de Iphone (2G)?
Heb gegoogled maar kom er niet uit, het zou wel werken op de verschillende Ipods maar ik lees nergens echte successen met de Iphone.
Als je volledig over BT wil werken, nee.. De iPhones (zowel 2 als 3G) ondersteunen geen A2DP, dus geen draadloze streaming. Als de door jouw genoemde headset gewoon middels een 3,5" jack ingeplugged word op de iPhone, en van daaruit draadloos verstuurd (dus je sluit eerst een aparte transponder aan), dan werkt het gewoon, waarom niet...

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:05:
He ik hoop dat ik niet in herhaling val, want heb de forums beetje doorgezocht maar niet gevonden,heb alleen de vraag wel eerder zien staan

mijn vraag is of je nou ook je laptop kan aansluiten op de iphone om zo vervolgens te kunnen internetten zoals je met sommige nokias kan doen?
In de appstore stond het programma Netshare waarmee dat kan. Helaas hebben ze dat programma verwijderd. Misschien komt het nog eens terug.

PSN: Shiver23

Verwijderd

Sorry voor het lange wachten op miJn uitgebreide post, was gister erg druk! Vanmiddag voor vijven staat ie erop!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn iPhone (T-Mobile abbo) laten unlocken. Na een uurtje zomaar ineens KPN op het scherm :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/09/10/1221048995-390.jpg

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En je hebt er 120 euro voor betaald?

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
UltraSub schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:32:
[...]

Als je volledig over BT wil werken, nee.. De iPhones (zowel 2 als 3G) ondersteunen geen A2DP, dus geen draadloze streaming. Als de door jouw genoemde headset gewoon middels een 3,5" jack ingeplugged word op de iPhone, en van daaruit draadloos verstuurd (dus je sluit eerst een aparte transponder aan), dan werkt het gewoon, waarom niet...
wat bedoel je hier mee ?

ik kan via mijn 2 bt devices gewoon ophangen en opnemen ?
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:49:
Ik heb vandaag mijn iPhone (T-Mobile abbo) laten unlocken. Na een uurtje zomaar ineens KPN op het scherm :)

[afbeelding]
en hoe heb je dit gedaan/laten doen ?

zou namenlijk mooi zijn als ik mijn werk sim erin kan gooien en daarmee dus niet aan de 150 belminuten vastzit maar gewoon weer ongelimiteerd :+

[ Voor 36% gewijzigd door AjDuLion op 10-09-2008 14:59 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Verwijderd

angel00008 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:56:
[...]
en hoe heb je dit gedaan/laten doen ?

zou namenlijk mooi zijn als ik mijn werk sim erin kan gooien en daarmee dus niet aan de 150 belminuten vastzit maar gewoon weer ongelimiteerd :+
@FiXer.nl
Jup, €120

@ angel00008
Gewoon T-Mobile bellen en de unlock door hun laten doen. IMEI opgeven, uurtje wachten en klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 15:04 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:03:
[...]

@FiXer.nl
Jup, €120

@ angel00008
Gewoon T-Mobile bellen en de unlock door hun laten doen. IMEI opgeven, uurtje wachten en klaar.
Hmm. Je krijgt KPN in beeld met je T-Mobile simkaart? Betekend dit dat als je geen dekking van T-Mobile hebt je naar een KPN mast over kunt gaan?
Ik vind het een vaag verhaal, leg het eens uit :D

🌞🍃

• AjDuLion
Datafeest schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:05:
[...]

Hmm. Je krijgt KPN in beeld met je T-Mobile simkaart? Betekend dit dat als je geen dekking van T-Mobile hebt je naar een KPN mast over kunt gaan?
Ik vind het een vaag verhaal, leg het eens uit :D
als ik het goed begrijp heeft hij 120 € betaald aan t-mobile om de simlock van de iphone af te halen waardoor je dus daarna elke sim kaart erin kan doen.

Verwijderd

Datafeest schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:03:
[...]

Ik merk niks vreemds. Hij trilt om ongeveer de seconde, de voor en achterkant trillen op hetzelfde moment op dezelfde manier in een constant ritme.
Ik heb het niet over de trilfunctie he. Ik bel iemand dus dan hoort die van mij niet te trillen. In het midden op de achterkant trilt hij bij het overgaan. Lijkt wel een losse antenne ofzo...

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
angel00008 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:07:
[...]

als ik het goed begrijp heeft hij 120 € betaald aan t-mobile om de simlock van de iphone af te halen waardoor je dus daarna elke sim kaart erin kan doen.
Maar heeft dus wel een abonnement afgesloten die hij niet meer gebruikt?

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Liquid schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:10:
[...]

Misschien in een ander toestel? Misschien heeft hij iemand anders een iphone laten kopen die wel het abo wilde maar om te gebruiken in een ander toestel. Zodat hij zelf een iphone heeft maar gewoon z'n oude abo kan blijven gebruiken.

• AjDuLion
Liquid schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:10:
[...]

correct

ik gebruik mijn belbundel ook niet alleen het ongelimiteerd internetten.

bellen doe ik via de zakelijke telefoon wat mij niets kost.

als je het uitrekent kost een iphone los +- 515 euro je 2 jarig abbo 720 euro.

voor +- 200 euro heb je dus 2 jaar lang ''draadloos'' internet.

bedenkend dat ik 80 euro per maand voor mijn internet thuis betaal vind ik dat wel een mooie deal.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Alleen je loopt wel de kans dat je abonnement een keer ontbonden wordt omdat je oneigenlijk gebruik maakt van de afgenomen dienst.

• kamerplant
  • Niet online
angel00008 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:15:
[...]
bedenkend dat ik 80 euro per maand voor mijn internet thuis betaal vind ik dat wel een mooie deal.
Of je wordt thuis redelijk opgelicht :+. Xs4all gok ik? O-)

🌞🍃

Verwijderd

Zijn er verder nog ervaringen met het repararen van de 'haarscheurtjes'?
Ik heb er vier bij de muteknop, waarvan één inmiddels een duidelijk voelbare barst is geworden.. :(

• AjDuLion
Datafeest schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:27:
[...]

Of je wordt thuis redelijk opgelicht :+. Xs4all gok ik? O-)
(multikabel) ziggo 23 down 3 up.

het oneigenlijk gebruik lijkt me stug aangezien ik puur de iphone browser/tracking gebruik heb hem tot nu toe nog niet aan mijn laptop gehangen met netshare/proxy aangezien ik hem voorlopig nog even niet jailbraik na alle problemen hier te lezen.

Verwijderd

angel00008 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:07:
[...]

Helemaal correct. Niks wazig aan lijkt me

Het T-Mobile abbo gebruik ik ook nog steeds maar in een andere Phone.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 16:19 ]

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als je het abo nog gebruikt, wat is dan je voordeel om er een andere sim in te doen?

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 11:21
Next week ben ik ook een bezitter van de iPhone, gelukkig dat moet de toekomst nog vertellen, maar ik geloof van wel. :D

Maar een collega van mij heeft zo'n scherm plastiekje geplakt op zn iPhone en t zag er echt niet uit.
Hebben jullie nog tips of ideeen? Ik heb altijd mijn telefoon in een broekzak zitten, en ik ben het zo gewend dat ik nooit iets erbij stop, dus daar zal t niet van gaan krassen.
Of raden jullie wel een plasticje aan? of een case? Misschien de invisble shield, heeft iemand die, ik hoor op verscheidene podcasts daar wel eens iets over. http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php << Misschien importeren of zoeken in NL shops.

Something something

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
SeenD schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:49:
Next week ben ik ook een bezitter van de iPhone, gelukkig dat moet de toekomst nog vertellen, maar ik geloof van wel. :D

Maar een collega van mij heeft zo'n scherm plastiekje geplakt op zn iPhone en t zag er echt niet uit.
Hebben jullie nog tips of ideeen? Ik heb altijd mijn telefoon in een broekzak zitten, en ik ben het zo gewend dat ik nooit iets erbij stop, dus daar zal t niet van gaan krassen.
Of raden jullie wel een plasticje aan? of een case? Misschien de invisble shield, heeft iemand die, ik hoor op verscheidene podcasts daar wel eens iets over. http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php << Misschien importeren of zoeken in NL shops.
Ik heb al een paar maanden de iPhone in mijn broekzak zitten en hij ziet er nog helemaal perfect uit. Valt echt reuze mee met krassen. Ligt ook vaak op het bureau omdati k nog steeds geen standaard heb :(

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb vorige maand een invisible shield besteld, alleen nog steeds niet binnen. Wat ik er van hoor is dat het een goed passend en fijne cover is. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt, als het niks is of slecht pas gaat hij er bij mij af.

Persoonlijk vind ik een case echt niks, daar vind ik het apparaat te mooi voor. Liever een paar krasjes dan een apparaat wat je nooit ziet.

• UltraSub
Maeslant schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:50:
[...]

Ik heb al een paar maanden de iPhone in mijn broekzak zitten en hij ziet er nog helemaal perfect uit. Valt echt reuze mee met krassen. Ligt ook vaak op het bureau omdati k nog steeds geen standaard heb :(
Hier ook...
Vind het echt absurd dat iedereen zo'n strak telefoontje in lelijke beschermhoezen stopt. Kom op zeg. Het ding is retekrasbestendig. Zit al een maand iedere dag in mijn broekzak (wel niks bij stoppen), en nog geen krasje te zien. Wel op de rug een paar, maar das van op het bureau leggen. Achterkant is wat gevoeliger. Maar nog niks extreems..

/edit
En dan inderdaad:
- Waarom doe je om zo'n mooi toestel een hoes?
* Anders komen er krassen op
- Mja, nu zie je het toestel toch ook niet? En dus eventuele krasjes toch ook niet?
* Ummm.. sja.. eeeh, jaaa, maar toch!

Wat nou, maar toch.. Het slaat nergens op imo.
Kijk, ik kan het begrijpen bij iemand die op de bouw werkt of zo, maar voor een kantoormens slaat het nergens op imo.

[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 10-09-2008 17:31 ]

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
Ik heb een siliconen hoesje. Waarvan ik nog steeds een vraag heb die niemand bantwoord :(

Maar dat doe ik meer zodat hij in de auto niet kan weg glijden als ik hem gebruik in de AUX aangesluiting.

mijn vraag luidt: Mijn siliconen hoesje begint beetje te lubberen. Ik heb hem bij de Apple store in eindhoven gehaald, weten jullie hoe ik hem weer strak omheen kan krijgen? Misschien in heet water leggen het hoesje?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Verwijderd

CrashOne schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:46:
Als je het abo nog gebruikt, wat is dan je voordeel om er een andere sim in te doen?
Hmmmm....beter bereik. Beter 3G op plaatsen waar T-Mobile het laat afweten.

@ Superkuhrtje
Eigenschap van Silicone, gaat lubberen en komt niet meer in de oude vorm.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 18:01 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:27:
Zijn er verder nog ervaringen met het repararen van de 'haarscheurtjes'?
Ik heb er vier bij de muteknop, waarvan één inmiddels een duidelijk voelbare barst is geworden.. :(
Ik heb de mijne inmiddels weer terug van reparatie, althans, ik heb gewoon netjes een nieuwe gekregen!
Alleen jammer dat deze onderin het scherm een soort olievlek heeft.

Morgen maar weer bellen naat T-Mobile....

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ik ben vandaag overgezet van orange naar t-mobile. Weet iemand hoe ik aan mn gegevens kom voor my t-mobile? heb alles al na gezocht in de papieren.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Pretorian_ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:06:
ik ben vandaag overgezet van orange naar t-mobile. Weet iemand hoe ik aan mn gegevens kom voor my t-mobile? heb alles al na gezocht in de papieren.
Ik heb 't ooit in een sms gehad, weet alleen niet meer of dat vanzelf ging. Volgens mij moet je dat ergens op de site aanvragen.

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

just did, waarschijnlijk zal dat het wel oplossen

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:16

Padvinder

doet z&#039;n best

UltraSub schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:29:
[...]

Hier ook...
Vind het echt absurd dat iedereen zo'n strak telefoontje in lelijke beschermhoezen stopt. Kom op zeg. Het ding is retekrasbestendig. Zit al een maand iedere dag in mijn broekzak (wel niks bij stoppen), en nog geen krasje te zien. Wel op de rug een paar, maar das van op het bureau leggen. Achterkant is wat gevoeliger. Maar nog niks extreems..
Hoesjes vind ik ook overdreven. Mijn screenprotector vind ik wel fijn, want die is minder gevoelig voor vette vingers :)

• SaURoN
  • Niet online
Pretorian_ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:06:
Hoelang heeft het geduurt bij jou? Ik zou ook worden overget, maar ondertussen al halve dag me oude nummer niet bereikbaar (inactieve sim) en nog steeds het tijdelijke nummer :(

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:29:
[...]

Hier ook...

/edit
En dan inderdaad:
- Waarom doe je om zo'n mooi toestel een hoes?
* Anders komen er krassen op
- Mja, nu zie je het toestel toch ook niet? En dus eventuele krasjes toch ook niet?
* Ummm.. sja.. eeeh, jaaa, maar toch!

Wat nou, maar toch.. Het slaat nergens op imo.
Kijk, ik kan het begrijpen bij iemand die op de bouw werkt of zo, maar voor een kantoormens slaat het nergens op imo.
Ik snap niet geheel waar jij je en anderen ook zich zo druk om maken. Als iemand een hoesje erom heen wilt doen moeten ze dat toch zelf weten? Al stoppen ze hem in een vuilniszak, who cares? Beetje overdreven reactie van ik het. ;)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Ik zet hem in een hoesje zodat ik hem later kan doorverkopen ;) Maar thuis zit er geen hoes om hoor. Ik heb een Invisible Shield en een Fabrix Case. Zo kan ik toch nog genieten van dat ding en is het beschermd.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Master__R schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:24:
[...]

Ik heb de mijne inmiddels weer terug van reparatie, althans, ik heb gewoon netjes een nieuwe gekregen!
Alleen jammer dat deze onderin het scherm een soort olievlek heeft.

Morgen maar weer bellen naat T-Mobile....
Hoe lang duurder dat ongeveer?

Verwijderd

Heb hem net maar weer eens een keer aan iTunes gehangen. Ik kreeg ook de melding dat er nieuwe operator instellingen beschikbaar waren. Updaten ging zonder problemen. Bij mij staat er nu echter nog steeds gewoon T-Mobile in het scherm, niks met NL of T-Mo....

Even een vraag: ik heb op de iPhone een aantal apps staan. In iTunes staan er veel minder. Het synchroniseren van programma's staat uit. Als ik dit nu aanvink krijg ik de vraag of ik dat zeker weet en dat alle apps op de iPhone (inclusief gegevens) worden vervangen door wat er in de iTunes library staat. Dat wil ik niet. Kan ik op de een of andere manier instellen dat hij de andere kant op synced? Dus van de iPhone naar de iTunes library?

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
SeenD schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:49:
gewend dat ik nooit iets erbij stop, dus daar zal t niet van gaan krassen.
Ik ben allang gestopt met hoesjes e.d. ik zie de apparaten echt als gebruiksvoorwerpen en wil de oorspronkelijke look en vooral feel behouden...zonde van het design anders. M'n iPod Touch krast al als je ernaar kijkt aan de achterkant, toch blijft het mooi van een klein afstandje en vooral het gevoel is nog steeds heerlijk. M'n iPhone 3G zit altijd in een lege broekzak, zonder hoesje en het scherm heeft na een maandje nog niks en wat mij meer verrastte, de achterkant ook niet! Alleen het Apple logo heeft een paar kleine puntjes zo lijkt het, maar ook die ziet er nog top uit verder.

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
[...]
@ angel00008
Houdt dit dus in dat de lock dus niet in de telefoon zit ? :|
Hoe zit het dan wel ?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CJ_Latitude schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:43:
[...]

Houdt dit dus in dat de lock dus niet in de telefoon zit ? :|
Tuurlijk wel. Hoe wil je dat anders doen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:28:
Heb hem net maar weer eens een keer aan iTunes gehangen. Ik kreeg ook de melding dat er nieuwe operator instellingen beschikbaar waren. Updaten ging zonder problemen. Bij mij staat er nu echter nog steeds gewoon T-Mobile in het scherm, niks met NL of T-Mo....

Even een vraag: ik heb op de iPhone een aantal apps staan. In iTunes staan er veel minder. Het synchroniseren van programma's staat uit. Als ik dit nu aanvink krijg ik de vraag of ik dat zeker weet en dat alle apps op de iPhone (inclusief gegevens) worden vervangen door wat er in de iTunes library staat. Dat wil ik niet. Kan ik op de een of andere manier instellen dat hij de andere kant op synced? Dus van de iPhone naar de iTunes library?
Als je de programma's synchroniseert, kopieert hij de aanwezige apps van je iPhone ook automatisch naar iTunes. Je raakt dus geen programma's kwijt o.i.d. In iTunes kun je vervolgens aangeven welke programma's je wilt synchroniseren met de iPhone.

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
CyBeR schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:04:
[...]

Tuurlijk wel. Hoe wil je dat anders doen?
Ja, geen idee dus :p
[...]
@ angel00008
T-Mobile bellen? Kan ook gewoon ergens naar binnen lopen.
IMEI opgeven? Die kunnen ze ook zelf achterhalen.

Zoals Itsus2 het schrijft, heeft hij geen fysiek contact met TM gehad... Vandaar mijn vraag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 14:49:

[afbeelding]
Of gewoon een iPhone 3G uit Italie meenemen, leve KPN \o/

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

SaURoN schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:44:
[...]

Hoelang heeft het geduurt bij jou? Ik zou ook worden overget, maar ondertussen al halve dag me oude nummer niet bereikbaar (inactieve sim) en nog steeds het tijdelijke nummer :(
1,5 uur! ik vond het zelf ook al een wonder. De start zou om 8:30 zijn, maar was pas zo om 14:30 en om 16:00 ongeveer heb ik de sim erin gedaan van t-mobile et voila: bereik, 3G en visual voicemail!

• SaURoN
  • Niet online
Pretorian_ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:21:
[...]

1,5 uur! ik vond het zelf ook al een wonder. De start zou om 8:30 zijn, maar was pas zo om 14:30 en om 16:00 ongeveer heb ik de sim erin gedaan van t-mobile et voila: bereik, 3G en visual voicemail!
wees blij.. Bij mij zou het om 8:30 starten... 14:00 viel me sim uit van orange... tot op heden nog steeds me tijdelijke nummer en al paar keer aan uit gezet..Zelfs al om 17:15 contact gehad met t-mobile en ze zei ja later op de avond of vannacht. Morgen vroeg doet die het sowieso :S

Nu ben ik dus mooi al halve dag niet te bereiken op me eigen nummer :S

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
SaURoN schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:27:
[...]

wees blij.. Bij mij zou het om 8:30 starten... 14:00 viel me sim uit van orange... tot op heden nog steeds me tijdelijke nummer en al paar keer aan uit gezet..Zelfs al om 17:15 contact gehad met t-mobile en ze zei ja later op de avond of vannacht. Morgen vroeg doet die het sowieso :S

Halve dag ;) Bij mij was het 3 weken... dus ik hoop voor je dat je morgen gewoon kunt bellen :)

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Ik zie dat T-mobile een gadget voor de iPhone en iGoogle heeft ontwikkeld om je belstatus en resterende aantal sms'jes af te lezen. Erg goed van ze, ik heb wel het idee dat T-Mobile zijn best doet om zijn klanten tevreden te houden met de iPhone.

Verwijderd

Datafeest schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:56:
[...]

Hehe ja, ik had toch liever dat je geen gelijk had ;).

Ik had je gesubmit op iPhoneclub, je "voorspelling" is in dit artikel terug gekomen (a).

Maar je zou nog vertellen wat die gast nog meer had gezegd. Ik ben wel benieuwd :)
Haha grappig :) Je bent de beheerder van iphoneclub.nl? Top site trouwens! De andere 2 ''gedupeerden'' bij Radar zijn ook regelmatige bezoekers van uw site.

Afijn, ik zou nog terugkomen op de uitzending van Tros Radar: (btw, ben die jongen met het blauwe overhemd die als eerste aan het woord was :P )
Zoals al eerder gepost was ik uitgenodigd en ben daar naartoe gegaan om in de uitzending mijn verhaal te doen. Eenmaal daar werd mij vertelt dat de klachten ongeveer hetzelfde waren en dat er maar een minuut was om ons alle drie aan het woord te laten komen. Omdat in mijn reactie de wegvallende gesprekken het meest voorkwamen werd mij gevraagd of ik dit zou willen zeggen. Er werd ons alle drie gezegd wat ze graag wilden dat wij zeiden omdat ze maar 1 minuut hadden en het zo breed mogelijk wilde houden. Tijdens het voorbereidingspraatje met de redactrice had ik al snel door dat ze geen grondige research hadden gedaan. Ze wisten bijvoorbeeld niks over het Apple Event van 9 september en de eventuele nieuwe firmware. Er werd ook gezegd dat we het zo simpel mogelijk moesten houden qua taalgebruik. Dit begrijp ik wel omdat het programma gericht is op de ''mainstream'' consument. Het item had wel wat meer diepgang kunnen gebruiken vind ik maarja daar is niks aan te doen. Daarna de studio in en de uitzending begon. Na afloop van de uitzending was er de gelegenheid om nog wat te drinken in die mediabar in de studio. Daar was dus ook de Marketing Director van T-Mobile aanwezig, evenals hun woordvoerder. De Marketing Director maakte op mij een sympathieke, aardige indruk en kwam ook meteen naar ons toe om een praatje te maken en een en ander uit te leggen. Heb hem veel gevraagd maar hij kon of wilde helaas niet overal antwoord op geven. De belangrijkste dingen die hij mij heeft vertelt:

- Firmware update 2.1
Komt vrijdag uit! Inmiddels al duidelijk door het Apple event van gister, had dus toch gelijk. In tegenstelling tot arstechnica.com ;)
- Probleem met wegvallende gesprekken word hiermee in ieder geval opgelost.
- Evenals de problemen met lag bij contacten en met het toetsenbord bij sms/Safari
Dit is wat hij zeker wist over de bugfixes. Uiteraard heb ik hem ook gevraagd naar de push notifications/turn by turn gps en natuurlijk de problemen met de 3G functie. Hier kon/wilde hij geen antwoord over geven. Er was volgens hem een vage memo van T-Mobile DE dat de chip wel geupdate zou worden met de firmware, maar daar wist hij het fijne niet van. De problemen worden veroorzaakt door een combinatie van factoren, het mindere netwerk van TM zelf en de problemen met de 3G chip in de iPhone zelf.

Problemen omtrent lange reparatietijden iPhones
De reden hiervoor is dat alle iPhones die gerepareerd moeten worden, incl. alle DOA's worden opgestuurd naar een reparatiecentrum in Munchen! Weet niet of dit van TM of Apple is.

Haarscheurtjes/afgebroken muteknop
VALT ONDER DE GARANTIE! LAAT JE NIET AFSCHEPEN DOOR EEN TM MEDEWERKER! TM HEEFT HIER RECENT EEN MEMO VAN APPLE OVER ONTVANGEN!

IP-Netwerk
TM gaat binnenkort overschakelen op een IP netwerk (geen idee wat dat inhoudt, zover reikt mijn kennis hierover niet :+ )

TV kijken
Deze dienst komt niet beschikbaar voor iPhone abonnees!

Implementatie TM/Orange
Moet half december afgerond zijn, wordt verder ook flink geinvesteerd in het netwerk zelf dmv het plaatsen van nieuwe masten. TM wil wel maar word erg tegengehouden door bewoners die tegen zo'n mast zijn.

Simlock vrij maken toestel
Zag net dat iemand dat al had gedaan, unlock codes zouden deze week beschikbaar moeten zijn vanuit Apple.

Verder ben ik te weten gekomen dat er maar ongeveer 15 man werken aan de introductie van de 3G (wereldwijd!) Dit team zal aan de dev-kant ongetwijfeld groter zijn. TM NL krijgt zelf ook weinig informatie van Apple. Dit contact verloopt vooral via TM DE (Deutsche Telekom). Voor de introductie zijn er inderdaad weinig fieldtests gedaan, mede omdat de contracten pas in een zeer laat stadium zijn getekend. Dit had Apple/TM veel beter kunnen doen naar mijn mening. Ook vind ik dat ze op hun blog duidelijk hadden kunnen maken aan de klanten waarom de reparaties zo lang duren. Is een simpele handeling naar mijn mening, en wel zo netjes naar je klanten toe.

Dit was zo ongeveer wat ik te weten ben gekomen, zal ongetwijfeld wel iets vergeten zijn dus als je iets wilt weten vraag het gerust! Ben ook van mening dat TM in de kwestie omtrent de problemen met de 3G ook weinig te verwijten valt omdat ze zelf niet aan de besprekingen hebben deelgenomen, het is ze opgelegd vanuit TM DE.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

SaURoN schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:27:
[...]

Ik had hetzelfde. Donderdag hebben ze het overgezet. Vrijdagmiddag had ik mijn eigen nummer weer terug. Ik heb meteen een klacht ingediend. Dit is echt belachelijk. Kreeg al mensen ongerust op de vaste lijn wat er met mijn nummer was. En je tijdelijke nummer doorgeven heeft ook niet heel veel zin, want dat kan ook zomaar weer weg zijn.

Ik had een sms gestuurd voor de Hotspots. Toen mijn eigen nummer weer actief was kreeg ik hier een nieuw bericht van. Dus misschien een tip om dat ook te doen. Dan weet je iig wanneer je je eigen nummer weer hebt.

• SaURoN
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:50:
[...]

Ik had hetzelfde. Donderdag hebben ze het overgezet. Vrijdagmiddag had ik mijn eigen nummer weer terug. Ik heb meteen een klacht ingediend. Dit is echt belachelijk. Kreeg al mensen ongerust op de vaste lijn wat er met mijn nummer was. En je tijdelijke nummer doorgeven heeft ook niet heel veel zin, want dat kan ook zomaar weer weg zijn.

Ik had een sms gestuurd voor de Hotspots. Toen mijn eigen nummer weer actief was kreeg ik hier een nieuw bericht van. Dus misschien een tip om dat ook te doen. Dan weet je iig wanneer je je eigen nummer weer hebt.
Als ik nu naar hotspot sms krijg ik dan geen sms op dit nummer? :P

Verwijderd

Waarom zou je Hotspots willen gebruiken als je gewoon 3G-internet op je iPhone hebt, vraag ik me dan af.. :?

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

SaURoN schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:51:
[...]

Als ik nu naar hotspot sms krijg ik dan geen sms op dit nummer? :P
Ja dat klopt. En je login is dat voor het tijdelijke nummer. Maar als je tijdelijke nummer wordt omgezet naar je oude nummer, dan krijg je een smsje dat je login voor Hotspots is veranderd. Weet je meteen dat je nummer weer actief is.

En indd is Hotspots op je iPhone zelf niet heel handig. Gelukkig werkt het ook op andere apparaten :)

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:04:
Waarom zou je Hotspots willen gebruiken als je gewoon 3G-internet op je iPhone hebt, vraag ik me dan af.. :?
Omdat het sneller is dan 3g!!!

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Shiver23 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:11:
[...]

Ja dat klopt. En je login is dat voor het tijdelijke nummer. Maar als je tijdelijke nummer wordt omgezet naar je oude nummer, dan krijg je een smsje dat je login voor Hotspots is veranderd. Weet je meteen dat je nummer weer actief is.

En indd is Hotspots op je iPhone zelf niet heel handig. Gelukkig werkt het ook op andere apparaten :)
Maar zonder Hotspots werkt de Wi-Fi Store niet :P

Is het wel toegestaan om Hotspots te gebruiken i.c.m. een laptop?

Ik hoop trouwens wel dat de update van a.s. vrijdag wel het verbruik van 3G in toom houdt. Normaal gesproken houd ik 3G uit en zet ik het aan zodra ik het nodig heb. Vandaag was ik dat vergeten en mijn iPhone redt het bijna niet.

Met sporadisch gebruik van 3G redt de iPhone het wel ruim een dag op de batterij...

[ Voor 21% gewijzigd door rclahsen op 10-09-2008 22:18 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

rclahsen schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:17:
[...]

Maar zonder Hotspots werkt de Wi-Fi Store niet :P

Is het wel toegestaan om Hotspots te gebruiken i.c.m. een laptop?

Ik hoop trouwens wel dat de update van a.s. vrijdag wel het verbruik van 3G in toom houdt. Normaal gesproken houd ik 3G uit en zet ik het aan zodra ik het nodig heb. Vandaag was ik dat vergeten en mijn iPhone redt het bijna niet.

Met sporadisch gebruik van 3G redt de iPhone het wel ruim een dag op de batterij...
Of het toegestaan is? Vast niet, maar als het werkt. En gezien de puinhoop bij T-Mobile lijkt het mij erg sterk dat ze dit zouden controleren. Zeker als het gebruik niet extreem is. Op eigen risico natuurlijk :)

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:04:
Apps van 10MB en groter kun je alleen via wifi installeren/updaten dus dan is zo'n hotspot erg welkom. Verder is wifi iets van 11 of 54 Mbit (theoretisch) terwijl je 3G verbinding maar tot 2 Mbit (theoretisch) gaat. Dat wil nog wel eens schelen ;)

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
ppl schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:28:
[...]

Apps van 10MB en groter kun je alleen via wifi installeren/updaten dus dan is zo'n hotspot erg welkom. Verder is wifi iets van 11 of 54 Mbit (theoretisch) terwijl je 3G verbinding maar tot 2 Mbit (theoretisch) gaat. Dat wil nog wel eens schelen ;)
Maar je moet wel even downloaden om de tijd die je kwijt bent met inloggen te compenseren.

Jammer genoeg moet dat wel elke keer weer opnieuw, zodra je een nieuwe sessie wil starten...

• UltraSub
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:49:
[...]

Ik snap niet geheel waar jij je en anderen ook zich zo druk om maken. Als iemand een hoesje erom heen wilt doen moeten ze dat toch zelf weten? Al stoppen ze hem in een vuilniszak, who cares? Beetje overdreven reactie van ik het. ;)
Ik geef een mening, druk maak ik me er niet om. ;)

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Wat ik nou weer heb...

Vanavond had ik m'n iPhone aan iTunes gehangen... om te syncen. Prima. Ook meteen remote gedownload uit de Appstore.

Sinds die sync startte geen enkele (althans, geprobeerd met diverse games en andere apps) meer op. Heel even het beginscherm, en daarna weer terug naar springboard.

Dus ik dacht, ff rebooten, dat lost vaker problemen op. Daarna nog steeds het zelfde probleem. Ik probeerde nogmaals te rebooten, maar nu hangt m'n iPhone op het bootlogo (dat zilveren appeltje).

Windows herkent m'n iPhone nog wel, want ik kan m'n foto's benaderen in Windows verkenner. Alleen iTunes herkent m'n telefoon niet, of misschien wel, maar iTunes crashed als ik m'n iPhone aansluit.

Ik ga nu even proberen op m'n laptop iTunes te installeren en daar m'n telefoon te restoren ofzo...

Iemand nog andere tips?

Verwijderd

Al geprobeerd om hem in DFU mode te krijgen?
- iPhone aanzetten
- Home knop en power knop tegelijkertijd indrukken
- Net voordat het Apple logo verschijnt(ca. 10 seconden) power knop loslaten

Heb het probleem zelf ook zooooo vaak gehad, in 2.1 moet dit opgelost zijn.
Het kan ook dat je iPhone niet in DFU mode gaat, zelf ook ervaring mee.
Koppel je iphone dan aan je pc
Wacht tot itunes crasht
Koppel je ipod los
Koppel hem vervolgens snel weer aan en klik op herstellen.
Dat is de manier waarop ik het altijd doe, is mij al vaak gelukt zo :)
Succes!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 23:12 ]

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Ik heb nu al een paar keer geprobeerd m'n telefoon in DFU mode te krijgen... wat zie ik als ie in DFU mode staat? Ik krijg nu alleen dat appeltje.. meer niet. Ja, soms trilt m'n iPhone.

Stekker eruit en weer erin helpt soms even, maar ik krijg het niet voor elkaar om in iTunes op herstellen te klikken.

Klotezooi :(

Ik had nog bijna geen problemen met m'n iPhone tot nu toe... krijg je dit!

edit: JA! gelukt om iTunes niet te laten crashen. Hij is nu de firmware aan het downloaden.

Zodra ie die gaat installeren ga ik slapen. Morgen drukke dag.

Bedankt voor de tips :)

[ Voor 15% gewijzigd door Padvinder op 10-09-2008 23:32 ]

Verwijderd

Hahahaha, zo heb ik iTunes ook al meerder malen ''geownd'' door heel snel op herstellen te drukken hahaha graag gedaan :)

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Tjsa, jammer dat het nog steeds niet lukt...

Kreeg eerst error 1621. Eindelijk dat ding in DFU modus gekregen... begint de herstel, krijg ik error 13, cannot restore.

:(

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
Padvinder schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:48:
Tjsa, jammer dat het nog steeds niet lukt...

Kreeg eerst error 1621. Eindelijk dat ding in DFU modus gekregen... begint de herstel, krijg ik error 13, cannot restore.

:(
Die error komt heel vaak voor probeer eens andere firmware.

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:38:
[...]

Haha grappig :) Je bent de beheerder van iphoneclub.nl? Top site trouwens! De andere 2 ''gedupeerden'' bij Radar zijn ook regelmatige bezoekers van uw site.
Oh nee, ik ben daar geen beheerder. Ik heb gewoon het nieuwstip formulier ingevuld :). Gonny en JP zijn beheerders daar (ik ken ze niet ofzo).

Leuk verlsag trouwens :) Thanks :) Vreselijk irritant om te lezen dat er zo veel mensen zijn die tegen de plaatsing van nieuwe masten zijn, maar aan de andere kant is dat ook wel een heel slap excuus als reden dat de dekking onvoldoende is.

[ Voor 18% gewijzigd door kamerplant op 11-09-2008 00:04 ]

🌞🍃

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Datafeest schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:02:
[...]
Leuk verlsag trouwens :) Thanks :) Vreselijk irritant om te lezen dat er zo veel mensen zijn die tegen de plaatsing van nieuwe masten zijn, maar aan de andere kant is dat ook wel een heel slap excuus als reden dat de dekking onvoldoende is.
Hoezo is dat een slap excuus? Als mensen er tegen zijn en ze krijgen het voor elkaar dat jij geen mast neer mag zetten, dan heb je dus minder masten wat effectief minder bereik voor je klanten betekent.

• kamerplant
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:06:
[...]

Hoezo is dat een slap excuus? Als mensen er tegen zijn en ze krijgen het voor elkaar dat jij geen mast neer mag zetten, dan heb je dus minder masten wat effectief minder bereik voor je klanten betekent.
Omdat je geen idee hebt in hoeverre dit daadwerkelijk een grote rol speelt. Misschien vindt T-Mobile bepaalde gebieden niet belangrijk genoeg omdat het te veel geld zou kosten, misschien dat deze protesten in slechts enkele gevallen een serieuze rol speelt. Ik blijf het vreemd vinden dat KPN en Vodafone wel in staat zijn goede dekking te bieden. In een eerder topic vermelde je (?) dat dit ermee te maken heeft dat KPN en Vodafone simpelweg eerder begonnen met het plaatsen met de masten, toen de hele heisa rondom de straling er nog niet was. Maar met het 3G netwerk kon KPN en T-Mobile gelijktijdig beginnen, toch is het heel erg duidelijk dat het 3G netwerk van T-Mobile stukken minder is dat die van KPN. Zouden mensen soms denken dat T-Mobile schadelijkere straling heeft dan KPN of Vodafone? :P

🌞🍃

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Datafeest schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:37:Zouden mensen soms denken dat T-Mobile schadelijkere straling heeft dan KPN of Vodafone? :P
Lijkt me wel duidelijk dat felroze straling gevaarlijk is dan groene. Duh.

[ Voor 56% gewijzigd door Zpottr op 11-09-2008 00:43 ]

Zoef

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Misschien dat KPN en Vodafone sowieso andere (duurdere?) plekken hebben voor hun masten. En zo makkelijk gebruik kunnen maken van deze bestaande sites.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Datafeest schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:37:
[...]

Omdat je geen idee hebt in hoeverre dit daadwerkelijk een grote rol speelt. Misschien vindt T-Mobile bepaalde gebieden niet belangrijk genoeg omdat het te veel geld zou kosten, misschien dat deze protesten in slechts enkele gevallen een serieuze rol speelt. Ik blijf het vreemd vinden dat KPN en Vodafone wel in staat zijn goede dekking te bieden. In een eerder topic vermelde je (?) dat dit ermee te maken heeft dat KPN en Vodafone simpelweg eerder begonnen met het plaatsen met de masten, toen de hele heisa rondom de straling er nog niet was. Maar met het 3G netwerk kon KPN en T-Mobile gelijktijdig beginnen, toch is het heel erg duidelijk dat het 3G netwerk van T-Mobile stukken minder is dat die van KPN. Zouden mensen soms denken dat T-Mobile schadelijkere straling heeft dan KPN of Vodafone? :P
Dat was ik niet iig. En de reden dat Voda en KPN betere GSM-netwerken hebben dan T-Mo is dat ze toen ook al GSM 900 gebruikten. T-Mobile doet dat pas sinds kort (en afaik niet overal waar dat zou moeten). Daarvoor hebben ze masten van Telfort overgenomen.

Ook T-Mobile vindt alle plekjes van Nederland belangrijk trouwens. Ze zijn namelijk verplicht, volgens hun UMTS-licentie, om een landelijk dekkend netwerk aan te bieden volgens een bepaald minimum (dat vrij hoog ligt omdat Nederland zo lekker klein is en dat dus betrekkelijk makkelijk is.) Wat de precieze oorzaak is van dat T-Mobile's netwerk net iets minder is dan Vodafone en KPN weet ik bij gebrek aan inside info ook niet, maar dat gezever om straling helpt iig niet en is wmb zeker een valide argument in drukbevolkte gebieden.

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 11 september 2008 @ 01:00:
[...]

Dat was ik niet iig. En de reden dat Voda en KPN betere GSM-netwerken hebben dan T-Mo is dat ze toen ook al GSM 900 gebruikten. T-Mobile doet dat pas sinds kort (en afaik niet overal waar dat zou moeten). Daarvoor hebben ze masten van Telfort overgenomen.

Ook T-Mobile vindt alle plekjes van Nederland belangrijk trouwens. Ze zijn namelijk verplicht, volgens hun UMTS-licentie, om een landelijk dekkend netwerk aan te bieden volgens een bepaald minimum (dat vrij hoog ligt omdat Nederland zo lekker klein is en dat dus betrekkelijk makkelijk is.) Wat de precieze oorzaak is van dat T-Mobile's netwerk net iets minder is dan Vodafone en KPN weet ik bij gebrek aan inside info ook niet, maar dat gezever om straling helpt iig niet en is wmb zeker een valide argument in drukbevolkte gebieden.
Toevallig heb ik een schoonvader die in Asperen woont (gat bij Leerdam) en die zou een mast bij hem aan de overkant krijgen. Ook hij en wat buurt bewoners hebben een rechtszaak tegen T-Mobile aangespannen. Bij hen heb je totaal geen bereik en je bent al blij als je GPRS daar hebt. Ze hebben die rechtszaak verloren en toch staat die mast er nog niet. Ze moeten binnen het jaar 2008 die mast plaatsen anders vervalt de vergunning van de gemeente. En toch zetten ze er geen haast achter, schijnt toch niet zo belangrijk te zijn als dat ze wilde doen voorkomen (helaas). 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:21:
[...]

Toevallig heb ik een schoonvader die in Asperen woont (gat bij Leerdam) en die zou een mast bij hem aan de overkant krijgen. Ook hij en wat buurt bewoners hebben een rechtszaak tegen T-Mobile aangespannen. Bij hen heb je totaal geen bereik en je bent al blij als je GPRS daar hebt. Ze hebben die rechtszaak verloren en toch staat die mast er nog niet. Ze moeten binnen het jaar 2008 die mast plaatsen anders vervalt de vergunning van de gemeente. En toch zetten ze er geen haast achter, schijnt toch niet zo belangrijk te zijn als dat ze wilde doen voorkomen (helaas). 8)7
even voor de duidelijkheid:
Waartegen was die rechtzaak nou aangespannen? Het slechte bereik (ik denk die) of het plaatsen van die mast?
En wie zijn 'ze' die gewonnen hadden? T Mobile of je schoonvader met zijn buurtbewoners (denk die)?

• B2
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Even een update voor wat betreft mijn gebroken touchscreen issue (zie hier )

Ik heb een prijsopgaaf laten maken bij ipod-service.nl. De totale kosten zouden daar op 212,50 uitkomen. (Excl verzendkosten) ipod-service.nl zou dan het touchscreen, de onderliggende laag en de chromen bezel vervangen.

Ook ben ik nog het e.e.a te weten gekomen via de T-mobile shop. T-mobile verstuurd een kapotte iPhone naar München. Daar wordt de iPhone niet gerepareerd, maar omgeruild.
De kosten hiervan zijn E 226,- excl BTW (voor de 16GB versie). Dit geldt voor bijna alle 'reparaties'.

Mocht je iPhone dus buiten de garantiebepalingen kapot zijn gegaan, kun je dus voor ongeveer 270 euro een nieuwe iPhone krijgen. Wanneer je de reparatie door een bedrijf als ipod-service laat uitvoeren ben je je garantie kwijt.

Misschien ook handig om dit in de start-post te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door B2 op 11-09-2008 08:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:36:
[...]

even voor de duidelijkheid:
Waartegen was die rechtzaak nou aangespannen? Het slechte bereik (ik denk die) of het plaatsen van die mast?
En wie zijn 'ze' die gewonnen hadden? T Mobile of je schoonvader met zijn buurtbewoners (denk die)?
1* Plaatsen van mast.
2* T-Mobile.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:41:
[...]

1* Plaatsen van mast.
2* T-Mobile.
ah, nu snap ik het... je schoonvader en zijn buren hebben en willen dus geen T-Mobile bereik daar (ze zitten dus bij een andere provider)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 09:51 ]

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
B2 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 08:41:
Even een update voor wat betreft mijn gebroken touchscreen issue (zie hier )

Ik heb een prijsopgaaf laten maken bij ipod-service.nl. De totale kosten zouden daar op 212,50 uitkomen. (Excl verzendkosten) ipod-service.nl zou dan het touchscreen, de onderliggende laag en de chromen bezel vervangen.

Ook ben ik nog het e.e.a te weten gekomen via de T-mobile shop. T-mobile verstuurd een kapotte iPhone naar München. Daar wordt de iPhone niet gerepareerd, maar omgeruild.
De kosten hiervan zijn E 226,- excl BTW (voor de 16GB versie). Dit geldt voor bijna alle 'reparaties'.

Mocht je iPhone dus buiten de garantiebepalingen kapot zijn gegaan, kun je dus voor ongeveer 270 euro een nieuwe iPhone krijgen. Wanneer je de reparatie door een bedrijf als ipod-service laat uitvoeren ben je je garantie kwijt.

Misschien ook handig om dit in de start-post te zetten.
Dat lijkt me een hele redelijke deal van tmobile, echter denk ik wel dat je een refurbished Iphone krijgt..

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:50:
[...]

ah, nu snap ik het... je schoonvader en zijn buren hebben en willen dus geen T-Mobile bereik daar (ze zitten dus bij een andere provider)
Of het heeft er mee te maken dat ze bang zijn voor gevaarlijke straling? Het is nog steeds niet bewezen maar als ze aan mij zouden vragen of er een mast op het dak van mijn huis gezet mag worden dan zou ik daar ook huiverig voor zijn. Waarom zou je risico lopen (ook al is er misschien niets aan de hand) als je er niets voor terug krijgt?

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:37
amphora schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:19:
[...]

Of het heeft er mee te maken dat ze bang zijn voor gevaarlijke straling? Het is nog steeds niet bewezen maar als ze aan mij zouden vragen of er een mast op het dak van mijn huis gezet mag worden dan zou ik daar ook huiverig voor zijn. Waarom zou je risico lopen (ook al is er misschien niets aan de hand) als je er niets voor terug krijgt?
Volgens mij is de straling van je GSM aan je oor schadelijker dan een extra mast in de buurt.
Aangezien je GSM minder sterk moet uitsturen als je heel goede ontvangst hebt, kan dit positiever uitpakken.

• Padvinder

Padvinder

doet z&#039;n best

Nou, hij doet het weer. Gisternacht toch kunnen restoren in DFU mode.

* Padvinder is weer happy

Morgen 2.1 erop en dan m'n apps weer installeren.

Verwijderd

dat alle iPhones worden opgestuurd naar lunchen heb ik hierboven gemeld, per case word bekeken of je een nieuwe of refurbished krijgt

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:28:
even de iPhone uit en inschakelen en hopla.... tMo...

Verwijderd

amphora schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:19:
[...]

Dat is dus precies de reden waarom ze er tegen zijn. Grappig verhaal nog van die rechtszaak. De man van T-Mobile wist tegen de rechter te vertellen dat er totaal geen bereik was in Asperen met T-Mobile. Funny part was dat hij bellend de trap op liep waar mijn schoonvader en de rechter bij liepen. Schoonvader en rechter vroegen dus ook bij welke provider hij zat....ehmmmm T-Mobile dus. :+

Waar ik dus helemaal debiel van wordt zijn die updates van apps wat tot gevolg heeft dat je weer een restore moet doen... :( 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 11:13 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Help. Zojuist een restore moeten doen van de iPhone nadat hij niets anders liet zien dan het appeltje. Nu draait alles wel weer, maar crasht mijn mail constant. Ook kan ik deze niet verwijderen. Ik heb al geprobeerd om een nieuwe gmail account toe te voegen via de automatische instellingen en handmatig, maar geen succes. Iemand een suggestie?

Ahh, opgelost. Via bossprefs gmail uitgezet en userdir permissions goedgezet. Nu werkt het weer. Raar, want hij crashte al voor de jailbreak. Scheelt weer.

[ Voor 18% gewijzigd door Shiver23 op 11-09-2008 12:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:07:
[...]

even de iPhone uit en inschakelen en hopla.... tMo...
Inderdaad, je hebt gelijk :'(

Verwijderd

De carrier update krijg ik hiet met geen mogelijkheid geinstalleerd btw :S Meer mensen met dat probleem ?

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:00:
dat alle iPhones worden opgestuurd naar lunchen heb ik hierboven gemeld, per case word bekeken of je een nieuwe of refurbished krijgt
Enig idee wat de criteria voor refurbished of een nieuwe zijn?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Fijn :( heb stof zitten tussen het scherm en glas... lekker gaar

39

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
Fietsbel schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:41:
Fijn :( heb stof zitten tussen het scherm en glas... lekker gaar
Da's wel heel vreemd, kan je daar misschien een foto van maken? Want voorzover ik weet is het glas al in de fabriek tegen de LCD gelijmd.

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49
B2 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:40:
[...]

Enig idee wat de criteria voor refurbished of een nieuwe zijn?
Ze moeten beiden qua uiterlijk in 'nieuwstaat' zijn. Geen sporen van gebruik dus, het verschil zit 'm binnenin. Een refurbished heeft al wat uurtjes werk erop zitten, een nieuwe eigenlijk zo goed als 0.

• MetalBM
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 10:57
Heeft er iemand al positieve ervaringen met die 'Provider' update van eergisteren? Ik kreeg hem ook en ben nog nooit zo ongelukkig geweest met mijn iPhone. Werkte tot de update prima en nu heb ik minder 3G dekking dan ervoor en ken nu ook 'No Service'.
Provider Logo was T-Mobile en na de update T-Mobile NL aka T-Mo(re?) :'( :X :?

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 05:00:
Iemand die giga fout in iTunes 8 al ontdekt? Kijk maar eens bij je vrije geheugen in iTunes als je telefoon is aangekoppeld. Vrije ruimte vertaald naar 'gratis' :')

-edit-

Ah, en Duitse reclame op apple.nl
Ik zie overal "Vrij" staan, dus waarschijnlijk kijk ik niet goed?

• B2

B2

wa' seggie?

JottemJ schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:53:
[...]

Ze moeten beiden qua uiterlijk in 'nieuwstaat' zijn. Geen sporen van gebruik dus, het verschil zit 'm binnenin. Een refurbished heeft al wat uurtjes werk erop zitten, een nieuwe eigenlijk zo goed als 0.
Dat begrijp ik wel, ik bedoelde meer wat de criteria zijn om een nieuwe of een refurbished te krijgen

• Spoelly
  • Laatst online: 14-07 08:03
Xizm leuk stukje over de uitzending van Radar, ik ben de gene (blond, bril) die achter je zat in het publiek (naast je moeder). Was idd een goed gesprek met de Marketing man van T-mobile in het media café.

Maar goed ff een algemene vraag aan iedereen hier:
Zijn er ook mensen, waarvan hun Iphone al een keer ter reparatie is opgestuurd?
Zo ja, hoe lang duurde het voordat jullie het toestel retour hadden?

De mijne is 2 week geleden opgestuurd... ;(

Verwijderd

Net bij T-Mobile langs geweest ivm alle haarscheurtjes en barstjes, ze kunnen 'm morgen voor me opsturen. Duurt ongeveer drie(!) weken. Krijg wel een leentoestel, maar dat is een oude nokia waarmee ik geen gebruik kan maken van G3. Terwijl ik er wel voor betaal. Eikels, het is hun fout dat die iPhone niet goed is, althans, zij zijn er verantwoordelijk voor. En nu zit ik als klant met de gebakken peren.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Maksvr schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:50:
[...]

Da's wel heel vreemd, kan je daar misschien een foto van maken? Want voorzover ik weet is het glas al in de fabriek tegen de LCD gelijmd.
Yup dat dacht ik ook, 1 klein stofje en een 1 grote. Zal vanavond even een foto maken.

39

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is of ik hotmail als email account instellen naast mijn gmail accoun? Zoja, waar kan ik de instructies vinden?

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 20:27
Heb even een vraagje over de accu: ik weet niet anders dan dat een accu (of oplaadbare batterijen) veel langer meegaan als je ze alleen oplaadt als ze leeg zijn ivm het lui worden. Nu hoef ik eigenlijk niet elke dag m'n iPhone op te laden (eens in de twee dagen zou voor mij ook willen), alleen wil ik wel zo vaak mogelijk m'n telefoon synchroniseren. Als ik dat elke keer zou doen moet ik 'm zo'n 3 à 4 keer per dag los- en aankoppelen aan de computer, omdat ik vaak 'even weg moet' van m'n pc. Echter, elke keer als ik 'm aan m'n pc knoop begint hij ook weer met opladen, terwijl de accu nog vrij vol is.

Nu is mijn vraag of dit niet ontzettend slecht is voor de accu?

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:51
Ik heb ook 1 klein stofje onder het glas zitten.

Verwijderd

Splendid_dj schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:16:
...
Nu is mijn vraag of dit niet ontzettend slecht is voor de accu?
Het is niet goed voor de batterij om steeds gedeeltelijke of halve ladingen te doen volgens mij, maar ontzettend slecht is het denk ik ook niet. Voor iPods (zelfde batterijen) geldt dat je eens per maand een complete laadcyclus moet doen (helemaal opladen en leeg laten lopen) zolang je dat consequent doet....
voor de rest: http://www.apple.com/nl/batteries/
Spoelly schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:53:
[...]
Maar goed ff een algemene vraag aan iedereen hier:
Zijn er ook mensen, waarvan hun Iphone al een keer ter reparatie is opgestuurd?
Zo ja, hoe lang duurde het voordat jullie het toestel retour hadden?

De mijne is 2 week geleden opgestuurd... ;(
kijk maar eens op de forums van iphoneclub daar stikt het van de berichten over opgestuurde defecte iphones. De Apple Reseller waar ik mijn toestel heb ingeleverd vertelde in eerste instantie dat het 1 week zou duren, na die week nog eens een week. Ik ga ook niet meer langs om te vragen, ze weten het denk ik gewoonweg niet. Inmiddels ga ik minimaal van 3 weken uit, dat zijn de meeste ervaringen die ik zo lees. (ik zit zelf nu op 3 weken precies, status reparatie "retour fabrikant")

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 16:06 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.