[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 73.470 views

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 15:57
angel00008 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:30:
wat bedoel je nou ik zie niets vreemds aan het plaatje beetje out of focus maar verder ?
Bij de rand zie je een stukje wit iets feller oplichten. Ik stoor me een beetje aan :$

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:58
Don3k schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:33:
[...]

Bij de rand zie je een stukje wit iets feller oplichten. Ik stoor me een beetje aan :$
ah dat..

tja ik geloof dat mijn touch dat ook heeft iphone heeft dat niet moet zeggen dat het mij amper opvalt...

je kan de sim kaart wel gewoon in een andere telefoon stoppen daarmee internetten ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Anoniem: 222093

DikkieDik schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:19:
[...]

Leg eens uit? Je belt een nederlands nummer, vanuit nederland, dus of je nou 0612345678, +31612345678 of 0031612345678 belt maakt niks uit.
my thoughts exactly

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Don3k schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:33:
[...]

Ik neem deze iphone wel over van je....

heel veel electronica spul met een lcd'tje hebben dat hoor. :P

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

2,5 uur gebruik en mijn batterij zit alweer op 20%. Dat gaat wel erg hard leeg.

PSN: Shiver23

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 22:46

justifire

Shut up and squat !!

Is hier iemand die VCN Server gebruikt op zijn Iphone?
Ben al een dag aan het klooien geweest en al verscheidende tutorials gevolgd, maar het wil niet lukken om vanaf mijn iphone de desktop van mijn pc's te benaderen.
Heb op 2 computers Real VNC Enterprice edition geinstaleerd, deze werkt prima onder Vista 64.
Beide computers kan ik onderling benaderen, werkt dus prima.
Heb op iphone de het ip adres ingevuld en het wachtwoord, port is default 5900.
Dan kies ik connect en blijft hij maar connecten (draaiend zonnetje) op VNC NEGOTIATION
Dus hij maakt wel contact, maar lijkt net of hij niet word doorgelaten.
Na verloop van tijd krijg ik dan de melding: Host has closed the session.
Servers draaien op de desktops en wachten op verbinding.
Zie ik iets over het hoofd?
Heeft het te maken met vista 64?
Als iemand me een hint kan geven graag, is nou net zo'n fijne utility om op afstand de systemen in de gaten te houden.

***edit***
Dankzij een tip tightVNCserver geprobeerd, en werkt in 1 keer vlekkeloos _/-\o_
Is bovendien nog gratis ook :D

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 04-09-2008 16:54 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

justifire schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:16:
Is hier iemand die VCN Server gebruikt op zijn Iphone?
Ben al een dag aan het klooien geweest en al verscheidende tutorials gevolgd, maar het wil niet lukken om vanaf mijn iphone de desktop van mijn pc's te benaderen.
Heb op 2 computers Real VNC Enterprice edition geinstaleerd, deze werkt prima onder Vista 64.
Beide computers kan ik onderling benaderen, werkt dus prima.
Heb op iphone de het ip adres ingevuld en het wachtwoord, port is default 5900.
Dan kies ik connect en blijft hij maar connecten (draaiend zonnetje) op VNC NEGOTIATION
Dus hij maakt wel contact, maar lijkt net of hij niet word doorgelaten.
Na verloop van tijd krijg ik dan de melding: Host has closed the session.
Servers draaien op de desktops en wachten op verbinding.
Zie ik iets over het hoofd?
Heeft het te maken met vista 64?
Als iemand me een hint kan geven graag, is nou net zo'n fijne utility om op afstand de systemen in de gaten te houden.
Hij ondersteunt geen Encryption dus dat moet je uitzetten op je pc...Daarna verbindt hij gewoon..

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

The CarNagE Man schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:30:
[...]

Hij ondersteunt geen Encryption dus dat moet je uitzetten op je pc...Daarna verbindt hij gewoon..
Heb alles al geprobeerd, ook encryption uitzetten, geen effect.
Schijnt toch iets met vista 64 te maken te hebben want tightVNC werkt wel.
Heb mijn bovenstaande post ge-edit met de 'oplossing'
Anyway bedankt voor je advies ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Tristan
  • Laatst online: 05-07 23:18
Indien er mensen last hebben van het trage syncen in itunes kan je met deze tool de backup procedure uit zetten.

[MAC ONLY] Windows zie hier

Backup Disabler

[ Voor 20% gewijzigd door Tristan op 04-09-2008 18:16 ]

Anoniem: 114042

probeer het eens in Vraag & Aanbod op de frontpage

[ Voor 84% gewijzigd door LuNaTiC op 04-09-2008 19:54 ]

Anoniem: 232049

edit: foutje

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 04-09-2008 19:09 ]

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 20:33
ik heb in outlook 2007 een internet agenda toegevoegd en wil deze nu syncen met de iphone.. itunes pakt echter steeds de standaard agenda.. kan ik dat oplossen?

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-07 23:08

Aight!

'A toy robot...'

Don3k schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:27:
[...]

[afbeelding]

Aan de bovenkant. Maar ik hoor net dat 16GB voor Orange klanten 50 euro is. Morgen of zaterdag maar even vragen hoe het zit.
Heb mijn orange abbo ook verlegnd bij T-mobile die 16 gb was voor mij ook 50 euro.

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Ik heb mijn iphone nu al een tijdje, en hij bevalt heel goed.

Ik heb alleen een probleem wat me nu begint te storen. Tijdens het bellen, dan lijkt het soms of de speaker overstuurd wordt oid. Het geluid kraakt dan. Het kraken wisselt, soms is het geluid helemaal helder, soms kraakt he als de andere persoon harder of hoger gaat praten, en soms is het bijna constant (nu 1 keer gehad).

Ik heb geprobeerd te kijken waar het aan ligt.

-Het maakt niet uit of ik 3G bereik heb of GPRS
-Het probleem is zowel op speaker als normaal
-Ook mijn koptelefoons kraken (Sennheiser CX300, die zijn dus in orde)

Tijdens het afspelen van muziek doen speaker en koptelefoons het perfect.

Op internet heb ik niet heel veel kunnen vinden, er zijn anderen met mijn probleem. Maar ik kan geen grote forumtopics vinden. Mensen zeggen dat ze hem voor dit probleem hebben ingeruild.

Wat ik wil weten, hebben meer mensen dit probleem, en hoe heb je het opgelost? Ingeruild?

Ik heb mijn telefoon bij de phone house gehaald, zijn ze daar makkelijk met ruilen, en zijn ze daar snel? Ik heb niet zo'n zin om mijn telefoon meerdere weken kwijt te zijn...

• Roeland010
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik had hier al eerder over gepost, maar heb er geen reactie op gekregen.

Als ik via Safari naar de website van hotmail ga en daar inlog in mijn hotmail-account dan kan ik de bijlagen van mijn mailtjes niet openen. Als ik dan op bijvoorbeeld op een powerpoint bijlage klik dan gebeurt er niks.

Ik heb hetzelfde mailtje doorgestuurd naar mijn gmail account. Als ik dan via Safari naar de website van gmail ga dan opent mijn iphone de bijlagen zonder probleem. Ik heb het hier dus dus niet over de mail appl. van de iphone (mail button) Waar ligt dit aan?

|:( Vraagje: ik heb hd filmpjes van mijn dochter in mijn itunes staan...geconverteerd zodat hij geschikt is voor ipod/iphone...ik krijg de krengen alleen met geen mogelijkheid gesynched...iemand een idee hoe?

Anoniem: 182085

Flydesign.nl schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:10:
[...]

Nee, dat hoort niet zo. Ik had het linksonder en heb hem voor reparatie terug gebracht naar de Belcompany. Werd zonder enig probleem ingenomen.

Ik ben m'n iPhone ondertussen alweer 2 week kwijt, Apple maakt het T-Mobile / Belcompany wel moeilijk om goede service te leveren. De medewerker van de Belcompany durfde mij nauwelijks te vertellen dat ik m'n gloednieuwe telefoon weer 2 week kwijt zou zijn, terwijl hij nog meer dan voldoende andere iPhone's op voorraad had. Hopelijk gaat het niet te lang meer duren, want ik betaal ondertussen wel een duur abonnement voor de iPhone waar ik totaal geen gebruik van kan maken met m'n huidige telefoon.
Mijn muteknop is afgebroken en heb wou mijn iphone voor reparatie terug naar de phone house brengen, zegt die gast dat het 2 tot 3 weken gaat duren 8)7 . Toen ben ik bij de tmobile shop gaan vragen daar bleek het 1 tot 1,5 week te zijn, plus dat ze hem daar waarschijnlijk omruilen ipv repararen. stuk betere service, hoewel anderhalve week reparatie voor een toestel wat iets meer als een maand oud is toch wel lang is :'( .

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
VulcanRaven schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:54:
Over de verhalen van accu duur. Mijn accu ging ook erg snel leeg in het begin. Maar nu heb ik hem eens helemaal leeg laten lopen en nu gaat de accu echt veel langer mee. Zit er nu al 2 dagen op te werken met af en toe inet/muziek etc. En batterij is nog steeds vol op het icoontje rechtsbovenin. 3G enz. staat gewoon aan.
In principe klopt er niets van je verhaal. In de Iphone zit een Li-on accu. Deze accu's mag je nooit volledig ontladen. Het is normaal dat een nieuwe accu in het begin sneller leeg geraakt. De accu bereikt pas na een paar weken zijn volledige capaciteit. Verder is het niet goed voor de accu om pas na 2 a 3dagen de accu weer op te laden. Een li-on accu blijft het beste zijn capaciteit en langste levensduur houden, als hij iedere dag aan de lader wordt gelegd.
Dus al met al, iets heel anders dan wat jij hier beweert.

Frans G

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 11:42
Frans G schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:05:
[...]

In principe klopt er niets van je verhaal. In de Iphone zit een Li-on accu. Deze accu's mag je nooit volledig ontladen. Het is normaal dat een nieuwe accu in het begin sneller leeg geraakt. De accu bereikt pas na een paar weken zijn volledige capaciteit. Verder is het niet goed voor de accu om pas na 2 a 3dagen de accu weer op te laden. Een li-on accu blijft het beste zijn capaciteit en langste levensduur houden, als hij iedere dag aan de lader wordt gelegd.
"In principe" zijn hier ook al heel veel ervaringen van mensen (incluus mijzelf) die na het goed leeg laten lopen en flink lang opladen van de telefoon (halve dag aan het lichtnet) ineens een stuk betere accuduur hebben.
Ikzelf zal eerder uitgaan van de ervaringen van mensen (praktijk) dan wat de theorie voorschrijft.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

[...]

Het zou natuurlijk zomaar eens kunnen dat je iPhone pas een goede weergave kan doen van het batterijniveau nadat die een of meerdere keren helemaal is leeggetrokken (vgl. calibratie van een MacBook). Het zou dan geen slechte keus zijn een conservatieve weergave aan te houden zolang die informatie niet beschikbaar is. Dat zou dit soort verhalen wel kunnen verklaren.

[ Voor 6% gewijzigd door Zpottr op 04-09-2008 22:20 ]

Zoef

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Robbeke schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:23:
iemand een idee waar je de bulk versie van een iPhone 3G Dock kan kopen in België of eventueel online via een webshop? 10 euro vind ik nog net te doen voor een dock maar 30 euro is me veel te veel. Ben nu al half uur aan het zoeken maar kan niets vinden :(
Je kunt het bij een site als dealextreme.com proberen maar houdt er rekening mee dat een dock voor wat dan ook eerder een prijskaartje van 25~30 euro heeft dan van 10 euro. Zelfs voor een oude Palm Treo 650 betaal je nog zo'n bedrag voor een dock (en docks stellen eigenlijk helemaal niets voor, ze lussen gewoon dat kabeltje door).
Flydesign.nl schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:10:
Ik ben m'n iPhone ondertussen alweer 2 week kwijt, Apple maakt het T-Mobile / Belcompany wel moeilijk om goede service te leveren. De medewerker van de Belcompany durfde mij nauwelijks te vertellen dat ik m'n gloednieuwe telefoon weer 2 week kwijt zou zijn, terwijl hij nog meer dan voldoende andere iPhone's op voorraad had. Hopelijk gaat het niet te lang meer duren, want ik betaal ondertussen wel een duur abonnement voor de iPhone waar ik totaal geen gebruik van kan maken met m'n huidige telefoon.
Het kan ook zijn dat een Belcompany moeilijk doet en zich verschuilt achter Apple of dat T-Mobile zich achter Apple verschuilt. Dat zij er voor kiezen om je telefoon voor reparatie te sturen i.p.v. een andere te doen is de keuze die zij maken. Dat kan mogelijk wel ingegeven zijn door iets wat T-Mobile heeft beslist en wat waarschijnlijk ingegeven is door een technische aangelegenheid van hun netwerkinrichting. Het hoeft dus niet per definitie een ding te zijn die bepaald is door Apple.
Vergeet ook niet dat het heen en weer sturen van de iPhone ook bij die 2 weken horen en aangezien bedrijven nogal de neiging hebben om verzendingen op bepaalde dagen/tijdstippen te doen is het vrij normaal dat de volledige termijn dan ineens minimaal 2 weken is.

Je hebt met 3 partijen te maken in dit geval en alle 3 houden er hun eigen policy op na waardoor het altijd vrij lastig te zeggen is wie nou wat ophoudt. Wat betreft vingertje wijzen...ze wijzen elkaar aan waar je als klant dus ook geen steek verder komt. Althans, zo gaat dat doorgaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:53

Vos

AFCA

Robbeke schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:23:
iemand een idee waar je de bulk versie van een iPhone 3G Dock kan kopen in België of eventueel online via een webshop? 10 euro vind ik nog net te doen voor een dock maar 30 euro is me veel te veel. Ben nu al half uur aan het zoeken maar kan niets vinden :(
Ik weet niet wat de bulk versie is? Op ebay vind je wel docks...zag er net één voor 12e incl verzending. Of heb je bepaalde eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Anoniem: 222093 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:54:
|:( Vraagje: ik heb hd filmpjes van mijn dochter in mijn itunes staan...geconverteerd zodat hij geschikt is voor ipod/iphone...ik krijg de krengen alleen met geen mogelijkheid gesynched...iemand een idee hoe?
Als je je iPod/iPhone aansluit en naar het overzicht gaat van die iPod/iPhone in iTunes, dan moet je even bovenin naar een tab "video" o.i.d. zoeken. Dan moet je even je syncing voorkeuren selecteren. Vaak staan deze opties standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

De accu's hebben zelf een circuit om volledig ontladen te voorkomen, anders zouden ze wel heel snel kapot gaan.. Laat je 'm echter een paar maanden liggen dan is de kans op volledige ontlading wel groot. Vandaar dat als je weet dat je een apparaat een poos niet gaat gebruiken je de accu het beste voldoende restlading kan geven.

Voor zover ik weet is het enige wat telt de totale tijdsduur dat er geladen wordt, niet dat een volledige charge bereikt wordt. Na x aantal uur laden (volledig of niet volledig) gaat de accu gewoon achteruit.
Het volledig laden en ontladen kan er voor zorgen dat het meet algoritme gereset wordt waardoor de weergave van restduur of laadtijd wat accurater kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

onzin:
quote:
Use iPhone Regularly
For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Be sure to go through at least one charge cycle per month (charging the battery to 100% and then completely running it down).

Dit onderwerp is in een vorig deel al eens aan de orde gekomen..... Een volledige laadcyclus per maand is (dus een keer helemaal opladen en helemaal ontladen=leeglopen) juist erg goed voor de batterij.
Elke dag zomaar opladen betekent dat je de batterij 'lui' maakt.
bron.
ps.: zelfde verhaal voor notebooks:
Apple recommends charging and discharging its battery at least once per month. Need a reminder? Add an event to your desktop’s iCal.
en als je het apparaat lange tijd weg legt of niet gebruikt:
Apple recommends that you remove and store the battery with a 50% charge.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 05-09-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 15:08
ppl schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:53:

[...]

Het kan ook zijn dat een Belcompany moeilijk doet en zich verschuilt achter Apple of dat T-Mobile zich achter Apple verschuilt. Dat zij er voor kiezen om je telefoon voor reparatie te sturen i.p.v. een andere te doen is de keuze die zij maken. Dat kan mogelijk wel ingegeven zijn door iets wat T-Mobile heeft beslist en wat waarschijnlijk ingegeven is door een technische aangelegenheid van hun netwerkinrichting. Het hoeft dus niet per definitie een ding te zijn die bepaald is door Apple.
Vergeet ook niet dat het heen en weer sturen van de iPhone ook bij die 2 weken horen en aangezien bedrijven nogal de neiging hebben om verzendingen op bepaalde dagen/tijdstippen te doen is het vrij normaal dat de volledige termijn dan ineens minimaal 2 weken is.

Je hebt met 3 partijen te maken in dit geval en alle 3 houden er hun eigen policy op na waardoor het altijd vrij lastig te zeggen is wie nou wat ophoudt. Wat betreft vingertje wijzen...ze wijzen elkaar aan waar je als klant dus ook geen steek verder komt. Althans, zo gaat dat doorgaans.
Uit de opmerkingen van de medewerker maakte ik op dat ze gebonden zijn aan voornamelijk Apple. Omdat de iPhone gekoppeld wordt aan je abonnement zodra je hem aan iTunes hangt, kan T-Mobile / Belcompany hem niet nogmaals verkopen. De medewerker zei dat bij elke andere telefoon, ik gewoon een nieuwe mee gekregen had en ze zelf er wel voor zouden zorgen dat de defecte gemaakt zou worden. Maar mijn iPhone is waardeloos voor de Belcompany, omdat ze hem niet opnieuw kunnen verkopen. Maar omdat je de werkwijze van T-Mobile niet kunt vergelijken met andere aanbieders binnen Nederland, weet je nooit of het een keuze van Apple is of van T-Mobile.

Dat een reparatie twee week duurt kan ik me wel voorstellen, helemaal als hij naar een centraal punt in Nederland gebracht moet worden. Ik wacht geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
ik heb in eens dat programmas die ik via istore heb geinstalleerd (shazam, buienradar etc) niet meer willen osptarten :?

ik druk op het icoontje, het scherm wordt zwart en volgens kom ik weer terug in het menu:? opnieuw opstarten helpt niet... urgh
eerste echte problemen qua besturingssysteem voor mij

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 232049 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:19:
[...]

Apple recommends charging and discharging its battery at least once per month. Need a reminder? Add an event to your desktop’s iCal.
en als je het apparaat lange tijd weg legt of niet gebruikt:
Apple recommends that you remove and store the battery with a 50% charge.
Als jij mij vertelt hoe? Ik zie geen optie om de battery te removen en te storen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212478

FireFoz schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:43:
ik heb in eens dat programmas die ik via istore heb geinstalleerd (shazam, buienradar etc) niet meer willen osptarten :?

ik druk op het icoontje, het scherm wordt zwart en volgens kom ik weer terug in het menu:? opnieuw opstarten helpt niet... urgh
Even je telefoon rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SaURoN schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:52:
[...]

Als jij mij vertelt hoe? Ik zie geen optie om de battery te removen en te storen :P
dat laatste gold voor notebooks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Flydesign.nl schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:28:
[...]

Uit de opmerkingen van de medewerker maakte ik op dat ze gebonden zijn aan voornamelijk Apple. Omdat de iPhone gekoppeld wordt aan je abonnement zodra je hem aan iTunes hangt, kan T-Mobile / Belcompany hem niet nogmaals verkopen. De medewerker zei dat bij elke andere telefoon, ik gewoon een nieuwe mee gekregen had en ze zelf er wel voor zouden zorgen dat de defecte gemaakt zou worden. Maar mijn iPhone is waardeloos voor de Belcompany, omdat ze hem niet opnieuw kunnen verkopen.
Dat zal wel meevallen denk ik.
Zodra een tel gerepareerd is zal BC hem wel gereset terugkrijgen , en opnieuw kunnen verkopen.
Dat zou geen punt moeten zijn

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
heb ik al gedaan, zoals er staat geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
hmm net dus een applicatie geinstalleerd waarvan ik dacht dat deze gratis is..
kom er net achter dat dit dus een betaalde app is..

wat gebeurd er nu mee ? neem aan dat ik hier gewoon een rekening van krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

angel00008 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:46:
hmm net dus een applicatie geinstalleerd waarvan ik dacht dat deze gratis is..
kom er net achter dat dit dus een betaalde app is..

wat gebeurd er nu mee ? neem aan dat ik hier gewoon een rekening van krijg ?
Als alles goed is is het al afgeschreven van je creditcard (of andere betaalmethode) en krijg je morgen of zo een mailtje met de factuur :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik heb bij een klant meerdere Iphones ingesteld voor zakelijke email(IMAP Server).
Nu heb ik de eerste gebruiker met een T-Mobile Iphone 3g maar deze kan geen verbinding maken met het domein van de klant.

Overige iphones zitten niet op T-Mobile.

Weet er iemand of T-Mobile ergens een blokkering heeft voor IMAP mail, SSL? Poort 993? of gewoon iets anders??

ik vind het namelijk erg vaag...en kan er niet echt iets over vinden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Randeazy schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:20:
Ik heb bij een klant meerdere Iphones ingesteld voor zakelijke email(IMAP Server).
Nu heb ik de eerste gebruiker met een T-Mobile Iphone 3g maar deze kan geen verbinding maken met het domein van de klant.

Overige iphones zitten niet op T-Mobile.

Weet er iemand of T-Mobile ergens een blokkering heeft voor IMAP mail, SSL? Poort 993? of gewoon iets anders??

ik vind het namelijk erg vaag...en kan er niet echt iets over vinden!!
3g 2g ?

heb je toevallig wel/geen sp2 van exchange op die server draaien zonder sp2 werkt de 3g van t-mobile namenlijk _niet_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267667

VulcanRaven schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:48:
[...]
Laat maar...net valt de Iphone gewoon uit...batterij leeg... terwijl het icoontje een volle batterij aangaf. Hopenlijk worden dit soort bugs gefixt in 2.1
Bekend probleem. Ik leg de telefoon neer met een (ogenschijnlijk) volle batterij. Pak hem 5 min later weer op en is opeens leeg. Qua gebruiktstijd zou het uitvallen kunnen kloppen (dag of 2), maar ik ga niet voor niets af op zo'n icoontje en/of de nu ontbrekende meldingen over 20% en 10% batterijniveau.

Overigens plug ik hem net aan het stopcontact, draai mij om, en hij geeft vrolijk aan dat de telefoon volledig is opgeladen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat klinkt eerder als een zeurende batterij dan als een softwareprobleem.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Ik ga af op de ervaring die ik met de accuduur heb, aan de hand van de usage-cijfers. Ik weet nu dat ik bij 3:30 uur hands-on time in de avond moet gaan laden (3:30 uur + eventueel paar dagen standby). Het batterij icoontje zelf vind ik zowiezo veel te klein en maakte me alleen maar zenuwachtig. :) Waarom je niet gewoon de vergrootte versie kan zien...

[ Voor 27% gewijzigd door vgroenewold op 05-09-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
angel00008 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:30:
[...]
heb je toevallig wel/geen sp2 van exchange op die server draaien zonder sp2 werkt de 3g van t-mobile namenlijk _niet_
Mail draait op een Linux machine (Cyrus Imap) en dus niet op een exchange mail server.
Het rare is dat er geen melding komt over een van de poorten of ssl of iets dergelijks(al eens eerder gezien) maar het domein kan gewoon niet bereikt worden!! Ik heb helaas geen andere 3G Iphones ter beschikking, en dus helemaal geen die op een ander netwerk kan aanmelden...

nog iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Overigens..
Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/iphone_bat.png

Not bad lijkt me. (Let niet op de dataverbruik, dat is de 1e gereset vanaf 316MB :P)

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 05-09-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik kwam bij mijn vorige lading (helemaal vol tot helemaal leeg) niet verder dan 5,5 uur gebruik en 13 standby. Push uit, update 30 minuten. Geen bluetooth. Wisselend via wifi en 3G verbinding en goed bereik. 20 minuutjes gebeld.
Waarom zit er zo belachelijk veel verschil in? Echt raar.

En ik vind zelf het percentage via Bossprefs wel fijner dan het batterijbalkje (jailbreak nodig). Zeker omdat het balkje een beetje een vertekend beeld geeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Shiver23 op 05-09-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182085 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:59:
[...]

Mijn muteknop is afgebroken en heb wou mijn iphone voor reparatie terug naar de phone house brengen, zegt die gast dat het 2 tot 3 weken gaat duren 8)7 . Toen ben ik bij de tmobile shop gaan vragen daar bleek het 1 tot 1,5 week te zijn, plus dat ze hem daar waarschijnlijk omruilen ipv repararen. stuk betere service, hoewel anderhalve week reparatie voor een toestel wat iets meer als een maand oud is toch wel lang is :'( .
Als je je toestel bij TPH hebt gekocht kun je hem ook naar TM brengen voor reparatie??? wist ik niet joh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
12 uur 40? Dat kan bijna alleen maar door alles uit te zetten en de boel in Airplane mode te zetten... ik ben sinds kort ook veel bewuster aan het omgaan met de services. Niet echt de bedoeling eigenlijk, maar aangezien het zo simpel en snel is alles aan en uit te zetten, doe ik dit vrij regelmatig. 3G alleen wanneer nodig, wifi uit, bluetooth uit, airplane mode wanneer ik alleen naar de iPod wil luisteren... zit al op 5 uur + 1,5 dag standby met 20% te gaan na eerst hooguit 3:30. Maar bijna 13 uur, dat lijkt mij een beetje sterk eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vgroenewold schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:49:
12 uur 40? Dat kan bijna alleen maar door alles uit te zetten en de boel in Airplane mode te zetten... ik ben sinds kort ook veel bewuster aan het omgaan met de services. Niet echt de bedoeling eigenlijk, maar aangezien het zo simpel en snel is alles aan en uit te zetten, doe ik dit vrij regelmatig. 3G alleen wanneer nodig, wifi uit, bluetooth uit, airplane mode wanneer ik alleen naar de iPod wil luisteren... zit al op 5 uur + 1,5 dag standby met 20% te gaan na eerst hooguit 3:30. Maar bijna 13 uur, dat lijkt mij een beetje sterk eerlijk gezegd.
Ik raak Airplane mode nooit aan, tenzij per ongeluk (en dan gaat 't meteen weer uit) of als ik (ahuh) in een vliegtuig zit. Ik heb echter wel meestal 3G uit staan als ik thuis ben. Oh en heel belangrijk: ik heb de display brightness echt bijna op z'n laagst staan. Meer dan genoeg en 't scheelt ontzettend op je batterij.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 05-09-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
CyBeR schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:57:
[...]

Ik raak Airplane mode nooit aan, tenzij per ongeluk (en dan gaat 't meteen weer uit) of als ik (ahuh) in een vliegtuig zit. Ik heb echter wel meestal 3G uit staan als ik thuis ben. Oh en heel belangrijk: ik heb de display brightness echt bijna op z'n laagst staan. Meer dan genoeg en 't scheelt ontzettend op je batterij.
Dat is dan echt een enorm verschil. Als je mijn strategie dan nog zou volgen zou je misschien wel tot 18 uur ofzo kunnen gaan. Blijf het vaag en interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98623

Beltegoedstatus kan je nu gewoon kijken via een webgadget van T-mobile!

http://www.iphoneclub.nl/...webapplicatie-beschikbaa/

Houd er even rekening mee dat je inlognaam hoofdlettergevoelig is en je niet de 'Go' knop gebruikt, maar de 'echte' knop op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 04-07 15:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Iemand hier die zo'n ding heeft? Zo ja, wat zijn de ervaringen, werkt het goed? Ik ben van plan binnenkort een iPhone 3G aan te schaffen, en het lijkt me handig om in geval van nood wat extra batterijlading bij me te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Patriot op 05-09-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Patriot schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:21:
Iemand hier die zo'n ding heeft? Zo ja, wat zijn de ervaringen, werkt het goed? Ik ben van plan binnenkort een iPhone 3G aan te schaffen, en het lijkt me handig om in geval van nood wat extra batterijlading bij me te hebben.
Mmm, goed idee zo'n ding. Beter dan een battery-pack achterop de telefoon plaatsen vind ik. Alleen 25 dollar en uit Hong Kong... wekt dan weer wat minder vertrouwen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
CyBeR schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:57:
[...]
Ik neem mijn verbazing toch even terug. ;) Ik ga eens beter uitzoeken waardoor de accu zoveel beter kan presteren, heb nu dus een 2-tal dagen soms 3G gebruikt, redelijk wat wifi, tussendoor uit en vandaag ook airplane-mode. Ik zit nu al op 6 uur, 2 dagen standby en had op de weg naar huis de telefoon weer aan staan en heb nog 5 minuten gebeld. Ondertussen continue podcasts geluisterd (ook de nodige tijd op het werk) en dacht bij thuiskomst... hop! aan de energie-sap. Bleek dat ik nog steeds niet op de 20% grens zat. Overnacht heb ik de gehele mobiel overigens ook nog uit gehad (eigenlijk best logisch). Zonder functionaliteit te verliezen en functies alleen te gebruiken wanneer nodig en met niet eens zoveel moeite (maar wel dat beetje) kan je de accuduur echt enorm verlengen. Goede punten voor in m'n review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 04-07 15:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

vgroenewold schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:46:
[...]

Mmm, goed idee zo'n ding. Beter dan een battery-pack achterop de telefoon plaatsen vind ik. Alleen 25 dollar en uit Hong Kong... wekt dan weer wat minder vertrouwen bij mij.
Tsja, er zijn genoeg mensen die op bijvoorbeeld DealExtreme accessoires kopen, en die versturen ook alleen maar gratis omdat ze via via HK versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

[...]

Niks mis met Brando hoor ;) Dit specifieke ding ken ik niet maar ik heb daar al vaak besteld - screen protector voor iPhone is net binnen. Ik zou alleen altijd gaan voor iets met een kabeltje, veel te riskant voor je dock connector dit.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Laatst online: 19-06 21:33
Hee, ik verwacht mijn Iphone maandag te hebben, uit Belgie.

Even een vraagje nu jullie het toch over de batterij hebben, stel ik heb 3g en die andere dingen allemaal uit, en bel er ook niet mee enzo laat hem gewoon op stand by mode, hoelang zou die het dan moeten uithouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alcides schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:09:
Hee, ik verwacht mijn Iphone maandag te hebben, uit Belgie.

Even een vraagje nu jullie het toch over de batterij hebben, stel ik heb 3g en die andere dingen allemaal uit, en bel er ook niet mee enzo laat hem gewoon op stand by mode, hoelang zou die het dan moeten uithouden?
Geen idee. Dat doet namelijk niemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Flydesign.nl schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:28:
Uit de opmerkingen van de medewerker maakte ik op dat ze gebonden zijn aan voornamelijk Apple. Omdat de iPhone gekoppeld wordt aan je abonnement zodra je hem aan iTunes hangt, kan T-Mobile / Belcompany hem niet nogmaals verkopen. De medewerker zei dat bij elke andere telefoon, ik gewoon een nieuwe mee gekregen had en ze zelf er wel voor zouden zorgen dat de defecte gemaakt zou worden. Maar mijn iPhone is waardeloos voor de Belcompany, omdat ze hem niet opnieuw kunnen verkopen. Maar omdat je de werkwijze van T-Mobile niet kunt vergelijken met andere aanbieders binnen Nederland, weet je nooit of het een keuze van Apple is of van T-Mobile.
Beetje een lulverhaal met wat waarheid van de Belcompany. Je moet je iPhone 2x activeren: 1x is bij T-Mobile en de andere keer is bij Apple. Dat laatste heeft geen effect op het opnieuw kunnen verkopen, dat eerste wel. T-Mobile koppelt iPhone en abo aan elkaar als ik het goed heb begrepen. Als je hele abo uit het systeem weg moet dan kan dat wel een tijdje duren (minimaal een week).

Verder lijkt het gewoon een enorm bullshit verhaal omdat dit namelijk allemaal hartstikke mogelijk is wanneer je naar een T-Mobile winkel gaat en de Mediamarkt staat ook demo modellen e.d. te verkopen. Kan zijn dat ze als Belcompany wel netjes volgens de regels handelen en Mediamarkt niet of dat ze bij Belcompany gewoon geen enkel risico willen lopen. Kan ook zijn dat ze dit door de helpdesk is aangepraat (die bar weinig waarheden staan te verkondigen en vrij weinig afspraken nakomen).
Patriot schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:55:
Tsja, er zijn genoeg mensen die op bijvoorbeeld DealExtreme accessoires kopen, en die versturen ook alleen maar gratis omdat ze via via HK versturen.
DealExtreme is een bedrijf wat zich gevestigd heeft in Hongkong en dus de post gewoon via de postdienst van Hongkong naar de rest van de wereld verstuurd. Die postdienst is gewoon ubercheap en dat is voor ons dus heel fijn :)

Let er bij DealExtreme wel even op dat je de juiste hebt: eentje die geschikt is voor de 3G en niet alleen voor de oude iPhone. Ze hebben namelijk verschillende accessoires in hun assortiment die niet altijd op de nieuwe 3G werken.

[ Voor 27% gewijzigd door ppl op 05-09-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

voor alle orange klanten: je kunt nu met je orange sim bellen in de iphone. Bel ff 1200 (KS) en vraag een unlock aan. Binnen 24 uur kun je dan bellen met je iphone. (just like me)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272515

Beste tweakers,

Is er al een alternatief (betaald of gratis) voor het briljante Intelliscreen?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 23:48

jefjef

learning by doing

[quote]UltraSub schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:01:
[...]

Als je telefoon aan de computer hangt, zie je een verwisselbare harde schijf, en daar kun je de foto's vanaf copy/pasten.

Behalve bij mijn Vista 32bit config. Ik krijg de melding dat er geen drivers voor de digitale telefoon geladen kan worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151391

Misschien een tip voor andere mensen met hetzelfde probleem. Ik wilde net mijn iphone syncen met mijn computer. Ik plug em in, start itunes op maar de iphone wordt niet gevonden en itunes loopt vast. De iphone springt op het apple logo en dat was het dan. De letters DFU schoten al door mijn hoofd maar ik ben gewoon wat anders gaan doen en toen ik terug kwam was er niks meer aan de hand. Mijn iphone stond weer gewoon op het springboard en itunes had hem ineens wel gevonden.

misschien is het dus een tip om gewoon geduld te hebben en wat langer te wachten, het probleem loste zich vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Pretorian_ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:12:
voor alle orange klanten: je kunt nu met je orange sim bellen in de iphone. Bel ff 1200 (KS) en vraag een unlock aan. Binnen 24 uur kun je dan bellen met je iphone. (just like me)
Nou net gedaan, echter word binnen 4-8 dagen terug gebeld door de afdeling. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

@sauron tja lullig, maar bij mij duurde het ook 3 dagen. jij hebt ook nog een weekend ;-)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Net de 3G aangesloten op de AUX ingang van mijn VW MFD2.
Damn, de 3G produceert echt weining volume. Als ik mijn autoradio vol open zet, begint het een beetje te knallen. Is natuurlijk niet relaxed.
Maar ja, niks aan te doen. Wel shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

SaURoN schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 20:51:
[...]

Nou net gedaan, echter word binnen 4-8 dagen terug gebeld door de afdeling. :(
Als je je telefoon geunlocked hebt, kost 3G dan wel gewoon met je orange sim kaart?
Heb dus nu mijn eigen telefoon met orange sim en de Iphone met t-mobile sim, die over 2 maanden mijn huidig nummer krijgt.

Ik krijg dus alleen een streepje ontvangst met mijn orange sim, en kan niet bellen, duurt sowieso ergen lang en staat wel bellen.
Beter met een andere telefoon de klantenservice bellen?

[ Voor 18% gewijzigd door Aight! op 05-09-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Aight! schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:03:
[...]

Als je je telefoon geunlocked hebt, kost 3G dan wel gewoon met je orange sim kaart?
Heb dus nu mijn eigen telefoon met orange sim en de Iphone met t-mobile sim, die over 2 maanden mijn huidig nummer krijgt.

Ik krijg dus alleen een streepje ontvangst met mijn orange sim, en kan niet bellen, duurt sowieso ergen lang en staat wel bellen.
Beter met een andere telefoon de klantenservice bellen?
Je moet volgens mij Orange World hebben en dat heb ik nog :)

heb gebeld met me w880i waar me orange sim in zit :)
(best slecht eigenlijk dat ik belde voor de unlock, weet namelijk niet of het orange unlock is of alle providers, daarom maar gebeld. Me t-mobile is 10sept al actief namelijk ::$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ow dan heb ik pech moet ik gewoon wachten, heb geen orange world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Aight! schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:11:
Ow dan heb ik pech moet ik gewoon wachten, heb geen orange world
je kan wel bellen en smsen enzo dan hoor alleen geen 3g (ja of je betaalt er gewoon veel voor denk ik?)

Mis kan je proberen op die orange site , orange world nog aan te zetten? :P

[ Voor 12% gewijzigd door SaURoN op 05-09-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 01-07 14:18
[...]

Niet om reclame te maken maar ga eens kijken naar 3gjuice.com dit is mede bedacht door een nederlander Henk. Ik heb de batterij besteld hij heeft volgens mij de meeste mili ampere's vergeleken met de rest van de verkrijgbare batterijen (1770 mAh)

Maar het grote voordeel is dat hij de looks heeft van een zwarte iPhone!! Glimmend zwart met een zilveren rand. Hij is mooier dan dat hij op de site weergegeven wordt.

De kosten zijn 35 euro.
Zpottr schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:03:
[...]

Niks mis met Brando hoor ;) Dit specifieke ding ken ik niet maar ik heb daar al vaak besteld - screen protector voor iPhone is net binnen. Ik zou alleen altijd gaan voor iets met een kabeltje, veel te riskant voor je dock connector dit.
Dat baart mij ook idd wel zorgen!!
Daarom gebruik ik hem alleen bij gebrek aan stroom om hem te laden (plat op tafel). En niet als gebruiksverlenger.... (als je begrijpt wat ik bedoel)

[ Voor 26% gewijzigd door Smarty77 op 05-09-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Smarty77 op 05-09-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

UltraSub schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:00:
Damn, de 3G produceert echt weining volume. Als ik mijn autoradio vol open zet, begint het een beetje te knallen. Is natuurlijk niet relaxed.
Via de line-out van de dock gaat het geluid een stuk harder. Nog steeds paar dbtjes zachter op mijn versterker dan andere inputs. Misschien dat je een andere kabel kan vinden die ook via de dockconnector gaat. Zoiets: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14921

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Laatst online: 19-06 21:33
CyBeR schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:17:
[...]

Geen idee. Dat doet namelijk niemand :P
Ja oke, maar ik bedoel stel ik ga op vakantie, en gebruik hem niet. Alleen voor paar gesprekjes, geen behoefte aan apps of internet. Enig idee hoe lang hij het dan volhoud?

Of hoelang die het volhoud met 3g uit, af en toe een gesprekje en een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Wat ik alleen niet snap, de verkoper zei tegen mij dat ik wel gewoon kon bellen en smsen met mijn nieuwe nummer (simkaart) van de iphone, en als mijn abbo inging dat hij dan weer mijn oude nummer had. Wat ik dan alleen niet begrijp, dat ik steeds geen service heb staan bij het bereik, en als ik hem wil laten zoeken vindt hij netwerken, maar dan geeft hij een fout met de simkaart of zoiets.

Iemand enig idee?Heb ik heb dan verkeerd geactiveerd of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Smarty77 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:27:
[...]

Niet om reclame te maken maar ga eens kijken naar 3gjuice.com dit is mede bedacht door een nederlander Henk. Ik heb de batterij besteld hij heeft volgens mij de meeste mili ampere's vergeleken met de rest van de verkrijgbare batterijen (1770 mAh)

Maar het grote voordeel is dat hij de looks heeft van een zwarte iPhone!! Glimmend zwart met een zilveren rand. Hij is mooier dan dat hij op de site weergegeven wordt.

De kosten zijn 35 euro.
Hmm, nee hoor. Er zijn battery packs met veel meer capaciteit. Ik vind bv. deze wel mooi: 3400mAh. Werkt ook met andere (USB-)spullen en is op te laden via USB. Zit bovendien aangesloten via een kabeltje, dus minder kans op schade. Zou €40,- moeten kosten.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alcides schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:17:
[...]

Ja oke, maar ik bedoel stel ik ga op vakantie, en gebruik hem niet. Alleen voor paar gesprekjes, geen behoefte aan apps of internet. Enig idee hoe lang hij het dan volhoud?

Of hoelang die het volhoud met 3g uit, af en toe een gesprekje en een app.
Max 3 dagen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:29
Zpottr schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:31:
[...]

Hmm, nee hoor. Er zijn battery packs met veel meer capaciteit. Ik vind bv. deze wel mooi: 3400mAh. Werkt ook met andere (USB-)spullen en is op te laden via USB. Zit bovendien aangesloten via een kabeltje, dus minder kans op schade. Zou €40,- moeten kosten.
Weet je zeker dat hij werkt met de iPhone 3G? Dat staat er nml. niet bij!
De 3G heeft nml. een andere laadpin dan de oude iPhone /iPods. Ik liep ook al tegen dit probleem aan bij mijn IMIV iPod adapter die ik in de auto heb. Deze laadt de iPhone dus NIET op!

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

UltraSub schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:00:
Bij de betere auto-radio's kan je de gain van de AUX aanpassen, dat scheelt vaak best veel...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Als je de optie "Sound Check" uitzet zal het volume ook omhoog gaan.

What exactly is the sound check option in ipod settings?

Verder zit er op de iPhone / Touch net zoals alle iPods een volume limiet. Dit is om gehoorbeschadiging te voorkomen. Met een gejailbraikte iPhone / Touch is deze limiet te verwijderen.

Zie: volume limit removal (Lees even verder dan de eerste post, want GoPOD werkt niet voor de iPhone / Touch)

[ Voor 9% gewijzigd door kamerplant op 06-09-2008 11:18 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Datafeest schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:17:

Verder zit er op de iPhone / Touch net zoals alle iPods een volume limiet. Dit is om gehoorbeschadiging te voorkomen. Met een gejailbraikte iPhone / Touch is deze limiet te verwijderen.

Zie: volume limit removal (Lees even verder dan de eerste post, want GoPOD werkt niet voor de iPhone / Touch)
Werkt dit ook voor geluid via het boxje?
Vind dat nl ook irritant zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

BarnOwl schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:27:
[...]

Weet je zeker dat hij werkt met de iPhone 3G? Dat staat er nml. niet bij!
De 3G heeft nml. een andere laadpin dan de oude iPhone /iPods. Ik liep ook al tegen dit probleem aan bij mijn IMIV iPod adapter die ik in de auto heb. Deze laadt de iPhone dus NIET op!
Ja, bij de nieuwere exemplaren zit een verloopje dat (vermoed ik) de vereiste 1.5V op de datapinnen zet zodat de 3G (en nieuwere Sony Ericssons etc.) ook geladen kan worden. Hetzelfde geldt voor bv. de power2go-battery packs van Philips: bij de nieuwere exemplaren zit zo'n dongle erbij. Maar geen garanties tot ik het zelf geprobeerd heb, natuurlijk ;)

Heeft te maken met de power management-chip; voordat die gaat laden wil die 1 van de volgende dingen :
• bevestiging van de PC waar die aan zit dat deze poort 500mA kan leveren; dit wordt afgehandeld via het USB-protocol
• indicatie van de charger dat deze poort 500mA kan leveren; dit wordt gedaan door het voltage op de datapinnen iets omhoog te trekken. Dat is ook de reden dat een aantal nieuwere gadgets niet werken met oudere USB-chargers.

Deze aanpassing kun je ook zelf maken in je oude chargers, met goedgekozen weerstandjes. Niet de moeite waard voor een auto- of AC-charger maar wellicht wel voor een duur battery pack.

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 06-09-2008 11:38 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
justifire schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:24:
[...]

Werkt dit ook voor geluid via het boxje?
Vind dat nl ook irritant zacht.
Ik heb het zelf niet getest. Ik gok dat het wel werkt, hoewel je ermee moet uitkijken. Als je de boxen way harder zet dan waarvoor ze zijn gemaakt kun je ze beschadigen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Nou ik heb nu wat raars:

The SIM card inserted in this iPhone is PIN locked.

You must install a new version of iTunes and reconnect your iPhone

Ik heb net even nieuwe itunes gedownload van apple, maar werkt nog steeds niet :S

Mac OSX 10.5.4
iPhone 3g 2.0.2
iemand een idee?

Krijg het met t-mobile en orange sim card, kan ook niet restoren of wat dan ook. Ook heb ik geprobeerd de settings in de iPhone te resetten, dat helpt ook niet

[ Voor 9% gewijzigd door SaURoN op 06-09-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

DoD Cerberus schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:02:
[...]

Bij de betere auto-radio's kan je de gain van de AUX aanpassen, dat scheelt vaak best veel...
Hier een (Nedelandse) webshop met een aantal LOD kabels: http://www.qables.com/sho...description=1&keyword=lod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:29
Zpottr schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:36:
[...]

Ja, bij de nieuwere exemplaren zit een verloopje dat (vermoed ik) de vereiste 1.5V op de datapinnen zet zodat de 3G (en nieuwere Sony Ericssons etc.) ook geladen kan worden. Hetzelfde geldt voor bv. de power2go-battery packs van Philips: bij de nieuwere exemplaren zit zo'n dongle erbij. Maar geen garanties tot ik het zelf geprobeerd heb, natuurlijk ;)

Heeft te maken met de power management-chip; voordat die gaat laden wil die 1 van de volgende dingen :
• bevestiging van de PC waar die aan zit dat deze poort 500mA kan leveren; dit wordt afgehandeld via het USB-protocol
• indicatie van de charger dat deze poort 500mA kan leveren; dit wordt gedaan door het voltage op de datapinnen iets omhoog te trekken. Dat is ook de reden dat een aantal nieuwere gadgets niet werken met oudere USB-chargers.

Deze aanpassing kun je ook zelf maken in je oude chargers, met goedgekozen weerstandjes. Niet de moeite waard voor een auto- of AC-charger maar wellicht wel voor een duur battery pack.
Ok, duidelijk`. Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in die Macally externe batterij. Ik heb ze voor de zekerheid even een mailtje gestuurd of ze kunnen bevestigen dat deze ook echt werkt zonder aanpassingen op de 3G.

Ik weet niet hoe de bekabeling van de bijgeleverde (Bij de iPhone 3G) USB lader kabel is en ik durf hem niet direct uit te proberen op een willekeurige USB 220V -USB lader die ik hier nof van mijn iPod heb. Als dat werkt kan ik deze dus gewoon op alle USB laders gebruiken.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
FireFoz schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:43:

weet iemand hier een oplossing voor? ik heb net "herstellen" gedaan, maar dat helpt niks. ik denk dat ik een volledige restore moet doen ofzo, maar hoe doe je dat? wat een gare zooi zeg :(

ik heb een backup terug gezet en hem later nog een keer geinstalleerd als zijnde nieuwe iphone maar dat werkt ook niet :(

iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door FireFoz op 06-09-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

BarnOwl schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:54:
Ok, duidelijk`. Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in die Macally externe batterij. Ik heb ze voor de zekerheid even een mailtje gestuurd of ze kunnen bevestigen dat deze ook echt werkt zonder aanpassingen op de 3G.
OK, meld het even terug!

Meer info met diagram voor knutselaars; je komt een heel eind met een male en female USB-plug, wat draad en weerstandjes en een paar stukjes krimpkous.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 16:33

doc

Zpottr schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:13:
[...]

OK, meld het even terug!

Meer info met diagram voor knutselaars; je komt een heel eind met een male en female USB-plug, wat draad en weerstandjes en een paar stukjes krimpkous.
Let ook op het commentaar. Het simpelst kan het met:

http://members.westnet.co...ne/iphone-usb-charger.jpg

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
http://news.worldofapple....ash-problem-in-september/

wellicht dat dat mijn probleem is? maar wel vaag dat dat dan nog steeds gebeurt na een volledige restore :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Shiver23 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:32:
[...]

Via de line-out van de dock gaat het geluid een stuk harder. Nog steeds paar dbtjes zachter op mijn versterker dan andere inputs. Misschien dat je een andere kabel kan vinden die ook via de dockconnector gaat. Zoiets: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14921
Gelukkig.. daar was ik namelijk al bang voor, dat dat hetzelfde probleem zou opleveren.
DoD Cerberus schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:02:
[...]

Wou je zeggen dat mijn MFD2 van 3550 euro geen goede radio is? :+
Geintje, ik begrijp wat je bedoeld, heb hier verschillende head-units gehad die dat inderdaad konden. Op mijn MFD2 zit het dus niet voor deze aux ingang.
Datafeest schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:17:

Soundcheck staat uit, volume limit is off.
Jailbreaken zie ik (nog) niet zo zitten. Eerst naar andere oplossingen zoeken ;)
Hmm..
In eerste instantie even wachten op de houder voor mijn 3G van Carcomm. Die heeft een line out kabel. Ik ga er dan ook vanuit dat die op dezelfde manier werkt. Ik hoef met die houder namelijk niks in de headphone ingang te prikken. Dus wellicht is dat de oplossing. Vandaar dat ik al bang was dat die volume limit ook op de usb uitgang zou zitten, maar gelukkig schijnt hij daar niet aanwezig te zijn (getuige de post van Shiver23), of iig minder sterk.

ff af wachten dus. Bedankt voor de tips heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

IDD. Ik ga dit even testen binnenin de iPod-connector van deze kabel; deze is makkelijk open te klikken en er is veel ruimte binnenin voor twee weerstandjes en wat isolatie. Datalijnen haal ik helemaal los van de kabel zodat bv. mijn MacBook niet kan beschadigen als ik die er per ongeluk aanprik met geshorte datalijnen. Lang geleden dat ik gesoldeerd heb :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Meer mensen het probleem dat je cookies spontaan verdwijnen?
En ik heb echt het idee dat er iets mis is want mijn batterij loopt erg snel leeg. Zelfs met 3G en wifi uit. Is alleen zo lastig hard te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireFoz schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:07:
[...]

weet iemand hier een oplossing voor? ik heb net "herstellen" gedaan, maar dat helpt niks. ik denk dat ik een volledige restore moet doen ofzo, maar hoe doe je dat? wat een gare zooi zeg :(

ik heb een backup terug gezet en hem later nog een keer geinstalleerd als zijnde nieuwe iphone maar dat werkt ook niet :(

iemand een idee?
De apps die het niet meer doen verwijderen en opnieuw downloaden uit de app store. Dat lost het meestal wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Anoniem: 151391 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:23:
[...]

De apps die het niet meer doen verwijderen en opnieuw downloaden uit de app store. Dat lost het meestal wel op.
hmm ik heb hetzelfde probleem dat de apps het ineens niet meer doen. Na rebooten inderdaad opnieuw gedownload. Hielp niet (3x geprobeerd). Daarna restore gedaan en opnieuw gedownload; app doet het nog steeds niet (simplify media in dit geval). Nog meer mensen met dit probleem?

[edit]
ok het verwijderen op de iphone en daarna synchen met itunes does the trick. blijft vaag...
wel blij want met simplify had ik tenminste toegang tot mijn hele collectie (270 GB) en als ik dat allemaal kwijt was ;( ...

[ Voor 18% gewijzigd door Palthe op 06-09-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Zpottr schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 00:31:
[...]

Dat is een flinke capaciteit, maar een ander voordeel van de 3gjuice waardoor ik hem gekocht heb is dat hij erg klein is waardoor je hem makkelijk kan meenemen. De looks zijn hetzelfde als de iphone.
Verder heb ik geen aandelen in het bedrijf die het verkoopt hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212478

Volgens een bericht op arstechnica komt de lang verwachte firmware update v2.1 voor de iPhone aanstaande dinsdag. Naast de informatie over de 2.1. firmware die al eerder is uitgelekt is blijkt uit het bericht ook dat Apple nieuwe functies heeft toegevoegd die niet naar software ontwikkelaars zijn verzonden om te testen. 9 september gaat dus een dag worden met veel nieuwe Apple verassingen!

Klik 1

Klik 2

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 21:19
ik heb een raar probleem, als ik bij instellingen kijk onder gebruik dan staan er nu opeens 2 streepjes inplaats van de gebruikstijd. Ik heb mn iphone niet aangesloten aan een stroomsource... Heb m gisteravond gewoon in sleep mode laten liggen.

Hoe komt het nou dat de tijd niet word weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:53

Vos

AFCA

Als ik naar mijn mail account ga (Gmail) op de iPhone staat er de hele tijd 'Zoeken naar -email'. Een test email die ik verzonden heb wordt niet gevonden? Als ik naar de gmail site ga is de mail wel aangekomen. POP heb ik ingeschakeld via de instellingen pagina van Gmail.

En als ik een account bij voeg, kan ik deze niet meer kiezen als ik naar Mail ga. Ik heb dit wel kunnen doen. Ook als ik dat account als standaardaccount instel.

[edit]Arghh nu zie ik totaal geen account meer. Als ik mijn accounts uitzet...en er vervolgens weer één aanzet krijg ik niks te zien bij Mail. Ik zie enkel het keuze menu om een nieuwe account toe te voegen. Welke van mijn accounts ik ook kies (gmail, mijn eigen domein, versatel of hotmail via izymail)...gaat lekker zo.

Werkt het hele mail gebeuren goed bij jullie?

Ik test dit alles met wi-fi....dus de verbinding is goed.

[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 07-09-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233874

koentjek schreef op zondag 07 september 2008 @ 10:30:
ik heb een raar probleem, als ik bij instellingen kijk onder gebruik dan staan er nu opeens 2 streepjes inplaats van de gebruikstijd. Ik heb mn iphone niet aangesloten aan een stroomsource... Heb m gisteravond gewoon in sleep mode laten liggen.

Hoe komt het nou dat de tijd niet word weergegeven?
Had ik van de week ook. Na volledig opladen begonnen de tellers niet te tellen. Nadat ik hem daarna weer op had geladen deden ze het weer. Waar dat door kwam? Geen idee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:53

Galois

1811 - 1832

Wat ik erg irritant vind is dat ik niet losse letters kan verwijderen/verbeteren.

Dus stel ik ben een sms of mail aan het typen en ik typ per ongeluk appekboom ipv appelboom. Als ik nu die 'k' in een 'l' wil veranderen, dan moet ik 'kboom' verwijderen (backspace) alvorens bij die 'k' te komen. Het zou toch veel handiger zijn als ik gewoon bij die 'k' zou kunnen en alleen die in een 'l' kan veranderen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
palthe schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 17:56:
[...]

hmm ik heb hetzelfde probleem dat de apps het ineens niet meer doen. Na rebooten inderdaad opnieuw gedownload. Hielp niet (3x geprobeerd). Daarna restore gedaan en opnieuw gedownload; app doet het nog steeds niet (simplify media in dit geval). Nog meer mensen met dit probleem?

[edit]
ok het verwijderen op de iphone en daarna synchen met itunes does the trick. blijft vaag...
wel blij want met simplify had ik tenminste toegang tot mijn hele collectie (270 GB) en als ik dat allemaal kwijt was ;( ...
help hier helaas ook niet :( zelfs de telefoon toevoegen als compleet nieuwe telefoon met andere naam en dan opnieuw downloadenw erkt niet :? wtf
hopen dat die 2.1 het fixt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsJH
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 13:57
Galois schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:36:
Wat ik erg irritant vind is dat ik niet losse letters kan verwijderen/verbeteren.

Dus stel ik ben een sms of mail aan het typen en ik typ per ongeluk appekboom ipv appelboom. Als ik nu die 'k' in een 'l' wil veranderen, dan moet ik 'kboom' verwijderen (backspace) alvorens bij die 'k' te komen. Het zou toch veel handiger zijn als ik gewoon bij die 'k' zou kunnen en alleen die in een 'l' kan veranderen?
Dat kan wel :-) Gewoon met je vinger naar de juiste letter 'slepen' . Dan zie je een vergrootglas met de positie van de cursor.

[ Voor 67% gewijzigd door MathijsJH op 07-09-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:53

Galois

1811 - 1832

mathijshuis schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:44:
[...]

Dat kan wel :-) Gewoon met je vinger naar de juiste letter 'slepen' . Dan zie je een vergrootglas met de positie van de cursor.
OEPS... dom van mij... :-)

En een mooi programma die mijn GPS coördinaten en hoogte en snelheid kan meten? Gratis uiteraard :-) Ik kan niets vinden. Here I Am werkt niet heel goed en bovendien kan hij alleen maar hoogte en GPS coördinaten. Ik wil één programma met snelheid, hoogte en coördinaten... Gebruikt iemand zoiets?

Bovendien vind ik de nauwkeurigheid van de GPS ook wel tegenvallen. Mijn Tomtom die is hier op deze plek tot op een paar meter nauwkeurig, mijn Garmin Legend Hcx ook, maar mijn iPhone zegt iets van 50 meter onnauwkeurigheid te hebben... Jammer.

[ Voor 17% gewijzigd door Galois op 07-09-2008 13:13 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.