Het eBookreader-ervaringentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 152.361 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

--Christiaan-- schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:06:
Oh, dacht dat de 700 nieuwer was dan de 600. Maargoed, wanneer komt de 900 dan uit in NL?
In de VS vanaf volgende maand waarschijnlijk beschikbaar met 3G-module (via AT&T). Ik vraag me af of de 900 op korte termijn in Nederland te krijgen zal zijn, vanwege die module.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan binnenkort een e-reader aan te schaffen.. de slechte ervaringen over het gebruik van PDF doen me toch wel erg twijfelen ;)

Bestaat er toevallig simulatie software voor de sony readers waarmee je een beetje een realistisch beeld krijgt over hoe een boek eruit komt te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:40:
Ik was van plan binnenkort een e-reader aan te schaffen.. de slechte ervaringen over het gebruik van PDF doen me toch wel erg twijfelen ;)

Bestaat er toevallig simulatie software voor de sony readers waarmee je een beetje een realistisch beeld krijgt over hoe een boek eruit komt te zien?
neuh.. hoop gewoon dat iemand ff foto's wil maken ;-) (of vraag rond op mobileread.com).

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof me je wilt een PDF niet op een ereader van 6" zien. Ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je bent in ieder geval heel erg afhankelijk van de originele opmaak qua lettergrootte en plaatjes. PDF = evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Roamor schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:25:
Je bent in ieder geval heel erg afhankelijk van de originele opmaak qua lettergrootte en plaatjes. PDF = evil.
opmaak=goed. 6" readertjes=evil ;)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
De reflow PDF functie werkt voor mij anders prima op de PRS-600. Als er geen plaatjes inzitten wordt de tekst volgens mij gewoon in een tekstbestand omgezet zonder opmaak. Zo kun je in alle lettertype grotes lezen zonder problemen. De reader leest alleen de tekst. Dus tenzij de letters eigenlijk (gescande) afbeeldingen zijn, zou er volgens mij geen probleem moeten zijn. Ik heb er in ieder geval nog geen problemen mee gehad.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:01:
Geloof me je wilt een PDF niet op een ereader van 6" zien. Ziet er niet uit.
PDF op mijn Bebook is sinds de firmware-update van laatst verbeterd, maar zodra je inzoomt is de opmaak weg. Ik ben nu een roman aan het lezen in PDF maar ik ga hem vanavond als de sodemieter omzetten naar RTF (naar mijn mening het beste formaat op de Bebook) want dan gaat de paginawisseling veel sneller. Ook laat de PDF-reader in de Bebook niet zien waar je bent in een boek (pagina X van X / percentage) en dat doet RTF wel.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Stukje op AD gevonden:

In 2010 wordt het BTW-tarief verlaagd van 19% naar 6%.

Overweegt u een e reader (elektronisch boek) aan te schaffen? Misschien is het dan verstandig om nog even te wachten. Het BTW-tarief voor boeken op 'andere dan papieren dragers' gaat namelijk vanaf 2010 omlaag van 19 procent naar 6 procent. Daarmee wordt het BTW-tarief op dit soort elektronische boeken (e-readers) gelijk getrokken met het BTW-tarief voor gewone boeken. Voor de educatieve informatie voor deze readers gaat ook het lage BTW-tarief gelden.

altijd handig :)

[ Voor 7% gewijzigd door NielsTn op 19-11-2009 15:15 . Reden: url toegevoegd ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Nice, op een a4 reader scheelt dat behoorlijk.

[EDIT] Zoals hieronder al aangegeven wordt, lijkt het alleen om de boeken te gaan ..... helaas. Maar goed we zullen het wel zien.

[ Voor 59% gewijzigd door punisher007 op 19-11-2009 16:17 ]

http://blog.bjornhouben.com

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Beetje raar geformuleerd maar alleen de boeken krijgen 6% btw. De reader zelf blijft gewoon 19% btw houden. Althans, dat maak ik ervan.

Verwijderd

Het gaat alleen om ebooks die op het apparaat staan, niet de downloads. De BTW gaat alleen omlaag voor digitale producten op een fysieke drager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
zover ik het interpreteer:
e-book = digitaal bestand waarin de teksten staan
e-reader = elektronisch apparaat waarmee je een e-book kan uitlezen

ergo: de e-reader wordt goedkoper door het lagere BTW-tarief, aangezien je zonder e-reader geen e-book kan uitlezen... to keep things simple.
Maar goed: we gaan het in 2010 wel zien :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
NielsTn schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 00:24:

ergo: de e-reader wordt goedkoper door het lagere BTW-tarief, aangezien je zonder e-reader geen e-book kan uitlezen... to keep things simple.
Ik heb, voordat ik mijn bebook kocht, een hele tijd e-books gelezen op mijn PDA, en ik lees een enkele keer nog wel eens e-books op mijn Nokia E90 (als ik mijn vriendin niet wakker wil maken door het licht aan te doen bijvoorbeeld). Daarmee zijn dat technisch gezien ook e-bookreaders :) Worden die dan ook goedkoper?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 15:24
NielsTn schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:12:
Stukje op AD gevonden:

In 2010 wordt het BTW-tarief verlaagd van 19% naar 6%.

Overweegt u een e reader (elektronisch boek) aan te schaffen? Misschien is het dan verstandig om nog even te wachten. Het BTW-tarief voor boeken op 'andere dan papieren dragers' gaat namelijk vanaf 2010 omlaag van 19 procent naar 6 procent. Daarmee wordt het BTW-tarief op dit soort elektronische boeken (e-readers) gelijk getrokken met het BTW-tarief voor gewone boeken. Voor de educatieve informatie voor deze readers gaat ook het lage BTW-tarief gelden.

altijd handig :)
Dat gaat natuurlijk over de boeken zelf en niet over de readers. Zie ook de tekst op de link die je zelf postte:

In 2010 wordt het BTW-tarief van digitale boeken op dvd en cd-rom omlaag naar 6%. Het BTW-tarief op eReaders en het downloaden van boeken blijft gelijk op 19%.

Het BTW-tarief voor boeken op 'andere dan papieren dragers' gaat vanaf 2010 omlaag van 19% naar 6%. Daarmee wordt het BTW-tarief op dit soort elektronische boeken op dvd en cd-rom gelijk getrokken met het BTW-tarief voor gewone boeken. Helaas geldt de verandering niet voor eReaders.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

NielsTn schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 00:24:

We gaan het in 2010 zien: de prijzen van digitale boeken zullen weinig tot niets zakken. En waarom niet? Omdat uitgevers en boekhandelaren voorlopig gewoon dik geld willen maken op de e-books. Dit is nu al te zien aan de prijzen die voor e-books worden gevraagd ten opzichte van de papieren versies. En dat is natuurlijk belachelijk, want er zijn geen kosten voor drukken, materiaal, verzending en opslag. Als ze de e-books voor 1/3 van de prijs van een papieren versie zouden verkopen, verdienen ze er nog genoeg aan.
Je kunt wachten op de redenen die worden aangedragen waarom de prijzen niet gaan zakken, zoals "alles gaat in januari omhoog, en vanwege de btw-verlaging zullen we dit jaar de prijs niet verhogen..."

Ze hebben niet geleerd van hoe het met CD's en DVD's is gegaan: hiermee jagen ze hun eigen handel in het illegale circuit. Als er straks goede -ebooks op de markt verschijnen, geef ik ze nog 2 jaar, hooguit. Dan haalt het meerendeel van de e-lezers zijn/haar boeken illegaal binnen, dan wel via de bieb (imho).

8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
wvexeltweakers schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:18:
[...]

We gaan het in 2010 zien: de prijzen van digitale boeken zullen weinig tot niets zakken. En waarom niet? Omdat uitgevers en boekhandelaren voorlopig gewoon dik geld willen maken op de e-books. Dit is nu al te zien aan de prijzen die voor e-books worden gevraagd ten opzichte van de papieren versies. En dat is natuurlijk belachelijk, want er zijn geen kosten voor drukken, materiaal, verzending en opslag.
Dat is niet helemaal waar; er zijn wel degelijk (eenmalige, vrij hoge) kosten die moeten worden gemaakt om de bestel- en DRM-wrapping server op te zetten die ervoor zorgt dat elk gekocht boek zijn mooie DRM-omhulsel krijgt (dit moet wrsch ook wel redundant gebeuren, iig voor de boekopslag). In het geval van Hachette waren ze daar naar eigen zeggen nog ca. €16*10^6 aan kwijt.
Maar voor de rest verwacht ik ook weinig van een prijsdaling ja. Gelukkig ligt mijn interesse niet bij nederlandstalig werk, maar ze maken het niet extreem interessant om over te gaan op ebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

foppe-jan schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 09:39:
[...]

Maar voor de rest verwacht ik ook weinig van een prijsdaling ja. Gelukkig ligt mijn interesse niet bij nederlandstalig werk, maar ze maken het niet extreem interessant om over te gaan op ebooks.
Nu geldt dit ook weer niet in het bijzonder voor e-books. Dat gaat vaak op voor nieuwe ontwikkelingen. In het begin betaal je gewoon meer als early-adaptor.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
foppe-jan schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 09:39:
[...]

Dat is niet helemaal waar; er zijn wel degelijk (eenmalige, vrij hoge) kosten die moeten worden gemaakt om de bestel- en DRM-wrapping server op te zetten die ervoor zorgt dat elk gekocht boek zijn mooie DRM-omhulsel krijgt (dit moet wrsch ook wel redundant gebeuren, iig voor de boekopslag). In het geval van Hachette waren ze daar naar eigen zeggen nog ca. €16*10^6 aan kwijt.
Dan hebben ze toch iets heel verkeerd gedaan hoor, als je enkel aan infrastructuur miljoenen kwijt bent heb je een enorm data center dat de wereld kan voorzien van boeken.

Voor een bedrijf is een 100-200 000€ al genoeg om een heel mooie en snelle redundante oplossing te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al enige tijd aan het kijken naar een e-bookreader maar kom er niet echt uit welke geschikt is. Toevallig zag ik de Barnes & Noble, Nook. Die ziet er behoorlijk strak uit, heeft aardig wat mogelijkheden en de prijs lijkt ook aardig :9 . De Nook zou in december te koop zijn. Heeft iemand een mening over de Nook ??

nieuws: Barnes & Noble maakt met 'Nook'-reader uitlenen van e-books mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Vast genoeg mensen met een mening :) Mijn eigen mening ...... ik vind het irritant om een groter apparaat te hebben door een dedicated user interface scherm. Persoonlijk heb ik het liefst een groot / plat device waarbij het e-ink scherm zo ongeveer alle ruimte inneemt. Ofwel geen of dunne randen en geen of weinig knoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
De Nook vreet energie, en is niet verkrijgbaar buiten de Verenigde Staten. Hij is al even verkrijgbaar daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nook is een normale ereader met een klein lcd schermpje eronder. Zie niet wat er zo speciaal aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:10:
Nook is een normale ereader met een klein lcd schermpje eronder. Zie niet wat er zo speciaal aan is.
Voordeel van een touchscreen zonder de vervelende laag over je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:10:
Ik zie wel het potentieel, maar of het iets voor mij is? Ik ben zelf meer dan tevreden met een ereader die echt alleen dát doet, ereaden. Geen gimmicks die stroom vreten of die alleen maar kapot kunnen gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi, 3G/HDSPA, Bluetooth, LCD schermen. Gaat enorm ten koste van de batterij inderdaad.

edit: maar misschien is er een vliegtuigmodus beschikbaar?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Roamor schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:12:
Ik zie wel het potentieel, maar of het iets voor mij is? Ik ben zelf meer dan tevreden met een ereader die echt alleen dát doet, ereaden. Geen gimmicks die stroom vreten of die alleen maar kapot kunnen gaan. :)
Precies, zo denk ik er ook over. Ik zou niet weten wanneer ik mijn Bebook voor het laatst opgeladen heb :). Aan de andere kant: er is kennelijk een markt voor dergelijke uitgebreide e-bookreaders, dus er zijn blijkbaar mensen die een veel kortere batterijlevensduur voor lief nemen. Ikzelf vind het juist briljant dat ik met 500+ boeken en een week of drie acculevensduur eigenlijk geen omkijken naar de 'overhead' van de reader heb.

Over batterijlevensduur gesproken: je ziet hier en daar onzinnige mobiele telefoons met een klein zonnestroompaneeltje ingebouwd. Dit levert in de praktijk maar 10% van de benodigde energie of zo. Voor een 'echte' e-bookreader (dus zonder tierelantijntjes) zou een ingebouwd zonnestroompaneeltje juist perfect zijn! Door het lage stroomverbruik zou een paneeltje het verbruik makkelijk kunnen dekken. Ik weet dat LG er een beetje mee aan het experimenteren is, maar dat zit in gebouwd in het mapje, en niet in de achterkant van de reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Een e-reader met wifi en 3G en extra displaytjes e.d. fratsen hoeft voor mij ook niet. Die hardware heb ik sowieso altijd al bij me, in de vorm van een mobiele telefoon. Wel had ik graag bluetooth gezien in m'n reader. Dan kun je de 3G/wifi van je mobiel gebruiken om de data op je e-reader te krijgen. Via een J2ME-appje zou je dan makkelijk je e-reader kunnen syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
Zijn er mensen met ervaring met de PRS-300? zoek naar een ereader maar en deze lijkt enigzins betaalbaar. weet nog niet echt waar ik bij moet opletten bij de ereaders, maar dit lijkt me toch een prima apparaat.

Is er iemand die eventuele minpunten / andere mogelijkheden kan uitwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een leuk klein apparaatje. Hij is overigens bij de MediaMarkt in de aanbieding 169 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Dat maakt hem alleen maar beter. ;) zal hem morgen eens bij de media gaan opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Grootste minpunt is als je PDF's zou willen lezen op dat 5" scherm. Daar ga je niet blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is een oplossing voor: Geen PDF's lezen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Roamor schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:05:
Grootste minpunt is als je PDF's zou willen lezen op dat 5" scherm. Daar ga je niet blij van worden.
Dat vond ik op de PRS600 met een 6 inch scherm nog een ramp...
:9

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
mwa hoe worden de meeste ebooks aangeleverd dan? want ik verwacht dat er voornamelijk ebooks (bijv van bol.com af) erop gelezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Subslider schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:56:
mwa hoe worden de meeste ebooks aangeleverd dan? want ik verwacht dat er voornamelijk ebooks (bijv van bol.com af) erop gelezen worden.
Online boekenwinkel's meestal Mobipocket en Epub. PDF's worden meestal in het onderwijs en het zakenleven verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subslider schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:56:
Bij epubs, download je eerst het ACSM bestand. Dit bestand vertelt Adobe Digital Editions waar die het ebook moet downloaden. En daarna staat het ebook op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
vanochtend een gehaald bij de MM, uiteindelijk meekregen voor 164,- ;D

bedankt voor jullie info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Ja het apparaat bevalt me prima (al is hij niet voor mezelf, wel even getest ofc :P ), ik vind de software wel een drama maar daar had ik al een alternatief voor gevonden (Calibre).

leest duidelijk en goed.

PDFjes maakt hij echter wel erg klein lettertype, zoomen verhelpt dit wel maar dan moet je wel erg vaak pagina wisselen. Gelukkig kun je het met Calibre converten naar epub waarmee dat verholpen is.

is eigenlijk voor iemand anders maar verwacht wel dat ze er blij mee is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:32
Voor het geschikt maken van PDF bestanden gebruik ik het tooltje "soPDF", wat gratis verkrijgbaar is hier.

Het knipt de pagina's in stukken die door de reader in een keer weergeven kunnen worden.

Het blijft een beetje behelpen, maar ik ben er zo best tevreden over op mijn PSR-600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Review: Iriver Story E-reader Ziet er uit als een degelijk ding, vooral de snelle menu's en geen DRM gezeur klinkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is het normaal dat de accu van de PRS-300 leegraakt als hij enige tijd (paar weken) uit is in stand-by-stand (staat automatisch aan, dan start hij snel op)...?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Cadezo schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:17:
Is het normaal dat de accu van de PRS-300 leegraakt als hij enige tijd (paar weken) uit is in stand-by-stand (staat automatisch aan, dan start hij snel op)...?
Dat lijkt me wel...in stand-by gebruikt toch ook stroom, anders kan hij niet snel opstarten. Bovendien hebben alle batterijen en zeker oplaadbare een zelfontlading. Als je maar lang genoeg wacht is een batterij/accu die los in de kast ligt ook leeg

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Cadezo schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:17:
Ja, als het netzo is als bij de PRS-600 kun je 'm helemaal uitzetten door de uitknop een paar seconden naar rechts te schuiven..

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
Ik zoek een e-reader die PDF's fatsoenlijk weergeeft. Het liefst zonder converteren.
Ik heb begrepen dat irex de enige is die dit fatsoenlijk kan ???

• t-town
Dat is gewoon omdat die een groter scherm hebben. Pdf's worden zeer goed weergegeven op de Onyx Boox, Sony lijkt het ook wel goed te doen, maar niet via de zoom-functie, die wordt na elke pagina gereset.

Verwijderd

Akemi, zijn het PDF's met veel plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, woensdag de BeBook gekocht bij Selexyz. Aanbieding, kreeg hem voor € 30 minder. De verkoper vertelde me dat de software voor Mobi en Epub tegelijk op het apparaat kunnen staan, maar dat je voor het wisselen van formaat wel steeds opnieuw moet opstarten? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en Nee en Selexyz zorgt ervoor dat je in de problemen komt.

De BeBook heeft 2 soorten firmware:

1. Adobe epub/PDF
2. Mobipocket

Maar je moet dan wel steeds je BeBook flashen. MAAR je kan je ePub(standaard formaat in NL) ebooks maar een aantal keren activeren. En elke keer als je de reader flasht moet je ook opnieuw activeren dus na een aantal flashbeurten heb je een probleem want dan gaat je ebook niet meer open. Daarom gebruiken andere merken deze techniek niet en ondersteunen alleen ePub.

Standaard staat ePub firmware op de BeBook geinstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gaat dit topic alleen over dedicated ebookreaders? Ik heb een HTC Shift en de Windows Mobile kant daarvan lijkt me ook erg geschikt als ebookreader (lange standbytijd, groot scherm, leest als tablet). Je zou dan alleen in de software moeten kunnen kantelen zodat het scherm ook de verhoudingen van een pagina krijgt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het alleen voor dedicated ebookreaders gaat.

Met Smartphones kan je alleen Non-DRM ebooks lezen. Volgens mij is er wel een Mobipocket DRM Reader voor windows mobile. Maar er zijn genoeg applicaties voor WM die non-DRM ebooks kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Marzman schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:11:
Gaat dit topic alleen over dedicated ebookreaders? Ik heb een HTC Shift en de Windows Mobile kant daarvan lijkt me ook erg geschikt als ebookreader (lange standbytijd, groot scherm, leest als tablet). Je zou dan alleen in de software moeten kunnen kantelen zodat het scherm ook de verhoudingen van een pagina krijgt.
Het topic gaat waarover de posters het willen laten gaan :) Naast mijn BeBook hebik op mijn Nokia E90 ook e-bookreadersoftware staan (Qreader, freeware). Voor wat betreft de gangbare bestandsformaten kan deze alleen .txt aan, maar dat vind ik na .rtf toch het fijnste formaat voor e-books.

Voordat ik mijn BeBook kocht heb ik een flinke tijd e-books gelezen op mijn Acer n35 met uBook (geen freeware), waarvan ik nu zie dat ze al aardig wat versies verder zijn. Dit programma kan veel open formaten aan (.txt, .rtf, .html) maar ook DRM-spul zoals .chm en .prc.

Eén groot voordeel van het lezen op een PDA/telefoon vind ik dat je geen licht aan hoeft te hebben omdat het scherm zalf al licht geeft. Het gebeurt mij regelmatig dat ik een stuk lees op mijn BeBook, en dat mijn vriendin op een gegeven moment wil slapen, maar ik nog niet. Ik trek dan het geheugenkaartje (micro-SD in adapter) uit de BeBook, plug hem in mijn E90 en lees dan gewoon verder terwijl het licht uit kan. Door zijn enorme batterij kan ik met de E90 vele uren lezen, vooral ook omdat ik het scherm op zijn donkerste stand zet.

Op een niet-dedicated ebookreader zijn er dus mogelijkheden zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

JeroenH schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:37:
[...]

Het topic gaat waarover de posters het willen laten gaan :) Naast mijn BeBook hebik op mijn Nokia E90 ook e-bookreadersoftware staan (Qreader, freeware). Voor wat betreft de gangbare bestandsformaten kan deze alleen .txt aan, maar dat vind ik na .rtf toch het fijnste formaat voor e-books.

Voordat ik mijn BeBook kocht heb ik een flinke tijd e-books gelezen op mijn Acer n35 met uBook (geen freeware), waarvan ik nu zie dat ze al aardig wat versies verder zijn. Dit programma kan veel open formaten aan (.txt, .rtf, .html) maar ook DRM-spul zoals .chm en .prc.

Eén groot voordeel van het lezen op een PDA/telefoon vind ik dat je geen licht aan hoeft te hebben omdat het scherm zalf al licht geeft. Het gebeurt mij regelmatig dat ik een stuk lees op mijn BeBook, en dat mijn vriendin op een gegeven moment wil slapen, maar ik nog niet. Ik trek dan het geheugenkaartje (micro-SD in adapter) uit de BeBook, plug hem in mijn E90 en lees dan gewoon verder terwijl het licht uit kan. Door zijn enorme batterij kan ik met de E90 vele uren lezen, vooral ook omdat ik het scherm op zijn donkerste stand zet.

Op een niet-dedicated ebookreader zijn er dus mogelijkheden zat.
TXT, ik had ook wat opmaak verwacht eigenlijk, epub kom ik veel tegen.

Maar wat is het voordeel van je Bebook? Een groter scherm dan op je PDA/phone? De Shift heeft een 7" scherm en er draait Vista en Windows Mobile op. Omdat Windows Mobile een veel langere standbytijd heeft lijkt dat me het meest geschikt voor ebooks :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moeten softwaremakers bergen met geld betalen aan Adobe om ePub DRM te mogen draaien. Zodoende zijn er nog geen smartphone apps met epub DRM ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
DRM is toch crap. Kunnen ze straks weer zeuren dat boeken massaal gedownload worden.

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 29-11-2009 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Marzman schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 23:59:
Maar wat is het voordeel van je Bebook?
* Hoewel ik niet veel moeite met TFT heb leest e-paper toch wat prettiger
* Bij fel (zon)licht is TFT nauwelijks meer leesbar, e-paper wordt alleen maar beter leesbaar
* Batterijlevensduur van de Bebook is fenomenaal: drie tot vier weken haal ik altijd wel, en ik lees echt niet weinig
* Met een Bebook heb ik al een paar keer aanspraak gehad in de trein ('is dat nou zo'n, uhm, ie-boek-rieder?'), en dat heb je met een smartphone of laptop toch minder (moet je van houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:08:
Ja en Nee en Selexyz zorgt ervoor dat je in de problemen komt.

De BeBook heeft 2 soorten firmware:

1. Adobe epub/PDF
2. Mobipocket

Maar je moet dan wel steeds je BeBook flashen. MAAR je kan je ePub(standaard formaat in NL) ebooks maar een aantal keren activeren. En elke keer als je de reader flasht moet je ook opnieuw activeren dus na een aantal flashbeurten heb je een probleem want dan gaat je ebook niet meer open. Daarom gebruiken andere merken deze techniek niet en ondersteunen alleen ePub.

Standaard staat ePub firmware op de BeBook geinstalleerd.
Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

JeroenH schreef op zondag 29 november 2009 @ 20:42:
[...]

* Hoewel ik niet veel moeite met TFT heb leest e-paper toch wat prettiger
* Bij fel (zon)licht is TFT nauwelijks meer leesbar, e-paper wordt alleen maar beter leesbaar
* Batterijlevensduur van de Bebook is fenomenaal: drie tot vier weken haal ik altijd wel, en ik lees echt niet weinig
* Met een Bebook heb ik al een paar keer aanspraak gehad in de trein ('is dat nou zo'n, uhm, ie-boek-rieder?'), en dat heb je met een smartphone of laptop toch minder (moet je van houden)
Thanks, TFT lijkt me inderdaad in het donker dan nog een voordeel, met veel licht is het inderdaad een nadeel. Een Bebook zal ook nog wel wat lichter zijn dan een kleine tablet/minilaptop. Batterijduur is op Windows CE ook goed alleen eerder dagen dan weken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 30-11-2009 14:51 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:59:
Akemi, zijn het PDF's met veel plaatjes?
Daar zitten soms wel plaatjes tussen ja. Screenshots bijvoorbeeld. Irex heeft bijvoorbeeld meer grijstinten zag ik. Dat lijk mij ook wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
JeroenH schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:37:

Eén groot voordeel van het lezen op een PDA/telefoon vind ik dat je geen licht aan hoeft te hebben omdat het scherm zalf al licht geeft. Het gebeurt mij regelmatig dat ik een stuk lees op mijn BeBook, en dat mijn vriendin op een gegeven moment wil slapen, maar ik nog niet.
Dit lijkt mij ook wel mooi. Ik lees graag vanaf m'n Bebook, alleen niet met licht aan in bed. Ik heb geen PDA/telefoon en vraag me af of je ditzelfde ook met een fotoframe zou kunnen doen. Die zijn best goedkoop en het formaat is zelfs ietsjes groter. Heeft iemand dat weleens uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
oops foute post :)

[ Voor 101% gewijzigd door punisher007 op 01-12-2009 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaringen met de Onyx Boox? Met ingebouwde Wifi/browser.

pricewatch: Onyx Boox eReader

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:16:
Ik denk niet dat het alleen voor dedicated ebookreaders gaat.

Met Smartphones kan je alleen Non-DRM ebooks lezen. Volgens mij is er wel een Mobipocket DRM Reader voor windows mobile. Maar er zijn genoeg applicaties voor WM die non-DRM ebooks kunnen lezen.
Mobipocket is wel een goede tip. Ik heb die eerst op de Vista kant van de Shift geinstalleerd en dan kun je van daaruit gemakkelijk ebooks importeren (en rss feeds) waarna hij ze synced met de wimo kant. Ook het installeren van de software aan de wimo kant ging bijna vanzelf. De lettergrootte is aan te passen en het scherm is te roteren :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Handige tip voor de mensen die nog een eBook reader willen kopen, je kan ze nu de Sony PRS-600 en de Amazon Kindles bestellen in dollar prijsjes vanuit Hong-Kong met bescheiding verzendkosten, waardoor je een PRS-600 dus hebt voor pakweg 200 euro, als je pech hebt met de douane zal je nog steeds pakweg 50 euro uitsparen.

http://www.chinesegadgets...lar-prices-for-europeans/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Amazon Kindl wordt nu ook in Nederland ondersteund. Iemand al ervaring ermee? Er is dekking in heel Nederland en een groot deel 3G dekking.

Zie http://www.amazon.com/gp/..._68290_13750920_sv_kinc_0

Persoonlijk lijkt mij dit een betere koop dan de Sony.
Netherlands
We are excited to now ship Kindle to Netherlands. Customers in Netherlands will enjoy:

Books in Under 60 Seconds: Think of a book and you could be reading it in under a minute

Free Wireless: Free 3G wireless lets you download books right from your Kindle. No monthly fees, service plans, or hunting for Wi-Fi hotspots. For non-U.S. customers, there are also no additional charges for wireless delivery in or outside your home country. See Coverage Map. See Wireless Terms and Conditions

Growing Selection: Over 310,000 English-language books to choose from; plus U.S. and international newspapers and magazines are available for your country. Because publishers give us eBook rights on a country by country basis, available titles for your country will vary from our current U.S selection. We are actively working with publishers to get the rights to all titles for every country and adding this selection every day. Check the Kindle Store to see available titles.

Low Book Prices: New York Times® Best Sellers and New Releases are $11.99 to $13.99 (prices include VAT), unless marked otherwise. You'll also find many books for less - over 70,000 titles are priced under $5.99

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:38:
De Amazon Kindl wordt nu ook in Nederland ondersteund. Iemand al ervaring ermee? Er is dekking in heel Nederland en een groot deel 3G dekking.

[...]
Als je alleen maar boeken van Amazon koopt wel. Bol.com wordt niet ondersteund (ePub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:38:

[...]
Ik heb mijn Kindle nu anderhalve maand en ik ben er nog steeds dik tevreden mee! Ja ik zit wel vast aan amazon.com maar ik lees alleen maar engels dus vandaar dat ik voor de Kindle ben gegaan.

Verder als je een boek via de Kindle of Amazon.com koopt kan je na 20 seconden gaan lezen echt super snel! De batterij gaat ook lang genoeg mee, minimaal een dag of 8 a 10(met 3g uit).

Valt nog wel op dat mensen niet weten wat een eBookreader is, van de week nog iemand in de bus die vroeg wat het ding was in mijn hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:06:
k heb mijn Kindle nu anderhalve maand en ik ben er nog steeds dik tevreden mee! Ja ik zit wel vast aan amazon.com maar ik lees alleen maar engels dus vandaar dat ik voor de Kindle ben gegaan.
Hoe lang wordt de kindl al ondersteund in Nederland? Ik dacht pas sinds december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:06:
[...]

Valt nog wel op dat mensen niet weten wat een eBookreader is, van de week nog iemand in de bus die vroeg wat het ding was in mijn hand :)
En wat zei je? Een kleitablet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:47:
[...]

En wat zei je? Een kleitablet? :+
Nee man, e-readers zijn next-gen, dus een lei!

Op zich leuk als mensen geïnteresseerd zijn, van de andere kant moet je toch ook aardig je best hebben gedaan om alle aandacht voor die dingen op TV onlangs te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwoah aandacht was vooral de eerste 2 weken en daarna heb ik niks meer gezien over ereaders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind die Kindle DX er wel echt te gek uitzien. Helaas geen 3G dekking in Nederland én geen wifi... Moet je dan alles met usb kabel of geheugenkaartje overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij werkt de Kindle wel in NL met 3G alleen komt er een toeslag op je ebooks die je koopt om de kosten te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Helsie schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:52:
Ik vind die Kindle DX er wel echt te gek uitzien. Helaas geen 3G dekking in Nederland én geen wifi... Moet je dan alles met usb kabel of geheugenkaartje overzetten?
Je houdt er wel rekening mee dat de PDF support ondanks het uiterlijk uiterst minimaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
foppe-jan schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:15:
[...]

Je houdt er wel rekening mee dat de PDF support ondanks het uiterlijk uiterst minimaal is?
Ik houd nergens rekening mee, want ik zit niet in een aanschaf keuze traject.. ;-) Ik volg gewoon de techniek op dit gebied met grote interesse.

Ik heb ervaring met een Iliad Irex 2nd edition (geloof ik?) en dat vond ik absoluut een te lage resolutie en dat ding vond ik ook te traag. Ben er dus niet zo van overtuigt dat ik er de huidige bedragen aan zou uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 17:17
In New York een PRS-300 (blauwe versie) met hoesje met LED-lamp gekocht (165 euro totaal, stuk goedkoper dan hier dus):
Afbeeldingslocatie: http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/images/products/SONY_READERPOCKET_COVERS/READER_POCKET_light_ms.jpg

Zat te twijfelen tussen de 300, Barnes & Noble Nook, maar die was nog niet beschikbaar (en een stukje duurder) en de PRS-600 (Touch), maar elke keer als ik de 600 ergens testte (Schiphol, Sony, Best Buy, meerder winkels, andere lichtbronnen) werd ik gek van het spiegelende scherm en de minder scherpe letters... Dus daarom voor de 300 gegaan.

Paar boeken mee gelezen en hij bevalt prima! Wel ff wennen dat je geen fysieke bladzijdes meer hoeft om te slaan :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Waar heb je deze gehaald ? Vriend van me gaat eind van het jaar ook naar New York en ik wilde eens kijken wat de prijzen zijn van andere ereaders ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
punisher007 schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:15:
Waar heb je deze gehaald ? Vriend van me gaat eind van het jaar ook naar New York en ik wilde eens kijken wat de prijzen zijn van andere ereaders ook.
Ze zijn overal $199 --> $217,94 inclusief tax. Ik had 'm bij de Sony Style op 550 Madison Ave. & 55th gehaald.
Het hoesje was normaal $40 + tax, maar om een of andere reden heb ik d'r $30 incl tax. voor betaald (aanbieding, of foutje, onbeschofte gasten in die winkel, dus verder niks gevraagd en weggelopen O-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:17
Weet iemand trouwens ook of de boeken goedkoper te krijgen zijn dan op BOL.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Christiaan-- schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:32:
Hmmm algemeen goedkoper nee. Er worden wel prijsacties gehouden zoals bij bol icm een sony reader en volgens mij had selexyz ook een actie met een bebook icm ebooks (toch?). En http://studon.nl heeft prijsacties met losse titels. Volgens mij is er niet 1 website die echt alles goedkoper heeft. Misschien een ebook pricewatch een idee? :)

Maar voor Engelse titels moet je niet bij Nederlandse winkels zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Dat is wel enorm sjiek zeg! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
JeroenH schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:27:
[...]

Dat is wel enorm sjiek zeg! :9
:D
Sowieso een houder nodig, dus dan is deze wel net zo mooi, voor die 7 euro meer dan de versie zonder lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Hoe goed gaat het lezen van PDF's met veel digrammen (zoals ICT boeken) op de kleinere readers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Helsie schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:26:
Hoe goed gaat het lezen van PDF's met veel digrammen (zoals ICT boeken) op de kleinere readers?
vrij kut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

--Christiaan-- schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:32:
We hebben in Nederland een (wettelijke) vaste boekenprijs. Er mag helemaal niet gestunt worden met prijzen. Het is door een onhandigheidje in de belasting wet zelfs zo dat eBoeken duurder zijn dan pBoeken. Papieren boeken vallen nl onder het lage BTW tarief en eBoeken vallen onder het hoge tarief omdat ze officieel als 'dienstverlening' worden gezien. Toen die wet gemaakt werd waren er geen boeken te downloaden en de enige dingen die je kon downloaden waren programma's

Volgend jaar wordt het aangepast

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:41

bonzz.netninja

Niente baffi

matthijst schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:43:
[...]

Ze zijn overal $199 --> $217,94 inclusief tax. Ik had 'm bij de Sony Style op 550 Madison Ave. & 55th gehaald.
Het hoesje was normaal $40 + tax, maar om een of andere reden heb ik d'r $30 incl tax. voor betaald (aanbieding, of foutje, onbeschofte gasten in die winkel, dus verder niks gevraagd en weggelopen O-) ).
In vegas hhad je ze zelfs voor 200 dollar in een automaat zitten (wall-mart-elektro-automaat, soort snoepautomaat maar dan met gadgets)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep

ebooks vallen buiten wet op vaste boekenprijs. Is ergens te vinden bij vereniging van uitgevers oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:10:
Volgens mij werkt de Kindle wel in NL met 3G alleen komt er een toeslag op je ebooks die je koopt om de kosten te dekken.
3G dekking is er idd wel: http://client0.cellmaps.com/tabs.html#cellmaps_intl_tab
Maar van die toeslag heb ik nog niet gehoord, volgens mij zit de 3G kosten gewoon bij de standaardprijs in..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 17:35
Iemand een idee waar ergens rond het Brussels de Sony PRS300/600 te vinden is? Ik ben er nog geen winkel tegengekomen waar er voorraad was.

• t-town
http://www.ereaderstore.be/
allebei op voorraad, gratis verzending

ER is wel een extra kost als je 3G gebruikt bij Kindle, die zit namelijk in de boekenprijs in (9.99-13.99).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
DHerbig schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 02:20:
[...]

Dit lijkt mij ook wel mooi. Ik lees graag vanaf m'n Bebook, alleen niet met licht aan in bed. Ik heb geen PDA/telefoon en vraag me af of je ditzelfde ook met een fotoframe zou kunnen doen. Die zijn best goedkoop en het formaat is zelfs ietsjes groter. Heeft iemand dat weleens uitgeprobeerd?
Ik kan mezelf antwoord geven want ik heb het inmiddels zelf uitgeprobeerd met een Kodak Easyshare P736. :)

Voordeel: Grootste voordeel is natuurlijk het bij donker makkelijk te kunnen lezen als alternatief voor de laptop op schoot of de E-reader met een lamp erbij aan. Voor een heel redelijk prijs, niet te vergeten.

Voordeel: Het scherm is groter en door het backlight ook helderder, dus het lettertype kan kleiner worden, wat ongeveer de helft aan bladzijden scheelt. Op het Bebook wil ik 26pt en voor de Kodak is 18pt goed te doen.
Hij is niet zwaarder dan het Bebook.

Nadeel: Bladeren is lastig. Je kunt instellen dat hij automatisch een nieuwe bladzijde laadt met keuze tussen 3 seconden en 1 uur, maar dit kun je niet uitzetten. Wil je het handmatig doen, dan moet je minimaal driemaal op de aanraakrand tikken. Eerst om hem te pauzeren, dan om te bladeren en dan om het pauzeren weer teniet te doen, want anders blijven er irritante pauze-balkjes midden in het scherm staan. Gelukkig hoef je minder vaak om te slaan, zie boven.

Nadeel: De laatste bladzijde blijft niet op het scherm na uitzetten. Je moet dus paginanummers invoegen en dit zelf onthouden. Er is geen goto-functie. Wil je naar een bepaalde bladzijde, dan kan dat via de miniatuurweergave wel enigszins snel, maar het is niet leuk. Het kan schelen als je een groot boek over meerdere mappen verdeelt, of je kunt het ding gewoon aan laten staan. Stroomverbruik is 10 Watt.

Nadeel: Deze moet aan het stopcontact. Maar er zijn er ook met accu.

Voordeel: Niet gebonden aan grijstinten.

Nadeel: Voor stripboeken is het scherm net iets te klein en er is geen zoomfunctie.

Conclusie: Het werkt, alleen ontbreken de handigheidjes die een echte e-reader biedt om het lezen prettig te maken. Het zou kunnen zijn dat een ander merk digitaal fotoframe wèl de mogelijkheid biedt om te bladeren en de laatste pagina te onthouden. In dat geval zou dat een echte aanrader zijn.

Ondanks de nadelen ga ik hem 's avonds in bed toch als E-reader gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:07
Bij 1dayfly.nl is de Foxit eSlick in de aanbieding. Zo te zien heeft deze goede pdf support, maar geen epub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:57
canonball schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:22:
Bij 1dayfly.nl is de Foxit eSlick in de aanbieding. Zo te zien heeft deze goede pdf support, maar geen epub.
Volgens de reacties is epub met de nieuwste firmware wel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
DHerbig schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:58:
[...]
Conclusie: Het werkt, alleen ontbreken de handigheidjes die een echte e-reader biedt om het lezen prettig te maken. Het zou kunnen zijn dat een ander merk digitaal fotoframe wèl de mogelijkheid biedt om te bladeren en de laatste pagina te onthouden. In dat geval zou dat een echte aanrader zijn.
Maar het grootste voordeel van een echter ereader mist hij dan nog steeds; het e-ink scherm. Voor mij persoonlijk een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Roamor schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:17:
[...]

Maar het grootste voordeel van een echter ereader mist hij dan nog steeds; het e-ink scherm. Voor mij persoonlijk een dealbreaker.
Het ging er ook om een alternatief/aanvulling voor de echte e-reader te hebben als je 's avonds niet het licht aan wilt hebben om te kunnen lezen van een e-ink scherm. Voor overdag is uiteraard het e-ink scherm het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
canonball schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:22:
Die reflow van PDF is wel gaaf. Maar wel erg klein scherm, en weinig andere ondersteunde formaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10-2022

YDh

Net even dit topic doorlopen en ik kan weinig vinden over de Cool-ER. Is er iemand die dit toestel gebruikt en zijn ervaringen kan delen?

Ik lees vooral op de bus/trein en in de zomer in de tuin (dus in de zon). Ik twijfel tussen de aankoop van een Cool-ER en een Sony PRS-600.

Cool-ER
+ beter scherm
+ veel ebook formaten (o.a. epub en prc)
+ verwisselbare batterij
+ 8 lettergroottes
- lelijke achterkant ('We make reading cool'?)
- menu
- voelt wat traag aan bij het omslaan van pagina's

Voordelen van de Sony PRS-600
+ touch screen
+ handige manier om nota's te nemen bij je tekst (heb ik wellicht niet nodig)
- minder goed scherm
- beperkt aantal ebook formaten (geen prc of html, maar er zijn gratis converters)
- geïntegreerde batterij

Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?

Weet er trouwens iemand waar er in België een winkel is die de Sony PRS-600 als demotoestel heeft? De Cool-ER heb ik gevonden bij de FNAC, maar de Sony PRS-600 verkopen die enkel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand dit model al? Of heeft hij/zij er al meer over gelezen?

http://www.sonystyle.com/...uctId=8198552921666064650

Modelnaam is PRS-900BC
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.