Het eBookreader-ervaringentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste
Acties:
  • 152.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja komt alleen in de USA uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou dan dus betekenen dat als je hem daar koopt de 3G functie ed. niet zal werken, is dit correct?

Verder las ik dat hier Sony DRM beveiliging op de Epub bestanden zijn, zijn dan alleen in Amerika aangekochte ebooks leesbaar of zou dit niets uitmaken?

Weet iemand trouwens ook wanneer op de iRex DR1000s Epub bestanden te lezen zijn, begreep dat hier een update voor zou uitkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3G zou ik niet weten, misschien wel maar dan met een toeslag net zoals bij amazon?

Volgens mij is er maar 1 DRM voor epub en dat is Adobe DRM. Dus Sony zal de Adobe DRM gebruiken denk ik.

Ja komt nog een update voor uit, maar Irex belooft wel vaker iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:20:
3G zou ik niet weten, misschien wel maar dan met een toeslag net zoals bij amazon?

Volgens mij is er maar 1 DRM voor epub en dat is Adobe DRM. Dus Sony zal de Adobe DRM gebruiken denk ik.

Ja komt nog een update voor uit, maar Irex belooft wel vaker iets.
Weet trouwens niet of ik mag linken naar andere forums, maar hier staat meer info om toch epub op de DR1000S te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:19
Ik kreeg gister het krantje van de mediamarkt in de bus. Stond de prs-600 voor 129 euro.
Bijna ongeloofwaardig of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Welke mediamarkt? Want de Media Markt heeft namelijk per vestiging aanbiedingen (naast de landelijke aanbiedingen).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:56
Mediamarkt Rotterdam Centrum geeft op de online flyer aan: PRS-600 voor 209. Ook een mooie prijs natuurlijk, maar lang geen 129...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn aardige prijsdalingen, dagaanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G8rb8n schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:58:
Mediamarkt Rotterdam Centrum geeft op de online flyer aan: PRS-600 voor 209. Ook een mooie prijs natuurlijk, maar lang geen 129...
Als ik in die flyer kijk, dan is het de PRS 300, niet de 600...

Overigens heeft vestiging Almere de AMBIANCE AT 6" Digibook E-book voor 199.
6" - 15.2 cm E-book, 16 grijstinten, Linux 2.6, 64MB intern geheugen, SD card slot, ondersteund alle populaire tekst, beeld en geluidsformaten. Nederlandstalig.

Iemand ooit gehoord van dit merk/model?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G8rb8n
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:14:
[...]

Als ik in die flyer kijk, dan is het de PRS 300, niet de 600...
Je hebt helemaal gelijk, was weer even te lui om door te klikken. Die aanbiedingen per vestiging blijven me verbazen, in Utrecht is de PRS 300 voor 169 te verkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad apart, die prijsverschillen per vestiging.

Ik zit er zelf aan te denken om een aantal pdf'jes op een sd te zetten en daarmee naar de mediamarkt te gaan om die Ambiance even uit te testen. Gaat mij voornamelijk om de pdf's namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ambiance werd laatst weggegeven bij een tvspelletje van MAX 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:35:
De ambiance werd laatst weggegeven bij een tvspelletje van MAX 8)
En, was het wat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De presentatoren wisten zelf ook niet wat het was... iets met boeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:19
Hmm die 129 is in het mediamarkt krantje van Maastricht. Maar ik was zelf langs geweest en zie alleen het 300 model liggen wat 169 kost. Dus die met touch screen zou dan goedkoper zijn, wat mij vrij sterk lijkt... heb het ook niet meer gevraagd, ga er vanuit dat het een fout in de folder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidance
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2019
Ik heb sinds een week de Sony prs-600 en moet zeggen dat ik erg te spreken ben over het formaat en wat hij kan. Ik ben (aangezien ik al zoveel Stralingsapparatuur in huis heb: PS3, 3 laptops, 4 telefoons etc) blij dat hij geen 3G of Wifi heeft (hij heeft 2 kaartslots, dus als ik iets erbij wil zetten, zet ik dat op 1 van de twee kaarten een MS (8GB) of een SD (8GB).

Prettig om niet met een backlight te hoeven lezen. Ik ben IT'er en zit dus al genoeg achter een stralend beeldscherm. Ik had hem nog geen dag en mijn vrouw wilde hem al inpikken...Dus ik weet wat ik moet halen voor Kerst.

De zoek functie en het 'Zoom in', naast de font vergroting, zijn echt lekker om soms sommige stukken te lezen.

Wat ik vreemd vind, is dat bij de Kindle en anderen steeds expliciet staat aangegeven: 16bit grijswaarden. Bij de Sony niet maar volgens mij heeft hij voldoende om het werk te laten zien.

Kan iemand me trouwens uitleggen waarom men zo'n ophef maakt over een Tablet die moet uitkomen van Apple? De eReader gaat toch juist om het 'papier'-vergelijk, waarbij juist de levensduur van een batterij en het wegblijven van een backlight de achterliggende gedachte is? Wat wil dan zo'n schreeuwend tablet scherm inbrengen? Dat is dan net zoveel als een Netbook....Daar koop ik geen eReader voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:56
Wat ik vreemd vind, is dat bij de Kindle en anderen steeds expliciet staat aangegeven: 16bit grijswaarden. Bij de Sony niet maar volgens mij heeft hij voldoende om het werk te laten zien.
Dat komt omdat de Sony 8 grijswaarden heeft en da's 3 bit dacht ik? Niet echt reclame dus voor het apparaat.

Edit: Ik zie bij de Kindle geen 16bit maar "16-level" staan, 16 grijstinten dus. Dat zal dan wel 4bit zijn :P maar nog steeds meer dan de Sony!

[ Voor 18% gewijzigd door WaterFire op 15-12-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52

4POX

Everybody is wired

Stop de pers

http://mac.softpedia.com/.../Sony-eBook-Library.shtml

Nieuwe update voor de sony apparaten..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

WaterFire schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:43:
[...]

Dat komt omdat de Sony 8 grijswaarden heeft en da's 3 bit dacht ik? Niet echt reclame dus voor het apparaat.

Edit: Ik zie bij de Kindle geen 16bit maar "16-level" staan, 16 grijstinten dus. Dat zal dan wel 4bit zijn :P maar nog steeds meer dan de Sony!
Tja, mijn bebook heeft maar 4 grijstinten, meer dan voldoende om een boek mee te lezen lijkt me, ik wil tekst, geen plaatjes.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik zit nu met een probleem.

reader library 3.1 wilde mijn Sony PRS-300 niet herkennen. Ook niet na een format vanuit het apparaat. Ik heb toen het apparaat geformateerd vanuit de laptop. En nu kan het apparaat het file systeem niet meer herkennen. Ik heb zowel met een windows machine als een Apple machine fat en fat32 geprobeerd. Bestand systeem wordt niet herkend.

Hoop dat ik er vannacht nog niets van kan maken.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Is een tweaker in staat om te zien welk bestandsysteem wordt gebruikt op de PRS-300 reader. Ik begin bang te worden dat die intern een ext3/ext4 bestand systeem gebruikt en extern een fat partitie laat zien. Of zit ik verkeerd te denken. Zowel op fat16 als in fat32 format krijg ik hem niet meer werkend. Ik heb een format gedaan vanuit windows disk manager en format.com op de prompt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:17
@4pox: heb ook zoiets gehad. Geformatteerd vanuit de PC en toen deed ie het niet meer (melding over bestand wat ie niet kon laden ofzo, weet niet meer precies).
Bleek dat dat ding in het BIOS van de PC als externe schijf oid. stond.
Misschien daar eens kijken of je iets vreemds ziet?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mijn werk is een HanLin V3 onderweg die ik moet gaan testen. Ik moet er wat boeken mee gaan lezen in de baas zijn tijd en mijn ervaringen delen met de werkgroep e-readers in het onderwijs (rond de zomer).

Wat is werken toch vervelend soms :D

Is de Hanlin V3 trouwens wat? Er schijnt alternatieve firmware opgezet te zijn door de ict afdeling?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:53
E-readers in het onderwijs?
Op zich zou dit de manier zijn of van die achterlijk dure schoolboeken af te komen.
Schoolboeken verouderen snel en zijn kostbaar.
Even een boek downloaden op een e-reader zou ideaal zijn.

Die boeken hoeven overigens niet gratis te zijn maar de kosten kunnen vele malen lager worden omdat er geen drukwerk/papier/distributie meer aan te pas komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Na veel ellende toch voorelkaar gekregen.

Op een Apple machine heb ik de volledige partitie verwijderd (Die optie had ik niet op een windows vista machine) en daarna met een vista machine een nieuwe partitie laten maken.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:38:
E-readers in het onderwijs?
Op zich zou dit de manier zijn of van die achterlijk dure schoolboeken af te komen.
Schoolboeken verouderen snel en zijn kostbaar.
Even een boek downloaden op een e-reader zou ideaal zijn.

Die boeken hoeven overigens niet gratis te zijn maar de kosten kunnen vele malen lager worden omdat er geen drukwerk/papier/distributie meer aan te pas komt.
Schoolboeken zijn inderdaad duur maar veel van de kosten ervan gaan in de ontwikkeling ervan zitten. Wel is het handig om eventuele appendixes, correcties etc. automatisch naar de e-reader te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:23:
[...]

Schoolboeken zijn inderdaad duur maar veel van de kosten ervan gaan in de ontwikkeling ervan zitten. Wel is het handig om eventuele appendixes, correcties etc. automatisch naar de e-reader te sturen.
Ontwikkeling van lesmateriaal kost ook geld, dat is juist. Maar ik denk dat de kosten een stuk omlaag kunnen door boeken elektronisch aan te bieden. Scheelt ook een hoop papier (en bomen...). Het vernieuwen van de inhoud van het boek is ook veel eenvoudiger. Een update is zo gedaan. Met een gedrukt boek kan dat niet. Ieder jaar een nieuw gedrukt boek uitbrengen is leuk maar niet handig.
Het is en blijft veel te kostbaar.
De prijzen van e-book readers zijn nog aan de hoge kant maar door massaproductie en concurrentie komen er steeds meer mogelijkheden en zal de prijs hiervan dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24
Schoolboeken zijn de grootste melkkoetjes van de uitgeverijen. Net alsof er ook maar iets verandert in de wiskunde op brugklasniveau. Gewoon elke zoveel tijd de cijfertjes van de sommen veranderen en in een andere volgorde zetten zodat iedereen weer genoodzaakt is de laatste druk te kopen. Net als die TI grafische rekenmachines. 130 euro voor een apparaatje met 15MHz, lage resolutie monochroom LCD scherm en 1MB geheugen oid.

Maar als het goed is worden schoolboeken 'gratis'.

Denk overigens nog niet dat e-readers momenteel echt geschikt zijn voor het onderwijs. Resolutie moet wat toenemen voor de grafieken en tabellen. Snelheid mag ook wel verbeteren. En het zou handig zijn als de leraar alle readers op hetzelfde moment naar een bepaalde pagina kon laten gaan (hoeveel tijd was je tenslotte niet bezig op de middelbare school met bladeren ;) ).

Zodra e-readers trouwens de standaard worden in het onderwijs zullen de gewone boeken sterven. No way dat iemand die opgroeit met een e-reader nog logge boeken wilt meesjouwen waarbij je moet bladeren en een boekenlegger moet gebruiken.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:24
is er iemand hier die al ervaring heeft met de nook?

android since G1.

BarôZZa schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:13:
Schoolboeken zijn de grootste melkkoetjes van de uitgeverijen. Net alsof er ook maar iets verandert in de wiskunde op brugklasniveau. Gewoon elke zoveel tijd de cijfertjes van de sommen veranderen en in een andere volgorde zetten zodat iedereen weer genoodzaakt is de laatste druk te kopen. Net als die TI grafische rekenmachines. 130 euro voor een apparaatje met 15MHz, lage resolutie monochroom LCD scherm en 1MB geheugen oid.

Maar als het goed is worden schoolboeken 'gratis'.

Denk overigens nog niet dat e-readers momenteel echt geschikt zijn voor het onderwijs. Resolutie moet wat toenemen voor de grafieken en tabellen. Snelheid mag ook wel verbeteren. En het zou handig zijn als de leraar alle readers op hetzelfde moment naar een bepaalde pagina kon laten gaan (hoeveel tijd was je tenslotte niet bezig op de middelbare school met bladeren ;) ).

Zodra e-readers trouwens de standaard worden in het onderwijs zullen de gewone boeken sterven. No way dat iemand die opgroeit met een e-reader nog logge boeken wilt meesjouwen waarbij je moet bladeren en een boekenlegger moet gebruiken.
Dit is tenminste een begin: http://wikiwijs.nl/

Digitaal lesmateriaal. Hoef je ook niet meer met kilo's syllabussen/readers te sjouwen, die worden verkocht door de school tegen kostprijs.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

coredalae schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:42:
Op eReaders.nl, waar ook de inkoopactie is georganiseerd, ontvangen een aantal mensen deze week hun Nook. Misschien daar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Er staat een review van een aantal e-readers op de Telegraaf site.
Zie:
KLIK HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die reacties eronder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
coredalae schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:42:
Hier zijn er een aantal:
http://www.nookboards.com/forum/index.php?topic=594.new#new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinos76
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-01-2023
Ja inderdaad, ik heb ze ook met verbazing gelezen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heinos76 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:51:
[...]

Ja inderdaad, ik heb ze ook met verbazing gelezen. 8)7
Vind je ze vreemd? Dezelfde soort reacties staan ook op tweakers elke keer als er over ereaders gesproken wordt. Altijd gaat het over vermoeide ogen, geur van papier, omslaan, video op spelen, kleur... 8)7 :X

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Laatst online: 18-09 13:59
Wel gave machientjes. Maar er zit vaak geen internetbrowser op, of wel? De Onyx Boox heeft dat wel begreep ik, dat vind ik wel fijn. Maar ik weet niet hoe goed geschikt ze zijn om een beetje te browsen.

Ik zie toch meer in laptops met omklapscherm. Dus met volwaardig toetsenbord, maar wel klein en dun, die je dus heel makkelijk ook als e-reader kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 16:31
Compuhair schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:40:
Wel gave machientjes. Maar er zit vaak geen internetbrowser op, of wel? De Onyx Boox heeft dat wel begreep ik, dat vind ik wel fijn. Maar ik weet niet hoe goed geschikt ze zijn om een beetje te browsen.

Ik zie toch meer in laptops met omklapscherm. Dus met volwaardig toetsenbord, maar wel klein en dun, die je dus heel makkelijk ook als e-reader kan gebruiken.
Een e-reader heeft juist als voordeel het e-ink scherm. Erg rustig voor je ogen in vergelijking met een 'normaal' scherm. Als je dan ebooks op laptop gaat lezen, is 't voordeel verdwenen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Laatst online: 18-09 13:59
BaSsDruM schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:20:

Een e-reader heeft juist als voordeel het e-ink scherm. Erg rustig voor je ogen in vergelijking met een 'normaal' scherm. Als je dan ebooks op laptop gaat lezen, is 't voordeel verdwenen.... 8)7
en is een laptop met e-ink scherm dan iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Compuhair schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:44:
[...]

ik denk niet dat die er zijn want e-ink is er voor zover ik weet alleen in grijstinten..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

ToolkiT schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:51:
[...]

ik denk niet dat die er zijn want e-ink is er voor zover ik weet alleen in grijstinten..
Geef het een paar jaar.

Gisteren een leuk nadeel ontdekt aan mijn Sony pocket reader. Voor het slapen gaan nog even een paar hoofdstukken lezen in een koude slaapkamer. Niet fijn met een ding van aluminium in de handen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PixelQi = (kleuren)ereader scherm in een laptop incl refreshrate van een lcd scherm. Deze zullen ergens in 2010 uitkomen(dat zeggen ze althans). Zie ook: http://www.pixelqi.com/products

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Compuhair schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:40:
Niet erg geschikt, aangezien het scrollen enorm veel paginaverversingen met zich meebrengt. En als iets een ereader traag, slurpend maakt dan is het dat wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:18:
PixelQi = (kleuren)ereader scherm in een laptop incl refreshrate van een lcd scherm. Deze zullen ergens in 2010 uitkomen(dat zeggen ze althans). Zie ook: http://www.pixelqi.com/products
Incl. refreshrate van een lcdscherm? Hmmm dat klinkt dan toch meer als een veredelde netbook. De kracht van een ereader (dus feitelijk de e-ink) is juist de refreshrate die nihil is.
Ik lees dat pixel-qi (hadden ze geen betere naam kunnen bedenken) claimt dat hun schermen een 3x hogere resolutie heeft t.o.v. standaard lcd-schermen. Maar wat heeft dit precies voor een effect op de refreshrate of de relatie daartussen? Weet iemand dat?

Tsja de reacties op de telegraaf-site is natuurlijk wel weer typerend. Vond het trouwens wel een aardig artikel. Wanneer gaat Tweakers eens een vergelijkend ereader onderzoek/artikel er aan wijden?

Vanwege de aankopen in de decembermaand was ik erg benieuwd naar de verkoop van commerciële ebooks. En tot mijn stomme verbazing zie ik dat mijn uitgebrachte ebooks bij bol.com het redelijk doen.

• Megaflix
  • Laatst online: 12-03 19:58
Zojuist kwam TNT een rode Sony Reader afgeven die ik besteld had :D Ik ben wel benieuwd of het een beetje gaat bevallen zo'n reader.
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:03:
En tot mijn stomme verbazing zie ik dat mijn uitgebrachte ebooks bij bol.com het redelijk doen.
Heb je zelf boeken geschreven dan? Welke?

• karel01
  • Laatst online: 19-09 20:08
In mijn zoek tocht naar een leuke ereader kwam ik deze tegen bij BCC. De reader ziet er op zich goed uit, maar nergens kan ik een review of website vinden met meer informatie. |:( Is er een lezer die deze reader kent?
Het gaat om de Delium EB600 http://www.bcc.nl/product/delium-eb60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 16:31
Compuhair schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:44:
[...]

Late reactie, maar nee die is er niet. Daarom is 't ook niks om een ebook op een laptop te lezen, zoals jij suggereerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
Dat is een netronix-device. zoals de cooler en bookeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Heb er gisteren in de MM even mee kunnen spelen en ik ben er nu helemaal van overtuigd, ik moet er gewoon 1tje hebben

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Exphy: Welke heb je mee gespeeld?

Ik ga in Januari (voor mijn werk) naar Amerika en dan wil ik ook een Ebook reader mee terug nemen? Heeft er iemand een gouden tip voor een model? Of is de Sony 600 series "top of the bill" op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Begin januari is de Consumer Electronics Show (CES) persoonlijk wacht ik daar nog even op om te zien wat er allemaal aangekondigt wordt. Mogelijk ga ik dan voor de plasticlogic que.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
rally schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 08:59:
Exphy: Welke heb je mee gespeeld?

Ik ga in Januari (voor mijn werk) naar Amerika en dan wil ik ook een Ebook reader mee terug nemen? Heeft er iemand een gouden tip voor een model? Of is de Sony 600 series "top of the bill" op dit moment?
Smaken verschillen, maar qua leesbaarheid kun je 10x beter de PRS-300 hebben.
Door het touchscreen spiegelt de 600 als een gek.

*What's not: Screen has a wee bit less contrast than non-touch screen readers.
*Cons: Glare-prone display with less contrast
*But there is a but, and it's rather a big one. In the process of enabling touch interaction, the quality of the screen is degraded when compared with the PRS-300. It is darker, the contrast is worse and it is more reflective.
*Glare glare glare glare glare... and did I mention the glare issue?
*The PRS-600 suffers from the same readability handicap because of the added touchscreen layer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Amazon Kindle is zeker een goede keuze, maar die moet je dan weer niet in Amerika gaan halen (=bestellen).
Ik zou gaan voor een simpele reader, zoals de Netronix en Hanlin apparaten (ziemobileread wiki
Als je per se een touch screen wilt, ga dan voor de onyx boox of de Irex, nadelen daarbij zijn dat er een kortere batterijduur is en dat de onyx nog niet verkrijgbaar is in de US. Zij hebben wel een WACOM-based touchscreen, zodat je geen last hebt van glare, maar je moet er wel rekening mee houden dat je die niet met de vinger kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik heb de Sony PRS-700 (die nog erger schijnt te zijn dan de 600 qua glare) en ja, hij heeft last van reflecties/glare als je 'm verkeerd vasthoudt. Zodra je 'm iets anders draait is de reflectie weg. Ik vind het zelf prima werkbaar, maar ik kan me voorstellen dat mensen het erg irritant vinden, ik kan je dan ook aanraden om een 600 een keer ergens te proberen om te zien of je het inderdaad irritant vindt of niet. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vast bij meer winkels, maar bij de ANWB hebben ze de 300 en 600 van Sony staan.
Kan je ermee klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Medetweakers,

ik zit erover te denken om een E-reader aan te schaffen van het geld dat ik met kerst heb gekregen. Een Bebook lijkt mij wel wat omdat hij goedkoop is, geen touchscreen heeft dus geen glare, 6 inch variant, en ondersteund bijna alle bestandsformaten.

Ik heb nog wel een altijd vragen:

-Hoe duur zijn e-boeken nu? Ik had begrepen dat ze ongeveer net zo duur zijn als normale boeken?
-PDFs lezen wil absoluut niet? Ik had begrepen dat die zich niet makkelijk laten reflowen namelijk.
-Iemand ervaring met de 6 inch Bebook? Zo ja, bevalt hij of was het een miskoop?

Edit: zag net dat ze op 1dayfly.nl de iRex iLiad Book Edition voor 485 euro hebben. Misschien een goede deal voor degene die erin geinteresseerd zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door Haijo op 29-12-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
Op het ogenblik ben ik me ook aan het orienteren en kom ook steeds op de bebook uit. Inmiddels zag ik op het forum van bebook zelf iemand die zowel de 5 als de 6 inch versie heeft. Zij vertelde dat ze de twee naast elkaar gelegd had met dezelfde boeken ingeladen. Wat bleek..... de 5 inch versie liet per bladzijde 1 regel minder zien dan de 6 inch.
Ik heb daarom zelf zoiets van, dan kan ik beter de 5 inch nemen, want die is wat compacter, 2x sneller dan de 6 inch en goedkoper. Ik ben ook nog even aan het kijken naar de Hanvon 518. Deze heeft ook aardige specificaties. Ik ga waarschijnlijk vanmiddag gewoon even de stad in om te voelen en te zien wat ik nu zelf prettig vind. Ik wil dan toch ook nog even de sony vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
t-town schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 10:53:
Amazon Kindle is zeker een goede keuze, maar die moet je dan weer niet in Amerika gaan halen (=bestellen).
Je kan de Kindle 2 inderdaad gewoon bestellen en laten versturen naar Nederland hoor. Het mooie is dat Amazon de douanekosten al van te voren afrekent dus je krijgt geen naheffingen zoals meestal het geval is als je iets in Amerika bestelt. En als het duurder uitpakt dan ze ingeschat hebben dan betalen zij de rekening. Niettemin zou ik het ook handiger gevonden hebben als ik hem gewoon op amazon.co.uk of .de had kunnen halen hoor. Ik snap ook niet dat ze dat niet doen.

Maar ik heb er van het weekend een besteld en die kwam incl. verzendkosten en BTW op 240 euro. Dan heb ik die toch liever dan zo'n Sony die ongeveer hetzelfde kost (voor 6"), zeker als je in de toekomst wat meer gaat kunnen met de wireless functie. Alleen qua officieel boekenaanbod in Nederland zit je met de Kindle denk ik niet zo goed, maar ik lees zelf toch alleen engelstalige boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
http://www.quickpwn.com/2009/12/islate-ebook-reader.html
Volgens een of andere website gaat Apple ook een e-reader op de markt zetten. Blijft natuurlijk maar een gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Zijn er hier ook mensen die de PRS-300 in USA hebben besteld?
Buiten het feit dat je de garantie moet checken, zijn er nadelen te noemen?
Handleiding in het NL is wel te downloaden denk ik.

Scheelt toch flink wat geld! 130 euro (ex verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
ExTaxi schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:14:
Zijn er hier ook mensen die de PRS-300 in USA hebben besteld?
Buiten het feit dat je de garantie moet checken, zijn er nadelen te noemen?
Handleiding in het NL is wel te downloaden denk ik.

Scheelt toch flink wat geld! 130 euro (ex verzendkosten)
Ja, maar je hebt maar 3mnd garantie, ipv officieel 2j. En je vergeet volgens mij de importheffing mee te rekenen.

[ Voor 8% gewijzigd door foppe-jan op 04-01-2010 23:19 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
PRS-300 bestellen in de VS zou ik niet snel doen (laten meenemen door iemand is dan handiger) omdat je verzendkosten bovenop krijgt (zal wel minimaal 20 euro zijn). PRS-300 was pas bij Mediamarkt 175 euro volgens mij, dus dan scheelt het niet veel meer, en al helemaal niet als je er BTW/invoerrechten over moet betalen, dan zit je alleen met de reader al op 175 euro ex verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook een erg interessante reader. 11,5", 1600*1200 UXGA flexibel touchscreen met wifi!

http://www.engadget.com/2...-be-hitting-a-sprint-sto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:13
Het scherm kan dan wel flexibel zijn de behuizing is dat niet. Die foto is dus beetje verneukeratief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:28:
Dit is ook een erg interessante reader. 11,5", 1600*1200 UXGA flexibel touchscreen met wifi!

interesant :), als die hier uitkomt heb ik daar wel interesse in (mits OK geprijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Maar de behuizing kan dat aan, een scherm met glassubstraat kan niks aan. Die zijn bij de minste spanning kapot,grotere schermen kunnen dat natuurlijk niet hebben en dus zijn er andere substraten, zoals plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:28:

woow :D ik hoop maar dat hij niet absurd duur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
Het is zo ver, de kindle DX is verkrijgbaar in de BeNeLux!
Hij kost ongeveer 430 euro, verzending en belastingen ingerekend.
Ik vind dat dat nog wel mee valt, gezien de schermgrootte van 9.7".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ja, maar dan kun je dus alleen boeken bij Amazon kopen nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-town schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:48:
Bij wie is hij beschikbaar dan? Had wel gelezen dat je via Amazon een pre order kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
rally schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:58:
Ja, maar dan kun je dus alleen boeken bij Amazon kopen nietwaar?
Yup. En je kunt geen aantekeningen maken in PDFs, dus als je dat grotere scherm kocht om die net weer te kunnen geven is het ook vrij zinloos :) 8)7

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:08:
[...]

Bij wie is hij beschikbaar dan? Had wel gelezen dat je via Amazon een pre order kunt plaatsen.
volgens mij bij Amazon US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontving laatst een nieuwsbrief waarin de Boox voor 299 voorbij komt.

http://www.studon.nl/onyx-boox-ereader.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de Plastic Logic Que is nu ook officieel aangekondigd: http://www.engadget.com/2...-proreader-first-hands-on.

En de Spring Design Alex heeft een prijskaartje: http://www.engadget.com/2...ruary-22-release-date-39/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-08 08:07
matthijst schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:04:
PRS-300 bestellen in de VS zou ik niet snel doen (laten meenemen door iemand is dan handiger) omdat je verzendkosten bovenop krijgt (zal wel minimaal 20 euro zijn). PRS-300 was pas bij Mediamarkt 175 euro volgens mij, dus dan scheelt het niet veel meer, en al helemaal niet als je er BTW/invoerrechten over moet betalen, dan zit je alleen met de reader al op 175 euro ex verzenden.
Hij was bij de MM zelfs 159 euro. Daar heb ik er ook eentje gescoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
t-town schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:56:
Maar de behuizing kan dat aan, een scherm met glassubstraat kan niks aan. Die zijn bij de minste spanning kapot,grotere schermen kunnen dat natuurlijk niet hebben en dus zijn er andere substraten, zoals plastic.
Lijkt me hét usp van deze reader. Ik overwoog een kindle dx maar na het lezen van talloze verhalen over hoe fragiel dat ding wel niet is (als je de specifiek daarvoor ontworpen (!) houder verkeerd opent is het al einde verhaal) niet meer. Het lijkt me wel dat de Skiff reader een fors stukkie duurder zal zijn dan de dx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

http://ces.cnet.com/8301-31045_1-10428337-269.html
Plastic Logic will sell a 4GB model with Wi-Fi and an 11.6-inch display for $649, while a version with double the memory and 3G in addition to Wi-Fi will sell for $799. Release is set for April.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:49

polthemol

Moderator General Chat
iemand ervaring met de prs-300 en 600 van sony icm het lezen van de leuke ciscoboeken ?

zit een beetje erover na te denken. Aankomende februari verstrek ik voor een buitenlandse stage en ze willen je er graag aan het leren houden met wat certificaten. Nu ga ik dan natuurlijk mijn ciscolijstje wat aanvullen.

Vanwege budgetredenen wil ik daar zo min mogelijk meuk mee naartoe en terug slepen en mijn kamer zo klein mogelijk houden, dus ook boeken heb ik geen zin om plaats voor vbrij te houden in mijn rugzak, kortom: een e-reader is great.

Ik vraag me echter af of het doenbaar is om op 1 van de 2 bovenstaande modellen met goed fatsoen een netwerkschema uit het boek te lezen, zo dat je er ook nog wat tekst bij hebt staan zodat je begrijpt wat er staat. Als er iemand is met hands-on ervaring, ik hoor het graag.

De beeldkwaliteit heb ik al gezien bij de mediamarkt, bevalt allemaal top, maar dit puntje hik ik tegen aan.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ik denk dat je toch echt wel een grotere versie richting A4 nodig zult hebben ivm tabellen en afbeeldingen.

[ Voor 15% gewijzigd door punisher007 op 09-01-2010 06:38 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordzaza
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik vroeg me af wat de ervaringen van mensen hier zijn wat betreft PDF's lezen op een ereader. Ben zelf van plan een ereader te kopen omdat ik voor mijn studie veel PDF en .doc teksten moet doornemen (PDF met voornamelijk tekst, soms een tabel, doc teksten). Markeren/aantekeningen maken zou handig zijn, maar is geen must.

Zijn er ereaders die pdf tekst automatisch omzetten naar het schermformaat van de reader (dus niet zoomen en horizontaal scrollen)? Een ereader waarop pdf files als een boek te lezen zijn zou ideal zijn. Mijn budget is maximaal 300 euro. Zelf vind ik de Havon n518 en de Sony prs-300 interessante opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
t-town schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:48:
Zit er dan zoveel belasting op? Want puur dollar-euro prijsconversie komt op 340 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Helsie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 10:58:
[...]
Zit er dan zoveel belasting op? Want puur dollar-euro prijsconversie komt op 340 euro...
belasting op 340 is bijna 70 ja.. de rest jatten ze omdat ze denken dat je niet weet wat een wisselkoers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Lordzaza schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 09:46:
Ik vroeg me af wat de ervaringen van mensen hier zijn wat betreft PDF's lezen op een ereader. Ben zelf van plan een ereader te kopen omdat ik voor mijn studie veel PDF en .doc teksten moet doornemen (PDF met voornamelijk tekst, soms een tabel, doc teksten). Markeren/aantekeningen maken zou handig zijn, maar is geen must.

Zijn er ereaders die pdf tekst automatisch omzetten naar het schermformaat van de reader (dus niet zoomen en horizontaal scrollen)? Een ereader waarop pdf files als een boek te lezen zijn zou ideal zijn. Mijn budget is maximaal 300 euro. Zelf vind ik de Havon n518 en de Sony prs-300 interessante opties.
Een pdf heeft meestal een vaste opmaak en de prs-600 kan hem in ieder geval weergeven, maar dan zie je 1 pagina per scherm met hele kleine letters, bijna niet leesbaar. Je kunt wel zoomen, maar dan moet je gaan scrollen en dat is irritant. Word-documenten zet hij om naar .rtf en zijn prima leesbaar, dat is in principe gewoon tekst in alinea's. Epub, rtf, word, txt is in principe prima leesbaar, omdat die geen absolute positionering van de tekst hebben. PDF heeft dat wel. Als je die met goed fatsoen wilt kunnen lezen, dan zul je echt naar een A4-formaat reader toe moeten.
polthemol schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 06:22:
Ik vraag me echter af of het doenbaar is om op 1 van de 2 bovenstaande modellen met goed fatsoen een netwerkschema uit het boek te lezen, zo dat je er ook nog wat tekst bij hebt staan zodat je begrijpt wat er staat. Als er iemand is met hands-on ervaring, ik hoor het graag.
Als je een voorbeeld PDF-je hebt, dan wil ik er best even een foto van maken hoe het er uit ziet op de prs-600.

[ Voor 15% gewijzigd door Megaflix op 09-01-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lordzaza schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 09:46:Mijn budget is maximaal 300 euro. Zelf vind ik de Havon n518 en de Sony prs-300 interessante opties.
Zoals hierboven aangegeven, 6" is echt minimaal voor PDF's, dus van de 5" PRS-300 zal je echt niet vrolijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordzaza
Roamor schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:56:
[...]

Zoals hierboven aangegeven, 6" is echt minimaal voor PDF's, dus van de 5" PRS-300 zal je echt niet vrolijk worden.
Hmz, toch maar even verder kijken nog dan. Misschien dat een netbook dan toch idealer is om pdf te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
foppe-jan schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:01:
[...]

belasting op 340 is bijna 70 ja.. de rest jatten ze omdat ze denken dat je niet weet wat een wisselkoers is.
Ik dacht dat je met creditcard gewoon in dollars betaalt en een redelijk acceptabele wisselkoers hebt... Maar goed, ik stop met deze topic vervuiling. M'n vrouw vindt het toch voorlopig niet ok als ik 400+ euro aan een gadget uitgeef. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Lordzaza schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:23:
Hmz, toch maar even verder kijken nog dan. Misschien dat een netbook dan toch idealer is om pdf te lezen...
Valt wel mee denk ik, of je moet hem op zijn kant houden. Een netbookscherm ligt 'op zijn kant' in vergelijking met een ebookreader en de extra ruimte heb je vooral in de breedte ipv de hoogte. Dan zou je hem op zijn kant moeten houden :+ Wel is een netbook gemakkelijker in het scrollen en kun je hem ook bij slecht licht lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordzaza
Megaflix schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:26:

Een pdf heeft meestal een vaste opmaak en de prs-600 kan hem in ieder geval weergeven, maar dan zie je 1 pagina per scherm met hele kleine letters, bijna niet leesbaar. Je kunt wel zoomen, maar dan moet je gaan scrollen en dat is irritant. Word-documenten zet hij om naar .rtf en zijn prima leesbaar, dat is in principe gewoon tekst in alinea's. Epub, rtf, word, txt is in principe prima leesbaar, omdat die geen absolute positionering van de tekst hebben. PDF heeft dat wel. Als je die met goed fatsoen wilt kunnen lezen, dan zul je echt naar een A4-formaat reader toe moeten.

Als je een voorbeeld PDF-je hebt, dan wil ik er best even een foto van maken hoe het er uit ziet op de prs-600.
De PDF-jes die ik gebruik zijn meestal alleen tekst. Nu bedacht ik me dat de tekst in die PDF files vrij makkelijk te copy pasten is naar een .doc :) Van vrijwel alle pdf files die ik gebruik kan de tekst naar word gekopieerd worden, dus dan zou de ereader het wel 'normaal' weer kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Haijo schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:00:

-Iemand ervaring met de 6 inch Bebook? Zo ja, bevalt hij of was het een miskoop?
Hij beviel wel, maar is een oud model ondertussen dus traaaaaag. Heb nu de bebook 5" (na de sony 300 een poosje te hebben geprobeerd maar die leest niet alle bestandsformaten die ik heb). De 5" bebook is echt tig keer sneller dan de bebook one en qua lezen vind ik het geen verschil maken eigenlijk. En ik vind dat tuimelschakelaartje aan de rechterkant wel handig eigenlijk. Alleen jammer dat je er geen hoesje bij krijgt (die van de sony 300 past overigens prima). En top t.o.v. in ieder geval de Sony is het feit dat je gewoon directories aan kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Lordzaza schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:28:
De PDF-jes die ik gebruik zijn meestal alleen tekst. Nu bedacht ik me dat de tekst in die PDF files vrij makkelijk te copy pasten is naar een .doc :) Van vrijwel alle pdf files die ik gebruik kan de tekst naar word gekopieerd worden, dus dan zou de ereader het wel 'normaal' weer kunnen geven?
Je zou het met Sony Reader Library 3.1 kunnen proberen. Die laat het exact zien zoals het ook op het scherm van de reader wordt weergegeven. Even de pdf en de rtf van hetzelfde document importeren en dan kan je zien hoe het er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordzaza
Megaflix schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:59:
[...]

Je zou het met Sony Reader Library 3.1 kunnen proberen. Die laat het exact zien zoals het ook op het scherm van de reader wordt weergegeven. Even de pdf en de rtf van hetzelfde document importeren en dan kan je zien hoe het er uit ziet.
Thanks :) Denk je dat er in dat opzicht veel verschillen zullen zijn tussen de weergave van de PSR-300 en andere 5" ereaders? Na wat zoeken lijkt de bebook mini ook geen slechte keuze, de mp3 en sd kaart support vind ik zeker van toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het algemeen zijn er ook minder klachten(op verschillende fora zoals mobileread.com) over de BeBook mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Lordzaza schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:28:
[...]

Je zou ook eens naar Calibre kunnen kijken, die kan het omzetten naar het epub formaat. Werkt perfect bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Roamor schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:56:
[...]

Ik heb een PRS-300 en ik vind die 5" ideaal. Ik verslind nu boeken. Als ik in een lange rij sta pak ik het apparaat uit mijn zak en lees weer een paar pagina's.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
PDF op PRS-300 ziet er niet uit, tenminste: je moet zoomen, want heel kleine letertjes.
Dus zal je eerst pdf om moeten zetten naar rtf, epub, txt.

Verder nauwelijks ervaring mee van gebruik meestal epub of txt-bestanden en dat leest perfect op de 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:41

bonzz.netninja

Niente baffi

matthijst schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:05:
PDF op PRS-300 ziet er niet uit, tenminste: je moet zoomen, want heel kleine letertjes.
Dus zal je eerst pdf om moeten zetten naar rtf, epub, txt.

Verder nauwelijks ervaring mee van gebruik meestal epub of txt-bestanden en dat leest perfect op de 300.
mjah ik heb nooit problemen met pdf's op mijn 300. Allicht moet je zoomen maar dat doe ik bij epub ook. En waarom niet, dat is geen nadeel dat is een feature!

Alleen images gaat dus niet echt goed dus als je een comic probeert te lezen is 5" echt niet handig

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordzaza
Haijo schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:38:
[...]

Je zou ook eens naar Calibre kunnen kijken, die kan het omzetten naar het epub formaat. Werkt perfect bij mij!
Wow, dat werkt echt super :*) Heb een paar PDF files omgezet naar epub met calibre en de tekst loopt heerlijk. Dat wordt dan toch maar een ereader aanschaffen en PDF'jes omzetten ;)

Nu vraag ik me nog af of ik de bebook mini of prs-300 zal kopen. De bebook mini heeft wat extra functionaliteit, maar zijn er ook nadelen ten opzichte van de prs-300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Lordzaza schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:48:
[...]Nu vraag ik me nog af of ik de bebook mini of prs-300 zal kopen. De bebook mini heeft wat extra functionaliteit, maar zijn er ook nadelen ten opzichte van de prs-300?
Ik heb ze dus beide...

Nadelen van de bebook mini: plastic (kan ook een voordeel zijn want lichter), geen meegeleverde hoes. Loopt weleens vast (wel veel minder dan zijn voorganger). Kan geen boek deleten vanaf het aparaat zelf.

Nadelen van de sony prs300: lang niet zoveel knoppen (bladeren kan alleen via de knoppen onderaan), is wat zwaarder, geen sd kaart, geen mp3, leest geen lit files, html etc (DE dealbreaker voor mij), knullige software en geen directories aan temaken (je zoekt je te pletter als je er in 1 keer veel boeken op zet). Als je er een boek op zet wat niet goed is loopt ie vast kun je via je pc alles wissen en opnieuw beginnen.

Verder zijn het allebei prima readers.

Wil iemand een weinig gebruikte prs300 kopen..? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordzaza
Heb de bebook mini toch maar besteld :) Extra functionaliteit toch boven design in dit geval.Daarnaast heeft PDAshop een leuke actie met de bebook mini + hoesje en 15 euro ebook tegoed voor 213 euro :) Nooit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Je kunt dan wel geen directories aanmaken op de 300/600, maar je kunt wel collections aanmaken. Dat heet 'tags' in Calibre. Op die manier benader ik 98% van mijn boeken :)

Wat betreft PDF: deze lees ik vrijwel altijd in landscape, dat werkt voor de meeste PDF bestanden prima.

[ Voor 24% gewijzigd door Nvidiot op 10-01-2010 14:28 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.