Het eBookreader-ervaringentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste
Acties:
  • 152.363 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Vraag aan andere Sony PRS-600 eigenaars. Hoe is de batterijduur bij jullie? Ik heb zelf sinds kerst een e-reader en heb een beetje het idee dat het ding te snel leeg loopt.

Sony adverteert met 7500 pagina verversingen op 1 batterij bij BBeB books en op sommige websites lees ik dat epub formaten op 6800 zou uitkomen. Het formaat dat ik gebruik. Nu is het apparaat 2x volledig opgeladen (via USB, helaas geen charger meegeleverd met dat ding maar een USB kabel) en ervaar ik dat het boek in 2 weken leeg is. Na de eerste keer opladen heeft het 1 week geduurd voordat het leeg was, hierbij zo'n 3000 pagina's (inclusief een schatting per verversing voor woordenboek zoekacties). De 2e keer heeft het 2 weken geduurd en schat ik tussen de 2000 en 3000 pagina's en veel minder woordenboek zoekacties in die tijd. De rest van de tijd staat het apparaat in sleep mode.

Gevoelsmatig vind ik dit iets aan de korte kant. Compleet uit zetten zal toch niet zoveel energiebesparen in vergelijk met de sleep mode? We hebben het hier over 1 a 2 weken. Of is de woordenboekfunctie zo'n energieslurper?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Als je 'm niet compleet uitzet dan is ie inderdaad na 1-2 weken wel leeg ja. Paar opmerkingen:
* doorlezen tot ie echt compleet uitgaat, na de "low battery" waarschuwing kun je vaak nog een flink stuk lezen.
* iedere page-refresh (dus ook het selecteren van een stuk tekst, het maken van een aantekening, etc) telt als een pagina.
* Touchscreen gebruik kost meer batterij dan alleen het gebruik van de knoppen onder het scherm.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
morpheus schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:58:
Of is de woordenboekfunctie zo'n energieslurper?
Zonder het apparaat te kennen, lijkt het mij dat het opzoeken van woorden extra veel stroom kost: alleen scherm weergeven is 1 ding, maar databestanden op basis van indexen doorlopen lijkt mij wat extra processor kracht te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
morpheus schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:58:
Sony adverteert met 7500 pagina verversingen op 1 batterij bij BBeB books en op sommige websites lees ik dat epub formaten op 6800 zou uitkomen.
Wat dan ook allebei prima schattingen zijn, ware het niet dat Sony er vanuit gaat dat je 7500 verversingen achter elkaar doet, 1 per seconde. Het touchscreen verbruikt continu stroom als het apparaat aan staat (in afwachting van touchbewegingen). Als je elke seconde ververst, dan is de tijdsduur dat het touchscreen aan staat 7500 seconden (oftewel iets meer dan 2 uur). In die periode verbruikt hij lang zo veel niet, als dat je in werkelijkheid doet tijdens het lezen. Tot nu toe haal ik meestal rond de 3500-4000 pagina's voor het apparaat echt uit gaat. Verder maakt het ook nog uit of je hem écht uit zet via het menu, of dat je hem alleen op standby zet met de knop aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 21:27
Ik heb eind december nog de PRS-505 gekocht, via SONY nederland. Het is een Duits model met als nadeel dat het een Duitse menu-structuur heeft. Dat heb je echter na 1 minuut ook door en stoort het verder niet meer. Je kan natuurlijk naar een oudere firmware gaan en naar US of NL gaan. Dat hoeft van mij niet.

Weblink shop Duitse sony: [url="SONY.DE PRS-505 (niet te bestellen vanuit Nederland)"]https://www.sonystyle.de/SonyStyle/Digital-Book-Reader/Digital-Book-Reader/PRS505S.CE7[/url].

Je kan hem wel telefonisch bestellen via SONY Nederland, telefoonnummer: 020 346 9524

Ik geloof dat de verkoper Sebastiaan heette; zeer vriendelijk was en het voor mij besteld heeft. Had hem in 1 dag!

Het blijft -vind ik- een beter type dan de PRS-300, en dat voor € 199,-!!

Edit: overigens kan je hem prima opladen met een PSP oplader!!

[ Voor 4% gewijzigd door ArnieNFW op 11-01-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serieus? kan je de 505 via sony nederland bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:38:
serieus? kan je de 505 via sony nederland bestellen?
Nou ja; volgens mij is mijn verhaal vrij duidelijk, toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ziet er mooi uit die 505, maar hij is helaas te klein voor fatsoenlijk PDF gebruik (lijkt me?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArnieNFW schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:37:
[...]

Nou ja; volgens mij is mijn verhaal vrij duidelijk, toch? O-)
Kan het alleen niet geloven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Is er al iets bekend wanneer de PRS-900 in Nederland beschikbaar wordt? Heb net een video review gezien en die ziet er wel gaaf uit. (Zal wel duur worden in Nederland, vrees ik).

[ Voor 14% gewijzigd door Helsie op 12-01-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Helsie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:24:
Is er al iets bekend wanneer de PRS-900 in Nederland beschikbaar wordt? Heb net een video review gezien en die ziet er wel gaaf uit. (Zal wel duur worden in Nederland, vrees ik).
nee

stukje over de UK/EU beschikbaarheid:
"UK availability
I’m afraid that at present (2010-01-10) there’s no word about UK availability. It’s often possible to order from certain US sellers for international delivery (although the one I normally suggest, B&H Photo in New York are currently out of stock) but in this case it’s less clear cut than most. The reason for saying that is that the wireless capability almost certainly won’t work outside the US and even if it did, the only place it connects to is the Sony Store, which you can’t use unless you’ve got a US address/credit-card.

The only thing that I can add is that there are rumors that rolling the Sony Daily Edition out internationally is a priority for Sony, in order to counter the Kindle DX’s imminent international launch, but there’s no actual information to be found yet."
http://ebookreaderguide.c...-edition-prs-900-142.html

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Hij ligt hier voor me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

pics or it didnt happen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
Zo krijg je een topic wel vol ;)

Eigen PRS-505 review met foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:49

polthemol

Moderator General Chat
ik heb de sony prs-300 getest met mijn ciscopdf vraag en ! *tromgeroffel* de schema's kun je prachtig lezen, ware het niet dat het kreng zich continu verslikt in pdf's en ophangt. Duidelijk dus dat het een no-go is voor mij. Met prachtig lezen bedoel ik dan wel dat het goed is om te leren / na te kijken. Wil je er echt helemaal induiken dan is het niet zo briljant, maar ja, qua resolutie en kleurtjes wint een normaal schem het in veel situaties :P

Nu nadert mijn vertrekdatum met rasse schreden, begin februari zit ik op het vliegtuig voor mijn stage in Curacao, maar ik zag dat ik een tussenstop had in Miami. Gezien de voor ons gunstige dollarkoers, weet iemand of je op dat vliegveld daar misschien een leuk dealtje kunt doen op het gebied van een e-reader ?

Al is de andere optie om te wachten tot de Entourage Edge beschikbaar komt, aangezien dat apparaat mijn eisen perfect lijkt te vervullen (vind het toch vreemd dat er niet echt iets beschikbaar is atm voor wat ik eis :P Zoeen vreemde eisen leken me het niet :/ ).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Is de release van de iRex DR800 in Nederland nog een vermelding in dit topic waard? Lijkt me een mooi apparaat, maar... zo duur!? En een stukje cross-post wat ik ook ergens anders reageerde:
Vaag ook dat een Eindhovens bedrijf later in Nederland levert dan in de USA én een fors stuk duurder!
499EUR voor de uitgeklede variant versus 400USD voor een variant met 3G, wat op dit moment volgens Google 275,69 EUR is... Kom op, zo laat je je landgenoten wel erg in de kou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Iemand hier trouwens ervaring met de Onyx Boox 60 ? Naar aanleiding van de studon aanbieding heb ik hem daar besteld (was uiteindelijk 310 incl verzend).

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:41

bonzz.netninja

Niente baffi

polthemol schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 07:46:
ik heb de sony prs-300 getest met mijn ciscopdf vraag en ! *tromgeroffel* de schema's kun je prachtig lezen, ware het niet dat het kreng zich continu verslikt in pdf's en ophangt. Duidelijk dus dat het een no-go is voor mij. Met prachtig lezen bedoel ik dan wel dat het goed is om te leren / na te kijken. Wil je er echt helemaal induiken dan is het niet zo briljant, maar ja, qua resolutie en kleurtjes wint een normaal schem het in veel situaties :P

Nu nadert mijn vertrekdatum met rasse schreden, begin februari zit ik op het vliegtuig voor mijn stage in Curacao, maar ik zag dat ik een tussenstop had in Miami. Gezien de voor ons gunstige dollarkoers, weet iemand of je op dat vliegveld daar misschien een leuk dealtje kunt doen op het gebied van een e-reader ?

Al is de andere optie om te wachten tot de Entourage Edge beschikbaar komt, aangezien dat apparaat mijn eisen perfect lijkt te vervullen (vind het toch vreemd dat er niet echt iets beschikbaar is atm voor wat ik eis :P Zoeen vreemde eisen leken me het niet :/ ).
Ik vind studieboeken sowieso nog niet zo handig op een ereader. Ik blader graag in studieboeken en juist dat gaat erg traag op de meeste ereaders. iig wel op mijnprs-300. Voor leesboeken daar in tegen werkt hij heerlijk

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:55:
Iemand hier trouwens ervaring met de Onyx Boox 60 ? Naar aanleiding van de studon aanbieding heb ik hem daar besteld (was uiteindelijk 310 incl verzend).
Geen ervaringen, wel aan het overwegen om 'm aan te schaffen. Volgens mij is het een uitstekende reader voor een aantrekkelijke prijs. Vooral de mogelijkheid van draadloze connectiviteit spreekt me aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damnit! Ik heb hem moeten halen uit de UK! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:49

polthemol

Moderator General Chat
bonzz.netninja schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:12:
[...]

Ik vind studieboeken sowieso nog niet zo handig op een ereader. Ik blader graag in studieboeken en juist dat gaat erg traag op de meeste ereaders. iig wel op mijnprs-300. Voor leesboeken daar in tegen werkt hij heerlijk
bladeren is geen optie :P ik heb al moeite met leren, als ik door een boek kriskras ga lukt het helemaal niet, dus meestal lees ik netjes van begin tot einde en gebruik ik mijn flaptop om specifiek iets terug opt e zoeken (zoekfunctie op een laptop werkt sneller dan dat ik moet gaan zoeken in een index). Maw. dat is een non-issue voor mij.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Helsie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:51:
Is de release van de iRex DR800 in Nederland nog een vermelding in dit topic waard?
Er missen er zo te zien nog wel een paar uit de startpost. Misschien een keer een update er aan wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ereaders.nl/ in startpost vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen dan eindelijk de Hanlin V3 in mijn bezit die ik al op 16 dec. zou krijgen. Maar door sneeuw en wat griep komt hij morgen pas. Prima. Heb inmiddels een deel van mijn boekenverzameling in formaten gedownload die op de hanlin passen.

Ben heel benieuwd. Heb als eerste test voor morgen 5 echte boeken mee die ik allemaal ook in minimaal 3 formaten digitaal heb en ook als audiobook (de hanlin kan ook mp3's afspelen). Nu kan ik eindelijk eens goed testen of het wat is.

Morgenavond geef ik een demonstratie bij de openbare bibliotheek hier.

En deze staat heeeeeel hoog op mijn verlanglijst en ook op die van jullie, dat weet ik zeker:
http://www.youtube.com/watch?v=ntyXvLnxyXk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Megaflix schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:57:
[...]

Er missen er zo te zien nog wel een paar uit de startpost. Misschien een keer een update er aan wagen?
Ik heb op dit moment even geen tijd om zelf de TS uit te breiden, maar als iemand iets wil aanleveren dat ik er gewoon in kan plakken, doe ik dat graag natuurlijk ;)

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:40:
En deze staat heeeeeel hoog op mijn verlanglijst en ook op die van jullie, dat weet ik zeker:
http://www.youtube.com/watch?v=ntyXvLnxyXk
Niet echt...Zo te zien een backlight of Oled scherm. Dat heeft licht en dat is nu juist wat ik niet wil van een eReader.

Het is een soort vervanger voor het oude D420 laptopje dat ik gebruik om video's op te kijken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:24:
[...]

Niet echt...Zo te zien een backlight of Oled scherm. Dat heeft licht en dat is nu juist wat ik niet wil van een eReader.

Het is een soort vervanger voor het oude D420 laptopje dat ik gebruik om video's op te kijken.
Het is slechts een concept. Als deze met een Liquivista scherm wordt uitgerust heb je geen achtergrondverlichting nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een hele ochtend zitten testen met ereaders op het werk. Het valt me op dat bijna alle collega's die zich niet ingelezen hebben verwachtingen hebben van een ebookreader die niet waargemaakt worden. De meest vreemde dingen willen ze ermee kunnen en dat kan niet (zoals video's erop kijken) en dan ligt hij snel weer aan de kant. Ook worden ze als traag ervaren (men ziet het niet als een boek, maar als een computer).

Zelf ben ik erg enthousiast. Mijn hamlin v3 heb ik aangepast met een firmware van bebook (waardoor ik opeens de bookmarks niet meer goed kan gebruiken, maar dat is toch ruk op dit systeem omdat je alleen pagina's kan bookmarken en niet stukjes tekst). Verder leest het veel en veel fijner dan die pockets. Heb er 25 pockets opgezet en ze ook als stapel boeken meegenomen. Heerlijk om te zien wat er zoal op past.

Ik ga nu eerst eens een boek echt lezen op het apparaat. Ik weet nu al wel dat ik over een paar jaar een nieuwe ga kopen die veel sneller is en veel meer kan. Ik zie het nog niet doorbreken dit jaar op basis van de test van vanochtend (en uitkomsten van een test die hier 4 maanden heeft geduurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier al aan de slag gegaan met adobe professional om bestaande pdf's om te zetten voor een ereader? Ik ga hiermee aan de slag om te zien wat de juiste instelling moeten zijn zodat het goed leesbaar is op onze test e-readers (bebooks/ hamlin v3's).

Wat tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:35:
[...]

Het is slechts een concept. Als deze met een Liquivista scherm wordt uitgerust heb je geen achtergrondverlichting nodig.
Heeft dat scherm wel e-ink eigenschappen (dus geen refresh rate)?
e-ink is juist de winnende factor bij eReaders, dat leest namelijk een stuk beter (vergelijkbaar met papier)

Maar voor zover ik weet is er geen e-ink in kleur verkrijgbaar, en al helemaal niet wat video aankan.. de techniek is daar simpelweg niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:14:
[...]

Heeft dat scherm wel e-ink eigenschappen (dus geen refresh rate)?
e-ink is juist de winnende factor bij eReaders, dat leest namelijk een stuk beter (vergelijkbaar met papier)

Maar voor zover ik weet is er geen e-ink in kleur verkrijgbaar, en al helemaal niet wat video aankan.. de techniek is daar simpelweg niet voor gemaakt.
Het voordeel van e-ink is inderdaad het zeer hoge contrast (voor leesbaarheid), en het lage batterijverbruik. Nadeel is echter wel de refreshrate, die ontzettend laag ligt, dit merk je bij het selecteren van menuitems en het omslaan van pagina's.

Mocht je video willen afspelen, dan heb je minimaal een refreshrate nodig van 25 fps om het allemaal vloeiend te laten lopen. Als hierbij het hoge contrast behouden blijft, hou je het voordeel van statische content: de leesbaarheid (of in dit geval de viewability ). Natuurlijk gaat de batterij wel sneller leeg.

Color e-ink bestaat al best lang (http://www.engadget.com/2...su-demos-color-e-ink-lcd/) maar is nog niet verkrijgbaar in consumentenproducten. Daar komt dit jaar echter verandering in, Liquivista, een dochteronderneming van Philips, heeft zojuist op de CES een prototype e-reader aangekondigd:

"http://www.engadget.com/2010/01/12/liquavistas-monochrome-and-color-e-paper-displays-get-demonstra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
Hangt er van af op welk apparaat je leest, bij mijn K2i is het bijvoorbeeld zo dat hij niet volledig refreshed als ik een andere menu-item selecteer. Ook wisselen van pagina is geen enkel probleem, het duurt in ieder geval minder lang dan een gewone pagina omslaan, meestal merk ik het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:12:
[...]

Het voordeel van e-ink is inderdaad het zeer hoge contrast (voor leesbaarheid), en het lage batterijverbruik. Nadeel is echter wel de refreshrate, die ontzettend laag ligt, dit merk je bij het selecteren van menuitems en het omslaan van pagina's.

Mocht je video willen afspelen, dan heb je minimaal een refreshrate nodig van 25 fps om het allemaal vloeiend te laten lopen. Als hierbij het hoge contrast behouden blijft, hou je het voordeel van statische content: de leesbaarheid (of in dit geval de viewability ). Natuurlijk gaat de batterij wel sneller leeg.

Color e-ink bestaat al best lang (http://www.engadget.com/2...su-demos-color-e-ink-lcd/) maar is nog niet verkrijgbaar in consumentenproducten. Daar komt dit jaar echter verandering in, Liquivista, een dochteronderneming van Philips, heeft zojuist op de CES een prototype e-reader aangekondigd:

"http://www.engadget.com/2010/01/12/liquavistas-monochrome-and-color-e-paper-displays-get-demonstra/
intersante links :) ziet er goed uit.
Kerel in filmpje heeft wel een erg accent, je kon op een gegeven moment zelfs duidelijk aan zijn engels horen dat hij uit brabant komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-town schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:20:
Hangt er van af op welk apparaat je leest, bij mijn K2i is het bijvoorbeeld zo dat hij niet volledig refreshed als ik een andere menu-item selecteer. Ook wisselen van pagina is geen enkel probleem, het duurt in ieder geval minder lang dan een gewone pagina omslaan, meestal merk ik het niet eens.
Verschilt inderdaad per reader, maar echt vloeiend zal het niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even de naam van het programma kwijt om ebooks naar diverse formaten te converteren, ik heb het op mijn werk pc, het is freeware en je kan het starten zonder installeren van een usb stick. Weet iemand zo wat ik bedoel?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calibre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks!

Voor de bezitters van de Halin V3 hier een alternatieve downloadlink voor de nieuwste firmware:

http://cli.gs/TM73Y

De Chinese site laat het kennelijk niet meer toe dat er van buiten China een firmware gedownload wordt en de bebook firmware geeft toch wat problemen op de 512 mb versie zoals niet zichtbare bookmarks (althans op mijn exemplaar).

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is een e-readerscherm eigenlijk niet wit zodat het net echt papier lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

De meeste paperbacks zijn ook niet fel wit maar bruin-wit achtig, dat leest veel prettiger dan fel wit.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidiot schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:31:
De meeste paperbacks zijn ook niet fel wit maar bruin-wit achtig, dat leest veel prettiger dan fel wit.
Ik vind het ook prettiger, maar mensen die wat minder electronicaminded zijn komen hier allemaal klagen dat ze niet wit zijn zoals papier.

Ik ben benieuwd of het technisch te lastig is momenteel om het wit te maken. Of ligt het aan de Nederlanders dat ze wit fijner vinden? Ik lees namelijk veel Engels en ik heb eigenlijk geen Engelse boeken die wit papier hebben (maar ik lees ook voornamelijk pockets, wellicht komt het daardoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:39:
Ik ben benieuwd of het technisch te lastig is momenteel om het wit te maken.
Ja, dat is nog erg lastig. En inderdaad, In hardcovers wordt vaak hogere kwaliteit papier gestopt.

[ Voor 4% gewijzigd door foppe-jan op 15-01-2010 11:47 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:30
Ik heb de Sony PRS-505 en een paar keer de Sony software Library gebruikt en hij doet het nu al niet meer. Als ik de software opstart dan geeft hij een undefined error en hij blijft op sync staan. Het lijkt erop dat hij mijn aangeschafte boeken niet kan synchoniseren. Ik heb nu Calibre geprobeerd en dat werkt wel goed. Maar kan ik daar ook boeken met drm mee kopen en op de reader zetten?
Verder ziet Calibre niet de mp3 luisterboeken die op de reader staan. Kan ik met Calibre geen mp3 bestanden beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer Adobe Digital Editions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een handleiding voor de liefhebber om openinkpot op de bebook one / hamlin v3 te zetten. Dat is nogal complex aangezien je hele fora moet doorspitten om eruit te komen. Zo scheelt dat wat zoekwerk.

Ik ben zeer te spreken over de openinkpot firmware. Het menu is mooier, je kan er meer mee (zelfs spelletjes) en bovenal, je kan veel beter zoomen (bij de normale firmware van hamlin maar 3 niveau's in html en met de firmware van openinkpot vele malen meer). Ook kan je met de klok mee of tegen de klok in roteren etc.

1. Download de meest recente openinkpot versie van http://openinkpot.org/ (voor de 512MB versie van de Hanlin V3 heb je de V3ext versie nodig. De meest recentie is hier te vinden: http://openinkpot.org/pub...lin-v3ext-install-0.2.zip

2. Maak een kopie van de boeken die je op de Hanlin hebt staan, na installatie is het interne geheugen namelijk gewist!

3. Pak het zip bestand uit en zet de file op een SD kaartje. Dit SD kaartje stop je in de Hanlin V3 (het apparaat moet uitstaan). Zet het apparaat nu aan en houd de volume up toets ingedrukt totdat je een piepje hoort. Volg nu de instructies op het scherm.

4. Na het rebooten gaat de Hanlin V3 het interne geheugen formateren. Dit kost ongeveer 10 minuten. Doe in de tussentijd niks met de Hanlin.

5. Na het opgeven van de datum en tijd kan je aan de slag met de Hanlin. Koppel hem aan de pc en Windows zal aangeven dat het een onbekend apparaat is. Hiervoor heb je de Linux.inf file nodig die hier te vinden is: http://openinkpot.org/raw.../0.1/UsersGuide/linux.inf

6. Nu moet je een static IP adres koppelen aan de Hanlin V3. Ga naar het configuratiescherm en kies daar Netwerk connecties. Zorg dat de Hanlin gekoppeld is aan de pc en je ziet hem staan in het lijstje. Ga naar de eigenschappen en in de internet protocol sectie moet je dit ip adres opgeven: 192.168.111.2 en subnet: 255.255.255.0

7. Nu moet je het programma WinSCP downloaden, de laatste versie is hier te vinden: http://winscp.net/download/winscp425setup.exe

8. Start het programma, voer bij hostname 192.168.111.1 in, bij username root en bij password zxc en bij protocol kies je voor SCP. Log nu in, je krijgt 2 foutmeldingen die je kan wegklikken met OK (is bij iedereen zo) en dan zit je erin.

9. Nu kan je bestanden op de schrijf van de Hanlin zetten. Doe dit in de map /mnt/storage (je kan hier gewoon mapjes inzetten bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
lethargy schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:21:
Ik heb de Sony PRS-505 en een paar keer de Sony software Library gebruikt en hij doet het nu al niet meer. Als ik de software opstart dan geeft hij een undefined error en hij blijft op sync staan. Het lijkt erop dat hij mijn aangeschafte boeken niet kan synchoniseren. Ik heb nu Calibre geprobeerd en dat werkt wel goed. Maar kan ik daar ook boeken met drm mee kopen en op de reader zetten?
Verder ziet Calibre niet de mp3 luisterboeken die op de reader staan. Kan ik met Calibre geen mp3 bestanden beheren?
Sony software is behoorlijk crappy. Heb het op een laptop draaiend, dus daar sync ik dan maar mee :(
Op een andere PC crasht die zooi ook meteen. Net zulke troep als een paar jaar terug met die minidisks en Sonic Stage atrac-zooi van ze |:(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

De algemene indruk die ik krijg van andere fora is dat je de sync functie uit de sony software niet moet gebruiken omdat die zeer slecht werkt. Het handmatig slepen van boeken werkt wel redelijk, maar Calibre + Adobe Digital Editions lijkt de beste combinatie te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:31:
[...]
Net zulke troep als een paar jaar terug met die minidisks en Sonic Stage atrac-zooi van ze |:(
Inderdaad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de BeBook's:

BeBook Mini - 189 euro
Bebook One - 235 euro

Mini
Plus:
- prijs
- sneller
- stabieler

Min:
- Kleiner
- geen hoes

One
plus:
- groter
- gratis hoes

Min:
- langzamer
- minder stabiel

Heb ik het zo goed, of zijn er nog meer belangrijke verschillen?
Kunnen de apparaten ook in landscape gebruikt worden?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mini:
extra tuimelschakelaartje rechts (is best handig)
kan engelse boeken voorlezen (kan de one geloof ik niet)

Ze kunnen beide landscape aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zondag 17 januari 2010 @ 10:19:
Heb ik het zo goed, of zijn er nog meer belangrijke verschillen?
Kunnen de apparaten ook in landscape gebruikt worden?
De bebook one (Halin V3) kan je in landscape prima gebruiken. Met de openinkpot firmware (zie mijn bericht hierboven hoe je die erop zet) is het ding retestabiel.

Ik zou zeker niet voor de mini gaan, die heeft een kleiner scherm en geen mooie hoes. Die hoes van de bebook one is zo fijn, het voelt heel luxe en fijn om hem vast te houden.

Met de openinkpot firmware is hij trouwens erg snel. Scheelt een halve seconde met het omslaan van een pagina vergeleken met de originele firmware. Het gaat nu heel snel.

Nadeel van de bebook one vind ik dat de knoppen om naar een volgende pagina te gaan wat zwaar zijn als je in bed ligt te lezen, maar dat is wellicht zo bij alle ebooks.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankoopadvies gevraagd.

Ik heb al 1 ereader: een Hanlin V3 (Bebook one). Nu wil mijn vrouw ook een ereader kopen omdat die van mij door mij in gebruik is >:)

Mijn vrouw wil het liefst een blauwe ereader hebben, dan kom je dus uit op de cool-er.

Wat zouden jullie doen? Een Bebook One kopen of een Cool-er? En waarom?
En weet iemand of je nog ergens een Hanlin V3 kan scoren ipv een Bebook One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:33:
[...]

De bebook one (Halin V3) kan je in landscape prima gebruiken. Met de openinkpot firmware (zie mijn bericht hierboven hoe je die erop zet) is het ding retestabiel.

Ik zou zeker niet voor de mini gaan, die heeft een kleiner scherm en geen mooie hoes. Die hoes van de bebook one is zo fijn, het voelt heel luxe en fijn om hem vast te houden.

Met de openinkpot firmware is hij trouwens erg snel. Scheelt een halve seconde met het omslaan van een pagina vergeleken met de originele firmware. Het gaat nu heel snel.

Nadeel van de bebook one vind ik dat de knoppen om naar een volgende pagina te gaan wat zwaar zijn als je in bed ligt te lezen, maar dat is wellicht zo bij alle ebooks.
Oke. Bedankt!
Ik was in eerste instantie ook naar de one aan het kijken, maar las in dit draadje wat negatieve dingen over het ding. Als die nadelen wat minder erg worden, dan ga ik toch maar weer daar aan denken. Nu nog even bedenken of ik ga wachten op officiele info over iSlate. Misschien dat daar nog een verrassing in zit? Al lijkt me de kans op een eink-achtige techniek wel heel erg klein.

Waarin verschilt de orginele hanlin van de renamed bebook? Het zijn toch qua hardware dezelfde dingen?

http://www.jongbloed.nl/Boek/Hanlin-V3-E-Reader-9312879.aspx
http://www.boekhandelsmit...5/hanlin-v3-e-reader.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:30:
Waarin verschilt de orginele hanlin van de renamed bebook? Het zijn toch qua hardware dezelfde dingen?
Ze zijn 100% gelijk volgens mij. Je kan de firmware uitwisselen bijvoorbeeld. Alleen heb ik niet zo'n lelijk bebook logo op die van mij (de Hanlin heeft een klein logo rechtsboven en niet in grote letters boven de toetjes de merknaam staan).

Ik kan desgewenst wel een filmpje ofzo maken van mijn apparaat als je wat specifieks wilt weten.

Op de link die je gaf staat trouwens dat ze ultra licht zijn en dat vind ik niet hoor. Het is wel iets lichter dan een dik boek.

Volgens mij zit er verder weinig verschil momenteel tussen alle e-readers. Het enige wat ik mis aan de bebook is het ontbreken van een dictionary, maar ik heb geen idee of zo'n dictionary in de praktijk op de andere ebookreaders wel fijn werkt, dus wellicht is het niet eens een groot gemis.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:28:
Even een handleiding voor de liefhebber om openinkpot op de bebook one / hamlin v3 te zetten. Dat is nogal complex aangezien je hele fora moet doorspitten om eruit te komen. Zo scheelt dat wat zoekwerk.

Ik ben zeer te spreken over de openinkpot firmware. Het menu is mooier, je kan er meer mee (zelfs spelletjes) en bovenal, je kan veel beter zoomen (bij de normale firmware van hamlin maar 3 niveau's in html en met de firmware van openinkpot vele malen meer). Ook kan je met de klok mee of tegen de klok in roteren etc.

-lijst-
Goede guide, dank je!

Maar waarom heb je deze firmware geinstalleerd? Ondersteund hij meer bestandsformaten?

Ik neem aan dat je de originele firmware nog wel kunt terugzetten?

[ Voor 53% gewijzigd door Haijo op 17-01-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haijo schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:28:
Maar waarom heb je deze firmware geinstalleerd? Ondersteund hij meer bestandsformaten?
Ik neem aan dat je de originele firmware nog wel kunt terugzetten?
Je kan zeker de originele teugzetten. Je moet daarna wel even de schrijf formateren van je ebook via windows, maar dat is zo geregeld. Met de openinkpot komt de interne schrijf niet meer in de verkenner te staan, met de originele firmware wel (en na 1 keer formaten is hij ook weer benaderbaar).

En waarom ik het gedaan heb? Mmm, eigenlijk pas ik altijd firmwares aan van gadgets die ik heb (als het mogelijk is). Zal wel een afwijking zijn :P Meestal als test om te zien wat nu het beste bevalt. Ik merk dat het laden van ebooks niet sneller gaat, maar het omslaan van een pagina gaat iets sneller met de openinkpotfirmware en je hebt veel meer mogelijkheden voor het instellen van het lettertype en de grootte. Ook laat de openinkpotfirmware zien waar je in het boek bent (met een soort balkje). Erg fijn, je hebt namelijk niet meer een boek in je hand waarin je ziet hoever je bent en met de originele fimware kon dat ook niet.

Deze openinkpot blijft er dus op. Het enige nadeel voor de wat minder ervaren gebruiker is nu wel dat je via het programma WinSCP de bestanden erop moet zetten (ziet eruit als een ftp programmaatje) en het niet meer met de verkenner kan doen.

Hij ondersteunt volgens mij niet meer bestandsformaten, maar ook niet minder. Ik lees eigenlijk alleen in .pdf, .html, .txt en het liefst in .epub formaat. Ik zet nu veel boeken gewoon naar epub om met Calibre (vooral Sony formaat boeken). Dan heb je er gelijk covers e.d. bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de frontpage zie je een mooie discussie tussen mensen die weten wat het verschil tussen een Eink scherm een een LCD/Oled scherm en mensen die dat niet weten. nieuws: 'Asus introduceert eind dit jaar e-reader met 6"-oled-scherm'

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:32:
Op de frontpage zie je een mooie discussie tussen mensen die weten wat het verschil tussen een Eink scherm een een LCD/Oled scherm en mensen die dat niet weten. nieuws: 'Asus introduceert eind dit jaar e-reader met 6"-oled-scherm'

:)
Elke keer hetzelfde liedje met dit soort nieuwsberichten. Ik begrijp trouwens niet waarom al die frontpage-lezers nu nog niet waten wat eink is... Het probleem is ook dat het percentage veel-lezers vrij klein is. Ik kan me voorstellen dat voor mensen die weinig lezen liever een mediaplayer kopen waar ze veel meer mee kunnen spelen, naast het lezen van boeken.
Maar goed. Het is een tijdelijke zaak. Philips en Bridgestone zijn volgens mij al ver met kleurenschermen. Al zal het nog wel even duren voor deze betaalbaar zijn.

Ik heb trouwens de Bebook gekocht. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig komt ASUS ook met een 'echte' reader:

http://www.engadget.com/2...brings-text-to-speech-an/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 gig intern en boxjes voor het geluid. Voor mij is dat niet nodig.
En text to speech... net zo kwaliteit als van de Kindl? :X

Ik heb toch echt het idee dat prijsdaling momenteel de enige manier is om het product massaal aan de man te brengen, daar moet men zich op richten ipv maar nieuwe dingen erin te stoppen die je niet nodig hebt in een ebook. Maar de afzetmarkt voor een alles in 1 apparaat is kennelijk aantrekkelijk.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:37:
[...]

4 gig intern en boxjes voor het geluid. Voor mij is dat niet nodig.
En text to speech... net zo kwaliteit als van de Kindl? :X

Ik heb toch echt het idee dat prijsdaling momenteel de enige manier is om het product massaal aan de man te brengen, daar moet men zich op richten ipv maar nieuwe dingen erin te stoppen die je niet nodig hebt in een ebook. Maar de afzetmarkt voor een alles in 1 apparaat is kennelijk aantrekkelijk.
Een groter aanbod - en diversiteit (veel functies of juist enkel de basic functies) zal ook leiden tot meer concurrentie en dus een lagere prijs voor de consument. Er wordt verwacht dat e-readers dit jaar nog de 100 euro barrière doorbreken.

4GB intern geheugen is voor mij geen overbodige luxe overigens, de ingebouwde speakers zijn discutabel, maar als je een audioboek wilt luisteren met meerdere mensen (bijvoorbeeld je kinderen), is het juist heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:50:
Er wordt verwacht dat e-readers dit jaar nog de 100 euro barrière doorbreken
Dat zou zeer mooi zijn.

Nu nog even wachten op 27 januari op de islate, daar ben ik zeer zeer benieuwd naar en kan hoog op mijn verlanglijst komen te staan. Een 2e ereader gaat er namelijk wel komen bij ons thuis, maar we moeten nog even beslissen wat en hoe.

Alleen heb ik geen idee of een ebook lekker leest op de islate, maar dat zien we wel in de recensies.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
8. Start het programma, voer bij hostname 192.168.111.1 in, bij username root en bij password zxc en bij protocol kies je voor SCP. Log nu in, je krijgt 2 foutmeldingen die je kan wegklikken met OK (is bij iedereen zo) en dan zit je erin.

9. Nu kan je bestanden op de schrijf van de Hanlin zetten. Doe dit in de map /mnt/storage (je kan hier gewoon mapjes inzetten bijvoorbeeld).
Ik vind dit overigens wel omslachtig. Is men nog bezig met verbeteringen?
En kan je nog legale boeken op het ding kwijt? (of kan je tegenwoordig die beveiliging er al relatief makkelijk afslopen voor je ze op de reader zet? - let op: ik hoef niet te weten hoe... ik heb alleen een schurft aan DRM)

[ Voor 18% gewijzigd door Quacka op 19-01-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:50:
[...]

Een groter aanbod - en diversiteit (veel functies of juist enkel de basic functies) zal ook leiden tot meer concurrentie en dus een lagere prijs voor de consument. Er wordt verwacht dat e-readers dit jaar nog de 100 euro barrière doorbreken.

4GB intern geheugen is voor mij geen overbodige luxe overigens, de ingebouwde speakers zijn discutabel, maar als je een audioboek wilt luisteren met meerdere mensen (bijvoorbeeld je kinderen), is het juist heel handig.
Er komen dit jaar ook heel veel internet tablets waar ebook readers mee moeten gaan concureren. Ik denk dat er heel wat gaat veranderen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Marzman schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:49:
[...]

Er komen dit jaar ook heel veel internet tablets waar ebook readers mee moeten gaan concureren. Ik denk dat er heel wat gaat veranderen.
die internet tablets krijgen wel een normaal scherm ipv e-inkt neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:45:
Ik vind dit overigens wel omslachtig. Is men nog bezig met verbeteringen?
En kan je nog legale boeken op het ding kwijt? (of kan je tegenwoordig die beveiliging er al relatief makkelijk afslopen voor je ze op de reader zet? - let op: ik hoef niet te weten hoe... ik heb alleen een schurft aan DRM)
Omslachtigheid valt mee. Ik heb op mijn pc een map met daarin submappen en ebooks staan, die kopieer ik dan via dat ftp achtige programmaatje erheen. Met de originele firmware kan je het gewoon via de verkenner erheen slepen, maar voor zover ik me er even in verdiept hebt gaf dat systeem een lagere betrouwbaarheid. Als je het eenmaal aan de praat hebt werkt het wel. Het is ook niet zo dat je elke week nieuwe boeken erop zet (als je de ereader wat langer in huis hebt). Volgens mij is de developer van deze firmware ermee opgehouden, maar dat kan ik niet helemaal eruit opmaken. Maar ik zie ook geen ruimte voor verbeteringen meer.

En ik weet niet of je er legale boeken op kan lezen waarin een DRM beveiliging zit. Ik heb een groot deel van mijn collectie wel aangeschaft, maar dan in papieren vorm. Ik heb ze nu (en andere boeken) van usenet afgehaald. Dan zit er geen beveiliging in, althans nog niet tegengekomen. Niet geheel legaal, maar ik wil ook niet 2 keer betalen voor een boek en er is nog geen mogelijkheid (en die zal er ook wel niet komen) om je huidige boekenkast gratis in te ruilen voor een digitale versie. Iets wat volgens mij als je het wat goed opzet rendabel kan zijn voor een uitgeverij.

Het valt me wel op dat er mensen zijn die boeken inscannen en via een ocr programmaatje leesbaar maken en daarin zitten veel fouten (kom je vooral in de .txt bestanden tegen, vaak gaan andere mensen dan weer teksten aanpassen zodat je diverse versies van een boek krijgt). Dat kan je dus beter vermijden. Je kan het beste voor boeken in lrf, eub, rtf, doc of html gaan. Het valt me ook op dat er veel boeken met een troyan horse momenteel op usenet staan. Allemaal rar's die een exe bevatten met een pictogram van Adobe Reader. Wat irritant als je moe van het werk nog even wat boeken wilt binnenhalen en niet oplet (kan je net als ik een image terugzetten omdat de helft door je virusscanner glipt).

Verder heb ik geen idee of je een beveiligd boek kan ontdoen van de DRM beveiliging. Waarschijnlijk lastig, maar heb er geen ervaring mee. Na een eenmalige legale download van een MP3 met DRM beveiliging van de free record shop zal ik nooit meer een legaal bestand kopen met beveiliging. De ergernis die ik daarvan gehad heb is zo groot geweest, dat doe ik niet meer. Of het nu in een MP3 of in een boek zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ToolkiT schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:52:
[...]

die internet tablets krijgen wel een normaal scherm ipv e-inkt neem ik aan?
Ja, die krijgen een normaal scherm.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:58:
[...]
Het valt me wel op dat er mensen zijn die boeken inscannen en via een ocr programmaatje leesbaar maken en daarin zitten veel fouten (kom je vooral in de .txt bestanden tegen, vaak gaan andere mensen dan weer teksten aanpassen zodat je diverse versies van een boek krijgt). Dat kan je dus beter vermijden.
Dat is juist handig. Je kan aan het versie nummer zien hoe goed het is. Bv 0.9 is ruw scan werk. 1.0 is ook door de spellingchecker gehaald, maar dan haal je er geen fouten uit die een bestaand woord opleveren bv. Minister -> Mini ster. Versie 1.5 is al bijna foutloos en vanaf versie 2.0 zal je veel moeite moeten doen om nog ergens een foutje te vinden. Als je wilt lezen ga je voor een zo hoog mogelijke versie, als je wilt 'helpen' ga je zelf fouten verbeteren en dan post je hem opnieuw met een hoger nummer.

En vergeet niet: Ook veel bij uitgevers gekochte boeken zijn ingescanned en zitten vol OCR fouten. Er wordt op Mobileread regelmatig over geklaagd door emnsen die er geld aan uitgegeven hebben.
Verder heb ik geen idee of je een beveiligd boek kan ontdoen van de DRM beveiliging. Waarschijnlijk lastig, maar heb er geen ervaring mee.
DRM verwijderen van een beveiligd boek kost ongeveer 30 seconden

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 20-01-2010 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:37:
Ook veel bij uitgevers gekochte boeken zijn ingescanned en zitten vol OCR fouten. Er wordt op Mobileread regelmatig over geklaagd door emnsen die er geld aan uitgegeven hebben.
Jeetje, dat is wel heel bizar. Dat ze die boeken zelf inscannen, je zou toch verwachten dat ze dat allemaal digitaal in de kast hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:51:
[...]

Jeetje, dat is wel heel bizar. Dat ze die boeken zelf inscannen, je zou toch verwachten dat ze dat allemaal digitaal in de kast hebben staan.
Dat valt dus tegen. Werk van de laatste 5 jaar waarschijnlijk wel voor het grootste deel. Maar ouder werk niet. Ik heb zelfs een keer een Amerikaanse schrijver geholpen die zelfs zijn eigen boeken niet digitaal had. Via een omweg op IRC heb ik zijn boeken kunnen vinden en ze aan hem opgestuurd.

Een bizarre wereld, de schrijver kreeg zijn eigen, clandestien gecopieeerde, boeken terug zodat hij er wat mee kon. Het waren van oorsprong ook V 1.0 enn V1.1 versies. Samen met wat andere mensen werd er proefgelezen en hij heeft ze daarna opnieuw uitgebracht als eBoek via zijn website.

Hij vroeg alleen of je de fooienpot wilde vullen met wat je de boeken waard vond. Na een tijdje gaf hij door dat hij er nu meer geld voor ving dan toen ze nog regulier werden uitgebracht. Ook al betaalde niet iedereen, de mensen die betaalden gaven meer dan dat hij van de uitgever kreeg. En die mensen waren ook blij, want ze betaalden minder dan in de boekhandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Was dat toevallig via Baen Books? Dat is overigens ook een legaal gratis alternatief voor ebooks. De kwaliteit varieert iets, maar bijvoorbeeld de Honor Harrington serie als je tenminste een beetje door leest is niet verkeerd.

Ik zelf lees sinds jaar en dag digitale boeken. Downloaden van internet en omzetten naar txt. Alle andere formaten zijn ietwat lastig te lezen, omdat ik op een Windows Mobile lees met Mobipocket Reader. Imho het enige prettig werkende programma onder Windows Mobile.

Ik moet toegeven dat ik enigsinds een expert ben geworden in het converteren naar .txt, maar daar staat wel tegenover dat ik soms een verslechterde opmaak heb te accepteren.

Het nadeel van de boeken via internet is dat 99% Engels is en alleen de meest populaire boeken. Wil je bijvoorbeeld Nederlandse boeken binnenhalen, dan moet je op de legale toer. Het zelfde gaat op voor de meer obscure boeken, die minder populair zijn. Ik zie wel dat nu de e-bookmarkt begint aan te trekken er ook relatief meer onbekendere boeken makkelijker verkrijgbaar zijn.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Motrax schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:31:
Ik zelf lees sinds jaar en dag digitale boeken. Downloaden van internet en omzetten naar txt. Alle andere formaten zijn ietwat lastig te lezen, omdat ik op een Windows Mobile lees met Mobipocket Reader. Imho het enige prettig werkende programma onder Windows Mobile.
Waarom gebruik je TXT als je de mobireader hebt? Dan zet je ze toch om naar PRC/Mobi? Dan heb je alle meta informatie en plaatjes ook.

Ik heb ook jaren met MobiReader op een iPaq gelezen. Ik kon naadloos naar een Cybook toen ik die kocht en dezelfde boeken doen het ook op de BeBook van mijn vrouw
Het nadeel van de boeken via internet is dat 99% Engels is en alleen de meest populaire boeken. Wil je bijvoorbeeld Nederlandse boeken binnenhalen, dan moet je op de legale toer.
Laten we maar zeggen dat dat laatste niet helemaal waar is. >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Ortep op 20-01-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ortep schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:37:
[...]

Waarom gebruik je TXT als je de mobireader hebt? Dan zet je ze toch om naar PRC/Mobi? Dan heb je alle meta informatie en plaatjes ook.

Ik heb ook jaren met MobiReader op een iPaq gelezen. Ik kon naadloos naar een Cybook toen ik die kocht en dezelfde boeken doen het ook op de BeBook van mijn vrouw
Waarschijnlijk omdat ik nooit naar de optie heb gekeken om te converteren naar mobi formaat... ik heb een heel oude ereader gehad die niets anders dan .txt accepteerde. Zal wel macht der gewoonte zijn geweest. Tijd om eens iets nieuws uit te proberen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:37:
Laten we maar zeggen dat dat laatste niet helemaal waar is. >:)
Mwa, een aanbod van 300 titels als ik het zo snel zie. Maar er komt wel meer op gang. Maar er gaat toch niks boven in het Engels SF en Fantasy lezen en dat aanbod is prima voorhanden. Al kan ik de gratis site die hier boven genoemd werd ook waarderen, die staat bij de bookmarks inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:34
Vorige week een Digibook gekocht bij AKO, 1x moeten omruilen ivm hardwareprobleem (wou SD-kaart niet lezen zodra er meer dan 1 boek op stond) en vandaag ook het tweede exemplaar teruggebracht omdat de software wel heel erg slecht is, en de reader daardoor in feite onbruikbaar (voor mij). Een paar tekortkomingen: Bij alle "reflowable" formaten worden regels midden in woorden afgebroken. Dat is niet normaal, andere readers breken wel goed af. Dan maar PDF geprobeerd. Maar dan blijkt het scrollen niet te werken, en moet je genoegen nemen met ofwel heel kleine lettertjes, ofwel alleen de bovenste helft van elke pagina. Verder ontbreekt de optie om andere fonts te kiezen, die in de handleiding wel genoemd wordt. Je bent en blijft dus aangewezen op Arial. En bij het uitzetten onthoudt de Digibook niet waar je gebleven was, dus moet je bij het aanzetten je boek opnieuw openen en naar de goede pagina bladeren.
Mijn vragen via de Digibook website zijn onbeantwoord gebleven.
De verkoper bij AKO was trouwens bepaald niet verbaasd dat ik de reader kwam terugbrengen, gaf me zonder morren mijn geld terug, en maakte uitgebreid zijn excuses dat ze zoiets slechts verkocht hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Motrax schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:49:
[...]
Waarschijnlijk omdat ik nooit naar de optie heb gekeken om te converteren naar mobi formaat... ik heb een heel oude ereader gehad die niets anders dan .txt accepteerde. Zal wel macht der gewoonte zijn geweest. Tijd om eens iets nieuws uit te proberen.
Als je de mobireader op je PC hebt staan en die gebruikt om je reader/ipaq te vullen moet je zelfs moeite doen om ze niet naar mobi om te zetten. Dat doet hij automatisch als je er een TXT,HTML of een PDF op sleept.
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:30:
Mwa, een aanbod van 300 titels als ik het zo snel zie. Maar er komt wel meer op gang.
Waar kijk je dan? Ik zie iets anders dan jij denk ik

[ Voor 17% gewijzigd door Ortep op 21-01-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Joh, er gaat een wereld voor me open :D

Altijd zelf aan het converteren geweest en Mobi reader heb ik altijd via een .cab direct op de telefoon zelf geinstalleerd...

Jammer dat ik de komende avonden weg ben, anders zou ik er vanavond al mee zitten spelen.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:31:
Waar kijk je dan? Ik zie iets anders dan jij denk ik
ik kijk eigenlijk alleen in nieuwsgroepen
zetmolm schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:42:
Vorige week een Digibook gekocht bij AKO
De Ambiance Digibook ? Volgens mij heeft AKO de verkoop nu gestaakt omdat het gewoon een bagerapparaat is. Slechte hardware en slechte software.

Voor hetzelfde geld heb je een bebook one, daar word je zeker blij van.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Motrax schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:35:
Joh, er gaat een wereld voor me open :D

Altijd zelf aan het converteren geweest en Mobi reader heb ik altijd via een .cab direct op de telefoon zelf geinstalleerd...
Je kan ook Mobi Creator gebruiken dan kan je het zelfs heel mooi doen, Het is trouwens met een straatlengte voorsprong de beste PDF converter die er is. Importeren in de MobiCreator, dan converteren maar Mobi. Da grap is dat hij dan de HTML als tussenstap gebruikt. En die bewaart hij voor je. Dus al wil je van PDF naar AZW, DOC, ePub of RTF dan gebruik je toch de MobiCreator en vanuit de tussenstap ga je weer verder in de richting die je zelf wilt

De MobiReader op je PC kan ook heel goed je hele bibliotheek bijhouden. Ik heb er meer dan 1000 boeken in zitten. Zoeken op schrijver titel en taal gaat zonder problemen.

Je kan ook je boeken bijhouden met Calibre. Daar kan je ook mooi mee converteren. Maar de conversie vanuit PDF is daar duidelijk (nog) zwakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:50:
De Ambiance Digibook ? Volgens mij heeft AKO de verkoop nu gestaakt omdat het gewoon een bagerapparaat is. Slechte hardware en slechte software.

Voor hetzelfde geld heb je een bebook one, daar word je zeker blij van.
Ja, de Ambiance Digibook. Ja, een baggerapparaat. Staakte de AKO de verkoop maar, maar hij staat nog gewoon op de website en ligt nog in de winkel (tenminste, gisteren). Het gerucht gaat wel dat sommige AKO-filialen hem niet meer willen verkopen. Gelijk hebben ze.

En dan te bedenken dat Ambiance zich probeert te profileren als high-end merk voor consumer electronics...

Bebook One staat nu boven aan mijn shortlist, samen met de Onyx Boox. Heeft iemand die twee al eens vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Heeft iemand de iRex DR800S al gezien in een Mediamarkt?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foppe-jan schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:03:
Heeft iemand de iRex DR800S al gezien in een Mediamarkt?
ik meen ergens gelezen te hebben dat hij zaterdag in de schrappen ligt. Helaas te duur voor mij, maar als je hem koopt ben ik wel benieuwd naar je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:36:
[...]

ik meen ergens gelezen te hebben dat hij zaterdag in de schrappen ligt. Helaas te duur voor mij, maar als je hem koopt ben ik wel benieuwd naar je ervaring.
iRex zelf zei dat hij vanaf afgelopen maandag al in MM te vinden zou zijn. Ik heb de iLiad op dit moment, en die bevalt me op zich nog prima, maar ik wou hem eigenlijk eens proberen om te kijken hoeveel er veranderd/verbeterd is.
Maar goed, op dit moment heeft de DR800 nog geen ondersteuning voor schrijven op PDFs, wat de iLiad wel heeft, en zonder die feature is dat apparaat voor mij onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
zetmolm schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:03:
[...]

Ja, de Ambiance Digibook. Ja, een baggerapparaat. Staakte de AKO de verkoop maar, maar hij staat nog gewoon op de website en ligt nog in de winkel (tenminste, gisteren). Het gerucht gaat wel dat sommige AKO-filialen hem niet meer willen verkopen. Gelijk hebben ze.

En dan te bedenken dat Ambiance zich probeert te profileren als high-end merk voor consumer electronics...

Bebook One staat nu boven aan mijn shortlist, samen met de Onyx Boox. Heeft iemand die twee al eens vergeleken?
Ik heb ook getwijfeld tussen beide en uiteindelijk bij studon de onyx book besteld. Redenen voor mij om de onyx boox te nemen ipv de bebook:
-SDHC slot ipv SD
-Wifi+browser
-Volgens reviews betere kwaliteit/steviger
-Touchscreen

De onyx is wel nog stukje duurder ....

Daarnaast gaat bebook ook een versie van de boox uitbrengen, de bebook neo genaamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ebook trekt nog veel bekijks. Vanochtend zat ik in de wachtkamer van de dokter voor een ontstoken oog en zat ik de ebook te lezen. Het consult van een half uur was voor 99% gevuld met een uitleg en demonstratie van mijn ebook aan de huisarts :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Vandaag bij iBood: iRiver Story EB02 voor €199,95 (excl. verzendkosten);

* 6” E-ink Display
* QWERTY-toetsenbord
* Resolutie: 800 x 600
* MP3-speler
* Voice Recorder
* 2 GB NAND intern geheugen
* SD slot (tot 32GB uit te breiden met SDHC-kaartjes)
* Ondersteunt eBook-bestanden: EPUB, PDF
* Office Viewer (ondersteunt TXT, DOC, PDF, PPT, XLS)
* Comic Viewer (ondersteunt ZIP, met daarin JPEG, BMP of GIF)
* Agenda
* Batterijduur: 7000 pagina’s of 20 uur mp3 luisteren
* Ondersteunde audio-formaten: MP3, WMA, OGG
* Interne speaker (0.6W mono)
* Oortelefoonaansluiting (3.5 jackplug)
* Veertien verschillende menutalen (Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Russisch, Pools, Turks, Zweeds, Tsjechisch, Chinees, Koreaans, Japans)
* Accu: 1800 mAh Li-Polymer
* Oplaadbaar via USB
* In de verpakking: Quick Start Guide, mini USB kabel
* Afmetingen: 127 x 203.5 x 9.4 mm
* Gewicht: 284 gram
* Garantie: 2 jaar

Heb em al besteld, voor die prijs heb ik nog geen vergelijkbaar apparaat gevonden.

Met nieuwe firmware: http://local.iriver.com/usa/lounge/loungeView.asp?selectPart=02&findWord=&sno=1003&page=1&cateCode=02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

k heb hem ook besteld, een mooie aanbieding. Ik heb er de hele ochtend over zitten tobben, maar de ruime keuze qua bestandsformaten gaf toch wel de doorslag.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Heb getwijfeld over de iBood aanbieding, maar heb de iRiver vandaag in de Mediamarkt gezien en wat is dat ding lelijk! Groot en onhandig gezien de schermgrootte, geen touchscreen en erg plastickig.

Toch maar de Sony PRS-600 gekocht die echt VEEL mooier is naar mijn mening en veel beter in de hand lag. Al had de Mediamarkt geen voorraad, dus de Sony online besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

Ja sowieso behoorde touchscreen (glare) niet tot mijn eisen. Het design vond ik wel bij de tijd maar ik vond de Sony soms wel wat trager dan de iRiver. Vandaar dat ik hiervoor heb gekozen (naast de eerder genoemde vrijheid van meerdere bestandsformaten).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
ASUS DR-950. Het uiterlijk bevalt me wel en hij heeft ook support voor PDF (incl. "hoge" resolutie). Deze hou ik in het oog. Nu nog de eerste reviews en het prijskaartje afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Is mooi ja Maar wilde er nu één ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik had ook liever een 9 inch of groter NU, maja gezien het huidige aanbod en de huidige prijzen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
punisher007 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 08:22:
Ik had ook liever een 9 inch of groter NU, maja gezien het huidige aanbod en de huidige prijzen :(
Vind persoonlijk 9" wat te groot en onhandelbaar in de trein. En ga hem toch alleen maar voor boeken gebruiken, dan is 6" groot zat. PDFs zijn voor mij geen aankoopreden.
Maar goed, heb hem al besteld, kijken hoe hij besteld... alleen balen dat hij echt overal uitverkocht was in de brick en mortar stores, had hem graag meteen meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een tweetal weken de Onyx Boox en ik ben er echt zwaar tevreden over.

Boeken lezen is echt heel prettig, apparaat werkt zeer eenvoudig en samen met Calibre is het een succes verhaal, ook het instellen van Recipes samen Calibre is zeer eenvoudig en zeer makkelijk.

Natuurlijk werkt de internet functie niet optimaal en is het lezen van een PDF op 6" niet zaligmakend maar voor die € 299,- heb je een geweldig apparaat om boeken mee te lezen, want daar ging het volgens mij in eerste instantie toch om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nu te stoeien met een bebook mini maar echt simpel is het nog niet.
De nieuwe firmware er op gezet en gelijk calibre op de pc/
Van een vriend een ebook geleend van baantjer.
Maar wat ik ook probeer,ik krijg dat de bladzijden niet lekker lopen,halverwege staat gewoon een blok tekst dan lege regels,dan weer een brok tekst.
Het is een epub formaat,ligt dat nu aan de opmaak hiervan of niet ?
Want hoe ik het ook probeer te converteren,misschien heb ik de juiste settings niet maar ik blijf zitten met een stukje onleesbaar proza..de Cock komt binnen en 3 lege regels verderop loopt ie naar het raam,dan staan er 4 regels bij elkaar en vervolgens weer 3 lege regels.
Bij de bebook zit dan een kaartje waar 150 downloads zouden staan,die er dus niet staan.
Kijk je op hun eigen page en probeer je te schikken op language dan werkt dat niet.
Zit trouwens in de verpakking een schroevendraaier,ben er nog niet helemaal uit waarom.

Maar wat is er met de epub aan de hand en kan ik dit ergens mee corrigeren ?
Welke bebook mini bezitter kan mij wat algemene tips geven.
Ik ben dit hele topic al aan het doorworstelen geweest en kom wat dingen tegen zoals mobicreator.
En mijn net bij Bol gekochte digitale epub schreeuwt iets over DRM.
Hoe dat weg te halen is weer nergens te vinden,want dat mag niet.
Ik had de adobe digital editions al geinstalleerd voor ik het boek kocht,ik sleep het netjes naar mijn e-reader die aangemeld is en het adobe programma had ik ook netjes geregistreerd.
Kortom, een onleesbare epub omdat het meer een pdf scan lijkt die is omgezet naar een epub compleet met niet te verwijderen lege regels en een gekocht maar onleesbaar boek.
Of moet ik eerst mijzelf piercen met die schroevendraaier ?
Hellup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De vraag is of die Baantjer ooit echt een ePub was of een PDF die slordig is omgezet. Probeer het boek eens om te zetten naar Mobi dat is een veel minder uitgebreid formaat. Het kan minder, maar er gaat ook minder mis. Dat is een van de de redenen dat ik liever Mobi lees :) Epub is een uitgebreid formaat, maar niet het makkelijkste. Ik zie met regelmaat Mobi boeken die er perfect uit zien en dan omgezet naar ePub een ravage zijn. Ook rottige ePubs die ik krijg zet ik om naar Mobi en dan zijn ze plotseling wel netjes. Bij omzetten naar ePub moet je regelmatig knoeien met CSS files en weet ik al niet wat voor opmaak tools.

Ik heb een Cybook en mijn brouw een BeBook maar we waren er al snel achter, het leven is eenvoudiger met Mobi. Bovendien hebben we dan de beschikking over een woordenboek, dat is iets wat niet in de ePub specificaties zit

Die schroevedraaier is voor het batterij vakje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Als je bij bol.com een ebook koopt, dan download je in eerste instantie niet het ebook maar een .acsm-bestand. Dat bestand open je in Adobe Digital Editions en dan autoriseer je je ADE voor dat ebook. Daarna autoriseer je ook (eenmalig) je reader voor bestanden beveiligd met Adobe DRM en dan kun je ze op je reader zetten en lezen.

Je kunt wel vinden waar je DRM kan weghalen trouwens. Het is alleen niet toegestaan om dat via Tweakers.net te doen ;)
offtopic:
Zou je niet achter iedere zin op enter kunnen drukken, je verhaal leest niet zo fijn zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:56:
De vraag is of die Baantjer ooit echt een ePub was of een PDF die slordig is omgezet. Probeer het boek eens om te zetten naar Mobi dat is een veel minder uitgebreid formaat.
Het blijft het zelfde,en met calibre best nog ingewikkeld,schreeuwt iets van metadata en zo...in het dagelijks leven probeer ik dus juist na een punt een enter te geven maar ik zal proberen het hier te laten,het is nu een txt file geworden en nu zal ik met een tool of handmatig moeten gaan zorgen dat al die losse regels er uit gaan...Wat ik over DRM en scripts lees is me wat ingewikkeld.
wel vond ik deze site, misschien heeft iemand er iets aan:
http://mytexttools.com/Remove-Empty-Lines.html
In een keer van alle lege regels af.Nu nog gaan uitvinden hoe ik hoofdstukken kan gaan maken met de be-book want nu zet ie er steeds recente bestanden,digital editons (wat nu nederlandse taal) en Restore PC bij...

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 24-01-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nick39 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:34:
[...]
...in het dagelijks leven probeer ik dus juist na een punt een enter te geven maar ik zal proberen het hier te laten,
Grijns...Mijn vrouw geeft aan studenten les in 'Word' en die zou ontploffen als ze je nu hoorde. Een enter geef je nooit behalve als je een nieuwe alinea wil forceren. Dat is je blijkbaar gelukt, vandaar de lege regels. Want ergens in de ePub standaard kan je kiezen of er tussen de alinea een regel wit na een alinea en met een beetje pech levert je dat dus 2 regels wilt op na een zin.

Probeer BookCreator.dot eens Die kan je vinden op www.MobileRead.com Dat is een speciale Word template met macro's om eboeken te maken. Hoofdstukken, inhoudsopgave, enz

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 25-01-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ortep schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:06:
[...]

Grijns...Mijn vrouw geeft aan studenten les in 'Word' en die zou ontploffen als ze je nu hoorde. Een enter geef je nooit behalve als je een nieuwe alinea wil forceren.
Klopt hoor, alleen is het wel zo dat 90% van de gebruikers van nature gewend zijn om een enter te geven voor een nieuwe zin. Dat zooitje ongeregeld uit Redmond heeft besloten dat een enter alleen gebruikt moet worden voor een nieuwe alinea. Puur onlogisch naar mijn mening. Dit omdat je vaker een nieuwe zin gebruikt, dan een nieuwe alinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ortep schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:06:
[...]

Grijns...Mijn vrouw geeft aan studenten les in 'Word' en die zou ontploffen als ze je nu hoorde. Een enter geef je nooit behalve als je een nieuwe alinea wil forceren. Dat is je blijkbaar gelukt, vandaar de lege regels. Want ergens in de ePub standaard kan je kiezen of er tussen de alinea een regel wit na een alinea en met een beetje pech levert je dat dus 2 regels wilt op na een zin.

Probeer BookCreator.dot eens Die kan je vinden op www.MobileRead.com Dat is een speciale Word template met macro's om eboeken te maken. Hoofdstukken, inhoudsopgave, enz
Ik heb vroeger,laat je door mijn nick niet in de war brengen want ik was 39 toen ik op GOT kwam en ik ben nu 46,gewoon geleerd dat je een regel afsloot met een punt en dat je dan aan een nieuwe regel begon en ik heb ooit eens in de trein een uur zitten puzzelen op een kitkat reclame waar dan in sms taal een boodschap moest staan en daar kwam ik niet uit en met word heb ik nog nooit gewerkt :o maar ik had de baantjer epub niet zelf gemaakt,ik ben nu uit de Perry Rhodan serie de pubs aan het halen en die zijn dus ook allemaal verkeerd gemaakt,vermoedelijk dus allemaal pdf versies.
Maar stel dus dat ik ooit een ebook wil maken dan zou ik het bewuste boek dus uit elkaar moeten slopen,het scannen,en met OCR software (die ik niet meer heb want bij mijn scanner zat een verouderde xp driver en de windows 7 bevat de OCR software niet meer) dan alles moeten corrigeren en dan.... Dan kan ik het geloof ik beter over typen... in mijn jeugd had je de befaamde Bob Evers serie en die wilde ik wel voor mijn bebook mini hebben maar.... en dan de prijzen die BOL rekent,ik had gedacht zo van de helft van de prijs van een "gewoon" boek maar dat valt vies tegen !
Heb ik het nu goed gedaan :X
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.