Ik heb nooit moeite mee gehad om volledige boeken op een lcd-scherm te lezen. Dat is wat ik al deed voordat ik m'n Sony readers had. Een scherm (en laptop) wordt alleen niet zo makkelijk meegenomen en op accu kon ik niet snel genoeg een boek uitlezen.
Dan nog maar eens een argument: Ik wil 3 weken gaan treinen doorheen Rusland. De ipad gaat 10 uur mee op 1 batterijlading, mijn cybook gaat meerdere maanden mee. Welke is mijn ideale boekenvervanger denk je?

Jouw cybook gaat niet meerdere maanden mee, als je het gebruikt. Deze zal ook niet meer dan 7000 page refreshes aan kunnen. In praktijk waarschijnlijk maar 4000. Dus een beetje dik boek.
De iPad heeft 10 uur gebruiksduur, maar een veel hogere standby. 10 uur is wel genoeg voor mij om even bij te laden. Net zoals ik ook moest doen, na een internationale vlucht met m'n reader.
Maar ik zal zelf ook niet een iPad meenemen voor een trekking hoor. Het scherm zal wel veel kwetsbaarder zijn dan m'n Sony reader.
Arjan P schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:44:
[...]
Je kan wel met allerlei technische termen of merknamen gaan strooien, maar bottom line is: zit ik 4 uur naar een lamp te staren of niet? Welke backlight er ook in zit, backlight is backlight, en hem zwakker zetten betekent minder contrast / leesbaarheid.
Er is ook nog steeds geen wet dat een ereader nooit backlight mag hebben.
Daar gaat mijn hele betoog toch over "Waar moet een ereader aan voldoen"?
Ik bedacht me dat het wel handig kan zijn als ik uitleg waarom een tablet zoals de ipad (dus niet een tabletpc, die ik al heb) wel eens een optie kan zijn.
Het is instant-on/standby. Net als de Sony reader/iphone. Dus makkelijk om even snel wat te lezen.
Het heeft kleur, dus geschikt voor strips, magazine, documenten.
Het heeft een 9.7"scherm. Dus bijna A4-formaat. Zeer geschikt voor PDF dus.
Het heeft waarschijnlijk een betere ondersteuning voor documentformaten (PDF, Doc, HTML) als het net als de iphone werkt. Niet meer stoeien met conversies dus. En ik denk makkelijk te delen (naar mezelf mailen, of via wifi).
Voor leesboeken zijn m'n sony readers nog steeds de beste oplossing. Maar voor andere formaten wint de ipad zeker van m'n netbooks, laptops en tablet.
Ik hoop dat er binnen 4 maanden (voordat de iPad hier verkrijgbaar is) er een alternatief welke dezelfde eigenschappen heeft, maar meer bied. Zoals SD-slot ingebouwd.
Nou zegt de geruchtencircus dat de nieuwe technologien pas in het 3e kwartaal met nieuws zullen komen. Maar ik hoop dat de iPad die stille fabrikanten even wakker schud en snel met hun speeltjes uit komen. (eink heeft al jaren color-eink demonstraties, maar nieuws over een color reader ho maar

)
[
Voor 42% gewijzigd door
kmf op 28-01-2010 11:01
]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp