Het eBookreader-ervaringentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:
  • 152.360 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is de internationale Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Ja als je alleen maar Engels leest is het geen probleem natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:13

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

De nieuwe ePaper van NRC is wel genieten zeg. Lekker om 3 uur 's middags (!) je avondkrant op je reader, niet meer afhankelijk van onvoorspelbare krantenjongens, en de ePub is nog makkelijk navigeerbaar ook (en doorzoekbaar uiteraard). Wel zou ik liefst met (letterlijk) 1 druk op de knop de laatste editie downloaden en direct in een bepaalde collectie op de reader zien belanden. Heeft iemand hier al iets op gevonden misschien?

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Pathfinder schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:45:
De nieuwe ePaper van NRC is wel genieten zeg. Lekker om 3 uur 's middags (!) je avondkrant op je reader, niet meer afhankelijk van onvoorspelbare krantenjongens, en de ePub is nog makkelijk navigeerbaar ook (en doorzoekbaar uiteraard). Wel zou ik liefst met (letterlijk) 1 druk op de knop de laatste editie downloaden en direct in een bepaalde collectie op de reader zien belanden. Heeft iemand hier al iets op gevonden misschien?
Met een Sony Reader?

Dat moet vast wel met Calibre lukken. Alleen staatie nog niet in het rijtje omdattie nieuw is denk ik.
http://calibre.kovidgoyal.net/

Misschien werkt het met "Voeg persoonlijke nieuwsbron toe." Tis maar een gok, misschien werkt het wel niet ivm het paswoord. Maar die hebben een aantal andere bronnen ook nodig (Wall Street Journal bijvoorbeeld)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Met een PRS-600 inderdaad, dat vergat ik even te vermelden. Voor zover ik weet worden er met de 'recipes' van Calibre over het algemeen rss feeds of websites binnengehengeld, over epapers/epubs kan ik niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pathfinder schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:36:
Met een PRS-600 inderdaad, dat vergat ik even te vermelden. Voor zover ik weet worden er met de 'recipes' van Calibre over het algemeen rss feeds of websites binnengehengeld, over epapers/epubs kan ik niks vinden.
Je kunt met web2disk, staat in je Calibre installatie folder, of met wget je epub krant ophalen, beide ondersteunen denk ik username/passwords en daarna met calibredb in de database van Calibre zetten, of als je je Reader aan de usb hebt hangen rechtstreeks in het interne geheugen of sdcard.
Misschien is het zelfs mogelijk om items die je via calibredb toevoegd het kenmerk news mee te geven zodat ze automatisch naar de reader gestuurd worden zodra je hem aan de usb hangt. Zo haal ik elke morgen een stuk of 4 rss feeds op.

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:29:
[...]

Je kunt met web2disk, staat in je Calibre installatie folder, of met wget je epub krant ophalen, beide ondersteunen denk ik username/passwords en daarna met calibredb in de database van Calibre zetten, of als je je Reader aan de usb hebt hangen rechtstreeks in het interne geheugen of sdcard.
Misschien is het zelfs mogelijk om items die je via calibredb toevoegd het kenmerk news mee te geven zodat ze automatisch naar de reader gestuurd worden zodra je hem aan de usb hangt. Zo haal ik elke morgen een stuk of 4 rss feeds op.

Joop
De ePaper downloaden met simpelweg username/password kan helaas niet, NRC gebruikt een of ander systeem met cookies. Maar het downloaden van de epub heb ik inmiddels geautomatiseerd, zij het op omslachtige wijze (met een macro in Firefox, die ik van buitenaf aanroep). Wat me echter niet lukt, is Calibre de epub automatisch naar de reader te laten sturen. Aan de db toevoegen lukt (met calibredb.exe), maar uploaden ho maar. Ook als er van tevoren een News tag op is gezet. Ik heb het idee dat uploaden ook moet kunnen via de command line met ebook-device.exe, maar ik kom er maar niet uit hoe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pathfinder schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:57:
[...]

De ePaper downloaden met simpelweg username/password kan helaas niet, NRC gebruikt een of ander systeem met cookies.
Je kunt met wget ook cookies gebruiken. Ik dump mijn cookies uit FF naar een bestand en gebruik dat met wget om sites die cookies gebruiken 'voor de gek te houden'
Aan de db toevoegen lukt (met calibredb.exe), maar uploaden ho maar. Ook als er van tevoren een News tag op is gezet. Ik heb het idee dat uploaden ook moet kunnen via de command line met ebook-device.exe, maar ik kom er maar niet uit hoe :/
Misschien dat ze het op het MobileRead forum weten. Was eerlijk gezegd een gok van mij dat het zou werken met het zetten van alleen maar een tag. Was ook veeeel te makkelijk geweest ;-)
ebook-device is volgens mij om de verschillende ereaders te mounten/gebruiken maar kan het ook fout hebben

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Er is trouwens nieuwe Sony software beschikbaar die werkt met Windows 7 (ook 64-bit). Lukte daarvoor ook al in compatibiliteits-modus, maar nu dus volledig ondersteund. Al vind ik Calibre wat handiger voor het taggen van boeken.

6 weken gratis de ePub versie van het NRC is ook een aanrader trouwens! Stopt automatisch en je zit nergens aan vast.

Weet iemand of er nog andere goede eBook sites in Nederland zijn, behalve bol.com? Mijn vriendin wil misschien een reader, maar leest vrijwel alleen Nederlandse boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik lekker simpel Adobe Digital Editions. Ach voor die 40 eBooks die op mijn apparaat staan heb ik geen tags nodig ;)

Hopelijk komen ook de Telegraaf&AD met zoiets dergelijks.

Voor je vraag: Er zijn er natuurlijk meerdere (selexyz, libris etc) maar ik mijn ebooks bij studon.nl. Ik vind dat ze bij Bol altijd ergens achter de papieren boeken verstopt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:29:
Net mijn Kindle binnen gekregen en dit is mijn eerste indruk.
.....
Kan u ook eens testen of u toegang hebt tot de Engelse wikipedia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-town schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:58:
Kan u ook eens testen of u toegang hebt tot de Engelse wikipedia?
Ja zoeken op wikipedia werkt, zoeken op google en het gebruik van de browsers zijn geblokkeerd.

Nog even een vervolgje op mijn eerste indruk. Ik heb nu 3 boeken gelezen en ik moet zeggen het scherm is perfect om vanaf te lezen. Het herladen van een pagina gaat precies snel genoeg, je bent nooit aan het wachten totdat de volgende bladzijde verschijnt. Ook de 'Next Page' knoppen zitten op de goede plek en je hebt nooit het idee dat je per ongeluk op de volgende bladzijde klikt.

Ver heb ik nu in totaal 4 boeken gedownload via Whispernet en alle 4 de boeken stonden tussen de 20 a 30 second op de Kindle.

De batterij is na het lezen van 3 boeken net iets over de 50%, dit is met 3g uit tijdens het lezen en alleen heel even aan te zetten voor het opzoeken en downloaden van een boek. Ik moet dus zeggen dat de batterij behoorlijk lang mee gaat en je minimaal zonder 3g aan 1 week haalt.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:16:
[...]

Je kunt met wget ook cookies gebruiken. Ik dump mijn cookies uit FF naar een bestand en gebruik dat met wget om sites die cookies gebruiken 'voor de gek te houden'
Zou je even een voorbeeld willen geven (inhoud van cookie bestand)? Het lukt mij niet, lijkt of mijn cookie niet klopt oid.
edit:
Is al gelukt mbv http://snippets.dzone.com/posts/show/3937

[ Voor 9% gewijzigd door orillion op 25-10-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Die eReaders worden wel steeds beter zo te zien, ik wil er uiteindelijk ook wel een.

Maar aangezien ik veel boeken lees met schema's en grafieken in kleur wacht ik nog even. Geen idee of het met deze technologie ook mogelijk is om een kleurenscherm te maken.

Ook de batterijtijd en toegangstijden moeten nog wat beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:53
Joe-star schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:26:
Die eReaders worden wel steeds beter zo te zien, ik wil er uiteindelijk ook wel een.

Maar aangezien ik veel boeken lees met schema's en grafieken in kleur wacht ik nog even. Geen idee of het met deze technologie ook mogelijk is om een kleurenscherm te maken.

Lol, betere batterijtijd? Ik heb mijn BeBook na aanschaf nog niet hoeven op te laden (3 weken). Als het goed is moet ik ongeveer 7000 pagina's om kunnen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Joe-star schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:26:
Alleen van de ereaders met al die extra toeters en bellen neem ik aan? Want mijn Sony 505 gaat rustig meerdere boeken mee hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

orillion schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:02:
[...]

Lol, betere batterijtijd? Ik heb mijn BeBook na aanschaf nog niet hoeven op te laden (3 weken). Als het goed is moet ik ongeveer 7000 pagina's om kunnen slaan.
Ja, moet je bij de voorwaarden maar eens lezen hoe ze aan die 7000 komen: aanzetten, en dan maar pagina's omslaan (dus zonder te lezen).

pfff

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:24:
[...]

Ja, moet je bij de voorwaarden maar eens lezen hoe ze aan die 7000 komen: aanzetten, en dan maar pagina's omslaan (dus zonder te lezen).

pfff
Lezen kost geen stroom. ;) Alleen het omslaan bij de basic readers. Als je een touchscreen etc hebt, dán verbruikt hij wel continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Roamor schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:26:
[...]

Lezen kost geen stroom. ;) Alleen het omslaan bij de basic readers. Als je een touchscreen etc hebt, dán verbruikt hij wel continue.
Is niet helemaal waar, het OS draait wel in de achtergrond, dat kost ook (een klein beetje) stroom, maar uiteraard veel minder dan een touchscreen of MP3 afspelen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe simpeler de reader, des te beter en zuiniger!

*start zijn deux chevaux* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Laatst online: 18-09 15:56
Heb die NRC ePaper nu een paar dagen geprobeerd... werkt prima! inhoudsopgave per categorie (buitenland, sport, etc). De laatste 100 pagina's of zo ben je kwijt aan de TV en radiogids, maar het is wel overzichtelijk.

Alleen jammer dat ik NRC een verschrikkelijke krant vind om te lezen... de Telegraaf is weer het andere uiterste maar de papieren versie moet haast barsten bij het omslaan zo droog istie... :)
Maar voor wat betreft de techniek ben ik om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iedereen begint een E-reader te maken zeg, na Asus is nu ook het gerucht dat MSI bezig is met een reader.

MSI's eReader Will Have Nvidia Tegra Graphics in 2010

Het gebruik van een Tegra chip zou wel een interresante ontwikkeling zijn. Ben benieuwd hoe ze dat gaan combineren met een E-reader en een "normaal" (voor een E-reader) stroom verbruik.

Nog een leuk gerucht, kleur en video op een E-reader technologie.

Behold.

[ Voor 26% gewijzigd door Lukin op 27-10-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Lukin schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:15:
Iedereen begint een E-reader te maken zeg, na Asus is nu ook het gerucht dat MSI bezig is met een reader.

MSI's eReader Will Have Nvidia Tegra Graphics in 2010

Het gebruik van een Tegra chip zou wel een interresante ontwikkeling zijn. Ben benieuwd hoe ze dat gaan combineren met een E-reader en een "normaal" (voor een E-reader) stroom verbruik.

Nog een leuk gerucht, kleur en video op een E-reader technologie.

Behold.
En dit geeft degenen die nog even wachten nog meer gelijk:
"So about that Asus e-book reader expected by Christmas: The Times suggests that not only could it have dual color touchscreens like the prototype Asus showed at CeBIT (pictured), but it might even undercut Sony and Amazon on price."

Dus met wat mazzel straks een ebookreader met 2 kleurenschermen, en dan nog eens goedkoper dan de Sony en Kindle!!! Joehoeeeeee.

Dus: nog ff wachten, anders zit je over 3 maanden met een te duur, zwaar verouderd en minder bruikbaar apparaatje.
:+

ben ik even blij dat ik mijn PRS600 terug heb gestuurd.LOL 8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
wvexeltweakers schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:16:
[...]

En dit geeft degenen die nog even wachten nog meer gelijk:
"So about that Asus e-book reader expected by Christmas: The Times suggests that not only could it have dual color touchscreens like the prototype Asus showed at CeBIT (pictured), but it might even undercut Sony and Amazon on price."

Dus met wat mazzel straks een ebookreader met 2 kleurenschermen, en dan nog eens goedkoper dan de Sony en Kindle!!! Joehoeeeeee.

Dus: nog ff wachten, anders zit je over 3 maanden met een te duur, zwaar verouderd en minder bruikbaar apparaatje.
:+

ben ik even blij dat ik mijn PRS600 terug heb gestuurd.LOL 8)7
Overdreven hoor. Iedereen die nu een eReader koopt, kan misschien volgend jaar kerst naar een kleuren-eReader upgraden. Het is alleen maar de vraag of je dat wilt. De meeste normale boeken bestaan voornamelijk uit tekst. De kleurenschermen op dat filmpje zien er niet echt goed uit. 4000 kleuren ofzo? En de techniek staat nog in de kinderschoenen. De prijs zal daar ook naar zijn.

De Asus eReader waar jij het over hebt heeft volgens mij gewoon twee LCD-schermen. Lekker lezen is dat. Dan kun je netzogoed op je laptop of netbook gaan lezen. Ik denk niet dat er binnen een jaar een echte color eReader komt met een 'mass market' prijs. Er is op dit moment nog niet eens een te krijgen? Niet eens een dure?

Ik zou me alleen een of andere Apple color tablet kunnen voorstellen met een prijs die meer naar de 1000 euro gaat. Die zal dan wel meer functies hebben en dan is het maar de vraag of dat het waard is met alle andere electronica die we hebben. Voor hetzelfde geld heeft de Apple tablet trouwens gewoon een LCD touchscreen.

De PRS-600 werkt trouwens prima met een 64-bit Windows. Dus ik snap niet waarom je 'm als tweaker hebt terug gestuurd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Cheeky schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 00:34:
[...]

Overdreven hoor. Iedereen die nu een eReader koopt, kan misschien volgend jaar kerst naar een kleuren-eReader upgraden. Het is alleen maar de vraag of je dat wilt. De meeste normale boeken bestaan voornamelijk uit tekst. De kleurenschermen op dat filmpje zien er niet echt goed uit. 4000 kleuren ofzo? En de techniek staat nog in de kinderschoenen. De prijs zal daar ook naar zijn.

De Asus eReader waar jij het over hebt heeft volgens mij gewoon twee LCD-schermen. Lekker lezen is dat. Dan kun je netzogoed op je laptop of netbook gaan lezen. Ik denk niet dat er binnen een jaar een echte color eReader komt met een 'mass market' prijs. Er is op dit moment nog niet eens een te krijgen? Niet eens een dure?

Ik zou me alleen een of andere Apple color tablet kunnen voorstellen met een prijs die meer naar de 1000 euro gaat. Die zal dan wel meer functies hebben en dan is het maar de vraag of dat het waard is met alle andere electronica die we hebben. Voor hetzelfde geld heeft de Apple tablet trouwens gewoon een LCD touchscreen.

De PRS-600 werkt trouwens prima met een 64-bit Windows. Dus ik snap niet waarom je 'm als tweaker hebt terug gestuurd. :p
Al ben ik een tweaker, daarom wil ik wel leesgenot. Is volgens mij de voornaamste taak van een ereader. En dat vond ik ruim onder de maat bij de PRS600 vanwege de reflectie.

En de nabije maanden zal leren of er goede mass-market kleuren ereaders komen voor een schappelijke prijs. Ik vind trouwens het idee van een dubbel scherm juist perfect. Dat sluit ook veel meer aan bij een echt boek.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
wvexeltweakers schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:26:
[...]En de nabije maanden zal leren of er goede mass-market kleuren ereaders komen voor een schappelijke prijs. Ik vind trouwens het idee van een dubbel scherm juist perfect. Dat sluit ook veel meer aan bij een echt boek.
Ik zou niet zo snel een ereader met twee schermen kopen. Ten eerste gaat het ten koste van de batterij (helemaal met LCD schermen). En ten tweede neemt het alleen maar extra ruimte in.

Je kunt toch niet twee schermen tegelijk bekijken. Een boek is nou eenmaal zo omdat je bladzijdes omslaat en het voor een boek handig werkt.

Maar je kunt altijd op een kleuren eReader wachten voor een mooie prijs. Zoals met alle electronica, zal het ooit wel op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Cheeky schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:30:
[...]
Ik zou niet zo snel een ereader met twee schermen kopen. Ten eerste gaat het ten koste van de batterij (helemaal met LCD schermen). En ten tweede neemt het alleen maar extra ruimte in.

Je kunt toch niet twee schermen tegelijk bekijken. Een boek is nou eenmaal zo omdat je bladzijdes omslaat en het voor een boek handig werkt.

Maar je kunt altijd op een kleuren eReader wachten voor een mooie prijs. Zoals met alle electronica, zal het ooit wel op de markt komen.
Ieder zijn ding. Ik zou 2 schermen juist wel prettig vinden, sluit veel meer aan bij een boek en scheelt je de helft in omslaan. En ik denk dat die kleurenreaders eerder op de markt zijn dan je denkt. Geen kwestie van "ooit" maar meer van enkele maanden.

En over de betaalbaarheid: Asus heeft met zijn EEE-netbooks bewezen trendsetter te kunnen zijn in een segment, dus daar zie ik wel snel goedkope readers van verschijnen.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Natuurlijk is het persoonlijk, maar ik vind het juist irritant dat je een boek openklapt. Dat komt deels omdat (voornamelijk met pockets) het boek zich weer dicht forceert, maar ook met in bed lezen. Ik lees doorgaans op mijn zij, dus of de bladzijde die je niet leest ligt in de weg op je kussen, of werpt een schaduw op de bladzijde die je leest.

Vanavond mijn PRS-600 ophalen, ben benieuwd hoe het gaat bevallen! Op m'n iphone vind ik e-lezen al erg prettig, dus dit moet helemaal top zijn :).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Het "2-pagina-concept" zie ik ook niet als voordeel. Bij een normaal boek is dat gewoon uit praktische overweging zo (zonde om het papier niet te gebruiken) maar qua usability is het imo niet perse beter.

Zou je zo'n e-reader kunnen openklappen, om zo tot een 2x zo groot scherm te komen, dan zou ik daar wel de meerwaarde van inzien. Maar dan moet het wel vrijwel naadloos gaan, en zover zijn we nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat dacht je van behang met kleuren e-ink? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:20:
wat dacht je van behang met kleuren e-ink? :D
Dat is alleen voor de mensen weggelegd die daarvoor hun bladgoud moeten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar, weet iemand waar ik mijn bladgoud kan weggooien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
and... let the battle of prototypes begin:

samsung enters the ring

http://techon.nikkeibp.co.../NEWS_EN/20091029/177059/

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ik denk eigenlijk dat het duurder is om eink op je muur te plakken dan bladgoud, want dat is echt flinterdun :p.

Gisteravond m'n prs-600 gekregen, en wat een heerlijk ding is dat zeg! Leest echt perfect. Ik heb eigenlijk geen last gehad van alom gevreesde reflectie. Het enige nadeel qua lezen vind ik dat de achtergrond toch vrij donker is, iets wat in het licht niet opvalt maar wel als je bij een bedlampje wil lezen, maar dat ding van mij geeft ook echt amper licht dus een andere lamp zal wel helpen.

Bediening is erg plezier en heel erg intuïtief. Pagina's omslaan gaat sneller dan de andere readers die ik heb gezien, en stoort geenszins. Na een tijdje valt het ook niet meer op dat de pagina geïnverteerd wordt bij het omslaan.

Sony software leek op het eerste gezicht prima, maar blijkt een hel te zijn (zoals al door velen gezegd). Kan bijna geen formaten lezen, in ieder geval niet wat ik heb hier. Boeken erin slepen is ook te ingewikkeld voor ze geloof ik, dat moet je ook al doen via 'file/add'. Meta-informatie aanpassen kan ook niet. Gelukkig werkt de reader perfect met Calibre (die detecteert een 'Sony TOUCH Edition', in het programma wordt hij gezien als een PRS-700; maar het werkt wel). De collectie waar een boek in staat wordt gezien als een tag, maar als je dat weet is het simpel. Bij het uploaden worden series ook gebruikt als collectie, en de volgorde van boeken binnen een collectie klopt ook (mits goed ingevuld in Calibre, uiteraard), dus dat is erg fijn.

Notities maken gaat erg gemakkelijk, en ook de history-functie binnen een boek werkt handig, vooral als je wat heen en weer aan het bladeren bent. Woordenboek werkt soepeltjes, niets op aan te merken behalve dat het handig zou zijn als je meerdere woordenboeken zelf zou kunnen toevoegen, bijvoorbeeld een die vertalingen bevat.

Het enige echte nadeel vind ik eigenlijk dat de boeken slecht te categoriseren zijn; je kan ze toevoegen aan een collectie en that's it. Goed, ik wist het van te voren en het weegt voor mij niet op tegen de voordelen. Ik vind het alleen een gemiste kans, want het zou niet al te ingewikkeld moeten zijn om dat organiseren wat makkelijker te maken.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Punksmurf schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:57:
Woordenboek werkt soepeltjes, niets op aan te merken behalve dat het handig zou zijn als je meerdere woordenboeken zelf zou kunnen toevoegen, bijvoorbeeld een die vertalingen bevat.
Ja, dat is het nadeel van de nieuwe ebook formaten. Sony heeft daar 'omheen' gewerkt met zijn eigen woordenboek, opzich heel netjes. Voor mij is het een reden om bij het Mobi formaat te blijven daar kan je als je wilt wel 20 woordenboeken gebruiken. Hij kiest dan ook standaard het woordenboek van de taal waarin je leest

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruna verkoopt nu ook ebooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"leuk" om te weten. De ebookreader software van sony werkt nu ook onder windows 7. Maar als je NL-kiest dan krijg je bol.com voor je kiezen ipv de amerikaanse site.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

kmf schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:46:
"leuk" om te weten. De ebookreader software van sony werkt nu ook onder windows 7. Maar als je NL-kiest dan krijg je bol.com voor je kiezen ipv de amerikaanse site.
Aan de Amerikaanse site zou je ook niet veel hebben, die heeft geografische restricties helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Dat laatste was al zo in de vorige versie. Gemiste kans voor hun eigen shop, lijkt me, maar ze zullen wel een leuke deal hebben met bol.com.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bol heeft een exclusieve deal met sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Pathfinder schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:52:
[...]

Aan de Amerikaanse site zou je ook niet veel hebben, die heeft geografische restricties helaas.
De US site werkt prima met een Nederlandse CC, vul je adres zo volledig mogelijk in en wijzig dan State, Zipcode en Country naar iets in de USA (met een Zipcode die klopt bij de State). Heb al meerdere boeken gekocht in de US store :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan bij fictionwise ook punten sparen en dan als een "amerikaan" ebooks met restricties kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pathfinder schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:52:
[...]

Ik had dus al een hoop amerikaanse boeken gehaald, daarom moest ik ook mijn amerikaanse account hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
vandaag was de bebook even in beeld op het vlaamse nieuws op vtm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Nvidiot schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:47:
[...]

De US site werkt prima met een Nederlandse CC, vul je adres zo volledig mogelijk in en wijzig dan State, Zipcode en Country naar iets in de USA (met een Zipcode die klopt bij de State). Heb al meerdere boeken gekocht in de US store :)
Dat wist ik niet, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die een NOOK naar nederland wil halen:

http://www.ereaders.nl/nook_en_epub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen met een NRC epaper en een Sony en gebruik maken van Calibre heb ik (goed) nieuws.
Je kunt nu middels een batch file de epaper ophalen en in Calibre zetten en ook nog automatisch naar je reader laten sturen als je dat aan heb staan.

Er is op dit moment slechts 1 klein probleempje en dat is dat er een bug lijkt te zitten in Calibre in combinatie met batch files :(

Zie http://www.mobileread.com...d.php?p=645370#post645370

Groetjes,

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Is het jullie al eens opgevallen dat de PRS-600 geluid maakt? Ga eens naar een stille kamer en raak het touch screen aan.

Dit vond ik op MobileRead:
Yep mine makes that noise as well when you touch the screen. Gives me a buzz at nighttime.

If you turn the unit over, take the back off and use a microscope you will see thousands of small crickets actually processing your touch entries.

Anyone for Cricket

Techi Bit: I should add, it is probably because the touch sensor is using a low frequency to XY coordinate where your finger or pen has actually touched the screen. This is then resonating on something inside the unit. i.e. Normal behaviour for Sony Reader, although in most touch products you can't actually hear it.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ik heb 't gelezen maar 't is me nog niet opgevallen eigenlijk.

@hierboven, thanks voor de link voor NRC. Ga dat eens proberen!

[ Voor 35% gewijzigd door Punksmurf op 03-11-2009 10:45 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Cheeky schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 03:34:
Is het jullie al eens opgevallen dat de PRS-600 geluid maakt? Ga eens naar een stille kamer en raak het touch screen aan.
De PRS-300 maakt ook een heel zacht geluid bij het omslaan, hoor je alleen als je je oor direct op het scherm legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 20:58

smallboy

N/A

Net als een echt boek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Heeft iemand zijn PRS-600 al genoeg gebruikt om een oordeel te kunnen geven over de battery life? Hoe meer ik er op let, hoe sneller ik hem leeg vind lopen. Een paar dagen laten liggen zorgt er voor dat je meteen twee van de vier bars kwijt bent. Ook al zou de touchscreen functie wat stroom verbruiken, dan nog vind ik het niet stroken met de 'geen paginawissel is geen verbruik' gedachte.
Natuurlijk kan ik nog steeds een paar uur nonstop lezen maar zo vaak laden had ik niet verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik moet de PRS-600 idd ook iets van 1,5 wekelijks even aan de prik hangen. Vervelende is dat dat echt een PC moet zijn, of iig een USB Host-interface, en dat het apparaat dan geblokkeerd is. Anders had ik met een bestaande USB-lader het ding op de lees-plek zelf kunnen laden. Dat zal wel mogelijk zijn met die PSP-lader, maar daar heb ik geen verloopplugje voor, en ik ben niet van plan om daar een extra adapter voor te gaan kopen, laat staan een sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
'k Heb 'm net voor de tweede keer geladen. Vond wel dattie snel leeg was, maar aan de andere kant heb ik er natuurlijk ook vrij veel mee zitten spelen. Daarnaast sla ik meestal om dmv het touchscreen, dat zal ook wel extra kosten denk ik.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nog een dual screen E-reader die er best mag wezen, de Alex Reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Cadezo schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:41:
[...]

De PRS-300 maakt ook een heel zacht geluid bij het omslaan, hoor je alleen als je je oor direct op het scherm legt.
Inderdaad. Maar een boek heeft dan ook "bewegende delen" en een e-reader niet.
Ik vind dat zo'n ding geruisloos zou moeten werken.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Iemand enig idee hoe ik die installer van de Sony 600 ereader afkrijg?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

WaterFire schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:21:
Heeft iemand zijn PRS-600 al genoeg gebruikt om een oordeel te kunnen geven over de battery life? Hoe meer ik er op let, hoe sneller ik hem leeg vind lopen. Een paar dagen laten liggen zorgt er voor dat je meteen twee van de vier bars kwijt bent. Ook al zou de touchscreen functie wat stroom verbruiken, dan nog vind ik het niet stroken met de 'geen paginawissel is geen verbruik' gedachte.
Natuurlijk kan ik nog steeds een paar uur nonstop lezen maar zo vaak laden had ik niet verwacht..
Bij mijn 700 gaan de eerste 2 blokjes ook erg hard, maar de laatste twee veel minder snel, zelfs nadat hij "low battery" waarschuwingen gaat geven.
Fuzzillogic schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:49:
Ik moet de PRS-600 idd ook iets van 1,5 wekelijks even aan de prik hangen. Vervelende is dat dat echt een PC moet zijn, of iig een USB Host-interface, en dat het apparaat dan geblokkeerd is. Anders had ik met een bestaande USB-lader het ding op de lees-plek zelf kunnen laden. Dat zal wel mogelijk zijn met die PSP-lader, maar daar heb ik geen verloopplugje voor, en ik ben niet van plan om daar een extra adapter voor te gaan kopen, laat staan een sony!
Je kunt een simpel USB -> PSP power verloopje halen / bestellen (dealextreme heeft ze voor weining), dan kun je lezen & laden tegelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Nvidiot schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:37:
[...]Je kunt een simpel USB -> PSP power verloopje halen / bestellen (dealextreme heeft ze voor weining), dan kun je lezen & laden tegelijk :)
Zou eigenlijk elke stopcontact > USB 'converter' moeten werken. Zoals van bijvoorbeeld mobiele telefoons? Of zit daar nog weer verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn 505 gewoon opladen met mijn HTC oplader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Cheeky schreef op donderdag 05 november 2009 @ 00:46:
[...]

Zou eigenlijk elke stopcontact > USB 'converter' moeten werken. Zoals van bijvoorbeeld mobiele telefoons? Of zit daar nog weer verschil in?
Ja en nee. Als je hem via de USB-poort wil opladen dan zal je met de meeste (alle?) USB-laders slecht af zijn omdat hij een echte verbinding nodig heeft. Als je die lader wil gebruiken als 5v-bron is het geen probleem.

Overigens heeft de PRS-600 volgens de aansluiting 5.2v nodig, maar met de meeste apparaten maakt dat weinig uit. Gezien de vele mensen die non-Sony adapters gebruiken zal dat ook hier wel zo zijn :p.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke discussie over DRM en Iliad.

http://www.ereaders.nl/is...format_wijzigen_strafbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:04:
Ik kan mijn 505 gewoon opladen met mijn HTC oplader :)
Ik heb geprobeerd mijn 600 op te laden met de lader van mijn HTC TyTn II, maar het laadlampje gaat dan niet branden en het scherm geeft ook geen sjoege ... Geeft jouw 505 wel aan dat hij opgeladen wordt (bijv. via het lampje)?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Bij mijn 505 wordt het ledje bovenop dan rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd kom ik er nu pas achter dat mijn 505 een lampje heeft.. Ik kijk altijd naar het logo op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
^^ :)

En als je een dataverbinding maakt, is hij oranje. Voor de volledigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Ok, thnx. Hij is nu net weer opgeladen aan mijn PC, maar ga het de volgende keer nog 'ns proberen.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Via de lader van de iPhone wordt het lampje op de 600 wel rood, maar laadt hij niet op. Het lampje zegt dus niet altijd iets.

Nogmaals mijn eerdere vraag: hoe krijg ik de autorun installer van mijn reader af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Shiver23 schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:28:
Via de lader van de iPhone wordt het lampje op de 600 wel rood, maar laadt hij niet op. Het lampje zegt dus niet altijd iets.

Nogmaals mijn eerdere vraag: hoe krijg ik de autorun installer van mijn reader af?
http://www.mobileread.com...thread.php?t=59703&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

K, tnx. Dat hielp. Nu nog kijken hoe ik collecties kan aanmaken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Shiver23 schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:12:
[...]

K, tnx. Dat hielp. Nu nog kijken hoe ik collecties kan aanmaken. :X
In de sony software het '+' dingetje linksonder, in Calibre zijn het 'tags'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
In Calibre kan je ook series aanmaken, waarbij je dan ook aan kan geven welk deel van een serie een boek is. Bij het overzetten naar de reader zet hij de serienaam om in een tag, of een collection op de reader. Hij blijft daarbij wel de juiste volgorde van de boeken aanhouden, de reader sorteert de boeken dan op 'order' binnen een collection. Best handig :).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ik zou een Iliad V2 willen aanschaffen maar twijfel nog door signalen over beperkingen in het kunnen lezen van e-pub formaat en mogelijke nieuwe modellen die gaan koment. Kortom het eeuwige gadgets dilemma. Hebben jullie hier ideeën over?

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Royalpieter schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:37:
Ik zou een Iliad V2 willen aanschaffen maar twijfel nog door signalen over beperkingen in het kunnen lezen van e-pub formaat en mogelijke nieuwe modellen die gaan koment. Kortom het eeuwige gadgets dilemma. Hebben jullie hier ideeën over?
Dan leest je toch gewoon geen ePub. Dat doe ik ook niet op mijn Cybook. Voor mij is ePub een achteruitgang tov. Mobi. Maar met Calibre kan je ongeveer alles in alles omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ortep

Dat vind ik wat kort door de bocht. Vrijwel alle aanbod, bijv bol.com, bruna, barns&noble, waterstones, etc, is in epub. Geen epub beperkt je keuze enorm, zowel nederlands als buitenlands aanbod. Omzetten van epub naar ander formaat met calibre kan alleen voor niet-beveiligde epub bestanden. Dat is bijna niks, of 100 jaar oud.

Kortom, wil je eboeken kopen en lezen, dan is epub een feit.

Ondersteuning is door iRex beloofd, maar nog steeds niet geleverd. Ik wacht met smart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:40
Gisteren liet mijn BeBook mij op een nare manier in de steek. Hij loopt ongeveer één keer in de maand vast (bij gemiddeld ongeveer anderhalf uur lezen per dag), maar dan is een druk op de resetknop achterop met een paperclip of zo weer voldoende om verder te kunnen. Het zou niet moeten voorkomen, maar omdat het relatief weinig gebeurt en het makkelijk op te lossen is kan ik er mee leven.

Gisteravond ging het anders: hij reageerde niet op de druk op de resetknop, het rode LED-lampje bleef branden en omdat ik geen schroevedraaier bij me had kon ik de batterij er ook niet even uithalen. In een paar uur tijd is de batterij leeggetrokken, en pas toen ik de batterij er uithaalde en er weer indeed, en hem opgeladen had wilde de BeBook weer werken.

Aldus.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 17:01:
@Ortep

Dat vind ik wat kort door de bocht. Vrijwel alle aanbod, bijv bol.com, bruna, barns&noble, waterstones, etc, is in epub. Geen epub beperkt je keuze enorm, zowel nederlands als buitenlands aanbod. Omzetten van epub naar ander formaat met calibre kan alleen voor niet-beveiligde epub bestanden. Dat is bijna niks, of 100 jaar oud.

Ondersteuning is door iRex beloofd, maar nog steeds niet geleverd. Ik wacht met smart...
iRex heeft gezegd dat zij geen energie meer gaan steken in de iLiad, er zal nooit een epub upgrade komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Fijne klantondersteuning van iRex. Ik zal dus geen iRex overwegen bij mijn komende aankoop.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en daarbij denkende dat de meeste mensen 700 euro's voor een iLiad hebben betaald 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 17:01:
Vrijwel alle aanbod, bijv bol.com, bruna, barns&noble, waterstones, etc, is in epub. Geen epub beperkt je keuze enorm, zowel nederlands als buitenlands aanbod.
Je vergeet één boekandel: Amazon...ongeveer de grootste in de wereld. ze hebben een redelijk uitgebreisd assortiment. Je bent daar niet echt 'beperkt'. Ze leveren de Kindle, niet bepaald de slechtst verkopende reader en zijn eigenaar van het Mobi formaat. Ze leveren nogal wat boeken voor die Kindle. Ze noemen het wel anders, maar het is gewoon mobi.
Goh...dan doe ik toch iets niet goed. Ik heb geen ePub en ik wil geen ePub. En toch lees ik die zogenaamd beveiligde boeken nadat ik ze heb omgezet naar Mobi. Ook boeken die dit jaar pas zijn uitgekomen.

Neus eens rond op www.mobileread.com Dan zal je daar duidelijk worden hoe je dat doet

[ Voor 41% gewijzigd door Ortep op 13-11-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:56:
[...]

Je vergeet één boekandel: Amazon...ongeveer de grootste in de wereld. ze hebben een redelijk uitgebreisd assortiment. Je bent daar niet echt 'beperkt'. Ze leveren de Kindle, niet bepaald de slechtst verkopende reader en zijn eigenaar van het Mobi formaat. Ze leveren nogal wat boeken voor die Kindle. Ze noemen het wel anders, maar het is gewoon mobi.
Nieuw voor mij. Kun je de aankopen van amazon dan gewoon op een iliad lezen? Ik dacht dat de klacht altijd was dat amazon een gesloten systeem was.
Goh...dan doe ik toch iets niet goed. Ik heb geen ePub en ik wil geen ePub. En toch lees ik die zogenaamd beveiligde boeken nadat ik ze heb omgezet naar Mobi. Ook boeken die dit jaar pas zijn uitgekomen.

Neus eens rond op www.mobileread.com Dan zal je daar duidelijk worden hoe je dat doet
Je zult gelijk hebben, dat moet heus mogelijk zijn. Maar gemakkelijk is het niet. althans, niet voor mij. Volgens mij heb je vage tooltjes nodig, waarvan de herkomst onduidelijk is. Ik durf het niet aan... Of ben ik nu te bang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Ortep schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:56:

Je wilt geen epub? Waarom dat? Ik begrijp best dat je reader geen epub zou ondersteunen, waardoor je niks met epub kunt, en ik realiseer me prima dat epub ook bepaald nog niet "af" is, maar waarom zou je het niet eens willen? Ik vind het namelijk best wel achterlijk dat mobi geen font/css support heeft.
Dat is voor mij een van de belangrijkere redenen waarom ik pdf nog steeds prefereer boven mobi. reflow is leuk, maar mijn pdfs maak ik toch op een passend formaat, en dan vind ik het toch best een gemis dat je geen headers weer kunt geven, noch meerdere fonts in 1 boek kunt gebruiken (of überhaupt een ander font kunt kiezen dan het standaard-font).

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:52:
Nieuw voor mij. Kun je de aankopen van amazon dan gewoon op een iliad lezen? Ik dacht dat de klacht altijd was dat amazon een gesloten systeem was.
Dit is ook nieuw (sinds deze week ofzo is het mogelijk om boeken te kopen die je met "kindle for pc" software kunt lezen.. en die kun je dus ook de-DRMen en dan op andere apparaten lezen.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:52:Je zult gelijk hebben, dat moet heus mogelijk zijn. Maar gemakkelijk is het niet. althans, niet voor mij. Volgens mij heb je vage tooltjes nodig, waarvan de herkomst onduidelijk is. Ik durf het niet aan... Of ben ik nu te bang?
ja, die dingen werken prima. zijn gewoon kleine Python-scriptjes. Ben je binnen 1 minuut klaar met het DRM-vrij maken.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

foppe-jan schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:53:
[...]

Je wilt geen epub? Waarom dat? Ik begrijp best dat je reader geen epub zou ondersteunen, waardoor je niks met epub kunt, en ik realiseer me prima dat epub ook bepaald nog niet "af" is, maar waarom zou je het niet eens willen?
Omdat het iets (voor mij) heel belangrijks niet ondersteund: Woordenboeken zijn niet mogelijk. De Sony heeft een reader waarbij ze het hebben ingebouwd, maar dat is een eigenschap van de reader en niet van ePub. En je zit vast aan het door Sony geleverde woordenboek. Met Mobi is het mogelijk om bv Nederlandse, Engelse, Duitse en Spaanse boeken er op te hebben en als je dan een woord wil opzoeken dan pakt hij automatisch het juiste woordenboek. Heb je er meer per taal? Geen probleem dan geeft hij je de keuze welke je wil gebruiken.
Ik gebruikte nooit woordenboeken bij het lezen van bv Engels. Maar het is nu zo eenvoudig iets op te zoeken dat ik het met regelmaat doe. Ik zou het beslist niet kwijt willen. Ik zet dus alles wat ik in ePub heb vrolijk om naar Mobi. Ik heb niet zo zeer een afkeer van ePub, maar het is nog niet af en het mist dingen. Dus tot het volwassen is loop ik er met een boog omheen.
Ik vind het namelijk best wel achterlijk dat mobi geen font/css support heeft.
Dat is voor mij een van de belangrijkere redenen waarom ik pdf nog steeds prefereer boven mobi.
reflow is leuk, maar mijn pdfs maak ik toch op een passend formaat, en dan vind ik het toch best een gemis dat je geen headers weer kunt geven, noch meerdere fonts in 1 boek kunt gebruiken (of überhaupt een ander font kunt kiezen dan het standaard-font).
Dat is dus alleen maar leuk als je zelf boeken aan het bouwen bent. Ik maak ze niet, Ik lees ze. En als jij, voor jezelf, een PDF op het juiste formaat gemaakt hebt met mooie headers en footers dan kan je hardstikke tevreden zijn. Maar als ik hem dan lees heb je een dikke kans dat ik zeg: Jammer dat hij een net te groot lettertype heeft gekozen en waarom in hemelsnaam uitgerekend dat afschuwelijke font. oh ja...die headers zijn de eerste 1345 bladzijden gelijk, ze leiden aleen maar af, ik heb ze niet nodig.

Je hebt gelijk wat het aantal fonts in een Mobi boek betreft. Maar het is beslist niet zo dat je vast zit aan een standaard font. Ik kan kiezen uit meer dan 15 fonts op mijn Cybook, en als ik er nog 50 bij wil is dat geen probleem. En bij de grootte kan ik kiezen uit een stuk of 20 stappen. Dan is reflow plotseling heel erg handig. Dat geldt trouwens voor ePub ook, maar de meeste implementaties hebben wat minder mogelijkheden.

Ik krijg dus geen door de ontwerper afgedwongen opmaak, maar ik krijg dat te zien wat ik zelf prettig vind om te lezen. En dat is nu juist de kracht van een eReader boven een gedrukt boek. Daarom vind ik bv paginanummers volmaakt onbelangrijk. Die spelen geen enkele rol meer als je zelf de afmeting van een pagina on the fly kan kiezen. Is het donker? prima, een iets grottere of een iets vettere letter. Pagina's en vaste opmaak zijn iets uit het verleden.

Ik ben aan het rondkijken voor een 2e reader, mijn vrouw wil mijn oude :) Dat wordt mogelijk een Bebook. Maar dan wel met de software voor Mobi er op en niet de nieuwe ePub versie. Bebook weet dat zelf ook, want ze bieden speciaal die 'oude' versie nog aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 14-11-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zullen alle nieuwe ereaders ingebouwde woordenboeken hebben voor alle westerse talen. *bekijkt een aantal ereader specificatiepagina's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi. Ik ben op zoek naar een handzame ereader voor imjn vrouw. We reizen veel en het lijkt me heel prettig dat er geen stapels boeken meer mee hoeven op vakantie. Daarnaast is het voor haar ook heel prettig wanneer ze een weekendje gaat wandelen en dan ook iets te lezen kan meenemen. Ik hecht geen enkel waarde aan PDf of zo. Gewoon alleen boeken. Wat adviseren jullie me? Ik heb het hele topic doorgwworsteld en kom maar niet tot een keuze. Graag hulp svp. Bij voorbaat veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 12:02
Ik heb al een tijdje lopen zoeken. Ik wil een Sony PRS-700. Zijn deze werkelijk nergens in Nederland te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee alleen op ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:53
waarom zou je een sony PRS-700 willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanwege ingebouwde verlichting denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de iriver Story?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
OK, en die is gewoon compatible hier, behalve de stroomkabel?

Waarom ik hem wil. Ik ga geen oude versie kopen als er al twee opvolgers zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

--Christiaan-- schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 08:42:
[...]
Waarom ik hem wil. Ik ga geen oude versie kopen als er al twee opvolgers zijn...
De PRS-700 is zelf juist een oud model, dat inmiddels uit de handel is genomen (en heeft bovendien nooit goed verkocht door de slechte leesbaarheid van het scherm). De PRS-300 en PRS-600, en de nog te verschijnen PRS-900, zijn de nieuwe modellen. De eveneens oude PRS-505 is een te overwegen aanschaf ipv de 600 (omdat die een 6" scherm heeft dat beter leest - zonder touchscreen), maar de 700 zou ik absoluut niemand aanraden. Stel je verlichting op prijs, dan ben je met een los lampje dat je op je reader kunt klikken stukken beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben met mijn afstudeerscriptie bezig en moet daarom veel wetenschappelijke artikelen doorlezen die allemaal in pdf formaat zijn. Lezen vanaf een computerscherm werkt niet altijd lekker en om nou allemaal artikelen uit te printen die ik maar enkele keren ga lezen...sjah...Een Ereader lijkt toch wel erg praktisch!

De Sony PRS-600 zou nu mijn voorkeur hebben vanwege het touchscreen en de mogelijkheid om aantekeningen te maken. Maar nu het probleem: Er lijken toch een aantal toppers aan te komen. Zoals de Barnes & Nobles Nook. Wel niet direct hier in NL te verkrijgen, maar daar zijn altijd manieren voor te verzinnen. En Sony komt ook met een nieuw model. PRS-900BC....

Zal het verschil zo groot zijn tussen de PRS-600 en deze nieuwe modellen dat ik er spijt van ga krijgen als ik die nu zou kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:44:
Ik ben met mijn afstudeerscriptie bezig en moet daarom veel wetenschappelijke artikelen doorlezen die allemaal in pdf formaat zijn. Lezen vanaf een computerscherm werkt niet altijd lekker en om nou allemaal artikelen uit te printen die ik maar enkele keren ga lezen...sjah...Een Ereader lijkt toch wel erg praktisch!

De Sony PRS-600 zou nu mijn voorkeur hebben vanwege het touchscreen en de mogelijkheid om aantekeningen te maken. Maar nu het probleem: Er lijken toch een aantal toppers aan te komen. Zoals de Barnes & Nobles Nook. Wel niet direct hier in NL te verkrijgen, maar daar zijn altijd manieren voor te verzinnen. En Sony komt ook met een nieuw model. PRS-900BC....

Zal het verschil zo groot zijn tussen de PRS-600 en deze nieuwe modellen dat ik er spijt van ga krijgen als ik die nu zou kopen?
Als je veel pdf wil lezen, zijn de huidige readers eigenlijk allemaal vervelend - die met een groter dan 6" scherm uitgezonderd. Wellicht dat de PRS-900 er goed mee om kan gaan (door het langere scherm), dan hoef je niet per se meer te reflowen of te zoomen. Met mijn PRS-600 is beide namelijk verre van ideaal. Bij zoomen houdt ie de zoom niet vast als je naar de volgende pagina bladert (en al had ie dat wel gedaan, ingezoomd lezen werkt vervelend omdat je steeds het beeld moet verschuiven). En reflowen werkt niet bij alle pdf's (getest met wetenschappelijke artikelen) - ook als het document wel gewoon uit tekst bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pathfinder schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:53:
[...]

Als je veel pdf wil lezen, zijn de huidige readers eigenlijk allemaal vervelend - die met een groter dan 6" scherm uitgezonderd. Wellicht dat de PRS-900 er goed mee om kan gaan (door het langere scherm), dan hoef je niet per se meer te reflowen of te zoomen. Met mijn PRS-600 is beide namelijk verre van ideaal. Bij zoomen houdt ie de zoom niet vast als je naar de volgende pagina bladert (en al had ie dat wel gedaan, ingezoomd lezen werkt vervelend omdat je steeds het beeld moet verschuiven). En reflowen werkt niet bij alle pdf's (getest met wetenschappelijke artikelen) - ook als het document wel gewoon uit tekst bestaat.
Hmm.. bedankt voor de reply! Ik heb nog wat verder gezocht en kom inderdaad veel kritiek tegen over het lezen van pdf. Duidelijk verhaal dus. Voorlopig de printer maar weer even opstarten en wachten tot de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Het probleem met PDF's is dat ze de PDF dikwijls zonder tags zijn opgeslagen. Door de PDF te taggen (OOo kan dit standaard) kunnen readers ze beter reflowen. Mensen die zijn aangewezen op oude tekstverwerkers en gebruik moeten maken van PDFCreator e.d. zullen echter geen tagged PDF's kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:44:

Wacht tot de iRex DR800 beschikbaar is, en kijk hoeveel ze ervoor vragen. ik bezit zelf de iLiad v2, maar die gaat er toch uit, dus tenzij je bereid bent dat enorme bedrag voor de DR1000S neer te leggen is dat je beste optie. En gezien de vrij lage prijs die de DR800 in de VS moet krijgen heb ik hoop dat deze ook hier betaalbaar zal worden.
Hierop zijn B5-sized journals (Of A4-sized met lettergrootte ~ 12) prima te lezen, zeker als je inzoomt om de marges te verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door foppe-jan op 17-11-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Oh, dacht dat de 700 nieuwer was dan de 600. Maargoed, wanneer komt de 900 dan uit in NL?
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.