Het eBookreader-ervaringentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste
Acties:
  • 152.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

TdV

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:45:
Een oproep aan gebruikers van een irex dr1000s, of aan anderen die hierover een mening hebben:
[...]
Heeft er iemand ervaring met deze e-reader, in combinatie met dergelijke bestanden? Hoe tevreden ben je daarmee? Bijv bladersnelheid, leesbaarheid.
Ik heb er sinds kort een om te testen voor zakelijk gebruik met precies jouw gebruiksdoel voor ogen. Tot op heden vind ik het een goed bruikbaar product voor a4 pdf, collega's die al wat ouder (50-60) zijn willen liever inzoomen voor een groter beeld maar ik en mijn "leeftijdsgenoten" (30-40) met goede/normale ogen vinden het goed leesbaar zonder zoomen. Voor zoomen moet je eerst het menu in en dat kost mij teveel moeite (minimaal 3 pen-kliks). Bladeren gaat snel genoeg maar sneller zou nog altijd mogen. Dit ligt volgens mijn aan de verversingssnelheid van het epaper. PDFjes zijn direct op SD te zetten of via de usb kabel (universal mass storage device).

Ik vind het een leuk en goed bruikbaar apparaat, De prijs is nog wat aan de hoge kant maar dat komt met de tijd wel naar beneden denk ik. Als je er een besteld vergeet dan niet een beschermhoes mee te bestellen, het apparaat los is denk ik snel beschadigd, het scherm wel in ieder geval. (niet dat het gammel is maar wel dun en dus delicaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
Ben erg benieuwd hoe snel de readers uitgeleverd gaan worden. Op de bol.com site staat nu 2-4 dagen levertijd: http://www.bol.com/nl/p/e...00000006931125/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:48

BaRF

bijna kerst

ik heb trouwens van een sony vertegenwoordiger gehoord dat ze exclusief uitleveren aan Bol en de ANWB, ergens anders zul je de 300 en de 600 dus voorlopig niet in Nederland tegenkomen!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:14:
Ben erg benieuwd hoe snel de readers uitgeleverd gaan worden. Op de bol.com site staat nu 2-4 dagen levertijd: http://www.bol.com/nl/p/e...00000006931125/index.html
Bij mij staat er bij de bestelstatus: verzonden. Ik hoop dat dat niet betekent dat ie vandaag komt, want ik ben niet thuis vandaag...
BaRF schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:26:
ik heb trouwens van een sony vertegenwoordiger gehoord dat ze exclusief uitleveren aan Bol en de ANWB, ergens anders zul je de 300 en de 600 dus voorlopig niet in Nederland tegenkomen!
Via sonystyle.nl ook, goedkoper dan Bol want geen verzendkosten (zag ik zelf te laat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:57
Korte mededeling: ik verslind nog altijd boek na boek op mijn BeBook. Ik heb er al een paar keer aanspraak mee gehad in de trein, waaronder een Amerikaan die zijn Kindle tevoorschijn haalde.

Ik ben er nog altijd zeer blij mee. Je moet altijd oppassen met het roepen van "ik wil nooit meer anders" maar het is toch wel verrekte handig. Ik heb 500+ boeken in mijn binnenzak bij me en omdat meerdere weken met een acculading doet, zelfs bij stevig gebruik, heb ik er heel weinig handling aan. Ik kan simpelweg lezen wanneer ik zin heb.

Het enige, kleine, minputje is het feit dat het zilveren pijltje op het linker "verder"-knopje al tekenen van slijtage vertoont. Dat zou niet moeten vind ik.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Bol.com in de mail:
Geachte heer/ mevrouw,

Onlangs heeft u een Sony Reader Touch Edition bij ons besteld onder bestelnummer XXXXXXXXXX.

Wegens het overweldigende aantal bestellingen van de Sony Readers zijn wij sneller door de voorraad heen dan wij voorzien hadden. Hierdoor heeft uw bestelling vertraging opgelopen. We doen, samen met Sony, ons uiterste best om uw bestelling zo snel mogelijk te leveren. Wij verwachten uw Sony Reader Touch Edition donderdag 3 september 2009 bij u te kunnen bezorgen. Onze welgemeende excuses voor deze vertraging.

Om u tegemoet te komen in dit ongemak bieden we u graag een cadeaubon aan voor gratis digitale boeken ter waarde van € 10,-. De instructie voor het gebruik hiervan vindt u tezamen met uw unieke cadeauboncode onderaan dit bericht.

Heeft u al digitale boeken aangeschaft, adviseren wij u het bestand te downloaden en op te slaan om te voorkomen dat uw aankoop verloren gaat. De downloadlink van uw aangeschafte digitale boeken blijft namelijk tot 14 dagen na aankoop geldig.

Uw code is XXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX en is geldig tot en met 30 september 2010.

Het inwisselen van een cadeaubon of coupon is zeer eenvoudig:

1. Leg een artikel of meerdere artikelen in uw winkelwagentje.
2. Klik op 'Ga verder met bestellen'.
3. Doorloop de stappen 'Adresgegevens' en 'Verzendwijze & Cadeauservice'.
4. Selecteer bij 'Betaalmethode' de gewenste betaalmethode, en selecteer 'Cadeaubonnen en Coupons'. Vul vervolgens uw couponcode in door deze te kopiëren en te plakken in het daarvoor bestemde veld en klik op ‘Bestellen’.
5. Rond de bestelling af door op 'Bestellen' te klikken.

Raadpleegt u voor gebruik altijd de cadeaubonvoorwaarden. De cadeaubonvoorwaarden vindt u onderaan op onze site onder “Algemene Verkoopvoorwaarden”.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Bol.com Klantenservice
Toch netjes voor twee dagen vertraging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:16:
[...]

1 belangrijk advies, loop een Selexyz binnen, daar kun je zelf de irex uitproberen. ;)
Vanmorgen bij Selexyz Donner langsgegaan, toch geen klein filiaaltje. Helaas kunnen ze daar alleen de book-er demonstreren, en gaven de verkopers toe dat ze er nog helemaal geen verstand van hebben. Voor de overige apparaten verwijzen ze mij naar de website.

Dit zal het lot van een early-adopter zijn...

@TdV: dank voor jouw heldere antwoord en tip. Het geeft me hoop dat ik ook tevreden zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:09:
[...]

Vanmorgen bij Selexyz Donner langsgegaan, toch geen klein filiaaltje. Helaas kunnen ze daar alleen de book-er demonstreren, en gaven de verkopers toe dat ze er nog helemaal geen verstand van hebben. Voor de overige apparaten verwijzen ze mij naar de website.

Dit zal het lot van een early-adopter zijn...

@TdV: dank voor jouw heldere antwoord en tip. Het geeft me hoop dat ik ook tevreden zal zijn!
Bij Selexyz Verwijs kreeg ik dezelfde reactie... Ze wisten niet eens dat ze die dingen verkochten. "Moet u maar even op de website kijken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 15-09 20:42
Nog niemand die vandaag een Sony eBook heeft ontvangen en besteld bij Bol.com? Puur uit interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:09:
[...]

Vreemd inderdaad dat men hun eigen producten niet kent. Een half jaar terug was ik in Amsterdam, en toen hadden ze er verscheidene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rave17 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:50:
Nog niemand die vandaag een Sony eBook heeft ontvangen en besteld bij Bol.com? Puur uit interesse :)
Ik heb de mijne ontvangen, is nu aan het opladen. Ik had hem gisteren besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

jip_86 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:31:

[...]

Heeft u al digitale boeken aangeschaft, adviseren wij u het bestand te downloaden en op te slaan om te voorkomen dat uw aankoop verloren gaat. De downloadlink van uw aangeschafte digitale boeken blijft namelijk tot 14 dagen na aankoop geldig.
Euh, wat? :X Je aangeschafte boeken kun je maar 14 dagen lang downloaden? Wat is dat voor raars?! De Sony US winkel kun je de boeken onbeperkt downloaden, gewoon inloggen en via je account kun je een lijst krijgen van aangeschafte boeken en die meteen downloaden... 8)7

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidiot schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:07:
[...]

Euh, wat? :X Je aangeschafte boeken kun je maar 14 dagen lang downloaden? Wat is dat voor raars?! De Sony US winkel kun je de boeken onbeperkt downloaden, gewoon inloggen en via je account kun je een lijst krijgen van aangeschafte boeken en die meteen downloaden... 8)7
eeeeh.. ik hoop dat het een foutje is... Ik zal hem dan maar even op een backup + usb stick + reader zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:18:
[...]

ah cool, bruna ook? :)

nouja, als iemand zin heeft om alvast te beginnen met een lijstje kunnen de nieuwe winkels er later altijd bij natuurlijk.
Vandaag even mijn rondje gemaakt langs de winkels, hierbij een lijstje met de winkels en opvallende eigenschappen:

Bol.com (alleen daar zijn de Sony 300 & 600 te krijgen + Alleen Epub)
selexyz.nl (Epub + Mobipocket + Geen browse mogelijkheden + lijkt soms wel goedkoper dan bol.com. Kan natuurlijk niet alle ebooks gaan vergelijken)
vanstockum.nl (Epub + Mobipocket + Zelfde eigenschappen als Selexyz maar dan wel met browse mogelijkheden)

En daar is nu bijgekomen:

Studon.nl (Epub & Mobipocket + aanbiedingen + met abonnement (€ 10,- per jaar) krijg je kortingen)

Winkels die nog eBooks gaan verkopen:

Bruna.nl (informatie ebooks onbekend, omdat ze er nog niet zijn)
Jongbloed.nl (informatie ebooks onbekend, omdat ze er nog niet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:59:
[...]

Ik heb de mijne ontvangen, is nu aan het opladen. Ik had hem gisteren besteld.
De mijne is verzonden. Gisteren begin van de avond besteld. Ik moet alleen morgenavond weg, beetje slechte palnning :P

Verwijderd

Mijn eerste indruk van de Sony PRS-600:

Grootste ergernis

Ik zal beginnen met mijn grootste ergernis: het woordenboek kan geen bijwoorden opzoeken. De programmeurs zijn kennelijk vergeten woorden die op 'ly' eindigen door te verwijzen naar het zelfde woord zonder 'ly'. Bijvoorbeeld 'firmly' levert geen resultaten op, terwijl 'firm' ongetwijfeld wel in het woordenboek staat. (hopelijk wordt dit nog gefixt in een firmware update) Ik heb ook geen mogelijkheid ontdekt om handmatig woorden op te zoeken in het woordenboek.

Scherm

Het scherm is goed leesbaar, al heb je wel wat meer licht nodig dan bij een gewoon boek (ik kan het niet met andere ereaders vergelijken want dit is de eerste ereader die ik gezien heb). Een groot voordeel ten opzichte van een gewoon boek vind ik dat je de letters groter kan maken.

De reflectie is geen probleem; je kan het scherm altijd wel zo richten dat je er geen last van hebt.

Het touchscreen is handig, vooral omdat je er erg snel woorden in het woordenboek mee kan opzoeken. Dat is de voornaamste reden dat ik dit model gekozen heb. Met de stylus is het scherm heel goed te bedienen, met je vingers minder. Misschien moet ik nog leren hoe lang en hard je het scherm met je vinger precies moet aanraken, het is in ieder geval heel anders dan bij de iphone. Tot nu toe reageert het scherm vaak niet op mijn vingers, vooral bij het 'dubbeltikken' om een woord op te zoeken.

PDF

PDFs zijn goed te bekijken op de PRS-600. PDFs die bestaan uit scans van bladzijden (dus plaatjes i.p.v. tekst) zijn het beste te bekijken in landschapsmodus. Bij de andere PDFs zorgt de 'text reflow' ervoor dat de tekst zich aanpast aan het schermformaat, zodat het goed leesbaar is, en je de lettergrootte kan veranderen, net als bij andere bestandsformaten. Bij sommige documenten schijnt het minder goed te werken om dat de gereflowde tekst dan de originele regelafbrekingen behoudt, maar dat ben ik nog niet tegen gekomen.

De zoom-functie voor PDFs, daar ben ik niet zo enthousiast over. Onhandig is dat er pijlen in beeld komen die onderliggende tekst onleesbaar maken. Je kan met je vinger de bladzijde verslepen dus de pijlen zijn niet nodig. En je moet de zoom voor elke bladzijde opnieuw doen. Voor afbeeldingen zal de functie wel handig zijn, maar voor tekst niet.

Snelheid

Het omslaan van bladzijden gaat heel snel. Sommige dingen gaan wat minder snel, zoals het veranderen van de lettergrootte bij een boek met veel bladzijden, maar dat is te begrijpen want de paginering moet dan voor elke bladzijde opnieuw berekend worden.

Helaas werkt de PRS-600 niet met mappen, maar met speellijsten. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik daarmee een paar duizend boeken (op een sdhc-kaart) overzichtelijk kan beheren.

Al met al ben ik tevreden met de PRS-600. Een boek waar ik tot nu toe maar heel langzaam doorheen kwam omdat ik zoveel woorden moet opzoeken (van China Mieville, die geloof ik een moelijke woorden-fetish heeft), lees ik nu een stuk sneller in digitale vorm. Ik hoop dat Sony nog even het bijwoorden-probleem van het woordenboek oplost, dan hoor je mij nergens meer over klagen.

• jip_86
Ha, klinkt goed. Hoe werkt aantekeningen maken?

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Als je grootste ergernis is dat bijwoorden niet opgezocht kunnen worden zit het wel snor denk ik :D Krijg die van mij vandaag in mn handen als het goed is!

Alleen dat van die speellijsten brengt weer herinneringen boven van een bepaalde mp3 speler die ik ooit heb gehad :X

anyways, ben benieuwd!
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:48:
[...]

Vandaag even mijn rondje gemaakt langs de winkels, hierbij een lijstje met de winkels en opvallende eigenschappen:

Bol.com (alleen daar zijn de Sony 300 & 600 te krijgen + Alleen Epub)
selexyz.nl (Epub + Mobipocket + Geen browse mogelijkheden + lijkt soms wel goedkoper dan bol.com. Kan natuurlijk niet alle ebooks gaan vergelijken)
vanstockum.nl (Epub + Mobipocket + Zelfde eigenschappen als Selexyz maar dan wel met browse mogelijkheden)

En daar is nu bijgekomen:

Studon.nl (Epub & Mobipocket + aanbiedingen + met abonnement (€ 10,- per jaar) krijg je kortingen)

Winkels die nog eBooks gaan verkopen:

Bruna.nl (informatie ebooks onbekend, omdat ze er nog niet zijn)
Jongbloed.nl (informatie ebooks onbekend, omdat ze er nog niet zijn)
Handig :) Hoop dat bruna ook snel begint! Studon heeft trouwens ook een erg goede collectie niet-standaard-nederlandse boeken!

[ Voor 67% gewijzigd door BaRF op 03-09-2009 10:58 ]

Verwijderd

jip_86 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:35:
Ha, klinkt goed. Hoe werkt aantekeningen maken?
Gaat prima! Er is een fractie van een seconde vertraging als je iets schrijft voordat je het ziet, maar dat is eigenlijk geen enkel probleem. Erg handig is dat je een overzicht tevoorschijn kan toveren van alle aantekeningen en highlights die je in een boek gemaakt hebt.

• Robino
  • Laatst online: 15-09 20:42
Ik ben zeer benieuwd naar hoe wetenschappelijke artikelen (PDF-formaat uiteraard) eruit zien op een eBook. Iemand een voorbeeld uit eigen collectie? :)

Verwijderd

BaRF schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:44:
Als je grootste ergernis is dat bijwoorden niet opgezocht kunnen worden zit het wel snor denk ik :D Krijg die van mij vandaag in mn handen als het goed is!

Alleen dat van die speellijsten brengt weer herinneringen boven van een bepaalde mp3 speler die ik ooit heb gehad :X

anyways, ben benieuwd!

[...]

Handig :) Hoop dat bruna ook snel begint! Studon heeft trouwens ook een erg goede collectie niet-standaard-nederlandse boeken!
Wat zijn niet-standaard nederlandse boeken? O-)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:00:
[...]

Wat zijn niet-standaard nederlandse boeken? O-)
hah nou onder standaard nederlandse boeken vind boeken van Kluun en Giph enzo die ze bijna alleen maar hebben bij bv Bol :P Maar niet-standaard nederlandse boeken zijn voor mij bv vertaalde boeken van thrillers van Koontz etc :)

• jip_86
Nou mijn prs-600 is binnen.
Eerste indruk, na wat snel bladeren door de functies:

- Chique apparaat. Mooi afgewerkt, geheugenslots zijn bijvoorbeeld niet open maar gevuld met dummy kaartjes.
- Eerste keer booten duurt eventjes. Daarna aanzetten gaat verrassend snel.
- Scherm leest goed, verversingssnelheid is prima. Foto's zijn iets langzamer omdat die een paar keer lijken te refreshen voor dat de afbeelding helemaal goed er op staat.
- PDF, gaat ook goed. Op M(edium) zoom is tekst van een pagina goed te lezen. Plaatjes, iets minder. Schermafdrukken van een applicatie is de inhoud niet goed meer te lezen. Portretstand werkt dan beter. Ook een document met 994 pagina's is geen probleem.
- Aantekeningen zit iets vertraging op, maar is mee te leven.

Nu moet ik snel weer terug :P

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
BaRF schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:32:
[...]

hah nou onder standaard nederlandse boeken vind boeken van Kluun en Giph enzo die ze bijna alleen maar hebben bij bv Bol :P Maar niet-standaard nederlandse boeken zijn voor mij bv vertaalde boeken van thrillers van Koontz etc :)
ik dacht dat vertalingen van amerikaanse thrillers (en andere zut) juist de meestverkochte boeken waren tegenwoordig?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Verwijderd

BaRF schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:32:
[...]

ah! op die fiets! Ja daar hebben ze er inderdaad een aantal van.

edit: Ik wil Velvet een bericht sturen om de startpost te veranderen zoals we besproken hebben. Maar hoe doe ik dat? O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 19:30 ]

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je kunt me een DM sturen ;)

Maar ik lees wel mee, hoor, ben zelf immers ook zeer geïnteresseerd in de nieuwe ontwikkelingen...
Ik zal kijken of ik binnenkort nog wat tijd vrij kan maken om de startpost aan te passen, maar heb het momenteel erg druk, vandaar dat hij zo verouderd is...

In ieder geval goed om te lezen dat de nieuwe Sony's goed bevallen, ben wel benieuwd hoe ze zijn vergeleken met mijn PRS505.

Als mensen nog aanvullingen hebben voor de startpost, graag per DM even sturen, dan probeer ik alles te zijner tijd te verwerken.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

Je hebt een DM :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:54: Ik heb ook geen mogelijkheid ontdekt om handmatig woorden op te zoeken in het woordenboek.
Ondertussen wel, mocht iemand willen weten hoe: dubbeltik op een woord, tik op het fragment van de definitie of het woordenboek-icoontje dat onderaan in beeld komt, tik dan op het keyboard-icoontje, dan krijg je een keyboard in beeld waarmee je handmatig woorden in het woordenboek kan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Laatst online: 18-09 15:56
Heb de PRS600 nu ook naast me liggen... mijn eerste ereader.
Gebruik van de Sony software is even wennen, maar goed te doen. Bol maakt wel een fout op hun site door te melden dat je met een Sony reader niet de Adobe software nodig hebt, maar dat is niet waar, die heb je nodig om aankopen te kunnen downloaden. Daarna even verplaatsen op de hdd naar de eigen map.
Voor zover na een uurtje te beoordelen ziet het er goed uit. De zilveren versie ziet er chic uit vind ik.

Verversen gaat snel. Ieder nieuw boek moet bij de eerste start een seconde of 5 formatteren, en daarna nog eens bij de eerste keer fontsize wijzigen. Ik kan me voorstellen dat men het contrast van de 505 beter vindt zoals veel te lezen is, ik had dit iets beter verwacht. Achtergrond iets te grijs voor mijn smaak.

Wat ik nog uit moet zoeken, maar ik heb de manual nog niet gelezen:

- default font op [M]edium zetten, [S]mall is te doen, maar alleen te gebruiken bij daglicht. Nu opent ieder (nieuw) boek op small.
- Geen idee hoe ik een collection op het apparaat aanmaak. Optie is er om te bekijken, maar zowel op de device als in de pc software niet te vinden hoe aan te passen.
- zijn bestandsnamen of eigenschappen aan te passen? Enkele PDF's hebben een waardeloze naam, maar ik kan geen eigenschappen editen.

Verder kreeg ik bij het aansluiten direct de melding dat er een firmware update is. Volgens de Sony site om een probleem op te lossen met het niet herkennen van boeken op de 'memory card'. Is jullie advies/ervaring om dit soort updates direkt uit te voeren of niet? Geen behoefte aan een kaasplankje na een dag... Is Sony een stabiele partner hierin? Op mijn PS3 maken ze nog wel eens een foutje...maar dat is een geheel ander team natuurlijk.

Meer volgt wellicht...of via een review op tweakers zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door WaterFire op 04-09-2009 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
@waterfire: calibre gebruiken voor bestandsnamen
sony software gebruiken voor collections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

heb gisteravond ook mn eerste boekdeel gelezen op mn nieuwe 600 - en bevalt heel goed! Medium font is inderdaad super in gebruik, en refreshen e.d. gaat voor mij snel :) Dit is ook mijn eerste ereader, maar ben er alvast blij mee! :D Wat het voor mij nu al helemaal waard maakt is dat je het boek gewoon neer kan leggen tijdens het lezen en dat het niet vanzelf dichtklapt! _o_

en nu wil mn vriendin er ook een :+ maar dan een roze 300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

crazyheinz schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 06:59:
@waterfire: calibre gebruiken voor bestandsnamen
sony software gebruiken voor collections.
Calibre kan ook collections maken, daar heet het 'tags' :)

Twee redenen om de Sony software te gebruiken:
1. Het formatteert de boeken vast, dus het laden op de reader gaat de 1e keer sneller
2. De Sony/Adobe software is nodig voor DRM boeken.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat iemand zijn 600 gebruiken voor zijn studie oid? Ben namelijk van plan om mijn oude reader te verkopen en dan voor de 600 te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Klopt het nu dat doc gewoon geconverteerd word naar rtf door de sony software? Dit las ik bij een verhaal over de 700. Bij mij word .doc nl niet herkend als ik via explorer mijn doc(ument) er op zet.
Ja dus, net even in de handleiding gezocht:
*1 Word-bestanden worden alleen automatisch geconverteerd naar
RTF-bestanden tijdens het overzetten naar de Reader als
Microsoft Word is geïnstalleerd op uw computer.

[ Voor 37% gewijzigd door jip_86 op 04-09-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel dat de Sony's problemen hebben met Doc herkennen en dat veel mensen het naar RTF converteren, want dat kan die wel lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 04:55
Ik heb gisteren m'n blauwe PRS300 binnengekregen. 5 inch schermpje, maar dezelfde resolutie als een 6 inch scherm, geen touchscreen (schijnt het scherm te verslechteren volgende de kenners op http://www.mobileread.com/ goeie site trouwens) en geen wireless, mp3, broodrooster of weet ik veel wat voor dingen die niks met lezen te maken hebben. Ik heb er gelijk maar even 167 boeken opgegooid, daar kom ik het weekend wel mee door.
Voor conversie van PDF/LIT/DOC/HTML naar .LRF heb ik Calibre gebruikt. Dit is blijkbaar ook een prima programma om de boekendatabase te syncen met de reader, maar helaas kent ie de PRS300 nog niet. Er wordt aan gewerkt.
Dus de reader gevuld met de Sony applicatie; beetje raar ding, veel benodigde opties zijn goed verstopt, maar goed, het werkt.
Eerste indruk: wow!
Het apparaatje zelf heeft de degelijke Sony kwaliteit met een schitterende indigo kleur en een voorkant van aluminium. Maak 'm wel wat zwaarder dan bijvoorbeeld de Cebook opus maar ziet er stijlvol uit.
Dan het scherm; ik durfde het niet te hopen, maar is inderdaad vergelijkbaar met papier, maar dna zonder onregelmatigheden, kreukels en ezelsoren (ik forens en gooi m'n boeken altijd in m'n tas, daar kunnen ze inet goed tegen).
Mijn tweede angst, dat er te weinig tekst op het schermpje past om lekker te lezen (ik ben van nature een snellezer werd onlangs ontdekt op een cursus snellezen) is ook ongegrond; er past ongeveer een halve pocketboek pagina op.
Mijn derde angst, weinig digitaal beschikbaar, klopt wel maar met een beetje handigheid is er toch enorm veel te vinden. ik zal er verder niet over uitweiden want dan wordt de mod boos.

Kortom, ik ben tevreden en het is een mooi begin om nou eindelijk 'ns al die boeken die door het huis slingeren op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

oh trouwens voor de mensen die net als ik zich afvragen waarom er in het Sony installatie programmatje enkel progres: -1% NaN NaN blijft staan: Run het even als Admin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
dura schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:10:
Voor conversie van PDF/LIT/DOC/HTML naar .LRF heb ik Calibre gebruikt. Dit is blijkbaar ook een prima programma om de boekendatabase te syncen met de reader, maar helaas kent ie de PRS300 nog niet. Er wordt aan gewerkt.
Heb gisteren de PRS600 geprobeerd met calibre en dat werkte prima! Het converteren kost wel wat tijd maar ze komen er goed op. Heb ook nog geprobeerd een manga te lezen maar dat valt toch wel tegen, het was wel leesbaar maar door het resizen toch onduidelijk. Vooral de wat donkere pagina's. Maar misschien komt dat door het converteren.

Wel 1 dingetje, als ik em op landschap zet dan wordt sommige tekst wat wazig. Het bovenste stuk vd pagina onderaan en het onderste stuk bovenin (ong 2 regels). Het wazige gedeelte overlapt elkaar wel dus alle tekst is helder, als het bovenin wazig is staat het onderin wel scherp. Is dat een feature of hoort dat niet?

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

daanteb schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:24:
[...]

Heb gisteren de PRS600 geprobeerd met calibre en dat werkte prima! Het converteren kost wel wat tijd maar ze komen er goed op. Heb ook nog geprobeerd een manga te lezen maar dat valt toch wel tegen, het was wel leesbaar maar door het resizen toch onduidelijk. Vooral de wat donkere pagina's. Maar misschien komt dat door het converteren.

Wel 1 dingetje, als ik em op landschap zet dan wordt sommige tekst wat wazig. Het bovenste stuk vd pagina onderaan en het onderste stuk bovenin (ong 2 regels). Het wazige gedeelte overlapt elkaar wel dus alle tekst is helder, als het bovenin wazig is staat het onderin wel scherp. Is dat een feature of hoort dat niet?
Dat is een feature om aan te geven dat je halverwege een (pdf) pagina zit. Mijn 700 doet dit ook bij pdf in landscape. Ik lees geen andere formaten in landscape, dus geen idee wat daarmee gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

zit zelf ook te denken aan het kopen van een e-reader maar 5/6 inch lijkt me zo klein ??

gr Maik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:23:
Hoi

zit zelf ook te denken aan het kopen van een e-reader maar 5/6 inch lijkt me zo klein ??

gr Maik
Voor wat? Voor normale tekst is het bijvoorbeeld geen enkel probleem, maar als je veel PDF's leest is het idd wat aan de kleine kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Hangt sterk van je doel af. Ik lees vrijwel alleen maar romans, en dan vooral onderweg in de trein. Daarvoor is 6" (ik heb een BeBook) perfect. De pagina's zijn voldoende groot voor flink wat text, ik denk in dezelfde orde van grootte als bij een normaal (ouderwets?) boek, dit natuurlijk afhankelijk van de lettergrootte die je instelt.Hij past in mijn binnenzak en omdat hij dun en licht is merk ik niet dat ik hem bij me heb.

Ga je veel PDF's lezen (PDF's zijn bijna altijd geformat op A4) dan kom je 6" in de problemen. PDF is een stug formaat wat zich in de praktijk niet goed laat reflowen naar een kleiner scherm. In dat geval is een groter reader voor jou beter. Maar daar zou ik niet gelukkig mee zijn want die kan ik niet makkelijk meenemen, en die zijn ook veel duurder trouwens.

-edit-

Zo! Dit is je tweede post in bijna vier jaar tijd zie ik... welkom terug :)

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 04-09-2009 17:28 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het reflowen van de tekst bij PDFs gaat prima op mijn sony 600. Ik zie meestal geen verschil tussen pdf en andere formaten. Alleen als een pdf bestaat uit gescande pagina's, of als de tekst in columns is geplaatst, heb je er last van dat het scherm klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb ontzettend veel tijdschriften als PDF (nature, scientific american, etc.) en wat ik ook probeer, die krijg ik simpelweg niet goed weergegeven op mijn reader. Hiervoor zou een A4-reader beter zijn.

Platte text in PDF's is simpel; die extract ik gewoon en maaker een RTF van of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:46:
Ik heb ontzettend veel tijdschriften als PDF (nature, scientific american, etc.) en wat ik ook probeer, die krijg ik simpelweg niet goed weergegeven op mijn reader. Hiervoor zou een A4-reader beter zijn.
De Plastic Logic reader ziet er veelbelovend uit. Als ie niet te duur wordt lijkt me dat een ideale keus om tijdschriften, strips e.d. op te lezen. Het duurt alleen nog iets van een half jaar geloof ik, voor ie op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ja tweede post in 4 jaar druk druk druk :)

maar de bedoeling is om veel poker boeken te gaan lezen de meesten die ik nu heb zijn pdf dus dat wordt lastig.

die grotere modellen zijn ook wel cool maar weer lastig mee te nemen ze moeten eens een oprolbaar scherm maken net als dit maar dan beter

nieuws: Philips presenteert prototype oprolbaar scherm

gr maik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:11:
die grotere modellen zijn ook wel cool maar weer lastig mee te nemen ze moeten eens een oprolbaar scherm maken net als dit maar dan beter

Die is helaas gecancelled. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

hmm, mijn ebook libary start niet. Ik heb het nu a drie keer ge-uninstalled en opnieuw er op gezet, maar doet het gewoon niet :( W7x64 rtm - iemand die het hierop heeft draaien?

(en nee ik vraag niet of ik calibre moet installeren ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm veel klachten daarover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

BaRF schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:02:
hmm, mijn ebook libary start niet. Ik heb het nu a drie keer ge-uninstalled en opnieuw er op gezet, maar doet het gewoon niet :( W7x64 rtm - iemand die het hierop heeft draaien?

(en nee ik vraag niet of ik calibre moet installeren ;))
Draait bij mij daarop met als instellingen:
XP SP3 compatibility mode
Run this program as an administrator

Dan doet ie het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

oh, draaien als xp of Vista SP2 compatible doet het :)

edit: nouja, soms :| Ik heb het welgeteld nu één keer kunnen starten, maar het werkt eigenlijk niet? heel raar!

[ Voor 59% gewijzigd door BaRF op 05-09-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidiot schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:25:
[...]

Calibre kan ook collections maken, daar heet het 'tags' :)

Twee redenen om de Sony software te gebruiken:
1. Het formatteert de boeken vast, dus het laden op de reader gaat de 1e keer sneller
2. De Sony/Adobe software is nodig voor DRM boeken.
ad 1
Geld alleen voor het eigen Sony formaat (lrx/lrf)

ad 2
Volgens mij kun je met de huidige Calibre (0.6x) ook DRM boeken verwerken, dwz wel opslaan in de bibliotheek maar niet converteren. Wel opsturen naar je Reader.

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Ik ben nu aan het spelen met calibre, en hij is nu een tweeduizend boeken aan het inladen - weet iemand of boeken die al in de library staan netjes worden overgeslagen, ook al staan ze nu in een andere originele map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Als ze precies dezelfde naam etc. hebben krijg je aan het eind een vraag of je ze alsnog wilt toevoegen, ondanks dat ze al in de library staan. Heb je dingen veranderd aan de metatags, dan komt het boek er dubbel in, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ik heb al enige tijd zitten kijken naar een ereader. Wat mij echter nog niet helemaal duidelijk is is het feit hoe het zit met taal support. Worden aziatische tekens of russische tekens nu wel goed afgebeeld of is dat allemaal nog behelpen.

Het gaat mij met name om het thaise schrift. Ik hoef nu geen menu's in het thais te hebben. Maar het goed weergeven van thaise tekst zou wel handig zijn.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur is een mailtje naar bebook daarover. Zullen waarschijnlijk binnen 1 dag wel reageren.

http://mybebook.com/contact_us.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Ik heb een Sony PRS505 (vorige generatie dus) en heb geen ervaring met Thais, maar wel met Griekse letters, die overigens prima worden weergegeven.
Mocht je al een idee hebben welke reader je wilt, stuur dan eventueel nog een mailtje aan de fabrikant om zeker te weten of Thais ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:26:
Stuur is een mailtje naar bebook daarover. Zullen waarschijnlijk binnen 1 dag wel reageren.

http://mybebook.com/contact_us.php
gestuurd, maar ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de sony ereaders, met name de touch, aangezien dat met annotatie wel erg makkelijk is en dat ook wel zo ongeveer de enige is die een beetje "normaal" geprijsd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Heb je misschien een voorbeeld? Dan kan ik het wel even voor je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Roamor schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:40:
Heb je misschien een voorbeeld? Dan kan ik het wel even voor je proberen.
Wat voor ereader heb je? ik stuur vanavond wel wat tekst door in verschillende formaten. Kun je aangeven welke formaten je ereader allemaal ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik heb een Sony 505, maar als je een stuk HTML hebt, dan converteer ik het zelf wel even met Calibre. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Roamor schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:04:
Ik heb een Sony 505, maar als je een stuk HTML hebt, dan converteer ik het zelf wel even met Calibre. ;)
ik kan wel html jpg en een pdfje sturen, dan weet je tenminste ook hoe het eruit moet zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Heb je toevallig een webpagina met thaise teksten? Dat is denk ik het simpelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Roamor schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:18:
Heb je toevallig een webpagina met thaise teksten? Dat is denk ik het simpelst.
http://www.the-thainews.com/index.php

maar kun je het dan correct in de verschillende formaten krijgen (doc(x), pdf, epub, etc..) het gaat me namelijk niet alleen om 1 formaat maar eigenlijk alle formaten moeten goed weergegeven worden. (en, hoe weet jij dat het goed in de browser terecht komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Helaasch, ik ook heb deze pagina nog geprobeert: Wikipedia: Thai language , maar alle Thaise teksten verdwijnen op mijn reader. In calibre zijn ze wel correct te lezen, maar eenmaal op de reader (in ePub/LRF)niet meer. In PDF zijn ze echter wel te zien, maar dat is in feite een "plaatje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Roamor schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:56:
Helaasch, ik ook heb deze pagina nog geprobeert: Wikipedia: Thai language , maar alle Thaise teksten verdwijnen op mijn reader. In calibre zijn ze wel correct te lezen, maar eenmaal op de reader (in ePub/LRF)niet meer. In PDF zijn ze echter wel te zien, maar dat is in feite een "plaatje".
schat je in dat ze het opgelost hebben met de prs300 of 600?

trouwens, ik had begrepen dat je de prs505 kon customizen met eigen fonts. Is dat zo? en zou daarmee het probleem wellicht opgelost kunnen worden?

[ Voor 12% gewijzigd door justice strike op 07-09-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:56:
Om Thaise teksten te kunnen weergeven is het noodzakelijk om OF het lettertype op de reader te vervangen OF om gebruik te maken van font embedding in epub/lrf.
Zie ook verscheidene posts op www.mobileread.com waarvan waarschijnlijke de volgende het belangrijkst is:
http://www.mobileread.com...47&highlight=prs+505+font

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een eBookreader te kopen, en dan in het bijzonder de Sony Touch, maar dan voornamelijk om collegedocumenten te lezen. Het meeste daarvan is pfd, waarover ik niet zoveel goede verhalen hoor met betrekking tot eReaders. Het grote deel van die pdfjes is echter niet ingescand, maar het betreft voornamelijk sheets in de vorm van handouts en "gewone" lappen pdf-tekst (één kolom).

Is een eReader toch wel geschikt voor dit doel, en is de Touch van Sony ook praktisch met betrekking tot het maken van aantekeningen op die handouts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:31:
Ik overweeg een eBookreader te kopen, en dan in het bijzonder de Sony Touch, maar dan voornamelijk om collegedocumenten te lezen. Het meeste daarvan is pfd, waarover ik niet zoveel goede verhalen hoor met betrekking tot eReaders. Het grote deel van die pdfjes is echter niet ingescand, maar het betreft voornamelijk sheets in de vorm van handouts en "gewone" lappen pdf-tekst (één kolom).

Is een eReader toch wel geschikt voor dit doel, en is de Touch van Sony ook praktisch met betrekking tot het maken van aantekeningen op die handouts?
je zit met dat soort documenten met precies hetzelfde probleem als ik. Namelijk het lettertype van sommige formules moet echt ondersteund worden.

Maar wat ik me dus afvraag, moet je lettertypes vervangen of kan het allemaal side by side? het is eigenlijk geen optie om thais te hebben en geen engelse tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:39:
[...]

je zit met dat soort documenten met precies hetzelfde probleem als ik. Namelijk het lettertype van sommige formules moet echt ondersteund worden.
Ik betwijfel of ik dat probleem heb, want ik doe een rechtenstudie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:56:
[...]

Ik betwijfel of ik dat probleem heb, want ik doe een rechtenstudie. ;)
volgens mij is logica ook een gedeelte van rechten ofnie :) maargoed je hebt er dan inderdaad minder last ervan dan ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door justice strike op 07-09-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:11:

Toch niet..
http://www.deondernemer.n.../Polymer-Vision-opgelucht
Zal nu waarschijnlijk juist 'n ereader worden ipv een gepimpte telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nou heb wat gehoord van bebook.... maar erg summier is het wel. Ze zeggen

"Ja, u kunt verschillende karakters lezen. Op ons forum kunt u meer details vinden. www.mybebook.com/forum"

Een goede 3 uur zoeken op het forum en ik heb nog steeds niet kunnen vinden hoe je het voor elkaar krijgt.

iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Support van sommige bedrijven is soms hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ok dus even concreet welke ereader zou ik kunnen gebruiken in combinatie met het thais (het liefst met touchscreen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niemand met een BeBook die even Justice Strike kan helpen? Degene kan even een thais document erop zetten en klaar is die...

Maar goed weer even wat nieuws:

http://www.ereaders.nl/09090905_doek_valt_voor_mobipocket

Mobipocket is einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik moet eerlijk zeggen. Is de BEBook dan zoveel beter dan de sony? Heeft er iemand een sony prs600 eigenlijk?

trouwens kan iemand mij vertellen of het normaal is dat de tweakers rss (of de volkskrant rss) heel traag naar binnen wordt gehengeld met calibre? hij trekt namelijk 100% cpu en ondertussen verbruikt hij maar 500byte/s aan netwerk. Het duurt in totaal 10 minuten om een rss feed naar binnen te trekken... dat lijkt me niet normaal.

dit is overigens met da laatste versie van calibre en op 2 computers zowel thuis als op werk. Hoort dit?

[ Voor 67% gewijzigd door justice strike op 08-09-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

justice strike schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:27:
ik moet eerlijk zeggen. Is de BEBook dan zoveel beter dan de sony? Heeft er iemand een sony prs600 eigenlijk?

trouwens kan iemand mij vertellen of het normaal is dat de tweakers rss (of de volkskrant rss) heel traag naar binnen wordt gehengeld met calibre? hij trekt namelijk 100% cpu en ondertussen verbruikt hij maar 500byte/s aan netwerk. Het duurt in totaal 10 minuten om een rss feed naar binnen te trekken... dat lijkt me niet normaal.

dit is overigens met da laatste versie van calibre en op 2 computers zowel thuis als op werk. Hoort dit?
ik heb een prs600 maar geen ervaring met andere readers :p Maar als je me wat thaise e-books stuurt wil ik ze er wel even op zetten hoor :)

edit: ik heb een sample gevonden op thaiebook.org dus zal eens kijken
edit2: ok, dat zijn geen ondersteunde formaten :P

[ Voor 6% gewijzigd door BaRF op 09-09-2009 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
BaRF schreef op woensdag 09 september 2009 @ 07:46:
[...]

ik heb een prs600 maar geen ervaring met andere readers :p Maar als je me wat thaise e-books stuurt wil ik ze er wel even op zetten hoor :)

edit: ik heb een sample gevonden op thaiebook.org dus zal eens kijken
edit2: ok, dat zijn geen ondersteunde formaten :P
ik heb geen idee hoe de eerdere tester het thaise formaat webpagina heeft kunnen omzetten naar een ebook. Calibre geeft bij mij geen geldige output. Het zijn allemaal tekens geworden ipv tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
justice strike schreef op woensdag 09 september 2009 @ 07:55:
[...]

ik heb geen idee hoe de eerdere tester het thaise formaat webpagina heeft kunnen omzetten naar een ebook. Calibre geeft bij mij geen geldige output. Het zijn allemaal tekens geworden ipv tekst.
Heb je het ook geprobeerd met unicode input?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
foppe-jan schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:31:
[...]

Heb je het ook geprobeerd met unicode input?
ik heb gewoon de wikipedia website genomen zoals hierboven gedaan is. Ik ben erg benieuwd hoe anderen het doen.

Overigens, als je een rtf oplsaat moet het toch per definitie unicode of western zijn?

ik heb hier overigens een website:

http://www.chiangmainews.co.th/

en een pdf:
http://www.biblica.com/bibles/thai/pdf/matthew.pdf

ik ben benieuwd naar de verschillende ereaders en wat ze afbeelden. Voornamelijk ook naar epub formaat omdat ik eigenlijk een rss feed met thais news wil gaan inlezen elke dag en dat in de trein wil proberen te ontcijferen :)

ik hoor het graag van een ieder die een lezer heeft :)

[ Voor 36% gewijzigd door justice strike op 09-09-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Als ik een openoffice document maak met de thaise tekst wordt dat in tegenstelling tot bij RTF wel goed omgezet door calibre. Ik ga nu even testen of mijn reader het kan weergeven.

Edit: Mijn PRS 600 maakt er helaas alleen vraagtekens van.

Edit2: De PDF wordt wel juist weergegeven.

[ Voor 23% gewijzigd door Xerion404 op 09-09-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
JeroenH schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:27:
Hangt sterk van je doel af. Ik lees vrijwel alleen maar romans, en dan vooral onderweg in de trein. Daarvoor is 6" (ik heb een BeBook) perfect. De pagina's zijn voldoende groot voor flink wat text, ik denk in dezelfde orde van grootte als bij een normaal (ouderwets?) boek, dit natuurlijk afhankelijk van de lettergrootte die je instelt.Hij past in mijn binnenzak en omdat hij dun en licht is merk ik niet dat ik hem bij me heb.

Ga je veel PDF's lezen (PDF's zijn bijna altijd geformat op A4) dan kom je 6" in de problemen. PDF is een stug formaat wat zich in de praktijk niet goed laat reflowen naar een kleiner scherm. In dat geval is een groter reader voor jou beter. Maar daar zou ik niet gelukkig mee zijn want die kan ik niet makkelijk meenemen, en die zijn ook veel duurder trouwens.

-edit-

Zo! Dit is je tweede post in bijna vier jaar tijd zie ik... welkom terug :)
Ik lees enkel pdfs op mijn 505, gaat perfect voor mij. Soms moet ik wel landscape gebruiken, maar over het algemeen gaat het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Xerion404 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:00:
Als ik een openoffice document maak met de thaise tekst wordt dat in tegenstelling tot bij RTF wel goed omgezet door calibre. Ik ga nu even testen of mijn reader het kan weergeven.

kun je mij aangeven hoe de text is in epub formaat met embedded font? en kun je mij aangeven of dit ongeveer even snel is als wanneer de system fonts gebruikt worden? Alvast bedankt :)

Verwijderd

niet helemaal on-topic waarvoor excuus, maar wel grappig nieuws.... coolblue heeft ook weer een nieuwe site ernaast gezet -> http://www.ereaderstore.nl/

Verwijderd

Toch knap om voor 10 producten een hele shop te maken....

• foppe-jan
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:55:
niet helemaal on-topic waarvoor excuus, maar wel grappig nieuws.... coolblue heeft ook weer een nieuwe site ernaast gezet -> http://www.ereaderstore.nl/
Wel vrij kansloze prijsstelling.
Stylus bij iRex
Stylus in prutwinkel:
Als je 33% meer vraagt dan de officiële winkel is het toch niet veel soeps.
En voor de rest zijn het allemaal de RRPs zo te zien... Laat maar zitten dus.

Verwijderd

Ik ben niet zo heel goed in afkortingen maarum RRPs? O-)

edit: Laat maar, even gegoogled :) Wie koopt er nou nog een Iliad aangezien die geen epub ondersteunt....

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 16:08 ]

Verwijderd

Ik heb net even wat thaise text(van de site) in een rtf betand gezet, en op m'n Bebook gezet, maar helaas.

PDF werkt wel.

• justice strike
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:27:
Ik heb net even wat thaise text(van de site) in een rtf betand gezet, en op m'n Bebook gezet, maar helaas.

PDF werkt wel.
Had net een emailtje van BeBook gekregen. Hij zou wel moeten werken volgens hun. Maar het schijnt dat je vooraf even fonts moet laden in BeBook en het formaat moet als utf-8 opgeslagen worden. Zou je dit kunnen testen met lettertype Tahoma (standaard aanwezig bij xp)

• justice strike
Xerion404 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:00:

ik heb een epub documentje welke ik in thais heb geconverteerd. Je moet alleen tahoma.ttf op je prs600 zetten (zit standaard bij windows) deze moet in /data/fonts komen. Zou je dat willen uitproberen of ga je je daar niet aan wagen?

Verwijderd

justice ik heb misschien iets voor je gevonden:

http://vinlai.com/blog/sony-reader-ebook-chinese.html

Gaat over chinese characters toevoegen aan de PRS 505. Dus bij de 600 zal het ook werken, zelfde OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
thais is echter geen chinees. Dus deze oplossing gaat niet werken. Maar het toevoegen van thaise fonts zou wel kunnen werken, dus ik ben even benieuwd of het een oplossing is. Iemand een prs600 die het wil uittesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
De 600 kan niet overweg met custom firmwares (in ieder geval niet tot iemand de rom leegtrekt en uitzoekt wat de encryptiesleutels zijn), dus voor de 600 moet je gebruik maken van embedded fonts in epub of pdf (embedded fonts in lrf is traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Maar, hoe zorg je dat de fonts automatisch embedded zijn? Kan iemand daar een testje mee doen om te zien of er dan ook een epub uitrolt die gebruikt kan worden op de PRS600?

Ik vind het niet erg of het embedded of op het apparaat staat (schijnt nog zelfs op de flashdisk te kunnen staan, als je maar met epub daar specifiek naar toe wijst) Maar ik heb nu nog geen enkel iemand gehoord die kan bevestigen dat het werkt met epub.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Misschien een hele domme vraag, maar hoe zit het met zoeken binnen een document bij de diverse e-readers ? Kun je alleen zoeken binnen de pagina die op dat moment actief is of kun je ook zoeken binnen een geheel document.

http://blog.bjornhouben.com

• crazyheinz
Daarnet een goede site gevonden voor ebooks: http://shortcovers.com/
Boeken zijn veel goedkoper dan op sony site, maar net iets duurder dan amazon.
Formaat is epub. heb net 1 gekocht, maar kan bestand zelf niet opslaan. Wordt ingeladen via adobe digital editions.. Hoe kan ik het bestand opslaan, en eventueel omzetten naar andere formaten?

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
crazyheinz schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:44:
Daarnet een goede site gevonden voor ebooks: http://shortcovers.com/
Boeken zijn veel goedkoper dan op sony site, maar net iets duurder dan amazon.
Formaat is epub. heb net 1 gekocht, maar kan bestand zelf niet opslaan. Wordt ingeladen via adobe digital editions.. Hoe kan ik het bestand opslaan, en eventueel omzetten naar andere formaten?
Is het idee van DRM niet dat je het niet op kunt slaan en dus ook niet naar andere (DRM-vrije) formaten om kunt zetten?

Verwijderd

Ik zie geen Nederlandse ebooks op die website

• crazyheinz
Ik lees geen nederlandstalige boeken. Probleempje nu, je moet adobe digital editions geinstalleerd hebben, en geauthoriseerd zijn als je het wil lezen op meerdere pcs met zelfde adobe id.
Heb ik dus vergeten doen op mijn laptop, kan dus het boek niet lezen op mijn andere pc. Heb nu op andere pc ook geauthoriseerd, maar kan nu niet meer aan het boek, en als ik het ebook opnieuw download dan krijg ik de melding dat het al is gebruikt door een andere id...
Heb hun gemailed, hopelijk komt dat in orde, anders voor niets 11 dollar uitgegeven.
Het beste zou zijn dat ik die drm er af krijg, heeft iemand daar ervaring mee?

Edit: verwijderen van drm is me ondertussen gelukt :)

[ Voor 4% gewijzigd door crazyheinz op 12-09-2009 15:22 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.