Het eBookreader-ervaringentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:
  • 152.356 views

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Heeft iemand uberhaupt een 32 gig sd kaart in zijn sony reader geprobeerd?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Helsie schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:48:
[...]

Is het idee van DRM niet dat je het niet op kunt slaan en dus ook niet naar andere (DRM-vrije) formaten om kunt zetten?
Ja maar dit is heel vervelend. Stel dat mijn vriendin ook een ereader koopt, zij kan dit dan niet lezen op haar reader..

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

justice strike schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:47:
Maar, hoe zorg je dat de fonts automatisch embedded zijn? Kan iemand daar een testje mee doen om te zien of er dan ook een epub uitrolt die gebruikt kan worden op de PRS600?

Ik vind het niet erg of het embedded of op het apparaat staat (schijnt nog zelfs op de flashdisk te kunnen staan, als je maar met epub daar specifiek naar toe wijst) Maar ik heb nu nog geen enkel iemand gehoord die kan bevestigen dat het werkt met epub.
Vraag het anders even op het mobileread forum (http://www.mobileread.com/forums/), er zitten daar erg veel behulpzame mensen :)
crazyheinz schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:51:
[...]
Ja maar dit is heel vervelend. Stel dat mijn vriendin ook een ereader koopt, zij kan dit dan niet lezen op haar reader..
Je mag een aantal readers aan hetzelfde account koppelen, je zou dus haar reader aan jouw account kunnen koppelen zodat zij jouw boeken kan lezen. Is alleen niet handig als ze zelf al een account heeft met boeken die gekocht zijn.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Nvidiot schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:57:
[...]

Vraag het anders even op het mobileread forum (http://www.mobileread.com/forums/), er zitten daar erg veel behulpzame mensen :)
al gedaan, maar daar zijn er niet veel die een prs600 hebben, het is out-of-stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
crazyheinz schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:51:
[...]

Er is nog geen versie van DRM die niet in 10s te verwijderen valt :)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nou heb een zilveren prs-600 besteld. En vandaag kwam ik er achter dat de smartq 7 niet eens zo heel anders is maar wel veel meer kan voor een goedkopere prijs. Ik ga kijken hoe de prs-600 bevalt. Aan de ene kant... het is gewoon een elektronisch boek en dat wist ik. Aan de andere kant is het wel verdomd handig als je email ed. kunt lezen.

Als die smartq een eink scherm in kleur had, dan wist ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[crazyheinz schreef op zaterdag 12 september 2009 Daarnet een goede site gevonden voor ebooks: http://shortcovers.com/
etc. Hoe kan ik het bestand opslaan, en eventueel omzetten naar andere formaten?
[/quote]
Open Adobe en klik op gekocht en als je het boek ziet ga je er met je muis opstaan en sleep het naar de linker kolom (boekenplanken). Als het goed is staat daar je ereader (in mijn geval Bebook) en laat je muis los.
Je ziet dan het ge gedownload wordt naar je reader. Klik anders eerst even op een van de bestanden in die linker kolom om te kijken waar je andere boeken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 13:25
Weet er iemand of de sony readers ook verkrijgbaar gaan worden in België? Het is toch te zot dat bol.com die dingen niet verstuurd naar belgië...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens eBay.com. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog te twijfelen, omdat ik 300 euro voor de Sony Touch toch veel geld vind. In de VS is ie ook "maar" 299 USD (zie bijvoorbeeld hier) maar met verzendkosten (50 USD in mijn link) en eventuele douanekosten erbij zit je dan toch al vrij dicht aan de Nederlandse prijs. Weet niemand een goede winkel in de VS die de Touch verkoopt, en ook acceptabele verzendkosten hanteert? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 21:29
Erg interessant die e-readers. Ik overweeg er 1 aan te schaffen, maar ik vind eigenlijk nog niet iets wat geheel aan mijn eisen voldoet. Ik heb niet het hele topic gelezen moet ik bekennen, wel de laatste 6 pagina's en de first post.

Mijn eisen:

- helder, mooi scherm
- mogelijkheid om krant 's ochtends te downloaden en dan te lezen. geen probleem om hiervoor een abbo af te sluiten. kan via een WiFi of 3G oplossing. Als het echt niet anders kan via sync via PC, maar heeft niet de voorkeur.
- ondersteuning voor alle gangbare formaten, incl. PDF, epub, PRC.

Wie o wie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05
zaphod_b schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:32:
Erg interessant die e-readers. Ik overweeg er 1 aan te schaffen, maar ik vind eigenlijk nog niet iets wat geheel aan mijn eisen voldoet. Ik heb niet het hele topic gelezen moet ik bekennen, wel de laatste 6 pagina's en de first post.

Mijn eisen:

- helder, mooi scherm
- mogelijkheid om krant 's ochtends te downloaden en dan te lezen. geen probleem om hiervoor een abbo af te sluiten. kan via een WiFi of 3G oplossing. Als het echt niet anders kan via sync via PC, maar heeft niet de voorkeur.
- ondersteuning voor alle gangbare formaten, incl. PDF, epub, PRC.

Wie o wie? ;)
Zover ik weet is er op dit moment maar één krant die als ePaper aangeboden wordt en dat is een avondkrant (NRC). Deze werkt bovendien alleen in combinatie met de Iliad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bszz schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:53:
[...]

Zover ik weet is er op dit moment maar één krant die als ePaper aangeboden wordt en dat is een avondkrant (NRC). Deze werkt bovendien alleen in combinatie met de Iliad.
Niet helemaal juist, er zijn er meer. Via PressDisplay.com kun je - naast NRC Handelsblad - ook De Volkskrant en Nederlands Dagblad lezen. Ik heb een proefabonnement lopen en vind het een geweldig systeem.

Er is een aantal nadelen... (1) volgens mij werkt het alleen met de e-readers van iRex (in elk geval met de DR1000S), en dat zijn niet de goedkoopste apparaten en (2) je moet via de PC synchroniseren, dus werkt niet draadloos.

Maar wellicht dat de toekomst verbeteringen brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Wordt die Sony PRS-600 in nederland exclusief door bol.com verkocht of gaat hier nog verandering in komen? Bol is normaal niet echt de goedkoopste webshop wat electronica aangaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Is er iemand met een 10 inch 1000s? Ik wil weten hoe snel het laden van 1 pagina in jpg is. Ik wil hem gebruiken voor bladmuziek scans en deze moet wel een pagina in 1 of 2 seconden geladen hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakerharrie op 15-09-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 14:28
Ik heb mijn Sony PRS-600 bij de Capi shop op Schiphol vandaan.
Daar hebben ze de PRS-300 voor 199 euro en de PRS-600 voor 299 euro inclusief 250 gratis boeken (Nederlands, Engels en Frans door elkaar) op een 1GB Memorystick. Ook zit er een sleeve bij. De leren hoes kost 30 euro.
Dit geldt zowel voor de Capi winkel voor de douane als die achter de douane.

De PRS-600 is daar ook te bezichtigen. Voor zover ik kon zien hebben ze de zwarte en zilveren versie van de PRS-600 gewoon op voorraad.

[ Voor 4% gewijzigd door Gajescheren op 15-09-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Laatst online: 03-02-2023
Gajescheren schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:10:
Daar hebben ze de PRS-300 voor 199 euro en de PRS-600 voor 299 euro inclusief 250 gratis boeken (Nederlands, Engels en Frans door elkaar) op een 1GB Memorystick. Ook zit er een sleeve bij. De leren hoes kost 30 euro.

De PRS-600 is daar ook te bezichtigen. Voor zover ik kon zien hebben ze de zwarte en zilveren versie van de PRS-600 gewoon op voorraad.
Hmm, op de website van de capi shop staat deze zelfde aanbieding voor 349 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Hardcell schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:24:
[...]

Hmm, op de website van de capi shop staat deze zelfde aanbieding voor 349 euro?
Klopt, de prijs in de winkel is goedkoper.
Ik heb er afgelopen zondag mijn 1 week oude PRS-600 omgeruild voor een nieuw exemplaar omdat er een zwart stofje onder mijn touchscreen zat. Er werdt helemaal niet moeilijk gedaan over het ruilen.

[ Voor 28% gewijzigd door Gajescheren op 15-09-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de PRS 600 zojuist via Amazon.fr besteld (of eigenlijk gepreordered want hij komt uit op 17/9) voor 256 euro incl. verzending. Omdat het schijnbaar om het UK model gaat en de UK prijs niet goed staat vermeld, vermoed ik dat het om een tijdelijk foutje gaat. Voor degenen die interesse hebben:

http://www.amazon.fr/Sony...oks&qid=1253028370&sr=8-1

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik spreek geen frans maar die Eur 248,58 begrijp ik wel!! Bedankt griek1 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Gajescheren schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:10:

dat is niet duur.... ik denk dat mijn prs600 dan zowieso weer terug gaat richting bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:11:
[...]

dat is niet duur.... ik denk dat mijn prs600 dan zowieso weer terug gaat richting bol.
Toch voor de Smartq?

• justice strike
oh dat niet, ik bedoelde de prijs.

Maar ik ben nu een avondje en een dag bezig met dat ding.... De reflectie op het scherm is echt vervelend.het is echt niet wat je verwacht van epaper. Het is zelfs zo erg dat als je hem eye level houd je je eigen reflectie kunt zien (blurry). Ik ga er nog een tijdje mee aan de slag... maar als ik er niet aan kan wennen dan gaat hij terug. Hij is net te duur om te houden als speeltje.

Verwijderd

Het is jammer dat ze PRS-505 eruit hebben gehaald. Dat zou een mooie oplossing zijn geweest, zelfde grootte als de 600 alleen zonder touchscreen.

• justice strike
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:11:
Het is jammer dat ze PRS-505 eruit hebben gehaald. Dat zou een mooie oplossing zijn geweest, zelfde grootte als de 600 alleen zonder touchscreen.
ze hadden neit zo'n goedkope touchscreen oplossing moeten nemen. Waarom moet die touchscreen nu boven op het scherm en waarom niet eronder. Dat eink scherm is flinter dun en volgens mij ook flexibel.

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Heb de PRS 600 nu een week in gebruik en ben er persoonlijk wel over te spreken. Heb ook de PRS 300 geprobeerd en deze heeft inderdaad een minder reflecterend scherm. Voor mij wegen de voordelen van de 600 echter zwaarder dan de nadelen. Het iets grotere scherm en het touchscreen incl. woordenboek zijn erg prettig. Ik lees eigenlijk alleen maar engels en dan komt het goed van pas. Daarnaast kan ik meestal direct een houding vinden waarbij ik geen last heb van de reflectie.

De bijbehorende cover vind ik wat minder prettig omdat je hem niet gemakkelijk dubbel kunt vouwen waardoor je hem open moet houden als je op zei ligt te lezen.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Touchscreen van de PRS 600 is een vloek en een zegen ja. De reflectie is vervelend, maar ik gebruik het ding wel serieus als klad/schetsblok: de digitale gum werkt beter en handiger dan een echte :) Het maakt de bediening ook wel intuïtief, maar ik zou het denk ik niet vervelend hebben gevonden om dat met knoppen te moeten doen.

De software op het apparaat zelf vind ik wel erg spartaans eigenlijk. Ja, het doet wat het doen moet, maar iets meer features mag best, Sony. En ik vraag me af of het nou te duur/moeilijk zou zijn geweest om een bluetooth-transceiver erin te gooien. Zou toch wel zo praktisch zijn als je eenvoudig middels je mobiel even de Pers ofzo op je reader kunt zetten in de trein. Kan nu ook wel (denk ik) door te gaan DJ'en met SD-kaartje van en naar je mobiel, maar da's "niet ideaal".

Dubbelklappende cover zou prettig zijn, maar hij oogt wel luxe. En cover plaatsen en verwijderen is snel gepiept.

[edit] De plaats van de bladerknoppen vind ik wel irritant. Zeker als je het apparaat in landscape-mode gebruikt zitten ze gewoon op de verkeerde plek.

[ Voor 7% gewijzigd door Fuzzillogic op 16-09-2009 22:57 ]

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Fuzzillogic schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:37:
En ik vraag me af of het nou te duur/moeilijk zou zijn geweest om een bluetooth-transceiver erin te gooien. Zou toch wel zo praktisch zijn als je eenvoudig middels je mobiel even de Pers ofzo op je reader kunt zetten
Dat zou een probleem zijn omdat dat stroom vreet. Tenminste in vergelijking met de rest van het gebruik. En voor boeken is het al helemaal iets wat je niet nodig hebt. Als er eenmaal een paar honderd op staan hoef je niet zo nodig meer verbinding. Bovendien is bluetooth alleen nuttig als je vlak bij een andere bluetooth staat. Wie gaat die infra structuur er op zetten speciaal voor een Sony reader.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Fuzzillogic
Ortep schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:07:
[...]

Dat zou een probleem zijn omdat dat stroom vreet. Tenminste in vergelijking met de rest van het gebruik. En voor boeken is het al helemaal iets wat je niet nodig hebt. Als er eenmaal een paar honderd op staan hoef je niet zo nodig meer verbinding. Bovendien is bluetooth alleen nuttig als je vlak bij een andere bluetooth staat. Wie gaat die infra structuur er op zetten speciaal voor een Sony reader.
De hedendaagse BT-chippies zijn bijzonder zuinig. En ik heb het helemaal niet over infrastructuur, ik heb het over het downloaden van een .epub-bestand met je mobiel, en die via OBEX push naar je reader te sturen. Met een simpel J2ME-app is dat ook nog verder te automatiseren. Lijkt mij best handig om kranten en magazines te downloaden.

Ook zou je dan tevens onderling boeken kunnen uitwisselen.

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Mijn dochter heeft ook de PRS-600 van sony gekocht.

Mooi ding, de reflectie van het touchscreen vinden wij ook niet erg hinderlijk, even in de juiste stand houden en prima te lezen.

Wel een punt, hij loopt snel vast?? heeft iemand anders dit ook?
Bij het gewoon lezen, bij het snel omslaan van bladzijden via het scherm....
Een maal vast gelopen kan je niets meer, zelf uitzetten lukt niet.

Op een amerikaans forum gelezen dat met de resetknop ingedrukt, 5x de powerknop verschuiven hij een hard-reset doet.

Ook even de krant (spits) in PDF erop gezet, maar het laden van sommige pagina's duurd heeeeeeel lang (soms wel 5 minuten of langer en soms loopt ie ook dan vast). Heeft iemand anders dit ook al geprobeerd en ging het bij hem/haar sneller?

Verwijderd

Bij gebruik van veel plaatjes kan het laden tot 5 seconden oplopen

• Fuzzillogic
Mothergoose schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:22:
Op een amerikaans forum gelezen dat met de resetknop ingedrukt, 5x de powerknop verschuiven hij een hard-reset doet.
Staat gewoon in de handleiding. resetknop, dan de powerknop 3 sec. Mijn gok is dat reset ook het apparaat uitschakelt, maar omdat het eInk is blijft het beeld mooi staan :D
Overigens is-ie bij mij ook al vastgelopen.
Ook even de krant (spits) in PDF erop gezet, maar het laden van sommige pagina's duurd heeeeeeel lang (soms wel 5 minuten of langer en soms loopt ie ook dan vast). Heeft iemand anders dit ook al geprobeerd en ging het bij hem/haar sneller?
Geen idee eigenlijk, A4-PDF's of groter, zeker als er geen tags gebruikt zijn of geen PDF/A-variant, zijn niet ideaal voor dit formaat.

Overigens: welke ^%@^$ bij Sony vond het nuttig om de handleiding, welke prima op het apparaat zelf te lezen is (duh), er GEZIPT op te plaatsen? 8)7 Nou moet je de handleiding eerst met een PC uitpakken voordat je kunt lezen. ;( Ok, geen groot probleem ofzo hoor, maar het viel bij mij even in de categorie "wtf" :P

• justice strike
bij mij is hij nu gigantisch hard gecrashed. Hij doet zelfs niets na een hard reset. (oranje lampje knippert) Waarschijnlijk is hij gewoon bezig. Maar hij gaat dit weekend nog terug voordat ik krasjes ed. op het apparaat krijg.

Ik denk dat ik maar opzoek ga naar een 505

Verwijderd

Ik heb pas geleden voor het eerst een Ereader gekocht en ben na wat research voor de Sony PRS 300 gegaan. Wat ik mee heb laten wegen in mijn keuze was toch de klachten die ik las over de reflectie van het scherm. Ik vond de 600 wel mooi eruit zien en het touch screen sprak me wel aan, maar al die extra's had ik niet echt nodig. Ik lees meest in Engels maar mijn engels is aardig goed dus heb geen woordenboek nodig en aantekeningen in boeken maken doe ik nu ook al niet dus ook niet in Eboeken.

Nu ik steeds meer lees op Amerikaans forum waar ik veel kom en nu dus ook hier, dat er veel vastlopers zijn etc, ben ik toch wel blij dat ik voor de 300 gegaan ben, want af en toe zat ik toch nog wel te twijfelen.

Met de 300 heb ik nog geen grote problemen ondervonden, enige wat ik tegengekomen ben is de matige uitvoering van het Ebook Library waar ik op een gegeven moment geen collectie kon verwijderen, wat ik ook deed. Heb toen een format gedaan van mijn reader wat hem terug bracht naar fabrieksinstelling en toen was alles weer goed. Maar verder is de 300 gewoon een heerlijk apparaat.

Niet te groot, lekker in de hand liggend, duidelijk scherm. Heb toen ik hem bestelde bij bol.com gelijk de standaard cover erbij besteld en de oplader zodat ik helemaal compleet was. Heb ook gelijk maar wat gratis boeken gedownload en wat boeken bij bol.com besteld, allemaal in Engels want Nederlands aanbod is nog niet echt denderend en ook nog wat duur. Engelse boeken zijn over het algemeen heb ik gezien een stuk goedkoper vaak onder de 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
De 'powersave mode' uitgezet en hij lijkt nu veel minder te crashen en ook sneller de krant te weergeven.

Al is het niet te doen, de krant lezen.
Vandaag de spits en metro erop gezet en getracht te lezen, maar het vergroten gaat niet vloeiend genoeg en ook is het verschuiven in de vergroting een ramp. de stappen zijn te groot waardoor delen van een artikel niet leesbaar zijn door bijv. de pijltjes.
De laad tijd blijft te lang en te variabel, de ene keer 1 sec, dan 5 sec. en soms 30 seconde. ook uitvergroten duurt gemiddeld 5 a 10 seconden. De papieren versie leest dan echt makkelijker.
Al kan ik die zwarte vingers missen als kiespijn ;-)

Voor boeken lezen is hij wel bijna perfect, maar daar gebruikt mijn dochter hem dan ook voornamelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:49
justice strike schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:56:
bij mij is hij nu gigantisch hard gecrashed. Hij doet zelfs niets na een hard reset. (oranje lampje knippert) Waarschijnlijk is hij gewoon bezig. Maar hij gaat dit weekend nog terug voordat ik krasjes ed. op het apparaat krijg.

Ik denk dat ik maar opzoek ga naar een 505
Als je iemand in de UK kent, heb je hem vooor 150 pond (180 euro) bij Play.com

Sorry, ik zie dat ie weer duurder is. (180 pond nu) Als je hem in euro's bestels is ie opeens 229 euro, maar ze sturen niet naar Europa.

[ Voor 12% gewijzigd door basset op 18-09-2009 12:12 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
basset schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:10:
[...]

Als je iemand in de UK kent, heb je hem vooor 150 pond (180 euro) bij Play.com

Sorry, ik zie dat ie weer duurder is. (180 pond nu) Als je hem in euro's bestels is ie opeens 229 euro, maar ze sturen niet naar Europa.
helaas, ken niemand in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat is dat Sony eBook Library een verschrikkelijk programma. Nadat hij 1 keer een foutmelding gaf dat een bepaald DRM-beveiligd ebook al registreert was op een ander account, start hij iedere keer wel op, maar als ik de PRS-300 aansluit, slaat hij direct vast en sluit hij automatisch af. Keer óp keer!

Overigens werkt Adobe Digital Editions wel gewoon correct. In principe kan je alles wat je met het programma van Sony kan toch ook met Digitals Editions, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, ik gebruik ook geen Sony programma's. Nog nooit zo een slecht programma gezien!

• WaterFire
  • Laatst online: 18-09 15:56
Ik ben nu twee weekjes op vakantie geweest met de Sony PRS-600 en het is prima bevallen. In volle (Canarische) zon lezen is geen probleem, ik denk dat degene met kritiek hierop ervaring zullen hebben met readers zonder touch waardoor het nóg beter kan.
De Touchscreen optie kwam zowaar van pas toen in het vliegtuig mijn zoontje op mijn arm in slaap was gevallen (doet au na een uur) en ik niet bij de knoppen kon. Als ik lees in een normale houding gebruik ik het niet, je houdt je duim vanzelf bij de knop.
Ik denk dat ik zo'n 2000 paginawissels heb kunnen doen in totaal op een (de eerste) acculading. Maar in het begin heb ik natuurlijk wat zitten spelen met opties en dergelijke, dus dat zal wellicht wat extra stroom verbruikt hebben. Ik zal het de komende dagen in de gaten houden waarbij ik alleen lees en niets uitspook met de software en opties en een nauwkeuriger getal posten.

Vraag:
Hij laadt in een paar uur op via USB, geen probleem. Je kan ook een aparte lader gebruiken, deze heeft eenzelfde aansluiting als die de Sony PSP gebruikt.
Heeft iemand deze lader voor de Reader aangeschaft? Ik heb een PSP, en vraag me af of de lader hiervan te gebruiken is. De Reader is 5.2V, de PSP 5.0V. Dus opblazen zal wel meevallen, maar geen enkel risico natuurlijk, en ik ben belabberd in natuurkunde dus wie weet gaat het mis door de amperage of zo.
Als iemand de aparte lader heeft zou ik graag de specs weten om te vergelijken met die van de PSP...

[ Voor 99% gewijzigd door WaterFire op 19-09-2009 17:09 . Reden: typo ]

Je kan gewoon de lader van je PSP gebruiken, doe ik ook voor de PRS500. Deze laad het veel sneller op ook ivm USB.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 18-09 09:43

4POX

Everybody is wired

Misschien heb ik er overheen gelezen , (of mijn onderbewuste heeft het niet opgepikt)

Als ik de PRS-300 bestel bij bol.com en ik sluit hem aan op mijn Apple computer. Moet ik dan verplicht de Sony software installeren om mijn PDF bestanden erop te zetten? Of is het een mass-storage apparaat waar ik alles heen kan slepen?

Is de PRS-300 trouwens voorzien van software die de boeken automatisch koopt bij bol.com. Of is het product open. (zoals sommige telefoons zijn voorzien met een simlock dat de ereader is voorzien van een shop-lock)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
4POX schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:11:
Als ik de PRS-300 bestel bij bol.com en ik sluit hem aan op mijn Apple computer. Moet ik dan verplicht de Sony software installeren om mijn PDF bestanden erop te zetten? Of is het een mass-storage apparaat waar ik alles heen kan slepen?
Hoeft niet, je kunt bijvoorbeeld ook Calibre gebruiken. De reader zal zich idd als meerdere mass-storage devices aanbieden, voor het interne geheugen en eventuele geheugenkaartjes.
Is de PRS-300 trouwens voorzien van software die de boeken automatisch koopt bij bol.com. Of is het product open. (zoals sommige telefoons zijn voorzien met een simlock dat de ereader is voorzien van een shop-lock)
Het is geen Kindle die voorgeprogrammeerd is om maar met 1 shop verbinding te maken. Downloaden kan niet direct vanaf de reader, daarvoor heb je een computer nodig. Je bent dus ook niet gebonden aan bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen Kindle die voorgeprogrammeerd is om maar met 1 shop verbinding te maken. Downloaden kan niet direct vanaf de reader, daarvoor heb je een computer nodig. Je bent dus ook niet gebonden aan bol.com.
Gelukkig niet zeg! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier met een Mac die geprobeerd heeft om zijn Sony Reader te registreren?

Als ik in de Sony eBook Library naar de eBook Store (pagina met Bol.com zoekvelden) ga, staat er onder op de pagina een link om je Reader te registreren. Deze link lijkt echter niet te werken. Ik kan erop klikken totdat ik een ons weeg maar geen effect.

Ik weet dat je in de eBook Library software op het menu-item 'About...' kan klikken waarna je kunt zien of je Reader geregistreerd is. Ook daar wordt aangegeven dat de Reader NIET geregistreerd is.

Gevolg is dus dat ik nog geen ebook heb durven kopen vanwege het risico dat ik 'm niet op m'n Reader kan gebruiken.

Is het bij iemand wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giszmo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 13:37
Heb de PRS-600 ruim 2 weken in bezit. Het leest prima en spiegelt niet meer dan een glossy blad.
Het is wel even uitzoeken hoe e.e.a werkt. De papieren handleiding stelt niets voor en de uitgebreide staat op het apparaat maar daarvoor moet het installeren dan wel gelukt zijn en dat kan wel eens problematisch zijn. Het ijken van het scherm lukte bij mij pas na steeds maar opnieuw doen na steeds maar foutmeldingen. Ook enkele keer een reset gedaan die misschien onnodig was omdat het apparaat lang met iets bezig kan zijn.

Het programma op de PC gebruik ik eigenlijk niet. Gewoon rechtstreeks op de SD kaart zetten. Als je er veel op zet duurt het erg lang voor het apparaat de inhoud gelezen of herkend heeft. Ofschoon ik de reader regelmatig gebruik en bezig ben om alles uit te proberen maar toch weer niet uren en uren of dagelijks heb ik het al drie keer moeten opladen.Ik heb geen MP3's afgespeeld.
Vreemd dat het opladen alleen aangesloten op de PC en met het reader programma aan lukt.Een gewone USB-netvoeding doet het niet (het rode lampje op de Sony brandt niet) Op reis moet je dus je PC meenemen.
Een ingebouwde accu is niet van deze tijd. Is er niet binnenkort Europese regelgeving over standaardladers en door gebruiker vervangbare accu"s? Trekt Sony zich blijkbaar niets van aan. Koop maar een Sony adapter ad. € 40, en is de accu stuk: opsturen naar Sony. Aan de beschermhoes heb je niets als je leest. Een val overleeft het apparaat waarschijnlijk niet dus een omslag moet je zeker er bij kopen,de gaatjes ervoor zijn er al.
PDF gaat overigens prima. Bij vergroting blijft alleen tekst maar niet als je overschakelt op landscape.
Ik ga eens op zoek naar een PSP lader of een passend plugje voor een standaard 5 V lader.
Het amperage van de praktisch alle laders zal voldoende zijn . Van belang zijn alleen juiste polariteit en spanning van 5 Volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
De Sony Reader (300) zegt als ik hem aan m'n laptop of computer koppel: 'Niet loskoppelen'. Dat blijft hij zeggen, ongeacht of ik een programma open heb staan wat gebruik maakt van de Reader. Ik koppel de reader nu gewoon iedere los, ondanks de mededeling. Is er een manier om hem wel 'correct' te ontkoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:56:
De Sony Reader (300) zegt als ik hem aan m'n laptop of computer koppel: 'Niet loskoppelen'. Dat blijft hij zeggen, ongeacht of ik een programma open heb staan wat gebruik maakt van de Reader. Ik koppel de reader nu gewoon iedere los, ondanks de mededeling. Is er een manier om hem wel 'correct' te ontkoppelen?
Ik heb de reader momenteel niet voor me dus ik doe dit even uit m'n hoofd...

Wanneer de reader 'in gebruik' is, door bijvoorbeeld de Sony software, zie dat het 'verboden'-symbool op het scherm van je reader donker gekleurd is. Wanneer je Sony software afsluit zie je dat datzelfde symbool nu heel licht gekleurd is. Of eigenlijk moet ik zeggen: zo goed als verdwenen is. Volgens mij is het nu veilig om je reader te ontkoppelen. Ik geef toe dat het niet echt duidelijk is maar als je erop let zul je begrijpen wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:36

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:31:
[...]
Wanneer de reader 'in gebruik' is, door bijvoorbeeld de Sony software, zie dat het 'verboden'-symbool op het scherm van je reader donker gekleurd is. Wanneer je Sony software afsluit zie je dat datzelfde symbool nu heel licht gekleurd is. Of eigenlijk moet ik zeggen: zo goed als verdwenen is. Volgens mij is het nu veilig om je reader te ontkoppelen. Ik geef toe dat het niet echt duidelijk is maar als je erop let zul je begrijpen wat ik bedoel.
Een alternatief is om binnen eBook Library (hetzelfde geldt voor Calibre) op het eject-icoontje te klikken dat bij de reader staat als ie aangesloten is. Dat is denk ik de veiligste manier :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pathfinder schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:51:
[...]

Een alternatief is om binnen eBook Library (hetzelfde geldt voor Calibre) op het eject-icoontje te klikken dat bij de reader staat als ie aangesloten is. Dat is denk ik de veiligste manier :)
Dat klopt. Dat geeft helzelfde resultaat (op de display van de reader althans) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Hi, zeer tevreden met mijn 600, geen crashes, en erg snel.. HTML pagina's zijn via calibre naar de reader te sturen, prettig voor nieuws (statische sites dan).

Even een vraagje, ik zie op amerikaanse fora veel gebruikers van een 'Mighty Light' click-on lampje, iemand enig idee waar je die in nederland kan kopen?
Of een soortgelijk led oid. lampje voor nacht-lees plezier ;-)

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoosW schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:58:
Even een vraagje, ik zie op amerikaanse fora veel gebruikers van een 'Mighty Light' click-on lampje, iemand enig idee waar je die in nederland kan kopen?
Of een soortgelijk led oid. lampje voor nacht-lees plezier ;-)
Ja! Toevallig afgelopen zaterdag gekocht bij een winkel waar ze o.a. muziekstandaards verkopen. Hij heet dan Mighty Bright UltraFlex Duet (dus met 2 lampjes, afzonderlijk aan te zetten). Ze verkopen 'm daar als lampje voor op een muziekstandaard. Prijs was 24 euro.
Volgens mij hebben ze ook de versie met 1 lampje maar 2 is wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:20
Ik heb vandaag mijn Sony PSR600 binnen gekregen, en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Ik heb alleen nogal veel boeken in .chm formaat, en vroeg me af of er een makkelijke methode is om deze boeken te converteren naar iets dat de reader makkelijk snapt, en ze dan naar de reader te kopieren. Het gaat hier echt om vrij veel boeken, dus een tooltje dat dit voor alle boeken in een bepaalde directory kan doen zou heel fijn zijn. Ik heb wel een aantal programmas gevonden die de chm kunnen uitpakken naar html bestanden, maar volgens mij heb ik daar nog steeds niets aan, omdat er ook het een en ander aan javascript in de html output voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Eddy Dean schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:53:
Ik heb vandaag mijn Sony PSR600 binnen gekregen, en ben er tot nu toe erg tevreden mee. Ik heb alleen nogal veel boeken in .chm formaat, en vroeg me af of er een makkelijke methode is om deze boeken te converteren naar iets dat de reader makkelijk snapt, en ze dan naar de reader te kopieren. Het gaat hier echt om vrij veel boeken, dus een tooltje dat dit voor alle boeken in een bepaalde directory kan doen zou heel fijn zijn. Ik heb wel een aantal programmas gevonden die de chm kunnen uitpakken naar html bestanden, maar volgens mij heb ik daar nog steeds niets aan, omdat er ook het een en ander aan javascript in de html output voorkomt.
Ik ken hiervoor HTML Help Workshop (is van Microsoft), maar ik heb geen idee of dit te scripten is. De HTML is vervolgens wel weer met Calibre om te zetten naar iets waar je PRS-600 iets mee kan. Javascript zal dan uiteraard niet meegenomen worden, je kunt in chm / html nogal wat dingen die gewoon niet mogelijk zijn in een reader.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:31:
[...]
Ik heb de reader momenteel niet voor me dus ik doe dit even uit m'n hoofd...
[...]
Je ziet inderdaad zo'n tekentje (verboden te parkeren-bord)... Best wel groot in beeld, dus best wel dom dat me dat niet is op gevallen...

@Pathfinder: Daar was ik al achter, maar zag verder niets gebeuren op reader o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:20
Nvidiot schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:56:
[...]

Ik ken hiervoor HTML Help Workshop (is van Microsoft), maar ik heb geen idee of dit te scripten is. De HTML is vervolgens wel weer met Calibre om te zetten naar iets waar je PRS-600 iets mee kan. Javascript zal dan uiteraard niet meegenomen worden, je kunt in chm / html nogal wat dingen die gewoon niet mogelijk zijn in een reader.
Bedankt voor je antwoord, maar het omzetten naar HTML is het probleem niet. Het probleem is dat ik voor een boek soms meer dan 100 verschillende html bestanden krijg, die calibre dan soms ook als 100 verschillende boeken weergeeft. Dat is uiteraard niet praktisch, ik wil dat al deze bestanden achter elkaar komen zodat ik er gewoon door kan bladeren zoals een normaal ebook.

EDIT:
Voor boeken met een table of contents is het genoeg om alleen die pagina aan te wijzen, calibre volgt zelf alle links en zorgt dus dat alles samengevoegd wordt. Dit werkt helaas niet met .chm bestanden waar geen toc in zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Eddy Dean op 22-09-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:24:
[...]

Ja! Toevallig afgelopen zaterdag gekocht bij een winkel waar ze o.a. muziekstandaards verkopen. Hij heet dan Mighty Bright UltraFlex Duet (dus met 2 lampjes, afzonderlijk aan te zetten). Ze verkopen 'm daar als lampje voor op een muziekstandaard. Prijs was 24 euro.
Volgens mij hebben ze ook de versie met 1 lampje maar 2 is wel erg prettig.
Ik heb de mijne van ebay. Was 15 euro ofzo.
http://cgi.ebay.com/ws/eB...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

[ Voor 7% gewijzigd door crazyheinz op 22-09-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Eddy Dean schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:17:
[...]

Bedankt voor je antwoord, maar het omzetten naar HTML is het probleem niet. Het probleem is dat ik voor een boek soms meer dan 100 verschillende html bestanden krijg, die calibre dan soms ook als 100 verschillende boeken weergeeft. Dat is uiteraard niet praktisch, ik wil dat al deze bestanden achter elkaar komen zodat ik er gewoon door kan bladeren zoals een normaal ebook.

EDIT:
Voor boeken met een table of contents is het genoeg om alleen die pagina aan te wijzen, calibre volgt zelf alle links en zorgt dus dat alles samengevoegd wordt. Dit werkt helaas niet met .chm bestanden waar geen toc in zit.
Je hebt dus eigenlijk alleen een scriptje oid nodig wat linkt naar alle html files in een directory? Dat lijkt me niet zo heel lastig te klussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Nvidiot schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:04:
[...]

Je hebt dus eigenlijk alleen een scriptje oid nodig wat linkt naar alle html files in een directory? Dat lijkt me niet zo heel lastig te klussen :)
Nou ja, zo'n 'script', danwel zo'n indexbestand, plus de container om alles in te dumpen, is wat Mobipocket en ePub (en lit) zijn. Gewoon ingepakte html.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giszmo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 13:37
Een half uur geleden de PRS-600 op de PC aangesloten en nog steeds is het programma bezig 1 pdf bestand van ca. 2 mb te synchroniseren en in de wacht staan synchronisaties met de reader en de sd-card. Een afbreek funktie ontbreekt en de in de wacht staande zijn niet te verwijderen. Loskoppelen mag niet staat op de reader.
Het programma afsluiten kan wel maar sluit je de reader weer aan dan gaat het synchroniseren verder.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giszmo schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:20:
Een half uur geleden de PRS-600 op de PC aangesloten en nog steeds is het programma bezig 1 pdf bestand van ca. 2 mb te synchroniseren en in de wacht staan synchronisaties met de reader en de sd-card. Een afbreek funktie ontbreekt en de in de wacht staande zijn niet te verwijderen. Loskoppelen mag niet staat op de reader.
Het programma afsluiten kan wel maar sluit je de reader weer aan dan gaat het synchroniseren verder.
Sony software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

foppe-jan schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:30:
[...]

Nou ja, zo'n 'script', danwel zo'n indexbestand, plus de container om alles in te dumpen, is wat Mobipocket en ePub (en lit) zijn. Gewoon ingepakte html.
Beetje brak opgeschreven, maar ik bedoel dus een script dat, gegeven een directory, een html-file uitspuugt met daarin links naar de andere html bestanden in de gegeven directory :)

Verwijderd

Giszmo schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:20:
Vergeet de eBook Library software van Sony en probeer Calibre eens.

• 4POX
  • Laatst online: 18-09 09:43

4POX

Everybody is wired

Bedankt voor jullie vragen. Na lang nadenken heb ik vandaag de PRS-300 besteld. Hoop dat die morgen een beetje op tijd binnen is. Dan heb ik morgenavond twee uren de tijd om het apparaat al even goed uit te proberen in de trein.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Is het verstandig nu al een PRS 600 aan te schaffen? Ik schrik wat van de problemen hier...

Ik zoek een ebookreader waarin ik dingen kan markeren en die op een aparte pagina dan te benaderen zijn (dat zit in de PRS 600) en ik heb een ingebouwd Engels woordenboek nodig (zit ook in de PRS 600).

Maar ik vind het aantal ondersteunde bestandsformaten in de PRS 600 zo klein en ik lees nu al die problemen. Echter zie ik alleen maar positieve recensies op websites staan?

• kemphaas
  • Laatst online: 14-09 09:31
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:18:
Is het verstandig nu al een PRS 600 aan te schaffen? Ik schrik wat van de problemen hier...

Ik zoek een ebookreader waarin ik dingen kan markeren en die op een aparte pagina dan te benaderen zijn (dat zit in de PRS 600) en ik heb een ingebouwd Engels woordenboek nodig (zit ook in de PRS 600).

Maar ik vind het aantal ondersteunde bestandsformaten in de PRS 600 zo klein en ik lees nu al die problemen. Echter zie ik alleen maar positieve recensies op websites staan?
Dat heeft een beetje te maken met niveau van Tweakers. Wij hebben hier commentaar op alles, omdat we weten dat het gewoon 100% moet kunnen werken. Op "gewone consumentensites" vinden ze een keer vastlopen heel normaal.

Je ziet op veel vergelijkingssites ook goede resultaten en reacties op Sweex producten, terwijl ik er nog niks van wil al kreeg ik het voor niks.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Fuzzillogic
"al die problemen" is denk ik ook wat overdreven. Ja, het apparaat is bij mij ook een keer vastgelopen ergens bij een PDF. Maar PDF is toch al niet bepaald het ideale formaat; het is te weinig gestructureerd.

Dat de sony maar een beperkt aantal formaten ondersteunt vind ik stiekem niet eens zo heel erg: ze pushen epub nu, en dat is tenminste een open formaat. Ze dwingen aanbieders ook tot ondersteuning voor dat formaat, ipv al die proprietaire zut.

Kemphaas slaat wel de spijker op zijn kop: tweakers lijken veel beter in staat te zijn om de gebreken te herkennen in dit soort producten dan het "gewone" volk. Natuurlijk niet zo vreemd, en ook niet erg (ieder zijn vak), maar het is wel dé reden om die gebruikersrecenteis kritisch te bekijken - zowel de positieve als de negatieve.

Verwijderd

Bedankt! Dan laat ik hem bovenaan mijn verlanglijstje van e-readers staan. Ik ga binnenkort mijn ebookcollectie waar ik al een jaar aan werk eens doornemen, heb zoveel verschillende formaten en het meeste is wel te converteren schat ik in (heb nogal veel ebooks in html formaat vreemd genoeg). Maar dat kan ook liggen aan mijn interessegebied (lees voornamelijk science fiction en fantasy en niet de standaard bestsellers zoals thrillers).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 14:28 ]

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:17
Mijn Bebook loopt denk ik één keer in de maand vast, en dat vind ik acceptabel (hoewel ook niet briljant). Na het vastlopen kan ik nog gauw kijken op welke pagina van een boek ik ben. Even een reset, boek weer opzoeken, naar de juiste pagina gaan en binnen een minuut ben ik weer onderweg.

Voor de enorme hoeveelheid die ik lees kan ik er niet mee zitten. Ik zal trouwens eens kijken of er inmiddels al een firmware-update is. Wellicht wordt hij dan nog stabieler.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Verwijderd

In Oktober komen een aantal andere merken ook met nieuwe eReaders. Zoals vandaag is Irex met een nieuwe gekomen de DR800SG. En zo komen er meerdere merken die enorm tegen de PRS 600 zullen aanboksen.

Verwijderd

Ik had de Sony op het oog, maar die kan volgens mij geen .ipm formaat lezen. Welke ebookreader wel?
En kan de Sony wel het .lrf formaat aan?

[ Voor 179% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 21:50 ]

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

ipm zegt mij persoonlijk niks, maar .lrf is het eigen formaat van Sony (BBeB), dus dat is er juist een die de Sony wel leest, maar alle andere readers niet.

• foppe-jan
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:34:
In Oktober komen een aantal andere merken ook met nieuwe eReaders. Zoals vandaag is Irex met een nieuwe gekomen de DR800SG. En zo komen er meerdere merken die enorm tegen de PRS 600 zullen aanboksen.
de dr800 komt voorlopig (tot 2010Q1) alleen in de VS.

Verwijderd

Pathfinder schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:58:
ipm zegt mij persoonlijk niks, maar .lrf is het eigen formaat van Sony (BBeB), dus dat is er juist een die de Sony wel leest, maar alle andere readers niet.
sorry, bedoel .imp
is volgens mij een oud formaat, maar had daar veel boeken van gevonden in de nieuwsgroepen.

Maar .lrf is ook wel ok, kom ik ook veel van tegen, dus dat is ook prima. Het gaat hier denk ik toch de sony worden, voor 300 euro zie ik weinig ereaders die een markeerfunctie en woordenboek hebben en dat zijn 2 vereisten voor mij. Het mooie van de sony is dat je een pagina met al je markeringen krijgt, ideaal om alle hoofdpersonen bij introductie in het boek te markeren en en zo een overzicht te krijgen (ik lees veel boeken met meer verhaallijnen door elkaar en wil dan weleens de draad kwijtraken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:30:
[...]
Het mooie van de sony is dat je een pagina met al je markeringen krijgt, ideaal om alle hoofdpersonen bij introductie in het boek te markeren en en zo een overzicht te krijgen (ik lees veel boeken met meer verhaallijnen door elkaar en wil dan weleens de draad kwijtraken).
Als dat een belangrijk punt is voor je, zou ik dat nog eens goed bekijken. Op de reader worden de gemarkeerde delen namelijk bijzonder onhandig getoond. Het is als het ware een lijst van links naar elk gemarkeerd stuk, en niet de (hele) gemarkeerde delen zelf. Misschien kun je daar een plaatje van vinden, of kan iemand een foto maken. Hoe een lijst van notes op de pc eruit komt te zien weet ik niet, maar dan loop je schijnbaar tegen het probleem aan dat alleen het begin van de notes wordt overgenomen.

Opmerking terzijde: zoals al opgemerkt zullen er komende maanden concurrenten van de PRS-600 uitkomen, zoals de BeBook 2. Dus het kan de moeite waard zijn om de kat nog even uit de boom te kijken (hoewel ik aan de andere kant moet zeggen dat ik persoonlijk erg blij ben met m'n aanschaf :)).

En nog een terzijde: IMP support wordt lastig denk ik, zie de MobileRead Wiki.

[ Voor 19% gewijzigd door Pathfinder op 25-09-2009 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pathfinder schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 02:02:
Het is als het ware een lijst van links naar elk gemarkeerd stuk, en niet de (hele) gemarkeerde delen zelf.
Even voor mijn duidelijkheid: ik wil de namen van personen in het boek gaan markeren. Als ik dan een stuk verderop in het boek ben en ik kom een naam tegen waarvan ik niet meer precies weet wie het is, dan wilde ik naar de lijst toe en dan klikken op de naam van die persoon zodat ik kan zien hoe hij/zij geintroduceerd werd in het boek.

Kan dit handig met de Sony?

De BeBook 2 ga ik zeker bekijken, ik heb nog niet zo'n haast met een ebokreader omdat ik nogal veel boeken gekocht heb en die eigenlijk eerst wil lezen (maar ondertussen verzamel ik al wel ebooks voor als ik er straks 1 heb). De BeBook kan veel meer formaten aan en eigenlijk wil ik een ebookreader die alle formaten kan lezen, maar dat is volgens mij een utopie momenteel.

De BeBook 2 wordt volgens mij de beste keuze, vooral de rss feeds ondersteuning is erg interessant naast het kunnen lezen van boeken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
Even offtopic:
Een citaat uit de handleiding van de Sony PRS-600:
 Prik mensen niet met de bijgeleverde stylus.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 13:25
Ik heb hier onlangs de vraag gepost of iemand wist hoe ik aan een sony reader prs-600 kon geraken in België.
De oplossing dient zich sinds kort aan: Amazon.co.uk (tegenwoordig amazon Europe) verzend nu ook electronics naar Europa! Een sony prs-600 kost daar 249.99 £, na optelling van allerlei kosten kom ik op 264.99 £. Nu weet ik wel niet of dat de uiteindelijke prijs is, ik heb nog geen creditcard (kan iemand even checken Link naar amazon , je hoeft alleen je gegevens van je creditcard ingeven, je bestelling wordt pas later bevestigd).
Ps: 264.99 £ = 288 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Wellicht niet helemaal het topic, maar ik wil even mijn ei kwijt. Het plezier van m'n e-book reader wordt wel redelijk vergald door de webshops die de e-books verkopen. Ik ben net een UUR beziggeweest om een book te kopen. Een opeenstapeling van slechte baggersoftware, accounts aanmaken, de privacy-settings van je browser ongedaan maken en slecht geteste systemen. Een ware usability hell.
  • Eerst een winkel vinden die het betreffende boek verkoopt, in het gewenste formaat: ePub. Helaas is het nergens te verkrijgen zonder DRM, maar dat is niet zo'n probleem, want er is een tooltje om ADEPT-encryted ePub-bestanden te ontsleutelen, zodat ik nooit belemmerd zal worden door die belachelijke DRM-ellende. Uiteraard moet je wel eerst die meuk van Adobe downloaden. En een account aanmaken. Met domme wachtwoordrestricties.
  • Winkel gevonden die zowaar de hele trilogie verkoopt tegen de prijs van 1 boek!
  • Maar voordat je je geld mag afgeven, moet je eerste een account aanmaken. Waarom toch?
  • Uiteraard zitten er achterlijke restricties op het wachtwoord (6-12 tekens, minimaal 1 cijfer, terwijl mijn standaard wachtwoordschema veel sterker is, meer tekens vereist) zodat je daar weer wat anders moet verzinnen, om vervolgens weer te vergeten.
  • Daarna mag je afrekenen! Alsof ze je daarmee een gunst verlenen 8)7
  • Error! Vanwege privacy en security accepteer je geen cookies van third-party-domeinen. Heel verstandig. Maar helaas maken die prutsers wel gebruik van dat soort cookies om met de betaaldienst te communiceren. Zucht.
  • Eindelijk de betaling bijna afgerond. Maar helaas! Een foutmelding dat ze dat boek niet naar Nederland mogen "verzenden"! Jammerrr! -O-
  • Andere winkel dan maar. En alleen maar deel 1 van de trilogie. Nou vooruit.
  • Weer een account aanmaken. Ook je adresgegevens moet je invullen. Wtf?!
  • "Click to download". Ok. *click*. Oh handig, Opera toont de XML met Adobe ePub-metadata. En verder niks. Goed getest jongens.
  • Het bestand downloaden dan maar, en proberen te openen met die Adobe reader. Er gebeurt niks. Gewoon, niks
  • Met Firefox dan maar. Olee olee, het boek wordt gedownload.
  • Opzoeken waar het spul opgeslagen is, en door de decryptor halen.
  • De DRM-vrije versie in archief opslaan, en naar e-book reader kopieren.
  • Success! *O*
Daar waar ze het in de bakstenen winkel zo makkelijk mogelijk voor je maken, zadelen ze je bij de digitale winkel op met ACHTERLIJKE CRAP waar je als klant weinig baat bij hebt, als je geluk hebt, en in het ergste geval kun je je door jou aangeschafte waar op een gegeven moment niet meer lezen. De winkels en uitgevers maken van hun probleem (piraterij) jouw probleem (DRM). Halverwege mijn ergernis-trip hierboven heb ik ook op usenet en torrent-space gekeken. Helaas is het boek wat ouder, en ik kon het daar niet vinden, anders had ik het "illegaal" gedownload. Terwijl ik alle intentie heb om er gewoon voor te betalen - hetgeen ik ondanks alle ellende waarmee ze mij opzadelden ook gedaan heb.

Moraal: kijk uit voor DRM, en ontwijk het indien mogelijk. Wees kritisch op alle procedures die je moet doorlopen. Dwing de e-stores tot klantgerichtheid, want in dat zijn ze inmiddels vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Fuzzillogic schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:59:
Wellicht niet helemaal het topic, maar ik wil even mijn ei kwijt. Het plezier van m'n e-book reader wordt wel redelijk vergald door de webshops die de e-books verkopen. Ik ben net een UUR beziggeweest om een book te kopen. Een opeenstapeling van slechte baggersoftware, accounts aanmaken, de privacy-settings van je browser ongedaan maken en slecht geteste systemen. Een ware usability hell.
  • Eerst een winkel vinden die het betreffende boek verkoopt, in het gewenste formaat: ePub. Helaas is het nergens te verkrijgen zonder DRM, maar dat is niet zo'n probleem, want er is een tooltje om ADEPT-encryted ePub-bestanden te ontsleutelen, zodat ik nooit belemmerd zal worden door die belachelijke DRM-ellende. Uiteraard moet je wel eerst die meuk van Adobe downloaden. En een account aanmaken. Met domme wachtwoordrestricties.
  • Winkel gevonden die zowaar de hele trilogie verkoopt tegen de prijs van 1 boek!
  • Maar voordat je je geld mag afgeven, moet je eerste een account aanmaken. Waarom toch?
  • Uiteraard zitten er achterlijke restricties op het wachtwoord (6-12 tekens, minimaal 1 cijfer, terwijl mijn standaard wachtwoordschema veel sterker is, meer tekens vereist) zodat je daar weer wat anders moet verzinnen, om vervolgens weer te vergeten.
  • Daarna mag je afrekenen! Alsof ze je daarmee een gunst verlenen 8)7
  • Error! Vanwege privacy en security accepteer je geen cookies van third-party-domeinen. Heel verstandig. Maar helaas maken die prutsers wel gebruik van dat soort cookies om met de betaaldienst te communiceren. Zucht.
  • Eindelijk de betaling bijna afgerond. Maar helaas! Een foutmelding dat ze dat boek niet naar Nederland mogen "verzenden"! Jammerrr! -O-
  • Andere winkel dan maar. En alleen maar deel 1 van de trilogie. Nou vooruit.
  • Weer een account aanmaken. Ook je adresgegevens moet je invullen. Wtf?!
  • "Click to download". Ok. *click*. Oh handig, Opera toont de XML met Adobe ePub-metadata. En verder niks. Goed getest jongens.
  • Het bestand downloaden dan maar, en proberen te openen met die Adobe reader. Er gebeurt niks. Gewoon, niks
  • Met Firefox dan maar. Olee olee, het boek wordt gedownload.
  • Opzoeken waar het spul opgeslagen is, en door de decryptor halen.
  • De DRM-vrije versie in archief opslaan, en naar e-book reader kopieren.
  • Success! *O*
Daar waar ze het in de bakstenen winkel zo makkelijk mogelijk voor je maken, zadelen ze je bij de digitale winkel op met ACHTERLIJKE CRAP waar je als klant weinig baat bij hebt, als je geluk hebt, en in het ergste geval kun je je door jou aangeschafte waar op een gegeven moment niet meer lezen. De winkels en uitgevers maken van hun probleem (piraterij) jouw probleem (DRM). Halverwege mijn ergernis-trip hierboven heb ik ook op usenet en torrent-space gekeken. Helaas is het boek wat ouder, en ik kon het daar niet vinden, anders had ik het "illegaal" gedownload. Terwijl ik alle intentie heb om er gewoon voor te betalen - hetgeen ik ondanks alle ellende waarmee ze mij opzadelden ook gedaan heb.

Moraal: kijk uit voor DRM, en ontwijk het indien mogelijk. Wees kritisch op alle procedures die je moet doorlopen. Dwing de e-stores tot klantgerichtheid, want in dat zijn ze inmiddels vergeten.
Welk boek ging het om? En welke winkel was je als eerst? Bij bepaalde winkels zijn er manieren om downloadrestricties te omzeilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel handig om een account aan te maken, stel je pc crashed waar is je ebook dan? Juist op je account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Het gaat me niet om het omzeilen van downloadrestricties. Dat wil ik ook helemaal niet. Die restricties moeten er gewoon al niet zijn. Ik wil boek uitkiezen, betalen via CC/paypal, en een downloadlinkje krijgen. Analoog aan in een bakstenen winkel.

Dat je PC crasht is niet een probleem van de winkelier, je hebt zelf maar te zorgen voor backups - en zo moeilijk is dat niet. Ik gebruik (uiteraard) IMAP, en de drafts-folder is prima te misbruiken voor backup-opslag van documenten die je niet kwijt wilt raken. Een boek kun je immers ook kwijtraken. En een backup maken van een papieren boek is toch nog een stuk omslachtiger ;)

Overigens wordt het maken van een backup van een DRM-vercrapt bestand al gelijk een stuk lastiger, zo niet onmogelijk. En vertrouwen dat je na tig jaar een verloren e-book opnieuw kunt downloaden van de leverancier is imo uiterst naïef; het is al veel te vaak gebeurd dat leveranciers van media na enige tijd ermee gestopt zijn, en je naar je aangeschafte media kunt fluiten.

Dus de meerwaarde van die accounts vind ik maar betrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:19:
Even voor mijn duidelijkheid: ik wil de namen van personen in het boek gaan markeren. Als ik dan een stuk verderop in het boek ben en ik kom een naam tegen waarvan ik niet meer precies weet wie het is, dan wilde ik naar de lijst toe en dan klikken op de naam van die persoon zodat ik kan zien hoe hij/zij geintroduceerd werd in het boek.

Kan dit handig met de Sony?
Voor zulk gebruik is de markeer/notes functie van de Sony wel zeer geschikt. Zolang de gemarkeerde delen niet langer dan ong. 6 woorden zijn (of 12, als je in landscape modus werkt), krijg je een zeer overzichtelijke lijst. Op elk item ervan kun je dan klikken om naar die plek in het boek te gaan.

• RoosW
Eddy Dean schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:53:
Bedankt, heb er meteen een gekocht, was niet echt de plek waar ik iets dergelijks (muziekwinkel) zou zoeken! Ook briliant bij speuren in een computerkast heb ik ontdekt ;-)
Was alleen maar 14.80 euro, dus dat viel weer erg mee.

• foppe-jan
Fuzzillogic schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:43:
Het gaat me niet om het omzeilen van downloadrestricties. Dat wil ik ook helemaal niet. Die restricties moeten er gewoon al niet zijn. Ik wil boek uitkiezen, betalen via CC/paypal, en een downloadlinkje krijgen. Analoog aan in een bakstenen winkel.
Tja, dat ligt voornamelijk aan britse uitgevers die niet willen dat amerikanen aan europeanen verkopen (britten hadden oorspronkelijk de engelstalige drukrechten voor zga heel europa).
Fuzzillogic schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:43:
Dus de meerwaarde van die accounts vind ik maar betrekkelijk.
De meerwaarde is alleen maar dat ze hopen dat je dan makkelijker terugkomt.

• foppe-jan
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:20:
Het is wel handig om een account aan te maken, stel je pc crashed waar is je ebook dan? Juist op je account :)
email ze naar een gmailaccount van jezelf en archiveer ze daar? ;-)

Verwijderd

Wie maakt er een backup van zijn/haar eBooks op een externe schijf, usb, server etc? Op de echte tweakers na. Merendeel van de mensen zijn geen tweakers...

Veel mensen maken ook geen backup van hun eigen documenten.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Of je maakt een gratis account op mozy.com en je hebt 2GB gratis online opslag. Of bijvoorbeeld op livedrive. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog genoeg alternatieven: http://www.google.com/sea...&q=free+online+backup&lr=

Ook voor niet tweakers is dit vaak goed te doen en voor een backup van documenten is er over het algemeen voldoende ruimte.

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Maar doen ze het ook? :p

• Fuzzillogic
Da's hun eigen probleem dan toch.

Imo is het vereisen van zo'n registratieding vooral een Pavlov-reactie van webdevelopers en designers. Een optie als "als u bij uw bestelling uw e-mailadres invult, dan sturen wij u een link waarmee u uw gekochte waar later nogmaals kunt downloaden, indien gewenst." is een stuk gebruiksvriendelijker.

Overigens lost dat het backup-probleem niet meteen op: hoeveel mensen gebruiken nog POP3 ipv IMAP en/of gooien hun e-mail weg als ze die gelezen hebben?

Wat anders, en iets meer on-topic: ik heb m'n boeken nu dus in DRM-vrij ePub-formaat, voor mij gewon toegankelijk via HTTPS. Om dit onderweg op laptop te lezen als ik e-book reader niet bij me heb is dus geen probleem, maar een ePub-reader voor Symbian of J2ME kan ik zo snel niet vinden. Hebben jullie suggesties hiervoor? Eventueel conversie van epub naar iets anders middels Calibre ofzo?

Verwijderd

aldiko is voor de symbian

http://www.youtube.com/v/...1b1&color2=0xcfcfcf&hl=nl

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 13:42 ]

• Fuzzillogic
Heel gek, dan hebben ze het verkeerd op hun homepage staan: "Aldiko - eBook Reader Application for Android" :+

Verwijderd

damn die 2 gooi ik altijd door elkaar heen android en symbian, even verder kijken :p

Verwijderd

Pathfinder schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:48:
[...]

Voor zulk gebruik is de markeer/notes functie van de Sony wel zeer geschikt. Zolang de gemarkeerde delen niet langer dan ong. 6 woorden zijn (of 12, als je in landscape modus werkt), krijg je een zeer overzichtelijke lijst. Op elk item ervan kun je dan klikken om naar die plek in het boek te gaan.
Thanks! Ik markeer bijna altijd 2 woorden (voor/achternaam) per keer, dus dit moet goed gaan werken.

Iemand nog een goed adres (liefst uit Engeland aangezien de pond lekker laag staat) waar je online boeken kan kopen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 21:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 21:04:
[...]

Thanks! Ik markeer bijna altijd 2 woorden (voor/achternaam) per keer, dus dit moet goed gaan werken.

Iemand nog een goed adres (liefst uit Engeland aangezien de pond lekker laag staat) waar je online boeken kan kopen?
Je leest alleen Engelse boeken? De Dollar staat ook vrij laag dus wat dat betreft :)

• crazyheinz
ik koop op shortcovers.com. Ongeveer dezelfde prijzen als amazon.com, maar wel niet zo even groot aanbod natuurlijk.. :)

Verwijderd

www.booksonboard.com heeft een aardig aanbod, prijzen laag in vergelijking met bijv Bol.com en Selexyz. Ik heb ze nog niet geprobeerd en weet dus niet of zij ook aan Nederlandse klanten leveren.

Verder www.waterstones.com

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 23:14:
www.booksonboard.com heeft een aardig aanbod, prijzen laag in vergelijking met bijv Bol.com en Selexyz. Ik heb ze nog niet geprobeerd en weet dus niet of zij ook aan Nederlandse klanten leveren.

Verder www.waterstones.com
Haha, dat zijn precies de 2 winkels uit m'n rant hierboven. booksonboard.com levert het boek dat ik zocht (The Night's Dawn Trilogy) niet naar Nederland. Ze keken daarbij naar het land van gebruiker van de creditcard waarmee je betaalt, dus daar valt niet zo 1-2-3 iets aan te doen vrees ik. Uiteindelijk dus bij waterstones besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzillogic op 26-09-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Fuzzillogic schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 23:21:
[...]

Haha, dat zijn precies de 2 winkels uit m'n rant hierboven. booksonboard.com levert het boek dat ik zocht (The Night's Dawn Trilogy) niet naar Nederland. Ze keken daarbij naar het land van gebruiker van de creditcard waarmee je betaalt, dus daar valt niet zo 1-2-3 iets aan te doen vrees ik. Uiteindelijk dus bij waterstones besteld.
Betaalde je via google checkout? Want dat werkt(e) bij mij prima.

[ Voor 3% gewijzigd door foppe-jan op 27-09-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Ik koop mijn boeken in Amerika bij fictionwise en Bean, de laatste heeft spetterende SF aanbiedingen (vind ik)
Via paypal (en microcredit) [bij beide shops] is het prima inkopen, ok account moet je aanmaken, zowel voor paypal als voor beide winkels, maar de dan direct te downloaden .epub files doen het uitstekend, zijn prijstechnisch heeeel leuk, en je hoeft geen enkel ander programma te gebruiken. Geen idee of er drm gebruikt wordt..
Maar bijvoorbeeld bij Bean (SF/Fantasy uitgever) hebben ze het helemaal begrepen, ze doen van alles om ebooks te pushen, geven van heeel veel series het eerste deel gratis weg, hebben goede prijzen (een paar dollar per boek) en bieden allerhande bijzondere diensten voor ebook gebruikers!
Ik heb me net ingeschreven voor de maand januari 2010, een drietal wat ouder boeken gratis, en in 3 stappen 4 compleet (die dus pas na januari richting winkel gaan!!) nieuwe boeken, 50% na 1 maand, 75% na 2 maanden 100% na 3 maanden en de complete epub (of andere keus formaat file.) Wat dus betekend dat je 4 boeken hebt lang voor ze de planken in boekenwinkels gaan bewonen! Je kunt zelf kijken of er schrijvers in zo een maand zitten die je boeien en dan 15$ spenderen.. koopje vind ik zelf!
15$ voor 7 a 8 boeken is al niet verkeerd, maar je kunt dus al aan het lezen zijn voor dat het boek helemaal klaar is!
Ook het volgen van de volledige ontwikkeling van een boek kun je doen, dan 'koop' je een arc. Ook 15$ 1 boek, maar je krijgt de tekst dan meteen als de uitgever die ook binnen krijget, in brokken en moten, en steeds weer later gecorrigeerd enzo, dus je ziet het verhaal groeien en veranderen onder je ogen.. Jammer is wel dat je dan niet aan het einde een complete .epub versie krijgt je moet het dan doen met de laatste ruwe versie.
Ik vind dat een fascinerende inkijk in het schrijf gebeuren, en ben al driftig aan het zoeken of er een favoriete schrijver tussen zit die ik eens op deze mannier wil volgen ;-)

Hier kunnen ze in mijn opinie in nederland nog heel, heel veel van leren!

Pff lijkt wel een reclame blok LOL

Tja ik ben er nu eenmaal heel erg mee in mijn sas, het is echt wat ik hoopte dat er met e-books zou gebeuren, nieuwe dingen die met 'dode bomen' boeken niet mogelijk zijn..

Groeten, Wilco

[ Voor 5% gewijzigd door RoosW op 27-09-2009 12:05 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.