daanteb schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:49:
Ik ga denk ik ook de PRS600 bestellen, het grotere scherm en de woordenboek functie zijn toch wel grote pluspunten denk ik. Maar audio en memo's maken vind ik dan weer overbodige luxe
Waarom zijn engelse boeken trouwens goedkopen? De meeste gaan weg voor 3 euro geloof ik terwijl nederlandse boeken toch weer een tientje kosten. Jammer trouwens dat je niet fatsoenlijk digitale boeken kan zoeken (of ben ik nou gek?).
Zo goedkoop zijn ebooks niet hoor. de prijs ligt meestal nog ver boven de pback prijs. (10-16$ is geen uitzondering).
Maar goed, nederlandse boeken zijn duur omdat de nederlandse uitgevers bij wet een prijskartel mogen voeren. Je betaalt dan ook per bladzijde voor een boek. Dit om het "nederlandse boek" te steunen, want anders krijgen we geen nieuwe Harries en Arnons en andere prutsers, die onze cultuur zo erg verrijken. Op Engelstalige boeken mag echter wel op de prijs geconcurreerd worden, al gebeurt dit in nederland nauwelijks, maar goed.
Voor goedkoop engelstalig kun je, afhankelijk van de wisselkoersen met het pond en de dollar het beste naar de duitse, engelse, of amerikaanse versie van Amazon kijken. De amerikaanse versie voert de meeste aanbiedingen, maar soms zijn europese drukken goedkoper.
Ten laatste moet ik dus echter wel opmerken dat de ebookprijzen in het engels nog steedfs een stuk hoger liggen dan de gemiddelde pback prijs (omdat pbacks meestal tussen de 6-10$ kosten). Er zijn wereldwijd nog geen 3 uitgevers die op het moment toegeven dat de 'druk'kosten van ebooks stukken lager liggen dan pbooks, en omdat het wordt ervaren als een luxeproduct komen ze daar op het moment nog mee weg.
Voor bepaalde genres valt het mee (scifi/fant), maar bijv. voor klassiekers in moderne vertaling (die überhaupt nog nauwelijks aangeboden worden) zijn de prijzen echt lachwekkend hoog; zo erg dat ik vaak voor dezelfde prijs op amazon.com de hardcover kan kopen.
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years