Het eBookreader-ervaringentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:
  • 152.353 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51

I

Ortep schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:27:

Hij kan goed tegen vallen, maar erg slecht tegen torderen. Daar breekt het flinterdunne glaslaagje van. Ik heb hem zelf tijdens vervoer in een Tupperware doos zitten een Vershouddoos 2285F-2 650 ml. Daar past hij samen met het hoesje precies in. http://link.marktplaats.nl/267010508

[...]

Chinezen? Dringen? Dat doen ze toch noooooooooit? Ze staan altijd zo netjes in de rij en laten haast iedereen voorgaan toch :) Prachtig land he

Die verzekering zou ik zeker proberen
Zo'n tupperware doos is voor een vakantie idd helemaal geen slecht idee. Heb gister betaald dus hoop em volgende week weer terug te hebben.

En ja, prachtig land, zoveel mensen alleen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De cover van mijn Sony is wel redelijk stevig voor mijn gevoel. Ook de alu behuizing voelt solide aan gelukkig, maar het scherm onthoudt ik toch liever aan stresstesten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen, ik heb mijn zelfgemaakte beschermhoes eindelijk klaar voor mijn ereader. Ben een dag bezig geweest met het storten van beton, 2 dagen laten drogen. Maar nu weer een manier vinden om de beschermhoes te verplaatsen, 150 kilo....daar gaat mijn lichtgewichtige ereader....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I

I

Roamor schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:39:
De cover van mijn Sony is wel redelijk stevig voor mijn gevoel. Ook de alu behuizing voelt solide aan gelukkig, maar het scherm onthoudt ik toch liever aan stresstesten. ;)
Op Heathrow (overstap) heb ik even de 505 in handen gehad, moet zeggen dat die inderdaag solide aanvoelde, meer dan de Cybook. Heb gekozen voor de Cybook omdat die hier leverbaar was, 3 dagen voor mn vakantie had ik besloten om een reader te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iRex kom ook met een nieuwe eReader:

http://www.ereaders.nl/06080904_the_irex_strikes_back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Endless Ideas heeft een firmware update uitgebracht voor de BeBook (nog een beta versie) waarmee je ePub ebooks met Adobe drm kunt lezen. O.a. Bol.com gaat later dit jaar ebooks aanbieden in dit formaat, met drm van Adobe.

Het lullige is alleen dat je dan dag kan zeggen tegen je collectie legaal aangeschafte Mobipocket ebooks. Amazon (100% eigenaar van Mobipocket) wil namelijk niet dat hun drm systeem op ereaders actief is waar ook andere drm systemen op voorkomen.

Dit gaat niet alleen op voor de BeBook; hetzelfde komt dadelijk voor met de update voor de Cybook, de iLiad, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:43:Het lullige is alleen dat je dan dag kan zeggen tegen je collectie legaal aangeschafte Mobipocket ebooks. Amazon (100% eigenaar van Mobipocket) wil namelijk niet dat hun drm systeem op ereaders actief is waar ook andere drm systemen op voorkomen.

Dit gaat niet alleen op voor de BeBook; hetzelfde komt dadelijk voor met de update voor de Cybook, de iLiad, etc.
Voor mij dus een reden om zo ver mogelijk weg te blijven van ePub. De uitgevers proberen je dit format door de strot te rammen. Echt veel voordelen boven Mobi heeft het niet en het heeft wel een stel nadelen zoals verlies van woordenboek funcitonaliteit.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ortep schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:08:
[...]

Voor mij dus een reden om zo ver mogelijk weg te blijven van ePub.
Iets genuanceerder, de DRM variant ervan. ;) ePub an sich is niets mis mee door het gebruik van open standaarden, maar DRM is zijn algemeenheid is wel iets wat voor mij een struikelblok is. Het voorbeeld hierboven draagt daar alleen maar aan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Roamor schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:22:
Iets genuanceerder, de DRM variant ervan. ;) ePub an sich is niets mis mee door het gebruik van open standaarden, maar DRM is zijn algemeenheid is wel iets wat voor mij een struikelblok is. Het voorbeeld hierboven draagt daar alleen maar aan bij.
Het gaat niet alleen om de DRM. Tot op heden is de uitwerking van ePub beperkter dan Mobi. Onder andere geen woordenboek support, en nog steeds minder uitgebreid in de keuzes die de lezer heeft in het formatteren van zijn tekst. Dat dat in de toekomst ooit een keer mogelijk beter wordt? Prima...ga er vooral aan werken.

Maar edPub wordt vnl gepushed door een aantal uitgevers die handig inspelen op de mensen die zweren bij open standaarden. En ondertussen krijgen ze het voor elkaar om iedereen aan de DRM te helpen en proberen ze Amazon een hak te zetten. Er zit heus geen hoger doel achter dan het veroveren van de Europese markt.

Voor de gewone lezer zou het niet uit moeten maken wat het formaat van de boeken is. Het gaat uitsluitend om de letters die op je scherm staan. Hoe ze er komen is van ondergeschikt belang.

Ik heb ook geen belangstelling voor het soort schroefjes dat in mijn broodrooster zit. En of die wel of niet volgens een open standaard zijn gemaakt. Als het ding maar mooie toast maakt. Het maakt me wel uit of ik kan kiezen wat voor brood er in kan. Als ik nu een volkomen closed source rooster kan kopen die al 5 soorten brood aan kan koop ik die gewoon. En als ik een 'open standaard' broodrooster kan kopen waar ooit in de toekomst misschien iemand als hij er zin in heeft een stokbroodje in kan laten passen dat is dat leuk, maar nu niet van belang.

Mobi is voor de normale mens precies even eenvoudig te maken als ePub. Waarchijnlijk zelfs eenvoudiger. Je zet Mobi Reader op je PC je sleept je TXT, HTML of PDF er heen en vanaf dat moment is het een PRC file. Wat wil een mens nog meer? Er huilen ook maar heel weinig mensen over het 'Word' doc formaat. Is het open formaat? Nee, maar iedereen gebruikt het en het voldoet.

Ik heb niets tegen open formaten en open source. Maar om het tot het toppunt van geluk te verklaren gaat me net iets te ver. Ik gebruik datgene wat werkt. Open of closed maakt me weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Het maakt mij ook niet zoveel uit welk formaat ik lees; als het maar "open"/bewerkbaar genoeg is om meerdere generaties ereaders mee te gaan. Mobipocket is volledig eigendom van Amazon, en het verbaast mij niets als andere ereaders in de toekomst moeite hebben met het ondersteunen van dit formaat, wegens eisen van Amazon. Of dit nu verplichte DRM is, of het moedwillig promoten van de Kindle door andere ereaders buitenspel te zetten; het is altijd wel íets. (Natuurlijk zijn dit speculaties. ;))

Mobipocket is absoluut een fijn formaat, maar voor mij heeft het mede daarom geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Het probleem met mobi + DRM is dat je geen andere DRM formaten mag implementeren op je apparaat van Amazon (eigenaar van mobi).

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Roamor schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:32:
Het maakt mij ook niet zoveel uit welk formaat ik lees; als het maar "open"/bewerkbaar genoeg is om meerdere generaties ereaders mee te gaan.
Mobi is bewerkbaar. Je kan mobi omzetten naar HTML met mobi2html. Dus dat is geen showstopper
Mobipocket is absoluut een fijn formaat, maar voor mij heeft het mede daarom geen toegevoegde waarde.
Voor mij geldt dus het omgekeerde. Het is niet zo dat ePub geen toegevoegde waarde heeft, het is zelfs een stap terug voor me.

Ik heb een Cybook, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de nieuwe versie van de firmware er op te zetten die Mobi uitsluit. Als ePub een extra mogelijkheid wordt dan heb ik er geen moeite mee. Waarom zou je je beperken. Maar nu is de beperking groter met ePub dan zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Wie gebruikt er calibre om PDFs om te zetten voor zijn BeBook? Werkt dit goed??

[ Voor 15% gewijzigd door crazyheinz op 11-08-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Nvidiot schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:41:
Het probleem met mobi + DRM is dat je geen andere DRM formaten mag implementeren op je apparaat van Amazon (eigenaar van mobi).
ach, als je gewoon de mobi key van je pc invoert op de winkel waar je je mobi spul koopt kun je die daarna met mobidedrm drm-vrij maken, waarna die mobipocket bestandjes prima openen (ik meen mij tenminste te herinneren dat drm-vrije mobipocket nog wel ondersteund wordt?).
Het drm-vrij maken duurt op een moderne pc minder dan 10s, dus dat moet geen punt zijn.
En dat moet (m.i.) ook werken voor dat mobi woordenboek (al heb ik die niet).. Waarschijnlijk niet dat ie je mobi woordenboek aanroept in je epub lezer, maar iig voor je mobi boeken. En daar die allemaal drm-vrij (te maken) zijn lijkt mij niet dat er een probleem is.

[ Voor 18% gewijzigd door foppe-jan op 11-08-2009 11:10 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Waarom eigenlijk geen kindle kopen? Kan je daar je eigen pdfjes niet opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

crazyheinz schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:57:
Ik gebruik PDFtoHTML die bij Calibre zit en bewerk vervolgens de HTML met een editor (rare <br> tags eruithalen, fatsoenlijke <h2> tags aanmaken enzo, gaat prima met wat zoeken & vervangen) en converteer vervolgens met Calibre de HTML naar ePub of LRF (Sony formaat). PDF rechtstreeks omzetten levert meestal belabberde resultaten op.
crazyheinz schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:15:
Waarom eigenlijk geen kindle kopen? Kan je daar je eigen pdfjes niet opzetten?
Dat kan wel maar je kunt je Kindle buiten de VS niet eens configureren, daar heb je Whispernet toegang voor nodig. Ook heb je een creditcard nodig met een US factuur adres, anders kun je geen Kindle of Kindle ebooks kopen bij Amazon.

Komt nog bij dat PDF gewoon geen fijn ebook formaat is, ePub / mobi / LRF zijn dat wel. HTML is ook prima, maar geen echte ebook standaard zoals de andere drie dat wel zijn.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

crazyheinz schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:57:
De beste manier van omzetten is nog steeds met MobiCreator. Ik heb het met Calibre geprobeerd, maar dan zag het er niet uit. Mobicreator deed het zonder moeite. Je krijgt dan wel de mobi file, maar je krijgt ook de tussenliggende HTML en XML files waar je alle kanten mee op kan.

Verwijderd

Vanavond op BNR radio een item over ereaders:

http://www.ereaders.nl/13...er_ereaders_bij_bnr_radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
offtopic:
[quote]Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato[/quote]
die quote komt van Santayana, niet van Plato

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

foppe-jan schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:05:
offtopic:
[quote]Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato[/quote]
die quote komt van Santayana, niet van Plato
De meningen zijn verdeeld:

http://www.quotationspage.com/quote/39891.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Als ik in mijn sony 505 naar 'about' ga, zie ik version 1.2.00.18050 staan.
Ga ik naar de downloadpagina van sony, dan is recentste firmware daar 1.1.00.18040
Ik heb dus een recentere firmare op mijn sony staan dan degene die je kan downloaden? Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

crazyheinz schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:06:
Ik heb dus een recentere firmare op mijn sony staan dan degene die je kan downloaden? Kan dat?
Het kan want je ziet het met eigen ogen. Wat niet kan is nog nooit gebeurd :)

Het is bij de Cybook ook zo. De laatste versies van de Cybook worden uitgeleverd met de allerlaatste builds van de firmware. Die zijn nog niet downloadbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
Mijn probleem met ereaders is dat ik een vrij extensieve collectie heb opgebouwd bij ereader.com en ik nog niet weet of die ook leesbaar zijn met de hardwareproducten van andere aanbieders. Het zou erg fijn zijn als er een ereader/drm platform komt zodat je je boeken op alle lezers kan lezen. Tot er een echte standaard is blijf ik het nog maar even op de software versie houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
zeef schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:14:
Mijn probleem met ereaders is dat ik een vrij extensieve collectie heb opgebouwd bij ereader.com en ik nog niet weet of die ook leesbaar zijn met de hardwareproducten van andere aanbieders. Het zou erg fijn zijn als er een ereader/drm platform komt zodat je je boeken op alle lezers kan lezen. Tot er een echte standaard is blijf ik het nog maar even op de software versie houden ;)
deze thread heb je neem ik aan wel gezien?
Dat gecombineerd met mobicreator, of sigil (voor epub), of calibre moet je toch een eind op weg helpen richting een bibliotheek die overal op kan worden gelezen ;) (Met calibre html importeren heb ik niet echt ervaring mee, [noch met pdb; wie weet werkt dat in calibre wel direct?] maar het is iig vrij simpel om in sigil/mobicreator html te converteren naar epub/prc, en die vervolgens in calibre om te zetten naar wat u wilt).
Het is vermoedelijk even rotwerk om die dingen stuk voor stuk om te zetten, maar ik zou er niet vanuit gaan dat eReader de grote winnaar gaat worden, dus omzetten naar prc/epub is wrsch je beste keuze (en die 2 formaten zijn vrij makkelijk weer om te zetten naar iets anders). En hoewel de huidige ePub renderers/lezers nogal zuigen, zal dat in het komend jaar vast wel verbeteren (nu dat het legale aanbod wat groter begint te worden).

• crazyheinz
zeg dat wel dat die epub slecht rendert :-O Ik gebruik nu gewoon pdf, vind ik nog het makkelijkst :)

• I

I

Heb mn Cybook weer terug. Duurde iets langer dan ik had verwacht maar goed. Ook bericht terug van mn reisverzekering, wordt vergoed. Beetje eigen risico maar alles is beter dan niets.

Heb nu ook nieuwere firmware erop, heeft directory overzicht, 10000x handiger dan alle boeken los moet ik zeggen.

• Roamor
  • Niet online
foppe-jan schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:30:
[...] (Met calibre html importeren heb ik niet echt ervaring mee, [noch met pdb; wie weet werkt dat in calibre wel direct?]
HTML kun je gewoon importeren in Calibre, geen enkel probleem.
Het is vermoedelijk even rotwerk om die dingen stuk voor stuk om te zetten, maar ik zou er niet vanuit gaan dat eReader de grote winnaar gaat worden, dus omzetten naar prc/epub is wrsch je beste keuze (en die 2 formaten zijn vrij makkelijk weer om te zetten naar iets anders).
Ook dat kan met Calibre heel simpel, desgewenst kun je je hele bieb in 1 keer converteren. ;)
crazyheinz schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:11:
zeg dat wel dat die epub slecht rendert :-O Ik gebruik nu gewoon pdf, vind ik nog het makkelijkst :)
Hoe bedoel je dat? Als er iets slecht rendert (buiten de native resolutie), dan is het PDF wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Roamor schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:06:
[...]
HTML kun je gewoon importeren in Calibre, geen enkel probleem.
Ook dat kan met Calibre heel simpel, desgewenst kun je je hele bieb in 1 keer converteren. ;)
Afaik kan Calibre nog steeds geen DRM strippen, dus dat zul je toch echt handmatiger moeten doen ;)
Anyway, ik doelde met html importeren meer op het feit dat daarin de tags voor chapters enzo vaak niet netjes met h1-h6 benoemd zijn, zodat je wat dingen moet aanpassen.
Hoe bedoel je dat? Als er iets slecht rendert (buiten de native resolutie), dan is het PDF wel.
De hoeveelheid programma's die mooi epub weergeven (en niet willekeurige double-spaced regels tussen paragrafen neerzet, of enkel, of, of..) valt op 2 vingers te tellen, geloof ik. Daarnaast zijn hele stukken van de epub spec nog niet af (zoals footnote ondersteuning etc). Al met al stelt het niet heel veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

foppe-jan schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:33:
Anyway, ik doelde met html importeren meer op het feit dat daarin de tags voor chapters enzo vaak niet netjes met h1-h6 benoemd zijn, zodat je wat dingen moet aanpassen.
Met Calibre heb ik weinig ervaring. Het is me te gecompliceerd. Maar met mobi creator kan je ze zo inlezen. Als er een TOC in zit, dan blijft die gehandhaafd. De namen maken niet uit. Er is geen enkele reden waarom je niet naar " Dit is Hoofdstuk Een" mag springen.

Importeren is makkelijk. Je copy en paste gewoon je hele ebook verzameling op MobiReader. Die doet dan alles voor je. Dat werkt trouwens ook heel mooi met PDF. Daar bakt Calibre nog weinig van
De hoeveelheid programma's die mooi epub weergeven (en niet willekeurige double-spaced regels tussen paragrafen neerzet, of enkel, of, of..) valt op 2 vingers te tellen, geloof ik. Daarnaast zijn hele stukken van de epub spec nog niet af (zoals footnote ondersteuning etc). Al met al stelt het niet heel veel voor.
ePub wordt vast nog wel een mooi...net zo mooi en handig als Mobi...ooit :) Tot die tijd gebruik wel het 'eenvoudige' Mobi.

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 21-08-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Toch nog de gehoopte update van Sony, 7inch touchscreen: http://www.engadget.com/2...ces-daily-edition-reader/ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
De twee nieuwe Sony eBook's zijn trouwens te bestellen bij Bol.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

1505 Nederlandse boeken bij Bol.com en 110855 (!!) Engelstalige boeken. Dat zijn veel meer Engelse boeken dan ik verwacht had.

Prijzen: Pocket Edition: 199 EUR en Touch Edition: 299 EUR.

Er zijn ook een aantal gratis boeken te downloaden via: http://www.bol.com/nl/m/boeken/digitaal-gratis/index.html

[ Voor 23% gewijzigd door Nvidiot op 26-08-2009 15:41 . Reden: gratis boekenlink ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sony Itouch Edition besteld :) Nog wel even wachten tot 2 september. Zou mooi zijn als hij er dan is, want een paar dagen later ga ik op vakantie en kan ik hem gaan uitproberen. Geen volle koffers meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Ik denk dat ik na mijn vakantie maar eens ga kijken welke ik E-reader ik ga aanschaffen. Ik hoop dat wanneer ik terug ben er meer informatie is over de Bebook 2 en de nieuwe Sony (Daily).

Deze generatie lijkt voor mij een goed moment om in te stappen als ze niet tegenvallen.

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Ik ga denk ik ook de PRS600 bestellen, het grotere scherm en de woordenboek functie zijn toch wel grote pluspunten denk ik. Maar audio en memo's maken vind ik dan weer overbodige luxe :P

Waarom zijn engelse boeken trouwens goedkopen? De meeste gaan weg voor 3 euro geloof ik terwijl nederlandse boeken toch weer een tientje kosten. Jammer trouwens dat je niet fatsoenlijk digitale boeken kan zoeken (of ben ik nou gek?).

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• foppe-jan
daanteb schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:49:
Ik ga denk ik ook de PRS600 bestellen, het grotere scherm en de woordenboek functie zijn toch wel grote pluspunten denk ik. Maar audio en memo's maken vind ik dan weer overbodige luxe :P

Waarom zijn engelse boeken trouwens goedkopen? De meeste gaan weg voor 3 euro geloof ik terwijl nederlandse boeken toch weer een tientje kosten. Jammer trouwens dat je niet fatsoenlijk digitale boeken kan zoeken (of ben ik nou gek?).
Zo goedkoop zijn ebooks niet hoor. de prijs ligt meestal nog ver boven de pback prijs. (10-16$ is geen uitzondering).
Maar goed, nederlandse boeken zijn duur omdat de nederlandse uitgevers bij wet een prijskartel mogen voeren. Je betaalt dan ook per bladzijde voor een boek. Dit om het "nederlandse boek" te steunen, want anders krijgen we geen nieuwe Harries en Arnons en andere prutsers, die onze cultuur zo erg verrijken. Op Engelstalige boeken mag echter wel op de prijs geconcurreerd worden, al gebeurt dit in nederland nauwelijks, maar goed.
Voor goedkoop engelstalig kun je, afhankelijk van de wisselkoersen met het pond en de dollar het beste naar de duitse, engelse, of amerikaanse versie van Amazon kijken. De amerikaanse versie voert de meeste aanbiedingen, maar soms zijn europese drukken goedkoper.

Ten laatste moet ik dus echter wel opmerken dat de ebookprijzen in het engels nog steedfs een stuk hoger liggen dan de gemiddelde pback prijs (omdat pbacks meestal tussen de 6-10$ kosten). Er zijn wereldwijd nog geen 3 uitgevers die op het moment toegeven dat de 'druk'kosten van ebooks stukken lager liggen dan pbooks, en omdat het wordt ervaren als een luxeproduct komen ze daar op het moment nog mee weg.
Voor bepaalde genres valt het mee (scifi/fant), maar bijv. voor klassiekers in moderne vertaling (die überhaupt nog nauwelijks aangeboden worden) zijn de prijzen echt lachwekkend hoog; zo erg dat ik vaak voor dezelfde prijs op amazon.com de hardcover kan kopen.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
foppe-jan schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:30:
[...]

Zo goedkoop zijn ebooks niet hoor. de prijs ligt meestal nog ver boven de pback prijs. (10-16$ is geen uitzondering).
Maar goed, nederlandse boeken zijn duur omdat de nederlandse uitgevers bij wet een prijskartel mogen voeren. Je betaalt dan ook per bladzijde voor een boek. Dit om het "nederlandse boek" te steunen, want anders krijgen we geen nieuwe Harries en Arnons en andere prutsers, die onze cultuur zo erg verrijken. Op Engelstalige boeken mag echter wel op de prijs geconcurreerd worden, al gebeurt dit in nederland nauwelijks, maar goed.
Voor goedkoop engelstalig kun je, afhankelijk van de wisselkoersen met het pond en de dollar het beste naar de duitse, engelse, of amerikaanse versie van Amazon kijken. De amerikaanse versie voert de meeste aanbiedingen, maar soms zijn europese drukken goedkoper.

Ten laatste moet ik dus echter wel opmerken dat de ebookprijzen in het engels nog steedfs een stuk hoger liggen dan de gemiddelde pback prijs (omdat pbacks meestal tussen de 6-10$ kosten). Er zijn wereldwijd nog geen 3 uitgevers die op het moment toegeven dat de 'druk'kosten van ebooks stukken lager liggen dan pbooks, en omdat het wordt ervaren als een luxeproduct komen ze daar op het moment nog mee weg.
Voor bepaalde genres valt het mee (scifi/fant), maar bijv. voor klassiekers in moderne vertaling (die überhaupt nog nauwelijks aangeboden worden) zijn de prijzen echt lachwekkend hoog; zo erg dat ik vaak voor dezelfde prijs op amazon.com de hardcover kan kopen.
En dan gaat het dus inderdaad echt om het hoge gadget-gehalte, wil je het boek perse op een eBook lezen. Jammer inderdaad, maar het gadget-gehalte maakt mij wel nieuwsgierig :P

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Wanneer komen ze nu eens met fatsoenlijke PDF formaat eBookreaders :P (comic's, tutorials, etc etc). ;(

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Roamor
  • Niet online
Stalllone schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:59:
Wanneer komen ze nu eens met fatsoenlijke PDF formaat eBookreaders :P (comic's, tutorials, etc etc). ;(
Als je hem nu al wilt hebben, moet je naar de iRexen kijken, alleen zijn die vrij duur. Of (veel) geduld hebben en voor de Plastic Logic gaan. http://wiki.mobileread.co...der_Matrix#Larger_Devices

Komt vanzelf. ;)

• foppe-jan
Rave17 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:54:
[...]

En dan gaat het dus inderdaad echt om het hoge gadget-gehalte, wil je het boek perse op een eBook lezen. Jammer inderdaad, maar het gadget-gehalte maakt mij wel nieuwsgierig :P
Nou ja, dat BTWtarief wordt op termijn vast wel herzien, omdat gewoon niet hard te maken valt dat je iets anders dan een boek koopt, maar voor de rest.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
Stalllone schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:59:
Voor comics kan ik de SmartQ 5/7 aanraden. Goedkoper dan een ebook en een goed kleuren touchscreen met een redelijke resolutie van 800x480. Werkt prima in combinatie met CBR bestanden. PDF formaten doet hij ook beter dan de e-ink devices omdat je kan inzoomen, maar het blijft behelpen bij zware bestanden. Gewone ebooks zijn ook prima leesbaar (ik heb zelf de kleinere SmartQ 5)

Zie deze topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1359531/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
het wordt tijd dat ze met een kleuren e-reader komen :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Roamor schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:04:
[...]

Als je hem nu al wilt hebben, moet je naar de iRexen kijken, alleen zijn die vrij duur. Of (veel) geduld hebben en voor de Plastic Logic gaan. http://wiki.mobileread.co...der_Matrix#Larger_Devices

Komt vanzelf. ;)
Ik moet gewoon nog even wachten :P
BarôZZa schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 04:03:
[...]

Voor comics kan ik de SmartQ 5/7 aanraden. Goedkoper dan een ebook en een goed kleuren touchscreen met een redelijke resolutie van 800x480. Werkt prima in combinatie met CBR bestanden. PDF formaten doet hij ook beter dan de e-ink devices omdat je kan inzoomen, maar het blijft behelpen bij zware bestanden. Gewone ebooks zijn ook prima leesbaar (ik heb zelf de kleinere SmartQ 5)

Zie deze topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1359531/0
Opzich goed alternatief! maar toch zoek ik dit ook niet.

Wil straks gewoon 1 strippagina in het geheel kunnen zien of 1 (a4)pdf-pagina. Je ziet steeds meer PDF magazines op internet die ik nu nog niet wil kopen... maar zodra er goede eBookreaders zijn, met groot formaat en goedbetaalbaar... :D !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 11:48

BaRF

bijna kerst

is het een idee om een lijst te maken met (nederlands) digitale boekenwinkels? ben een reader aan het overwegen, maar wil toch wel het aanbod een beetje zien. Ik kan zo enkel bol bedenken? En natuurlijk voor engelse boeken zaken als amazon enzo.

ohja en selexzy :P

[ Voor 4% gewijzigd door BaRF op 28-08-2009 11:39 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Stalllone schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:35:
[...]

Opzich goed alternatief! maar toch zoek ik dit ook niet.

Wil straks gewoon 1 strippagina in het geheel kunnen zien of 1 (a4)pdf-pagina. Je ziet steeds meer PDF magazines op internet die ik nu nog niet wil kopen... maar zodra er goede eBookreaders zijn, met groot formaat en goedbetaalbaar... :D !!
Mij lijkt een A4 formaat reader (veel) te groot om handig mee te nemen. Wat mij handiger lijkt is een A5 formaat scherm in landscape, zodat je een halve A4 in een keer kan lezen.
BaRF schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:39:
is het een idee om een lijst te maken met (nederlands) digitale boekenwinkels? ben een reader aan het overwegen, maar wil toch wel het aanbod een beetje zien. Ik kan zo enkel bol bedenken? En natuurlijk voor engelse boeken zaken als amazon enzo.

Let wel dat de Amazon eBooks alleen werken als je een Kindle (of iPhone met Kindle app) hebt. Sterker nog, je kunt ze niet eens kopen zonder een creditcard die een US factuuradres heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nvidiot schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:44:
[...]

Mij lijkt een A4 formaat reader (veel) te groot om handig mee te nemen. Wat mij handiger lijkt is een A5 formaat scherm in landscape, zodat je een halve A4 in een keer kan lezen.
Kan eventueel ook maar ik zal hem toch het meeste thuis gebruiken. Lezen in de tuin, op de bank, in bed, naast de pc gebruiken (handleiding/tutorials). En dan is zo'n A4 ideaal. Lekker leesbaar, licht van gewicht, is geen grote warmte bron (aka laptop) etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:39:

Misschien kan dat in de TS geplaatst worden en dat dan steeds editten wanneer er nieuwe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:07:
[...]

Misschien kan dat in de TS geplaatst worden en dat dan steeds editten wanneer er nieuwe zijn.
met daarbij de ondersteunde formaten, zodat mensen weten of ze er met de desbetreffende ebooklezer iets aan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Nvidiot schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:44:
Let wel dat de Amazon eBooks alleen werken als je een Kindle (of iPhone met Kindle app) hebt. Sterker nog, je kunt ze niet eens kopen zonder een creditcard die een US factuuradres heeft!
Giftcards ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

foppe-jan schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:20:
[...]

met daarbij de ondersteunde formaten, zodat mensen weten of ze er met de desbetreffende ebooklezer iets aan hebben ;)
exactly :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien goed idee om dat vanaf volgende week te doen want er komen nog een aantal winkels aan heb ik gelezen: Bruna, Studon, Jongbloed.

En dan zal misschien ook de BeBook mini gelanceerd zijn en de Sony Readers zijn dan ook echt verkrijgbaar, misschien staat er dan ineens 4-6 weken levertijd... dat zou crap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:57:
Misschien goed idee om dat vanaf volgende week te doen want er komen nog een aantal winkels aan heb ik gelezen: Bruna, Studon, Jongbloed.

En dan zal misschien ook de BeBook mini gelanceerd zijn en de Sony Readers zijn dan ook echt verkrijgbaar, misschien staat er dan ineens 4-6 weken levertijd... dat zou crap zijn.
ah cool, bruna ook? :)

nouja, als iemand zin heeft om alvast te beginnen met een lijstje kunnen de nieuwe winkels er later altijd bij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik ben benieuwd of BeBook de vraagprijs zal verlagen. Het plan was om de BeBook Mini voor 199 euro op de markt te zetten, maar nu Sony ineens met een 5" reader in Europa komt voor dezelfde prijs, lijkt me dat geen goed idee. Ik denk niet dat mensen liever voor een rebranded Hanlin reader gaan dan voor een Sony.
Dus als ze het voor 149/179 gaan verkopen, dan wordt het erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
vandaag zitten zoeken naar een aantal ebooks, normale boeken zijn gewoon duurder dan de ebooks :o
dat is toch echt niet normaal... Kan je eigenlijk boeken (geen ebooks) bestellen vanaf amazon.com, zonder een amerikaans afleveradres ? (btw die nieuwe prs-600 ziet er moooooooooi uit, heb ik juist enkele weken geleden een 505 gekocht voor 100 euro minder XD)

[ Voor 20% gewijzigd door crazyheinz op 28-08-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Voor mij zou het voordeel van een e-book reader zijn dat ik ongeveer net zoveel boeken koop als dat ik cd's koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
dat is voor mij ook het voordeel hoor, maar soms vind je niet alle boeken 'gratis'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik de eBooks vooral in de vakantie, als ik thuis ben pak ik een normaal boek. Dankzij eBooks kan ik met een gerust hart inchecken op schiphol, zonder bijbetaling voor extra bagage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

BarôZZa schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:00:
Ik denk niet dat mensen liever voor een rebranded Hanlin reader gaan dan voor een Sony.
Dus als ze het voor 149/179 gaan verkopen, dan wordt het erg interessant.
Grappig, ik blijf juist zo ver mogelijk bij Sony vandaan. Ik heb in het verleden teveel ellende gezien met bizarre softwar en niet standaard formaten.

Dingen als Minidisk spelers waarvan de software zo goed als on-installeerbaar was en die de rest van je PC onderuit haalden. Of ook een leuke: Rootkits die je hele PC over namen

Wikipedia: Sony BMG CD copy protection scandal

In mijn huis geen Sony meer

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 29-08-2009 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:37
e-Boeken kopen bij waterstones.com werkt wel.
Bij registreren een engels adres opgeven, maar CC betalingen uit NL worden gewoon geaccepteerd.
Niet echt bekeken of het echt goedkoper is dan bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

BarôZZa schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:09:
Voor mij zou het voordeel van een e-book reader zijn dat ik ongeveer net zoveel boeken koop als dat ik cd's koop ;)
Hangt voor mij ook van de prijs af. Voor $5 ga ik geen moeite doen om een download te vinden, dan koop ik 'm wel. Voor $50 wil ik wel even zoeken ;)
Ortep schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 07:19:
[...]
Grappig, ik blijf juist zo ver mogelijk bij Sony vandaan. Ik heb in het verleden teveel ellende gezien met bizarre softwar en niet standaard formaten.

Dingen als Minidisk spelers waarvan de software zo goed als on-installeerbaar was en die de rest van je PC onderuit haalden. Of ook een leuke: Rootkits die je hele PC over namen

Wikipedia: Sony BMG CD copy protection scandal

In mijn huis geen Sony meer
Sony is juist een van de meer open eBook readers, zeker vergeleken met Amazon. Je hoeft hun eigen software niet eens te gebruiken (die is alleen nodig wanneer je boeken wilt kopen uit de Sony-US eBook winkel), Calibre werkt prima voor non-DRM en Adobe Editions voor DRM ePub boeken.
Eboeker schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:18:
e-Boeken kopen bij waterstones.com werkt wel.
Bij registreren een engels adres opgeven, maar CC betalingen uit NL worden gewoon geaccepteerd.
Niet echt bekeken of het echt goedkoper is dan bol.com
Dit geldt ook voor de Sony US eBook store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ortep schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 07:19:
[...]

Klinkt bekend. ;) Ik moet ook niets hebben van rootkits, DRM, Sony's afkeer van MP3 en rare programma's om je zaken te beheren.

Maar elk product bekijk ik apart, en de ereaders hebben die problemen gewoon niet. Je kunt gewoon alternatieve firmwares en programma's gebruiken, en je wordt niet beperkt in de keuze van een ebook format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Roamor schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:21:
[...]

Klinkt bekend. ;) Ik moet ook niets hebben van rootkits, DRM, Sony's afkeer van MP3 en rare programma's om je zaken te beheren.

Maar elk product bekijk ik apart, en de ereaders hebben die problemen gewoon niet. Je kunt gewoon alternatieve firmwares en programma's gebruiken, en je wordt niet beperkt in de keuze van een ebook format.
tja rootkit problemen of niet, ik ben bijvoorbeeld erg blij met m'n sony tv :) en de keuze voor een reader zal ook wel die richting in gaan (mede door het feit dat ik de sony tegen inkoop prijs kan krijgen haha :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Het ziet er naar uit dat de ereaders echt aan het doorbreken zijn. Moet me wel een beetje inhouden om er een te gaan halen. Voor school heb ik toch al vaak de digitale varianten van de boeken op mijn laptop.
Dit met bijv een touch variant voor aantekeningen zorgt ook gelijk voor afschaffen van collegeblok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
zijn er ook kranten die als e-paper verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertvansloten schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:10:
ncr next toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:06:
Voor school heb ik toch al vaak de digitale varianten van de boeken op mijn laptop.
Dit met bijv een touch variant voor aantekeningen zorgt ook gelijk voor afschaffen van collegeblok :P
Hier bieden we al meer dan 2100 digitale boeken aan aan de studenten. En elke maand komen er minimaal 100 bij. Ook tijdschriften komen nu meer en meer digitaal, al blijven grote uitgevers vasthouden aan een verouder principe en werken niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:13:
[...]

Hier bieden we al meer dan 2100 digitale boeken aan aan de studenten. En elke maand komen er minimaal 100 bij. Ook tijdschriften komen nu meer en meer digitaal, al blijven grote uitgevers vasthouden aan een verouder principe en werken niet echt mee.
Waar is hier, ik ben namelijk wel geïnteresseerd in het aanbod? Ik doe informatica, lijkt me dat zulke boeken ook wel snel digitaal verspreid zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
niet .next. de avondkrant. Maar de opmaak daarvan is bij lange na nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
robertvansloten schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:10:
Ja, hoewel dat op het moment nogal beperkt is. De Belgische kranten De Morgen en de Standaard zijn al beschikbaar, zie ook dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt overigens een Firmware update voor de Cybook Gen3 zodat die Epub ondersteunt http://www.ereaders.nl/28...mware_2_punt_0_komt_eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
jip_86 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:06:
Het ziet er naar uit dat de ereaders echt aan het doorbreken zijn.
Ik denk vooral dat de markt moet oppassen zich niet te verstappen. Als de consument ondekt dat zijn lezer de net aangeschafte e-books niet kan lezen, is dat funest. Daarnaast heb ik al een aantal kleine lettertjes bij ondersteunde formaten gezien (alleen de non-DRM variant, en zo).

Het komt in de buurt, maar nog niet ready-to-market, 's mijns inziens.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:25
Heeft er al iemand van jullie een COOl-ER ebook reader? Ze zeggen dat ze pdf-reflow ondersteunen, maar ik vind daar nergens iets van terug...
Ps: ze worden verstuurt vanuit de UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ik overweeg ook een ereader, maar zal deze voornamelijk gaan gebruiken voor studie (Microsoft boeken enzo). Ik wacht nog heel eventjes af en hoop dat de plastic logic reader of een soortgelijk iets gauw komt :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Ik wil een ereader kopen maar heb geen idee welke ik moet kiezen. Hopelijk kan iemand me een model aanraden.

Ik zoek een ereader:
- die overweg kan met mijn verzameling ebooks in PDF en TXT formaat.
- die microSDHC-kaarten kan gebruiken (dan kan ik mijn hele verzameling op een 16GB kaartje kwijt)
- die directories ondersteunt, dus dat je niet alle boeken in 1 lange lijst hoeft te browsen.
- waarmee je ook teksten kunt lezen als je hem kantelt, dus dat de tekstregels horizontaal te bekijken zijn als je de ereader in 'landscape-mode' houdt. Maar dit moet je ook uit kunnen zetten, zodat je op je zij liggend kan lezen.
- waarmee je een woord in een ingebouwd woordenboek kan opzoeken. Vooral belangrijk dat dit kan met engelse woorden.
- die ongeveer €400 of minder kost.

Weet iemand of zo'n ereader bestaat, of binnenkort op de markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er zijn er al vele besproken hier.
- die overweg kan met mijn verzameling ebooks in PDF en TXT formaat.
PDF is een rampzalig formaat. Bedoelt voor printers en niet voor eBoeken. TXT kunnen ze allamaal aan. Al dan niet indirect via een omzetting.
- die microSDHC-kaarten kan gebruiken (dan kan ik mijn hele verzameling op een 16GB kaartje kwijt)
Je hebt waarschijnlijk zoveel omdat je PDF gebruikt. Als je een normaal eBook formaat gebruikt zoals Mobi of ePub kan je in het interne geheugen van de meeste readers (512 KB) ongeveer 1000-1500 boeken kwijt. Dat lijkt me wel genoeg voor de eerste 3 weken. Het gemiddelde eBoek is minder dan 500 KB
- waarmee je een woord in een ingebouwd woordenboek kan opzoeken. Vooral belangrijk dat dit kan met engelse woorden.
Dan zit je per definitie de komende jaren vast een aan MOBI ondersteunende reader. Het is een functie die niet in ePub zit. Het is wel voorgesteld, maar niemand heeft het nog ingebouwd. Het maken van Mobi is doodeenvoudig. Daar heb je mobi creator voor. Die kan zelfs als enige aardig overweg met PDF.
- die ongeveer €400 of minder kost.
Bijna allemaal

Maar jouw gecombineerde eisen leiden je naar een Hanlin kloon. Bv een Cybook Gen3 of Opus. Daar past ook een normaal SD kaartje in van 2Gig. Dan kan je er nog eens 4000 boeken bij plaatsen zodat je totaal 5000 boeken kwijt kan. De prijzen hiervan zijn onder de 300 Euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Ortep op 31-08-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, Ortep! Zo'n Cybook is zo te zien idd precies wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:13:
Bedankt, Ortep! Zo'n Cybook is zo te zien idd precies wat ik zoek.
Hier kun je ook goed vergelijken: http://wiki.mobileread.com/wiki/E-book_Reader_Matrix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 21:11
Zijn er eigenlijk ook al schoolboeken ( en dan vooral midelbareschool boeken) die verkocht worden als ebook? Schaft een hoop gesleep met boeken af, en je kunt ze dan ook nooit vergeten (of je moet al je e-reader vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oproep aan gebruikers van een irex dr1000s, of aan anderen die hierover een mening hebben:

Ik zal een e-reader vnl zakelijk gebruiken. Ik print en lees tienduizenden pagina's per jaar. Dat printen wil ik fors terugdringen. Veel documenten zijn ingescande pdf'jes (bijv aktes, contracten en wetenschappelijke artikelen), formaat a4. Het lijkt me niet zo zinvol om deze op een 6inch schermpje te bekijken, dus al die mooie sony's etc vallen dan nmm af. Dan lijkt er maar één e-reader in aanmerking te komen, de irex dr1000s.

Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik er achter kom of dit een beetje fatsoenlijk werkt. Het lijkt er op dat e-readers alleen maar online te koop zijn. Ik moet dus vertrouwen op de ervaringen van anderen.

Heeft er iemand ervaring met deze e-reader, in combinatie met dergelijke bestanden? Hoe tevreden ben je daarmee? Bijv bladersnelheid, leesbaarheid.

Ik hoor graag reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2fastTG schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:29:
Zijn er eigenlijk ook al schoolboeken ( en dan vooral midelbareschool boeken) die verkocht worden als ebook? Schaft een hoop gesleep met boeken af, en je kunt ze dan ook nooit vergeten (of je moet al je e-reader vergeten)
Alleen nog maar HBO en Universitaire eBooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:45:

Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik er achter kom of dit een beetje fatsoenlijk werkt. Het lijkt er op dat e-readers alleen maar online te koop zijn. Ik moet dus vertrouwen op de ervaringen van anderen.

Heeft er iemand ervaring met deze e-reader, in combinatie met dergelijke bestanden? Hoe tevreden ben je daarmee? Bijv bladersnelheid, leesbaarheid.

Ik hoor graag reacties!
1 belangrijk advies, loop een Selexyz binnen, daar kun je zelf de irex uitproberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
@ploki, je moet eens de prs 600 bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crazyheinz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:53:
@ploki, je moet eens de prs 600 bekijken
Inderdaad, ik was er ondertussen al achter gekomen, prs 600 heeft precies alle functies die ik zoek. Dubbelklikken op een woord om de definitie te zien: super handig!

Alleen het contrast schijnt wat minder te zijn, en de reflectie juist meer, door het touchscreen, heb ik gelezen op dit forum. Ik ga binnenkort eens kijken of er een winkel is die de prs 600 verkoopt en de cybook gen 3, kan ik ze met eigen ogen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:20:
[...]

Ik ga binnenkort eens kijken of er een winkel is die de prs 600 verkoopt en de cybook gen 3, kan ik ze met eigen ogen vergelijken.
Dat kan je in Nederland vergeten. Bol.com heeft een exclusieve deal met sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:20:
[...]

Inderdaad, ik was er ondertussen al achter gekomen, prs 600 heeft precies alle functies die ik zoek. Dubbelklikken op een woord om de definitie te zien: super handig!

Alleen het contrast schijnt wat minder te zijn, en de reflectie juist meer, door het touchscreen, heb ik gelezen op dit forum. Ik ga binnenkort eens kijken of er een winkel is die de prs 600 verkoopt en de cybook gen 3, kan ik ze met eigen ogen vergelijken.
Ik heb zelf de 700 die meer last heeft van reflecties dan de 600 en ik vind het zelf absoluut niet storend. Enige moment wanneer ik er last van heb is wanneer ik lees met 1 felle lichtbron die dichtbij staat, dan moet ik even 't scherm iets anders kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we eerlijk wezen, als je een 505 naast een felle lamp houdt dan reflecteert die ook. Bij een normaal boek idem dito. Laten we niet doorschieten met reflectie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat die reflectie geen probleem is geloof ik wel, wat ik me alleen nog afvraag is hoe prettig lezen het is met het mindere contrast van de 600. (Zie bv. deze filmpjes: een twee)

Nvidiot, hoe is dat met de 700? Die heeft net als de 600 minder contrast dan de gemiddelde ereader. Is dat niet vermoeiend voor je ogen als je lang achter elkaar leest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:15:
Dat die reflectie geen probleem is geloof ik wel, wat ik me alleen nog afvraag is hoe prettig lezen het is met het mindere contrast van de 600. (Zie bv. deze filmpjes: een twee)

Nvidiot, hoe is dat met de 700? Die heeft net als de 600 minder contrast dan de gemiddelde ereader. Is dat niet vermoeiend voor je ogen als je lang achter elkaar leest?
Ach, het betekent meestal vooral dat je meer licht nodig hebt om bij te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz

in dat tweede filmpje ziet het menu van de prs 505 er zelfs veel zwarter uit dan mijn 505 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

wel een leuke review van de sony 600 : http://www.youtube.com/wa...l60GNcQIw&feature=related

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Nu online
Reactietijd van aantekeningen is vrij laag. Maar dat ligt meer aan het epaper denk ik of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

jip_86 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:44:
Reactietijd van aantekeningen is vrij laag. Maar dat ligt meer aan het epaper denk ik of niet?
ja je zit dan aan dezelfde refresh-tijd denk ik, als dat sneller kon dan zou het omslaan van bladzijdes ook sneller kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Ik heb er geen problemen mee om langdurig te lezen, denk hier aan 3 tot 4 uur aaneengesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidiot schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:21:
[...]
Ik heb er geen problemen mee om langdurig te lezen, denk hier aan 3 tot 4 uur aaneengesloten. :)
Nou, dan ben ik ondertussen wel overtuigd, ik ga de prs-600 kopen, en misschien later een leeslichtje dat je er op kan klemmen, omdat je zoals foppe-jan zei wat meer licht nodig hebt bij dit model. Ik zag dat er zelfs een cover op de markt komt voor de prs-600 met ingebouwd led-lampje: zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me nog herinneren dat er de eerste Sony eReaders bij Oprah Winfrey te zien waren. Toen zat het hele publiek te gillen omdat de prs 700 interne leds had. Nu hebben ze die verwijderd vanwege reflectie, best wel grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:01:
Ik kan me nog herinneren dat er de eerste Sony eReaders bij Oprah Winfrey te zien waren. Toen zat het hele publiek te gillen omdat de prs 700 interne leds had. Nu hebben ze die verwijderd vanwege reflectie, best wel grappig...
ik kan me nog herinneren dat het publiek van Oprah gilt bij alles wat Oprah doet :P

edit: nou de 600 komt mijn kant op, ben benieuwd!! :)

[ Voor 6% gewijzigd door BaRF op 01-09-2009 16:50 . Reden: ah! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Nu online
Review van de sony reader touch edition. Ik ga zo maar richting de Bol.com site bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:25
Ik snap niet dat Sony geen 6" uitbrengt zonder touchscreen. Dat touchscreen doet heel het mooie van e-readers teniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
t-town schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:48:
Ik snap niet dat Sony geen 6" uitbrengt zonder touchscreen. Dat touchscreen doet heel het mooie van e-readers teniet.
De 505 is nog steeds te verkrijgen, alleen niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
op de site van sony kan je hem niet meer krijgen, kdenk dat de 505 nog iets gaat worden wat moeilijk ter verkrijgen is. Wat is er mis aan touchscreen btw??
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.