Het eBookreader-ervaringentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste
Acties:
  • 152.351 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:35:
[...]

yep...dat is een prachtig overzicht. Ik vraag me af hoe lang het blijft staan. In Amerika schijnt het tegen de wet te zijn
Is dat een andere dan deze? Want die schijnt nml niet meer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Volgens de amerikaanse wet mag je geen DRM verwijderen. en dus vinden ze dat heel de wereld dat niet meer mag. Er is een doorlopende jacht op deze tool. Op dit moment moet je zoeken op de volgende toverspreuk in Google

f31e88df6

Dan vind je wat je nodig hebt. Je moet wel Phyton installeren. Er schijnt ook een voorgecompileerde versie te zijn. Dan krijg je een executable die exact hetzelfde doet. Je kan die executable zelf maken als je Phyton op je systeem hebt. Maar ja, niemand doet dat, want als je Phyton hebt taan heb je de executable niet meer nodig.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duffet1
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 10:45
hallo mede tweakers,

Ik twijfel tussen de merken Bebook en Bookeen. Zelf vind ik service altijd een belangrijk aspect. Heeft iemand van jullie hier wellicht ervaring mee? Hoelang heb je garantie en mocht er iets defect gaan: worden de exemplaren dan vervangen of gerepareerd? En hoelang ben ik mijn Ebook kwijt? Naar welk reparatiecentrum gaan de producten?

Ik vind hierover nergens enige informatie over op het internet. Indien iemand een of meer vragen kan beantwoorden, zou dat zeer op prijs gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
duffet1 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:56:
Ik vind hierover nergens enige informatie over op het internet. Indien iemand een of meer vragen kan beantwoorden, zou dat zeer op prijs gesteld worden.
Het feit dat je er weinig over kunt vinden, kun je alleen maar positief opvatten. ;) Maar met ebooks is het net met andere zaken, binnen 2 jaar kun naar de winkel waar je het gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duffet1
bedankt voor de info! Dit is alleen niet altijd het geval. Bij iRex bijvoorbeeld las ik eerder in dit topic. Dan moet het product opgestuurd worden naar iRex zelf en kun je er niet meer terug naar de winkel (belachelijk). Ik het verleden heb ik een keer een GSM per normale pakketpost opgestuurd.. nooit aangekomen --> meer dan 300euro kosten. Omdat dit nogal gevoelige apparatuur is etc, wil ik niet voor verassingen komen te staan achteraf en zoek ik voor zulke dure aankopen altijd zoveel mogelijk info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik bezit een Sony 700 reader en heb nu enkele prc-bestanden met DRM die ik er ook op wil gebruiken. Kan/mag ik hier de DRM ook vanaf halen en werkt dit ook (legaal) via de eerder genoemde links?

Heb het namelijk geprobeerd, maar krijg de melding dat de PID niet goed is. Ik kan namelijk alleen de PID van mijn PC via de Mobistar-reader achterhalen.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Het is volgens mij sowieso illegaal om DRM van een object af te halen (anders zou het niet veel nut meer hebben natuurlijk ;)), maar als je ervoor betaald hebt, zou ik er gevoelsmatig geen problemen mee hebben.

Maar de 700 kan de bestanden toch ook met DRM lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Het omzeilen van beveiligingen staan we niet toe op GoT, dus dergelijke linkjes willen we hier in ieder geval niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:23
duffet1 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:14:
bedankt voor de info! Dit is alleen niet altijd het geval. Bij iRex bijvoorbeeld las ik eerder in dit topic. Dan moet het product opgestuurd worden naar iRex zelf en kun je er niet meer terug naar de winkel (belachelijk). Ik het verleden heb ik een keer een GSM per normale pakketpost opgestuurd.. nooit aangekomen --> meer dan 300euro kosten. Omdat dit nogal gevoelige apparatuur is etc, wil ik niet voor verassingen komen te staan achteraf en zoek ik voor zulke dure aankopen altijd zoveel mogelijk info.
Je moet terug kunnen naar de winkel als het product binnen de garantietermijn (en soms zelfs daarbuiten nog) niet werkt. Dat is wettelijk bepaald. Vaak proberen winkels op die manier van hun verplichtingen af te komen, maar ze moeten het product repareren/vervangen. Dan moeten ze het zelf maar opsturen (uiteraard verzekerd/aangetekend, en anders is de winkel aansprakelijk). En als je producten als GSM's of eBookreaders zelf terugstuurt, zou ik altijd wel verzekerd en aangetekend verzenden, zodat je in elk geval bewijs hebt dat het ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:58:
Het is volgens mij sowieso illegaal om DRM van een object af te halen (anders zou het niet veel nut meer hebben natuurlijk ;)), maar als je ervoor betaald hebt, zou ik er gevoelsmatig geen problemen mee hebben.

Maar de 700 kan de bestanden toch ook met DRM lezen?
Hij heeft het over prc(Mobipocket) bestanden. de 700 leest alleen DRM epub bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

duffet1 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:56:
hallo mede tweakers,

Ik twijfel tussen de merken Bebook en Bookeen. Zelf vind ik service altijd een belangrijk aspect. Heeft iemand van jullie hier wellicht ervaring mee? Hoelang heb je garantie en mocht er iets defect gaan: worden de exemplaren dan vervangen of gerepareerd? En hoelang ben ik mijn Ebook kwijt? Naar welk reparatiecentrum gaan de producten?
Ik heb een defecte Cybook gehad. Het scherm was gebroken na ruim een jaar. Het was een oud 64 Mb model. Ik heb hem opgestuurd naar Parijs en binnen een week had ik hem weer terug. Een brandnieuwe 512Mb machine. Dus inclusief nieuwe accu. Het kostte wel 120 Euro, schermen zijn NIET in de garantie inbegrpen. Bij geen enkel model trouwens. Net als ruitschade bij je auto niet in de garantie zit.

Ik ben dus tevreden over de afhandeling. Voor die 120 Euro heb ik een 'upgrade' gehad naar een beter model

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 24-06-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duffet1
Ortep schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:27:
[...]

Ik heb een defecte Cybook gehad. Het scherm was gebroken na ruim een jaar. Het was een oud 64 Mb model. Ik heb hem opgestuurd naar Parijs en binnen een week had ik hem weer terug. Een brandnieuwe 512Mb machine. Dus inclusief nieuwe accu. Het kostte wel 120 Euro, schermen zijn NIET in de garantie inbegrpen. Bij geen enkel model trouwens. Net als ruitschade bij je auto niet in de garantie zit.

Ik ben dus tevreden over de afhandeling. Voor die 120 Euro heb ik een 'upgrade' gehad naar een beter model
Dank je voor de info. En waar in parijs heb je hem naartoe gestuurd? Heb je dat uit jezelf gedaan, of op aanraden van Bookeen? Naar welk reparatiecentrum is hij geweest in Parijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

duffet1 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:36:
Dank je voor de info. En waar in parijs heb je hem naartoe gestuurd? Heb je dat uit jezelf gedaan, of op aanraden van Bookeen? Naar welk reparatiecentrum is hij geweest in Parijs?
Ik had hem rechtstreeks bij Bookeen gekocht toen hij 'al' 3 uur verkrijgbaar was. Ik was een van de eerste mensen die er een had. Ik heb hem dus ook naar Bookeen gestuurd ter reparatie

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 24-06-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:21
Op het forum van bebook zijn mensen die een gebroken scherm (door eigen fout) kosteloos vervangen hebben gekregen. Kan die link alleen nu niet vinden. Bebook is gevestigd in Utrecht.

Voorbeeld van reacties van Bebook support:

http://mybebook.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=1330

(geen banden, zelf enthousiaste gebruiker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jongens, ik ga mijn sony prs 505 verkopen. Ik lees er helaas (veel) te weinig op... V&A aangeboden: Ebook Reader: Sony PRS 505

Ik vind het wel een prima apparaat met meer mogelijkheden dan ik waarschijnlijk benut heb. Ik had hem echter gekocht voor een lange vakantie (die niet doorgaat) en voor de opleiding (die weigeren readers digitaal uit te geven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ebook.nl hebben ze weer een bebook actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik heb een Sony 700 aangeschaft tijdens mijn vakantie in de VS. Tot nu toe bevalt ie erg goed, je hebt soms wel last van reflecties, maar als je het scherm even iets anders draait is dat weg.

Heb al veel gelezen, ook buiten in de zon en dat gaat prima. PDF ondersteuning valt niet tegen, zeker in landscape mode zijn de PDFs die ik heb prima leesbaar.

De Sony eBook store verplicht een creditcard met een adres in de USA of Canada, echter kon ik (na het invullen van een Nederlands adres, maar land, staat en postcode op USA gezet) prima een eBook kopen via de store. Ik heb nog niet getest of dat ook vanuit Nederland werkt, maar vanuit de USA werkt het in ieder geval. In het slechtste geval controleren ze op IP-adres en heb ik een proxy in de USA nodig.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een artikel over prijsverlaging eBooks:

http://www.ereaders.nl/01070901_geen_btw_bij_ebookwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:49
Iemand hier in het topic zegt dat de sony 505 hetzelfde kan als de bebook, echter ondersteund de sony toch geen mobipocket bijvoorbeeld?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

basset schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:18:
Iemand hier in het topic zegt dat de sony 505 hetzelfde kan als de bebook, echter ondersteund de sony toch geen mobipocket bijvoorbeeld?
Klopt, maar als er geen DRM opzit kun je die met Calibre wel converteren naar een formaat wat de Sony 505 wel kan lezen. Tevens meen ik (maar weet ik niet zeker) dat je de DRM van mobipocket wel kunt verwijderen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51

I

Afgelopen woensdag Bookeen Cybook gekocht, vandaag binnen gekomen. Tot nu toe erg positief. Ga morgen 3 weken op vakantie, kan ik goed uittesten. Nog tips voordat ik straks 3 weken zonder pc zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van je vakantie genieten met een hele zooi eBooks? :p

PS. Niet met een airbus gaan vliegen die dingen hebben de laatste tijd wat problemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 17-09 20:49
Ik heb de gok maar genomen. Ben gegaan voor de sony 505. De 8 grijstinten en vermeende bouwkwaliteit duwde me over het randje, nadat ik hoorde dat je ook kan converteren. Bovendien begrijp ik overal uit dat bol.com epub gaat verkopen en de Sony deze ook kan lezen.

Ik hoop hem binnen een week of 2 te hebben.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Daar krijg je vast geen spijt van, ik heb hem nu bijna een jaar en ben er nog altijd erg blij mee!
De Sony ondersteund inderdaad epub, en Calibre is een ontzettend handig tooltje om de boel mee te managen.
Woensdag lekker op vakantie, jammer dat ik niet al mijn studieboeken als ebook heb, anders had ik nog minder bagage >:)

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Omdat ik nogal veel verzoeken kreeg tot een review van mijn Sony PRS-505, heb ik eindelijk maar eens er wat tijd in gestoken: Sony PRS-505 review

Opmerkingen of verdere vragen hoor ik natuurlijk graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Wil je review graag lezen maar de link werkt hier niet? :?

Edit: inmiddels gevonden via de mainpage van ereaders.nl

[ Voor 33% gewijzigd door DapperDen op 06-07-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
DapperDen schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:40:
Wil je review graag lezen maar de link werkt hier niet? :?

Edit: inmiddels gevonden via de mainpage van ereaders.nl
Klopt, de link was aangepast. Als het goed is, doet hij nu wel: 2e poging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een paar maanden terug een Bookeen gekocht. Weinig vergelijkingsmateriaal maar ik heb ik persoonlijk niks op aan te merken. vooral de prijs van 260 euro heeft mij over de streep getrokken (Dixons was de goedkoopste die ik (incl. online) kon vinden...had ik niet verwacht maar het was zo)

batterijduur is super. sinds de aanschaf al 3 boeken (gemiddeld 900 pagina's) gelezen en zit nog op 20% reststroom. Opladen duurt een half uur via usb op je PC!! (losse lader is ook te koop).

het lezen is niet vermoeiend en met de e-reader scherm techniek is lezen in de zon geen enkel probleem. precies zoals een normale bladzijde uit een boek, alleen deze bladzijdes waaien niet om als je met 1 hand zit te lezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit je nou echt op te wachten :s

Amazon wil advertenties in Kindle-ebooks? http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2447185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:19:
Daar zit je nou echt op te wachten :s

Amazon wil advertenties in Kindle-ebooks? http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2447185
Amazon misbruikt zijn monopolie positie nu al, in een opkomende markt. Het erge is; ze verwijderen ook al ongewenste boeken van Kindle's: bron.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

who cares about amazon? :p Heb je toch niks aan in europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Binnenkort iets nieuws van Sony? De PRS-700 is ineens niet meer leverbaar volgens http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=50410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter informatie:

Het eBook "Het lot van de familie Meijer" is in de aanbieding voor € 13,99 (normaal iets van € 20,00) bij Studon.nl

Doe ermee wat je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I

I

I schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:29:
Afgelopen woensdag Bookeen Cybook gekocht, vandaag binnen gekomen. Tot nu toe erg positief. Ga morgen 3 weken op vakantie, kan ik goed uittesten. Nog tips voordat ik straks 3 weken zonder pc zit?
Bn nu paar dagen op vakantie, moet zeggen eerste indruk was super. Kan er prima mee lezen en was bijna door mn tweede boek heen. Maar nu, mn scherm reageerd niet meer. Als ik em aan deze pc hang komt ie gewoon tevoorschijn. Dus het ligt waarschijnlijk niet aan het apparaat zelf. Het scherm wil aleleen niet meer vernieuwen. Je ziet alleen nog de laatste bladzijde van het boek dat ik aan het lezen was. Resetten, battarij los koppelen etc. werkt allemaal niet. Is er nog een andere manier om te resetten? Het zou jammer zijn als ik nu hier weer analoge boeken moet gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
I schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 06:34:
[...]

Bn nu paar dagen op vakantie, moet zeggen eerste indruk was super. Kan er prima mee lezen en was bijna door mn tweede boek heen. Maar nu, mn scherm reageerd niet meer. Als ik em aan deze pc hang komt ie gewoon tevoorschijn. Dus het ligt waarschijnlijk niet aan het apparaat zelf. Het scherm wil aleleen niet meer vernieuwen. Je ziet alleen nog de laatste bladzijde van het boek dat ik aan het lezen was. Resetten, battarij los koppelen etc. werkt allemaal niet. Is er nog een andere manier om te resetten? Het zou jammer zijn als ik nu hier weer analoge boeken moet gaan kopen.
Ik heb zelf geen Cybook, maar wellicht dat dit je verder helpt: http://wiki.mobileread.co..._Tips_and_Troubleshooting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Je weet dat ereaders een succes worden zodra de Chinese klonen verschijnen, hier de Chinese variant van de Kindle 2: http://www.engadget.com/2...oks-like-wefound-a-total/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:29:
Je weet dat ereaders een succes worden zodra de Chinese klonen verschijnen, hier de Chinese variant van de Kindle 2: http://www.engadget.com/2...oks-like-wefound-a-total/
Jammer genoeg zal die nooit naar Nederland komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Gooit eReader het raam uit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze noemen naast Apple Newton, DIVX en het papierloze kantoor ook ebooks. Reden? Tien jaar geleden waren ze er al en ze zijn nog steeds in ontwikkeling.
Dus staan ze op de lijst na auto's, computers, mp3-spelers, cd-spelers, space shuttles, autobanden :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:37:
[...]

[...]

Dus staan ze op de lijst na auto's, computers, mp3-spelers, cd-spelers, space shuttles, autobanden :)
*springt uit het raam op zoek naar zijn eReader*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je ziet alleen nog de laatste bladzijde van het boek dat ik aan het lezen was. Resetten, battarij los koppelen etc. werkt allemaal niet. Is er nog een andere manier om te resetten? Het zou jammer zijn als ik nu hier weer analoge boeken moet gaan kopen.
Heb je hem al opgeladen? Als hij leeg is reageert hij niet meer, maar dat wil niet zeggen dat je scherm dan uit gaat. Zonder stroom er op blijft er gewoon beeld. Dat kost nl geen stroom. Alleen het wisselen van beeld kost stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Check de datum; 4 april 2007. ;) Inmiddels kunnen we wel stellen dat de ereader toch aardig aan het doorbreken is, zeker als de prijzen nog wat gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zie jij 4 april 2007 staan? Dit is toch echt een artikel van vandaag hoor. Zie linker bovenhoek; Martha Pelkman 13-07-09 10:43 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:45:
Waar zie jij 4 april 2007 staan? Dit is toch echt een artikel van vandaag hoor. Zie linker bovenhoek; Martha Pelkman 13-07-09 10:43 ;)
Het is ook haar fout, zij quote een artikel van ruim twee jaar geleden
April 4, 2007 (Computerworld) Hype is the coin of the realm in the technology business. If you listen to vendors and the media, it may sometimes seem as though every new product, service, concept or even security threat will be the Next Big Thing. Some live up to all the fuss, but many don't -- and some fail spectacularly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titel: Dokter Jazz van Auteur: Stine Jensen
Prijs: € 12,50
Bij Studon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Van welk programma maken jullie overigens gebruik om boeken te beheren? Ik gebruik zelf met veel plezier Calibre, imho de meest complete bibliotheek op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:43:
Van welk programma maken jullie overigens gebruik om boeken te beheren? Ik gebruik zelf met veel plezier Calibre, imho de meest complete bibliotheek op het moment.
Calibre is inderdaad de beste op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Gewoon heel simpel Mobipocket Reader. Ik heb Calibre op mijn PC gehad en heb me vol verbazing zitten afvragen waarom het zo moeilijk moet. Je kan er van alles mee. Maar op mij komt het over als een wasmachine met kleuren scherm, schijfremmen voor, universele voeding en een ingebouwde ijsblokjes machine.
Mij gaat het niet om de meeste mogelijkheden maar om het eenvoudigste beheer

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 22-07-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ortep schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:13:
Gewoon heel simpel Mobipocket Reader. Ik heb Calibre op mijn PC gehad en heb me vol verbazing zitten afvragen waarom het zo moeilijk moet. Je kan er van alles mee. Maar op mij komt het over als een wasmachine met kleuren scherm, schijfremmen voor, universele voeding en een ingebouwde ijsblokjes machine.
Mij gaat het niet om de meeste mogelijkheden maar om het eenvoudigste beheer
Calibre is al een heel stuk verbeterd in het afgelopen jaar, misschien moet je het nog een kans geven? Mobipocket is leuk, maar alleen beschikbaar voor Windows. Daarnaast kun je alleen Mobipocket als outputformaat kiezen, ook een beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Roamor schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:42:
Calibre is al een heel stuk verbeterd in het afgelopen jaar, misschien moet je het nog een kans geven?
De laatste keer was iets van 2 maanden geleden ;) Ik heb het weer verwijderd. Let wel, ik vind dat de ontwikkelaar prima werk doet. Maar het is niets voor mij
Mobipocket is leuk, maar alleen beschikbaar voor Windows. Daarnaast kun je alleen Mobipocket als outputformaat kiezen, ook een beperking.
Tja...dan komen we in een andere discussie. Ik draai Windows net als meer dan 90% van de computerende mensheid. Dus dat is niet echt een probleem. En de grootste 'beperking' van alle andere formaten is dat ze geen woordenboek ondersteuning hebben. Dus blijft (voor mij) alleen Mobi over. Zolang dat bv nog niet in ePub zit raak ik het met geen stok aan. Voor mijn Cybook komt bv een update aan die ePub ondersteunt. Maar die ga ik beslist niet op mijn reader zetten omdat ik dan mijn woordenboek ondersteuning kwijt raak en er niets nuttigs voor terug krijg. Als ik aan het lezen ben maakt het niet uit wat het bronformaat is. Het zijn letters op mijn scherm

[ Voor 20% gewijzigd door Ortep op 23-07-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ortep schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:41:
[...]
En de grootste 'beperking' van alle andere formaten is dat ze geen woordenboek ondersteuning hebben. Dus blijft (voor mij) alleen Mobi over. Zolang dat bv nog niet in ePub zit raak ik het met geen stok aan. Voor mijn Cybook komt bv een update aan die ePub ondersteunt. Maar die ga ik beslist niet op mijn reader zetten omdat ik dan mijn woordenboek ondersteuning kwijt raak en er niets nuttigs voor terug krijg. Als ik aan het lezen ben maakt het niet uit wat het bronformaat is. Het zijn letters op mijn scherm
Ik maak geen gebruik van woordenboeken, dus voor mij is het geen punt. ;) Ik ben het helemaal met je eens dat het om het lezen gaat, ongeacht het formaat dat erachter schuil gaat. Maar ik vind het wel van belang dat mijn bibliotheek meerdere readers en wispelturige fabrikanten kan overleven. Daarom kies ik voor een formaat dat in ieder geval converteerbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wel goed lezen wat er staat
  • The Official Motion for Introduction of the Epub Dictionary Format
het is geen woordenboek, het is een voorstel om er ooit een te gaan maken. Voorlopig zit het er dus niet in.

Mobi heeft een perfect woordenboek systeem. Je klikt 'lookup' wijst een woord aan en je kijgt desnoods uit 15 verschillende woordenboeken de vertaling of de uitleg.

Ik lees veel Engels en ik weet soms niet eens in welke taal ik lees. Daar moet ik dan even over nadenken. Bij pBoeken gebruik ik ook nooit een woordenboek, veel te omslachtig. Als ik een woord niet echt kende maakte ik het wel op uit de rest van de tekst. Maar juist door het enorme gemak waarmee Mobi het kan ben ik het gaan gebruiken. En toen kwam ik er pas achter hoeveel dingen ik dacht te weten.

Ik liep er de eerste keer tegen aan toen ik een Engelse zin niet kon verklaren. Hij 'liep' niet lekker. Er stond iest in over een man die naar de 'loom' ging een ding of plaats dus. Het werkwoord 'looming' kende ik wel. Een soort van dreigend ergens boven hangen. Onheil dat nadert. Maar ik kon me geen ding voorstellen dat je daar speciaal voor zou zijn en waar je heen kon gaan. Blijkt dat dus een weefgetouw te zijn. Heeft helemaal niets met dreigen te maken.

Er zijn natuurlijk veel meer talen die meerdere betekenissen aan woorden geven. Of woorden waarvan je denkt dat je de betekenis kent omdat je in een andere taal een soortgelijk woord kent. Arm en Arm zijn in het Nederlands en bv Duits ook twee begrippen. Lichaamsdeel en geen geld hebben. Maar in het Engels betekent het weer heel wat anders, bewapenen. En zoek maar eens het verschil tussen het Nederlandse en het Duitse woord 'rente' op. Wat trouwens weer erg lijkt op het Engelse woord voor 'huur'

Het is trouwens wel grappig dat de verwijzing die je geeft ook een woord bevat dat je volkomen op het verkeerde been kan zetten 'motion' is hier geen beweging van iets maar een voorstel.

Ik ben na een paar van dit soort dingen mijn woordenboek vaker gaan gebruiken en ik ben er ERG blij mee.

Op Mobileread is er zelfs een Engelsman die er bij zweert omdat hij veel 19e eeuwse boeken leest warain woorden staan met een net iets andere betekenis dan ze nu hebben. Of die in onbruik zijn geraakt

[ Voor 64% gewijzigd door Ortep op 23-07-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Roamor schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:45:
Daarom kies ik voor een formaat dat in ieder geval converteerbaar is.
Daar heb je groot gelijk in. Maar Mobi is gewoon uit te pakken met mobi2html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Voor de mensen die een Sony willen. Snel reageren voor mogelijk een koopje of juist helemaal niet en naar iets anders gaan kijken.

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=51745

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ortep schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:59:
Voor de mensen die een Sony willen. Snel reageren voor mogelijk een koopje of juist helemaal niet en naar iets anders gaan kijken.

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=51745
Het schijnt dat hetzelfde gebeurde vlak voor de introductie van de 505, dus ik zie het nog niet zo somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*pakt bakkie popcorn en wacht rustig af* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Meer informatie over de nieuwe Sony readers:
A poster on Sony Insider forum discovered two service manuals for models named PRS-300 and PRS-600.

Both manuals mention "US, Canadian, UK, French, German, Netherlands Model"

Approximate specs:

PRS-300: 5" screen, no touch screen, no audio output, no card slots, ~440MB user partition, 220g.
PRS-600: 6" screen, touch screen, audio output, SD/MS slots, ~380MB user partition, 286g.
Lijkt op een simpele op-poets actie van de huidige modellen, geen schokkende wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Niet echt schokkend dus helaas. Ik had gehoopt op een grotere reader met uitgebreidere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel even voor alle E-book gebruikers.

Ik zit erover te denken om er een aan te schaffen. Lezen is voor mij vooral hobby en tijdverdrijf in het OV, dus ik wil graag de volgende dingen even weten voordat ik er een ga kopen.

• Kan ik gewoon wifi syncen thuis met metro/pers/spits zodat ik niet op het station alle 3 de krantjes bij elkaar hoef te zoeken?

• Ik hoor altijd horrorverhalen over pagina's omslaan. Seconden laadtijd enzo. Is dat nog steeds zo? En is dat dan alleen het geval bij kranten e/d of ook bij boeken?

Ik kan prima leven zonder die wifisync krantmeuk, maar het lijkt me een leuke optie. Vooral het omslaan zal voor mij doorslaggevend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot

Nvidiot

notepad!

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:17:
Heel even voor alle E-book gebruikers.

Ik zit erover te denken om er een aan te schaffen. Lezen is voor mij vooral hobby en tijdverdrijf in het OV, dus ik wil graag de volgende dingen even weten voordat ik er een ga kopen.

• Kan ik gewoon wifi syncen thuis met metro/pers/spits zodat ik niet op het station alle 3 de krantjes bij elkaar hoef te zoeken?
Als je ergens de volledige tekst van die kranten kunt downloaden dan moet dat wel lukken. Ik zie in de RSS feeds helaas niet de volledige artikelen, maar met wat scriptwerk moet dat op te lossen zijn. Calibre kan RSS feeds voor je downloaden en omzetten naar een formaat waar je reader wat mee kan. Dit zal met de meeste readers wel via een USB kabeltje overgezet moeten worden.
• Ik hoor altijd horrorverhalen over pagina's omslaan. Seconden laadtijd enzo. Is dat nog steeds zo? En is dat dan alleen het geval bij kranten e/d of ook bij boeken?
Omslaan van een pagina is op mijn Sony PRS-700 snel genoeg om niet irritant te zijn, in ieder geval minder dan een seconde. Wanneer het (complexe) PDF documenten zijn is de laadtijd langer, PDF is ook een zeer onhandig formaat voor e-readers.

Calibre homepage
Calibre RSS feeds informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidiot schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:27:
[...]

Als je ergens de volledige tekst van die kranten kunt downloaden dan moet dat wel lukken. Ik zie in de RSS feeds helaas niet de volledige artikelen, maar met wat scriptwerk moet dat op te lossen zijn. Calibre kan RSS feeds voor je downloaden en omzetten naar een formaat waar je reader wat mee kan. Dit zal met de meeste readers wel via een USB kabeltje overgezet moeten worden.

[...]

Omslaan van een pagina is op mijn Sony PRS-700 snel genoeg om niet irritant te zijn, in ieder geval minder dan een seconde. Wanneer het (complexe) PDF documenten zijn is de laadtijd langer, PDF is ook een zeer onhandig formaat voor e-readers.

Calibre homepage
Calibre RSS feeds informatie
Dat PDF niet echt werkt had ik inderdaad zelf ook al uitgevonden. Maar een echt consequent antwoord op de vraag "slaat een goede E-reader een pagina net zo snel om als ik zelf zou doen in een normaal boek" heb ik nog niet gehad.

Ik wil op een E-reader in principe gewoon net zo snel kunnen doorlezen als dat ik normaliter van de linker naar de rechterpagina ga met m'n ogen in een echt boek. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:34:
[...]

Dat PDF niet echt werkt had ik inderdaad zelf ook al uitgevonden. Maar een echt consequent antwoord op de vraag "slaat een goede E-reader een pagina net zo snel om als ik zelf zou doen in een normaal boek" heb ik nog niet gehad.

Ik wil op een E-reader in principe gewoon net zo snel kunnen doorlezen als dat ik normaliter van de linker naar de rechterpagina ga met m'n ogen in een echt boek. Kan dat?
Ebook is sneller. ;) Je leert jezelf aan dat je halverwege de laatste regel op "omslaan" drukt, en ik denk dat je sneller op de volgende pagina zit dan met een echt boek. Van Links naar Rechts denk ik dan weer niet, maar ik ervaar het absoluut niet als storend.

Maar aan welke modellen zit je te denken? Want ik heb met verschillende ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:10:
[...]

Ebook is sneller. ;) Je leert jezelf aan dat je halverwege de laatste regel op "omslaan" drukt, en ik denk dat je sneller op de volgende pagina zit dan met een echt boek. Van Links naar Rechts denk ik dan weer niet, maar ik ervaar het absoluut niet als storend.

Maar aan welke modellen zit je te denken? Want ik heb met verschillende ervaring.
Ja dat is dus een beetje mijn probleem op dit moment. Eigenlijkt maakt het me allemaal niet zoveel uit qua features. Ik ben vooral een vrijetijds/casual lezer, en heb dus geen behoefte aan aantekeningen of het goed afhandelen van ingewikkelde wiskundige documenten.

Als ik er zo eens over nadenk zijn de eisen "evengoed als een echt boek leesbaar bij elk soort licht" en "kan snel pagina's flippen". Volgens mij voldoet elke E-book reader wel aan de eerste, en van de 2e is niet echt een duidelijke spec. Vandaar dat ik me nog niet echt op bepaalde modellen heb gericht.

Laadtijd / accuduur en opslagruimte zijn voor mij van minder belang. Tenminste, ik ga er van uit dat een boek niet meer dan ~10MB in beslag neemt :) En ik ben vaak genoeg thuis of bij een laptop/stroom om zo'n ding op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:20:
[...]
Als ik er zo eens over nadenk zijn de eisen "evengoed als een echt boek leesbaar bij elk soort licht" en "kan snel pagina's flippen". Volgens mij voldoet elke E-book reader wel aan de eerste, en van de 2e is niet echt een duidelijke spec. Vandaar dat ik me nog niet echt op bepaalde modellen heb gericht.

Laadtijd / accuduur en opslagruimte zijn voor mij van minder belang. Tenminste, ik ga er van uit dat een boek niet meer dan ~10MB in beslag neemt :) En ik ben vaak genoeg thuis of bij een laptop/stroom om zo'n ding op te laden.
Opladen is iig geen probleem. Eens in de week laad ik eens nieuwe boeken, en in die paar minuten laad hij al meer dan genoeg.

Omslaan gaat bij nieuwere modellen 'iets' sneller (prs700 vs prs505), maar ook op de oudere modellen is het zeker niet storend imho.

Check verder youtube natuurlijk. In mijn sig staat mijn reviews overigens, maar als je meer van de feel wilt, kun je overwegen eens bij boekenhandel Selexyz binnen te stappen. Daar kun je de iLiad proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik kijk even 1 dag niet in deze thread en meteen allerlei nieuwe posts :D.

@Fallen Angel: Ik heb een Cybook, BeBook en Sony 505 (ja was even in een gekke bui). Maar de omsla snelheid is allemaal snel genoeg, bij normale boeken slaat de ereader de bladzijdes sneller om dan jezelf zou kunnen doen bij een normaal boek met de hand (tenzij je erop focust en een wedstrijdje gaat doen met je ereader, dan wint de hand). Bij eBooks met tabellen en plaatjes doet die ongeveer 1 seconde over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:26:
[...]

Opladen is iig geen probleem. Eens in de week laad ik eens nieuwe boeken, en in die paar minuten laad hij al meer dan genoeg.

Omslaan gaat bij nieuwere modellen 'iets' sneller (prs700 vs prs505), maar ook op de oudere modellen is het zeker niet storend imho.

Check verder youtube natuurlijk. In mijn sig staat mijn reviews overigens, maar als je meer van de feel wilt, kun je overwegen eens bij boekenhandel Selexyz binnen te stappen. Daar kun je de iLiad proberen.
Hej goeie tip :) Ik ben sowieso redelijk vaste klant bij Selexyz Utrecht dus zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:21:
[...]

Hej goeie tip :) Ik ben sowieso redelijk vaste klant bij Selexyz Utrecht dus zal eens kijken.
Bij de Dixons en Media Markt staan volgens mij ook displays van de BeBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:26:
[...]

Bij de Dixons en Media Markt staan volgens mij ook displays van de BeBook
Zou moeten inderdaad, maar ik kon afgelopen week in Zwolle helaas nog niets vinden bij de Mediatheek. Maar goed teken dat de beschikbaarheid steeds beter zal worden. Want als er 1 overtuigende reden is om een ereader te kopen, dan is het wel de reallife ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:48:
[...]

Zou moeten inderdaad, maar ik kon afgelopen week in Zwolle helaas nog niets vinden bij de Mediatheek. Maar goed teken dat de beschikbaarheid steeds beter zal worden. Want als er 1 overtuigende reden is om een ereader te kopen, dan is het wel de reallife ervaring.
Ik zag ook een artikel dat je bij de dixons een gratis minibar krijgt bij aankoop van een BeBook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:20:
Het omslaan gaat sneller dan een pBoek. het duurt maar 0.8 seconde. Alle schermen zijn min of meer gelijk. Er is maar één fabrikant die ze levert en de omsla-tijd wordt bepaald door het scherm.

Boeken zijn veeeeel kleiner dan je denkt. Ik heb 474 boeken en die nemen samen 263 MB in beslag. En daar zit dan nog een woordenboek bij van ruim 20 MB. Dus: 473 boeken zijn 240 MB. gemiddeld dus 500KB. Als ik zo doorga kan ik 1000 boeken kwijt op mijn Cybook voor hij vol is. Het wordt anders als je strips gaat lezen. Maar dat is dan ook geen tekst, dat zijn plaatjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 31-07-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:47
Hier een BeBook gebruiker. Het omslaan van een bladzijde lijkt de eerste paar keer dat je het doet wat langzaam, maar in de praktijk is het meer dan snel genoeg. Zoals iemand hierboven ook al typte druk ik aan het begin van de laatste regel op de knop en als ik aan het einde van de zin ben slaat hij om. Werkt in de praktijk voortreffelijk. Ik denk dat ik inmiddels al een boek of dertig op mijn BeBook gelezen heb en ik ben helemaal 'om'. Ik heb er een 4Gb kaartje in en daar passen meer boeken op dan ik in mijn resterende leven ooit zal kunnen lezen. Opladen doe ik ongeveer elke drie to vier weken, en dan lees ik zeker een uur per dag, elke dag.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:21
Ik heb vergelijkbare ervaring als JeroenH met mijn bebook & vergelijkbare leestijden, al heb ik bij lange na niet zoveel gelezen nog als hij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

JeroenH schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:01:
Het omslaan van een bladzijde lijkt de eerste paar keer dat je het doet wat langzaam, maar in de praktijk is het meer dan snel genoeg. Zoals iemand hierboven ook al typte druk ik aan het begin van de laatste regel op de knop en als ik aan het einde van de zin ben slaat hij om. Werkt in de praktijk voortreffelijk.
Dat doe je eigenlijk bij een papieren boek ook. Daar is het ook niet zo dat je tot het laatste woord leest en dan pas denkt: Euhhhh..oh ja, omslaan. Hand naar de kant, bladzijde oppikken en omslaan. Daar ga je ook al wat eerder omhoog en dan heb je vaak je hand er al achter en je beweegt als je klaar bent. Totaal duurt dat langer dan 0.8 seconde. Maar het gebeurt haast gedachtenloos. Nu 'wacht' je er op als je op de knop drukt.

Ik las laatst hetzelfde ergens over auto's met een halfautomatische versnellingsbak. Mensen klaagden er over dat ze bij het inhalen zo traag waren. Gas intrappen liet de bak 2 versnellingen terug schakelen en daarna gingen ze pas accelereren. Zelf deden ze dat sneller...dachten ze. Als je het ging meten was de automaat veel sneller, maar de bestuurder zat te wachten tot het gebeurd was. Als hij hetzelf deed was hij actief vanaf moment 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Ortep schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:46:
[...]

Het omslaan gaat sneller dan een pBoek. het duurt maar 0.8 seconde. Alle schermen zijn min of meer gelijk. Er is maar één fabrikant die ze levert en de omsla-tijd wordt bepaald door het scherm.

Boeken zijn veeeeel kleiner dan je denkt. Ik heb 474 boeken en die nemen samen 263 MB in beslag. En daar zit dan nog een woordenboek bij van ruim 20 MB. Dus: 473 boeken zijn 240 MB. gemiddeld dus 500KB. Als ik zo doorga kan ik 1000 boeken kwijt op mijn Cybook voor hij vol is. Het wordt anders als je strips gaat lezen. Maar dat is dan ook geen tekst, dat zijn plaatjes.
Heeft iemand daar ervaring mee? Voor zwart-wit strips kan het prima denk ik, maar zijn kleurenstrips ook nog te lezen? En maakt het verschil tussen 4 of 8 grijs tinten veel uit? En is het uberhaupt nog wel te lezen? Tekst is makkelijk te schuiven, maar een plaatje kan natuurlijk niet in een keer op een volgende regel beginnen.

Ik begrijp natuurlijk dat het hoofddoel van zo'n e-reader gewone leesboeken zijn, maar af en toe een strip lezen lijkt me een erg leuke afwisseling.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
daanteb schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:44:
[...]

Heeft iemand daar ervaring mee? Voor zwart-wit strips kan het prima denk ik, maar zijn kleurenstrips ook nog te lezen? En maakt het verschil tussen 4 of 8 grijs tinten veel uit? En is het uberhaupt nog wel te lezen? Tekst is makkelijk te schuiven, maar een plaatje kan natuurlijk niet in een keer op een volgende regel beginnen.

Ik begrijp natuurlijk dat het hoofddoel van zo'n e-reader gewone leesboeken zijn, maar af en toe een strip lezen lijkt me een erg leuke afwisseling.
Ja, strips hangt erg af van het formaat. CBR is prima te converteren, PDF een crime. Als je echter A4 strips hebt, dan ligt het erg aan de tekst of je het nog kunt lezen. Mijn 6" scherm vind ik daar dus net iets te klein voor. Lees je dus veel strips, dan kun je beter naar een groter scherm kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Roamor schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:18:
[...]

Ja, strips hangt erg af van het formaat. CBR is prima te converteren, PDF een crime. Als je echter A4 strips hebt, dan ligt het erg aan de tekst of je het nog kunt lezen. Mijn 6" scherm vind ik daar dus net iets te klein voor. Lees je dus veel strips, dan kun je beter naar een groter scherm kijken. ;)
Hm, volgens mij kom je dan al snel bij de iliad uit en die is toch wel erg duur voor mij :P

Zie net in de startpost dat de Cybook Gen3 al een strip laat zien, dat ziet er nog wel leesbaar uit. Maar de Sony PRS-505 heeft weer extra grijstinten en is goedkoper, klinkt nog aantrekkelijker :) Die is alleen nog niet in Europa te krijgen of wel? Staat in de starpost eind 2008 maar heb hem niet kunnen vinden.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

daanteb schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:44:
En maakt het verschil tussen 4 of 8 grijs tinten veel uit? En is het uberhaupt nog wel te lezen? Tekst is makkelijk te schuiven, maar een plaatje kan natuurlijk niet in een keer op een volgende regel beginnen.
Kranten hebben maar twee grijstinten. Zwart en wit. En daar kunnen ze heel aardig foto's mee vertonen. Op mijn Cybook kan ik goed plaatjes lezen. Ik heb voor de grap wel eens wat Manga's geprobeerd. Die zijn min of meer gemaakt voor dit formaat. Het werkte prima. Het enige probleem is dat Manga's me totaal niet kunnen boeien. Ik flip in 5 minuten door heel zo'n boekje heen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ortep schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:31:
Kranten hebben maar twee grijstinten. Zwart en wit. En daar kunnen ze heel aardig foto's mee vertonen. Op mijn Cybook kan ik goed plaatjes lezen. Ik heb voor de grap wel eens wat Manga's geprobeerd. Die zijn min of meer gemaakt voor dit formaat. Het werkte prima. Het enige probleem is dat Manga's me totaal niet kunnen boeien. Ik flip in 5 minuten door heel zo'n boekje heen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk
In wat voor formaat zijn strips dan meestal? Ik heb nog helemaal geen strips geprobeerd te lezen op mijn BeBook.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
JeroenH schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:45:
[...]

In wat voor formaat zijn strips dan meestal? Ik heb nog helemaal geen strips geprobeerd te lezen op mijn BeBook.
Meestal PDF of CBR. Strips worden overigens extreem strak weergegeven op mijn 505, maar het enige nadeel is dat veel strips te kleine tekst gebruiken voor normale dialogen. Het is allemaal wel te lezen, maar ik moet net teveel turen om comfortabel te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ze kunnen ook gewoon in Mobiformaat zijn. Maar voor strips is PDF wel handig. Iedere pagina een plaatje. En als het manga is, dan is het oorspronkelijke plaatje van hetzelfde formaat, ongeveer A6. Goed leesbaar dus...nu ja..bij manga is de tekst niet echt de sterkste kant.

Het wordt een probleem als je Europese strips wil lezen. Die zijn van oorsprong vaak op A4 formaat. Die worden dus veel te klein weergegeven. Bovendien is hier de tekst vaak veel belangrijker dus wil je het wel kunnen lezen.

Ik vind het geknoei en doe het dus niet meer. Voor strips gebruik ik een tablet. Maar ja, daar gaan de accu's maar 2 uur van mee en hij weegt me veel te veel

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 31-07-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
daanteb schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:01:
[...]

Hm, volgens mij kom je dan al snel bij de iliad uit en die is toch wel erg duur voor mij :P

Zie net in de startpost dat de Cybook Gen3 al een strip laat zien, dat ziet er nog wel leesbaar uit. Maar de Sony PRS-505 heeft weer extra grijstinten en is goedkoper, klinkt nog aantrekkelijker :) Die is alleen nog niet in Europa te krijgen of wel? Staat in de starpost eind 2008 maar heb hem niet kunnen vinden.
Of de DR1000S. ;)
en die is maar €630 ofzo.. ik zou hem zo kopen, als ik de iLiad v2 niet reeds bezat ;)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Is er ergens een rechtenvrij strip te downloaden? Ik wil wel eens zien hoe dat er uit ziet op mijn BeBook.

Ik ben overigens voor normale text uitgekomen op .rtf als het prettigste formaat. De BeBook laat dan bovenin een lijntje zijn met onderbrekingen waar de hoofdstukken (=pagebreaks) zitten. Ook heeft het het aantal "pagina's" van het boek niet fout zoals hij dat met .txt wel heeft. Ook zijn er vijf fontgroottes te selecteren i.p.v. de drie zoomniveau's met .txt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 15:00

MicroWhale

The problem is choice

Ik lees hier vooral verhalen van mensen die een e-reader gebruiken voor boeken. Is er ook iemand die zijn e-reader gebruikt voor zakelijke doeleinden? Voor het lezen/reviewen van documenten op kantoor bijvoorbeeld.

Ik ben daar wel erg benieuwd naar, omdat ik erover zit te denken om er voor dat doeleinde een aan te schaffen. Dan hoef ik voortaan niet bij elke vergadering de bijbehorende documenten uit te printen.

Iemand?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
MrWilliams schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:35:
Ik lees hier vooral verhalen van mensen die een e-reader gebruiken voor boeken. Is er ook iemand die zijn e-reader gebruikt voor zakelijke doeleinden? Voor het lezen/reviewen van documenten op kantoor bijvoorbeeld.
De belangrijkste reden waarom ik eraan ben begonnen; ik was het zat om al die documenten van een computerscherm af te moeten lezen. ;) Al moet ik zeggen dat ik hem niet voor aantekeningen gebruik, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.

Dat ik privé ook weer een stuk meer ben gaan lezen, is een prettige bijkomstigheid.
JeroenH schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:00:
Is er ergens een rechtenvrij strip te downloaden? Ik wil wel eens zien hoe dat er uit ziet op mijn BeBook.
Er zijn niet veel strips (if any) van 75 jaar of ouder. Gebruik je overigens Calibre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrWilliams
Voor zakelijk doeleinden is alleen een reader A4 geschikt.
Alle kleinere formnaten gaan uiteindelijk erger geven.
A4 is perfect voor PDF

Irex levert op dit moment naar mijn meneing als enige een A4 reader ( duur en zwaar )

kijk ook eens op

http://www.plasticlogic.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

Ik ben daar wel erg benieuwd naar, omdat ik erover zit te denken om er voor dat doeleinde een aan te schaffen. Dan hoef ik voortaan niet bij elke vergadering de bijbehorende documenten uit te printen.

Iemand?
het probleem is niet zozeer het lezen (dwz, daarvoor is zijn die dingen van iRex fantastisch), maar meer dat je je moet afvragen of je tijdens de verzameling veel moet zoeken door die notulen heen. als ze van voor naar achteren behandeld worden is het geen punt, maar als je continu moet zoeken in de bladzijden is het wrsch minder handig.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Roamor schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:24:
Er zijn niet veel strips (if any) van 75 jaar of ouder. Gebruik je overigens Calibre?
Sinds vijf minuten. Dat ziet er wel briljant uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand?
Dat is nog het nadeel van de Readers, wanneer je even snel iets moet zoeken door je documenten ben je veels te lang bezig. Zoals hier boven al werd vermeld, van voor naar achter gebruik van papieren in een vergadering, c'est pas de problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 15:00

MicroWhale

The problem is choice

foppe-jan schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:18:
[...]

het probleem is niet zozeer het lezen (dwz, daarvoor is zijn die dingen van iRex fantastisch), maar meer dat je je moet afvragen of je tijdens de verzameling veel moet zoeken door die notulen heen. als ze van voor naar achteren behandeld worden is het geen punt, maar als je continu moet zoeken in de bladzijden is het wrsch minder handig.
Het begint het moeten lezen/reviewen/naslaan van documenten. Dat is al genoeg om een reader aan te schaffen. Daarnaast merk ik inderdaad dat er wel eens de behoefte is om tekst op te zoeken als ik met een print bezig ben. Het voelt altijd heel raar dat dat niet kan (zoals op een pc) bij een print. :)
Als het opzoeken niet snel is, kun je dan op zijn minst bookmarks zetten, zodat je pagina's makkelijk terug kunt roepen?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
JeroenH schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:40:
[...]

Sinds vijf minuten. Dat ziet er wel briljant uit!!
En ook "strips" voor je gevonden. :) Als je op Project Gutenberg (rechtenvrije werken) links zoekt op "illustrated", dan krijg je toch een behoorlijk aantal resultaten, waaronder Alice in Wonderland en Dante's Inferno.

Calibre is ook heel erg geschikt voor het converteren van strips (zie ook mijn review hieronder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I

I

[...]

Nog even berichtje van mijn kant. Ben ondertussen al weer 1.5 week terug van vakantie. Wat mail verkeer met Bookeen gehad, foto verstuurd, scherm stuk. Dus heb em opgestuurd en net betaling voor reparatie gedaan, 135 euro inc verzendkosten. Is ie in ene best duur, maar liever dat dan een apparaat waar je niets aan hebt.
Ligt het aan mij of is het scherm uit de garantie halen zeggen dat ze weten dat dit vaak stuk gaat? Hoe zit dit bij andere merken eigenlijk?

Al met al is het wel een goed apparaat, lees echt super, reageert prima, bladzijde omslaan gaat ook snel genoeg. Erg goed dus, beetje jammer dat ie niet zo stevig is, zal er vanaf nu voorzichtiger mee omgaan :) Zijn er hardcases beschikbaar voor dit apparaat? Hij is waarschijnlijk stuk gegaan in de trein, hij zat in mn rugtas en er werd flink geduwd bij het naar buiten gaan (rare chinezen ;). Misschien dat ik nog iets met de reisverzekering kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:51:
[...]

Zijn er hardcases beschikbaar voor dit apparaat? Hij is waarschijnlijk stuk gegaan in de trein, hij zat in mn rugtas en er werd flink geduwd bij het naar buiten gaan (rare chinezen ;). Misschien dat ik nog iets met de reisverzekering kan regelen.
Ik had m'n sony reader in een dvd-slimcase gezet voor m'n vakantie

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[...]
Ligt het aan mij of is het scherm uit de garantie halen zeggen dat ze weten dat dit vaak stuk gaat? Hoe zit dit
bij andere merken eigenlijk?
De meningen zijn verdeeld. Bij de Sony schijnen ze ook erg vaak kapot te gaan. Ze zitten niet in de garantie om dezelfde reden dat de ruiten van je auto er ook niet in zitten. Het is nooit na te gaan of het een constructie fout is of gewoon grof geweld. Ik had na bijna een jaar ook een gebroken scherm. Het werd binnen een paar dagen opgelost (tegen betaling) Maar ik was er wel flink op vooruit gegaan. Ik leverde nl een oude 64MB versie in en ik kreeg een gloed nieuwe 512 MB versie terug. Natuurlijk was de accu ook nieuw. Dus dat was een voordeel.
Al met al is het wel een goed apparaat, lees echt super, reageert prima, bladzijde omslaan gaat ook snel genoeg. Erg goed dus, beetje jammer dat ie niet zo stevig is, zal er vanaf nu voorzichtiger mee omgaan :) Zijn er hardcases beschikbaar voor dit apparaat? .
Hij kan goed tegen vallen, maar erg slecht tegen torderen. Daar breekt het flinterdunne glaslaagje van. Ik heb hem zelf tijdens vervoer in een Tupperware doos zitten een Vershouddoos 2285F-2 650 ml. Daar past hij samen met het hoesje precies in. http://link.marktplaats.nl/267010508
Hij is waarschijnlijk stuk gegaan in de trein, hij zat in mn rugtas en er werd flink geduwd bij het naar buiten gaan (rare chinezen ;). Misschien dat ik nog iets met de reisverzekering kan regelen.
Chinezen? Dringen? Dat doen ze toch noooooooooit? Ze staan altijd zo netjes in de rij en laten haast iedereen voorgaan toch :) Prachtig land he

Die verzekering zou ik zeker proberen

[ Voor 19% gewijzigd door Ortep op 06-08-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nog even berichtje van mijn kant. Ben ondertussen al weer 1.5 week terug van vakantie. Wat mail verkeer met Bookeen gehad, foto verstuurd, scherm stuk. Dus heb em opgestuurd en net betaling voor reparatie gedaan, 135 euro inc verzendkosten. Is ie in ene best duur, maar liever dat dan een apparaat waar je niets aan hebt.
Ligt het aan mij of is het scherm uit de garantie halen zeggen dat ze weten dat dit vaak stuk gaat? Hoe zit dit bij andere merken eigenlijk?

Al met al is het wel een goed apparaat, lees echt super, reageert prima, bladzijde omslaan gaat ook snel genoeg. Erg goed dus, beetje jammer dat ie niet zo stevig is, zal er vanaf nu voorzichtiger mee omgaan :) Zijn er hardcases beschikbaar voor dit apparaat? Hij is waarschijnlijk stuk gegaan in de trein, hij zat in mn rugtas en er werd flink geduwd bij het naar buiten gaan (rare chinezen ;). Misschien dat ik nog iets met de reisverzekering kan regelen.
Dat is mooi klote voor je.

Ik heb ook een Cybook sinds ruim 2 jaar. Ik gebruik het ding dagelijks in de trein en heb hem dus altijd mee in mijn tas en de reader zelf in zo'n plastic-nepleren bescherming van Bookeen (en verder los in de tas). Ik probeer er altijd voorzichtig mee te zijn, maar dat lukt niet altijd: ben een paar keer per ongeluk op de tas gaan staan met de reader in de tas. Heb de reader ook op vakantie mee gehad en een paar dagen in een hete auto in de zon laten liggen. Vooralsnog sta ik er van te kijken hoe robuust dat schermpje is.

Dus hoewel ik wel meer berichten heb gelezen dat het schermpje snel stuk kan gaan heb ik daar vooralsnog gelukkig helemaal geen probleem mee gehad. Misschien dat je wat mazzel moet hebben met de productie kwaliteit van het exemplaar dat je hebt, maar mijn ervaring is op het moment in ieder geval erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan je bij een aantal eReaders een verzekering bijkopen voor diefstal/scherm/waterschade etc.

Net zoals bij notebooks zeg maar..
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.