Het eBookreader-ervaringentopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 152.349 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:25:
[...]

Best duur, ik heb hem voor € 289 gekocht bij chear.nl, maar daar is hij nu helaas uitverkocht.
Nog een extra tip: op de wiki van mobileread.com zijn korting coupons voor de bebook. En dan wordt die 272 euro volgens mij.

edit: Ook leuk bij mobileread.com, er is een apart onderdeel op het forum met een overzicht van leuke aanbiedingen van verschillende webshops. E-readers en E-books.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

JeroenH schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:37:
maar het is ook nog eens makkelijk om te zetten naar .rtf van 90x120 mm en dat leest helemaal briljant.
Waarom omzetten naar een fixed afmeting? het voordeel van een ebook is nu juist dat het free flowing kan zijn. Dan kan je gewoon de lettersoort en de grootte aanpassen en niet op de pagina's letten

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 15-04-2009 22:55 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren ben ik weer eens wezen rondneuzen wat de nieuwe ontwikkelingen zijn van epaper.

Leuk om te zien dat er al wat vaart in zit bij color epaper. Vandaag nog zie ik dit nieuws, een 13" color epaperprototype welke er al wat beter uitziet dan de flepia: http://www.akihabaranews....test+e-Paper+wonders.html

En gisteren dit overzichtje gezien van de huidige technieken:
http://www.epapercentral.com/epaper-technologies-guide

Helaas is pixelqi nog steeds vapor

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
Ik heb sinds een jaar ongeveer nu een IRex Iliad second edition en sinds vandaag heb ik een vage streep (van boven naar onder) op ongeveer 3/4 van het scherm. Volgens mij is er een contactje voor die pixel column kapot. Nu is het ansich niet zo'n probleem maar dit is het tweede probleem in vrij korte tijd. Ik vind dit voor een apparaat van bijna 600 euro eigenlijk niet kunnen.

Als ik mijn geld terug wil vragen sta ik dan in mijn recht denken jullie?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:31:
Ik heb sinds een jaar ongeveer nu een IRex Iliad second edition en sinds vandaag heb ik een vage streep (van boven naar onder) op ongeveer 3/4 van het scherm. Volgens mij is er een contactje voor die pixel column kapot. Nu is het ansich niet zo'n probleem maar dit is het tweede probleem in vrij korte tijd. Ik vind dit voor een apparaat van bijna 600 euro eigenlijk niet kunnen.

Als ik mijn geld terug wil vragen sta ik dan in mijn recht denken jullie?
Een streep dwars door het scherm heen is een ernstig defect. En je mag verwachten dat het toestel langer mee gaat dan 1 jaar. Dus je staat in je recht, qua theorie. In de praktijk...bel is irex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op mensen! Topic niet dood verklaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:00
Iedereen is aan het lezen! ;)

Ik heb nu een week of anderhalf veel gelezen (bijna elke dag 's avonds in bed een half uurtje en in de trein ongeveer een uur) zonder dat de BeBook aan de computer is geweest, en pas nu is het eerste accublokje (van de vier) uit gegaan. Dat gaat goed!

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:15:
Kom op mensen! Topic niet dood verklaren :)
tja.. als niemand reageert op de nieuwe ontwikkelingen...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb een gekkigheid in de BeBook ontdekt. Ik heb zojuist voor het eerst een audiobook er op gezet en op zich werkt dat aardig, goede geluidskwaliteit etc. Het enige is dus als je het apparaat uitzet en weer aan hij niet meer weet waar je in het boek bent. Dat is best lastig in een MP3-bestand van 75 minuten en vooral ook omdat je dan tegen de beperkte zoekmogelijkheden aanloopt.

Beetje jammer en voor mij geen groot probleem, maar als je verwacht had audiobooks te gaan luisteren op een BeBook gaat dat tegenvallen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:29:
Ik heb een gekkigheid in de BeBook ontdekt. Ik heb zojuist voor het eerst een audiobook er op gezet en op zich werkt dat aardig, goede geluidskwaliteit etc. Het enige is dus als je het apparaat uitzet en weer aan hij niet meer weet waar je in het boek bent. Dat is best lastig in een MP3-bestand van 75 minuten en vooral ook omdat je dan tegen de beperkte zoekmogelijkheden aanloopt.

Beetje jammer en voor mij geen groot probleem, maar als je verwacht had audiobooks te gaan luisteren op een BeBook gaat dat tegenvallen.
Dan toch maar een Sony :p

edit: ook leuk om te weten: http://www.ebookreaders.n...com_na_de_zomer_in_ebooks

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
Ik had nog een vraagje. Is iRex tegenwoordig nog steeds het enige bedrijf dat een e-reader met touchscreen op de markt heeft gebracht?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:21
bebook heeft aangekondigd dat ze binnenkort met een touchsscreen editie komen. Maar om direct antwoord te geven: ja, volgens mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:35:
Ik had nog een vraagje. Is iRex tegenwoordig nog steeds het enige bedrijf dat een e-reader met touchscreen op de markt heeft gebracht?
Nee, genoeg anderen. Hier het volledige overzicht: http://wiki.mobileread.com/wiki/E-book_Reader_Matrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:41
Hebben jullie OpenInkpot wel eens gebruikt met je BeBook? Dat werkt echt heel erg goed. Je kunt deze firmware gebruiken als 'programma' op je BeBook Dan hoef je de firmware niet te vervangen.

De leukste feature is wel in mobi books dat je het font kunt aanpassen per pixel. Verder kun je nog marges aanpassen en nog veel meer. Grootste minpunt van OpenInkpot is op dit moment wat mij betreft: geen drm en te weinig UI dingen, zoals zandlopertje enzo. Af en toe denk je dat ie 'hangt' want je ziet niets.

Hopelijk gaat de BeBook firmware deze kant op! Voor de mobis (zonder DRM) gebruik ik dus OI. Zie http://openinkpot.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Wat doet dat OpenInkpot nou precies? Van de FAQ op de website wordt niet echt veel wijzer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
JeroenH schreef op zondag 26 april 2009 @ 09:33:
Wat doet dat OpenInkpot nou precies? Van de FAQ op de website wordt niet echt veel wijzer...
OpenInkpot is een alternatief 'besturingssysteem' voor ebookreaders. Op dit moment wordt alleen de BeBook (en verwanten) ondersteunt.

OI verzorgt dan de software om verschillende formaten ebooks te tonen met verschillende instellingen daarbij.

Het vervangt dus de firmware van je bebook of je gebruikt het als programma op je BeBook zonder firmware te installeren. Je start dan eerst OI zoals je een boek opent, daarna krijg je eenzelfde menu als de BeBook heeft om boeken te kiezen, Bookshelf.

Probeer OI zeker eens uit, ik nu alleen nog als programma.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Het is zeg maar vergelijkbaar met de Rockbox software voor de iPods. Leuk initiatief, maar ik zie zelf niet zoveel minpunten aan de bestaande interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
Roamor schreef op zondag 26 april 2009 @ 17:45:
Het is zeg maar vergelijkbaar met de Rockbox software voor de iPods. Leuk initiatief, maar ik zie zelf niet zoveel minpunten aan de bestaande interface.
Ikzelf mis in de huidige interface vooral kleinere lettertypes, in mobis dus. Dit kun je zelf aanpassen in veel verschillende maten. Ook zelf de marges aanpassen is erg makkelijk te doen.

Zo krijg je steeds meer het idee van een boek/pocket, dus wat kleiner lettertype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
hansem schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:16:
[...]

Zo krijg je steeds meer het idee van een boek/pocket, dus wat kleiner lettertype.
Oke, maar een fysiek boek heeft natuurlijk een 'oneindige' resolutie, terwijl een ebook daarin toch beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

The Third Man

The Third Jellyfish

Roamor schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:34:
[...]

Oke, maar een fysiek boek heeft natuurlijk een 'oneindige' resolutie, terwijl een ebook daarin toch beperkt is.
In de praktijk echter kom je bij reguliere drukkerijen resoluties van 300 tot 600 dpi tegen, immers massaproductie eist lage productiekosten, dus waarom dan simpele letters in een hoge resolutie drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
In het artikel van http://tweakers.net/nieuw...-foto-5-inch-variant.html staat dat een Chinese fabrikant deze reader maakt. Nou zag ik op de website van deze fabrikant dat die ook een e-reader maakt met touchscreen. Eigenlijk ben ik wel benieuwd of er meer mensen zijn die interesse hebben of dat er al mensen zijn met ervaring over dit specifieke model (Hamlin eReader V9t.)

- Sorry, er zullen nog geen mensen zijn met ervaring omtrent dit model omdat deze nog niet beschikbaar is.

http://www.jinke.com.cn/C...glish/embedpro/newpro.asp
http://www.jinke.com.cn/C..._eReader_V9t_pamphlet.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 13:20
Da's inderdaad goede info! Wel gek dat het ePub icm de Sony wordt. De Sony leest vooralsnog ePub niet helemaal lekker want uitvullen werkt niet. Ik trek het slecht om geen 'uitvulling' te hebben als ik aan het lezen ben dus ik moet wel voor LRF gaan. Ik zou verwachten dat bol dat dan ook gaat doen.

Daarnaast hoop ik dat ze de boeken goedkoper dan papieren boeken gaan maken. Het is allemaal leuk en aardig, maar opzich zou ik over een jaar of 5 wel die paar honderd euro die ik in mn reader gestoken heb terug willen zien in de vorm van 'niet voor het productieproces betalen'.

[ Voor 20% gewijzigd door Pozo op 01-05-2009 20:35 ]

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Zag vandaag bij de MediaMarkt Amsterdam de Iliad 2nd edition voor 399 euro liggen. Is er een prijsverlaging? Of is dit een fout van de MM?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

http://www.pcworld.com/ar...y_print_media_savior.html
Amazon plans to introduce a new, larger version of its e-book reader Kindle as early as this Wednesday according to reports. The new device will be aimed as an alternative to physical newspapers and magazines in a bid to salvage the dying print media.
Lijkt me een stuk minder handig mee te nemen, maar ideaal voor A4-formaat PDFs enzo :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:39
Nvidiot schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:09:

[...]

Lijkt me een stuk minder handig mee te nemen, maar ideaal voor A4-formaat PDFs enzo :)
Hamm dan word mijn digitale lessenaar wellicht toch nog realiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Nvidiot schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:09:

[...]

Dit is voor mij dus de E-book reader die ik zoek (nu nog kleur dan :p ) benieuwd of het betaalbaar word! Ik wil voornamelijk PDF's kunnen lezen erop ;)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 16:02
En de productpagina van de nieuwe Kindle DX.

Schermdiagonaal: 9.7inch
Native PDF support
... veel meer, zie productpagina.

Prijs 489dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat er uit te kijken naar de nieuwe kindle, maar ik vind hem te duur en veel te groot. Dat probleem heb ik sowieso met alle ebookreaders. Ik wil er graag 1 op pocketformaat voor rond de 100 euro. Maar ik wacht er al jaren op en ze lijken juist duurder te worden door nieuwe mogelijkheden ipv goedkoper?

Momenteel koop ik veel mass pockets op internet (uit Engeland ivm lage pound) en betaal incl. verzendkosten 5 euro. Die boeken kan ik ook (ok, wel niet geheel legaal) downloaden op internet, maar als ik gemiddeld 2 boeken per maand lees heb ik pas na ongeveer 3 jaar mijn ebookreader uit de kosten en dat is toch niet de bedoeling?

Heeft iemand een verklaring waarom de ebookreaders niet goedkoper worden, zo gaat het toch niks worden met zo'n apparaat voor de gemiddelde lezer die niet teveel wil investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Als die Kndle DX van Amazone goedkoper was, had ik er zo eentje bestelt. Dit is echt ideal voor mij. Lekker pdf's lezen op de bankd/bed/tuin zonder het gezeul van een laptop.

500 te veel, 300 (nog deur) maar heb ik het er wel voorover. Nog even wachten dus :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:03:
als ik gemiddeld 2 boeken per maand lees heb ik pas na ongeveer 3 jaar mijn ebookreader uit de kosten en dat is toch niet de bedoeling?
Het is jouw bedoeling niet, dat geloof ik beest. Maar waarom zou dat ook de bedoeling van de fabrikant zijn? Die wil alleen maar winst maken
Heeft iemand een verklaring waarom de ebookreaders niet goedkoper worden, zo gaat het toch niks worden met zo'n apparaat voor de gemiddelde lezer die niet teveel wil investeren?
Ze zijn goedkoper geworden het afgelopen jaar. Ik kocht mijn Cybook eerverleden jaar in september voor 350 Euro. Nu kan je hem voor 280 Euro kopen. Een prijsdaling van 20% is nogal fors.

Bovendien: Een groot deel van de tijd was er een vreselijk tekort aan schermen. Er waren zelfs wachttijden van 1-2 maanden als je er eentje wilde. Je kon op een gegeven moment via eBay er een tweedehands direkt geleverd krijgen voor meer dan de nieuwprijs.

Waarom zouden ze de prijs dan verlagen? Ze konden er voor de vraagprijs van 350 Euro al niet voldoende produceren. Prijsverlagingen gaan alleen maar te koste van de winst en verhogen niet de omzet bij een tekort.

Bovendien, het is nog steeds een niche product, maar de doelgroep is over het algemeen wat ouder (meer dan 66% schijnt boven de 40 te zijn, leest veel en heeft er redelijk wat geld voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Momenteel koop ik veel mass pockets op internet (uit Engeland ivm lage pound) en betaal incl. verzendkosten 5 euro.
Zijn die digitaal?
Die boeken kan ik ook (ok, wel niet geheel legaal) downloaden op internet, maar als ik gemiddeld 2 boeken per maand lees heb ik pas na ongeveer 3 jaar mijn ebookreader uit de kosten en dat is toch niet de bedoeling?
Sterker nog, veel ebooks zijn momenteel op veel plekken net zo duur als traditionele boeken. De grote voordelen zijn echter; draagbaarheid, gemak (zeker als je voorheen digitaal las vanaf een beeldscherm) en flexibiliteit. Als je iets moeilijk kunt lezen, dan vergroot je gewoon de letters. ;)
Dat is helaas inherent aan early-adopters, dat wordt vanzelf beter. Maar de 300 euro die ik voor mijn sony heb betaald, daar heb ik geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
Momenteel koop ik veel mass pockets op internet (uit Engeland ivm lage pound) en betaal incl. verzendkosten 5 euro. Die boeken kan ik ook (ok, wel niet geheel legaal) downloaden op internet, maar als ik gemiddeld 2 boeken per maand lees heb ik pas na ongeveer 3 jaar mijn ebookreader uit de kosten en dat is toch niet de bedoeling?
Een groot voordeel van dit downloaden is dat je kosteloos nieuwe schrijvers en boeken kunt uitproberen. Ik wil gewoon niet weten hoeveel geld ik weggegooid heb door boeken te kopen die me achteraf zwaar tegenvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DHerbig schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:56:
[...]
Een groot voordeel van dit downloaden is dat je kosteloos nieuwe schrijvers en boeken kunt uitproberen.
Een aantal schrijvers maakt daar ook dankbaar gebruik van door hun boeken gratis aan te beiden en te vragen dat je betaalt wat je het waard vindt. Ik heb zo nu en dan contact met een van die schrijvers en hij zegt dat hij nog steeds niet veel verdient, maar dat hij nu meer krijgt dan toen de uitgever het regelde. En dat allemaal door die paar mensen uit die niche market die wat aan hem geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenow
  • Laatst online: 11-09 13:03
Genoeg ontwikkelingen.. rond augustus komt de 5"versie van de Bebook.. gaat €200 kosten en kan hetzelfde als de huidige Bebook. Dan komt er nog de Bebook 2, met groter scherm, 3G en dus rechtstreeks downloaden vanuit de winkel etc. Zie het nieuwe filmpje . De Bebook 2 gaat tussen de €350 en €400 kosten. En dan heb je eind deze maand nog de Cool-er ebookreader.. Ik zou zeggen, er zit schot in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit weekeinde een irex geleend van een collega, maar vond hem net als de ilead die ik iets van 2 jaar geleden geleend had echt te traag.

Zijn er al ebookreaders uit waarbij je niet zo lang moet wachten voordat hij is opgestart / voordat je na het aanklikken van het boek de tekst op je scherm hebt? En bij het maken van aantekeningen liep het schrift op beeld best flink achter bij het pennetje waarmee je schrijft, scheelt toch wel een seconde.

Als hij eenmaal aan is werkt hij verder prima hoor, maar dat trage stoort mij best wel.

Die cool-er is trouwens echt super! En maar 225 euro?! Wow, dat gaat inderdaad de goede kant op.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:10:
Zijn er al ebookreaders uit waarbij je niet zo lang moet wachten voordat hij is opgestart / voordat je na het aanklikken van het boek de tekst op je scherm hebt?
Euhm, je moet hem denk ook niet uitdoen, maar in de slaapstand laten sukkelen. ;) Dan is hij mij in 1 seconde weer actief.

En de eerste keer dat een groot boek moet worden ingelezen duurt bij mij idd wel enkele seconden (max 10), maar echt storend vind ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
^^^^^^ Precies wat hij zegt. Mijn BeBook is plenty snel als je hem niet uit en aan zet. Ik heb hem nu twee maanden of zo en ik ben er nog altijd zeer blij mee, al vele boeken op verslonden. Pas drie keer opgeladen of zo. Al twee keer aansprkaa gehad in de trein over wat dat nou precies was "ik dacht dat je naar een fotolijstje aan het staren was".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De sony reader krijg je ook niet eens uit met een knopje. Die gaat altijd in standby, of je met even door het menu vrotten om device shutdown te kiezen.

Maar het mooie van ereaders is natuurlijk om het gewoon aan te laten staan zodat het beeld behouden blijft. Kost toch geen stroom ;)

Hoe vaak ik de reader wel niet heb laten staan om later weer terug te komen en te denken bij het zien van die pagina op het scherm "oh ja, ik was dat nog aan het lezen"

[ Voor 22% gewijzigd door kmf op 19-05-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

JeroenH schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:48:
Al twee keer aansprkaa gehad in de trein over wat dat nou precies was "ik dacht dat je naar een fotolijstje aan het staren was".
Ik zat 2 weken geleden op een camping te lezen. Komt een een vent aanlopen met een grote grijns op zijn gezicht. Hij zwaait met een ding...Ja, ook hij zat op een Cybook te lezen. Langzaam maar zeker dringen ze door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

kmf schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:32:
Maar het mooie van ereaders is natuurlijk om het gewoon aan te laten staan zodat het beeld behouden blijft. Kost toch geen stroom ;)
Hij had het over een Irex/Illiad. Die hebben draadloos, handschrift herkenning en nog meer dingen die stroom vreten. Als je daar langer dan een dag mee wil doen dan moet je hem wel uitzetten.

De Cybook, Bebook, Sony en andere Hanlin achtige readers zijn veel zuiniger omdat ze al die zooi niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag aan de ebookbezitters:

ik zou er graag op termijn 1 willen kopen met een ingebouwd woordenboek, dat je zeg maar op een woord kan klikkeno m de betekenis te zien. Bestaan die al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:18:

ik zou er graag op termijn 1 willen kopen met een ingebouwd woordenboek, dat je zeg maar op een woord kan klikkeno m de betekenis te zien. Bestaan die al?
Uiteraard; check de wiki: http://wiki.mobileread.com/wiki/E-book_Reader_Matrix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Yep...ik gebruik het dagelijks op mijn Cybook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Op mijn iLiad werkt dit voor mobipockets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mobileread.com zag ik het volgende bericht van een lcd reader, minder prettig voor je ogen natuurlijk maar wel leuk om te zien :)

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=47593

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Misschien een hele domme vraag maar toch... Ik las dat de nieuwe bebook2 Wifi aan boord heeft. Betekent dit dat je deze reader ook kan gaan gebruiken om op het web te browsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:07:
Op mobileread.com zag ik het volgende bericht van een lcd reader, minder prettig voor je ogen natuurlijk maar wel leuk om te zien :)

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=47593
De komende twee weken wordt het ook spannend.
Eink komt op 31 mei met een demo van color eink. Er wordt dan 4x zoveel transistoren per pixel gebruikt om de kleuren weer te geven. Dit zal inherent ook betekenen dat grijs/witte schermen ook 4x zo'n hoge resolutie moeten kunnen bereiken.

PixelQi komt ook eind mei/begin juni met de eerste demo van hun epaper/lcd hybrid prototypescherm (basically, all the goods of LCD combined with all the goods of epaper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
ernie12121 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:30:
Misschien een hele domme vraag maar toch... Ik las dat de nieuwe bebook2 Wifi aan boord heeft. Betekent dit dat je deze reader ook kan gaan gebruiken om op het web te browsen ?
Geen idee maar als het scherm hetzelfde is als dat van de BeBook 1 lijkt het apparaat me er niet geschikt voor. De beeldwisseling is daarvoor te traag. Als je wil webbrowsen, zou je dan niet liever kijken naar een netbook of goede PDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Bedankt Jeroen, ik was gewoon nieuwsgierig. Eeen ebookreader lijkt me ideaal met name vanwege het lage gewicht en de lange batterijduur. Vooral op vakantie lijkt me dat perfect en als je dan ook nog kan surfen dan kan ik m'n laptop lekker thuislaten.. In een Netbook heb ik me nog niet verdiept maar een pda heeft denk ik een te klein beeldscherm om comfortabel een boek te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:44
kmf schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:03:
[...]

Eink komt op 31 mei met een demo van color eink. Er wordt dan 4x zoveel transistoren per pixel gebruikt om de kleuren weer te geven. Dit zal inherent ook betekenen dat grijs/witte schermen ook 4x zo'n hoge resolutie moeten kunnen bereiken.

PixelQi komt ook eind mei/begin juni met de eerste demo van hun epaper/lcd hybrid prototypescherm (basically, all the goods of LCD combined with all the goods of epaper)
Mooi. Hopelijk komen er gauw e-readers met de mogelijkheid om video af te spelen, dat zie ik eigenlijk wel zitten. Alleen zal het prijskaartje weer torenhoog zijn, maar dat heb je als early adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Tharoy schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:11:
[...]

Mooi. Hopelijk komen er gauw e-readers met de mogelijkheid om video af te spelen, dat zie ik eigenlijk wel zitten. Alleen zal het prijskaartje weer torenhoog zijn, maar dat heb je als early adapter.
Komt eraan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ben ook heel benieuwd naar PixelQi
kmf schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:03:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bebook of Cybook?

Ik heb inmiddels heel wat afgespeurd, maar het is me nog niet helemaal duidelijk welke van de 2 nou eigenlijk het prettigst in het gebruik is en het minst storingsgevoelig. Persoonlijk vind ik de cybook het mooiste ;)

De Sony is ook een optie, vooral omdat het er op lijkt dat bol.com hier zaken mee gaat doen, maar ik hoop eigenlijk dat de boeken die bol gaat publiceren ook op 1 van de andere 2 readers te lezen zijn, aangezien de Sony nog altijd niet in nederland te krijgen is en ik er natuurlijk liefst vandaag 1 aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Wat mij erg heeft geholpen bij mijn keuze; is het vele bekijken van Youtube videos. Zeker omdat mijn uiteindelijke keuze (de Sony) idd nog niet beschikbaar/voelbaar is in Nederland. Qua schermen verschillen ze niet veel van elkaar, maar het zullen de kleine dingen zijn die je uiteindelijk een keuze laten maken.

Of er verschil is in storingsgevoeligheid weet ik eigenlijk niet, volgens mij zijn met name de rijker uitgeruste modellen daar vatbaarder voor, zoals de iRex. Dit is volgens mij ook ergens in dit topic besproken. Hoe simpeler, hoe minder er fout kan gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik zou het je niet kunnen zeggen omdat ik geen ervaring heb met de Cybook, maar over de Bebook kan ik na twee maanden stevig gebruik kort zijn: hij voldoet 100% aan mijn wensen.

Let wel: ik lees alleen maar romans in txt, rtc of doc-formaat. Ik ben er al achter dat PDF geen briljante ondersteuning heeft, wat volgens mij meer aan het hardcoded formaat A4 van 99% van alle PDF's icm met het niet-A4 scherm van de Bebook ligt dan aan iets anders. Dus al het lezen van PDF's één van je hoofddoelen is kan ik de Bebook niet aanraden, tenzij je ze uit een bronbestand (wat dus geen PDF is) zelf kunt maken en het formaat op 100x120mm kunt zetten. De MP3-speler is ruk: hij onthoudt niet waar hij is in een track, beetje jammer in een audiobook van anderhalf uur. Ook geen wifi aan boord, dus als je een abonnement op kranten wilt etc. is de Bebook niet de juiste keuze.

Er zijn hier en daar nog wat ruwe kantjes. Interface is USB 1. Dat vind ik heel raar, maar mijn laptop heeft een SD-cardreader dus boeien. Ik zet de ebook nooit uit, alleen op toetsenblokkering. Ik denk dat dat er de oorzaak van is dat hij ongeveer één of twee keer per maand vastloopt bij het omslaan van een pagina. Even een softreset (uit en aan) en hij doet het weer, hoewel hij vergeet op welke pagina hij was. Maar door vóór de reset naar het paginanummer te kijken kun je daar gewoon weer snel heen navigeren. In 'paginaloze' formaten zoals txt weet het apparaat niet goed hoeveel pagina's het document heeft en schat dat veel te hoog in. De eerste paar keer kwam ik daardoor veel sneller bij het einde van een boek dan ik dacht. Door bij het beginnen van een boek even naar de laatste pagina en weer terug naar de eerste pagina te springen berekent hij het goed.

Verder: zalig. Ik lees overal: in bed, in de trein, in de achtertuin of op het strand in felle zon of binnen bij kunstlicht. Met een 4Gb SD-kaartje kan ik er meer boeken opzetten dat ik mijn leven kan lezen (een beetje ebook zonder plaatjes in txt of rtf-formaat is 800-1200k, dus reken maar uit...). De acculevensduur is zeer riant. Ik denk dat ik gemiddeld een uur per dag lees, misschien wel meer en met dat gebruik gaat de accu makkelijk drie tot vier weken mee. In die tijd heb ik hem nog nooit onder de 25% zien komen (drie van de vier blokjes weg). De meegeleverde hoes beschermt hem goed, hoewel ik hem meestal los in mijn binnenzak heb met het scherm naar me toe.

Ik ben overigens een uitgebreide review van de Bebook aan het schrijven welke ik op mijn website zal publiceren, ik hoop dat ergens tegen eind volgende week af te hebben. Als er belangstelling voor is wil ik hier wel even een seintje geven als hij online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:27:
[...]

Ik ben overigens een uitgebreide review van de Bebook aan het schrijven welke ik op mijn website zal publiceren, ik hoop dat ergens tegen eind volgende week af te hebben. Als er belangstelling voor is wil ik hier wel even een seintje geven als hij online staat.
Graag!, zo houden wij allemaal deze thread een beetje levend en wordt dit onderwerp populairder op GOT.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
JeroenH schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:27:
[...]
Verder: zalig. Ik lees overal: in bed, in de trein, in de achtertuin of op het strand in felle zon of binnen bij kunstlicht.
Ik merk overigens wel dat als het warm is ( en dan zit ik in de schaduw, niet eens in de volle zon), dat de omslagen merkbaar 'stroperiger' worden.
Tuurlijk, altijd interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Roamor schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:28:
Ik merk overigens wel dat als het warm is ( en dan zit ik in de schaduw, niet eens in de volle zon), dat de omslagen merkbaar 'stroperiger' worden.
Dat was mij nog niet opgevallen... maar ik ga er op letten. Precies het omgkeerde van LCD als ik het zo lees (die worden erg traag bij lage temperaturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De Cybook is veel krachtiger in de mobi/prc hoek. En dat is op dit moment min of meer de standaard in eBoek formaten. De Bebook is beter in de ePub. Daar zal je keuze van afhangen. Theoretisch is ePub beter...in theorie dus. In dee praktijk maakt het alle beloften nog niet waar. En bijna niemand levert het (nog) Dat wil dus niet zeggen dat het slecht is.

Als je mobi vergelijkt met ePub, dan heeft ePub officieel de beste mogelijkheden. In de praktijk zijn ze nog lang niet allemaal goed uitgewerkt op de readers. En daar komt bij: Vaak heb je de extra mogelijkheden ook niet nodig als je gewoon leest. Wat heb je meer nodig dan verschillende lettertypes, de mogelijkheid om een inhoudsopgave te gebruiken en dingen als Nieuwe Pagina an Nieuwe Alinea. Links en rechts uitvullen doet (op dit moment) ePub slechter dan Mobi.

En wat ronduit wel slecht is in ePub is de ondersteuning van woordenboeken. Zeg maar gewoon dat die er niet is, vergeleken met een CyBook. Ik gebruik mijn woordenboek met grote regelmaat. Ik lees veel Engels en als er ee woord is wat ik niet helemaal kan plaatsen: Selecteer het en zoek het op.

En er is op dit moment als een versie van de firmwar van de Cybook waar ePub in zit. Het probleem schijnt te zijn dat je geen Mobi met DRM en ePub met DRM op één device mag hebben.

Wat 'leeservaring' betreft zullen ze weinig tot niets voor elkaar onder doen. Ze hebben hetzelfde scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 02-06-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Roamor schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:28:

Vreemd....Hij wordt officieel nl trager als hij kouder wordt. Leg hem maar eens in de koelkast en sla dan om. Ik heb er de afgelopen dagen (Het was 30 graden tijdens mijn vakantie) niets van gemerkt dat hij trager werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Laatst online: 01:21
Ortep, wat bedoel je met 'De Cybook is veel krachtiger in de mobi/prc hoek'? Ik lees met grote tevredenheid mobi's op mn bebook; het enige wat ik weet wat een verschil is tussen de cybook en de bebook met mobi's is het ontbreken van van de woordenboek-functie op de bebook.

Verder ondersteund de bebook volgens mij meer veschillende formaten dan de cybook - iig toen ik het laatst uitzocht. Verder komt er in een/de volgende firmware voor de bebook ondersteuning voor het reflowen van PDF's, volgens de geruchten, en wordt wifi ondersteuning dmv een extra insteekkaartje ook binnenkort verwacht.

Denk dat je overigens dat geen van deze 2 ebook readers je echt ongelukkig zal maken - ik ben dus biased naar de bebook - voornamelijk vanwege de goede formaat-ondersteuning & firmware updates die zinnige dingen toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interesting... the PixelQi's scherm lijkt in epapermode een betere contrast te hebben dan een eink-scherm

Afbeeldingslocatie: http://pixelqi.com/blog1/wp-content/uploads/2009/06/kindle_netbook_readingmode.jpg
Afbeeldingslocatie: http://brecklundin.smugmug.com/photos/552304088_xF5rF-L.jpg
http://pixelqi.com/blog1/2009/06/01/answering-the-blog/

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 02-06-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Blaurens schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:11:
Ortep, wat bedoel je met 'De Cybook is veel krachtiger in de mobi/prc hoek'? Ik lees met grote tevredenheid mobi's op mn bebook; het enige wat ik weet wat een verschil is tussen de cybook en de bebook met mobi's is het ontbreken van van de woordenboek-functie op de bebook.

Verder ondersteund de bebook volgens mij meer veschillende formaten dan de cybook - iig toen ik het laatst uitzocht. Verder komt er in een/de volgende firmware voor de bebook ondersteuning voor het reflowen van PDF's, volgens de geruchten, en wordt wifi ondersteuning dmv een extra insteekkaartje ook binnenkort verwacht.

Denk dat je overigens dat geen van deze 2 ebook readers je echt ongelukkig zal maken - ik ben dus biased naar de bebook - voornamelijk vanwege de goede formaat-ondersteuning & firmware updates die zinnige dingen toevoegen :)
Het is niet dat je met een BeBook geen mobi mee kan lezen. Maar een Cybook hij is gewoon wat beter in dingen als verschillende fonts, uitvullen, woordenboek ondersteuning enz.
Ja, de BeBook ondersteunt meer formaten. Maar dat maakt niet uit, je hebt het niet nodig. Als je de officiele Mobireader software gebruikt om de Cybook te vullen dan zet hij het automatisch voor je om naar PRC, inclusief PDF. Bovendien staat je bibliotheek ook op je PC, netjes met alle meta data zichtbaar

PDF reflowen is en blijft ook met nieuwe software niet meer dan een lapmiddel. Het is nog niemand gelukt het echt goed te doen. Ook niet op een forse PC zelfs niet met dure pakketten als ABBYY. Je moet er ook zo ver mogelijk vandaan blijven.

Wifi kan handig zijn, maar gebruikt ook relatief veel stroom. En dat kan je leesplezier fors verminderen. WIFI is iets wat veel wordt gevraagd, maar wees eens eerlijk, waar heb je het voor nodig? Om je reader te vullen met boeken? Dat heb ik in het begin vaak gedaan, maar nu er zo'n 450 op staan gebruik dat maar zelden nog. En hij moet hoe dan ook zo nu en dan worden geladen. Dan hangt hij toch met zijn kabel aan de PC Dat kan je gelijk gebruiken om hem te vullen met boeken. Of anders om: Als je hem regelmatig vult met boeken/artikelen hoef je hem bijna nooit te laden omdat hij ondertssen geladen wordt. En als je dat met wifi doet zal je hem door het verhoogde stroomgebruik vaker aan de USB kabel moeten hangen omdat hij leeg is.

Nogmaals: De BeBook is niet slecht en de CyBook ook niet. Het display is hetzelfde en je moet gewoon kiezen wat je nodig hebt. Voor mij is het woordenboek dus al een dealbreaker. dat kan de BeBook niet, dus koop ik hem niet. Maar een ander kan hele andere afwegingen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amazon legt DRM-tijdbom onder eigen ebook platform: http://www.eburon.nl/0906...nder_eigen_ebook_platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Voor DRM op ebooks zijn 'oplossingen' om ze toch op andere readers te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ortep schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:18:
Voor DRM op ebooks zijn 'oplossingen' om ze toch op andere readers te lezen
Ok, maar wie hebben ze er weer mee? De eerlijke, betalende lezer.... Ik dacht dat de muziekindustrie al wel genoeg tegen die steen was aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Roamor schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:32:
[...]

Ok, maar wie hebben ze er weer mee? De eerlijke, betalende lezer....
Klopt, dat is de persoon die zijn aangeschafte boeken moet gaan 'behandelen' Mensen die de boeken 'zomaar' ergens hebben gevonden hoeven dat niet te doen. Het is ook knap zinloos om DRM op boeken te ztten. Het is er zo eenvoudig af te slopen dat je je afvraagt waarom ze het eigenlijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnieuw explosieve stijging verkoop ebooks in de VS: http://www.ereaders.nl/10...ging_verkoop_ebooks_in_vs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 lessen met betrekking tot het gebruik van digitale studieboeken: http://www.ereaders.nl/15...van_digitale_studieboeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog eentje: Kiest Amazon dan toch voor ePub?
http://www.ereaders.nl/16...amazon_dan_toch_voor_ePub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij bent snel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Google Alerts zijn soms erg handig ;)

Ik heb zelf nog geen Ereader, maar wacht er met smart op wanneer Bol.com mijn zijn aanbod komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bol.com komt met de Sony 505 en 700.

Waar koop jij je eBooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:31:
Bol.com komt met de Sony 505 en 700.

Waar koop jij je eBooks?
Ik ben misschien van plan de 505 of 700 in New York te kopen (ga ik van de zomer heen).
Maar moet nog wel research doen enzo. Wat ik handig zou vinden, is het maken van aantekeningen.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Beta schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:18:
[...]

Ik ben misschien van plan de 505 of 700 in New York te kopen (ga ik van de zomer heen).
Maar moet nog wel research doen enzo. Wat ik handig zou vinden, is het maken van aantekeningen.
Kan alleen op de 700, de 505 heeft geen inputmogelijkheid.

Is het al bekend met welke DRM opties Bol.com gaat komen? Ik moet zeggen dat DRM mij sowieso al afschrikt, in welke vorm dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze gaan Epub aanbieden, dus zal het Adobe Adept worden

Trouwens de 700 is bijna niet te lezen in het daglicht vanwege het glanzende scherm

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er zijn er zo ontstellend veel gratis te krijgen dat ik zelden aan kopen toe kom. Maar de paar die ik gekocht heb heb ik van mobipocket. Maar van bv Carver heb ik ze direct gekocht. Hij vraagt een bijdrage, meer niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 16-06-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:10:
[...]

Er zijn er zo ontstellend veel gratis te krijgen dat ik zelden aan kopen toe kom. Maar de paar die ik gekocht heb heb ik van mobipocket
Ok misschien een leuke vraag voor iedereen: Waar koop jij je eBooks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

ePub heeft trouwes een aardig nadeel. Het kan niet of nauwelijks omgaan met woordenboeken. Dat zou voor mij een reden zijn om het niet te gebruiken. Mocht ik dan boeken alleen in ePub kunnen krijgen dan zet ik ze om naar Mobi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, zou me niks verbazen als epub ook deze functie gaat krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:10:
[...]

Er zijn er zo ontstellend veel gratis te krijgen dat ik zelden aan kopen toe kom. Maar de paar die ik gekocht heb heb ik van mobipocket. Maar van bv Carver heb ik ze direct gekocht. Hij vraagt een bijdrage, meer niet.
Maar zijn die ebooks dan ook in het Nederlands te krijgen. Ik lees graag thrillers, maar ik heb er nog geen gratis gevonden in het Nederlands. Ik zou eerlijk gezegd ook niet goed weten waar ik ze zou moeten vinden. En al helemaal niet Nederlandstalig. Dat is dan ook de reden dat ik wacht tot Bol.com ermee komt, want ik verwacht dan een grote toename van Nederlandstalige ebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net ereader gekocht via www.mediastreamershop.nl cybook, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:58:
[...]

Maar zijn die ebooks dan ook in het Nederlands te krijgen. Ik lees graag thrillers, maar ik heb er nog geen gratis gevonden in het Nederlands. Ik zou eerlijk gezegd ook niet goed weten waar ik ze zou moeten vinden. En al helemaal niet Nederlandstalig. Dat is dan ook de reden dat ik wacht tot Bol.com ermee komt, want ik verwacht dan een grote toename van Nederlandstalige ebooks.
Probeer het is hier en dan >>> Gratis eBooks en dan op taal selecteren. De gratis eBooks staan alleen niet op genre geselecteerd.

edit: @djuice, zou je kunnen laten weten of je de cybook heb met Mobi of Epub ondersteuning?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel, ik ga er eens een kijkje nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:58:
[...]

Maar zijn die ebooks dan ook in het Nederlands te krijgen.
Het meeste is inderdaad in het Engels. Als je gaat kijken op www.mobileread.com dan zal je er flink wat vinden en ook veel verwijzingen naar andere sites waar boeken te vinden zijn. Het voordeel van deze gratis Engelse boeken is dat je ze gewoon kan proberen. Je Engels gaat er van vooruit en het kost je niets. Dat in tegenstelling tot papieren boeken die je echt moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er stonden op die site geen Nederlandstalige boeken naar mijn smaak. Ik heb geen zin om in het Engels te gaan lezen. Ik kan gerust wel aardig engels lezen, maar ik wil wel alles goed kunnen begrijpen. Lezen is voor mij echt een hobby en dat moet voor mij gemakkelijk zijn. Ik wacht wel gewoon nog even geduldig af tot er meer aanbod komt als Bol.com er eenmaal mee start. Voorlopig heb ik nog wel genoeg papieren boeken in mijn kast liggen om nog even vooruit te kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de iRex DR1000S aanschaffen vanwege het formaat. Maar is de pen noodzakelijk om het toestel te kunnen bedienen? Ik heb nml een handicap en kan zo'n ding niet hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Review van de Kindle DX

Groter scherm maar wel met een schijnbaar onhandelbaar toetsenbord en overgevoelige bewegingssensor. Nog niet het 'killer-device' waar Amazon op hoopte.

Op zich wil ik nog wel eens de overstap maken naar een groter scherm voor comics, dus desondanks hoop ik dat de Kindle DX toch een groot succes wordt zodat ook andere fabrikanten meegaan. Die vervolgens niet zo radicaal aan lock-in doen natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen kan die DX geen epub en mobipocket lezen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:15:
Alleen kan die DX geen epub en mobipocket lezen toch?
Misschien wel :p

http://www.ereaders.nl/16...amazon_dan_toch_voor_ePub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien. :) Kan wel een tijd gaan duren dan.

En mobipocket dan? Kan hij dat nu wel of niet aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobi zonder DRM wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat zijn die van ebook.nl en selexyz niet he? Weet jij waar ik zulke boeken kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je kan ze met drm kopen en daarna de drm af strippen, dat is doodsimpel. En zolang je ze niet doorgeeft niet eens illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:41:
Je kan ze met drm kopen en daarna de drm af strippen, dat is doodsimpel. En zolang je ze niet doorgeeft niet eens illegaal.
Is dit de simpelste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:08:
[...]

Maar dat zijn die van ebook.nl en selexyz niet he? Weet jij waar ik zulke boeken kan vinden?
Klopt, volgens mij "verkocht" selexyz in het begin ook gratis eBooks. Maar nu zie ik ze niet zo snel. Een paar posts eerder heb ik al aangegeven waar ook nog gratis eBook staan :)
Probeer het is hier en dan >>> Gratis eBooks en dan op taal selecteren. De gratis eBooks staan alleen niet op genre geselecteerd.
@Ortep
En wat Ortep zegt mag ook, zolang je ze niet verspreid. Dan kan je ook nog een progje gebruiken genaamd calibre om ze naar verschillende formaten om te zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

yep...dat is een prachtig overzicht. Ik vraag me af hoe lang het blijft staan. In Amerika schijnt het tegen de wet te zijn

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.