gisteren 3 keer grijs scherm en vanochtend weer: neem vandaag afscheid van de Pro. Jammer van het toestel maar erg vervelend. Krijg je een oproep, neem je op en alles staat op grijs. Daar heb ik geen mobiel voor
hmmm, dat zuigt wel. Ik nog geen 1x na 3 weken. Heb je al eens geprobeerd zonder TouchFLO?Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:17:
gisteren 3 keer grijs scherm en vanochtend weer: neem vandaag afscheid van de Pro. Jammer van het toestel maar erg vervelend. Krijg je een oproep, neem je op en alles staat op grijs. Daar heb ik geen mobiel voor
omruilen/aanbieden ter reparatie geen oplossing?
[ Voor 5% gewijzigd door MeIsTwisted op 27-08-2008 11:37 ]
Multimonitor is relax :P
Zoals ik al eerder aangaf (Coromoto in "Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 2]") lijkt het volledig cosmetisch van aard te zijn en aan de buitenkant zich te bevinden. Het oppervlak van het toestel houdt daar blijkbaar net iets meer huidvet achter dan in de nabije omgeving, wat dus als een vlek zichtbaar wordt. Ook als het uitstaat is dat zichtbaar, en na schoonmaak met een microvezel brillendoekje is het weer weg.El-Loco schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:00:
En: ook ik heb "de vlek". Heeft het niet te maken met de antenne die erachter zit oid?
Gisteravond had ik eindelijk na iets meer dan een half uur een GPS fix, en later lukte het keer op keer.
Wel heb ik gemerkt dat als de telefoonfunctie uitstaat (geen cellulaire verbinding), GoogleMaps zegt dat mijn toestel niet geschikt is voor de functie "Mijn Locatie".
Hmm, sommige mensen doen hun Pro alweer weg (permanent of ter reparatie) en ik zit er nog op te wachten!! Ondanks dat het toestel op voorraad is, hebben ze het zo druk dat ze de orders niet de deur uit krijgen helaas. Hopelijk deze week nog, of anders volgende week.
Anyway; de problemen die sommigen hebben met de Pro zijn in mijn ogen toch vaak ook "kleine" zaken. Vaak is het zo dat "out-of-the-box" het apparaat goed werkt, zoals GPS (kan gewoon even duren: op mijn Touch Cruise duurde de 1e fix een UUR! Gewoon gewacht en sindsdien alles perfect). Maarja, wij zijn tweakers dus zelfs voordat het apparaat goed en wel ingericht is, staan de tweaks of zelfs andere ROMs er alweer op. En dan, zoals het een goede NL'er betaamd; klagen dat het niet werkt!
De batterijduur is inderdaad erg afhankelijk van het gebruik. Met de Cruise heb ik toch altijd wel 2 dagen gehaald, inclusief wat bellen, de hele dag BT aan en af en toe WiFi. Ook staat mijn 3G de hele dag aan. Ik verwacht niet anders van de Pro, want mijn HTC Touch haalde zelfs wel 3 dagen.
Overigens is de "Advanced Config Tool" van TouchXperience erg lekker om mee te werken.
Ik zoek alleen nog een NL woordenboek voor de UK ROM. De versie (.CAB) file die op xda-developers te vinden is, werkt helaas niet op mijn custom ROM.
Anyway; de problemen die sommigen hebben met de Pro zijn in mijn ogen toch vaak ook "kleine" zaken. Vaak is het zo dat "out-of-the-box" het apparaat goed werkt, zoals GPS (kan gewoon even duren: op mijn Touch Cruise duurde de 1e fix een UUR! Gewoon gewacht en sindsdien alles perfect). Maarja, wij zijn tweakers dus zelfs voordat het apparaat goed en wel ingericht is, staan de tweaks of zelfs andere ROMs er alweer op. En dan, zoals het een goede NL'er betaamd; klagen dat het niet werkt!
De batterijduur is inderdaad erg afhankelijk van het gebruik. Met de Cruise heb ik toch altijd wel 2 dagen gehaald, inclusief wat bellen, de hele dag BT aan en af en toe WiFi. Ook staat mijn 3G de hele dag aan. Ik verwacht niet anders van de Pro, want mijn HTC Touch haalde zelfs wel 3 dagen.
Overigens is de "Advanced Config Tool" van TouchXperience erg lekker om mee te werken.
Ik zoek alleen nog een NL woordenboek voor de UK ROM. De versie (.CAB) file die op xda-developers te vinden is, werkt helaas niet op mijn custom ROM.
Verwijderd
heb hem omgeruild, voor een Nokia E90.... Heel anders maar wel iets stabieler denk ik omdat hij wat langer op de markt isMeIsTwisted schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:55:
[...]
hmmm, dat zuigt wel. Ik nog geen 1x na 3 weken. Heb je al eens geprobeerd zonder TouchFLO?
omruilen/aanbieden ter reparatie geen oplossing?
Verwijderd
Heb je de POI uitgezet ? Bij mij hielp dat.pj schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:42:
Heeft iemand ook (of een oplossing) dat tijdens een Tomtom sessie de route schokkend verloopt en met name achterloopt.
Een sneller SD-kaartje heeft een deel van het probleem opgelost. Maar nog altijd mis ik afslagen doordat het ding te laat is.
Met mijn Tytn II had ik hier totaal geen last van.
Ik wil ergens de IGO 2008 aanschaffen. Weet iemand of hij ook op de Pro werkt ? Op de site van IGO staat hij niet bij de toestellen.
Vraagje, weet iemand een pagina waar een uitleg te vinden is wat de icoontjes betekenen in de top balk?
Ik heb deze link gevonden, maar die is niet volledig:
http://www.microsoft.com/...elp/smartphone/icons.mspx
Ze hebben het daar alleen over GPRS, en niet over welke andere icoontjes voor andere verbindingen mogelijk zijn.
Ze hebben het daar alleen over GPRS, en niet over welke andere icoontjes voor andere verbindingen mogelijk zijn.
Verwijderd
veel mensen klagen over accu duur wat veel mensen niet weten is dat je de eerste keer je telefoon max. 12 uur aan de lader moet leggen de eerste drie keer minimaal je accu helemaal leeg moet gebruiken (liefst wat vaker) dit is om je accu te trainen en hierdoor kan de accu zijn volledige capaciteit gebruiken.
doe je dit niet krijg je al snel een luie accu
je kan pas de volledige capaciteit eigenlijk na een week gebruik goed testen
dus voor de mensen die hem net pas hebben; even geduld en behandel je accu zoals voorgeschreven
dus voor de mensen die hem net pas hebben; even geduld en behandel je accu zoals voorgeschreven
Sorry maar je hebt het helemaal fout. Dat was met oude batterijen (Ni-Cd). Ik heb het al paar keer gemeld in dit forum.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:19:
veel mensen klagen over accu duur wat veel mensen niet weten is dat je de eerste keer je telefoon max. 12 uur aan de lader moet leggen de eerste drie keer minimaal je accu helemaal leeg moet gebruiken (liefst wat vaker) dit is om je accu te trainen en hierdoor kan de accu zijn volledige capaciteit gebruiken.
Mau_Maus in "Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 2]"
Met deze batterijen is het juist heel slecht hem volledig te ontladen en of volledig vol te laden, maar dat is via telefoon gelukkig beveiligt.
[ Voor 11% gewijzigd door Mau_Maus op 27-08-2008 12:24 ]
Check de meegeleverde handleiding, daar staan ze allemaal in.dyna18 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:14:
Vraagje, weet iemand een pagina waar een uitleg te vinden is wat de icoontjes betekenen in de top balk?
Of handiger:GerardReintke schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 02:43:
[...]
Heb zelf het programma diamond tweak 0.5.werkt alles perfect mee.te vinden op de nieuwsgroepen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=409540
Hebben er meer mensen last van dat je in combinatie met een Bluetooth Carkit met bijv. TomTom telkens het begin van elke aanwijzing mist? Je krijgt dus aanwijzingen als: '..otonde de 2e afslag', '... meter rechts afslaan' e.d. Zeer irritant uiteraard.
't Is wel op te lossen door op de achtergrond een mp3'tje op laag volume af te laten spelen, zodat de verbinding in stand blijft, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een mooiere oplossing.
't Is wel op te lossen door op de achtergrond een mp3'tje op laag volume af te laten spelen, zodat de verbinding in stand blijft, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een mooiere oplossing.
Dank je, ik heb de handleiding van de TS gepakt.PGLion schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:22:
Check de meegeleverde handleiding, daar staan ze allemaal in.
Bij mij in het doosje zat echter geen handleiding, alleen een quickstart guide. Vreemd dat die mist trouwens.
Dat klopt, want die functie gebruikt júist je gsm-verbinding om aan de hand van welke zendmast je gebruikt een positie te schatten.Coromoto schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:42:
Wel heb ik gemerkt dat als de telefoonfunctie uitstaat (geen cellulaire verbinding), GoogleMaps zegt dat mijn toestel niet geschikt is voor de functie "Mijn Locatie".
¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯ ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯
Wat ik wel merk is dat bij het opnemen van de telefoon, de telefoon bij mij nog niet echt direct opgenomen is. Ik bedoel: Telefoon gaat af, ik neem op, breng de telefoon naar mijn hoofd, spreek mijn groet uit en dan is het stil... blijkt dat mijn groet gewoon nog niet gehoord werd aan de andere kant, wat soms wel vervelend is.
Mijn Locatie is volgens mij de functie waarbij de plaats bepaald wordt d.m.v. telefoonmasten. Deze zal natuurlijk niet werken als de telefoonfunctie uit staatCoromoto schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:42:
[...]
Gisteravond had ik eindelijk na iets meer dan een half uur een GPS fix, en later lukte het keer op keer.
Verwijderd
Zojuist voor het eerste grijze strepen gehad. Ik druke onderaan de TouchFLO mail tab op "verzenden/ontvangen". In de mailbox zat een mail van circa 3 MB die ik als test probeerde op te halen.
Na het drukken op "verzenden/ontvangen" drukte ik op de power-knop om het beeld uit te zetten. Toen ik na een paar minuten weer op power drukte bleef het beeld zwart. Bij het uitschuiven van het toetsenbord bleven alle lichtjes uit. Lang indrukken van power-knop doet niets.
Ik heb toen op reset gedrukt om opnieuw op te starten.
TP NL-versie.
Na het drukken op "verzenden/ontvangen" drukte ik op de power-knop om het beeld uit te zetten. Toen ik na een paar minuten weer op power drukte bleef het beeld zwart. Bij het uitschuiven van het toetsenbord bleven alle lichtjes uit. Lang indrukken van power-knop doet niets.
Ik heb toen op reset gedrukt om opnieuw op te starten.
TP NL-versie.
Dat komt omdat hij bij iedereen mist, de handleiding is te groot voor zo'n klein doosje dus hebben ze het op een cd'tje gezet.dyna18 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:33:
[...]
Dank je, ik heb de handleiding van de TS gepakt.
Bij mij in het doosje zat echter geen handleiding, alleen een quickstart guide. Vreemd dat die mist trouwens.
Ik hem em draaien (niet helemaal legaalVerwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:13:
[...]
Heb je de POI uitgezet ? Bij mij hielp dat.
Ik wil ergens de IGO 2008 aanschaffen. Weet iemand of hij ook op de Pro werkt ? Op de site van IGO staat hij niet bij de toestellen.
Zou eerder kijken naar Navigon of toch blijven bij TomTom (7), die ik ook heb en die het prima doet.
Ik vond dat juist meevallen met de Touch Pro. Had hiervoor een HP hw6915 en daar duurde het ong. 5 seconden voordat ik verstaanbaar was, nu (vrijwel) meteen...NuKeM schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:40:
Wat ik wel merk is dat bij het opnemen van de telefoon, de telefoon bij mij nog niet echt direct opgenomen is. Ik bedoel: Telefoon gaat af, ik neem op, breng de telefoon naar mijn hoofd, spreek mijn groet uit en dan is het stil... blijkt dat mijn groet gewoon nog niet gehoord werd aan de andere kant, wat soms wel vervelend is.
Misschien helpt het als je altijd alle programma's écht afsluit?
Dat doe ik altijd (in het hoekje klikken staat bij mij ingesteld als 'sluiten' en niet minimaliseren).Misschien helpt het als je altijd alle programma's écht afsluit?
Het enige dat ook opstaat is secondtoday (met heel wat actieve plug-ins, ook voor phone). Ik zal het later nog eens proberen als ook dat uit staat.
Denk het niet hoor.. die staat bij mij standaard op 32000-nogwat..
Niet op 1...
Bedoel je niet "EnableCache?"
[ Voor 6% gewijzigd door Boyd op 27-08-2008 13:20 ]
Ma.rkus.nl schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:40:
[...]
Dat klopt, want die functie gebruikt júist je gsm-verbinding om aan de hand van welke zendmast je gebruikt een positie te schatten.
Mijn Locatie bepaalt inderdaad aan de hand van de telefoonmasten of en de GPS jouw locatie, dat wist ik. Mijn redenering was dat als ik de GPS aan heb staan, waarom nog naar masten zoeken of zelfs nodig hebben? Via Wifi heb ik de dataverbinding lopen, dus waarom moet de telefoon aan? Blijkbaar dus omdat het niet de een of de andere is, maar de een en indien aanwezig de andere erbij.The_Fes schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:45:
[...]
Mijn Locatie is volgens mij de functie waarbij de plaats bepaald wordt d.m.v. telefoonmasten. Deze zal natuurlijk niet werken als de telefoonfunctie uit staat
Ik ben overigens een lijst aan het opzetten van alle vragen, issues, tekortkomingen, etc. die ik zelf heb gevonden, en zal dat binnenkort hier plaatsen.
Google eens op diamond tweak 0.5.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:41:
[...]
Tsss ik had op het verkeerde knopje gedrukt haha en toen had ik alleen maar een tekst gequote:S
Je hoeft hem toch helemaal niet uit te schuvien? tik op je standby knop en dan linksonder op toetsenblok en je kunt cijfers ingeven lekker handig als je bv de rabofoon belt.
nergens voor nodig om je Pro uit te schuiven dus!
en ik vind het juist makkelijk dat hij op zwart gaat tijdens het bellen..bij mijn oude touch (die dit dus niet deed) starte ik steeds per ongeluk allerlei programma's op... nu moest ik dus steedshandmatig op de standby knop drukken dat is ook irritant!
werkt voor mij perfect op mn touch pro
Google eens op diamond tweak 0.5.
Dit programmatje is te vinden op xda developers.
Werkt voor mij op mn TP perfect
Verwijderd
Ik heb idd ook geen handleiding in mijn pakket zitten, maar ik heb er ook geen cdtje bij zitten. Volgens mij heb ik dat cdtje wel nodig om dingen te installeren? Of niet? Iemand een idee hoe ik eraan kan komen?Ruadhan schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:51:
[...]
Dat komt omdat hij bij iedereen mist, de handleiding is te groot voor zo'n klein doosje dus hebben ze het op een cd'tje gezet.
Alvast bedankt
Het zit in de deksel, onder een stukje karton.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:27:
[...]
Ik heb idd ook geen handleiding in mijn pakket zitten, maar ik heb er ook geen cdtje bij zitten. Volgens mij heb ik dat cdtje wel nodig om dingen te installeren? Of niet? Iemand een idee hoe ik eraan kan komen?
Alvast bedankt
Deze schijnt in het deksel te zitten van de doos. Ik kan het helaas niet tjsekken want ik heb dat verdraaide produkt nog nietVerwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:27:
[...]
Ik heb idd ook geen handleiding in mijn pakket zitten, maar ik heb er ook geen cdtje bij zitten. Volgens mij heb ik dat cdtje wel nodig om dingen te installeren? Of niet? Iemand een idee hoe ik eraan kan komen?
Alvast bedankt
laat maar
[ Voor 87% gewijzigd door Erik80 op 27-08-2008 14:32 ]
Verwijderd
http://www.htc.com/nl/faq_detail.aspx?p_id=133&act=um
aub handleiding van de officiele htc site hier is ook de software te vinden
voortaan zelf ff googlen
voortaan zelf ff googlen
Dit is wel de HTC Touch Diamond; de Pro is nog geen NL handleiding van te downloaden.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:31:
http://www.htc.com/nl/faq_detail.aspx?p_id=133&act=um
voortaan zelf ff googlen
[ Voor 0% gewijzigd door Soeski op 27-08-2008 14:41 . Reden: typo ]
Jawel hoor, kijk hier maar eens:Soeski schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:41:
[...]
Dit is wel de HTC Touch Diamond; de Pro is nog geen NL handleiding van te downloaden.
http://rapidshare.com/fil...o_T7272_Dutch_UM.pdf.html
Verwijderd
Oh, hahah:P Wat stom.. idd daar zit het;) BedanktRuadhan schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:28:
[...]
Het zit in de deksel, onder een stukje karton.
Lolbroek...ik bedoelde officieel ;-)PGLion schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:45:
[...]
Jawel hoor, kijk hier maar eens:
http://rapidshare.com/fil...o_T7272_Dutch_UM.pdf.html
Maar dit is ook goed natuurlijk.
Grappig dat er hier twee soorten mensen zijn wat handleidingen betreft.
De één heeft de handleiding al van voor naar achter en terug gelezen, voor uberhaupt het produkt te hebben (type a la ik).
De ander stelt allerlei vragen die in de handleiding worden beantwoord, terwijl hij/zij er niet eens in gekeken heeft...
Ik heb de diamond tweak al een tijdje, ben alleen 1 optie tegen gekomen die je niet moet aanzetten op de Touch Pro namelijk Cleartype in Landscape mode. Als je die aanzet dan krijg je geen teksten meer te zien als je wat wilt gaan typen in je agenda met de toetsenbord. Het werkte pas weer toen ik cleartype uitzette en een softreset deed. Maar verder is het een top programma!GerardReintke schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:29:
[...]
werkt voor mij perfect op mn touch pro
Dit programmatje is te vinden op xda developers.
Werkt voor mij op mn TP perfect
Overigens ben ik erachter gekomen (na vele treads te lezen op xda) dat het terugkerende active sync komt door het aanzetten van "tijdzone en klok automatisch veranderen" als je dit uitvinkt krijg je niet meer dat active synce zo vaak automatisch opduikt. Optie is te vinden in instellingen->telefoon->tijdzone.
[ Voor 18% gewijzigd door fly op 27-08-2008 15:23 ]
nog een type:
Mensen die de handleiding niet lezen omdat ze al eerder een WM toestel hebben gehad. Zoveel nieuws zit er nou ook weer niet in t.o.v. eerdere apparaten...
Mensen die de handleiding niet lezen omdat ze al eerder een WM toestel hebben gehad. Zoveel nieuws zit er nou ook weer niet in t.o.v. eerdere apparaten...
Heel veel staat ook niet in de handleiding hoor. Ik had 'm ook al een week voor ik het toestel had van voor naar achteren en terug gelezen, enkele keren zelfs, maar toch zit ik met veel WM vragen.
WM6.1 en TouchFlow 3D is toch wel op vele punten vernieuw(en)d. Maar inderdaad; proberen zonder te hebben gelezen is ook leuk. En een aantal zaken kunnen niet in een handleiding staan omdat ze te specifiek zijn. Toch begint de voorpret voor mij al bij een handleiding, ook al wordt dit mijn 5e WM apparaat.Erik80 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:17:
nog een type:
Die optie heb ik aanstaan en doet niet wat ik verwacht; toen ik hier in Thailand aankwam moest ik handmatig de tijdszone aanpassen. Eens kijken wat ie morgen doet na m'n volgende vlucht. Of zou de antenne van de telefoon aan moeten blijven staan om dit te laten werken? Dan zou het weer niet zo'n handige functie zijn, tijdszones veranderen toch vrij snel als je in een vliegtuig zitfly schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:16:
[...]Overigens ben ik erachter gekomen (na vele treads te lezen op xda) dat het terugkerende active sync komt door het aanzetten van "tijdzone en klok automatisch veranderen" als je dit uitvinkt krijg je niet meer dat active synce zo vaak automatisch opduikt. Optie is te vinden in instellingen->telefoon->tijdzone.
Accu zat vandaag na 13 uur nog op alle streepjes (in TomTom leek er iets van 3-5% van de batterij gebruikt te zijn). Dat lijkt er meer op! Begin steeds meer tevreden te worden over de TP, al blijft ie kleine issues hebben. Hier is iig iedereen erin geinteresseerd, de reacties variëren van "wat is ie klein" (ja, dat verwacht je niet) tot "ja, dat heeft de iPhone ook en daar gaat het soepeler".
Jij kijkt waarschijnlijk met PHM. Ik met TC CE. Als je er 32000 in hebt staan zou ik hem terugschroeven naar de "originele" waarde nl. 8192 nogwat.Gamepie56 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 13:17:
[...]
Denk het niet hoor.. die staat bij mij standaard op 32000-nogwat..
Niet op 1...
Bedoel je niet "EnableCache?"
[ Voor 0% gewijzigd door ZFLaSH op 27-08-2008 18:15 . Reden: typo ]
Ik kijk met Total Commander...ZFLaSH schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:14:
[...]
Jij kijkt waarschijnlijk met PHM. Ik met TC CE. Als je er 32000 in hebt staan zou ik hem terugschroeven naar de "originele" waarde nl. 8192 nogwat.
Verwijderd
Officieel (in het engels): http://www.htc.com/europe...tail.aspx?p_id=140&act=umSoeski schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:14:
[...]
Lolbroek...ik bedoelde officieel ;-)
Maar dit is ook goed natuurlijk.
Grappig dat er hier twee soorten mensen zijn wat handleidingen betreft.
De één heeft de handleiding al van voor naar achter en terug gelezen, voor uberhaupt het produkt te hebben (type a la ik).
De ander stelt allerlei vragen die in de handleiding worden beantwoord, terwijl hij/zij er niet eens in gekeken heeft...
Verwijderd
Waarschijnlijk hieromDark0z schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:41:
op nieuwemobiel.nl staat de touch pro als HTC Touch Pro P4600... waarom is het nu (T7272) ?
ik probeer ook altijd handleiding van te voren te krijgen, geeft beter inzicht in hoe t apparaat werkt en of het aan mijn eisen voldoet.
Ik heb volgens mij nog nooit, bij geen enkele telefoon / OS, een handleiding gebruikt. Dit was mijn eerste Windows Mobile device ooit en ik loop er zo mee weg. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik pakte net mijn TP na een half uurtje stilstand, en ja hoor: strepen. De N73 maar eens aangeslingerd voor wat LQ-pics voor degenen die het niet kennen.

Overigens is het echt bloedirritant dat backspace in dit tekstvak oplevert dat Opera een pagina teruggaat.
Al met al duurde deze post een kwartier, incl. uploaden vanaf de TP...

Overigens is het echt bloedirritant dat backspace in dit tekstvak oplevert dat Opera een pagina teruggaat.
Is er een user met een HTC touch Pro, die ook een Iphone gehad heeft? Hoe is de vergelijking?
En werkt de HTC touch pro op een mac? Ik zou normaal enkel exchange gebruiken om alles te synchen maar iSync zou ook nice zijn.
En werkt de HTC touch pro op een mac? Ik zou normaal enkel exchange gebruiken om alles te synchen maar iSync zou ook nice zijn.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Na een paar dagen flink ben ik dus weer aanwezig op het forum... wat typen jullie veel zeg... moest ff bijlezen... wel grappig dat mijn antwoorden op vragen weer worden doorgegeven aan mensen
. (lezen dus niet goed of zijn erg lui
)
Zo dan!... die strepen zijn echt niet grappig!!! gelukkig heb ik het niet. Voor degene die de grijze strepen hebben. Wie hebben daar register aanpassingen gedaan? Misschien bij het opschroeven van de performence?? Samen kunnen we toch wel naar een oplossing zoeken? (ik kan helaas niet mee doen want ik heb ze niet...
. Was een halve grap
)

Zo dan!... die strepen zijn echt niet grappig!!! gelukkig heb ik het niet. Voor degene die de grijze strepen hebben. Wie hebben daar register aanpassingen gedaan? Misschien bij het opschroeven van de performence?? Samen kunnen we toch wel naar een oplossing zoeken? (ik kan helaas niet mee doen want ik heb ze niet...
Contacten zitten nog wel bugjes in. De cursor springt de hele tijd terug naar A, na het editten van een contact.
Ook als je een letter kiest in de side bar. Dan gaat het scherm tot de eerste entry met die letter. De rest van het scherm is dan gevuld met de vorige letter. Met andere woorden: Als je op een snelkoppeling naar een letter drukt, dan is alleen het laatste contact op je scherm van die letter
Mis verder nog een optie om twee contacten samen te voegen. Als ik bijvoorbeeld Piet, Piet Werk\1 en Piet Jansen erin heb staan, maar dat het eigenlijk dezelfde persoon is (eerste bijvoorbeeld mobiel nummer, andere twee emailadressen o.i.d.).
Heb nu alles zelf met de hand goed gezet, gelukkig ondersteunt de TP wel copy/paste (is m'n eerste smartphone
).
Weet iemand trouwens hoe je de soort van een contact kan veranderen? Ik heb in het begin verkeerde keuzes gemaakt, waardoor ik bijvoorbeeld drie contacten heb samengevoegd onder een Outlookcontact, terwijl ik die persoon ook op msn heb.
Het fijne is dan juist dat je van msncontacten kan zien in je contactlijst of ze online zijn of niet.
Dus hoe kan ik contacten veranderen van het Outlooksoort naar het Messengersoort, zonder gelijk een nieuw contact te moeten aanmaken?
Ook als je een letter kiest in de side bar. Dan gaat het scherm tot de eerste entry met die letter. De rest van het scherm is dan gevuld met de vorige letter. Met andere woorden: Als je op een snelkoppeling naar een letter drukt, dan is alleen het laatste contact op je scherm van die letter
Mis verder nog een optie om twee contacten samen te voegen. Als ik bijvoorbeeld Piet, Piet Werk\1 en Piet Jansen erin heb staan, maar dat het eigenlijk dezelfde persoon is (eerste bijvoorbeeld mobiel nummer, andere twee emailadressen o.i.d.).
Heb nu alles zelf met de hand goed gezet, gelukkig ondersteunt de TP wel copy/paste (is m'n eerste smartphone
Weet iemand trouwens hoe je de soort van een contact kan veranderen? Ik heb in het begin verkeerde keuzes gemaakt, waardoor ik bijvoorbeeld drie contacten heb samengevoegd onder een Outlookcontact, terwijl ik die persoon ook op msn heb.
Het fijne is dan juist dat je van msncontacten kan zien in je contactlijst of ze online zijn of niet.
Dus hoe kan ik contacten veranderen van het Outlooksoort naar het Messengersoort, zonder gelijk een nieuw contact te moeten aanmaken?
[ Voor 0% gewijzigd door Boondock_Saint op 27-08-2008 23:12 . Reden: typos ]
Blasphemy is a victimless crime
Mijn probleem met activesync heb ik waarschijnlijk na anderhalve week opgelost. met veel proberen en klote kreeg ik ineens een supportcode. Kreeg de code niet op mijn pc te zien maar wel op de telefoon ineens. daar op gegoogled en bleek het met de PST bestanden van outlook te maken.
De truc was om in configuratiescherm, en dan mail een nieuw profiel aan te maken. je krijgt dan een wizzard voor je mail opnieuw in te stellen enz. Zorg er wel voor dat je outlook ervoor hebt afgesloten en je telefoon niet aan je pc hangt.
Start vervolgens outlook opnieuw op en gaan naar extra en dan accounts. op het tweede tabblad zie je vervolgens de 2 profielen staan. maak de nieuwe default. sluit outlook. open outlook en check of de nieuwe default in gebruik is...
Verwijder je activesync relatie met je telefoon. sluit vervolgens je telefoon weer aan. maak een nieuwe relatie door de automatisch opgestarte wizard. voila, nu zou alles moeten syncen.
Bij mij synct de telefoon nu weer op beide pc's. het enige nadeel dat ik nu heb is dat ik 2 postvak in enz heb op mijn computer. deze ga ik volgende week proberen weg te krijgen. eerst wil ik nog meer testen. dus even kijken of het een aantal dagen goed gaat met syncen. vervolgens zal ik de mappen proberen weg te halen en kijken of alles nog goed word gesynct... als dat ook een paar dagen werkt zal ik pas weer proberen om mijn exchange server van me werk eraan te hangen...
Duurd dus nog wel 2 weken ofzo voordat ik alles werkend heb...
Als iemand dit ook heeft en snapt de oplossing van mij niet... stuur me dan een mailtje of reageer hier gewoon op.
De truc was om in configuratiescherm, en dan mail een nieuw profiel aan te maken. je krijgt dan een wizzard voor je mail opnieuw in te stellen enz. Zorg er wel voor dat je outlook ervoor hebt afgesloten en je telefoon niet aan je pc hangt.
Start vervolgens outlook opnieuw op en gaan naar extra en dan accounts. op het tweede tabblad zie je vervolgens de 2 profielen staan. maak de nieuwe default. sluit outlook. open outlook en check of de nieuwe default in gebruik is...
Verwijder je activesync relatie met je telefoon. sluit vervolgens je telefoon weer aan. maak een nieuwe relatie door de automatisch opgestarte wizard. voila, nu zou alles moeten syncen.
Bij mij synct de telefoon nu weer op beide pc's. het enige nadeel dat ik nu heb is dat ik 2 postvak in enz heb op mijn computer. deze ga ik volgende week proberen weg te krijgen. eerst wil ik nog meer testen. dus even kijken of het een aantal dagen goed gaat met syncen. vervolgens zal ik de mappen proberen weg te halen en kijken of alles nog goed word gesynct... als dat ook een paar dagen werkt zal ik pas weer proberen om mijn exchange server van me werk eraan te hangen...
Duurd dus nog wel 2 weken ofzo voordat ik alles werkend heb...
Als iemand dit ook heeft en snapt de oplossing van mij niet... stuur me dan een mailtje of reageer hier gewoon op.
Vorige week heb ik hier ook op gereageerd, toen had je het nog maar 1 dag geinstalleerd staan. Wat is je ervaring nu van SPB Mobile Shell? Gebruik je het nog steeds? Heb je inmiddels al meer getweakt? Is het wel eens traag?Upquark schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:12:
Tip voor de mensen die TouchFlo3D zat zijn (zoals ik na 1 dag al): probeer eens SPB Mobile Shell. Wat een verademing!
Toegegeven, misschien niet zo gelikt, maar wel veelproduktiever.
idd geen verbinding.... dus hij vind mijn bluetooth oortje gewoon niet. iemand nog tip of ervaringen... ik kreeg dit oortje (bluetrek S21) ook maar gratis bij een telefoon 2 jaar terug en zit nu te denken om een nieuwe autoradio aan te schaffen met bluetooth aangezien ik het oortje alleen gebruik voor in de auto.....Coromoto schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:28:
[...]
Ik heb geen bluetooth problemen gehad naar de PC toe, en ook niet naar mijn jabra BT3030 vanaf de Touch Pro.
Als je zegt geen verbinding, bedoel je dan dat het discoveren al niet lukt, of het pairen niet, of het gebruik na het pairen?
edit: alles is gelukt nu. in de beknopte handleiding die erbij zat stond niet dat ik het knopje 7 seconden in moest duwen voordat hij herkent werd.... mijn vorige telefoon had dat niet nodig. na wat googelen toch de oplossing gevonden. ook het bellen via spraak opdrachten lukt nu...
alvast bedankt
[ Voor 20% gewijzigd door markstund op 27-08-2008 23:47 ]
Verwijderd
Bij mij was echt het hele beeld grijs, met om-en-om grijze en lichtgrijze strepen, met nog wat onregelmatigheden er doorheen.El-Loco schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:54:
Ik pakte net mijn TP na een half uurtje stilstand, en ja hoor: strepen. De N73 maar eens aangeslingerd voor wat LQ-pics voor degenen die het niet kennen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ter info: ik heb nog generlei registeraanpassingen gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 00:04 ]
heb ik ook gehad! na een nacht aanstaan, zonder toetsenblokkering, met scherm uit. Ik zette het scherm aan en helemaal vol met verticale grijs/witte strepen.Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:52:
[...]
Bij mij was echt het hele beeld grijs, met om-en-om grijze en lichtgrijze strepen, met nog wat onregelmatigheden er doorheen.
Ter info: ik heb nog generlei registeraanpassingen gemaakt.
Ook de andere strepen heb ik al een keer gehad na het wakkerworden.
Ik heb de touchflowcache tweak toegpast
[ Voor 3% gewijzigd door Mischa_NL op 28-08-2008 00:10 ]
Beste mensen ik zit met een probleem. Ik heb het internet afgezocht maar nergens een antwoord gevonden dus probeer ik hier mijn geluk.
Ik heb een HTC Touch pro waar ik tot nu toe erg gelukkig mee ben. Ik heb hem via active sync laten syncen met mijn outlook op windows vista. Dat werkt allemaal prima, op het feit na dat ik nu niet kan mailen via mijn HTC. Hij zet het mailtje in postvak uit en laat dat daar staan todat ik weer sync met mijn pc en dan verstuurd hij het pas. Ik heb internet erop dus hij moet het gewoon versturen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?
Groetjes Delec
Ik heb een HTC Touch pro waar ik tot nu toe erg gelukkig mee ben. Ik heb hem via active sync laten syncen met mijn outlook op windows vista. Dat werkt allemaal prima, op het feit na dat ik nu niet kan mailen via mijn HTC. Hij zet het mailtje in postvak uit en laat dat daar staan todat ik weer sync met mijn pc en dan verstuurd hij het pas. Ik heb internet erop dus hij moet het gewoon versturen.
Groetjes Delec
Klinkt alsof je ook je mail synct met Outlook in Vista en dat zal niet de bedoeling zijn. Als 't goed is, is dat wel uit te zetten. Misschien dat je de relatie daarvoor opnieuw aan moet maken.Delectable schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:14:
Iets heel anders: Ik lees op XDA-devs dat 3G alleen gebruiken als je 't nodig hebt en dus verder altijd op 2G zitten, batterijvermogen oppompt tot drie dagen. Tenminste, zo rapporteren twee gebruikers..
[ Voor 13% gewijzigd door IceEyz op 28-08-2008 00:22 ]
Hoe bedoel je dit precies? Ik wil mijn mail gewoon sync laten lopen met mijn HTC. Alleen wil ik dat hij direct verstuurd ipv in postvak uit plaatst.
Ik kan ook geen server instellingen wijzigen omdat hij alles van outlook overneemt.
Ik kan ook geen server instellingen wijzigen omdat hij alles van outlook overneemt.
Misschien dat dit verder helpt. Ik kan alleen verzenden en ontvangen als ik de htc verbonden heb met mijn computer. Ik denk dat daar het probleem zit.
Die functie moet dus uit
De enige mogelijkheid die ik zie is dat dit via een exchange server moet lopen.
Die functie moet dus uit
[ Voor 18% gewijzigd door Delectable op 28-08-2008 00:46 ]
Zelf heb ik sinds afgelopen vrijdag een Touch Pro en het apparaat werkt prima, met de notabele uitzondering van de 'Muziek' tab. Uiteraard heb ik oa hier op GoT gelezen dat daar wel meer mensen over struikelen (veel met album art en volgorde van nummers kennelijk).
Wat mij echter opvalt is dat zodra ik via WMP 11 muziek naar de geheugenkaart synchroniseer alles prima werkt, totdat ik over een zekere limiet heen ga. Dit is wat er gebeurt:
Wat mij echter opvalt is dat zodra ik via WMP 11 muziek naar de geheugenkaart synchroniseer alles prima werkt, totdat ik over een zekere limiet heen ga. Dit is wat er gebeurt:
- ik hang de Touch via USB aan de PC
- ActiveSync wordt wakker en synchroniseert wat zaken (contacten etc)
- ik start WMP 11 en sleep, zeg, 10 items naar de synchronisatielijst
- ActiveSync roept iets over 'installatie voltooien', wat weergeven wordt als klikbare link.
- via die link kun je een 'synchronisatie relatie' instellen, maar dit is allang gebeurd (en kan ook nog eens niet meer ongedaan gemaakt worden; die opties zijn grijs)
- de items verschijnen direct in de Muziek tab en zijn gewoon aldaar afspeelbaar
- ik gooi er nog eens 400 items bij (wat past op 8gb)
- deze verschijnen tot een zeker aantal tijdens synchronisatie gewoon in de Muziek tab
- na dat aantal is de tab opeens leeg en blijft de tab 'Zoeken...'
- ActiveSync blijft 'synchroniseren', zonder dat dat ooit ophoudt
- het Windows Media programma kan de bestanden wel vinden en spelen
Dat heb ik al een keer gevraagd, toen was het antwoord dat een aantal mensen geen twaeks hadden toegepast, en een aantal wel..LockTar schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:02:
Zo dan!... die strepen zijn echt niet grappig!!! gelukkig heb ik het niet. Voor degene die de grijze strepen hebben. Wie hebben daar register aanpassingen gedaan? Misschien bij het opschroeven van de performence?? Samen kunnen we toch wel naar een oplossing zoeken? (ik kan helaas niet mee doen want ik heb ze niet.... Was een halve grap
)
verstuur je mail via je outlook account (dus die synchroniseert met je pc? Of hebbie een pop account aangemaakt via wie je verstuurd? Ik denk namelijk het eerste.Delectable schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:44:
Misschien dat dit verder helpt. Ik kan alleen verzenden en ontvangen als ik de htc verbonden heb met mijn computer. Ik denk dat daar het probleem zit.
Die functie moet dus uit
Waarom niet gewoon kopieren zonder Windows media player?Lord Igor schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 02:36:
Zelf heb ik sinds afgelopen vrijdag een Touch Pro en het apparaat werkt prima, met de notabele uitzondering van de 'Muziek' tab. Uiteraard heb ik oa hier op GoT gelezen dat daar wel meer mensen over struikelen (veel met album art en volgorde van nummers kennelijk).
Wat mij echter opvalt is dat zodra ik via WMP 11 muziek naar de geheugenkaart synchroniseer alles prima werkt, totdat ik over een zekere limiet heen ga. Dit is wat er gebeurt:Snapt iemand hier iets van?
- ik hang de Touch via USB aan de PC
- ActiveSync wordt wakker en synchroniseert wat zaken (contacten etc)
- ik start WMP 11 en sleep, zeg, 10 items naar de synchronisatielijst
- ActiveSync roept iets over 'installatie voltooien', wat weergeven wordt als klikbare link.
- via die link kun je een 'synchronisatie relatie' instellen, maar dit is allang gebeurd (en kan ook nog eens niet meer ongedaan gemaakt worden; die opties zijn grijs)
- de items verschijnen direct in de Muziek tab en zijn gewoon aldaar afspeelbaar
- ik gooi er nog eens 400 items bij (wat past op 8gb)
- deze verschijnen tot een zeker aantal tijdens synchronisatie gewoon in de Muziek tab
- na dat aantal is de tab opeens leeg en blijft de tab 'Zoeken...'
- ActiveSync blijft 'synchroniseren', zonder dat dat ooit ophoudt
- het Windows Media programma kan de bestanden wel vinden en spelen
Omdat hij misschien in WMP een overzichtelijke indeling heeft die op de schijf niet als zodanig terug te vinden is. Dan is het fijn om uit het overzicht de bestanden over te zetten.MeIsTwisted schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:02:
[...]
Waarom niet gewoon kopieren zonder Windows media player?
Ik ben bang dat dit alleen kan als je een directe (zonder tussenkomst PC) verbinding met de Exchange server hebt, bijvoorbeeld via het internet. De relatie is dan tussen jouw TP en de Exchange server. Anders wil hij de gegevens syncen met de PC, hetgeen nu in de relatie opgegeven is.Delectable schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:14:
Beste mensen ik zit met een probleem. Ik heb het internet afgezocht maar nergens een antwoord gevonden dus probeer ik hier mijn geluk.
Op mijn Ipaq 6915 werkt dit wel, maar ik moet wel eerst op verzenden/ontvangen klikken. Gebruik geen push-mail namelijk, misschien bij jou ook aan de orde?Delectable schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:14:
Hij zet het mailtje in postvak uit en laat dat daar staan todat ik weer sync met mijn pc en dan verstuurd hij het pas. Ik heb internet erop dus hij moet het gewoon versturen.
Mijn Pro is in bestelling!
Is er niet ergens een functie waarin je in kan stellen dat mail direct verzonden moet worden?Delectable schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:44:
Die functie moet dus uit
Ik gebruik alleen Push mail eigenlijk en synchroniseer mijn mail niet met mijn outlook. Heb je wel settings ergens ingevoerd waarme je mail kunt versturen op je TP?
Ook nog een vraagje van mij: Ik zit te rommelen met mijn TP en eigenlijk heb ik niks te klagen. Ik zit bij Orange en die zijn eigenlijk zo goed als samengegaan met T-Mobile. Leuk, want ik heb betere ontvangst (gemiddeld) alleen denkt mijn telefoon nu dat ik aan het roamen ben. Wat mij betreft mag dus het roaming tekentje wel weg (ruimt ook weer op). Ik had een reg-tweak op xda gevonden maar deze werkt helaas niet. Heeft iemand nog een idee om dit (nutteloze) icoontje te verwijderen?
Ook het batterij-icoon hoef ik eigenlijk niet te zien maar ik kan deze niet weghalen geloof ik, net als het H of (3)G verbindingsicoon, ruimt lekker op als dit weg kan..
Verwijderd
Als ik het hier goed lees moet ik dus gewoon ongeveer een week wachten (aantal keren opladen) voordat ik echt een uitspraak kan doen over mijn accu-prestaties? (Die zijn tot op heden nog erg teleurstellend iig...) :-S
Heb je bij het volgende gekeken:Delectable schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:14:
Groetjes Delec
flo 3d, mail tab, menu, account, accounts. Krijgt dan options en moet je je account kiezen. kies dan je mail account. je ziet vervolgens ''send receive schedule". Staat daar alles goed? bij send receive schedule heb je ook nog een advance hyperlink waarbij de optie "send and receive when i click send" staat. misschien dat de reden?
Verwijderd
Nou, ik doe precies hetzelfde als jij. Ik sync ook al mijn outlook mail (wel met XP maar dat maakt niets uit).Delectable schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:14:
Groetjes Delec
Maar mijn e-mail checken en verzenden doe ik door een nieuwe account aan te maken. Deze nieuwe account checked elk uur mijn mail via GPRS en verzenden gaat ook gewoon via die account. Bij het ophalen van je mail kan je instellen dat hij de mail niet van de server verwijderd, dus je krijgt het ook nog binnen via je outlook. Alleen als je e-mails verzend dan komen ze niet in Outlook te staan onder verzonden items.
Let op! Bij deze nieuwe account op je HTC moet je de pop3 server pakken van je internetprovider waar je je emailadres hebt. Bij de smtp server moet je de server pakken van je telefoonprovider, mits je met 3G werkt.
Als er vragen zijn, hoor ik dat graag.
Wat ik nog even niet kon vinden.. Is het geluid van de wekker zachter zetten of veranderen..
Ik gebruik hem sochtends als wekker, en de TP staat op stil. Hij trilt eerst 2 keer kort, daarna een gigantische pokke herrie.
Voordeel: Ben wel wakker
Nadeel: Niet zo goed voor mijn hart.
Dus kan dat volume zachter?
Ik gebruik hem sochtends als wekker, en de TP staat op stil. Hij trilt eerst 2 keer kort, daarna een gigantische pokke herrie.
Voordeel: Ben wel wakker
Nadeel: Niet zo goed voor mijn hart.
Dus kan dat volume zachter?
Ik zal idd nog even een week wachten. mijn accu was in t begin ook minder maar dat had ik bij mijn vario 2 ook al. na een week is die echt wel goed. luister nu elke dag ongeveer 2 uur muziek, heel de dag internet open staan via 3G, sync mijn email elk kwartier (meerdere accounts), internet via opra en sms + bel superveel.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:31:
Als ik het hier goed lees moet ik dus gewoon ongeveer een week wachten (aantal keren opladen) voordat ik echt een uitspraak kan doen over mijn accu-prestaties? (Die zijn tot op heden nog erg teleurstellend iig...) :-S
Na 2 dagen moet ik hem misschien is aan de oplader hangen...
Zoiets had ik ook al bedacht en al helemaal uitgetikt, maar toch weer weggehaald uit mijn reply. Reden: als hij een reply stuurt op een bericht dat hij in zijn "Sync-via-PC" account heeft staan, dan gaat die alsnog niet mee met Send/Receive maar pas bij de eerstvolgende sync.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:39:
[...]
Nou, ik doe precies hetzelfde als jij. Ik sync ook al mijn outlook mail (wel met XP maar dat maakt niets uit).
Maar mijn e-mail checken en verzenden doe ik door een nieuwe account aan te maken. Deze nieuwe account checked elk uur mijn mail via GPRS en verzenden gaat ook gewoon via die account. Bij het ophalen van je mail kan je instellen dat hij de mail niet van de server verwijderd, dus je krijgt het ook nog binnen via je outlook. Alleen als je e-mails verzend dan komen ze niet in Outlook te staan onder verzonden items.
Let op! Bij deze nieuwe account op je HTC moet je de pop3 server pakken van je internetprovider waar je je emailadres hebt. Bij de smtp server moet je de server pakken van je telefoonprovider, mits je met 3G werkt.
Als er vragen zijn, hoor ik dat graag.
Of hij moet de mail nogmaals ophalen via dit nieuwe POP3 account, maar dat is dan dubbel op.
Verwijderd
Ja, daar zit wel wat in ja. Bovendien wordt je mail door outlook van de server verwijderd waardoor er met die nieuwe pop3 account niets meer op te halen valt.Coromoto schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:49:
[...]
Zoiets had ik ook al bedacht en al helemaal uitgetikt, maar toch weer weggehaald uit mijn reply. Reden: als hij een reply stuurt op een bericht dat hij in zijn "Sync-via-PC" account heeft staan, dan gaat die alsnog niet mee met Send/Receive maar pas bij de eerstvolgende sync.
Of hij moet de mail nogmaals ophalen via dit nieuwe POP3 account, maar dat is dan dubbel op.
Maar als je aan de andere kant regelmatig je email checked met die nieuwe pop3 account, hoef je niet zo vaak te syncen met outlook om je meest recente mail binnen te krijgen.
Verwijderd
Ik heb trouwens ook nog een vraagske....
Mijn TP bevalt trouwens supergoed! Heb gelukkig geen last van strepen of zoiets alleen stond ie vanochtend wel uit terwijl hij de hele tijd aan de lader heeft gehangen..... maar dat is hem wel vergeven.
Maar wat vinden jullie van het bereik van de telefoon. Ikzelf zit bij Telfort en maak dus continu gebruik van het KPN netwerk wat op zich een erg goed dekkend netwerk is.
Maar ik heb regelmatig maar 1 of 2 streepjes ontvangst terwijl ik met mijn oude foon gewoon continu de volle 100% ontving. Ik moet er wel bij zeggen dat de "slechtere" ontvangst tot nu toe geen gevolgen heeft gehad voor de kwaliteit van de gesprekken die ik voerde.
Maar ik krijg wel een beetje het idee dat het een vergelijkbaar probleempje als met de iPhone. Met andere woorden, volgens mij ligt het aan het toestel.
Wat zijn jullie ervaringen met de ontvangst?
Mijn TP bevalt trouwens supergoed! Heb gelukkig geen last van strepen of zoiets alleen stond ie vanochtend wel uit terwijl hij de hele tijd aan de lader heeft gehangen..... maar dat is hem wel vergeven.
Maar wat vinden jullie van het bereik van de telefoon. Ikzelf zit bij Telfort en maak dus continu gebruik van het KPN netwerk wat op zich een erg goed dekkend netwerk is.
Maar ik heb regelmatig maar 1 of 2 streepjes ontvangst terwijl ik met mijn oude foon gewoon continu de volle 100% ontving. Ik moet er wel bij zeggen dat de "slechtere" ontvangst tot nu toe geen gevolgen heeft gehad voor de kwaliteit van de gesprekken die ik voerde.
Maar ik krijg wel een beetje het idee dat het een vergelijkbaar probleempje als met de iPhone. Met andere woorden, volgens mij ligt het aan het toestel.
net iets vaags gehad...
Nam de telefoon op terwijl ie aan de usb zat, verbinding met ActiveSync. Alles ging goed.
Toen ik opgehangen had knipperden de ring rond de ronde knop en de "opneem"-knop. Dit ging uit nadat ik de USB eruit gehaald had.
Is dit normaal?
Nam de telefoon op terwijl ie aan de usb zat, verbinding met ActiveSync. Alles ging goed.
Toen ik opgehangen had knipperden de ring rond de ronde knop en de "opneem"-knop. Dit ging uit nadat ik de USB eruit gehaald had.
Is dit normaal?
Verwijderd
Ok, dan wacht ik het nog even af... Nu hangt mijn TP zeker elke dag nog aan de lader (heb hem 4 dagen) en dan heb ik nog geen eens internet open staan, grotendeels staat hij gewoon "standby".LockTar schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:40:
[...]
Ik zal idd nog even een week wachten. mijn accu was in t begin ook minder maar dat had ik bij mijn vario 2 ook al. na een week is die echt wel goed. luister nu elke dag ongeveer 2 uur muziek, heel de dag internet open staan via 3G, sync mijn email elk kwartier (meerdere accounts), internet via opra en sms + bel superveel.
Na 2 dagen moet ik hem misschien is aan de oplader hangen...
Zo te horen gewoon even geduld dus nog voordat ik contact opeem om er naar te laten kijken!
Ik heb 'm zelf nog niet, maar geeft dat niet gewoon aan dat hij aan het opladen is?Erik80 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:07:
net iets vaags gehad...
Is dit normaal?
Verwijderd
Ik weet wel dat als ie aan het opladen is (dus via usb danwel via stroomnetwerk) de ring langzaam knippert. Het kan zijn dat door het lampje van de ring de opneem knop een tikkeltje wordt meeverlicht.Erik80 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:07:
net iets vaags gehad...
Is dit normaal?
domme vraag misschien maar past er in zo'n ding ook een normale mini-usb stekker of mini-usb oplader?
Yep, past gewoon :-)
Maar de USB kabel die mee wordt geleverd past niet in andere mini usb aparaten.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Verwijderd
Zeker geen domme vraag! Ik vraag het mij namelijk ook af ;-)wessel99 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:38:
domme vraag misschien maar past er in zo'n ding ook een normale mini-usb stekker of mini-usb oplader?
Toen ik laatst een gewone mini-usb probeerde er in te stoppen paste hij niet.
Als je wat gaat googelen kom je er ook achter dat er verschillende usb's zijn zoals 5-pins, 9-pins en 11-pins (of zoiets). De HTC heeft een 11-pins en bovendien wijkt de vorm af van "reguliere" mini-usb kabels.
Maar ik lees ook berichten van mensen waarbij een gewone mini usb wel past.... heel vreemd allemaal
Verwijderd
Zoals dit verhaal haha! Toch typisch dat het bij mij niet lukte....trion75 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:47:
Yep, past gewoon :-)
voor de mensen met streep problemen, hebben jullie info van eigenaar standaard aan als de telefoon 'aangezet' wordt? Ik wel en ik heb nog geen streep gezien...
Ik ben ook van plan de TP te halen, maar dan de T-mobile versie. Zijn er al mensen die deze hebben, en zo ja zijn er veel verschillen?
Weet dat de achterkant anders is en en standaad een 2GB kaartje meegeleverd word, maar ben benieuwd naar de verschillen in ROM (extra software, tomtom?, tweaks) heb nu nog een Tytn (Mda III) en ben hier zeker tevreden mee, maar compacter en ingebouwde GPS komen mij erg goed uit.
Weet dat de achterkant anders is en en standaad een 2GB kaartje meegeleverd word, maar ben benieuwd naar de verschillen in ROM (extra software, tomtom?, tweaks) heb nu nog een Tytn (Mda III) en ben hier zeker tevreden mee, maar compacter en ingebouwde GPS komen mij erg goed uit.
It's just a donkey
Ik heb de telefoon nu 6 dagen, en ik merk dat de accu nu een stuk beter is dan in het begin. De eerste dag was hij in 6 uur leeg. Nu gaat hij toch zo'n 2-3 dagen mee.
Ook heb ik flink wat settings aangepast om de accuduur te verlengen.
- Register tweaks van Tweak 0.5
- Bands vastgezet op HD... en UMTS (ipv auto)
- Automatisch tijd aanpassen uitgeschakeld
- Automatisch wifi uitschakelen na 1 min geen gebruik
Nee, het was zeker niet het oplaad-patroon. Het ging veel sneller en de "opneem"-knop ging ook echt zelf knipperen...Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:32:
[...]
Ik weet wel dat als ie aan het opladen is (dus via usb danwel via stroomnetwerk) de ring langzaam knippert. Het kan zijn dat door het lampje van de ring de opneem knop een tikkeltje wordt meeverlicht.
Verwijderd
Nou nu je het zegt, ik heb Hi! en altijd 1 a 2 strepen (normaal altijd vol bereik met oude telefoon ook een htc maar dan de touch) maar idd geen gevolgen voor de gesprekken die ik voer met het bereik wat ik heb! vaagheidVerwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:06:
Verwijderd
Daar loop ik ook tegen aan. Ik heb T-mobile, maar heb ook een minder sterk signaal dan ik gewend ben en moet bij mij thuis echt een plek opzoeken waar het bereik optimaal is, en dat had ik voor heen niet!Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:06:
Verwijderd
ff een kick van mijn eigen topic 
Heb hier helaas nog geen reactie op gezien. Kent niet niemand idd dit probleem of is het wellicht onder het reply geweld uit het zicht verdwenen?Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:15:
Dan nog even een vraagje over Hyves benaderen via de TP. Wanneer ik de Opera browser daar voor gebruik krijg ik een melding op mijn Hyvesstartpagina dat Hyves deze browser (opera dus) niet ondersteunt. Ik krijg inderdaad mijn inbox/berichten niet te zien.
Wanneer ik vervolgens de windows IE start en naar hyves.nl ga krijg een na verbindings fout "de pagina die u zoekt, kan niet worden gevonden als gevolg van een onbekende fout 0x80072f7c"
Bij mijn Qtec ga ik echter wel automatisch naar de mobi versie van hyves.nl
Iemand enig idee wat hier aan de hand is en wat hier aan te doen is?![]()
(b.t.w. Ik zit bij t-mobile en eventuele proxy staat zover ik kan zien, uit)
Verwijderd
hoe zet je bands vast dan?dyna18 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:01:
Ik heb de telefoon nu 6 dagen, en ik merk dat de accu nu een stuk beter is dan in het begin. De eerste dag was hij in 6 uur leeg. Nu gaat hij toch zo'n 2-3 dagen mee.
Ik weet niet of dat bij Outlook zo is, maar bij Windows Mail en Outlook Express in het menu tools-> accounts (selecteer hier je account) -> properties -> advancedVerwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:00:
[...]
Ja, daar zit wel wat in ja. Bovendien wordt je mail door outlook van de server verwijderd waardoor er met die nieuwe pop3 account niets meer op te halen valt.
Maar als je aan de andere kant regelmatig je email checked met die nieuwe pop3 account, hoef je niet zo vaak te syncen met outlook om je meest recente mail binnen te krijgen.
Dan staat er een optie "Leave a copy of messages on server". Zet daar een vinkje bij
Selecteer ook Remove from server after ** day(s). Ik houd meestal een week aan. Dan heeft iedereen de mail wel opgehaald.
Ik begrijp dat het mogelijk is om de agenda van gmail te syncen met de telefoon mbv een programma. Is dit ook mogelijk met gprs/umts?
Kan iemand ook wat foto's maken hoe de agenda eruit ziet, en hoeveel afspraken je maximaal op je begin scherm kunt zetten? Voor mij is de agenda functie het belangrijkste en wil graag touchflo aanlaten staan. Dus graag wat plaatjes en wat informatie over de agenda.
Edit: kan het mailprogramma ook overweg met IMAP(gmail)?
Kan iemand ook wat foto's maken hoe de agenda eruit ziet, en hoeveel afspraken je maximaal op je begin scherm kunt zetten? Voor mij is de agenda functie het belangrijkste en wil graag touchflo aanlaten staan. Dus graag wat plaatjes en wat informatie over de agenda.
[ Voor 57% gewijzigd door wiene op 28-08-2008 13:13 ]
Verwijderd
Als je op "0x80072f7c" een search in google doet, zie je dat er erg veel hits zijn die betrekking hebben op active sync. Misschien dat dat je helpt?Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:52:
ff een kick van mijn eigen topic![]()
[...]
Heb hier helaas nog geen reactie op gezien. Kent niet niemand idd dit probleem of is het wellicht onder het reply geweld uit het zicht verdwenen?
Verwijderd
Ja, je kunt syncen via GPRS/UMTS en je kunt ook een IMAP instellen. Ik doe het zelf met een POP3 en het werkt perfect. Elk half uur checkt de TP mijn mail en dat gaat perfect.wiene schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:11:
Ik begrijp dat het mogelijk is om de agenda van gmail te syncen met de telefoon mbv een programma. Is dit ook mogelijk met gprs/umts?
De agenda van Touchflo kan volgens mij max 3 afspraken laten zien. En hij laat alleen de afspraken zien die vandaag en morgen plaatsvinden. Wanneer je klikt op een afspraak opent hij je agenda en dan kan je alles zien wat jij maar wilt. ;-)
Ik kan hyves wel bekijken. Krijg inderdaad ook te zien van deze browser word waarschijnlijk niet goed ondersteund. Het enige wat mij tot nu toe is opgevallen is dat paging dus niet werkt. en dat is dus erg irritant. Zal waarschijnlijk iets met javascripts te maken hebben...Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:52:
ff een kick van mijn eigen topic![]()
[...]
Heb hier helaas nog geen reactie op gezien. Kent niet niemand idd dit probleem of is het wellicht onder het reply geweld uit het zicht verdwenen?
weet iemand meer over javascripts op windows mobile??
Nou ik mag ook op het lijstje met het scherm wat vaag doet.
- Heb het TFL scherm verneukt gezien
- Heb het helemaal grijze scherm gezien
- TFLO die crashed en continue als in een loop probeert te starten
Lekker zo'n foon.
Heb het ding een soft reset gegeven, en voorlopig doet ie het weer goed maar het is wel super irritant.
- Heb het TFL scherm verneukt gezien
- Heb het helemaal grijze scherm gezien
- TFLO die crashed en continue als in een loop probeert te starten
Lekker zo'n foon.
Heb het ding een soft reset gegeven, en voorlopig doet ie het weer goed maar het is wel super irritant.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Dat is wel heel handig dan kan hij precies wat ik wil, 3 afspraken overzien is genoeg voor mij. Ik vind IMAP handiger als POP omdat IMAP altijd de mail op de server laat staan.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:20:
[...]
Ja, je kunt syncen via GPRS/UMTS en je kunt ook een IMAP instellen. Ik doe het zelf met een POP3 en het werkt perfect. Elk half uur checkt de TP mijn mail en dat gaat perfect.
De agenda van Touchflo kan volgens mij max 3 afspraken laten zien. En hij laat alleen de afspraken zien die vandaag en morgen plaatsvinden. Wanneer je klikt op een afspraak opent hij je agenda en dan kan je alles zien wat jij maar wilt. ;-)
Ik kan dus straks meteen zien wat voor afspraken en mail ik heb zowel op gmail.com als de TP.
Heeft iemand zijn TP toevallig verzekerd? Ik lees allemaal slechte dingen over die verzekeringen maar 550+ euro vind ik toch wel veel geld voor een telefoon als je hem laat vallen. Voor diefstal heb ik geen verzekering nodig.
Is het scherm trouwens, ala de laatste sony ericssons, transflective (dus dat bijv de zon het scherm kan verlichten en dat je hem dan nog kan lezen, ook al staat de backlight zacht?).
Ik heb nu nog een samsung i780 en deze is dus niet transflective (display is alleen te lezen als de achtergrondverlichting meer is dan de verlichting van buitenaf (zon) zeg maar)?
Iemand die hier een uitspraak over kan doen? En een van de redenen dat ik destijds de i780 koos was dat je doordat de qwerty altijd beschikbaar was supersnel een nr kon kiezen (tik 2 willekeurige letters die achter elkaar staan van iemands naam en je contact kwam tevoorschijn). Is daar met deze slide-out al iets in bedacht in de software (handigheidje om gauw naar bepaalde nummers , bijv naam die met P begint te scrollen?) of moet je gewoon echt je hele lijst door touchflo'en tot hij voorbij komt? Ik heb zo'n 400 contacts in m'n telefoon staan en het is wel handig om gauw bij de juiste te kunnen komen.
Ben benieuwd, heb hem al even in m'n handen gehad van een collega en ondanks dat ie wel een stuk zwaarder is (voelt iets "lomper", noem het solider
) vond ik het een ontzettend fraai apparaat. Zeker omdat de samsung eigenlijk nooit een dag haalt (bluetooth altijd aan, pushmail altijd aan, uurtje ofzo bellen) ben ik eigenlijk op zoek naar een andere net zo goede smartphone die het einde van de dag wel haalt...
Ik heb nu nog een samsung i780 en deze is dus niet transflective (display is alleen te lezen als de achtergrondverlichting meer is dan de verlichting van buitenaf (zon) zeg maar)?
Iemand die hier een uitspraak over kan doen? En een van de redenen dat ik destijds de i780 koos was dat je doordat de qwerty altijd beschikbaar was supersnel een nr kon kiezen (tik 2 willekeurige letters die achter elkaar staan van iemands naam en je contact kwam tevoorschijn). Is daar met deze slide-out al iets in bedacht in de software (handigheidje om gauw naar bepaalde nummers , bijv naam die met P begint te scrollen?) of moet je gewoon echt je hele lijst door touchflo'en tot hij voorbij komt? Ik heb zo'n 400 contacts in m'n telefoon staan en het is wel handig om gauw bij de juiste te kunnen komen.
Ben benieuwd, heb hem al even in m'n handen gehad van een collega en ondanks dat ie wel een stuk zwaarder is (voelt iets "lomper", noem het solider
Je kunt in de opties van de browser, instellen dat deze zich bij sites aanmeld als een mobiele browser. Standaard is dit niet zo!Gebrek aan mobile internet paginas
(Browser openen, rechtsonderin menutje openen, opties, naar beneden scrollen.)
Zelf heb ik het toch maar weer uitgezet. Sites laden wel sneller/minder problemen met javascript... maar de volledige sites laden heeft ook wel iets.
Inderdaad mogelijk met (oa) het programma OggSync. Hiervan gebruik ik momenteel versie 3. Versie 4 (nog beta) ondersteund zelfs het syncen van je google-contacten. Heb hier al gelezen dat ook dit voor sommigen goed werkt (ik heb het nog niet geprobeerd).Google agenda syncen
Wat me wel op valt aan de agenda is dat overlappende afspraken niet worden weergegeven ... nog niet gezocht naar instellingen voor dit euvel. (Alleen de langste/eerst startende? afspraak wordt in TF3D weergegeven. In de agenda view staat netjes alles.)
Happy Blessings <3
Dit topic is gesloten.
Let op:
1: Probeer zelf alvorens hier je vraag neer te dumpen!!
2: Kom je er niet uit, gebruik de search (juiste zoektermen bedenken)
3: Als je nog geen antwoord op je vraag hebt gevonden, stel je vraag, maar vermeld duidelijk wat je zelf al geprobeerd heb!!
4: Dit topic gaat over de Touch Pro en NIET, ik herhaal NIET over waar je je Touch Pro 2 euro goedkoper kan krijgen dan je buurman, of dat je jammergenoeg net niet thuis was toen de postbode langs kwam (of andere statusmeldingen van je bestelling)
5: Is er iemand die iets van bovenstaande niet begrijpt, attendeer een mod erop middels de topic report (
), linksboven elk topic.
6: Commentaar op acties van de mod is geen probleem (zelfs gewenst), maar NIET, ik herhaal NIET in het topic. Daarvoor is het Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic, de mail, DM, ICQ of MSN.
1: Probeer zelf alvorens hier je vraag neer te dumpen!!
2: Kom je er niet uit, gebruik de search (juiste zoektermen bedenken)
3: Als je nog geen antwoord op je vraag hebt gevonden, stel je vraag, maar vermeld duidelijk wat je zelf al geprobeerd heb!!
4: Dit topic gaat over de Touch Pro en NIET, ik herhaal NIET over waar je je Touch Pro 2 euro goedkoper kan krijgen dan je buurman, of dat je jammergenoeg net niet thuis was toen de postbode langs kwam (of andere statusmeldingen van je bestelling)
5: Is er iemand die iets van bovenstaande niet begrijpt, attendeer een mod erop middels de topic report (

6: Commentaar op acties van de mod is geen probleem (zelfs gewenst), maar NIET, ik herhaal NIET in het topic. Daarvoor is het Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic, de mail, DM, ICQ of MSN.