Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 95.213 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/opening3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/inleiding.jpg
De HTC Touch Pro is de toetsenbord uitvoering van de HTC Touch Diamond. Met de Touch Pro voegt HTC dus wederom een hybride smartphone - zowel toetsenbord als touchscreen - toe aan haar assortiment. De HTC Touch Pro is een 165 gram wegende smartphone draaiend op Windows Mobile 6.1 Professional.

Naast het toetsenbord verschilt de Touch Pro ook op geheugengebied van de Touch Diamond. Daar waar de Diamond is voorzien van 4 GB intern geheugen heeft de Touch Pro 'slechts' 512 MB flash geheugen. Dit geheugen is overigens wel uit te breiden. De HTC Touch Pro is verder nog voorzien van een TV-Out, GPS, bluetooth en WiFi. Al met al een erg complete smartphone dus.

Bron: Portable Gear

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/specificaties.jpg

Processor Qualcomm® MSM7201A™ 528 MHz
Operating System Windows Mobile® 6.1 Professional
Memory ROM: 512 MB
RAM: 288 MB DDR SDRAM
Expansion Slot microSD™ memory card (SD 2.0 compatible)
Dimensions 102 mm (L) X 51 mm (W) X 18.05 mm (T)
Weight 165 g (with battery)
Display 2.8-inch TFT-LCD flat touch-sensitive screen with VGA resolution

Network
HSDPA/WCDMA: Europe/Asia: 900/2100 MHz
Up to 2Mbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds
Quad-band GSM/GPRS/EDGE: Europe/Asia: 850/900/1800/1900 MHz

Device Control TouchFLO™ 3D Touch-sensitive navigation control

Keyboard Slide-out 5-row QWERTY keyboard

GPS GPS and A-GPS ready

Connectivity Bluetooth® 2.0 with EDR
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0, audio jack, and TV Out* in one)
*HTC TV Out cable needed

Camera: Main camera: 3.2 megapixel color camera with auto focus and flash light
Second camera: VGA CMOS color camera

Audio Built-in microphone, speaker and FM radio with RDS

Ring tone supported formats: MP3, AAC, AAC+, WMA, WAV, and AMR-NB
40 polyphonic and Standard MIDI format 0 and 1 (SMF)/SP MIDI

Battery Rechargeable Lithium-ion or Lithium-ion polymer battery
Capacity: 1340 mAh

Talk time:
Up to 397 minutes for WCDMA
Up to 485 minutes for GSM

Standby time:
Up to 503 hours for WCDMA
Up to 403 hours for GSM

Video call time:
Up to 201 minutes for WCDMA

AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz
DC output: 5V and 1A

Supported Bluetooth profiles:
  • A2DP (Advanced Audio Distribution Profile)
  • HSP (Headset Profile)
  • HFP (Handsfree Profile)
  • PAN (Personal Area Networking profile)
  • HID (Human Interface Device profile)
  • OPP (Object Push Profile)
  • BPP (Basic Printing Profile)
  • FTP (File Transfer Profile)
  • SAP (SIM Access Profile)
  • AVRCP (Audio/Video Remote Control Profile)
  • DUN (Dial-up Networking profile)
  • PBAP (PhoneBook Access Profile)
  • SPP (Serial Port Profile)
  • SDAP (Service Discovery Application Profile)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/fotos.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/profoto7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/06/htc-touch-pro-official-05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/filmpjes.jpg

Video's van de Touch Pro zijn te vinden in het 2e deel van dit topic, dit om meer ruimte over te laten voor de TS. Het eigen HD filmpje van Tweaker Myedvyed mag echter niet ontbreken hier. >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/links.jpg

REVIEWSHANDIGE LINKSVORIGE DELEN
Deel 1
Deel 2

OVERIGE WETENSWAARDIGHEDEN:
  • De Touch Pro is in Nederland sinds 15 augustus te verkrijgen.
  • Er is ook een branded versie van dit toestel. Deze heet de T-Mobile MDA Vario IV
  • Alternatieven ten op zichte van dit toestel zijn: Sony Ericsson Xperia X1, HTC Touch Diamond, iPhone 3G, Samsung i900 Omnia, Nokia E71, Nokia N96 of HP 914.

Deze TS mooier/beter gemaakt door gitkua, en bevat bijdrages van running man en Brave_Sir_Robin, waarvoor dank!
Opzet door wd200.

Het is dus NIET toegestaan om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt.

T.Net beleid m.b.t. o.a. Custom ROMS
pven schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:58:
Zie Windows Based Mobiles & PDA's Beleid voor het beleid.

In het kort: er mag wel over worden gepraat, maar er mag niet naar worden gelinked. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Coromoto op 03-10-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
SOFTWARE LIST

Advanced Config Tool waarmee allerlei tweaks snel zijn door te voeren.
Register Editor om zelf in het register te frutten.
VIP PIM Ringtones om ringtones toe te wijzen aan (categorieën) contactpersonen.
GSEN: Unlocks the accelerometer to auto-rotate all applications met wisselende resultaten op de TP.

Andere suggesties zijn welkom!

[ Voor 140% gewijzigd door Coromoto op 17-09-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heb zelf geen Touch pro, en de manual bied ook geen uitkomst, maar kan je via het qwerty toetsenbord een SMS ook versturen of moet je dat met de stylus op het scherm doen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Slasher schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:03:
Heb zelf geen Touch pro, en de manual bied ook geen uitkomst, maar kan je via het qwerty toetsenbord een SMS ook versturen of moet je dat met de stylus op het scherm doen?
Het hardwaretoetsenbord kan je overal voor heel veel zaken gebruiken, ook de cursortoetsen kun je bijvoorbeeld gebruiken om te navigeren (naast alleen het D-Pad). Maar een SMS/Email versturen lukt niet vanaf het toetsenbord, hiervoor zijn de soft-toetsen op het scherm nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Coromoto op 08-09-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Coromoto schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:06:
[...]

Jazeker. Het hardwaretoetsenbord kan je overal voor gebruiken, ook de cursortoetsen kun je bijvoorbeeld gebruiken om te navigeren (naast alleen het D-Pad)
Ok, ik bedoel dus specifiek, je tikt een sms, en wil dus op versturen drukken, dat kan allemaal op het hardwaretoetsenbord?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 12:02

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hmz, wat ik nergens kan vinden (dus vermoed dat het er niet op zit) is dat kantelbaar tobo van de TyTN II? Was namelijk zeer handig om in m'n auto 'm zo op het dashboard te gooien om te navigeren.

Zijn de carkits van Brodit voor de TP al ergens opgedoken in nederland? Ik zag 'm alleen vorige week nog ergens in een deense webshop oid... Omgerekend een 80 euro... Beetje minder... :/

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Rowdy.nl schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:13:
Hmz, wat ik nergens kan vinden (dus vermoed dat het er niet op zit) is dat kantelbaar tobo van de TyTN II? Was namelijk zeer handig om in m'n auto 'm zo op het dashboard te gooien om te navigeren.

Zijn de carkits van Brodit voor de TP al ergens opgedoken in nederland? Ik zag 'm alleen vorige week nog ergens in een deense webshop oid... Omgerekend een 80 euro... Beetje minder... :/
Scherm is niet kantelbaar...

Ik ben ook aan het wachten op een fatsoenlijke houder voor de TP in de auto. Mijn universele die ik had, is de smal voor de TP... En ik wil liever eentje die de telefoon wat beter vast zet, zoals een Brodit houder. Maar om de 1 of andere reden duurt het allemaal erg lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Ik heb dit weekend een Active Holder van Brodit besteld, maar krijg vanochtend een mailtje van de webwinkel dat ze deze pas over 2 weken verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Slasher schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:10:
[...]

Ok, ik bedoel dus specifiek, je tikt een sms, en wil dus op versturen drukken, dat kan allemaal op het hardwaretoetsenbord?
Ik was misschien iets te snel met mijn uitspraak...
Een nieuwe SMS aanmaken, en vervolgens ook eentje versturen is niet mogelijk vanaf het toetsenbord. Dat moet met een soft-toets.

Dus heel veel kan met het toetsenbord, maar niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-04 17:20
Ik wacht nog op de nieuwe craddle van Bury voor in de auto.
Ik had hem voor de Tytn 2, en je kunt er gemakkelijk ééntje voor de touch pro aanklikken zegmaar.. Alleen moet ie wel beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:13
Coromoto schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:34:
[...]

Ik was misschien iets te snel met mijn uitspraak...
Een nieuwe SMS aanmaken, en vervolgens ook eentje versturen is niet mogelijk vanaf het toetsenbord. Dat moet met een soft-toets.

Dus heel veel kan met het toetsenbord, maar niet alles.
Mwah, op het toetsenbordje zit een mail en sms/mms knopje waarmee je de applicatie opstart. Vervolgens kun je via het menu op het TS een nieuwe sms aanmaken, tikken op het toetsenbordje en op het TS weer op verzenden drukken.

Niet allemaal via het toetsenbordje dus maar je hebt geen stylus nodig (verder kun je idd ook navigeren met pijltjes-toetsen op het toetsenbord en selecteren met de enter-toets en daarnaast ook de hardware buttons van je telefoon gebruiken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254358

Wanner ik vanaf mijn TP een email verzend (gmail/IMAP) en/of een sms naar 1 van mijn favo's krijg ik steevast een foutmelding die luidt als volgt:

Kan een of meer geadresseerden niet herkennen of het adres is on geldig. Wilt u het bericht toch verzenden?

Wanneer ik dan op "Ja" klik wordt het bericht gewoon verzonden en ook ontvangen door de geadresseerde. Niets aan de hand zo lijkt het het. Het is alleen bloedirritant en vraag me af of ik nog ergens een setting moet doen, om hier van af te zijn. Ik zelf heb geen idee wat of waar!
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Anoniem: 254358 schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:44:
Wanner ik vanaf mijn TP een email verzend (gmail/IMAP) en/of een sms naar 1 van mijn favo's krijg ik steevast een foutmelding die luidt als volgt:

Kan een of meer geadresseerden niet herkennen of het adres is on geldig. Wilt u het bericht toch verzenden?

Wanneer ik dan op "Ja" klik wordt het bericht gewoon verzonden en ook ontvangen door de geadresseerde. Niets aan de hand zo lijkt het het. Het is alleen bloedirritant en vraag me af of ik nog ergens een setting moet doen, om hier van af te zijn. Ik zelf heb geen idee wat of waar!
Iemand een idee?
Heb je dit ook bij replies, of alleen als je zelf een mail / SMS opzet? Hoe start jij het proces van opstellen van het bericht, vanuit welk scherm / knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ik krijg het niet voor elkaar om een video te encoden die vloeiend afspeelt op 640x480 in CorePlayer 1.2.5. Zelfs een XVid met een bitrate van 350 kbit/s loopt hakkelig. H264 loopt nog veel minder vloeiend.

Ik vraag me af of dit ligt aan de snelheid van de geheugenkaart, CorePlayer of de telefoon zelf. Ik las wel nog iets van de CorePlayer developers dat zelfs de laatste versie nog niet goed werkt op de Diamond (en dus ook de Pro).

Iemand hier die wel vloeiend filmpjes af kan spelen op 640x480? Ik kan verder nergens encoding tips vinden.

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272819

Sinds enkele dagen beschik ik over een MDA Vario IV. Hoewel mijn SE K800i enkele functies had die de TP niet heeft, ben erg tevreden over het toestel.

In mijn Berichten box (SMS) worden ipv de contact-namen de telefoonnummers weergegeven, hoe kan ik dit veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Anoniem: 272819 schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:34:
Sinds enkele dagen beschik ik over een MDA Vario IV. Hoewel mijn SE K800i enkele functies had die de TP niet heeft, ben erg tevreden over het toestel.

In mijn Berichten box (SMS) worden ipv de contact-namen de telefoonnummers weergegeven, hoe kan ik dit veranderen?
Is dit misschien bij jou ook van toepassing: Vario IV herkent geen nummers (Call ID Match) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Anoniem: 111759 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:48:
vandaag ook gekocht. Sync met Mac gaat prima (onverwachts). Mooie stevige cradle wordt erbij geleverd. Die is best zwaar, staat de TP stevig in zijn schoentje
Wat bedoelde je hier eigenlijk mee, meegeleverde cradle? Ik heb een TP UK, maar volgens mij zat er geen cradle in de doos. Of is er een manier om de verpakking als cradle te gebruiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coromoto schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:56:
[...]

Heb je dit ook bij replies, of alleen als je zelf een mail / SMS opzet? Hoe start jij het proces van opstellen van het bericht, vanuit welk scherm / knop?
Ook wanneer ik reply krijg ik die (fout)melding.

Wanneer ik een nieuw bericht maak (sms/email) doe ik dat vanuit de berichten editor. (er via het pull-down menu of de knop op het tobo) En altijd die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Anoniem: 254358 schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:54:
[...]

Ook wanneer ik reply krijg ik die (fout)melding.

Wanneer ik een nieuw bericht maak (sms/email) doe ik dat vanuit de berichten editor. (er via het pull-down menu of de knop op het tobo) En altijd die melding.
Als je nou eens een bericht probeert te verzenden en alleen het nummer invult, dus geen naam of contact, lukt het dan wel zonder melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dank u zeer voor de hulp! =)

Nog een probleem op te lossen; wanneer ik via Start naar Berichten ga en mijn SMS-inbox bekijk, is de volgorde vreemd. De nieuwste SMS staat niet bovenaan, maar ergens in het midden. Ik geloof dat de Ontvangen \/-optie de datum en tijden niet juist rangschikt. Iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Lamer_Deluxe schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:43:
Ik krijg het niet voor elkaar om een video te encoden die vloeiend afspeelt op 640x480 in CorePlayer 1.2.5. Zelfs een XVid met een bitrate van 350 kbit/s loopt hakkelig. H264 loopt nog veel minder vloeiend.

Ik vraag me af of dit ligt aan de snelheid van de geheugenkaart, CorePlayer of de telefoon zelf. Ik las wel nog iets van de CorePlayer developers dat zelfs de laatste versie nog niet goed werkt op de Diamond (en dus ook de Pro).

Iemand hier die wel vloeiend filmpjes af kan spelen op 640x480? Ik kan verder nergens encoding tips vinden.
Kijk eens onder Preferences -> Video -> Video Output. Deze moet op QTv staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Had net een strontvervelende bug op mijn foon.

Ik werd gebeld (maar kon niet opnemen)... Maar het persoon bleeef maar bellen (dacht ik).

Wat bleek, ik zag nu alleen maar het nummer in beeld van de beller (mijn vriendin).. Normaal heb ik daar zo'n afbeelding bij.. Deze zag ik nu niet en ik zag haar contactnaam ook niet.. en mijn TP bleeeeeef maar trillen zoals ie dat normaal doet als ik gebeld wordt. Normaal stopt ie na 6x ofzo omdat ie dan op voicemail overspring.. maar nu heeft ie minutenlang liggen trillen. GSM reageerde nergens meer op en alleen een soft-reset boodt een oplossing,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Anoniem: 272819 schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:34:
[...]

Ik dank u zeer voor de hulp! =)

Nog een probleem op te lossen; wanneer ik via Start naar Berichten ga en mijn SMS-inbox bekijk, is de volgorde vreemd. De nieuwste SMS staat niet bovenaan, maar ergens in het midden. Ik geloof dat de Ontvangen \/-optie de datum en tijden niet juist rangschikt. Iemand ook dit probleem?
Graag gedaan! :)

Threaded SMS staat per default aan, daarmee worden de berichten in een soort conversatievorm weergegeven. Als je dit uitzet worden ze echt op datum van ontvangst gesorteerd. Uitzetten kan middels de Advanced Configuration Tool, optie Messaging -> Threaded SMS.

Edit: wat ik had geschreven heeft niets hiermee te maken volgens mij. Als je nogmaals op Ontvangen klikt in de kolomnaam, draait de volgorde dan goed om?

[ Voor 22% gewijzigd door Coromoto op 08-09-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Works again! ;)

Heeft het overigens nut om de Anti-Virus te gebruiken die je via AVdownloader kunt downloaden?

Edit: Nee dat werkt geloof ik niet, ik zal het nog eens proberen nu ben ik de conversatie-vorm kwijt.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 272819 op 08-09-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vandaag toestel 3x verschillend vastgelopen. Gewoon basis toestel zonder verdere sofware. Vanochtend eerst een grijs scherm, toestel reageert nergens op behalve reset. Halverwege de ochtend TF3D applicatie broken screen look, weer reset. Nu vanmiddag wil toestel niet meer aan, scherm blijft zwart en reageert nergens meer op. Weer reset. Batterij vanochtend opgeladen, toestel amper gebruikt nu bijna leeg. Heb HTC gebeld en mag het toestel omruilen voor een nieuwe. Hoop dat dat de problemen oplost, maar heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238257

Het gebeurt heel regelmatig (9 van de 10 keer) dat als ik de TP gelocked heb (via de long end key) en ik vervolgens het schermpje uitzet; dat deze vanzelf unlocked zodra ik een tijd later het schermpje weer aanzet.

Daarnaast is de accu van de TP enkele keren leeggeweest; doordat het schermpje aanbleef of zo of aanging door de agenda (bijv all day event; welke al vroeg actief wordt met de reminder). In de setting staat dat het schermpje na 30 sec inactief moet dimmen en na 1 minuut dat het scherm uit moet

al met al erg irritant. hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Upquark schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:41:
Kijk eens onder Preferences -> Video -> Video Output. Deze moet op QTv staan.
Dat staat inderdaad aan en hij staat in TyTN-II mode. Video quality staat op high.

EDIT: DirectDraw werkt vreemd genoeg veel vloeiender.

EDIT2: Scratch that, buffer vergroten lijkt aardig te helpen. Bij streaming moet je een kleine buffer hebben, 1200KB, bij files een grote buffer, 9600KB, misschien groter.

[ Voor 29% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 08-09-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Laatst online: 18-03-2023
Remius schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:50:
Zojuist mijn TP besteld, ik ben blij :+ Ik heb even een vraagje over de Desktop Cradle - waarbij ik 53 euro veel geld vind overigens - , stel je TP staat in de cradle en je wordt gebeld, kan je dan op de 'opneem knop' drukken en waarbij de TP dan automatisch overschakelt op hands-free/speaker? Zodat je dus niet de tel. uit de cradle hoeft te pakken. Weet iemand dit?
Van deeltje #2 geplukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er nog links naar sites met leuke games (al dan niet accelero-meter)? Zijn er ook bluetooth multiplayer games?

Ik heb deze site tot nu toe: http://wmpoweruser.com/?tag=accelerometer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenZj
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:14
Ik ben nu 2 weken in het bezit van mij TP en ik ben er meer dan tevreden over, ook de batterij duur.

Momenteel heb ik 1-maal meegemaakt dat ik een soft-reset moest uitvoeren. Dit doordat ik vele schermen had openstaan en bij het opstarten van tomtom het toetsenbord uitschoof en gelijk weer inschoof.
Door de vele problemen met het alarm heb ik `s nachts mijn TP niet aan het stroom hangen. na het meerdere malen afgaan van het alarm is de batt status nog steeds vol (wifi+bluetooth uitgezet in de nacht). Op het moment mis ik 1 balkje. Ik heb op het werk WIFI+BT uitstaan, maar thuis gekomen zet ik deze aan en leg ik de tel +/- 3 uurtjes aan de lader en de volgende dag komen er weer vervelende geluidjes uit de tel zetten om mij te waarschuwen om op te staan.

Het zwarte scherm probleem;
Dit lijkt bij mij te komen doordat de TP de blacklight uit heeft staan als deze een lange tijd gelocked is. Wanneer je de "power" knop indrukt dan komen er zeer vaag de unlock knoppen op het scherm te staan. Wanneer je de tel goed tegen het licht inhoudt kan je ze zien, deze zijn moeilijk zichtbaar waardoor het lijkt dat het scherm "zwart" blijft. Als je de knoppen eenmaal weet te vinden kan je de TP gemakkelijk unlocken en wordt de blacklight weer aangezet.

Voor mijn Exchange server moet ik verbinden via een proxy. Is het mogelijk om hiervoor een nieuwe verbinding in te stellen (Vodafone) en deze alleen te gebruiken voor de mail en waar kan ik deze instellingen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Remius schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:50:
Zojuist mijn TP besteld, ik ben blij :+ Ik heb even een vraagje over de Desktop Cradle - waarbij ik 53 euro veel geld vind overigens - , stel je TP staat in de cradle en je wordt gebeld, kan je dan op de 'opneem knop' drukken en waarbij de TP dan automatisch overschakelt op hands-free/speaker? Zodat je dus niet de tel. uit de cradle hoeft te pakken. Weet iemand dit?
Je kan Answer aanraken op het scherm en dan meteen op de Speaker knop drukken (middenste toets in onderste rij op het scherm), voordat het scherm op zwart gaat. Ik kreeg net een telefoontje en kon dat prima op deze manier doen.
Het instellen dat het scherm niet uit mag gaan bij gesprekken helpt ook als je niet snel genoeg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
DenZj schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:46:
Ik ben nu 2 weken in het bezit van mij TP en ik ben er meer dan tevreden over, ook de batterij duur.

Momenteel heb ik 1-maal meegemaakt dat ik een soft-reset moest uitvoeren. Dit doordat ik vele schermen had openstaan en bij het opstarten van tomtom het toetsenbord uitschoof en gelijk weer inschoof.
Door de vele problemen met het alarm heb ik `s nachts mijn TP niet aan het stroom hangen. na het meerdere malen afgaan van het alarm is de batt status nog steeds vol (wifi+bluetooth uitgezet in de nacht). Op het moment mis ik 1 balkje. Ik heb op het werk WIFI+BT uitstaan, maar thuis gekomen zet ik deze aan en leg ik de tel +/- 3 uurtjes aan de lader en de volgende dag komen er weer vervelende geluidjes uit de tel zetten om mij te waarschuwen om op te staan.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn alarm het altijd doet, terwijl juist 's nachts de TP aan de lader hangt.
Het zwarte scherm probleem:
Dit lijkt bij mij te komen doordat de TP de blacklight uit heeft staan als deze een lange tijd gelocked is. Wanneer je de "power" knop indrukt dan komen er zeer vaag de unlock knoppen op het scherm te staan. Wanneer je de tel goed tegen het licht inhoudt kan je ze zien, deze zijn moeilijk zichtbaar waardoor het lijkt dat het scherm "zwart" blijft. Als je de knoppen eenmaal weet te vinden kan je de TP gemakkelijk unlocken en wordt de blacklight weer aangezet.
Goed gezien / gevonden! 8)
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, kan het zijn dat de instellingen voor backlight timeout hierin een rol spelen? Dat het op automatic moet staan of juist niet?
Voor mijn Exchange server moet ik verbinden via een proxy. Is het mogelijk om hiervoor een nieuwe verbinding in te stellen (Vodafone) en deze alleen te gebruiken voor de mail en waar kan ik deze instellingen vinden?
Settings -> Connections -> Advanced tab -> Select Networks -> New ... knop (onder de eerste drop down). Kijk eerst de Vodafone instellingen af met de Edit ... knop.

Je zal wel handmatig moeten switchen tussen het gebruikte netwerk met Select Networks om wel of niet via de proxy te werken (althans, ik heb nog niet gevonden dat ie automatisch naar de mobiel internet provider omschakelt, zet ik WiFi aan dan schakelt hij wel zelf over maar niet terug dus).

[ Voor 6% gewijzigd door Coromoto op 08-09-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Laatst online: 18-03-2023
Coromoto schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:51:
[...]
Je kan Answer aanraken op het scherm en dan meteen op de Speaker knop drukken (middenste toets in onderste rij op het scherm), voordat het scherm op zwart gaat. Ik kreeg net een telefoontje en kon dat prima op deze manier doen.
Het instellen dat het scherm niet uit mag gaan bij gesprekken helpt ook als je niet snel genoeg bent.
Oke thnx. Hoe bevalt de cradle verder? Geen problemen mee? En waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
ik heb de cradle ook... An sich is het een prima ding... alhoewel ik wel vind dat ie gewoon veel te duur is..

Ik heb hem dan ook gekocht via aanbieding van gsmweb voor 25 euro.

Ook wordt er geen kabel meegeleverd. Dat vind ik wel een gemis.. anders kan je fijn je cradle aan de pc sluiten en leg je de oplader en kabel bv op je werk, of bij je vriendin of wat dan ook. Nu moet je dus soms van kabeltje wisselen.

Voor de rest is het dus gewoon een leuk mooi desktop houdertje...

Maar ik zelf zou er niet direct 60 euro voor overhebben (maar iedereen zijn financiele status is anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:41
Zijn er nog veel mensen die zich storen aan de ronde vlek die op het toets-gedeelte ontstond na een tijdje de telefoon gebruikt te hebben?

@Coromoto; Misschien kun je de NL handleiding ook in de 1e post verwerken? :)
EDIT; De NoData Tool lijkt mij ook wel z'n plekje waard in de Software List ;)
Is het misschien een idee om bij de Software List een kleine omschrijving erbij te zetten wat het programma inhoud? 8)

En tot slot(voorlopig); wellicht dat een linkje naar de Diamond FAQ ook het melden waard is, want er komen toch wel redelijk veel dingen overeen met de Touch Pro.

Nog t één en ander gevonden:
Ik heb Vodafone en kan niet op MSN
Mijn MSN contacten komen in me telefoonboek te staan, terwijl ik dat niet wil

[ Voor 49% gewijzigd door Rowinvd op 08-09-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Dacide schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:05:
ik heb de cradle ook... An sich is het een prima ding... alhoewel ik wel vind dat ie gewoon veel te duur is..

Ik heb hem dan ook gekocht via aanbieding van gsmweb voor 25 euro.

Ook wordt er geen kabel meegeleverd. Dat vind ik wel een gemis.. anders kan je fijn je cradle aan de pc sluiten en leg je de oplader en kabel bv op je werk, of bij je vriendin of wat dan ook. Nu moet je dus soms van kabeltje wisselen.

Voor de rest is het dus gewoon een leuk mooi desktop houdertje...

Maar ik zelf zou er niet direct 60 euro voor overhebben (maar iedereen zijn financiele status is anders)
Ik neem aan de originele cradle en niet de Adapt versie die nu op GSMweb staat?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
ff fde doos erbij gepakt...

het is de CR G300 HTC cradle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-04 14:46
heeft iemand stereo bluetooth headset geprobeerd op de Touch pro?
en hoe is de geluids kwaliteit?

ik heb een sonyericsson DS980 stereo headset.
en heb Jetware programma geinstalleerd, alles werkt prima call id etc werkt ook.
alleen bij de geluids kwaliteit krijg ik heel veel geruis :?
Bij mijn ouwe telefoons SE K800 en Nokia N95 zijn de geluiden Perfect.

weet iemand een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Waarom is de tytn 2 duurder dan de touch pro 2? Zoveel verschil is er toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256372

Bah ik baal, heb de MDA vario 4 sinds woensdag, maar dit weekend toch op een of andere manier een paar kleine krasjes, en 1 heel irritantje iets dikkere van net geen mm dik en 4 mm lang met een los puntje eraan.

Wou niet aan die standaard screenprotector beginnen, en hoopte dat er binnekort een invisible shield voor uit kwam, en voorlopig dan maar in het leren hoesje bewaren steeds...sigh ik naar m'n vriendin en vergeten dus dit weekend dat ding mee te nemen.

Heb de banaan methode geprobeerd, dit werkte niet, heb de tandpasta methode geprobeerd,. VOor mn gevoel is ie nu iets minder duidelijk maar toch.

Met het scherm aan overigens geen last, maar jullie begrijpen wel, zo'n half circeltje van een halve cm lang en een mm breed op je scherm is niet fijn.

Iemand nog tips? En sowieso tips voor een goede screenprotector (ala invisible shield). Want ik kan weinig vinden voor de touch pro, en sowieso niks voor de MDA versie ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Anoniem: 256372 schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:23:
Heb de banaan methode geprobeerd, dit werkte niet, heb de tandpasta methode geprobeerd,. VOor mn gevoel is ie nu iets minder duidelijk maar toch.
Aangezien ik ook een krasje heb en mijn fantasie niet de vrije loop wil laten, ben ik erg benieuwd wat de banaan en tandpasta methodes zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Dark0z schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:21:
Waarom is de tytn 2 duurder dan de touch pro 2? Zoveel verschil is er toch niet?
Denk dat de TYTN II populairder is onder zakelijke mensen en TP net uit is? Ik zag het ook en vind beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik ben dik tevreden over de meegeleverde screenprotector hoor. Goed licht doorlatend en de gevoeligheid van mijn scherm is niet minder dan zonder protector.

Hoe ervaren de mensen het gebruik van TomTom op de TouchPro?
Ik ben daar zelf niet zo heel positief over. Het signaal is snel minder als je de TP beweegt en ook TomTom loopt een meter of 50 achter bij de werkelijkheid. Mijn oude P3300 had daar geen last van.

Mensen nog tips om het lag probleem in TomTom op te lossen of moeten we allemaal wachten op een update van HTC?

[ Voor 54% gewijzigd door der_roedie op 08-09-2008 21:47 ]

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243993

Heb sinds enkele dagen de TP en tot nu toe nog geen problemen mee gehad; ik erger me alleen aan het veels te lage belvolume. Is daar al iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Myedvyed schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:42:
[...]

Aangezien ik ook een krasje heb en mijn fantasie niet de vrije loop wil laten, ben ik erg benieuwd wat de banaan en tandpasta methodes zijn :P
youtube! :P

Banaan werkte voor geen meter, de tandpasta heeft de beschadiging iets "opgevult" voor me gevoel, en minder duidelijk gemaakt maar juist de 2-3 kleine fijne dunne krasjes zie ik nog wel, maar daar is mee te leven.

Belangrijkste is voor mij gewoon dat ik snel een goede screen guard erop heb, want ik vind het echt doodzonde, heel vervelend ook al zij ze niet zichtbaar wanneer het toestel aanstaat. Gewoon weten dat ze er zitten is al irritant.

Jammer dat het scherm toch zo krasgevoelig is. Vergelijk ik het met me sony k800i, zitten daar dudelijk veel krasjes op maar zijn die bijzonder dun en niet eens zo heel erg veel voor de 2 jaar dat ik er onzorgvuldig mee om ben gegaan. (Gooien op bed, laten vallen, op zn kop leggen, in zak met sleutels etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

der_roedie schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:45:
Ik ben dik tevreden over de meegeleverde screenprotector hoor. Goed licht doorlatend en de gevoeligheid van mijn scherm is niet minder dan zonder protector.
Klopt, de screenprotector zat goed, alleen nog wel een paar luchtbelletjes. Haalde hem er wel vanaf om proberen de beschaiging weg te poetsen, en toen plakte de screenprotector ook niet meer goed omdat het allemaal stof aantrok etc, daarna schoongemaakt, maar helaas.

Maar ik zie toch liever een invisibleshield of iets dergelijks, lijkt me een stuk duurzamer en beter aan te brengen. Ik hoop dat er snel een touch pro versie uitkomt, en die min of meer op m'n mda gaat passen.

GPS ontvangst vind ik trouwens ook tegenvallen. MIdden op een plein in arnhem, duurde het vrij lang om een fix te krijgen, en die was ook nog eens zeker 20-30 meter van waar we zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 15:35

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Lamer_Deluxe schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:43:

Bij mij werkt Xvid/avi op 640x480 prima met mn Sandisk 8GB SDHC class4 kaartje. Ik gebruik CorePlayer v1.2.5 build 4506. Videorenderer: QTv Display.
Zelfs H.264 is speelbaar, 704x480 MKV trekt die net aan/net niet.

Heb een MDA Vario IV.

Heb hem nu enkele dagen en ben er zeer tevreden mee. Heb ook gelijk tomtom7 erop gezet (omdat 6 mijn interne gps niet herkende) en die werkt erg lekker en snel. Had mijn eerste GPS fix al in 10secondes _/-\o_ . En nu elke keer dat ik hem aanzet paar seconde na vertrekken met de auto. Berekeningen van routers gaan echt snel. Had hiervoor een Vario II, en dit is echt een wereld van verschil.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-04 00:11
ik snap niet waarom gsen in de lijst met software staat: die programma werkt niet op de TP.

Steam ID: TheLastOttoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow wat vreemd, ik probeer nu MMA TV via mn wifi (en ook gewoon via mn usb kabeltje ) af te spelen.
Dat is een h264 stream.ook met CorePlayer v1.2.5 build 4506, en ik heb ook de MDA iV, wel geROMed maar dat zou er alleen maar beter op moeten worden.

Video details geven aan : 320x240 , frames: 29. zoveel en dat ie er 0 dropt...opzich kan dat kloppen, maar de audio en video zijn duidelijk out of synch

Video loopt achter op de audio.

een mms stream van hetzelfde netwerk opent in WMP, en gaat wel goed. af en toe hangt ie, maar dat ligt meer aan de stream dan de player. en daarnaast loopt de audio dan ook door, maar gaat het beeld dan even versnellen, en loopt het weer gelijk.

ALleen h264 is natuurlijk uitzonderlijk betere kwaliteit, en opzich gaat het beeld ook soepel, alleen lijkt het langzamer te lopen dan het moet, en raakt dus out of synch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

/offtopic

Zo zit nu te denken om m'n bestelling bij Smartphonestunts te annuleren. Geef ze nog een weekje en dan is t klaar.
Heb zelf m'n nummerbehoud maar geregeld via Vodafone en daarna Smartphonestunts gebeld om te zeggen dat ze het nu dan konden sturen, aangezien dit pas gebeurd nadat je nummerbehoud goed gekeurd is.
M'n nummerbehoud was al 3x afgekeurd namelijk, doordat Vodafone geen goed simkaart nummer van Smartphonestunts had doorgekregen. Dus 1,5 week voor niks gewacht, en natuurlijk laat Smartphonestunts je niks weten over hoe of wat met je bestelling. Communicatie is erg moeilijk voor ze namelijk.

Maar wat hoorde ik? Sorry meneer wij hebben het toestel niet op voorraad. We hebben het 3 weken op voorraad gehad maar nu niet meer helaas. Ze konden mij ook geen datum geven van wanneer er nieuw binnen kwam.

Dus ik even beheerst verteld dat ik het raar vond en niet in de haak. Maarja kan die lieve dame ook niks aan doen... :/

/ontopic

Heb Tomtom navigator 7 en gister kaart versie 8+ in mijn bezit. Weet alleen niet of die compatible is met Navigator 7.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Nevermind a new noob.... 8)

[ Voor 91% gewijzigd door Xanion op 08-09-2008 23:58 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

Nog een vraagje:
Weet iemand het verschil tussen: http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=166227 en http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=169471

Ze schijnen allebei hetzelfde te doen maar een ander soort type :?

Heb het nodig i.v.m. de desktop cradle die geen kabels heeft meegeleverd als t goed is. Wil m aan mn pc hangen voor synchronisatie en opladen tegelijk.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Remius schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:46:
[...]

Oke thnx. Hoe bevalt de cradle verder? Geen problemen mee? En waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
Ik heb de cradle niet zelf. Ik heb alleen getest of je snel de speaker knop kon aantikken na de answer knop te hebben aangeraakt.
crumpler schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:55:
Zijn er nog veel mensen die zich storen aan de ronde vlek die op het toets-gedeelte ontstond na een tijdje de telefoon gebruikt te hebben?
Die vlek is storend maar compleet weg te poetsen met een goede brillendoek. In mijn ogen is het huidvet op de hele voorkant na een gesprek storender dan die ronde vlek. :X
@Coromoto; Misschien kun je de NL handleiding ook in de 1e post verwerken? :)
Done!
EDIT; De NoData Tool lijkt mij ook wel z'n plekje waard in de Software List ;)
Is het misschien een idee om bij de Software List een kleine omschrijving erbij te zetten wat het programma inhoud? 8)
NoData tool staat op mijn lijstje, komt er nog in. De omschrijvingen stonden ook op mijn lijstje, maar staan er nu ook bij.
En tot slot(voorlopig); wellicht dat een linkje naar de Diamond FAQ ook het melden waard is, want er komen toch wel redelijk veel dingen overeen met de Touch Pro.
Done!
Ik zal ze aan mijn lijstje toevoegen. Ik ben begonnen met FAQ's uit deel 2 en ben op pagina 6 of zo, deel 1 ga ik daarna doorlopen, en daarna dagelijks deel 3 bijhouden. Ik zat al een tijdje met het idee om de volgende TS te verbeteren / uit te breiden, maar had pas gisteren de tijd en de kans.
Er komt nog meer moois en fijns aan dus! 8)
LordMistery schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:43:
ik snap niet waarom gsen in de lijst met software staat: die programma werkt niet op de TP.
Bij mij doet ie het wel. Weliswaar niet in elk programma, maar dat is denk ik eerder aan het programma te wijten dan aan GSEN. Ik heb in ieder geval een melding erbij gezet dat het niet altijd werkt, zo goed? :)
Freich schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:22:
Nog een vraagje:
Weet iemand het verschil tussen: http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=166227 en http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=169471

Heb het nodig i.v.m. de desktop cradle die geen kabels heeft meegeleverd als t goed is. Wil m aan mn pc hangen voor synchronisatie en opladen tegelijk.
De eerste HTC Touch Pro mini USB Data Cable DC U100 is een normale, standaard mini USB en past overal op, ook op HTC producten. De tweede HTC Touch Pro Data Cable DC U300 (USB/ExtUSB) heeft een HTC vorm voor de plug waardoor die alleen op HTC producten past.

Voor wat jij nodig (alleen voeding en data) hebt kan je om het even welke USB naar mini USB kabel gebruiken, zoals meerdere camera's, PS3 controllers, portable hard disks, etc. gebruiken. Die hoef je niet via de HTC accessory shop te bestellen, hetgeen je weer een tientje bespaart. Als je toch meer aan het bestellen bent kan je het doen, maar anders hoeft het m.i. niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Coromoto op 09-09-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

Coromoto schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:29:

[...]
De eerste HTC Touch Pro mini USB Data Cable DC U100 is een normale, standaard mini USB en past overal op, ook op HTC producten. De tweede HTC Touch Pro Data Cable DC U300 (USB/ExtUSB) heeft een HTC vorm voor de plug waardoor die alleen op HTC producten past.

Voor wat jij nodig (alleen voeding en data) hebt kan je om het even welke USB naar mini USB kabel gebruiken, zoals meerdere camera's, PS3 controllers, portable hard disks, etc. gebruiken. Die hoef je niet via de HTC accessory shop te bestellen, hetgeen je weer een tientje bespaart. Als je toch meer aan het bestellen bent kan je het doen, maar anders hoeft het m.i. niet.
Ok dankje das duidelijk, normale usb mini dus. Snap dan alleen het extra nut niet van zo'n HTC ExtUSB kabel; duurder en past alleen op een HTC toestel maar kan evenveel als een MiniUSB kabel.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MentalMatthew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-04 04:05
Freich schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:22:
Nog een vraagje:

Bij de cradle zit een usb male --> usb mini male kabel bijgeleverd! De kabel en de adapter (natuurlijk ook bijgeleverd) zijn dus los te koppelen van elkaar.

Welke versie had je trouwens besteld bij smartphonestunts.nl: UK of NL? Inderdaad lullig dat je zolang moet wachten en dat ze die fouten hebben gemaakt. Ik zelf heb 'm daar de 29e ook besteld (NL versie). Ben dus nu ook rustig aan het afwachten wanneer ik een berichtje ga krijgen dat ze 'm verzonden hebben. Dat communicatie niet hun sterkste punt is was ik ook al achter :O. Op hoop van zegen dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Freich schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:49:
[...]

Ok dankje das duidelijk, normale usb mini dus. Snap dan alleen het extra nut niet van zo'n HTC ExtUSB kabel; duurder en past alleen op een HTC toestel maar kan evenveel als een MiniUSB kabel.
De HTC ExtUSB aansluiting kan via de extra pinnetjes die het heeft ook het geluid en het video signaal (in het geval van de Touch Pro) uitsturen, wat de normale USB aansluitingen niet kunnen.
De HTC ExtUSB->USB kabel sluit daar alleen in pasvorm op aan, aan de USB kant voert hij deze signalen niet door. Dus je hebt gelijk, je betaalt voor de pasvorm.

[ Voor 17% gewijzigd door Coromoto op 09-09-2008 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Laatst online: 22-04 00:27

Kingpinda

Citizenship is earned.

Misschien een stomme vraag maar ik zie het nergens staan bij de specs: Ondersteund deze tel a2dp? oftewel: muziek sturen naar je bluetooth headset? Heb hier nog een peperdure bluetooth headset liggen maar kan met met mijn 'current' tel deze dus alleen gebruiken voor mono bellen :(

Misschien is het tegenwoordig standaard maar ja.. Wil het graag zeker weten.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Kingpinda schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 03:04:
Misschien een stomme vraag maar ik zie het nergens staan bij de specs: Ondersteund deze tel a2dp? oftewel: muziek sturen naar je bluetooth headset? Heb hier nog een peperdure bluetooth headset liggen maar kan met met mijn 'current' tel deze dus alleen gebruiken voor mono bellen :(

De Touch Pro ondersteunt thans de volgende Bluetooth profielen:
  • A2DP (Advanced Audio Distribution Profile)
  • HSP (Headset Profile)
  • HFP (Handsfree Profile)
  • PAN (Personal Area Networking profile)
  • HID (Human Interface Device profile)
  • OPP (Object Push Profile)
  • BPP (Basic Printing Profile)
  • FTP (File Transfer Profile)
  • SAP (SIM Access Profile)
  • AVRCP (Audio/Video Remote Control Profile)
  • DUN (Dial-up Networking profile)
  • PBAP (PhoneBook Access Profile)
  • SPP (Serial Port Profile)
  • SDAP (Service Discovery Application Profile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:28

RaJitsu

B.S.U.R.

Anoniem: 256372 schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:54:
[...]

youtube! :P

Banaan werkte voor geen meter, de tandpasta heeft de beschadiging iets "opgevult" voor me gevoel, en minder duidelijk gemaakt maar juist de 2-3 kleine fijne dunne krasjes zie ik nog wel, maar daar is mee te leven.
Een linkje zou fijn zijn, want ik zou niet weten waar ik op moet zoeken. GSM/mobile phone icm 'toothpaste' en 'banana' geeft geen bruikbaar resultaat hier.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
RaJitsu schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 03:52:
[...]

Een linkje zou fijn zijn, want ik zou niet weten waar ik op moet zoeken. GSM/mobile phone icm 'toothpaste' en 'banana' geeft geen bruikbaar resultaat hier.
Probeer eens Scratch Banana en Scratch Toothpaste als zoektermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244445

Volgens mij heb ik nog twee leuke 'specificatieboosts' voor de allereerste post:

HSUPA 2mbit/s uplink ipv UMTS 384kbit/s
GSM quad-band ipv tri-band

But correct me if I'm wrong :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-04 17:20
Ik ga gewoon nog een keer herhalen wat ik eerder heb gezegd over zwarte/grijze schermen.

Zoals jullie nu al concluderen komt dat doordat het scherm uitgaat en de telefoon op standby gaat! Geodzo! Maar dat wisten we al.. Touch Flo 3D update niet meer zodra je telefoon op standby gaat. Je ziet hem ook snel de tijd bijwerken als je hem uit standby haalt (als dat een keer lukt).

Het feit dat hij niet meer uit standby wil is een bug. Daar moet je even mee leven totdat HTC een update uitbrengt. Een oplossing om het tegen te gaan, is zorgen dat je schermpje niet uit gaat. Klik op het batterij icoontje, ga naar het tabje geavanceerd en stel in dat hij niet na een aantal minuten het schermpje uit moet zetten.

Doe dit in ieder geval voor wanneer de telefoon aan het opladen is ('s nachts dus), dan ben je er zeker van dat je wakker wordt gemaakt door je wekker.

Voor als je telefoon niet aan de oplader zit is die optie wel wat minder, want dat vreet batterij.. Ik heb ook de hele dag gewoon m'n scherm aan staan, en moet hem dus iets eerder opladen. So be it.
Voor mij werken de bovenstaande opties prima, werd gek van die softresets op een dag.

Dus nog even geduld, HTC komt vanzelf met een update.

-edit-
Coromoto, zou je de bovenstaande informatie anders in de startpost kunnen zetten? Want het begint te irriteren, gigantisch veel pagina's gaan over die zwarte schermen.. Nou weten we het wel..

[ Voor 7% gewijzigd door Boyd op 09-09-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
Kingpinda schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 03:04:

Helemaal niet standaard: de iPhone 3G ondersteunt het niet! 8)7 :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Gamepie56 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:14:
Ik ga gewoon nog een keer herhalen wat ik eerder heb gezegd over zwarte/grijze schermen.

Zoals jullie nu al concluderen komt dat doordat het scherm uitgaat en de telefoon op standby gaat! Geodzo! Maar dat wisten we al.. Touch Flo 3D update niet meer zodra je telefoon op standby gaat. Je ziet hem ook snel de tijd bijwerken als je hem uit standby haalt (als dat een keer lukt).

Het feit dat hij niet meer uit standby wil is een bug. Daar moet je even mee leven totdat HTC een update uitbrengt. Een oplossing om het tegen te gaan, is zorgen dat je schermpje niet uit gaat. Klik op het batterij icoontje, ga naar het tabje geavanceerd en stel in dat hij niet na een aantal minuten het schermpje uit moet zetten.

Doe dit in ieder geval voor wanneer de telefoon aan het opladen is ('s nachts dus), dan ben je er zeker van dat je wakker wordt gemaakt door je wekker.

Voor als je telefoon niet aan de oplader zit is die optie wel wat minder, want dat vreet batterij.. Ik heb ook de hele dag gewoon m'n scherm aan staan, en moet hem dus iets eerder opladen. So be it.
Voor mij werken de bovenstaande opties prima, werd gek van die softresets op een dag.

Dus nog even geduld, HTC komt vanzelf met een update.

-edit-
Coromoto, zou je de bovenstaande informatie anders in de startpost kunnen zetten? Want het begint te irriteren, gigantisch veel pagina's gaan over die zwarte schermen.. Nou weten we het wel..
Ik had er al iets over in de FAQ staan, maar die link is dezelfde als je net naar keek, een pagina terug. Volgens die post is het helemaal niet zo dat ie niet uit standby komt, hij komt er wel uit, alleen licht het display niet mee op, dus kan je er niks mee.
Wie heeft het nou bij het rechte eind? Waar je zeker gelijk in hebt is dat het een bug is, alleen hebben sommigen er (vaker) last van dan anderen. Ik heb er bijvoorbeeld totaal geen last van, terwijl ik wel de handelingen doe die jij juist afraadt: mijn scherm gaat 's avonds gewoon op standby, automatisch of door mijzelf middels de standby-knop. Nog nooit een zwart scherm gehad. Mijn Power Management settings zijn:

Backlight
  • Auto adjust backlight: aan
  • Dim the backlight if the device is locked: uit
On battery power
  • Turn off backlight if device is not used for 2 min
  • Turn off device if not used for 4 min
On external power
  • Turn off backlight if device is not used for 4 min
  • Turn off device if not used for 15 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2024

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Misschien voor in de software-lijst:

Bij gebrek (vooralsnog) aan een goede Taak en Agenda weergave binnen TouchFlo 3D gebruik ik Second Today in combinatie met SPB Diary

SecondToday zorgt ervoor dat je makkelijk kunt switchen tussen TouchFlo en een kloon van het Windows Mobile Today scherm. Je kunt makkelijk SecondToday toevoegen aan één van de softkeys.

Hier mijn resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/Screen02.JPG

Zie de eigengemaakte softkey linksonder

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caevers/Screen04.JPG

Heb inmiddels de kleurstelling van de achtergrond op het SecondToday screen gelijk gekregen aan die van TouchFlo, dus qua gevoel verlaat je TouchFlo niet eens. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 09-09-2008 14:28 . Reden: plaatje met goede kleurstelling toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Brave_Sir_Robin schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:21:
Misschien voor in de software-lijst:

Bij gebrek (vooralsnog) aan een goede Taak en Agenda weergave binnen TouchFlo 3D gebruik ik Second Today in combinatie met SPB Diary

SecondToday zorgt ervoor dat je makkelijk kunt switchen tussen TouchFlo en een kloon van het Windows Mobile Today scherm. Je kunt makkelijk SecondToday toevoegen aan één van de softkeys.
Sweet! 8)

Ik heb vandaag niet zoveel tijd voor de TS/FAQ/SL, maar zal ze z.s.m. opnemen. Kan je het toevoegen van een andere applicatie aan een softkey misschien beschrijven?

Ik vond gisteren ook nog dit:

Martin Fields Overlay Plus Screen Protector (HTC Touch Pro)
MFOP-HTCTouchPro
Afbeeldingslocatie: http://www.martinfields.com/images/MFOP-HTCTouchPro.jpg
Deze bedekt dus zowel het scherm als het bedieningspaneel! :9

[ Voor 48% gewijzigd door Coromoto op 09-09-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woot, die ga ik gelijk bestellen zodra ik thuis ben 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coromoto schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:32:
[...]

Als je nou eens een bericht probeert te verzenden en alleen het nummer invult, dus geen naam of contact, lukt het dan wel zonder melding?
Ja dan ook. Net even geprobeerd: Gewoon handmatig een 06 nummer ingevoerd bij een SMS, en handmatig een emailadres, maar precies hetzelfde resultaat. Vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

der_roedie schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:45:
Ik vraag me juist af hoe ik de gevoeligheid juist wat minder krijg! :P

Bij het scrollen door mijn favo's of lijst met programma's (door met mijn vinger of duim over het scherm te glijden) wordt bij de eerste aanraking of een daarop volgende mijn aanraking al als een "tik" gezien waardoor de bewuste favo of programma wordt geopend.

Heb hier veel mee geklooid en gebieden op het scherm gezocht waar je zou kunnen schuiven zonder dat hij direct een keuze maakt maar dat bied geen soelaas... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273440

Ik ben inmiddels ook een 2 weken TP bezitter en heb de voorgaande topics met plezier gevolgd. Echter heb ik een vraag, waarvan ik hoop dat iemand hier mij er mee verder kan helpen.

Mijn TP draait op Vodafone als provider, en heb daarbij een zorgeloos internet blox abonnement afgesloten. Via die UMTS / HSDPA verbinding wil ik twee pop e-mail boxen leeg lezen, dit gaat allemaal zonder probleem, maar als ik een mail beantwoord krijg ik deze niet weg. Ik vermoed iets met SMTP servers, maar via de search heb ik het niet kunnen vinden.

Wie ow wie kan mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 21:56

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Coromoto schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:31:
[...]

Sweet! 8)

Ik heb vandaag niet zoveel tijd voor de TS/FAQ/SL, maar zal ze z.s.m. opnemen. Kan je het toevoegen van een andere applicatie aan een softkey misschien beschrijven?

Ik vond gisteren ook nog dit:

Martin Fields Overlay Plus Screen Protector (HTC Touch Pro)
MFOP-HTCTouchPro
[afbeelding]
Deze bedekt dus zowel het scherm als het bedieningspaneel! :9
En hoe werkt dat dan in combinatie van je toetsenbord?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
AkroBatik schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:57:
[...]

En hoe werkt dat dan in combinatie van je toetsenbord?
Hoezo, wat voorzie jij als issue? Het toetsenbord wordt niet bedekt toch, alleen het gehele frontpaneel in twee delen?

@Brave_Sir_Robin: SecondToday + SPB Diary = 8) 8) 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 273440 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:56:
Ik ben inmiddels ook een 2 weken TP bezitter en heb de voorgaande topics met plezier gevolgd. Echter heb ik een vraag, waarvan ik hoop dat iemand hier mij er mee verder kan helpen.

Mijn TP draait op Vodafone als provider, en heb daarbij een zorgeloos internet blox abonnement afgesloten. Via die UMTS / HSDPA verbinding wil ik twee pop e-mail boxen leeg lezen, dit gaat allemaal zonder probleem, maar als ik een mail beantwoord krijg ik deze niet weg. Ik vermoed iets met SMTP servers, maar via de search heb ik het niet kunnen vinden.

Wie ow wie kan mij op weg helpen?
Dat komt omdat Vodafone niet wil relayen en je hun smtpserver moet gebruiken. Onderstaande instellingen doen het bij mij prima. Proxy uit!!

210667 in "HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compa..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Anoniem: 256372 schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:23:
Bah ik baal, heb de MDA vario 4 sinds woensdag, maar dit weekend toch op een of andere manier een paar kleine krasjes, en 1 heel irritantje iets dikkere van net geen mm dik en 4 mm lang met een los puntje eraan.

Met het scherm aan overigens geen last, maar jullie begrijpen wel, zo'n half circeltje van een halve cm lang en een mm breed op je scherm is niet fijn.
Ik heb mijn MDA sinds afgelopen Donderdag avond. Gisteravond was ik een USB kabel aan het uitrollen, schiet er een stekker uit m'n handen om met volle kracht, precies met het metalen hoekje, midden op het scherm van m'n gloednieuwe Vario terecht te komen ;(

Daar zit nu een vrij diep putje in waar het pennetje in kan blijven hangen, enorm frustrerend.

Ik had net het bescherm-folie eraf omdat ik het er wat netter op wou doen, maar toen kwam er stof onder terecht. Damn you Murphy.

Ik zag op internet dat er al vervangende touchscreens zijn voor de Diamond voor iets van 40 Euro, maar zoiets is niet handig tijdens de twee jaar garantie. Waarschijnlijk heb ik er in de praktijk niet veel last van, maar het is enorm frustrerend zoiets met je gloednieuwe telefoon.

Tandpasta werkt inderdaad als polijstmiddel, alleen als het in kieren terecht komt is het enorm lastig weg te krijgen. En dat putje is te diep om helemaal weg te polijsten.

Ik heet heel toevallig ook Milan, misschien heeft het daar mee te maken, nieuw soort horoscoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

BiG-GuY schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:21:
Bij mij werkt Xvid/avi op 640x480 prima met mn Sandisk 8GB SDHC class4 kaartje. Ik gebruik CorePlayer v1.2.5 build 4506. Videorenderer: QTv Display.
Zelfs H.264 is speelbaar, 704x480 MKV trekt die net aan/net niet.

Heb een MDA Vario IV.
Ik gebruik dezelfde CorePlayer versie. Ligt dan kennelijk toch aan het standaard bijgeleverde geheugenkaartje (gelukkig). Standaard filmpjes kreeg ik alleen ook niet echt vloeiend op het interne geheugen.

Welke encoder gebruik je (en settings, bitrate)? Ik gebruik XviID4PSP.

Ik heb ook een MDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273440

210667 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:18:
[...]

Dat komt omdat Vodafone niet wil relayen en je hun smtpserver moet gebruiken. Onderstaande instellingen doen het bij mij prima. Proxy uit!!

Je bent geweldig!!! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
@ Brave_Sir_Robin: waar maak jij die screenshots mee? Ik weet dat er verschillende apps zijn, maar welke gebruik jij zelf (graag met link)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254358 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:33:
[...]

Bij het scrollen door mijn favo's of lijst met programma's (door met mijn vinger of duim over het scherm te glijden) wordt bij de eerste aanraking of een daarop volgende mijn aanraking al als een "tik" gezien waardoor de bewuste favo of programma wordt geopend.

Heb hier veel mee geklooid en gebieden op het scherm gezocht waar je zou kunnen schuiven zonder dat hij direct een keuze maakt maar dat bied geen soelaas... |:(
Dat had ik ook, maar ik merkte dat met de screenprotector het nagenoeg perfect was. Echt geen enkele 'perongeluke' klik in het programma's menu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MentalMatthew
  • Laatst online: 15-04 04:05
Coromoto schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:39:
[...]

Hoezo, wat voorzie jij als issue? Het toetsenbord wordt niet bedekt toch, alleen het gehele frontpaneel in twee delen?

@Brave_Sir_Robin: SecondToday + SPB Diary = 8) 8) 8) _/-\o_
Het gehele frontpaneel heeft dus 4 toetsen... Als het onderste gedeelte dus waar de 4 toetsen zitten in zn geheel bedekt wordt, dan gaat er volgens mij iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lamer_Deluxe schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:27:
[...]

Ik heb mijn MDA sinds afgelopen Donderdag avond. Gisteravond was ik een USB kabel aan het uitrollen, schiet er een stekker uit m'n handen om met volle kracht, precies met het metalen hoekje, midden op het scherm van m'n gloednieuwe Vario terecht te komen ;(
Dat is klote ja, als het na een jaar gebeurt ofzo dat je m hebt, baal je al een stuk minder. maar na een paar dagen is echt heel ergelijk. Bij mij is dus ook duidelijk het bovenste laagje eraf, van het mm dikke krasje.
Wat ik wel merk na het polijsten met tandpasta, dat het gedeelte van het krasje, waar de beschadiging minder was, veel minder zichtbaar werd. Sowieso een screenprotector erop doen, want als je met je stylus over de beschadiging heen "krast" wordt het er niet beter op denk ik.

Bij mij hielp de tandpasta wel enigszins, het is er nog wel maar minder duidelijk, en ik kon restjes uit de naadjes langs het scherm weghalen, voorzichtig met een dunne speld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256372 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:36:
[...]

Dat had ik ook, maar ik merkte dat met de screenprotector het nagenoeg perfect was. Echt geen enkele 'perongeluke' klik in het programma's menu!
Bedoel je dan de standaard screenprotector of.....?
De standaard SP heb ik er nu op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Laatst online: 28-03 08:10
MentalMatthew schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:39:
[...]

Het gehele frontpaneel heeft dus 4 toetsen... Als het onderste gedeelte dus waar de 4 toetsen zitten in zn geheel bedekt wordt, dan gaat er volgens mij iets niet goed?
eens .. dat gaat los laten in de puntjes waar stof en vuil zal komen.
zoniet dan lijkt het alsof de toets niet goed zal werken.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
MentalMatthew schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:39:
[...]

Vier toetsen ja, maar dat allemaal onder één groot touch-sensitive panel. Sterker nog, het zijn er zelfs 8: Home, Back, Dial, End, en de 4 cursortoetsen van het D-Pad. Maar dat zit allemaal onder één flexibel paneel, waar je dus 'doorheen' drukt. De Martin Fields protector beschermt ook dat gedeelte voor krassen en putjes, zeker als je een MDA Vario IV hebt en Milano heet! ;) :+

(I'm really sorry for you guys, honest!) O-)

Edit: hebben jullie wel een TP of nog niet? Anders weet je dit toch? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Coromoto op 09-09-2008 16:00 . Reden: Hebben de twee hierboven wel een TP? Of dromen ze er alleen maar van? O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254358 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:43:
[...]

Bedoel je dan de standaard screenprotector of.....?
De standaard SP heb ik er nu op zitten.
ja standaard SP....heb wel een MDA, maar zal geen verschil in zitten denk ik.
Vond die SP al vrij dik en het verhelpt bij mij het probleem. Nu issie er weer af, en 'kliks' alom ;(

Ik las ergens op XDA forums dat je wel de gevoeligheid kunt tweaken geloof ik op een of andere manier. Heb niet direct een linkje.. Even googelen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coromoto schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:58:
[...]
voor krassen en putjes, zeker als je een MDA Vario IV hebt en Milano heet! ;) :+

Milan! verdomme ;p
maar bedankt voor je medeleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Anoniem: 254358 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:33:

De Advanced Config Tool uit de software list kan je hierbij helpen, zie de settings Finger Pressure en Pressure Threshold onder HTC TouchFLO.

Overigens worden deze waarden tijdens de calibratie van het scherm vastgelegd. Niet alleen de positie van het aanraken van het scherm wordt gecalibreerd, maar ook de druk waarmee je dat doet. Duw je dus heel lichtjes tijdens de calibratie, dan reageert ie op erg lichte aanraking al. Duw je iets harder, dan moet je in het vervolg ook harder duwen om de aanraking door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Laatst online: 28-03 08:10
Coromoto schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:58:
[...]

Vier toetsen ja, maar dat allemaal onder één groot touch-sensitive panel. Sterker nog, het zijn er zelfs 8: Home, Back, Dial, End, en de 4 cursortoetsen van het D-Pad. Maar dat zit allemaal onder één flexibel paneel, waar je dus 'doorheen' drukt. De Martin Fields protector beschermt ook dat gedeelte voor krassen en putjes, zeker als je een MDA Vario IV hebt en Milano heet! ;) :+

Edit: hebben jullie wel een TP of nog niet? Anders weet je dit toch? :?
ik heb een TP pro ja..
en als ik een knop indruk zakt hij toch echt naar beneden.
dus ik weet niet maar bij mij is het GEEN touch sensitive panel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carpcatcher schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:11:
[...]

ik heb een TP pro ja..
en als ik een knop indruk zakt hij toch echt naar beneden.
dus ik weet niet maar bij mij is het GEEN touch sensitive panel 8)7
nee het is een rpessure sensitive panel, geen touch sensitive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72394

Eindelijk ook mijn touch pro binnen, maar nu heb ik een vraagje over gprs/3g/hsdpa verbindingen. Op mijn oude telefoon (mda vario, jaja de eerste) kon je deze volledig uitschakelen door enkele sleutels uit het register te halen dus dat deze verbindingen nooit gebruikt zouden worden. Kan dit op de vario 4 ook op de een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Anoniem: 256372 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:16:
nee het is een rpessure sensitive panel, geen touch sensitive
De knoppen onder zijn pressure EN touch gevoelig. Probeer maar eens met de foto camera, bij het aanraken van de ronde knop gaat hij focussen, bij het indrukken maakt hij de foto. Het panel onder kan zelfs de positie van je vinger met touch detecteren, staat een hele discussie ergens op XDA-Developers over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Hebben meer mensen hier die te horen krijgen dat mensen aan de andere kant v/d lijn je slecht verstaan?

Mijn vriendin ergert zich gruwelijk eraan dat ze me vaak amper kan verstaan... of ik val weg, of ze hoort me helemaal of heel onduidelijk/zacht....

Is er iets dat ik kan instellen? Moet ik terug gaan met het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2024

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Coromoto schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:17:
@ Brave_Sir_Robin: waar maak jij die screenshots mee? Ik weet dat er verschillende apps zijn, maar welke gebruik jij zelf (graag met link)?
met SPB Screenshot
is freeware

krijg alleen geen hardwaretoets toegewezen om screens mee te maken dus doe het maar met de timer optie.

Er zijn vast veel betere, deze kan ook alleen maar als BMP opslaan, dus ik hou me aanbevolen.

[ Voor 9% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 09-09-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147093

Anoniem: 72394 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:46:
Eindelijk ook mijn touch pro binnen, maar nu heb ik een vraagje over gprs/3g/hsdpa verbindingen. Op mijn oude telefoon (mda vario, jaja de eerste) kon je deze volledig uitschakelen door enkele sleutels uit het register te halen dus dat deze verbindingen nooit gebruikt zouden worden. Kan dit op de vario 4 ook op de een of andere manier?
even het: "No Data" tooltje installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247874

210667 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:18:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met het verzenden van email (via T-Mobile).
Na wat zoekwerk op internet lijkt dit probleem niet bij de providers of aan de TP te liggen maar aan Windows Mobile 6.1
Hoop dat er dus snel een update van uit komt want dis is erg irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 247874 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:13:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met het verzenden van email (via T-Mobile).
Na wat zoekwerk op internet lijkt dit probleem niet bij de providers of aan de TP te liggen maar aan Windows Mobile 6.1
Hoop dat er dus snel een update van uit komt want dis is erg irritant..
Dat bevreemdt mij. Op mijn HTC-Elfin [wm6.1 pro] , heb ik ook t-mobile met pit. Daar kan ik met de pop en smtp-instellingen van mijn ISP [Orange/Online] gewoon mijn mail ophalen en verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:56
Ik gebruik de Advanced Config Tool om de Sim nummers verborgen te houden bij contacten maar telkens als ik de wijziging doorvoer veranderd er niks. In advanced config staat de wijziging dan ook niet na opnieuw opstarten? Iemand een idee hoe dat kan?

Edit: Bleutooth device name helpt de verandering ook niet, wordt ook automatisch terug veranderd.

[ Voor 16% gewijzigd door wiene op 09-09-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147093

wiene schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 18:38:
Ik gebruik de Advanced Config Tool om de Sim nummers verborgen te houden bij contacten maar telkens als ik de wijziging doorvoer veranderd er niks. In advanced config staat de wijziging dan ook niet na opnieuw opstarten? Iemand een idee hoe dat kan?
Gebruik je soms oudere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:56
Net gedownload op die site dus lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 23-04 15:35

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Lamer_Deluxe schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:31:
[...]

Ik gebruik dezelfde CorePlayer versie. Ligt dan kennelijk toch aan het standaard bijgeleverde geheugenkaartje (gelukkig). Standaard filmpjes kreeg ik alleen ook niet echt vloeiend op het interne geheugen.

Welke encoder gebruik je (en settings, bitrate)? Ik gebruik XviID4PSP.

Ik heb ook een MDA.
Ik had deze dingen niet zelf ge-encode, het waren Fansubbed Anime :).
Voor het omzetten (als je het niet al te moeilijk wilt maken) zou ik zelf Mediacoder gebruiken (heeft ook profielen voor pda's dacht ik, en is erg simpel in gebruik en helemaal met batch encoding). Wat meer geavanceerd moet je kijken naar MeGUI, die heeft ook allemaal profielen voor PDA's :).

De bestanden waren 170MB voor de AVI en 250MB voor de MKV. Dus een bitrate van 859kbps en 1344kbps voor de video.

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 09-09-2008 19:44 ]

Gallery V&A

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We verwachten dat je eigen inzet toont als je een vraag plaatst. Zo is het gebruikelijk om vooronderzoek te plegen en daar de resultaten van te posten (ook bij 'simpele' vragen).

Vergeet daarbij niet om in HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 8 te kijken of het daar misschien al aan bod is geweest.