Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 3] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 95.214 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gamepie56 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:20:
[...]

Ik ga hetvolgende testen:
Touch flo gaat UIT.. (gewoon bij vandaag uitvinken of moet ik nog meer doen?).
Je schijnt m via een stappenplan er helemaal uit te moeten sloppen
.
Zet ik SPB er wel even op.. Ga ik daar mee testen, kijken wat er dan gebeurd..
Ervaringen zijn dat SPB sneller is.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Iemand al een manier om snel een nieuw sms bericht te kunnen maken met een sneltoets of eventueel softkey

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:57

netblade

Sunrise

[...]

Als hij na reparatie nog niet goed werkt ga ik het eerste filmpje op youtube zetten van iemand die een touch pro overrijd met z'n auto O-) >:)
Je mag hem ook opsturen naar mij hoor >:)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 21:20
Gamepie56 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 00:19:
[...]

Kun je eens spieken welke versie erop draait?
Ik heb ook een nieuw gekregen maar volgens mij geen nieuwe versie er op:

Rom: 1.90.404.1 NLD (08-01-08)
Radio: 1.02.25.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Eusebius schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:24:
[...]

[...]

Ik heb hem gewoon uitgeschakeld in het today screen en draai nu al 3 weken met spb tot nu toe geen enkele vastloper gehad en ook geen last meer van grijze schermen deze had ik hiervoor 2 keer gekregen.
heb nog gewoon de oriRom en geen verdere tweaks.
Vindt het toestel lekker snel werken en wacht rustig af tot er een update komt voordat ik de touchflo weer inschakel

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262266

Hallo,

weet iemand mij te vertellen of ik iets speciaal moet doen om de functie te gebruiken van het toestel omdraaien dat het geluid dan zelf stil gaat als er een inkomend gesprek plaatsvind?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 13:55
Iemand al de goedkoopste brodit houder voor deze telefoon gezien?
Volgens de site van brodit moet hij nog uitkomen, maar volgende deze link kunnen ze hem al leveren.
Iemand nog suggesties?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Anoniem: 262266 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:31:
Hallo,

weet iemand mij te vertellen of ik iets speciaal moet doen om de functie te gebruiken van het toestel omdraaien dat het geluid dan zelf stil gaat als er een inkomend gesprek plaatsvind?

Thnx!
Volgens mij geld dat alleen voor SMS berichten en niet voor inkomende gesprekken...

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

[...]

Als hij na reparatie nog niet goed werkt ga ik het eerste filmpje op youtube zetten van iemand die een touch pro overrijd met z'n auto O-) >:)
Haha! Dat is bij mij al gebeurd en hij doet het nog steeds :P

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Eusebius schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:24:
[...]

[...]

Niet echt stappenplan. Harde reset geven en op het moment dat ie tevoorschijn komt dat ie binnen 3 seconden gaat customizen, even de soft-reset aan de onderkant indrukken. Voila, geen TouchFlo geinstalleerd.
Heb zelf ook SPB Mobile geprobeerd, vondt het eigenlijk kwa snelheid nog tegenvallen.

Hem zelf het probleem dat ik steeds maar een paar telefoongesprekken kan doen met de TP en dan weer een soft-reset moet geven.
Op de een of andere manier heb ik na een tijdje geen geluid meer bij bellen, ook als ik dan gebeld wordt hoor je geen ringtone afspelen. Soft-reset lost het steeds weer tijdelijk op, maar fijn is het niet.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Weet iemand trouwens hoe ik bij de Muziek Tab van TF3D de album cover laat zien van een zelf toegevoegd album?

Ik heb de afbeelding in dezelfde map als de nummers zitten als folder.jpg en ook in de IDTags staat bij Artwork het plaatje ingesteld... echter zie ik hem nog steeds niet? :?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Da_maniaC schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:30:
Weet iemand trouwens hoe ik bij de Muziek Tab van TF3D de album cover laat zien van een zelf toegevoegd album?

Ik heb de afbeelding in dezelfde map als de nummers zitten als folder.jpg en ook in de IDTags staat bij Artwork het plaatje ingesteld... echter zie ik hem nog steeds niet? :?
Onderstaande is één optie.

Je moet even je AudioManager_Eng.vol renamen naar .bak. Daarna je Diamond/Pro herstarten. Dan vindt ie je muziek weer.

\my device\application data\HTC\audiomanager ==> audiomanager_eng.vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

210667 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:48:
[...]

Onderstaande is één optie.

Je moet even je AudioManager_Eng.vol renamen naar .bak. Daarna je Diamond/Pro herstarten. Dan vindt ie je muziek weer.

\my device\application data\HTC\audiomanager ==> audiomanager_eng.vol

Betekend dat, dat ik dat elke keer moet doen wanneer ik muziek toevoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Da_maniaC schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:12:
[...]

Betekend dat, dat ik dat elke keer moet doen wanneer ik muziek toevoeg?
In principe wel. Maar er schijnt nog een andere mogelijkheid te zijn. Welke?! Ben ik wel tegengekomen maar ik weet niet meer waar. De oplossing die ik aangaf, werkt en is voor mij nu de makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
de ROMeOs is nu ook in NL!

Wellicht kan gamepie die nog proberen?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Vandaag de veripart cradle binnen gekregen. Maar ik kan niet synchroniseren. Alleen mijn microSD kaartje komt SOMS erbij in windows verkenner.

Ik kan echt alleen maar synchroniseren met de orginele datakabel van HTC. Alle andere kabels werken niet. Dan wordt het apparaat niet herkent. Nog meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234627

210667 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:57:
[...]

In principe wel. Maar er schijnt nog een andere mogelijkheid te zijn. Welke?! Ben ik wel tegengekomen maar ik weet niet meer waar. De oplossing die ik aangaf, werkt en is voor mij nu de makkelijkste.
Gebruik Tagrunner. Werkt prima! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 234627 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:38:
[...]

Gebruik Tagrunner. Werkt prima! ;)
Mooi dat dat werkt, maar daar ging het volgens mij niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

MeIsTwisted schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:18:
Vandaag de veripart cradle binnen gekregen. Maar ik kan niet synchroniseren. Alleen mijn microSD kaartje komt SOMS erbij in windows verkenner.

Ik kan echt alleen maar synchroniseren met de orginele datakabel van HTC. Alle andere kabels werken niet. Dan wordt het apparaat niet herkent. Nog meer mensen dit?
Heb hier de orginele cradle met een random usb kabel eraan en werkt prima.
Word altijd meteen herkend door Windows Device center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe je het programmaatje FinixNoverBattery (een batterij-indicator) moet installeren? Mij lukt het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238257

Mijn batterij gaat een uur of 30-36 mee zonder de telefoon te gebruiken en alleen gsm aan en alle andere opties zoals BT, wifi, 3G etc uit :( is veel en veel minder dan zou de website van HTC aangeeft (tot ruim 500 uur).

hoe is dit bij anderen?

Slechte batterij? lekstroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Da_maniaC schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:15:
[...]

Heb hier de orginele cradle met een random usb kabel eraan en werkt prima.
Word altijd meteen herkend door Windows Device center.
hmmm, hier echt alleen maar de HTC kabel. Ook een kabel van Adapt niet. Zowel op pc als op laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Anoniem: 276279 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 05:22:
hoi mensen..

Ben sinds vandaag ook in het bezit van een HTC Touch Pro..
Hang nu al lichterlijk tegen een depressie aan.

Eerder werd in 'n ander forum beschreven dat iemand niet kon smsen..
Er staat dan steeds dat het adres van het service centrum veranderd moet worden.
Maar wanneer ik dit wil veranderen in het services menu, krijg ik wederom een foutmelding.
(Netwerkfout, "Kan instellingen van het netwerk niet lezen. Probeer de instellingen later weer te geven of verbreek de gegevensverbinding en probeer het opnieuw"

Ik las toen dat het ws. een firmware-gerelateerd probleem is
en dat terug flashen naar 1.37 hem uiteindelijk wel heeft geholpen (bij diamond)
Ik had precies hetzelfde probleem. Maar wat bij mij (en anderen voor mij) hielp was het aanvragen van een nieuwe SIM-kaart bij je provider. Daarna misschien wel nog even je SMS settings op proberen te halen, maar dan werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Anoniem: 234627 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:46:
Weet iemand hoe je het programmaatje FinixNoverBattery (een batterij-indicator) moet installeren? Mij lukt het niet!
Ja, sdkcerts.cab installeren zoals in de start post van hem staat. :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 15:40

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik ben nu in het bezit van een vodafone HTC Touch. Ik ben bezig met het connecten via bluetooth, maar dat WIL me gewoon niet lukken! De pc stuurt geen beschikbare services naar mn pda. De pda stuurt naar de pc alleen Dial-up-networking. Hier zou toch ook active sync tussen moeten staan?

Het gaat trouwens om xp sp3.

nvidia in "HTC P3700 Touch Diamond (deel 2)" hier zie ik inderdaad dat mn pc de service active sync zou moeten geven. Moet active sync op een of andere manier aan de bluetooth gekoppeld worden ofzo? Firewall staat trouwens ook uit (dat levert ook nog wel eens problemen op begrijp ik)

[ Voor 32% gewijzigd door AkroBatik op 04-10-2008 23:16 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Weet iemand hier of er een tweak is zodat de mail vaker dan eens per 5 minuten de mail gaat ophalen?
Eigenlijk een pushmail idee, maar dan gewoon om de minuut mailchecken ofzo.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-04 17:20
joeltje schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:38:
de ROMeOs is nu ook in NL!

Wellicht kan gamepie die nog proberen?
Nice, ga ik binnenkort naar kijken, ben eerst even wat andere dingetjes aan het testen.. Plaats over een paar dagen m'n bevindingen en hopelijk een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik heb hier de afgelopen tijd verschillende mensen hun ervaringen zien schrijven wat betreft mp3 applicaties.
Ik ben zelf op zoek gegaan aangezien ik de TP ook als mp3 speler wil gaan gebruiken en mijn eigen mp3 speler dan kan verkopen. (anders ligt ie hier maar te liggen).

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/3174/qvistapromojm2.jpg

Ik heb zojuist een gratis applicatie gevonden genaamd MortPlayer.
De naam had ik hier nog niet eerder voorbij zien komen vandaar dat ik hem even post.
Je kan de speler samen met extra skins hier vinden: Klik

Heb verschillende progjes geprobeerd en deze sprong er gewoon tussen uit kwa functionaliteit.
Vrijwel iedere skin heeft verschillende 'modi'. Main, Car player (compact), Playlist en title bar!
Die title bar is erg mooi aangezien hij ook skinned is (in tegenstelling tot andere progjes welke dit ook proberen.
En je kan hiermee dus lekker je telefoon op het Today screen zetten en toch meteen toegang hebben tot je mp3-speler functionaliteit.

Hiernaast leest de speler mappen standaard uit als albums en naar die functie was ik dus precies op zoek omdat ik zo namelijk mijn muziek in deel.
Wil je het anders hebben kan je ook nog playlists maken.

Ik ben nu nog een beetje met het progje aan het spelen....morgen eens in de 'praktijk' uitproberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da_maniaC schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 01:15:
Ik heb hier de afgelopen tijd verschillende mensen hun ervaringen zien schrijven wat betreft mp3 applicaties.
Ik ben zelf op zoek gegaan aangezien ik de TP ook als mp3 speler wil gaan gebruiken en mijn eigen mp3 speler dan kan verkopen. (anders ligt ie hier maar te liggen).

[afbeelding]

Ik heb zojuist een gratis applicatie gevonden genaamd MortPlayer.
De naam had ik hier nog niet eerder voorbij zien komen vandaar dat ik hem even post.
Je kan de speler samen met extra skins hier vinden: Klik

Heb verschillende progjes geprobeerd en deze sprong er gewoon tussen uit kwa functionaliteit.
Vrijwel iedere skin heeft verschillende 'modi'. Main, Car player (compact), Playlist en title bar!
Die title bar is erg mooi aangezien hij ook skinned is (in tegenstelling tot andere progjes welke dit ook proberen.
En je kan hiermee dus lekker je telefoon op het Today screen zetten en toch meteen toegang hebben tot je mp3-speler functionaliteit.

Hiernaast leest de speler mappen standaard uit als albums en naar die functie was ik dus precies op zoek omdat ik zo namelijk mijn muziek in deel.
Wil je het anders hebben kan je ook nog playlists maken.

Ik ben nu nog een beetje met het progje aan het spelen....morgen eens in de 'praktijk' uitproberen. ;)
Hoe kun je die skins bekijken voordat je ze download? Of is het een kwestie van installeren en bekijken of het je bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Nog maar eens een screenie.

Afbeeldingslocatie: http://www.sport-touring.eu/images/tp-screen.jpg

Ik vind het echt heerlijk zoals je die WM phones naar je eigen smaak kunt customizen. De Blackberry die ik hiervoor had was functioneel erg sterk, maar je zat altijd tegen hetzelfde schermpje aan te kijken. En je collega zit ook naar datzelfde schermpje te kijken.

Wat ik hier heb aangepast:
- nisse's battery icon, met aanpassingen van andere voor de andere icons
- nocurtains cabje voor de doorzichtige onderkant van het scherm
- andere iconset
- nisse's analoge klok, met aanpassingen
- leuk achtergrondje

Ben nog opzoek naar een andere klok vergelijkbaar als deze, maar met lichtere wijzers om em een beetje beter leesbaar te maken. Dit alles draait op de DCS rom, die voor mij tot nu toe het beste werkt.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Anoniem: 234627 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 07:57:
[...]

Hoe kun je die skins bekijken voordat je ze download? Of is het een kwestie van installeren en bekijken of het je bevalt?
Meeste auteurs lijken idd te lui om ff een screenie te posten dus moet je ff zelf kijken idd.
Ik gebruik zelf de Vista skin die er bij zit... vond de Touch skin die daar op de forums stond toch nog een beetje tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1403

Ik ben weer een paar uur aan het zoeken geweest naar een oplossing om de TomTom instructies ook via bluetooth te krijgen. Blijkbaar is dit niet mogelijk. Groot minpunt! Ik gebruik mijn tt op de motor en zie het scherm niet.

Ik deed de eerste tijd best lang met mijn batterij 2-3 dagen met sporadisch bellen... Nu is hij binnen een dag leeg, zonder dat ik er gebruik van maak. Vanuit uitgeschakelde toestand aangezet, van de oplader gehaald toen hij vol was, gelocked en op standby gezet. De volgende ochtend was de TP uit en leeg. Zeer groot nadeel!

Als ik van touch flo gebruik maak reageert hij vaak vertraagd pas na een seconde gaat hij doen wat ik wil. Ik heb het dan vaak al opnieuw gedaan. Zeer vervelend.

GPS werkt momenteel vrij goed. Zelfs rijdend kreeg ik een fix na een minuut of 3. Ik heb alle tweaks voor GPS uit dit topic doorgevoerd, alleen dicht bij huizen krijg ik vaak geen fix.

Met Hi eindeloos online is Internet verschrikkelijk traag. Ik hoop dat het aan de verbinding ligt. Volgende maand gaat mijn vodafone abo in. de verbindingssnelheid is veel hoger dus ik hoop dat het daarmee wel lekker Internet.

SMSen en mailen gaat heerlijk met het Querty toetsenbord, mijn volgende telefoon krijgt ook weer een querty toetsenbord.

Het is verder een mooie telefoon met heel veel mogelijkheden, ik hoop dat ze snel een betere batterij op de markt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-03 16:17

JAMF

010 the number of the best

Er was een manier (progje) om alle geluid naar de bluetooth te sturen

staat hier ergens in de thread (of in de vorige) nadeel zal dan wel zijn dat je batterij nog sneller leeg is

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

afterburn schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 10:15:
Nog maar eens een screenie.

[afbeelding]

Ik vind het echt heerlijk zoals je die WM phones naar je eigen smaak kunt customizen. De Blackberry die ik hiervoor had was functioneel erg sterk, maar je zat altijd tegen hetzelfde schermpje aan te kijken. En je collega zit ook naar datzelfde schermpje te kijken.

Wat ik hier heb aangepast:
- nisse's battery icon, met aanpassingen van andere voor de andere icons
- nocurtains cabje voor de doorzichtige onderkant van het scherm
- andere iconset
- nisse's analoge klok, met aanpassingen
- leuk achtergrondje

Ben nog opzoek naar een andere klok vergelijkbaar als deze, maar met lichtere wijzers om em een beetje beter leesbaar te maken. Dit alles draait op de DCS rom, die voor mij tot nu toe het beste werkt.
Kan en mag je vertellen waar je die iconset vandaan hebt en waar je die op de pro moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Nou, gisteren kreeg ik de Brodit houder voor mijn TP binnen. Eindelijk geen TP meer vliegend door de auto. Dat klopt,
maar nu mag ik telkens als ik de TP uit de houder schuif, mijn stylo zoeken. Die blijft nml. hangen in de houder |B Wat een on product zeg, dat had ik niet verwacht. Voor jullie, als het Brodit moet zijn, wacht op de horizontale houder!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 22:32

SaN

Da_maniaC schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 01:15:
........
De Vista skin die ik zie op dat forum heeft een andere achtergrond dan die van jou, staan er nog ergens anders skins? Ik vind die van jou er best mooi uitzien namelijk.

edit: Laat maar volgens mij heb ik hem al. Hier dus http://www.sto-helit.de/downloads/pocketpc/mp-skins/

[ Voor 8% gewijzigd door SaN op 05-10-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

joeltje schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:37:
Nou, gisteren kreeg ik de Brodit houder voor mijn TP binnen. Eindelijk geen TP meer vliegend door de auto. Dat klopt,
maar nu mag ik telkens als ik de TP uit de houder schuif, mijn stylo zoeken. Die blijft nml. hangen in de houder |B Wat een on product zeg, dat had ik niet verwacht. Voor jullie, als het Brodit moet zijn, wacht op de horizontale houder!
Was bekend...vijltje gebruiken of de Carcom (betere kwaliteit) of Herbert Richter bestellen ipv de Brodit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244384

Momenteel heb ik een luxeprobleem: kiezen tussen de Pro of de diamond?

Daarbij wil ik het extra gewicht/grootte afwegen tegen het nut van het toetsenbord. Het blijft erg lastig om in te schatten hoeveel tijdswinst ik kan halen met het toetsenbord, aangezien ik al vrij snel kan typen met progjes als pocketCM op mijn huidige touch cruise.

Dus weet iemand mij een duidelijk antwoord te geven/ filmpjes waarin te zien is hoe snel er met de touch pro getypt kan worden?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Om maar even verder te gaan op het grijze schermpjes probleem.. Ik ben er echt zeker van dat het geen hardware probleem is.

Mijn moeder heeft namelijk vorige week een Touch Diamond gekocht.. Vanmiddag kwam ze aan: HELP hij doet het niet meer.
1 blik: grijs/sneeuw scherm..

Dat is een diamond jongens.. geen touch pro.. dit móet wel software-gerelateerd zijn, óf alle telefoons moeten terug.. En geloof me, mijn moeder heeft echt niks "getweaked", dus ook dat is meteen uitgesloten.

Die HTC software spoort voor geen kant. Ik ben het momenteel aan het testen met SPB, ik wil niet nu vertellen wat m'n bevindingen zijn, eerst een paar dagen goed testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-02 16:33

BadBert

Mini powah

@gamepie:
Dat de HTC software voor geen kant spoort moet je niet te hard roepen natuurlijk he...
ook met getweakte roms draait mijn toestel super goed (maar originele rom draaide ook goed op zich), en wordt altijd netjes wakker, ook met wekker enzo.
Blijft nooit hangen, tomtom loopt niet achter, geen grijze schermen, geen problemen what soever dus.

Het kan zeer zeker wel hardwarematig probleem zijn, want de pro is eigenlijk gewoon de diamond (ook hardwarematig) maar dan met toevoegingen.
Gewoon mee terug gaan, en een nieuwe vragen.

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
BadBert schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:32:
@gamepie:
Dat de HTC software voor geen kant spoort moet je niet te hard roepen natuurlijk he...
ook met getweakte roms draait mijn toestel super goed (maar originele rom draaide ook goed op zich), en wordt altijd netjes wakker, ook met wekker enzo.
Blijft nooit hangen, tomtom loopt niet achter, geen grijze schermen, geen problemen what soever dus.

Het kan zeer zeker wel hardwarematig probleem zijn, want de pro is eigenlijk gewoon de diamond (ook hardwarematig) maar dan met toevoegingen.
Gewoon mee terug gaan, en een nieuwe vragen.
waarom hebben zoveel mensen die problemen dan? Leg eens uit.. hoe kunnen ze een kapot toestel leveren?

En hoevaak gebruik jij je telefoon? Ik wordt namelijk de hele dag door gebeld, elk kwartier mail ophalen, beetje internet, etc etc..

Misschien dat daar het verschil in zit? Iemand die hem nauwelijks gebruikt heeft dus ook nergens last van omdat de software geen foutjes kan maken..

[ Voor 16% gewijzigd door Boyd op 05-10-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Gamepie56 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:10:
[...]

waarom hebben zoveel mensen die problemen dan? Leg eens uit.. hoe kunnen ze een kapot toestel leveren?

En hoevaak gebruik jij je telefoon? Ik wordt namelijk de hele dag door gebeld, elk kwartier mail ophalen, beetje internet, etc etc..

Misschien dat daar het verschil in zit? Iemand die hem nauwelijks gebruikt heeft dus ook nergens last van omdat de software geen foutjes kan maken..
Kan genoeg misgaan he tijdens proces...

Ik wordt ook schijt ziek van mensen die roepen dat het een slecht toestel is enzo.. dit is een forum, dus je ziet vaak alleen de problemen van mensen, want die willen ze opgelost zien... Of mensen die denken: oh mijn toestel is iets mee.. dus alle touch pro's zijn dus kut...

het is vaak zo kort door de bocht... Het kan zijn dat 5% van de toestellen kut is.. is best groot als je kijkt na oplagen, en is ook niet goed, maar bekend niet dat iedereen een slecht toestel heeft.

Net als die jonge die zei dat de xperia veel beter en completer en af zal zijn als die uitkomt... Hoe kan die dat in godsnaam weten :s en dan koopt ie die, en heeft ie net 1tje die kut is.. en wedde dat ie dat ook schreeuwt dat alle xperia's kut zijn...

Sorry ik moest dit even kwijt, en mijne heeft dus geen problemen. Heeft ie ze wel, dan breng ik hem gewoon terug, en dan maken ze het maar. Maar die ene keer dat ie vastloopt (1x gebeurd) daar ga ik niet wakker van liggen, want dat doet elke telefoon wel is een keer.

En software dingen kunne ook gewoon gevoelig zijn door windows mobile... En misshcien weinig met htc te maken te hebben... Kijk maar is hoevaak windows fout gaat met sommige hardware op pc.. altijd updates en dergelijk... Betekend niet dat he tniet goed kan werken, maar kan gewoon iets zijn wat het net dwars zit

edit: En mijn gebruik is via exchange push mail, winlive mail direct. tomtom wekelijks, bluetooth niet zoveel, wlan, hsdpa, bellen en smsen dagelijks

[ Voor 13% gewijzigd door Mau_Maus op 05-10-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-04 12:38
Ik ben het nog niet tegengekomen
Is er ook een soort van magnifier voor WM6 wat er op de touch pro draait
Kennis wil graag een TP maar kan moeilijk agenda punten lezen of de smsjes
omdat deze letter types zo klein zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Heb een vraagje m.b.t. gps.
Het werkt opzich prima bij mij, heb met Google Maps echt een gps fix in 10 sec, en met Tomtom ook wel <1 min.
Echt wel +-8 satellieten waarmee ik verbinding heb.
Echter is dit allemaal buiten zonder hinder van wolkenkrabbers en ufo's enz.

Maar als ik ook maar paar stappen in huis of een auto zet is de verbinding meteen weg. Wat heb je dan aan een navigatie apparaat dat alleen buiten werkt? Is de gps receiver gewoon zo brak of is t wat anders? Moet gewoon werken in een auto lijkt me.

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Laatst online: 17:27

Cidious

The Bloody Gent

Iemand al ervaring met de nederlandse uitvoering van ROMeOS²?

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenketelaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-01 12:05
Sins ik zaterdag middag mijn touch pro naar de ROMeOS² NL rom heb geflasht draait hij echt super!
Veel sneller, touchflo draait sneller, zeer stabiel, geen vastlopers en grijze schermen, tomtom 7 werkt zo als het moet zonder lags.

Er is hardware matig helemaal niks mis met deze telefoon, alleen moet er nog een goede officiële ROM update uitkomen of een custom gebruiken, dan is het gebruik van deze telefoon een verademing!!

Ik ben er nu meer dan zeer te vrede mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Mau_Maus schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:16:
[...]

Kan genoeg misgaan he tijdens proces...

Ik wordt ook schijt ziek van mensen die roepen dat het een slecht toestel is enzo.. dit is een forum, dus je ziet vaak alleen de problemen van mensen, want die willen ze opgelost zien... Of mensen die denken: oh mijn toestel is iets mee.. dus alle touch pro's zijn dus kut...
KPN/HI wilde de touch pro niet meer leveren weet je nog? Omdat er zoveel problemen zijn.. En dan moeten er echt heel veel problemen zijn, anders doen ze dat niet.

Zoals je hierboven ook leest. Custom rom draait beter. Aardig software-gerelateerd dus.

En ja: er zijn blijkbaar een aantal mensen die wel een goed toestel hebben. Maar er zijn zo gigantisch veel problemen te lezen over dit toestel (klopt, internet laat vooral problemen zien). Vergelijk het eens met een ander toestel van HTC. Qua problemen spant dit echt de kroon.

Ik ben blij dat jij een goedwerkende hebt.. Vergelijken met windows op je pc kun je niet doen. De telefoons hebben namelijk allemaal dezelfde hardware.

Ik ben dus gewoon niet tevreden, en nog een heleboel mensen die ook niet tevreden zijn En ik wil hem liever niet wegdoen, het is een geniaal toestel, maar dan moet ie wel goed gaan werken. Snap je het probleem nu?

[ Voor 31% gewijzigd door Boyd op 05-10-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

koenketelaar schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:39:
Sins ik zaterdag middag mijn touch pro naar de ROMeOS² NL rom heb geflasht draait hij echt super!
Veel sneller, touchflo draait sneller, zeer stabiel, geen vastlopers en grijze schermen, tomtom 7 werkt zo als het moet zonder lags.

Er is hardware matig helemaal niks mis met deze telefoon, alleen moet er nog een goede officiële ROM update uitkomen of een custom gebruiken, dan is het gebruik van deze telefoon een verademing!!

Ik ben er nu meer dan zeer te vrede mee!
Ik zie in de lijst ook Audio Booster staan.. dit werkte toch niet helemaal goed omdat deze het geluid verstoorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
richards81 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:21:
Ik ben het nog niet tegengekomen
Is er ook een soort van magnifier voor WM6 wat er op de touch pro draait
Kennis wil graag een TP maar kan moeilijk agenda punten lezen of de smsjes
omdat deze letter types zo klein zijn
Je kunt zelf de lettergrootte instellen, als je die op zijn grootst zet moet je het kunnen lezen, anders ben je echt blind.
Trouwens staat op de TP de lettergrootte als vrij groot standaard ingesteld. Ik heb 'm zelf weer kleiner ingesteld.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94399

Ik snap het niet hoor.
Ik heb echt nog nergens last van gehad. Geen 1 vastloper.
Accu snel leeg??? In het begin. Maar dan ben je er de hele dag mee bezig.
En nu 2 of 3 dagen. Met redelijk gebruik.
Alles werkt gewoon.

Gewoon prima toestel. Niet te veel gekke dingen er mee willen denk ik. Ik heb gewoon alles nog standard.

Oja wel 1 min punt gevonden. Mijn video filmpjes zijn erg schokkerig.. En dat is jammer.
Dit moet echt beter kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 94399 op 05-10-2008 22:28 . Reden: Iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Anoniem: 94399 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:19:
Ik snap het niet hoor.
Ik heb echt nog nergens last van gehad. Geen 1 vastloper.
Accu snel leeg??? In het begin. Maar dan ben je er de hele dag mee bezig.
En nu 2 of 3 dagen. Met redelijk gebruik.
Alles werkt gewoon.

Gewoon prima toestel. Niet te veel gekke dingen er mee willen denk ik. Ik heb gewoon alles nog standard.
Accu heb ik ook geen problemen mee. Ik red prima het dagje.. soms gebeurd het dat ie 's avonds rond een uur of 8 aan de oplader moet, maar ik wordt veel gebeld/bel veel.. Elk kwartier mail ophalen (krijg bakken met mail op een dag), is ook niet echt bevordelijk voor de accu. Maar voor wat ik doe ben ik zeer tevreden over de accu. 1 dag is genoeg. Hij hoeft niet 2 dagen mee te gaan, 's nachts kun je hem toch opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252687

Als de Touch pro niet meer geleverd word door kpn waarom staat hij dan nog steeds op hun site?
Wil hem namelijk graag verlengen bij kpn zodat ik tenminste wat korting heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
koenketelaar schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:39:
Had je daarvoor, met de standaard-ROM, wel last van een lag? Als in, dat-ie ongeveer 50 meter 'achterloopt'?

Ik draai nu een week diezelfde ROM, maar bij mij heeft het niet geholpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Ik heb nog steeds niet echt antwoord op mijn vraag gehad en deze was:

Maakt het met de Touch Pro verschil om ipv een Class 4 8GB chipje een Class 6 te kopen? Zal je dat met de telefoon zelf merken? met filmpjes maken, muziek luisteren, foto's bekijken enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 24-04 11:21
wiene schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:28:
Ik heb het al vaker gevraagd, maar ben ik nu echt de enige waar alle gesprekken vroegtijdig worden afgekapt vanwege ontvangst problemen? Heb al 7 jaar hetzelfde netwerk en nog nooit problemen gehad...
Ik heb ook behoorlijke problemen met de ontvangstkwaliteit en gesprekken die worden afgekapt :(

Welke provider gaat het bij jou om? Ik ben sinds half juli nl. bij Telfort (zakelijk) en verdacht eerst deze provider van de problemen met afgekapte gesprekken. Heb nl. veel meer problemen zoals:
- 9 van de 10 keer niet ontvangen van SMS bij gemiste oproep zonder VM (instelling in VM staat wel goed)
- Beller krijgt regelmatig direct mijn VM terwijl telefoon gewoon aanstaat en er geen gesprek wordt gevoerd
- VM box wordt niet automatisch opgeschoond na x dagen (box is al gereset door Telfort, zonder resultaat)
- Dataverbinding hapert regelmatig
- Wacht al sinds half juli op een duo-sim
- ...

Gesprekken worden bij mij in 9 van de 10 gevallen tussen de 5-10 minuten beëindigd, zowel thuis als onderweg. Andere kant krijgt dan te horen dat de verbinding om technische redenen is verbroken. Dit gebeurt overigens niet altijd op precies dezelfde plekken, dus ik verdacht Telfort van capaciteitsproblemen o.i.d. Ik vond weinig klachten op Internet over ontvangstkwaliteit van TP, dus met alle andere problemen van Telfort was ik er vanuit gegaan dat het aan Telfort lag.

Vreemde is natuurlijk dat Telfort gebruik maakt van het kwalitatief prima KPN netwerk. Thuis was mijn KPN ontvangst altijd al niet geweldig, maar met de TP lijkt het net ff wat minder, waardoor veel meer merkbare (ver)storingen optreden. Ik heb meestal maar 1 of 2 streepjes binnen en al helemaal geen 3G. Soms valt de verbinding helemaal weg en zie ik dat het netwerk wordt gezocht. Daarnaast hebben meerdere collega's last van de hierboven opgesomde problemen met Telfort, maar alleen de twee andere collega's met een TP klagen over ontvangstproblemen en afgekapte gesprekken.

Mijn vrouw belt ook met Telfort (particulier) en die heeft minder ontvangstproblemen. Zij heeft sinds kort een SE K770i. Mijn sim in haar toestel geeft thuis 4-5 streepjes ontvangst (5 is max.), maar af en toe dipt deze ook naar 2-3 streepjes. Hoe de gesprekskwaliteit is en of gesprekken ook nog worden afgebroken heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen, maar het lijkt dat er minder verstoringen zijn.

De andere problemen met Telfort zijn niet toestel gerelateerd, maar wat betreft de ontvangst-/afkapproblemen lijkt dit toch steeds meer op een specifiek TP probleem. Wellicht is het een combi van Telfort sims met de TP? Ik weet niet of hier enige (technische) grondslag voor kan zijn? Voor nu hoop ik maar dat HTC snel met een ROM update komt, want op zich is probleemloos kunnen bellen toch wel belangrijk...

[ Voor 4% gewijzigd door snarf op 06-10-2008 01:39 . Reden: Link toegevoegd naar bericht collega ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276432

Zeer tevreden over dit toestel al loop ik tegen een klein probleem aan. Heb al gezocht in de vele topics over dit toestel maar helaas niet kunnen vinden, vandaar mijn vraag.

Ik zou graag op het startscherm (vandaag) meer opties willen hebben dan alleen de standaard: tijd, oproepen en agenda. Maar als ik via:

Instellingen -> Persoonlijk -> Vandaag -> Items

Meer items aanvink en afsluit met ok gebeurd er helemaal niets. Ook niet na rebooten alleen bij TouchFLO 3D staat een vinkje en die werkt dan ook perfect.

Meer mensen met dit probleem of oplossing voor handen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:56

curry684

left part of the evil twins

Sharpz: dat is een technisch verhaal dat volgt uit hoe Windows Mobile werkt. TouchFlo3D is een 'gadget' op het Today scherm dat 'toevallig' je hele scherm overneemt, daarom zie je de andere gadgets die je selecteert niet. Het idee is dat TouchFlo3D ze overbodig maakt. Als je TF3D uitzet zul je ze wel zien, maar dat is ook niet echt gewenst ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gamepie56 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:44:
[...]
Ik ben dus gewoon niet tevreden, en nog een heleboel mensen die ook niet tevreden zijn En ik wil hem liever niet wegdoen, het is een geniaal toestel, maar dan moet ie wel goed gaan werken. Snap je het probleem nu?
Bravo, helemaal eens met je reactie. Met de standaard ROM is de TP een drama. Ik voel me inmiddels zwaar in de steek gelaten door HTC, want men heeft nog steeds geen update uitgebracht, en het gepresteerd om deze pre-release zooi uit te brengen. Enfin, binnenkort maar eens die custom rom waar ik in dit topic lovende dingen over lees installeren. Maar ik zal wel drie keer uitkijken voor ik weer een HTC-toestel aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276245

BamSlam_ schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 08:36:
[...]

Bravo, helemaal eens met je reactie. Met de standaard ROM is de TP een drama. Ik voel me inmiddels zwaar in de steek gelaten door HTC, want men heeft nog steeds geen update uitgebracht, en het gepresteerd om deze pre-release zooi uit te brengen. Enfin, binnenkort maar eens die custom rom waar ik in dit topic lovende dingen over lees installeren. Maar ik zal wel drie keer uitkijken voor ik weer een HTC-toestel aanschaf.
Dat het toestel aan sommige verwachtingen niet voldoet is bekend, maar dit soort reacties zijn wel egr overtrokken, je reageert alsof je nu een telefoon hebt waarmee je niets kan..... ;)
Soms lijkt het wel alsof even vergeten wordt dat telefoons uitgegeven/gemaakt worden voor de massa en niet voor de selecte groep tweakers. Juist voor die groep zijn er de getweakte ROM's en andere progjes. Net als met auto's, die worden uitgerust met een chip die zorgt dat de auto onder bijna alle omstandigheden kan rijden, maar ook die kun je laten tunen. Dat weet je toch van tevoren en is logisch. Dan zeg je toch ook niet dat een auto bagger is en waarom is die chip niet meteen getuned? Enig gevoel van realisme lijkt me wel op zijn plaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Anoniem: 276245 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:24:
[...]
Dat het toestel aan sommige verwachtingen niet voldoet is bekend, maar dit soort reacties zijn wel egr overtrokken, je reageert alsof je nu een telefoon hebt waarmee je niets kan..... ;)
Soms lijkt het wel alsof even vergeten wordt dat telefoons uitgegeven/gemaakt worden voor de massa en niet voor de selecte groep tweakers. Juist voor die groep zijn er de getweakte ROM's en andere progjes. Net als met auto's, die worden uitgerust met een chip die zorgt dat de auto onder bijna alle omstandigheden kan rijden, maar ook die kun je laten tunen. Dat weet je toch van tevoren en is logisch. Dan zeg je toch ook niet dat een auto bagger is en waarom is die chip niet meteen getuned? Enig gevoel van realisme lijkt me wel op zijn plaats ;)
Ook voor de massa is dit toestel niet geschikt. Ook niet-tweakers hebben problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Fijn. Uit het niets kapt ook mijn GPS met normaal werken....

Ziet satelieten, maakt fix, 2 sec. later fi weg, en zoekt opnieuw satelieten, net of de GPS unit opnieuw start of zo. Baal er goed van, want ik had juist nergens problemen mee. Nou ja, goed moment om de ROMeOS-NL eens te proberen... Blij dat ik thuis ben ;)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
joeltje schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:45:
Fijn. Uit het niets kapt ook mijn GPS met normaal werken....

Ziet satelieten, maakt fix, 2 sec. later fi weg, en zoekt opnieuw satelieten, net of de GPS unit opnieuw start of zo. Baal er goed van, want ik had juist nergens problemen mee. Nou ja, goed moment om de ROMeOS-NL eens te proberen... Blij dat ik thuis ben ;)
waarschijnlijk heb je A-gps aanstaan, deze ff uitzetten in advaced config en je probleem is opgelost heb het zelf ook een keertje per ongeluk aangezet omdat mijn oude N95 wel A-gps maar winMobile gebruikt hiervoor quickgps

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:17
snarf schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 01:12:
[...]

Ik heb ook behoorlijke problemen met de ontvangstkwaliteit en gesprekken die worden afgekapt :(

Welke provider gaat het bij jou om? Ik ben sinds half juli nl. bij Telfort (zakelijk) en verdacht eerst deze provider van de problemen met afgekapte gesprekken. Heb nl. veel meer problemen zoals:
- 9 van de 10 keer niet ontvangen van SMS bij gemiste oproep zonder VM (instelling in VM staat wel goed)
- Beller krijgt regelmatig direct mijn VM terwijl telefoon gewoon aanstaat en er geen gesprek wordt gevoerd
- VM box wordt niet automatisch opgeschoond na x dagen (box is al gereset door Telfort, zonder resultaat)
- Dataverbinding hapert regelmatig
- Wacht al sinds half juli op een duo-sim
- ...

Gesprekken worden bij mij in 9 van de 10 gevallen tussen de 5-10 minuten beëindigd, zowel thuis als onderweg. Andere kant krijgt dan te horen dat de verbinding om technische redenen is verbroken. Dit gebeurt overigens niet altijd op precies dezelfde plekken, dus ik verdacht Telfort van capaciteitsproblemen o.i.d. Ik vond weinig klachten op Internet over ontvangstkwaliteit van TP, dus met alle andere problemen van Telfort was ik er vanuit gegaan dat het aan Telfort lag.

Vreemde is natuurlijk dat Telfort gebruik maakt van het kwalitatief prima KPN netwerk. Thuis was mijn KPN ontvangst altijd al niet geweldig, maar met de TP lijkt het net ff wat minder, waardoor veel meer merkbare (ver)storingen optreden. Ik heb meestal maar 1 of 2 streepjes binnen en al helemaal geen 3G. Soms valt de verbinding helemaal weg en zie ik dat het netwerk wordt gezocht. Daarnaast hebben meerdere collega's last van de hierboven opgesomde problemen met Telfort, maar alleen de twee andere collega's met een TP klagen over ontvangstproblemen en afgekapte gesprekken.

Mijn vrouw belt ook met Telfort (particulier) en die heeft minder ontvangstproblemen. Zij heeft sinds kort een SE K770i. Mijn sim in haar toestel geeft thuis 4-5 streepjes ontvangst (5 is max.), maar af en toe dipt deze ook naar 2-3 streepjes. Hoe de gesprekskwaliteit is en of gesprekken ook nog worden afgebroken heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen, maar het lijkt dat er minder verstoringen zijn.

De andere problemen met Telfort zijn niet toestel gerelateerd, maar wat betreft de ontvangst-/afkapproblemen lijkt dit toch steeds meer op een specifiek TP probleem. Wellicht is het een combi van Telfort sims met de TP? Ik weet niet of hier enige (technische) grondslag voor kan zijn? Voor nu hoop ik maar dat HTC snel met een ROM update komt, want op zich is probleemloos kunnen bellen toch wel belangrijk...
Ah, kijk ben ik toch niet de enige. Ik heb dus ook Telfort, al 7 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Had hiervoor bijna altijd SE toestellen en de ontvangst was altijd vrij aardig, gesprekken werden zelden verbroken.

De problemen die jij beschrijft zijn exact de mijne. Echter heb ik afgelopen vrijdag de instellingen veranderd. Ik heb het de band instellingen van het netwerk van auto instellingen naar handmatig gezet. Het lijkt nu beter te zijn maar ik heb in het weekend maar weinig gebeld dus weet nog niet zeker of het helpt.

Huidige instellingen.

type netwerk: GSM
GSM/UMTS netwerk: GSM(900+1800)+UMTS(2100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2024
Anoniem: 276245 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:24:
[...]
Een telefoon hoeft voor mij maar aan één verwachting echt voldoen: hij moet, mits goed opgeladen, gewoon zijn werk blijven doen.
Een toestel die onbelast vastloopt zonder waarschuwing of duidelijke oorzaak, terwijl ie aan de lader hangt of er al weer vanaf is, daar kan je niet op vertrouwen.

Dat er tools als Advanced Config bestaan is fijn, maar dat ze überhaupt nodig zijn voor de meest basale dingen is eigenlijk raar. En dan hebben we het niet ens over de gebruikservaring verstorende bugs, zoals een toetsenbord dat blijft haken of niet meer reageert, het automatisch unlocken van het scherm bij reminders of inkomende gesprekken met alle gevolgen van dien (batterijverbruik, ongewenst nummers bellen, etc.), of het traag reageren van het toestel.

En ik weet zelf niet waar ik het meest anstig voor ben: Het feit dat er mensen zijn die een probleem hebben, of juist het feit dat anderen hetzelfde probleem niet hebben. Want bij gelijke hardware en firmware zou een er gelijke ervaring moeten zijn, echter verschilt dat enorm per toestel / gebruiker.

Blijft bij mij toch het gevoel bestaan dat ik een enorme krachtpatsr heb gekocht, waar alleen nog het nodige aan moet gebeuren. Het potentieel is ontzettend groot, dus blijf ik hopen op verbeteringen en fixes, vooral maar niet alleen uit officiële hoek. En tot die tijd komt dat het toestel 99% perfect functioneert zal ik proberen om met de limitaties om te leren gaan, en blijven lezen en delen met anderen. En dat zolang mogelijk op de standaard, officiële ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Gamepie56 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:45:
[...]

Ook voor de massa is dit toestel niet geschikt. Ook niet-tweakers hebben problemen.
Juist ook voor de massa is dit toestel geschikt, want zolang je er niks geks mee doet werkt het. Bij degen die het niet werk, ga terug naar de verkopende partij en vraag een nieuwe...

Je bent echt veels te kort door de bocht. Dit was ook met de Nokia N95 zo... Iedereen commentaar en iedereen die problemen heeft denkt dat het bij iedereen zo is. En dat is onzin. En wat Hi zeg kan ook excuse zijn voor weinig voorraden. Er wordt altijd wel een gerucht de wereld in geholpen. Maar je moet niet alles aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Mau_Maus schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:39:
[...]

Juist ook voor de massa is dit toestel geschikt, want zolang je er niks geks mee doet werkt het. Bij degen die het niet werk, ga terug naar de verkopende partij en vraag een nieuwe...

Je bent echt veels te kort door de bocht. Dit was ook met de Nokia N95 zo... Iedereen commentaar en iedereen die probelemen heeft dnekt dat het bij iedereen zo is. En dat is onzin. En wat Hi zeg kan ook excuse zijn voor weinig voorraden. Er wordt altijd wel een gerucht de wereld in geholpen. Maar je moet niet alles aannemen.
Zoals eerder verteld heeft m'n moeder de diamond.. zelfde probleem gehad met grijze schermen.. Ze heeft sinds gistermiddag een nieuwe (koopzondag), en vanochtend kwam hij ook niet uit standby..

M'n moeder doet er echt niks "geks" mee.. Zal een combinatie zijn van een aantal dingen.. Provider, bereik, aantal telefoontjes/smsjes/etc.. Hoe dan ook: Het klopt niet..
Een telefoon moet bij iedereen goed werken.. Vastlopers/grijze schermen/zwarte schermen/strepen mogen gewoon niet gebeuren met zo'n duur toestel.

Probeer HTC nou niet nog een keer te verdedigen, er klopt gewoon iets niet. En HTC moet met updates komen. Ik vind het verder een prachttoestel als je er SPB shell op draait met een custom rom, geen problemen meer.. Maar het liefste draai ik gewoon de standaard nederlandse rom, want zo heb ik hem gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Boyd op 06-10-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
back2basic schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:08:
[...]

waarschijnlijk heb je A-gps aanstaan, deze ff uitzetten in advaced config en je probleem is opgelost heb het zelf ook een keertje per ongeluk aangezet omdat mijn oude N95 wel A-gps maar winMobile gebruikt hiervoor quickgps
Ik heb het iig nooit uitgezet... zal toch niet vanzelf aan gezet worden?

Anyways, ik ga dat ook ff proberen....

edit:

Ik heb nu de ROMeOS erop, nadeel; hij is trager dan de DCS-ROM, voordeel, alles werkt weer :+
Geen A-GPS aan, was volgens mij voor de flash ook niet, want Google Maps deed het gewoon goed, wellicht toch iets in TTN7... Ik weet het niet. Nog een voordeel, ik heb nu alles gebackuped op mijn Kaartje, dus kan een hard reset in de jungle zonder MBPro prima overleven :P

[ Voor 29% gewijzigd door joeltje op 06-10-2008 11:31 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 24-04 11:21
wiene schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:09:
[...]

Ah, kijk ben ik toch niet de enige. Ik heb dus ook Telfort, al 7 jaar en nog nooit problemen mee gehad. Had hiervoor bijna altijd SE toestellen en de ontvangst was altijd vrij aardig, gesprekken werden zelden verbroken.

De problemen die jij beschrijft zijn exact de mijne. Echter heb ik afgelopen vrijdag de instellingen veranderd. Ik heb het de band instellingen van het netwerk van auto instellingen naar handmatig gezet. Het lijkt nu beter te zijn maar ik heb in het weekend maar weinig gebeld dus weet nog niet zeker of het helpt.

Huidige instellingen.

type netwerk: GSM
GSM/UMTS netwerk: GSM(900+1800)+UMTS(2100)
Ik heb dit al een tijdje getest, maar ik merkte geen verschil. Nadeel is bovendien dat je helemaal geen 3G meer hebt en dat is jammer als je daar toch gebruik van wilt maken.

Mocht jij wel merkbaar betere ontvangst/minder afgekapte gesprekken hebben, laat het even weten, dan test ik het nogmaals.

Wellicht is het dus toch een TP/Telfort sim issue? Zijn er meer mensen met Telfort die deze problemen met slechte ontvangst en afgebroken gesprekken herkennen?

[ Voor 2% gewijzigd door snarf op 06-10-2008 11:04 . Reden: Probleem benoemd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:17
snarf schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:57:
[...]

Ik heb dit al een tijdje getest, maar ik merkte geen verschil. Nadeel is bovendien dat je helemaal geen 3G meer hebt en dat is jammer als je daar toch gebruik van wilt maken.

Mocht jij wel merkbaar betere ontvangst/minder afgekapte gesprekken hebben, laat het even weten, dan test ik het nogmaals.

Wellicht is het dus toch een TP/Telfort sim issue? Zijn er meer mensen met Telfort die deze problemen met slechte ontvangst en afgebroken gesprekken herkennen?
Ik heb overigens een nieuwe sim erin zitten. Ik dacht dat het misschien kwam omdat ik nog een O2 sim had maar met de nieuwe telfort sim is er geen verschil, een nieuwe simkaart kopen is dus nutteloos.

Hoop dat een nieuwe rom het één en ander oplost. Ik wist inderdaad niet dat 3g het nu niet meer doet maar je kon wel eens gelijk hebben. Waarom staat er dan GSM/UMTS band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gamepie56 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:46:
[...]

Zoals eerder verteld heeft m'n moeder de diamond.. zelfde probleem gehad met grijze schermen.. Ze heeft sinds gistermiddag een nieuwe (koopzondag), en vanochtend kwam hij ook niet uit standby..

M'n moeder doet er echt niks "geks" mee.. Zal een combinatie zijn van een aantal dingen.. Provider, bereik, aantal telefoontjes/smsjes/etc.. Hoe dan ook: Het klopt niet..
Een telefoon moet bij iedereen goed werken.. Vastlopers/grijze schermen/zwarte schermen/strepen mogen gewoon niet gebeuren met zo'n duur toestel.

Probeer HTC nou niet nog een keer te verdedigen, er klopt gewoon iets niet. En HTC moet met updates komen. Ik vind het verder een prachttoestel als je er SPB shell op draait met een custom rom, geen problemen meer.. Maar het liefste draai ik gewoon de standaard nederlandse rom, want zo heb ik hem gekocht.
Ik denk zelf dat het toestel blijkbaar nogal provider afhankelijk is, juist omdat er zo veel verschillen zijn met wel of geen problemen. Ik had ooit een motorola die continue vastliep, zelfs nadat hij terug was gestuurd en weer opgekalefaterd bij mij thuis kwam bleef het probleem zihc vordoen. Uiteindelijk bleek dat het gebruiken van een pincode het euvel veroorzaakte. Dus je telefoon opstarten zonder pincode verhielp het probleem. Die heb ikd us meteen weggedaan ;) . Maar goed, Het blijft vreemd dat sommigen wel problemen hebben en anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Gamepie & coromoto,

overigens is mijn post meer bedoeld voor de overtrokken reacties, daarom begon ik hem ook met "Dat het toestel aan sommige verwachtingen niet voldoet is bekend, maar dit soort reacties zijn wel egr overtrokken, je reageert alsof je nu een telefoon hebt waarmee je niets kan....."
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

snarf schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:57:
[...]

Ik had ditzelfde probleem ook met m'n oude O2 simkaart, maar in tegenstelling tot de GSM band had ik de WCDMA (geloof ik, de data band iig) gekozen. Sindsdien geen afgebroken gesprekken meer en kon ook gewoon 3G blijven gebruiken. Het aantal streepjes voor verbinding werd er niet meer of minder op, maar omdat hij niet meer switcht tussen GSM en data vallen de gesprekken niet meer weg, lijkt het. Zal ongetwijfeld niet voor iedereen werken helaas.

Nu heb ik een nieuwe simkaart en nog steeds dit probleem niet meer. Voordeel van de nieuwe sim is dat ik daarwerkelijk kan smsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik zou zweren dat ik de optie uit had gezet, maar na 1 keer aanmelden op messenger mobile staan al mijn e-mail contacten ook in mijn contactenlijst. :(
Weet iemand misschien of dit met 1 actie weer weg te halen is?
Ik heb zelf bij instellingen > alleen contacten weergeven aangezet, maar dat maakt ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Anoniem: 234627 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:19:
[...]

Kan en mag je vertellen waar je die iconset vandaan hebt en waar je die op de pro moet installeren?
Kan en mag ik: zoek eens op XDA naar TFL3DIconsV2.cab

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenketelaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-01 12:05
Cidious schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:59:
[...]
Ik zie in de lijst ook Audio Booster staan.. dit werkte toch niet helemaal goed omdat deze het geluid verstoorde?
Ik zal vanavond met mijn headset audio booster is proberen en kijken of er nog problemen zijn.
Upquark schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:21:
[...]
Had je daarvoor, met de standaard-ROM, wel last van een lag? Als in, dat-ie ongeveer 50 meter 'achterloopt'?
Ik draai nu een week diezelfde ROM, maar bij mij heeft het niet geholpen helaas.
Ik heb eigelijk tomtom 7 niet rijdend getest met de standaart ROM.
Maar heb je al de GPS tweaks toegepast? Die schijnen wel redelijk goed te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Da_maniaC schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:06:
Ik zou zweren dat ik de optie uit had gezet, maar na 1 keer aanmelden op messenger mobile staan al mijn e-mail contacten ook in mijn contactenlijst. :(
Weet iemand misschien of dit met 1 actie weer weg te halen is?
Ik heb zelf bij instellingen > alleen contacten weergeven aangezet, maar dat maakt ook niet uit.
Je msn account even verwijderen? (kun je doen door met een ander adres te proberne aan te melden).. vervolgens je account opnieuw aanmaken en dan goed op de vinkjes letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Gamepie56 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:46:
[...]

Dus zijn alle htc's kut? Dus is het een software fout?

Wat dacht je van toevalligheden? Niet tevreden? Dan ga je met een toestel terug, zoals normale mensen het doen ipv er over te blijven zeuren, wat voor nut heeft het voor mij om htc te verdedigen? Waarom blijf jij htc afkraken?, kan ik ook zeggen. Het zal zeker beter worden met firmware updates... En tuurlijk kan er vanalles beter.. Maar je moet echt meer nuances geven in je reacties en niet mensen afschiken door alelen je eigen bevindingen. Betkend niet dat het slordig is dat er toestellen zijn die niet goed werken, maar beteknd dus niet dat het een globaal probleem is wat op alle toestellen is.

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 06-10-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Laatst online: 23-04 23:41
MeIsTwisted schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:18:
Vandaag de veripart cradle binnen gekregen.
Hoe zijn je ervaringen tot nu toe met het er zetten/uit halen van de TP? Gaat dit een beetje soepel of moet je moet je echt voorzichtig zijn omdat er anders dingen gaan verbuigen/afbreken?

En ziet de cradle er erg plastic/kunststof achtig uit, of valt dat mee? Misschien dat als het mogelijk is je er een foto'tje van kunt maken met je TP erin? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

crumpler schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:46:
[...]

Hoe zijn je ervaringen tot nu toe met het er zetten/uit halen van de TP? Gaat dit een beetje soepel of moet je moet je echt voorzichtig zijn omdat er anders dingen gaan verbuigen/afbreken?

En ziet de cradle er erg plastic/kunststof achtig uit, of valt dat mee? Misschien dat als het mogelijk is je er een foto'tje van kunt maken met je TP erin? :*)
ik heb hem nu. Hij doet goed. synct nu goed (op TP was iets niet goed met active sync maar werkt nu wel weer).
Hij gaat er makkelijk in. 1 nadeel, blauwe LED blijft altijd branden, ook al staat mijn pc uit. Moet nog ff wat op vinden.

plastic ziet er netjes uit van kuntstof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276471

Welkom op GoT :)

Dit topic gaat over het toestel en dus niet over abonnementen en het eventueel annuleren van een abonnement. Voor dat soort zaken kan je beter in Telecomproviders kijken. Overigens is de informatie die je zoekt informatie die je zo bij je provider op kan vragen, zij kunnen aangeven wat de te volgen procedure is.

[ Voor 80% gewijzigd door pven op 06-10-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-04 12:04
Ik vind het toch raar dat de één van alles aan zijn touch pro heeft aan fouten en de ander hier geen last van heeft. Ik heb de telefoon sinds woensdag (vodafone branded), en heb zelf nog geen problemen ondervonden. Geen vastlopers, batterij gaat meer dan 2 dagen mee, snelle gps fix, geen gps vertraging, software reageert snel (in verhouding met vorige windows mobile telefoons die ik in mijn handen heb gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Mau_Maus schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:37:
[...]

Dus zijn alle htc's kut? Dus is het een software fout?

Wat dacht je van toevalligheden? Niet tevreden? Dan ga je met een toestel terug, zoals normale mensen het doen ipv er over te blijven zeuren, wat voor nut heeft het voor mij om htc te verdedigen? Waarom blijf jij htc afkraken?, kan ik ook zeggen. Het zal zeker beter worden met firmware updates... En tuurlijk kan er vanalles beter.. Maar je moet echt meer nuances geven in je reacties en niet mensen afschiken door alelen je eigen bevindingen. Betkend niet dat het slordig is dat er toestellen zijn die niet goed werken, maar beteknd dus niet dat het een globaal probleem is wat op alle toestellen is.
Citeer eens het stukje waar ik zeg dat alle HTC's kut zijn? Voor zover ik weet heeft niemand nog een echte oplossing gevonden. De kans dat ik hem 2 weken kwijt ben, en vervolgens nog steeds dezelfde problemen heb is vrij groot. Dus hij gaat voorlopig niet terug, het is namelijk software gerelateerd. Eventueel in combinatie met je provider zoals door anderen wel eens gemeld. Het feit dat er zoveel problemen zijn zegt dus echt iets over de touch diamond/pro serie.. Er is iets niet goed.

Ik ben de laatste die "htc afkraakt".. Ik heb al jaren HTC (daarvoor qtek, whatever) telefoons, maar dit ding is dus gewoon niks. Ik kraak de software op de TP af.. niet de gehele TP of HTC.
En ik ben blij voor je dat je er nog geen problemen mee hebt, hopelijk blijft dat dus ook zo.

Het probleem kan aan heel veel dingen liggen.. Ik noem iets geks: iedereen die Amsterdam als weerplaats heeft ingesteld kan crashes hebben.. Om maar een voorbeeld te noemen. Dat zou de verschillen onderling aardig kunnen verklaren. En dat zijn dingetjes die ik aan het uitzoeken ben. Overigens lost het al een heleboel op voor mensen met problemen om TF3D gewoon even uit te schakelen, en SPB te installeren. Zet TF3D maar weer aan zodra er updates zijn, dan ben je er in ieder geval bijna zeker van dat je 's morgens wakker wordt gemaakt door je telefoonwekker en dat je niet een uur te laat tegen een grijs scherm ligt aan te kijken.
Rudey schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:26:
Ik vind het toch raar dat de één van alles aan zijn touch pro heeft aan fouten en de ander hier geen last van heeft. Ik heb de telefoon sinds woensdag (vodafone branded), en heb zelf nog geen problemen ondervonden. Geen vastlopers, batterij gaat meer dan 2 dagen mee, snelle gps fix, geen gps vertraging, software reageert snel (in verhouding met vorige windows mobile telefoons die ik in mijn handen heb gehad).
Zoals al vermoed wordt: provider gerelateerd. Misschien doordat je een branded toestel hebt, er geen problemen zijn. Misschien heeft vodafone er zelf wel wat uitgehaald of zijn de provider instellingen bij vodafone gewoon anders.

Misschien moeten we een lijstje maken? Wie heeft er crashes, en welke provider heb je.

[ Voor 17% gewijzigd door Boyd op 06-10-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Gamepie56 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:55:
[...]

Citeer eens het stukje waar ik zeg dat alle HTC's kut zijn? Voor zover ik weet heeft niemand nog een echte oplossing gevonden. De kans dat ik hem 2 weken kwijt ben, en vervolgens nog steeds dezelfde problemen heb is vrij groot. Dus hij gaat voorlopig niet terug, het is namelijk software gerelateerd. Eventueel in combinatie met je provider zoals door anderen wel eens gemeld. Het feit dat er zoveel problemen zijn zegt dus echt iets over de touch diamond/pro serie.. Er is iets niet goed.

Ik ben de laatste die "htc afkraakt".. Ik heb al jaren HTC (daarvoor qtek, whatever) telefoons, maar dit ding is dus gewoon niks. Ik kraak de software op de TP af.. niet de gehele TP of HTC.
En ik ben blij voor je dat je er nog geen problemen mee hebt, hopelijk blijft dat dus ook zo.

Het probleem kan aan heel veel dingen liggen.. Ik noem iets geks: iedereen die Amsterdam als weerplaats heeft ingesteld kan crashes hebben.. Om maar een voorbeeld te noemen. Dat zou de verschillen onderling aardig kunnen verklaren. En dat zijn dingetjes die ik aan het uitzoeken ben. Overigens lost het al een heleboel op voor mensen met problemen om TF3D gewoon even uit te schakelen, en SPB te installeren. Zet TF3D maar weer aan zodra er updates zijn, dan ben je er in ieder geval bijna zeker van dat je 's morgens wakker wordt gemaakt door je telefoonwekker en dat je niet een uur te laat tegen een grijs scherm ligt aan te kijken.
Sjonge jonge.. ok je zegt niet letterlijk dat het kut is, maar je bent wel geweldig negatief. En zolang je geen harde cijfers hebt kan je al die dingen niet beweren. Ik kan ook niet beweren dat het niet zo is. Maar ik zeg dat er genoeg zijn die geen problemen hebben. En als je telefoon wordt opgestuurd en je hebt nog steeds problemen, dan ga je naar de winkel en eis je een redelijke oplossing. Dat recht heb je.

Maar ga niet zeggen van: "Probeer HTC nou niet nog een keer te verdedigen" Dat maak ik dus zelf wel uit. En je mag je mening best geven, maar verdraai he tniet alsof het een feit is.

Maar goed ik stop deze discussie nu, want anders wordt het topic teveel vervuilt, maar probeer gewoon niet te misleiden en geef een objectief oordeel, want er zijn genoeg mensen die niet verder lezen en dit soort dingen voor waarheid aan zien. en das niet echt eerlijk. Ik heb nu ook wel het ide dat je probeerd wat meer nuances in je berichtgeving aan te brengen, dus hou dat vol.

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 06-10-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het idee van Gamepie over het maken van een lijst met Diamonds en TP , provider en problemen lijkt mmwel een goed idee, misschien kunnen we zo aan het licht krijgen waar het probleem nu precies zit want hoe je het ook wend of keert, het blijft raar dat sommigen wel en anderen geen probblemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
:')
Anoniem: 276245 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:55:
Het idee van Gamepie over het maken van een lijst met Diamonds en TP , provider en problemen lijkt mmwel een goed idee, misschien kunnen we zo aan het licht krijgen waar het probleem nu precies zit want hoe je het ook wend of keert, het blijft raar dat sommigen wel en anderen geen probblemen hebben.
Ok.. Hieronder komt dan een tabelletje, zal hem opnieuw plaatsen als ik wat info heb. Als iedereen die problemen heeft even wil doorgeven of hij/zij de volgende problemen heeft met de originele ROM en TF3D geactiveerd (dus ook als je eerst op een originele zat die voor jou niet goed werkte).:
- grijze/sneeuw schermen
- strepen in beeld
- niet meer uit standby komen
- combinatie alle problemen hierboven

Handigste is om mij gewoon even een direct message/e-mail te sturen.. anders komt dit topic vol met rotzooi. Ik zoek vanavond het topic ook even door.

ProviderAantal mensen met problemen
T-mobile1
Vodafone0
KPN0
HI0
Telfort0
Orange0
Simyo0
Debitel0
Andere namelijk:0

T-mobile: Gamepie56,
Vodafone:
KPN:
HI:
Telfort:
Orange:
Simyo:
Debitel:

Misschien komen we tot een conclusie dat het inderdaad provider gerelateerd is, misschien komen we tot de conclusie dat het compleet willekeurig is en dat de provider er dus niks mee te maken heeft, dan weten we dat ook weer, dan gaan we verder zoeken.

[ Voor 25% gewijzigd door Boyd op 06-10-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

geen probs hier met t-mobile. niet de branded overigens

[ Voor 32% gewijzigd door MeIsTwisted op 06-10-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert
  • Laatst online: 09-02 16:33

BadBert

Mini powah

ik heb de MDA vario IV, tmobile dus.
Originele rom gaf na 3 dagen nog geen problemen
Wel een custom HTC rom geinstalleerd, en draait beter als origineel, maar werkt SUPER, geen enkel probleem ondervonden.
De rom die ik heb is gebaseerd op de originele TP rom, dus niets van tmobile.
Het zal dus niet echt een puur software probleem zijn, iig niet dat die software bij iedereen problemen geeft.

Dat het met instellingen te maken kan hebben, dat vind ik dan weer geen slechte gedachte, misschien dat daarom htc het probleem ook niet kan vinden als je hem opstuurt? Dan doen ze namelijk als eerste een hard reset, of flashen ze hem met de laatste rom (of interne up to date rom iig).

Misschien eens dat iemand hem gewoon kaal, met alle std instellingen een paar dagen kan proberen?

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Hier T-Mobile en ook geen problemen. Niet met TT7, mail, agenda, TF3D, snelheid etc.

Het enige wat mij irriteert, is dat je wel heel veel T-Mobile ziet :(
1x op de behuizing
1x als huidige operator
1x met compleet logo links boven (onder de windows-vlag)

De eerste 2, daar heb ik geen moeite mee, maar de derde is toch teveel in één blik. Nou weet ik wel dat het snel op te lossen is, door een custom-rom te installeren, maar ik ben (nog) niet echt handig met WindowsMobile/MDA Vario IV. Bovendien bevalt me de T-Mobile rom verder best wel.Een andere oplossing is het afbreken van een harde reset, vlak voor de TF3D geïnstalleerd wordt. Alleen heb je dan ook geen TF3D en die bevalt me eigenlijk ook wel én TF3D ben ik nog nergens als losse download tegengekomen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
afterburn schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:16:
[...]

Kan en mag ik: zoek eens op XDA naar TFL3DIconsV2.cab
Top en thanx a lot!! Maar die icoontjes aan de bovenkant van je scherm (taskmanager). Waar heb je die vandaan, als ik vragen mag? Die zijn echt heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 15:40

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Daneel schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:31:
Hier T-Mobile en ook geen problemen. Niet met TT7, mail, agenda, TF3D, snelheid etc.

Het enige wat mij irriteert, is dat je wel heel veel T-Mobile ziet :(
1x op de behuizing
1x als huidige operator
1x met compleet logo links boven (onder de windows-vlag)

De eerste 2, daar heb ik geen moeite mee, maar de derde is toch teveel in één blik. Nou weet ik wel dat het snel op te lossen is, door een custom-rom te installeren, maar ik ben (nog) niet echt handig met WindowsMobile/MDA Vario IV. Bovendien bevalt me de T-Mobile rom verder best wel.Een andere oplossing is het afbreken van een harde reset, vlak voor de TF3D geïnstalleerd wordt. Alleen heb je dan ook geen TF3D en die bevalt me eigenlijk ook wel én TF3D ben ik nog nergens als losse download tegengekomen. Jammer.
Ik heb dan de vodafone branded en kan er helaas nog niet mee bellen, maar stoor me geen seconde aan de vodafone toevoegingen. Dat doe ik wel met mn huidige tmobile vario.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 22:32

SaN

Geen problemen met de Vraio 4 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Ik zag vanochtend een nieuw dingetje:

Op de plaats waar normaal [h] of [g] of [g3] staat -helemaal wit met een zwart lettertje

Ik had een wit kader, met een grijs binnenvlak en een zwart lettertje - in de handleiding niets kunnen vinden

Effe uit en aan en toen was het weg. Ben eigenlijk vergeten om te kijken of ik nog wel data bereik had 8)7

Al eerder gezien of gehoord ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220915

Inmiddels gelukt. Binnenkort uitleg wat ik fout deed en hoe het gelukt is.

Sinds een paar weken ook in het bezit van de HTC Touch Pro, maar helaas minder bekend met Windows Mobile en Windows Vista.

Wat ik graag zou willen is met mijn Touch Pro mijn 'Media-Center' bedienen. Het belangrijkste is nu dat het gewoon vanaf thuis kan, maar buiten huis (via Hi/KPN netwerk) zou helemaal geweldig zijn.

Ik heb Remote Desktop voor Windows Mobile 6.1 gedownload en geinstalleerd, maar bij connecten krijg ik deze melding:
Cannot connect. Likely reasons are:
1. The remote computer is not set op for this.
2. Reached the maximum number of connections.
3. A network error occured while connecting.

Reden 2 is uitgesloten en het lijkt mij om reden 1 te gaan. In Windows Vista heb ik 'Allow connections from computers running any version of Remote Desktop' aangevinkt en verder heb ik geen idee wat ik nog kan doen.

Ik heb op verschillende manieren geprobeerd de oplossing te vinden, maar zowel hier als op andere sites en fora kan ik het antwoord niet vinden. Heeft iemand enig idee of hier een handleiding voor is of is het zo simpel dat een paar zinnen uitleg genoeg is?

Waarschijnlijk kijk de oplossing voorbij, want moeilijk kan het niet zijn. Ik zie in ieder geval geen andere personen die het ook niet voor elkaar krijgen.

Alvast hartelijk dank voor een link met handleiding of de 'simpele oplossing'.

Geprobeerd:
* ip-adres ingtypt bij veld 'Computer' (zelfde error)
* ben helaas niet in staat het bij een andere computer te proberen

(mobiel: Htc Touch Pro, Windows Mobile 6.1)
(media-center: Windows Vista Business)
(pc waarmee ik deze vraag stel: Mac OSX 10.4)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 220915 op 06-10-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:39
Simpel: krijg je met een andere PC wel connectie ? Zo niet dan ligt het niet aan je TP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed

Myedvyed

Ofzo

the real JAMF schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:21:
Ik zag vanochtend een nieuw dingetje:

Op de plaats waar normaal [h] of [g] of [g3] staat -helemaal wit met een zwart lettertje

Ik had een wit kader, met een grijs binnenvlak en een zwart lettertje - in de handleiding niets kunnen vinden

Effe uit en aan en toen was het weg. Ben eigenlijk vergeten om te kijken of ik nog wel data bereik had 8)7

Al eerder gezien of gehoord ????
Wat data verbindingen betreft:

Witte rand, grijs midden, zwarte letter = gevonden
Helemaal wit met zwarte letter = verbonden

Dus wat je nu hebt is dat de verbinding daadwerkelijk benut is geweest / wordt / kan worden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Anoniem: 220915 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:22:
Inmiddels gelukt. Binnenkort uitleg wat ik fout deed en hoe het gelukt is.
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar
* JAMF zoekt ook een manier om de bestanden op zijn NAS te benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272819

Anoniem: 257316 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:13:
Volgens mij is mijn Touch Pro defect :(

De onderkant van het scherm (ong. 1 cm) lijkt de blacklight oid. niet goed te werken. Het geeft hetzelfde effect als een CRT scherm op 60hz. Het beeld is niet stabiel en trilt. Dit probleem treedt alleen op in de onderkant van het scherm, de bovenkant is perfect.

Ik heb de telefoon precies 1 week in mijn bezit. Zijn er al meer mensen die dit probleem hebben gezien?
Ik heb precies hetzelfde probleem! Echter nog niet de stap genomen om ermee naar de winkel te gaan, houdt bij mij niet constant aan. Bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 13:55
Hier een branded t mobile TP, maar met de ROMeO rom erop....gaat als een speer!
Batterij gaat >3 dagen mee. (Ik moet zeggen, bel er niet veel mee, en BT staat altijd aan)

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 01-03 22:15
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We verwachten dat je eigen inzet toont als je een vraag plaatst. Zo is het gebruikelijk om vooronderzoek te plegen en daar de resultaten van te posten (ook bij 'simpele' vragen).

Vergeet daarbij niet om in HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 8 te kijken of het daar misschien al aan bod is geweest.