Er is nu ook geen IPv4 only internet, dat is er ook nooit geweest en zelfs vandaag de dag zijn er nog wel protocollen die worden beschouwd als geschiedenis maar toch worden gebruikt.stormfly schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:15:
[...]
Ik vind sommige fanatiekelingen hier zo vermakelijk (compliment), alsof er ooit een IPv6 only internet zou zijn. Als je ziet hoeveel jaar IPv6 al bestaat en wat er nu gebeurd als je thuis IPv4 uitzet, test het maar eens, dan blijft er echt bar weinig over van het hedendaagse internet.
Tuurlijk zullen mensen met een 5 tot 15 euro budget webhosting accountje voor hun lokale tenisvereniging zicht niet richten op IPv6, echter grote ISP's zullen dit op een voor hun gunstig moment wel gaan doen ofwel door een IPv6 proxy ervoor of door hun default images aan te gaan passen. Ik zie dit nu al gebeuren.De server implementatie (dus niet client customer side) gaat zo tergend langzaam dat je daar nog vele tientallen jaren mee bezig bent, maar een IPv6 only internet gaat er nooit komenNa vele jaren hopen we, ik net zoals jullie fanatiekelingen, dat IPv6 de overhand heeft.
Ik ben er zo een, doe IPv6 only met IPv4 erbij op de webserver en mailserver. Maakt voor mij het leven een stuk eenvoudiger qua monitoring en firewall regels. Tevens kan ik overal direct bij zonder VPN's enzo. Alles is of HTTPS of SSH. Gezeur met VPN's en leveranciers die eenzelfde RFC1918 reeks gebruiken (dubbel NAT dus) heb ik niet meer.Maar personen die nu al alles op IPv6 only doen op het lan of op hun werk lan, valt voor mij onder hobby projecten op het werk. Want als je IPv6 in je DMZ hebt draaien, via proxy, en op je eigen webservers zit je de komende 10 jaar save. Dan kunnen je clients gewoon naar buiten toe en je servers zijn benaderbaar voor IPv6 aansluitingen.
Met dik 50% van al het verkeer over IPv6 bij diverse mobiele providers in de USA vind ik niet dat het iets is wat niet van de grond komt. Helaas is NL een slecht voorbeeld van uitrol door KPN en Ziggo, waar het in andere landen toch wel een stuk beter gaat.Nogmaals het is geen kritiek maar het fanatisme om een IPv6 wereld te creëren in dit topic verdient respectOverigens gaat de vlag uit als ik van Ziggo een DS aansluiting krijg dan kan mijn HE tunnel weg, ik ben er niet tegen alleen IPv6 op het LAN zie ik geen voordelen in op dit moment en de komende 10 jaar, overtuig me?
Een voorbeeld is al: http://blogs.wsj.com/digi...nternet-address-shortage/IPv6 is bedoeld voor het tekort aan publieke IPv4 adressen, niet voor een tekort aan private IPv4 adressen
Ipv4 met een beperkt aantal adressen en IPv6 die dat probleem niet heeft is een gegeven. Ik geloof niet dat bedrijven komende tientallen jaren hun software willen ontwikkelen op IPv4 en IPv6.