Ik push juist op ons kantoor IPv6 keihard om iedereen er zo maximaal ervaring mee op te laten doen. Dat geeft je juist op langere termijn technisch een gigantische voorsprong.stormfly schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:37:
Erger vind ik anno 2015 dat redelijk gerenommeerde sites een AAAA record hebben, de webserver luistert op de juiste TCP porten maar dat de server niet juist geconfigureerd is om content te mogen afleveren op die adapter...
Omwille van die reden, weet ik nog niet of ik het echt aan ga zetten thuis. Op kantoor zijn we terug naar IPv4 prefererd ipv IPv6 prefered, er kwamen teveel klachten dat sommige sites niet meer werkte.
Wij merken overigens weinig wat niet lekker over IPv6 werkt.
Wij zien juist wel veel klanten specifiek om IPv6 vragen, maar wellicht ook omdat we juist dat type klant trekken.Bigs schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:32:
Klopt je komt in de praktijk behoorlijk wat misconfiguraties tegen. Ik merk er zelf weinig van, waarschijnlijk omdat ik eigenlijk uitsluitend OS X gebruik dat toch al vaak terugvalt naar IPv4 (soms midden in een sessie wat bij veel websites ook voor problemen zorgt). Overigens merk ik in onze organisatie dat er soms sluipende IPv6 problemen zijn die we niet doorhebben, simpelweg omdat onze monitoring totaal niet op ingericht is om beide stacks apart in de gaten te houden. Dat is ook de reden dat we nog niet standaard alle hosting klanten op IPv6 hebben zitten. Vind het wel eens tijd worden, maarja zoals altijd is de business case minimaal..
Je moet je processen er nu al voor in regelen. Dan kan je zelfs op veel plekken IPv4 er al uit gooien. Dat is heerlijk om te kunnen doen.