Hij snapt het probleem heel goed. En doet zelf precies het omgekeerde. Hij neemt ook de moeite niet om zijn fileserver via ipv4 juist beschikbaar te maken zo dat zijn website geen fout meldingen geeft.Paul schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:01:
[...]
Uiteindelijk is het (hoop ik) aan de klant:
- Applicatie nu vervangen en IPv6 aan laten staan
- Applicatie vervangen volgens schema, en IPv6 uitzetten
Beide heeft uiteraard zijn eigen voors en tegens.
Op mijn werk hebben we applicaties die alleen al aan licenties meer dan een half miljoen kosten, en daar komt nog hardware, implementatie, migratie, training, etc. etc. bovenop. Dat was toch echt wel een dingetje bij de XP -> Windows 7, en daarna de Windows 7 -> 10 migratie. Geen idee wat ze met die applicaties gedaan hebben (ik zit niet in dat team), maar ik kan me bij dat soort applicaties prima voorstellen dat men besluit IPv6 uit te zetten als dat een probleem geeft, en er ook IPv4-connectiviteit naar die applicaties mogelijk is en blijft.
Uiteraard meld je dat aan de fabrikant in de hoop dat ze de problemen oplossen (bij voorkeur in een patch voor je huidige versie, en niet als feature in die nieuwe versie à €€€€€ ), maar hoe graag we dat in dit topic ook anders zouden zien, voor veruit de meeste bedrijven is IPv6 geen core business.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F00OkWNiReZyzv8RWyZpXaEW.jpg?f=user_large)
Het probleem is het op dit moment voor de beheerder dubbel werk is.
Zoals 2 keer een firewall inrichten en onderhouden en daarvoor wil niet iedereen betalen en de kans op een foutje in de instellingen is daardoor ook groter.
Lesdictische is mijn hash#