Nee, achter mijn Ziggo ConnectBox._fm schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:03:
Heb je nu full dual stack met modem in bridge mode?
Deze engineer vertelde mij dat Bridge modus en v6 gewoon werkt. Hij verbaasde zich dat Ziggo het niet aan bood. Maar hij werkt ver weg op de achtergrond bij Ziggo. Hij ging het aankaarten, want het zou gewoon moeten kunnen werken.
Mijn sterke vermoeden is dat DHCPv6 leases worden gegeven op basis van het DOCSIS ID en deze veranderd niet als het modem in bridge staat.
Het is ook lastig. Ik heb het antwoord niet, dat is aan Ziggo zelf. Ik vond het alleen bizar om te horen dat dit het einde was. Succes er mee, wij kunnen niets meer voor je doen. Terwijl ik een niet functionerende verbinding heb._fm schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:03:
Eigenlijk wil je dit als je heel zeker weet wat er aan de hand is: https://xkcd.com/806/
Iets wat er op lijkt bestaat soms wel, in ieder geval bij xs4all. (freedom vast ook?) Maar voor de iets grotere ISPs zou ik geen manieren andere dan via-via/persoonlijke contacten weten, terwijl ze er misschien wel zijn?
Als dat te breed bekend wordt, hoe houd je dat dan effectief? (sorteren onzin/echte problemen)
EDIT: Ik raak net hier in een discussie verzeild: Wim-Bart in "Mesh v.s. Accesspoints"
Dit geeft voor mij ook nog grotendeels aan waar het probleem zit. Mensen die in de IT zitten die nog steeds IPv6 als een gimmick zien en het niet nodig achten. Zo komen we toch nooit vooruit?
[ Voor 10% gewijzigd door Snow_King op 19-08-2020 15:39 ]