Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

Creature with Amethyst Gem

Sorry, heb het aangepast. Haast is zelden goed zei mamma altijd :D

Anyway, wat je zegt klopt ook maar daarvoor heeft men dit uitgevonden:

http://sklep.e-on.pl/images/iiyama%20pivot.jpg
Met 1080x1920 is er weinig dat je niet te zien krijgt met verticale content, Had dit ook met mijn vorige 20" 16:10 en het was toch zeer leuk om bv. lang op te tekstverwerken voor die 1x per jaar dat ik dat moest doen. Persoonlijk vind ik 10% niet de moeite om over te vallen, er zijn altijd meerdere mogelijkheden om beter gebruik te maken van vrije desktopruimte zoals 2 vensters, tekst vergroten/verkleinen, etc. Als je echt wil praten over tekstverwerking en programmeren, dan is portrait mode op een breedbeeldscherm the way to go in mijn ogen.

Phuncz wijzigde deze reactie 05-03-2009 13:12 (27%)

Een forum dient om te discussiëren, waar er meningsverschillen zullen zijn. Voel je niet direct aangevallen als er meningen verschillen.

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:13
Ik zit zelf op dit moment nogal te twijfelen tussen
Iiyama E2407HD-B1 en de Acer P244W

Zijn beide te koop bij een winkel dichtbij en ze zijn niet duur.
Beide zijn TN paneeltjes en 16:9.

De Iiyama heeft D-sub, DVI en HDMI
Acer heeft D-sub en 2x HDMI

Ga zo even naar de winkel toe om ze beide aan het werk te zien, aangezien ze me beide wel mooi lijken.

Mijn videokaart heeft een native HDMI poort erop zitten, en dat vormt dus geen probleem.

Van de Acer lees ik dat er wat backlightbleeding is, en de Iiyama is niet overal even egaal..

Maargoed, ik heb nu eenmaal niet zoveel geld en mijn CRT is stervende. Daarnaast wil ik het liefst een 24" met 1920*(1080 of 1200.)

Forza 4 & Horizon Car club leader: DGoT || PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || pc e7300@3.33, HD4850, 4GB, 2x 500GB

• Moejo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 11:11
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus vergeef me als het al eerder gevraagd is, maar zijn er mensen die ervaring hebben met de Dell SP2309W? Ik ben aan het rondkijken voor een nieuw scherm met een budget van rond de 250,- (de Dell zit er net wat boven). Ik ga er niets intensiefs mee doen, Office-toepassingen, internetten, films kijken en af en toe wat voor de lol Photoshoppen. Maar om dan meteen een scherm van 400-500 euro te kopen vind ik weer iets te veel van het goede. Deze Dell vond ik dus wel een mooie keus eerlijk gezegd, al vraag ik me af of die resolutie wel handig zal zijn op een 23'' scherm. Voor de rest vind ik het wel fijn dat er zowel een VGA, DVI als HDMI aansluiting op zit en ook de webcam en de USB-hub is mooi meegenomen. Ook het feit dat je het scherm kunt kantelen en (10 cm) in de hoogte kunt verstellen is belangrijk.

Dus, iemand ervaringen of misschien goede alternatieven (hoeft niet per se 16:9 te zijn)? Alvast bedankt! :D

Moejo wijzigde deze reactie 05-03-2009 17:12 (6%)

• Kryz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 26-03 22:00
quote:
Phuncz schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:10:
Sorry, heb het aangepast. Haast is zelden goed zei mamma altijd :D

Anyway, wat je zegt klopt ook maar daarvoor heeft men dit uitgevonden:

[afbeelding]
Met 1080x1920 is er weinig dat je niet te zien krijgt met verticale content, Had dit ook met mijn vorige 20" 16:10 en het was toch zeer leuk om bv. lang op te tekstverwerken voor die 1x per jaar dat ik dat moest doen.
Dat is op zich heel aardig, maar 1) ik zou het toch niet prettig vinden om iedere keer mijn monitor te moeten kantelen, afhankelijk van wat ik aan het doen ben (ik ben nogal snel afgeleid en doe 6 dingen door elkaar heen), en 2) er zit geen sensor in mijn monitor die 'doorheeft' dat je kantelt, dus dan moet je naast het kantelen ook je instellingen iedere keer aanpassen. Sommige schermen hebben dit misschien, maar ik heb mijn scherm niet op de originele voet staan, dus de kans is groot dat het dan alsnog niet automatisch gaat. Mega-irritant, en dus niet bruikbaar voor mij.
quote:
Persoonlijk vind ik 10% niet de moeite om over te vallen
Niet om over te vallen, maar wel om 16:10 te prefereren boven 16:9, wat mij betreft.
quote:
er zijn altijd meerdere mogelijkheden om beter gebruik te maken van vrije desktopruimte zoals 2 vensters, tekst vergroten/verkleinen, etc.
Eens, dit is bruikbaar, maar dan nog heb je 120 pixels minder in hoogte, hoe smal je je applicatie ook maakt, en het letterformaat heeft ook maar een beperkte bruikbare bandbreedte.
quote:
Als je echt wil praten over tekstverwerking en programmeren, dan is portrait mode op een breedbeeldscherm the way to go in mijn ogen.
Als het praktisch was wel, maar dat is het niet.

The easiest virtue to obtain, is that of never being wrong: simply agree with me. - Visit kryz.org

• MaTr1x
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13-04 23:43

MaTr1x

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ik ben op het moment ook op zoek naar een nieuw scherm. Ik heb nu nog een Dell 2405 van één van de eerste inkoopacties uit 2005. Ik zie dat de Asus VW246H en VW266H nog niet genoemd zijn in dit topic, daar kwam ik in eerste instantie op uit van de week. Ik kon er nog niet veel over vinden behalve dat er op Newegg lovend over deze schermen werd gepraat (zie aldaar de VW26H en VW266H). Maar nadelig is dat deze schermen niet in hoogte verstelbaar zijn en dat vind ik wel een vereiste.

Nu kwam ik via dit topic uit op de Iiyama B2409HDS-B1, en dat lijkt me zeker geen verkeerd scherm.
Jammer alleen dat in de comments op Alternate toch gesproken wordt over wat ghosting met dit scherm en dat het scherm tijdens POST niks weergeeft dat betekent dat je dus niet je BIOS inkomt.

@WiLLoW_TieN, zou je nog wat meer screenshots willen posten van je B2409HDS-B1, en hoe bevalt het scherm qua gamen?

MaTr1x wijzigde deze reactie 18-03-2009 00:23 (13%)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

WiLLoW_TieN

Damn al ruim 10 jaar op GoT

quote:
MaTr1x schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:18:
Heel verhaal...

@WiLLoW_TieN, zou je nog wat meer screenshots willen posten van je B2409HDS-B1, en hoe bevalt het scherm qua gamen?
Er is helemaal niks mis met de B2409HDS-B1 er was toevallig 1 tweaker met een maandagmorgenscherm.
Zoek maar een eens op GoT onder B2409HDS-B1 en ghosting.
Kan helaas nu even geen foto's maken maar geloof me het is een topscherm voor je PC en/of PS3 _/-\o_

Dampen rules...!! | Ben zo blij met mijn goedkope S5 met 10GB data

• Blaasijzer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18-04 09:48
quote:
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:31:
[...]

Er is helemaal niks mis met de B2409HDS-B1 er was toevallig 1 tweaker met een maandagmorgenscherm.
Zoek maar een eens op GoT onder B2409HDS-B1 en ghosting.
Kan helaas nu even geen foto's maken maar geloof me het is een topscherm voor je PC en/of PS3 _/-\o_
Ook mij was de B2x09HDS-B1 opgevallen er is verder weinig over te vinden op het net, ik ben op zoek naar een ander scherm om de 17" crt bak te vervangen. Hier heb ik allemaal naar gekeken:

samsung

2243bw (kantoor gericht wisselende ervaringen en ook bijgeluiden) geen 16:9
2443bw (kantoor gericht wisselende ervaringen en ook bijgeluiden) geen 16:9
2253bw (voet niet verstelbaar) geen 16:9

HP

w2228h (piep verhaal)

iiyama

B2209HDS-B1
B2409HDS-B1

asus

242H

na veel lezen en twijfelen (tft is vrij nieuw voor mij nooit naar gekeken maar er komt een nieuwe pc en een nieuwe monitor) dit topic gevonden en besloten ook voor 16:9 te gaan ik game regelmatig in de winter maanden. En wil in de toekomst ook boven lekker op zolder (nieuw huis) lekker films kunnen kijken.

ik twijfel nu tussen de 2 iiyama's

de 22" hier: http://www.testberichte.d...e2209hds-testbericht.html best goed uit de "test" hoewel ik weinig waarde geef aan dat blad "bild"

Is het verschil tussen de 22 en de 24 het nou echt waard? ik heb geen idee
Is de iiyama nu echt een fijne monitor met mooie kleuren en geschikt voor wat ik ermee wil gaan doen?

Ik zie even het bekende bos niet meer....

nieuwe pc samenstellen = leuk

• Floris-K
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:38

Floris-K

Ping! Pong?

Waarom lees ik hier niet veel over Acer?
Zoals bijv. Acer V233HB 23" 1080p 5ms 40.000:1 (137,- in de pricewatch)

Volgens mij is dat geen slechte deal?
En 1920x1080, dus wel 16:9?

Zit zelf beetje over deze monitor na te denken. Heb hem alleen nog niet in het echt gezien

Floris-K wijzigde deze reactie 20-03-2009 16:44 (22%)

Twitter .. www.floris-k.nl

• R-O-Y
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22:36

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Die monitor heeft maar 1 VGA poort. Dat is een beetje het grootste nadeel van dat scherm. Ik heb zelf nu trouwens twee 16:9 monitoren in bezit en heb mijn 16:10 verkocht. Moet zeggen dat het erg goed bevalt :)

Het betreft een Syncmaster 2343BW en een Syncmaster 2333HD. Zijn 23" en naast elkaar werken ze heerlijk. Dat laatste model heeft een TV-tuner en een hele berg aansluitingen. Dat is erg fijn naast een scherm met alleen vga en dvi. Als ik tijd heb zal ik binnenkort van allebei wel een review schrijven :)

Het scherm dat ik heb is ook leverbaar als versie met alleen een vga-poort. Dan is het ding een stuk goedkoper. Maar 165 euro ongeveer. Heb je 16:9 maar wel met een hogere resolutie O+

pricewatch: Samsung Syncmaster 2343NW

R-O-Y wijzigde deze reactie 20-03-2009 17:58 (23%)
Reden: tip toegevoegd

Youtube Download ubersnel.nl

• Mijulio
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-04 13:32
quote:
Floris-K schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:39:
Waarom lees ik hier niet veel over Acer?
Zoals bijv. Acer V233HB 23" 1080p 5ms 40.000:1 (137,- in de pricewatch)

Volgens mij is dat geen slechte deal?
En 1920x1080, dus wel 16:9?

Zit zelf beetje over deze monitor na te denken. Heb hem alleen nog niet in het echt gezien
Ik zat zelf aan deze Acer te denken: H243H 24", Full-HD, 16:9, 2ms:
http://tweakers.net/price...r-h243hbmid.html#tab:info
http://www.acer.nl/acer/p...t92=185&CRC=285990102

Genoeg aansluitingen (dvi-vga-hdmi) en gelikt design. Alleen de naam Acer staat me een beetje tegen.
Liever zou ik deze Samsung willen: P2370
http://tweakers.net/price...ung-syncmaster-p2370.html
http://monitor.samsung.de...65-4841-bada-cb38d24eaedc (duits)
http://tweakers.net/nieuw...r=asc&page=5#reacties

Helaas zit hier voorzover ik kan zien enkel DVI/VGA en geen HDMI op, en dan wordt het lastig met een Xbox360. Design vind ik wel veel strakker en heb meer vertrouwen in het merk Samsung.

Iemand hier ideeen over/ervaring mee? Wellicht een alternatief om toch mn xbox & pc op die samsung aan te sluiten?

• NGD
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17-04 13:55
Ik koekeloer is al een maandje of twee naar een Acer H233H (23inch, 16:9, HDMI + DVI). Was idd op de hoogte van het feit dat Acer zo'n slechte reputatie had, maar de iBood haalde me over. Voor 180 euro een vrij groot Full Hd scherm ipv mijn Sony 15inch 1024*768 scherm leek me een mooie deal!

Heb er niet veel verstand van, maar ghosting heb ik niet ervaren. De backlight-bleeding ('wit licht' aan de randen van je scherm, toch? :9) is zeker wel aanwezig. Onder en boven bij een net-niet-HD film (<1080p), en dus de zwarte balken valt het wel op, als je erop let! Maarja, ik kijk gewoon film, geen zwarte balken, dus echt storend wil ik het niet noemen. Meeste films op wél in 1080p hebben niet genoeg 'zwarte scenes' om het eveneens als storend te ervaren.

Al met al ben ik reuze blij met mijn 180 welbesteedde euro's :)

Ik kan btw, mocht iemand interesse hebben, en mits mijn SE P1i scherm genoege foto's kan maken, een pic posten van de backlight bleeding bij een film?

• DrMilkshake
  • Laatst online: 18-03 15:06
quote:
MaTr1x schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:18:
Ik zie dat de Asus VW246H en VW266H nog niet genoemd zijn in dit topic, daar kwam ik in eerste instantie op uit van de week. Ik kon er nog niet veel over vinden behalve dat er op Newegg lovend over deze schermen werd gepraat (zie aldaar de VW26H en VW266H). Maar nadelig is dat deze schermen niet in hoogte verstelbaar zijn en dat vind ik wel een vereiste.
Toevallig heb ik de dag dat je dit postte een review geschreven over deze monitor. Daar kun je evt. nog even kijken voor wat meer informatie :p En als ik nog voor je moet nakijken hoe dat zit met de BIOS dan zet je daar maar even een reactie neer

• Pyroman
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 30-05-2012
Hey,

heeft er iemand van jullie ervaring met de packard bell maestro 242ws?

heb deze vandaag zien staan in de mediamarkt, specs & prijs leken me wel in orde.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik vind het wel een deftig scherm, goed afgewerkt en genoeg aansluitingen. Het glas weerspiegelt echter meer dan enkel een glanzende coating heb ik de indruk dus hou daar rekening mee dat je hem niet neemt voor een fel verlichte kamer.

Een forum dient om te discussiëren, waar er meningsverschillen zullen zijn. Voel je niet direct aangevallen als er meningen verschillen.

• Pyroman
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 30-05-2012
is hij ook een beetje goed voor te gamen?

• Blaasijzer
Ik vind hem heel erg op de HP 2228 lijken of ligt dat aan mij?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is een TN paneel dus ja.

• Blaasijzer
Voor de liefhebbers hier nog een test (zeer uitgebreid van de 2409HDS-b1 van IIyama. Wel in duits (vertaling zal nog wel volgen)

Blaasijzer wijzigde deze reactie 24-03-2009 11:40 (11%)

• Treedo
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-04 10:24
Ik wil graag een 2200HD kopen en er dan een Xbox 360 op aansluiten. Hoe gaat het dan in zijn werk met het geluid? Moet ik dan de ingebouwde speakers gebruiken of kan het ook anders?

Sony α700 Tamron 17-50 f/2.8 Tamron 90mm f/2.8 Minolta 70-210mm f/4 Sony FVL-36AM Flickr Website

• QwaftZefoni
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17-04 21:39
@Blaasijzer: Dank, Altijd leuk.

Heb de mijne afgelopen vrijdag opgehaald bij Salland Automatisering. Twee schroefjes in de poot en gaan. Geen dode pixel te bekennen dus da's jammer van de pixel-garantie :P Maar ach...

Ghosting moet ik nog controleren. Iemand tips om dat vlug te kunnen spotten?

Overigens, ik meende gelezen te hebben dat sommige 24" geen BIOS/POST tonen maar gelukkig kan ik gewoon meteen vanaf de start m'n boot volgen.

• Mijulio
Iemand al enig idee of er ergens een degelijke review is te vinden van de Samsung P2370? Ik ben heel benieuwd naar dit kleinood. Hij staat al vermeld op de Duitse site van Samsung, op de NL site echter alleen nog maar handleidingen: http://www.samsung.com/nl...tList.do?searchWord=P2370

Is overigens goed leverbaar volgens de pricewatch (oa Azerty), iemand die dit ding reeds in huis heeft?

• R-O-Y

R-O-Y

Wat zou het voordeel van dat scherm over andere 23" samsung modellen moeten zijn? Ik zie niet iets heel speciaals aan dat scherm en het ding kost wel meer dan de andere modellen :)

• Mijulio
quote:
R-O-Y schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:53:
Wat zou het voordeel van dat scherm over andere 23" samsung modellen moeten zijn? Ik zie niet iets heel speciaals aan dat scherm en het ding kost wel meer dan de andere modellen :)
Persoonlijk vind ik het design erg geslaagd. Voor mij is dat een belangrijke factor, mits natuurlijk de beeldkwaliteit in orde is. Hier ben ik dan ook naar benieuwd.
Dat prijzen op het moment van introductie hoger zijn is op zich te verwachten. Kan niet lang duren tot ze gaan dalen toch?
Tevens heeft deze naar ik heb gelezen een erg laag energie verbrui, niet dat dat me nou heel erg boeit, maar zou voor sommigen een overweging kunnen zijn.

• ProperChaos
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:48

ProperChaos

What's that?

Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de Samsung 2333HD. Er zijn namelijk niet veel reviews te vinden over deze monitor/tv. Ik zou graag willen weten wat de kwaliteit van de tuner is, en natuurlijk of er ghosting of backlight bleeding is. Ik heb wel al gelezen dat de verticale kijkhoek niet erg groot is. Maar in mijn situatie is dat niet zo'n groot probleem.

• R-O-Y

R-O-Y

quote:
ProperChaos schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:01:
Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de Samsung 2333HD. Er zijn namelijk niet veel reviews te vinden over deze monitor/tv. Ik zou graag willen weten wat de kwaliteit van de tuner is, en natuurlijk of er ghosting of backlight bleeding is. Ik heb wel al gelezen dat de verticale kijkhoek niet erg groot is. Maar in mijn situatie is dat niet zo'n groot probleem.
Die monitor staat hier op mijn bureau gebroederlijk naast een 2343BW :) Erg mooi scherm. Er zitten wel een paar nadelen aan, daar moet je rekening mee houden.

De HDMI aansluitingen worden nabewerkt door het scherm zelf en geven dus niet zo'n scherp beeld als de VGA en DVI. Als je er een console of dvd speler op aansluit valt het niet op, daar is die beeldverbeteringstechniek ook voor denk ik. Maar voor tekst is het niet handig. Voorzover ik weet kun je dat niet uitzetten.

De tuner lijkt van goede kwaliteit. Ik zit hier nog op een analoge lijn die 12x doorgelust is volgens mij maar veel zenders zien er prima uit. De kijkhoek valt trouwens alleen op als je echt een kijkhoek test gaat doen. IRL heb je er geen last van :+

Ik heb dat scherm zelf gekocht omdat deze een component en scart aansluiting heeft. Dat er een tuner (ook digitaal) bij zit is mooi meegenomen. Voor mij was dat geen noodzaak. Mijn exemplaar heeft ook geen last van backlight bleeding of dode pixels. Ghosting heeft elk TFT scherm naar mijn mening, bij deze valt het wel mee maar een CRT verslaan ze nog lang niet ;) Een potje Counterstrike is lang niet zo irritant als op een PVA monitor. Het valt allemaal wel mee dus, zeker een aanrader dat scherm :)

R-O-Y wijzigde deze reactie 02-04-2009 16:28 (4%)

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Too low - terrain

De BenQ G2220HD is inmiddels ook leverbaar.

Problem: mouse in cockpit
Solution: cat installed

• K0L3N
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17-04 20:38
Hallo,

Ik zit zelf ook te kijken naar een 16:9 scherm, omdat mijn 245B+ het beeld van mijn xbox oprekt.
Welke monitor heeft de snelste reactietijd en geen inputlag? mijn 245B+ is namelijk merkbaar langzaam.

• palmeg
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-04 12:00
Welke mediamarkt? en wat voor prijs.
Heb zelf ook interesse. De combinatie luidsprekers, design en vier usb poorten spreekt mij wel aan!

• palmeg
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-04 12:00
quote:
Pyroman schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:34:
Hey,

heeft er iemand van jullie ervaring met de packard bell maestro 242ws?

heb deze vandaag zien staan in de mediamarkt, specs & prijs leken me wel in orde.
reageerde op deze post.
Heb er ook interesse in vanwege de 4 usb poorten en de ingebouwde luidspreker, ideaal om mijn notebook aan te koppelen.
Kun je aangeven in welke mediamarkt en welke prijs?

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 05-04 19:45
De Samsung 2494HM is volgende week in de aanbieding bij de Makro (236,81 eur inc. BTW). Nu is deze volgens het plaatje in de advertentie in hoogte verstelbaar, terwijl ik hier lees dat dat niet het geval is. Wat klopt er nu?

Ook had ik mijn oog laten vallen op de Iiyama B2409HDS-B1 en merk dat deze 2 schermen al vaker vergeleken zijn in deze thread (rond februari dit jaar), maar dat daar nooit een definitieve voorkeur uit is ontstaan. Is dit inmiddels wel he geval, oftewel: Is één van deze twee schermen de (aantoonbaar) betere?

• ErikCornelissen
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:19
Lees de specs maar eens door :)
pricewatch: Samsung Syncmaster 2494HM
staat het in...

Nikon D90 | AF-S 18-105mm | AF NIKKOR 80-200mm f2.8 | SB-600 | Extra meuk | ???

• nFo
  • Laatst online: 19:45
quote:
Schweino schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:51:
De Samsung 2494HM is volgende week in de aanbieding bij de Makro (236,81 eur inc. BTW). Nu is deze volgens het plaatje in de advertentie in hoogte verstelbaar, terwijl ik hier lees dat dat niet het geval is. Wat klopt er nu?

Ook had ik mijn oog laten vallen op de Iiyama B2409HDS-B1 en merk dat deze 2 schermen al vaker vergeleken zijn in deze thread (rond februari dit jaar), maar dat daar nooit een definitieve voorkeur uit is ontstaan. Is dit inmiddels wel he geval, oftewel: Is één van deze twee schermen de (aantoonbaar) betere?
Ja is in hoogte verstelbaar, silver award van Hardware.info
Goud ging er naar bijde LG schermen
Zie test specs hiero: www.hardware.info/webid/226
http://infomb.googlepages.com/holding.gif

nFo wijzigde deze reactie 10-04-2009 00:12 (7%)

• Schweino
Excusez, ik heb een typefout gemaakt, ik bedoelde de 2494HS..... De 2494HS is dus de monitor welke in de Makro krant staat en waarbij staat dat deze in hoogte verstelbaar is (en ook de pivot functie heeft).

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Too low - terrain

De 2494HS is niet in hoogte verstelbaar.

XWB wijzigde deze reactie 10-04-2009 19:51 (6%)

Problem: mouse in cockpit
Solution: cat installed

• Schweino
Dan zou het dus (wederom) een fout zijn van de Makro. Vorige maand adverteerden ze de Iiyama 2407 waarbij ze aangaven dat de resolutie 1920 x1200 zou zijn....

http://img16.imageshack.us/img16/5076/2949makro.jpg

Schweino wijzigde deze reactie 11-04-2009 09:49 (18%)

• nFo
  • Laatst online: 19:45
quote:
Schweino schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:35:
Dan zou het dus (wederom) een fout zijn van de Makro. Vorige maand adverteerden ze de Iiyama 2407 waarbij ze aangaven dat de resolutie 1920 x1200 zou zijn....

[afbeelding]
In de prichwatch is het nog goedkoper: ¤ 219,--
pricewatch: Samsung Syncmaster 2494HS

Is niet in hoogte verstelbaar.
http://www.samsung.com/nl...KIVKBQ/EDC&fullspec=F

nFo wijzigde deze reactie 11-04-2009 10:37 (10%)

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:43

Canaria

Heeft iemand ervaring met dit scherm? pricewatch: HP 2309m
Het is een 23" met 1920x1080.
Heeft alles wat ik wil: dvi-d, hdmi, glanzende toplaag en een mooi design (imo).

• Smarron
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:31

Smarron

10K!

quote:
Canaria schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:06:
Heeft alles wat ik wil: dvi-d, hdmi, glanzende toplaag en een mooi design (imo).
Hee Canaria (ex-collega remember :) )

Niet met dat scherm, maar wel met de HP-serie. Ik heb de de 22" (1680*1050) gehad en weer ingeleverd. Het bekende piepgeluid was zeer overheersend aanwezig. Dit geldt voor elk model (zie ook het [TFT] Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 2 topic).

Maar dit is volgens mij weer een nieuw type, wellicht is dat piepgeluid verdwenen. Het design is wel hetzelfde gebleven. Ik was vooral te spreken over de voet. Heel diep en je kunt er van alles onder kwijt, erg praktisch.

Over het design kan ik trouwens kort en positief zijn: Echt een aanrader! En een glossy scherm vind ik persoonlijk ook veel mooier.

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Asus MemoPad HD7=- -=Asus Transformer TF101=- -=Samsung Galaxy S4=- -=Nikon D5100=-

• PascalVB
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 24-01-2010
Ik heb (spijtig genoeg) de LG W2261-V gekocht. Full HD 1080p, 16:9, 21,5" en 2ms. Op papier dus een zeer goede monitor. De ergernis begon echter al toen ik vaststelde dat hij boven- en onderaan last had van stevige backlight bleeding (ongeveer 1 centimeter dik aan beide kanten over de volledige breedte van de monitor!). Bovendien was deze monitor blijkbaar op een maandagmorgen in mekaar gestoken, want om de paar seconden tot paar minuten viel hij telkens weer uit, waarna hij soms spontaan weer aanging en soms niet meer (je kon hem dan enkel nog aanzetten door eerst de stekker uit het stopcontact te steken). Bovendien werkte het menu voor de settings af en toe niet. Afijn, laten we zeggen dat mijn euforie toen ik het toestel gekocht had zéér snel weg was door de irritatie van dit slecht werkende scherm. Bovendien is de plaatsing van de aansluitingen aan de achterzijde van de monitor op een zeer onhandige manier gedaan die je gegarandeerd ook telkens weer zal doen zuchten van irritatie. Volgende week ga ik LG bellen om mij een nieuw toestel te sturen. Spijtig genoeg kan ik mijn geld niet terugvragen, anders had ik een Iiyama gekocht ipv dit rotscherm.
Ter info: er zijn trouwens 2 versies van deze monitor op de markt (ze hebben dezelfde nummers, maar de ene heeft een panel van Philips en de ander van een ander merk). De meeste reviews die je online vindt zijn gebaseerd op de niet-Philips panel. Ik vermoed dus dat men bij LG lekker wat wil graaien door eerst goede panels ter beschikking te stellen en dan als de naam gemaakt is 2de keus Philips panels in hetzelfde toestel te bouwen. Ik kan me immers niet voorstellen dat een toestel met zoveel backlight bleeding en zo'n slechte zwartwaarden als hetgene dat ik gekregen heb een gold award zou winnen bij een test.

PascalVB wijzigde deze reactie 12-04-2009 22:55 (22%)

• Gamesua
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19-03 21:26
Over de 2333HD:

- Er is wat backlight bleeding aanwezig. Ik ben niet van mening dat het meer is dan mijn 206BW, maar het is wel te merken op een volledig zwart achtergrond.
- Kleuren zijn wat lichter en feller bij stock, maar met een contrast/verlichting aanpassing zijn ze redelijk mooi voor een TN paneel.
- TV Tuner heb ik niet digitaal gebruikt, maar met een analoog signaal is het niet slecht. Sommige zenders zijn echt om niet aan te zien, maar sommige zien er zeker goed uit (relatief dan he, het is natuurlijk niet te vergelijken met de 1080P films die ik kijk :P).
- 1920x1080 is zeker goed te doen. NIET DOEN als je alleen doet voor een hogere reso; ik ben zelf van 1680x1050 overgestapt en dacht in eerste instantie aan 1920x1200 voor Full HD en hogere reso: uitendelijk toch voor 16:9 gegaan voor TV kijken en native Full HD, maar ik merk echt weinig van de hogere reso. Die 30 pixels extra zie je dus echt niet, en je merkt wel dat hij veel breder is maar je gebruikt die extra breedte niet vaak (ik vind er wel meer toepassingen voor dus gebruikenderwijs zal het wel handiger worden denk ik). Daarnaast: 23" 16:9 is niet zo heel veel groter dan 20" 16:10.
- Als laatste heeft deze monitor echt een scala aan aansluitingen, waarvan ik er eigenlijk maar twee gebruik :P Dus mocht je nog digitaal TV en een X360 ofzo erbij hebben, zelfs dit gaat.
- TV heeft een afstandsbediening, deze lijkt op de Samsung zwarte digitale TV decoders die in de markt zijn (Ziggo). Is natuurlijk wel anders. Switchen van modus gaat makkelijk met de rechterbovenste knop. Modi zijn DVI, DTV, TV en Ext. Dat is dus alleen met TV en DVI ingeschakeld, daarnaast kan je er nog wat dingen op aansluiten wat alleen maar langer maakt om te switchen :P.
- Geluid is zeer redelijk te noemen voor ingebouwde speaker standaarden. Vooralsnog ben ik er nog niet achtergekomen hoe ik mijn X-540 op de PC en monitor tegelijk aansluit, dus nu krijg ik X-540 op PC gebruik en TV speakers tijdens TV kijken. Maar stoort niet echt. Gaat niet echt hard, maar op 100 is het zeker kamervullend (12m2).

• agoNITE
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:12
quote:
PascalVB schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:45:
Ik heb (spijtig genoeg) de LG W2261-V gekocht. Full HD 1080p, 16:9, 21,5" en 2ms. Op papier dus een zeer goede monitor. De ergernis begon echter al toen ik vaststelde dat hij boven- en onderaan last had van stevige backlight bleeding (ongeveer 1 centimeter dik aan beide kanten over de volledige breedte van de monitor!). Bovendien was deze monitor blijkbaar op een maandagmorgen in mekaar gestoken, want om de paar seconden tot paar minuten viel hij telkens weer uit, waarna hij soms spontaan weer aanging en soms niet meer (je kon hem dan enkel nog aanzetten door eerst de stekker uit het stopcontact te steken). Bovendien werkte het menu voor de settings af en toe niet. Afijn, laten we zeggen dat mijn euforie toen ik het toestel gekocht had zéér snel weg was door de irritatie van dit slecht werkende scherm. Bovendien is de plaatsing van de aansluitingen aan de achterzijde van de monitor op een zeer onhandige manier gedaan die je gegarandeerd ook telkens weer zal doen zuchten van irritatie. Volgende week ga ik LG bellen om mij een nieuw toestel te sturen. Spijtig genoeg kan ik mijn geld niet terugvragen, anders had ik een Iiyama gekocht ipv dit rotscherm.
Ter info: er zijn trouwens 2 versies van deze monitor op de markt (ze hebben dezelfde nummers, maar de ene heeft een panel van Philips en de ander van een ander merk). De meeste reviews die je online vindt zijn gebaseerd op de niet-Philips panel. Ik vermoed dus dat men bij LG lekker wat wil graaien door eerst goede panels ter beschikking te stellen en dan als de naam gemaakt is 2de keus Philips panels in hetzelfde toestel te bouwen. Ik kan me immers niet voorstellen dat een toestel met zoveel backlight bleeding en zo'n slechte zwartwaarden als hetgene dat ik gekregen heb een gold award zou winnen bij een test.
Heb onlangs dit zelfde scherm gekocht, geen last van bleeding whatsoever...zwart is ook gewoon zwart. Aansluitingen stoor ik me ook niet aan....haal de kabels niet dagelijks los ofzo, en die ene keer dat t wel moet, ach :)
Wel balen voor jou trouwens..heb jij m ook bij de mediamarkt in de aanbieding?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

quote:
PascalVB schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:45:
Dat is wel vreemd want LG.Philips LCD is toch een joint-venture van beide. Een paneel van Philips is dan ook een paneel van LG en in een LG scherm verwacht je wel dat ze kostenbesparend gaan voor hun eigen schermen. Zowiezo is dat "schermen met 2 panelen"-gedoe een groot fabeltje, het was een heel gedoe toen met de Samsung 206BW wat ook maar half klopte. Ga er dus maar niet van uit dat ze "zomaar effe van paneel wisselen" om dan ineens ondermaatse schermen te produceren.

Je hebt overduidelijk een slecht exemplaar, je zou terug naar de winkel kunnen gaan als je binnen de maand na aankoop zit, het kan zijn dat LG een 30 dagen DOA (Dead On Arrival) regeling heeft, waardoor je scherm teruggenomen wordt als een "defect tijdens productie" en je een andere/nieuwe mag kiezen. Als je hem via webshop gekocht hebt, zul je zelf met LG moeten communiceren.

• PascalVB
@AgoNitE: heb hem gekocht bij Alternate, niet bij Mediamarkt. Stond daar te koop voor 179 euro, wat ik wel een goede prijs vond voor een monitor met dergelijke specs.
Bij Alternate wisten ze te vertellen dat ik zelf contact moest opnemen met LG en dat ze dan een nieuwe monitor sturen via een koerierdienst. Nu enkel maar hopen dat het weer geen maandagochtend toestel is of een gerepareerde occasie, want dan mogen ze hem ook weer gelijk meenemen.
Al bij al flink balen. Ik heb het echt wel gehad met LG. Heb een tijdje geleden op aanraden van de consumentengids een hd/dvd recorder van LG gekocht. Het ding ging na 3 weken (misschien 5 keer gebruikt) al stuk. Dit doet mij toch vermoeden dat er wat schort met de kwaliteit van LG produkten. Mijn broer (die zelf handelt in telefooncentrales) wist me te vertellen dat heel wat merken tegenwoordig door de prijsdruk besparen op kwaliteitscontrole en ook minderwaardige componenten in de toestellen gebruiken (die dus een kortere MTBF, zeg maar levensduur, hebben); dit allemaal om de prijs zo laag mogelijk te krijgen. Vandaar dat hij zweert bij Japanse merken zoals Panasonic en Sony, die ietsje duurder zijn dan pakweg Samsung en LG (beide Koreaans), maar wel betere kwaliteit leveren.

• GAIAjohan
Nu zie ik dus de 22" fullhd met HDMI van LG die bij hardware.info de gold award heeft binnen gesleept.
Hij staat te koop voor 177euro bij de computerland, en ik vraag me eigenlijk af of 22"en fullhd niet erg klein wordt. Gezien mijn vader tegenwoordig wel een leesbril nodig heeft we normaal werken op een 19" CRT @ 1280*960 lijkt me 1920*1080 erg klein op een 22". Bovendien weet ik dat Win XP dat wij gebruiken niet zo mooi is met het schalen van lettertype als Vista.

Eigenlijk neig ik meer naar een 24" zoals de Acer P244W met 2xHDMI voor 198euro. Juist vanwege het feit dat het scherm zelf iets groter is. Maar als jullie me kunnen overtuigen ben ik ook benieuwd naar die LG W2261V-PF

Forza 4 & Horizon Car club leader: DGoT || PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || pc e7300@3.33, HD4850, 4GB, 2x 500GB

• R-O-Y

R-O-Y

Sommige laptops hebben 1920*1200 op een 15,4 inch scherm. Dat vind ik zelf erg fijn. Een 22 inch scherm is zeker niet te klein voor die resolutie :)

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:42

EDIT

quote:
GAIAjohan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 01:53:
Nu zie ik dus de 22" fullhd met HDMI van LG die bij hardware.info de gold award heeft binnen gesleept.
Hij staat te koop voor 177euro bij de computerland, en ik vraag me eigenlijk af of 22"en fullhd niet erg klein wordt. Gezien mijn vader tegenwoordig wel een leesbril nodig heeft we normaal werken op een 19" CRT @ 1280*960 lijkt me 1920*1080 erg klein op een 22". Bovendien weet ik dat Win XP dat wij gebruiken niet zo mooi is met het schalen van lettertype als Vista.

Eigenlijk neig ik meer naar een 24" zoals de Acer P244W met 2xHDMI voor 198euro. Juist vanwege het feit dat het scherm zelf iets groter is. Maar als jullie me kunnen overtuigen ben ik ook benieuwd naar die LG W2261V-PF
Ik heb thuis ook een LG staan die 22" is met een resolutie van 1920x1080 (pricewatch: LG M227WD-PZ). Ik vind het zelf prima werken, het is niet te klein vind ik.

• agoNITE
quote:
GAIAjohan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 01:53:

Ik denk, gezien de prijs, dat dit hetzelfde scherm is als ik onlangs gekocht heb (LG W2261V) 22 inch, 1920x1080. Ik vind het beeld erg goed, zeker niet het gevoel dat 22" te klein is.

Hm zie wat raars op alternate.nl ..
http://www.alternate.nl/h...WARE&l1=Monitoren&;
Staat daar nou echt 0,- euro?(retorische vraag, niet antwoorden :P ) ze zijn dan wel uitverkocht, maar wat is de reden van deze 'prijs'?

agoNITE wijzigde deze reactie 14-04-2009 14:09 (12%)

• V3g3ta
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:59

V3g3ta

Fueled by Metal!

Na dit hele topic te hebben doorgelezen ben ik er nog steeds niet uit.

Ik heb de Samsung Syncmaster P2370 op het oog: Pricewatch: Samsung P2370

23 Inch, 16:9 Full HD. En in het bijzonder vind ik het design erg geslaagd. :9
Maar.... als ik voornamelijk Game, fotoshop, internet en af en toe een film wil zien (wel kijk ik vaak trailers, en ben ik van plan om later meer film's te gaan kijken.). Waar heb ik dan meer aan, deze 23" of een gelijkwaardige 24" van Samsung. Of zelfs een ander merk die wat goedkoper zijn, IIyama, Asus, Acer....

Of is gewoon een monitor met 16:10 verhouding voldoende? Op dit moment heb ik een Samsung 226BW en ben toe aan iets groters en anders....

Is er al iemand die een P2370 heeft, of heeft iemand er al een review van gezien?

i7 4770K@4.0Ghz ,XSPC Cooled,Asus Maximus VI Formula,Corsair AX860i,Asus 7970 Matrix-P,Patriot Viper3 1866 16GB,NZXT Phantom 630,Asus MX239H,Creative I-TrigueL3500,Corsair M60,Roccat Alumic,G19S,Samsung 840Pro 256x2,WD Black 3TB+2+2

• Schweino
quote:
nFo schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:34:
[...]

In de prichwatch is het nog goedkoper: ¤ 219,--
pricewatch: Samsung Syncmaster 2494HS

Is niet in hoogte verstelbaar.
http://www.samsung.com/nl...KIVKBQ/EDC&fullspec=F
Klopt, de Makro prijs was niet zo spectaculair, het bleek inderdaad de HS te zijn terwijl het plaatje in de folder deed lijken dat het om een HM ging. De HM hadden ze ook maar was "slechts" 370 euro....

Ik heb inmiddels een iiyama 2409HDS gehaald (bij Paradigit, 249 euro) en ben er zeer tevreden over.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:43

Canaria

quote:
Smarron schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:19:
[...]
Hee Canaria (ex-collega remember :) )
natuurlijk :)
quote:
Niet met dat scherm, maar wel met de HP-serie. Ik heb de de 22" (1680*1050) gehad en weer ingeleverd. Het bekende piepgeluid was zeer overheersend aanwezig. Dit geldt voor elk model (zie ook het [TFT] Het nieuwe HP W-Serie topic Deel 2 topic).

Maar dit is volgens mij weer een nieuw type, wellicht is dat piepgeluid verdwenen. Het design is wel hetzelfde gebleven. Ik was vooral te spreken over de voet. Heel diep en je kunt er van alles onder kwijt, erg praktisch.

Over het design kan ik trouwens kort en positief zijn: Echt een aanrader! En een glossy scherm vind ik persoonlijk ook veel mooier.
Ik heb uiteindelijk de 2159m gehaald: het 21,5" model, past beter op het bureau. Heeft dezelfde resolutie (1920x1080), dvi, hdmi, vga en speakers. Ik ben er helemaal tevreden over, het glossy scherm is heel mooi en overdag ook goed af te lezen. Het beruchte piepgeluid heb ik gelukkig niet kunnen ontdekken.
Het is voor ¤209 een super monitor. Ik heb eerder een Apple Cinema Display gehad en vind het nieuwe model van Apple wel mooi maar gewoon veel te prijzig in combinatie met mijn bescheiden eisen aan een monitor.

• RumaNoV
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20-03 18:48

RumaNoV

Folding

Heb me onlangs een Pioneer BDC-S02BK Blu-Ray ROM aangeschaft en keek vol spanning uit naar mijn eerst Blu Ray film op mijn Samsung 930BF scherm. Vol spanning start ik PowerDVD op :z

Krijg ik een melding dat de film niet kan afgespeeld worden omdat mijn scherm geen HDCP ondersteunt... Lap had ik moeten weten... Dus ben nu ook op zoek naar een nieuw scherm (was het zowieso wel van plan maarja dit versnelt alles :p).

Ik heb mijn oog laten vallen op de Samsung SyncMaster 2494HM omwille van volgende reden:

- Tevreden met mijn Samsung 930BF, dus toch enige voorkeur voor Samsung
- 24", 16:9
- In hoogte verstelbaar
- Redelijk laag energieverbruik (48watt)
- HDMI, DVI en VGA aansluiting
- Prijs (+/- 260 EUR in DE)

Nu heb ik heel het topic doorgelezen en er zijn al een aantal mensen dat een 2494HM aangekocht hebben. Mag ik vragen om jullie ervaringen te delen? Hoe zit het met backlight bleeding? Wat zijn de eventuele minpunten?

Mijn vga kaart beschikt over 2 DVI-I uitgangen. Ik zou graag de HDMI aansluiting van het scherm gebruiken, voldoet deze HDMI->DVI-D kabel/convertor of raden jullie ander materiaal aan (ik neem aan dat een DVI-D kabel perfect past op een DVI-I aansluiting)?

• Fuff
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14-04 11:30
quote:
AgoNitE schreef op maandag 13 april 2009 @ 09:35:
[...]

Heb onlangs dit zelfde scherm gekocht, geen last van bleeding whatsoever...zwart is ook gewoon zwart. Aansluitingen stoor ik me ook niet aan....haal de kabels niet dagelijks los ofzo, en die ene keer dat t wel moet, ach :)
Wel balen voor jou trouwens..heb jij m ook bij de mediamarkt in de aanbieding?
Ik heb hem nou al 1,5 maand.
Heerlijk scherm, geen backlight bleeding bij mij, zwart is prima zwart! En heerlijke kijkhoek vooral!
Grappig dat ik er alleen maar positieve ervaringen mee heb!

offtopic: voor hoeveel was die in de aanbieding bij de MM dan?

music is magic

• agoNITE
quote:
Fuff schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:58:
[...]

Ik heb hem nou al 1,5 maand.
Heerlijk scherm, geen backlight bleeding bij mij, zwart is prima zwart! En heerlijke kijkhoek vooral!
Grappig dat ik er alleen maar positieve ervaringen mee heb!

offtopic: voor hoeveel was die in de aanbieding bij de MM dan?
Scherm heeft ook 2 awards gewonnen volgens lg.nl :P heb er zelf ook geen problemen mee, zeer tevreden :)
Bij MM is hij 179 euro, ze zijn er wel goedkoper zag ik in de PW..maar haal zulke dingen toch liever in de winkel :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

quote:
RumaNoV schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:08:
Mijn vga kaart beschikt over 2 DVI-I uitgangen. Ik zou graag de HDMI aansluiting van het scherm gebruiken, voldoet deze HDMI->DVI-D kabel/convertor of raden jullie ander materiaal aan (ik neem aan dat een DVI-D kabel perfect past op een DVI-I aansluiting)?
DVI-I ondersteund DVI-D en DVI-A, dat laatste wordt vooral gebruikt voor DVI naar VGA adapters. Persoonlijk zou ik gewoon de DVI kabel gebruiken als ik jou was, DVI-HDMI geeft geen voordelen. Als je later bv. een andere videokaart haalt met HDMI, kan je even goed een HDMI-HDMI kabel gebruiken. Of hem gewoon vrij laten voor consoles zoals de Xbox360 of de PS3.

• BounceMeister
  • Laatst online: 23:19
Ik las bij de productreviews op de site van Alternate dat iemand zijn BIOS niet in kon omdat hij zijn Iiyama B2409HDS-B1 via DVI had aangesloten. De BIOS werkt op 640x480 en dat zou deze monitor alleen via VGA (D-SUB) ondersteunen. Klopt dit?

Quotes:
"Beeld ziet er in Windows prima uit. Geen beeld tijdens POST en Windows laadscherm via DVI ("Video mode not supported"). "

en

"Ik heb dit scherm nu een week, maar ik kom mijn bios niet meer in omdat dit beeldscherm die resolutie niet aankan. Zijn er meer die dit probleem hebben of ben ik de enige weer. Vervelend is het wel dat ik bij iedere bioswijzinging een ander scherm moet aansluiten voordat ik ook maar iets kan instellen. Minimale resolutie van dit scherm is 800*600 maar bios werkt met 640*480. "

Edit:
In de handleiding staat op de laatse pagina wel dat hij het ondersteunt, maar er staat niet of dat via DVI is.

BounceMeister wijzigde deze reactie 19-04-2009 12:34 (12%)

You were disconnected from EA Online (1)

• Fuff
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14-04 11:30
quote:
AgoNitE schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:29:
[...]

Scherm heeft ook 2 awards gewonnen volgens lg.nl :P heb er zelf ook geen problemen mee, zeer tevreden :)
Bij MM is hij 179 euro, ze zijn er wel goedkoper zag ik in de PW..maar haal zulke dingen toch liever in de winkel :)
Dat is een beste aanbieding dan, ik heb er 200E voor neergeteld, gaat rap zeg (ik had zelfs nog wat van de prijs afgesnoept)

music is magic

• PascalVB
Heb ondertussen bij Alternate een nieuw toestel gekregen van de LG W2261V, nadat de vorige zoals eerder gemeld allerlei problemen vertoonde. Het zal waarschijnlijk een maandagochtendtoestel geweest zijn, want deze werkt perfect. Ben er al bij al wel tevreden mee (zeer goede reactiesnelheid, niets van ghosting te bespeuren bij snel bewegen in FPS games op xbox 360), alleen de zwartwaarden hadden net iets beter gekund, maar voor de rest een goed toestel voor een goede prijs.

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-04 22:56

Zenix

nuttig.

Vandaag mooie aanbieding bij iBood http://www.ibood.com/nl/nl/index.php

Ik heb zelf ook een 16:9 monitor besteld die morgen als het goed is komt de BenQ G2220HD. Ik heb nu een Samsung 205BW, ik wou ongeveer zelfde grote houden maar hogere resolutie. Ik vind het persoonlijk mooier kleiner scherm met hoge resolutie, dan groot scherm met hoge resolutie. Ik zal laten weten wat ik er van vind :)

Specs | Buildlog

• Het Fantoom
  • Laatst online: 23:38
:)

Het Fantoom wijzigde deze reactie 23-04-2009 10:22 (99%)

• GAIAjohan
quote:
AgoNitE schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:04:
[...]

Ik denk, gezien de prijs, dat dit hetzelfde scherm is als ik onlangs gekocht heb (LG W2261V) 22 inch, 1920x1080. Ik vind het beeld erg goed, zeker niet het gevoel dat 22" te klein is.

Hm zie wat raars op alternate.nl ..
http://www.alternate.nl/h...WARE&l1=Monitoren&;
Staat daar nou echt 0,- euro?(retorische vraag, niet antwoorden :P ) ze zijn dan wel uitverkocht, maar wat is de reden van deze 'prijs'?
Klopt, en ik heb m zojuist gekocht voor 177euro.
Ziet er strak uit, vrijwel geen backlight bleeding. Beeldkwaliteit is goed.

GAIAjohan wijzigde deze reactie 24-04-2009 17:24 (4%)

• Patrick0
  • Laatst online: 22-01-2012
Vandaag en morgen is de Iiyama B2409HDS voor slechts ¤ 199,- te koop bij Paradigit. Om 13:00 waren ze helaas in Amersfoort alweer op.

• Schweino
En ik heb em 3 weken geleden voor 249 bij Paradigit gekocht :-(

• boesOne
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18-04 16:19
quote:
RumaNoV schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:08:
Heb me onlangs een Pioneer BDC-S02BK Blu-Ray ROM aangeschaft en keek vol spanning uit naar mijn eerst Blu Ray film op mijn Samsung 930BF scherm. Vol spanning start ik PowerDVD op :z

Krijg ik een melding dat de film niet kan afgespeeld worden omdat mijn scherm geen HDCP ondersteunt... Lap had ik moeten weten... Dus ben nu ook op zoek naar een nieuw scherm (was het zowieso wel van plan maarja dit versnelt alles :p).

Ik heb mijn oog laten vallen op de Samsung SyncMaster 2494HM omwille van volgende reden:

- Tevreden met mijn Samsung 930BF, dus toch enige voorkeur voor Samsung
- 24", 16:9
- In hoogte verstelbaar
- Redelijk laag energieverbruik (48watt)
- HDMI, DVI en VGA aansluiting
- Prijs (+/- 260 EUR in DE)

Nu heb ik heel het topic doorgelezen en er zijn al een aantal mensen dat een 2494HM aangekocht hebben. Mag ik vragen om jullie ervaringen te delen? Hoe zit het met backlight bleeding? Wat zijn de eventuele minpunten?

Backlight bleeding is me niet opgevallen bij de 2494HM. Heb inmiddels redelijk wat film gekeken.
Kijkhoek is normaal (matig dus, want TN panel, maar doordat je het scherm goed kan draaien/stellen vang je dat goed op).
Nadeel vind ik de tiptoetsen. Vooral on/off is redelijk irri met zo'n tiptoets. Blauwe led zou ook minder fel mogen.
HDMI gebruik ik niet want geluid via het scherm wil ik niet.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• TBorDoIt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 30-12-2011
- domme vraag, weg ge-edit -

TBorDoIt wijzigde deze reactie 06-05-2009 18:36 (89%)

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:58
quote:
Canaria schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:06:
Deze wil ik ook gaan kopen, maar wil eigelijk het zelfde weten als wat hier boven staat.... :?

• PascalVB
Net vernomen van iemand bij Alternate dat er een nieuwe produktiereeks van de LG W2261V beschikbaar is die 10 euro duurder is dan de vorige. Ik vraag me af waar dat verschil dan zit?

• SayDay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-04 19:28
Ik zit te denken aan een Iiyama Prolite E2208HDS-2, omdat deze nu binnen mijn budget past. Alleen twijfel ik nog of je wel daadwerkelijk HD-films kan kijken op een scherm met alleen DVI ingang. Deze monitor heeft geen HDMI ingang. Weet iemand of full HD films kijken over DVI toch mogelijk is?

Ik heb een Ati Radeon 4650HD 1GB, met HDMI out. Is het nog de moeite waard om een HDMI->DVI kabel te kopen voor HD-films? Het gaat mij puur om full HD beeld, de audio gaat al digitaal naar een versterker.

• GAIAjohan
quote:
PascalVB schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:23:
Net vernomen van iemand bij Alternate dat er een nieuwe produktiereeks van de LG W2261V beschikbaar is die 10 euro duurder is dan de vorige. Ik vraag me af waar dat verschil dan zit?
Misschien een glasplaatje over ehr scherm? Ik heb nml echt geen enkel probleem met dit scherm. Heerlijk ding

• bartvl
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 01:24

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

quote:
SayDay schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:14:
Ik zit te denken aan een Iiyama Prolite E2208HDS-2, omdat deze nu binnen mijn budget past. Alleen twijfel ik nog of je wel daadwerkelijk HD-films kan kijken op een scherm met alleen DVI ingang. Deze monitor heeft geen HDMI ingang. Weet iemand of full HD films kijken over DVI toch mogelijk is?

Ik heb een Ati Radeon 4650HD 1GB, met HDMI out. Is het nog de moeite waard om een HDMI->DVI kabel te kopen voor HD-films? Het gaat mij puur om full HD beeld, de audio gaat al digitaal naar een versterker.
Het antwoord is simpeler dan je denkt:
HDMI = DVI + Audio
Als je geen audio via de hdmikabel hebt lopen is het in feite niets anders dan een DVI kabel met andere connectoren.

Sony α200 | Sigma 18-50 f/2.8-4.5 DS OS HSM | SAL-50F18 | Metz Mecablitz 48 AF-1

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18-04 17:52
Keuzes, keuzes..

Zit te twijfelen tussen de Samsung 2494HM en de IIyama B2409HDS-1 maar ik lees verhalen over ghosting/afterglow etc. met de IIyama en dan met name in games, waar ik hem voornamelijk voor ga gebruiken.

Ik heb nu een Samsung 206BW, hij is eigenlijk van m'n broertje dus vandaar dat ik een nieuw scherm wil voor mijzelf, maar die 206BW gamed toch wel erg lekker. Hij is denk ik ook sneller dan de 2494HM, als ik de specificaties zo vergelijk, wat dat betreft komt ie dichterbij de IIyama.

Dan is er nog de ASUS VW246H, qua specs ziet ie er goed uit en ik vind hem ook erg mooi maar er is weinig over te vinden op het internet maar ook deze is snel met 2ms. Dan heb je ook de VH series en daar weer vijf modellen van maar de specs liggen zo dichtbij, andere uitgangen alleen. De VK series hebben, voor zover ik kan zien, een ingebouwde webcam maar dit hoeft niet perse van mij.

Het vlaggenschip van ASUS zou moeten zijn de MK241H, een echte gaming monitor maar zo goed ben ik ook weer niet. Het is wel een prachtig scherm en de specs zijn geweldig maar voor de prijs van een MK241H heb je twee andere 24" monitoren en dat gaat me een beetje te ver.

Lastig! :D
Pagina: 1 2 3 4 Laatste