• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:55
Goedemorgen,

Iemand al een BenQ E2400HD in gebruik?

BenQ E2400HD
SKU: 9H.Y3WLA.TBE, EAN: 4718755201011, T.net ID: 224385
24", 1080p, 5ms, 1000:1, 10000:1, 300cd/m²

Wat zijn de bevindingen aangezien qua prestaties en prijs is het wel een erg mooie deal.

Al vast bedankt

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• rvvnr1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09-2020
Heb nu al een aantal weken de E2400HD op m'n bureau staan en t is toch wel de beste bestede 300 euro van afgelopen jaar. Had hiervoor altijd een CRT en dan slechts een van 17" (een Eizo dat dan wel), dus dan gaat er wel een wereld voor je open. Helaas had de eerste monitor wel een defecte pixel maar gelukkig had ik dmv de pixelgarantie van Azerty binnen drie dagen een nieuwe in huis. In de tussentijd moets ik dus even terug naar de 17 en daar viel toch eigenlijk niet meer aan te wennen... ;)

Vond "out-of-the-box" de instellingen afschuwelijk, veel te harde felle kleuren en over t algemeen veels te helder. Je moest bij wijs van spreken een zonnebril op zetten om na een paar minuten niet te eindigen met hoofdpijn. Heb na een tijdje experimenteren de voor mij ideale instellingen gevonden in:
Brightness: 44
Contrast: 47
Sharpness: 2
Nu heb ik werkelijk een fantastisch beeld met verbazingwekkend goed zwart.

Wat games betreft heb ik geen ervaring, heb er wel al aardig wat HD materiaal op bekeken en dat was vaak adembenemend. Bij deze trailer viel m'n mond in ieder geval open: Disney's Up

Een paar minpuntjes zijn er natuurlijk wel, als je er niet recht voor zit (of er te dicht op zit, cm of 80 is prima afstand) heb je al snel last van verkleuring en er is wat lichtlekkage zichtbaar aan de randen bij donkere beelden. Maar goed voor dit bedrag hoor je me daar niet over klagen.

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb een filmpje online gezet van de E2200HD.

http://www.youtube.com/watch?v=1z-BxoyxvZU

Helderheid staat op 60%, het kan dus nog een stuk feller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:18
Kimi-Alonso schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:07:
Ik heb een filmpje online gezet van de E2200HD.

http://www.youtube.com/watch?v=1z-BxoyxvZU

Helderheid staat op 60%, het kan dus nog een stuk feller.
Ziet er mooi uit :)
Ben zelf ook geïnteresseerd in deze monitor, maar heb een beetje schrik van tekstgroottes met deze resolutie op 22". Is dit goed te doen? Ik schat dat ik een cm of 80 van mijn scherm afzit. Ter vergelijking: ik heb nu een 19" 4:3 monitor op 1280*1024 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Paar vraagjes over de bovengenoemde 22'' BENQ:

Hoe zit het met ghosting in games? Ik wil deze monitor eventueel aanschaffen.. maar ik twijfel door de 5ms. En ja ik game veel.

Nog steeds een aanrader? Of kan ik beter verder kijken...

thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
5ms, 2ms maakt niks meer uit vandaag. In de praktijk ligt de reactietijd toch boven de 10ms.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb de E2200HD nu een week in gebruik. Nog steeds zeer tevreden. 1920*1080 Gaat prima icm met m'n Macbook over dvi. Op 80 cm vind ik de tekst nog goed te lezen op het scherm. En mocht men de tekst te klein vinden, dan kan je met de meeste applicaties de tekstgrootte wel vergroten. Dat zou dus geen probleem mogen zijn. Heb ook een desktop-pc aangesloten via d-sub en dvi. Het viel mij op dat het beeld via d-sub nog steeds erg scherp is. Misschien beeld ik het mij in dat het beeld via d-sub wellicht aangenamer is, dan via dvi? In beide gevallen staat cleartype aan.

PS3 en Xbox 360 zien er prima uit via HDMI. Xbox is ingesteld op 1080p. Wel valt mij op dat de dashboard op zich scherp is, maar een stuk minder scherp is, als je binnen je dashboard nogmaals op de xbox knop drukt op je controller. De 'shortcutmenu' geen idee hoe ik dat anders zou moeten omschrijven, is een stuk minder scherp. Spellen op 720p werken prima, zoals Fallout 3 (ps3) en GTA IV (ps3). Ook op de xbox zien de spellen er in 720p prima uit. Gran Turismo Prologue (1080p) ziet er fantastisch uit, kan niet anders zeggen. Blu-Ray ziet er ook prachtig uit.

Series, voornamelijk in 720p, zien er goed uit. Ik kijk ze soms op een afstand van 3 meter en dat is heel goed te doen.

Wel vergen de kleuren wat afstelling. Dat merkte ik voornamelijk bij series. Bij sommige voorkeurinstellingen, zien de mensen er oranje achtig uit. Ik vind de stand 'standaard' tot nu toe eigenlijk het beste.

Daarnaast vind ik het jammer dat je niet direct je contrast/brightness kan aanpassen. Je moet daarvoor het menu in en een paar keer op knopjes drukken, voordat je daadwerkelijk deze waarden kan aanpassen. Aangezien er een bak licht uit komt, ben ik regelmatig bezig met het aanpassen van de brightness en het contrast. Op zich is de brightness op 50 zat voor overdag en met games/films.

Waar ik mij wel mateloos aan erger, is het getik dat ik hoor als het scherm pas aangaat, maar met name als je het scherm uitschakelt nadat het gedurende lange(re) tijd heeft aangestaan. Het is het geluid van inkrimpende en uitzettende plastic. Aangezien het scherm in de slaapkamer staat, is het irritant als het scherm lange tijd staat na te tikken/trekken als ik ga pitten.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en zo ja, wat kan je hier aan doen, of is het een kwestie van acceptatie?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

revhappy schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:13:
Ik heb inmiddels de Iiyama E2208 HDS aangeschaft. 22" en full-hd en belachelijk goedkoop. Een van mijn betere aankopen kan ik melden. Wel een paar minpuntjes voor sommigen, zoals geen ingebouwde speakers, geen hdmi(alleen dvi) en geen usb aansluiting. Voor mij geen probleem en daarom ben ik erg blij met dit scherm. Mijn Mobo(780G) en Graka(3450) heb ik in Hybrid Crossfire en HD content gaan zonder problemen. Mischien is dit een leuke optie voor diegene die het topic volgen aangezien de TS al een scherm heeft..
Staat niet op de site van Iiyama of ie HDCP compliant is, anders heeft het geen nut voor m'n PS3 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 28-11-2008 14:31 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Sinds een paar dagen in het bezig van de Benq E2200HD, scherm bevalt mij prima. 2D ziet er strak uit, ook blue ray gekeken via hdmi en htpc, prachtig beeld.

Geen games meegespeeld, kan daar dus niets over zeggen. Scherm is zeker een aanrader en te koop voor ca 177 euro. Geen geld vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:10
Wil hem ook graag hebben, maar is nergens te krijgen.

Iemand tips, waar hij eventueel nog kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 21:31
Dyna20 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:13:
Wil hem ook graag hebben, maar is nergens te krijgen.

Iemand tips, waar hij eventueel nog kan zijn?
Anderhalve week geleden (zaterdag 6 dec.) heb ik hem gekocht bij de Mediamarkt in Enschede. Hij stond toen in de folder voor 199, maar op de laatste dag van de aanbieding stonden er in Enschede nog een stuk of 9 (en in Hengelo (ov) nog zelfs wat meer) in de winkel. In beide winkels leken ze trouwens niet echt enthousiast om deze monitor te verkopen.

Gezien je profiel niet echt bij jou in de buurt dus, maar misschien familie in deze hoek van het land die je al lang niet meer hebt bezocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 04:59
Ik vraag me af wanneer de Samsung 2333SW naar Nederland komt:
nieuws: Samsung introduceert vijf nieuwe Syncmaster-lcd's

Iemand daar niks meer over gehoord ofzo sinds dit nieuwsbericht? (Op Google vind ik ook alleen maar ditzelfde nieuwsbericht maar dan op meerdere sites; waar dus te lezen is dat ze eind november / half december in Japan verkrijgbaar zullen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
Dell heeft ook 2 16:9 monitoren
http://accessories.euro.d...l&nf=33811~0~162930&s=dhs
vooral die van 207,- lokt mij wel aangezien mijn Medion CRT bijna aan z'n einde is.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Nog niet kunnen testen, maar Dell S2309W
http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=184917
edit: Boes was me net een minuutje voor.

Iemand een idee waar de S, E en/of W of F, D en P voor staan, in die modellen ?

E = economy, meen ik. Wat vaak voor een lagere kwaliteit staat.

[ Voor 28% gewijzigd door bbr op 17-12-2008 14:03 ]

Listen to the voices in your head.

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:10
Zentbeer schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:19:
[...]

Anderhalve week geleden (zaterdag 6 dec.) heb ik hem gekocht bij de Mediamarkt in Enschede. Hij stond toen in de folder voor 199, maar op de laatste dag van de aanbieding stonden er in Enschede nog een stuk of 9 (en in Hengelo (ov) nog zelfs wat meer) in de winkel. In beide winkels leken ze trouwens niet echt enthousiast om deze monitor te verkopen.

Gezien je profiel niet echt bij jou in de buurt dus, maar misschien familie in deze hoek van het land die je al lang niet meer hebt bezocht? :)
Ja hij is weer binnen, bij de meeste webshops. heb hem besteld, helaas door de drukte van TNT heb ik hem vandaag nog niet ontvangen dus hoop morgen. Thnx iedergeval.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

revhappy schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:13:
Ik heb inmiddels de Iiyama E2208 HDS aangeschaft. 22" en full-hd en belachelijk goedkoop. Een van mijn betere aankopen kan ik melden. Wel een paar minpuntjes voor sommigen, zoals geen ingebouwde speakers, geen hdmi(alleen dvi) en geen usb aansluiting. Voor mij geen probleem en daarom ben ik erg blij met dit scherm. Mijn Mobo(780G) en Graka(3450) heb ik in Hybrid Crossfire en HD content gaan zonder problemen. Mischien is dit een leuke optie voor diegene die het topic volgen aangezien de TS al een scherm heeft..
ik heb hem ook en volgens mij zitten er wel degelijk speakers in (ik gebruik ze zelf niet maar goed de kabels zitten erbij etc)

Wel is het zo dat ik aan de boven en onder kant last heb van bleeding. Ik heb dus de monitor om laten ruilen en inmiddels een nieuwe ontvangen. Helaas is bij deze de bleeding nog erger :( ik overweeg dus nog maar een keer te ruilen... Voor het geld kan ik echter niet klagen maar goed als ik het had geweten had ik best wat meer willen betalen voor een serie die hier geen last van heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmundo schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:20:
Ik heb de E2200HD nu een week in gebruik. Nog steeds zeer tevreden. 1920*1080 Gaat prima icm met m'n Macbook over dvi. Op 80 cm vind ik de tekst nog goed te lezen op het scherm. En mocht men de tekst te klein vinden, dan kan je met de meeste applicaties de tekstgrootte wel vergroten. Dat zou dus geen probleem mogen zijn. Heb ook een desktop-pc aangesloten via d-sub en dvi. Het viel mij op dat het beeld via d-sub nog steeds erg scherp is. Misschien beeld ik het mij in dat het beeld via d-sub wellicht aangenamer is, dan via dvi? In beide gevallen staat cleartype aan.

PS3 en Xbox 360 zien er prima uit via HDMI. Xbox is ingesteld op 1080p. Wel valt mij op dat de dashboard op zich scherp is, maar een stuk minder scherp is, als je binnen je dashboard nogmaals op de xbox knop drukt op je controller. De 'shortcutmenu' geen idee hoe ik dat anders zou moeten omschrijven, is een stuk minder scherp. Spellen op 720p werken prima, zoals Fallout 3 (ps3) en GTA IV (ps3). Ook op de xbox zien de spellen er in 720p prima uit. Gran Turismo Prologue (1080p) ziet er fantastisch uit, kan niet anders zeggen. Blu-Ray ziet er ook prachtig uit.

Series, voornamelijk in 720p, zien er goed uit. Ik kijk ze soms op een afstand van 3 meter en dat is heel goed te doen.

Wel vergen de kleuren wat afstelling. Dat merkte ik voornamelijk bij series. Bij sommige voorkeurinstellingen, zien de mensen er oranje achtig uit. Ik vind de stand 'standaard' tot nu toe eigenlijk het beste.

Daarnaast vind ik het jammer dat je niet direct je contrast/brightness kan aanpassen. Je moet daarvoor het menu in en een paar keer op knopjes drukken, voordat je daadwerkelijk deze waarden kan aanpassen. Aangezien er een bak licht uit komt, ben ik regelmatig bezig met het aanpassen van de brightness en het contrast. Op zich is de brightness op 50 zat voor overdag en met games/films.

Waar ik mij wel mateloos aan erger, is het getik dat ik hoor als het scherm pas aangaat, maar met name als je het scherm uitschakelt nadat het gedurende lange(re) tijd heeft aangestaan. Het is het geluid van inkrimpende en uitzettende plastic. Aangezien het scherm in de slaapkamer staat, is het irritant als het scherm lange tijd staat na te tikken/trekken als ik ga pitten.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en zo ja, wat kan je hier aan doen, of is het een kwestie van acceptatie?
Hallo, ik heb het scherm nu ook zo'n 3 weken in mijn bezit en ben er erg over te spreken. Wat jij hier noemt was ook voor mij het enige minpunt, ik heb van die geluiden ook last als ik hem uitzet. Maargoed ik denk dan maar iedere keer aan de positieve dingen en de weinige euro's die het scherm eigenlijk maar kost, toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:57

nFo

Zoek ook nog een leuk 16:9 schermpje, die Acer H223HQ lijkt veel op die Benq E2200HD.
pricewatch: Acer H223HQbmid

LG komt ook met een hele serie 1920x1080 schermen deze maand.
http://geizhals.at/eu/?cat=monlcd19wide&xf=98_1920x1080

[ Voor 24% gewijzigd door nFo op 03-01-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

nFo schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:05:
Zoek ook nog een leuk 16:9 schermpje, die Acer H223HQ lijkt veel op die Benq E2200HD.
pricewatch: Acer H223HQbmid

LG komt ook met een hele serie 1920x1080 schermen deze maand.
http://geizhals.at/eu/?cat=monlcd19wide&xf=98_1920x1080
Nadeel van die Acer, is slechts HDMI 1.1

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Iemand al eens de Acer x233H gezien?

Dit is een 23" full HD model wat in de aanbieding is bij de computerland. Nadeel is alleen dat er bar weinig over te vinden valt. De prijs (70 euro) is wel scherp maar wat meer info zou fijn zijn.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Voor 70 euro koop ik direct een hele pallet, bedoel je niet 170 euro? :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

sapphire schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:04:
Iemand al eens de Acer x233H gezien?

Dit is een 23" full HD model wat in de aanbieding is bij de computerland. Nadeel is alleen dat er bar weinig over te vinden valt. De prijs (70 euro) is wel scherp maar wat meer info zou fijn zijn.
http://www.acer.lu/public...x4=Belgium&crc=2783725604

Zit alleen een VGA aansluiting op.
Office versie.
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00646634

[ Voor 4% gewijzigd door nFo op 04-01-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Iemand ervaring met de samsung Samsung Syncmaster 2343BW lijkt me wel een leuke monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 13:13

^^0nMe

Got Babana's?

Ik heb zelf een paar dagen geleden de Acer H223HQ gehaald bij Paradigit voor €179,- Voor dit bedrag verwacht je geen perfectie, maar een aantal dingen vallen me op:

-Touchbediening: Het ziet er gelikt uit, switchen van input (vga/dvi/hdmi) onder een knop
-Resolutie: Voor mezelf is het weer eens bevestigd: Er bestaat niet zoiets als genoeg desktop space :P Verder is geen zwarte balken bij filmpjes toch handiger dan ik hiervoor had gedacht.
-Contrast/Kleuren: De kleuren zijn waarschijnlijk niet helemaal waarheidsgetrouw (zonder calibreren), maar 'poppen' wel van het scherm.
-Backlight bleeding: Is redelijk ernstig aan boven en onderkant van scherm bij een volledig zwarte achtergrond. Maar zonder zwarte balken en bij een normale omgevingsbelichting merk ik er in de praktijk bij het kijken van series/films bijna niks van.

Gamen en snelle bewegingen in scenes bij films zijn merkbaar net iets beter dan mijn vorige TN-scherm met opgegeven 4 ms responstijd. Van inputlag had ik sowieso al weinig last, nu dus ook niet.

In de doos zitten overigens kabels voor stroom,audio, VGA, DVI, maar geen HDMI kabel. Verder duurt het switchen van resolutie en input ongeveer 2-3 secs, ik heb schermen met snellere switching gezien maar ok.

Ik heb die X233H ook overwogen, maar die van Computerland heeft idd alleen een VGA aansluiting. Die van Paradigit heeft wel een extra DVI aansluiting maar is dan ook gelijk €222,-. Verder heb ik de 24" versie van die serie irl gezien en hij is echt lelijk qua design, met name de voet. :P

Al met al ben ik in positieve zin verrast door de aansluitmogelijkheden, het contrast en de resolutie. Nu nog een HDMI-kabel halen om mijn PS3 erop aan te sluiten.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:45

sapphire

Die-hard pruts0r

So das idd een mooi scherm.
Heb je foto's oid van die bleeding want daar ben k wel benieuwd naar ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:51

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik ben van plan een E2200HD te kopen, maar ik las net dat die 720p scaling problemen heeft ? Ik wil hem bebruiken voor mijn PC (Via VGA), mijn PS3 (Via HDMI) en mijn 360 (Via HDMI naar DVI). Goede koop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:51
voor de geïnteresseerden:
sinds vandaag een topper bij MM:
al2623w voor €249 (pricewatch: €412)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ghannes schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:22:
16:10 is wat anders dan 16:9 maar wel een leuke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ghannes schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:22:
Ja, zag em vandaag ook in de flyer staan. Zou haast denken dat het een typfout was.
Een 26" scherm, met DVI + HDCP én VGA aansluiting. Verder een resolutie van 1920x1200 pixels en als ik de verschillende sites die ik gevonden had via google mag geloven ook nog eens een PVA paneel mét lage responstijd :D. Lijkt haast wel een droom, morgen maar een kijkje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

26" vind ik te groot man..

En welke van deze twee kan ik het beste halen ?

De Acer: pricewatch: Acer H223HQbmid
De BenQ: pricewatch: BenQ E2200HD

[ Voor 83% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-01-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coltje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-07-2023
Ik ben ook van plan een nieuw schermpje aan te schaffen
maar twijfel ook tussen de volgende 2 schermen:

De Acer: pricewatch: Acer H223HQbmid
De BenQ: pricewatch: BenQ E2200HD

Welke van de twee raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik geloof dat je met de Acer iets meer backlight leaking hebt. Daarnaast geeft Acer twee jaar garantie, bij BenQ krijg je drie jaar. En ik geloof dat de Acer van een HDMI 1.1 poort voorzien is (ik kan het ook verkeerd op hebben); de BenQ E2200HD heeft een HDMI 1.3 aansluiting.

[ Voor 35% gewijzigd door XWB op 05-01-2009 22:56 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hey das toevallig, ik twijfel ook tussen die 2 :P

De BenQ vind ik wel veeeeeeeeeeeeeel mooier... maar de Acer heeft 20.000:1 dynamisch en de BenQ 10.000:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
maar de Acer heeft 20.000:1 dynamisch en de BenQ 10.000:1
Emz ja, je zegt het zelf al: dynamisch. In de praktijk is dit verschil amper zichtbaar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hacku schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:51:
Ik geloof dat je met de Acer iets meer backlight leading hebt. Daarnaast geeft Acer twee jaar garantie, bij BenQ krijg je drie jaar. En ik geloof dat de Acer van een HDMI 1.1 poort voorzien is (ik kan het ook verkeerd op hebben); de BenQ E2200HD heeft een HDMI 1.3 aansluiting.
Aangezien de PS3 HDMI 1.3 ondersteunt, lijkt de BenQ mij in dit geval iets beter. Maar, wat houd backlight leading in ? Is het positief of negatief dan de Acer backlight leading heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zei ik leading? Dat moet leaking zijn uiteraard, backlight leaking. Het woord zegt het zelf: wanneer je scherm volledig zwart is zie je de backlight erdoor komen. Dit wil je uiteraard niet, hoe minder leaking hoe beter dus.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/17917.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ah. De BenQ lijkt mij dus superieur. Enig idee waarom die zo goedkoop is ? :P

Ik bestel hem morgenochtend, dat heb ik hem vrijdag binnen.
Bedankt voor de info Hacku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Hacku schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:58:
Zei ik leading? Dat moet leaking zijn uiteraard, backlight leaking.
ahum... bleeding, backlight bleeding that is...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
BenQ is altijd goedkoper dan bv. Samsung, maar zeker geen slechte monitoren. Overigens, als je geen HDMI aansluiting nodig hebt kan je ook eens kijken naar de Iiyama E2208HDS. Prijzen te vinden op pricewatch: Iiyama E2208HDS
Mwah, leaking of bleeding, dat komt op hetzelfde neer in dit geval ;)

[ Voor 32% gewijzigd door XWB op 05-01-2009 23:09 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coltje
Denk dat ik dan ook voor de benQ ga alleen jammer dat er geen dvi kabel bij zit.
heb in preciepe geen hdmi aansluiting nodig maar lijkt me wel handig voor later.
de Iiyama E2208HDS vind ik zelf wel minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hacku schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:08:
BenQ is altijd goedkoper dan bv. Samsung, maar zeker geen slechte monitoren. Overigens, als je geen HDMI aansluiting nodig hebt kan je ook eens kijken naar de Iiyama E2208HDS. Prijzen te vinden op pricewatch: Iiyama E2208HDS
Ook een goede monitor, maar qua specificaties en prijs identiek aan de BenQ monitor, alleen die heeft dan een HDMI 1.3 poort. Dat is ideaal voor mijn situatie want ik kan mijn 360 aansluiten via: HDMI naar DVI (die ik al heb), PC aansluiten via VGA (die ik erbij krijg), en mijn PS3 via HDMI (Die ik al heb).

Ik heb ook een logitech Z4 systeem, dus dat komt helemaal goed :) Tv kijk ik niet vaak, dus kan ik ook een 17" crt van mijn broertje jatten en in een hoekje zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Kan iemand een E2200HD + pixelgarantie vinden voor onder de 200 euro ? Ik kan alleen pixelgarantie vinden bij 4launch.nl voor 59 euro :S, is is het uberhaupt wel slim om de pixelgarantie te nemen ? ik gebruik nou mijn Packard Bell Maestro 190W al ongeveer 2-3 jaar zonder een dode pixel

[ Voor 35% gewijzigd door HollovVpo1nt op 06-01-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:07
Iemand ervaring met de Dell Ultrasharp S2309W? Dat is namelijk een monitor die, wat mij betreft, qua vormgeving boven alle anderen uitsteekt.

pricewatch: Dell Ultrasharp S2309W

De monitor wordt als goed beoordeeld, maar als iemand hier ervaring met het ding heeft, dan heb ik nog wel een paar vraagjes.

Bram

Edit: ik kan op de Dell website de monitor niet terugvinden. Wel interessant is de SP2309W. Bijna hetzelfde, maar met een resolutie van 2048x1152: http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=193750

Daarnaast is wel de S2209 te vinden. Dat zal dan exact dezelfde monitor zijn als de 2309, maar dan met 22".

[ Voor 30% gewijzigd door BramSd op 06-01-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:59:
Kan iemand een E2200HD + pixelgarantie vinden voor onder de 200 euro ? Ik kan alleen pixelgarantie vinden bij 4launch.nl voor 59 euro :S, is is het uberhaupt wel slim om de pixelgarantie te nemen ? ik gebruik nou mijn Packard Bell Maestro 190W al ongeveer 2-3 jaar zonder een dode pixel
Mijns inziens als je online besteld en je ziet een dode pixel stuur je hem binnen 7dagen terug omdat je niet tevreden bent.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:59:
Bestel hem online, dan heb je zeven dagen recht van retour.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ja joh <knipje> ik bestel hem gewoon zonder pixelgarantie.

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 06-01-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:18
ik heb de E2200HD ook. Zeer tevreden van, mooi beeld (na wat prullen met de kleurinstellingen want standaard is het veel te fel). Weinig bleeding, snelle respons (ik heb nergens last van in games en films), mooi design, goede kijkhoeken, kortom niets dan lof :)
Heb wel 1 paarse hotpixel maar omdat de pixels ZO klein zijn op dit scherm zie ik 'em totaal niet (in geen enkele situatie, zelfs niet als ik er naar zoek), enkel in dead pixel tester...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

koen3950 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:32:
ik heb de E2200HD ook. Zeer tevreden van, mooi beeld (na wat prullen met de kleurinstellingen want standaard is het veel te fel). Weinig bleeding, snelle respons (ik heb nergens last van in games en films), mooi design, goede kijkhoeken, kortom niets dan lof :)
Heb wel 1 paarse hotpixel maar omdat de pixels ZO klein zijn op dit scherm zie ik 'em totaal niet (in geen enkele situatie, zelfs niet als ik er naar zoek), enkel in dead pixel tester...
Dat is dan mooi want ik heb hem een uurtje geleden bestelt bij azerty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:27

Lulukai

God's gift to women

Ik heb ook net de BenQ E2200 HD besteld. Zo'n specificaties voor zo'n prijs kan je niet laten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

ruyckske schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:45:
Ik heb ook net de BenQ E2200 HD besteld. Zo'n specificaties voor zo'n prijs kan je niet laten.
Ja dat dacht ik ook.. maar als ik dit soort technologische dingen koop, heb ik 9 van de 10 keer dat een week later datzelfde product ergens anders veel goedkoper is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zo heel veel zal deze monitor niet in prijs dalen hoor :) Daarnaast, dit komt ook met andere componenten voor, denk maar aan videokaarten. Gewoon kopen als je het graag hebben wil dus ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:31
nvr mind

[ Voor 97% gewijzigd door ErikCornelissen op 06-01-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hacku schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:30:
Zo heel veel zal deze monitor niet in prijs dalen hoor :) Daarnaast, dit komt ook met andere componenten voor, denk maar aan videokaarten. Gewoon kopen als je het graag hebben wil dus ;)
Ik heb hem net aangeschaft en nu zie ik al dit:

http://www.alternate.nl/h...=LCD&l3=24+inch+en+groter

Ik kan beter van internet af blijven tot ik die BenQ binnen heb :P

Maarja mijn broer zag ook ergens een 26" monitor van acer voor 250/260 euro. Al is die zo goedkoop, ik heb zo'n grote monitor gewoon niet nodig :)

[ Voor 11% gewijzigd door HollovVpo1nt op 06-01-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Inmiddels meer dan een maand in het bezit van de E2200HD, scherm staat nu in de woonkamer aangesloten op media center (hdmi) Het beeld is echt een plaatje!

Ben nog steeds zeer te spreken over dit scherm, een aanrader zeker gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coltje
Heb zojuist de BenQ E2200HD besteld met een dvi kabeltje van 4 euro :P
Nu afwachten tot ik hem binnen krijg en dan post ik wel wat ik er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Kort vraagje voor de bezitters van een BenQ E2200HD: welke kabels zitten in de doos?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coltje
Had gelezen toen ik hem bestelde dat er alleen een vga kabel bij zit als je hem nieuw koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Hacku schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:49:
Tja :p Inderdaad een beetje idioot, maar dat doen ze om ook een goedkoop model te hebben. DVI poort kan al snel enkele tientallen euro's schelen (dat komt omdat er extra taxen betaald moeten worden voor DVI).
Maar met VGA kan je toch nooit de 1920*1080 resolutie aansturen?
Wat rechtvaardigt het prijsverschil tussen de 2200HDA en de 2200HD. Enkel de VGA en DVI/HDMI aansluitingen? Heeft VGA een veel slechtere kwaliteit dan DVI? Ik heb even de search gebruikt maar de reacties omtrent kwaliteitsverschillen tussen VGA en DVI waren gemengd, sommigen vonden dat er zelfs geen verschil te merken was.

offtopic: grappig, mijn bericht is 110% gewijzigd

[ Voor 110% gewijzigd door Lulukai op 07-01-2009 14:36 . Reden: quote toegevoegd ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 21:30
Ik dacht dat je over VGA juist niet beperkt werd, maar sommige oudere kaarten wel via DVI (tot 1600 x 1200 of zo)

Ik heb dit oeroude geval in mijn computer zitten:
http://www.asus.com/produ...4=0&model=272&modelmenu=2

CRT Max Resolution 2048 X 1536 X 75Hz

Zou moeten lukken dus. Merk het binnenkort wel ga denk ik van de week de 2200HD aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ruyckske schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:37:
[...]

Maar met VGA kan je toch nooit de 1920*1080 resolutie aansturen?
Wat rechtvaardigt het prijsverschil tussen de 2200HDA en de 2200HD. Enkel de VGA en DVI/HDMI aansluitingen? Heeft VGA een veel slechtere kwaliteit dan DVI? Ik heb even de search gebruikt maar de reacties omtrent kwaliteitsverschillen tussen VGA en DVI waren gemengd, sommigen vonden dat er zelfs geen verschil te merken was.
VGA kan wel prima 1920*1080 weergeven. Meer zelf, ik heb hier de HDA en de HD naast elkaar staan, en het verschil in kwaliteit is heel klein. VGA is analoog, DVI is digitaal (DVI-D), wat in principe beter moet zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

Hacku schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:10:
[...]

VGA is analoog, DVI is digitaal, wat in principe beter moet zijn.
DVI-D is digitaal. DVI-A is analoog (VGA). DVI-I is beiden gecombineerd in één connector. DVI single link kan als maximale resolutie 1920x1200 (@60hz) aan. DVI dual link kan als maximale resolutie 2560x1600 (@60hz) aan. VGA kan in theorie oneindig aan.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 07-01-2009 15:15 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Dus biedt de 2200HD meer bang for the buck?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

ruyckske schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:12:
Ja. En zeker 'toekomstbestendiger'. De PS3 kan bijvoorbeeld alleen maar aangesloten worden middels een DVI aansluiting welke HDCP ondersteunt (of via HDMI). En dat worden de next-gen consoles vast ook wel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
The Zep Man schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:12:
[...]
DVI-D is digitaal. DVI-A is analoog (VGA). DVI-I is beiden gecombineerd in één connector.
Aangezien DVI-A bijna nergens voorkomt spreek ik gewoon over DVI ;)
ruyckske schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:12:
Ja, plus dat je een HDMI poort hebt, wat handig kan zijn voor bv een PS3.

[ Voor 29% gewijzigd door XWB op 07-01-2009 15:15 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Hacku schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:15:
[...]

Aangezien DVI-A bijna nergens voorkomt spreek ik gewoon over DVI ;)
Op elke videokaart met een DVI connector komt het voor in de vorm van DVI-I. Ook komt het voor op veel pre-HDMI LCD-TV's welke een DVI-I poort bevatten. Tegenwoordige LCD monitoren hebben vaak alleen een DVI-D connector en een VGA connector. Al geef je aan dat ze een 'DVI' connector hebben, suggereer je ook dat hij VGA slikt over de DVI ingang.

[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 07-01-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
The Zep Man schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:16:
[...]
Op elke videokaart met een DVI connector komt het voor in de vorm van DVI-I. Ook komt het voor op veel pre-HDMI LCD-TV's welke een DVI-I poort bevatten.

Hoe denk je hoe die goedkope DVI-VGA blokjes anders werken?
Goed, maar bijna niemand spreekt er over. Als ik DVI zeg, dan mag je er vanuit gaan dat ik het over digitaal signaal heb.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Hacku schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:18:
[...]

Goed, maar bijna niemand spreekt er over. Als ik DVI zeg, dan mag je er vanuit gaan dat ik het over digitaal signaal heb.
Als jij dat zegt, moet je dat van te voren even posten als waarschuwing. Anders zorg je voor verwarring. Tenslotte zal niet iedereen onthouden dat "die Hacku het over DVI-D heeft als hij over DVI praat".

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 07-01-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
:D Kerel, bijna iedereen verstaat digitaal signaal wanneer we het over DVI hebben. Als het DVI-A zou zijn, dan zou ik dit er zeker bijzetten. De meeste mensen denken alleen maar dat DVI digitaal is, dus waarom zou ik dat er nog eens bijzetten ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Hacku schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:21:
:D Kerel, bijna iedereen verstaat digitaal signaal wanneer we het over DVI hebben. Als het DVI-A zou zijn, dan zou ik dit er zeker bijzetten. De meeste mensen denken alleen maar dat DVI digitaal is, dus waarom zou ik dat er nog eens bijzetten ;)
Argumentum ad populum. Als iedereen schreeuwt dat iets zo is, dan houdt dat nog niet in dat het daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
dan houdt dat nog niet in dat het daadwerkelijk zo is.
Dat beweer ik toch ook niet?! 8)7 Nergens zeg ik dat DVI enkel digitaal is, maar in de spreektaal zeggen we gewoon DVI.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Hacku schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:25:
[...]

Dat beweer ik toch ook niet?! 8)7 Nergens zeg ik dat DVI enkel digitaal is, maar in de spreektaal zeggen we gewoon DVI.
Hacku schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:10:
[...]

VGA is analoog, DVI is digitaal, wat in principe beter moet zijn.
Dat beweerde jij wel. Snel je posts bewerken verbergt jouw leugens niet.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 07-01-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Leugens :') Had ik gezegd dat DVI enkel digitaal is, dan was het verkeerd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Hacku schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:30:
Leugens :') Had ik gezegd dat DVI enkel digitaal is, dan was het verkeerd.
Zo kan je het ook omdraaien en een discussie helemaal de verkeerde kant opsturen door te zeggen "DVI is analoog", wat ook niet waar is. DVI is de naam van de video interface standaard waar een digitaal of analoog videosignaal (of beiden) in verwerkt worden.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 07-01-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Argumentum ad populum slaat op objectieve feiten. Je kan geen juist of fout plakken op de naam die iemand geeft voor iets om zich verstaanbaar te maken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ruyckske schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:32:
Argumentum ad populum slaat op objectieve feiten.
Het is een objectief feit dat "Digital Visual Interface" staat voor een video-interface welke een analoog en/of digitaal video signaal kan bevatten. Door te schreeuwen dat "DVI digitaal is", maakt het niet meer waar wanneer men over dezelfde "DVI" praat als wat hier bedoelt wordt. Indien men het toch over iets anders heeft, is het onjuist om dezelfde naam te hanteren.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 07-01-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
The Zep Man schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:36:
[...]
Het is een objectief feit dat "Digital Visual Interface" staat voor een video-interface welke een analoog en/of digitaal video signaal kan bevatten. Door te schreeuwen dat "DVI digitaal is", maakt het niet meer waar.
Als ik m'n E2200HD via DVI aansluit heb ik een digitaal signaal. Daar ging het ook om: het verschil tussen de HDA en de HD monitor.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Hacku schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:39:
[...]

Als ik m'n E2200HD via DVI aansluit heb ik een digitaal signaal. Daar ging het ook om: het verschil tussen de HDA en de HD monitor.
Nee, onze discussie gaat erom dat jij claimt dat 'DVI digitaal is'. Is de DVI-poort op die monitor DVI-D of DVI-I? In het eerste geval kan er inderdaad alleen digitaal over. In het laatste geval ook analoog. Als je dit erbij zet, maakt het het een stuk duidelijker.

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 07-01-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nogmaals, ik claim dat helemaal niet. Er is ook nog zoiets als spreektaal, de gemiddelde tweaker weet heus wel wat ik bedoel.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Hacku schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:45:
Nogmaals, ik claim dat helemaal niet.
Je schreef in een vorige post exact "DVI is digitaal".
Er is ook nog zoiets als spreektaal, de gemiddelde tweaker weet heus wel wat ik bedoel.
Jammer dat je terugvalt met het excuus van de massa. Op die manier komt inderdaad verkeerde kennis de wereld in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Je schreef in een vorige post exact "DVI is digitaal".
Als je zegt "DVI is digitaal", dan is dat gewoon correct. DVI is alleen maar digitaal, zou verkeerd zijn.
Jammer dat je terugvalt met het excuus van de massa. Op die manier komt inderdaad verkeerde kennis de wereld in.
Zeg dat dan tegen 90% van de wereld.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Echt... The Zep Man, get a life dude... Alsof jij álles weet en dan ook nog goed weet te verwoorden.. Als je het echt zo erg vindt, ga dan de maatschappij steunen en dus werken i.p.v. een nutteloze discussie te starten.. :X :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ge-edit, was een beetje off-topic :P

[ Voor 88% gewijzigd door HollovVpo1nt op 07-01-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

HollovVpo1nt schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:09:
Guys, heeft iemand ervaring met kopen op Azerty.nl ? Ik heb nou betalingsmethode vooruitbetaling gekozen maar heb geen idee hoe ik het geld naar hun moet overmaken om alles goed te laten verlopen.

Voeg me anders toe op msn: walid.xl@hotmail.com
Staat op de hun site en de PDF die je krijgt, gaat wel erg off-topic hier. :w
http://www.azerty.nl/algemeen/content/4/bank-en-kvk.html

@The Zep Man: Moeilijk doen is ook een vak zeg.

Deze kwam ik nog tegen:
FUJITSU SIEMENS Amilo SL3230T
http://www.fujitsu-siemen...ilo_display_sl-3230t.html

1080p / 2x HDMI & VGA
http://geizhals.at/eu/a361779.html

[ Voor 100% gewijzigd door nFo op 07-01-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

nFo schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:39:
[...]

Staat op de hun site en de PDF die je krijgt, gaat wel erg off-topic hier. :w
http://www.azerty.nl/algemeen/content/4/bank-en-kvk.html
Ja idd, sorry daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ik wou voor een 24" of groter Full HD gaan, de intentie toen ik dit topic begon met de 16:9 schermen die langzaam maar zeker geintroduceerd werden. Nu werd het tijd voor een nieuw scherm aangezien mijn oud Dell 2005FPW zijn levensloop tot een einde gekomen is. Spontaan stuck pixels en ingebrand beeld na een paar minuten een venster open te hebben is niet leuk. Nu was ik op zoek naar een leuk scherm, maar de interessantere die groter of gelijk zijn aan 24" zijn nog niet uit of te duur.

Dus dan doen we maar gek: LG 32LG5700 32" Full HD LCD TV. Waarom ? Omdat grote schermen heerlijk werken, de 30" van Apple heeft weliswaar een veel hogere resolutie, ik zit/kan meer dan 120cm van mijn PC scherm af en dan is een PC scherm met een te hoge pixeldichtheid niet leuk. En het grappigste van alles is de prijs: 599€ inclusief levering. Dan weet ik het ook wel. Of het effectief goed gaat bevallen weet ik pas na een lange tijd testen, voorlopig maar kortstondig gewerkt ermee. Maar dat zijn zorgen voor later :) Hij kan altijd nog als TV dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

BramSd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:00:
Iemand ervaring met de Dell Ultrasharp S2309W? Dat is namelijk een monitor die, wat mij betreft, qua vormgeving boven alle anderen uitsteekt.

pricewatch: Dell Ultrasharp S2309W

De monitor wordt als goed beoordeeld, maar als iemand hier ervaring met het ding heeft, dan heb ik nog wel een paar vraagjes.

Bram

Edit: ik kan op de Dell website de monitor niet terugvinden. Wel interessant is de SP2309W. Bijna hetzelfde, maar met een resolutie van 2048x1152: http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=193750

Daarnaast is wel de S2209 te vinden. Dat zal dan exact dezelfde monitor zijn als de 2309, maar dan met 22".
Als je nog vragen hebt over de S2309W dan kun je ze stellen, hier in dit topic of via DM (moet je dan nog wel even aanzetten)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Ik heb de BenQ E2200HD enkele dagen binnen. Eerste reactie: wat een groot scherm. Tweede reactie: wat een reusachtig scherm. Ik kwam van een 17", dus ik was niet veel gewoon, maar je hebt op de 1920*1080 resolutie enorm veel werkruimte en alle letters zijn voor mij zonder problemen leesbaar. Een nadeel dat al aan bod is gekomen is inderdaad niet in de hoogte verstelbaar zijn, maar dit valt gemakkelijk op te lossen door het scherm naar voor of achter te kantelen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Samsung P2370L :9
1080p / led backlight / 23"
http://www.hardware.info/...onitor_met_LED_backlight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
http://nl.lge.com/products/model/detail/22inch_w2261v.jhtml komt deze week uit :9
16:9 Full HD, DVI-D, D-sub en HDMI

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Nice richtprijs rond de 200 euro.

Zelf ga ik denk ik de Iiyama E2407HD kopen.
24"
1920x1080(P)
2ms
1000:1 / 10000:1
vanaf slechts 211 euro(!)
Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.com/images/product/159/prolite%20e2407hds_res%20right_300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De E2407HDS is inderdaad sinds kort verkrijgbaar, maar is nog niet terug te vinden op de website van Iiyama. Overigens is dit geen 24" maar 23.6" (ook 16:9 dus).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hacku schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:36:
De E2407HDS is inderdaad sinds kort verkrijgbaar, maar is nog niet terug te vinden op de website van Iiyama. Overigens is dit geen 24" maar 23.6" (ook 16:9 dus).
Ik heb em gisteren even aan de pricewatch toegevoegd en vanochtend was ie geaccepteerd door een crewmember. Verder is het scherm wel gewoon op de website terug te vinden, waar dit een 24" scherm wordt genoemd, vandaar dat ik het ook ff zo overnam.

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 18-01-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hmz, ik keek op de Nederlandse website (http://www.iiyama.com/nl_NL/Products/category/2/diagonal/24).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand suggesties voor een min. 24 inch fullhd scherm...dat GEEEN TN is...? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
http://tweakers.net/pricewatch/cat/73

In de rechterkolom even een filter toepassen (LCD Panel en Scherm Diagonaal).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:53:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/73

In de rechterkolom even een filter toepassen (LCD Panel en Scherm Diagonaal).
Die actie heb ik 2 maanden terug als eerste ook al uitgehaald helaas...

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

En dit haalt dus niks uit zoals je ziet. Iig hier kom ik niet verder mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ja mooi scherm. :9
Ik had ook aan die prijsvraag mee gedaan, die laatste vraag was lastig.
Had eerst 5000 toen maar 10000 ingevuld. Fail :X

2009 wordt echt het jaar van de 16:9 / 1080P schermen. *O*
Samsung komt ook met een hele serie.

pricewatch: LG W2261V-PF

[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 20-01-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehkram
  • Laatst online: 18-12-2022
Ook BenQ brengt een complete nieuwe serie 16:9 schermen uit.

http://www.benq.com/press/News.cfm?id=2387&cat=0

Eind januari komen ze op de markt in China en later ook wereldwijd verspreid.

Zit nu dus wel te twijfelen of ik volgende maand een BenQ E2200HD ga kopen of dat ik nog wacht op de nieuwe G serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De G serie is doorgaans iets mooier afgewerkt, en heeft zo'n glanzend scherm.
Dynamic contrast ratios range from 10,000:1 to 40,000:1
Ik denk niet dat we hierop zitten te wachten, dus als je dringend een monitor nodig hebt kan je gewoon een E2200HD halen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Ik zit eraan te denken, na veel meelezen en zoeken op internet, om de E2407HDS aan te schaffen.

Maar zou er nog reden zijn om te wachten op nieuwere modellen of lijnen van andere fabrikanten? Of kan ik deze nu aanschaffen zonder er over 2 weken spijt van te krijgen?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste