Indy91 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:16:
[...]
Ja en nee.
CoD:WaW biedt naast de broodnodige variatie in de maps en settings (CoD:MW maps heb ik wel ff gezien) ook nog iets anders, namelijk:
- [1]Grotere maps (voor diegene die iets tactischer te werk willen gaan)
[2]Geen last van meer van Vliegende Aimbots (hondjes killen is nogal eenvoudig in vergelijking tot de heli. De chopperpiloot heeft nogal de nare eigenschap als je eenmaal op de chopper geschoten hebt, je gezicht te herkennen op 100mtr afstand 8)7 En ja, ik weet dat je de heli simpelweg kan negeren, maar als niemand op de heli schiet, blijft dat ding maar rondvliegen)
[3]Ik had in tegenstelling tot CoD:MW niet meer het gevoel dat ik constant rondjes was aan het lopen. (Bloc, Showdown, Backlot, Vacant)
Ik vermoed ook dat beide games gewoon naast elkaar kunnen blijven bestaan, omdat beide games een eigen specifieke doelgroep zal aanspreken.
Nu de officiele game uit is:
@1: grotere maps? Misschien de mappen Seelow, Downfall en mss nog een keer Outskirts (hoewel deze laatste twee ook al officieel zijn aangekondigd als Medium maps), maar de rest is allemaal medium maps en dus vergelijkbaar met de COD4-mappen. De small maps (Courtyard en Dome) zijn een verschrikking! Zelfs Killhouse is niet zo'n camp- en spawnkillfestijn als de map Dome.
@2: die honden zijn wel makkelijker neer te halen maar vaak zijn ze je toch net te snel af en krijg je toch een kill om je oren. Gelukkig kun je die makkelijk uitzetten of andere settings van hun naar beneden halen.
@3: Wederom misschien in Seelow, maar het feit dat je dat gevoel nu niet meer hebt in mappen als Roundhouse, Cliff etc komt omdat je de mappen nog niet goed kent, althans nog niet zo uit den treure als de mappen van COD4. Als je een paar maanden verder bent, ken je elk plantje en palmboompje en bunker en schutting en heb je ook hier weer het gevoel dat je rondjes aan het lopen bent. Als de nieuwigheid eraf is, wordt het altijd routine.
COD4 rules nog steeds. Met COD5 wil ik gewoon ff LV65 worden en ik verwacht dat ik dan weer alleen op COD4 servers te vinden ben of ze moeten een aantal zaken gaan regelen (m.n. het waardeloze, van alle kanten komende geluid). Ik kan maar niet bepalen waar die "pets pets pets-geluiden" vandaan komen als ik beschoten word. Het lijkt net of er iemand met een houten lepel op een pannetje slaat als er iemand met een bolt-action rifle of Gewehr op me aan het schieten is. Lijkt nergens op! Martyrdome in COD4 was geen enkel probleem: je hoorde die nade altijd vallen, dus OF snel doorlopen OF inhouden en je werd zelden verrast. In COD5 hoor je die nade door dat slechte geluid nooit.
Het geluid is mijn grootste ergernis, daarnaast zijn er talloze andere bugs en onvolkomenheden in COD5 die me niet echt veel spelvreugde geven aan dit spel.
Naar mijn mening steekt COD4 kwlitatief gezien met kop en schouders boven COD5 uit.