Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 82 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:32
m.eddy schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:38:
[...]

Ik heb nog nooit meegemaakt, met en zonder lading, dat er tijdens de rit gecorrigeerd werd. Als het heel subtiel gebeurd valt het waarschijnlijk ook niet op.
Als het jouw opvalt is het dus niet subtiel en iets om naar te laten kijken.
Ja hoor, bij starten vande auto gaat hij eerst maximaal omhoog daarna helemaal naar beneden en zet hem dan in een bepaalde stand. Als je een heuvel overgaat zie je de bundel ook naar beneden wijzen. Ben je zwaar beladen gaat de bundel ook naar beneden.

Zelf affabriek wel trekhaak voorbereiding. Weet niet of de Ateca die hier genoemd is ook met trekhaak voorbereiding of dat het systeem achteraf ingebouwd is. Zou zomaar kunnen dat achteraf mogelijk bepaalde functies mis? Als ik een aanhanger aankoppel worden bepaalde systemen ook uitgeschakeld. En verbod met aanhanger weg verkeersborden worden dan ook herkend volgens mij.

[ Voor 23% gewijzigd door To_Tall op 22-07-2024 17:55 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
nooberke schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:19:
[...]

Ik ook hoor :P :)

Zijn je bandenwissels ook noodzakelijk? Ga je op wintersport en/of verplicht de deur uit als je beter thuis kan blijven omdat heel Nederland vast staat?

Persoonlijk denk ik dat je met 200 euro per maand echt al een heel eind moet kunnen komen.

Uit de dikke duim zuig ik ongeveer het volgende:
500 euro regulier per jaar
350 euro banden per jaar
350 euro remmen per jaar

Dan heb je nog 1200 euro per jaar over voor andere zaken/niet regulier.

Ik vermoed dat het een vergelijking is tussen leaseauto vs leasebudget uit laten betalen?
Als je de auto bij een dealer laat onderhouden krijg je ook Seat Assist erbij, hoef je geen ANWB pechhulp te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
DvE schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:26:
Mis wel weer inzicht of m'n ramen gesloten zijn, je lichten uit zijn en een duidelijke indicatie of je auto nu op slot zit (dat is nu blijkbaar een stukje tekst boven de knoppen wat als je auto gesloten is niet zichtbaar is, heel intuïtief).
De oude Connect app was veel beter.
Al een discussie gehad met twitter Seat_NL en ook gewezen op de slechte reviews van de nieuwe app.
Is geen verbetering op dit moment in ieder geval.
De MySeat app heeft de laatste tijd een aantal updates gekregen en werkt nu beter. Je kunt eindelijk zien of je auto op slot is bijvoorbeeld.

In de oude app krijg je meldingen met het verzoek om over te stappen naar de nieuwe app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelehv
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08-08-2024
Zo net voor de vakantie nog wat updates gedaan.

-zel ramenamen achter donker en voor 50% getint
- spoiker geplaatst
-difuser onderweg
-versterker gewisseld voor nog een zwaardere variant, subwoofer gaat nu echt hard.
-regelknop subwoofer
-nu nog afspraak voor de uitlaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JZvE-4uWgfjcd0KUQO9Lr3u4FU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDpsP5ZKhayg66juUiZbbtGv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 09:45
michelehv schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:43:
Zo net voor de vakantie nog wat updates gedaan.

-zel ramenamen achter donker en voor 50% getint
- spoiker geplaatst
-difuser onderweg
-versterker gewisseld voor nog een zwaardere variant, subwoofer gaat nu echt hard.
-regelknop subwoofer
-nu nog afspraak voor de uitlaten.

[Afbeelding]
Ik dacht eerst...wat heb je gedaan met die lelijke taartschep , toen zag ik bij inzoomen pas dat het witte er achter een elektrischiteits huisje was 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:59
Ik heb via OBDEleven het digitale dashboard ontgrendeld. Daarbij heb ik zowel type 1 als type 2 geactiveerd. Maar hoe kan ik in de auto het verschil zien / wijzigen? Ik zie het cupra dash nu gewoon goed echter geen idee wat het verschil tussen type 1 en 2 is.

Daarnaast kan ik de trottle response niet wijzigen. De app zegt dat dit niet ondersteund wordt. Rijd trouwens in een Leon 1.5 TSI uit 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Mijn vrouw heeft een half jaar geleden een zwarte Seat Ibiza ST FR 1.2TSI met 86pk uit 2014 gekocht als vervanging van haar Seat Arosa.

Nu een half jaar verder weten we dat de auto nog lang mag blijven (Lees: De auto bevalt mijn vrouw erg goed)
Echter ik irriteer mij er aan dat ik haar slecht kan herkennen aan de auto als ik haar tegen kom. Bij de vorige auto was dat makkelijker omdat er andere velgens onder zaten en hij verlaagd was.

Dus ik wil een aantal zaken gaan aanpakken. Maar ik merk dat ik het lastig vind om een goede webshop te vinden waar men veel heeft voor deze auto's. Kan iemand mij op weg helpen?

Ik zoek een paar simpele zaken zoals een volledig zwarte grill bijvoorbeeld.

En heeft iemand een goede tip voor een fatsoenlijke schroefset die goed comfortabel blijft maar de auto wel een stukje verlaagd?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 13:55
Goedemorgen, een poosje geleden was de lens van de achteruitrijcamera van mijn Leon (KL) eraf gedenderd. De camera heb ik toen vervangen en alles leek gefixt. Echter kwam ik er onlangs achter dat, als helderheid slider in het midden staat, het beeld flikkert. Bij de slider laag of hoog, lijkt dit niet(/nauwelijks) meer te gebeuren. Gezien de helderheid zich automatisch reset, is daar een permanente oplossing voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
Ga naar de Gamma en haal spuitbusje roze verf. Spuit wat lijntjes op de auto en gegarandeerd dat je altijd je vrouw herkend als de ziet rijden.

Afijn. Er is genoeg te vinden voor de Ibiza. Kijk eens bij tuning bedrijven.
Velgen is het makkelijks. Genoeg velgen boeren in Nederland.

Ibiza is een hele gewilde auto, je ziet dus al snel een aantal Ibiza’s op de weg. Wil je wat speciaals op je auto. Dan moet je verder kijken dan alleen in Nederland. De UK heeft een levendig auto onderdelen markt. Maar ook andere landen zoals Italië hebben veel aftermarket onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Ik heb het afgelopen jaar meermaals de problematiek van het haperende entertainment systeem aangehaald bij een Seat Arona gebouwd in 2023.
Na enkele updates, met dank aan @Rainesh werkt het stabieler maar nog niet vlekkeloos.

Nu ben ik me hierin blijven verdiepen en lijkt het uitvallen vooral nog te gebeuren bij Apple CarPlay (zowel bedraad als draadloos) ongeacht de iOS versie / navigatie / muziek app die je gebruikt. Bij de Seat garage vertelde men mij al dat er een vermoeden was dat de issue Apple gerelateerd was, ik dacht dat dit een smoesje was.

Nu blijkt: mijn dochter heeft een nieuwe iPhone (15 Pro) dus het eerste wat ik heb geprobeerd is deze nieuwe telefoon voor CarPlay gebruiken. Waar vroeger het entertainment systeem crashte op exacte GPS locaties op de snelweg, gebeurde dit nu niet meer met de iPhone 15. Nochtans wel met allebei onze iPhones 12 (op de terugweg die van mij weer gebruikt en het systeem crashte weer).
Zo zie je maar, het is niet alleen de soms brakke VAG software maar blijkbaar ook gerelateerd aan je iPhone (hardware / chip issue) of eventuele software bugs.

Off topic: haar iPhone 12 had een hardware failure (wifi en Bluetooth antenne spontaan kapot zonder val of schade, reparatie zou €459 kosten) die van mij heeft blijkbaar een GPS issue. Gelukkig is ie verzekerd mocht hij binnenkort een ongelukje krijgen ;-)
Apple: It just works. Dacht ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Ptoeneigh op 05-08-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Casejunkie heel simpel: de antenne vervangen door een haaienvin. Zie je van ver af al, staat nog mooier ook en is handiger in de wasstraat.

En anders een setje velgrandbeschermers er op. Zeker weten dat dat opvalt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Zit momenteel in Italië. Kreeg gisteren melding controleer oliepijl. Normaal heb ik altijd een liter olie bij me.

Dit jaar blijkbaar vergeten.

Tankstation waar we eerst stopte. Vond blijkbaar verkoop van speelgoed en andere zooi belangrijker dan verkoop van olie.

Tank station verder verkocht alleen olie voor diesels.

Dorpje ingereden, wel een service mannetje maar geen winkeltje. Uiteindelijk een Q8 gevonden maar die verkocht geen 0W20 maar wel 0W30.

Seat service via de auto gebeld. Of deze olie ook in de auto kon. Na dat ze overlegde kon dat geen kwaad. 100ml bij gevuld.

Voor de zekerheid ook vanmorgen m. Eigen dealer gebeld. Ze gebruikte. LongLife olie, maar ook hier eerst aangegeven geen probleem te vinden als er 0W30 wordt bijgevoegd. Uiteindelijk heb ik 200ml moeten bijvullen om in het midden van het pijl stokje te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Foeiii!! Ga je mond spoelen. Auto was je met de hand. Voorzichtig niet duwen en met beleid. Liefst 2 emmers 1 met schoonwaste en de ander voor uitspoelen vuile spons. Niet te zuinig met water en een lekker muziekje.

Ik zie soms zeker bij bv zwarte autos. Die zijn vaak niet meer zwart maar door lichtinval en de vele waskrasjes gewoon grijs geworden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ja maar als ik die auto met de hand door de wasstraat duw word ik zelf nat. En emmers hebben ze daar niet :/

:+

Zonder gekheid: ieder zijn ding. De Passat is lease en moet er maar tegen kunnen. Bovendien is die al grijs :+
De Ibiza is onze prive auto maar ga ik ook niet met de hand wassen. Is ook niet zwart btw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ure4yK2g8aq0JgeRDjeSIDZIuzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ec893aHRTnSlWIdgogek07q.jpg?f=fotoalbum_large
Ben nog geen kringen oid tegengekomen ;)

[ Voor 75% gewijzigd door The Eagle op 05-08-2024 22:59 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

To_Tall schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:12:
Zit momenteel in Italië. Kreeg gisteren melding controleer oliepijl. Normaal heb ik altijd een liter olie bij me.

Dit jaar blijkbaar vergeten.

Tankstation waar we eerst stopte. Vond blijkbaar verkoop van speelgoed en andere zooi belangrijker dan verkoop van olie.

Tank station verder verkocht alleen olie voor diesels.

Dorpje ingereden, wel een service mannetje maar geen winkeltje. Uiteindelijk een Q8 gevonden maar die verkocht geen 0W20 maar wel 0W30.

Seat service via de auto gebeld. Of deze olie ook in de auto kon. Na dat ze overlegde kon dat geen kwaad. 100ml bij gevuld.

Voor de zekerheid ook vanmorgen m. Eigen dealer gebeld. Ze gebruikte. LongLife olie, maar ook hier eerst aangegeven geen probleem te vinden als er 0W30 wordt bijgevoegd. Uiteindelijk heb ik 200ml moeten bijvullen om in het midden van het pijl stokje te komen.
Beter verkeerde olie dan een tekort aan olie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat idd :)

Daarbij: je zat in Italië. De kans dat je wat geheld stond en ie daarom die melding gaf is dan best reëel. 200 ml bijvullen is niet heel veel, tussen onder en boven op de peilstok zit meestal maar een liter.

En voor de volgende keer: zoek naar een Bosch garage. Die hebben zoiets vrijwel zeker staan :)
(En ja, ik weet dat Italië soms even zoeken is, net zelf terug uit Levico ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
The Eagle schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:51:
Dat idd :)

Daarbij: je zat in Italië. De kans dat je wat geheld stond en ie daarom die melding gaf is dan best reëel. 200 ml bijvullen is niet heel veel, tussen onder en boven op de peilstok zit meestal maar een liter.

En voor de volgende keer: zoek naar een Bosch garage. Die hebben zoiets vrijwel zeker staan :)
(En ja, ik weet dat Italië soms even zoeken is, net zelf terug uit Levico ;) )
Ik reed al 30 minuten vlak op de snelweg. Ik wil niet te veel mengen vandaar ik er maar 200ml bijgevuld heb. Zou denk ik nog 400tot 500 ml bijkunnen vullen.

Morgen rijden we naar Frankrijk door kijk nog wel langs de snelweg of er tankstations zijn met de juiste olie.

Helaas was het zondag :-) garages zijn dan helaas dicht. Moest dus ff doen met tankstations. Het is gelukt en blijkbaar niet erg.

Enige wat de monteur van de dealer aangaf is doordat 0w30 dikker is het iets langer duurt dat de auto op temperatuur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

To_Tall schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

Enige wat de monteur van de dealer aangaf is doordat 0w30 dikker is het iets langer duurt dat de auto op temperatuur is.
Dan heeft die monteur dat goed mis.
Olie blijft wel iets dikker op hogere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:35
MLLL schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:10:
[...]

Dan heeft die monteur dat goed mis.
Olie blijft wel iets dikker op hogere temperaturen.
Zou je dit kunnen onderbouwen? Ik heb er geen verstand namelijk maar met "dan heeft die monteur dat goed mis" kunnen mensen zoals ik vrij weinig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

morritz34 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:13:
[...]

Zou je dit kunnen onderbouwen? Ik heb er geen verstand namelijk maar met "dan heeft die monteur dat goed mis" kunnen mensen zoals ik vrij weinig ;)
Cijfer voor de "W" is de viscositeit in koude toestand

Cijfer na de "W" is de viscositeit in warme toestand

In beide gevallen is er een 0 voor de 'W' in gegaan dus de olie warmt even snel op
Maar de 30 zegt dat de viscositeit hoger blijft als de motor op bedrijfstemperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprokeq
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-07 21:52
Voor mijn volgende leaseauto heb ik mijn oog laten vallen op de gefacelifte Leon ST, in combinatie met het technology pakket krijg je veel auto voor relatief weinig geld (fijn voor de bijtelling :)). Ik lees online alleen wat wisselende verhalen over de kwaliteit van de stoelen, dat ze veel minder comfort bieden dan stoelen in vergelijkbare auto's zoals de Octavia en Golf.

Iemand hier positieve/negatieve ervaringen met de Comfort stoelen in de Style (Business)? Hou verhouden ze zich tegenover de stoelen in de FR Business en de Octavia/Golf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
sprokeq schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:10:
Voor mijn volgende leaseauto heb ik mijn oog laten vallen op de gefacelifte Leon ST, in combinatie met het technology pakket krijg je veel auto voor relatief weinig geld (fijn voor de bijtelling :)). Ik lees online alleen wat wisselende verhalen over de kwaliteit van de stoelen, dat ze veel minder comfort bieden dan stoelen in vergelijkbare auto's zoals de Octavia en Golf.

Iemand hier positieve/negatieve ervaringen met de Comfort stoelen in de Style (Business)? Hou verhouden ze zich tegenover de stoelen in de FR Business en de Octavia/Golf?
Blijft persoonlijk. Ik en andere mensen, zelfs na 14+u ritten, komen prima uit de wagen zonder klachten over onze rug oid.

Vriend die erg gevoellig is voor rug "zaken" houdt t prima een uur vol met twee harde plastic (tennis-size) ballen (serieus, ze helpen hem) die hij tussen het zitvlak en rugleuning plaatst (doet hij bij zo'n beetje alle stoelen).

Mijn moeder haat weer de in/uitstaphoogte maar geen gezeur over zitpositie, behalve achterin dat ze een beetje rondgegooid wordt als een zak aardappelen. Zal wel aan de vlotte rijstijl liggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenm17
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 22:43
Altijd leuk, 2 week geleden mijn Seat Leon PHEV FR business uit 2021 privé overgenomen nadat ik van werkgever ging wisselen. Met het motto de auto heeft ons nooit in de steek gelaten en kon geen gelijkwaardige auto vinden voor het zelfde geld.

Stond er vorige week een lange rit op de planning om een DC te bezoeken, we reden onze buurt nog niet eens uit kreeg ik de melding "E-drive werkt niet. Wagen veilig stoppen!". Zo gezegd zo gedaan, stoppen even motor uit en weer aan. zelfde melding nu moet een alarm erbij, oke niet best. Garage maar even gebeld, moest toch maar even direct langs komen om de auto uit te gaan lezen. Einde van de middag kregen we het heerlijke bericht, waarschijnlijk is de hogevolt accu kapot of een cell ervan. De werkplaats hiervan is vol tot EIND SEPTEMBER. Positief puntje er zit nog garantie op de auto, dus het ging niks kosten.

deze week het verlossende telefoontje gehad, ze konden de auto er tussen drukken en zijn er achtergekomen dat de verwarmings module voor de hogevolt accu defect was. Alles is gelukkig onder de garantie vervangen, zo heeft de auto nooit wat en zo koop je hem over en de zelfde week staat hij voor 2 weken bij de garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
iOS 17.6.1 heeft een aantal (netwerk) issues opgelost voor iPhones 11 en 12 en als bij wonder crasht het entertainment systeem na 1,5 jaar ellende nu ook niet meer op de vaste locaties!

CarPlay issues lijken alleen bedraad oohelost. Fingers crossed.
Tegelijkertijd triest natuurlijk dat een fix pas komt nadat een toestel bijna 4 jaar oud is.

Update: wireless CarPlay heeft nog steeds dezelfde issues op dezelfde vaste locaties.

[ Voor 62% gewijzigd door Ptoeneigh op 17-08-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
Hola!

gisteren heb ik mijn "nieuwe" auto op mogen halen en we hebben gekozen voor een Seat Leon Sportstourer PHEV FR uit (05)2021 (import DE) we komen van een Opel Insignia Sportstourer uit 2010 af dus een behoorlijke stap richting een digitaal ondersteunde auto.

Uiteraard als eerste alle gegevens die erin staan/stonden eruit gegooid en het personaliseren kon beginnen, helaas liep ik daar vrij snel op vast omdat hij enkel 'gast' als user heeft en als ik een nieuwe user probeer toe te voegen ik een fout melding krijg dat het laden van de gegevens niet gelukt is. Nu krijg ik alleen via bluetooth een verbinding met mijn voertuig maar Android Auto, zowel bluetooth als bekabeld, geeft niet thuis.

Volgens mij zou dit model auto (gratis) OTA updates moeten ontvangen maar ik sta op software 1803 en als ik het internet afzoek zijn we al in de 19xx, ik verwacht dat veel 'problemen' verholpen kunnen worden door naar de laatste software versie te gaan.

Kan iemand misschien bevestigen dat mijn auto OTA updates behoord te ontvangen? En weet iemand hoe ik zelf zorg kan dragen dat ik deze dan ga ontvangen? Of zou ik een bezoekje naar de dealer moeten maken en de daarbij behorende kosten maar voor lief nemen?

PSN: SensLike_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
@Rainesh kan dat van de OTA wel bevestigen. Maar ik denk dat als je infotainment up to date is wel OTA behoort te krijgen.

Mbt gast user. Je zou langs de dealer moeten om de oude eigenaar als hoofd gebruiker er uit te laten halen. Als deze nog hoofd gebruiker is. Kan of alleen deze dit ongedaan maken of de dealer.

Als je namelijk de online services gaat gebruiker zou de oude hoofd gebruiker theoretisch je auto kunnen lokaliseren. Op en dicht doen alarm af laten gaan dus wel iets om ff goed te laten uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
SensLike schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:09:
Hola!

gisteren heb ik mijn "nieuwe" auto op mogen halen en we hebben gekozen voor een Seat Leon Sportstourer PHEV FR uit (05)2021 (import DE) we komen van een Opel Insignia Sportstourer uit 2010 af dus een behoorlijke stap richting een digitaal ondersteunde auto.

Uiteraard als eerste alle gegevens die erin staan/stonden eruit gegooid en het personaliseren kon beginnen, helaas liep ik daar vrij snel op vast omdat hij enkel 'gast' als user heeft en als ik een nieuwe user probeer toe te voegen ik een fout melding krijg dat het laden van de gegevens niet gelukt is. Nu krijg ik alleen via bluetooth een verbinding met mijn voertuig maar Android Auto, zowel bluetooth als bekabeld, geeft niet thuis.

Volgens mij zou dit model auto (gratis) OTA updates moeten ontvangen maar ik sta op software 1803 en als ik het internet afzoek zijn we al in de 19xx, ik verwacht dat veel 'problemen' verholpen kunnen worden door naar de laatste software versie te gaan.

Kan iemand misschien bevestigen dat mijn auto OTA updates behoord te ontvangen? En weet iemand hoe ik zelf zorg kan dragen dat ik deze dan ga ontvangen? Of zou ik een bezoekje naar de dealer moeten maken en de daarbij behorende kosten maar voor lief nemen?
En anders update je het zelf, kan ik je wel bij helpen :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 20:57
To_Tall schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:54:
Mbt gast user. Je zou langs de dealer moeten om de oude eigenaar als hoofd gebruiker er uit te laten halen. Als deze nog hoofd gebruiker is. Kan of alleen deze dit ongedaan maken of de dealer.
Ik heb vandaag een reserve-sleutel besteld, die zat helaas niet bij de auto geleverd en ik heb twee sleutels nodig om hoofdgebruiker te worden.. Naast het feit dat ik gewoon twee sleutels wil hebben O-)

Zojuist contact gehad met de dealer, vermoedelijk heeft de vorige eigenaar nooit een user toegevoegd gehad en de OTA updates komen alleen als er een geverifieerde hoofd gebruiker is aangemeld. Ik verwacht dat dit veel van mijn problemen oplost! :9
Rainesh schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:54:
[...]
En anders update je het zelf, kan ik je wel bij helpen :)
Dat klinkt als iets wat je met een vorm van regelmaat uitvoert :*) zoals hierboven geschreven denk ik dat alles weer gaat werken als ik mij als hoofd gebruiker kan aanmelden. Mochten er daarna toch geen updates doorkomen zal ik wellicht bij jou aankloppen. Bedankt voor het aanbod! _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door SensLike op 16-08-2024 13:25 . Reden: Twee quotes in bericht ]

PSN: SensLike_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
SensLike schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:20:
[...]

Ik heb vandaag een reserve-sleutel besteld, die zat helaas niet bij de auto geleverd en ik heb twee sleutels nodig om hoofdgebruiker te worden.. Naast het feit dat ik gewoon twee sleutels wil hebben O-)

Zojuist contact gehad met de dealer, vermoedelijk heeft de vorige eigenaar nooit een user toegevoegd gehad en de OTA updates komen alleen als er een geverifieerde hoofd gebruiker is aangemeld. Ik verwacht dat dit veel van mijn problemen oplost! :9

[...]

Dat klinkt als iets wat je met een vorm van regelmaat uitvoert :*) zoals hierboven geschreven denk ik dat alles weer gaat werken als ik mij als hoofd gebruiker kan aanmelden. Mochten er daarna toch geen updates doorkomen zal ik wellicht bij jou aankloppen. Bedankt voor het aanbod! _/-\o_
doe dit al langer dan 15 jaar :) Dus ja, iets van regelmaat hahah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:36
Denow schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:38:
[...]

Ondertussen 3 jaar verder, en de SOS module heeft het in zijn geheel begeven.

Dealer geeft aan dat zonder werkende SOS module de auto de weg niet op mag. Tegelijkertijd is het onderdeel zo goed als niet leverbaar. Ze geven aan dat met een spoedorder van de fabriek ze pas over 5 werkdagen een indicatie van een levertijd kunnen geven...

Heeft iemand recent dit ook gehad? Hoe lang hebben jullie moeten wachten op een vervangend onderdeel?

Gelukkig lease, dus vervangend vervoer morgen op te halen :)
Kleine update wat betreft de SOS module: na zo'n 5 weken de auto weer kunnen ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Iemand met een plugin hybride die gevonden heeft hoe je er het beste mee berg-af kunt rijden?
Ik zie nergens een vaste lage versnelling en kan volgens mij nergens mate van recuperatief of regeneratief remmen instellen. 5 rij-modi maar geen bergmodus ofzo.

Niets in het instructieboekje. Seat Nederland zegt, vraag de dealer X. Dealer X zegt, wij zijn geen seat-afleverpunt dus weten het ook niet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
@EWK Bij een Hybride heb je toch een knop om af te remmen op je elektromotor? de B-knop denk ik?
Even bijremmen waar nodig?

Als je ook op de ICE rijdt, manuaal in een lagere versnelling schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Asterion schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:53:
@EWK Bij een Hybride heb je toch een knop om af te remmen op je elektromotor? de B-knop denk ik?
Uhm, waar zit die B-knop? Die zie ik nergens.
Even bijremmen waar nodig?
Als dat mijn enige optie is, lijkt me dat niet heel fijn.
Als je ook op de ICE rijdt, manuaal in een lagere versnelling schakelen?
Hoe zet ik hem manueel in een lagere versnelling?

https://tweakers.net/i/Wh...scgGTRxb.png?f=user_large
Hier zit geen b-knop of manueel-knop en ik heb ook geen flippers ofzo. Of het moet een verborgen toetscombinatie zijn ofzo

[ Voor 22% gewijzigd door EWK op 17-08-2024 18:07 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
EWK schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:04:
[...]

Uhm, waar zit die B-knop? Die zie ik nergens.

[...]

Als dat mijn enige optie is, lijkt me dat niet heel fijn.

[...]

Hoe zet ik hem manueel in een lagere versnelling?

https://tweakers.net/i/Wh...scgGTRxb.png?f=user_large
Hier zit geen b-knop of manueel-knop en ik heb ook geen flippers ofzo. Of het moet een verborgen toetscombinatie zijn ofzo
De 1.4'tjes van de PHEV's gaan je amper op de motor afremmen, schakelen gaat dan ook niet helpen. D of B rijmodus/"knop" is vm juist een EV dingetje, die ga je in ieder geval in de Leon PHEV niet vinden.

Gezien de PHEV's regeneratief remmen, zal je daar al best wat snelheid mee kunnen afremmen en anders heb je uiteraard gewoon het normale remsysteem. Je moet echt behoorlijk je best doen wil je dat overbelasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

TMobile schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:14:
[...]

De 1.4'tjes van de PHEV's gaan je amper op de motor afremmen, schakelen gaat dan ook niet helpen. D of B rijmodus/"knop" is vm juist een EV dingetje, die ga je in ieder geval in de Leon PHEV niet vinden.

Gezien de PHEV's regeneratief remmen, zal je daar al best wat snelheid mee kunnen afremmen en anders heb je uiteraard gewoon het normale remsysteem. Je moet echt behoorlijk je best doen wil je dat overbelasten.
Oké. Het klopt dus dat er geen b-stand is en de mate van regeneratief remmen niet in te stellen is?

Vreemd toch dat dit laatste bij zijn broer (skoda octavia iv) dan wel kan. Lijkt me een softwareding of beleidskeuze. Conclusie is dus gewoon flink en constant te remmen in de haarspeldbochten.
Dat voelt gek, maar dat zal dan wel.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
EWK schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:20:
[...]

Oké. Het klopt dus dat er geen b-stand is en de mate van regeneratief remmen niet in te stellen is?

Vreemd toch dat dit laatste bij zijn broer (skoda octavia iv) dan wel kan. Lijkt me een softwareding of beleidskeuze. Conclusie is dus gewoon flink en constant te remmen in de haarspeldbochten.
Dat voelt gek, maar dat zal dan wel.
Pookje van de bak naar achteren is een agressiever rijprofiel (S ipv D, bij mijn Leon FR PHEV in ieder geval). Dan remt 'ie harder met regeneren, maar is de hele auto automatisch wat sportiever. Je zou overigens ook nog kunnen kijken of je iets met de rijprofielen in kan stellen.

Ik heb nog nooit hard en constant hoeven remmen op bergwegen, bochten zijn om uit te acceleren, maar vermoed dat mijn rijstijl anders is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

TMobile schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:26:
[...]

Pookje van de bak naar achteren is een agressiever rijprofiel (S ipv D, bij mijn Leon FR PHEV in ieder geval). Dan remt 'ie harder met regeneren, maar is de hele auto automatisch wat sportiever. Je zou overigens ook nog kunnen kijken of je iets met de rijprofielen in kan stellen.

Ik heb nog nooit hard en constant hoeven remmen op bergwegen, bochten zijn om uit te acceleren, maar vermoed dat mijn rijstijl anders is :P
Ja, die S heb ik ook met het pookje. Dat zou ik nog kunnen doen inderdaad.

Denk dat onze rijstijl aardig hetzelfde is, maar je hebt ook vaak van die campers enzo voor je die in de eerste versnelling naar beneden gaan

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
Er is toch een optie waar je de regeneratie in kunt stellen? Tenminste ik kan me dat herinneren, weet alleen niet meer in welk menu dat is. In iedergeval het hybride gedeelte dat wel.

Heb hem zelf op de zwaarste regeneratie staan en dateert aardig hard af wanneer je het gas los laat en berg afrijd

[ Voor 24% gewijzigd door Louwke op 17-08-2024 21:33 ]

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
EWK schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:28:
[...]

Ja, die S heb ik ook met het pookje. Dat zou ik nog kunnen doen inderdaad.

Denk dat onze rijstijl aardig hetzelfde is, maar je hebt ook vaak van die campers enzo voor je die in de eerste versnelling naar beneden gaan
Op de ACC erachter blijven hangen kan je dan ook nog proberen (zou in een haardspel wel voet bij de rem houden, voordat de auto opeens gas geeft omdat de camper uit het beeld van de acc camera is :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:20
TMobile schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:32:
[...]

Op de ACC erachter blijven hangen kan je dan ook nog proberen
Met ACC gaat de auto zelf bijremmen. Daarom zet ik in tunnels (ook in NL) de ACC uit want anders krijgen je achterliggers continue remlichten te zien omdat de auto continue blijft remmen om hem om de ingestelde snelheid te houden.

Met mijn Octavia met DSG (en zal bij Seat vast hetzelfde werken) als je naar beneden rijdt, even goed de rem indrukken en goed bij remmen, dan gaat bij iig de auto vol in de toeren om op de motor bij te remmen. En anders kun je handmatig gaan schakelen met je flippers.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 18-08-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

jongetje schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

Met ACC gaat de auto zelf bijremmen. Daarom zet ik in tunnels (ook in NL) de ACC uit want anders krijgen je achterliggers continue remlichten te zien omdat de auto continue blijft remmen om hem om de ingestelde snelheid te houden.
Dit is blijkbaar bij de seat wel de enige optie, want afremmen op de motor kent ie niet/nauwelijks. Behalve in sport mode dus. Dat zal wel zorgen dat de remlichten continue aangaan, maarja, dan hadden ze dat maar anders moeten ontwerpen.
Met mijn Octavia met DSG (en zal bij Seat vast hetzelfde werken) als je naar beneden rijdt, even goed de rem indrukken en goed bij remmen, dan gaat bij iig de auto vol in de toeren om op de motor bij te remmen. En anders kun je handmatig gaan schakelen met je flippers.
Flippers heb ik niet. Denk dat de sportmode de beste tip is tot nu toe om bergaf te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 18-08-2024 09:29 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die VAG dsg auto's hebben in principe een sensor om te weten dat ze bergaf gaan. De dsg houdt hem dan hoger in de toeren, ook in D. Schakelt dan niet al bij. 2,5k rpm door, maar eerder 5k rpm (benzine 1.5 althans).
Kan alsnog teveel zijn qua snelheid voor je, dan gewoon zelf bij remmen.
Wil je echt de controle, bak in M zetten (pook tik naar rechts) en zelf schakelen :)

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 18-08-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
Al pratend over de Seat en in het bijzonder de Leon: hoe lang mag je verwachten dat slijt delen zoals DSG bakken en motoren leverbaar blijven voor de 2e hands auto’s van de VAG groep? Iedere generatie heeft weer een aangepaste verder ontwikkelde versie van de DSG. Waarbij mijn garage eerder al aangaf dat dezelfde generatie DSG er ook weer in terug moet als hij ooit sneuvelt. De 1.4 motoren van eerder zijn nu 1.5 motoren. Hoe lang houdt VAG-Seat dit allemaal nog op de plank? We stoppen liever geld in de huidige auto dan een nieuwe te moeten kopen als het mis gaat en vooral de DSG zit in zijn reserve tijd denk ik met 240.000 op de teller voor de eerste bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
ucsdcom schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:53:
Al pratend over de Seat en in het bijzonder de Leon: hoe lang mag je verwachten dat slijt delen zoals DSG bakken en motoren leverbaar blijven voor de 2e hands auto’s van de VAG groep? Iedere generatie heeft weer een aangepaste verder ontwikkelde versie van de DSG. Waarbij mijn garage eerder al aangaf dat dezelfde generatie DSG er ook weer in terug moet als hij ooit sneuvelt. De 1.4 motoren van eerder zijn nu 1.5 motoren. Hoe lang houdt VAG-Seat dit allemaal nog op de plank? We stoppen liever geld in de huidige auto dan een nieuwe te moeten kopen als het mis gaat en vooral de DSG zit in zijn reserve tijd denk ik met 240.000 op de teller voor de eerste bak.
Volgens mij moet een fabrikant tot 10 jaar na productie moeten nog onderdelen beschikbaar zijn. Vaak is dat dus 10 jaar na aflevering laatste auto van de huidige lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Vergeet niet dat er enorme aantallen van die motoren zijn gemaakt. Zitten in alle merken van de VAG.

En motoren van auto's uit 1920 kunnen nog gereviseerd worden, dan zou ik me over een 5 of 10 jaar oude auto niet druk maken. Desnoods zet je er een andere motor in als deze vervangen moet worden? Als je motor van je Leon stuk zou zijn, kan er prima een andere motor in gezet worden als dat zou moeten. Dat hoeft echt niet diezelfde 1.4 te zijn.

Daarnaast lijkt me dat als er vraag is naar onderdelen worden die gewoon gemaakt. Al dan niet door andere leveranciers.

Grappig voorbeeld, van de Wisa toiletten gaat enorm maak een filtertje kapot waardoor het toilet heel langzaam volloopt. Hier heb je nu zelfs gamma merk vervangers voor omdat die zo vaak gebeurd is dat rendabel voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
jongetje schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:43:
Desnoods zet je er een andere motor in als deze vervangen moet worden? Als je motor van je Leon stuk zou zijn, kan er prima een andere motor in gezet worden als dat zou moeten. Dat hoeft echt niet diezelfde 1.4 te zijn.
Hoeft niet, maar houd er wel rekening mee dat zowel de RDW als de Belastingdienst hier een hele sterke mening over hebben.. zowel qua veiligheidseisen als uitstoot, bpm en mrb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bij een nieuwe motor moet je, bij afwijkende waarden qua uitstoot en/of vermogen, langs de RDW voor herkeuring. Dat klopt, daar zijn gewoon regels voor. Maar dat geldt voor ieder merk.

having said that: de motorblokken die momenteel in VAG geleverd worden (1.0 TSI, 1.4 / 1.5TSI , 1.6TDI, 2.0TDI etc) zijn simpelweg doorontwikkelingen van blokken die al lang geleden voor het eerst in productie waren. Met veel van de zelfde onderdelen. Idem voor de diverse DSG's.

Dat spul wordt dermate in massa geproduceerd dat onderdelen ook over 10 jaar nog ruim voorradig zullen zijn, simpelweg omdat de meeste onderdelen in de dan bestaande generatie ook nog gebruikt wordt.
Al verwacht ik dat die DQ200 bak met droge koppeling de eerste en de laatste met droge koppeling is geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
EWK schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:29:
[...]

Dit is blijkbaar bij de seat wel de enige optie, want afremmen op de motor kent ie niet/nauwelijks. Behalve in sport mode dus. Dat zal wel zorgen dat de remlichten continue aangaan, maarja, dan hadden ze dat maar anders moeten ontwerpen.

[...]

Flippers heb ik niet. Denk dat de sportmode de beste tip is tot nu toe om bergaf te gaan.
Heb je de optie recuperatie op hoog gezet? Dit zorgt ook voor harder afremmen wanneer je heg gaspedaal los laat. Let wel met volle accu remt hij dan wel een stuk minder hard. Toen ik in de ardennen en Frankrijk reed heb ik die gebruikt. Moest soms wel wat bij remmen uiteindelijk dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Louwke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:38:
[...]

Heb je de optie recuperatie op hoog gezet?
De grote vraag is alleen, hoe doe ik dit?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
EWK schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:07:
[...]

De grote vraag is alleen, hoe doe ik dit?
Wanneer je het hoofdscherm hebt in 3 delen zeg maar. Dan heb je een gedeelte met daarin de hybride opties als keuze electrisch rijden of hybride. Die tile kun je swipen naar boven of beneden tot Recuperatie en daar heb je de keuze uit automatisch, hoog en licht geloof ik.
Heb even geen plaatje om het toelaten zien helaas

Een gevonden maar niet heel duidelijk het is de middelste Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTu49-7NvtB0q-BRehe1OUNqqec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U37HSamx0qAsMTSiuW2m8DOx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Louwke op 19-08-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
jongetje schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:43:
Vergeet niet dat er enorme aantallen van die motoren zijn gemaakt. Zitten in alle merken van de VAG.

En motoren van auto's uit 1920 kunnen nog gereviseerd worden, dan zou ik me over een 5 of 10 jaar oude auto niet druk maken. Desnoods zet je er een andere motor in als deze vervangen moet worden? Als je motor van je Leon stuk zou zijn, kan er prima een andere motor in gezet worden als dat zou moeten. Dat hoeft echt niet diezelfde 1.4 te zijn.

Daarnaast lijkt me dat als er vraag is naar onderdelen worden die gewoon gemaakt. Al dan niet door andere leveranciers.

Grappig voorbeeld, van de Wisa toiletten gaat enorm maak een filtertje kapot waardoor het toilet heel langzaam volloopt. Hier heb je nu zelfs gamma merk vervangers voor omdat die zo vaak gebeurd is dat rendabel voor ze.
Electronica is vaak het probleem. De motor kan je vaak wel vervangen/reviseren. De computers kaduuk zijn dan wordt het vaak wel een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
To_Tall schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:56:
[...]

Electronica is vaak het probleem. De motor kan je vaak wel vervangen/reviseren. De computers kaduuk zijn dan wordt het vaak wel een uitdaging.
Die zijn vaak ook modulair opgebouwd. Bij mijn Octavia zijn ook al 2 modules vervangen die in storing stonden/niet goed functioneerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
jongetje schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:58:
[...]

Die zijn vaak ook modulair opgebouwd. Bij mijn Octavia zijn ook al 2 modules vervangen die in storing stonden/niet goed functioneerden.
Ik doelde meer op indien de auto niet meer gemaakt wordt dat het na 10 jaar na productie laatste auto uit die lijn lastig wordt om dan nog aan specifieke onderdelen te komen.

Kans is dat de onderdelen er nog zijn. Of dat je langs de sloop moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:53
Sinds vandaag trotse eigenaar van een seat arona fr business intense plus uit 2021.

Ik ben volkswagen wel gewend dus meteen proberen hoofdgebruiker te worden, echter krijgt ik het hier niet voor elkaar. Wereldbolletje blijft ook donkergrijs (geen internet?) account ook al aangemaakt via de app en dan proberen in te loggen in de auto maar ik denk niet dat deze verbinding met internet maakt terwijl ik bij het aanmaken van een account de eerste keer wel netjes een bevestiging kreeg per mail maar inloggen is nooit gelukt.

Iemand tips? Moet ik eerst via het vin nummer data kopen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Werelbolletje moet wit zijn. Staat Privacy settings op "Mijn Positie delen" ? Dat was voor mij, samen met de laatste software update (kan eventueel via @Rainesh), nodig om het wereldbolletje wit te krijgen en Hoofdgebruiker te worden.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• glydoscoop
Mick1990 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:32:
Werelbolletje moet wit zijn. Staat Privacy settings op "Mijn Positie delen" ? Dat was voor mij, samen met de laatste software update (kan eventueel via @Rainesh), nodig om het wereldbolletje wit te krijgen en Hoofdgebruiker te worden.
Inderdaad de privacy modus op de meester rechter gezet die met de minste privacy dus. Gewend van mijn golf daar werkt dit wel goed nu.

Moet ik @Rainesh hier een dm voor sturen? Of eerst even huidige software versies opzoeken ergens

Edit: vandaag werkte het ineens wel na her-registratie dus account verwijderd en de auto ge-reset. Ben nu ook hoofdgebruiker.

Huidige software: MOI3_EU_SE_R8040L

Zijn hier updates voor?

[ Voor 14% gewijzigd door glydoscoop op 22-08-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Louwke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:05:
[...]

Wanneer je het hoofdscherm hebt in 3 delen zeg maar. Dan heb je een gedeelte met daarin de hybride opties als keuze electrisch rijden of hybride. Die tile kun je swipen naar boven of beneden tot Recuperatie en daar heb je de keuze uit automatisch, hoog en licht geloof ik.
Heb even geen plaatje om het toelaten zien helaas

Een gevonden maar niet heel duidelijk het is de middelste [Afbeelding]
Ik ben 6x die plaatjes/menu's doorgescrollt, maar staat er echt niet tussen :X

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
glydoscoop schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:35:
[...]

Inderdaad de privacy modus op de meester rechter gezet die met de minste privacy dus. Gewend van mijn golf daar werkt dit wel goed nu.

Moet ik @Rainesh hier een dm voor sturen? Of eerst even huidige software versies opzoeken ergens

Edit: vandaag werkte het ineens wel na her-registratie dus account verwijderd en de auto ge-reset. Ben nu ook hoofdgebruiker.

Huidige software: MOI3_EU_SE_R8040L

Zijn hier updates voor?
ja hier zijn zeker updates voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Rainesh schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:31:
[...]

ja hier zijn zeker updates voor.
Oke, wat is de beste manier om dit uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
glydoscoop schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:28:
[...]

Oke, wat is de beste manier om dit uit te voeren?
Zelf en mij een pb sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Hoi allen,

Mijn vriendin heeft nu 2x het voorval gehad dat de klok en de tripmeter zichzelf hebben gereset.
De klok staat dan ook op 00:00.
Ikzelf heb het nog niet gehad.

Dit gebeurd bij een Ateca FR uit 2020 met virtueel cockpit.

Iemand die dit ook al voorgehad heeft en daar een oplossing voor gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:36

zeroday

There is no alternative!

in de race voor een nieuwe LB, en oog is gevallen op een Sportstourer 1.5 hybride.
dit omdat we over willen stappen van ene Kia E-Niro.

Het is inmiddels 2024 .. en ik las in het begin (2021/2022) dat de software brak is.
Hoe is dat inmiddels?

Ik heb nog alle tijd .. auto hoeft pas 2025 vervangen te worden .. maar ik kan verder geen auto vinden waarin de achterbak zo groot is.

Aangezien ik jaren geleden in en Seat Leon 2.0 TDI heb gereden zal het rijgedrag wel ok zijn, want dat gebakje was heerlijk ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Asterion schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:15:
Hoi allen,

Mijn vriendin heeft nu 2x het voorval gehad dat de klok en de tripmeter zichzelf hebben gereset.
De klok staat dan ook op 00:00.
Ikzelf heb het nog niet gehad.

Dit gebeurd bij een Ateca FR uit 2020 met virtueel cockpit.

Iemand die dit ook al voorgehad heeft en daar een oplossing voor gevonden heeft?
Hier is een TPI voor met een sw update van virtueel cockpit.

Welk regio kom je vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

EWK schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:06:
[...]

Gezien je geen schakelflippers hebt, en deze optie mbt. recuperatie niet in je menu kunt vinden denk ik dat we allemaal wel benieuwd zijn welk model PHEV je exact rijdt (en mbt je boordcomputer, welke software-versie). Waarschijnlijk kunnen we met die informatie gerichter helpen.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

woest85 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:02:
[...]

Gezien je geen schakelflippers hebt, en deze optie mbt. recuperatie niet in je menu kunt vinden denk ik dat we allemaal wel benieuwd zijn welk model PHEV je exact rijdt (en mbt je boordcomputer, welke software-versie). Waarschijnlijk kunnen we met die informatie gerichter helpen.
Ik ben nu op vakantie, het is in ieder geval de Leon st mk4 phev Excellence modeljaar 2021. Als ik terug ben zal ik even een update posten. Dank in ieder geval :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
Rainesh schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:53:
[...]

Hier is een TPI voor met een sw update van virtueel cockpit.

Welk regio kom je vandaan?
Regio Zeeland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Advies gevraagd, nieuwe 4-seizoen banden onder een Seat Ateca 1.5 Tsi uit 2019. De maat is 215//50 R18. De prijsverschillen zijn enorm. Bijvoorbeeld Vredestein 168 euro, Micheling 239 euro. Waar zit dat in? Veiligheid, stiller, merk,..... ?

Waarom ik aan 4-seizoen banden denk is omdat wij deze auto als 2e inzetten. Het lijkt mij een dure grap om in de winter en zomer de banden steeds te laten verwisselen. Een 2e set velgen is misschien ook wel wat veel voor een 2e auto waar niet zoveel kilometers mee gereden wordt. Maar wellicht is dit niet de juiste gedachte?

[ Voor 40% gewijzigd door Kleineheino op 27-08-2024 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
Kleineheino schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:54:
Advies gevraagd, nieuwe 4-seizoen banden onder een Seat Ateca 1.5 Tsi uit 2019. De maat is 215//50 R18. De prijsverschillen zijn enorm. Bijvoorbeeld Vredestein 168 euro, Micheling 239 euro. Waar zit dat in? Veiligheid, stiller, merk,..... ?
Tja, enige wat ik kan aanraden; reviews opzoeken, hopelijk eentje die beide vergelijkt. Er zal zeker wel een factor voor 'merk' zijn, maar ik ga even ervanuit dat er niet alleen voor merk betaald wordt.

Verder, we praten hier over 1.9 cent/km of 1.3 cent/km, als dat je make-or-break is op 29-45 cent/km.. tja, ik zou in ieder geval opzoeken welke veiliger is.

Daarnaast, niemand zal je kunnen helpen want je hebt er geen modellen van de banden bij gezet. Dat is denk ik hetzelfde als vragen wat beter is, Asus of Acer.. Samsung of Google.. Michelin heeft goedkopere bandjes en Vredestein heeft ook duurdere bandjes.

Als je 4 seizoen banden rijdt dan doe ik wel de aanname dat veiligheid niet prioriteit #1 is maar portemonnee, dat is je goed recht (en op zich niks mis mee wat mij betreft), maar dan denk ik dat je je antwoord toch allang hebt (als de vraag tussen de regels is; welke moet ik kopen en waarom)?

Ze moeten beide in ieder geval voldoen aan alle wettelijke normen :)

Mocht je toch reviews opzoeken check dan ook dat je het correct type voertuig vergelijkt, voor je 1.5TSI heb je niet veel aan een vergelijking met een bijna twee maal zo zware EV.

[ Voor 49% gewijzigd door grasmanek94 op 26-08-2024 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-09 00:31
zeroday schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:46:
in de race voor een nieuwe LB, en oog is gevallen op een Sportstourer 1.5 hybride.
dit omdat we over willen stappen van ene Kia E-Niro.

Het is inmiddels 2024 .. en ik las in het begin (2021/2022) dat de software brak is.
Hoe is dat inmiddels?

Ik heb nog alle tijd .. auto hoeft pas 2025 vervangen te worden .. maar ik kan verder geen auto vinden waarin de achterbak zo groot is.

Aangezien ik jaren geleden in en Seat Leon 2.0 TDI heb gereden zal het rijgedrag wel ok zijn, want dat gebakje was heerlijk ;)
Ik vind de stabiliteit van de infotainment in de mijne (ST 1.0 Move!) vrij acceptabel, dezer dagen. Crashes zijn eerder zeldzaam, zo heel af en toe wil de navigatie niet opstarten op het instrumentenpaneel. Ik ben nog altijd geen fan van het touchscreen (iets aanpassen tijdens het rijden is vreselijk), maar soit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:28
Kleineheino schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:54:
Als het gaat om veiligheid en stilte zou ik niet voor 4-seizoens banden gaan.

Misschien dat dit je verder kan helpen:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/bandentests/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Patroclos schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:29:
[...]

Ik vind de stabiliteit van de infotainment in de mijne (ST 1.0 Move!) vrij acceptabel, dezer dagen. Crashes zijn eerder zeldzaam, zo heel af en toe wil de navigatie niet opstarten op het instrumentenpaneel. Ik ben nog altijd geen fan van het touchscreen (iets aanpassen tijdens het rijden is vreselijk), maar soit.
Thanks.. dat is bij de KIA niet anders, tijdens het rijden ineens je console die reboot .. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

woest85 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:02:
[...]

Het is dus een seat leon st mk4 iv modeljaar 2021 met deze info in de boordcomputer

Edit: zo te lezen zijn hier al meerdere updates voor uit. Even in verdiepen hoe ik dit fix :)

Edit 2: Rainesh heeft me geholpen :)

[ Voor 31% gewijzigd door EWK op 01-09-2024 07:56 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
EWK schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 15:06:
[...]

Ik heb nog even in mijn auto gekeken, hoe ziet dit menu er bij jou uit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnml3x9pDjS5J_wnOwaB2mOU1so=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFrnpiGs4zlfdxhCpXqyM8YS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Zou iemand weten of het mogelijk is een dode mier uit mijn koplamp schoon te maken / weg te halen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oR9cTGPVWIDnQ19jH-Kq3TI1WEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Td1tLzxkaWw4yQukOCTNN2Mm.jpg?f=fotoalbum_large

Als niet.. Jammer. Niet het einde van de wereld. Zou ik wel fijn vinden om schoon te maken.
Zie zelf geen manier hoe ik dit strategisch / fatsoenlijk schoon kan maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

TMobile schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:12:
[...]

Ik heb nog even in mijn auto gekeken, hoe ziet dit menu er bij jou uit?
[Afbeelding]
Tot afgelopen zondag had ik heel deze functie niet. Blijkbaar was dit nog niet uitgerold toen de auto van de band kwam en heeft geen enkele dealer deze software geüpdatet. Dankzij Rainesh nu opgelost :)

Bedankt voor het kijken :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ugh .. keuzes.. de Sportstourer hybride of niet hybride ..

Ruimte in de kofferbak wordt wel veel kleiner ineens .. uhmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44
zeroday schreef op woensdag 4 september 2024 @ 07:16:
ugh .. keuzes.. de Sportstourer hybride of niet hybride ..

Ruimte in de kofferbak wordt wel veel kleiner ineens .. uhmmm
En dan ook nog de keuze tussen de Seat en Cupra ST >:)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

MaD_co schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:35:
[...]

En dan ook nog de keuze tussen de Seat en Cupra ST >:)
De normale cupra met dat gouden/bronzen gedoe vind ik niets..
dus eigenlijk naar die Cupra ST nog geheel niet naar gekeken.

Dank voor tip ;)
Gaat me er vooral om dat er veel ruimte is voor koffers/sporttassen/duikspullen zonder dat de achterbank naar achteren moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
zeroday schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:43:
[...]

Dank voor tip ;)
Gaat me er vooral om dat er veel ruimte is voor koffers/sporttassen/duikspullen zonder dat de achterbank naar achteren moet.
Ik heb een Cupra ST (5f model) en verbaas mij serieus over hoeveel ruimte er in die auto is. Natuurlijk niet de ruimte van een Superb maar gezien de beperkte lengte van de auto en vergeleken met andere auto's uit zijn klasse echt veel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Laatst online: 18-09 13:44
zeroday schreef op woensdag 4 september 2024 @ 08:43:
[...]

Dank voor tip ;)
Volgens mij zijn ze, afgezien van het logo voorop, ook zonder het copper pakket te configureren.

Big plus: bij Cupra kun je hem ook als 276PK PHEV bestellen ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

MaD_co schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:39:
[...]

Volgens mij zijn ze, afgezien van het logo voorop, ook zonder het copper pakket te configureren.

Big plus: bij Cupra kun je hem ook als 276PK PHEV bestellen ;)
Dan praat je over serieus geld (bijtelling) ;)
Want waar zit het verschil tussen de Business en VZ extreme .. ik hou van Luxe maar dat moet wel te verantwoorden zijn ;)

Want kuipstoelen . nee hoeft niet want daar kom ik niet eens goed uit ;)
ik denk dat het een business wordt als het die kant op gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door zeroday op 04-09-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

update .. inmiddels even wezen kijken bij de Seat Leon ST en even gevraagd wat nu het verschil is tussen de niet en wel hybride qua inhoud van de kofferbak.
Voor mij geheel acceptabel, want je verliest eigenlijk alleen datgeen wat nu de 'bodem' is van de kofferbank. Die kan no gwat naar beneden of je zou hem kunnen verlagen, maar bij de hybride is dat weg.
Dus dat is geen enkel probleem.

Keuze is gemaakt, de update van de Seat Leon ST komt eind september binnen dus dan maar eens een proefrit maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
zeroday schreef op zondag 8 september 2024 @ 08:35:
update .. inmiddels even wezen kijken bij de Seat Leon ST en even gevraagd wat nu het verschil is tussen de niet en wel hybride qua inhoud van de kofferbak.
Voor mij geheel acceptabel, want je verliest eigenlijk alleen datgeen wat nu de 'bodem' is van de kofferbank. Die kan no gwat naar beneden of je zou hem kunnen verlagen, maar bij de hybride is dat weg.
Dus dat is geen enkel probleem.

Keuze is gemaakt, de update van de Seat Leon ST komt eind september binnen dus dan maar eens een proefrit maken ;)
Op vakantie maken we gretig gebruik van die ruimte :+
Daar komen de boord spelletjes, wat klein los spul, boeken, tijdschriften.
Op de terug weg leggen we vaak daar ook was losse souvenirs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

To_Tall schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:09:
[...]

Op vakantie maken we gretig gebruik van die ruimte :+
Daar komen de boord spelletjes, wat klein los spul, boeken, tijdschriften.
Op de terug weg leggen we vaak daar ook was losse souvenirs :)
uiteindelijk wordt de afweging: wat is de bijtelling afhankelijk van de uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

zeroday schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:37:
[...]

uiteindelijk wordt de afweging: wat is de bijtelling afhankelijk van de uitvoering.
Dan kan ik je nu al vertellen dat je een benzine gaat rijden ;)
Leaseprijs van een phev is ietsje lager, maar catalogusprijs een stuk hoger. En dat voel je.
Dus benzine = meer ruimte en goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
zeroday schreef op zondag 8 september 2024 @ 13:37:
[...]

Ben blij dat ik daar niet over hoef na te denken ☺️☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

The Eagle schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:33:
[...]

Dan kan ik je nu al vertellen dat je een benzine gaat rijden ;)
Leaseprijs van een phev is ietsje lager, maar catalogusprijs een stuk hoger. En dat voel je.
Dus benzine = meer ruimte en goedkoper ;)
Er zit een dun lijntje qua overlap, het percentage bijtelling tot 30k. en daarna het hogere gedeelte.
Daar ligt nog een klein voordeel voor de phev.
en als het een paar tientjes is dan maakt het mij niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

To_Tall schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:27:
[...]

Ben blij dat ik daar niet over hoef na te denken ☺️☺️
Zo'n antwoord vraagt dan een werdervraag .. waarom niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
zeroday schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:16:
[...]

Zo'n antwoord vraagt dan een werdervraag .. waarom niet? ;)
Ik denk gewoon privé kopen of niet privé rijden met een zakelijke bak ;)

[ Voor 5% gewijzigd door grasmanek94 op 09-09-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:15
Mijn seat tarraco heeft sinds een week het probleem dat er geen geluid meer uit het audiosysteem komt. De navigatie is van slag (denk dat ik in de noordzee rij) en de volume knoppen reageren niet meer.

In eerste instantie kwam het wel eens sporadisch voor dat er geen geluid uit het systeem kwam, maar het is nu continue. Het rare is dat wanneer ik naar audio ga in het menu, hij zegt dat "de klankinstellingen weer beschikbaar zijn nadat het telefoongesprek, het bericht of inparkeren is beeindigd".

Het scherm in de cockpit zegt ook dat de audio/telefoon/kompas niet beschikbaar is. Ik heb het systeem al naar standaard instellingen/factory reset gezet maar hij lijkt dood. Inloggen lukt ook niet meer middels mijn seat account op dat ding.

De firmware loopt wel achter dus dat heeft hij al een tijd niet bijgewerkt. Die valt zeker niet handmatig bij te werken?

Nadat eerst de regelunit al voor de airbag is vervangen (Had altijd airbag storing, kwam vanuit de gordelspanner van de passagiersstoel) lijkt dit systeem ook defect. Gelukkig nog in de garantie, maar je bent 3 maanden verder tegenwoordig als je terecht kan bij de garage (zucht... )

Meer mensen die dit gehad hebben toevallig?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Pfoeh ik hoop voor je dat dit een firmware issue is, maar wat je beschrijft klinkt heel erg als een beschadigde kabelboom of connector ergens. Daar gaan veel diagnose uren in zitten.. Beter naar DiagnoseDan opsturen, komt vaak in mijn YT stream voor, hij lijkt er wel goed in te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door grasmanek94 op 13-09-2024 14:02 ]

• The Eagle

The Eagle

Wimlem schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:59:
Mijn seat tarraco heeft sinds een week het probleem dat er geen geluid meer uit het audiosysteem komt. De navigatie is van slag (denk dat ik in de noordzee rij) en de volume knoppen reageren niet meer.

In eerste instantie kwam het wel eens sporadisch voor dat er geen geluid uit het systeem kwam, maar het is nu continue. Het rare is dat wanneer ik naar audio ga in het menu, hij zegt dat "de klankinstellingen weer beschikbaar zijn nadat het telefoongesprek, het bericht of inparkeren is beeindigd".

Het scherm in de cockpit zegt ook dat de audio/telefoon/kompas niet beschikbaar is. Ik heb het systeem al naar standaard instellingen/factory reset gezet maar hij lijkt dood. Inloggen lukt ook niet meer middels mijn seat account op dat ding.

De firmware loopt wel achter dus dat heeft hij al een tijd niet bijgewerkt. Die valt zeker niet handmatig bij te werken?

Nadat eerst de regelunit al voor de airbag is vervangen (Had altijd airbag storing, kwam vanuit de gordelspanner van de passagiersstoel) lijkt dit systeem ook defect. Gelukkig nog in de garantie, maar je bent 3 maanden verder tegenwoordig als je terecht kan bij de garage (zucht... )

Meer mensen die dit gehad hebben toevallig?
Geef je telefoon eens een reboot en probeer het dan nog eens?

• Tom Hoenderop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 10:40
Hier sinds een paar dagen ook issues met het infotainmentsysteem. Geen idee of gerelateerd maar er was een of andere kleine update (de winkel ofzo geloof ik?) en sindsdien herstart het systeem om de haverklap. Momenteel op vakantie, zeer irritant is het helaas! Eerst komt er een melding in de virtual cockpit dat er geen positiegegevens beschikbaar zijn en dan herstart het hele systeem. En dat meerdere keren per dag...

Ik ga de telefoon eens herstarten om te zien of dit effect heeft op Android Auto / het infotainmentsysteem..

Update: herstart telefoon maakt geen verschil helaas. Geen flauw idee waar het aan kan liggen, misschien moet er weer een software-update komen?

[ Voor 15% gewijzigd door Tom Hoenderop op 14-09-2024 15:52 ]

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:15
The Eagle schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 11:32:
[...]

Geef je telefoon eens een reboot en probeer het dan nog eens?
Toen al gedaan, na reset is die ook niet meer vebonden of bekend bij het systeem...

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Hoenderop
Weet iemand welke zekering voor het SOS systeem is? Is dat zekering 17 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tom Hoenderop schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:06:
Weet iemand welke zekering voor het SOS systeem is? Is dat zekering 17 ook?
Staat ongetwijfeld in je boekje. Maar zou hem er niet zomaar uittrekken, kan ook een hoop bijeffecten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Hoenderop
Wordt niet in het boekje genoemd, die had ik al bekeken. Het is echt irritant dat om de haverklap de unit herstart. Geen radio, navigatie, etc. Als ik het internet zo lees lijkt het een breder probleem dan een simpele SW update of 'even een zekering eruit'.. Nu nog op vakantie, misschien ligt het aan de verbinding hier met het internet voor de SOS module??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Tom Hoenderop schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:19:
Wordt niet in het boekje genoemd, die had ik al bekeken. Het is echt irritant dat om de haverklap de unit herstart. Geen radio, navigatie, etc. Als ik het internet zo lees lijkt het een breder probleem dan een simpele SW update of 'even een zekering eruit'.. Nu nog op vakantie, misschien ligt het aan de verbinding hier met het internet voor de SOS module??
De sos knop doet eigenlijk helemaal niets totdat je de knop indrukt. Dan wordt er een verbinding opgezet met de noodcentrale en de staat en locatie van het voertuig.

Als de airbags afgaan wordt er automatisch gebeld.

Je zou eens kunnen kijken of je op je vakantie adres ergens een bosch service in de buurt zit om de auto uit te lezen of Seat zelf natuurlijk. Als er ergens een fout zit. Dan is deze terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 16:02
Ben op zoek naar bagagedragers die compatibel zijn voor zowel onze privé-wagen Seat Ateca (2018) als de bedrijfswagen Seat Tarraco (2022). Wie kan mij in de juiste richting sturen? Of stel je ze te koop in BE? PM me dan!

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• To_Tall
Kozzmozz schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:29:
Ben op zoek naar bagagedragers die compatibel zijn voor zowel onze privé-wagen Seat Ateca (2018) als de bedrijfswagen Seat Tarraco (2022). Wie kan mij in de juiste richting sturen? Of stel je ze te koop in BE? PM me dan!
Google is your friend. https://www.dakdragerexpe...6XaTGKMH6NWQaAhDaEALw_wcB

Tarraco is iets breder. De rails op de tarraco en ateca zijn gelijk.

De klemmen zijn verplaatsbaar. Wil je echt weten of ze passen dan zou ik ff naar de Seat rijden/bellen. Of een dakdrager boer benaderen. Om er zeker van te zijn

Pagina: 1 ... 82 ... 87 Laatste