Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 80 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:32
Alle nieuwe Seats met de uitgebreide infotainment heeft wireless Apple CarPlay.

Voor je gaat bestellen ga je toch langs een dealer en een proefritje inplannen? Dan kan je al je vragen kwijt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32
IK BEN ER KLAAR MEE!

ik heb een 1.4 PHEV Seat Leon maar heb nu al 9 maanden ellende!

ik heb het volgende naar de verkoper gestuurd.

Goedemorgen,

De auto geeft de hele nacht aan de lader gelegen en pulse-de groen toen ik de lader er in deed
Wat betekent dat hij oplaad, ik kijk vanochtend.. jaar hoor niet opgeladen.
En nu als ik de lader er in doe wordt hij steeds rood.
Dus of de 220v lader is kapot of er is weer iets anders aan de hand.

Ik ben zo gruwelijk klaar met die Leon.

Zou je contact met mij op willen nemen op de Leon in te ruilen voor een niet electrische andere auto.
Voor mij geen electriciteit meer!

Ik heb uiteraard wel wensen en eisen aan een andere auto, maar die kunnen we dan bespreken
op verzoek

[ Voor 33% gewijzigd door We Are Borg op 07-02-2025 09:21 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:08
Khaelos schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:32:
IK BEN ER KLAAR MEE!

...
Heb je toevallig al geprobeerd om een andere laadkabel te gebruiken? (misschien een buurman met een EV) En heb je dit probleem ook met je wallbox kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
a.boogerd schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:58:
[...]

Heb je toevallig al geprobeerd om een andere laadkabel te gebruiken? (misschien een buurman met een EV) En heb je dit probleem ook met je wallbox kabel?
ik kan eens kijken of er iemand een 230V kabel heeft in de straat, ik laadt niet aan een wallbox.

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
Khaelos schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:00:
[...]

ik kan eens kijken of er iemand een 230V kabel heeft in de straat, ik laadt niet aan een wallbox.
Knippert hij rood of is deze constant?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKZFULlckiuq0PvcOflDiL8BC90=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0TbsYHpQAdPcSaJiadbhhvam.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door a.boogerd op 16-03-2024 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:35
Khaelos schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:32:
IK BEN ER KLAAR MEE!

ik heb het volgende naar de verkoper gestuurd.

Goedemorgen,

De auto geeft de hele nacht aan de lader gelegen en pulse-de groen toen ik de lader er in deed
Wat betekent dat hij oplaad, ik kijk vanochtend.. jaar hoor niet opgeladen.
En nu als ik de lader er in doe wordt hij steeds rood.
Dus of de 220v lader is kapot of er is weer iets anders aan de hand.

Ik ben zo gruwelijk klaar met die Leon.

Zou je contact met mij op willen nemen op de Leon in te ruilen voor een niet electrische andere auto.
Voor mij geen electriciteit meer!

Ik heb uiteraard wel wensen en eisen aan een andere auto, maar die kunnen we dan bespreken.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sorry maar als je dit bericht letterlijk zo naar de verkoper hebt gestuurd denk ik niet dat hij je al te serieus neemt. En waarom ga je zelf niet langs i.p.v. de verkoper te sommeren jou te contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
morritz34 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:32:
[...]

Sorry maar als je dit bericht letterlijk zo naar de verkoper hebt gestuurd denk ik niet dat hij je al te serieus neemt. En waarom ga je zelf niet langs i.p.v. de verkoper te sommeren jou te contacten?
Ik ben al maanden bezig om de auto goed te krijgen, hij is al een keer 2 weken bij hun geweest en nog krijgen ze de problemen er niet uit.

Sterker nog, ik heb de auto op 8-6-2023 gekocht en mij eerste mail naar de verkoper over problemen is van 30-6-2023 dus het speelt echt al heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
a.boogerd schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:01:
[...]

Knippert hij rood of is deze constant?

[Afbeelding]
Ja dat is het dus ook, de poort vergrendeld niet goed, meerdere keren er in en eruit en hij blijft rood aangeven, terwijl hij soms wel gewoon ineens groen word en gaat laden.

Tevens heb ik een hele tijd gewoon kunnen laden met diezelfde kabel, die laad problemen zijn er later bij gekomen

[ Voor 9% gewijzigd door Khaelos op 16-03-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
Khaelos schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:53:
[...]

Ja dat is het dus ook, de poort vergrendeld niet goed, meerdere keren er in en eruit en hij blijft rood aangeven, terwijl hij soms wel gewoon ineens groen word en gaat laden.
Als de kabel niet locked zal/mag deze ook niet laden. Dat is uit veiligheid.

Probeer even te kijken of je een buurman met een EV hebt waarvan je even zijn kabel mag lenen. Kan je kijken of het aan je kabel ligt of aan de aansluiting van je auto.

Je kunt even een paar keer aan de noodontgrendeling trekken om te kijken of er iets van zand tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
a.boogerd schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:58:
[...]

Als de kabel niet locked zal/mag deze ook niet laden. Dat is uit veiligheid.

Probeer even te kijken of je een buurman met een EV hebt waarvan je even zijn kabel mag lenen. Kan je kijken of het aan je kabel ligt of aan de aansluiting van je auto.

Je kunt even een paar keer aan de noodontgrendeling trekken om te kijken of er iets van zand tussen zit.
toen de auto bij de dealer was hebben ze aangegeven dat ze de laadpoort hebben schoon gemaakt, en zoals ik al zei heft hij gister avond gewoon groen aangegeven en zij de auto resterende laadtijd: 04:30 uur.
als je dan s'ochtends weg wilt en hij is op 20% (dat was hij al) dan baal je..
je zal deze ellende met een volledig electrische auto hebben en naar je werk moeten ofzo.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
Khaelos schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:00:
[...]

toen de auto bij de dealer was hebben ze aangegeven dat ze de laadpoort hebben schoon gemaakt, en zoals ik al zei heft hij gister avond gewoon groen aangegeven en zij de auto resterende laadtijd: 04:30 uur.
als je dan s'ochtends weg wilt en hij is op 20% (dat was hij al) dan baal je..
je zal deze ellende met een volledig electrische auto hebben en naar je werk moeten ofzo.. |:(
Ik kan mij het probleem en de frustratie voorstellen. Zelf rij ik ook een PHEV.

Misschien is het een combinatie van factoren. Probeer een andere kabel, een andere laadpaal etc.

(of zoals je zelf al aangeeft ruil je hem in.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
a.boogerd schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:09:
[...]

Ik kan mij het probleem en de frustratie voorstellen. Zelf rij ik ook een PHEV.

Misschien is het een combinatie van factoren. Probeer een andere kabel, een andere laadpaal etc.

(of zoals je zelf al aangeeft ruil je hem in.)
ik heb zoiets op het ook Volvo V60 T6
https://broekhuis.nl/aanb...ess-trekhaak-led/36998214

of anders zoiets BMW 330i Xdrive
https://www.kcautomotive....al&utm_campaign=gaspedaal

wil nog 1 keer zo lang het kan een keer een echt vlotte auto het liefst met 4x4 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:55
To_Tall schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 23:08:
Alle nieuwe Seats met de uitgebreide infotainment heeft wireless Apple CarPlay.

Voor je gaat bestellen ga je toch langs een dealer en een proefritje inplannen? Dan kan je al je vragen kwijt.
Zeker! Ben vandaag even geweest. Bleek een dealer dichtbij te zitten dus waarom niet.
Vond het een mooie auto! Voor ons vooral belangrijk of onze duo kinderwagen erin past. Dat deed het gelukkig, met wat puzzelen. Valt me toch tegen hoeveel ruimte je dan nog overhoud, kan misschien 1 boodschappentas nog bij.

Ligt uiteraard niet aan de auto of een andere auto verder. Kinderwagens zijn gewoon lomp.

Heb mijn oog gezet op FR versie, binnenkort even kijken hoe dit in het leasebudget past en wat voor mogelijkheden er qua kleur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik overweeg een dashcam te gaan gebruiken, zag dat Seat vroeger een mooi achter de spiegel ingebouwde te koop had , maar lijkt niet meer verkrijgbaar.

Iemand die een dashcam gebruikt of kan aanraden?
Bedoeling is in ieder geval om het interieur niet te beschadigen ivm lease.

[ Voor 6% gewijzigd door Ptoeneigh op 18-03-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:39
Morgen gaat mijn Seat Leon mk4 1.5 etsi met 37.000 km naar de dealer voor onderhoud. Deze geeft aan dat de dsg olie bij 60.000 km of 4 jaar vervangen moet worden volgens het onderhoud schema. Weet iemand of dit klop?
Ik lees hier teveel verschillende verhalen over op dit moment en ben op zoek naar bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:28
kuipje schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:21:
Morgen gaat mijn Seat Leon mk4 1.5 etsi met 37.000 km naar de dealer voor onderhoud. Deze geeft aan dat de dsg olie bij 60.000 km of 4 jaar vervangen moet worden volgens het onderhoud schema. Weet iemand of dit klop?
Ik lees hier teveel verschillende verhalen over op dit moment en ben op zoek naar bevestiging.
Er zijn DSG's met een "droge" en met een "natte" koppeling. Normaliter hebben alleen de modellen met een "natte" koppeling de olie beurt.

De 1.5 eTSI heeft als ik zo snel google een DQ200, dat is een "droge" koppeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
nooberke schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:54:
[...]

Er zijn DSG's met een "droge" en met een "natte" koppeling. Normaliter hebben alleen de modellen met een "natte" koppeling de olie beurt.

De 1.5 eTSI heeft als ik zo snel google een DQ200, dat is een "droge" koppeling"
Waarschijnlijk weet jij meer dan ik, maar ik was in de veronderstelling dat de hydraulica in de actuatoren wel altijd onder de olie zit, ongeacht of je een natte of droge koppeling hebt? Bedoelen ze dus niet de olie vervangen die de tandwielen smeert en hydrauliek aanstuurt?

Ik lease een 1.5 eTSI en idd ergens rond de 60k beurt (3e beurt) stond op de factuur dat de DSG olie is ververst, hoeveel het kost weet i niet.

[ Voor 10% gewijzigd door grasmanek94 op 19-03-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
grasmanek94 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:57:
[...]

Waarschijnlijk weet jij meer dan ik, maar ik was in de veronderstelling dat de hydraulica in de actuatoren wel altijd onder de olie zit, ongeacht of je een natte of droge koppeling hebt? Bedoelen ze dus niet de olie vervangen die de tandwielen smeert en hydrauliek aanstuurt?

Ik lease een 1.5 eTSI en idd ergens rond de 60k beurt (3e beurt) stond op de factuur dat de DSG olie is ververst, hoeveel het kost weet i niet.
De mechatronic heeft wel altijd olie, maar het gedeelte waar de platen zitten kunnen zowel droog als nat zijn.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
Iemand bekend met het volgende?
Seat Leon 5F station, halogeen koplampen. Via het scherm is de koplamphoogte in te stellen maar in eerste instantie leek deze niet te werken. Ik kwam er later achter dat dit tijdens lopende motor niet werkt, maar pas bij stilstand wordt aangepast naar de ingestelde waarde.

Probleem is dat ik in het systeem een stand tussen 0 en 6 kan kiezen, maar dat er maar 2 tot 3 'werken'. Dat wil zeggen: als ik 0 t/m 2 kies verandert er niks tot de 2, dan verstelt de lamp iets. Vervolgens gebeurt er tussen 2 en 5 weer niks en pas bij 6 stelt ie weer bij. Andersom, naar boven, werkt het net weer anders en reageert ie bij 5, 3 en 6 weer. Eigenlijk dus maar 2 tot 3 keuzes. Daarbij is de verstelling ook nog eens onregelmatig van hoogte, dus geen gelijke stappen. Vervelende daarbij is dat eigenlijk elke stand niet bruikbaar is omdat de koplampen of te hoog of te laag staan.

Lang verhaal: hoogteverstelling werkt niet naar behoren. Ik heb nog garantie dus kan ermee naar de garage, maar als dit simpel een defecte stelmotor is, vervang ik het liever zelf :) Twijfel heerst omdat de stelmotor dus op een bepaalde manier wel werkt..

Iemand een idee?

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuipje
  • Registratie: November 2005
Ik vermoed ook dat ik een dq200 heb met droge koppeling. maar zoals grasmenek94 en Rainesh schijven bevat deze wel olie die op termijn vervangen moet worden. Maar nergens lees ik dat dit na 4 jaar al moet, kan alleen achterhalen bij 60.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
zmaster schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:21:
Ik ben sindskort in het bezit van een Seat Leon Sportstourer (bj 2021). Nu zit ik een beetje te stoeien met de isofix op de achterbank. Je voelt waar ze bevestigingspunten zitten als je de stoel naar beneden klapt maar op de plekken waar de labels zitten, lijkt er nog een stuk stof te zitten? Ik kan me niet voorstellen dat ik dit zelf 'kapot' moet scheuren om de grijphaken erin te schuiven maar ik zie geen andere mogelijkheid :? Heeft iemand hier ervaringen mee?

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe is dit afgelopen? Dit viel mij ook op en vind het ook een beetje een raar idee.
Zie je hier niets van als je het kinderzitje er weer af haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:51
kuipje schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:53:
Ik vermoed ook dat ik een dq200 heb met droge koppeling. maar zoals grasmenek94 en Rainesh schijven bevat deze wel olie die op termijn vervangen moet worden. Maar nergens lees ik dat dit na 4 jaar al moet, kan alleen achterhalen bij 60.000 km.
dsg service gewoon laten uitvoeren bij 60k, die jaartallen is alleen maar zodat iemand die weinig rijdt niet bijv 10jaar met dezelfde olie doet.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Hi allemaal. Ik rijd (tijdelijk vanwege flexlease van het werk) een Leon Sportstourer uit 2023. Rijdt prima, heb alleen dat Spotify via Carplay (zowel draadloos als bedraad) zeer regelmatig na 1 seconde stopt met afspelen. In dit topic al gezocht en ook op internet. Een soft reset van de infotainment (standby knop ongeveer 10 seconden ingedrukt houden) lost dit wel op, maar 9 van de 10 keer is het bij de volgende eer dat ik de auto start opnieuw raak.

Meer mensen met dit issues en die het ook nog eens helemaal opgelost hebben? Software is iig bijgewerkt naar de laatste versie (via OTA updates).

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
MaSw85 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:28:
Hi allemaal. Ik rijd (tijdelijk vanwege flexlease van het werk) een Leon Sportstourer uit 2023. Rijdt prima, heb alleen dat Spotify via Carplay (zowel draadloos als bedraad) zeer regelmatig na 1 seconde stopt met afspelen. In dit topic al gezocht en ook op internet. Een soft reset van de infotainment (standby knop ongeveer 10 seconden ingedrukt houden) lost dit wel op, maar 9 van de 10 keer is het bij de volgende eer dat ik de auto start opnieuw raak.

Meer mensen met dit issues en die het ook nog eens helemaal opgelost hebben? Software is iig bijgewerkt naar de laatste versie (via OTA updates).
Ik heb dit wanneer mijn iPhone met wireless CarPlay is verbonden maar er wel een laadkabel in zit. Workaround is om de kabel er pas na een paar minuten in te steken. Ik had dit op mijn Leon uit 2021, en heb het nu ook op mijn Enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
MaSw85 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:28:

Dit krijg je als de telefoon opgeladen wordt via een kabel verbonden met de radio, maar de Carplay connectie draadloos is. Het lijkt er op dat de radio alle commando's dan via beide verbindingen geeft (en de telefoon dat ook op reageert), en dus je muziek, etc dus gelijk weer pauzeert.

De oplossing bij mij hiervoor is zorgen dat er maar een verbinding actief is:
- De telefoon niet opladen via de USB poort van de radio. Bijvoorbeeld door een losse USB lader gebruiken op de 12V aansluiting. Of de telefoon geheel niet op te laden. Hij is dan alleen draadloos verbonden.
- De telefoon alleen bedraad te laten verbinden. Ik doe dit door de telefoon aan te sluiten op de radio voor ik de auto start. En andere manier is de radio herstarten zoals je al doet.

Je kan op de Carplay interface zien hoe de telefoon verbonden is. Zie je een batterij icoon links boven, dan is hij draadloos verbonden. Is dat icoontje er niet dan is hij bedraad verbonden.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Aschtra schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:20:
[...]

Hoe is dit afgelopen? Dit viel mij ook op en vind het ook een beetje een raar idee.
Zie je wel / blijf je zien, en ontkom je helaas niet aan.

Wat mij betreft valt het niet erg op.

Staat helaas niks over in de instructie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-c4m7-3HBkdLCPttqqKN6Xm5VeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CVaWbu0wcbeIIC3XV8c5TLkw.png?f=fotoalbum_large

Waarschijnlijk is het de bedoeling om dan iets dergelijks te monteren:

https://www.amazon.co.uk/...uide-Groove/dp/B07VDJPR9S

Ze zijn er voor de ateca, weet niet of het op de leon (2020+) past:
https://seatdirectparts.c...-2022-isofix-slot-covers/

Kan ze daar voor de moderne Leon niet vinden bij trims/body parts/accesoires.

[ Voor 56% gewijzigd door grasmanek94 op 20-03-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:06
Aschtra schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:20:
[...]

Ik heb uiteindelijk met een scherp stanley mes het dunne stukje stof doorgesneden. Andere optie was er niet. Inmiddels heb ik de kinderstoelen er al bijna 2 jaar in zitten en ja..je ziet als je erop let. Het leer blijft een beetje bol/open staan na de jaren als de kinderstoel eruit is.

/edit: maar klopt wat grasmanek94. Het is dat je het weet. Iemand anders zal dit nooit opvallen.

[ Voor 8% gewijzigd door zmaster op 20-03-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Bedankt voor de antwoorden. Dat is wel jammer! Had het mooi gevonden als er al zo’n standaard voorbereiding was. Maarja als je geen zitje gebruikt is dat weer lelijker natuurlijk.

Aan de andere kant, zolang het zitje erop zit zie je het niet, en voor mij wordt dit misschien mijn leaseauto dus na 5 jaar is het weer weg :+

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In onze Ibiza zit het het zelfde. Is even worstelen, maar je moet gewoon de zitting ver naar onderen drukken en dan het zitje monteren/inklikken, tussen zitting en rugleuning in.

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 20-03-2024 21:55 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-09 00:31
Ik heb vanmorgen na steenslag de voorruit van Seat Leon (2022) laten vervangen - voor de verzekering dus op zich geen drama.

Nu het echter is beginnen regenen, heb ik de indruk dat de ruitenwisser aan de bestuurderskant minder ver gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7TwMyQRN06sDjfJ9khBLYIUI_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sU0EPyavdiGRKsLtABhFotIx.jpg?f=fotoalbum_large

(In servicestand)

Is er een eenvoudige manier om het bij te regelen, moet ik dat bij de garage laten doen (is een leasing dus veel knutselen zit er ook weer niet in), of zit het gewoon tussen mijn twee oren en staat die prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Patroclos schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:33:
Ik heb vanmorgen na steenslag de voorruit van Seat Leon (2022) laten vervangen - voor de verzekering dus op zich geen drama.

Nu het echter is beginnen regenen, heb ik de indruk dat de ruitenwisser aan de bestuurderskant minder ver gaat.
[Afbeelding]

(In servicestand)

Is er een eenvoudige manier om het bij te regelen, moet ik dat bij de garage laten doen (is een leasing dus veel knutselen zit er ook weer niet in), of zit het gewoon tussen mijn twee oren en staat die prima?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ro1Yx1qbcdFEorQoNou-FRX6ATc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FzjNeonLNkCpQM3HBLXfUZy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Patroclos schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:33:

[Afbeelding]

(In servicestand)

is heel simpel. je kunt de wisser namelijk demonteren, een stuk naar links draaien en dan weer vastzetten. ze hebben m niet op dezelfde positie vastgezet als dat ze m losgehaald hebben |:(

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
En eigenlijk hadden ze dat in de service stand moeten doen, dan zat ie meteen correct :+

Is daar niet speciaal gereedschap voor nodig om niet de motorkap te beschadigen? Erg weinig ruimte daar imho. Zelf nooit aan gewerkt dus zou het niet weten, vooral nieuwsgierig.

[ Voor 50% gewijzigd door grasmanek94 op 22-03-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
grasmanek94 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:31:
En eigenlijk hadden ze dat in de service stand moeten doen, dan zat ie meteen correct :+

Is daar niet speciaal gereedschap voor nodig om niet de motorkap te beschadigen? Erg weinig ruimte daar imho. Zelf nooit aan gewerkt dus zou het niet weten, vooral nieuwsgierig.
daar zeg je me wat, op mijn ibiza uit 2005 liep die motorkap niet zover door natuurlijk (zoals wel op de golf 7 en nieuwe Seat's etc). zou het met zo'n auto lekker onder garantie laten oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:56
Paar weken terug een Ibiza 2018 1.0 Tsi gekocht. Erg blij mee tot nu toe!

Maar is mijn software up to date? @Rainesh
:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeUtp_qazePjsFtmTNWuE7exHrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reoRyzqkjC2WTmAH4FGencoc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
holygame schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:21:
Paar weken terug een Ibiza 2018 1.0 Tsi gekocht. Erg blij mee tot nu toe!

Maar is mijn software up to date? @Rainesh
:)

[Afbeelding]
Gefeliciteerd :)

Nee 516 is de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:25
Ik heb een probleem met het raam linksvoor van mijn Seat Leon ST 5F uit 2017.
Vorige week stond het raam op een kiertje en heeft het een uurtje naar binnen geregend. Nu doet de deurbediening van het raam het niet meer, raam gaat via de knop niet meer omhoog of naar beneden. Andere knoppen direct ernaast van rechtsvoor en achter doen het nog wel.
Door knoppen op de sleutel ingedrukt te houden gaat het raam nog wel open en dicht, dus het mechanisme werkt nog wel, en enige aansturing ook. Maar niet via de deurbediening helaas.

Iemand een idee hoe ik dit kan repareren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Chriztiaan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:56:
Ik heb een probleem met het raam linksvoor van mijn Seat Leon ST 5F uit 2017.
Vorige week stond het raam op een kiertje en heeft het een uurtje naar binnen geregend. Nu doet de deurbediening van het raam het niet meer, raam gaat via de knop niet meer omhoog of naar beneden. Andere knoppen direct ernaast van rechtsvoor en achter doen het nog wel.
Door knoppen op de sleutel ingedrukt te houden gaat het raam nog wel open en dicht, dus het mechanisme werkt nog wel, en enige aansturing ook. Maar niet via de deurbediening helaas.

Iemand een idee hoe ik dit kan repareren?
Nieuw paneel met schakelaars, ik heb hetzelfde ooit gehad met een MB Vito, zat volgens mij een printplaatje in en die kunnen niet zo lekker tegen vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Nou zit ik te kijken naar een leon uit eind 2014 alleen deze radio zit er in met zo'n subwoofer origineel in het reserve wiel, is er een mogelijkheid om een nieuwere originele radio met Android auto ondersteuning in te bouwen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruzhE4DcfsIjRjjpUSTraqr3FVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oe2Z0miP6qWEiT4oZ7GwWX5R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Uberdude schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:54:
Nou zit ik te kijken naar een leon uit eind 2014 alleen deze radio zit er in met zo'n subwoofer origineel in het reserve wiel, is er een mogelijkheid om een nieuwere originele radio met Android auto ondersteuning in te bouwen? [Afbeelding]
ja, alleen dat is extreem duur. bij de dealer ben je meer dan 1500 euro kwijt en de scherm+module op internet moeten vaak nog vrijgeschakeld worden. dan ben je ook makkelijk 800 euro verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Nog een vraagje. Vandaag proefrit gereden. Rijdt erg fijn de automaat. Alleen merkte ik dat als ik geen gas gaf en de auto liet uitrijden, bij stoplicht bijv, dat de auto naar ‘ready’ ging op de toerenteller en er een icoontje in beeld kwam iets met een A. Wat is dat exact? Zag het niet terug in de boekje zo snel

Leon sportstourer fr

[ Voor 3% gewijzigd door Aschtra op 05-04-2024 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Laatst online: 23:22
Automatische start/stop van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Sibrand schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:56:
Automatische start/stop van de motor.
Ah toch wel. Dacht dat ik dat uit had gezet maar heb ook met de rijmodussen lopen spelen dus wellicht dat eco het weer automatisch aanzet oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Uberdude schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:54:
Nou zit ik te kijken naar een leon uit eind 2014 alleen deze radio zit er in met zo'n subwoofer origineel in het reserve wiel, is er een mogelijkheid om een nieuwere originele radio met Android auto ondersteuning in te bouwen? [Afbeelding]
voor pakweg 600-700 (soms goedkoper) heb je een originele MIB2 met carplay en navi en volledig gecodeerd op je auto. @Antera kan ze ook leveren en inbouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 05-04-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Rainesh schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:04:
[...]

voor pakweg 600-700 (soms goedkoper) heb je een originele MIB2 met carplay en navi en volledig gecodeerd op je auto. @Antera kan ze ook leveren en inbouwen.
Heb iemand in de buurt gevonden die een MIB2 systeem compleet heeft liggen en kan coderen voor me voor geen slecht prijsje, toch bedankt voor de tip 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Uberdude
Zo, er staat weer een seat voor de deur. 2014 1.4act, handbak, acc, lane assist en ledverlichting. Nou beginnen met wat functies coderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJ-aAAX1JbrxD8KxgK3fzq1NKUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dL9MwBc8XL5RkEEvDRvm8hAW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
De auto is besteld :) Seat leon fr business intense 1.0 dsg met technology pack. 7 weken levertijd aldus de dealer. Ben benieuwd of dat gehaald wordt

Kan er iets van de appel carplay navigatie getoond worden in de virtual cockpit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aschtra schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:36:
De auto is besteld :) Seat leon fr business intense 1.0 dsg met technology pack. 7 weken levertijd aldus de dealer. Ben benieuwd of dat gehaald wordt

Kan er iets van de appel carplay navigatie getoond worden in de virtual cockpit?
Nee. Is bij vrijwel geen enkel VAG model het geval.
Je kunt zien wat er op Spotify draait en dat is het wel zo'n beetje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
The Eagle schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:27:
[...]

ID Buzz laat het wel zien in het schermpje bij het stuur maar dat is weer een ander systeem dan de virtual cockpit meen ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Aschtra schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:36:

Ja. Als je de native navigatie gebruikt (op iOS dus Kaarten en op Android Google Maps), dan zie je pijlen en hoeveel meter voor de afslag.

Maar that’s it, geen kaartje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
The Eagle schreef op zondag 7 april 2024 @ 20:27:
[...]

Ah jammer. Ik gebruik Youtube Music.

We gaan het zien straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aschtra schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:53:
[...]

Ah jammer. Ik gebruik Youtube Music.

We gaan het zien straks.
YT music zal ie ook wel laten zien in het display wat er draait vermoed ik. Tussen de klokken in een vierkantje. Maar meer ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:52:
[...]

YT music zal ie ook wel laten zien in het display wat er draait vermoed ik. Tussen de klokken in een vierkantje. Maar meer ook niet.
Ik kan bevestigen dat je info van CarPlay zoals muziek info van YouTube music kan zien in de cockpit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 14:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vt4cfQTs-q_iga9v0xqtjDixn4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IGpyTjsKhGFxtBXXKhhIgLSb.png?f=fotoalbum_large
Mijn kiwi groene Cupra 1P facelift (2010)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uberdude
Zo de eerste aanpassing in de 5f is een feit, originele MIB radio met Android auto en carplay

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIeowaD8_v3Ze_kEXy2Y_-L3kpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBXuUJKSvHAGGRNKMGk1BBcr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:25
Er zijn nieuwe kaarten uitgekomen op de site van >> Volkswagen <<.

Dus ik heb het kaartmateriaal voor mijn Seat Ibiza 6F (2018) weer geüpdatet. :)

Kies op de site voor: "Polo" en modeljaar 2017 en vervolgens Discover media.
Maak eerst een back-up van je bestaande SD. Pak de download uit met winrar en vervang alles in de map "maps". Plaats het originele bestand: overall.nds naar de map EEC\EEC_WLD en van je SD kaart en overschrijf het bestand. Je kaartmateriaal gaat dan van V2110_V18 naar V2210_V19.
De uitgebreide uitleg staat op het Seat-online forum.

Zelfs mijn Europa kaart die ik gekocht had op Aliexpress kon ik op deze manier updaten.
(het originele kaartje was te klein geworden voor de gehele Europa kaart.)

[ Voor 10% gewijzigd door Megapaul op 13-04-2024 10:18 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 12:44
Ik heb een Seat Leon uit 2017, met Android Auto/ Apple Carplay. Harstikke fijn natuurlijk.

Nu ben ik opzoek geweest naar manieren om de telefoon draadloos te kunnen verbinden met Android Auto (en ook opladen) Maar ik krijg dit niet aan de praat. Ik heb onder bij de usb aansluiting wel een vakje zitten
waarmee je draadloos zou kunnen verbinden met Android auto.

Onlangs in een nieuwe Skoda gereden, waarbij Android auto gelijk draadloos werkt. Nu vraag
ik mij af of er nog wat moet worden vrijgegeven in de software? Heb een Samsung S10e.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOYIWoj-5u6Z9RsOXnDskQxfsLQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L3vxXOqMlJezKgO8IqyMAcPM.jpg?f=user_large

[ Voor 69% gewijzigd door wiebjuh16 op 14-04-2024 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wiebjuh16 schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:45:
Ik heb een Seat Leon uit 2017, met Android Auto/ Apple Carplay. Harstikke fijn natuurlijk.

Nu ben ik opzoek geweest naar manieren om de telefoon draadloos te kunnen verbinden met Android Auto (en ook opladen) Maar ik krijg dit niet aan de praat. Ik heb onder bij de usb aansluiting wel een vakje zitten
waarmee je draadloos zou kunnen verbinden met Android auto.

Onlangs in een nieuwe Skoda gereden, waarbij Android auto gelijk draadloos werkt. Nu vraag
ik mij af of er nog wat moet worden vrijgegeven in de software?

[Afbeelding]
Iirc heb je dan een andere head unit nodig die ook wireless ondersteunt. Dat is zonder uitzondering een duur grapje.
Gelukkig zijn er ook wireless AA dongles voor tientjes werk te krijgen tegenwoordig. Zou dat eens proberen.

Wel een waarschuwing: wireless vreet energie en kan je telefoon heel warm doen worden. Er zijn gevallen bekend waarbij een iPhone uitschakelde omdat te warm. Android wordt ook behoorlijk heet kan ik melden :X
Voor korte stukjes te doen, voor langere stukken hang je hem toch aan de laadkabel en dan heb je al AA verbinding.

Maar wat voegt het toe voor je? Bedoel, ik heb AA met Waze en Spotify op mijn head unit, en dan de telefoon in de houder naast het stuur met Flitsmeister er op. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 12:44
The Eagle schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:20:
[...]

Iirc heb je dan een andere head unit nodig die ook wireless ondersteunt. Dat is zonder uitzondering een duur grapje.
Gelukkig zijn er ook wireless AA dongles voor tientjes werk te krijgen tegenwoordig. Zou dat eens proberen.

Wel een waarschuwing: wireless vreet energie en kan je telefoon heel warm doen worden. Er zijn gevallen bekend waarbij een iPhone uitschakelde omdat te warm. Android wordt ook behoorlijk heet kan ik melden :X
Voor korte stukjes te doen, voor langere stukken hang je hem toch aan de laadkabel en dan heb je al AA verbinding.

Maar wat voegt het toe voor je? Bedoel, ik heb AA met Waze en Spotify op mijn head unit, en dan de telefoon in de houder naast het stuur met Flitsmeister er op. Werkt prima :)
Aah! Maar ik heb wel dat draadloos laden vakje erin (zoals op afbeelding) en ga er vanuit dat dat moet werken... 8)7 Lijkt mij niet dat ze dat vakje wel inbouwen maar niet aansluiten ofzo..:P

En inderdaad, die paar keer dat ik dat met de Skoda heb gebruikt, werd mn telefoon ook vrij warm :o Ik was meer benieuwd of het werkend te krijgen was... :9

[ Voor 3% gewijzigd door wiebjuh16 op 14-04-2024 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat draadloos laden geeft maar een beperkte hoeveelheid kracht. Als de telefoon meer verbruikt dan ie bijgeladen wordt heb je alsnog een lege foon. Werd ooit gemaakt voor bluetooth en om als extra phonebox te dienen zodat je telefoon beter bereik had. Vraag me zelfs af of het überhaupt een draadloze laadfunctie heeft als ik dat icoontje zie, maar kan me vergissen :)

Daarbij: waarom je telefoon in een onhandig vakje leggen als je hem ook gewoon kunt gebruiken als display (dus gewoon met houder op ventilatie of raam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik vind het geen onhandig vakje. Heb nooit tijdens auto rijden m’n telefoon in m’n broekzak. Heel handig vakje om je telefoon dan op te laden. En de telefoon netjes weg te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Mijn telefoon laadt ook gewoon bij (in mijn Octavia, maar neem aan dat die van de Leon hetzelfde is) met gebruik van AndroidAuto wireless. En waarom dan mijn telefoon in de houder als AndroidAuto alles al op de headunit toont? (en wordt de telefoon ook iets minder warm van als het scherm uitstaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Sommige willen ook flitsmeldingen zien. Dat kan alleen als de telefoon zelf als ze Google Maps gebruiken of andere dienst voor navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 15:24
Dat vakje is gewoon alleen een draadloos laden vakje en heeft geen verdere functie ten opzichte van de headunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 22:25
Zelf gebruik ik naar volle tevredenheid draadloos android auto op de head unit d.m.v. AA Wireless. Op de telefoon draai ik Flitsmeister. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6sxHELCRdgk4bWF_FxXqCy_bUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFZo3bZuzFSXLY8y8YkeigOj.jpg?f=fotoalbum_largeIk heb geen last van een battery drain.en kom de dag prima door. Pas bij langere ritten gaat de telefoon aan de lader.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-09 09:01
Beste,

Geen idee of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar stel toch even de vraag.

Van het weekend bezig geweest in mijn Mii om de kabels van een Bluetooth/CarPlay schermpje via het dashboard weg te werken. Radio eruit, panelen onder het dashboard losgehaald, middenconsole eruit gehad.
Gisterochtend onderweg naar werk kwam ik erachter dat de verwarming niet meer warm wordt.
De airco, achterraam verwarming, blazen (alle standen) werken gewoon.

Ik heb online gelezen dat het mogelijk een zekering kan zijn, maar dit is niet het geval.

Verder ook geen andere technische storing op airbag lampje na (is wel eens eerder aangesprongen bij het verwijderen van de radio).

Wanneer je aan de tempratuur schakelaar draait heeft deze weinig tot geen weerstand, dit was namelijk voorheen wel zo.
Gisteravond wederom alles uit elkaar gehaald om te kijken of alles goed aangesloten zat. Zover ik kan zien is dit wel het geval.

Wanneer je aan de temperatuur schakelaar draait, draait de veer(?) aan de achterkant ook gewoon mee.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Tja, kan van alles zijn zekeringen al na gelopen?

Als je de spullenboel al losgehaald hebt en het lijkt allemaal goed aangesloten. Maar er is geen weerstand op de knoppen. Dan zou ik me richten op de knoppen en hoe dat in elkaar zit eventueel handboeken van het internet afplukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
We kunnen zaterdag weer aan de knutsel, originele higline achteruit rij camera voor in de bumper binnen gekregen. Ook nog bij de dealer een originele spoiler besteld, zat nog te kijken naar de sideskirts maar die waren me te duur Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-1NlbXwMw5-VgCISp2FvxdjEgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErMF3MOtZGrbNS8oz7bDRqC6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Uberdude schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:48:
We kunnen zaterdag weer aan de knutsel, originele higline achteruit rij camera voor in de bumper binnen gekregen. Ook nog bij de dealer een originele spoiler besteld, zat nog te kijken naar de sideskirts maar die waren me te duur [Afbeelding]
Als je camera niet aan gaat met je pdc knop maar wel met achteruit, dan moet je even je gateway updaten en parametriseren. Dan doet ie het altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Rainesh schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:53:
[...]

Als je camera niet aan gaat met je pdc knop maar wel met achteruit, dan moet je even je gateway updaten en parametriseren. Dan doet ie het altijd :)
Kijk een man met ervaring, dan heb ik gelijk een vraag. Waar moet ik de witte draad aansluiten? lijkt me een plus draad aangezien ik can high,can low, 2 draden voor de camera zelf en een massa heb. zit een vrouwlijke connector aan die in de quadlock past. Heb er namelijk geen aansluitschema bij gekregen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Uberdude schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:39:
[...]

Kijk een man met ervaring, dan heb ik gelijk een vraag. Waar moet ik de witte draad aansluiten? lijkt me een plus draad aangezien ik can high,can low, 2 draden voor de camera zelf en een massa heb. zit een vrouwlijke connector aan die in de quadlock past. Heb er namelijk geen aansluitschema bij gekregen...
YouTube: VW Golf MK7 (5G) RVC High retrofit, part 1: rear view camera test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
To_Tall schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:57:
Tja, kan van alles zijn zekeringen al na gelopen?

Als je de spullenboel al losgehaald hebt en het lijkt allemaal goed aangesloten. Maar er is geen weerstand op de knoppen. Dan zou ik me richten op de knoppen en hoe dat in elkaar zit eventueel handboeken van het internet afplukken?
Ik heb niet alle zekeringen nagelopen, maar de gene die overeenkomen (met de handleiding) die met de verwarming te maken heeft.

Hoe kan ik makkelijk een zekering testen zonder de hele boel los te halen?

Komend weekend zal ik nogmaals alles nog keer loshalen en nogmaals nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Auto zekeringen zijn doorzichtig. Als deze door is zie je dat eigenlijk wel direct. Wil je het zeker weten multi meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
To_Tall schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:24:
Auto zekeringen zijn doorzichtig. Als deze door is zie je dat eigenlijk wel direct. Wil je het zeker weten multi meter.
Gisteren alle zekeringen nagelopen met een multimeter, alles was goed.

Wederom het hele dashboard eruit gesloopt en kwam een connector tegen die los hing. Aan deze connector zat een soort veer die achter de controls vast zit, maar moet ook ergens, helemaal achterin het dashboard verbonden worden. Deze is dus losgekomen toen ik de radio los haalde.

Gek systeem (want er zit namelijk geen clipje aan waar deze in klikt en trek je zo los). Deze weer verbonden en alles werkt weer zoals voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
Ik ben op zoek naar een goede veilige manier om mijn Samsung Galaxy S24 Ultra te bevestigen in een Seat Ibiza Station uit 2017.

Veel/alle(?) luchtroosterhouders zullen gezien de afwijkende ronde vormen niet passen.
Houders die geplakt moeten worden hebben niet de voorkeur, idem voor houders met een zuignap. Maar beide opties heb ik nog niet volledig afgeschreven.

Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn de mounts van Brodit voor de Seat Ibiza waar vervolgens een houder op bevestigd kan worden:
Brodit Left Mount
Brodit Center mount (deze heeft de voorkeur van de twee)

De foto's die ik tot nu toe gezien heb lijken van oude modellen te zijn. Hierdoor kan ik niet goed inschatten hoe dit uit zal gaan pakken ten opzichte van mijn MIB2 infotainment console (zoals deze) die ik wil blijven gebruiken/bedienen om middels Android Auto met name Google Maps te draaien. Hiervoor moet ik helaas ook nog een usb kabel laten hangen/bevestigen om uit te komen bij de usb aansluiting achter de versnellingspook.

Heeft iemand ervaring met deze mounts of wellicht ervaring met andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
PKing83 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:35:
Ik ben op zoek naar een goede veilige manier om mijn Samsung Galaxy S24 Ultra te bevestigen in een Seat Ibiza Station uit 2017.

Veel/alle(?) luchtroosterhouders zullen gezien de afwijkende ronde vormen niet passen.
Houders die geplakt moeten worden hebben niet de voorkeur, idem voor houders met een zuignap. Maar beide opties heb ik nog niet volledig afgeschreven.

Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn de mounts van Brodit voor de Seat Ibiza waar vervolgens een houder op bevestigd kan worden:
Brodit Left Mount

De foto's die ik tot nu toe gezien heb lijken van oude modellen te zijn. Hierdoor kan ik niet goed inschatten hoe dit uit zal gaan pakken ten opzichte van mijn MIB2 infotainment console (zoals deze) die ik wil blijven gebruiken/bedienen om middels Android Auto met name Google Maps te draaien. Hiervoor moet ik helaas ook nog een usb kabel laten hangen/bevestigen om uit te komen bij de usb aansluiting achter de versnellingspook.

Heeft iemand ervaring met deze mounts of wellicht ervaring met andere alternatieven?
Toen ik nog een Ibiza had heb ik die routes maar opgegeven, alles bleef toch eraf vallen of niet goed zitten.
Heb de radio unit maar vervangen door een Android unit, alhoewel ik niet weet hoe dat op een 2017 model zal gaan, mijne was 2012 en er zat niet echt een infotainment in, dus niks waar rekening mee moest houden.

Hooguit dat je iets vast maakt aan de rand van het dashboard, alleen ik kon niks vinden wat het "uit het zicht doet", alles belemmerde het zicht op de weg.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoKwJVe014BPd4-w0h4_UHqRaIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p1tKqI8tsFmGD7EvVgWk18O7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAceOYU4asFSHctQ0HdJbqL2lCw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jEvZFqzfXA3xF3dPJgR3DoNy.png?f=user_large

Maar of zoiets bestaat niet of kan ik gewoon niet vinden, tja, ik ben wel op veiligheid gefocust, en zicht belemerren is alles behalve veilig, dus niet gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door grasmanek94 op 25-04-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheavy3
  • Laatst online: 18:45

Brodit Left Mount

Als je de midden rooster omdraai dan valt hij niet naar beneden en kan je en ventilatierooster klip gebruiken.
Zo heb ik het in mijn ibiza toen ook gedaan.
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

[ Voor 10% gewijzigd door fheavy3 op 25-04-2024 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:28

Brodit Left Mount

Als je Android auto gebruikt is er geen reden meer om je telefoon in het zicht te hebben toch?

Brodit is wel goed spul veelal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

nooberke schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:13:
[...]

Als je Android auto gebruikt is er geen reden meer om je telefoon in het zicht te hebben toch?

Brodit is wel goed spul veelal!
Zeker wel. Zo groot is dat scherm nou ook weer niet ;)
Hoofdscherm split screen met navi en Spotify, telefoonscherm voor Flitsmeister :Y)

Wij hebben het hier opgelost door een houder met zuignap te nemen aan ruit vastgemaakt, en dan pal naast stuur / klokken winkel. Dat werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
The Eagle schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:18:
[...]

Zeker wel. Zo groot is dat scherm nou ook weer niet ;)
Hoofdscherm split screen met navi en Spotify, telefoonscherm voor Flitsmeister :Y)

Wij hebben het hier opgelost door een houder met zuignap te nemen aan ruit vastgemaakt, en dan pal naast stuur / klokken winkel. Dat werkt prima :)
Werkt inderdaad prima, zelf heb ik dat een tijdje gedaan maar miste wel de zaligheid van even tegen passagier zeggen "zet eens x of y aan/op" op de navi of Spotify oid. "Smart"(er) assistant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ja gezien je Android Auto gebruik... Telefoon gewoon netjes wegleggen.
Wat voor voordelen heeft het?

Enige wat ik hoor is FlitsMeister van andere hier is FlitsMeister.

Ik rij ook niet altijd netjes 100, maar rij geen boetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Of je er nou FM of iets anders op draait: je smartphone in de houder naast het stuur geeft gewoon extra screen real estate :)
Genoeg mensen die hem voor teams / videoconferencing gebruiken ook bijvoorbeedl. Met cam aan lijkt me dat wat lastig gaan als ie ergens in een donker hoekje ligt :+
grasmanek94 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:24:
[...]

Werkt inderdaad prima, zelf heb ik dat een tijdje gedaan maar miste wel de zaligheid van even tegen passagier zeggen "zet eens x of y aan/op" op de navi of Spotify oid. "Smart"(er) assistant :+
Que? Als jij split screen aan hebt en je drukt op Spotify, wordt spotify ineens fullscreen en kun je dus prima browsen etc. Dat zou ooit anders kunnen zijn gewest, maar ik denk dat je dan een paar jaar terug praat ofzo.Spotify is ook met zijn tijd meegegaan en inmiddels kun je prima tijdens het rijden via de mainunit browsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
The Eagle schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:32:
Spotify is ook met zijn tijd meegegaan en inmiddels kun je prima tijdens het rijden via de mainunit browsen :)
Ben te bang voor een ongeluk, ik doe dat niet. Ik vertrouw mijzelf er niet op dat ik tegelijk kan rijden en een telefoon kan bedienen. Daarom ben ik ook zo'n freak dat alles het liefst perfect moet werken en doodgeautomatiseerd wordt op mijn telefoon :D (stel Spotify stopt met spelen dan vangt een ander programmatje dat op en forceert ie Spotify opnieuw aan, en om iets af te spelen, hulde aan "Check if media is playing" in "Automate")

[ Voor 30% gewijzigd door grasmanek94 op 26-04-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
Doel van telefoon is inderdaad met name Flitsmeister. Tijdens het rijden bedien ik de telefoon sowieso niet met de hand maar ik zie wel graag welke bijzonderheden op welke afstand in het vooruitzicht liggen.

Heb de telefoon nu plat liggen achter de versnellingspook over de linker cupholder (zoals in bovenstaande foto van grasmanek94). Gevolg is dat de telefoon bij het wegrijden en in bochten al snel kan kan gaan glijden. Bovendien is dit wel erg laag waardoor ik mij ogen langer van de weg houd dan ik fijn vind.

Ik wil de telefoon meer binnen mijn gezichtsveld maar tegelijkertijd ook niet zo dat deze het zicht door de voorruit belemmert.
Vandaar dat de Brodit center mount tussen de twee luchtroosters in het midden me een optie lijkt. Zal een kwestie van proberen worden om te kijken of het bevalt denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zal van het weekend een foto maken voor je hoe het bij ons zit als ik er aan denk. Met de juiste houder op de ruit mis je nauwelijks zicht door je ruit. Dat moet je idd niet willen beperken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

grasmanek94 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:19:
[...]

Ben te bang voor een ongeluk, ik doe dat niet. Ik vertrouw mijzelf er niet op dat ik tegelijk kan rijden en een telefoon kan bedienen. Daarom ben ik ook zo'n freak dat alles het liefst perfect moet werken en doodgeautomatiseerd wordt op mijn telefoon :D (stel Spotify stopt met spelen dan vangt een ander programmatje dat op en forceert ie Spotify opnieuw aan, en om iets af te spelen, hulde aan "Check if media is playing" in "Automate")
Dan wens ik je veel succes de komende jaren. Je telefoon en zijn software veranderen regelmatig, maar je AA software van je auto nauwelijks. Op een gegeven moment werkt dat gewoon niet lekker meer en daar kan geen automation tegenop. Mark my words en succes met de freakout tzt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Wat is de reden van flitsmeister apart op telefoon?
Ik navigeer met Apple navigatie maar krijg gewoon meldingen van Flitsmeister. Ook door de apple carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Aschtra schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:57:
Ik navigeer met Apple navigatie maar krijg gewoon meldingen van Flitsmeister. Ook door de apple carplay.
Ja precies, snap het ook niet zo goed. Enige voordeel is met apart FM dat je zelf op het scherm kan kijken of er binnenkort of uberhaupt op de huidige weg een flitser oid staat, maar dat wordt ook tijdig vooraf doorgegeven.
Verder zit mijn iPhone gewoon in mijn zak of ligt aan de lader in de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Aschtra schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:57:
Omdat FM, in ieder geval bij mij op Android, niet 100% betrouwbaar is.
Soms loopt deze vast en start ie wel op.
Soms start deze gewoon niet op.

Zelfs wat extra automatisering voor FM die ik heb gemaakt kan niet alle issues detecteren of oplossen.
En voordat mensen erop springen dat ik de standaard dingen vergeten ben zoals meldingen toestaan, achtergrond draaien toestaan, OS apps optimalisatie uitzetten voor FM, etc,.. allemaal gedaan. Zelfde gedrag op al mijn telefoons en bij telefoons bij wat andere mensen die ik ken die FM gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door grasmanek94 op 29-04-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^ Dat geldt voor wel meer apps.
Wat het is: je auto wordt met en stukje software uitgeleverd. Je Android OS, Android Auto en de andere apps ook, maar die ontwikkelingen gaan veel sneller en daar zit dus een veel kortere lifecycle cyclus op. Een auto rij je mestal 5 jaar of langer. In die tijd verslijten de meesten een stuk of 3 telefoons of meer, met wisselende android versies etc. Maar vrijwel zonder update van de het OS van de headunit.
Een auto uit 2017 is getest met de android (auto) van die tijd. Dat was een van de eerste. Die auto rijdt nu nog rond. Maar of het werkt met de laatste AA en apps is maar afwachten. Die apps worden ook niet voor de auto ontwikkeld, maar voor de smartphone ;)

TL;DR: YMMV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:41
Net de "nieuwe" Seat Leon ST PHEV (2020) ontvangen. Merk wel dat als ik de oprit oprijd dat het interieur achter dan behoorlijk kraakt. Is dat een bekend probleem met dit model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
The Eagle schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:27:
^^ Dat geldt voor wel meer apps.
Wat het is: je auto wordt met en stukje software uitgeleverd. Je Android OS, Android Auto en de andere apps ook, maar die ontwikkelingen gaan veel sneller en daar zit dus een veel kortere lifecycle cyclus op. Een auto rij je mestal 5 jaar of langer. In die tijd verslijten de meesten een stuk of 3 telefoons of meer, met wisselende android versies etc. Maar vrijwel zonder update van de het OS van de headunit.
Een auto uit 2017 is getest met de android (auto) van die tijd. Dat was een van de eerste. Die auto rijdt nu nog rond. Maar of het werkt met de laatste AA en apps is maar afwachten. Die apps worden ook niet voor de auto ontwikkeld, maar voor de smartphone ;)

TL;DR: YMMV ;)
Dat klopt niet helemaal. Wellicht met de AA versie maar de apps staan sowieso volledig los van de headunit. Ik denk zelfs dat de AA/Carplay versie ook niks uitmaakt want het is eigenlijk niks meer dan een verkapte projectie van jou software op de telefoon naar bedraad of wifi op het scherm. Je smartphone verzorgd ook alle rekenkracht en het beeld, nogmaals daar heeft je headunit dus niks mee te maken.

Het gevaarlijke bij AA is en blijft dat er 100 verschillende fabrikanten en software versies zijn en ook verschillende toestellen, van verschillende prijsklasses. Kan dus zomaar zijn dat een Android toestel hardwarematig niet sterk genoeg is.

Wil niet als een Apple fanboy klinken en niet zijn, maar doordat Apple zo dichtgetimmerd is kun je er wel altijd vanuit gaan dat als het toestel Carplay ondersteund dat ook goed werkt.

Zit zelf in de verkoop van bedrijfswagens (dus zelfde navi systemen als bij VAG personenwagens) en merk hiermee ook vrijwel altijd alleen problemen bij Android telefoons. Als klanten een iPhone hebben gaat het eigenlijk altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Hmm. Mijn Seat Leon ST is toch niet besteld. Kreeg gisteren te horen dat Seat de Leon bestellingen niet meer aanneemt i.v.m. een komende facelift. Zeer kut want iedere auto die ik voor ogen had zat net midden in een facelift. Heb ik een ander kunnen kiezen krijgt die midden in process een facelift :(

Gelukkig was er een voorraad model met dezelfde specificaties als mijn bestelling dus die gaat klaar gemaakt worden voor mij. Kan ook nog sneller geleverd wordend dus toch nog geluk I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik kreeg gisteren een melding dat ik mijn daglichtrijlichten moest controleren. ik ben uitgestapt en niks geks geconstateerd. de volgende dag was de melding weg. iemand eerder meegemaakt hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:55
Farabi schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:57:
ik kreeg gisteren een melding dat ik mijn daglichtrijlichten moest controleren. ik ben uitgestapt en niks geks geconstateerd. de volgende dag was de melding weg. iemand eerder meegemaakt hier?
Ik heb, toen ik mijn leon net had, een aantal keer zo'n melding gehad voor de mistverlichting rechtsvoor (meen ik). Dat is toen opgelost met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Hoenderop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 10:40
Kreeg een melding in de Seat Connect app dat er overgestapt moet worden op de My Seat app. Inmiddels geïnstalleerd maar als ik naar het klimatiseringsmenu ga toont hij de temperatuur in Fahrenheit.. enig idee hoe ik dit op Celsius krijg in de app?

Mocht het nodig zijn, ik gebruik een Samsung Galaxy S23.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
Ik zat ook te kijken naar mijn Seat Connect, mijn abbo verliep binnenkort. De prijzen lijken significant lager te zijn dan eerder. 2 jaar geleden betaalde ik 229 euro voor 2 jaar, nu slechts 115 euro voor 2 jaar.

Vind persoonlijk de gehele navigatie integratie erg prettig werken, die 115 euro dus wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15

DvE

ORA-00000

Mis wel weer inzicht of m'n ramen gesloten zijn, je lichten uit zijn en een duidelijke indicatie of je auto nu op slot zit (dat is nu blijkbaar een stukje tekst boven de knoppen wat als je auto gesloten is niet zichtbaar is, heel intuïtief).
De oude Connect app was veel beter.
Al een discussie gehad met twitter Seat_NL en ook gewezen op de slechte reviews van de nieuwe app.
Is geen verbetering op dit moment in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
DvE schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:26:
Mis wel weer inzicht of m'n ramen gesloten zijn, je lichten uit zijn en een duidelijke indicatie of je auto nu op slot zit (dat is nu blijkbaar een stukje tekst boven de knoppen wat als je auto gesloten is niet zichtbaar is, heel intuïtief).
De oude Connect app was veel beter.
Al een discussie gehad met twitter Seat_NL en ook gewezen op de slechte reviews van de nieuwe app.
Is geen verbetering op dit moment in ieder geval.
Ik heb de auto gekoppeld aan home assistant.
De data die jij mist wordt nog wel doorgegeven en meer zelfs :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15

DvE

ORA-00000

To_Tall schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 07:30:
[...]

Ik heb de auto gekoppeld aan home assistant.
De data die jij mist wordt nog wel doorgegeven en meer zelfs :-).
Dat geloof ik best. De oude app heb ik ook nog op m'n telefoon (werkt ook nog wel, voorlopig) en laat nog wel dit soort info zien. Heel vreemd.
Beetje een Sonos App update manier.... we laten de helft qua functionaliteit weg want we willen vooral een funky nieuwe layout pushen.
Pagina: 1 ... 80 ... 87 Laatste