Het gaat in dit topic voornamelijk over het nieuwe spul (grote wens hoor, daar niet van, en bezitten ook nog een Ibiza ST 2011) maar hoop dat iemand mij kan helpen.
Naast de Ibiza hebben wij ook nog een Seat Arosa (bj. 2001). Al sinds wij deze hebben, werkt helaas de afstandsbediening voor de centrale vergrendeling niet. Geen probleem, de sleutel zelf werkt prima voor het openen van de deuren en starten van de auto. Daarnaast hebben we nog een tweede sleutel, de simpele versie zonder knoppen etc.
In een poging de afstandsbediening aan de praat te krijgen heb ik in het verleden al eens geprobeerd om de batterij te vervangen. Helaas lijkt er iets mis te zijn op het printplaatje. Sowieso zijn enkele onderdelen wit uitgeslagen. Maar, na verwisselen van batterij lijkt hij te reageren. Hoopvol! Echter na enkele malen doet hij opnieuw niets.
Goed, fast forward naar een maand terug. Opnieuw eens 'prutsen' met de afstandsbediening. Weer eens een verse batterij er in. Zelfde beeld, in het begin lijkt hij te werken (lampje knippert bij indrukken knop) maar bij de auto gebeurt niets. Na enkele maken reageert de AB niet meer op indrukken van de knoppen. Daarom mijn vermoeden dat er wat mis is met de printplaat.
Echter, wat wel een probleem is: sinds deze laatste poging krijgen we de auto niet meer gestart. De startmotor slaat aan, de auto slaat aan om na een seconde uit te vallen. Startonderbreker grijpt dus in... balen! Echter het verwisselen van de batterij staat (bij deze simpele) sleutels volgens mij niet in verband met de transponder.
Iemand nog een gouden tip behalve naar de
geldwolven dealer te gaan om opnieuw in te leren? Ondanks dat de auto net weer gekeurd is, is het een oudje die max €750 waard is. Om er dan €150 a €200 tegenaan te gooien... dat is ie niet meer waard. Echter voel ik wel het risico van maar 1 werkende sleutel