| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik herken me niet in je probleem, dus dat laat ik verder even achterwege. Ik durf echter met redelijke zekerheid te zeggen dat een agent geen WOK-melding kan aanmaken gezien er niks mis is met de technische staat van de auto. Die is namelijk door de RDW met het dodehoeksysteem toegelaten en op kenteken gezet, (op die enkeling na die 't wellicht achteraf heeft in laten bouwen, neem niet weg dat het een toegelaten systeem is).grasmanek94 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
Ik schets de situatie vanaf een buitenstaander die in een andere auto zit, en de auto die dergelijke functie heeft benaderd (soms met een significant snelheidsverschil door verschillende omstandigheden, o.a. file rijden).
[...]
Wat je zegt klopt, maar;
- Bij een significant snelheidsverschil gebeuren er 2 dingen:
1) Het icoontje op de spiegelkap gaat aan (soms in de nacht met redelijk forse helderheid) en gaat spoedig weer uit, komt over als een enkele knipper
2) Als naderende bestuurder moet ik alert zijn en erg snel reageren om onveilige situaties te voorkomen, een oranje lampje dat begint met branden = eerste dat in mij op hoort te komen; "iemand doet knipperlicht aan en wil naar mijn rijstrook" (dat is de meest veilige gedachtegang)
Ook bij kleinere snelheidsverschillen speelt dit in mindere mate, maar de alertheid hoort er nog steeds te zijn.
Ik heb al vaak zat in mijn 200.000km+ ervaring andermans fouten op mogen vangen (en tot nu toe hebben andere bestuurders ook al mijn fouten prima opgevangen, ben ik blij om!); maar door ervaringen op de weg, ben ik aangeleerd door andere niet-zo-handige bestuurders... om ervanuit te gaan dat er bij een 1x knip hun wagen voor mij gegooid wordt, of het veilig is of niet boeit ze niet. Dan heb ik al liever dat iemand zonder knipperlicht rustig aan van rijstrook wisselt, daar kan ik beter op anticiperen / voorspellen.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het nog steeds ontzettend moeilijk is, en veel energie kost voor mij, om van mijn kant uit verschillend rijgedrag / reactie te forceren bij "iemand knippert 1x en gooit zijn wagen naar mijn rijstrook" tegenover "iemand zijn blinde hoek sensor gaat af". Dit blijft in sommige situaties moeilijk. Al heb ik na 0.1s-0.5s vaak wel door of het blindehoekdetectie is of een knipperlicht.
Maar sommige lui zijn zo enthousiast in rijstroken wisselen na 1x knipperen dat zelfs 0.5s observatietijd (+daarna nog tijd om een reactie maneuver uit te voeren) soms gewoon te traag is. Nog nooit een ongeluk gehad dus hopelijk houden zo, maar ik ben benieuwd hoe dat over 10-20 jaar gaat voor mij. Ik verwacht dat ik dan een langere reactietijd heb, en dus fouten slechter opvang. De beste reactie is niet altijd remmen, omdat bumperkleven erg geliefd en genormaliseerd is onder een groot deel van de bestuurders in Nederland.
Dat de Leon KL naar binnen schijnt ipv naar buiten is gewoon perfect (vind ik dan) en goed doordacht, bezorgt mijn auto andere bestuurders niet zoiets wanneer ze mij inhalen. En zolang andere bestuurders dat licht niet kunnen zien voldoet het ook nog aan de RVV en zal er dus geen WOK op mogen komen. Maar ik ben dus benieuwd hoe dat met die andere auto's zit, zoals ik als zei, een geïrriteerd politieagent die een slechte dag heeft mag denk ik, technisch gezien, een WOK melding maken voor alle auto's die zo'n feature hebben.
Kijk ik hoop natuurlijk dat dat waar is en/of het gewoon gedoogd wordt, en dat zo'n mens dat perse anderen het leven moeilijk wil maken op dit punt niks kan. Waarschijnlijk heb je ook gelijk, want in NL is de papieren rompslomp groot als het om auto's gaat (heb ik het gevoel).TMobile schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:34:
[...]
Ik durf echter met redelijke zekerheid te zeggen dat een agent geen WOK-melding kan aanmaken gezien er niks mis is met de technische staat van de auto. Die is namelijk door de RDW met het dodehoeksysteem toegelaten en op kenteken gezet, (op die enkeling na die 't wellicht achteraf heeft in laten bouwen, neem niet weg dat het een toegelaten systeem is).
Maar verder.. door de keuring (hetzij APK of algemene keuring) komen betekent niet dat de auto direct na de keuring gegarandeerd op eigen kracht vooruit kan komen. Dus hoe serieus ik die keuringen moet nemen weet ik ook niet.
[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 16-10-2023 08:47 ]
Ik kan mij hier niet helemaal in vinden. De meeste auto's van tussen de 10 á 15 jaar oud hebben wel een comfort knipper functie. Het knipperlicht gaat dan altijd 3x (of 5x afhankelijk van wat er ingesteld is bij sommige merken) knipperen bij één keer kort bedienen.grasmanek94 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
Ik schets de situatie vanaf een buitenstaander die in een andere auto zit, en de auto die dergelijke functie heeft benaderd (soms met een significant snelheidsverschil door verschillende omstandigheden, o.a. file rijden).
[...]
Wat je zegt klopt, maar;
1) Het icoontje op de spiegelkap gaat aan (soms in de nacht met redelijk forse helderheid) en gaat spoedig weer uit, komt over als een enkele knipper
2) Als naderende bestuurder moet ik alert zijn en erg snel reageren om onveilige situaties te voorkomen, een oranje lampje dat begint met branden = eerste dat in mij op hoort te komen; "iemand doet knipperlicht aan en wil naar mijn rijstrook" (dat is de meest veilige gedachtegang)
Ook bij kleinere snelheidsverschillen speelt dit in mindere mate, maar de alertheid hoort er nog steeds te zijn.
Ik heb al vaak zat in mijn 200.000km+ ervaring andermans fouten op mogen vangen (en tot nu toe hebben andere bestuurders ook al mijn fouten prima opgevangen, ben ik blij om!); maar door ervaringen op de weg, ben ik aangeleerd door andere niet-zo-handige bestuurders... om ervanuit te gaan dat er bij een 1x knip hun wagen voor mij gegooid wordt, of het veilig is of niet boeit ze niet. Dan heb ik al liever dat iemand zonder knipperlicht rustig aan van rijstrook wisselt, daar kan ik beter op anticiperen / voorspellen.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het nog steeds ontzettend moeilijk is, en veel energie kost voor mij, om van mijn kant uit verschillend rijgedrag / reactie te forceren bij "iemand knippert 1x en gooit zijn wagen naar mijn rijstrook" tegenover "iemand zijn blinde hoek sensor gaat af". Dit blijft in sommige situaties moeilijk. Al heb ik na 0.1s-0.5s vaak wel door of het blindehoekdetectie is of een knipperlicht.
Maar sommige lui zijn zo enthousiast in rijstroken wisselen na 1x knipperen dat zelfs 0.5s observatietijd (+daarna nog tijd om een reactie maneuver uit te voeren) soms gewoon te traag is. Nog nooit een ongeluk gehad dus hopelijk houden zo, maar ik ben benieuwd hoe dat over 10-20 jaar gaat voor mij. Ik verwacht dat ik dan een langere reactietijd heb, en dus fouten slechter opvang. De beste reactie is niet altijd remmen, omdat bumperkleven erg geliefd en genormaliseerd is onder een groot deel van de bestuurders in Nederland.
Dat de Leon KL naar binnen schijnt ipv naar buiten is gewoon perfect (vind ik dan) en goed doordacht, bezorgt mijn auto andere bestuurders niet zoiets wanneer ze mij inhalen. En zolang andere bestuurders dat licht niet kunnen zien voldoet het ook nog aan de RVV en zal er dus geen WOK op mogen komen. Maar ik ben dus benieuwd hoe dat met die andere auto's zit, zoals ik als zei, een geïrriteerd politieagent die een slechte dag heeft mag denk ik, technisch gezien, een WOK melding maken voor alle auto's die zo'n feature hebben.
Wanneer je het knipperlicht helemaal "in klikt" en dan handmatig "uit klikt", in mijn ervaring, in de meeste auto's knippert het dan exact zo vaak als dat de bestuurder het toe staat (en dat kan zelfs 1x zijn), en is er geen comfort knipper licht functie actief. Comfort knipperlichten werken over het algemeen alleen als men de knipperpook "half" (net voor de "klik" in positie) indrukt en vrijwel meteen los laat.oezie schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:54:
[...]
Ik kan mij hier niet helemaal in vinden. De meeste auto's van tussen de 10 á 15 jaar oud hebben wel een comfort knipper functie. Het knipperlicht gaat dan altijd 3x (of 5x afhankelijk van wat er ingesteld is bij sommige merken) knipperen bij één keer kort bedienen.
Ik zou je zo 1-2-3 op meerdere auto's (Renault, Toyota, VW/Audi/Seat/Skoda/Porche, Volvo, Kia) een accurate demonstratie kunnen geven om met opzet, consistent, 1x te knipperen; idem voor 2, 3 of 4 maal.
In de wat oudere auto's (6+ jaar) kan je bij sommige ook nog zoiets doen als "(minimaal) de knipper hendel" (blijven) tikken om zo snel en zo vaak te knipperen als je zelf wil.. daar kijken mensen van op
BMW/Peugeot/Citroen/Nissan weet ik niet hoe dat daar zit, heb ik nooit in gereden, dus mijn stelling zal voor die auto's mogelijk niet toepasbaar zijn.
Andere merken zoals Mercedes (iig in auto's t/m ~2018 lijkt mij) valt mij op dat 1x knipperen daar gewoon mogelijk is maar ik zou niet weten hoe want heb er ook nooit in gereden.
[ Voor 31% gewijzigd door grasmanek94 op 16-10-2023 09:42 ]
Het klopt wat je zegt. Alleen lijkt mij dit meer moeite dan net voor de klik indrukken. De automobilisten die slechts 1x knipperen zijn de vaak toch meer gehaaste of luie bestuurders. Dan zou het juist vreemd zijn dat deze bestuurders meer moeite doen om slechts 1x te knipperen. Mijn ervaring is dan ook dat deze bestuurders eerder vergeten hun knipperlicht weer uit te schakelen.grasmanek94 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:31:
[...]
Wanneer je het knipperlicht helemaal "in klikt" en dan handmatig "uit klikt", in mijn ervaring, in de meeste auto's knippert het dan exact zo vaak als dat de bestuurder het toe staat (en dat kan zelfs 1x zijn), en is er geen comfort knipper licht functie actief. Comfort knipperlichten werken over het algemeen alleen als men de knipperpook "half" (net voor de "klik" in positie) indrukt en vrijwel meteen los laat.
Ik zou je zo 1-2-3 op meerdere auto's (Renault, Toyota, VW/Audi/Seat/Skoda/Porche, Volvo, Kia) een accurate demonstratie kunnen geven om met opzet 1, 2, 3 of 4 keer te knipperen.
BMW/Peugeot/Citroen/Nissan weet ik niet hoe dat daar zit, heb ik nooit in gereden, dus mijn stelling zal voor die auto's mogelijk niet toepasbaar zijn.
Andere merken zoals Mercedes valt mij op dat 1x knipperen daar gewoon mogelijk is maar ik zou niet weten hoe want heb er ook nooit in gereden.
Peugeot en Nissan werken hetzelfde. Ik weet dat BMW en Mercedes zo een digitale knipperlicht hebben waarbij de klik in principe gewoon een knop indrukken is. Je moet dan de hendel nog een keer in dezelfde richting "klikken" om hem uit te schakelen. Overigens hebben ze wel de comfort functie welke wordt geactiveerd door net voor de klik te stoppen net zoals de andere merken.
Ik heb gisteren een uurtje in het donker gereden, ondanks specifiek erop letten heb ik geen enkel dodehoekwaarschuwingslampje gezien. Ik ben vrij hoog sensitief maar ook nooit eerder verwarring gehad daardoor.grasmanek94 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:56:
[...]
[...]
Wat je zegt klopt, maar;
Mijn ouders rijden een Ford Kuga, daar zit hij ook in de spiegel...maar is een relatief klein lampje.
Daarnaast mogen deze lampjes zeker wel en zijn EU goedgekeurd. Dit is puur een lampje voor een hulpsysteem en niet een lampje wat continu brand. Daar gaat dit om
[ Voor 37% gewijzigd door Antera op 16-10-2023 17:47 ]
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Bij mijn Leon PHEV kan dat wel als je een connect abonnement hebt, dus ik denk dat het dan bij jouw auto ook wel zou gaan. Anders even bij de dealer navragen.K123H schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:53:
Hallo, weet iemand of het voorverwarmen van de auto via mobiel (seat connect) mogelijk is bij de huidige Tarraco PHEV variant? Ik vind het lastig te vinden bij welke modellen dit nu precies kan. Alvast bedankt
[ Voor 42% gewijzigd door Tom Hoenderop op 20-10-2023 19:54 ]
Mijn vragen hoe werkt over het algemeen de dode hoek detectie rechts bij juliie? Links werkt hij bij ons perfect echter rechts ziet hij gewoon meer dan de helft niet. L+R zijn bij mijn weten dezelfde systemen dus die zouden het ook gelijkwaardig moeten doen.
En het wisselen van gebruiker via het infotainment systeem, hoelang neemt dat in beslag. Het duurt bij ons meestal een kwartier voor dat je kunt gaan rijden en alle functies beschikbaar zijn
Er zit wel wat logica in het systeem waardoor de dode hoek indicatie alleen aan gaat als de auto denkt dat er een risico is dat je het andere voertuig niet gezien hebt. Dus pas als je 'langer' naast een voertuig rijd of een voertuig jou inhaalt gaat de indicatie ook aan. Als je zelf iemand 'vlot' inhaalt zal de dode hoek indicatie uitblijven. Daarom kan het dus wel lijken dat de rechter het minder goed doet, immers haal je zelf vaker voertuigen die rechts van je rijden in en wordt je zelf vaker via links ingehaald (hoop ik danf.keller schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:40:
Mijn vragen hoe werkt over het algemeen de dode hoek detectie rechts bij juliie? Links werkt hij bij ons perfect echter rechts ziet hij gewoon meer dan de helft niet. L+R zijn bij mijn weten dezelfde systemen dus die zouden het ook gelijkwaardig moeten doen.
Hier doen we dat al niet meer. Duurt inderdaad erg langs soms (lijkt ook af te hangen van de internetverbinding van de auto?). Als het systeem al niet gewoon crashed hierop...En het wisselen van gebruiker via het infotainment systeem, hoelang neemt dat in beslag. Het duurt bij ons meestal een kwartier voor dat je kunt gaan rijden en alle functies beschikbaar zijn
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
[...]
Er zit wel wat logica in het systeem waardoor de dode hoek indicatie alleen aan gaat als de auto denkt dat er een risico is dat je het andere voertuig niet gezien hebt. Dus pas als je 'langer' naast een voertuig rijd of een voertuig jou inhaalt gaat de indicatie ook aan. Als je zelf iemand 'vlot' inhaalt zal de dode hoek indicatie uitblijven. Daarom kan het dus wel lijken dat de rechter het minder goed doet, immers haal je zelf vaker voertuigen die rechts van je rijden in en wordt je zelf vaker via links ingehaald (hoop ik dan
inhalen doen wij niet vlot, 10-15 km verschil, dus dat zou hij mijns inziens gewoon moeten registreren, omdat links of het nu met 5-15 km verschil of dat ze met mach 2 aan komen blazen hij wel alles ziet
Bij een normale auto is dat al snel genoeg om de indicatie niet aan te laten gaan. Dat valt al onder 'vlot'. Je moet echt naast een auto blijven hangen of bijv. een vrachtwagen traag inhalen voor hij aangaat.f.keller schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:07:
[quote]ShadowLord schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:24:
inhalen doen wij niet vlot, 10-15 km verschil, dus dat zou hij mijns inziens gewoon moeten registreren, omdat links of het nu met 5-15 km verschil of dat ze met mach 2 aan komen blazen hij wel alles ziet
Zover ik weet is dit zo gedaan om te voorkomen dat je een 'knipperlicht' krijgt in je auto omdat je gewoon normaal op de snelweg rijd en auto's inhaalt. Hij gaat dus pas aan op het moment dat je risico loopt een voertuig niet gezien te hebben (je wordt zelf ingehaald) of vergeten te zijn dat ie er nog is (voertuig zit langer in je dode hoek dan normaal).
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Wat is je huidige softwareversie?Debroekvanjoey schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:25:
@Rainesh ik zie dat jij vaker hulp hebt geboden bij mensen met een seat. nu heb ik laatst een Seat Ibiza FR uit 2018 gekocht. bij aankoop was Seat Full link nog niet geactiveerd, bij Seat kost dat 300EU.. Dus als de nederlander die ik ben heb ik gezocht naar goedkopere opties. zodoende ben ik uitgekomen bij https://vision-coding.co.uk/ die verkoopt de software om Seat Full link te ontgrendelen. Voor ik het ontgrendeld had met de software van Vision was mijn audio echt immens goed, diepe bass, heldere treble. Na het installeren van de software heb ik mega veel ruis en is de kwaliteit van de audio over het algemeen ruk.. kun jij of iemand anders mij hier misschien mee helpen? ik ben online al dagen aan het zoeken maar ik kom niet verder.![]()
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Update: MIBStd2_Online_Approval (V432-1)
Update: MST2_EU_SE_ZR_P0468T (0468-1)
dit staat er als ik in service mode kijk
Ongelofelijke beunen.....Eis je geld terug en dan lossen wij het zelf wel op.Debroekvanjoey schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:59:
Huidige versie: MST2_EU_SE_ZR_P0468T (0468)
Update: MIBStd2_Online_Approval (V432-1)
Update: MST2_EU_SE_ZR_P0468T (0468-1)
dit staat er als ik in service mode kijk

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Leuke velgen voor onder een Cupra al zeg ik het zelf..Mad-Matt schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:57:
We hebben de Cupra alweer een paar maanden en wat een heerlijke wagen, bak met vermogen, maar ook gewoon comfortabel. Inmiddels een paar optische upgrades gedaan, koperen logo's, dynamische knipperlichten in de spiegels en afgelopen vrijdag een nieuw setje sloffen met velgen eronder laten zetten.
[Afbeelding]

wacht, moet je na de aankoop van een seat full link, ook nog activatiekosten betalen van €300?Debroekvanjoey schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:25:
@Rainesh ik zie dat jij vaker hulp hebt geboden bij mensen met een seat. nu heb ik laatst een Seat Ibiza FR uit 2018 gekocht. bij aankoop was Seat Full link nog niet geactiveerd, bij Seat kost dat 300EU.. Dus als de nederlander die ik ben heb ik gezocht naar goedkopere opties. zodoende ben ik uitgekomen bij https://vision-coding.co.uk/ die verkoopt de software om Seat Full link te ontgrendelen. Voor ik het ontgrendeld had met de software van Vision was mijn audio echt immens goed, diepe bass, heldere treble. Na het installeren van de software heb ik mega veel ruis en is de kwaliteit van de audio over het algemeen ruk.. kun jij of iemand anders mij hier misschien mee helpen? ik ben online al dagen aan het zoeken maar ik kom niet verder.![]()
ik heb een full link in mijn toledo, maar als ik op het knopje NAV druk, zijn er geen kaarten geinstalleerd. kan ik dit eenvoudig zelf doen? ik gebruik android auto, maar heb graag ook dat alle knopjes goed werken.
[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 25-10-2023 13:42 ]
Wat voor bandjes heb je er nu onder liggen?Mad-Matt schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:57:
We hebben de Cupra alweer een paar maanden en wat een heerlijke wagen, bak met vermogen, maar ook gewoon comfortabel. Inmiddels een paar optische upgrades gedaan, koperen logo's, dynamische knipperlichten in de spiegels en afgelopen vrijdag een nieuw setje sloffen met velgen eronder laten zetten.
[Afbeelding]
Hankook Ventus S1 Evo3.nooberke schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:41:
[...]
Wat voor bandjes heb je er nu onder liggen?
Kwamen goed uit de test met nat weer, wat voor mij erg belangrijk is. Daarin scoorde hij ongeveer gelijk aan de Pilot Sport 4. Met droog weer is hij iets minder goed, maar met een ST en een kleine achterin ga ik toch niet over dijken lopen scheuren.
Heb je wel een sd kaart erin met navi kaarten erop?Farabi schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
wacht, moet je na de aankoop van een seat full link, ook nog activatiekosten betalen van €300?
ik heb een full link in mijn toledo, maar als ik op het knopje NAV druk, zijn er geen kaarten geinstalleerd. kan ik dit eenvoudig zelf doen? ik gebruik android auto, maar heb graag ook dat alle knopjes goed werken.
Wist niet dat dit via een sd kaart ging. Dus ik kan via de seat website dit hierop doen? En klaar?Rainesh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:14:
[...]
Heb je wel een sd kaart erin met navi kaarten erop?
Komt inderdaad erg goed uit de rem proef bij nat:Mad-Matt schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:29:
[...]
Hankook Ventus S1 Evo3.
Kwamen goed uit de test met nat weer, wat voor mij erg belangrijk is. Daarin scoorde hij ongeveer gelijk aan de Pilot Sport 4. Met droog weer is hij iets minder goed, maar met een ST en een kleine achterin ga ik toch niet over dijken lopen scheuren.
https://www.tyrereviews.c...-Car-Summer-Tyre-Test.htm
Reed je hiervoor ook al met Hankooks?
Zelf ook naar de Hankook gekeken maar uiteindelijk voor de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 gekozen. De "echte" sport banden scoren toch duidelijk minder op vlakken als comfort, geluid en kosten. Op dit soort auto's (CUPRA, ik heb zelf een GTI) moet je toch uiteindelijk een compromis sluiten.
Ik heb ook naar de Goodyear gekeken, deze waren bijna 200 euro goedkoper, dus wilde het wel eens proberen. Geluid vond ik minder belangrijk, zit een remus uitlaat onder de mijne. We gaan het zien. (Hiervoor trouwens Michelin Super Sport die eronder zaten toen ik hem kocht)nooberke schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:17:
[...]
Komt inderdaad erg goed uit de rem proef bij nat:
https://www.tyrereviews.c...-Car-Summer-Tyre-Test.htm
Reed je hiervoor ook al met Hankooks?
Zelf ook naar de Hankook gekeken maar uiteindelijk voor de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 gekozen. De "echte" sport banden scoren toch duidelijk minder op vlakken als comfort, geluid en kosten. Op dit soort auto's (CUPRA, ik heb zelf een GTI) moet je toch uiteindelijk een compromis sluiten.
Ben wel voor 245 gegaan ipv 235 breed, staat toch net iets beter en de snelheidsafwijking is minimaal.
Waren de Goodyear's 200 euro duurder? PhoahMad-Matt schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:02:
[...]
Ik heb ook naar de Goodyear gekeken, deze waren bijna 200 euro goedkoper, dus wilde het wel eens proberen. Geluid vond ik minder belangrijk, zit een remus uitlaat onder de mijne. We gaan het zien. (Hiervoor trouwens Michelin Super Sport die eronder zaten toen ik hem kocht)
Ben wel voor 245 gegaan ipv 235 breed, staat toch net iets beter en de snelheidsafwijking is minimaal.
Wat heb je er nu onder liggen dan voor exacte maat? Op mijn Polo GTI ben ik ook voor een maatje breder gegaan, van 215/40/18 naar 225/40/18. Meer comfort door de dikkere wang, staat beter en 225/40/18 is een zeer reguliere maat, in 215 waren veel banden niet verkrijgbaar dan wel 25-50% duurder. Voor zo'n 100 euro per band ben ik nu klaar.
Teller en GPS is hier bijna 1:1 nu door de iets toegenomen omtrek.
ipv
235/35/19
'21 model kan volgens mij zowel de KL als 5F zijn. Op de KL weet ik niet of je de dag trip kan aanpassen maar je kunt wel in de digitale klokken zien wat je totale kilometerstand is door de acc uit te zetten met de knop op het stuur, dan komt 'ie op de plek van je ingestelde snelheid te staan.Heaget schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:00:
Kort vraagje, weet iemand waar ik in mijn Seat Leon (2021) de dag trip kan veranderen naar de totale kilometerstand?
Op de 5F is het normaliter ook kwestie van de CC of ACC uitschakelen. Daarnaast zie je het wanneer je de auto uit/in stapt.TMobile schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:24:
[...]
'21 model kan volgens mij zowel de KL als 5F zijn. Op de KL weet ik niet of je de dag trip kan aanpassen maar je kunt wel in de digitale klokken zien wat je totale kilometerstand is door de acc uit te zetten met de knop op het stuur, dan komt 'ie op de plek van je ingestelde snelheid te staan.
Dit is met de 5F hetzelfde, acc zit op de plek van de odo.TMobile schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:24:
[...]
'21 model kan volgens mij zowel de KL als 5F zijn. Op de KL weet ik niet of je de dag trip kan aanpassen maar je kunt wel in de digitale klokken zien wat je totale kilometerstand is door de acc uit te zetten met de knop op het stuur, dan komt 'ie op de plek van je ingestelde snelheid te staan.
Dagtrip zit volgens mij rechts.
Ja die heb ik geplaatst heb een 12" Alpine actieve subkist nu achterin. En ja dat is wel een hele verbetering.Stanmy schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:32:
Is er iemand die een subwoofer geplaatst heeft in de nieuwe SEAT KL /Cupra Leon hybrid? Het geluid is niet al te best t.o.v. de 5F....
Het is de SWD-355.
https://mib-helper.com/in...2_eu_SE_ZR_P0241T#detailsFarabi schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:02:
Weet iemand hoe oud mijn full link software is?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
zijn 2 nieuwere versies beschikbaar. is mij alleen niet duidelijk wat verschil is tussen possible en official firmware. Rainesh kan vast wel eea bevestigen
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Thanks, dit was het inderdaad! Die had ik zelf niet zo snel gevonden.TMobile schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:24:
[...]
In de 6 jaar dat wij een 5F St hebben gehad nooit last van gehad. Bij de 5F zit de antenne verwerkt in de achterklep (geen dakantenne), dus ik gok dat daar het probleem zit.Jcrs7 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:15:
Voor diegene met een Leon 5F, hebben jullie ook storing op de radiozenders als de achterruitverwarming aan wordt gezet?
Catch my drift?
Tuurlijk niet.grasmanek94 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:47:
https://apk-handboek.rdw....hte-of-toegestane-lichten
Hmmm.. Als ik dit correct interpreteer, is dit hartstikke verboden in NL:
[Afbeelding]
Was met iets helemaal anders bezig maar dit schoot mij binnen.
Dan ben ik blij dat die Leon KL hier iets beter aan voldoet.. haha.
Apart dat dit geen afkeur is bij RDW, waarschijnlijk omdat het dan niet aan gaat / staat.
Maar zou een politieagent om irritant te zijn een WOK erop kunnen gooien?
Catch my drift?
Ik heb hem hier vandaan (en succesvol geïnstalleerd)Demiesehv schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:26:
Waar kan ik de 1940 update het beste downloaden
https://www.danielecortel...-upgrade-to-version-1940/
Downloaden gaat wel in etappes door de keuze van filetransfer-site van de uploader. Dus dat duurt even.
Catch my drift?
Er is update voor naar 253 maar dit is niet de fullink software maar de software van je mediasysteem.Farabi schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:02:
Weet iemand hoe oud mijn full link software is?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan je daarmee mee helpen
Nee deze kan gedaan worden zonder dat alle instellingen verdwijnen als je hem niet bij de dealer laat doen. Dealer doet vaak meteen herstel alles naar OEM.kuipje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:18:
Ik heb een Leon MK4 van 2020 en heb meerdere updates door de dealer laten uitvoeren binnen de garantie periode. De garantie is nu verlopen en de auto is voorzien van versie 1896. Na iedere update heb ik echter een nieuwe afspraak moeten maken omdat enkele systemen niet meer geactiveerd waren zoals ACC en DCC etc. Krijg ik hier ook mee te maken als ik zelf de update ga uitvoeren naar versie 1940?
Graag, hoe doe ik dit? Wat is het verschil van een mediasysteem?Antera schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:18:
[...]
Er is update voor naar 253 maar dit is niet de fullink software maar de software van je mediasysteem.
Kan je daarmee mee helpen
MST2 systemen is de admundse(Skoda/ Diacover media (VW) / Media System (Seat)klein scherm en navigatiekaart nodig in je unit
MHI2 systemen is de Colombus(skoda) / Discover pro (VW) / Media System plus (Seat)en hebben een harde schijf waar de navi op staat.
Update downloaden en instelleren via je menu Update
[ Voor 17% gewijzigd door Antera op 28-10-2023 15:34 ]
Ik heb namelijk het idee dat mijn wisser te strak op het raam zit.
Als deze op een niet helemaal nat ruit begint te wissen dan is het een gigantisch lawaai, en zie je aan het wis patroon dat de ruitenwisser over het raam stuitert.
Heb al eens snel gekeken maar zo geen mogelijkheid...
Dat de ruiten wisser stuitert is best logisch. En dat zal ook met een minder strakke veer zo zijn.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Alleen als de complete ruit met water bedekt is, door bijvoorbeeld spray op een natte snelweg, gaat het zonder lawaai.
Tijdens een regenbui achteruitrijden gaat eigenlijk altijd gepaard met lawaai, tenzij het een stevige stortbui is.
Maar er zit dus niks in om de druk zelf bij te stellen. Dan maar eens bij de garage horen.
Graag jullie meing hierover alstublieft.
Zelf gedaan? Hoe heb je de aansluitingen voorzienfheavy3 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:42:
[...]
Ja die heb ik geplaatst heb een 12" Alpine actieve subkist nu achterin. En ja dat is wel een hele verbetering.
Het is de SWD-355.
je kan altijd je blad wisselen voor een wat soepelere blad, of een beetje vet helpt ook hoorSibrand schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:31:
Het is niet zo dat de ruit droog is.
Alleen als de complete ruit met water bedekt is, door bijvoorbeeld spray op een natte snelweg, gaat het zonder lawaai.
Tijdens een regenbui achteruitrijden gaat eigenlijk altijd gepaard met lawaai, tenzij het een stevige stortbui is.
Maar er zit dus niks in om de druk zelf bij te stellen. Dan maar eens bij de garage horen.
Maar nee denk ook dat de garage er niet veel aan kan doen. Dit "probleem" heb ik ook gehad op andere merken.
Probeel zit hem meer twee verschillende matrialen, glas en rubber, die beide een andere weerstand hebben. Dus je krijgt een piepend/klapperend geluid. je zou via comfort instellingen achteruit wisser inschakelen bij achteruit rijden indien nat weer kunnen uitschakelen.
[ Voor 16% gewijzigd door To_Tall op 31-10-2023 15:22 ]
je hebt er een jaar gebruik van gemaakt wat vind je er zelf van?StefaanVHB schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:44:
Hallo iedereen, ik heb vorig jaar mijn eerste Seat (model Ateca) gekocht. Nu loopt mijn gratis proeftijd van Seat Connect af. Mijn vraag is of het de moeite is om een betalend abonnement hierop te nemen?
Ik heb wel het abonnement genomen. Vind het wel fijn om bij twijfel te kijken of de auto opslot is gezien ik niet direct zicht op de auto heb.
Ik heb de auto ook aan HomeAssistant hangen. waar ik op basis van een aantal statussen een berichtje krijg dat bv de auto al xx tijd uit staat maar de ramen staan nog open
En inderdaad, vergrendelen/ontgrendelen is wel handig (ook als je bijvoorbeeld naar de auto loopt en de sleutel vergeet, maar wel je telefoon op zak hebt). En voor het registreren van de zakelijke kilometers kijk ik regelmatig even in de rithistorie om mijn geheugen op te frissen (of als ik een minder gebruikelijke rit gemaakt heb waarvan ik de afstanden moet weten) of even de kilometerstand checken voor in de administratie.
Maar als ik 'm puur privé zou rijden en geen standkachel zou hebben (of de auto aan huis zou staan zodat de losse remote ook volstaat daarvoor), dan weet ik niet of ik het het geld waard had gevonden.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Nee heb ik laten inbouwen. Met de hybride is dat iets anders aansluiten door het uitschakelen van de motor.Stanmy schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:38:
[...]
Zelf gedaan? Hoe heb je de aansluitingen voorzien
Maar ook de inbraak alarm, status van de auto op afstand uitlezen. Nu ook in home assistent. Vind ik wel een toegevoegde waarde.
Ik heb graag mijn telefoon goed gemonteerd op het dashboard. Het eerste wat ik altijd doe bij een nieuwe auto is de bijbehorende Brodit Proclip bestellen.
Helaas nu alleen Proclip voor op de ventilatieroosters.
Heeft een van jullie een goede oplossing gevonden?
In de Leon zit als het goed is hetzelfde interieur.Frank B268 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:40:
Dit is een vraag voor de Tarraco rijders, laatste model.
Ik heb graag mijn telefoon goed gemonteerd op het dashboard. Het eerste wat ik altijd doe bij een nieuwe auto is de bijbehorende Brodit Proclip bestellen.
Helaas nu alleen Proclip voor op de ventilatieroosters.
Heeft een van jullie een goede oplossing gevonden?
Ik heb mijn telefoon met een custom houder vastgemaakt aan de infotainment screen. Zo zit ie nergens in de weg en voor flitmeister/navigatie met file vermijding etc hoef ik niet naar beneden te kijken, en houdt ook geen zicht weg op het raam.
Waarom zou je telefoon binnen hand/zicht moeten zijn? Bij gebruik van Android Auto heb ik daar weinig behoefte aan? Neem aan dat Apple Carplay vergelijkbare functionaliteit bied?
In mijn Seat Ibiza gingen de lampen aan (voor en achter) als ik de auto ontgrendelde. Kan dat voor deze ook ingesteld worden?
Is het mogelijk om Android Auto draadloos te gebruiken? Ik zie de optie mirror link wel, maar als ik die aanklik op het infotainment scherm dan gebeurt er niets. Ik zie de optie ook alleen maar als ik hem met een kabel aansluit. Moet ik daar nog een app voor hebben of iets anders?
Is het mogelijk om lane assist standaard uit te zetten? Nu moet ik elke keer als ik de auto start via het menu die optie uit zetten.
Is het mogelijk om de kleur van de binnenverlichting zelf te kiezen? Die staat nu standaard op wit, maar ik vind de rode kleur veel mooier, die wordt alleen getoond als ik de motor uit zet en uitstap..
Hey, ik zit nog steeds op 1790 voor mijn Seat Arona met nog altijd net entertainment systeem dat crasht (uitvalt en herstart) op bepaalde GPS posities (vermoedelijk trigger vanuit CarPlay).Rainesh schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:27:
[...]
Nope nog steeds 1790. Als daar een nieuwe voor uitkomt dan laat ik je het weten.
Heb je toevallig iets gehoord van een update?
Thx!
Er is iets nieuws uitgekomen maar voor Skoda, dus ik verwacht op termijn ook voor Seat. Kun je mij je exacte huidige versie sturen, dus ook met Train/mu versie etc.Ptoeneigh schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:51:
[...]
Hey, ik zit nog steeds op 1790 voor mijn Seat Arona met nog altijd net entertainment systeem dat crasht (uitvalt en herstart) op bepaalde GPS posities (vermoedelijk trigger vanuit CarPlay).
Heb je toevallig iets gehoord van een update?
Thx!
Dat klinkt hoopvol in ieder geval.Rainesh schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:00:
[...]
Er is iets nieuws uitgekomen maar voor Skoda, dus ik verwacht op termijn ook voor Seat. Kun je mij je exacte huidige versie sturen, dus ook met Train/mu versie etc.
Het gaat dus om een Seat Arona die begin dit jaar geleverd is. Ik vermoed een vrij standaard uitvoering om de private lease prijs interessant te houden.
Device part number: 5FJ035869B
Hardware: 110
Software: 1790
Media codec: V3.31.19.05.2020
Bluetooth:
SW: BGv2.1114446 + MF0300, HW: 1PD
Full Link:
Station logos: 1.30.22
Installed Versions: SW TRAIN MEN3_EU_SE326_P2385L
MU SW 1790
Thx!
Android auto werkt op mijn tel gewoon helemaal niet.nooberke schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:58:
In het kader van durf te vragen...
Waarom zou je telefoon binnen hand/zicht moeten zijn? Bij gebruik van Android Auto heb ik daar weinig behoefte aan? Neem aan dat Apple Carplay vergelijkbare functionaliteit bied?
Op andere tel werkte het wel maar de gps snelheid / overlay van flitsmeister kan niet over apps heen.. Dus ook geen reden om android auto telefoon te kopen.
Ik wil er zeker van zijn dat flitsmeister werkt. En erg fijn om de gps snelheid te weten, nooit een boete en altijd max toegestaan snelheid rijden.
Bij 3 te hard geven ze boete pas, en correctie 2, dus op gps + 4 rijden. Bonus: Zorgt voor veel minder bumperklevers. En voor navigatie iets anders dan flitsmeister.
[ Voor 36% gewijzigd door grasmanek94 op 02-11-2023 17:17 ]
Ben sinds een week of 3 de “blije” berijder van een 2018 Arona Xcellence Launch Edition, moet zeggen prettige auto, bevalt prima. Ik ben nu bezig met het updaten van diverse zaken, zoals de navigatie kaarten (nu laatste versie 2023/2024) en de systeem firmware. Wat de (systeem) firmware update betreft loop ik een beetje vast.
Momenteel is dat MST2_EU_SE_ZR_P0468T. Op de site van mibsolution.one is de laatste update versie binnen die range MST2_EU_SE_ZR_P0516T. Daarvoor zit nog een update eindigende op P0480T. Ik ben al aan het googlen geweest en op deze site wat zitten spitten maar ik kan er geen eensluidend iets over terugvinden. Er zijn visies die zeggen dat je binnen de P 0400 T reeks moet blijven (dus versie P0480T als update) anderen zeggen je moet de nieuwste hebben (in dit geval dus P0516T er op zetten). Voor dat in mijn systeem vernaggel dus hierbij mijn vraag: wat moet het zijn/worden?
Wie helpt me uit de brand?
Dat klinkt goed! Heb je misschien foto en/of linkje naar wat je hiervoor gebruikt hebt?grasmanek94 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:54:
[...]
In de Leon zit als het goed is hetzelfde interieur.
Ik heb mijn telefoon met een custom houder vastgemaakt aan de infotainment screen. Zo zit ie nergens in de weg en voor flitmeister/navigatie met file vermijding etc hoef ik niet naar beneden te kijken, en houdt ook geen zicht weg op het raam.
Ik heb de clip hiervan gebruikt om "de houder" aan het infotainment te koppelen:Frank B268 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:06:
[...]
Dat klinkt goed! Heb je misschien foto en/of linkje naar wat je hiervoor gebruikt hebt?
https://shop.seat.nl/auto...mer-plus-veiligheidshamer
Extra clip eraf mollen.
:strip_exif()/f/image/tZwxxO5nBRJ5bxV1ePhZK7wB.png?f=user_large)
Er zit al een gaatje waar je een extra schroefje doorheen kan jagen.. maar ik heb eentje verder geboord. Anders zat de telefoon wel erg veel voor het infotainment scherm.
Nu weet ik niet welke houder ik exact had gebruikt, maar daar moest ik ook even "het balletje" afsnijden/breken, en daar een gaatje doorheen boren, plus een moertje en klaar was kees:
:strip_exif()/f/image/ho6GIpNZViDG75sQ1isQ4vGD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pIzOrKmkRNK84zfAWY3cA9lY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZvgIzSGKrdlWfn8bR5Jt9S8k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GyZqj3DDOv358HRU8YoUNJd2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bVcOCvMjWAYtTy0FzIL7OWMM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GPn87KQFFZKq9PTqvc19ooLS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WURWPk2cE6gARdvOY5yKfH7l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S21aTwH2k2ra7Vlrs5XXLIXj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xxa7HVXz7YYGd8PbD9vEKwhP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PI93iBOXL1PIDhNrOGdtKRy1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jNHVkFF6pTGKOjmYgyveNJcG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z3WdlQRqPrf4t95ruPXYx6AG.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar wie weet is zoiets al voldoende:
https://www.bol.com/nl/nl...m-zwart/9200000099333594/
Ik moest nog die extra lego stukjes erop doen want die houder kan mijn dikke telefoon niet houden (zit in een wallet case).
Vast genoeg draaien dat het er niet af valt.. niet te vast zodat het scherm niet breekt.
Ik rij al 3 jaar zo en geen beschadigingen aan het scherm.
Sommige vinden het jammer en verwoest de looks van de Leon.. het zal dan misschien zo zijn maar dit is te praktisch om niet te doen.
Ik snap nog niet waarom, Apple en Android CarPlay werken zo goed, dat het niet nodig zou hoeven zijn. Maar alleen omdat je een bepaalde functie wil hebben die niet werkt in Android auto?
Sorry, dit is mijn persoonlijke mening, ieder moet doen wat hij/zij wil. Net als ik ruim 2000 investeer om een glascoating aan te brengen op de auto. En 180 om de logo’s van de auto te veranderen van zilver naar zwart. Waar mensen mij op aan kijken waarom
[ Voor 10% gewijzigd door To_Tall op 03-11-2023 07:16 ]
Vind het ook niet mooi en idd carplay werkt prima en ook met flitsmeister. Je moet alleen wel je telefoon aan de lader hebben, want de batterij gaat wel snel leeg.To_Tall schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:15:
Zonde en wat een hork van een oplossing.
Ik snap nog niet waarom, Apple en Android CarPlay werken zo goed, dat het niet nodig zou hoeven zijn. Maar alleen omdat je een bepaalde functie wil hebben die niet werkt in Android auto?
Sorry, dit is mijn persoonlijke mening, ieder moet doen wat hij/zij wil. Net als ik ruim 2000 investeer om een glascoating aan te brengen op de auto. En 180 om de logo’s van de auto te veranderen van zilver naar zwart. Waar mensen mij op aan kijken waarom. Dus neem het niet te persoonlijk op. Ik vind het alleen afschuwelijk.
En die glascoat en logo een andere kleur is mij niet vreemd haha.
Vorige week zelfs nog bigbreaks eronder gezet.Dus kan altijd gekker.
[ Voor 7% gewijzigd door fheavy3 op 03-11-2023 18:55 ]
Ik ben aan het kijken voor andere remmen maar wil ook m’n naaf zwart spuiten. Snap niet dat VW groep dat nog steeds zO heeft en open velgen verkopen.fheavy3 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:53:
[...]
Vind het ook niet mooi en idd carplay werkt prima en ook met flitsmeister. Je moet alleen wel je telefoon aan de lader hebben, want de batterij gaat wel snel leeg.
En die glascoat en logo een andere kleur is mij niet vreemd haha.
Vorige week zelfs nog bigbreaks eronder gezet.Dus kan altijd gekker.
Die zwarte logo’s op dark camouflage is echt weg mooi veel beter dan de zilveren uitspatters.
[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 03-11-2023 20:36 ]
516 is voor een ander hardwareversie.TuLiPs schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:32:
Hallo forumleden
Ben sinds een week of 3 de “blije” berijder van een 2018 Arona Xcellence Launch Edition, moet zeggen prettige auto, bevalt prima. Ik ben nu bezig met het updaten van diverse zaken, zoals de navigatie kaarten (nu laatste versie 2023/2024) en de systeem firmware. Wat de (systeem) firmware update betreft loop ik een beetje vast.
Momenteel is dat MST2_EU_SE_ZR_P0468T. Op de site van mibsolution.one is de laatste update versie binnen die range MST2_EU_SE_ZR_P0516T. Daarvoor zit nog een update eindigende op P0480T. Ik ben al aan het googlen geweest en op deze site wat zitten spitten maar ik kan er geen eensluidend iets over terugvinden. Er zijn visies die zeggen dat je binnen de P 0400 T reeks moet blijven (dus versie P0480T als update) anderen zeggen je moet de nieuwste hebben (in dit geval dus P0516T er op zetten). Voor dat in mijn systeem vernaggel dus hierbij mijn vraag: wat moet het zijn/worden?
Wie helpt me uit de brand?
Goed opletten of de firmware compleet is, sommige zijn niet volledig/corrupt heb ik begrepen.
Als ik het goed heb werkt het volgende als CC actief is:Fraaanske schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:06:
Ik overweeg een Seat Alhambra (2015) te kopen, maar bij het maken van een proefrit viel het me op dat ik de cruise control alleen in stappen van 10 km/u verschil kon aanpassen. Is er een manier om dit in stapjes van 1 km/u te doen?
Zie onderstaand plaatje voor het hendeltje waarmee de CC werkt.
[Afbeelding]
- Set = -1
- CC hendel naar je toe halen = +1
Hoe kan ik checken of de firmware download compleet is. Ik heb een download gedaan vanaf mibsolution.one.Ik heb die site gegoogled maar ben geen negatieve recensies tegen gekomen.
De update heeft software versie 1940 geïnstalleerd (hiervoor zat ik op 1896) en dat lijkt het probleem met mijn achteruitrijcamera verholpen te hebben.
De achteruitrijcamera ging vaak spontaan op zwart en deed het 2/3 van de tijd dus niet.. maar daar lijk ik nu met deze update van af te zijn.
Morgen nog even uitgebreid verder testen. UI lijkt ook een stuk soepeler te zijn. Apple Carplay resolutie is ook een plus!
Mijn auto is vorige week terug geweest naar seat ivm uitvallen systeem.Rainesh schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:00:
[...]
Er is iets nieuws uitgekomen maar voor Skoda, dus ik verwacht op termijn ook voor Seat. Kun je mij je exacte huidige versie sturen, dus ook met Train/mu versie etc.
Er was daarvoor ook een terugroepactie.
Mijn systeem heeft een update gehad en is vnaf toen nooit meer uit gevallen.
Ik had blijkbaar al de laatste nieuwe waar toch nog een fout in zat.
Dus rainish bij seat is er een terugroepaktie op het entertaiment systeem.
Welk versie had jeDemiesehv schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:39:
[...]
Mijn auto is vorige week terug geweest naar seat ivm uitvallen systeem.
Er was daarvoor ook een terugroepactie.
Mijn systeem heeft een update gehad en is vnaf toen nooit meer uit gevallen.
Ik had blijkbaar al de laatste nieuwe waar toch nog een fout in zat.
Dus rainish bij seat is er een terugroepaktie op het entertaiment systeem.
Ik had jou gevraagd of ik kon update ivm uitvallen maar dat was toen de laatste zei je.
Ik heb een tarraco was ook niet super.Stanmy schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:32:
Is er iemand die een subwoofer geplaatst heeft in de nieuwe SEAT KL /Cupra Leon hybrid? Het geluid is niet al te best t.o.v. de 5F....
Dus alle deuren gedempt nieuwe speakers en tweeters voor.
Nieuwe versteker en subwoofer in kist in de kofferbak.
[ Voor 90% gewijzigd door RVW op 09-11-2023 10:40 ]
Ik heb de voorbije weken ook een paar e-mails van Seat gekregen dat ze denken dat het echt tof zou zijn als ik het verleng.StefaanVHB schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:44:
Hallo iedereen, ik heb vorig jaar mijn eerste Seat (model Ateca) gekocht. Nu loopt mijn gratis proeftijd van Seat Connect af. Mijn vraag is of het de moeite is om een betalend abonnement hierop te nemen?
Het enige wat ik ietwat nuttig vind aan Connect is de locatie van de auto. (Omdat parkeren in de buurt altijd een uitdaging is en als mijn vrouw er mee op pad is geweest, kan het even zoeken zijn. Maar ik vermoed dat ik ook wel gewoon kan vragen waar de wagen staat.)
Het op afstand vergrendelen/ontgrendelen is iets dat niet werkt bij mij (er zou iets vrijgeschakeld moeten worden door de garage, maar die leek te impliceren bij het ophalen dat dit een impact zou hebben op mijn voordeel alle aard - sowieso zijn ze vrij tam). De informatie is ook niet altijd correct (blijft bv. beweren dat de lichten nog branden, ook al zag ik ze uitgaan).
(Moest alles werken, zou ik het wel vernieuwen, wellicht.)
Daarnaast heb ik in Zweden de auto geparkeerd in een automatische garage. Dan wel grappig dat ik een diefstal melding krijg.
In Italië ook inbraak alarm gekregen nadat een aantal hagelstenen een ruitje in tikte. Maar ook melding dat een lamp defect was, en aantal andere meldingen omdat deze door de hagel defect waren geraakt.
Daarnaast heb ik de auto moeten achterlaten. Apple AirTag kon ik de auto er volgen. Maar de Seat app was daarbij ook rete handig.
Andere voordelen zijn de sos functie bij ongeval. Dat heeft mijn vrouw mee mogen maken. Zonder Seat Connect werkt die functie niet. Wordt automatisch alarm centrale gebeld. En hulp geboden om politie en ambulance naar de juiste locatie te geleiden.
Dus ja ik heb al een aantal keer voordelen gehad door de service die ja prijzig is. Heb je hem zakelijk of via lease kan je altijd de kosten terug vragen bij je werkgever.
Als de GPS snelheid een struikelblok is voor de telefoon waar AndroidAuto wel werkt; dat kun je in zowel GoogleMaps als Waze gewoon aanzetten en laten zien. Heb je flitsmeister niet voor nodig.grasmanek94 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:13:
[...]
Android auto werkt op mijn tel gewoon helemaal niet.
Op andere tel werkte het wel maar de gps snelheid / overlay van flitsmeister kan niet over apps heen.. Dus ook geen reden om android auto telefoon te kopen.
Ik wil er zeker van zijn dat flitsmeister werkt. En erg fijn om de gps snelheid te weten, nooit een boete en altijd max toegestaan snelheid rijden.
Bij 3 te hard geven ze boete pas, en correctie 2, dus op gps + 4 rijden. Bonus: Zorgt voor veel minder bumperklevers. En voor navigatie iets anders dan flitsmeister.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Dat hadden ze er heel laat in maar nu idd mogelijk, waarschijnlijk.Nnoitra schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:33:
[...]
Als de GPS snelheid een struikelblok is voor de telefoon waar AndroidAuto wel werkt; dat kun je in zowel GoogleMaps als Waze gewoon aanzetten en laten zien. Heb je flitsmeister niet voor nodig.
Verder sluit FM soms willekeurig af, start deze niet op. Handig om daar visuele indicatie van te hebben. Heb je daar een manier voor in AA?
Niet waarschijnlijk; kan gewoongrasmanek94 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:34:
[...]
Dat hadden ze er heel laat in maar nu idd mogelijk, waarschijnlijk.
Verder sluit FM soms willekeurig af, start deze niet op. Handig om daar visuele indicatie van te hebben. Heb je daar een manier voor in AA?
Batterijbesparing voor FM uitzetten wil nog wel es helpen.
Of je pakt gewoon de Flitsmeister app vanuit je Android Auto apps lijst; heb je alles binnen/op 1 applicatie/scherm.
Oh dus gewoon meerdere apps naast elkaar? Als dat kan dan kan dat idd een oplossing zijn, ik zal mij er dus in moeten verdiepen denk ik.Nnoitra schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:40:
[...]
Of je pakt gewoon de Flitsmeister app vanuit je Android Auto apps lijst; heb je alles binnen/op 1 applicatie/scherm.
Nee, 1.grasmanek94 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:44:
[...]
Oh dus gewoon meerdere apps naast elkaar? Als dat kan dan kan dat idd een oplossing zijn, ik zal mij er dus in moeten verdiepen denk ik.
De Android Auto-app van Flitsmeister toont de navigatie op het infotainmentscherm van je auto, inclusief gps snelheid, etc.
Als AA mij over wil halen:
- Ik moet kunnen navigeren met een app naar keuze (die niet FM is)
- Ik moet visuele indicatie hebben dat FM actief is
- Ik moet met 1 klik muziek moeten kunnen "doorspoelen" (nummers veranderen kan ik al met het stuur, maar soms wil ik ff een stukje vooruit skippen, dat kan niet met het stuur, werkt wel met het middenscherm als daar audio player aan staat en muziek via BT speelt)
Dat kan ik nu allemaal, als ik iets moet "inleveren" dan heeft het geen nut AA te gebruiken.
[ Voor 20% gewijzigd door grasmanek94 op 09-11-2023 16:20 ]
Het doorspoelen van een nummer kan toch door lang indrukken van de 'skip' knop?grasmanek94 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:15:
Dan is AA toch niet voor mij? Wanneer ik toch echt iets anders voor navigatie wil gebruiken dan FM?
- Ik moet met 1 klik muziek moeten kunnen "doorspoelen" (nummers veranderen kan ik al met het stuur, maar soms wil ik ff een stukje vooruit skippen, dat kan niet met het stuur, werkt wel met het middenscherm als daar audio player aan staat en muziek via BT speelt)
Dat kan ik nu allemaal, als ik iets moet "inleveren" dan heeft het geen nut AA te gebruiken.
Dat ie onderweg nog niet ff een espresso moet fixen johgrasmanek94 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:15:
Dan is AA toch niet voor mij? Wanneer ik toch echt iets anders voor navigatie wil gebruiken dan FM?
Maar goed; blijf gewoon je ding doen als dat wel aan al je moetjes voldoet.