het is in ieder geval iets om mee te nemen in de volgende afspraakMaD_co schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:37:
[...
Je zou er eens op aan kunnen sturen om de sensoren te laten kalibreren, als er schade is geweest en de sensoren/camera's zijn niet goed gekalibreerd kan dit ook voor gekke situaties zorgen.
Maar ik ben bang dat het een hele klus gaat worden om een oorzaak te vinden, als ze al iets kunnen vinden.
Ai ai ai.
Ik heb in Italië gestaan met het nood weer. Om me heen een hoop schade gezien. Helaas was ik ook niet ongeschonden.
Hagel zo groot als tennis ballen. En met een hoop kabaal op de grond en helaas ook de auto gevallen.
Ik had relatief weinig schade tov andere auto’s in mij heen die bijna alle ruiten er uit hadden en zak en zij panelen een golf bal leken.
Mijn schade is redelijk beperkt gebleven tot wat deuken zowel bovenop als rechts.
Door een defecte koplamp unit kon ik niet naar huis rijden. Seat Italië had pas over 4 weken plek. Wij zijn uiteindelijk met vliegtuig naar huis gegaan. Auto wordt opgehaald. Afgezien van de schade zijn wij in orde in tegen stelling tot mensen in tentjes en caravans.
:strip_exif()/f/image/zWk8PVlt8GZHlBzDFCL9k3QA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IFeloyfxqlu3oKwasasZnuul.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RfdagI3H02nDxz2YVXyGh8Ik.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XoiEw32bB6ArsfqI0O7p1f1K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RY5FxcUjZfzXTvhE5yJpq60p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GJnCsz6tNfaiMeUFj8Ks172E.jpg?f=fotoalbum_large)
De dakkoffer heeft mijn panorama dak gered. Zonder die koffer zat er bovenop geen raam meer in. Door de auto heel dicht tegen de andere caravan te zetten zitten op een achterruitje mijn ruiten er nog in.
De auto wordt teruggehaald door de verzekering wel weer een hoop gedoe. Gelukkig goede band met de dealer en de tussenpartij. Die doen een hoop voor mij. Auto zou eigenlijk volgende week even bij de dealer langs gaan voor zwarte logo’s.
Auto zal nog wel even op de camping blijven staan. Terug halen van alle auto’s gaat nog wel een maand of langer duren.
Ik heb in Italië gestaan met het nood weer. Om me heen een hoop schade gezien. Helaas was ik ook niet ongeschonden.
Hagel zo groot als tennis ballen. En met een hoop kabaal op de grond en helaas ook de auto gevallen.
Ik had relatief weinig schade tov andere auto’s in mij heen die bijna alle ruiten er uit hadden en zak en zij panelen een golf bal leken.
Mijn schade is redelijk beperkt gebleven tot wat deuken zowel bovenop als rechts.
Door een defecte koplamp unit kon ik niet naar huis rijden. Seat Italië had pas over 4 weken plek. Wij zijn uiteindelijk met vliegtuig naar huis gegaan. Auto wordt opgehaald. Afgezien van de schade zijn wij in orde in tegen stelling tot mensen in tentjes en caravans.
:strip_exif()/f/image/zWk8PVlt8GZHlBzDFCL9k3QA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IFeloyfxqlu3oKwasasZnuul.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RfdagI3H02nDxz2YVXyGh8Ik.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XoiEw32bB6ArsfqI0O7p1f1K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RY5FxcUjZfzXTvhE5yJpq60p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GJnCsz6tNfaiMeUFj8Ks172E.jpg?f=fotoalbum_large)
De dakkoffer heeft mijn panorama dak gered. Zonder die koffer zat er bovenop geen raam meer in. Door de auto heel dicht tegen de andere caravan te zetten zitten op een achterruitje mijn ruiten er nog in.
De auto wordt teruggehaald door de verzekering wel weer een hoop gedoe. Gelukkig goede band met de dealer en de tussenpartij. Die doen een hoop voor mij. Auto zou eigenlijk volgende week even bij de dealer langs gaan voor zwarte logo’s.
Auto zal nog wel even op de camping blijven staan. Terug halen van alle auto’s gaat nog wel een maand of langer duren.
[ Voor 5% gewijzigd door To_Tall op 01-08-2023 23:49 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
jezus, jou zit het ook niet mee he. gelukkig is het maar materiaal, maar vervelend is het wel natuurlijk..
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik heb vandaag ook mijn Tarraco opgehaald, wel 2.5jaar oud. Ik krijg met geen mogelijkheid die connect app gekoppeld. Wereldbol blijft ook grijs, op wifi/hotspot het maakt niet uit. Iemand een idee?MaD_co schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:38:
Gisteren mijn nieuwe aanwinst mogen ophalen.
Tarraco Xperience Business Intense PHEV
Wat een heerlijke auto, en blij met de kleur, de keuze was dit of dolphin grey.
Het enige waar ik nog tegenaan loop is dat ik geen verbinding krijg via Seat Connect. Ik krijg de wereldbol op geen enkele manier wit.
Ook niet via wifi, morgen maar even met de dealer bellen.
Verholpen, zojuist kon ik ineens inloggen nadat het vanmorgen nog niet werkte.
Tevens staat hij nog op SW:0837 0836 hopen dat de update naar 0841 binnenkomt als ik verbinding heb, anders mag de dealer dit ook nog oplossen
En onder het motto plaatjes zeggen meer dan woorden
[Afbeelding]
Die van mij bleef ook grijs omdat die in privé modus stond, nadat ik hem in volledige data had gezet kpn ik me wel aanmelden als hoofdgebruiker. Alle andere opties werkte niet. Nadat ik geregistreerd was kon ik het weer aanpassen en nu werkt het nog. Wellicht het proberen waard?Skoefel schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:42:
[...]
Ik heb vandaag ook mijn Tarraco opgehaald, wel 2.5jaar oud. Ik krijg met geen mogelijkheid die connect app gekoppeld. Wereldbol blijft ook grijs, op wifi/hotspot het maakt niet uit. Iemand een idee?
Wat is prive modus? Ik heb de privacy al aangepast naar alles delen.C0okiejar schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:51:
[...]
Die van mij bleef ook grijs omdat die in privé modus stond, nadat ik hem in volledige data had gezet kpn ik me wel aanmelden als hoofdgebruiker. Alle andere opties werkte niet. Nadat ik geregistreerd was kon ik het weer aanpassen en nu werkt het nog. Wellicht het proberen waard?
Ik wist dat er iets kon gebeuren. Maar dit had ik niet verwacht. Het blik kan uitgedeukt worden.giovanni2903 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 00:43:
jezus, jou zit het ook niet mee he. gelukkig is het maar materiaal, maar vervelend is het wel natuurlijk..
Wel gedoe met de hersteller, nee we hebben geen plek je zoekt maar een ander. Dealer gebeld zij hebben voor mij een plek gereserveerd.
Nu wachten wanneer hij thuis komt. De sleutel heeft een AirTag, en in de auto is er ook 1 weggestopt. De auto geeft bij opslot ook zijn positie door. Ik kan dus gelukkig de auto traceren. Fijn is anders
[ Voor 18% gewijzigd door To_Tall op 02-08-2023 21:14 ]
Ik kan je helaas geen andere tip geven dan blijven proberen.Skoefel schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:42:
[...]
Ik heb vandaag ook mijn Tarraco opgehaald, wel 2.5jaar oud. Ik krijg met geen mogelijkheid die connect app gekoppeld. Wereldbol blijft ook grijs, op wifi/hotspot het maakt niet uit. Iemand een idee?
Hier werkte het ook ineens zonder iets veranderd te hebben.
De wereldbol werd ook pas wit nadat ik mij had aangemeld en de privesfeer veranderd.
Iemand hier ervaring met het inschakelen van de gewone cruise control d.m.v. obdeleven?
Dit heb ik gister geprobeerd (via de app) , maar dan krijg ik foutmeldingen van de lane assist en acc en zijn deze niet meer te gebruiken.
Ik kan nog niet wennen aan ACC op de snelweg, als ik op rechts rijd en een auto wil gaan inhalen vind ik hem al veel te vroeg inhouden met zijn snelheid.
wanneer ik dan iets te lang wacht omdat er op links een snellere auto aan komt waar ik dan achter wil invoegen verlies ik veel snelheid waardoor ik bij het naar links gaan ineens gas moet bij geven.
Ik heb acc al op de kortste afstand staan maar dan nog vind ik hem te vroeg afremmen.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Je kan acc uitschakelen zonder obd door in het shirt menu de radar uit te schakeleMaD_co schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:27:
[...]
Ik kan je helaas geen andere tip geven dan blijven proberen.
De wereldbol werd ook pas wit nadat ik mij had aangemeld en de privesfeer veranderd.
Iemand hier ervaring met het inschakelen van de gewone cruise control d.m.v. obdeleven?
Dit heb ik gister geprobeerd (via de app) , maar dan krijg ik foutmeldingen van de lane assist en acc en zijn deze niet meer te gebruiken.
Ik kan nog niet wennen aan ACC op de snelweg, als ik op rechts rijd en een auto wil gaan inhalen vind ik hem al veel te vroeg inhouden met zijn snelheid.
wanneer ik dan iets te lang wacht omdat er op links een snellere auto aan komt waar ik dan achter wil invoegen verlies ik veel snelheid waardoor ik bij het naar links gaan ineens gas moet bij geven.
Ik heb acc al op de kortste afstand staan maar dan nog vind ik hem te vroeg afremmen.
Ik heb een vraag..
Ik ben van plan een seat ibiza uit 2018 te kopen nu zit er een standaard radio in (zie eerste foto) ik wil erg graag een scherm in zetten die in andere uitvoeringen van de seat ibiza ook gebruikt worden. (Zie tweede foto) nu is mijn vraag kan ik deze er zo inzetten of zitten hier allemaal haken en ogen aan?
Ik ben van plan een seat ibiza uit 2018 te kopen nu zit er een standaard radio in (zie eerste foto) ik wil erg graag een scherm in zetten die in andere uitvoeringen van de seat ibiza ook gebruikt worden. (Zie tweede foto) nu is mijn vraag kan ik deze er zo inzetten of zitten hier allemaal haken en ogen aan?
![]() | ![]() |
Wereldbol was vanmorgen opeens wit en toen werkte het meteen, vreemd. Zie wel dat de software versie op 0804 staat. Hoe kan ik deze bijwerken? Als ik op software update druk blijft het scherm leegMaD_co schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:27:
[...]
Geen idee wanneer en hoe je OTA-updates krijgt.Skoefel schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:14:
[...]
Wereldbol was vanmorgen opeens wit en toen werkte het meteen, vreemd. Zie wel dat de software versie op 0804 staat. Hoe kan ik deze bijwerken? Als ik op software update druk blijft het scherm leeg
Je kan het bij de dealer vragen of ze dit willen doen, of @Rainesh of hij je hiermee kan helpen
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Obd zal mogelijk aangesloten moeten worden om het scherm te kunnen activeren.sportlife18 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 02:01:
Ik heb een vraag..
[Afbeelding] [Afbeelding]
Daarom ga ik nooit meer naar het Gardameer. Echt zo onvoorspelbaar en als het losgaat is het echt niet normaal. Heb een paar geleden ook een dak als een poffertjespan gehad.To_Tall schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:48:
Ai ai ai.
Goedeavond,
Ik ben sinds deze week trotse bezitter van een Leon FR uit 2018.
Nu ben ik benieuwd of jullie ervaring hebben met het inbouwen van een dashcam en of jullie tips hebben hierin.
Daarnaast zie ik dat mijn softwareversie 0472 is. Als ik het goed begrijp is 0480 de nieuwste, ik weet alleen niet hoe ik deze kan updaten. @Rainesh zou jij mij hierbij kunnen helpen?
Groet,
Elero
Nu ben ik benieuwd of jullie ervaring hebben met het inbouwen van een dashcam en of jullie tips hebben hierin.
Daarnaast zie ik dat mijn softwareversie 0472 is. Als ik het goed begrijp is 0480 de nieuwste, ik weet alleen niet hoe ik deze kan updaten. @Rainesh zou jij mij hierbij kunnen helpen?
Groet,
Elero
Kan je wel bij helpen. Stuur maar een pb met je chassisnummerElero schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:31:
Goedeavond,
Groet,
Elero
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Waar wij zaten is sinds 1956 niet zulke hagel gevallen eigenaar gaf ook aan dat er wel eens een auto ruitschade had of een deukje. Maar dit had hij in 45 jaar ook niet meegemaakt.sysiwan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:28:
[...]
Daarom ga ik nooit meer naar het Gardameer. Echt zo onvoorspelbaar en als het losgaat is het echt niet normaal. Heb een paar geleden ook een dak als een poffertjespan gehad.
Ik ben zuinig op m’n auto het is een eigen auto. Geen lease. Doet wel pijn, maar de schade is te herstellen.
Seat verkoopt btw ook sinds kort zwarte logo’s.
Gebruik niet de app maar handmatig coderen. In module 13 cruise control aanvinken. Daarna auto uit en 10min op slot laten.MaD_co schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:27:
[...]
Bedankt, ga ik proberenRainesh schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:22:
[...]
Gebruik niet de app maar handmatig coderen. In module 13 cruise control aanvinken. Daarna auto uit en 10min op slot laten.
Vanmiddag de 5F FR ingeruild en de KL FR opgehaald.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rkapPd8rAQjJbKifRMFUDPCN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gKHTNcBN6QiAXwCswOyCdAtK.jpg?f=user_large)

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rkapPd8rAQjJbKifRMFUDPCN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gKHTNcBN6QiAXwCswOyCdAtK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g7EidAsn3wrQEQjXlbvU8hD2.jpg?f=user_large)
Catch my drift?
Iemand die mij hier misschien kan helpen? Hoe krijg ik deze radio er uit? Ik krijg het zilveren/grijs gedeelte met geen mogelijkheid los.. het gaat hier om een seat ibiza uit 2018. Misschien iemand hier die dit toevallig ook gedaan heeft en mij tips kan geven😅😅:strip_exif()/f/image/muSWPo8cDpvNRcuisfyz1upu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/muSWPo8cDpvNRcuisfyz1upu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WkEUpHExlNMgsQd5EZqaQWJk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 58% gewijzigd door sportlife18 op 10-08-2023 19:15 ]
Onlangs mijn obdeleven binnen gekregen en gelijk een aantal opties geactiveerd op mijn Ibiza 6P zoals automatisch spiegels inklappen en altijd achterverlichting aan. Nu wilde ik ook de Against Stage lights DRL with LED lights appr Forward (van hier) activeren. Met de volgende settings knipperen ze wel uit-fase, maar dan met het parkeerlicht inplaats van de DRL.
Ziet er ook geinig uit, maar niet wat ik wilde bereiken
Ik heb het idee dat ik de Leuchte4TFL LB43 (en Leuchte5TFL RB6) moet hebben (die staan bij mij ingesteld als Tagfahrlicht met als type allg.LEDmitOpenLoadDiagnoseohnePWM). Ik krijg het echter niet voor elkaar. Iemand hier die het wel is gelukt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Leuchte2SL VLB22 - Light_Function_G_2 - Blinken links Dunkelphase - Dimming_GH_2 - 127 - Dimming_direction_GH_2 - Maximize |
Ziet er ook geinig uit, maar niet wat ik wilde bereiken
Het rechter (grote deel inclusief om het entertainment heen) zit met 1 schroef vast.sportlife18 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:14:
Iemand die mij hier misschien kan helpen? Hoe krijg ik deze radio er uit? Ik krijg het zilveren/grijs gedeelte met geen mogelijkheid los.. het gaat hier om een seat ibiza uit 2018. Misschien iemand hier die dit toevallig ook gedaan heeft en mij tips kan geven😅😅[Afbeelding]
[Afbeelding]
Om bij die schroef te komen moet je eerst het rechterpaneel loshalen, het paneel waar je je passagiers airbag kan in- uitschakelen.
Dat paneel kan je zo loshalen, even voorzichtig het deurrubber aan de kant halen.
Als je die schroef vervolgens los hebt kan je zo het hele paneel lostrekken,
Als dit niet herkenbaar is?
VAG dat ver onderaan de lijst bungelt:
Recordaantal problemen bij nieuwe auto's: "Je hoeft dit als consument niet te pikken"
https://www.vrt.be/vrtnws...blemen-met-nieuwe-auto-s/
Dit is blijkbaar de prijs die we betalen omdat alles snel en goedkoop moet.
VAG dat ver onderaan de lijst bungelt:
Recordaantal problemen bij nieuwe auto's: "Je hoeft dit als consument niet te pikken"
https://www.vrt.be/vrtnws...blemen-met-nieuwe-auto-s/
Dit is blijkbaar de prijs die we betalen omdat alles snel en goedkoop moet.
Gisteren bij de schade hersteller van de dealer geweest.
De schade is dusdanig dat de eerste schatting tussen de 15/20 duizend is. Maar dat kan nog oplopen. Dat is +/- iets meer dan de helft wat de auto nog waard is.
Verzekeringen rekenen voor economisch Total loss 2/3 van de dag waarde. De schade hersteller kan niet inschatten wat de verzekering gaat zeggen.
Maar hij vermoed dat de auto mogelijk economisch Total los wordt verklaard
.
Ik ben benieuwd. Nu ben ik voor de eerste 5 jaar tegen nieuw waarde verzekerd. Vandaag of morgen komt de expert van de verzekering.
De schade is dusdanig dat de eerste schatting tussen de 15/20 duizend is. Maar dat kan nog oplopen. Dat is +/- iets meer dan de helft wat de auto nog waard is.
Verzekeringen rekenen voor economisch Total loss 2/3 van de dag waarde. De schade hersteller kan niet inschatten wat de verzekering gaat zeggen.
Maar hij vermoed dat de auto mogelijk economisch Total los wordt verklaard
Ik ben benieuwd. Nu ben ik voor de eerste 5 jaar tegen nieuw waarde verzekerd. Vandaag of morgen komt de expert van de verzekering.
Je krijgt de groeten van de dealerDaMenaz schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:57:
Vanmiddag de 5F FR ingeruild en de KL FR opgehaald.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pfoeee dat is een flink bittere pil. Enig idee wat je gaat doen als ze hem inderdaad total loss verklaren?To_Tall schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 07:40:
Gisteren bij de schade hersteller van de dealer geweest.
Maar hij vermoed dat de auto mogelijk economisch Total los wordt verklaard.
Ha, grappig.To_Tall schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:15:
[...]
Je krijgt de groeten van de dealer. Mijn auto is ook hiervandaan.
Ben benieuwd wanneer mijn inruiler op de website komt.
Wagen bevalt trouwens prima.
Catch my drift?
Denk dat dit een makkelijke keuze is indien je verzekerd bent voor nieuwwaarde.C0okiejar schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:28:
[...]
Pfoeee dat is een flink bittere pil. Enig idee wat je gaat doen als ze hem inderdaad total loss verklaren?
In ruilen en een nieuwe bestellen.
Althans eerst moet dan het wrak tegen opbod verkocht worden waarna restant uitgekeerd wordt. Althans, als ik een belletje krijg economisch totallos. Ja doen.
Tweede belletje is naar m’n dealer maak ff een offerte op op basis van de huidige auto. En 20 min later heb ik deze getekend. In de tussen tijd zal ik dan een huur/lease van de dealer krijgen.
Mijn zus stond er ook. Ruim 600 putten zijn er uit de auto gehaald (moet nog een keer terug voor de laatste dingen). Gelukkig geen ruiten gesneuveld (alleen een lamp). En de caravan aan bonken.To_Tall schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 17:02:
[...]
Denk dat dit een makkelijke keuze is indien je verzekerd bent voor nieuwwaarde.
Althans eerst moet dan het wrak tegen opbod verkocht worden waarna restant uitgekeerd wordt. Althans, als ik een belletje krijg economisch totallos. Ja doen.
Tweede belletje is naar m’n dealer maak ff een offerte op op basis van de huidige auto. En 20 min later heb ik deze getekend. In de tussen tijd zal ik dan een huur/lease van de dealer krijgen.
Hopen dat je snel door kunt. Esmée regelt dat wel.
Catch my drift?
Esmee gaat een nieuwe offerte maken voor auto drie
.
Schade expert van de dealer heeft de auto totallos verklaart. Expert van de verzekering moet alleen rapport nog beoordelen. Volgens de schade expert gaan ze 99% hierin mee.
Schade is een hoop butsen.
- nieuwe motorkap
- nieuwe achterklep
- nieuwe koplamp
- nieuw achterlicht
- nieuwe achter vleugel
Volledige auto moet opnieuw in de lak alleen linker voor portier niet.
Volgens de verzekering heeft Wittebrug schade de auto als totallos verklaart.
Formaliteit is dus de expert van de verzekering die nu goedkeuring moet geven.
Dat is even au. Ik ben voor nieuwwaarde verzekerd. Dat scheelt. Volgens de dealer zou de nieuwe auto rond november geleverd kunnen worden.
Schade expert van de dealer heeft de auto totallos verklaart. Expert van de verzekering moet alleen rapport nog beoordelen. Volgens de schade expert gaan ze 99% hierin mee.
Schade is een hoop butsen.
- nieuwe motorkap
- nieuwe achterklep
- nieuwe koplamp
- nieuw achterlicht
- nieuwe achter vleugel
Volledige auto moet opnieuw in de lak alleen linker voor portier niet.
Volgens de verzekering heeft Wittebrug schade de auto als totallos verklaart.
Formaliteit is dus de expert van de verzekering die nu goedkeuring moet geven.
Dat is even au. Ik ben voor nieuwwaarde verzekerd. Dat scheelt. Volgens de dealer zou de nieuwe auto rond november geleverd kunnen worden.
November scheelt nog gelukkig maar wow, total los
voor alleen die paar onderdelen en een goede uitdeuk beurt? Raar. echt raar. Misschien willen ze die auto zelf voor een mooi prijsje opknappen en verkopen?
[ Voor 23% gewijzigd door grasmanek94 op 16-08-2023 11:51 ]
Van uitkeringen van een verzekering wordt je nooit beter. Nieuwe auto's zijn intussen flink duurder en slechter leverbaar. Dus als zij de nieuwwaarde van je aankoop terug geven, dan moet je vermoedelijk nog steeds geld gaan bijleggen en wachten op levering. Niet een heel leuk vooruitzicht lijkt mij.To_Tall schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 17:02:
[...]
Denk dat dit een makkelijke keuze is indien je verzekerd bent voor nieuwwaarde.
Tweede hands prijzen originele onderdelengrasmanek94 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:50:
November scheelt nog gelukkig maar wow, total losvoor alleen die paar onderdelen en een goede uitdeuk beurt? Raar. echt raar. Misschien willen ze die auto zelf voor een mooi prijsje opknappen en verkopen?
Motorkap is al 3100 euro
Achterbumper 900 euro
Koplamp 450 euro
Dit zijn dan tweedehands prijzen van schade auto’s afkomstig.
Van de verzekering mogen alleen nieuwe orginele fabrieks onderdelen gebruikt worden.
De prijzen voor spuiten en uitdeuken weet ik niet maar zal ook niet goedkoop zijn.
Het loopt dus snel op.
Nieuwe waarde verzekering betekend dat de auto zoals deze nu te koop is wordt vergoed. Dus is de auto 3k duurder dan krijg ik 3k extra uitgekeerd.ucsdcom schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:33:
[...]
Van uitkeringen van een verzekering wordt je nooit beter. Nieuwe auto's zijn intussen flink duurder en slechter leverbaar. Dus als zij de nieuwwaarde van je aankoop terug geven, dan moet je vermoedelijk nog steeds geld gaan bijleggen en wachten op levering. Niet een heel leuk vooruitzicht lijkt mij.
Voor de onderdelen, nieuw die je opnoemde, ja ontiegelijk duur maar toch schat ik max 10K, uitdeuken nog eens 5-10k, jouw auto is denk ik minimaal 40K nieuwprijs~ of meer? dus 15-20K op 40K.. nouja is max 50%. Dus daarom vind ik het apart.To_Tall schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:38:
[...]
Tweede hands prijzen originele onderdelen
Motorkap is al 3100 euro
Achterbumper 900 euro
Koplamp 450 euro
Dit zijn dan tweedehands prijzen van schade auto’s afkomstig.
Van de verzekering mogen alleen nieuwe orginele fabrieks onderdelen gebruikt worden.
De prijzen voor spuiten en uitdeuken weet ik niet maar zal ook niet goedkoop zijn.
Het loopt dus snel op.
Oh dat is helder. Wij hebben ook een nieuwwaarde verzekering, maar daarin staat in de kleine lettertjes dat je maximaal krijgt uitgekeerd wat je auto oorspronkelijk nieuw aan jou heeft gekost. Vandaar dan de verwarring.To_Tall schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:39:
[...]
Nieuwe waarde verzekering betekend dat de auto zoals deze nu te koop is wordt vergoed. Dus is de auto 3k duurder dan krijg ik 3k extra uitgekeerd.
Dag waarde is lager dan 46k dat deze nieuw gekost heeft. Als de schade 2/3e van de dagwaarde is wordt de auto totallos verklaard. Als ik de auto hou krijg ik 2/3 van de dag waarde uitgekeerd.grasmanek94 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:40:
[...]
Voor de onderdelen, nieuw die je opnoemde, ja ontiegelijk duur maar toch schat ik max 10K, uitdeuken nog eens 5-10k, jouw auto is denk ik minimaal 40K nieuwprijs~ of meer? dus 15-20K op 40K.. nouja is max 50%. Dus daarom vind ik het apart.
Duidelijk. Aparte wereld, het zou voor de verzekering denk ik goedkoper zijn om gewoon je auto naar oorspronkelijke staat te brengen, nu wordt er weer een nieuwe auto de wereld in geblazen. "Groen" my ass met al die bedrijven haha.To_Tall schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:26:
[...]
Dag waarde is lager dan 46k dat deze nieuw gekost heeft. Als de schade 2/3e van de dagwaarde is wordt de auto totallos verklaard. Als ik de auto hou krijg ik 2/3 van de dag waarde uitgekeerd.
Ach ik heb net de dealer gesproken. Ze gaf aan. Dat de terraco PHEV 3K duurder is dan de ateca.
Als de expert een klap op heeft gegeven. Dan zal ik denk ik voor de terraco phev gaan.
Groter en deels elektrisch.
Aan nadelen zitten ook weer voordelen.
Als de expert een klap op heeft gegeven. Dan zal ik denk ik voor de terraco phev gaan.
Groter en deels elektrisch.
Aan nadelen zitten ook weer voordelen.
[ Voor 8% gewijzigd door To_Tall op 16-08-2023 15:34 ]
Net twee offertes binnen gekregen, mocht de expert van de verzekering er een klap opgeven. Kan ik door pakken.
Momenteel de ateca en tarraco in prijs verschil 1500 euro.
Ik ben gek als ik het dan niet zou doen denk ik.
Enige wat niet meer leverbaar is op beide autos is Dynamic Chassis Control. Deze past het onderstel aan, aan je rij profiel. Nu stond deze altijd bij mij al op comfort. Denk niet dat ik dit snel zal missen.
Wel op de Tarraco is bird view, wat op de Atteca sinds chip te korten niet meer te leveren is.
Verder is de auto dan net zo aangekleed als mijn huidige wagen.
Enige wat niet meer leverbaar is op beide autos is Dynamic Chassis Control. Deze past het onderstel aan, aan je rij profiel. Nu stond deze altijd bij mij al op comfort. Denk niet dat ik dit snel zal missen.
Wel op de Tarraco is bird view, wat op de Atteca sinds chip te korten niet meer te leveren is.
Niet op autodoc.nl bestellen maar https://www.google.com/ur...Vaw2fIxhYkQJfpzoHDeiVWt5VLogiZ5500 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:18:
[...]
Dat zijn wel echt bizar hoge prijzen!
Als je op Autodoc.nl je kenteken invult en diezelfde onderdelen op zoekt, zie je wel op wat voor prijsverschil je uit komt. Als je alles van het merk 'Mahle' erbij pakt kan je goed vergelijken, dit is dealer/origineel materiaal.
Beetje zwarte vingers maken door te sleutelen, kan je hoop geld mee besparen.
Zelf vind ik het ook gewoon leuk om te doen.
Bougie sleutels zijn ook 'lange' varianten van, heb je geen verlengstuk nodig.
Zie: https://www.k-parts.nl/bougiesleutel-mokix-16mm.html
Mooie bak!DaMenaz schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:57:
Vanmiddag de 5F FR ingeruild en de KL FR opgehaald.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toevalligerwijs heb ik afgelopen week – m.u.v. de velgen en kleur – dezelfde auto gekocht. De levering staat binnenkort gepland.
Ik zie dat je ook de elektrische stoelen lijkt te hebben, daar was ik specifiek naar op zoek omdat zowel mijn vrouw als ik er in rijden en dat wel een stukje comfort geeft met verstellen.
Was al een tijdje op zoek naar ofwel een CUPRA Leon hatchback ofwel een SEAT Leon hatchback, maar vreemd genoeg mag alleen de SEAT een aanhangwagen / caravan trekken. Die keuze was dan al vrij snel gemaakt vanwege dat.
P.S. is die stoel- en spiegelafstelling te binden aan een sleutel of profiel op één of andere manier?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
De keuze tussen een Ateca en Tarraco voor €1500,= verschil is snel gemaakt zou ik zeggenTo_Tall schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:42:
Net twee offertes binnen gekregen, mocht de expert van de verzekering er een klap opgeven. Kan ik door pakken.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Gefeliciteerd met je aankoop. De profielen zitten inderdaad gekoppeld aan de sleutels (is een mogelijkheid die je kunt aanvinken). De stoelen en spiegels zijn daar ook aan gekoppeld. Ideaal.RomeoJ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:32:
[...]
Mooie bak!
Toevalligerwijs heb ik afgelopen week – m.u.v. de velgen en kleur – dezelfde auto gekocht. De levering staat binnenkort gepland.
Ik zie dat je ook de elektrische stoelen lijkt te hebben, daar was ik specifiek naar op zoek omdat zowel mijn vrouw als ik er in rijden en dat wel een stukje comfort geeft met verstellen.
Was al een tijdje op zoek naar ofwel een CUPRA Leon hatchback ofwel een SEAT Leon hatchback, maar vreemd genoeg mag alleen de SEAT een aanhangwagen / caravan trekken. Die keuze was dan al vrij snel gemaakt vanwege dat.
P.S. is die stoel- en spiegelafstelling te binden aan een sleutel of profiel op één of andere manier?
Catch my drift?
Je kan de stoel- en spiegelafstelling binden aan een profiel. Deze profielen kan je vervolgens koppelen aan je sleutel. Echter werkt dit niet heel goed. Gebeurd regelmatig dat hij een profiel uitlogt waarna je zelf weer moet inloggen. Ook lijkt hij een profiel automatisch te koppelen aan een sleutel. Dus als jij profiel1 een gebruikt terwijl je sleutel2 gebruikt voor het openen en starten van de auto, dan zal hij de volgende keer voor sleutel2 profiel1 gebruiken. Nou is mijn vriendin vrij ongeduldig met de deur openen waardoor regelmatig mijn profiel aan haar sleutel gekoppeld wordt omdat zei haar sleutel in dr tas heeft en als eerste dr hand in de deurgreep heeft waardoor de auto ontgrendeld wordt. Geen handig systeem.RomeoJ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:32:
[...]
Wel kan je aan de zijkant van de stoel een drietal presets opslaan. Dit werkt dan wel weer fijn. Gewoon knop 1, 2 of 3 ingedrukt houden waarmee een stoel- en spiegelafstelling wordt geladen.
Vanmiddag te horen gekregen dat de verzekering het risico wil nemen om de auto te laten repareren.
Dat betekend niet dat deze ook gerepareerd gaat worden. Maar dat ze de auto waar nodig gaan strippen en dan nogmaals gaan beoordelen of deze wel/niet gerepareerd kan worden.
De auto moet behalve de voor deuren opnieuw gespoten worden.
Ze willen met een chemisch goedje de auto van de wax strippen, nu heb ik een SiCarbon+ coating op de auto zitten. Die beschermt de lak oa tegen chemicaliën. en is door aanhechting ook 1 geworden met de bestaande lak.
Ik heb mijn zorgen geuit aan de schade hersteller. Maar ik heb ook alle informatie over de coating doorgegeven. Willen ze de auto spuiten moeten alle onderdelen dus ook voor uitwaieren. door de coating heen geschuurd worden. Wordt dit niet gedaan. Zal de lak niet hechten.
Dit wordt nog een dingetje gezien de schade hersteller Denkt dat het net als WaxOil wel makkelijk te bewerken is. Ik heb ze maar verwezen naar de detailer en leverancier van de coating.
Afijn, de informatie heb ik ook nog eens doorgegeven aan de Verzekering, dat ik mij zorgen maakt als de coating niet goed afgeschuurd wordt dat er lak problemen kunnen ontstaan. + dat de coating ook weer aangebracht moet worden. Dit kan de schade hersteller niet doen omdat de fabrikant de coating alleen levert aan getrainde detailers.
Dat betekend niet dat deze ook gerepareerd gaat worden. Maar dat ze de auto waar nodig gaan strippen en dan nogmaals gaan beoordelen of deze wel/niet gerepareerd kan worden.
De auto moet behalve de voor deuren opnieuw gespoten worden.
Ze willen met een chemisch goedje de auto van de wax strippen, nu heb ik een SiCarbon+ coating op de auto zitten. Die beschermt de lak oa tegen chemicaliën. en is door aanhechting ook 1 geworden met de bestaande lak.
Ik heb mijn zorgen geuit aan de schade hersteller. Maar ik heb ook alle informatie over de coating doorgegeven. Willen ze de auto spuiten moeten alle onderdelen dus ook voor uitwaieren. door de coating heen geschuurd worden. Wordt dit niet gedaan. Zal de lak niet hechten.
Dit wordt nog een dingetje gezien de schade hersteller Denkt dat het net als WaxOil wel makkelijk te bewerken is. Ik heb ze maar verwezen naar de detailer en leverancier van de coating.
Afijn, de informatie heb ik ook nog eens doorgegeven aan de Verzekering, dat ik mij zorgen maakt als de coating niet goed afgeschuurd wordt dat er lak problemen kunnen ontstaan. + dat de coating ook weer aangebracht moet worden. Dit kan de schade hersteller niet doen omdat de fabrikant de coating alleen levert aan getrainde detailers.
@To_Tall Als je het hebt aangegeven is het toch prima. Het is nu het risico van de verzekeraar om het te herstellen of niet.
Heeft iemand ervaring met de NGK 93231 bougies in een Seat Leon 5F 1.4 TSI?
Origineel heb ik Bosch bougies met artikelnummer 04E905612C in mijn auto. Nu heb ik de NGK 93231 bougies als vervanger in mijn auto gezet, maar krijg ik problemen met het optrekken. De auto stottert bij vol gas.
Originele bougies teruggezet en het probleem was weer weg. Nu zag ik dat de nieuwe NGK 93231 bougies net een millimeter langer zijn net boven de schroefdraad. Zie onderstaande foto (links Bosch, rechts NGK)
:fill(white):strip_exif()/f/image/h0TgkGinwT4EyAMbf3BTifE5.png?f=user_large)
Weet iemand of dit mijn probleem kan veroorzaken?
Omdat de bougies zijn 'gebruikt' kan ik ze niet meer terugbrengen of inruilen voor Bosch bougies.
Mijn vraag is dus of iemand deze problemen herkent of juist zonder problemen deze bougies gebruikt.
Origineel heb ik Bosch bougies met artikelnummer 04E905612C in mijn auto. Nu heb ik de NGK 93231 bougies als vervanger in mijn auto gezet, maar krijg ik problemen met het optrekken. De auto stottert bij vol gas.
Originele bougies teruggezet en het probleem was weer weg. Nu zag ik dat de nieuwe NGK 93231 bougies net een millimeter langer zijn net boven de schroefdraad. Zie onderstaande foto (links Bosch, rechts NGK)
:fill(white):strip_exif()/f/image/h0TgkGinwT4EyAMbf3BTifE5.png?f=user_large)
Omdat de bougies zijn 'gebruikt' kan ik ze niet meer terugbrengen of inruilen voor Bosch bougies.
Mijn vraag is dus of iemand deze problemen herkent of juist zonder problemen deze bougies gebruikt.
Als de bougies net een milimeter dieper of ondieper zitten. dan de specificatie opgeeft. kan je probelemen verwachten. De ontsteking vind dan niet op de juiste plek plaats. Je moet hiermee niet doorrijden. Gelijk de juiste maat bougies aanschaffen en installeren.Elero schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:30:
Heeft iemand ervaring met de NGK 93231 bougies in een Seat Leon 5F 1.4 TSI?
[Afbeelding]
Bedankt voor je reactie.To_Tall schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:38:
[...]
Als de bougies net een milimeter dieper of ondieper zitten. dan de specificatie opgeeft. kan je probelemen verwachten. De ontsteking vind dan niet op de juiste plek plaats. Je moet hiermee niet doorrijden. Gelijk de juiste maat bougies aanschaffen en installeren.
Erg vreemd dan dat deze specifieke bougie werd aangeraden door de winkel waar ik ze gekocht heb. Ook op onder anderen autodoc wordt deze bougie als alternatief aangeboden voor de originele bougie met artikelnummer 04E905612C.
Als ik de aangeboden alternatieven op websites als autodoc dus niet kan vertrouwen, zal ik dus zelf de specificaties moeten vergelijken.
Hoe weet ik welke de juiste specificatie heeft? Ik kan namelijk niet echt info vinden over de originele bougie.
Bougies zijn niet de duurste verbruikt artikelen. Wil je de juiste hebben. Rij je naar een Seat/VW dealer.
Elke dealer met ook een onderhoud werkplaats verkoopt ook losse onderdelen aan particulieren.
Andere mogelijkheid is naar een onderdelen winkel te rijden. Vaak kunnen zij op de computer nagaan welke onderdelen er nodig zijn.
Elke dealer met ook een onderhoud werkplaats verkoopt ook losse onderdelen aan particulieren.
Andere mogelijkheid is naar een onderdelen winkel te rijden. Vaak kunnen zij op de computer nagaan welke onderdelen er nodig zijn.
Dat laatste is juist hetgene dat ik heb gedaan. Heb de bougies bij een auto-onderdelen winkel gekocht en zij adviseerden me die NGK bougies aan de hand van mijn kenteken.To_Tall schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:42:
Bougies zijn niet de duurste verbruikt artikelen. Wil je de juiste hebben. Rij je naar een Seat/VW dealer.
Daarom vind ik het dus vreemd dat zij adviseren die te kopen, omdat hun systeem aangeeft dat die hetzelfde zou moeten zijn, en dat vervolgens niet klopt. Lijkt me dus een fout die aan de kant van de verkoper ligt.
Maar je hebt inderdaad gelijk dat de bougies niet de duurste onderdelen zijn, dus ik zal gewoon de Bosch bougies gaan aanschaffen, maar blijft toch zonde van het geld.
Als ze op advies zijn gekocht. Met een andere auto langs gaan. En verschil laten zien, krijg je andere mee die wel in spec van de motor liggen.Elero schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:24:
[...]
Dat laatste is juist hetgene dat ik heb gedaan. Heb de bougies bij een auto-onderdelen winkel gekocht en zij adviseerden me die NGK bougies aan de hand van mijn kenteken.
Daarom vind ik het dus vreemd dat zij adviseren die te kopen, omdat hun systeem aangeeft dat die hetzelfde zou moeten zijn, en dat vervolgens niet klopt. Lijkt me dus een fout die aan de kant van de verkoper ligt.
Maar je hebt inderdaad gelijk dat de bougies niet de duurste onderdelen zijn, dus ik zal gewoon de Bosch bougies gaan aanschaffen, maar blijft toch zonde van het geld.
Gisteren eigenaar geworden van een Seat Leon ST FR (KL) uit 2020!
Helaas zit de software hier nog op 1672.
Als ik het goed begrijp kan ik niet in één keer over naar 1941, las iets over odb stekker? (https://www.seat-online.n...naar-nieuwe-versie.29593/)
Moet ik hiervoor dan nu naar een dealer of is dat verouderde informatie en kan ik het toch wel zelf of... ?
Hopelijk kan iemand van jullie me verder helpen, als ik het forum zo een beetje doorlees denk ik dat ik bij @Rainesh moet zijn... haha.
Bvd!
Als ik het goed begrijp kan ik niet in één keer over naar 1941, las iets over odb stekker? (https://www.seat-online.n...naar-nieuwe-versie.29593/)
Moet ik hiervoor dan nu naar een dealer of is dat verouderde informatie en kan ik het toch wel zelf of... ?
Hopelijk kan iemand van jullie me verder helpen, als ik het forum zo een beetje doorlees denk ik dat ik bij @Rainesh moet zijn... haha.
Bvd!
Sorry, te weinig geduld. Met de dealer gesproken, bleken nog 2 recalls te zijn, waaronder 1 software update naar 1940.Arjan Klok schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:43:
Gisteren eigenaar geworden van een Seat Leon ST FR (KL) uit 2020!
Bvd!
Nu nog een dikke maand wachten tot ze een plekje hebben
Super goed nieuws gehad.
Naar 26 maanden mag ik 11 september mijn seat tarraco fr hybrid op halen.
Komt perfect uit had voor de 12e de afspraak staan voor de speakers versterker en subwoofers en volledig dempen van de auto.
Naar 26 maanden mag ik 11 september mijn seat tarraco fr hybrid op halen.
Komt perfect uit had voor de 12e de afspraak staan voor de speakers versterker en subwoofers en volledig dempen van de auto.
Ik heb contact gehad met de schade hersteller. Gaat nog wel ff duren voor ze aan mijn auto kunnen beginnen staan nog 25 auto’s gepland voor ik aan de buurt ben.
Daar zitte kleine reparaties bij zoals een kras herstellen tot aan grotere schades zoals die van mij die ca +2 weken duren.
Daar zitte kleine reparaties bij zoals een kras herstellen tot aan grotere schades zoals die van mij die ca +2 weken duren.
Dat is wel zuur. Dat kan zo een half jaar duren nog zeg maar. En tot die tijd heb je een vervangende auto ?To_Tall schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:39:
Ik heb contact gehad met de schade hersteller. Gaat nog wel ff duren voor ze aan mijn auto kunnen beginnen staan nog 25 auto’s gepland voor ik aan de buurt ben.
Een golf stuk kleiner dan ik nu heb natuurlijk maar ook hiermee kan ik overal wel komen.W99 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:14:
[...]
Dat is wel zuur. Dat kan zo een half jaar duren nog zeg maar. En tot die tijd heb je een vervangende auto ?
Ik weet niet hoelang het gaat duren. Als ze heleboel kleine reparaties hebben kan het snel gaan. Hebben ze veel grote reparaties. Dan zou het zomaar januari of later kunnen worden. Geen idee.
Ik mag mij sinds gisteren ook hier melden na aanschaf van een Seat Ibiza 1.0 TSI 115pk FR uit 2020.
Na meer dan een jaar zonder auto gezeten en dus zowat alles lopend/fietsend (best pittig met al de regen records ;P )
:fill(white):strip_exif()/f/image/lQWQwFozXrHeAeRmCR3BiFuB.png?f=user_large)
Hiervoor alleen maar Volkswagens gehad en hoewel ik de Mazda CX3 ook wel een mooie auto vind durfde ik toch de VAG familie niet te verlaten. Volkswagen golf 2 iets van 7 jaar gehad en mijn vorige was een Polo uit 1996 waar ik toch 15 jaar mee heb gedaan.
Een aardige voorruitgang, bij de polo was niets elektrisch moest ik handmatig de ramen en dakraampje opendraaien, had geen dashboard kastje, enz..
Maar motorisch was hij nog goed, startte en reed altijd.
Gisteren wat gereden en bevalt goed,extra power en digitaal dashboard is ook wel een leuke extra.
Enige nadeel is dat ik er gister pas achterkwam dat er geen voor parkeersensoren en achterruitcamera inzit wat wel op de website stond. Ze gaven aan een fout op de website was en staat ook zo'n standaard disclaimer tekstje, op zich ook geen first world problem maar hoe zouden jullie hier mee omgaan? Les voor de volgende keer? Wel gekocht bij een garage (met Bovag garantie)
Na meer dan een jaar zonder auto gezeten en dus zowat alles lopend/fietsend (best pittig met al de regen records ;P )
:fill(white):strip_exif()/f/image/lQWQwFozXrHeAeRmCR3BiFuB.png?f=user_large)
Hiervoor alleen maar Volkswagens gehad en hoewel ik de Mazda CX3 ook wel een mooie auto vind durfde ik toch de VAG familie niet te verlaten. Volkswagen golf 2 iets van 7 jaar gehad en mijn vorige was een Polo uit 1996 waar ik toch 15 jaar mee heb gedaan.
Een aardige voorruitgang, bij de polo was niets elektrisch moest ik handmatig de ramen en dakraampje opendraaien, had geen dashboard kastje, enz..
Gisteren wat gereden en bevalt goed,extra power en digitaal dashboard is ook wel een leuke extra.
Enige nadeel is dat ik er gister pas achterkwam dat er geen voor parkeersensoren en achterruitcamera inzit wat wel op de website stond. Ze gaven aan een fout op de website was en staat ook zo'n standaard disclaimer tekstje, op zich ook geen first world problem maar hoe zouden jullie hier mee omgaan? Les voor de volgende keer? Wel gekocht bij een garage (met Bovag garantie)
[ Voor 2% gewijzigd door Marc3l op 02-09-2023 12:41 . Reden: Toch even een positief puntje voor de Polo vermelden ]
Als er in de details van de verkoop parkeersensoren staat en achteruitcamera.
En zo wordt de auto ook verkocht. Maar het zit er niet op dan is het misleiding.
Maar die functies zou je bij een test ritje wel moeten testen.
Foutje op de website is geen excuus, maar is likken van potentiële kopers. Dus misleiding.
Dat je voor de koop dit niet hebt gesignaleerd verbaas me wel. En als de koop overeenkomst wel klopt met de features van de auto. Dan hang je.
En zo wordt de auto ook verkocht. Maar het zit er niet op dan is het misleiding.
Maar die functies zou je bij een test ritje wel moeten testen.
Foutje op de website is geen excuus, maar is likken van potentiële kopers. Dus misleiding.
Dat je voor de koop dit niet hebt gesignaleerd verbaas me wel. En als de koop overeenkomst wel klopt met de features van de auto. Dan hang je.
Dank! Inderdaad ook een fout van mij maar met al de features voel ik mij net een bejaarde die voor het eerst een muis in handen heeft, weet allemaal niet hoe dat werkt en ging er gewoon vanuit als het er staat dat het er ook inzit.
Sinds een maand of 2 in het bezit van een Seat Leon ST FR Business Intense KL.
Wat een heerlijke auto. In het begin was het even zoeken naar alle (ontbrekende) knoppen, instellingen en functies. Maar nu de meeste al rijdend gevonden kunnen worden is het een genot om te rijden.
Enige waar ik hinder van ondervind is dat de bedieningsunit van het panoramadak niet altijd werkt.
Gelukkig werkt het openen en sluiten nog wel via de raambediening op de sleutel.
Om de unit weer te laten werken moet ik de auto uitzetten, uitstappen om volledig uit te zetten en weer starten om de bediening weer te laten werken. Is dit een bekend euvel? Firmware versie is 1940, voor zover ik hier kan lezen is dat de laatste grote update geweest.
Wat een heerlijke auto. In het begin was het even zoeken naar alle (ontbrekende) knoppen, instellingen en functies. Maar nu de meeste al rijdend gevonden kunnen worden is het een genot om te rijden.
Enige waar ik hinder van ondervind is dat de bedieningsunit van het panoramadak niet altijd werkt.
Gelukkig werkt het openen en sluiten nog wel via de raambediening op de sleutel.
Om de unit weer te laten werken moet ik de auto uitzetten, uitstappen om volledig uit te zetten en weer starten om de bediening weer te laten werken. Is dit een bekend euvel? Firmware versie is 1940, voor zover ik hier kan lezen is dat de laatste grote update geweest.
Ik denk als mensen je hier willen helpen dat het handig is om te weten welke versie je hebt, waarschijnlijk KL maar kan ook 5F zijn, deze zitten net een tikkie anders in elkaar.djraydan schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:34:
Sinds een maand of 2 in het bezit van een Seat Leon ST FR Business Intense.
Waarschijnlijk KL dus?Firmware versie is 1940, voor zover ik hier kan lezen is dat de laatste grote update geweest.
Ik heb nooit eentje met een panorama dak gehad maar wat raar zeg. Heb je misschien met een OBD scanner even gekeken of er error codes zijn? Of even bij iemand langs hier die er eentje heeft?
Als ik zo vanuit mijn software development vak redeneer dan zou ik zeggen dat misschien een sensor niet goed detecteert of het raam (volledig) open of dicht is, en dus 'wacht' tot het 'oneindige' om de 'actie te voltooien'. Met een computer reset zet je het raam mogelijk in een onbekende of standaard staat die commando's accepteert.
[ Voor 18% gewijzigd door grasmanek94 op 04-09-2023 08:52 ]
Klopt, even aangepast in de vraaggrasmanek94 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:50:
Waarschijnlijk KL dus?
Weet niet hoe mondig je bent...Je zou kunnen vragen om een kleine tegemoetkoming... Een reverse camera en parkeersensoren zijn zeer gewilde opties, zij weten ook dat een auto zonder minder waard is ook...ook als jij hem over een x aantal jaar weer inruilt.Marc3l schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:36:
Dank! Inderdaad ook een fout van mij maar met al de features voel ik mij net een bejaarde die voor het eerst een muis in handen heeft, weet allemaal niet hoe dat werkt en ging er gewoon vanuit als het er staat dat het er ook inzit.
Je hebt denk ik geen poot om op te staan, maar je kan het altijd proberen aan te kaarten.
Thanks @nooberke ik krijg deze week nog een navigatie update en ga het dan inderdaad bespreken. Ik begrijp dat dealers data importeren uit een externe bron maar zou dan ook netjes van ze zijn om dat zelf ook nog een keer te checken. Hoewel ik nergens recht op zal hebben, ligt de fout toch in het midden.nooberke schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:17:
[...]
Weet niet hoe mondig je bent...Je zou kunnen vragen om een kleine tegemoetkoming... Een reverse camera en parkeersensoren zijn zeer gewilde opties, zij weten ook dat een auto zonder minder waard is ook...ook als jij hem over een x aantal jaar weer inruilt.
Je hebt denk ik geen poot om op te staan, maar je kan het altijd proberen aan te kaarten.
Ik heb exact hetzelfde euvel en wilde binnenkort al bij de garage aankloppen. Maar als meerderen dit hebben is het of iets met die productie run (mijne is nu ook ongeveer 2 maanden oud), of iets structureels in bijv. de software.djraydan schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:34:
Sinds een maand of 2 in het bezit van een Seat Leon ST FR Business Intense KL.
Bij mij doet ie het na ~10 minuten meestal ook vanzelf weer. En het is de hele unit die 'dood' is. Je kan de lampjes ook niet meer met touch aanzetten en de andere touchknoppen (zoals info, service) werken ook niet meer. De lampjes gaan wel aan als je bijv. de deur opent, dus die doen het wel (maar mogelijk zijn die direct bedraad ipv via een computer in die module?)
[ Voor 14% gewijzigd door ShadowLord op 04-09-2023 20:39 ]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Auto terug van onderhoud met schijnbaar een upgrade naar 1940. FullLink/Android Auto werkt helemaal niet meer ("functie niet beschikbaar"), vroeger nooit problemen... Nog iemand ervaringen?
Even terug gaan, ze zijn vergeten functie vrijgave herstel te doen.Baats schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:13:
Auto terug van onderhoud met schijnbaar een upgrade naar 1940. FullLink/Android Auto werkt helemaal niet meer ("functie niet beschikbaar"), vroeger nooit problemen... Nog iemand ervaringen?
Welke OBD scanner(s) zijn hier het geschikt(st) voor? En dan bedoel ik wel een 'consumenten' device als bijv. een OBD11 of een Carly? Ik wil al een tijdje zo'n ding aanschaffen, maar wel het liefste een die maar dan 1 merk ondersteund (maar ook van de Seat KL was opties kan programmeren indien mogelijkgrasmanek94 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:50:
Ik heb nooit eentje met een panorama dak gehad maar wat raar zeg. Heb je misschien met een OBD scanner even gekeken of er error codes zijn? Of even bij iemand langs hier die er eentje heeft?
De hele module werkt niet (ook de besturing van de lampjes niet) dus ik vermoed meer een 'glitch' op de canbus bij/rond het starten van de auto waardoor de module genegeerd wordt.Als ik zo vanuit mijn software development vak redeneer dan zou ik zeggen dat misschien een sensor niet goed detecteert of het raam (volledig) open of dicht is, en dus 'wacht' tot het 'oneindige' om de 'actie te voltooien'. Met een computer reset zet je het raam mogelijk in een onbekende of standaard staat die commando's accepteert.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Ik heb zelf een OBD11 maar ik haat het subscriptie model.. voor VAGCOM is er helaas geen SFD unlock als je aanpassingen wil doen in de KL. ODB11 kan dat als enige denk ik. Voor de rest, errors uitlezen moet elke OBD kit kunnen.ShadowLord schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:27:
[...]
Welke OBD scanner(s) zijn hier het geschikt(st) voor? En dan bedoel ik wel een 'consumenten' device als bijv. een OBD11 of een Carly? Ik wil al een tijdje zo'n ding aanschaffen, maar wel het liefste een die maar dan 1 merk ondersteund (maar ook van de Seat KL was opties kan programmeren indien mogelijk).
Obd11 word helaas wel steeds duurder in gebruik, maar werkt wel t beste
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik heb sindskort een parkeerhulpsysteem storing in mijn Seat Leon KL; de achteruitrijcamera geeft op dit moment een zwart beeld. Parkeersensoren werken overigens wel allemaal. Op dit moment een afspraak gemaakt bij de garage maar kan pas 8-11 terecht... Iemand ervaring met dit probleem? En is het simpel op te lossen? Ik zit op software versie 1896.
[ Voor 4% gewijzigd door GadgetJunkPhone op 06-09-2023 09:35 ]
Gisteren even langs geweest en gepraat. Hij wilt wel zijn goede naam behouden en wil ook dat de klant happy is dus ze gaan kosteloos de camera alsnog plaatsen. Voor sensoren schijnt wel een lastiger iets te zijn maar ben tevreden over deze oplossing.nooberke schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:17:
[...]
Weet niet hoe mondig je bent...Je zou kunnen vragen om een kleine tegemoetkoming... Een reverse camera en parkeersensoren zijn zeer gewilde opties, zij weten ook dat een auto zonder minder waard is ook...ook als jij hem over een x aantal jaar weer inruilt.
Bij mij was de camera defect, zelfde symptomen. Door productieproblemen van de camera module duurde het 3 maanden voordat de nieuwe erin zat. Dealer gaf aan dat die problemen minder leken te worden (was 3 weken geleden).GadgetJunkPhone schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:34:
Ik heb sindskort een parkeerhulpsysteem storing in mijn Seat Leon KL; de achteruitrijcamera geeft op dit moment een zwart beeld. Parkeersensoren werken overigens wel allemaal. Op dit moment een afspraak gemaakt bij de garage maar kan pas 8-11 terecht... Iemand ervaring met dit probleem? En is het simpel op te lossen? Ik zit op software versie 1896.
Dankjewel! Dan weet ik een beetje wat ik moet verwachten. Hoop wel dat ze de camera van tevoren bestellen. Een afspraak maken bij de dealer duurt tegenwoordig al ontzettend lang..crypt0rr schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:18:
[...]
Bij mij was de camera defect, zelfde symptomen. Door productieproblemen van de camera module duurde het 3 maanden voordat de nieuwe erin zat. Dealer gaf aan dat die problemen minder leken te worden (was 3 weken geleden).
Bij mij werd de module besteld met ‘levertijd onbekend’ nadat ik zelf na 3 maanden dacht dit duurt wel erg lang en belde was hij ‘plots’ diezelfde dag binnen gekomen. Afspraak was een week na dat belletje.GadgetJunkPhone schreef op donderdag 7 september 2023 @ 06:04:
[...]
Dankjewel! Dan weet ik een beetje wat ik moet verwachten. Hoop wel dat ze de camera van tevoren bestellen. Een afspraak maken bij de dealer duurt tegenwoordig al ontzettend lang..
hier is de vw dealer eigenlijk altijd de komende 3-4 weken volgepland, dit is al 2 jaar lang zo..
ik ben in voor een seat toledo uit 2016. het wordt een 1.2 tsi motor. zijn er problemen met deze motoren? moet ik verder op iets letten? zit hier een ketting of riem in?
het is een handgeschakeld bak, hij zit op de 90K.
het is een handgeschakeld bak, hij zit op de 90K.
[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 11-09-2023 14:47 ]
Meer mensen last van een storing in SEAT Connect? Ligt er al de hele avond uit (Leon KL).
Catch my drift?
Wat een ellende is dat zeg.giovanni2903 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:14:
hier is de vw dealer eigenlijk altijd de komende 3-4 weken volgepland, dit is al 2 jaar lang zo..
Ik moest een afspraak maken voor regulier onderhoud, drie weken geleden oid gedaan: mijn vaste garage zat het hele jaar vol. Uitgeweken naar een andere, daar kon ik eind deze maand terecht.
Ja alle dealers hebben het erg druk merk ik. Sinds de Seat garage in Helmond is opgedoekt zijn de klanten uitgeweken naar Veghel en Eindhoven... en die hadden het al zo druk, nu nog drukker dus. Maar wel geweldige mensen, iig in Veghel. Erg behulpzaam.
Die heb ik een week geleden ook ontvangen. Behalve een generieke passage over "opgeloste fouten" heb ik niet helder wat er allemaal in deze update zit. Systeemversie blijft ook 1940.Sibrand schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:26:
Vanochtend in de KL melding over een systeemupdate (OUI2)
Kan er op internet vrij weinig over vinden.
[Afbeelding]
Mooie auto , maar ik denk dat de tuning nog even op zich zal laten wachten.Demiesehv schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:27:
Woehoeeeee naar 26 maanden is die er dan.
Morgen gaat hij weg voor alle audio in te bouwen en vokgende maand naar de tuner.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
DIe is er nog niet namelijk.
Veel veilige kilometers.
het elektrische gedeelte is nog gelocked inderdaad, tunen zal niet gaan
Die is er zeker wel.fheavy3 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:46:
[...]
Mooie auto , maar ik denk dat de tuning nog even op zich zal laten wachten.
DIe is er nog niet namelijk.![]()
Veel veilige kilometers.
Hij gaat volgende maand naar abt.
[ Voor 5% gewijzigd door Demiesehv op 12-09-2023 23:11 ]
Er zijn al meerdere soorten tuning beschikbaar.fheavy3 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:46:
[...]
Mooie auto , maar ik denk dat de tuning nog even op zich zal laten wachten.
DIe is er nog niet namelijk.![]()
Veel veilige kilometers.
Maar abt is er het verste mee daar gaat hij vokgende maand naar toe.
Maar in nederland zijn er ook al bedrijven.
Proficiat, na al het lange wachtenDemiesehv schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:12:
[...]
Er zijn al meerdere soorten tuning beschikbaar.
Hier ook Tarraco PHEV bezitter, Wat verwachten ze van de auto ná de tuning?
Benieuwd naar je ervaringen als hij gedaan is
+65pk +125 nm koppel verwachten ze.MaD_co schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:33:
[...]
Proficiat, na al het lange wachten
Hier ook Tarraco PHEV bezitter, Wat verwachten ze van de auto ná de tuning?
Benieuwd naar je ervaringen als hij gedaan is
Dat zijn wel wel serieuze getallen, Ik ga je in de gaten houden in dit topic
Benieuwd of je er ook een dyno uitdraai bij krijgt met de resultaten.
Gaat dit geen probleem opleveren voor de koppeling?
Standaard zit hij al op 400Nm gecombineerd electrisch+benzine. , dan zou je daarna op ruim 520Nm uitkomen, of wordt hier ook nog wat aan versleuteld?
Autoweek heeft een gechipte GTE op de rollenbank gehad, in de basis nog steeds dezelfde aandrijflijn volgens mij:MaD_co schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:02:
[...]
Dat zijn wel wel serieuze getallen, Ik ga je in de gaten houden in dit topic
Benieuwd of je er ook een dyno uitdraai bij krijgt met de resultaten.
Gaat dit geen probleem opleveren voor de koppeling?
Standaard zit hij al op 400Nm gecombineerd electrisch+benzine. , dan zou je daarna op ruim 520Nm uitkomen, of wordt hier ook nog wat aan versleuteld?
https://www.autoweek.nl/a...olf-gte-op-de-rollenbank/
Arme voorbandjes...
Voor de golf 7 is die er wel idd voor de 8nooberke schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:03:
[...]
Autoweek heeft een gechipte GTE op de rollenbank gehad, in de basis nog steeds dezelfde aandrijflijn volgens mij:
Arme voorbandjes...
Dat is voor de golf 7 voor de 8 is die er nog niet.nooberke schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:03:
[...]
Autoweek heeft een gechipte GTE op de rollenbank gehad, in de basis nog steeds dezelfde aandrijflijn volgens mij:
Arme voorbandjes...
Op maat tunen is er nog niet want ze hebben de ECU nog niet gekraakt van de nieuwe generatie hybrides. ABT zet er volgens mij een kastje tussen, ben ik persoonlijk niet zon fan van, en je betaald bij hun 13-1500,- euro oid?Demiesehv schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:12:
[...]
Er zijn al meerdere soorten tuning beschikbaar.
Persoonlijk zou ik wachten tot ze de ECU gekraakt hebben en een VAGtechniek of JD bijv er mee aan de gang kan, dan ga je makkelijk naar 300pk en 500nm. Dat halen ze bij de vorige generatie GTE/a3 e-tron namelijk ook al.
Dat is een update voor de eCall/eSim module, stelt niet veel voor. Er is tot nu toe ook maar één grote update OTA geweest die de softwareversie veranderde, 1890 > 1899. Rest moet allemaal door de dealer gedaan worden. Alle OTA updates tussendoor zijn verwaarloosbaar, vaak wat kleine taal of shop aanpasssingen.Sibrand schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:26:
Vanochtend in de KL melding over een systeemupdate (OUI2)
Kan er op internet vrij weinig over vinden.
[Afbeelding]
[ Voor 34% gewijzigd door Scrtz op 13-09-2023 19:56 ]
sowieso zijn de abt-tunes niet serieus te nemen, je mist altijd koppel of pk's. het hybride systeem is nog niet te tunen op de nieuwe generatie
Wel apart dat abt in duitsland dan juist zo goed aangegeschreven staat.giovanni2903 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:01:
sowieso zijn de abt-tunes niet serieus te nemen, je mist altijd koppel of pk's. het hybride systeem is nog niet te tunen op de nieuwe generatie
Maar goed jij zal het wel weten..
vaak genoeg rollenbank video's van ABT getunede auto's gezien waar een behoorlijk deel mist en daar moet je nog een vermogen voor neerleggen ook. dat ze hoog aangeschreven staan is natuurlijk ook omdat je fabrieksgarantie blijft behouden als je bij hun chipt. doe vooral waar je je goed bij voeltDemiesehv schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:58:
[...]
Wel apart dat abt in duitsland dan juist zo goed aangegeschreven staat.
Maar goed jij zal het wel weten..
[ Voor 3% gewijzigd door giovanni2903 op 13-09-2023 22:17 ]