Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 74 ... 85 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02:09
Jcrs7 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 08:06:
[...]

Gisteravond voor het eerst in het donker gereden met de X-treme Vision Pro150. Ze zien er “witter” als als je naar de auo kijkt tov de normale lampen, maar om te zeggen dat ze wit schijnen als je rijdt kan ik niet zeggen.

Dus ik ben eigenlijk opzoek naar andere lampen! Mijn DRL en mistlampen zijn mooie witte LED lampen.
Zijn er ook H7 LED lampen voor de Leon 5F 2017 (facelift) zonder dat je storingen krijgt oid?
Dan zul je led met canbus moeten kopen, maar ga niet te hoog in het aantal k, dus niet 9000k ofzo. Had in mn golf led drl zitten, nooit storing gehad ondat ze met canbus waren

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 12:31
Zijn de bestanden van die site ook te vertrouwen en zetten ze je systeem niet om in, bijvoorbeeld, Italiaans?

Zelf heb ik ook pas een nieuwe Leon (KL). Productie duurde even, maar het lange wachten is beloond :). Helaas is het entertainment systeem geleverd met software versie 1900 waarover ik op het internet niets kan vinden. Hij vroeg me wel om te updaten, maar sindsdien lijkt er niets gebeurd te zijn... Behalve dan een paar keer crashen (welke ik vermoed het update proces kapot hebben gemaakt).
Dus wou ik kijken of ik hem met de hand ook kan updaten naar 1940 (of een nog nieuwere versie als die er is?) die dat hopelijk repareert. Maar helaas geeft het update menu nu geen enkele beschikbare update aan.
De hardware versie van mijn systeem is H61 (ook een versie die ik niet terug kan vinden op internet). Dus ik weet ook niet welke update set veilig is voor mijn systeem helaas... Heeft iemand hier nog ideeën? @Rainesh misschien?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
ShadowLord schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:28:
[...]

Zijn de bestanden van die site ook te vertrouwen en zetten ze je systeem niet om in, bijvoorbeeld, Italiaans?

Zelf heb ik ook pas een nieuwe Leon (KL). Productie duurde even, maar het lange wachten is beloond :). Helaas is het entertainment systeem geleverd met software versie 1900 waarover ik op het internet niets kan vinden. Hij vroeg me wel om te updaten, maar sindsdien lijkt er niets gebeurd te zijn... Behalve dan een paar keer crashen (welke ik vermoed het update proces kapot hebben gemaakt).
Dus wou ik kijken of ik hem met de hand ook kan updaten naar 1940 (of een nog nieuwere versie als die er is?) die dat hopelijk repareert. Maar helaas geeft het update menu nu geen enkele beschikbare update aan.
De hardware versie van mijn systeem is H61 (ook een versie die ik niet terug kan vinden op internet). Dus ik weet ook niet welke update set veilig is voor mijn systeem helaas... Heeft iemand hier nog ideeën? @Rainesh misschien?
Is te gebruiken. No worries

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Rainesh schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:36:
[...]

Is te gebruiken. No worries
Helemaal top. Nu alleen nog wachten tot ik hem kan downloaden, want er zit op Mega.nz blijkbaar een download limiet die kleiner is dan de update (5GB vs 9.4 GB).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
dan kun je m van rainesh krijgen :p

[ Voor 92% gewijzigd door giovanni2903 op 09-07-2023 18:05 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:48
giovanni2903 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:04:
dan kun je m van rainesh krijgen :p
Is er geen tweakers fileserver beschikbaar 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Zo, met hulp van @Rainesh de update weten te downloaden. Kwartiertje in de auto updaten later (plus nog eens een paar minuten voor een OTA update die er gelijk na kwam, maar het versienr verder niet aanpaste) en het draait als een trein. De hoge resolutie Carplay is wel even wennen, maar ziet er ook super uit.

Nu hopen dat de crashes wegblijven, want daar ging het me vooral om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:48
Hoe "illegaal" is het beschikbaar stellen van die download, ander zou ik ook wel graag een linkje willen ontvangen het updaten zelf is niet zo spannend om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Hebben anderen er trouwens ook last van dat in de Seat Connect app een melding open blijft staan die vraagt om "Verwerkingslocatie voor online spraakbesturing" aan te zetten (op iPhone)? Wat ik ook doe, ik krijg hem niet weg. Als ik het schuifje omzet komt er een pagina om "Toestemming voor online spraakbesturing" te geven, maar of ik die nu accepteer, afwijs of afsluit, het schuifje blijft standvastig uit staan en de app blijft maar aangeven dat ik nog wat moet doen (o.a. met een 1 in rode cirkel op het app icoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:27
giovanni2903 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:01:
[...]

Dan zul je led met canbus moeten kopen, maar ga niet te hoog in het aantal k, dus niet 9000k ofzo. Had in mn golf led drl zitten, nooit storing gehad ondat ze met canbus waren
Ik heb nog een ander setje halogeen lampen besteld om te kijken of die witter zijn (5500K, met blauwe glaasjes)
Zo niet, dan ga ik kijken voor LED canbus! Ik ga niet hoger dan 5500-6000K want dan is het geen LED/Xenon meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W99
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 14:01

W99

Ik heb een seat leon 1.4tsi phev fr business van 2021. De software geeft aan op 1898 te zitten. En heb al wel een paar software updates gehad via ota. Maar hier lees ik dat er al hogere versies zijn. Zijn die nog niet beschikbaar via de ota ?

Hier de systeeminformatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaTMeVeGOPUWwEMl3-lJe_K3WtI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yIj5qcRxbYYrcnJYU6gv4RDn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
bifi_G60 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:00:
Hoe "illegaal" is het beschikbaar stellen van die download, ander zou ik ook wel graag een linkje willen ontvangen het updaten zelf is niet zo spannend om te doen
Als je goed googled dan zie je de firmware overal staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-01 14:18
Bericht op Autoweek:

Plug-In hybride SEAT TARRACO: tot 51 kilometer elektrisch en terug in Nederland.
Na jaar afwezigheid weer terug

https://www.autoweek.nl/a...ch-en-terug-in-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarrac
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-12-2023
Hoop ergens dat de komende weken/maanden mijn Tarraco e hybrid geleverd gaat worden naar 2 jaar wachten.
Begreep dat de fabriek vanaf nu model 24 produceert. Weet iemand wat er anders is aan 24 tov 23 of ten opzichte van mijn oorspronkelijke bestelling?

Type namen/uitvoeringen als je ze nu besteld zijn anders dan toen ik de bestelling deed, hoe zit dat krijg ik dan een ander type? Dealer kent overigens de details niet, hoop dat iemand hier iets meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:27:
[...]

Nope nog steeds 1790. Als daar een nieuwe voor uitkomt dan laat ik je het weten.
Ik heb ook contact gehad met de dealer om in ieder geval te melden dat ik problemen heb met de software.
Zij geven aan dat er inderdaad veel klachten zijn maar dat deze zich alleen voordoen met iPhone / Apple CarPlay. Aangeraden werd om dan maar een Android toestel te gebruiken.

Nu vind ik hier twee dingen van:
1. Het kan kloppen dat er issues zijn met de compatibiliteit en dat Apple ervoor moet zorgen.
2. Maar tegelijkertijd blijf ik vinden dat Seat of VAG ook een verantwoordelijkheid heeft om al dan niet samen met Apple te zorgen voor fatsoenlijk werkende software.

Nu blijft het probleem bij de klant liggen zonder uitzicht.
Hij gaf wel nog aan dat er een recall kan komen voor alle auto’s die hier last van ondervinden..
OTA lijkt me dan toch efficiënter. Maar goed blijkbaar is het wel een bekende issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:18
Ptoeneigh schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:18:
[...]

Ik heb ook contact gehad met de dealer om in ieder geval te melden dat ik problemen heb met de software.
Zij geven aan dat er inderdaad veel klachten zijn maar dat deze zich alleen voordoen met iPhone / Apple CarPlay. Aangeraden werd om dan maar een Android toestel te gebruiken.

Nu vind ik hier twee dingen van:
1. Het kan kloppen dat er issues zijn met de compatibiliteit en dat Apple ervoor moet zorgen.
2. Maar tegelijkertijd blijf ik vinden dat Seat of VAG ook een verantwoordelijkheid heeft om al dan niet samen met Apple te zorgen voor fatsoenlijk werkende software.

Nu blijft het probleem bij de klant liggen zonder uitzicht.
Hij gaf wel nog aan dat er een recall kan komen voor alle auto’s die hier last van ondervinden..
OTA lijkt me dan toch efficiënter. Maar goed blijkbaar is het wel een bekende issue.
Ik kreeg bij de dealer ook een onzinverhaal over het vervangen van hardware en dat het alleen bij bepaalde foutmeldingen ge-update mocht worden. Vervolgens met behulp van Rainesh zelf de update gedaan, en het was 15 min werk...
Ik moet er we bij zeggen dat mijn auto bij de vorige twee updates steeds 2 dagen stil gestaan heeft, maar waar dat aan ligt weet ik niet. Ik kan me dus voorstellen dat dealers terughoudend zijn met het doen van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:11
rvinke schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:51:
[...]

Ik kreeg bij de dealer ook een onzinverhaal over het vervangen van hardware en dat het alleen bij bepaalde foutmeldingen ge-update mocht worden. Vervolgens met behulp van Rainesh zelf de update gedaan, en het was 15 min werk...
Ik moet er we bij zeggen dat mijn auto bij de vorige twee updates steeds 2 dagen stil gestaan heeft, maar waar dat aan ligt weet ik niet. Ik kan me dus voorstellen dat dealers terughoudend zijn met het doen van updates.
Bij mij hebben ze hem er laatst ook bij de dealer opgezet (update 1940), was al klaar voordat ik ze terug kon bellen met het juiste TPI nummer (wilde zeker weten dat ik 1940 kreeg).

Gewoon bij de dealer flink zeuren over dat je systeem vaak herstart, dat lost deze update op. Dan hebben ze reden genoeg om hem te updaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-05 00:26
Tarrac schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:05:
Hoop ergens dat de komende weken/maanden mijn Tarraco e hybrid geleverd gaat worden naar 2 jaar wachten.
Begreep dat de fabriek vanaf nu model 24 produceert. Weet iemand wat er anders is aan 24 tov 23 of ten opzichte van mijn oorspronkelijke bestelling?

Type namen/uitvoeringen als je ze nu besteld zijn anders dan toen ik de bestelling deed, hoe zit dat krijg ik dan een ander type? Dealer kent overigens de details niet, hoop dat iemand hier iets meer weet.
Blijkbaar hele kleine updates, maar ben ook benieuwd naar de veranderingen op papier.
Las op het engelse forum.

Iets met de bekleding
Verlichting in de deuren waren eerst wit nu kleur
20 inc velgen veranderd
De onderliggende klassen onder fr zijn helemaal uitgekleed blijkbaaf naar 3 pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-05 10:50
Is er ergens nog een long coding / adaptions lijst zoals hier; https://drive.google.com/...Q0OKjaag2mlQEJ3fWE5Gm3HxY ? Alleen dan voor Seat (liefst KL) natuurlijk :)

Vooral interesse in "Uitstappen / van bestuurdersstoel komen zonder dat auto uit gaat." want ondanks de eerder hier genoemde optie te hebben gecodeerd gebeurt het nog wel.

Verder:

Automatisch sluiten van de ramen bij afsluiten auto

[ Voor 39% gewijzigd door grasmanek94 op 14-07-2023 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 17:23
TMobile schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:45:
Lostaand hiervan heb ik ondertussen leuk speelgoed binnen, officiele spoiler is binnen en zal binnenkort naar de spuiterij gaan om gloss black te worden. Ik wil gelijk mijn SEAT logo voor en achter ook gloss black laten spuiten. Achter moeten dan gelijk de nepuitlaten er ook aan geloven. Echter twijfel ik nog wel over de badges, "leon" laat ik er afhalen maar ik zit in dubio of ik FR ook weg haal of die in gloss black laat staan. Wat zijn hierover jullie meningen?

Bewerkte foto's voor 't idee:
(edit voor de goede orde; FR logo werd me te ingewikkeld om ook gloss te maken :P)
[Afbeelding][Afbeelding]
Eerder vandaag de auto weer opgehaald, logo's, "uitlaten" en spoiler in gloss black. Het staat de Leon goed, alleen jammer dat ze zijn vergeten om mn FR terug te plakken... dus ik mag morgen weer een rondje doen :+
Ben van plan gelijk even bij de lokale banden- en velgentoko langs te gaan, die standaard 17 inchers zullen er toch aan moeten geloven plek te maken voor wat anders, potentieel BORBET Y's. Heeft iemand tips voor (zomer)banden? Kom zelf uit op GY Eagle F1 Asymmetric 6, maar heb de ballen verstand van banden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLWmfjHlgrqk4Kj1H9F1nscgUiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rp2Bob6f1ZfVJHNMP4TSMITs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:31
TMobile schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 00:59:
[...]

Eerder vandaag de auto weer opgehaald, logo's, "uitlaten" en spoiler in gloss black. Het staat de Leon goed, alleen jammer dat ze zijn vergeten om mn FR terug te plakken... dus ik mag morgen weer een rondje doen :+
Ben van plan gelijk even bij de lokale banden- en velgentoko langs te gaan, die standaard 17 inchers zullen er toch aan moeten geloven plek te maken voor wat anders, potentieel BORBET Y's. Heeft iemand tips voor (zomer)banden? Kom zelf uit op GY Eagle F1 Asymmetric 6, maar heb de ballen verstand van banden.

[Afbeelding]
Die Goodyears heb ik recent onder mijn Polo GTI laten leggen (in 225/40/18)... Erg tevreden mee... Sportieve maar ook comfortable band...op deze band gekomen door naar de Autoweek tests van sportbanden en normale banden te kijken. Dit was de beste scorende "stille" sportband en goed scorende (dacht best) bij de normale handen.

Qua afrolgeluid, grip en comfort wereld van verschil met de af-fabriek Bridgestone Turanza

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
nooberke schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:18:
[...]

Die Goodyears heb ik recent onder mijn Polo GTI laten leggen (in 225/40/18)... Erg tevreden mee... Sportieve maar ook comfortable band...op deze band gekomen door naar de Autoweek tests van sportbanden en normale banden te kijken. Dit was de beste scorende "stille" sportband en goed scorende (dacht best) bij de normale handen.

Qua afrolgeluid, grip en comfort wereld van verschil met de af-fabriek Bridgestone Turanza
Dat is inderdaad ook onder andere voor mij de reden dat ik erop uit kom. Bij de Leon zit er standaard de F1 Eagle Asym 3 onder, dus slechter is het in ieder geval niet. Het lijkt me overigens ook zo dat, als de prijs voor veel verschil zou zorgen, Michelin PS5 of Pirelli P Zero PZ4 ed. er niet aan onder zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0_u55tR6MiO7uumxGgt130oqKs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bwrk9vc8oFHBUAIkajGZXYsd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9mqjLCjeh7W6ybR_Vqb5HRpYdY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjJCCpk8gOMRfAaQlNEXE06Z.jpg?f=fotoalbum_tile

FR logo achterop staat overigens zoals 't hoort, lijkt scheef op de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:33

MLLL

Palm Treo 650

Lijkt net of dat FR logo scheef gemonteerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
MLLL schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:55:
Lijkt net of dat FR logo scheef gemonteerd is.
Zoals in al zei, lijkt zo door de hoek van de foto 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allir
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:27
Vanochtend de software van mijn 2021 Leon met DSG geüpdatet van 1896 naar 1940 (met stappenplan die hier eerder gepost is). Het ging allemaal prima. Response van het scherm is net weer wat sneller en CarPlay ziet er idd beter uit met de hogere resolutie. Echter de grootste winst voor mij is dat de auto niet meer bonkt en vooruitspringt bij het terugschakelen (ik denk van 3 naar 2) wanneer je soms remde voor een rotonde of kruispunt(heel irritant) Daar ooit een keer voor naar de dealer geweest en de monteur voelde het ook maar kon er niks aan doen. Vandaag 50 km gereden en het is niet meer voorgekomen, gelukkig lijkt dat probleem nu dus ook opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpidumpi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 22:09
Ik heb een Tarraco uit 2022. Ik vraag me af of hij de updates nog wel naar binnen haalt van het infotainment systeem.
Nu draait (Hardware H57):
Software 0809
Navigatie 23.6 (lijkt up to date?)

Als ik op de systeeminformatiepagina kijk waar de bovenstaande info staat, en dan op de knop Software Updaten klik, dan is het volgende scherm leeg en die blijft leeg. Rechtsboven kun je dan nog mbv een dropdown andere software kiezen (zoals navigatie). Maar het blijft bij alle opties leeg.

Hier op het forum las ik ook van iemand die van 0809 naar 0837 was gegaan. Hoe kan ik mijn systeem up-to-date krijgen? Liefst via OTA, maar via USB kan ook, maar dan weet ik nog niet waar ik het kan downloaden?

ps Seat Connect abbo is actief en geldig, maar ook op de Wifi blijft dat scherm leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheavy3
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:08
TMobile schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:41:
[Afbeelding][Afbeelding]

FR logo achterop staat overigens zoals 't hoort, lijkt scheef op de foto :)
Staat wel beter dat zwart >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
pumpidumpi schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:09:
Ik heb een Tarraco uit 2022. Ik vraag me af of hij de updates nog wel naar binnen haalt van het infotainment systeem.
Software 0809

Als ik op de systeeminformatiepagina kijk waar de bovenstaande info staat, en dan op de knop Software Updaten klik, dan is het volgende scherm leeg en die blijft leeg. Rechtsboven kun je dan nog mbv een dropdown andere software kiezen (zoals navigatie). Maar het blijft bij alle opties leeg.

Hier op het forum las ik ook van iemand die van 0809 naar 0837 was gegaan. Hoe kan ik mijn systeem up-to-date krijgen? Liefst via OTA, maar via USB kan ook, maar dan weet ik nog niet waar ik het kan downloaden?

ps Seat Connect abbo is actief en geldig, maar ook op de Wifi blijft dat scherm leeg.
stuur maar een pb. 837 is oud. Doen we gelijk 0841 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W99
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-05 14:01

W99

W99 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:03:
Ik heb een seat leon 1.4tsi phev fr business van 2021. De software geeft aan op 1898 te zitten. En heb al wel een paar software updates gehad via ota. Maar hier lees ik dat er al hogere versies zijn. Zijn die nog niet beschikbaar via de ota ?

Hier de systeeminformatie:
[Afbeelding]
@Rainesh Weet jij hier meer van? De lijst met updates blijft bij mij ook leeg als ik die wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
W99 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:30:
[...]

@Rainesh Weet jij hier meer van? De lijst met updates blijft bij mij ook leeg als ik die wil bekijken.
Nog niet OTA uitgerold maar wel al offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 14:56
pumpidumpi schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:09:
Software 0809

Prive rijden wij een Ateca en heeft precies dezelfde Systeem software, HW versie en Navi DB. Kan je me laten weten hoe ik die Systeem software uitvoer? Heb al in tijden geen OTA update gehad denk alleen de NAV DB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
Rainesh schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:03:
[...]

Als je goed googled dan zie je de firmware overal staan.
Nu beschouw ik mezelf als een redelijk goede 'googeler' maar ik kan de bestanden toch echt niet vinden....
Een tip om me op de goede weg te krijgen? _/-\o_
Wil 3 updates doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
StefanoZ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:04:
[...]

Nu beschouw ik mezelf als een redelijk goede 'googeler' maar ik kan de bestanden toch echt niet vinden....
Een tip om me op de goede weg te krijgen? _/-\o_
Wil 3 updates doen...
Van welk drie systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey01245
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-03 12:15
Allir schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:15:
Vanochtend de software van mijn 2021 Leon met DSG geüpdatet van 1896 naar 1940 (met stappenplan die hier eerder gepost is). Het ging allemaal prima. Response van het scherm is net weer wat sneller en CarPlay ziet er idd beter uit met de hogere resolutie. Echter de grootste winst voor mij is dat de auto niet meer bonkt en vooruitspringt bij het terugschakelen (ik denk van 3 naar 2) wanneer je soms remde voor een rotonde of kruispunt(heel irritant) Daar ooit een keer voor naar de dealer geweest en de monteur voelde het ook maar kon er niks aan doen. Vandaag 50 km gereden en het is niet meer voorgekomen, gelukkig lijkt dat probleem nu dus ook opgelost!
Is het probleem nog steeds verdwenen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem sinds hij naar 1896 is geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
Zelfde systeem, maar 3 versies (geloof ik).
Seat leon, hardware H56, software 1790. Dealer gebeld op jouw advies maar die willen er niet aan zonder te betalen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
StefanoZ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:08:
[...]

Zelfde systeem, maar 3 versies (geloof ik).
Seat leon, hardware H56, software 1790. Dealer gebeld op jouw advies maar die willen er niet aan zonder te betalen 😅
Stuur me een pb met de 3 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allir
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:27
joey01245 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:59:
[...]

Is het probleem nog steeds verdwenen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem sinds hij naar 1896 is geupdate.
Vandaag heeft mijn vriendin de auto mee gehad en haar was het inderdaad ook opgevallen dat de auto niet meer ‘bonkte’ of in ieder geval niet meer zo heftig. Ik heb de auto pas van het weekend weer nodig voor een lang ritje, dus ik zal dan even kijken of het nog afwezig is, want ik heb nog steeds geen idee of de ECU aangepast in deze update maar het missen van de ‘bonk’ viel gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey01245
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-03 12:15
Allir schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:31:
[...]

Vandaag heeft mijn vriendin de auto mee gehad en haar was het inderdaad ook opgevallen dat de auto niet meer ‘bonkte’ of in ieder geval niet meer zo heftig. Ik heb de auto pas van het weekend weer nodig voor een lang ritje, dus ik zal dan even kijken of het nog afwezig is, want ik heb nog steeds geen idee of de ECU aangepast in deze update maar het missen van de ‘bonk’ viel gelijk op.
Oké ben benieuwd. Misschien weet @Rainesh of de ECU wordt aangepast door de update of dat dit probleem daardoor wordt opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iemeel
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-11-2024
spartaan schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:44:
Bericht op Autoweek:

Plug-In hybride SEAT TARRACO: tot 51 kilometer elektrisch en terug in Nederland.
Na jaar afwezigheid weer terug

https://www.autoweek.nl/a...ch-en-terug-in-nederland/
Heb laatst als test 42 km gehaald op 1 acculading was voor 95% snelweg waarbij ik 107 heb gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iemeel
Tarrac schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:05:

Mijn Tarraco is vorige week geleverd en heeft alle opties zoals besteld in 2021 (FR PHEV business intense) inclusief de achterlichten ceremonie. Binnenverlichting deur is rood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iemeel
Joost 1234 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:57:
[...]

Vandaag bericht gekregen dat Taraco in week 33 in productie gaat, besteld 21 november 2021.
Aftellen!! :D
Het is het wachten waard! Nu een week in mijn bezit en moet zeggen dat het een fantastische auto is. Ruimte en stil en veel power (zolang de accu power heeft) ;) hou vol! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
joey01245 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:39:
[...]

Oké ben benieuwd. Misschien weet @Rainesh of de ECU wordt aangepast door de update of dat dit probleem daardoor wordt opgelost?
ECU wordt niet aangepast, maar het predictieve gedeelte werkt wel beter. @oxyle heeft wat ervaringen met zn Arteon na updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 23:58
joey01245 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:39:
[...]

Met dank aan @Rainesh inderdaad een update gedaan op mijn VW Arteon. Zonder patchnotes weet ik het niet zeker en heb ook geen “bonk” klachten…

Maar mijn predictief rijden systeem is algeheel wel stuk fijner en de auto is een stuk zuiniger (lijkt het). Dit weekend tikte ik de 1 op 21 aan met de Arteon. En de auto is wat zachtaardiger met automatisch rijden/sturen en remmen.
Rainesh schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:47:
[...]

ECU wordt niet aangepast, maar het predictieve gedeelte werkt wel beter. @oxyle heeft wat ervaringen met zn Arteon na updates.
Klopt! Algeheel fijnere rijsystemen lijkt het en predictief wat “smoother” allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:43
Recentelijk heb ik een Seat Leon 5F uit 2018 gekocht.
Het media Systeem (MIB2/MST2) zat op versie 0472 en deze heb ik na wat zoekwerk op het internet succesvol naar versie 0480 gekregen.
Nou zie ik dat er ook nog versie 0516 beschikbaar. Weet iemand, of heeft iemand hier ervaring mee, of ik van versie 04XX naar 05XX kan gaan? Het bestand heeft namelijk als achtervoegsel ook nog _MU0516 staan, terwijl ik dit niet bij de 0480 zie staan en daardoor twijfel ik of dit mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Trently schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:46:
Recentelijk heb ik een Seat Leon 5F uit 2018 gekocht.
Het media Systeem (MIB2/MST2) zat op versie 0472 en deze heb ik na wat zoekwerk op het internet succesvol naar versie 0480 gekregen.
Nou zie ik dat er ook nog versie 0516 beschikbaar. Weet iemand, of heeft iemand hier ervaring mee, of ik van versie 04XX naar 05XX kan gaan? Het bestand heeft namelijk als achtervoegsel ook nog _MU0516 staan, terwijl ik dit niet bij de 0480 zie staan en daardoor twijfel ik of dit mogelijk is.
0480 werkt beter dan 516. En 516 is voor een ander hardwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarrac
iemeel schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:30:
[...]

Mijn Tarraco is vorige week geleverd en heeft alle opties zoals besteld in 2021 (FR PHEV business intense) inclusief de achterlichten ceremonie. Binnenverlichting deur is rood.
Oke das gaaf! Hoorde dat vooral de excellence vervangen is door Xperience uitvoering en dat als je die besteld hebt, zoals ik, er wel behoorlijk wat wijzigingen zijn. Ga het afwachten over aantal weken weet ik meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
Mmm... vraagje: Hier hardware H60, SW 0837. Haperende bluetooth en hangend systeem en spontane reboot van systeem

Is 0837 de laatste sw versie?

Had gehoopt geen issues te hebben met nieuw geleverde auto..

[ Voor 17% gewijzigd door iemeel op 18-07-2023 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iemeel
Tarrac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:40:
[...]

Oke das gaaf! Hoorde dat vooral de excellence vervanger is door Xperience uitvoering en dat als je die besteld hebt, zoals ik, er wel behoorlijk wat wijzigingen zijn. Ga het afwachten over aantal weken weet ik meer!
Edit: ik kom er net achter dat KESSY wel actief is. Deze niet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarrac
iemeel schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:12:
[...]

Edit: ik kom er net achter dat KESSY wel actief is. Deze niet besteld.
Mooie meevaller dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
iemeel schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:17:
Mmm... vraagje: Hier hardware H60, SW 0837. Haperende bluetooth en hangend systeem en spontane reboot van systeem

Is 0837 de laatste sw versie?

Had gehoopt geen issues te hebben met nieuw geleverde auto..
Nee 0841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26
Ik ben rond aan het kijken voor een Seat Tarraco, en nu heb ik er 2 op het oog

1x FR Business intense
1x Xperience business intense

het verschil zit hem in de meegespoten bumpers , kuipstoelen en dodehoeksensoren.

Mijn grote vraag is, mis ik door de afwezigheid van de dodehoeksensoren nog meer functionaliteit qua rijhulp systemen? of enkel de lampjes in de spiegels/melding op cockpit?

Iemand met verstand hiervan?
Ik heb al gezocht naar brochures van betreffende uitvoering, maar die krijg ik ook niet gevonden

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
MaD_co schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:25:

1x FR Business intense

het verschil zit hem in de meegespoten bumpers , kuipstoelen en dodehoeksensoren.

Mijn grote vraag is, mis ik door de afwezigheid van de dodehoeksensoren nog meer functionaliteit qua rijhulp systemen? of enkel de lampjes in de spiegels/melding op cockpit?

Ik heb al gezocht naar brochures van betreffende uitvoering, maar die krijg ik ook niet gevonden
https://www.seat.nl/brochures-en-prijslijsten ?
-> Prijslijst.

Ik zie geen Xperience business intense, dus dat zal dan van een voorafgaand modeljaar zijn. Die brochures zijn moeilijk te vinden.

Of misschien is Xperience business intense een vooraf aangevinkte lijs extra opties op een bepaalde basis categorie, bijvoorbeeld extra opties op de style business intense?

pon zal vast wel wat documentatie hebben, hun zijn degene die die pakketten samenstellen.

Enige vermelding van xperience heb ik hier gevonden:
https://udenhout.nl/_asse...T-Tarraco-21-Mei-2021.pdf
https://www.ames.nl/media...-per-23-november-2021.pdf

Stom dat ze die namen steeds veranderen.

Weet je zeker dat je niet naar een Ateca aan het kijken bent? Daar hebben ze wel een Xperience Business Intense.
Of misschien zijn zulk genaamde modellen Tarraco's voor DE/BE en niet NL.

Wat die sensoren wel doen is ook zorgen dat ondanks spiegelen als je toch een maneuver uithaalt, en ze detecteren iets, dan sturen ze tegen (ofwel je kant niet van baan wisselen) zodat je niet iemand eraf rijdt of ertegen botst. Heb het gemerkt want een keer ging ik en iemand aan de andere kant van de snelweg samen naar het midden, nu was er waarschijnlijk niks gebeurd maar ik had het nu wel sneller door dat iemand mijn dode hoek heeft bewandeld. Welgeteld 1x in 2 jaar gebeurd.

[ Voor 13% gewijzigd door grasmanek94 op 20-07-2023 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
MaD_co schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:25:

1x FR Business intense

Ik meen dat de dodehoeksensoren een paar functies hebben:
- Dodehoekwaarschuwingen (uiteraard) voor snelwegen ed.
- Bij bijvoorbeeld achteruit uitparkeren waarschuwing (en volgens mij ook ingrepen) voor aankomend verkeer a la fietsers oid.
- Als je travel assist hebt (of in ieder geval de ACC die ook daadwerkelijk zelf stuurt), kun je de auto als je die sensoren hebt ook dmv. knipperlicht van baan laten wisselen.

't Is voor mij geen dealbreaker geweest, je komt een heel eind met spiegels, goed kijken en parkeersensoren, ervan uitgaand dat die er wel bij beide op zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door TMobile op 20-07-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
Bedankt voor de info.
Dat zijn idd funties die ik niet verwacht te gaan missen.
Dan denk ik dat ik er wel uit ben welke het gaat worden.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-05 15:07
Ik heb een Ibiza FR plus uit 2022 en loop de laatste tijd vaker tegen wat issues aan.

- beeldscherm trilt van het entertainmentsysteem. Hiervoor moet ik het systeem herstarten met de knop op het scherm 10 sec indrukken.
- geen audio, zelfde fix als bovenstaand.
- vaker dat ik mijn auto 2 of 3x in zijn achteruit moet zetten voordat ik de achteruitrijdcamera te zien krijg.

Ik heb onderstaande:
Hardware H57
Software 0809

Ik weet zo niet of dit de nieuwste versie kan dit zo ook niet ergens terugvinden.

Meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
MaD_co schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:17:
Bedankt voor de info.
Dat zijn idd funties die ik niet verwacht te gaan missen.
Dan denk ik dat ik er wel uit ben welke het gaat worden.
En... als je niet weet dat je het niet hebt, ga je het ook niet missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 23:07
johan1997 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 00:23:
Ik heb onderstaande:
Hardware H57
Software 0809
Ik weet zo niet of dit de nieuwste versie kan dit zo ook niet ergens terugvinden.
Wij hebben in onze Seat Arona ook H57 en 0809, maar die is onlangs voorzien van 0841.
Wij hebben genoemde problemen niet, bij ons werd probleem met Google Maps/Waze opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
johan1997 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 00:23:
Ik heb een Ibiza FR plus uit 2022 en loop de laatste tijd vaker tegen wat issues aan.

- beeldscherm trilt van het entertainmentsysteem. Hiervoor moet ik het systeem herstarten met de knop op het scherm 10 sec indrukken.
- geen audio, zelfde fix als bovenstaand.
- vaker dat ik mijn auto 2 of 3x in zijn achteruit moet zetten voordat ik de achteruitrijdcamera te zien krijg.

Ik heb onderstaande:
Hardware H57
Software 0809

Meer mensen met deze problemen?
841 lost al deze issues op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
Rainesh schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:45:
[...]

841 lost al deze issues op
Binnenkort naar de garage, eens vragen of ze gelijk de update kunnen doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
krullenbol schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:44:
[...]

Wij hebben in onze Seat Arona ook H57 en 0809, maar die is onlangs voorzien van 0841.
Wij hebben genoemde problemen niet, bij ons werd probleem met Google Maps/Waze opgelost.
Hoe heb jij de update ontvangen? Ota of via de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 23:07
johan1997 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 22:10:
Hoe heb jij de update ontvangen? Ota of via de garage?
Min-of-meer smeken bij de garage, we hadden problemen en wisten dat er een update was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
En als ze echt niet willen dan update je het zelf zoals meerdere hier gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
Rainesh schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:05:
En als ze echt niet willen dan update je het zelf zoals meerdere hier gedaan hebben.
Ja ik ga eerst even afwachten of ze updaten voor mij en anders zelf aan de slag. Enig idee waar ik in dat geval de update zo vandaan haal? Op internet kom ik deze alleen of een enkele buitenlandse site tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
johan1997 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:43:
[...]

Ja ik ga eerst even afwachten of ze updaten voor mij en anders zelf aan de slag. Enig idee waar ik in dat geval de update zo vandaan haal? Op internet kom ik deze alleen of een enkele buitenlandse site tegen.
Tegen die tijd stuur je mij een pb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-05 10:30

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Nu een paar weken in het bezit van m'n leon en moet zeggen dat het erg goed bevalt. Echter ben ik natuurlijk alles aan het uittesten en kom ik er niet helemaal uit met de travel assist functie. Lane assist staat standaard aan en als ik ACC activeer werkt dat ook. Maar hoe kan je travel assist aanzetten (dat die de auto in het midden houd tijdens het rijden)? Een snelle zoektocht verteld mij dat je de knop moet hebben rechts van cruise control maar dat opent bij mij enkel alle assists en activeert niet de travel assist functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
C0okiejar schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:40:
Nu een paar weken in het bezit van m'n leon en moet zeggen dat het erg goed bevalt. Echter ben ik natuurlijk alles aan het uittesten en kom ik er niet helemaal uit met de travel assist functie. Lane assist staat standaard aan en als ik ACC activeer werkt dat ook. Maar hoe kan je travel assist aanzetten (dat die de auto in het midden houd tijdens het rijden)? Een snelle zoektocht verteld mij dat je de knop moet hebben rechts van cruise control maar dat opent bij mij enkel alle assists en activeert niet de travel assist functie.
Dit is uitvoering afhankelijk, niet alle uitvoeringen hebben "Travel Assist". Als je auto de optie heeft zit er op die plek op het stuur een icoon van cruise control met 2 stippel lijnen. Als de auto deze optie niet heeft zit het instellingen menu hier voor alle assist features. (Deze knop zit op je richting aanwijzer voor auto's met Travel Assist).

Als ik dit zo hoor dan heeft die van jou helaas geen Travel Assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

Motion2 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:54:
[...]

Dit is uitvoering afhankelijk, niet alle uitvoeringen hebben "Travel Assist". Als je auto de optie heeft zit er op die plek op het stuur een icoon van cruise control met 2 stippel lijnen. Als de auto deze optie niet heeft zit het instellingen menu hier voor alle assist features. (Deze knop zit op je richting aanwijzer voor auto's met Travel Assist).

Als ik dit zo hoor dan heeft die van jou helaas geen Travel Assist.
Hoe kan ik dit exact achterhalen, gaat om een FR business intense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
C0okiejar schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:13:
[...]

Hoe kan ik dit exact achterhalen, gaat om een FR business intense.
Kan je een foto delen van je stuur? Maar als er een rond icoon (met stippellijnen) zit naast je Adaptive Cruise Control knop dan heeft de auto geen Travel Assist.
Daarbij, als het een Nederlands model is en geen PHEV dan heeft hij sowieso geen Travel Assist.

(Zelf heb ik een import, die heeft het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

Motion2 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:20:
[...]

Kan je een foto delen van je stuur? Maar als er een rond icoon (met stippellijnen) zit naast je Adaptive Cruise Control knop dan heeft de auto geen Travel Assist.
Daarbij, als het een Nederlands model is en geen PHEV dan heeft hij sowieso geen Travel Assist.

(Zelf heb ik een import, die heeft het wel)
Daar is het antwoord denk ik dan, het is geen PHEV en een NL model. Zie inderdaad in de folder nu ook dat enkel de PHEV travel assist krijgt. Dat is even balen. @Rainesh , ik gok dat dit ook niet in te coderen valt of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribbus88
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-05 16:45
C0okiejar schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:32:
[...]

Daar is het antwoord denk ik dan, het is geen PHEV en een NL model. Zie inderdaad in de folder nu ook dat enkel de PHEV travel assist krijgt. Dat is even balen. @Rainesh , ik gok dat dit ook niet in te coderen valt of wel?
Dat heb ik mijzelf ook wel eens afgevraagd. Als je dit topic leest op een Engels Tarraco forum lijkt het wel te kunnen: https://www.tarracoforums...le-lane-assist.136/page-2.

Echter zou ik graag de bevestiging willen hebben van een OBDeleven kenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Is mogelijk om te activeren maar uit mijn hoofd moet je stuur ook vervangen. @Antera kan dit voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
@Rainesh Weet jij toevallig ook of "Lane Change Assist" te programmeren is?
Ik zie dat het 2023 model bij Travel Assist ook "Lane change assist" heeft, mijn auto heeft alle opties (Travel Assist / Side assist etc) maar is van 2021.

Had eigenlijk gehoopt dat Seat zulke zaken via software updates wel beschikbaar zou stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:47
Zo na nu een paar maanden te rijden met de Leon ST PHEV toch wat dingen die me opvallen. De auto rijd heerlijk moet ik zeggen, ben er erg blij mee. Hoewel de lane assist wel erg streng is soms, zeker op wegen met een suggestie strook. Die melding stuur overnemen komt soms erg vlot na de eerste melding en soms niet of nauwelijks.
Maar met het informatie scherm toch af en toe wat nukken.
1: Af en toe de melding er is geen hoofdgebruiker geconfigureerd voor deze auto. Daarna gaat hij toch door en laat hij mij als gebruiker zien
2: Reset van Airco, deze is dan na starten van de auto ineens weer op 22 graden en airco actief, terwijl ik hem anders instel. Dit gebeurd vaak na de melding instellingen worden nu toegpast.
3: Restart van de computer alles gaat uit en restart hij dus. Volgens mij hebben meer mensen dit.
Vanmorgen starte ik de auto en ineens ruis uit de radio. Het hele systeem leek gereset, hoewel de airco nog stond op de stand van gisteren. Wel alle deelschermen gereset naar standaard en nog aparter hier is ineens ook het e-manager sub scherm niet meer te vinden en toe te voegen. Kan nu alleen naar hybride omschakelen door in de instellingen van de auto te duiken en hier het om te zetten. Iemand een idee wat dit nu weer kan zijn?
Versie van de software is 1898

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion2
Louwke schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:45:
Zo na nu een paar maanden te rijden met de Leon ST PHEV toch wat dingen die me opvallen. De auto rijd heerlijk moet ik zeggen, ben er erg blij mee. Hoewel de lane assist wel erg streng is soms, zeker op wegen met een suggestie strook. Die melding stuur overnemen komt soms erg vlot na de eerste melding en soms niet of nauwelijks.
Maar met het informatie scherm toch af en toe wat nukken.
1: Af en toe de melding er is geen hoofdgebruiker geconfigureerd voor deze auto. Daarna gaat hij toch door en laat hij mij als gebruiker zien
2: Reset van Airco, deze is dan na starten van de auto ineens weer op 22 graden en airco actief, terwijl ik hem anders instel. Dit gebeurd vaak na de melding instellingen worden nu toegpast.
3: Restart van de computer alles gaat uit en restart hij dus. Volgens mij hebben meer mensen dit.
Vanmorgen starte ik de auto en ineens ruis uit de radio. Het hele systeem leek gereset, hoewel de airco nog stond op de stand van gisteren. Wel alle deelschermen gereset naar standaard en nog aparter hier is ineens ook het e-manager sub scherm niet meer te vinden en toe te voegen. Kan nu alleen naar hybride omschakelen door in de instellingen van de auto te duiken en hier het om te zetten. Iemand een idee wat dit nu weer kan zijn?
Versie van de software is 1898
Alle 3 van de bovenstaande punten heb ik ook gehad, met de 1940 software update lijkt dit vooralsnog allemaal opgelost te zijn. Zou dus klagen bij je dealer zodat ze hem updaten, alternatief is zelf updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Motion2 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:44:
@Rainesh Weet jij toevallig ook of "Lane Change Assist" te programmeren is?
Ik zie dat het 2023 model bij Travel Assist ook "Lane change assist" heeft, mijn auto heeft alle opties (Travel Assist / Side assist etc) maar is van 2021.

Had eigenlijk gehoopt dat Seat zulke zaken via software updates wel beschikbaar zou stellen.
@Antera is daar mee bezig om dat werkend te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-05 11:54

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Is zeker geen optie ( active lane changing assist) die je standaard krijgt of bij zal kunnen kopen. Na mijn vakantie kan ik er meer over vertellen. Heb de onderdelen al en ook de software maar moet gaan kijken of we het werkend krijgen met de huidige hardware of toch de nieuwe hardware nodig hebben

[ Voor 5% gewijzigd door Antera op 25-07-2023 20:52 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

[...]

Dit kan geregeld worden. Ander stuur en coderen en je krijgt travel assist. Ik kan je daarmee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

Antera schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:45:
[...]

Dit kan geregeld worden. Ander stuur en coderen en je krijgt travel assist. Ik kan je daarmee helpen.
Is een ander stuur hiervoor een vereiste? Gaat namelijk om een lease auto dus dan moet ik het stuur bij de dealer laten vervangen contractueel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
C0okiejar schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:50:
[...]

Is een ander stuur hiervoor een vereiste? Gaat namelijk om een lease auto dus dan moet ik het stuur bij de dealer laten vervangen contractueel gezien.
Ja, je hebt een capacitief stuurwiel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
C0okiejar schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:50:
[...]

Tja ik heb dat geprobeerd te regelen, leasemaatschappij vind het prima maar geen een dealer wil het doen (met behoud van garantie).
Als je iemand vind laat mij ook weten. (een dealer die fabrieksgarantie kan behouden dan, anders kan ik het ook zelf)

[ Voor 16% gewijzigd door grasmanek94 op 28-07-2023 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik rij een seat Ibiza III uit 2009. Vorig jaar voor 2k slijtage onderdelen laten vervangen. Inmiddels al twee keer op weg geholpen door de ANWB (1 x massakabel, 1 x bobine).

Hoewel ik graag een nieuwe auto wil kopen, vind ik het gewoon allemaal afgrijslijk duur. En vind ik de Ibiza nog prima rijden. Vandaar de trigger om zelf wat meer aan onderhoud te leren doen. Kosten besparen, lange wachttijden bij garages. En geld overhouden voor zaken die ik echt niet zelf kan doen.

Wat is jullie advies v.w.b. zaken die je prima zelf kan doen periodiek?

- Dankzij dit @LogiZ5500 : uitgevonden waar de luchtfilter zit en hoe te vervangen
- Bougies (hoewel ik die op advies van de ANWB snel bij de garage heb laten vervangen)
- Bobines heb ik net besteld, zag er erg simpel uit

Andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

grasmanek94 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:10:
[...]

Tja ik heb dat geprobeerd te regelen, leasemaatschappij vind het prima maar geen een dealer wil het doen (met behoud van garantie).
Als je iemand vind laat mij ook weten.
Ik kan het voor je doen geen probleem kan je ook adres geven voor het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Ronwiel schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:23:
Ik rij een seat Ibiza III uit 2009. Vorig jaar voor 2k slijtage onderdelen laten vervangen. Inmiddels al twee keer op weg geholpen door de ANWB (1 x massakabel, 1 x bobine).

Hoewel ik graag een nieuwe auto wil kopen, vind ik het gewoon allemaal afgrijslijk duur. En vind ik de Ibiza nog prima rijden. Vandaar de trigger om zelf wat meer aan onderhoud te leren doen. Kosten besparen, lange wachttijden bij garages. En geld overhouden voor zaken die ik echt niet zelf kan doen.

Wat is jullie advies v.w.b. zaken die je prima zelf kan doen periodiek?

- Dankzij dit @LogiZ5500 : uitgevonden waar de luchtfilter zit en hoe te vervangen
- Bougies (hoewel ik die op advies van de ANWB snel bij de garage heb laten vervangen)
- Bobines heb ik net besteld, zag er erg simpel uit

Andere tips?
dit doe ik zelf:
interieurfilter
luchtfilter
ruitenwissers
bougies
bobines
op youtube is van deze dingen te vinden waar t zit en hoe je het vervangt

oliewissel+oliefilter/remvloeistof moet bij garage. remmen bestel ik zelf en laat ik bij goedkope garage erop zetten. een garage rekent de hoofdprijs als je hun de schijven+blokken laat bestellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

grasmanek94 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:10:
[...]

Als je iemand vind laat mij ook weten. (een dealer die fabrieksgarantie kan behouden dan, anders kan ik het ook zelf)
Ik zal morgen eens bij m'n dealer vragen of zij dit zouden willen doen met garantiebehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Wat is eigenlijk handig gereedschap om te kopen voor vervangen accu en bougies? En dat een beetje universeel inzetbaar is. Bijv. bij een volgende auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 22:41
Ronwiel schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:46:
Wat is eigenlijk handig gereedschap om te kopen voor vervangen accu en bougies? En dat een beetje universeel inzetbaar is. Bijv. bij een volgende auto.
Ik doe al het onderhoud met deze:
https://www.lidl.nl/p/parkside-gereedschapskoffer/p100352465

Als je hier nog een bougiedop bij haalt heb je alles dat je nodig hebt.

Olie wissel is ook goed te doen, maar moet je wel goed opvangen en afvoeren naar de gemeente.
Remolie is wat lastiger!

[ Voor 12% gewijzigd door LogiZ5500 op 29-07-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@LogiZ5500 goede Lidl tip. Maar heb je niet een verlengstuk nodig voor de bougies? Die zitten toch vrij diep?

Heb overigens net de oude facturen van de afgelopen jaren van de dealer erbij gepakt. Luchtfilter: 45 euro vs. 13 euro ex arbeid. Interieurfilter: 60 euro vs. 11 euro ex arbeid. Bougies 130 euro incl. arbeid, Bobines zal wel richting de 200 euro gaan.

Hoewel ik een Tweaker ben, moet ik wat vaker achter de computer vandaan komen :).

[ Voor 8% gewijzigd door Ronwiel op 29-07-2023 15:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01:48
Afgelopen woensdag getekend voor onze 9e SEAT. Het is een Nevadawitte Leon 1.4 TSI e-Hybrid FR Business Intense geworden uit 2021 met 14K op de klok. Dit is dus de 204pk aandrijflijn. Auto is als nieuw, zowel van binnen als buiten. En werkelijk alle opties zijn aangevinkt bovenop de rijke standaarduitrusting. 18" performance-velgen, elektrische stoelverstelling, leder-alcantara, panoramadak, Dynamic Chassis Control, winterpakket, Kessy, automatisch inparkeren. draadloos laden. Zodra ik deze complete versie voorbij zag komen, heb ik de dealer gebeld. Onze huidige Leon 5F FR ST ruilen we in.

Volgende week zaterdag ophalen. Mijn vrouw gaat er in rijden. Woon-werk VV gaat precies elektrisch. Zelf rijd ik een EV6, dus met elektrisch rijden en thuisladen ben ik al bekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4dY9ADlxetNiEx1cJwGuE2AhNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nHLAvbKUuGtj41ogcqvsThqG.webp?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Ronwiel schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:13:
@LogiZ5500 goede Lidl tip. Maar heb je niet een verlengstuk nodig voor de bougies? Die zitten toch vrij diep?

Heb overigens net de oude facturen van de afgelopen jaren van de dealer erbij gepakt. Luchtfilter: 45 euro vs. 13 euro ex arbeid. Interieurfilter: 60 euro vs. 11 euro ex arbeid. Bougies 130 euro incl. arbeid, Bobines zal wel richting de 200 euro gaan.

Hoewel ik een Tweaker ben, moet ik wat vaker achter de computer vandaan komen :).
precies om die reden ben ik dat soort dingen zelf gaan uitvogelen. bougies kosten 10-15 euro per stuk online, garage verdient dus makkelijk 70 euro voor iets wat 5 minuten werk is. een bobine vervangen is nog makkelijker dan een bougie :p

en olie kan idd zelf, maar is smerig klusje en je moet onder je auto gaan liggen en zelf de zooi afvoeren. daarom laat ik dat lekker doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
erg mooie bak. wel de software naar de nieuwste laten updaten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
Ronwiel schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:13:

Dat zijn wel echt bizar hoge prijzen!
Als je op Autodoc.nl je kenteken invult en diezelfde onderdelen op zoekt, zie je wel op wat voor prijsverschil je uit komt. Als je alles van het merk 'Mahle' erbij pakt kan je goed vergelijken, dit is dealer/origineel materiaal.
Beetje zwarte vingers maken door te sleutelen, kan je hoop geld mee besparen.
Zelf vind ik het ook gewoon leuk om te doen.
Bougie sleutels zijn ook 'lange' varianten van, heb je geen verlengstuk nodig.
Zie: https://www.k-parts.nl/bougiesleutel-mokix-16mm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
LogiZ5500 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:18:
[...]

Dat zijn wel echt bizar hoge prijzen!
Als je op Autodoc.nl je kenteken invult en diezelfde onderdelen op zoekt, zie je wel op wat voor prijsverschil je uit komt. Als je alles van het merk 'Mahle' erbij pakt kan je goed vergelijken, dit is dealer/origineel materiaal.
Beetje zwarte vingers maken door te sleutelen, kan je hoop geld mee besparen.
Zelf vind ik het ook gewoon leuk om te doen.
Bougie sleutels zijn ook 'lange' varianten van, heb je geen verlengstuk nodig.
Zie: https://www.k-parts.nl/bougiesleutel-mokix-16mm.html
ik heb deze https://24tuned.com/wp-co...iesleutel-t-grip-16mm.png, maar is het niet erg dat je de bougies niet op moment vastzet? op youtube zie ik al die filmpjes op moment op 30nm

[ Voor 18% gewijzigd door giovanni2903 op 29-07-2023 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
giovanni2903 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:58:
[...]

ik heb deze https://24tuned.com/wp-co...iesleutel-t-grip-16mm.png, maar is het niet erg dat je de bougies niet op moment vastzet? op youtube zie ik al die filmpjes op moment op 30nm
Is wel een mooiere sleutel inderdaad!
Het mooiste is wel een momentsleutel, maar met stevig handvast draaien heb ik nog nooit problemen gehad. Met dol draaien kom je wel aardig in de shit te zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
LogiZ5500 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:06:
[...]

Is wel een mooiere sleutel inderdaad!
Het mooiste is wel een momentsleutel, maar met stevig handvast draaien heb ik nog nooit problemen gehad. Met dol draaien kom je wel aardig in de shit te zitten :+
ding kost 9 euro en praxis heeft een vergelijkbare voor 7 euro:
https://24tuned.com/produ...ougiesleutel-16mm-t-grip/
https://www.praxis.nl/tui...iesleutel-t-model/5086240

goed om te weten dat het geen kwaad kan als ie niet op moment zit. vast = vast he :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MaD_co
Gisteren mijn nieuwe aanwinst mogen ophalen.
Tarraco Xperience Business Intense PHEV
Wat een heerlijke auto, en blij met de kleur, de keuze was dit of dolphin grey.

Het enige waar ik nog tegenaan loop is dat ik geen verbinding krijg via Seat Connect. Ik krijg de wereldbol op geen enkele manier wit.
Ook niet via wifi, morgen maar even met de dealer bellen.

Verholpen, zojuist kon ik ineens inloggen nadat het vanmorgen nog niet werkte.

Tevens staat hij nog op SW:0837 0836 hopen dat de update naar 0841 binnenkomt als ik verbinding heb, anders mag de dealer dit ook nog oplossen

En onder het motto plaatjes zeggen meer dan woorden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JObAAvbapuYsRHscGZhYTnTgcK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m668JFJMJ8CHsWrB0EBwryUt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door MaD_co op 31-07-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarrac
MaD_co schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:38:
Gisteren mijn nieuwe aanwinst mogen ophalen.
Tarraco Xperience Business Intense PHEV
Wat een heerlijke auto, en blij met de kleur, de keuze was dit of dolphin grey.

Het enige waar ik nog tegenaan loop is dat ik geen verbinding krijg via Seat Connect. Ik krijg de wereldbol op geen enkele manier wit.
Ook niet via wifi, morgen maar even met de dealer bellen.

Tevens staat hij nog op SW:0837 hopen dat de update naar 0841 binnenkomt als ik verbinding heb, anders mag de dealer dit ook nog oplossen

En onder het motto plaatjes zeggen meer daan woorden

Mooie auto, en zo te zien ook de nieuwste velgen.
Wereldbol/online verbinding wordt pas actief nadat je jouw account als hoofdgebruiker hebt aangemeld.
Collega van mij had dit probleem ook met zijn Ateca.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
Bedankt voor je reactie.
Voor wat ik begreep dacht ik dat deze juist wit moest zijn om hoofdgebruiker te kunnen worden en/of privesfeer instellingen te kunnen veranderen.

Gisteren kreeg ik steevast de melding dat mijn profiel niet geladen kon worden.

Morgen nog maar eens proberen als het droog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.keller
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:24
hallo allen,

Sinds febr j.l. zijn wij in het bezit van een jong gebruikte seat leon fr 1.4 phev (2021), onze golf diesel hierop ingeruild. Mijn vrouw was helemaal verliefd op het model, echter nu durft ze er niet meer mee te rijden.
de seat lijdt in onze ogen een beetje een eigen leven.
We hadden een lijst met klachten toen we hem hier bij de plaatselijke dealer hebben neer gezet, die uiteraard niet kon ontdekken.
Ze hebben de auto een 2 tal updates gegeven
hw. H56 Sw1790 ABT 3074 ABT Hw H39 Nav 23.7 Media 3.1.4

Nadit waren de klachten nog niet allemaal verdwenen.
Omdat de auto zelf een rem ingreep deed op de prov. weg terwijl er totaal geen reden voor was en al een paar keer de melding heeft gegeven dat we het stuur moeten overnemen terwijl ik het stuur gewoon vast had,waarna hij de gordels aan trok en rem bewegingein begon te maken, durft mijn vrouw hem niet meer te rijden.
En dit is slechts een kleine greep uit de eigenaardigheden,
het wisselen van gebruiker in infotaiment gaat bijna niet, loopt regelmatig vast, soms wel een uur
dode hoek detectie rechts pakt maar 25% van de vtg die je inhaalt
div keren uitval gehad van de front assist met de bijhorende kerstverichting op het dashbord
dashbord dat zomaar van view veranderd
afremmen voor de rotonde wat hij eerst wel deed maar nu niet meer

En zo kan ik nog wel even doorgaan, dus weer een afspraak gemaakt bij de dealer waar ik hem gekocht had maar pas in oktober tijd, echter gaf de dame aan telefoon de tip om seat mobiliteit te bellen.

Zo gezegd zo gedaan, na anderhalf uur kwam de ANWB, uitgelegd wat er scheelde, hij plugt zijn OBD in, en zegt verschrikt dit heb ik nog nooit meegemaakt met dit model, uit alleen de versnellingsbak kwamen al 18 meldingen. Hij is toen gestopt en zij ik laat hem afslepen want dit is niet goed. Uiteindelijk is hij weer hier bij de plaatselijke dealer terecht gekomen, en ja.....wij kunnen niks vinden

Nu gaat hij eind sept terug naar de dealer waar ik hem gekocht heb, ik ben van mening dat er software fout in de auto zit, terwijl de dealer hier zegt dat dat niet zo is

Heeft iemand hier gelijke ervaringen en eventuele oplossingen? Want het rijplezier wordt behoorlijk verpest op het moment en sta op het punt om de rechtsbijstand in te schakelen om de auto om te ruilen.
Het betreft een duitse import die waarschijnlijk ook schade heeft gehad. Ik kreeg pas ver na de koop de onderhouds historie in handen, en zag dat de auto is afgelever door mosolf in duitsland, een bedrijf dat transportschade hersteld

Hoop dat jullie ons verder kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
f.keller schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:36:

Het betreft een duitse import die waarschijnlijk ook schade heeft gehad. Ik kreeg pas ver na de koop de onderhouds historie in handen, en zag dat de auto is afgelever door mosolf in duitsland, een bedrijf dat transportschade hersteld

Hoop dat jullie ons verder kunnen helpen
Dit waren precies de vragen die ik wilde antwoorden.
Klinkt inderdaad als een schade auto waarbij er iets niet goed zit in de kabelboom waardoor hij valse meldingen geeft en hierop reageert.

Je zou er eens op aan kunnen sturen om de sensoren te laten kalibreren, als er schade is geweest en de sensoren/camera's zijn niet goed gekalibreerd kan dit ook voor gekke situaties zorgen.
Maar ik ben bang dat het een hele klus gaat worden om een oorzaak te vinden, als ze al iets kunnen vinden.

Pagina: 1 ... 74 ... 85 Laatste