Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 73 ... 85 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-05 19:46

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Zojuist bericht gekregen. Hij is in Nederland, kenteken is bekend en mag volgende week woensdag m'n leon ophalen. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroEhv
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16-10-2023
Vandaag ook bericht, na zelf navragen uiteraard, dat mijn in Aug 2021 bestelde Tarraco PHEV FR Business Intense in week 36 geproduceerd zal moeten worden. Dealer geeft aan vanuit Seat te horen dat de PHEV modellen eindelijk weer worden geproduceerd. We gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:34
4rsh schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:25:
Ik ben op zoek naar Leon 2021/2022 model. Wat adviseren jullie? 1.0 eTSI of 1.5 eTSI? Of gewoon opzoek gaan naar TSI modellen.

Ik rij nu Ibiza (2016) 1.0 en ben er blij mee, alleen wordt het beetje te klein voor ons.

Daarnaast ben ik stiekem ook geïnteresseerd in 1.4 PHEV variant. Ik merk wel dat ze bijna allemaal geïmporteerd zijn. Is dat erg? Bijvoorbeeld bij verkoop later?

Graag advies.
Thanks
Dat is heel persoonlijk. Maak proefritten en bekijk of en waar jij dat vermogen nodig hebt.

En het is niet alleen de keus tussen 1.0 en 1.5, maar ook de keuze tussen 3 en 4 cylinders! De 1.0 is een 3 cylinder blok. De 1.5 is een 4 cylinderblok.

Zelf rijd ik een Leon met de 1.4 TSi 4 cylinder motor. (met DSG automaat) Bij onderhoud krijg ik altijd een 1.0 versie 3 cylinder TSi mee (met DSG automaat). En als ik eerlijk ben: die 1.0 stelt ook niet teleur.

Wat ik persoonlijk belangrijk vind is dat ik bij rotondes etc. snel van mijn plek kom. Dat doen beide motoren, door de turbo rijd je op koppel weg als je hem op zijn staart trapt. Dat viel mij bij de 1e keer een 1.0 erg mee. Bij andere merken vond ik juist daar nog wel eens de beperkingen terug. Niet bij de 1.0 TSi van VAG/Seat.

Een ander punt is dat ik graag altijd wat vermogensreserve heb om mij uit een situatie te kunnen redden waar remmen niet de optie meer is. Ook wil ik als het nodig is vlot kunnen inhalen om veilig en tegenliggervrij ergens omheen te kunnen. DAAR zit voor mij het verschil. Op bescheide snelweg tempo heeft de 1.0 weinig reserve. Dit los je op door inhaal acties iets beter te timen, dus geen groot probleem. De 1.4/1.5 heeft juist dan nog heel veel reserve. Bij 100 KM/h accelereer je nog steeds fors. Iets wat je bij de 1.0 toch echt niet meer er uit perst.

Persoonlijk zou ik daarom ook de volgende keer weer voor een 1.4/1.5 Tsi gaan.

En heel eerlijk iets wat ik niet kan aantonen: ik heb altijd het idee dat je een 3 cylinder 1.0 motor zoveel meer moet belasten en dat je dat een keer terug gaat zien. Als eerste in je brandstof gebruik en als tweede in de slijtage. Je maakt gewoon meer toeren en je belast de turbo zwaarder.. En in theorie draait een 4 cylinder van nature soepeler dan een 3 cylinder. Dit kan je op allerlei manieren compenseren, met grotere vliegwielen etc. Bij redelijk nieuwe 1.0 met 3 cylinders merk je weinig van onrust. Hoe dit zich op de lange termijn houdt durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zo, sinds kort staat deze mooie Seat Ibiza FR 1.5 uit 2018 voor de deur :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxw3NjfvOEhCxE4bqa__CT0r5rE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TUoYvBhFd9X1Zb4an9sP0HZ.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie upgrade vanaf een Toyota Yaris 1.5 uit 2005. Rijdt toch ff een stuk volwassener, veel meer luxe, en een klein stukje sneller!

Nu meteen de vraag: ik zie deze software staan, is dat te updaten. En hoe? Zag dat @Rainesh vaak helpt in dit topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRlA_tYvawDde-m6_S49PRJ4nT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rp8RN0D7eg0K0rdxYC7acXvh.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast heeft hij Beats Audio, waarbij een subwoofer in de kofferbak ligt, echter zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXX6bSMDx32uF0ENL10ILBxRjww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfD7ewl7KN13dXW2rTnJciK4.jpg?f=fotoalbum_large

Oftewel, ik denk dat de vorige eigenaar het draadje eruit gehaald heeft, maar als ik daar in de buurt kijk zie ik geen losse draad. Heeft iemand een idee hoe deze loopt, en waar deze dus zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:55
majoh schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:03:
Zo, sinds kort staat deze mooie Seat Ibiza FR 1.5 uit 2018 voor de deur :)

[Afbeelding]

Mooie upgrade vanaf een Toyota Yaris 1.5 uit 2005. Rijdt toch ff een stuk volwassener, veel meer luxe, en een klein stukje sneller!

Nu meteen de vraag: ik zie deze software staan, is dat te updaten. En hoe? Zag dat @Rainesh vaak helpt in dit topic.

[Afbeelding]

Daarnaast heeft hij Beats Audio, waarbij een subwoofer in de kofferbak ligt, echter zie ik het volgende:

[Afbeelding]

Oftewel, ik denk dat de vorige eigenaar het draadje eruit gehaald heeft, maar als ik daar in de buurt kijk zie ik geen losse draad. Heeft iemand een idee hoe deze loopt, en waar deze dus zou kunnen liggen?
Oude softwareversie. Laatste is 480.

Wat betreft subwoofer, kijk eens onder het piepschuim

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Rainesh schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:33:
[...]

Oude softwareversie. Laatste is 480.

Wat betreft subwoofer, kijk eens onder het piepschuim
Natuurlijk. Ik ga er eens onder kijken...

Wat betreft software. Is dat iets wat ik zelf kan update. Snelle zoek hier op forum en google maakt het me nog niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
majoh schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:44:
[...]
Natuurlijk. Ik ga er eens onder kijken...

Wat betreft software. Is dat iets wat ik zelf kan update. Snelle zoek hier op forum en google maakt het me nog niet echt duidelijk.
Stuur maar een berichtje. Gaan we samen mee aan de slag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 15:05
Hallo allemaal!
Ik heb nu zo'n 2 weken een Seat Leon sportstourer 1.4T PHEV.
Ben er zeer tevreden mee, vooral het electrische rijden bevalt me goed.
Echter had ik vanochtend de melding "front Assist niet beschikbaar"
Heb even gegoogled en dit schijn wel eens vaker voor te komen.
Je moet heb dan opnieuw uitlijnen ofzo, dealer waarbij ik hem gekocht heb(auto smeeing) bellen lijkt me garantie toch?

Dan mogen zij gaan opdraaien voor de kosten, ik gok niet dat ze het zelf kunnen, maar dat ik naar een VAG garage moet.
op verzoek

[ Voor 64% gewijzigd door We Are Borg op 07-02-2025 09:21 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:03
Khaelos schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:12:
Heb ik ook wel eens maar bij mij is dat dan als de plek van de camera op de ruit vies is, en als het schoon is dan is front assist zo weer actief. (A)CC uit/inschakelen wil soms ook nog helpen merk ik, of het was altijd toeval tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ja.. de melding verdween uiteindelijk weer vanzelf.
Echter wil ik niet met een stuk onderdeel zitten waar ik pas achter kom als hij uit de als hij uit de Bovag garantie is.

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-08-2024
Khaelos schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:24:
Echter wil ik niet met een stuk onderdeel zitten waar ik pas achter kom als hij uit de als hij uit de Bovag garantie is.
Ik krijg die melding minstens 3 keer per week. Idd vaak in de ochtend als mijn voorruit nat of beslagen is, zelden tijdens het rijden. Tot nu toe is de melding altijd vanzelf heel snel weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:12
Hier dezelfde ervaring als menig Tweaker. Dit aangekaart bij de dealer destijds maar die gaven aan dat het door een vieze ruit komt en dat ze bekend zijn met een bug in de software. Naar het schijnt, moet dat opgelost worden in een versie die momenteel naar VW (Golf 8 ) OTA wordt gepushed. Hier nog geen ervaring mee of dat het daadwerkelijk beter maakt.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-01 14:18
ik had die melding ook regelmatig in mijn Tarraco (al vanaf levering) en dit is uiteindelijk (na 10 maanden) opgelost met een software update ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Khaelos schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:12:
Hallo allemaal!
Ik heb nu zo'n 2 weken een Seat Leon sportstourer 1.4T PHEV.
Ben er zeer tevreden mee, vooral het electrische rijden bevalt me goed.
Heb even gegoogled en dit schijn wel eens vaker voor te komen.
Je moet heb dan opnieuw uitlijnen ofzo, dealer waarbij ik hem gekocht heb(auto smeeing) bellen lijkt me garantie toch?

Dan mogen zij gaan opdraaien voor de kosten, ik gok niet dat ze het zelf kunnen, maar dat ik naar een VAG garage moet.
De nieuwe software platformen van VAG geven vele storingen, bugs en meldingen die zich vaak vanzelf oplossen.

De 2e schil is de accu loskoppelen

De 3e schil is software updates

De laatste schil is hardware vervanging, maar dan ben je de auto al dagen kwijt.

Het wordt wel beter, maar reken vooral op nochalante reacties van garages die niet echt snappen waarom je je zo druk maakt dat je aanschaf van vele duizenden euro’s niet lijkt te doen wat hij moet doen. Vervangen van onderdelen gebeurt bijna nooit, tenminste niet in Nederland, aangezien Pon dit heeft afgekocht bij VW organisatie Duitsland en er zo min mogelijk voor wil opdraaien. Zo ook de garages.

[ Voor 8% gewijzigd door ucsdcom op 22-06-2023 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
ucsdcom schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:38:
[...]

De nieuwe software platformen van VAG geven vele storingen, bugs en meldingen die zich vaak vanzelf oplossen.

De 2e schil is de accu loskoppelen

De 3e schil is software updates

De laatste schil is hardware vervanging, maar dan ben je de auto al dagen kwijt.

Het wordt wel beter, maar reken vooral op nochalante reacties van garages die niet echt snappen waarom je je zo druk maakt dat je aanschaf van vele duizenden euro’s niet lijkt te doen wat hij moet doen. Vervangen van onderdelen gebeurt bijna nooit, tenminste niet in Nederland, aangezien Pon dit heeft afgekocht bij VW organisatie Duitsland en er zo min mogelijk voor wil opdraaien. Zo ook de garages.
klinkt goed! 8)7
voor support moet je blijkbaar niet bij VAG wezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Khaelos schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:44:
[...]

klinkt goed! 8)7
voor support moet je blijkbaar niet bij VAG wezen :X
Had laatst eens een melding gemaakt bij Seat om m’n ongenoegen hierover te uiten. Nieuwe wagen, vanaf begin al software issues ondanks update via dealer.

Ik werd netjes gebeld om te zeggen dat ik toch maar weer naar de dealer moest.

Maar in de praktijk hebben die weken of maanden wachttijd, en is er geen nieuwere software beschikbaar momenteel.

Ik vraag me af wat VAG dit kost, iedere keer dat een klant voor dit soort onderhoud binnen garantie naar de garage gaat.
Plus natuurlijk de reputatieschade. Het komt allemaal behoorlijk amateuristisch over. Updates zouden sneller en vaker via OTA moeten binnenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Ptoeneigh schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:21:
[...]

Had laatst eens een melding gemaakt bij Seat om m’n ongenoegen hierover te uiten. Nieuwe wagen, vanaf begin al software issues ondanks update via dealer.

Ik werd netjes gebeld om te zeggen dat ik toch maar weer naar de dealer moest.

Maar in de praktijk hebben die weken of maanden wachttijd, en is er geen nieuwere software beschikbaar momenteel.

Ik vraag me af wat VAG dit kost, iedere keer dat een klant voor dit soort onderhoud binnen garantie naar de garage gaat.
Plus natuurlijk de reputatieschade. Het komt allemaal behoorlijk amateuristisch over. Updates zouden sneller en vaker via OTA moeten binnenkomen.
De meeste problemen zitten in het electrische platform. Terug komende klanten zijn inderdaad duur voor VAG (in dit geval PON die de dealers schadeloos moet stellen). In de praktijk wil PON niet dat dealers vaker klanten binnen halen voor dit soort issues buiten de normale cyclus om. Dus dealers krijgen dit steeds lastiger vergoed. Houd je dealer dus te vriend.

VAG heeft dit overigens snel aangepakt en voor zichzelf opgelost door de garantieperiode voor de EV's naar de max. 24 maanden te zetten die wettelijk is, terwijl de verbrandings vloot met 4 jaar in de showrooms staat/stond. Een goede dealer is dus goud waard.

[/cynische modus off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
De update die al deze problemen verhelpt is al een tijdje uit voor Seat. Versie 1940.

Zijn hier ook tweakers die het al zelf geinstalleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-05 16:16
Rainesh schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:59:
De update die al deze problemen verhelpt is al een tijdje uit voor Seat. Versie 1941.

Wat biedt 41 over 1940 en is dat een OTA? Heb niet zo'n zin om weer langs te gaan, ze kennen ongeveer mn kenteken al bij dealer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TMobile schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:13:
[...]

Wat biedt 41 over 1940 en is dat een OTA? Heb niet zo'n zin om weer langs te gaan, ze kennen ongeveer mn kenteken al bij dealer :+
Was een typo :)

OTA komt later, offline is wel al te installeren. We zijn tweakers, kunnen het prima zelf :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 23-06-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-05 16:16
Scheelt dat ff :*)

En niet vergeten, er zit een verschil tussen kunnen en willen.

[ Voor 17% gewijzigd door TMobile op 23-06-2023 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
Ik heb mijn Tarraco in juli 2022 ontvangen (11 maanden na bestellen). Is een 1.5 handgeschakeld. Al vanaf het begin meldingen bij gebruik cruisecontrol: Let op keuzehendelstand (melding van automaat ;-) ) Bekend probleem volgens dealer, zou software update voor komen.

Tegelijkertijd ook regelmatig storingsmeldingen van lane-assist, side-assist, herstartende infotainment, etc.
Na 3-4 maanden eerste keer dat dealer meldde dat er software update was en ze die konden installeren.
Update geinstalleerd, geen oplossing. Ieder keer weer terug naar dealer. Dit is zo door gegegaan tot februari. Toen is er een update geinstalleerd die inderdaad alle problemen verhielp !

Alleen toen ontstond er een ander probleem, ik kon geen hoofdgebruiker meer worden. App kan niet worden geladen stond er steeds. Auto weer terug naar garage. Daar hebben ze diverse onderdelen vervangen (zeggen ze) met uiteindelijk na een paar dagen de conclusie dat ze het niet konden oplossen en ze van Pon toestemming hadden een nieuwe infotainment unit te bestellen.

Zou paar dagen duren. Die paar dagen werden weken (artikel stond in backorder) maar vorige maand is dan toch het infotainment systeem vervangen. Ik ben nu van hardware versie H57 naar H60 gegaan en van software versie 0836 naar 0837.

Tot nu toe alleen een keer een herstartend infotainmentsysteem gehad (maar scherm was wel gloeiend heet van in de volle zon staan). Verder afkloppen en het lijkt erop dat alle issues 11 maanden na levering zijn opgelost....

@Rainesh Software versie 0840 is dat nog de moeite waard om te (laten) installeren tov 0837?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@spartaan 841 is de laatste versie dat lost al wat dingen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
Rainesh schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:52:
@spartaan 841 is de laatste versie dat lost al wat dingen op
Is die zelf te installeren / ergens te verkrijgen ? De dealer ziet me al weer aankomen als ik vraag om update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
spartaan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:54:
[...]

Is die zelf te installeren / ergens te verkrijgen ? De dealer ziet me al weer aankomen als ik vraag om update...
Stuur maar een pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

@Rainesh , zou je mij kunnen vertellen wat de laatste versie is voor de leon? Mag hem woensdag ophalen maar dan wil ik natuurlijk wel even checken of die al op de laatste versie draait. Geloof 1940, op basis van wat ik je eerder zag posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
C0okiejar schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:44:
@Rainesh , zou je mij kunnen vertellen wat de laatste versie is voor de leon? Mag hem woensdag ophalen maar dan wil ik natuurlijk wel even checken of die al op de laatste versie draait. Geloof 1940, op basis van wat ik je eerder zag posten?
1940 ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Rainesh schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:59:
De update die al deze problemen verhelpt is al een tijdje uit voor Seat. Versie 1940.

Ook voor de Seat Arona 2023 met software 1790?
Ik wil zeker zelf wel aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Ptoeneigh schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:25:
[...]

Ook voor de Seat Arona 2023 met software 1790?
Ik wil zeker zelf wel aan de slag.
Nope nog steeds 1790. Als daar een nieuwe voor uitkomt dan laat ik je het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prome
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-06-2023
Goeiemiddag,

Airco vraagje. Seat Leon kl sportstourer. Achteraan kan ik de temp niet instellen, noch met de knoppen, noch op de headunit. Zie ik iets over het hoofd? Op headunit staat slotje bij het inschakelen en de handleiding zegt enkel dat ie dan niet werkt. Ben je dus niks mee.

Ook vind ik de lucht uit de voorste ventilatie maar lauwtjes. (voelt niet gekoeld zoals al m'n vorige auto's) En zelfs met de stand op auto blijft deze de hele weg (1u15) volle bak blazen zonder echt afdoende te koelen bij 29 graden.
Auto is van 11/2022. Zou dit al kunnen kapot zijn? Of is de airco gewoon zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Prome schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:02:
Goeiemiddag,

Airco vraagje. Seat Leon kl sportstourer. Achteraan kan ik de temp niet instellen, noch met de knoppen, noch op de headunit. Zie ik iets over het hoofd? Op headunit staat slotje bij het inschakelen en de handleiding zegt enkel dat ie dan niet werkt. Ben je dus niks mee.

Ook vind ik de lucht uit de voorste ventilatie maar lauwtjes. (voelt niet gekoeld zoals al m'n vorige auto's) En zelfs met de stand op auto blijft deze de hele weg (1u15) volle bak blazen zonder echt afdoende te koelen bij 29 graden.
Auto is van 11/2022. Zou dit al kunnen kapot zijn? Of is de airco gewoon zo slecht?
Bij het airco menu heb je de 'achterkant' van de auto, daar kan je het ontgrendelen / lock weghalen.
Hier koelt de airco prima, altijd op AUTO stand op 1 puntje, bij net instappen zet ik het op 3 puntjes, temp op 21*C als ik passagiers heb of 19*C als ik zelf zit en het is lekker koel.

Heb je misschien een zwarte auto? Als je in de buurt van Helmond woont wil ik best wel een keer vergelijken.

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 26-06-2023 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Gister de update uitgevoerd van A896 naar 1940 in de Leon KL. Het volgende zijn merkbare verschillen:

- Front-assist storing nog niet gehad, dit was bijna dagelijkse kost bij A896
- Systeem voelt responsiever aan
- CarPlay maakt nu optimaler gebruik van het scherm (resolutie is anders) - nu kende ik dit al vanuit een Golf 8, maar dus nu ook in de Leon

Momenteel ook een Golf 8 GTE naar de nieuwe versie (1941) aan het helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door crypt0rr op 26-06-2023 15:23 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elero
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-05 01:17
Goedeavond,

Momenteel ben ik op zoek naar een Seat Leon FR van rond 2017-2019 (5F).
Hier heb ik een paar vragen waarop ik hier hoop antwoorden te vinden.
  1. Welke motor wordt als betrouwbaarder/beter gezien? De 1.4 ecoTSI van 150pk of de 1.5 TSI van 150 pk?
  2. Ik zou graag Apple Carplay/Android Auto willen gaan gebruiken in mijn nieuwe auto. Is het de moeite waard om de optie te overwegen de MIB2 achteraf te installeren? Waar moet ik dan op letten bij het aanschaf van de Leon zonder Apple Carplay/Android Auto?
  3. Ik las dat het bij sommige auto's mogelijk is verkeersbordherkenning middels VCDS in te schakelen. Is het (onder bepaalde voorwaarden) ook mogelijk Adaptive Cruise Control in te schakelen als je standaard alleen Cruise Control hebt?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prome
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-06-2023
grasmanek94 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:09:
[...]

Bij het airco menu heb je de 'achterkant' van de auto, daar kan je het ontgrendelen / lock weghalen.
Hier koelt de airco prima, altijd op AUTO stand op 1 puntje, bij net instappen zet ik het op 3 puntjes, temp op 21*C als ik passagiers heb of 19*C als ik zelf zit en het is lekker koel.

Heb je misschien een zwarte auto? Als je in de buurt van Helmond woont wil ik best wel een keer vergelijken.
Nee, ik kon het niet aanzetten. Vanochtend werkte het wel goed. Vanmiddag bij de eerste rit weer niet, en dan op de terugrit weer wel goed. Auto is grijs.

Het is 1 van de vele problemen die ik heb met de auto spijtig genoeg. Heb de wagen van november en heeft al 11 weken in de garage gestaan. Mib, scherm, sturing, allemaal al vervangen. Problemen blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Prome schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:42:
[...]

Nee, ik kon het niet aanzetten. Vanochtend werkte het wel goed. Vanmiddag bij de eerste rit weer niet, en dan op de terugrit weer wel goed. Auto is grijs.

Het is 1 van de vele problemen die ik heb met de auto spijtig genoeg. Heb de wagen van november en heeft al 11 weken in de garage gestaan. Mib, scherm, sturing, allemaal al vervangen. Problemen blijven...
Oh dat is wel zwaar balen, en zeker wanneer die het soms wel goed doet. Misschien dat de monteurs wel bekend zijn met zo'n probleem? Nog langer kwijt is zeker niet fijn, snap ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 15:25

link_mario

Ofwa?

Elero schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:33:
Goedeavond,

1. Welke motor wordt als betrouwbaarder/beter gezien? De 1.4 ecoTSI van 150pk of de 1.5 TSI van 150 pk?
  2. Ik zou graag Apple Carplay/Android Auto willen gaan gebruiken in mijn nieuwe auto. Is het de moeite waard om de optie te overwegen de MIB2 achteraf te installeren? Waar moet ik dan op letten bij het aanschaf van de Leon zonder Apple Carplay/Android Auto?
  3. Ik las dat het bij sommige auto's mogelijk is verkeersbordherkenning middels VCDS in te schakelen. Is het (onder bepaalde voorwaarden) ook mogelijk Adaptive Cruise Control in te schakelen als je standaard alleen Cruise Control hebt?
Alvast bedankt!
1. Persoonlijk zou ik voor de 1.5 gaan, omdat dat een recenter design is dan de 1.4.
2. Vanaf 2017 zijn er Facelifts, dus standaard een MIB2. Anders zit er op de 5F facebook group nog iemand die je kan helpen met upgraden.
3. Volgens mij is dat technisch vast mogelijk, maar wel een flinke impact omdat je een sensor in je bumper + de camera's in de ruit nodig hebt. Tevens veranderd volgens mij de bediening van je CC aan je stuur. Zou zelf gewoon een wagen zoeken die het al heeft.

Voor 5F's: check eens bij VOScars of DirektAuto's. Die laatste heeft veel Cupra 5F staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eW1m_gPf3LEYfeVoRLfy31xhLTM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hRJ56WdfmbF3zuCv6I1xTirP.png?f=fotoalbum_large

Iemand die me kan vertellen wat dit inhoudt? Heb een gti, maar geen reacties in t vw topic. Cupra heeft zelfde blok, dus kunnen hier ook wel mensen zijn die m herkennen :p

Auto houdt in vanaf 180 en gaat niet harder dan 235. Haalde voorheen 270..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Als we de error vertalen "Nokkenas - timing <iets "te" veel / te weinig>.

Als ik zou gokken: Iets mis met de nokkenas sensor / timing van het inspuiten / vroegtijdig of te laat vuren van cilinder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Prome schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:42:
[...]

Vraag een update naar 1941
Elero schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:33:
Goedeavond,

Alvast bedankt!
Beide blokken zijn prima.

Facelift heeft al.mib2 erin.

Maar voor je acc, koop liever eentje die het al heeft. Je kunt niet enkel met coderen van CC naar ACC.
giovanni2903 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:40:
[Afbeelding]

Iemand die me kan vertellen wat dit inhoudt? Heb een gti, maar geen reacties in t vw topic. Cupra heeft zelfde blok, dus kunnen hier ook wel mensen zijn die m herkennen :p

Auto houdt in vanaf 180 en gaat niet harder dan 235. Haalde voorheen 270..
Even geen volgas. Laat je nokkenas controleren. In ergste geval is je timing versprongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
28 juli afspraak gemaakt bij een specialist. als ik het goed begrijp is de ketting licht uitgerekt en daarom versprongen. er schijnt ook een modificatie te zijn zodat het niet nogmaals gebeurd. word dus hopelijk allemaal opgelost en prijs valt ook wel mee

[ Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 28-06-2023 17:18 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn456
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 15:57
Zou iemand mij kunnen helpen met het upgraden van mijn infotainment? De hele unit crashed regelmatig en de garage zegt dat er geen update beschikbaar is. De discussie met de garage is eindeloos en ze willen er geen moeite voor doen. Uiteraard tegen vergoeding :*)

Ik heb online even gezocht het lijkt erop dat versie 1780 beschikbaar is en ik zit nog op 1541. aldus deze website voor mijn SW train.

Het gaat om een Seat Ibiza model jaar 22, SW_TRAIN: MEN3_EU_SE326_P2295L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

Gisteren de auto mogen ophalen en rijdt tot nu toe echt top. Gelukkig geen problemen met Android auto dusver. Kan iemand mij mogelijk wel vertellen hoe je de voice assistent uitschakelt? Die springt namelijk echt voor alles aan.

Edit: gaat om een Seat leon.

[ Voor 6% gewijzigd door C0okiejar op 29-06-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Laatst online: 21:28
C0okiejar schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:55:
Gisteren de auto mogen ophalen en rijdt tot nu toe echt top. Gelukkig geen problemen met Android auto dusver. Kan iemand mij mogelijk wel vertellen hoe je de voice assistent uitschakelt? Die springt namelijk echt voor alles aan.

Menu, instellingen, spraakbesturing, activatiezin in-/uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:04
C0okiejar schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:55:

_O- Herkenbaar. Activeert ook op momenten, dat ik denk in de verste verte leek het niet op "Hola Hola" :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

a.boogerd schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:00:
[...]

_O- Herkenbaar. Activeert ook op momenten, dat ik denk in de verste verte leek het niet op "Hola Hola" :F
Ja het systeem lijkt nu elke keer te triggeren als iemand "jawel" zegt. Dat lijkt er totaal niet op maar toch steevast reageert die erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

Sibrand schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:50:
[...]

Menu, instellingen, spraakbesturing, activatiezin in-/uitschakelen
Merci,ik zal het van het weekend eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriaX46
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07-2023
Dag Seat fans!

Ik heb pas een Seat Leon hybride FR 2021 gekocht, jong 2de hands.

Probleem:
Bij in instellen van mijn infotainment merkte ik dat vorige eigenaar er een profiel op had.
Ik maak mijn profiel aan, hij gaf toen aan dat ik kon omschakelen naar primaire gebruiker.
Dit ging niet. Ik moest de originele primaire gebruiker verwijderen.

Dit gedaan. Maar ik kan geen primaire gebruiker worden erna.
-Ik merk op dat de "store" app verdween
-Seat connect in de app instellingen verdween
-Ik kan geen fabrieksinstelling terug zetten -> "Helaas konden de fabrieksinstelling niet uitgevoerd worden"

Het is onmogelijk om primaire gebruiker te worden. Ik vermoed dat ik alle scenario's heb geprobeerd op zowel gsm, websites van seat als in de auto.

Bij dealer geweest. Ook alles eens geprobeerd, niets werkt.
Hij gaf aan dat ze hem aan de pc gaan hangen een reset doen en een update gaan doen.
Dit pas 18 juli.

Mijn vraag, gaat dit effectief werken? Ik heb een vermoeden dat de auto nog gekoppeld is aan de vorige eigenaar.

Waarom vermoed ik dit.
Bij het aanmaken van een seat connect profiel doorloop je de stappen. Na het scherm dat de aanvraag door Seat SA wordt bekeken zou er een activatie code moeten komen. Deze zou ik dan in de auto kunnen ingeven.

Dit scherm komt nooit. Springt onmiddelijk naar het scherm om met 2 sleutels naar de auto te gaan.

Gegevens software:
MOI3_EU_SE_R790OL
Versie 1790

Ik weet ondertussen dat er nieuw software uit is. Ik twijfel alleen of dit echter het probleem gaat verhelpen zolang er connectie is met de vorige eigenaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
@TriaX46 even dubbel check; je weet dat beide sleutels aanwezig moeten zijn voor dergelijke procedures?
Ik neem aan dat je altijd 2 sleutels bij je hebt gehad. Dan hoef je mijn bericht als niet verzonden te beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
glenn456 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:14:
Zou iemand mij kunnen helpen met het upgraden van mijn infotainment? De hele unit crashed regelmatig en de garage zegt dat er geen update beschikbaar is. De discussie met de garage is eindeloos en ze willen er geen moeite voor doen. Uiteraard tegen vergoeding :*)

Ik heb online even gezocht het lijkt erop dat versie 1780 beschikbaar is en ik zit nog op 1541. aldus deze website voor mijn SW train.

Het gaat om een Seat Ibiza model jaar 22, SW_TRAIN: MEN3_EU_SE326_P2295L
1790 is de laatste softwareversie. Stuur maar een berichtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elero
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-05 01:17
link_mario schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:11:
[...]

1. Persoonlijk zou ik voor de 1.5 gaan, omdat dat een recenter design is dan de 1.4.
2. Vanaf 2017 zijn er Facelifts, dus standaard een MIB2. Anders zit er op de 5F facebook group nog iemand die je kan helpen met upgraden.
3. Volgens mij is dat technisch vast mogelijk, maar wel een flinke impact omdat je een sensor in je bumper + de camera's in de ruit nodig hebt. Tevens veranderd volgens mij de bediening van je CC aan je stuur. Zou zelf gewoon een wagen zoeken die het al heeft.

Voor 5F's: check eens bij VOScars of DirektAuto's. Die laatste heeft veel Cupra 5F staan.
Rainesh schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:20:
[...]

Beide blokken zijn prima.

Facelift heeft al.mib2 erin.

Maar voor je acc, koop liever eentje die het al heeft. Je kunt niet enkel met coderen van CC naar ACC.
Bedankt voor de reacties.
  1. Ik las op de website van Vaartland (https://www.vaartland.nl/auto/seat/leon) "De moderne Seat Leon modellen zijn zeer betrouwbaar. Oudere modellen met de 1.4 TSI motor kunnen echter wel een mankementen hebben.".
    Gaat dit mogelijk om een andere motor? Kom verder ook eigenlijk geen negatieve ervaringen tegen.
  2. Mocht ik niet voor de facelift gaan, hoeveel gaat een upgrade naar MIB2 mij dan ongeveer kosten?
  3. ACC zal ik dan waarschijnlijk zonder moeten leven, ook geen ramp :) Is binnen mijn budget (18-20k) nauwelijks te vinden
Ik heb bij VOScars en DirektAuto's gezocht. Bij die eerste worden alleen ST versies verkocht en bij DirektAuto's vallen ze helaas buiten mijn budget.

Daarnaast valt me op dat erg veel van deze auto's zijn geïmporteerd. Onderhoudshistorie is dan natuurlijk extra belangrijk. Zijn er verder nog punten waar ik dan extra op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:39
@Rainesh Weet jij of je software matig iets kan aanpassen aan de deur sfeerverlichting? 1 kant bij mij doet alleen wit het en de led strip is al vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ari Gold schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:58:
@Rainesh Weet jij of je software matig iets kan aanpassen aan de deur sfeerverlichting? 1 kant bij mij doet alleen wit het en de led strip is al vervangen..
Om wat voor model en bouwjaar gaat het? Welk kleur doet de andere kant het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Rainesh schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:00:
[...]

Om wat voor model en bouwjaar gaat het? Welk kleur doet de andere kant het?
Ibiza FR 2018. Rood en wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ari Gold schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:01:
[...]

Ibiza FR 2018. Rood en wit.
Hebben ze de strip vervangen of de led zelf? Zijn twee losse delen uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Rainesh schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:03:
[...]

Hebben ze de strip vervangen of de led zelf? Zijn twee losse delen uit mijn hoofd
Volgens mij de strip want hij moest besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ari Gold schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:05:
[...]

Volgens mij de strip want hij moest besteld worden.
De strip is enkel een geleider. Stuur me in een pb je chassisnummer dan kan ik een keer naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Nou, mijn Seat Leon (KL, mild hybrid) is vandaag bij de garage geweest voor een defecte SOS-module. Dus gelijk de sofwareupdate erbij gevraagd naar 1940 om van de carplay reboots af te komen. Maar... dat kan dus blijkbaar alleen als een bepaalde foutcode voorkomt. En dan moeten ze de OCI (??) vervangen, wat ze dus niet gedaan hebben. Jammer.
Ik blijf dus waarschijnlijk steken op 1896 (MOI3_EU_SE_R8960L).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:47

Bleh!

:)

Elero schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:37:
[...]

[...]

Bedankt voor de reacties.

[list=1]
• Ik las op de website van Vaartland (https://www.vaartland.nl/auto/seat/leon) "De moderne Seat Leon modellen zijn zeer betrouwbaar. Oudere modellen met de 1.4 TSI motor kunnen echter wel een mankementen hebben.".
Gaat dit mogelijk om een andere motor? Kom verder ook eigenlijk geen negatieve ervaringen tegen.
Dat zijn de oudere generaties van het vorige model (en andere uit het VW concern). De 150 pk 1.4 met ACT cilinderuitschakeling (motorcode CZEA) staat erg goed bekend.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
rvinke schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:55:
Nou, mijn Seat Leon (KL, mild hybrid) is vandaag bij de garage geweest voor een defecte SOS-module. Dus gelijk de sofwareupdate erbij gevraagd naar 1940 om van de carplay reboots af te komen. Maar... dat kan dus blijkbaar alleen als een bepaalde foutcode voorkomt. En dan moeten ze de OCI (??) vervangen, wat ze dus niet gedaan hebben. Jammer.
Ik blijf dus waarschijnlijk steken op 1896 (MOI3_EU_SE_R8960L).
Je kunt gewoon updaten naar 1940 zonder OCU te vervangen. En anders update je het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Rainesh schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:48:
[...]

Je kunt gewoon updaten naar 1940 zonder OCU te vervangen. En anders update je het zelf :)
@rvinke Ik kan bevestigen wat @Rainesh aangeeft inderdaad het geval is, vorige week deze update handmatig uitgevoerd en dat werkt als een zonnetje.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Nu online
crypt0rr schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 07:00:
[...]

@rvinke Ik kan bevestigen wat @Rainesh aangeeft inderdaad het geval is, vorige week deze update handmatig uitgevoerd en dat werkt als een zonnetje.
Ja, dat lijkt me dan ook een goede optie. Vraag is alleen hoe ik aan de update kom. Kun je die ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriaX46
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07-2023
grasmanek94 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:19:
@TriaX46 even dubbel check; je weet dat beide sleutels aanwezig moeten zijn voor dergelijke procedures?
Ik neem aan dat je altijd 2 sleutels bij je hebt gehad. Dan hoef je mijn bericht als niet verzonden te beschouwen.
Jep altijd 2 sleutel bij me gehad.
Door het ontbreken van een activatiecode in de stap ervoor werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
rvinke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Ja, dat lijkt me dan ook een goede optie. Vraag is alleen hoe ik aan de update kom. Kun je die ergens downloaden?
Stuur maar een pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Wie heeft suggesties voor goede banden voor een Cupra 290? Ik vind een goede wegligging (vooral bij goed weer) belangrijk - het geluidsniveau en de rolweerstand boeien me helemaal niks (daarvoor rij je geen Cupra).

Snelheidsindex Y 300 km/h wel belangrijk. Maat is 235/35/19

Op mijn shortlist staat
1. Michelin Pilot Sport 5
https://www.oponeo.nl/ban...-r19-91-y-xl-zr#438080293

2. Pirelli P Zero
https://www.oponeo.nl/ban...4-xl-zr-mo1-s-c#435231216

3. Michelin Pilot Sport 4S
https://www.oponeo.nl/ban...-r19-91-y-xl-zr#438411886

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
BFmango schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:55:
Wie heeft suggesties voor goede banden voor een Cupra 290? Ik vind een goede wegligging (vooral bij goed weer) belangrijk - het geluidsniveau en de rolweerstand boeien me helemaal niks (daarvoor rij je geen Cupra).

Op mijn shortlist staat

2. Pirelli P Zero

4S!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:09
Welke H7 lamp komt het dichtst in de buurt van het witte xenon licht? Ik heb altijd auto’s met xenon gehad en nu een Leon ST met halogeen, waarbij toch de voorkeur bij het witte xenon licht gaat. Vandaar dat ik graag de halogeen lampen wil vervangen door wittere lichten, waarbij ook de stadslichten dezelfde kleur moeten krijgen. Heeft iemand een goede vervanger of ander alternatief?

[ Voor 14% gewijzigd door Jcrs7 op 02-07-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Jcrs7 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:52:
Welke H7 lamp komt het dichtst in de buurt van het witte xenon licht? Ik heb altijd auto’s met xenon gehad en nu een Leon ST met halogeen, waarbij toch de voorkeur bij het witte xenon licht gaat. Vandaar dat ik graag de halogeen lampen wil vervangen door wittere lichten, waarbij ook de stadslichten dezelfde kleur moeten krijgen. Heeft iemand een goede vervanger of ander alternatief?
zou voor philips white vision gaan. hoe witter hoe duurder. maar gaan wel lang mee

[ Voor 75% gewijzigd door giovanni2903 op 02-07-2023 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ik heb gisteren het volgende gemaild naar de dealer waar in mijn seat heb gekocht:

Goedenavond (naam),

Ik heb wat eigenaardigheden met de Leon, het infotainment system loopt af en toe vast en start dan automatisch opnieuw op.
Ook heb ik al een keer of drie gehad dat de auto zei "front Assist niet beschikbaar".
Ik heb dit op een forum gegooid en daar kwam het volgende uit:

Ik ga er niet vanuit dat deze er bij mij is geüpdatet, wellicht is dit alsnog mogelijk bij jullie of bij een VAG garage?

Hopelijk lost dit ook de instabiliteit van de infotainment op.

Met vriendelijke groet,

(Naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Ik zou inderdaad ook voor de 4S gaan, wel stevig prijzige bandjes ;)

https://www.bandenconcurr...xqo50ot7h8bc4x43vvjqd51m/

Bij profile zijn ze 241€! Maar dat is wellicht met er op zetten

[ Voor 32% gewijzigd door Khaelos op 02-07-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903

Op mijn shortlist staat

2. Pirelli P Zero

rij zelf al enige tijd op Continental SPORTCONTACT 7, goedkoper dan 4s en voor mn gevoel net zo goed
Khaelos schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:35:
Ik heb gisteren het volgende gemaild naar de dealer waar in mijn seat heb gekocht:

(Naam)
even rainesh een pb doen en zelf installeren, dealers doen moeilijk met updaten of ze hebben je auto een hele dag nodig. zelf laats mn caddy geupdate en dat duurde 15 min en geen hele dag :p

[ Voor 18% gewijzigd door giovanni2903 op 02-07-2023 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
giovanni2903 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:50:
[...]

rij zelf al enige tijd op Continental SPORTCONTACT 7, goedkoper dan 4s en voor mn gevoel net zo goed

[...]

even rainesh een pb doen en zelf installeren, dealers doen moeilijk met updaten of ze hebben je auto een hele dag nodig. zelf laats mn caddy geupdate en dat duurde 15 min en geen hele dag :p
Ik heb de auto op 8-6 gekocht, ze gaan het maar regelen, en als ze hem een dag nodig hebben dan regelen ze ook maar vervangend vervoer. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:08
Met alle respect maar weet iemand een andere manier om aan info te komen.
Ik zie hier allemaa auto's voorbij komen die naar mij besteld zijn en een productie datum hebben.
Heb vanaf dag 1 bij deze dealer het gevoel dat er iets niet klopt.
2 van mijn collegas auto naar mij besteld en hebben hem al geleverd gehad.
En ik krijg bij navraag van de levertijd weer dit antwoord inmiddels 2 weken geleden.
iemand een tip waar ik verder kan vragen?

auto is besteld mei 2020, seat tarraco fr buisness intens.

Bij deze gedaan: Vanuit de fabriek nog geen verwachte productie/ datum opgegeven.
De ombouw naar het nieuwe modeljaar 2024 (vanaf 1e week juni 2023) is geslaagd zonder foutcodes.
Heb een vraag via het portaal gesteld wat we voor je auto mogen verwachten. Zodra ik deze retour heb krijg je de update van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 23:20
Demiesehv schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:48:
Ik zie hier allemaa auto's voorbij komen die naar mij besteld zijn en een productie datum hebben.
En ik krijg bij navraag van de levertijd weer dit antwoord inmiddels 2 weken geleden.

Bij deze gedaan: Vanuit de fabriek nog geen verwachte productie/ datum opgegeven.
De ombouw naar het nieuwe modeljaar 2024 (vanaf 1e week juni 2023) is geslaagd zonder foutcodes.
Heb een vraag via het portaal gesteld wat we voor je auto mogen verwachten. Zodra ik deze retour heb krijg je de update van me.
Je bent niet de enige, hier meerdere collaga's die ook in 2020 besteld hebben, waarvan een tarraco ( is nu eindelijk in productie) de ander een octavia ( komt helemaal niet meer) , leon FR1.5 e-tsi ( besteld 2021, die lijkt er nu aan te komen) en voor mijzelf een leon ST 1.5 TSi FR ( besteld maart 22, geproduceerd, binnenkort ophalen). vooral de hybride modellen duren erg lang.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
giovanni2903 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:09:
[...]

zou voor philips white vision gaan. hoe witter hoe duurder. maar gaan wel lang mee
Maar deze lampen hebben een blauw glaasje, dat ziet ook niet mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:04

Op mijn shortlist staat

2. Pirelli P Zero

Wellicht inmiddels al besteld maar ik ben zelf voor de 5 gegaan. Voor zover ik destijds heb gelezen was de 4S vooral beter in natte omstandigheden op het circuit en niet zo zeer op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K123H
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04 18:44
Helaas heb ik het antwoord niet goed kunnen vinden op het forum / internet dus wellicht dat iemand mij kan helpen met het volgende...

Zit de standkachel (via smartphone voorverwarmen van de auto) standaard bij de Seat Terraco? En is het gebruik hiervan dan gratis of moet er een bepaalde dienst afgesloten worden?

Een paar maanden geleden was de standkachel nog als optie aan te vinken bij het configureren op de seat website maar deze optie is nu verdwenen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-11-2024

Geen idee hoe je kan versnellen behalve toch blijven informeren en evt druk zetten. Heb dit telefonisch gedaan en per mail. Geen idee of dat geholpen heeft.

Mijn Tarraco wordt volgende week geleverd en volgens verkoper compleet zoals besteld dus dat is goed nieuws. (Moet dat wel controleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
K123H schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:33:
Helaas heb ik het antwoord niet goed kunnen vinden op het forum / internet dus wellicht dat iemand mij kan helpen met het volgende...

Zit de standkachel (via smartphone voorverwarmen van de auto) standaard bij de Seat Terraco? En is het gebruik hiervan dan gratis of moet er een bepaalde dienst afgesloten worden?

Een paar maanden geleden was de standkachel nog als optie aan te vinken bij het configureren op de seat website maar deze optie is nu verdwenen.

Alvast bedankt voor de hulp.
Geen PHEV: was een optie toen ik bestelde in 2021 alleen te bestellen icm winterpack en/of leren bekleding

PHEV schijnt dit te hebben : "Met de Parking Heater zijn de motor en het interieur sneller opgewarmd tijdens extreme kou" geen idee of dit met een abbo is. Waarschijnlijk wel met connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Gaat niet om het versnellen.
Gaat er om dat ik het dewler verhaal niet geloof.
Seat gebeld en die zeggen weer dealer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

Heb je iets van een bestelpagina van PON? Daarin kan je de verwachte productieweek zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Nee heb ik helaas niet, enkel bestelnummer van pon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
Mmm...dan wordt het moeilijk. PON direct bellen en verhaal uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
iemeel schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:00:
Mmm...dan wordt het moeilijk. PON direct bellen en verhaal uitleggen?
Als je hoofdkantoor pon beld.
Sturen ze je naar seat, kastje naar de muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

Demiesehv schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:36:
Nee heb ik helaas niet, enkel bestelnummer van pon
Dan word het wel lastig, eventueel contact met PON opnemen om de geplande productieweek na te vragen? Of langs gaan bij je dealer en vragen of ze direct kunnen laten zien hoe/wat. De dealers krijgen gewoon de productiedata door gecommuniceerd dus die info zouden ze zeker moeten kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Jcrs7 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 06:46:
[...]

Maar deze lampen hebben een blauw glaasje, dat ziet ook niet mooi uit
tja, dat witte licht moet ergens vandaan komen. andere optie is led lampen van erin doen, moeten alleen niet te fel zijn want dan verblind je je tegenliggers. is erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18
Ik heb veel lange wachttijden voorbij zien komen maar meer dan 3 jaar, dan gaat er ergens iets fout. Laat de leasemaatschappij en/of je werkgever dit oplossen. Ik heb het vermoeden dat opnieuw bestellen sneller is een dat deze bestelling nooit uitgeleverd gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VandKe
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-05 08:27
Misschien een beetje een vreemde vraag. Ik en mijn vriendin zouden graag een road trip door Noorwegen of Denemarken doen met mijn Seat leon ST. Nu kan je gewoon een tent meenemen maar wat mij veel leuker lijkt is een dak tent.
Zo een daktent weegt rond de 50 60 kg. En volgens de specificaties kunnen de dakdragers 70 kg. Maar mijn vraag is. Is die 70 kg het gewicht tijdens rijden of ook stilstaand? Omdat er dan nog eens 130 kg bij komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
jongetje schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:23:
[...]

Ik heb veel lange wachttijden voorbij zien komen maar meer dan 3 jaar, dan gaat er ergens iets fout. Laat de leasemaatschappij en/of je werkgever dit oplossen. Ik heb het vermoeden dat opnieuw bestellen sneller is een dat deze bestelling nooit uitgeleverd gaat worden...
Moet 2021 zijn.
Meer als 2 jaar, je kan geen tarraco fr hybrid meer bestellen.
Plus andere autos zijn ook 14 maanden minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-05 22:27
Mijn Seat Leon Sportstourer is vandaag voor onderhoud naar de dealer. Gelijk aangegeven of ze even naar de software willen kijken vanwege alle bugs. Als het goed is staat inmiddels versie 1940 erop, ben benieuwd of dat het een en ander oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
giovanni2903 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:08:
[...]

tja, dat witte licht moet ergens vandaan komen. andere optie is led lampen van erin doen, moeten alleen niet te fel zijn want dan verblind je je tegenliggers. is erg vervelend
Ik heb de Philips X-treme Vision Pro150 besteld en gisteren gemonteerd. Ze zijn iig witter dan de originele lampen.
Zal denk ik niet veel verschil tussen de Xtreme pro en de White Vision lampen zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Jcrs7 op 06-07-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
C0okiejar schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:04:
[...]

Dan word het wel lastig, eventueel contact met PON opnemen om de geplande productieweek na te vragen? Of langs gaan bij je dealer en vragen of ze direct kunnen laten zien hoe/wat. De dealers krijgen gewoon de productiedata door gecommuniceerd dus die info zouden ze zeker moeten kunnen geven.
Heel vreemd gisteren de dewaer gebeld.
Gevraagd hoe ik pon kan bellen, dat ik een klacht in wil dienen en er klaar mee ben.
En iemand hogerop wil spreken.
Krijg ik vanochtend van hem een prodictie en leverdatum week 36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iemeel
Dat is mooi. Reken op ongeveer 4 weken ophalen na productiedag. Als week 36 productie is, dan ongeveer week 40 afhalen dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 14:25

RVW

Motion2 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:21:
Mijn Seat Leon Sportstourer is vandaag voor onderhoud naar de dealer. Gelijk aangegeven of ze even naar de software willen kijken vanwege alle bugs. Als het goed is staat inmiddels versie 1940 erop, ben benieuwd of dat het een en ander oplost!
Ik hoop dat die 1940 update snel OTA beschikbaar wordt gemaakt, heb niet echt zin om daarvoor naar de dealer te moeten (eerste onderhoud is pas volgend jaar). Is hier al iets bekend over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

Demiesehv schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:01:
[...]

Heel vreemd gisteren de dewaer gebeld.
Gevraagd hoe ik pon kan bellen, dat ik een klacht in wil dienen en er klaar mee ben.
En iemand hogerop wil spreken.
Krijg ik vanochtend van hem een prodictie en leverdatum week 36
Aan de ene kant natuurlijk fijn dat je de info nu wel hebt, aan de andere kant vervelend dat het zo moet...

Hou rekening met 6-8 weken voordat je hem mag ophalen na productie. Bij mij duurde het inclusief transport 7 weken. Fingers crossed dat je hem dus snel hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
RVW schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:36:
[...]

Ik hoop dat die 1940 update snel OTA beschikbaar wordt gemaakt, heb niet echt zin om daarvoor naar de dealer te moeten (eerste onderhoud is pas volgend jaar). Is hier al iets bekend over?
gewoon zelf doen, rainesh heeft de bestanden. is zo gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost 1234
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
C0okiejar schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Aan de ene kant natuurlijk fijn dat je de info nu wel hebt, aan de andere kant vervelend dat het zo moet...

Hou rekening met 6-8 weken voordat je hem mag ophalen na productie. Bij mij duurde het inclusief transport 7 weken. Fingers crossed dat je hem dus snel hebt!
Vandaag bericht gekregen dat Taraco in week 33 in productie gaat, besteld 21 november 2021.
Aftellen!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Nu online
giovanni2903 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:24:
[...]

gewoon zelf doen, rainesh heeft de bestanden. is zo gedaan
Dit klopt; was in 20 minuutjes geregeld (met een fatsoenlijke usb-stick)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Joost 1234 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:57:
[...]

Vandaag bericht gekregen dat Taraco in week 33 in productie gaat, besteld 21 november 2021.
Aftellen!! :D
Woehoeeeeee

Ik heb vandaag alle audio uit gezocht en kan niet wachten tot ingebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
Jcrs7 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:48:
[...]

Ik heb de Philips X-treme Vision Pro150 besteld en gisteren gemonteerd. Ze zijn iig witter dan de originele lampen.
Zal denk ik niet veel verschil tussen de Xtreme pro en de White Vision lampen zitten.
Gisteravond voor het eerst in het donker gereden met de X-treme Vision Pro150. Ze zien er “witter” als als je naar de auo kijkt tov de normale lampen, maar om te zeggen dat ze wit schijnen als je rijdt kan ik niet zeggen.

Dus ik ben eigenlijk opzoek naar andere lampen! Mijn DRL en mistlampen zijn mooie witte LED lampen.
Zijn er ook H7 LED lampen voor de Leon 5F 2017 (facelift) zonder dat je storingen krijgt oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvinke
  • Nu online
rvinke schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:56:
[...]

Dit klopt; was in 20 minuutjes geregeld (met een fatsoenlijke usb-stick)!
Zie ook: https://www.danielecortel...-upgrade-to-version-1940/
Pagina: 1 ... 73 ... 85 Laatste