Zojuist bericht gekregen. Hij is in Nederland, kenteken is bekend en mag volgende week woensdag m'n leon ophalen.

Dat is heel persoonlijk. Maak proefritten en bekijk of en waar jij dat vermogen nodig hebt.4rsh schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:25:
Ik ben op zoek naar Leon 2021/2022 model. Wat adviseren jullie? 1.0 eTSI of 1.5 eTSI? Of gewoon opzoek gaan naar TSI modellen.
Ik rij nu Ibiza (2016) 1.0 en ben er blij mee, alleen wordt het beetje te klein voor ons.
Daarnaast ben ik stiekem ook geïnteresseerd in 1.4 PHEV variant. Ik merk wel dat ze bijna allemaal geïmporteerd zijn. Is dat erg? Bijvoorbeeld bij verkoop later?
Graag advies.
Thanks
Oude softwareversie. Laatste is 480.majoh schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:03:
Zo, sinds kort staat deze mooie Seat Ibiza FR 1.5 uit 2018 voor de deur![]()
[Afbeelding]
Mooie upgrade vanaf een Toyota Yaris 1.5 uit 2005. Rijdt toch ff een stuk volwassener, veel meer luxe, en een klein stukje sneller!
Nu meteen de vraag: ik zie deze software staan, is dat te updaten. En hoe? Zag dat @Rainesh vaak helpt in dit topic.
[Afbeelding]
Daarnaast heeft hij Beats Audio, waarbij een subwoofer in de kofferbak ligt, echter zie ik het volgende:
[Afbeelding]
Oftewel, ik denk dat de vorige eigenaar het draadje eruit gehaald heeft, maar als ik daar in de buurt kijk zie ik geen losse draad. Heeft iemand een idee hoe deze loopt, en waar deze dus zou kunnen liggen?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Natuurlijk. Ik ga er eens onder kijken...Rainesh schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:33:
[...]
Oude softwareversie. Laatste is 480.
Wat betreft subwoofer, kijk eens onder het piepschuim
Stuur maar een berichtje. Gaan we samen mee aan de slag.majoh schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:44:
[...]
Natuurlijk. Ik ga er eens onder kijken...
Wat betreft software. Is dat iets wat ik zelf kan update. Snelle zoek hier op forum en google maakt het me nog niet echt duidelijk.
[ Voor 64% gewijzigd door We Are Borg op 07-02-2025 09:21 ]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Heb ik ook wel eens maar bij mij is dat dan als de plek van de camera op de ruit vies is, en als het schoon is dan is front assist zo weer actief. (A)CC uit/inschakelen wil soms ook nog helpen merk ik, of het was altijd toeval tot nu toe.Khaelos schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:12:
Echter had ik vanochtend de melding "front Assist niet beschikbaar"
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ik krijg die melding minstens 3 keer per week. Idd vaak in de ochtend als mijn voorruit nat of beslagen is, zelden tijdens het rijden. Tot nu toe is de melding altijd vanzelf heel snel weer verdwenen.Khaelos schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:24:
Ja.. de melding verdween uiteindelijk weer vanzelf.
Echter wil ik niet met een stuk onderdeel zitten waar ik pas achter kom als hij uit de als hij uit de Bovag garantie is.
Hier dezelfde ervaring als menig Tweaker. Dit aangekaart bij de dealer destijds maar die gaven aan dat het door een vieze ruit komt en dat ze bekend zijn met een bug in de software. Naar het schijnt, moet dat opgelost worden in een versie die momenteel naar VW (Golf 8 ) OTA wordt gepushed. Hier nog geen ervaring mee of dat het daadwerkelijk beter maakt.Khaelos schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:24:
Echter wil ik niet met een stuk onderdeel zitten waar ik pas achter kom als hij uit de als hij uit de Bovag garantie is.
ik had die melding ook regelmatig in mijn Tarraco (al vanaf levering) en dit is uiteindelijk (na 10 maanden) opgelost met een software update ...Khaelos schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:24:
De nieuwe software platformen van VAG geven vele storingen, bugs en meldingen die zich vaak vanzelf oplossen.Khaelos schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:12:
Hallo allemaal!
Ik heb nu zo'n 2 weken een Seat Leon sportstourer 1.4T PHEV.
Ben er zeer tevreden mee, vooral het electrische rijden bevalt me goed.
Echter had ik vanochtend de melding "front Assist niet beschikbaar"
Heb even gegoogled en dit schijn wel eens vaker voor te komen.
Je moet heb dan opnieuw uitlijnen ofzo, dealer waarbij ik hem gekocht heb(auto smeeing) bellen lijkt me garantie toch?
Dan mogen zij gaan opdraaien voor de kosten, ik gok niet dat ze het zelf kunnen, maar dat ik naar een VAG garage moet.
[ Voor 8% gewijzigd door ucsdcom op 22-06-2023 21:40 ]
klinkt goed!ucsdcom schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:38:
[...]
De nieuwe software platformen van VAG geven vele storingen, bugs en meldingen die zich vaak vanzelf oplossen.
De 2e schil is de accu loskoppelen
De 3e schil is software updates
De laatste schil is hardware vervanging, maar dan ben je de auto al dagen kwijt.
Het wordt wel beter, maar reken vooral op nochalante reacties van garages die niet echt snappen waarom je je zo druk maakt dat je aanschaf van vele duizenden euro’s niet lijkt te doen wat hij moet doen. Vervangen van onderdelen gebeurt bijna nooit, tenminste niet in Nederland, aangezien Pon dit heeft afgekocht bij VW organisatie Duitsland en er zo min mogelijk voor wil opdraaien. Zo ook de garages.
Had laatst eens een melding gemaakt bij Seat om m’n ongenoegen hierover te uiten. Nieuwe wagen, vanaf begin al software issues ondanks update via dealer.Khaelos schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:44:
[...]
klinkt goed!![]()
voor support moet je blijkbaar niet bij VAG wezen
De meeste problemen zitten in het electrische platform. Terug komende klanten zijn inderdaad duur voor VAG (in dit geval PON die de dealers schadeloos moet stellen). In de praktijk wil PON niet dat dealers vaker klanten binnen halen voor dit soort issues buiten de normale cyclus om. Dus dealers krijgen dit steeds lastiger vergoed. Houd je dealer dus te vriend.Ptoeneigh schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:21:
[...]
Had laatst eens een melding gemaakt bij Seat om m’n ongenoegen hierover te uiten. Nieuwe wagen, vanaf begin al software issues ondanks update via dealer.
Ik werd netjes gebeld om te zeggen dat ik toch maar weer naar de dealer moest.
Maar in de praktijk hebben die weken of maanden wachttijd, en is er geen nieuwere software beschikbaar momenteel.
Ik vraag me af wat VAG dit kost, iedere keer dat een klant voor dit soort onderhoud binnen garantie naar de garage gaat.
Plus natuurlijk de reputatieschade. Het komt allemaal behoorlijk amateuristisch over. Updates zouden sneller en vaker via OTA moeten binnenkomen.
Wat biedt 41 over 1940 en is dat een OTA? Heb niet zo'n zin om weer langs te gaan, ze kennen ongeveer mn kenteken al bij dealerRainesh schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:59:
De update die al deze problemen verhelpt is al een tijdje uit voor Seat. Versie 1941.
Zijn hier ook tweakers die het al zelf geinstalleerd hebben.
Was een typoTMobile schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:13:
[...]
Wat biedt 41 over 1940 en is dat een OTA? Heb niet zo'n zin om weer langs te gaan, ze kennen ongeveer mn kenteken al bij dealer
[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 23-06-2023 13:17 ]
Scheelt dat ff
[ Voor 17% gewijzigd door TMobile op 23-06-2023 13:20 ]
Is die zelf te installeren / ergens te verkrijgen ? De dealer ziet me al weer aankomen als ik vraag om update...Rainesh schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:52:
@spartaan 841 is de laatste versie dat lost al wat dingen op
Stuur maar een pbspartaan schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:54:
[...]
Is die zelf te installeren / ergens te verkrijgen ? De dealer ziet me al weer aankomen als ik vraag om update...
1940 jaC0okiejar schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:44:
@Rainesh , zou je mij kunnen vertellen wat de laatste versie is voor de leon? Mag hem woensdag ophalen maar dan wil ik natuurlijk wel even checken of die al op de laatste versie draait. Geloof 1940, op basis van wat ik je eerder zag posten?
Ook voor de Seat Arona 2023 met software 1790?Rainesh schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:59:
De update die al deze problemen verhelpt is al een tijdje uit voor Seat. Versie 1940.
Zijn hier ook tweakers die het al zelf geinstalleerd hebben.
Nope nog steeds 1790. Als daar een nieuwe voor uitkomt dan laat ik je het weten.Ptoeneigh schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:25:
[...]
Ook voor de Seat Arona 2023 met software 1790?
Ik wil zeker zelf wel aan de slag.
Bij het airco menu heb je de 'achterkant' van de auto, daar kan je het ontgrendelen / lock weghalen.Prome schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:02:
Goeiemiddag,
Airco vraagje. Seat Leon kl sportstourer. Achteraan kan ik de temp niet instellen, noch met de knoppen, noch op de headunit. Zie ik iets over het hoofd? Op headunit staat slotje bij het inschakelen en de handleiding zegt enkel dat ie dan niet werkt. Ben je dus niks mee.
Ook vind ik de lucht uit de voorste ventilatie maar lauwtjes. (voelt niet gekoeld zoals al m'n vorige auto's) En zelfs met de stand op auto blijft deze de hele weg (1u15) volle bak blazen zonder echt afdoende te koelen bij 29 graden.
Auto is van 11/2022. Zou dit al kunnen kapot zijn? Of is de airco gewoon zo slecht?
[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 26-06-2023 09:10 ]
[ Voor 9% gewijzigd door crypt0rr op 26-06-2023 15:23 ]
Nee, ik kon het niet aanzetten. Vanochtend werkte het wel goed. Vanmiddag bij de eerste rit weer niet, en dan op de terugrit weer wel goed. Auto is grijs.grasmanek94 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:09:
[...]
Bij het airco menu heb je de 'achterkant' van de auto, daar kan je het ontgrendelen / lock weghalen.
Hier koelt de airco prima, altijd op AUTO stand op 1 puntje, bij net instappen zet ik het op 3 puntjes, temp op 21*C als ik passagiers heb of 19*C als ik zelf zit en het is lekker koel.
Heb je misschien een zwarte auto? Als je in de buurt van Helmond woont wil ik best wel een keer vergelijken.
Oh dat is wel zwaar balen, en zeker wanneer die het soms wel goed doet. Misschien dat de monteurs wel bekend zijn met zo'n probleem? Nog langer kwijt is zeker niet fijn, snap ik.Prome schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:42:
[...]
Nee, ik kon het niet aanzetten. Vanochtend werkte het wel goed. Vanmiddag bij de eerste rit weer niet, en dan op de terugrit weer wel goed. Auto is grijs.
Het is 1 van de vele problemen die ik heb met de auto spijtig genoeg. Heb de wagen van november en heeft al 11 weken in de garage gestaan. Mib, scherm, sturing, allemaal al vervangen. Problemen blijven...
1. Persoonlijk zou ik voor de 1.5 gaan, omdat dat een recenter design is dan de 1.4.Elero schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:33:
Goedeavond,
Momenteel ben ik op zoek naar een Seat Leon FR van rond 2017-2019 (5F).
Hier heb ik een paar vragen waarop ik hier hoop antwoorden te vinden.Alvast bedankt!
- Welke motor wordt als betrouwbaarder/beter gezien? De 1.4 ecoTSI van 150pk of de 1.5 TSI van 150 pk?
- Ik zou graag Apple Carplay/Android Auto willen gaan gebruiken in mijn nieuwe auto. Is het de moeite waard om de optie te overwegen de MIB2 achteraf te installeren? Waar moet ik dan op letten bij het aanschaf van de Leon zonder Apple Carplay/Android Auto?
- Ik las dat het bij sommige auto's mogelijk is verkeersbordherkenning middels VCDS in te schakelen. Is het (onder bepaalde voorwaarden) ook mogelijk Adaptive Cruise Control in te schakelen als je standaard alleen Cruise Control hebt?
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Vraag een update naar 1941Prome schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:42:
[...]
Nee, ik kon het niet aanzetten. Vanochtend werkte het wel goed. Vanmiddag bij de eerste rit weer niet, en dan op de terugrit weer wel goed. Auto is grijs.
Het is 1 van de vele problemen die ik heb met de auto spijtig genoeg. Heb de wagen van november en heeft al 11 weken in de garage gestaan. Mib, scherm, sturing, allemaal al vervangen. Problemen blijven...
Beide blokken zijn prima.Elero schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:33:
Goedeavond,
Momenteel ben ik op zoek naar een Seat Leon FR van rond 2017-2019 (5F).
Hier heb ik een paar vragen waarop ik hier hoop antwoorden te vinden.Alvast bedankt!
- Welke motor wordt als betrouwbaarder/beter gezien? De 1.4 ecoTSI van 150pk of de 1.5 TSI van 150 pk?
- Ik zou graag Apple Carplay/Android Auto willen gaan gebruiken in mijn nieuwe auto. Is het de moeite waard om de optie te overwegen de MIB2 achteraf te installeren? Waar moet ik dan op letten bij het aanschaf van de Leon zonder Apple Carplay/Android Auto?
- Ik las dat het bij sommige auto's mogelijk is verkeersbordherkenning middels VCDS in te schakelen. Is het (onder bepaalde voorwaarden) ook mogelijk Adaptive Cruise Control in te schakelen als je standaard alleen Cruise Control hebt?
Even geen volgas. Laat je nokkenas controleren. In ergste geval is je timing versprongengiovanni2903 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:40:
[Afbeelding]
Iemand die me kan vertellen wat dit inhoudt? Heb een gti, maar geen reacties in t vw topic. Cupra heeft zelfde blok, dus kunnen hier ook wel mensen zijn die m herkennen
Auto houdt in vanaf 180 en gaat niet harder dan 235. Haalde voorheen 270..
[ Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 28-06-2023 17:18 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
[ Voor 6% gewijzigd door C0okiejar op 29-06-2023 15:56 ]
Menu, instellingen, spraakbesturing, activatiezin in-/uitschakelenC0okiejar schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:55:
Gisteren de auto mogen ophalen en rijdt tot nu toe echt top. Gelukkig geen problemen met Android auto dusver. Kan iemand mij mogelijk wel vertellen hoe je de voice assistent uitschakelt? Die springt namelijk echt voor alles aan.
Edit: gaat om een Seat leon.
C0okiejar schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:55:
Gisteren de auto mogen ophalen en rijdt tot nu toe echt top. Gelukkig geen problemen met Android auto dusver. Kan iemand mij mogelijk wel vertellen hoe je de voice assistent uitschakelt? Die springt namelijk echt voor alles aan.
Edit: gaat om een Seat leon.
Ja het systeem lijkt nu elke keer te triggeren als iemand "jawel" zegt. Dat lijkt er totaal niet op maar toch steevast reageert die eropa.boogerd schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:00:
[...]
Herkenbaar. Activeert ook op momenten, dat ik denk in de verste verte leek het niet op "Hola Hola"
Merci,ik zal het van het weekend eens proberen.Sibrand schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:50:
[...]
Menu, instellingen, spraakbesturing, activatiezin in-/uitschakelen
1790 is de laatste softwareversie. Stuur maar een berichtjeglenn456 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:14:
Zou iemand mij kunnen helpen met het upgraden van mijn infotainment? De hele unit crashed regelmatig en de garage zegt dat er geen update beschikbaar is. De discussie met de garage is eindeloos en ze willen er geen moeite voor doen. Uiteraard tegen vergoeding![]()
Ik heb online even gezocht het lijkt erop dat versie 1780 beschikbaar is en ik zit nog op 1541. aldus deze website voor mijn SW train.
Het gaat om een Seat Ibiza model jaar 22, SW_TRAIN: MEN3_EU_SE326_P2295L
link_mario schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:11:
[...]
1. Persoonlijk zou ik voor de 1.5 gaan, omdat dat een recenter design is dan de 1.4.
2. Vanaf 2017 zijn er Facelifts, dus standaard een MIB2. Anders zit er op de 5F facebook group nog iemand die je kan helpen met upgraden.
3. Volgens mij is dat technisch vast mogelijk, maar wel een flinke impact omdat je een sensor in je bumper + de camera's in de ruit nodig hebt. Tevens veranderd volgens mij de bediening van je CC aan je stuur. Zou zelf gewoon een wagen zoeken die het al heeft.
Voor 5F's: check eens bij VOScars of DirektAuto's. Die laatste heeft veel Cupra 5F staan.
Bedankt voor de reacties.Rainesh schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:20:
[...]
Beide blokken zijn prima.
Facelift heeft al.mib2 erin.
Maar voor je acc, koop liever eentje die het al heeft. Je kunt niet enkel met coderen van CC naar ACC.
Om wat voor model en bouwjaar gaat het? Welk kleur doet de andere kant het?Ari Gold schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:58:
@Rainesh Weet jij of je software matig iets kan aanpassen aan de deur sfeerverlichting? 1 kant bij mij doet alleen wit het en de led strip is al vervangen..
Ibiza FR 2018. Rood en wit.Rainesh schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:00:
[...]
Om wat voor model en bouwjaar gaat het? Welk kleur doet de andere kant het?
Hebben ze de strip vervangen of de led zelf? Zijn twee losse delen uit mijn hoofd
Volgens mij de strip want hij moest besteld worden.Rainesh schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:03:
[...]
Hebben ze de strip vervangen of de led zelf? Zijn twee losse delen uit mijn hoofd
De strip is enkel een geleider. Stuur me in een pb je chassisnummer dan kan ik een keer naar kijkenAri Gold schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:05:
[...]
Volgens mij de strip want hij moest besteld worden.
Dat zijn de oudere generaties van het vorige model (en andere uit het VW concern). De 150 pk 1.4 met ACT cilinderuitschakeling (motorcode CZEA) staat erg goed bekend.Elero schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:37:
[...]
[...]
Bedankt voor de reacties.
[list=1]
• Ik las op de website van Vaartland (https://www.vaartland.nl/auto/seat/leon) "De moderne Seat Leon modellen zijn zeer betrouwbaar. Oudere modellen met de 1.4 TSI motor kunnen echter wel een mankementen hebben.".
Gaat dit mogelijk om een andere motor? Kom verder ook eigenlijk geen negatieve ervaringen tegen.
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Je kunt gewoon updaten naar 1940 zonder OCU te vervangen. En anders update je het zelfrvinke schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:55:
Nou, mijn Seat Leon (KL, mild hybrid) is vandaag bij de garage geweest voor een defecte SOS-module. Dus gelijk de sofwareupdate erbij gevraagd naar 1940 om van de carplay reboots af te komen. Maar... dat kan dus blijkbaar alleen als een bepaalde foutcode voorkomt. En dan moeten ze de OCI (??) vervangen, wat ze dus niet gedaan hebben. Jammer.
Ik blijf dus waarschijnlijk steken op 1896 (MOI3_EU_SE_R8960L).
@rvinke Ik kan bevestigen wat @Rainesh aangeeft inderdaad het geval is, vorige week deze update handmatig uitgevoerd en dat werkt als een zonnetje.Rainesh schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:48:
[...]
Je kunt gewoon updaten naar 1940 zonder OCU te vervangen. En anders update je het zelf
Ja, dat lijkt me dan ook een goede optie. Vraag is alleen hoe ik aan de update kom. Kun je die ergens downloaden?crypt0rr schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 07:00:
[...]
@rvinke Ik kan bevestigen wat @Rainesh aangeeft inderdaad het geval is, vorige week deze update handmatig uitgevoerd en dat werkt als een zonnetje.
Jep altijd 2 sleutel bij me gehad.grasmanek94 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:19:
@TriaX46 even dubbel check; je weet dat beide sleutels aanwezig moeten zijn voor dergelijke procedures?
Ik neem aan dat je altijd 2 sleutels bij je hebt gehad. Dan hoef je mijn bericht als niet verzonden te beschouwen.
Stuur maar een pbrvinke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:04:
[...]
Ja, dat lijkt me dan ook een goede optie. Vraag is alleen hoe ik aan de update kom. Kun je die ergens downloaden?
4S!BFmango schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:55:
Wie heeft suggesties voor goede banden voor een Cupra 290? Ik vind een goede wegligging (vooral bij goed weer) belangrijk - het geluidsniveau en de rolweerstand boeien me helemaal niks (daarvoor rij je geen Cupra).
Snelheidsindex Y 300 km/h wel belangrijk. Maat is 235/35/19
Op mijn shortlist staat
1. Michelin Pilot Sport 5
https://www.oponeo.nl/ban...-r19-91-y-xl-zr#438080293
2. Pirelli P Zero
https://www.oponeo.nl/ban...4-xl-zr-mo1-s-c#435231216
3. Michelin Pilot Sport 4S
https://www.oponeo.nl/ban...-r19-91-y-xl-zr#438411886
[ Voor 14% gewijzigd door Jcrs7 op 02-07-2023 10:07 ]
zou voor philips white vision gaan. hoe witter hoe duurder. maar gaan wel lang meeJcrs7 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:52:
Welke H7 lamp komt het dichtst in de buurt van het witte xenon licht? Ik heb altijd auto’s met xenon gehad en nu een Leon ST met halogeen, waarbij toch de voorkeur bij het witte xenon licht gaat. Vandaar dat ik graag de halogeen lampen wil vervangen door wittere lichten, waarbij ook de stadslichten dezelfde kleur moeten krijgen. Heeft iemand een goede vervanger of ander alternatief?
[ Voor 75% gewijzigd door giovanni2903 op 02-07-2023 15:09 ]
Ik zou inderdaad ook voor de 4S gaan, wel stevig prijzige bandjes
[ Voor 32% gewijzigd door Khaelos op 02-07-2023 17:40 ]
rij zelf al enige tijd op Continental SPORTCONTACT 7, goedkoper dan 4s en voor mn gevoel net zo goedBFmango schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:55:
Wie heeft suggesties voor goede banden voor een Cupra 290? Ik vind een goede wegligging (vooral bij goed weer) belangrijk - het geluidsniveau en de rolweerstand boeien me helemaal niks (daarvoor rij je geen Cupra).
Op mijn shortlist staat
2. Pirelli P Zero
even rainesh een pb doen en zelf installeren, dealers doen moeilijk met updaten of ze hebben je auto een hele dag nodig. zelf laats mn caddy geupdate en dat duurde 15 min en geen hele dagKhaelos schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:35:
Ik heb gisteren het volgende gemaild naar de dealer waar in mijn seat heb gekocht:
(Naam)
[ Voor 18% gewijzigd door giovanni2903 op 02-07-2023 17:52 ]
Ik heb de auto op 8-6 gekocht, ze gaan het maar regelen, en als ze hem een dag nodig hebben dan regelen ze ook maar vervangend vervoer.giovanni2903 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:50:
[...]
rij zelf al enige tijd op Continental SPORTCONTACT 7, goedkoper dan 4s en voor mn gevoel net zo goed
[...]
even rainesh een pb doen en zelf installeren, dealers doen moeilijk met updaten of ze hebben je auto een hele dag nodig. zelf laats mn caddy geupdate en dat duurde 15 min en geen hele dag
Je bent niet de enige, hier meerdere collaga's die ook in 2020 besteld hebben, waarvan een tarraco ( is nu eindelijk in productie) de ander een octavia ( komt helemaal niet meer) , leon FR1.5 e-tsi ( besteld 2021, die lijkt er nu aan te komen) en voor mijzelf een leon ST 1.5 TSi FR ( besteld maart 22, geproduceerd, binnenkort ophalen). vooral de hybride modellen duren erg lang.Demiesehv schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:48:
Met alle respect maar weet iemand een andere manier om aan info te komen.
Ik zie hier allemaa auto's voorbij komen die naar mij besteld zijn en een productie datum hebben.
Heb vanaf dag 1 bij deze dealer het gevoel dat er iets niet klopt.
2 van mijn collegas auto naar mij besteld en hebben hem al geleverd gehad.
En ik krijg bij navraag van de levertijd weer dit antwoord inmiddels 2 weken geleden.
iemand een tip waar ik verder kan vragen?
auto is besteld mei 2020, seat tarraco fr buisness intens.
Bij deze gedaan: Vanuit de fabriek nog geen verwachte productie/ datum opgegeven.
De ombouw naar het nieuwe modeljaar 2024 (vanaf 1e week juni 2023) is geslaagd zonder foutcodes.
Heb een vraag via het portaal gesteld wat we voor je auto mogen verwachten. Zodra ik deze retour heb krijg je de update van me.
Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300
Maar deze lampen hebben een blauw glaasje, dat ziet ook niet mooi uitgiovanni2903 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:09:
[...]
zou voor philips white vision gaan. hoe witter hoe duurder. maar gaan wel lang mee
Wellicht inmiddels al besteld maar ik ben zelf voor de 5 gegaan. Voor zover ik destijds heb gelezen was de 4S vooral beter in natte omstandigheden op het circuit en niet zo zeer op de openbare weg.BFmango schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:55:
Op mijn shortlist staat
2. Pirelli P Zero
Geen idee hoe je kan versnellen behalve toch blijven informeren en evt druk zetten. Heb dit telefonisch gedaan en per mail. Geen idee of dat geholpen heeft.Demiesehv schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:48:
Ik zie hier allemaa auto's voorbij komen die naar mij besteld zijn en een productie datum hebben.
En ik krijg bij navraag van de levertijd weer dit antwoord inmiddels 2 weken geleden.
Bij deze gedaan: Vanuit de fabriek nog geen verwachte productie/ datum opgegeven.
De ombouw naar het nieuwe modeljaar 2024 (vanaf 1e week juni 2023) is geslaagd zonder foutcodes.
Heb een vraag via het portaal gesteld wat we voor je auto mogen verwachten. Zodra ik deze retour heb krijg je de update van me.
Geen PHEV: was een optie toen ik bestelde in 2021 alleen te bestellen icm winterpack en/of leren bekledingK123H schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:33:
Helaas heb ik het antwoord niet goed kunnen vinden op het forum / internet dus wellicht dat iemand mij kan helpen met het volgende...
Zit de standkachel (via smartphone voorverwarmen van de auto) standaard bij de Seat Terraco? En is het gebruik hiervan dan gratis of moet er een bepaalde dienst afgesloten worden?
Een paar maanden geleden was de standkachel nog als optie aan te vinken bij het configureren op de seat website maar deze optie is nu verdwenen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Heb je iets van een bestelpagina van PON? Daarin kan je de verwachte productieweek zien.Demiesehv schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:48:
Als je hoofdkantoor pon beld.iemeel schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:00:
Mmm...dan wordt het moeilijk. PON direct bellen en verhaal uitleggen?
Dan word het wel lastig, eventueel contact met PON opnemen om de geplande productieweek na te vragen? Of langs gaan bij je dealer en vragen of ze direct kunnen laten zien hoe/wat. De dealers krijgen gewoon de productiedata door gecommuniceerd dus die info zouden ze zeker moeten kunnen geven.Demiesehv schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:36:
Nee heb ik helaas niet, enkel bestelnummer van pon
tja, dat witte licht moet ergens vandaan komen. andere optie is led lampen van erin doen, moeten alleen niet te fel zijn want dan verblind je je tegenliggers. is erg vervelendJcrs7 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 06:46:
[...]
Maar deze lampen hebben een blauw glaasje, dat ziet ook niet mooi uit
Ik heb veel lange wachttijden voorbij zien komen maar meer dan 3 jaar, dan gaat er ergens iets fout. Laat de leasemaatschappij en/of je werkgever dit oplossen. Ik heb het vermoeden dat opnieuw bestellen sneller is een dat deze bestelling nooit uitgeleverd gaat worden...Demiesehv schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:48:
Moet 2021 zijn.jongetje schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:23:
[...]
Ik heb veel lange wachttijden voorbij zien komen maar meer dan 3 jaar, dan gaat er ergens iets fout. Laat de leasemaatschappij en/of je werkgever dit oplossen. Ik heb het vermoeden dat opnieuw bestellen sneller is een dat deze bestelling nooit uitgeleverd gaat worden...
Ik heb de Philips X-treme Vision Pro150 besteld en gisteren gemonteerd. Ze zijn iig witter dan de originele lampen.giovanni2903 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:08:
[...]
tja, dat witte licht moet ergens vandaan komen. andere optie is led lampen van erin doen, moeten alleen niet te fel zijn want dan verblind je je tegenliggers. is erg vervelend
[ Voor 18% gewijzigd door Jcrs7 op 06-07-2023 13:07 ]
Heel vreemd gisteren de dewaer gebeld.C0okiejar schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:04:
[...]
Dan word het wel lastig, eventueel contact met PON opnemen om de geplande productieweek na te vragen? Of langs gaan bij je dealer en vragen of ze direct kunnen laten zien hoe/wat. De dealers krijgen gewoon de productiedata door gecommuniceerd dus die info zouden ze zeker moeten kunnen geven.
Ik hoop dat die 1940 update snel OTA beschikbaar wordt gemaakt, heb niet echt zin om daarvoor naar de dealer te moeten (eerste onderhoud is pas volgend jaar). Is hier al iets bekend over?Motion2 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:21:
Mijn Seat Leon Sportstourer is vandaag voor onderhoud naar de dealer. Gelijk aangegeven of ze even naar de software willen kijken vanwege alle bugs. Als het goed is staat inmiddels versie 1940 erop, ben benieuwd of dat het een en ander oplost!
Aan de ene kant natuurlijk fijn dat je de info nu wel hebt, aan de andere kant vervelend dat het zo moet...Demiesehv schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:01:
[...]
Heel vreemd gisteren de dewaer gebeld.
Gevraagd hoe ik pon kan bellen, dat ik een klacht in wil dienen en er klaar mee ben.
En iemand hogerop wil spreken.
Krijg ik vanochtend van hem een prodictie en leverdatum week 36
gewoon zelf doen, rainesh heeft de bestanden. is zo gedaanRVW schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:36:
[...]
Ik hoop dat die 1940 update snel OTA beschikbaar wordt gemaakt, heb niet echt zin om daarvoor naar de dealer te moeten (eerste onderhoud is pas volgend jaar). Is hier al iets bekend over?
Vandaag bericht gekregen dat Taraco in week 33 in productie gaat, besteld 21 november 2021.C0okiejar schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:24:
[...]
Aan de ene kant natuurlijk fijn dat je de info nu wel hebt, aan de andere kant vervelend dat het zo moet...
Hou rekening met 6-8 weken voordat je hem mag ophalen na productie. Bij mij duurde het inclusief transport 7 weken. Fingers crossed dat je hem dus snel hebt!
Dit klopt; was in 20 minuutjes geregeld (met een fatsoenlijke usb-stick)!giovanni2903 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:24:
[...]
gewoon zelf doen, rainesh heeft de bestanden. is zo gedaan
WoehoeeeeeeJoost 1234 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:57:
[...]
Vandaag bericht gekregen dat Taraco in week 33 in productie gaat, besteld 21 november 2021.
Aftellen!!
Gisteravond voor het eerst in het donker gereden met de X-treme Vision Pro150. Ze zien er “witter” als als je naar de auo kijkt tov de normale lampen, maar om te zeggen dat ze wit schijnen als je rijdt kan ik niet zeggen.Jcrs7 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:48:
[...]
Ik heb de Philips X-treme Vision Pro150 besteld en gisteren gemonteerd. Ze zijn iig witter dan de originele lampen.
Zal denk ik niet veel verschil tussen de Xtreme pro en de White Vision lampen zitten.
Zie ook: https://www.danielecortel...-upgrade-to-version-1940/rvinke schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:56:
[...]
Dit klopt; was in 20 minuutjes geregeld (met een fatsoenlijke usb-stick)!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq