Toon posts:

Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste
Acties:

• Tjen0707
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-05 22:08
grasmanek94 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:43:
[...]

Ik weet niet welke code onderdelen je dan nodig hebt, maar het lijkt mij dat je dan sowieso iets van een full-led lightbar / ledbar moet kopen (bv https://www.gumtree.com/p...307g-2020-2022/1429110704 ? ik weet niet of dit de correcte is), en mogelijk in de kofferbak als je geluk hebt wat loze kabels bij de aansluiting waar je een andere aansturing zou kunnen plaatsen, maar die onderdeelnrs weet ik niet. Iemand met de reparatiehandleidingen zal vast de verschillen in onderdelennummers kunnen zien zodat je weet welke je kan bestellen.
Dat is inderdaad iets duurder dan wat ik in gedachten had. Hahahhaa

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:52
Welk leer zit er in de nieuwste seat leon bij het normaal stoffen pakket (dus niet het all-leer pakket)? En leer van het stuur? Ik weet niet welk product ik moet bestellen om het te onderhouden; (random middel dat ik vond)
TOEPASSING
Geschikt voor de ledersoorten gedekverfd, semi-aniline englad volaniline leder. Niet geschikt voor geschuurde(velours) leersoorten als nubuck, suède, pilotenleder ofleder dat fabrieksmatig afgewerkt is met een was- en/ofolielaag.
Op het stuur heb ik twee bartstjes. Heb er nooit bij stilgestaan dat het leer is, ik dacht soort van fake materiaal. Beertje mosterd na de maaltijd met twee barstjes in het leer van mijn stuur maar dan nu maar goed verzorgen en verdere schade beperken...

Kunnen streepjes/barstjes in dit leer op het stuur op een makkelijke manier zelf gefixed worden? Ik denk dat de zon gisteren goed zijn werk deed icm hoge temperaturen in de auto.

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:19
Rainesh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:42:
[...]

Weet je zeker dat het 0782 is? Kun je mij anders een foto sturen :)
Ik lees aandachtig mee. Enige ervaring of weet na hoeveel tijd dit soort updates uiteindelijk via OTA beschikbaar komen? Is dat gewoon een kwestie van afwachten of is er een trigger?

Het probleem is te klein om de wagen een hele dag in te leveren.
Ik hoor nu wel steeds als de ruitenwissers aanspringen ook een tikje (relais) links onder het stuur maar verder heb ik niet te klagen van de wagen. Comfortabel en lekker zuinig. Alvast bedankt!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:55
Ptoeneigh schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:39:
[...]

Ik lees aandachtig mee. Enige ervaring of weet na hoeveel tijd dit soort updates uiteindelijk via OTA beschikbaar komen? Is dat gewoon een kwestie van afwachten of is er een trigger?

Het probleem is te klein om de wagen een hele dag in te leveren.
Ik hoor nu wel steeds als de ruitenwissers aanspringen ook een tikje (relais) links onder het stuur maar verder heb ik niet te klagen van de wagen. Comfortabel en lekker zuinig. Alvast bedankt!
Niet altijd komt het via OTA. Welk versie draai je nu?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Ptoeneigh
Rainesh schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:27:
[...]

Niet altijd komt het via OTA. Welk versie draai je nu?
Excuses voor de late reactie:

Hardware: 110
Software: 1761
Media codec: V3.31.19.05.2020

Er zijn geen updates beschikbaar geeft ie aan.

Ik merk toch ook wel vaak dat de iPhone in m’n zak behoorlijk warm aanvoelt bij wireless CarPlay.
Toch ook maar eens aan Apple melden, hoewel zij natuurlijk dan kunnen zeggen dat apps als Waze de boosdoener zijn.

Dus meestal laat ik de iPhone uit mijn zak en hang ik ‘m aan de lader: soms via USB-C snelladen via de 12v aansluiting, soms gewoon direct via de USB-C poort van de Seat zelf. Lijkt geen verschil te maken.
Het lijkt erop dat hij gewoon altijd alleen maar Wireless neemt.

[Voor 42% gewijzigd door Ptoeneigh op 17-04-2023 09:00]

• Rainesh
Ptoeneigh schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:56:
[...]

Excuses voor de late reactie:

Hardware: 110
Software: 1761
Media codec: V3.31.19.05.2020

Er zijn geen updates beschikbaar heeft ie aan.
Wat voor auto heb je en wat voor systeem? Want als je een MIB3 High hebt, dan is 1899 de laatste versie.

Kun je een foto vanuit je service menu sturen? Menuknop ingedrukt houden.

[Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 17-04-2023 09:00]

• Thijs911
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:27

Hi,
Hoe krijg ik de laadstation weg. Ik heb gewoon een benzine auto en laadstation staat niet aan. Iemand een idee?

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:10
[b]

Hi,
Hoe krijg ik de laadstation weg. Ik heb gewoon een benzine auto en laadstation staat niet aan. Iemand een idee?
Dat is ook mijn ergernis... ik heb helemaal geen stekker en toch zijn de oplaadplekken het belangrijkste wat ik zie op de navigatie :(
En... jammer genoeg nog geen oplossing.

• MagicBull
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-05 12:57
@Rainesh heb ik de laatste versie van software voor mijn seat leon fr.

• Rainesh
MagicBull schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:52:
@Rainesh heb ik de laatste versie van software voor mijn seat leon fr.[Afbeelding]
nope, 1899 is de laatste

• MagicBull
@Rainesh waar kan ik deze downloaden. En kan ik deze als leek makkelijk installeren. Of kan de dealer dit ook gratis doen?

• Ptoeneigh
Rainesh schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:58:
[...]

Wat voor auto heb je en wat voor systeem? Want als je een MIB3 High hebt, dan is 1899 de laatste versie.

Kun je een foto vanuit je service menu sturen? Menuknop ingedrukt houden.
Hoi, het gaat dus om de Seat Arona geleverd in 2023:

Toch bizar eigenlijk dat ze die software update niet naar de auto kunnen pushen i.p.v. daar een monteur mee bezig te laten zijn wat Seat uiteindelijk toch een hoop geld kost zou je denken..

Bedankt!

[Voor 7% gewijzigd door Ptoeneigh op 17-04-2023 21:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
MagicBull schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:05:
@Rainesh waar kan ik deze downloaden. En kan ik deze als leek makkelijk installeren. Of kan de dealer dit ook gratis doen?
Je zou het OTA moeten krijgen anders dealer instaleren. En last resort is zelf installeren :9

@Ptoeneigh 1790 is de laatste versie, onderdeelnummer 5FJ919360. Even bij de dealer zeuren anders ook last resort :)

• MagicBull
@Rainesh OTA weet ik niet of dat lukt. Ik ben niet de eerste eigenaar van de auto. Heb waarschijnlijk geen seat connect abonnement. En is er een handleiding hoe dat OTA werkt? Kan je misschien ook een URL delen waar ik de versie kan downloaden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:45
Ptoeneigh schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:48:
[...]
Toch bizar eigenlijk dat ze die software update niet naar de auto kunnen pushen i.p.v. daar een monteur mee bezig te laten zijn wat Seat uiteindelijk toch een hoop geld kost zou je denken..
Die updates duren vaak erg lang en gaan nog weleens of zorgen voor andere (nieuwe) problemen. Daarom is bij VAG (dus niet alleen Seat) het beleid om alleen een update te doen als er problemen zijn en niet omdat iemand een hoger nummer wil zien op zijn scherm.

(Geloof me, ik heb een octavia4 met een soortgelijk systeem en ik wil echt geen update zolang het niets toevoegd. Er zijn bij mij en vele anderen enorm veel problemen met bepaalde software en hardware combinaties).

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:57
Ik heb de indruk dat de software op mijn Leon minder stabiel begint te worden. Lange tijd geen tot weinig issues ermee gehad, maar toen ik er gisteren mee naar de bandencentrale wou navigeren, liep het systeem vast en startte het zichzelf terug op. (Na drie pogingen maar voor Google Maps geopteerd.)

Iets dat ik mij zat af te vragen: de leasingmaatschappij heeft voor de levering in november nog winterbanden op de auto gelegd, en gisteren ben ik bij de bandencentrale langsgeweest voor de zomerbanden. Nu viel mij gisterenavond op dat het vooraan Michelin is en achteraan Bridgestone. In theorie zouden het dezelfde banden moeten zijn (er was om een of andere reden wat gedoe om deze banden bij de bandencentrale te krijgen), maar levert Seat met twee verschillende merken af?

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-05 22:19
Wij krijgen als lease auto binnenkort een Seat Leon Sportstourer uit de pool. Zojuist heb ik het kenteken gekregen en zie ik op ovi.rdw.nl o.a. een 'uitvoering' en 'variant'. Kan ik op basis hiervan achterhalen welke uitvoering/accessoires de auto heeft?

Overige informatie zoals bouwjaar (2021), fiscale waarde (€35500) en vermogen (110 kw) is makkelijk te achterhalen, maar verder dan dat kom ik niet.

• jongetje
BrightSun schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:51:
zie ik op ovi.rdw.nl o.a. een 'uitvoering' en 'variant'. Kan ik op basis hiervan achterhalen welke uitvoering/accessoires de auto heeft?
Nee, dat moet je echt aan de dealer/verkoper vragen. Daar staat alleen welk model en of het een station/cabrio/hatchback etc. is.

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-05 22:19
jongetje schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:40:
[...]

Nee, dat moet je echt aan de dealer/verkoper vragen. Daar staat alleen welk model en of het een station/cabrio/hatchback etc. is.
Bedankt. De auto wordt op korte termijn afgeleverd (waarschijnlijk begin volgende week) dus dan wachten we het maar even af.

• Ptoeneigh
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik heb nog een andere vraag: ik ben vandaag de bandenspanning eens gaan controleren, voor de eerste keer.

Ik moet toch gewoon de spanning aanhouden die op de sticker in de deur staat?

Maar de banden waren veel harder opgepompt (in de fabriek of bij de dealer) dan staat aangegeven.
Ze stonden ongeveer op 3,20 terwijl ik volgens de info tot 2,50 of 2,80 zou moeten gaan.

De banden waren nog koud, misschien maximaal 2 minuten meegereden naar de pomp, de buitentemperatuur 15°c.

Wat zou de reden daarvan zijn, of zie ik iets over het hoofd, moet ik toch een andere bandenspanning hanteren?

• StefanoZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:14
Ptoeneigh schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:07:

Ik heb nog een andere vraag: ik ben vandaag de bandenspanning eens gaan controleren, voor de eerste keer.

Maar de banden waren veel harder opgepompt (in de fabriek of bij de dealer) dan staat aangegeven.
Ze stonden ongeveer op 3,20 terwijl ik volgens de info tot 2,50 of 2,80 zou moeten gaan.

De banden waren nog koud, misschien maximaal 2 minuten meegereden naar de pomp, de buitentemperatuur 15°c.

Wat zou de reden daarvan zijn, of zie ik iets over het hoofd, moet ik toch een andere bandenspanning hanteren?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je band kan Max 51 PSI hebben, ongeveer 3.5 bar. Zijn genoeg mensen die dat aanhouden.
Wat er in de deur staat is volgens mij zelfs aanbevolen minimum spanning

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:09
Ptoeneigh schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als de originele bandenmaat onder de auto ligt altijd de sticker aan houden, doen wij op de zaak ook en die houden ze zelfs aan bij een apk steekproef. de hoge druk in de band kan zijn dat ze bij aflevering de spanning niet verlaagd hebben na transport, word gedaan zodat er geen grote platte stukken in de band komen als ze wat langer bij de dealer of transport locatie staan.

• Ptoeneigh
Interessant om te lezen dit, dus op zich wel goed voor iedereen om dit weten en te controleren als je je nieuwe Seat ophaalt want te hoge bandenspanning is ook niet ideaal natuurlijk.

Het klopt inderdaad dat ze 3,4 bar hadden.

Bedankt voor de info!

• MagicBull
Ik heb alleen een gast account staan in mijn Leon St uit 2021 (is een import auto) nu wil het dat ik gisteren aan het rijden was en geen navigatie meer had hij bleef maar laden. het wereld bolletjes was grijs en werd niet wit. Wel vol bereik met mobiel. op gegeven moment toch weer navigatie aan de praat gekregen. Maar moet ik een gebruiker account aanmaken op van alle opties gebruik te maken?

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:57
Patroclos schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:26:
Iets dat ik mij zat af te vragen: de leasingmaatschappij heeft voor de levering in november nog winterbanden op de auto gelegd, en gisteren ben ik bij de bandencentrale langsgeweest voor de zomerbanden. Nu viel mij gisterenavond op dat het vooraan Michelin is en achteraan Bridgestone. In theorie zouden het dezelfde banden moeten zijn (er was om een of andere reden wat gedoe om deze banden bij de bandencentrale te krijgen), maar levert Seat met twee verschillende merken af?
Nee dus, ergens onderweg zijn er wat foute labels geplakt en de achterbanden zijn van een ander voertuig, dus volgende week weer naar de bandencentrale. Onhandig.

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:36
Daar gaaaaaaaan we weeeeeer.

Beste Michel,

Hierbij de laatste update vanuit de fabriek:

Helaas nog geen week of verwachte productie voor je bestelde auto; indicatie die is aangegeven dat er in juni weer gestart kan worden met productie van de PHEV-uitvoeringen. Hiermee gaan we week 20 niet halen, verwachting is eerder week 28 of later;

Kopie fabrieksreactie;

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:23

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Demiesehv schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:38:
Daar gaaaaaaaan we weeeeeer.

Beste Michel,

Hierbij de laatste update vanuit de fabriek:

Helaas nog geen week of verwachte productie voor je bestelde auto; indicatie die is aangegeven dat er in juni weer gestart kan worden met productie van de PHEV-uitvoeringen. Hiermee gaan we week 20 niet halen, verwachting is eerder week 28 of later;

Kopie fabrieksreactie;
Ik kreeg hem vandaag ook, mijne is van week 23 verplaatst naar week 28 nu. Als ze het voor elkaar krijgen hem te rekken tot eind september dan duurt het "pas" 2 jaar.

• MagicBull
De seat connect app ligt al 2 dagen plat. Ik kan geen nieuwe auto toevoegen. Bij seat weten ze ook niet wanneer de app weer werkt. Hebben meer mensen hier last van?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:08
MagicBull schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:15:
De seat connect app ligt al 2 dagen plat. Ik kan geen nieuwe auto toevoegen. Bij seat weten ze ook niet wanneer de app weer werkt. Hebben meer mensen hier last van?
Nope hier werkt hij nog.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 10:57
MagicBull schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:15:
Ik heb hem gisteravond nog gebruikt toen ik me niet kon herinneren of ik de auto wel op slot had gedaan. :P

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:21
Ik heb een Seat Mii uit 2014 met 120.000KM op het oog, als tweede autootje voor mij & m'n partner.
De auto heeft alleen 4 eigenaren gehad. Is dat veel voor een auto uit 2014?

Hij staat bij een BOVAG garage in de buurt met een smetteloze reputatie op internet. Mijn zus heeft daar ook al eens een oud Aygo'tje gekocht zonder problemen.

Ik krijg 12 maand bovag garantie, nieuwe APK, 4 nieuwe banden en een onderhoudsbeurtje.
Ik heb in de auto gereden en hij reed prima. Nog even onder de motorkap gekeken maar zag er als leek keurig uit. De prijs is (helaas) marktconform voor vandaag de dag.

De auto is gemiddeld 2 jaar gereden per eigenaar. Wat zouden jullie doen? Ik lees altijd dat meerdere eigenaren een "red flag" zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Supreme op 21-04-2023 10:00]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:08
Supreme schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:59:
Ik heb een Seat Mii uit 2014 met 120.000KM op het oog, als tweede autootje voor mij & m'n partner.

Hij staat bij een BOVAG garage in de buurt met een smetteloze reputatie op internet. Mijn zus heeft daar ook al eens een oud Aygo'tje gekocht zonder problemen.

Ik krijg 12 maand bovag garantie, nieuwe APK, 4 nieuwe banden en een onderhoudsbeurtje.
Ik heb in de auto gereden en hij reed prima. Nog even onder de motorkap gekeken maar zag er als leek keurig uit. De prijs is (helaas) marktconform voor vandaag de dag.

De auto is gemiddeld 2 jaar gereden per eigenaar. Wat zouden jullie doen? Ik lees altijd dat meerdere eigenaren een "red flag" zijn.
2014. Is 8 jaar. Om de 2 jaar gemiddeld een nieuwe eigenaar. Nagaan dat een auto zo’n om de 4/5/6 jaar van eigenaar wissel. Vind ik dat veel.

Mijn eerste ateca uit 2021. Heeft al 5 eigenaren gehad. Kan dus erger.

Let wel. Het kan zomaar zijn dat de auto op naam van bedrijf is gekomen. Handelaren doen dit soms, om de auto als garage auto te gebruiken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05 14:04
Supreme schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:59:

Je kunt via finnik.nl eens kijken wat er bij de eigenaren staat en hoe lang het in bezit is geweest van bepaalde eigenaren. Zo heeft mijn eigen auto welgeteld 1 dag op naam van het autobedrijf gestaan die mijn auto heeft geimporteerd. Dat zorgt al voor een +1 terwijl het niet echt in bezit is geweest natuurlijk.

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:21
la_fusion schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:28:
[...]

Je kunt via finnik.nl eens kijken wat er bij de eigenaren staat en hoe lang het in bezit is geweest van bepaalde eigenaren. Zo heeft mijn eigen auto welgeteld 1 dag op naam van het autobedrijf gestaan die mijn auto heeft geimporteerd. Dat zorgt al voor een +1 terwijl het niet echt in bezit is geweest natuurlijk.
Het zijn 4 particuliere eigenaren geweest. En ook nog 3 handelaren:

1: Eigenaar
Soort eigenaar Particulier
Tot 31-03-2017
Vanaf 03-01-2014
Aantal dagen 1183 (3 jaar en 2 maanden)

2: Handelaar
Soort eigenaar (erkend) bedrijf
Tot 21-04-2017
Vanaf 31-03-2017
Aantal dagen 21 (0 jaar en 0 maanden)

3: Eigenaar
Tot 26-05-2018
Vanaf 21-04-2017
Aantal dagen 400 (1 jaar en 1 maand)

4: Handelaar
Naam eigenaar: Autobedrijf Arno van Bergen
NL,
Tel: +31485209002
Tot 14-06-2018
Vanaf 26-05-2018
Aantal dagen 19 (0 jaar en 0 maanden)

5: Eigenaar
Tot 04-06-2021
Vanaf 14-06-2018
Aantal dagen 1086 (2 jaar en 11 maanden)

6: Eigenaar
Tot 20-02-2023
Vanaf 04-06-2021
Aantal dagen 626 (1 jaar en 8 maanden)

7: Handelaar
Tot Heden
Vanaf 20-02-2023
Aantal dagen 60 (0 jaar en 1 maand)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05 14:04
Ik zie zelf geen gekke dingen.. zou het wel raar vinden als zo'n gewone uitvoering steeds na een paar maanden van de hand was gedaan.

• MagicBull
To_Tall schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:08:
[...]

Nope hier werkt hij nog.
Kontakt met seat gehad app is in onderhoud vanaf afgelopen woensdag. Medewerker zei deinstalleer de app en installeer opnieuw gedaan en het werk nog steeds niet. Word er moedeloos van.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 22:29
ik zou zo'n auto ook niet meer dan 2 jaar willen rijden, geen luxe etc. gewoon lekker kopen en als er in dat jaar geen gekke gebreken ontstaan kun je er wel vanuit gaan dat hij in orde is

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Ptoeneigh
M’n Seat Arona is vandaag in onderhoud voor de software update, vervang wagen gekregen, een Volkswagen Taigo. Leuke ervaring natuurlijk want dit lijkt dezelfde zeer vergelijkbare wagen.

Nu vraag ik me af, mijn Arona heeft een basic digitale cockpit met oranje licht tinten, zijn deze kleuren via bijv OBD te wijzigen naar bijvoorbeeld het blauw dat ik bij Volkswagen zie?

[Voor 9% gewijzigd door Ptoeneigh op 24-04-2023 09:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grasmanek94
Ptoeneigh schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:01:
M’n Seat Arona is vandaag in onderhoud voor de software update, vervang wagen gekregen, een Volkswagen Taigo. Leuke ervaring natuurlijk want dit lijkt dezelfde zeer vergelijkbare wagen.

Nu vraag ik me af, mijn Arona heeft een basic digitale cockpit met oranje licht tinten, zijn deze kleuren via bijv OBD te wijzigen naar bijvoorbeeld het blauw dat ik bij Volkswagen zie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als het goed is, is het gewoon dezelfde software maar dan andere "Instellingen". In veel instellingen kan men juist de keuze toch maken tussen VW, Skoda, Audi, Seat, Cupra, etc...? En dan past de software het uiterlijk van de infotainment en gedrag van de auto aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
@Ptoeneigh Dat hangt denk ik van de software af. In mijn Octavia kleurt de achtergrond van de digitale cockpit mee met de led strips in de auto. Al vind ik dat oranje wel passen bij de kleur van je interieur...

• Ptoeneigh
Rainesh schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:54:
[...]

Je zou het OTA moeten krijgen anders dealer instaleren. En last resort is zelf installeren :9

@Ptoeneigh 1790 is de laatste versie, onderdeelnummer 5FJ919360. Even bij de dealer zeuren anders ook last resort :)
Vandaag via de dealer 1790 gekregen inderdaad.
In de komende dagen zal blijken of ik verschil merk.
Bestaan er release notes van wat er verbeterd zou moeten zijn?

Alleszins hoop ik dat het systeem niet meer uitvalt tijdens CarPlay navigatie.

Ondertussen blijkt er toch ook wel een serieus probleem zitten in iOS, op diverse fora klagen mensen over battery drain en te warme iPhones sinds iOS 16.
Ik heb Flitsmeister, Waze, Google Maps en Apple Maps geprobeerd, allemaal dezelfde ellende. Bij alle type auto’s eigenlijk zowel bij bekabelde als draadloze CarPlay. Maar in ieder geval goed dat ik de update van Seat binnen heb en dat zij van hun kant blijven investeren daarin.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:58
nico445 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:08:
Na jaren zelf een 2018 Ibiza style te hebben gehad gisteren de knoop voor de lease doorgehakt en een Ibiza FR Plus besteld :D
[Afbeelding]

Nu maar afwachten of ze de 6 maanden levertijd gaan halen. Ben benieuwd :)
In een toch behoorlijk snelle tijd de auto geleverd :D. Tot zover zeer blij mee.

Enige wat me opvalt is dat ik op de Polo voorloper wireless carplay had. Zou zweren dat het hier op zat maar werkt tot zover echt alleen met kabel. Mis ik dan hardware of valt dit wel in te programmeren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
nico445 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:22:
[...]

In een toch behoorlijk snelle tijd de auto geleverd :D. Tot zover zeer blij mee.

[Afbeelding]

Enige wat me opvalt is dat ik op de Polo voorloper wireless carplay had. Zou zweren dat het hier op zat maar werkt tot zover echt alleen met kabel. Mis ik dan hardware of valt dit wel in te programmeren?
Mooi!

Vaak kwestie van coderen.

• Tjen0707
Hi,

Ik heb sinds woensdag een seat leon style launch edition 2020. Echter werkt mijn carplay niet en kom er niet achter waarom hij het niet doet. Het rare is dat android auto wel gewoon werkt.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

• 88Gamer88
  • Laatst online: 27-05 15:55
Hallo allemaaal,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Seat Ateca 2019.
Nu zou ik graag me mediasysteem en navigatie willen update.

Alleen kan nergens achter halen welke type radio ik precies heb.
Hopelijk kan iemand dat hier vertellen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wij zijn op zoek naar een stationwagon voor iets meer ruimte met de kleine erbij.

Nu zijn er een hoop auto's die ik met mijn brein uitgezocht heb, maar er komt er ook 1 uit mijn hart. De Leon Cupra 280/290.

Maar hier heb ik wat vraagjes over en hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen;
- Kan de navigatie ge-update worden naar Android Auto (of kan het systeem vervangen worden door een moderner systeem)
- De meeste auto's die te koop staan (binnen onze budget-range) hebben een km-stand rond de 80k-120k. Wat zijn de aandachtspunten bij deze km-standen?

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Tjen0707 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:53:
Hi,

Ik heb sinds woensdag een seat leon style launch edition 2020. Echter werkt mijn carplay niet en kom er niet achter waarom hij het niet doet. Het rare is dat android auto wel gewoon werkt.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
gebruik je wel een usb data kabel?
Mad-Matt schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:10:
Wij zijn op zoek naar een stationwagon voor iets meer ruimte met de kleine erbij.

Nu zijn er een hoop auto's die ik met mijn brein uitgezocht heb, maar er komt er ook 1 uit mijn hart. De Leon Cupra 280/290.

Maar hier heb ik wat vraagjes over en hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen;
- Kan de navigatie ge-update worden naar Android Auto (of kan het systeem vervangen worden door een moderner systeem)
- De meeste auto's die te koop staan (binnen onze budget-range) hebben een km-stand rond de 80k-120k. Wat zijn de aandachtspunten bij deze km-standen?
Ja dat kan prima. Sommige Cupra's van circa medio 2015 hadden af fabriek zelfs een MIB2 High erin. Die zijn al geschikt voor Android Auto/Carplay. Anders gewoon systeem vervangen.

Sperdifferentieel olie/zeefjes, brandstofslang etc moeten allemaal vervangen zijn en dan moet het wel goed zijn.

[Voor 55% gewijzigd door Rainesh op 01-05-2023 09:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• estenm
  • Laatst online: 30-05 13:47
Krijg net de melding, remblokken controleren bij mijn Seat Tarraco. 43.000 km op de klok....vind dat erg snel. Zit nog net binnen de 2 jaar dus moet sowieso bij officiële dealer gaan.

Wat zijn de kosten hiervan denken jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rainesh schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:23:
[...]

[...]

Ja dat kan prima. Sommige Cupra's van circa medio 2015 hadden af fabriek zelfs een MIB2 High erin. Die zijn al geschikt voor Android Auto/Carplay. Anders gewoon systeem vervangen.

Sperdifferentieel olie/zeefjes, brandstofslang etc moeten allemaal vervangen zijn en dan moet het wel goed zijn.
Ik zie net op Seat-Online iets voorbij komen over de brandstofleidingen idd. Dat is niet zo mooi, maar relatief makkelijk op te lossen.

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjen0707
[quote]Rainesh schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:23:
[...]

[quote]

Ja beide geprobeerd maar het zou ook draadloos moeten werken. Probleem zit ergens in de auto instellingen meerdere toestellen geprobeerd maar geen enkele werkt. Hiervoor had ik een Cupra born en daar werkte alles wel gewoon in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Tjen0707 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:05:
[quote]Rainesh schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:23:
[...]

[quote]

Ja beide geprobeerd maar het zou ook draadloos moeten werken. Probleem zit ergens in de auto instellingen meerdere toestellen geprobeerd maar geen enkele werkt. Hiervoor had ik een Cupra born en daar werkte alles wel gewoon in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Softwareversie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjen0707

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Hmm update naar 1899. Maar het zou nu ook al goed moeten werken. Verwijder eens alle Koppelingen op je radio en in je telefoon. Daarna navi systeem factory reset doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjen0707
Rainesh schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:10:
Hmm update naar 1899. Maar het zou nu ook al goed moeten werken. Verwijder eens alle Koppelingen op je radio en in je telefoon. Daarna navi systeem factory reset doen.
Helaas, alles verwijderd terug naar fabrieksinstellingen maar nog geen succes. Krijg weer dezelfde melding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• estenm
Garage geeft me een prijs.... €470 voor alleen de blokjes aan de voorkant? Toch aan de hoge kant lijkt me....
estenm schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:16:
Krijg net de melding, remblokken controleren bij mijn Seat Tarraco. 43.000 km op de klok....vind dat erg snel. Zit nog net binnen de 2 jaar dus moet sowieso bij officiële dealer gaan.

Wat zijn de kosten hiervan denken jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giovanni2903
estenm schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:47:
Garage geeft me een prijs.... €470 voor alleen de blokjes aan de voorkant? Toch aan de hoge kant lijkt me....

[...]
dit is alleen voor blokken, zónder schijven?
bij de dealer moet je niet rekenen op leuke prijsjes voor dit soort simpele dingen. maar een setje remblokken voor 1 as kosten los 50-60 euro. reken dus maar uit wat zij gaan verdienen op een klusje van max een half uurtje ;)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• estenm
Inderdaad, geen schijven erbij.....gewoonweg belachelijk...

Toch maar weer naar mijn vertrouwde garage gaan dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giovanni2903
estenm schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:53:
Inderdaad, geen schijven erbij.....gewoonweg belachelijk...

Toch maar weer naar mijn vertrouwde garage gaan dan.
voor 400 euro arbeidsloon kan ik leukere dingen bedenken dan zogenaamd gouden remblokjes van de dealer onder mn auto.
zou lekker op zoek gaan naar een goede garage met normale tarieven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• estenm
Mooie is ook nog dat me verteld wordt, laat hem vanmiddag maar hier, doen we het tussendoor even....maw, veel werk is t niet.

Sluiten af met....blokken hebben we op voorraad, 470 euro wordt het 😞

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hey mannen, daar ben ik weer.

Ik heb even een vraag aan @Rainesh en andere slimme mensen.

Er staat en Leon te koop die aan nagenoeg alle wensen voldoet, alleen geen android auto. De auto is wel voorzien van Mirror Link.

Is het dan mogelijk om met een softwareupdate of iets ook Android Auto te krijgen (Hardware technisch lijkt mij dat de mogelijkheid al in de auto zit)?

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Mad-Matt schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:47:
Hey mannen, daar ben ik weer.

Ik heb even een vraag aan @Rainesh en andere slimme mensen.

Er staat en Leon te koop die aan nagenoeg alle wensen voldoet, alleen geen android auto. De auto is wel voorzien van Mirror Link.

Is het dan mogelijk om met een softwareupdate of iets ook Android Auto te krijgen (Hardware technisch lijkt mij dat de mogelijkheid al in de auto zit)?
Regel even softwareversie of chassisnummer :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rainesh schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:54:
[...]

Regel even softwareversie of chassisnummer :)
Ga ik even achteraan, thanks

D3 Profile D3 XP Ladder

• Rainesh
Mad-Matt schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:02:
[...]

Ga ik even achteraan, thanks
Stuur me een berichtje met link van de auto. Ik vermoed dat er een mib2 high in zit. Zo ja, dan software updaten en usb vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rainesh schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:38:
[...]

Stuur me een berichtje met link van de auto. Ik vermoed dat er een mib2 high in zit. Zo ja, dan software updaten en usb vervangen.
Je hebt een appje :)

Na even wat whatsappjes heen en weer met onze VAG-software specialist uit Den Haag contact gezocht met de dealer en morgen een proefritje. Met een beetje geluk de Ibiza 1.0 omruilen voor een Leon 2.0 >:)

[Voor 27% gewijzigd door Mad-Matt op 04-05-2023 16:54]

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister een kort ritje van ruim 200km gemaakt in de Ibiza om te kijken naar de Leon ST Cupa. Proefritje gemaakt, wat keiharde onderhandeling en een lunch later zaten we in de nieuwe auto richting familie (die in de buurt woonde) om daarna weer zo'n 240km terug te rijden, WAT EEN BEEST!!

Echt een heerlijke bak, snel wanneer het moet, maar ook comfortabeler dan de Ibiza FR, auto is motorisch (gelukkig) nog helemaal standaard, de vorige eigenaar heeft alleen een Rieger diffusor en achterspoiler verlenging erop gezet en voor het geluid een Remus einddemper.

Compleet pakket met boekje, facturen etc. meegekregen wat betekend dat hij een goed baasje heeft gehad.

Enige nadeel is dat er alleen mirrorlink op zit wat niet meer ondersteund wordt door onze Samsungs, dus binnenkort even naar Rainesh om te kijken wat die voor ons kan betekenen.

Even 2 foto's van de garage, zelf nog geen tijd gehad om foto's te maken;

De vorige eigenaar heeft de Seat-logo's zelf zwart gemaakt, met al wat kleine plekjes steenslag erop, dus deze staan op de lijst om op zeer korte termijn te vervangen. Mensen nog een adresje voor deze? (kofferklep en neus)

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019

MLLL

Palm Treo 650

Mad-Matt schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:07:

De vorige eigenaar heeft de Seat-logo's zelf zwart gemaakt, met al wat kleine plekjes steenslag erop, dus deze staan op de lijst om op zeer korte termijn te vervangen. Mensen nog een adresje voor deze? (kofferklep en neus)
Gewoon weer zilveren logo's?
Zwarte logo's zijn wel een beetje 2020.
Nu iedereen het heeft is het leuke er wel weer van af
Misschien is het brons wel leuk wat Cupra gebruikt, weer eens wat anders :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MLLL schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:12:
[...]

Gewoon weer zilveren logo's?
Zwarte logo's zijn wel een beetje 2020.
Nu iedereen het heeft is het leuke er wel weer van af
Misschien is het brons wel leuk wat Cupra gebruikt, weer eens wat anders :)
Ben zelf helemaal geen fan van zilver/chroom glimdingetjes. Dus zwart heeft mijn voorkeur, brons ver daarboven, maar geen idee waar ik die ga vinden.

D3 Profile D3 XP Ladder

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903
Laten spuiten, brons ziet er erg gaaf uit. Maxton spoiler en rieger diffuser is ook erg mooi (heb ik ook op mn golf). Veel plezier ermee 👌🏼

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Na wat zoeken op internet heb ik de kleurcode gevonden van Cupra Bronze.
Dit is de kleurcode van de velgen onder de Born, ik ga ervan uit dat dit dezelfde kleur is als de logo's.

Mocht iemand het willen weten, het is Cupra 27A:

Ik ben nog even aan het puzzelen, het blijkt een parelmoerlak te zijn, komt op 80 euro aan verf en materiaal voor 2 logootjes. Beetje prijzig, dus maar even zoeken naar een alternatief.

[Voor 22% gewijzigd door Mad-Matt op 08-05-2023 12:58]

D3 Profile D3 XP Ladder

• Ptoeneigh
Hierbij nog even een update van de issues met het entertainment system van mijn Seat Arona 2023.

Kort geleden via de dealer software op date gehad.
Het systeem functioneert snel & soepel… maar:

Het “full link” gedeelte crasht en herstart nog steeds op specifieke / exacte locaties, alsof het “gps triggered” is.
Normaal reboot hij dan snel (2 seconden) en gaat de muziek en navigatie weer verder via CarPlay.

Maar gisteren deed het CarPlay / full link gedeelte het helemaal niet meer nadat het crashte.
Enorm vervelend wanneer je op de snelweg zit onderweg naar Duitsland en je navigatie nodig hebt.

De iPhone heropstarten hielp niet, het was echt het Seat systeem dat niks meer wilde doen. Ook een andere iPhone proberen te koppelen (draad of wireless) lukte niet meer.

Dealer gebeld, aangeraden power knop van het entertainment systeem 30 seconden ingedrukt te houden voor een soft reset.
Dat heeft het probleem voorlopig opgelost, full link wekte weer.

Maar het blijft dus crashen op exact dezelfde gps locatie en ook alleen maar daar.

Ook nog altijd de issue dat mijn iPhone in m’n zak vaak dienst doet als eierkoker.. en op sommige momenten dan weer niet.

Ik ben vooral benieuwd wat het probleem triggered. Maar daarnaast erger ik me er dood aan dat het anno 2023 blijkbaar niet mogelijk is om zonder gedoe dit te gebruiken.

[Voor 3% gewijzigd door Ptoeneigh op 11-05-2023 22:27]

• grasmanek94
Ptoeneigh schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:23:
Hierbij nog even een update van de issues met het entertainment system van mijn Seat Arona 2023.

Kort geleden via de dealer software op date gehad.
Het systeem functioneert snel & soepel… maar:

Het “full link” gedeelte crasht en herstart nog steeds op specifieke / exacte locaties, alsof het “gps triggered” is.
Normaal reboot hij dan snel (2 seconden) en gaat de muziek en navigatie weer verder via CarPlay.

Maar gisteren deed het CarPlay / full link gedeelte het helemaal niet meer nadar het crashte.
Enorm vervelend wanneer je op de snelweg zit onderweg naar Duitsland en je navigatie nodig hebt.

De iPhone heropstarten hielp niet, het was echt het Seat systeem dat niks meer wilde doen.

Dealer gebeld, aangeraden power knop van het entertainment systeem 30 seconden ingedrukt te houden voor een soft reset.
Dat heeft her probleem voorlopig opgelost, full link wekte weer.

Maar het blijft dus crashen op exact dezelfde gps locatie en ook alleen maar daar.

Ook nog altijd de issue dat mijn iPhone in m’n zak vaak dienst doet als eierkoker.. en op sommige momenten dan weer niet.

Ik ben vooral benieuwd wat het probleem triggered. Maar daarnaast erger ik me er dood aan dat het anno 2023 blijkbaar niet mogelijk is om zonder gedoe dit te gebruiken.
Mijne crashed regelmatig ook gewoon via BT, geen link oid, gaat binnenkort naar de dealer en die zeiden dat ze mogelijk een helemaal nieuwe infotainment unit/computer gaan plaatsen.

• Ptoeneigh
grasmanek94 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:24:
[...]

Mijne crashed regelmatig ook gewoon via BT, geen link oid, gaat binnenkort naar de dealer en die zeiden dat ze mogelijk een helemaal nieuwe infotainment unit/computer gaan plaatsen.
Zo! Behoorlijk irritant ja.
Ik heb ook weken moeten wachten voordat ik die update kon krijgen

Ik ben benieuwd, hou ons hier zeker op de hoogte!

• C0okiejar
  • Laatst online: 17:23

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Vandaag bericht gehad en m'n leon heeft nu na bijna 2 jaar (order Aug 2021) een definitief I geplande status gekregen. Als het goed is zal die week 21 geproduceerd worden. We gaan het zien. Andere hier die nog wachten die ook iets hebben gehoord over productie data?

• grasmanek94
C0okiejar schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:33:
Vandaag bericht gehad en m'n leon heeft nu na bijna 2 jaar (order Aug 2021) een definitief I geplande status gekregen. Als het goed is zal die week 21 geproduceerd worden. We gaan het zien. Andere hier die nog wachten die ook iets hebben gehoord over productie data?
Wow heftig, mijne had ik besteld in juli 2020 (dacht ik) en geleverd in februari 2021.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ranjahero
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-05 12:19
Ik ben op zoek naar een ibiza 6f (2018 of nieuwer). Zijn er bepaalde punten waar ik op moet letten of bepaalde opties die het zeker waard zijn? Zoals camera/alcantara/panorama

Is de 1.5 tsi 150 pk beter dan de 1.0 tsi 115 behalve dat deze sneller is? Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een FR model.

• giovanni2903
Ranjahero schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:11:
Ik ben op zoek naar een ibiza 6f (2018 of nieuwer). Zijn er bepaalde punten waar ik op moet letten of bepaalde opties die het zeker waard zijn? Zoals camera/alcantara/panorama

Is de 1.5 tsi 150 pk beter dan de 1.0 tsi 115 behalve dat deze sneller is? Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een FR model.
is maar net hoeveel je eraan wilt uitgeven. levensduur van een 1.5 zal langer zijn dan een 1.0. sensoren vind ik zelf sowieso een must, maar camera en pano zijn dat voor mij ook :p

• Ranjahero
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-05 12:19
giovanni2903 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 01:55:
[...]

is maar net hoeveel je eraan wilt uitgeven. levensduur van een 1.5 zal langer zijn dan een 1.0. sensoren vind ik zelf sowieso een must, maar camera en pano zijn dat voor mij ook :p
Sensoren zijn als t goed is standaard op het FR pakket. Als de 1.5 langer mee gaat en zijn waarde beter behoud dan spaar ik liever wat langer. Zijn er nog bekende kwaaltjes bij de 1.5 of valt dat tegenwoordig wel mee.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:46
Pff nooit geweten dat die levertijden zo hoog waren voor een Leon ehybrid. Heb er zelf net een gekocht, 2e hands dat wel 36k gelopen in 2.5 jaar. Moet zeggen nu een paar dagen in bezit en bevalt erg fijntjes!
Wel is het connect gedeelte frustrerend zeg.. App geeft aan dat functie tijdelijk niet beschikbaar is. Oftewel id afmaken zat er niet in. Dit weekend eens wat meer gaan spelen met de functies in de auto zelf.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Voor de Seat rijders met MIB3 systeem erin.

Voor High systemen is 1940 uit en voor de standaard systemen versie 0841.

Ik verwacht dat High ook via OTA binnenkomt, voor standaard zal de dealer het moeten doen of je stuurt mij een pb :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fheavy3
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:27
Rainesh schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:38:

Ik verwacht dat High ook via OTA binnenkomt, voor standaard zal de dealer het moeten doen of je stuurt mij een pb :)
Waaraan kan je zien of je MIB3 hebt en high of standaard.
heb nu hardware H56 en software A896.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
A896 of 1896?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fheavy3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Hmm bijzonder. Ik zou zeggen dat je een High unit hebt. Het staat in Systeem informatie.

Om wat voor auto gaat het?

[Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 14-05-2023 17:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fheavy3
Rainesh schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:21:
[...]

Hmm bijzonder. Ik zou zeggen dat je een High unit hebt. Het staat in Systeem informatie.

Om wat voor auto gaat het?
heb een leon Hybride. heb een foto naar je app gestuurd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ptoeneigh
Update ivm crashende media systemen bij gebruik full link / CarPlay. In mijn geval ook een kokende iPhone in m’n zak.

Ik heb vandaag Waze van m’n iPhone verwijderd en daarvoor in de plaats TomTom via CarPlay gebruikt. Ze hebben een betalende (7 dagen trial) en gratis “Amigo” app. Beiden werkten probleemloos, het systeem is niet meer gecrasht. Waarbij de ene offline kaarten heeft en de gratis app niet.

Ik ben en blijf dan ook erg benieuwd naar de oorzaak hoe een app of GPS signaal ervoor kan zorgen dat je hele media systeem crasht en een iPhone oververhit raakt.

In ieder geval goed dat @Rainesh aangeeft dat er updates (onderweg) zijn vanuit Seat maar blijkbaar is het een verhaal van nog 2 andere oorzaken: het besturingssysteem van je smartphone en dan nog een app die mogelijk bugs bevat.

Ik kan me dan voorstellen dat ingebouwde systemen in dat opzicht nog altijd een leven en een toekomst zullen hebben.

Maar voorlopig ben ik zeer enthousiast over TomTom, aanrader.

[Voor 4% gewijzigd door Ptoeneigh op 14-05-2023 19:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fheavy3
Ptoeneigh schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:22:
Update ivm crashende media systemen bij gebruik full link / CarPlay. In mijn geval ook een kokende iPhone in m’n zak.

Ik heb vandaag Waze van m’n iPhone verwijderd en daarvoor in de plaats TomTom via CarPlay gebruikt. Ze hebben een betalende (7 dagen trial) en gratis “Amigo” app. Beiden werkten probleemloos, het systeem is niet meer gecrasht. Waarbij de ene offline kaarten heeft en de gratis app niet.

Ik ben en blijf dan ook erg benieuwd naar de oorzaak hoe een app of GPS signaal ervoor kan zorgen dat je hele media systeem crasht en een iPhone oververhit raakt.

In ieder geval goed dat @Rainesh aangeeft dat er updates (onderweg) zijn vanuit Seat maar blijkbaar is het een verhaal van nog 2 andere oorzaken: het besturingssysteem van je smartphone en dan nog een app die mogelijk bugs bevat.

Ik kan me dan voorstellen dat ingebouwde systemen in dat opzicht nog altijd een leven en een toekomst zullen hebben.

Maar voorlopig ben ik zeer enthousiast over TomTom, aanrader.
heb het elfde maar dan met samsung, crashed niet maar wordt wel heet.
Heb dan alleen flitsmeister op de achtergrond aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joost 1234
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17:47
Demiesehv schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:52:
Weet iemand hoe lang de productie is.
Heb voor mijn taracco leverdatu week 20 2023 gekregen.
Maar elke keer als ik de dealer vraag zegt die geen productienummer te hebben.
Begin het weer vaag te vinden en denk dat ook week 14 weer niet gehaald word naar 24 maanden..
Heb je inmiddels je taracco al ontvangen?
Ben benieuwd, bij mij staat leverdatum week 30, maar ook nog geen productiedatum bekend. Inmiddels ook bijna twee jaar aan het wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• estenm
2 jaar?????

Ongelofelijk......
Joost 1234 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:49:
[...]

Heb je inmiddels je taracco al ontvangen?
Ben benieuwd, bij mij staat leverdatum week 30, maar ook nog geen productiedatum bekend. Inmiddels ook bijna twee jaar aan het wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:07
Rainesh schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:38:

Is er ook een changelog beschikbaar? Vraag me af of dit m'n random crashende MIB oplost

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ptoeneigh
fheavy3 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:42:
[...]

heb het elfde maar dan met samsung, crashed niet maar wordt wel heet.
Heb dan alleen flitsmeister op de achtergrond aan.
Ik ben de laatste weken intensief bezig geweest met testen door apps te verwijderen / andere te gebruiken.
YouTube Music en diverse navigatie apps leken de boosdoeners. Uiteindelijk wijst het richting Waze, Google Maps en inderdaad ook flitsmeister die allemaal voor issues zorgden. Mogelijk werken ze achterliggend op dezelfde manier, is het de GPS of de constante dataverbinding..

Nu waze en flitsmeister verwijderd en TomTom Go + AmiGO (de gratis versie van TomTom die met Waze moet concurreren) in (test)gebruik en de problemen zijn verdwenen! Je zou het eens kunnen proberen en laten weten wat je ervaringen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
jeroen_ schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Is er ook een changelog beschikbaar? Vraag me af of dit m'n random crashende MIB oplost
Wat is je huidige versie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:07
Rainesh schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:51:
[...]

Wat is je huidige versie
1896

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Dan zeker updaten naar minimaal 1899 of 1940

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Rainesh schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:14:
Dit moet zonder de SEAT Connect app zeker via USB in de Leon KL (2022) of kan het ook nog OTA op een of andere manier?
Ik kreeg toen ik de auto net had nog wel eens een melding van nieuwe updates, nu niet meer.
Ik draai op het moment 1898.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Sibrand schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:23:
[...]

Dit moet zonder de SEAT Connect app zeker via USB in de Leon KL (2022) of kan het ook nog OTA op een of andere manier?
Ik kreeg toen ik de auto net had nog wel eens een melding van nieuwe updates, nu niet meer.
Ik draai op het moment 1898.
Als je OTA hebt dan zal het wel over een paar weken / maanden wel binnen komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:31
Rainesh schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:14:
Is er ergens info over 1940 te vinden? Mijn auto zit ook op A896 en moet binnenkort voor onderhoud naar de garage, irriteer me nu mateloos aan de spontane reboots.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Motion2 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:10:
[...]

Is er ergens info over 1940 te vinden? Mijn auto zit ook op A896 en moet binnenkort voor onderhoud naar de garage, irriteer me nu mateloos aan de spontane reboots.
Tpi moet ik nog binnenkrijgen, is nog in ontwikkeling

Wat betreft je spontane reboot, dat lost 1940 op hoor ik net van mijn bronnen :)

Je zult eerst naar 1899 moeten gaan en vanaf daar naar 1940

[Voor 17% gewijzigd door Rainesh op 16-05-2023 13:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Motion2
Rainesh schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:27:
[...]

Tpi moet ik nog binnenkrijgen, is nog in ontwikkeling

Wat betreft je spontane reboot, dat lost 1940 op hoor ik net van mijn bronnen :)

Je zult eerst naar 1899 moeten gaan en vanaf daar naar 1940
Thanks! Weet je of er een ETA is voor 1940?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Motion2 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:46:
[...]

Thanks! Weet je of er een ETA is voor 1940?
Offline is het al beschikbaar. Ik heb het al binnen van de servers. OTA weet ik nog niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Motion2
Rainesh schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:49:
[...]

Offline is het al beschikbaar. Ik heb het al binnen van de servers. OTA weet ik nog niet
Ah alright, dus als de dealer hun laptop aan mijn auto hangen dan zal hij 1940 als optie moeten geven?
Mijn dealer (officiele Seat dealer) heeft hier altijd moeite mee, om te weten welke update beschikbaar is etc. Heb ook een andere dealer gebeld maar daar leek men ook niet heel veel meer te weten.
Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee