Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 70 ... 85 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Sibrand schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:34:
Het zicht van de achteruitrijcamera in donker vind ik trouwens knap beperkt op de Leon sportstourer(2022).
Dit was voor mijn gevoel heel veel beter op de Octavia(bouwjaar 2017&2019).
Heeft Seat goedkopere camera's er in zitten?
Of misschien de instellingen anders? Men kan spelen met de instellingen van contrast, helderheid etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aixler
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-05 14:46
Het zicht van de achteruitrijcamera in donker vind ik trouwens knap beperkt op de Leon sportstourer(2022).
In november is met de grote beurt geconstateerd dat de lens van mijn camera bijna los hing en er vermoedelijk binnenkort af zou gaan vallen. Blijkbaar is dit een vaker voorkomend probleem. Camera ook op backorder tot eind Januari. De nieuwe camera is een stuk beter en vooral in het donker is het een wereld van verschil. Voorheen was het donker en slecht zichtbaar, nu is alles heel duidelijk zichtbaar overdag en 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
grasmanek94 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:08:
[...]

Of misschien de instellingen anders? Men kan spelen met de instellingen van contrast, helderheid etc
Ik heb helaas niet meer in 'volledige' duisternis kunnen testen, maar de instellingen lijken het zicht in schemering wel te verbeteren. Dank voor de tip!

Misschien het loslaten van de camera een handje helpen als het in het donker nog zo slecht is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:40
Je kunt nog wat contrast en helderheid instellingen aanpassen. Heb je dat al geprobeerd?

Nevermind reageer weer eens te laat met mn slaapkop

[ Voor 6% gewijzigd door Bo0bz op 24-02-2023 07:50 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Hoenderop
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 06:47
Hoi allemaal,

Weet iemand of het toevallig ergens inzichtelijk is hoeveel nieuwe voertuigen er geregistreerd zijn in een maand? Ik meen een keer een overzicht van iemand gezien te hebben, maar kan het niet meer terugvinden.. Ik was benieuwd of en hoeveel PHEV Tarraco's er de afgelopen maanden geleverd zijn in Nederland; enig idee?

Dank alvast en een goed weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:41

Bleh!

:)

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-01 14:18
Tom Hoenderop schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:45:
Hoi allemaal,

Weet iemand of het toevallig ergens inzichtelijk is hoeveel nieuwe voertuigen er geregistreerd zijn in een maand? Ik meen een keer een overzicht van iemand gezien te hebben, maar kan het niet meer terugvinden.. Ik was benieuwd of en hoeveel PHEV Tarraco's er de afgelopen maanden geleverd zijn in Nederland; enig idee?

Dank alvast en een goed weekend!
Hier kan je zien hoeveel Tarraco's er op kenteken zijn gezet, alleen niet wat voor uitvoering: https://www.kentekenradar.nl/auto/seat/tarraco/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-06 10:02
spartaan schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:30:
[...]

Hier kan je zien hoeveel Tarraco's er op kenteken zijn gezet, alleen niet wat voor uitvoering: https://www.kentekenradar.nl/auto/seat/tarraco/
Nou we zijn iig 2018 voorbij 😂😂

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmuts20
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-05 16:15
joey01245 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:04:
Vraag, heeft er iemand ook last van het hevig schokken tijdens het remmen tot stilstand bij de Seat Leon 2020- 1.5 DSG etsi?

Probleem is erkend door de dealer en ligt al sinds de zomer vorig jaar bij de importeur maar die heeft er tot op heden nog niks aan gedaan.

Ben benieuwd of nog meer mensen dit probleem hebben.
Had ook tijdens remmen, met name vanaf hogere snelheden, het gevoel van schokken en trillingen in het stuur. Bij de laatste beurt 60k aangegeven en ze hebben de remmen bekeken. Blijkbaar iets met brand plekken op de schijven.
Nu met nieuwe set schijven en blokken is het weg.

Blijft het effect van de etsi nog wel aanwezig. Maar vind dagboeken probleem. Heeft denk ik te maken met regeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Badmuts20 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:26:
[...]

Had ook tijdens remmen, met name vanaf hogere snelheden, het gevoel van schokken en trillingen in het stuur. Bij de laatste beurt 60k aangegeven en ze hebben de remmen bekeken. Blijkbaar iets met brand plekken op de schijven.

Blijft het effect van de etsi nog wel aanwezig. Maar vind dagboeken probleem. Heeft denk ik te maken met regeneren.
Zou dan natuurlijk ook zoiets geweest kunnen zijn als kromgetrokken remschijven. Wanneer ze erg heet zijn en je rijdt door een diepe plas water is daar kans op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey01245
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-06 11:49
Badmuts20 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:26:
[...]

Bij mij is het echt bij het afremmen dus vanaf 30 -> 0. Het is dan net alsof iemand heel slecht terugschakeld, dit is alleen i.c.m. het start/stop systeem. Want als de accu te leeg is waardoor hij niet uit kan gaan dan gebeurt dit niet. Het schijnt een bekend probleem te zijn bij Seat waar ze mee bezig zijn voor een update alleen doen ze hier al bijna een jaar over en niemand kan zeggen wanneer dit ongeveer klaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Een kleine update zo vlak voor de eerste beurt van mijn lease Leon ST 1.0 eTSI (7-2022). Auto bevalt goed en behalve het infotainment systeem geen noemenswaardige aanmerkingen. Er staat nu 28K op de teller. Gemiddeld verbruik gemeten aan de pomp over deze kilometers is 17,83km per liter. Geen idee of dit een net verbruik is in vergelijking met andere gebruikers en auto's.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 16:12

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Bo0bz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:29:
Een kleine update zo vlak voor de eerste beurt van mijn lease Leon ST 1.0 eTSI (7-2022). Auto bevalt goed en behalve het infotainment systeem geen noemenswaardige aanmerkingen. Er staat nu 28K op de teller. Gemiddeld verbruik gemeten aan de pomp over deze kilometers is 17,83km per liter. Geen idee of dit een net verbruik is in vergelijking met andere gebruikers en auto's.
Dat is een gemiddelde van 5.6 op 100. Dat is zeer netjes, zeker als je het vergelijkt met het praktijkverbruik van leaserijders (praktijkverbruik). Afhankelijk van je exacte editie ligt het gemiddelde ergens tussen de 6.5 en de 7 liter op 100KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
C0okiejar schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:46:
[...]

Dat is een gemiddelde van 5.6 op 100. Dat is zeer netjes, zeker als je het vergelijkt met het praktijkverbruik van leaserijders (praktijkverbruik). Afhankelijk van je exacte editie ligt het gemiddelde ergens tussen de 6.5 en de 7 liter op 100KM.
Ik rij 3x per week naar kantoor a 120km enkele reis. Genoeg collegas die een lease auto hebben terwijl ze op 20km afstand wonen. Die zullen in de praktijk een stuk meer verbruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik zit met de 1.5 eTsi op 7.0L/100km gemiddeld sinds ik de auto heb.
20 km enkele reis woon-werk, het viel me op dat de olie pas net op temperatuur komt als ik zo goed als op bestemming ben.
Verder in de 1.5 maand dat ik hem heb Zwitserland op en neer geweest, autobahn rijden is ook niet zo goed voor het verbruik. Helemaal niet als je wil kijken wat de top is (221 aangetikt toen er verkeer in zicht kwam).
Gisteren een langere rit over de A7 buiten de spits, dan mooi 5.9L/100km gemiddeld met 107 op de cruise control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Verbruik ligt ook helemaal aan je rijstijl. Zo hebben mij vader en broertje dezelfde bus. Mijn vader trekt rustig op, broertje gooit het gas al helemaal open.

Mijn vader haalt zo’n 200 tot 300 meer uit een tank.

Je ziet het ook vaak in files mensen laten een gat vallen dan ff paar honderd meter wat meer gas er op. Dan weer stoppen en weer gat laten vallen gas er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Met mijn 1.5 eTSI hatchback ong 7.5L/100km. Komt vooral door veel stadsritten. Wanneer ik een groter stuk (provinciale wegen, snelweg 100 max) moet rijden dan gaat de gemiddelde per individuele rit naar 5.6-5.8L/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-06 09:16
crypt0rr schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:04:
Gister bij het inparkeren kreeg ik zowaar een 'roze' beeld. Toen de camera bekeek zag het er toch anders uit dan normaal.. Het lens gedeeldte is volledig weg? Ter referentie, dit is hoe het eruit hoort te zien: https://www.autopar.nl/pr...ruitrijcamera-2020-heden/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Seat dealer bezocht en dit wordt afgehandeld onder garantie. Echter, er is (nog/weer) een backorder actief op dit onderdeel waardoor er geen datum kan worden genoemd. Hun systeem geeft aan 01-01-2039, volgens de persoon aan de balie betekend het dat de fabriek ook niet weet wanneer ze kunnen leveren.

Mijn garantiegevalletje gaat op de stapel waar er al 2 liggen te wachten.

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Seat Arona (Move full link) besteld via Directlease (privé) in België in September 2022, zou in december geleverd worden maar werd toen 1x uitgesteld naar maart 2023 en dat is ook effectief nagekomen, ik mag de wagen gaan ophalen bij de dealer.

Ik lees soms verhalen dat de configuratie van de wagen (kleur, of bepaalde functies) kunnen afwijken door productie problemen.

Zijn er hier nog mensen die daar last van hebben gehad, of een manier om bepaalde zaken toch goed te kunnen controleren bij het ophalen?
Dingen als draadloze CarPlay bijvoorbeeld zijn een absolute must voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aixler
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-05 14:46
Weet iemand hoe je een telefoongesprek via Android auto kunt beëindigen? Met de nieuwe gui heb ik die knop niet meer onder in het display staan bij een telefoongesprek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:04
Aixler schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:30:
Weet iemand hoe je een telefoongesprek via Android auto kunt beëindigen? Met de nieuwe gui heb ik die knop niet meer onder in het display staan bij een telefoongesprek.
In de instellingen van Android Auto op je telefoon de optie Taakbalkwidgets aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyproject
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-03-2023
Isner een mogelijkheid om alsnog dynamische knipperlichten te krijgen op.mijn seat leon st fr buisnis intense of is dit gewoon tegenwoordig overal geschrapt meschien een instelling in de obd of niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 17:57
Dannyproject schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:55:
Isner een mogelijkheid om alsnog dynamische knipperlichten te krijgen op.mijn seat leon st fr buisnis intense of is dit gewoon tegenwoordig overal geschrapt meschien een instelling in de obd of niet mogelijk
de (regel)units zijn anders, dus dit is niet simpel met coderen aan te passen helaas

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 08:47

Gorefest

serial killer.

Dannyproject schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:55:
Je kunt wel andere (dynamische) lichtunits in je spiegels bouwen, heb ik ook gedaan bij mijn Ateca en is een fluitje van een cent. Kun je o.a. bij Aliexpres vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs911
  • Laatst online: 04-06 22:35
Ik heb een seat arona fr 2021 sinds een tijdje heb ik regelmatig dat de carplay google maps navigatie heel erg achter loopt. En dan als je ergens op drukt 10 seconden vertraging hebt. Meer mensen daar last van? Ligt dat aan de multimedia systeem of aan de iphone?
Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:05
Thijs911 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:20:
Ik heb een seat arona fr 2021 sinds een tijdje heb ik regelmatig dat de carplay google maps navigatie heel erg achter loopt. En dan als je ergens op drukt 10 seconden vertraging hebt. Meer mensen daar last van? Ligt dat aan de multimedia systeem of aan de iphone?
Ik hoor het graag.
Softwareversie?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Thijs911 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:20:
Ik hoor het graag.
bekende kuur bij VW group auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Ik ga morgen ook een nieuwe Arona ophalen en ben benieuwd of er een oplossing is voor de bovenstaande vraag? Software / firmware update van de wagen?

Een ander punt: hoe is jullie ervaring bij de Carwash? Ik denk aan automatische ruitenwissers bijvoorbeeld, zijn die makkelijk af te zetten? Nog dingen waar ik op moet letten?

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Ptoeneigh schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:58:
Een ander punt: hoe is jullie ervaring bij de Carwash? Ik denk aan automatische ruitenwissers bijvoorbeeld, zijn die makkelijk af te zetten? Nog dingen waar ik op moet letten?

Thx!
Gewoon pookje van ruitenwisserstand naar beneden (UIT) en versnelling in neutraal en klaar. Auto gaat klagen dat allerlei systemen uitgeschakeld zijn maar er zal niks raars gebeuren (inparkeer/exit systeem warning, front collision system warning, park sensor warning, etc). Motor gewoon 'aan' houden heb ik gehoord, doe dat altijd netjes, maar ik zou verwachten dat auto uit ook geen problemen zal opleveren (misschien dat de parkeerrem oid er automatisch op gaat, of de spiegels dicht klappen.. maar is bij mij niet het geval).

En zorg dat je spiegels niet in winter/hitte stand staand anders heb je mogelijk nog wat extra vlekjes op de spiegels na een wasbeurt.

Alshoewel ik de wasstraat toch wel af raad, heb verschillende krasjes al gehad, en een paar diepe op mijn voor en achter ruiten (gelukkig op minder zichtbare plekken) -- ook bij een nieuwe wasstraat die pas 2 weken open was toen ik mijn auto erheen bracht. Geen zin in gedoe met schade-experts om die paar krasjes te laten fixen en welles/nietes verhaal met de wasserette of experts, en dan ook nog de kans hebben dat ik op moet draaien voor eigen risico kosten omdat expert met de wasserette mee zal gaan.

Is wat meer moeite maar ik was de auto nu gewoon thuis op de straat (mag hier), power washer, paar goede sponzen en meerdere emmers, microfiber doeken en gaan met die banaan. Heb 'm ook zelf helemaal gepolijst (met een Da polijstmachine) en gewaxed (handmatig) maandje geleden (eerste keer in het leven van die auto) en vuil komt er niet meer zo snel op / blijft niet zoveel hangen. Vóór het polijsten was de hele auto al na 2 weken helemaal vies alsof die een jaar lang niet gewassen was.

[ Voor 47% gewijzigd door grasmanek94 op 14-03-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
en niet te vergeten, auto hold uit zetten. verder idd wissers uit en spiegelverwarming uit

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

...en effe die knop aantikken zodat je motor niet automatisch uitvalt/herstart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ptoeneigh schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:58:

Thx!
De doodstraf moet weer ingevoerd gaan worden :+ funest voor je auto. Koop twee mooie emmers en een paar goede was sponsen. En op een zondag met de hand je auto wassen. 2 uurtjes als je het een beetje bij hou. En je auto is schonende dan een wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Inderdaad veel gedoe als ik het lees.
Thuis / zelf wassen dus!

Vandaag €16 betaald bij de Carwash voor de auto die ik morgen ga inleveren. Tel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
To_Tall schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:07:
[...]

De doodstraf moet weer ingevoerd gaan worden :+ funest voor je auto. Koop twee mooie emmers en een paar goede was sponsen. En op een zondag met de hand je auto wassen. 2 uurtjes als je het een beetje bij hou. En je auto is schonende dan een wasstraat.
Neeeeeeeeeee! :/

Eerst alle grofvuil power washen van boven naar beneden, daarna schuimen, daarna nog een keer van boven naar beneden met de hogedruk was.

Hierna twee emmers pakken, eentje met schoon water, eentje met zeep, en een speciaal microfiber sponsje / handschoen (tientje bij de autospeciaalzaak). Voor extra zekerheid in de emmers plastics doen die sponsjes/doekjes weerhouden van de bodem raken, zodat alle zand en vuil naar beneden gaat, en de spons / microfiber doek deze niet weer oppikken.

In de emmer met zeep spons / handschoen soppen, van boven naar beneden wassen, om de paar handelingen in het schone water even uitschudden van 't vuil en dan weer in het sop dompelen. Microfiber kant voor de lak, ruwe kant voor het glas.

Na wassen weer met de hogedruk alles uitspoelen, dan met een grote microfiber doek auto ff drogen. Dan met de hand (!) waxen. Voor waxen gebruik ik altijd 4 doekjes voor een hele auto (1 om te waxen, drie om wax eraf te vegen).

Als je wil kan je nog vóór het waxen, kleien (nat), drogen (met grote microfiber doeken, 2 zijn meestal zat voor mijn auto), en polijsten (met DA polijstmachine en twee microfiber doekjes - meestal genoeg voor mij voor de hele auto). BTW voor de mensen die dit nooit gedaan hebben, polijsten doe je droog, waxen ook. Alleen polijstmiddel, en alleen waxmiddel, op een droge schone auto.

Velgen gewoon een goede velgencleaner, even laten zitten, eraf spuiten, misschien nog nat kleien, nog een keer nawassen, afspoelen en drogen.

Skip je 't waxen (om de 3-6 mnd) en/of polijst je de auto niet een keer per 1-2 jaar dan zal 't vuil weer veel sneller hechten merk ik, uit ervaring. Was je de auto en ziet deze er na 2-3 dagen er weer hetzelfde of erger uit..

[ Voor 8% gewijzigd door grasmanek94 op 15-03-2023 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

grasmanek94 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 00:12:
[...]

Neeeeeeeeeee! :/

Eerst alle grofvuil power washen van boven naar beneden, daarna schuimen, daarna nog een keer van boven naar beneden met de hogedruk was.

Hierna twee emmers pakken, eentje met schoon water, eentje met zeep, en een speciaal microfiber sponsje / handschoen (tientje bij de autospeciaalzaak). Voor extra zekerheid in de emmers plastics doen die sponsjes/doekjes weerhouden van de bodem raken, zodat alle zand en vuil naar beneden gaat, en de spons / microfiber doek deze niet weer oppikken.

In de emmer met zeep spons / handschoen soppen, van boven naar beneden wassen, om de paar handelingen in het schone water even uitschudden van 't vuil en dan weer in het sop dompelen. Microfiber kant voor de lak, ruwe kant voor het glas.

Na wassen weer met de hogedruk alles uitspoelen, dan met een grote microfiber doek auto ff drogen. Dan met de hand (!) waxen. Voor waxen gebruik ik altijd 4 doekjes voor een hele auto (1 om te waxen, drie om wax eraf te vegen).

Als je wil kan je nog vóór het waxen, kleien (nat), drogen (met grote microfiber doeken, 2 zijn meestal zat voor mijn auto), en polijsten (met DA polijstmachine en twee microfiber doekjes - meestal genoeg voor mij voor de hele auto). BTW voor de mensen die dit nooit gedaan hebben, polijsten doe je droog, waxen ook. Alleen polijstmiddel, en alleen waxmiddel, op een droge schone auto.

Velgen gewoon een goede velgencleaner, even laten zitten, eraf spuiten, misschien nog nat kleien, nog een keer nawassen, afspoelen en drogen.

Skip je 't waxen (om de 3-6 mnd) en/of polijst je de auto niet een keer per 1-2 jaar dan zal 't vuil weer veel sneller hechten merk ik, uit ervaring. Was je de auto en ziet deze er na 2-3 dagen er weer hetzelfde of erger uit..
Auto krijgt 2 keer een was, bij ophalen en bij inleveren :+

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
DrumandBass schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Wel de kentekenplaten schoonmaken want de boetes voor rijden zonder (zichtbaar) kenteken zijn duur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
DrumandBass schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Als je er zo inzit heb je vast ook de standaard kleur en velgen/wieldoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
jongetje schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:54:
[...]

Als je er zo inzit heb je vast ook de standaard kleur en velgen/wieldoppen?
ze worden vanzelf bruin, zal hij ook wel mooi vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Ik heb een Seat Arona Move 1.0 TSI 95 pk

Bij het optrekken merk ik de eerste 2 seconden wat luiheid, alsof daarna pas de turbo aanslaat en de motor goed accelereert.

Is dit normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
het gaspedaal reageert nooit helemaal meteen, is normaal. turbo moet eerst wat druk opbouwen (denk ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Ptoeneigh schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:07:

Bij het optrekken merk ik de eerste 2 seconden wat luiheid, alsof daarna pas de turbo aanslaat en de motor goed accelereert.

Is dit normaal?
Dat is normaal. Een turbo gaat ook pas bij een zeker rpm pas werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Ptoeneigh schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:07:

Is dit normaal?
ja is normaal en is ook soort van op te lossen met een kleine aanpassing met vcds/obd11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties. Blij dat er geen technisch probleem is dan.

Het viel me al jaren op dat veel mensen in dure nieuwe wagens heel sloom rijden en vooral sloom optrekken maar bij nader inzien heeft het blijkbaar dus ook de maken met de “eco” instellingen die hiervoor zorgen.

Als je dit dan vergelijkt met de kleine elektrische Seat Mii, deze worden op mijn werk gebruikt, die heeft verrassend veel power bij het accelereren. (Andere techniek natuurlijk maar het is wel makkelijk rijden in zo’n elektrische automaat).

One more thing: ik merk dat m’n “full link” draadloze CarPlay ieder kwartier of half uur crasht tijdens navigatie & afspelen van muziek.
Hij herstelt zichzelf wel dus de onderbreking is maar 3 seconden. Ik heb software versie: 1761 (geen updates beschikbaar volgens de auto).
Iemand hier nog tips voor? Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Ptoeneigh schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:46:

Het viel me al jaren op dat veel mensen in dure nieuwe wagens heel sloom rijden en vooral sloom optrekken maar bij nader inzien heeft het blijkbaar dus ook de maken met de “eco” instellingen die hiervoor zorgen.

Als je dit dan vergelijkt met de kleine elektrische Seat Mii, deze worden op mijn werk gebruikt, die heeft verrassend veel power bij het accelereren. (Andere techniek natuurlijk maar het is wel makkelijk rijden in zo’n elektrische automaat).

One more thing: ik merk dat m’n “full link” draadloze CarPlay ieder kwartier of half uur crasht tijdens navigatie & afspelen van muziek.
Hij herstelt zichzelf wel dus de onderbreking is maar 3 seconden. Ik heb software versie: 1761 (geen updates beschikbaar volgens de auto).
Iemand hier nog tips voor? Thx!
Update 1795 is uitgekomen. Dat zou je probleem moeten verhelpen. Moet offline geïnstalleerd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Rainesh schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:51:
[...]

Update 1795 is uitgekomen. Dat zou je probleem moeten verhelpen. Moet offline geïnstalleerd te worden.
Thx. Ik heb de dealer gebeld, volgens hen is er geen update beschikbaar als ze zoeken op VINnr maar ik mag er wel mee langskomen binnen garantie.

Gek dat deze niet gewoon via OTA binnenkomt.
Kan ik deze eventueel zelf forceren / installeren?

Wachttijd bij Seat Garage: 6 weken! En dan een hele dag de wagen inleveren voor analyse…
Stel ik had een serieus probleem gehad dan heb je dus pech. En dan vinden ze het gek dat mensen zelf gaan klooien met OBD.

[ Voor 18% gewijzigd door Ptoeneigh op 17-03-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ptoeneigh schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:30:
[...]

Thx. Ik heb de dealer gebeld, volgens hen is er geen update beschikbaar als ze zoeken op VINnr maar ik mag er wel mee langskomen binnen garantie.

Gek dat deze niet gewoon via OTA binnenkomt.
Kan ik deze eventueel zelf forceren / installeren?

Wachttijd bij Seat Garage: 6 weken! En dan een hele dag de wagen inleveren voor analyse…
Stel ik had een serieus probleem gehad dan heb je dus pech. En dan vinden ze het gek dat mensen zelf gaan klooien met OBD.
Correctie: 1790 moet nog uitkomen voor Seat. Voor Skoda en VW is het wel al uitgekomen. Excuus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Rainesh schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:36:
[...]

Correctie: 1790 moet nog uitkomen voor Seat. Voor Skoda en VW is het wel al uitgekomen. Excuus :)
Dankjewel. Dus met een beetje geluk kan ik die gewoon zelf in de wagen downloaden en hoef ik daarvoor niet speciaal naar de dealer.
Kan ik die info ergens volgen of vinden, zelf forceren of handmatig installeren zonder tussenkomst van de dealer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Ptoeneigh schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:35:
[...]

Dankjewel. Dus met een beetje geluk kan ik die gewoon zelf in de wagen downloaden en hoef ik daarvoor niet speciaal naar de dealer.
Kan ik die info ergens volgen of vinden, zelf forceren of handmatig installeren zonder tussenkomst van de dealer?
Wanneer ik het binnen heb, dan geef ik je wel een seintje en instructies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:27
Weekje op skiverlof geweest. De sensoren zijn wel geen fan van sneeuwval, kreeg een heleboel foutmeldingen van de front assist en parkeersensoren. Maar de auto zelf deed alles prima. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1_1vBoyTSRcTykBJE-3zE1Z4BY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7xnvJBihChk6SG8ORmGBikn.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens moet ook gezegd worden: de Autobahn suckt. Overal werken, om de kilometer andere snelheidsbeperkingen, onverbeterlijk middenvakverkeer… het heeft zijn entertainende momenten, maar om van punt a naar punt b te gaan is het vermoeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@Patroclos logisch. Als vuil of sneeuw op de sensoren komen werken ze niet zo goed meer. En dan worden ze uitgeschakeld.

Wees blij dat dit gebeurd, als dit niet zou gebeuren en door vuil/sneeuw ziet de voorligger niet meer of het systeem denkt dat hij een voorligger ziet ga je gekke dingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:27
To_Tall schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:10:
@Patroclos logisch. Als vuil of sneeuw op de sensoren komen werken ze niet zo goed meer. En dan worden ze uitgeschakeld.

Wees blij dat dit gebeurd, als dit niet zou gebeuren en door vuil/sneeuw ziet de voorligger niet meer of het systeem denkt dat hij een voorligger ziet ga je gekke dingen krijgen.
Op zich klaag ik niet, al hadden mijn Volvo en BMW deze systemen ook en die hebben nooit geklaagd over neerslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:22
Patroclos schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:35:
[...]

Op zich klaag ik niet, al hadden mijn Volvo en BMW deze systemen ook en die hebben nooit geklaagd over neerslag :)
Ik herken het ook hoor; mijn vorige Seat Leon had veel minder snel last van regen/sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Misschien een siliconen spray proberen, ga ik volgende keer doen dat 't sneeuw.

Verder merk ik op, of het is puur toeval, er rijden steeds meer nieuwe Leon's rond. Lange tijd zag ik ze niet zo (behalve mijne natuurlijk), maar ze lijken nu als paddenstoelen uit de grond te schieten. Leveringsproblemen opgelost?

[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 21-03-2023 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

grasmanek94 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:29:
Misschien een siliconen spray proberen, ga ik volgende keer doen dat 't sneeuw.

Verder merk ik op, of het is puur toeval, er rijden steeds meer nieuwe Leon's rond. Lange tijd zag ik ze niet zo (behalve mijne natuurlijk), maar ze lijken nu als paddenstoelen uit de grond te schieten. Leveringsproblemen opgelost?
De 1.0 lijkt inderdaad redelijk uitgeleverd te worden. De 1.5 laat op zich wachten. Mijne staat nu op augustus, dat zou dan 2 jaar levertijd zijn.... Wat ik van de dealer begreep wordt 1.0 wel redelijk snel geleverd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-06 19:38
C0okiejar schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:16:
[...]

De 1.0 lijkt inderdaad redelijk uitgeleverd te worden. De 1.5 laat op zich wachten. Mijne staat nu op augustus, dat zou dan 2 jaar levertijd zijn.... Wat ik van de dealer begreep wordt 1.0 wel redelijk snel geleverd nu.
Welke editie heb jij besteld? Ik had vorig jaar in September de 1.0 FR Business Intense besteld:

- Zou geleverd worden deze maand
- In januari te horen gekregen dat die in juni komt
- 2 weken geleden te horen gekregen dat de levertijd onbekend is

De dealer zegt dat er erg veel onderdelen naar de Cupra Leon gaan, gezien de marges hoger zijn, waardoor de normale Leon drama is om te leveren. |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ptoeneigh schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:46:

Anders gezegd, het heeft niet zozeer met de eco-instellingen te maken maar ook gewoon met een gebrek aan vermogen.

Als je meer vermogen hebt dan is het niet zo erg dat de turbo niet niet zoveel turbodruk opbouwt, omdat er al 'standaard' al meer vermogen vroeger beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

silverchaoz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:19:
[...]

Welke editie heb jij besteld? Ik had vorig jaar in September de 1.0 FR Business Intense besteld:

- Zou geleverd worden deze maand
- In januari te horen gekregen dat die in juni komt
- 2 weken geleden te horen gekregen dat de levertijd onbekend is

De dealer zegt dat er erg veel onderdelen naar de Cupra Leon gaan, gezien de marges hoger zijn, waardoor de normale Leon drama is om te leveren. |:( |:( |:(
Ik heb de 1.5 FR business intens in bestelling staan... Is nu geloof ik al een kleine 20 keer verplaatst en nog geen definitieve productiedatum. Nu geef jij aan weer iets anders te hebben gehoord en een maat had ook al iets anders gehoord... Begin steeds meer het idee te krijgen dat ook de dealers geen idee hebben :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
C0okiejar schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:56:
[...]

Ik heb de 1.5 FR business intens in bestelling staan... Is nu geloof ik al een kleine 20 keer verplaatst en nog geen definitieve productiedatum. Nu geef jij aan weer iets anders te hebben gehoord en een maat had ook al iets anders gehoord... Begin steeds meer het idee te krijgen dat ook de dealers geen idee hebben :(.
De dealer zei dat "first come first serve" niet van toepassing is. Ze kijken naar wat hun uitkomt kwa bestelde auto. Dus als je opties erop hebt waar ze geen prio voor hebben dan staat je auto al in een soort backorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Oh dat is best wel maf... maarja order annuleren dan en iets bestellen van niet-VAG groep geen optie? Toen ik begon met lease zat ik te twijfelen tussen Renaul Clio (duurste variant met automaat en alle opties), SEAT Leon (FR Launch Edition 1.5 eTSI), of een Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Automaat.

Ik wilde annuleren en een andere bestellen (de Corolla) en toen opeens stond die een maand later wel voor mijn deur.

Drie totaal andere eigenaren, de ene hoek VAG met Audi, Skoda, Seat, VW, Porsche, Lambo etc... de andere hoek Renaul/Nissan/Mitsubishi, en de derde hoek Toyota/Suzuki/Subaru.

BMW en Mercedes kan je niks fatsoenlijks leasen met de budgetten die bedrijven "normale" mensen geven (ofwel niet in management functies/ceo/cto etc).

Stem met je portemonnee zou ik zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door grasmanek94 op 21-03-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
grasmanek94 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:08:
Oh dat is best wel maf... maarja order annuleren dan en iets bestellen van niet-VAG groep geen optie? Toen ik begon met lease zat ik te twijfelen tussen Renaul Clio (duurste variant met automaat en alle opties), SEAT Leon (FR Launch Edition 1.5 eTSI), of een Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Automaat.

Ik wilde annuleren en een andere bestellen (de Corolla) en toen opeens stond die een maand later wel voor mijn deur.

Drie totaal andere eigenaren, de ene hoek VAG met Audi, Skoda, Seat, VW, Porsche, Lambo etc... de andere hoek Renaul/Nissan/Mitsubishi, en de derde hoek Toyota/Suzuki/Subaru.

BMW en Mercedes kan je niks fatsoenlijks leasen met de budgetten die bedrijven "normale" mensen geven (ofwel niet in management functies/ceo/cto etc).

Stem met je portemonnee zou ik zeggen.
Ik vind persoonlijk de Leon het mooiste van de drie auto's en ja, tuurlijk is de auto duur, maar vergeleken met de concurrenten geeft de FR Business Intense wel echt een smak auto voor het geld. Bij Volkswagen krijg je voor hetzelfde geld een "kale" Golf.

EDIT: De dealer kiest niet welke auto voorrang krijgt, dat doet de fabriek.

[ Voor 3% gewijzigd door silverchaoz op 21-03-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Jaa daarom had ik hem ook genomen, super mooi en mega veel features vergeleken met andere in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
silverchaoz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:19:
[...]

Het YouTube algoritme stelde me een persconferentie voor van Seat van vandaag.

De CEO begint door al vrij snel te zeggen dat ze prioriteit hebben gegeven aan Cupra omdat daar meer marge op zit.

Dus dat is dan ook weer bevestigd waarom de Seat leveringen zo lang duren.

Fun fact: de Arona blijft de meest gewilde wagen.
Had gedacht dat de Leon het meest populair was.

Ze gaan volop voor elektrische Cupras. Ik verwacht dat Seat over een paar jaar niet meer bestaat als merk.

[ Voor 19% gewijzigd door Ptoeneigh op 22-03-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Weet iemand de lakcode van de Cosmo Grey op de bumpers / spiegels om die te bestellen? Zitten wat steenschades op de voorbumper, wil ze misschien een keer corrigeren / minder opvallend maken. Ik heb het dus niet over de normale kleur / lak van de auto zelf, maar de FR accenten bij de mistlampen / spiegels / grill lijst e.d.

Edit: Ik denk dat ik het heb gevonden;

https://www.paintcolourchart.com/cars/c/070/070seat67e.html

Edit2: De website waar ik deze wil bestellen kent die code niet en kan deze zo niet vinden, duseh ik zal misschien even de dealer contacteren voor de kleurcode.

Verder.. Vandaag is mijn Leon nog bij de onderhoud geweest voor een kapotte / verstopte achter ruitensproeier, sleutel batterijen vervangen (2e keer in 63.000 km), en ik had het laatst nogmaals over dat de panelen trillen bij basgeluiden en deze zelf een geluid maken. De beste heren bij Van den Udenhoud Veghel hebben mij als enige serieus genomen (dit was de 3e zaak waar deze auto hiervoor was in 2 jaar) en zij hebben het probleem ECHT verholpen - deurpanelen eraf, overal waar het kan vilt opgeplakt en nieuwe clips op beide voor deurpanelen. Mega blij, eindelijk puur en schoon geluid, alleenmaar genieten nu van alle muziek zonder frustraties en irritaties!

[ Voor 89% gewijzigd door grasmanek94 op 23-03-2023 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-06 19:57
Mijn auto staat gepland in het systeem voor week 14.
Maar de dealer zegt elke keer geen productiedatum te hebben en ook niet echtvde moeite te doen.
Die zou er nu toch al wel echt moeten zijn lijkt me.
Mijn collega zijn tarraco fr phev 1 week voor mij besteld ia afgelopen weekend opgehaald.
Ik heb een ordernummer hoe die bij de impkrteur besteld is kan ik ergens anders heen bellen? Seat.nl zegt ook niks te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Demiesehv schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:37:
Mijn auto staat gepland in het systeem voor week 14.
Maar de dealer zegt elke keer geen productiedatum te hebben en ook niet echtvde moeite te doen.
Die zou er nu toch al wel echt moeten zijn lijkt me.
Mijn collega zijn tarraco fr phev 1 week voor mij besteld ia afgelopen weekend opgehaald.
Ik heb een ordernummer hoe die bij de impkrteur besteld is kan ik ergens anders heen bellen? Seat.nl zegt ook niks te kunnen doen.
De enige die meer kan weten is PON. De enige die bij PON bestellen zijn de dealers. PON bestelt wss direct bij SEAT.

PON weet natuurlijk niet welke bestelling van jou is, en SEAT al helemaal niet meer. Je zult dus de dealer batch / order nummer / referentie moeten hebben die PON aan de dealer gaf, dan kan je wss bij PON info winnen.

https://pon.com/en/contact/

Ik heb wel wat e-mails van interne PON medewerkers maar ik weet niet of ik die hier zomaar kan delen (ook in een [mo] tag).

laat ik iig zeggen dat je simpelweg voornaam.tussenvoegsel.achternaam en eventueel een '1' erbij @pon.com kan mailen en als je de juiste persoon weet dan zal je mogelijk meer info kunnen achterhalen :+

[ Voor 31% gewijzigd door grasmanek94 op 23-03-2023 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
grasmanek94 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:33:
Weet iemand de lakcode van de Cosmo Grey op de bumpers / spiegels om die te bestellen? Zitten wat steenschades op de voorbumper, wil ze misschien een keer corrigeren / minder opvallend maken. Ik heb het dus niet over de normale kleur / lak van de auto zelf, maar de FR accenten bij de mistlampen / spiegels / grill lijst e.d.

Edit: Ik denk dat ik het heb gevonden;

https://www.paintcolourchart.com/cars/c/070/070seat67e.html

Edit2: De website waar ik deze wil bestellen kent die code niet en kan deze zo niet vinden, duseh ik zal misschien even de dealer contacteren voor de kleurcode.

Verder.. Vandaag is mijn Leon nog bij de onderhoud geweest voor een kapotte / verstopte achter ruitensproeier, sleutel batterijen vervangen (2e keer in 63.000 km), en ik had het laatst nogmaals over dat de panelen trillen bij basgeluiden en deze zelf een geluid maken. De beste heren bij Van den Udenhoud Veghel hebben mij als enige serieus genomen (dit was de 3e zaak waar deze auto hiervoor was in 2 jaar) en zij hebben het probleem ECHT verholpen - deurpanelen eraf, overal waar het kan vilt opgeplakt en nieuwe clips op beide voor deurpanelen. Mega blij, eindelijk puur en schoon geluid, alleenmaar genieten nu van alle muziek zonder frustraties en irritaties!
Moet op je sticker in de auto staan. Anders stuur je me een pb met je chassisnummer, dan kijk ik even voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
grasmanek94 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 23:50:
[...]

De enige die meer kan weten is PON. De enige die bij PON bestellen zijn de dealers. PON bestelt wss direct bij SEAT.

PON weet natuurlijk niet welke bestelling van jou is, en SEAT al helemaal niet meer. Je zult dus de dealer batch / order nummer / referentie moeten hebben die PON aan de dealer gaf, dan kan je wss bij PON info winnen.

https://pon.com/en/contact/

Ik heb wel wat e-mails van interne PON medewerkers maar ik weet niet of ik die hier zomaar kan delen (ook in een [mo] tag).

laat ik iig zeggen dat je simpelweg voornaam.tussenvoegsel.achternaam en eventueel een '1' erbij @pon.com kan mailen en als je de juiste persoon weet dan zal je mogelijk meer info kunnen achterhalen :+
Ik heb een bestel nummer van pon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Rainesh schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:08:
[...]

Moet op je sticker in de auto staan. Anders stuur je me een pb met je chassisnummer, dan kijk ik even voor je.
Nou.. ik heb dus nergens zo'n sticker waar alle "codes" op staan, ook niet in het boekje. Kan 'm niet in de motorkap, kofferbak, deurpanelen binnenkant, dashboardkastje, boekje e.d. vinden. Alsof ze die vergeten zijn?

Ik zal je een PB sturen met de VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 21:56
crypt0rr schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:05:
[...]

Seat dealer bezocht en dit wordt afgehandeld onder garantie. Echter, er is (nog/weer) een backorder actief op dit onderdeel waardoor er geen datum kan worden genoemd. Hun systeem geeft aan 01-01-2039, volgens de persoon aan de balie betekend het dat de fabriek ook niet weet wanneer ze kunnen leveren.

Mijn garantiegevalletje gaat op de stapel waar er al 2 liggen te wachten.
Toevallig gisteren hetzelfde probleem.

Ik gooi de achterklep dicht en hoor wat op de grond vallen, de lens van de camera module.

**Edit**
A-point in Amsterdam gesproken, er zijn nog 4 andere voor mij met hetzelfde probleem. Kan wel 4 maanden duren eer hij binnen is. Volgens de persoon aan de telefoon wordt die module in Ukraine gemaakt.....

[ Voor 15% gewijzigd door SuperKneus op 27-03-2023 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
SuperKneus schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:17:
[...]

Toevallig gisteren hetzelfde probleem.

Ik gooi de achterklep dicht en hoor wat op de grond vallen, de lens van de camera module.

**Edit**
A-point in Amsterdam gesproken, er zijn nog 4 andere voor mij met hetzelfde probleem. Kan wel 4 maanden duren eer hij binnen is. Volgens de persoon aan de telefoon wordt die module in Ukraine gemaakt.....
Zelfde verhaal van ze gehoord, ben persoon 3 in die lijst bij A-Point Amsterdam haha o/

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Hmm wat valt er dan exact? Is het gewoon lijm die een plastic of glas lens loslaat? of een hele assembly met chip en al die los komen en niet zelf te repareren is?
Ik ben vooral benieuwd of ik mij hier op enige manier voor kan "voorbereiden" - zoals ik al eerder zei, misschien wat kit ergens tussen, of andere creatieve oplossingen, of simpelweg wat sterke doorzichtige tape. Zal wel lelijk zijn maar ik vind die achteruitrijcamera erg handig..

Ik ben ook benieuwd of het een bepaalde serie (bouwjaar/maand) auto's/camera sensoren betreft.. en of het ook andere auto's raakt (waarschijnlijk wel, Skoda, VW, Porsche, Seat en ofc Audi).

Verder, betreft het niet gewoon deze modules?:

https://shop.skoda.be/nl/...65faf/5e9054634?from=lang

Als ze ergens anders voorraad hebben, even de dealer vanuit daar laten importeren?

[ Voor 17% gewijzigd door grasmanek94 op 27-03-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
grasmanek94 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:15:
Hmm wat valt er dan exact? Is het gewoon lijm die een plastic of glas lens loslaat? of een hele assembly met chip en al die los komen en niet zelf te repareren is?
Ik ben vooral benieuwd of ik mij hier op enige manier voor kan "voorbereiden" - zoals ik al eerder zei, misschien wat kit ergens tussen, of andere creatieve oplossingen, of simpelweg wat sterke doorzichtige tape. Zal wel lelijk zijn maar ik vind die achteruitrijcamera erg handig..

Ik ben ook benieuwd of het een bepaalde serie (bouwjaar/maand) auto's/camera sensoren betreft.. en of het ook andere auto's raakt (waarschijnlijk wel, Skoda, VW, Porsche, Seat en ofc Audi).

Verder, betreft het niet gewoon deze modules?:

https://shop.skoda.be/nl/...65faf/5e9054634?from=lang

Als ze ergens anders voorraad hebben, even de dealer vanuit daar laten importeren?
2021/01 - Lens is eruit gevallen, waarschijnlijk inclusief platic omlijsting. Geen idee wanneer dit is gebeurt / deze is niet in mijn bezit. Betreft garantiewerk en daarom maakt het niet uit wat ik online kan bestellen - aldus A-Point Seat Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtOHzXm4ZIpH7xZMaD9VN_kGmQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ab2grcMqcDIOhHu7Stj6P7gH.png?f=fotoalbum_large

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Dat lijkt inderdaad wel een gevalletje lens eraf door slechte hechting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-11-2023
Goedeavond,

Heb een seat leon 1.0 tsi style launch edition 2021 gekocht.
Ben alleen vergeten te kijken naar de achterlichten, volgens mij zijn die niet doorlopend. Iemand enig idee of ik det zelf zou kunnen fixen of een eventuele partij die dit kan. Ervan uitgaande dat dit niet met obd11 kan

Hoor graag of iemand hier antwoord op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Tjen0707 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:06:
Goedeavond,

Ben alleen vergeten te kijken naar de achterlichten, volgens mij zijn die niet doorlopend. Iemand enig idee of ik det zelf zou kunnen fixen of een eventuele partij die dit kan. Ervan uitgaande dat dit niet met obd11 kan

Misschien dat het zal werken als je met OBD11 de Scandinavian DRL aan zet.

https://forum.obdeleven.com/post/70454/thread

Mogelijk dat er ergens een optie in de software is die de achterste light bar aan of uit zet?

[ Voor 11% gewijzigd door grasmanek94 op 27-03-2023 21:22 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Van het weekend een beetje aan het frutselen geweest. Ik irriteerde mij enorm aan het enorme pianolak paneel op het dashboard. Het is enorm besmettelijk en het reflecteert het licht ook irritant.

Dus de stoute schoenen aangetrokken en een eerste poging gedaan om de panelen te wrappen in satijn rood.
Voor een eerste keer ben ik alles behalve ontevreden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sbBKQ5v/Ibiza.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Dat ziet er mooi uit hoor, heb je hiervoor heel het dash element eruit moeten halen? Ik zou verwachten van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-06 23:09
Tjen0707 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:06:
Goedeavond,

Volgens mij heeft de Leon altijd een doorlopend achterlicht. Enige verschil tussen de fancy en minder fancy verlichting zijn de dynamische knipperlichten achterop.
(Heb zelf een Leon met de normale leds, niet de signature leds.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

grasmanek94 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:54:
Dat ziet er mooi uit hoor, heb je hiervoor heel het dash element eruit moeten halen? Ik zou verwachten van wel.
Linker paneeltje zit vastgeklikt. Rechter, grote paneel zit met 1 schroefje vast en voor de rest ook geklikt. Zo gedaan. Het wrappen was wat uitdagender 😅

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Weet iemand hoe lang de productie is.
Heb voor mijn taracco leverdatu week 20 2023 gekregen.
Maar elke keer als ik de dealer vraag zegt die geen productienummer te hebben.
Begin het weer vaag te vinden en denk dat ook week 14 weer niet gehaald word naar 24 maanden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjen0707
TMobile schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:06:
[...]

Volgens mij heeft de Leon altijd een doorlopend achterlicht. Enige verschil tussen de fancy en minder fancy verlichting zijn de dynamische knipperlichten achterop.
Als ik in de optielijst kijk staat dat er niet bij,vandaar dat ik dat dacht. Ga het zaterdag wel zien als ik de wagen kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
TMobile schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:06:
Er zijn uitvoeringen waarbij de verlichting niet doorloopt achteraan. Kan je ook zien aan de foto's, zoals bijvoorbeeld in deze review. Het verschil in de dynamische richtingaanwijzers staat daar los van, dat was te wijten aan een chiptekort destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompart
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Ibiza van Okt 2019.

1. Zodra ik mijn iPhone aansluit loopt het hele infotainment systeem vast en start het opnieuw op. Kan dit worden gefixed met een update of moet dit langs de dealer?

2. Als ik de auto start krijg ik in het scherm meteen de melding storing:SD-KAART 1 te zien. Ik weet niet of dit samenhangt met mijn ander probleem, t lijkt wel alsof mijn 1e probleem is ontstaan nadat deze melding kwam.

Zijn dit problemen die ik zelf kan oplossen want de dealer geeft aan dat de wachttijd een paar maanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
Tjen0707 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:10:
[...]
Als ik in de optielijst kijk staat dat er niet bij,vandaar dat ik dat dacht. Ga het zaterdag wel zien als ik de wagen kan ophalen.
Je kunt er nu ook nog weinig aan veranderen en immers, achterlichten zie je zelf niet zo veel :+
Rafael schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:05:
[...]
Er zijn uitvoeringen waarbij de verlichting niet doorloopt achteraan. Kan je ook zien aan de foto's, zoals bijvoorbeeld in deze review. Het verschil in de dynamische richtingaanwijzers staat daar los van, dat was te wijten aan een chiptekort destijds.
Ben ik tijdens mijn zoektocht niet tegen gekomen, zou het kunnen dat dat nog niet bestond voor de eerdere bouwjaren (a la tot -21)? Of wellicht niet of FR pakketen?
Daarnaast zou dit (op basis van de foto's van je link) eventueel nog kunnen zijn dat ze met dagrijverlichting rijden, dan staat achter standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-06 16:02
Hi, weet iemand waarom 9 van de 10 occasions van de Seat Leon FR 2020 - heden model een import verleden hebben. Zelfs auto's die bij gerenommeerde dealers worden aangeboden geven bij het RDW aan dat deze zijn geïmporteerd.

Hebben jullie tips waar bij het zoeken naar een occasion van dit model goed op gelet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
TMobile schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:10:
Daarnaast zou dit (op basis van de foto's van je link) eventueel nog kunnen zijn dat ze met dagrijverlichting rijden, dan staat achter standaard uit.
Let ook specfiek op de lichten zelf, bij de doorlopende verlichting is je remlicht 1 blok links en rechts, bij deze units niet, daar is dat opgedeeld. Zijn dus te herkennen aan die opdeling en het donkere gedeelte in het midden.

In dit zoekertje (of dit, of dit) kan je de 'gewone' lichten zien.

Zie bijvoorbeeld ook de Nederlandse prijslijst (pagina 6): "LED–achterlichten, doorlopend over gehele breedte" zijn niet standaard op alle uitvoeringen.

[ Voor 69% gewijzigd door Rafael op 29-03-2023 21:09 . Reden: Zoekertjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
a.boogerd schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:26:
Hi, weet iemand waarom 9 van de 10 occasions van de Seat Leon FR 2020 - heden model een import verleden hebben. Zelfs auto's die bij gerenommeerde dealers worden aangeboden geven bij het RDW aan dat deze zijn geïmporteerd.

Hebben jullie tips waar bij het zoeken naar een occasion van dit model goed op gelet moet worden.
Simpel, ze importeren deze goedkoop in, maar omdat er een schaarste op de markt is met auto's, vragen dealers meer voor 2e hands auto's dan dat een auto nieuw gekost heeft. Grote marges zijn het momenteel voor ze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 19:23
Demiesehv schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:52:
Weet iemand hoe lang de productie is.
Heb voor mijn taracco leverdatu week 20 2023 gekregen.
Maar elke keer als ik de dealer vraag zegt die geen productienummer te hebben.
Begin het weer vaag te vinden en denk dat ook week 14 weer niet gehaald word naar 24 maanden..
De PHEV blijft een 'problem child' heb ik het idee en vandaar dat ik in Jan 2022 mijn bestelling heb omgezet in een 1.5 benzine handbak en die kwam na 8mnd wachten via A-POINT binnen.

Ik zie bv. de PHEV nu ook niet meer staan tussen de 'neuwagen-lieferzeiten', maar de overige types zijn iets wat ingehaald (ligt aan je opties) :|

Zie: https://www.marnet-mobility.de/aktuelle-lieferzeiten.html
En: https://www.carwow.de/neuwagen-lieferzeiten#gref

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ql_mMELeRVi-n04_YQTblD_kEEM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/55EJTlMyDm2TsswzoDHfEF7c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fm6ggmtTV8CleOD_KMdxr0Vm5Rc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7B9j9zpNpDPSjnoJ6FaO4MOa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
Rafael schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:40:
[...]
Let ook specfiek op de lichten zelf, bij de doorlopende verlichting is je remlicht 1 blok links en rechts, bij deze units niet, daar is dat opgedeeld. Zijn dus te herkennen aan die opdeling en het donkere gedeelte in het midden.

Zie bijvoorbeeld ook de Nederlandse prijslijst (pagina 6): "LED–achterlichten, doorlopend over gehele breedte" zijn niet standaard op alle uitvoeringen.
Je hebt gelijk, daar goed te zien inderdaad. Op basis van de gelinkte uitvoeringen heb ik dan ook meteen een verklaring dat ik ze niet ben tegengekomen, zijn alle drie non FR/aan de kale kant :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demiesehv
sysiwan schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:45:
[...]

De PHEV blijft een 'problem child' heb ik het idee en vandaar dat ik in Jan 2022 mijn bestelling heb omgezet in een 1.5 benzine handbak en die kwam na 8mnd wachten via A-POINT binnen.

Ik zie bv. de PHEV nu ook niet meer staan tussen de 'neuwagen-lieferzeiten', maar de overige types zijn iets wat ingehaald (ligt aan je opties) :|

Zie: https://www.marnet-mobility.de/aktuelle-lieferzeiten.html
En: https://www.carwow.de/neuwagen-lieferzeiten#gref

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit heeft niks met de levertijd te maken, seat is gestopt met phev auto's en gaat deze ook niet meer maken.
Daarom kun je geen phev's meer bestellen.
Maar de lopende orders worden gewoon uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Niet online
Rainesh schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:52:
[...]

Wanneer ik het binnen heb, dan geef ik je wel een seintje en instructies
Nog even een update: de issue lijkt zich alleen voor te doen met CarPlay, zowel bedraad als wireless. Ook nog aanwezig sinds iOS 16.4.

Het meest bizarre is dat het zich op een exacte locatie op de snelweg steeds voordoet zowel op de heen als terugweg. Dan zijn we amper een kwartier onderweg. Terwijl in andere situaties / ritten kan het een uur stabiel blijven functioneren.

De reboot van CarPlay duurt maar 2 seconden dus minimale overlast van maar ik vraag me nu vooral uit interesse af wat dit zou kunnen triggeren.

Gisteren werd m’n iPhone ook vrij warm, zoals wel vaker tijdens draadloze CarPlay dus ik vermoed dat daar de issue zit, gecombineerd met een soort GPS crash en dat dit mogelijk geen Seat Issue is.

Hoewel het probleem zich met dezelfde iPhone nooit voordeed bij een 5 jaar oude Opel via bedraad CarPlay.

Het lijkt me dan ook niet de moeite waard om ‘m hiervoor een dag in de garage te laten toch? Updates komen uiteindelijk via OTA wel binnen.

Uit nieuwsgierigheid ben ik wel benieuwd natuurlijk wat de trigger kan zijn maar anderzijds zijn er natuurlijk wel ergere dingen in de wereld ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Ptoeneigh op 31-03-2023 11:45 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ptoeneigh schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:41:
[...]

Nog even een update: de issue lijkt zich alleen voor te doen met CarPlay, zowel bedraad als wireless. Ook nog aanwezig sinds iOS 16.4.

Het meest bizarre is dat het zich op een exacte locatie op de snelweg steeds voordoet zowel op de heen als terugweg. Dan zijn we amper een kwartier onderweg. Terwijl in andere situaties / ritten kan het een uur stabiel blijven functioneren.

De reboot van CarPlay duurt maar 2 seconden dus minimale overlast van maar ik vraag me nu vooral uit interesse af wat dit zou kunnen triggeren.

Gisteren werd m’n iPhone ook vrij warm, zoals wel vaker tijdens draadloze CarPlay dus ik vermoed dat daar de issue zit, gecombineerd met een soort GPS crash en dat dit mogelijk geen Seat Issue is.

Hoewel het probleem zich met dezelfde iPhone nooit voordeed bij een 5 jaar oude Opel via bedraad CarPlay.

Het lijkt me dan ook niet de moeite waard om ‘m hiervoor een dag in de garage te laten toch? Updates komen uiteindelijk via OTA wel binnen.

Uit nieuwsgierigheid ben ik wel benieuwd natuurlijk wat de trigger kan zijn maar anderzijds zijn er natuurlijk wel ergere dingen in de wereld ;-)
Ik (denk) hier hetzelfde probleem met apple carplay met een Tarraco sinds ios16; problemen met de beeldweergave trage respons en vastlopen.

Is al een tijd aanwezig en het verbaast mij dat zowel de ios updates als de Seat updates het nog niet gefixed hebben (mijn huidige seat versie is 0809).

Wellicht binnenkort toch eens langs de dealer om te kijken of die nog iets kunnen apart van de ota updates.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Biobakker schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:34:
[...]

Ik (denk) hier hetzelfde probleem met apple carplay met een Tarraco sinds ios16; problemen met de beeldweergave trage respons en vastlopen.

Is al een tijd aanwezig en het verbaast mij dat zowel de ios updates als de Seat updates het nog niet gefixed hebben (mijn huidige seat versie is 0809).

Wellicht binnenkort toch eens langs de dealer om te kijken of die nog iets kunnen apart van de ota updates.
0837 is de laatste versie en stuk sneller. Kan ook volledig offline geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 07:10:
[...]

0837 is de laatste versie en stuk sneller. Kan ook volledig offline geïnstalleerd worden.
Is het mogelijk om dat zelf te doen? Ervaar soortgelijke problemen met de Tarraco van mijn schoonouders en die zit zelfs nog op 0782.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Kaalus schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 07:31:
[...]

Is het mogelijk om dat zelf te doen? Ervaar soortgelijke problemen met de Tarraco van mijn schoonouders en die zit zelfs nog op 0782.
Ja is prima zelf te doen als je een Windows computer en sd of usb hebt. Zal vanavond wel even kijken of je direct van 782 naar 837 kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
Rafael schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:40:
[...]

Zijn dus inderdaad geen doorlopende lichten, ik zou dit graag wel laten plaatsen iemand een idee waar ik dit eventueel zou kunne laten doen? Of iemand een idee over hoe ik dit zelf zou kunnen fixen. #dtv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Nu online
Tjen0707 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:06:
[...]

Zijn dus inderdaad geen doorlopende lichten, ik zou dit graag wel laten plaatsen iemand een idee waar ik dit eventueel zou kunne laten doen? Of iemand een idee over hoe ik dit zelf zou kunnen fixen. #dtv
Ik weet niet welke code onderdelen je dan nodig hebt, maar het lijkt mij dat je dan sowieso iets van een full-led lightbar / ledbar moet kopen (bv https://www.gumtree.com/p...307g-2020-2022/1429110704 ? ik weet niet of dit de correcte is), en mogelijk in de kofferbak als je geluk hebt wat loze kabels bij de aansluiting waar je een andere aansturing zou kunnen plaatsen, maar die onderdeelnrs weet ik niet. Iemand met de reparatiehandleidingen zal vast de verschillen in onderdelennummers kunnen zien zodat je weet welke je kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Kaalus schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 07:31:
[...]

Weet je zeker dat het 0782 is? Kun je mij anders een foto sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Tjen0707 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:06:
Ik zou m'n licht in jouw geval eens opsteken bij Kufatec, maar dat zijn geen zachte prijsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 10:30

TiMMieJ

PSN: Orixez

crypt0rr schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:09:
[...]

2021/01 - Lens is eruit gevallen, waarschijnlijk inclusief platic omlijsting. Geen idee wanneer dit is gebeurt / deze is niet in mijn bezit. Betreft garantiewerk en daarom maakt het niet uit wat ik online kan bestellen - aldus A-Point Seat Amsterdam.

[Afbeelding]
Ik had gisteren op mijn 2021 Cupra Leon ST hetzelfde. Morgen naar de dealer want ik had gelukkig nog wel mijn lens op de oprit liggen. Schijnt een kwaal te zijn zo vaak als het voorkomt.
Pagina: 1 ... 70 ... 85 Laatste